1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.04.14. 17:23 HaFr

Orbán-Csányi összecsapás jöhet?

Képtalálat a következőre: „orbán csányi”

Itt és itt már megírtuk, hogy Csányi Sándor OTP-elnök - "Mészáros" élre törése előtt megkérdőjelezhetetlenül a leggazdagabb és Orbán után minden bizonnyal a legbefolyásosabb magyar - lehetett volna Orbán egyeten esélyes kihívója egy mindent átfogó hatalmi vetélkedésben, amelyben a politika az egyik mozzanat. Lehetett volna, de nem lett, mert Csányi nem vette fel a kesztyűt, vélhetően sokkal fontosabbnak és testhezállóbbnak érezte a bankári munkáját és befektetései kezelését, illetve ha lettek volna is indítékai egy alternatív politikai centrum létrehozására, pontosan tudta, hogy a jelenlegi politikusi és káderállománnyal ezt aligha teheti meg. Olyan vereséget kockáztatott volna, amely maga alá temeti egyebek mellett a MOL-ban lévő és az agrárbefektetéseit is, és nem akart kockáztatni. Kérdés, megóvhatja-e a saját és családja javait így, ezután.

Az egyik itt linkelt cikkben 2020-21-re tettem, amikor Orbán ráfordulhat az OTP megszerzésére, miután -- ahogy az utóbbi hónapok fejleményei mutatják -- létrehoz egy hasonlóan erős bankot. A lépés logikusan -- azaz szükségszerűen -- következik a NER természetéből, miszerint "csak egy maradhat", továbbá összhangban van Orbán kárpát-medencei törekvéseivel, amelyekhez az OTP és a MOL stratégiai pozíciókkal járulhat hozzá.

Mintha Csányi is érezné újabban a változást. Miután - az utóbbi két évben látványosan - mindent megtett azért, hogy Orbán partnert lásson benne, az utóbb napokban kétszer legalábbis félreérthető nyilatkozatokat tett. Először a devizahitelezést kárhoztatta, amit ismert módon az első Orbán-kormány vezetett be és a fideszes Járai MNB-elnöksége alatt meglépett jelentős kamatemelések tettek népszerűvé. A devizahitelezés felemlegetésének köze lehet ahhoz, hogy a mostani Orbán-kormány még használhatja az EU bírósága és a Kúria kedvező szakmai véleményével újra terítékre került végleges rendezést az OTP gyengítésére és könnyebb megszerzésére (ha az irányítás átvétele szépszerével nem sikerül), míg más - barátibb - bankok esetében a tőkepótlást simán intézheti majd állami forrásokból. Csányi második "elszólása" Orbán repülőútjai kapcsán történt, amelyeket szerinte Orbán saját zsebből fizetett, amit a miniszterelnök -- ismerve ezeknek az utaknak a piaci árát -- nem tehetett volna a bevallott jövedelméből és vagyonából. Csányi növekvő aggodalmaira utalhat az is, hogy a keringő pletykák ellenére az OTP-ben nem lépték meg ezzel a közgyűléssel és nem is fogják elsietni az elnöki és vezérigazgatói pozíció szétválasztását, azaz Csányi nem szándékozik megkönnyíteni hatalommegosztással a bank bekebelezését. Az OTP és a NER közötti nézeteltérésekre utal a Nagy Márton MNB-alelnök és Csányi közötti szóváltás, valamint a tranzakciós illeték megújuló bírálata, amelynek eltörléséért Csányi láthatóan hiába lobbizik.

Csányi ellen szól (marginálisan) és felhasználható a vérszegény MLSZ-elnöki szereplése -- maga az a tény, hogy hagyta magát belerángatni ebben a játékba bizonyos rövidlátásra vall -- és érzésem szerint a váltás ezen a poszton lehet majd az első nyilvános jele a készülő összecsapásnak, talán rögtön a devizahitelezéssel kapcsolatos kormányzati retorika megváltozása után.

Egyelőre persze ez édeskevés még egy rendes konteóhoz is, de számol a NER "fejlődési" logikájával, azaz amíg az ellenkezőjét nem látjuk legalább a ciklus végéig, nem is vetendő el. Nem mellesleg egy ilyen súlyú összecsapást -- noha az eredményéhez aligha fűzhető kétség -- Orbánnak jól elő kell készítenie. Mivel a mai politikai környezetben egyik félnek se lesz érdeke nagy dobra verni a fordulatait, a nyilvánosság aligha fog túl sokat érzékelni belőle - mielőtt az eredménye maga megmutatkozna.

561 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7614763788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 03:50:22

@444:

"a magyart a magyarból eredeztetve magyarázzuk"

OK, úgy tűnik, hogy _lehetséges_ az, hogy a magyar a magyarból eredjen:

[...]

In some situations, a language with no ancestor can arise. [...]

en.wikipedia.org/wiki/Language_isolate

De ha ez a tézis, ti. hogy a magyar nyelvnek nincs (nyelvi) őse, akkor ez is bizonyítást igényel, de legalább is támogató érveket és adatokat.

Magyarul: nyitott vagyok arra, hogy a magyar (nyelv) a magyar (nyelvből) ered (mert soha nem voltak nyelvi felmenői/ősei), de nem fogadom el ezt bemondásra; ha ez a hipotézised, vezesd elő a bizonyítékaidat. Mert ha hittételként ajánlod, akkor elvetem minden további kognitív erőkifejtés nélkül.

2019.04.21. 09:11:25

@neoteny:
a népfőiskola azt mondja, hogy a magyar alapszókincs jelentős része visszavezethető hangutánzó, hangfestő szógyökökre. és azok nem valamely környező nyelvből erednek, hanem az ősiségből.

tehát például krrr. ez egy hangutánzás. és ebből lesz a kör, kerék, karika, a karima, a kerek, a kering, a kerge, a kerge, a kéreg, a kerít, a kert és az is, hogy környezet. ennek alapja az ősiségben azt mondták, hogy krrr. ezzel ki akartak fejezni valamit. és az évezredek során kialakultak ezek a szavak a magyarban.

ennek az indoeurópai nyelvekben is van nyoma. például a latin circus, circulus. a görögben κίρκος (kírkos). vagy az angol circle. de ők nem mondják azt, hogy ez krrr hangutánzásból ered. azt mondják, hogy a latinból (mint ősnyelvből) ered. és ők honnan szopták ki azt, hogy circus. a rómaiak előtt az emberiség nem rajzolt valami kör alakú alakzatot a porba? vagy az nem volt elnevezve? nyilván a görögök is rajzoltak. és azok azt mondták kírkos. ezeknek volt egy közös ősük. az valamilyen ősnyelv. és abban volt valamilyen krrr ősi szógyök. és ezt őrzi a magyar. és ebből képzi például azt a szót, hogy körülbelül.

van a belül szó. blll. az ősiségben így próbálták magyarázni, hogy belül. például amikor fájt a hasuk. és ebből kialakult a magyarban a ból/ből képző. az szó, hogy bél. ennek angolszász rokona a belly. jelentése has. azok a belek.

tehát nem arról van szó, hogy az angol belly egy magyar eredetű szó. hanem van egy ősi hangutánzó-hangfestő nyelvi örökség. és ennek a szógyökeit őrzi a magyar vidék. mert hogy ezt szinte mindenki elveti. erről oxfordban azt mondják, hogy ilyen hülyeséget ki ne találjanak már a magyarok. és mta azt mondja, hogy aki ilyet képzel az idióta, kripli, kretén, fasiszta.

de a reformkori értelmiség is ezt képzelte. és jött a magyar polgári forradalom. amit ugye a császár cári segédlettel levert. és beültették az akadémiára a "bach huszárokat". akik aztán kitalálták a finnugor eredet elméletet. amire a népfőiskola azt mondja, hogy az mint rokonságelméletet elfogadják. a magyarnak rokona a finn is. abban is találnak a magyarhoz hasonló szavakat. mert hogy ezek az ősi szógyökök nyilván abban is megjelentek. de a finnek nem mondják azt, hogy ők ezeket őrzik. ezt a gyügyei parasztok mondják.

2019.04.21. 09:17:52

@neoteny:
tehát az, hogy ó abból lett, hogy amikor meséltek azt mondták: óóó. és ez arra utalt, hogy nagyon régi. és a másik azt mondta: őőő. és mondhatod, hogy ez egy baromság. nem ebből lett az ős, a hős. és ennek nem rokona az ancient vagy a hero. mert ez a ἥρως (hḗrōs) származéka: hős, erős. de ebben ősi hangutánzó-hangfestő szógyökök rejlenek. a hősre azt mondták: hőőő. az erősre azt: errr. az mta szerint ez népi etimológia. teljességgel tudománytalan. ez az egész egy nagy baromság.

2019.04.21. 10:09:22

@neoteny:
tehát ez mindig csak nem egyetlen szó eredetét akarja megfejteni. hanem veszi a szókincs egészét. abban egy szót. keresi a hozzá hasonló szavakat. mi lehetett az ősi szógyök. és annak vajon mi lehetett az értelme. azokról azt feltételezik, hogy azok hangutánzó, hangfestő szavak voltak. vagy szógyökök. hangtani törvényekkel (szabályos hangmegfelelésekkel, hangátvetésekkel) és jelentésátmenetekkel rekonstruálnak lehetséges nyelvi fejlődési irányokat. mindezt nyilván az írásos nyelvemlékek alapján. de ugye azt is meg lehet kérdezni, hogy a maguk a nyelvhasználók mit gondolnak. ők hogyan képzik a szavakat.

és ezt meg lehet tenni a magyar nyelven belül. és a környező indoeurópai vagy őseurázsiai népek szókincsével összevetve. tehát a finneket is be lehet ebbe körbe venni. az ural mentén élő népeket leginkább. de még inkább a mezopotámia környékét. a kis-i, ur-i, uruk-i archaikus szövegeket. ez ékírással maradtak fent. amit vélhetően a sumerek készítettek. a népfőiskolán a magyart és a sumert rokonítják. egyesek az egyiptomi hieroglif írást is magyarul magyarázzák. képzett egyiptológus is. de az mta ezeket kiveti mondván, hogy ők "nácik".

és most majd kálmán professzorékat fogják meg a fülüknél fogva és őket basszák ki páros lábbal. nyugdíjazzák. vagy marad az, hogy ez egy "náci" elképzelés. mert hogy ezt filoszemita (sémiták vezette világias) értelmiség tagadja. és ettől eltérni antiszemitizmus. nem minden zsidó tagadja, hanem egyesek. és a liberalizmus az, hogy adott esetben az akadémikus bölcselettől is lehessen eltérni. mert annak egy része végső soron a hiten alapul.

a hit a szívbe írt igazság. és ütögették a mellüket, hogy mi itt ezt gondoljuk. a lelkekben. és ebből lett a hit? a soul. az, ami belőlünk szól. a lélek. ezzel függ össze a light? légies? vagy a lung, hogy azzal a lengő szerv, amivel lebegő levegőt lélegezzük. erről van szó. vagy a szókincs elég gazdag ahhoz, hogy a népfőiskola ezt belemagyarázza. az mta vagy legalábbis az istanwithceu tagozata ezt az elméletet elveti.

innentől kezdve ez hitvita. a népfőiskola elmélete azért tűnik erősebbnek, mert az tartalmazza a finnugrizmust, csak nem eredet, hanem rokonság elméletként. és mellé teszi a törököt, és az összes többit. mellé tehető az angolszász, óangol, ószász rokonság. a pusztát, az ugart az őszászok úgy mondták: falu. ez véletlen. az mta szerint igen, ez véletlen. azt elfogadják, hogy fallal körülvett házak, telepek alkották az ősi településeket. de még a fold is abból jön, hogy behajtották az állatok egy részét a faluba. és ott tenyésztették. és növényeket termesztettek. magról vetették, akkor magosra, magasra nőttek. és azt mondták: ní, nöööö. rájöttek, hogy a talajt öntözik, akkor növekszik a növevény. és ezt őrzi az óangol wǣtan (az ige volt eredendően). kezdetben vala az ige. a magok egy részét kiszedték. és ezt őrzi az óangol sēd (seed). csak ezt ők nem tudják. a gyügyei parasztok azt mondják, hogy persze.

a filoszemiták szerint ezek "nácik". nem arról van szó, hogy jönnek rohamosztagosok. hanem arról, hogy amíg a rohamosztagosok áldozatai vezették a "baloldali" "liberális" "demokrata" értelmiséget addig a magyarok többsége erkölcsi kötelességének érezte, hogy ezekkel az emberekkel kiegyezzen. mivel sérelem érte őket. és addig a szélsőjobb vissza volt szorítva. a politikai érdek is ez lenne. lovász lászló élére áll a reformoknak. és azt mondja, hogy akadémikus bölcseletet revidiálni kellene. és így végbe mehetett volna ez ügyben is kiegyezés.

de nem ez történt, nem ez történik. a tudomány belső logikája nem engedi ezt meg. az akadémiai hálózat integritása sérülne azzal, hogy a természettudományt. és elfogadjuk azt, hogy a bölcseletet részben hatalmi szóval uralják. legalábbis az állami intézményekben. lovász lászló és elvbarátai ezt nem fogadják el. innentől kezdve ez nyilván egy hitvita, politikai küzdelemben vallásháborúvá fajul. remélhetően nem fognak lövöldözni, mint egy évszázada.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 11:22:47

@444:

"a népfőiskola azt mondja, hogy a magyar alapszókincs jelentős része visszavezethető hangutánzó, hangfestő szógyökökre. és azok nem valamely környező nyelvből erednek, hanem az ősiségből."

OK, akkor hát ez a népfőiskola gagyija.

2019.04.21. 12:54:14

@neoteny:
tehát a szív az az szív. szíí. az egy hangutánzó szó. ví. vá. vé. így vagdalkoztak a vadak a vadonban. és ebből lett a vív. a vág és véd. és ezzel rokon az angol wild/wilde (vad) vagy a wood (óangolban: wudu) (vadon). és amikor a vadak vedeltek a vadonban, akkor dajdajoztak, danoltak. és amikor győztek, akkor azt megénekelték. és az a viadal. zengett a győzelmi dal. az a song. sing, sang, sung. így zengett.

az indoeurópai gyöknyelvészet megállapítja, hogy ennek az ősi gyöke. *sengʷʰ-. és ez valami éneklés félét jelentett. csak ezt már így egyetlen indoeurópai nyelvben nem használják. de a magyarban. pesti zsidók azt mondják, hogy ez aztán nem. vagy legalábbis a filoszemita értelmiség. ez egy orbitális baromság. ezek nem függnek össze.

a népfőiskola azt mondta, hogy kelettől nyugatig a népek magyar szavakat zengenek. legalább is részben. mert a felkelő nap országát hogy is mondják: nippon. az véletlen nem a magyar nap szóval rokon? de azt kell mondani, hogy ez véletlen. mert jönnek a filoszemiták és vigyorogva kibasszák azt, aki nem azt mondja. modern kori inkvizíció. kapcsolódik hozzá a "szabad" sajtó. azt kellene mondani, hogy nem tudjuk. lehet, hogy a japán nippon és a magyar nap szavak rokonok. a felkelő nap országában nevezhetik így a népet? igen.

és lehet mondani, hogy ez egy baromság. egész egyszerűen arról van szó, hogy a magyar szókincs elég gazdag ahhoz, hogy ezeket a laikusok kiokoskodják. és ilyesmit csak a dilettáns nyelvészek képzelnek. ez kálmán professzor és társainak álláspontja. és lehet, hogy nekik van igazuk.

ezt a vitát a hit dönti el. mert lehet mondani, hogy az egyik tábor csak úgy csoportosítja a tényeket, hogy azt a látszatot keltsék. de ez esetben a finnugor elmélet sem áll meg. rokonság-elméletként sem. pláne eredet-elméletként. tehát ez esetben az akadémikus bölcselet is üressé válik. a filoszemita bölcselet egy filozofikus dekonstrukció valójában. és nem liberális. magát a nyelvet is korlátozza és a művészetet. különösen a népnyelvet és a népművészetet. azt tűzzel vassal irtják. mondván, hogy az a modernizáció gátja. de nem, vagy nem feltétlen. a magyar tudományos akadémia és abban az akadémikus bölcselet is reformokra szorul.

és a liberalizmus az lenne, hogy engedjük meg ezt is. nyilván nem fogják átírni az indoeurópai nyelvelméletet a magyarok kedvéért. az oxfordi nyelvtudomány számára iszonyú blamázs lenne, hogy ők mindennel rokonságot láttak, hogy az angolt világnyelvvé tegyék. csak a magyart nem találták hasonlónak. a magyarországi németek és a magyar zsidóknak is tartoznak egy bocsánatkéréssel. ugye a holokausztról ők is tehetnek. a németek is. a magyarok is. a zsidók is. a gulágról nem beszélve. jelen állás szerint a filoszemitákkal békés egymás mellett élés aligha képzelhető el. ez kedvez az izraelitáknak. ők vehetik át a magyar zsidó tudományos kulturális hagyatékot. azt legalább részben izrael államhoz igyekeznek kapcsolni. és persze az amerikai pénztőke egy részét. ezzel a transzatlanti kapcsolat gyengül. páneurópai és eurázsiai kapcsolat erősödik.

most szinte minden ebbe az irányba mutat. nemcsak a nyelvelmélet, hanem szinte minden. ez egy kultúrharc.

egy napokban kiadott egyetemi rangsorban a ceu 350. helyezést éri el. a semmelweis 329. mindketten "bronz" minősítéssel. ugyanezen listában tavaly a semmelweis 336. volt. a ceu 251. és egy fokkal jobb "ezüst" minősítéssel. a debreceni egyetem mindkét eseteben a futottak még kategóriájában szerepel. nem került a világ első 500 egyeteme közé.

tehát kimutatható, hogy a magyar kormány rombolja a ceu-t? igen. mert a többi egyetem hasonló eredményt el, mint a tavaly. a ceu helyezése megzuhant. de önszántukból szorultak vissza. hanem mert a magyar kormány igyekszik őket ellehetetleníteni. magyar egyetem nincs európa első 100 egyeteme között sem. nem a világon, hanem európában. ez alapján lehet azt mondani, hogy ne akarjanak már a magyarok európa jövőjébe beleszólni? miért ne lehetne. a debreceni egyetem nincs európa első 200 egyeteme között se. a magyar vidék ne szóljon bele. van elég hozzáértő a magyar tudományos akadémián. amit szörnyűséges támadás ért.

a debreceni atomki az mta kutatóintézete. ha az a debreceni egyetem része, akkor mindjárt jobb eredményt ér el. mert az ottani tudományos közlemények az egyetemi rangsorban erősítik. és létrehozható egy integrált kutatóegyetemi csoport az orvosi és agrár területtel. modern fizika és kémia és orvoslás. csillagászat és a mezőgazdaság. és ezt támogatja a matematika intézet.

lovász lászló szerint így az a kutatás szabadsága és az "integritás" sérülne. debrecenből nézve aligha. lovász lászló szempontjából persze valószínűleg igen. hogy döntsük el ezt? lovász lászló az mta elnöke. az mta tagok abszolút többsége mögötte áll. azért érik bírálatok, hogy nem áll ki elég keményen. rendben. orbán viktor magyarország miniszterelnöke. mögötte el a magyarok választók relatív többsége. és őt is azért bírálják, hogy nem lép fel erőteljesebben. ezek összecsapnak.

2019.04.21. 13:05:11

@neoteny:
erre mondod azt, hogy egy "gagyi" nyelvelmélet. ez a reformkori elképzelés. 19. század eleji. most meg ugye a 21. század elején járunk. és modern nyelvészeti módszerekkel kimutatható, hogy nagyjából 5 ezer évvel ezelőtt az ural környékén az ősmagyarok a rágcsáló kisállatra ezt mondták: *ńomala. ezt mondja a modern nyelvtudomány. számítógépes módszerekkel. mi a kérdés?

az, hogy a gyügyei parasztok szerint a nyúl futás közben egy kicsit megnyúlik. ahogyan a karod is megnyúlik. és így a nyúl ige és főnév jelentése összekapcsolódik. ez népi etimológia. teljességgel tudománytalan. a laikus, dilettáns nép, az idióta, kripli, kretén fasiszták képzelik, a pogányok, akik szent istván idején lelkileg sérültek. és a magyar tudományos akadémián pedig van egy filozofikus mesterrassz. még a független elemzők szerint is kiemelkedően teljesítenek. az európai bizottság tudománypolitika testületei is így értékelik. miközben nincs magyar egyetem top 100-as listán még európában se nagyon, de nemhogy a világon. mi a kérdés?

ezt is lehet állítani. de ez egy tekintélyelvű érvelés. nem liberális, hanem autokratikus, kifejezzen autoriter.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 13:06:47

@444:

OK, akkor a népfőiskolások gagyijának pontosítása után megtudtuk azt is, hogy ezek a népnemzetiszocialisták (nácik) hitvilágának hittételei.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 13:08:31

@444:

"erre mondod azt, hogy egy "gagyi" nyelvelmélet."

Persze, hogy az: elméletnek tünteti fel magát, holott csak egy hitvilág dogmatikus hittételekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 13:25:27

@444:

"ez egy tekintélyelvű érvelés. nem liberális"

A posztmodernista nihilista számára _minden_ érvelés tekintélyelvű: maga az érvelés koncepciója egy filoszemita (sémiták vezette világias) fegyver a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőinek elnyomására.

2019.04.21. 13:29:53

@neoteny:
hipotetikusan hogyan jött létre a nyelv? ha nem hangutánzó, hangfestő szógyökökből, akkor mégis miből? írásképekből. a népfőiskola azt mondja, hogy igen. ezért kell vizsgálni a kis-i, ur-i, uruk-i írásképet. az egyiptomi képírást. és a székely rovást. a rúnákat. write az ír, ró szavaktól nem áll túl távol. vagy akár az ír népnép. Old English: Īras.

az angolok szerint az írek nem onnan kapták a nevüket, hogy kelta (keleti) írástudók voltak, hanem hogy kövérek, hájasok voltak. nyilván egy nép úgy nevezi el magát. hogy mi kövérek, hájasok. de az írek szerint is ez így van. legalábbis ők ezt elfogadják. szerintük az őskelta *ɸīweryū azt jelentése: fat (kövér, hájas). a magyarul inkább fivéreket jelent. és a népi kultúrában a magyarok és az írek nagy barátjai egymásnak.

2019.04.21. 13:34:07

@neoteny:
a bölcselet egy hitvilág dogmatikus elképzelésekkel. és részben a tudomány is ilyen. a tudományos elméletek helyessége objektív módon, vagy legalább objektivitásra törekedve kísérletekkel ellenőrizhető: igazolható, vagy cáfolhat. a bölcselet pedig szubjektíven. például egy nemzeti konzultáció keretében.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 13:34:10

@444:

"hipotetikusan hogyan jött létre a nyelv?"

Már a kérdésfelvetés is filoszemita (sémiták vezette világias). Aki filoszemita (sémiták vezette világias) módon érvel, ezzel csak a nép elnyomását intézményesíti: nem léteznek érvek, csak különböző erejű hitvilágok.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 13:38:32

@444:

"és részben a tudomány is ilyen"

És te azt a gagyit árulod, hogy azt csak te meg az elvtársaid tudják eldönteni, hogy a tudomány _melyik_ része ilyen.

2019.04.21. 13:59:20

@neoteny:
ebben a wer férfi embert jelent. és az, hogy ɸī lenne a "fat" őse. mert az írek kövérkések. watkins professzor szerint. a magyar népfőiskola azt mondja, hogy a keletről érkező irástudó fivérei az angoloknak. az ő drága jó testvérnépük. nem azt állítom, hogy ez így van. hanem azt, hogy ez magyarul így hangzik. és ezt éppenséggel hihetnek az írek és az angolok. de nem muszáj ezt képzelniük. a japánoknak sem kell azt hinniük, hogy ők a niphon, nippon, a nap+hon összetételből jött létre. abból, hogy az őseik így mutatták a napfelkeltét: niii. így mondták, hogy nézd. a honfoglaló magyarok táltos papja várták a napfelkeltét a vártán és azt mondták: naaagy naaap. így esdekeltek. és ezért van az, hogy egy ha egy magyar esküvőn valaki beszédet mond, akkor így kezdi: naaagy naaap ez a mai.

lehet mondani, hogy ez egy hülyeség. de a jelenleg hivatalos akadémiai nyelvelmélet ennél nagyobb képtelenségeket állít. a vogulok azt, hogy tűz úgy mondták: nai. és ebből lett a nap. angolban igeként déli szundikálást, sziesztát jelent. to nap. és az, hogy nap úgy mondják: day (~dél). és azt, hogy dél úgy, hogy south: süt.

van ennyi véletlen? és erre lehet mondani, hogy nincs. és azt is, hogy lehet ennyi baromságot összehordani. a hord az nem a horda. hja, de. angolul is horda. de az nem azzal függ össze, hogy hordták az árut. de. és így tovább.

mondhatod, hogy ezek véletlen egyezések. belemagyarázások. nincs semmiféle kapcsolat. miért? mert a magyar nyelv finnugor eredetű. és te abban hiszel. a népfőiskola azt mondja, hogy finnugor is. angolszász is. azzal is rokon. és erre mondhatod, hogy de nem. te csak gagyit árulsz. úgy csoportosítod a tényeket, hogy a befogadóknak tessék. pont, mint a cigányok, akik tenyérből jósolnak. le akarom húzni aranygyűrűt és kicserélni egy hamisra. vagy az akadémia cserélte le a magyar királyi aranygyűrűt hamisra. a "bach huszárok". de nem hagyják magukat a magyar honvédek.

ez legalábbis részben a hiten alapon.

Khonsu 2019.04.21. 14:01:58

@444:

Hamarosan elegendő adat lesz begyűjthető valós időben ahhoz, hogy formalizálhassuk, majd algoritmusok segítségével optimalizáljuk a kapcsolatot az objektív és a szubjektív valóság, illetve a szubjektív valóságok között.

Azon a ponton a gagyid ideje lejár.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 14:08:41

@444:

"de a jelenleg hivatalos akadémiai nyelvelmélet ennél nagyobb képtelenségeket állít."

Az elmélet koncepciója maga egy filoszemita (sémiták vezette világias) fegyver a nép elnyomására: nem léteznek sem érvek, sem elméletek, csak különböző erejű hitvilágok. Ezért is kell a nemzeti konzultációkat csinálni: azok a relatív hiterőket mérik fel, azok mutatják meg az igazi erő- (hatalmi) viszonyokat.

2019.04.21. 14:09:24

@neoteny:
hogy jött létre a nyelv? ugye lehet az, hogy az emberek valahogy szólni akartak. a beszéd volt az első. ez esetben nem ostobaság hangtani törvényekre alapozni és hangutánzó, hangfestő szógyökökre vissza vezetni a nyelvet. ami a reformkori nyelvelmélet.

de lehet, hogy az írás volt az első. többé kevésbé szótlan emberek kriksz krakszokat rajzoltak a homokba. azok jelöltek valamit. de azok az írástudók ezekből és félszavakból megértették egymást. az ősi írásmódokat érdemes összevetni. ez a népfőiskola másik vonulata.

és van egy harmadik keletkezési mód. az önkény. az, hogy az uralkodó azt mondta. vagy az uralkodó környezetében az udvarban valaki. vagy a faluban. néphagyományban. népmesék, regék, mondókák, néprajz. népdalok, balladák. hanghordozás.

illetve ezt támogatja a természettudomány. antropológia, archeogenetika. illetve a középkori krónikás hagyomány. a népfőiskola ezekből építkezik. és ezt söpri le a magyar tudományos akadémia tekintély elvű érveléssel.

2019.04.21. 14:11:35

@neoteny:
a finnugor eredet elméletet bach korszakban erőltették a magyar tudományos akadémiára azért, hogy elejét vegyék a magyar nacionalizmusnak. és az mta illetve annak istandwithceu tagozata a mai napig ezt tartja a legfontosabb céljának.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 14:16:39

@444:

"hogy jött létre a nyelv?"

Már a kérdésfelvetés is filoszemita (sémiták vezette világias). Aki filoszemita (sémiták vezette világias) módon érvel, ezzel csak a nép elnyomását intézményesíti: nem léteznek érvek, csak különböző erejű hitvilágok.

Azt, hogy hogyan jött létre a nyelv az dönti el, hogy erről mit gondol a gyügyei paraszt és hogy mennyire erősen hisz abban, amit gondol róla. Minden más csak filoszemita (sémiták vezette világias) hitvilág-diktatúra, amit ők "a" tudománynak neveznek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 14:20:40

@444:

"elejét vegyék a magyar nacionalizmusnak. és az mta illetve annak istandwithceu tagozata a mai napig ezt tartja a legfontosabb céljának."

De a nép nagy szerencséjére itt vagy te és a népnemzetiszocialista elvtársaid, és áruljátok ezt a 'megfejtést'. És mint tudjuk, az érvek meg elméletek csak filoszemita (sémiták vezette világias) fegyverek a nép szubjektív idealizmusának elnyomására: de az erősebb hit lenyomja a filoszemita (sémiták vezette világias) nemzetnyomorító ármánykodást.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 14:29:35

@444:

"a népfőiskola ezekből építkezik."

És ha összedől az épület, akkor annak az oka az volt, hogy nem volt elég erős az építőik hite.

2019.04.21. 15:00:28

@neoteny:
a finnugor eredet elmélet a magyar nacionalizmus ellen irányult. és a mai napig úgy érvelnek az akadémián.

az angol home szónak állítólagos rokona az orosz семья (semʹja). jelentése: család (family). mert az is háztartás (household). és a szókezdő s időnként elkopik. em'ja már majdnem ugyanaz, mint a német Heim. ezt az akadémikus érvelést elfogadod?

és ha igen, akkor azt miért nem, hogy ennyi erővel az angol home rokona lehet a magyar (ott)hon is. ha a семья (semʹja) lehet, akkor ez is. a német heim rokona lehet a magyar (lakó) hely. az alemánok így mondták: hei. egyezik a hangalak és a jelentés. az alemannok dél (alsó) németek, akik a római birodalomba betörtek akárcsak a hunok. a náci csatakiáltás is heil is ezzel kapcsolatos. azt jelenti: éljen. heil és él és élőhely. ez a náci "élettér" elmélet. na ezt már nem. nem engedhetjük meg, hogy megismétlődjön.

ez az érvelés nem "gagyi"?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 15:01:45

@444:

"a finnugor eredet elmélet a magyar nacionalizmus ellen irányult. és a mai napig úgy érvelnek az akadémián."

De a nép nagy szerencséjére itt vagy te és a népnemzetiszocialista elvtársaid, és áruljátok ezt a 'megfejtést'. És mint tudjuk, az érvek meg elméletek csak filoszemita (sémiták vezette világias) fegyverek a nép szubjektív idealizmusának elnyomására: de az erősebb hit lenyomja a filoszemita (sémiták vezette világias) nemzetnyomorító ármánykodást.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 15:03:41

@444:

"nem engedhetjük meg, hogy megismétlődjön.

ez az érvelés nem "gagyi"?"

A posztmodernista nihilista számára _minden_ érvelés gagyi: maga az érvelés koncepciója egy filoszemita (sémiták vezette világias) fegyver a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőinek elnyomására.

2019.04.21. 15:13:59

@neoteny:
a filoszemita bölcseletről nem azt állítom, hogy feltétlen rossz, vagy gonosz. hanem reformra szorul. ugyanúgy igazodnia kell a néplélekhez, ahogyan a reformáció idején igazítani kellett a római katolikus hitvilágon, a zsidó-keresztény valláson.

és ma már a palánkai róm. kat. püspök virágvasárnap megáldja ezeket a népviseletbe öltözött lányokat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3368/190414-viragvasarnap-pl-mj_58.jpg
pedig ugye nincs a bibliában szó, hogy ilyen népviseletbe kellene öltözni. és ezek a lányok el kezdenek táncolni.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3368/190414-viragvasarnap-pl-mj_101.jpg
lányok a lányokkal! a néptánc elég gyakran úgy indul, hogy két egynemű csoport táncol. majd ezekből jönnek a különnemű párok és a társas körtáncok. na most lehet mondani, hogy de így a transzneműek jogai sérülnek. de nem transzneműek tiltakoznak, hogy őket is vegyék be a népi játékba, hanem a filoszemiták. a ceu aktivisták és az mta istandwithceu tagozata. hogy ne legyenek ezek a népi játékok. mert hogy ennek eredménye csak és kizárólag szörnyűséges fasizmus lehet. tényleg?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 15:20:13

@444:

"a filoszemita bölcseletről nem azt állítom, hogy feltétlen rossz, vagy gonosz. hanem reformra szorul. ugyanúgy igazodnia kell a néplélekhez"

És ha ezt a reformot nem hajtja végre a filoszemita (sémiták vezette világias) bölcselet, akkor rossz és gonosz _mert_ csak egy fegyver a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőinek elnyomására.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 15:26:49

@444:

"igazodnia kell a néplélekhez"

Amely néplelket Orbán Viktor úgy írt le, hogy a magyar gógyis, szeret cselt vetni.

2019.04.21. 16:33:00

@neoteny:
ez esetben jön a politikai megoldás.

2019.04.21. 16:35:54

@neoteny:
index.hu/kulfold/2019/04/21/kituntettek_soros_gyorgyot/
Soros György egy nagy erejű gondolkodó, kreatív emberbarát, és egy látnoki képességű ember, aki négy évtizede elkötelezetten harcol egy nyílt és igazságos társadalomért
vs.
A HAZÁMBAN, MAGYARORSZÁGON ORBÁN VIKTOR KORMÁNYA EGY SZUPERGONOSZT KREÁLT BELŐLEM, AKI ÖSSZEESKÜVÉST SZŐ A MAGYAR NEMZET KERESZTÉNY IDENTITÁSÁNAK ELPUSZTÍTÁSÁRA.

kitüntették soros györgyöt. de ki tüntette ki? a népek vagy kitüntette saját magát?

2019.04.21. 16:37:50

@neoteny:
Szerinte a Helsinki Bizottság magyar munkatársainak naponta szembe kell nézniük az ellenséges környezettel és a démonizálással, amit a magyar kormány teremt.

igen, és vajon a helsinki bizottság nem démonizál? ezt el kell dönteni. és legfeljebb az egyik csoportosulás maradhat a közélet főáramában.

2019.04.21. 16:41:45

@neoteny:
soros egy amerikai nyugdíjas, aki megsegítené a világ népeit. vagy a világban minden, ami gonosz azt, soros mozgatja. vagy soros egy az államok gyengeségeit kihasználó felforgató, akiből bűnbakot csináltak. mert hogy a felfordulásokért valakinek felelni kell.

2019.04.21. 16:48:14

@neoteny:
fel lehet sorakoztatni olyan tényeket, hogy a délszláv háború előtti budapesten képeztek ki felforgatókat azért, hogy polgárháborús hangulatot keltsenek belgrádban. mindezt soros alapítványhoz kötődően. és ez árnyalja szerbia szerepét a délszláv háborúban. mert hogy a háború kirobbantója soros alapítvány. szétesik jugoszlávia. lehet privatizálni. néhány ártatlant megölnek az eltévedt lövedékek. de mit számít az? és a népítélet az, hogy azonnali fejlövés az ilyeneknek.

2019.04.21. 17:10:47

@neoteny:
és van egy olyan magyarázat, hogy ezért megy a tüntetés belgrádban a kormány ellen. és szijjártó ezért megy ki megvédeni vucic miniszterelnököt. budapest és belgrád összejátszik soros ellen. orbán és vucic a szabadkai zsinagógában.
civilhetes.net/sites/default/files/kepek/d_kos20180326001_0.jpg
2016-os szerb parlamenti választásokon vucic pártja 50%-ot szerzett. és a második helyen befutó szocialisták 11%-ot. 2017-ben az elnökválasztásokon vucic az első fordulóban 55%-ot szerzett. a második helyen befutó független 16%-ot.
tehát azt nem lehet mondani, hogy vucic egy illegitim politikus. van egy néhány ezres csoportosulás, aki tüntet ellene. nem fognak befutni vele szemben a szocialisták. ugyanaz a helyzet, mint magyarországon.

ha bizonyítást nyer, hogy ezek mögött a soros alapítvány áll (ami orbán szerint a napnál is világosabb), akkor délszláv háborút megelőző felforgató tevékenységet is soros nyakába varrják. hogy így lehet privatizálni, stb. kijevben ugyanez.

csak orbán ebbe belerángatta junckert. és azt nem engedte meg az európai néppárt. de a választási eredményektől függően mellé állíthatja webert. ez a veszély is fenyegeti az európai bizottságot.

összességében egymillió, vagy még több ártatlan ember haláláért valakinek történelmi léptékben felelnie kell. képeznek egy bűnbakot. de a soros alapítvány is csak a sátánt látja orbánban. vagy lovász lászló. nem gondolja azt, hogy esetleg tényleg újra kellene gondolni az akadámikus bölcseletet, vagy a kutatóhálózat működését. egy decentralizált közszolgálati egyetemi hálózatban az mta a tudományos alapprogram kidolgozása mellett felügyeleti jogkört kapjon. lovász lászló képtelen elképzelni mást csak azt, hogy ő az elnök. beleszól a politika. jó, hogy. az elnök: politikus.

2019.04.21. 17:46:57

@neoteny:
erről most ilyen típusú játszmák döntenek, és nem az, hogy a gyügyei paraszt a tyúkszaros mackónadrágjában mit gondol arról, hogy a nyúl futás közben megnyúlik, vagy tundrai enyec nyelven наба. és ez a "bizonyíték" arra, hogy a magyar egy ősi finn egyik nyelvjárása. de ez mégis csak összefügg a helsinki bizottsággal, a kelet és közép-európai biztonsággal.

el kell dönteni, hogy soros a bátrak bátra. vagy egy nyomorult vénember, akinek a hálózatát ha szétverik, akkor szét lesz verve. ezzel lehet, hogy több tíz akadémikus, több száz akadémia munkatárs fejvesztve menekül az országból. de lehet kelet-magyarországnak kutatóegyeteme, vidéken fejlesztő központok. miskolcon, győrben. székesfehérváron, veszprémben. szeged, pécs ebben olyan nagyon nem partner. és még a határon túliak, különösen erdély kérdőjel.

de ugye lehet egy nagy erő központot csinálni budapesten. abban is van ráció, hogy gyerekek. debrecen a második legnagyobb város. na de budapest 10x akkora. ezek nem lehetnek sehogy se egyenrangúak. a vezető értelmiség budapesten összpontosul. egy viszonylag szegény ország az erőforrásokat racionálisan koncentrálja. tehát létrejön egy brutálisan centralizált államszervezet, mert ilyen a településszerkezet. és a modernizáció létrehoz egy metropoliszt. és a falvak után lassan elnéptelenednek a mezővárosok is. mert ez a fejlődés.

csak ez esetben azt kellene mondani, hogy centralizáció mindenek felett. és abból ugye nem lesz liberalizáció. egy erőközpontban egy erőcsoport uralkodik. lényegében ezt akarja az ellenzék is. és mivel ők az egyetlen civilizált csoportosulás mégis ki más lehetne. és a kormánypárt azt mondja, hogy egy pillanat. a nép őket hatalmazta fel arra, hogy vezessék az állami közintézményeket. és egy illiberális egységállamban nincs elhajlás. ezt mondja a fidesz 1. illetve valami mégis csak. unortodox illiberalizmusban menekülő utat biztosít a fidesz 2.

és jelenleg nem tudok ez utóbbinál jobb reális polgárosodási forgatókönyvet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 18:45:38

@444:

"ez esetben jön a politikai megoldás"

Minden, ami törvénybe kerül: politikai 'megoldás'.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 18:53:48

@444:

"lovász lászló képtelen elképzelni mást csak azt, hogy ő az elnök."

Nem: ez a te gagyid, ezt te árulod.

"beleszól a politika. jó, hogy."

Nem egészen; ahogy az alkotmányozó parlamenti képviseleti többséggel rendelkező kormányzat megfogalmazta:

Magyarország Alaptörvénye
(2011. április 25.)

SZABADSÁG ÉS FELELŐSSÉG

[...]

X. cikk

(1) Magyarország biztosítja a tudományos kutatás és művészeti alkotás szabadságát, továbbá - a lehető legmagasabb szintű tudás megszerzése érdekében - a tanulás, valamint törvényben meghatározott keretek között a tanítás szabadságát.

(2) Tudományos igazság kérdésében az állam nem jogosult dönteni, tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak.

(3) * Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Művészeti Akadémia tudományos és művészeti szabadságát. [...]

Továbbá:

A Közgyűlés *
9. §

[...]

(2) A Közgyűlés a köztestület legfőbb döntéshozó testülete, amely

[...]

g) megválasztja az elnököt [...]

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 19:01:28

@444:

"erről most ilyen típusú játszmák döntenek"

Mert a magyar gógyis, szeret cselt vetni. A gagyizás a cselvetés ősiségből származó formája.

"jelenleg nem tudok"

Persze, hogy nem tudsz: a filoszemita (sémiták vezette világias) 'tudás' csak egy fegyver a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőinek elnyomására.

2019.04.21. 19:56:35

@neoteny:
a polisz (ez esetben budapest székes főváros) adja a politikai megoldást. amint erről törvényt alkotnak úgy lesz törvényes megoldás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 20:01:25

@444:

"a polisz [...] adja a politikai megoldást. amint erről törvényt alkotnak úgy lesz törvényes megoldás."

Tévedés: a megoldás attól politikai, hogy az államhatalmi erőszakmonopólium felhasználásával szereznek érvényt a 'megoldást' tartalmazó törvénynek.

2019.04.21. 20:13:19

@neoteny:
errefelé is vannak sémiták. izraeliták is. izmaeliták is. és nincs ilyen típusú ellentét. éppen ma tartott sajtótájékoztatót az egyetemen Sayed-Ahmad Mohamed a külföldi hallgatói részönkormányzat elnökeként. 5,500 külföldi diáknak van egyetemváros részönkormányzata. és azt vezeti Sayed-Ahmad Mohamed.

2019. március 29.
Arieh Warshel világhírű biokémikus az első, akinek University of Debrecen Science Impact Award díjat adományozott a Debreceni Egyetem.
ezen a képen látható a kiváló izraeli tudós előadást tart.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2292124

ez nagyváradi román ünnepségsorozat. a 100 éves "impériumváltást" ünnepelik. ti. a román hadsereg 1919. április 20-án vonult be nagyváradra.
denagy.hu/wp-content/uploads/2019/04/veter%C3%A1n-aut%C3%B3n-a-t%C3%A1bornok.jpg
április 23-án szállják meg debrecent.

a történész ír értekezik 100 évvel ezelőtti eseményekreől.

A vörös terror tombolása közben találja Debrecent a román hadsereg offenzívája, amely Erdély megszállását követően, április 20-ára elfoglalta Nagyváradot, Nagykárolyt, és Aradot, és arra hivatkozva, hogy az Antant jóváhagyásával a „bolsevizmus letörése végett” érkezett, megszállja a Tiszáig terjedő területeket, mondván, a folyó könnyen védhető akadályt képez a magyar Vörös Hadsereg ellen.

A román katonák a legtöbb helyen akadálytalanul nyomultak előre, az alföldi városok többsége harc nélkül kapitulált. Csak néhány helyen került sor szórványos összecsapásra, de ezek legfeljebb késleltetni tudták a román hadsereg térfoglalását. Például, április 21-én, Vámospércs határában egy terrorkülönítmény felvette a harcot a román hadsereggel, de ötórás küzdelem után a románok elfoglalták a települést és az ellenállás megtorlásaként kifosztották a várost.

Április 18-19-én, Debrecenben, a tanácsköztársaság helyi direktóriuma a várható ellenforradalmi megmozdulások megelőzése céljából, a városi lakosság prominenseiből túszokat gyűjtött, az akció során 54 főt tartóztattak le és szállítottak Budapestre, köztük a volt polgármester Márk Edét és a rendőrfőkapitányt, Rostás Istvánt.

Április 21-én, a várost fenyegető román offenzíva előtt a vörösök direktóriuma még Debrecenben ülésezett, de a közelgő román túlerővel szembeni ellenállás sikerében már senki sem hitt. A lakosság hangulata vegyes volt: a polgárság és a városban tartózkodó katonatisztek sürgetően várták a kommün végét, de az ezzel járó román megszállástól idegenkedtek.

Április 22-én, Vámospércsnél, a román hadsereg megfutamodásra kényszerítette a felbomlóban lévő, szervezetlen és demoralizált vöröskatonákat. A Debrecen határában vívott ütközetben a románok vesztesége 21 halott és 29 sebesült volt, magyar részről közel ötvenen vesztették életüket, és több mint kétezren fogságba estek.

Ezek után a debreceni direktórium a város harc nélküli feladása és kiürítése mellett döntött, vezetői elmenekültek, a hadsereg-parancsnokságot pedig Püspökladányba helyezték át. Az visszavonuló vörös katonai kontingens április 23-án hajnalban elhagyta Debrecent. A város határában több helyen fosztogatni kezdtek, és lakásokba törtek be, Hajdúszoboszló kiürítésekor pedig a helyi terrorcsapat kivégezte Fekete László polgármestert, Körner Béla gőzmalom-tulajdonost és Tokaji József tisztviselőt.

román hadsereg délutáni bevonulására fegyelmezetten és rendbontás nélkül került sor. A bevonulásról és a lakosság vegyes hangulatáról az eseményt utóbb megörökítő Zoltai Lajos muzeológus, helytörténész az alábbi képet festette: „automobilokon néhány tisztjök előre bejött a városba. Majd 4–5 óra között a katonaság is, a 7. hadosztály, követte őket. Nehéz vassisakos gyalogosok, lándzsás lovasok, géppuskás osztagok, tüzérek és trén-szekerek hosszú sorban dübörögtek végig a szomorú város utcáin. Járdák szélén, ablakokból, kapuk alul sok kíváncsi ember nézte az idegen harcosok elővonulását. […] Bizonyos, hogy a debreczeni magyar lelkében kétféle érzelem váltakozott akkor. A megkönnyebbülésé és a szégyené. – A megkönnyebbülésé, hogy megszabadulva láttuk magunkat a vörösterrortól; a szégyené, hogy ezt a szabadulást ezeréves hazánk területi épségét megrabolni akaró nép, az oláh, telhetetlen nagyravágyó ellenségünk hozza nekünk.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 20:16:56

@444:

"errefelé is vannak sémiták."

El is nyomják a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőit.

2019.04.21. 20:20:49

@neoteny:
ez az, hogy nem. debrecenben nincs ilyen probléma. ez a balhé budapestre korlátozódik. persze elsősorban ott dől el, hogy kik kerüljenek a főhatalomba, azaz ki vezessék az ország vezetői közintézményeit.

2019.04.21. 20:25:08

@neoteny:
egy interjú a tegnapi néplapból (ami állítólag mészáros lőrinc propaganda lapja).

Haon 2019.04.20.
Az uralkodó Habsburg-­dinasztia sarja, de már rég magyarnak vallja magát. Interjú: Habsburg György utazó nagykövettel.

Tekintettel a soknemzetiségű birodalmi múltra, az abban játszott döntéshozói szerepre, akár azt is mondhatnánk: esetében „genetikailag kódolt” a nemzetek és a kontinens sorsa iránti fokozott érzékenység. Európát most úgy látja: az uniónak nincs alternatívája, de látja a hibáit is, és bízik a reformokban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 20:25:39

@444:

"nincs ilyen típusú ellentét"

Ez csak a te gagyid.

Nemzeti konzultációt kell végezni arról, hogy mit gondol a gyügyei paraszt arról, hogy a kisunokája magyar közoktatásbeli helyére (amiért ő viseli a közterhet) idegenek fattyai kerülnek, akik a bűnös városok buzi-buli-negyedében ülnek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

Egy ilyen konzultáció eredményét nem tennéd ki az ablakodba, te kis filoszemita-csicska.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 20:26:27

@444:

"debrecenben nincs ilyen probléma."

Ez csak a te gagyid.

Nemzeti konzultációt kell végezni arról, hogy mit gondol a gyügyei paraszt arról, hogy a kisunokája magyar közoktatásbeli helyére (amiért ő viseli a közterhet) idegenek fattyai kerülnek, akik a bűnös városok buzi-buli-negyedében ülnek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

Egy ilyen konzultáció eredményét nem tennéd ki az ablakodba, te kis filoszemita-csicska.

2019.04.21. 21:34:58

@neoteny:
éppen a környező mezővárosok, a városkörnyéki egykori jobbágyafalvak polgármesterei kezdeményezték a debreceni agglomerációs tanács létrehozását.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/19642/1200x800/190220-debreceni-agglomeracios-fejlesztesi-tanacs-pl-mj_22.jpg
nem az a kérdés, hogy legyen-e modenrizáció vagy ne legyen. az sem kérdés, hogy ehhez szükség van külföldi tőkebeáramlásra. azt mondják, hogy ez legyen korlátozott. és ezt a helyi népképviselők kontrollálják. a modernizáció őket hozná helyzetbe.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3267/csoportkep.jpg
róna péter azt szeretné, hogy ővele modernizálódjon az ország. a parasztok őt hozzák helyzetbe. mert ő "zöld". csak a parasztokat nem őt választják. béndek péter is azt szeretné, hogy ővele modernizálódjon az ország. mert ő "polgári konzervatív". csak a parasztokat nem őt választják.

hanem azt, aki azt mondja, hogy a nyúl attól nyúl, hogy futás közben megnyúlik. aki ezt mondja, vagy legalább is nem ellenzi: magyar.

2019.04.21. 21:43:09

@neoteny:
habsburg györgy magyar. mert neki fáj trianon és ő is megünnepli az 1848-as polgári forradalmat. azért, mert szerinte az is kellett ahhoz, hogy létrejöjjön a kiegyezés 1867-ben. aztán az egy másik kérdés, hogy egyesek szerint annak következménye trianon. mert az öreg kossuth is megmondta, hogy a soknemzetiségi monarchia ebben a formában nem tartható össze. és hogy ilyenformán lesz egy nagy háború. és abban a nagyhatalmak és a környező nemzetiségek is magyarok ellen fordulnak. inkább a duna-menti államoknak kellene egy laza konföderációt alkotni. és kossuth jóslata vált be. és a bajor gyáriparosok azért támogatják orbánt, hogy legyen egy ilyen dunai államszövetség. mert hogy a duna-medencében a bajor technológia a legfejlettebb. tehát ők majd azt exportálják egy 100 milliós makrorégióban. nekik ez tetszene.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 21:47:59

@444:

"éppen a környező mezővárosok, a városkörnyéki egykori jobbágyafalvak polgármesterei kezdeményezték a debreceni agglomerációs tanács létrehozását."

Igen, az ilyen filoszemita (sémiták vezette világias) gagyival ("agglomerizációs tanács": egy magyar parasztember kiütést kap az ilyen zsidó nyelvi huncutságoktól) szúrják ki a gyügyei paraszt szemét.

Nemzeti konzultációt viszont nem csinálnak, mert akkor kiderülne, hogy mit gondol a gyügyei paraszt arról, hogy a kisunokája magyar közoktatásbeli helyére (amiért ő viseli a közterhet) idegenek fattyai kerülnek, akik a bűnös városok buzi-buli-negyedében ülnek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 21:49:00

@444:

"az öreg kossuth is megmondta"

Helyesen: az öreg szabadkőműves Kossuth is megmondta

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 21:56:14

@444:

"habsburg györgy magyar. mert neki fáj trianon"

Habsburg György akkor lenne magyar ha nemzeti konzultációt folytatna arról, hogy mit gondol a gyügyei paraszt arról, hogy a kisunokája magyar közoktatásbeli helyére (amiért ő viseli a közterhet) idegenek fattyai kerülnek, akik a bűnös városok buzi-buli-negyedében ülnek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

De mivel a hírhedt filoszemita (sémiták vezette világias) Habsburg György nem magyar, ezért tisztában van azzal, hogy egy ilyen konzultáció eredményét nem rakná ki az ablakba, mert abból kiviláglana az, hogy hogyan kerülnek az ilyen filoszemita-csicskák által elnyomásra a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzői.

2019.04.21. 21:59:23

@neoteny:
így van. errefelé a püsök és a rabbi is szabadkőműves volt. szabadkőműves szimbólumok a főtéren.

melyek ezek?
G (globe). körző. vonalzó.
m.blog.hu/je/jegyzettar/image/szabadkomuvesek.jpg
és a piramis a mindent látó szemmel.
www.illuminatirex.com/wp-content/uploads/illuminati-symbol-dollar-bill.jpg
ezek mind ott vannak debrecen főterén. a parkban egy G (globe, gaia, földanya) jelképezte szökőkút. mellette derékszögű vonalzó, körző (szögmérő) és a templom előtt a mindent látó szem. és van egy üvegpiramis. (ami a régi templom tornyát jelképezi)
m.blog.hu/an/antonogzon/image/mordor2.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 22:03:47

@444:

"a bajor gyáriparosok azért támogatják orbánt, hogy legyen egy ilyen dunai államszövetség"

Helyesen: a bajor gyáriparosok azért támogatják Orbánt, hogy ne rendezzen nemzeti konzultációt arról, hogy mit gondol a gyügyei paraszt arról, hogy a kisunokája magyar közoktatásbeli helyére (amiért ő viseli a közterhet) idegenek fattyai kerülnek, akik a bűnös városok buzi-buli-negyedében ülnek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

Mert akkor kiderülne az, hogy ki a magyar, és ki csak pózol magyarként, de közben egy filoszemita-csicska. Mint ahogy te is az vagy, Habsburg György is az, a Debreceni Egyetem adminisztrátorai, akik idegenek fattyait rakják be a gyügyei paraszt unokájának helyére a nemzeti közoktatásba is azok ...

Így kerülnek az ilyen filoszemita-csicskák által elnyomásra a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzői.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 22:05:40

@444:

"errefelé a püsök és a rabbi is szabadkőműves volt. szabadkőműves szimbólumok a főtéren."

Még csak nem is titkolták a filoszemita (sémiták vezette világias) csicskaságukat. Amiből kristálytisztán látható, hogy nem magyarok voltak: a magyar gógyis, szeret cselt vetni.

2019.04.21. 22:10:09

@neoteny:
errefelé a szabadkőművesség megítélése sem egyértelműen rossz vagy jó. mert kossuth (magyar) szabadkőműves volt. gróf tisza istvánt (magyarellenes) szabadkőművesek ölték meg.

2019.04.21. 22:14:19

@neoteny:
de ez a népfőiskola általános megítélése.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 22:17:56

@444:

"errefelé a szabadkőművesség megítélése sem egyértelműen rossz vagy jó."

Mert filoszemita (sémiták vezette világias) csicskák vagytok egytől egyig, akik elnyomjátok a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőit.

Ti árultátok el a nemzeti radikalizmus ügyét, hogy aztán Vona Gáborból csináljatok bűnbakot (ami szintén a társadalmi kontroll egy filoszemita [sémiták vezette világias] eszköze: ezt is a zsidók találták ki).

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 22:19:03

@444:

"de ez a népfőiskola általános megítélése."

Nem: ez a te filoszemita (sémiták vezette világias) gagyid.

Téged itt és Gyügyén is kiismertek már.

2019.04.21. 23:50:53

@neoteny:
az egyház hirdetheti a lokalitás és a globalitás kultuszát egyfelől. és hirdetheti világi, félig világias és nem evilági tanokat. ez ugye 2×3 eset.

-- a filoszemiták globalisták és világiasak tanokat hirdetnek.
-- a római katolikusok globalisták és nem evilági tanokat hirdetnek.
-- az ökumenikusok globalisták és félig-világiasak. az ökumené egy protestáns találmány volt arra, hogy kiegyezzenek a pápistákkal.
-- a protestánsok eredendően a lokalitás kultuszát hirdetik. és félig-világias egyházat hirdetnek. az evangélikusok szocialisták. régebben népegyházat hirdettek. újabban globalisták. a reformátusok nacionalisták. a városi reformátusság kifejezetten zsidóbarát. a legtöbb zsidó a református egyházba keresztelkedett ki.
-- a görög katolikus egyház is lokálisan szerveződik. nem evilági tanokat hirdet.
-- a klasszikus magyar liberalizmus és a népfőiskola lokalitás kultuszát hirdeti és világias. tehát lényegében felvilágosult tanokat hirdetik meg de úgy, hogy magyarok dicsősége következzen. tipikusan ilyen az ősnyelv koncepció. ez egy felvilágosodás korával jött elő. az ősi nyelvek hangtani törvényekkel rekonstruálhatók. és a népfőiskola ebből azt hozza ki, hogy az ősnyelv ha nem is magyar volt, de a magyarhoz hasonló. a magyarok őrzik ezt az ősiséget. ősi világörökséget.

na most magyarországon a filoszemiták egy része nem felvilágosult, hanem szimplán magyarellenes. tehát ők azt mondják, hogy a magyar finnugor eredetű. de ez felvilágosult nézőpontból egy nyilvánvaló faszság. az meg aztán különösen, hogy a magyar alapszókincsben semmit sem jött létre a magyar népnyelvben. hanem finnugor örökség van. jövevényszavak. modern kori nyelvújítás. ami nem ez, az ismeretlen eredetű. ez egy magyarellenes faszság. és az mta illetve az mta istandwithceu tagozatának bölcsészei egy ilyen magyargyűlölő társaság. és a természettudósok egy része is. budapesten ez dívik. és ezt verné szét orbán. és ha ezt szétveri, akkor nemzeti hőssé válik. ha nem, akkor tolvajjá. mert hogy ha ehhez kell a pénz lőrinc komának túl azon, hogy legyen focicsapat, meg a lányoknak divatcég, a vejnek kikötő. ha ez ahhoz kell, hogy a rendszerváltást bevégezze úgy, hogy a rendszerváltó elitet a fidesz belső körein túl lényegében kivégzi, az összes többi pártot, akkor megvalósul a közakarat. ha ezt orbán véghez viszi, akkor megdicsőül legalábbis a magyar történelemben. ha nem, akkor nem. tehát a soros alapítvány szétverése orbán számára egy történelmi küldetés. a ceu elnémetesítése. ez is cselvetés. tehát orbán erős külpolitikai ellenszélben mozog, de szövetségesekkel és stabil belpolitikai háttérrel. tehát le kell vernie a "rabszolgatörvény" ellen tüntetőket. és leveri, mert meggyalázzák a gyerekeknek a szánt szánkókat a magyarellenes gecik a szent ünnepen. és az ellenzék is elég hülye ahhoz, hogy ebből a blanka nevű kislányból csinálnak sztárt, akinek a közéleti képessége annyi, hogy áder bassza szájba magát. és ezzel válna hőssé. és a filoszemiták nem azt mondják, hogy na jó. ez így nem lesz jó. magyarországot bekapcsolják a globális világba. és erre van elképzelésük. hanem nincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 23:55:44

@444:

"az egyház hirdetheti a lokalitás és a globalitás kultuszát egyfelől."

Ez a te filoszemita (sémiták vezette világias) gagyid.

Mert filoszemita (sémiták vezette világias) csicskák vagytok egytől egyig, akik elnyomjátok a magyar ősiségből eredő szubjektív idealista ősbölcsességek őrzőit.

Ti árultátok el a nemzeti radikalizmus ügyét, hogy aztán Vona Gáborból csináljatok bűnbakot (ami szintén a társadalmi kontroll egy filoszemita [sémiták vezette világias] eszköze: ezt is a zsidók találták ki).

Téged itt és Gyügyén is kiismertek már.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.21. 23:59:19

@444:

"a klasszikus magyar liberalizmus és a népfőiskola lokalitás kultuszát hirdeti és világias. tehát lényegében felvilágosult tanokat hirdetik meg de úgy, hogy magyarok dicsősége következzen. tipikusan ilyen az ősnyelv koncepció."

A magyar iskolák magyar gyerekek számára finanszírozott helyeire meg idegenek fattyait ültetik be pöffeszkedni, hogy azok a bűnös városok buzi-buli-negyedében üljenek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett.

Téged itt is és Gyügyén is kiismertek már.

2019.04.22. 00:30:50

@neoteny:
a napokban jártak errefelé egy küldöttség pekingből. hogy az ottani nemzetközi tanulmányok egyetemén nagyon népszerű a magyar.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2302924
és hogy jövőre 30-50 fő érkezne debrecenbe. úgy, hogy ők már alapfokon beszélnek magyarul. mert hogy már tanultak pekingben. ha ez így halad, akkor néhány éven belül debrecenben 10 ezer közelébe kerülhet a külföldi egyetemisták száma. jelenleg a vezetőjük: Sayed-Ahmad Mohamed.

az egyik oldalról az van, hogy ezek semmire se alkalmas magyarok, a másik oldalról a fél világ keresi a kapcsolatot, hogy jönne 10-20-30-50 ügynökük azért, hogy gazdasági, kulturális kapcsolatot építsen. persze nem azt mondják, hogy mert a magyarok ilyen szarok, olyan szarok.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 00:48:25

@444:

"jövőre 30-50 fő érkezne debrecenbe [...]

10 ezer közelébe kerülhet a külföldi egyetemisták száma"

Persze ez azért történik, mert nemzeti konzultáció keretében megkérdezték a gyügyei parasztot:

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az Ön adójából is finanszírozott magyar közoktatásba idegenek fattyai kerüljenek be a magyar gyermekek helyeire pöffeszkedni, hogy aztán ezek a migráncsfiatalok megfertőzzék a magyar ifjúságot internacionalista filoszemita (sémiták vezette világias) hitvilágukkal, és a bűnös városok buzi-buli-negyedében üljenek tort a jobbágyfalu nehéz, de értékes élete felett?"

és erre a gyügyei paraszt azt válaszolta, hogy 'igen!'

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 03:50:06

@444:

"és hogy jövőre 30-50 fő érkezne debrecenbe. úgy, hogy ők már alapfokon beszélnek magyarul. mert hogy már tanultak pekingben."

Így képzik ki a kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit.

A gyügyei paraszt kisunokájának magyar adófizetők által finanszírozott helyén.

2019.04.22. 07:40:30

@neoteny:
a kérdés az, hogy a migrációt ki kontrollálja. a helyiek. vagy new york 57. utcájából. és a "filoszemita" értelmiség nevezzük így azt mondja, hogy egy külső kontroll kell. mert hogy az a "liberális" "demokrácia". de ezzel lényegében a magyar államiságot törölnék el. és velük szemben hirdet orbán "illiberális" demokráciát.

2019.04.22. 07:41:39

@neoteny:
a külkapcsolatok egy részéből haszna van. nem new york 57. utcája a magyar state department. ez ugye a probléma.

2019.04.22. 07:47:11

@neoteny:
lovász azt mondja, hogy az akadémia felett lényegében senki sem gyakorolhat semmiféle kontrollt. mert hogy ők az akadémia. utólag beszámolnak a munkájukról. azt a magyar népképviselők lényegében tudomásul vehetik. soros a nemzeti parlamenteket is eltörölné. mondván, hogy neki ez az elképzelése. és mindenki hajtsa végre. és az általa finanszírozott ngo-k lépnének a magyar állam helyébe.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 08:42:02

@444:

"a kérdés az, hogy a migrációt ki kontrollálja. a helyiek."

Mint ahogy a gyügyei parasztot is megkérdezték, hogy beültessék-e az adójából közfinanszírozott egyetemeken a kisunokája meg annak pajtásai helyére a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 08:43:11

@444:

"a külkapcsolatok egy részéből haszna van."

Megkérdezték tőle azt, hogy erről mit gondol?

2019.04.22. 09:51:12

@neoteny:
az egyetemi tanácsban ott ül a kormány (ha úgy tetszik, akkor a gyügyei parasztok) delegáltja. tehát nem igaz, hogy a köznépnek nincs képviselete. éppen orbán kormány vezette be, hogy egy ellenőrző jogkörrel egy miniszteri biztos kerüljön minden intézmény vezetésébe.

és erre mondták azt a "filoszemiták", hogy ez sérti az egyetemi autonómiát. igen, valamelyest sérti, de ezek ugye állami fenntartású egyetemek. tehát jogos az igény, hogy az adófizetőknek legyenek képviselői. és mivel magyarország jelenlegi formájában egységállam. ebből következően az összes közintézmény központi állam közvetlen befolyása alá kerülnek. és a rendszer ettől "illiberális". de ez a demokratizálódás nulladik lépése. a következő az önkormányzatiság kivívása. tehát az államhatalmat lefelé kellene bontani.

de a "filoszemita" értelmiség azt mondja, hogy az államiságot fel kell számolni úgy, hogy még nagyobb központosítás jöjjön létre és az európai bizottság diktáljon. és erre mondja azt a fidesz 1, hogy "állítsuk meg brüsszelt". és nagyobb önkormányzatiságot véleményem szerint a fidesz 2 vívhatja ki. tehát nem dr. dobrev klára és társaik. mert ők ilyet nem akarnak. ők még nagyobb központosítást hajtanának végre az európai egyesült államok elképezelésével.

ezt lefelé kellene bontani. te anarchista vagy. és azt mondod, hogy nem lehet megállni félúton. le kell bontani az egyénig. mindenki maga rendelkezzen. mert úgy a legnagyobb az egyéni szabadság. valóban. de a másik oldalról van igény kollektivizálásra is. mert hogy úgy van nagyobb biztonság. és kérdés, hogy ennek a kettőnek hol van olyan egyensúlyi állapota, amit a lehető legtöbben elfogadnak. nyilván nem mindenki. tehát mindig lesz, aki azt mondja, hogy túl kevés joga van a egyénnek, de olyan is, aki szerint túl sok. akik azt mondják, hogy közös normák kellenek, akiket zavarnak az extremitások, a közösség ellenes elhajlások.

2019.04.22. 09:53:04

mostan elmegyek húsvétolni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 10:29:59

@444:

"az egyetemi tanácsban ott ül a kormány (ha úgy tetszik, akkor a gyügyei parasztok) delegáltja"

... vagyis nem kell megkérdezni a gyügyei parasztot arról, hogy ő mit gondol arról, hogy az általa is fizetett közfinanszírozott egyetemi helyekre a kisunokája és annak pajtásai helyett a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit rakják be. Az ő véleménye erről nem számít: a filoszemita (sémiták vezette világias) 'képviselői' eldöntik azt helyette, hogy ő mit gondol erről. Mint ahogy az MTA filoszemita (sémiták vezette világias) nyelvészei eldöntik helyette azt, hogy ő mit gondol a magyar nyelvben történő szóképzésekről.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 10:36:43

@444:

Mert neked fussa a húsvétolásra a gyügyei paraszt erszényéből kilopott 7.2 tonnányi színarany árából, amit júdáspénzként kapott a Magyarországi Református Egyház.

Téged itt is, Gyügyén is kiismertek már.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 17:50:10

@444:

Ezt csak azért mondod, mert rámutatok a gagyizásaidra. De mindhiába a csúfolkodásod: nekem nagyon erős a hitem abban, hogy téged itt is, Gyügyén is, Túrricsén is, Hajdúszoboszlón is kiismertek már.

2019.04.22. 18:22:33

@neoteny:
sokadjára írom, hogy nem engem, hanem a különféle véleményeket, amiket a környezetemben hallok.

Janossz 2019.04.22. 18:30:41

@444: Rád férne egy kis környezetváltozás.

2019.04.22. 18:56:17

@Janossz:
a környezetemben levők többsége (a szociálisan érzékenyek és a szabadelvűek többsége is) is az ellenzéki pártokat akarja leváltani valamint az ahhoz kapcsolódó "értelmiségieket". akik szerint a nyúl nem attól nyúl, mert futás közben megnyúlik és ahogyan a kar is megnyúlik amikor nyúl, hanem akik azt gondolják, hogy az egyik szó tundrai enyec a másik zürjén. azokat, akiknek évtizedeken át nem lehetett ellent mondani. és akik tömegével betelepítenek be illegális migránsokat. akik nem fogadják el, hogy a magyar keresztény államnemzet, stb.

ha budapest ősszel ez ügyben egyértelmű döntést hoz, akkor ezen a problémán legalább is időlegesen túl lehet lendülni. és talán lehet értelmes közélet, normális párbeszéd. nevezzük így a "sorosisták" nélkül.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 19:02:57

@444:

"sokadjára írom, hogy nem engem, hanem a különféle véleményeket, amiket a környezetemben hallok."

Igen, ezt a gagyit is tolod már egy ideje. De ez a thread azért különösen jó, mert sok lóláb van benne, ami kilóg: például ez az állításod

"a népfőiskola elmélete azért tűnik erősebbnek"

A népfőiskola elmélete csak neked tűnhet erősebbnek: ennek az álláspontnak mindenféleképpen a tiédnek kell lennie. Azt nem mondhatod, hogy valaki más szerint tűnik a népfőiskola elmélete erősebbnek: ha érvelsz emellett az álláspont mellett, akkor már szükségszerűen magadévá tetted az álláspontot legalább annyira, hogy méltónak találd a mellette való érvelést.

Szóval te a népnemzetiszocializmus partizánja vagy.

Nekem pedig nagyon erős a hitem abban, hogy téged itt is, Gyügyén is, Túrricsén is, Hajdúszoboszlón is kiismertek már.

Janossz 2019.04.22. 19:08:00

@444: Normálisnak meg az minősül, amit te annak tartasz..
Mondom, menj más éghajlatra.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 19:39:37

@444:

Nem oké; mindez lepereg rólad, három nap múlva ugyanúgy tolni fogod ezt a gagyit a környezeted véleményének aggregálásáról, ahogy eddig is tetted.

De bebuktál a gyügyei paraszt megkérdezése szükségességének hirdetésével: mert kiderült, hogy nem kell a gyügyei parasztot megkérdezni, hiszen van 'képviselete'. No ha van 'képviselete', akkor viszont semmiről sem kell megkérdezni a gyügyei parasztot, különösen nem arról, hogy mit gondol az angol nyelv legeffektívebb tanításáról. Tudja azt a 'képviselője'. Vagy ha ezt nem tudja a 'képviselője', akkor azt sem tudja, hogy hogy ő mit gondol arról, hogy az általa is fizetett közfinanszírozott egyetemi helyekre a kisunokája és annak pajtásai helyett a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit rakják be.

2019.04.22. 20:29:32

@neoteny:
a gyügyei parasztot négy évente megkérdik, hogy melyik pártnak az embere üljön be kormánybiztosnak az egyetemi tanácsba. ez ugye a gyügyei paraszt mint adófizető oldalról liberalizáció. mert hogy kap valami minimális ellenőrzési jogkört arra nézve, hogy mire is költik el az ő adóforintjaikat.

na de az ellenzék ekkor is fasizmust kiáltott. ezzel sérül az intézményi autonómia. és valóban sérül. mert ha a gyügyei paraszt közvetve minimális ellenőrzési jogkört kap, akkor azzal korlátozzák az autonóm közintézményeket. és ezt ugye a "nácik" teszik. népnemzeti szocialisták. ugyanezt játszod te is. rém unalmas.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 20:32:10

@444:

"a gyügyei parasztot négy évente megkérdik, hogy melyik pártnak az embere üljön be kormánybiztosnak az egyetemi tanácsba."

Vagyis nem arról kérdezik meg, hogy mit gondol arról, hogy az általa is fizetett közfinanszírozott egyetemi helyekre a kisunokája és annak pajtásai helyett a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit rakják be.

2019.04.22. 20:38:25

@neoteny:
így van. nem erről kérdik meg. hanem arról, hogy melyik párt felügyelje a migrációt. tehát nem az a kérdés, hogy legyen, vagy ne legyen. illetve hogyan történjen. hanem az: ki kontrollálja. és két választás van. a kormány és az önkormányzatok vagy a senki által meg nem választott ngo-k.

2019.04.22. 20:40:13

@neoteny:
és erre mondod azt, hogy utóbbi a szabadabb, hiszen akkor a gyügyei parasztnak még ennyi beleszólása sem lesz. illetve adják el az egyetemet színes papírokért, amiből utána még bármennyit nyomtathatnak. és az még szabadabb lenne. ez a gagyizás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 20:42:10

@444:

"így van. nem erről kérdik meg. hanem arról, hogy melyik párt felügyelje a migrációt."

Amit a hajára kenhet, hogy ha az általa megválasztott pártbeli 'képviselői' úgy felügyelik a migrációt, hogy az általa is fizetett közfinanszírozott egyetemi helyekre a kisunokája és annak pajtásai helyett a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit rakják be.

2019.04.22. 20:43:11

@neoteny:
és erre mondja azt o1g, hogy ők is nyomtatnak kis színes papírokat és megveszik az üzletláncot, a fél balatont, néhány erőművet, megvennék a távközlési céget, stb. és majd csak megtérül. ha nem, akkor nyomnak még kis színes papírokat. és azt mondják, hogy visszaélnek a rendszerrel. és a többi?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 20:43:46

@444:

"és erre mondod azt, hogy utóbbi a szabadabb"

Nem: ez a te gagyid, ezt te árulod.

Nekem pedig nagyon erős a hitem abban, hogy téged itt is, Gyügyén is, Túrricsén is, Hajdúszoboszlón is kiismertek már.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 20:46:58

@444:

"és erre mondja azt o1g, hogy ők is nyomtatnak kis színes papírokat és megveszik"

Akkor miért szednek adókat, ha úgyis tudnak nyomtatni kis színes papírokat, amikért meg tudnak venni bármit? Persze erre te nem fogsz érdemben válaszolni: ez a kérdés túlságosan nagy lyukat üt a gagyi monetáris és fiskális elméletedbe.

2019.04.22. 21:38:28

@neoteny:
az adókból közszolgáltatásokat nyújtanak. amihez kapcsolódnak közbeszerzések. azzal ezt megalapozzák. és nacionalizálással a másik oldalon adósságszolgálattal és privatizációval. és ezekből választhat a nép.

2019.04.22. 21:43:59

@neoteny:
orbán nem az ortodox nacionalizmust választotta, hanem az illiberális demokrácia unortodox változatát. tehát ő megegyezett a német gyáriparosokkal, hogy ők nyertesei lesznek a magyar nacionalizmusnak. és ha nekik támad ez a barom weber azzal, hogy mi lesz szegény kis sorossal, akkor felkészül kína. a talonban ott vannak az oroszok és izrael. persze kérdés, hogy weber-orbán csörte mennyiben komoly. és a ceu elnémetesítése hogyan valósul meg. ez persze attól is függ, hogy a jenkik mennyiben intenek-be a fritzeknek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 21:44:54

@444:

"az adókból közszolgáltatásokat nyújtanak."

Nyújtsanak frissen nyomtatott kis színes papírokkal: ha azok alkalmasak a fél Balaton megvásárlására, akkor alkalmasak a közszolgáltatások nyújtására is.

Még nem adtál érdemi választ a kérdésre: miért szednek adókat, ha úgyis tudnak nyomtatni kis színes papírokat, amikért meg tudnak venni bármit?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 21:45:42

@444:

"és erre mondja azt o1g, hogy ők is nyomtatnak kis színes papírokat és megveszik"

Akkor miért szednek adókat, ha úgyis tudnak nyomtatni kis színes papírokat, amikért meg tudnak venni bármit? Persze erre te nem fogsz érdemben válaszolni: ez a kérdés túlságosan nagy lyukat üt a gagyi monetáris és fiskális elméletedbe.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.22. 21:56:24

@444:

"megegyezett a német gyáriparosokkal, hogy ők nyertesei lesznek a magyar nacionalizmusnak."

Ők igen, de a gyügyei paraszt nem. Viszont a gyügyei paraszt finanszírozza az adóiból a német gyáriparosoknak adott vissza nem térítendő támogatásokat. Meg a gyügyei paraszt finanszírozza az adóiból azokat a debreceni egyetemi helyeket, ahová a 20-30 kínai félkatonai állami vállalatok leendő magyarországi helytartóit rakják be kiképzésre.

Mindenki kaszál ezen a magyar nacionalizmuson: a német gyáriparosok is, a kínai kommunisták is, Orbán Viktor is, a Fidesz1 is, a Fidesz2 is -- csak a gyügyei paraszt nem. Neki meghagyják az egész finanszírozásának gusztustalan, anyagias részét. Fizessen csak ő: a többiek szubjektív idealizmusa nem bírná ezt a gyűrődést.

2019.04.23. 08:59:58

@neoteny:
ezeket a programokat keresztbe finanszírozzák. a gyügyei paraszt kap nemzeti meggyprogramot, falusi csok-ot. a hatalmi játszmában orbán körei nyernek, soros körei vesztenek. a ceu valami 100 helyett esett vissza egy legújabb egyetemi ranglistán tavalyhoz képest. na de majd elnémetesítik. és úgy majd ők nyúlhatják le a posztgraduális képzést.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.23. 13:31:40

@444:

"ezeket a programokat keresztbe finanszírozzák."

Igen, tudjuk: ha A elad egy $8 költségű kütyüt $10-ért B-nek és B elad egy $8 költségű kütyüt $10-ért A-nak, akkor mindketten $2 haszonra tettek szert.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.23. 13:33:13

@444:

"a közszolgáltatások veszteségesek. annak ellentételezésére adót kell szedni."

Miért kellene? nyomtathatnak kis színes papírokat is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.23. 14:05:32

@444:

"na de úgy a közszolgáltatásoknak nincs valós árufedezete. ahhoz adót kell szedni."

Lehet keresztfinanszírozni is közhasznú tevékenység közbeiktatásával, amire alkalmasak a kis színes papírok is, úgy mint a fél Balaton megvásárlására is.

A Magyarországi Református Egyház által felcsípett 7.2 tonnányi színarany árával egyező júdáspénzt is az enter ütögetésével csinálták: naná, majd valós áruval fizetnek a tót építőmestereknek a lévai kollégium felépítéséért. Dehogy: a magyar gógyis, szeret cselt vetni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.04.24. 03:37:28

@Khonsu:

"nem volt természettudományosan megalapozva, tehát filozófia"

Tudás az, hogy a paradicsom egy gyümölcs.

Bölcsesség az, hogy nem rakunk paradicsomot a gyümölcssalátába.

Filozófia az, amikor azon morfondírozunk, hogy akkor most a paradicsomszósz gyümölcsturmix?

scontent.fyvr4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/58462194_10216972029086395_4407462707209437184_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fyvr4-1.fna&oh=d1f64367323df6ee0ea24558ea7fa54a&oe=5D3E833C
süti beállítások módosítása