1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.07.05. 09:05 HaFr

Aki Orbán szimpatizánsa, az nem lehet konzervatív

Képtalálat a következőre: „ner lovagok”

Szeretném kérni érzékenyebb lelkű -- esetleg a hozzáértés látszatára is adó -- ismerőseimet, hagyják abba a konzervatívozást Orbánék kapcsán, akik a legjobb esetben is csak etnonacionalistának látszó, hatalommaximalizáló, rosszabb esetben (ténylegesen) a politikát eszközként forgató gátlástalan bűnözői csoport. Orbánnak lehetett egykor célja, hogy a magyar történelem könyvében (a kevés között) újabb fehér lapot nyisson, amelyik megtelik nagy tetteivel, de ez legföljebb a múlt, valójában pedig a jelen ismeretében teljesen érdektelen kérdés.

Éppenséggel -- ha már az ideológiákat, világnézeteket értékeljük -- a konzervatívok veszítettek a legtöbbet Orbánon, mert éppen az inkriminált tévedés miatt, amellyel összekevernek minket velük, újabb száz évig nem tudjuk majd lemosni magunkról a NER mocskát, miközben -- sajnos -- mi is tettünk ezért eleget és a felelősségünk tagadhatatlan: sokan közülünk társutasok, sőt haszonélvezők voltak a NER előtt, de a NER alatt is, majd sokan utána is elbújtak a valóság elől.* Szóval, kérem, bánjatok velünk finomabb kezekkel: emlegessétek a hibáinkat és bűneinket, de ne keverjétek össze velünk a jelenlegi kurzust!

Aki a NER szimpatizánsa most, az nem lehet konzervatív! A konzervatívok ma ellenzékben vannak a rendszerrel szemben és vélhetően nincsen olyan látható párt, amellyel azonosulni tudnak. Azt kell eldönteniük, az előbbi álláspontjukkal akarnak-e kezdeni valamit, hogy az utóbbi változzék és képessé váljanak politikai cselekvésre.

*A konzervatívok 2010 előtt legalább annyira nem vették komolyan a liberalizmus fontosságát, amennyire a balliberális-progresszivista miliő a demokráciáét. Utána meg már késő lett mindkettőnek.

(A https://fuhu.hu portáltól megvonom posztjaim másodközlésének jogát, ami vonatkozik már erre és minden későbbi, a hafr.blog.hu-n megjelenő posztra.) 

302 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr914926898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:04:44

@Brix: nem voltak kenyszerhelyzetben, a szomszed orszagok pl. nem Qrtak el. Csak akkor kellett ez a fajita szocialis demagogia, hogy 1%kal megverjek a fideszt a valasztason, visszanezve latszik milyen jol hart az orszag, sikerult 15% realberemelkedest produkalni 8 ev alatt, 25% allamadossag emelkedes segitsegevel

Es ezek kritizaljak Orbant, nevetseges

Brix 2019.07.06. 23:07:59

@Csuti Ördögüző: Mèg egy kèrdèsem lenne hozzád! Benneteket, fideszes aktivistákat nem zavar ez a pofátlan, korrupt rendszer ,amit Orbán èpített fel? Most pl. Mèszaros Lőrinc magyar dollármilliárdos , 5,6 milliárd költsègvetèsi forrást kap izocukorgyára megèpítèsèhez..Amikor befizeted az adód, nem hiszem hogy nem jut eszedbe, hogy vègső soron ilyen kormányközeli , zsírfejek kapják meg nehezen megkeresett forintjaidat...

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:08:11

@Brix: lathatod mit hozott a pluralis liberalis demokracia, eves 1% realkereset emelkedest, 2% adossagbol

Ugyhogy en nem nagyon Sirom ezt vissza.

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:10:48

@Brix: ha te az adatokat elolvastad, es szerinted az Orban rendszer korrupt, akkor az ellenzek az mi?

Utopiakat mindenki kergethet, de 5xos realkereset emelkedes, csokkeno adossag mellett, az soxorosan jobb, mint 90 ota barmilyen mas kormanyzat

De cafolj meg ha nem igaz

Brix 2019.07.06. 23:16:20

@Csuti Ördögüző: A KSH trükközik az adatokkal. Az inflációt alacsonyabbra , a bèremelèseket magasabbra számítja. Fentebb már leírtam hogy hogyan: pl a rèszmunkaidős foglalkoztatás téves módon számításával. Az Eurostat azt fogadja el, amit a KSH megad nekik...

Brix 2019.07.06. 23:20:05

@Csuti Ördögüző: Milyen 5 x - ös reálkereset ? Te degenerált vagy? Ha egy számot megszorzol 5- el , akkor 5 x annyi lesz a vègeredmèny ..Hol van itt 5x - ös reálkereset ma , bármilyen időponthoz viszonyítva?

Brix 2019.07.06. 23:23:58

@Csuti Ördögüző: A reálkereset-emelkedès sem 5x - ös, csak a te demagógiádban!

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:24:24

@Brix: evente 2010 elott atlag 1, utana tobb mint evi atlag 5 szerinted hanyszoros realkereset emelkedes?

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:25:52

@Brix: tehat az adatok az Eustatnak jok, neked mas adataid nincsenek, de a vallasod miatt gorbul s ter

De akkor miert nem mindjart ezzel kezdted?

Flyer68 2019.07.06. 23:39:17

@kazsiafigyelo: Bocs, de pár itt kommentelő még nem konzervatív "jobboldali ellenzéki közösség"! Jobboldali ellenzéki közösség NEM létezik! Nem látható, nem hallható, nincs semmilyen megnyilvánulási formája. Semmi, ami alapján közösségként lehetne definiálni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.06. 23:39:23

@Csuti Ördögüző:

"az adatok az Eustatnak jok"

Persze, hogy jók: az EUStat-ban ugyanolyan ökonometrikusok üldögélnek, mint a KSH-ban. De a GIGO elv (Garbage In, Garbage Out) itt is érvényesül: ha a KSH fals adatokat tol be az EUStatnak, akkor az EUStat csak fals adatokat tud közzétenni, ill. falsok lesznek a fals adatokból számolt további, leszármaztatott mérőszámok.

Tekints például a reálbér-számításra. Az szükségszerűen egy fogyasztói kosáron alapul: az abban lévő elemek árait adják össze és hasonlítják össze az előző időszak így kiszámolt értékével. De olyan, hogy "átlagos" fogyasztói kosár nem létezik: az átlag fogyaszthat (mittudomén) napi 400 gramm kenyeret úgy, hogy egyetlen fogyasztó sem fogyaszt el 400 gramm kenyeret naponta (az egyik többet fogyaszt, a másik kevesebbet). Továbbá a fogyasztói kosárból kihagyják a lakhatást és az energiát: két elég combos költségtételt az átlagfogyasztó büdzséjében.

Így hát ezek a reálbér-számítások kártyavárból épített kártyavárak.

Brix 2019.07.06. 23:42:23

@Csuti Ördögüző: 2010- től 2014-ig nőtt valamivel több mint 6%- őt az Orban- kormány alatt, ami nem túl sok....De b...alássan te , a világválság valóban realbèrpusztító hatásait, csak nem akarod mind az előző kormányok nyakába varrni? Neked egyetlen egy önálló gondolatod, szofisztikált hozzászólásod sincs,csak a kormánypropaganda hazugságait ès környezetük -ből kiragadott adatait\állításait tudod visszabüfögni! Nem vagy erre a blogra való!

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:49:32

@neoteny: Igy van, ugy emlexem 1x akarta a Magyar allam atbaszni az Eu-t az adatokkal, 2006ban, le is buktak gyorsan

Oooban

Csuti Ördögüző 2019.07.06. 23:51:26

@Brix: hazugsag? Ugy emlekszem csak en vettem a faradtsagot, hogy adatokkal bibelodjek, neked eleg a vallasod

Te tudod

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.06. 23:51:56

@Csuti Ördögüző:

"ugy emlexem 1x akarta a Magyar allam atbaszni az Eu-t az adatokkal"

Rosszul emléxel: volt elég vita az államadósság számításáról 2010 után is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.06. 23:59:11

@Csuti Ördögüző:

"ne hisztizz"

Hisztizni csak nők képesek: már az ókori görögök tudták azt, hogy a nők hisztériás rohamainak oka az, hogy elszabadul bennük a méhük (hystera - ὑστέρα) és elkezd keringeni bennük, előbb-utóbb fojtogatva őket és így hisztériás rohamot okozva nekik.

Brix 2019.07.07. 00:00:46

@neoteny: Nem jól emlèkszel! Orbanèk is át akarták b....ni az Eurostatot, az Eximbankkal kapcsolatos vitát elbukták, azaz: bele kell számolni az államadósságba..

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 00:01:57

Igy trukkozott gyurcsanyi a valasztasok idejen az allamhaztartasi adatokkal

valasz.hu/itthon/kiderult-igy-trukkozott-veres-es-gyurcsany-27192/

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 00:03:11

@neoteny: a vita az nem = a valasztok atqrasaval, adatok meghamisitasaval pont a valasztasok idejen

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 00:04:41

@Brix:

"Nem jól emlèkszel!"

Ez valami beugratás? Semmi olyasmit nem mondtam, ami ne egyezne az általad állítottakkal. :)

Brix 2019.07.07. 00:09:07

@Brix: Bocsánat! Rossz irányba ment a poszt..:)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 00:10:16

@Csuti Ördögüző:

"a vita az nem = a valasztok atqrasaval"

Az a vita kimenetelétől függ. Ha a kormányzatnak sikerül behazudnia egy számára belpolitikai szempontból kedvező számot vagy számokat az EUStatnak vagy más EU-s adatgyűjtő szervnek, akkor azzal is átkúrja a választókat.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 00:16:03

@neoteny: igen, pont ez van a gyurcsany cikkben

Brix 2019.07.07. 00:27:19

@Csuti Ördögüző: Vezessük le akkor együtt: 2002- ben 107,6% volt az egy főre eső reálkereset - hogy játsszuk a Te játèkodat- 2010 - ben , a világválság után, 122,3%..azaz: 13,7%- al nőtt ezen időszak alatt...A te állítasod szerint 5x annyival nőtt az egy főre eső reálkereset - növekmèny , 2010-2018 (19)-ig , azaz 5x 13,7%- al -68,5%- al kellene most többnek lenni, a jelenlegi reálkeresetnek, ami 122,3+68,5= 190,8% lenne - ha igazad lenne....De nincs , mivel a 2017- és ertèk 159%, azóta meg nem nőtt 30%- al a reálkereset...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 00:29:57

@Csuti Ördögüző:

Helyes; de ez érvényes minden kormányzatra, nem csak a Gyurcsányéra.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 00:34:36

@Brix: 5x annyival, evente, atlagosan (azaz az 1990-2010es novekmenyt 20szal, a 2010-18as novekmenyt pedig 8cal le kell osztani

Ez pont olyan mint a kamatos kamat, es 1% kamat Meg 5% kamat kozott oriasi a kulonbseg, plane hosszu tavon

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 00:43:35

Ebbol kovetkezik egy masik erdekes dolog is: a mainstream kozgazdaszok altal aranyszabalykent emlegetett tetel, miszerint a tartosan nem terhet el a gdp emelkedese, a beremelesek merteketol, szinten nem igaz. Az adatok mast mutatnak.

2010 ota messze nem volt evi atlagaban 5%-os gdp emelkedes.

A cseh egy fore juto gdp es a Magyar kozott pedig joval nagyobb a kulonbseg Csehorszag Javara, mint a berkulonbseg. Nem jottem ra, hogy ennek mi as oka, de nagyon erdekelne.

Brix 2019.07.07. 00:51:42

@Csuti Ördögüző: Az 5x- ös különbsèg akkor sem jön ki,valamit nagyon elszámoltál! 13,7\8 = 1,71 % az előző időszakban , világválsággal együtt... 166%- 122,3% az durván 44% Orbanèk alatt.. 44\8 az 5,5 % Ha az 1,71%- ot megszorzod 5-el, akkor 8,5% os átlagos éves növekedèsnek kellett volna lenni, de ilyen közel sem volt!

livengood 2019.07.07. 00:57:11

@Fuxos (ex bömis): Nem vagyok fideszes, nem vagyok troll. Sok mindennel próbálkoztam már, nem gazdagodtam meg, de megélek. Nem volt, nem lesz főnököm. Nem voltak, nem lesznek beosztottaim se. Ezt így akartam, akarom ma is. Csináltam már néhány dolgot amire nem igen lehet mást mondani mint hogy hihetetlen. Megszoktam, hogy ha akarok valakitől valamit akkor egyenlő félként beszélek vele. Legyen az államtitkár vagy szibériai pásztor. Van úgy, hogy ez nem tetszik valakinek. Akkor köszönök és tovább állok. Többnyire meghallgatnak. Sokszor hisznek nekem, talán azért mert látják, hogy nem élek vissza a bizalommal? Fene tudja. El hiheted, nem hazudok. De azt gondolsz rólam amit akarsz, elvégre szabad országban élünk.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 01:02:47

@Brix: miert osztasz 8cal a 20 eves idoszakban? Nem a szockormanyok az elso idoszak, hanem 1990-2010 valtodemokraciaja

Szoval akkor mi a jobb az embereknek, a liberalis demokracia, vagy az Orban-diktatura? Halkan megjegyeznem, hogy kozben az allami vagyonban es az adossagban is volt nemi atalakulas, nem csak a jovedelemben

Brix 2019.07.07. 01:03:57

@Csuti Ördögüző: Akkor tèrhet el a munkabèrek emelkedèsi üteme ès a GDP - változás mèrtèke tartósan , amikor pl. munkaerőhiány van, azaz: erősödik a dolgozók alku pozíciója, a vállalkozasok pedig kènytelenek többet fordítani a bèrekre a megtermelt jövedelmekből. Egèsz közèp- Európában ez a folyamat zajlik most...

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 01:11:51

@Brix: ez stimmel, de mi van a csehekkel?

A gdp/fo naluk 43%-kal magasabb, a Brutto atlagos berelonyuk meg 15%

Brix 2019.07.07. 01:11:57

@Csuti Ördögüző: mifèle 20 èves időszakról beszèlsz? 1998-tól 2002-ig Orbánèk voltak hatalmon, majd ezt követően 8 èvig a balliberálisok, az egy 8 èves ciklus, így 8 èvvel kell számolni...
A liberális demokrácia jobb , mint bármilyen autoriter jellegű rezsim, nem vèletlenül liberális demokrácia az összes nyugati ország , papíron meg mi is azok lennènk...

Brix 2019.07.07. 01:17:52

@Csuti Ördögüző: Úgy van, hogy a GDP csak egy kis rèsze bèrhányad. Pl Romániában ahol jóval kisebb az egy főre jutó GDP már majdnem elèri a magyar bruttó bért az ottani bruttó bér..

Brix 2019.07.07. 01:21:30

@Csuti Ördögüző: Mivel a bèrt a multik jövedelmezősège szabja meg ès nem is teljesen GDP- arányos, így közelebb van mint várnánk, nominálisan ...

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 01:23:42

@Brix: egesz vegig a 20 evet hasonlitottam a 8hoz

Akkor 1% volt az eves realbernovekmeny, ilyen franko volt a liberalis demokracia.

Tehat a szamokbol latod, hogy az Orban- diktatura 5xos hasznot hozott a kisembereknek a pluralis demokraciahoz kepest (es 3xost a szocik 8 evehez kepest), de megint nyomod a vallasi dogmadat

Tudsz mondani olyan fejlodo orszagot, ami liberalis demokracia, es felzarkozott a nyugati eletszinvonal kozelebe? Mert en tudok olyan diktaturat, aminek sikerult - Szingapur

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 01:35:48

Az az allitasom, hogy a mai gazdag orszagok nem voltak liberalis demokraciak, amikor a mai helyuket elertek a taplaleklancban. Az USA 1900 korul lett a vilag Vezeto gazdasaga.

Nem volt altalanos valasztojog
Nem volt semmilyen emberi jog, Meg irtottak az Indianokat, ingyen melosnak Meg ott volt a neger Meg a kinai
Nem volt jovedelemado, csak a cegeknek, nem volt tb, nem volt semmi
Ezutan a 2 megnyert haboru oriasi konjunkturat okozott

Azaz nem azert gazdagok, mert liberalis demokracia, hanem azert liberalis demokracia, mert gazdagok

Es hamarosan egy ujabb diktatura, Kina lesz a vilag legnagyobb gazdasaga, bar elobb-utobb ott is elojon az igeny a nagyobb egyeni szabadsagra

Brix 2019.07.07. 02:11:52

@Csuti Ördögüző: A 20 èv egyèbkent is 22 ès ebben benne van az első Orbán - kormány 4 éve is! Neked a rendszerváltás utáni nagy gazdasági visszaesès nem mond semmit, azt az időszakot akarod 2019 - hez hasonlítani? Csak 2010- 2018 között 45 milliárd euró külső forrás érkezett Magyarorszagra , kizárólag ennek köszönhető ès kedvező nemzetközi kamat- ès konjunktúrális környzetnek- ahogy levezettem már fentebb- ahogy most áll a gazdaság ès nem az "illiberális demokráciának ", amely egy retorikai fogás , mert még a liberális demokrácia alapjait Orbánnak sem sikerült teljesen felszámolni...Egyèbkent te hol èlnèl szívesebben Svédországban amely liberális demokrácia, de csak èves szinten mondjuk 1,5 -2 % - al nő a gazdaság ,vagy Kínában ahol 7-10%- el? Nem az számít hogy papíron mit mutat ki a rendszer gazdasági fejlődèst, hanem az, hogy milyen az emberek általános közèrzete , èlhet- e normális életet vagy a hatóságok vegzáljak , estetleg börtönbe vetik...

Brix 2019.07.07. 02:28:15

@Csuti Ördögüző: Szingapúr egy városállam , speciális helyzetű , de diktatúrának nem mondanám...Irorszagnak ès Finnországnak sikerült felzárkózni, pedig korábban Európa szegèny, perifèria országainak számítottak...Liberális demokráciák...Az új honnan csatlakozó országok közül Èsztorszag 128%-al növelte az egy főre eső GDP-t az EU csatlakozás óta...De , Lengyelország is jó pèlda: a 90 - és èvekben 1950 dollár volt az egy főre eső GNP ( akkori terminológia) Nèmetorszagè, az egyesült Nèmetorszagè ,meg több mint 20 000 dollár \ fő! - a tízszerese az akkori lengyelnek.. Bizony , van konvergencia , nem is kicsi! Nyilván Warsaw soha nem lesz München , mert a centrum viszonyok megfordulása szinte lehetetlen, de az olasz èletszínvonalat lassan elèrik, ès ez óriási dolog, tekintve honnan indultak..

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 04:07:13

@Brix: igen, persze, benne van Orban is, de az 4 ev a 20bol, es az adossag akkor is csokkeno Palyan volt, es az eves realkereset akkor is evi 5% folott nott, erdekes.

A kulso Forras nem erkezik, hanem lehivjak palyazatokon. Amiben szinten sokkal ugyesebbek voltak Orbanek. Mindekozben a liberalis media vegig azt uvoltotte, hogy ovatosan a nyugattal, huzzuk be a farkunk, aztan penzt szerezni megsem ok tudtak. Az a sztori Meg teljesen hamis, hogy a nyugat minket segelyez, a nyugat viszi ki innen a hasznot tonnaszamra, de nem annyit mint a libsik idejen, es ez konfliktusokkal jar.

Nem az a kerdes, hogy hol elnek szivesebben, hanem az, hogy semmilyen szerepel nem jatszik a demokracia szintje a felzarkozasban. Az eletszinvonal kB. Ugyanaz esztorszagban es lengyelorszagban, mint nalunk, de mind2 helyen sokkal nagyobb az elvandorlas. A gdp-t nem lehet megenni, a vasarloeroparitasos jovedelmuk meg kozelebb van hozzank mint a cseheke.

Finnorszag es Irorszag sikersztorik, de nem sok kozos dolog van a tortenelmi fejlodesunkben veluk. Ettol fuggetlenul minden tortenetbol lehet tanulni.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 04:24:04

Ha az elmult 30 evben mindig annyi lett volna realkereset emelkedes evente, mint a 3 Orban kormany idejen, vagyis evi 5%, akkor ma az 1990es szint 430%anal tartanank, nem s 170%-anal. Es nem Lenne adossagunk.

www.moneychimp.com/calculator/compound_interest_calculator.htm

Persze ez Tulzas, mert a valsagot akkor is ereztuk volna, de lazan a mai jovedelmunk duplajaval rendelkeznenk, adossagmentesen.

Szoval kirohogom azt, aki a ma elo magyar politikusok kozul olyat mond, hogy Orban lop. Kit erdekel hogy lop, ha tobb lesz belole az orszagnak? Mert 30 ev adatait gyerekes azzal magyarazni, hogy Orbannak mindig szerencseje van, masnak Meg mindig pechje van.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 04:35:19

@Csuti Ördögüző:

"Kit erdekel hogy lop, ha tobb lesz belole az orszagnak?"

Nem attól lesz több az országnak, hogy Orbán lop.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 04:52:08

@Csuti Ördögüző:

Így van: te bepróbálkoztál a süket dumával, és én rámutattam annak süketségére.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 04:58:53

@neoteny: Es mi a velemenyed arrol, hogy 5xos realkereset emelkedes volt a 12 Orban ev atlagaban, mint 1990-2010 atlagaban, mikozben vegig csokkent a gdp aranyos adossag?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 05:01:35

@Csuti Ördögüző:

"5xos realkereset emelkedes volt a 12 Orban ev atlagaban"

Meg attól lesz több az országnak, hogy Orbán lop.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 05:07:30

Oké, de ez mint kampanyszoveg eddig nem mukodott.

Biztos vk benne, hogy a valasztok nem neznek utana a szamoknak, es a memoriajuk is korlatozott. De miben remenykedtek a polgari konzervativ partnal? Abban amiben Gyurcsany, hogy hatha elviszi az ordog az Orbant, vagy Abban hogy az “Orban lop” 2022ben mukodni fog?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 06:35:05

@Csuti Ördögüző:

"ez mint kampanyszoveg eddig nem mukodott"

Hogyne működne: te is ezt tolod.

WiIdhunt 2019.07.07. 07:28:06

Eleve vedd észre, szerző, hogy Mo-on a "konzervatív" és a "jobboldal" azt jelenti, "nem nyugatmajmoló", "nem liberális".

Ahogy a "baloldal" is csak azt jelenti "nyugatimádó" és "liberális".

Nancsibacsi 2019.07.07. 08:21:38

@neoteny: "Meg attól lesz több az országnak, hogy Orbán lop."
Nem ANNEK ELLENÉRE lesz több az országnak, hogy Orbán stadionokat épít. Tudod ez az irtózatosan nagy baj, hogy az egyik oldalon ott van Orbán, aki többször is megmutatta már, hogy teljesen reménytelen helyzetből van kiút. És nem, nem a világgazdasági trendek vezettek minket, mert 2002-2010 között a világgazdaság pörgött, a körülöttünk lévő országok prosperáltak, tizenszázalékos növekedést toltak, és őket a gazdasági válság is csak pár százalékos recesszióba tudta lökni, amiből gyorsan ki is jöttek. Ezzel szemben mi töredéke növekedést produkáltunk a zseni Medgyessy és Gyurcsány alatt, sikeresen eladósítottuk az ország lakosságát CHF-ben (Medgyessy a gazdasági szakember, zseni, konkrétan a tv-ben promózta, hogy nem kell már kamat támogatott forint hitel, mert ott a CHF, és annak alacsonyabb a kamata), majd a válság első szelére beleszaladtunk egy két számjegyű recesszióba, ami elvitte az előző 10 év szánalmas növekedését (ez sehol se volt, se cseheknél, se lengyeleknél, se szlovákoknál).

Szóval az a k.rva nagy helyzet, hogy Orbán BÁRMENNYI stadiont épít, és BÁRMENNYIT lop - az ország még mindig SOKKAL jobban jár, mintha bárki más vezetné. Ezért szavazott rá, és ezért fog ezentúl is rá szavazni az OKOSABB többség. Mivel a sok buta tök "értelmiségi" csak biflázza a közgázon tanult, több 100 éves elavult szarokat, holott amelyik ország az elmúlt 50-100 évben felemelkedett (Japán, Korea, kis-tigris országok, Kína), az egyik se az 1750-ben élt közgazdász jótanácsai alapján tette, hanem saját ÚJ utat járt. Itt meg új utat más nem mer mutatni Orbánon kívül.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 08:34:43

@Nancsibacsi:

"Szóval az a k.rva nagy helyzet, hogy Orbán BÁRMENNYI stadiont épít, és BÁRMENNYIT lop - az ország még mindig SOKKAL jobban jár, mintha bárki más vezetné."

Igen, ez a rezsim propagandadumája amit te is, Csuti Ördögűző is tol.

Janossz 2019.07.07. 08:47:53

@maxval birca man: " Ahogy a "baloldal" is csak azt jelenti "nyugatimádó" és "liberális"."

Mi van, birkafajzat, átmulattad a Pride-éjszakát, hogy ilyenek jönnek ki belőled?

A múlt század második fele másról se szólt, csak a liberális keleti elvtársak ájult nyugatimádatáról, mi?
Pihenj inkább!

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 08:48:28

@neoteny: igen, propaganda szamokkal alatamasztva

Es erre neked az as erved Oooban. Csak azert mert nem tudtad hol a helyed, es kidobtak a fidesz kegyencek kozul, es besertodtel. Holott ilyen kepessegekkel megbecsulhetted volna magad jobban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 08:53:02

@Csuti Ördögüző:

"igen, propaganda szamokkal alatamasztva"

Így van: egyet is értettünk abban, hogy a reálbérek számítása nélkülözi a realitást.

"Es erre neked az as erved Oooban."

Nah, ezt a nyígást te tolod kényszeresen.

Janossz 2019.07.07. 08:53:06

@Csuti Ördögüző:
A te linked alapján helyesen a netto átlagkereset:

2010-ben 510 Euro
2017-ben 617 Euro

2018-ra, hogy honnan vetted a 770-et, csak te tudod, de ugye nem akarod azt mondani, hogy egy év alatt 25-os növekedés volt?

Blogolo Blogi 2019.07.07. 09:03:39

@Csuti Ördögüző: "Tehat a szamokbol latod, hogy az Orban- diktatura 5xos hasznot hozott a kisembereknek a pluralis demokraciahoz kepest"

A volt keleti blokk tobb orszaganak fejlodese egyertelmuen cafolja hazug szavaidat. Ok az elmult evekben sokkal nagyobbat nottek Orban illiberalis rendszere nelkul, mint hazank. A kulonbseg pedig ott van Orbannal, Meszarosnal, Tiborcznal, stb...

Brix 2019.07.07. 09:17:07

@Csuti Ördögüző: " igen, persze, benne van Orban is, de az 4 ev a 20bol, es az adossag akkor is csokkeno Palyan volt, es az eves realkereset akkor is evi 5% folott nott, erdekes."

Már megint hazudsz!
Nézzük akkor az adatsorod:
1998: 85,6%
1999: 87,7%
2000: 89%
2001: 94,7%
2002: 117, 4% ---- csakhogy , ebben már benne a van az átlagosan 40%-os , Medgyessy-kormány által adott közalkalmazotti béremelés is! Gondolom, Te még a 2002-es évet Orbánéknak számítottad...
Valójában , mindössze 10% körül lehetett, vagy még annyi sem , az Orbánék első 4 éve alatti egy főre eső reálkereset- emelkedés! Ami nem éri az évi 2,5%-ot sem!

Kit erdekel hogy lop, ha tobb lesz belole az orszagnak?"

Attól függ, hogy kinek lesz jobb tőle nekik a tolvajoknak bizos, de nem a többségnek, esetleg Ti bértrollnokok több apanázst kaptok, de a többi embernek biztos nem lesz jobb!
A lopás árát nekünk kell majd megfizetni , amikor befizetjük az adóinkat és nem , vagy alig kapunk belőle tisztességes egészségügyet , oktatást, vasutat vagy a későbbiekben nyugdíjat
Orbán családi vállalkozássá alakította az országot. A testvére , az apja , a veje, "falutársa"-strómanja, állami megbízásokból , gyanús körülmények között gazdagodó milliárdosok, folyamatos milliárdos állami megrendelésekkel és "ingyen" költségvetési forrásokkal operálnak. Ez erkölcstelen!
Kialakult egy korrupt, feudális érdek-összefonódásokon alapuló rendszer , a NER- rendszere, ahol vállalkozók a politikai hatalommal összefonódva gátlástalanul lenyúlják a közpénzeket és mesés gazdagságra tesznek szert
A lopás egyre gátlástalanabb , és minden szinten eluralkodott, fideszes politikusok piszkos ügyei elborítják az országot
Erkölcsös ember- teljesen mindegy milyen világnézetű- ezt a rendszert nem támogathatja! Aki szerinte a lopás nem bűn , az egy megvetendő ember!

WiIdhunt 2019.07.07. 09:30:24

@Janossz:

A mai magyar valóságról van szó.

Ha a szavak eerdeti értelmétnézzük, akkor a magyar baloldal nem baloldali.

Brix 2019.07.07. 09:40:00

@Nancsibacsi: "És nem, nem a világgazdasági trendek vezettek minket, mert 2002-2010 között a világgazdaság pörgött, a körülöttünk lévő országok prosperáltak, tizenszázalékos növekedést toltak, és őket a gazdasági válság is csak pár százalékos recesszióba tudta lökni "

Az állításod tele van féligazságokkal/hazugságokkal
-Magyarországot gazdaságát mindig a világgazdasági trendek befolyásolják leginkább, azt követi kisebb-nagyobb késéssel, de közép/hosszú távon nem éri el egyik V4 ország potenciális növekedését sem. Talán a Csehekhez hasonlítunk leginkább a fejlődés ütemében
-Most a "csoda" ideje alatt, 2018-ban 4,9%-os GDP-növekedést értünk el, a csehek már produkáltak 6-7% közötti fejlődést , mi még soha, Orbánnal sem...
-A lengyelek, szloválok, románok, baltiak mind gyorsabban fejlődtek, mint az elmúlt 10 év orbáni Magyarországa
Orbán nem tudott kimagasló eredményt elérni a GDP-növekedés vagy bérek tekintetében, úgy is lehetne fogalmazni: Európa legszegényebb országai között vagyunk/ maradtunk

teleorman 2019.07.07. 09:40:49

@maxval birca man: szóval az ő gondjuk nem a Te gondod... úgy legyen, bár én valahogyan másként gondolom. Ugye tudod hogy jön a havi 60 ezres (HUF, nem leva!) apanázst kapó egyetemista konkurrencia?

Janossz 2019.07.07. 09:49:35

@teleorman: Birkának nem lesznek versenytársai.
Ő ruszki zsoldért harcol.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 09:50:36

@Brix: oke, tenyleg beleszamitottam. A 2,5% is joval atlag feletti. Es vegyel picit vissza.

Brix 2019.07.07. 09:52:43

@Nancsibacsi: " Szóval az a k.rva nagy helyzet, hogy Orbán BÁRMENNYI stadiont épít, és BÁRMENNYIT lop - az ország még mindig SOKKAL jobban jár "
Nem jár jobban - mert a stadion-építés ugyan papíron növeli GDP-t, főleg úgy ha 40%-al túlárazzák,
DE, nem jut elég pénz kórházakra, iskolákra, közalkalmazotti béremelésre, közlekedési infrastruktúra fejlesztésre
Elég nézni, hogy milyen állapotban van a MÁV, mostanában... Az, hogy az IC-ken nem működik a klíma , rendszeres és Kelet-Magyarország jelentős területén úgy száguldoznak keresztül a vonatok, hogy nincs semmilyen zajgátló fal ( Debrecen..)
Az emberek alapvető érdeke az lenne, hogy az életkörülményeiket jobban befolyásoló infrastruktúra fejlődjön inkább és nem a marginális érdekeket szolgáló,alig látogatott stadionokra költenék a közpénzek jelentős részét

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 09:53:22

@Blogolo Blogi: a volt keleti block ossszes orszagnak kisebb az adossaga, mint Magyarorszagnak

Az adossagot viszont Vicc Orbanra Kenni, aki mind3 ciklusaban leszoritotta

WiIdhunt 2019.07.07. 09:57:07

@teleorman:

@teleorman:

Bevett módszer alkalmazni PR-kollégákat, A nagy cégek csinálják elsősorban, de ma már a politika is.

Amióta a hagyományos médiák szerepe zuhan rohamosan, már sokkal hatásosabb blogokon és kommnteken keresztül terjeszteni az üzenetet.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 09:58:42

@Janossz: 687 euro volt a netto atlagkereset 2018ban, eves atlagaban, 320as arfolyamon

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 09:59:49

@neoteny: mit jelent az, hogy a realberek szamitasa nelkulozi a realitast? Hogy kell oket szamolni?

Janossz 2019.07.07. 10:09:14

@Csuti Ördögüző:
Tegnap este még ezt írtad:
"2010 netto atlagkereset 260as arfolyamon 500 euro
2018 netto atlagkereset 320as arfolyamon 770 euro "
Most ezt:
"687 euro volt a netto atlagkereset 2018ban, eves atlagaban, 320as arfolyamon "

Gondolod, hogy így komolyan vesznek?
Persze, mindkét számod ex-has, időnként beírsz valamit, alátámasztás nuku.

Brix 2019.07.07. 10:17:13

@Csuti Ördögüző: Figyelj! Ennek a blognak lenne az értelme- szerintem- hogy mindenki leírja a saját véleményét, szofisztikált formában , lehetőleg úgy , hogy az valamilyen gondolatot ébresszen az olvasókban. Egy hozzászólásra akkor van értelme válaszolni , ha képes vagy ÖNÁLLÓ , érvekkel alátámasztott ellen-alternatívát kifejteni. Ha nem , csak ideböfögsz egy propaganda szagú valamit, annak semmi értelme sincs. Egy idő után meddővé válik a dolog, mert annyira erőszakosan akarod a magad igazát védeni , hogy már nem figyelsz a részletekre, hogy legyen egy önállóan megfogalmazott értelmes gondolatod. A számokkal való dobálózásnak sincs igazán értelme , mert a valóság mindig a részletekben van elrejtve, nem pedig a megfelelő emberek által kiszámított számokban, amelyeket a különböző élethelyzetben lévő emberek mindig különböző módon látnak...(Félig üres , félig teli pohár esete)
Tipikusan ilyen a reábér-változás mértéke...Nyilván, 10 év alatt összgazdaságilag jobb lett a helyzet- ahogy az összes keleti tagországban- a kérdés csak az, hogy ez mennyire az orbáni (gazd)politika hatására, vagy egyéb körülmények befolyásolták inkább...
Másik kérdés az egyének szintje... Pl a szociális ágazatban dolgozó ápolónő vajon úgy érzi-e , hogy eddig minden évben megkapta az általad említett 5%-os reálbér-emelést, vagy sem...

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 10:21:46

@Janossz: Eloszor is, javitottam, hogy 687 euro, ha te mas adatrol tudsz, akkor mutasd. Masodszor, ebben nincs benne az adokedvezmeny.

Tehat, amire celoztal, hogy a forinttal elertektelenitik a Keresetek novekedeset, az nem igaz.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 10:27:14

@Brix: en nem csak propagandat, hanem adatokat is mutattam

Ha szerinted 5xos realkereset emelkedes 30 ev adataibol visszaszamolva nem szignifikans, ill. Ha szerinted az adatok hamisak (mert csak), akkor nem Muszaj velem beszelgetned.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 10:28:08

@Csuti Ördögüző:

Már elmagyaráztam; azt is válaszoltad rá, hogy "Igy van".

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 10:37:08

@neoteny: nem magyarazral el semmit, azt mondtam hogy az adatok hamisak, manipulaltak

?

Sir Bates dö Hól 2019.07.07. 10:42:58

@HaFr: csak csatlakozni tudok az első kommenthez

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 11:02:49

@Csuti Ördögüző:

"nem magyarazral el semmit"

Amikor váltjátok egymást a központban, akkor a műszak elején nem kell visszaolvasnotok azt, hogy a nick előző működtetője miket írkált be és milyen válaszokat kapott?

Janossz 2019.07.07. 11:03:20

@Csuti Ördögüző: Nem javítottál semmit. Az ember a tévedését javítja.
Te meg hazudtál, jó nagyot. Mikor figyelmeztettelek rá, korrigáltál, fene tudja egy kisebb hazugságra váltva-e.?

Belinkelsz egy KSH táblát, ami 2017.-og tartalmaz adatokat.
Később, mintegy arra hivatkozva megadsz egy 2010-es (ez onnan van) és egy 2018-as (!) értéket. Hogy 770.

Mikor figyelmeztetlek, hogy valami nem gömbölyű, mert a 2017-es szám 617, és akkora jobbanteljesítés csak nem volt 18-ban, hogy 25% emelkedés lett volna, bedobsz egy másik (hihetőbbnek látszó) számot. Forrás nélkül.

Gusztustalan troll vagy. És ügyetlen is.
Ciao.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 11:06:26

@Janossz: a 2018as beradatoknak magad is utananezhetsz, nem nehez

Irtam mar, hogy nem 770 hanem 687, beneztem. Azert ne usson Meg a Guta,, annyit nem er

Brix 2019.07.07. 11:25:11

@Csuti Ördögüző: Már fentebb többször levezettem, hogy nem volt 5x- os reálkereset- emelkedès, de csak nyomod a süket dumát..A reálkereset - emelkedès , egyèbkent is egy statisztikusok által , több százezer adatból ,gyakran változó metodológiával kiszámított , nem egzakt , azaz pontosan nem meghatározható szám. A számítás módszertana is változik időnkènt, pl belevettèk a kutatási tevèkenysèget a GDP- be, vagy pl az Eximbank esete, amiből vita is volt EU- szintén, hogy beletartozik az államadósságba vagy sem....A reálbèr számítás esetèn a rèszfoglalkoztatas nem megfelelő beszámítása,stb..Tudod , a főbb gazdasági adatokat előszeretettel hamisítják az olyan autoriter rendszerek , mint pl Kína, de, nálunk is lehet egyfajta " kreativitás" ezen a tèren...Ha már mèlyebbre akarunk tekinteni a valós jövedelmi viszonyokban, akkor a medián kerestek többet mondanak....10 - ből 7 magyarnak csak álmom az atlagbèr!

Blogolo Blogi 2019.07.07. 11:35:37

@Csuti Ördögüző: "Az adossagot viszont Vicc Orbanra Kenni, aki mind3 ciklusaban leszoritotta"

Elvette a mnyp megtakaritasokat. Plusz messze a legtobb tamogatast kapta az EUtol, mint a tobbi tagorszag. Sajnos a novekedesi adatokon ez nem annyira latszik.

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 12:07:13

@Brix: tehat nem egzakt mert csak

Mas orszagok eseten egzakt, itt nem. 1996ban egzakt volt, mert csak. Hagyjuk mar a meseket.

Most mar az atlagkereset sem jo, mert medianber. De nincs medianber statisztikad, tehat higgyem el. Lofaszt mama.

A magannyugdij nem megtakaritas volt, hanem ktgvetesi trukk. A strassbourgi birosag szerint nem serult a nyugdijjogosultsag, ergo nem vette el senki.

Tamogatast nem ad as EU, palyazaton kell lehivni. Ha Orban tobbet hivott le, egyenlo tobb ok arra, hogy ra szavazzak,

A linkkel nem tudom mit akarsz, hisz az eustattol sem latott Meg senki medianber statisztikat. Azaz ez fake news, azert huztak elo a medianbert, hogy sivalkodni lehessen, de ertelme semmi, minden europai orszag atlagokat szamol, es ezzel nem is volt semmi baja a fakenews medianak, amig az atlag nem kezdett sokszorosan emelkedni Orban idejen, mint a kedvenceik idejen.

teleorman 2019.07.07. 12:08:25

@maxval birca man: persze, így igaz. És ez is csak egy munka, és semmilyen munka sem büdös. Elvégre nincsen itten indiai kasztrendszer. Mégis némileg rossz érzés, hogy míg a magunkfajta naívan az igazság bajnokaként világmegváltandó kommentelget, addig szaktársai szakmányban, darabbérben ontják a kommenteket. Ezek könnyen beláthatóan gyakran hazugságtól fertőzöttek és rossz ügyeket védenek. No offense, csak hogy megértsd amatőr sporttársaidat és veled/veletek kapcsolatos frusztrációjukat. És mégegyszer: ez is csak egy munka, és még mindig jobb, mint az útonállás vagy a kábszerdílerkedés.

Brix 2019.07.07. 12:28:08

@Csuti Ördögüző: Ha elolvastad volna figyelmesebben a cikket, idóta, a lènyege az volt ,hogy eddig nem voltak elèg pontos adatok, amivel a KSH számította a reálbèr- növekedèst! A medián bèr számítása az egy másik dolog, de jobban tükröznè a valós jövedelmi viszonyok változását, mint a reálbèr...Mondok egy pèldát: ha a főnököd fizetèsèt 18%- al emelik a pártközponban egy èv alatt, a tièdet meg a 2%- al - akkor az összesen 18+2= 20\2 , azaz 10%- os bruttó bèremelkedès törtènt. Az infláció 4%..azaz a reálbèr emelkedett 6%- ot a párközponban, összesen. Csakhogy a főnököd 18-4, azaz 14% os reálbèr- emelkedèst èrt el, te pedig 2-4 ,azaz: 2 %- os reálbèr - csökkenèst szenvedtèl el...
A 4,4 millió foglalkoztatottból 3,13 millió ember kevesebbet keres , mint a KSH által számított átlagbèr!

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 12:33:31

@Brix: nem arrol vitatkoztunk, hogy mi tukrozne jobban a jovedelmi viszonyokat, egyetertek hogy a medianbert is jo Lenne ha kozolnek

De mivel nincs osszehasonlito medianber statisztika 1990-2019re ennek nincs koze ahhoz amirol vitatkoztunk.

Brix 2019.07.07. 12:41:33

@Csuti Ördögüző: Támogatást nem ad az EU , pályázatokon kell lehívni..ha Orbán többet hívott le , eggyel több ok, hogy rá szavzzanak" Ez megint csúsztatás! Az EU- ban költsègvetèsi ciklusok voltak ès vannak, azaz: egy adott cikluson belül megvan határozva, hogy mennyi pènz " jár" az adott tagországnak, annyi hívható le! PL a 2021- 27 közötti ciklusban 20,1 milliárd euro, ennyit lehet " lehívni" maximum, ahogy a előző ciklusokban is szabott keretek voltak

Csuti Ördögüző 2019.07.07. 12:52:36

@Brix: igen, ezzel Nem tudok vitatkozni, bar a tortaszelet nagysagat azert befolyasolja a lobbi, es a gazdasagi fejlettseg. Szerintem mar ez utan a ciklus utan nem fogunk penzt Kapni, vagy alig, mint most a csehek.

WiIdhunt 2019.07.07. 12:59:39

@teleorman:

Tehát érv pl. egy fizikai elmélet ellen, hogy hívei fizetsèget kapnak terjesztéséért?

Janossz 2019.07.07. 13:24:27

@maxval birca man: Egy fizikai elméletnek semmi szüksége arra, hogy hamis próféták hirdessék-pénzért.

WiIdhunt 2019.07.07. 13:33:43

@Janossz:

Akkor miért vannak tanszékek, kutatóintézetek?

Janossz 2019.07.07. 13:44:54

@maxval birca man: Tényleg agyadra megy ez már...
Nehogy itt tudományos tevékenységhez hasonlítsd az alávaló ruszki-propagandád, mert lepetézek.

Birka-professzor.

WiIdhunt 2019.07.07. 13:46:58

@Janossz:

A megfizetettség mint tényező volt a kérdés.

Janossz 2019.07.07. 14:19:09

@maxval birca man: Szófiából nézve nyilván másképp látszik, de épp a fizetettség a probléma, te marha!

Ha te harcos kommunistaként imádod Putyint, meg a rendszerét, és támogató kommentek százait nyomatod a netre, bocsánatos bűn.

Esetedben nem erről van szó. Bér-agitátor vagy.

WiIdhunt 2019.07.07. 14:22:15

@Janossz:

Nem látszik máshonnan máshogy.

Mindegy ügynek vannak fizetett emberei is. A ballib propaganda se azért hamis, mert nagy részét Soros fizeti.

Nem vagyok harcos kommunista.

Még sose kaptam egy fillért se cikkért, se kommentért.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.07. 21:15:38

@maxval birca man:

"Nem látszik máshonnan máshogy."

Azoknak a jelenségeknek a száma amik nem látszanak máshonnan máshogy meglehetősen korlátozott.

Az, hogy a pí a kör átmérőjének és ugyazon kör kerületének aránya valóban mindenhonnét egyformának látszik. De már a kör ellipszisnek látszik ha a kör síkjára nem merőleges irányból tekintünk a körre, és az ellipszisnek már nincs _egyetlen_ átmérője, tehát az ellipszis kerületének aránya már nem konstans az átmérőjéhez képest ... szóval a kör máshonnan máshogy látszik.

WiIdhunt 2019.07.08. 06:49:14

@neoteny:

S párhuzamod hogyan vonatkozik a vitatott kérdéshez?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.08. 07:05:20

@maxval birca man:

Úgy, hogy a puszta állításod, miszerint nem látszik máshonnan máshogy nem elégséges: vannak dolgok, amik máshonnan máshogyan látszanak, tehát ha te azt állítod, hogy valamilyen esetben nem látszik máshonnan máshogy akkor ezt indokolnod kell, hogy miért van így a kérdéses esetben.

Az pedig, hogy valamilyen társadalmi jelenségek máshogyan látszanak Szófiából mint Bp-ről teljesen lehetséges; ennek puszta tagadása az előbb írtak miatt nem elégséges. Meg kell(ene) mutatnod azt, hogy a kérdéses jelenség miért nem is látszódhat máshogy a két helyről.

WiIdhunt 2019.07.08. 07:07:56

@neoteny:

A vita nem általános jellegű volt. A konkrét dolog pedig sehonnan se látszik másképp.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.08. 07:12:33

@maxval birca man:

"A konkrét dolog pedig sehonnan se látszik másképp."

Ismét egy puszta állítás bármiféle támogató érv(ek) nélkül.

Neked pópának kellett volna menned: a szószékről broadcast üzemmódban lehet tolni, ott a hívek nem tesznek fel keresztkérdéseket.

WiIdhunt 2019.07.08. 07:14:45

@neoteny:

Olvasd vissza a vitát szerintem...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.08. 07:20:40

@maxval birca man:

Minek? Hogy még több kinyilatkoztatásodat olvassam? Köszönöm, nem kérek belőle.
süti beállítások módosítása