1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.07.28. 14:30 HaFr

Szóval, mi lenne a progresszívok B-terve?

Képtalálat a következőre: „magyarország szeretlek”

Tegyünk egy pillanatra úgy, mintha valóban a magyar progresszívok oldalán állna az intellektuális túlsúly - és itt ne tévesszen meg minket Orbán János Dénes, DJ Jesó, Prőhle Gergely és a többiek szellemi és/vagy erkölcsi színvonala, mert nem ez az ellenfelük, hanem a magyar valóság. A valóság pedig az, hogy a posztfeudális-autoriter miliőben ragadt magyar etnikum ízlését és képességeit éppen telibe találó Orbán Viktor további 12 évnyi kormányzás előtt áll (és ezt kétségtelenül elhiszem neki), de erre a progresszívoknak -- lásd a mai beszédére éppen most is születő reakciókat -- a gúny és a röhögés a válaszuk.

Megint rossz a stratégia. A progresszívoknak öt évükbe került, míg elhitték, hogy a pártjaikat lábon megvette és szétkorrumpálta a Fidesz, de a következő öt se lesz elég arra, hogy számvetést tartsanak: szembenézzenek az előttük álló politikai lehetőségekkel és szellemi teendőkkel., következésképp 2030-ig semmi esélyük valami politikailag relevánsat létrehozni. Egyedüli bizodalmuk az orbánizmus fejreállása -  de arról már nincs fogalmuk, hogy ez miért következne be, illetve mit tennének akkor, ha valami csoda folytán a kezükbe kerülne a hatalom. Ez a ritka improduktív társaság -- ahogy korábban kormányon és kormányközelben, úgy most az egyre reménytelenebb ellenzéki állapotba visszacsúszva is -- megelégszik az egymás köreiben való magamutogatással és a régi a megrekedt világnézet mantrázásával, annak lejárt hitelével és retorikai ballasztjaival.

Pedig jól látható az egymást követő politikai üdvöskék leszerepléséből és visszahúzódásából, hogy a feladat nem éppen könnyű. Ezt mindannyian tudjuk, akik különböző álláspontokból nem vagyunk "elégedettek" a rezsimmel. A progresszívoknak mindenesetre meg kell válaszolniuk a kérdést, hogy miként lehet itt labdába rúgni polgárság és modernizációs ösztönök, normák és kontextus nélkül. Mi lesz a narratíva? Mi várható húsz éven belül a magyar versenyképesség alapjaiban, ami támpontot ad az (egyelőre még nem létező politikai értékű) szociális stb. elképzeléseiknek. Meg kell válaszolni, hogyan lehet végre elküldeni a saját oldalukon a régieket és a nagyon régieket, noha minden barátságuk és kapcsolatuk odafűzi őket. Meg kell válaszolniuk egyáltalán, hogy mi értelme a közéleti létüknek azon túl, ami H. Kovács Jánosé, szintén a Facebookról. Egyáltalán, el kellene dönteniük, akar-e itt még valaki komolyan vehetően gondolkodni a progresszív politikáról, vagy tényleg megrekednek a nagyon kínos Orbán-bashingben.

Szóval, a NER ötödik hadoszlopa lehet olyan, amilyen, de még mindig több politikailag értékelhető gondolata van, mint a hagyományos balliberális elitnek. Két dolgot a végére. Egy, a progresszívokat nem bántani akarom, hiszen sok jeles ember osztozik a sorsukban, inkább -- már jó ideje -- ébresztgetni. Kettő, ami a szembenézést illeti -- hadd előlegezzem meg ezt a kérdést --, én már megtettem: nem hiszem, hogy a saját pártomból akár középtávon is kisülhetne valami a magyar etnikum képességei által meghatározott országban. Ezen kívül többször és koherensen szembenéztem ezen a blogon azzal is, hogy a nyugatias konzervativizmusnak miért nincs itt tere; végül pedig azzal, hogy ritkábban publikálok, elismerem, hogy Orbán tradicionalizmusa -- amennyiben az urak, az államszolgák és a jobbágyok országában úgy politizál, ahogy ennek az országnak a képességei szerint megfelel -- a legmagyarabb magyar világnézet alapján áll, és ebben a közegben -- a kritikán és az értelmiségi csevejen túl -- nem tudok releváns lenni. Mindezzel összhangban nem hiszem már, hogy középjobb modernizáló pozícióból legyőzhető a Fidesz; ha nem esik szét előbb, legyőzni vélhetően csak egy baloldali populista erő fogja. Az meg erősen kérdéses, hogy ez megérné-e.

(És, hogy Orbán népének van oka félteni az országát, a biztonságát stb., és hogy bizony a progresszívizmus maga is rendelkezik -- az értelmiségen túl is -- komoly globális támogatással, ahhoz elég legyen rámutatnom a Bosch nevű konglomerátum belépésére a politikai térbe. Nem fordítom eme sokadik felhívásukat a nyilvánosságban, google it: Together for tolerance: We believe it is important to raise public awareness of LGBTI (lesbian, gay, bisexual, transgender, and intersex) matters and encourage one another to discuss sexual orientation and gender identity openly. That's why we support Christopher Street Day (CSD), the celebration of the LGBTI community which takes place every year in Germany and Switzerland. We've spoken with various Bosch associates, some of them members of the company’s LGBTI network. Hadd kérdezzem meg, WTF közötök van mindehhez, Bosch?! Vagy az amerikai egyetemeknek, amelyek a munkavállalóktól mind megkérdik azt, aminek tudását az államoktól is óvjuk.)

401 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6314146963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

screpes 2018.08.04. 11:48:07

@444:

Miért nem lehet tisztán látni? Az EU is tiltja az autóip. beruházások támogatását, akkor tehát valakik tisztán látnak..
1000 új munkahely (lesz majd) akkor megnézzük együtt, hogy kik lesznak azok, milyen tudással milyen munkakörben?
Jönnek busszal hajnalonként összesezerelni? vagy lesz éjszakai műszak is?
Hova viszik (hol adják el azokat a BMW-ket? Romániában, ahová friss magyar autópályáa vezet majd?
Szerinted mi a probléma Balmazúji polgármesterével? (lásd saját Youtube-linkelésedet).

2018.08.04. 11:49:05

@neoteny:
lényegében 146 milliárd forintból épül egy autópálya nagyváradtól a bmw gyárig. ezt ugyan egyesek túlárazottnak vélik, de a román biztos asszony munkatársai áttekintik és személyesen jelenti be, hogy ezek szükséges beruházások és ennyibe kerülnek. oettinger úr ebben a munkahelyteremtést látja és nem a közvetlen és közvetve nyújtott, elvben tiltott állami támogatást. de lényegében minden így épül. nem a bmw gyár az egyetlen.

ezek az államok nyújtotta relativisztikus versenyelőnyök. ehhez társulnak a tőkepiac nyújtotta versenyelőnyök. ehhez hitelpénzt generálnak. a bmw nem akar bajlódni a földterület kivásárlással. ezért megbízza debreceni önkormányzatot. amelyik 44 milliárd forintból kivásárolja 400 hektáros terület és kiépíti a közüzemi infrastruktúrát. a borítékolni lehet, hogy villamos energia hálózat kiépítésével az eon-t bízza meg. a többi támogatott német nagyipari beruházáshoz is az e-on épített villamos vezetéket. és egyébként ezeket is támogatta az állam. de ez a támogatás relativisztikus. részben vagy egészben elengedte az adót. az államkapitalizmus lényegében a szabadságot biztosítja a bmw (általában a multik) számára. csakhogy ezeket az részleges adókedvezményeket, vagy teljes adómentességet nem kapják meg egyesek.

a helyiek viszont örülnek. vass mihályné a kismacsi élelmiszerbolt tulajdonosa szerint a bmw gyár képviselői helikopterrel jöttek. talajmintát vettek és mindent lefényképeztek. de reméli, hogy nem havi 80-90 ezer forint lesz a fizetés. mert kecskeméten 200-250 ezer forintot is megadnak. azt adják meg itt is és sűrítsék a buszjáratot. dóka andrás a kocsmában azt mondja, hogy a németeknek nem sepregetőkre lesz szükségük. képezni kell a fiatalokat. állítsák vissza az iskolát. és háziorvos egész héten rendeljen. mert most csak heti 3 nap van rendelés. szilágyi sándor szerint ha havi 200 ezer forintot fizetnek, akkor a fiatalok azért a pénzért már hazajönnek. az ő fia németországban kamionos. de ennyiért már hazajönne.

és eközben van egy kultúrkampf. megkezdődött a hajdúk világtalákozója.
www.naplo.hu/2018/08/hajduk-felvonulasaval-kezdodott-a-hajduk.jpg
de erre azt mondják, hogy ne akarjatok már ilyet. a filoszemiták ha valakit megláttak bocskaiban, akkor telesírták a világlapokat, hogy kitört a fasizmus. és két választás van: vagy az ortodox liberalizmus, vagy az ortodox nacionalizmus (aka. fasizmus). de ezek nem nácik. vásáry tamás is fasiszta?
www.beol.hu/wp-content/uploads/2017/08/vasarytamaskicsi-900x600.jpg
a múlt héten értek véget a debreceni egyetem zeneművészeti karának ifjú zeneművészek számára meghirdetett nemzetközi mesterkurzusai.
i.ytimg.com/vi/nAQTyqqwTF4/maxresdefault.jpg
10 napos mesterkurzus ára 25 ezer forint. ehhez kollégiumi ellátás étkezés nélkül 16.5 ezer forint. ebből formálódik egy ifjúsági "világzenekar". koncertet adnak debrecenben. majd budapesten, balatonfüreden és végül ljubajana-ban. az ebben való részvétel 15 ezer forint.
video2.dehir.hu/0725_KodalyZoltan_vilagzenekar_mix.mp4
ez félállami keretek között kvázi egypártrendszerben működik. ők a szervezők.
ymsa.unideb.hu/#organizingboard
ha közülük bárki bemegy az atv stúdiójába azzal, hogy szerinte a diktatúra van, mert a fidesz nyerte a választást, akkor úgy aligha lehet péter a fesztiváligazgató, és judit se lehet művészeti társigazgató. borítékolom, hogy ők mind fidesz szavazók. de nem feltétlen kell orbán viktorért rajonganiuk. azt valószínűleg elvárják, hogy ne szóljanak ellene. mert anita, éva, andrea helyett találnak másik szervezőt. és ez esetben istván a turnémenedzser mellett nem imre segédkezik, hanem ezt majd megoldja pál.

na de ez az mszp-szdsz esetén is így ment. csak akkor a szegény kis cigányokért kellett aggódni. úgy lehetett valaki a szervezőbizottsági tag különösen a fővárosban. a rendszerváltás után debrecenben is szdsz kormány volt. mert hogy nagyrészt "kossuthista" polgárság a liberalizmusra szavazott. csak nem arra a nem-nemzeti változatára, amit a "sorosisták" meghirdettek.

2018.08.04. 12:03:11

@screpes:
a viták a párton belül zajlanak. a belső kormánykörökből kieső kósa, balmazújváros sértett országgyűlési képviselője (mert a balmaz fc, aminek tulajdonosa volt kiesett az nb1-ből és szerinte azt mlsz "rendelte" el, hogy nekik kell kiesni, ez úgy egyébként nem kevés pénzügyi veszteséget jelent, mert az nb1-es klubok jó pénzt kapnak az mlsz-től, akik a magyar televíziótól kapnak pénzt a közvetítési jogokért, tehát ez ugye megint állami támogatás, zárójel bezárva), a kormányközeli körökből kiesett képviselők és a balmazújvárosi polgármester létrehozzák "debrecen gazdasági övezet" tanácsát. de ebben ők aligha egyeztetnek a pártközponttal. fidesz és a fidesz2 versengenek egymással.

2018.08.04. 12:27:26

@neoteny:
hogy érthető legyen. 44 milliárd forint hitelből. de ez majd megtérül. ezen egy szűk körben pénzt keresnek. de ugye ez egy amerikában is így van. csak ott a republikánusok és a demokrata párt támogatói hátsó szobában kiegyeznek. és ebből a keresletélénkítő politikából detroit típusú felemelkedés és detroit típusú összeomlás egyaránt következik. mert mi van akkor ha nem lesz ennyi ingyen pénz. illetve azért ez kérdés, hogy ez az időszak kitart-e a gyárépítésig. erre mondja azt sanyi, hogy ha csinálnak egy autómotor tanintézetet, akkor építsenek mellé egy szakszövetkezetet. mert szerinte és a bmw classic a legjobb autó. azt kellene az autós tanintézetben és ahhoz kapcsolódó szakszövetkezetben tuningolni. sanyi a second hand piacban gondolkodik. klasszikus autószerelésben. ami mellé épül az összeszerelés. szerint ez már így öcsikének jó lenne. úgy, hogy most már ő is fideszre szavaz. mert mégis kire szavazzon?

itt egy interjú pléh professzorral.
www.youtube.com/watch?v=AvKwDGtKR5o
kommentek.

Valahogy rendet kellene mar rakni abban a marxista, magyarellenes tetufeszekben! Amig egy ilyen rohadek, mint ez a Pleh, kajan vigyorral a pofajan bologat, hogy milyen marha fontos kutatni a buzikat a ciganyok kozott, addig lehet tudni az MTA meg nem a mienk...

Ezek csak a soros tervét hajtsák végre higyétek el nekem! Mindegyik nem is tudós csak be van ide épitve! Igaz magyar vezetök kellenének oda akik nem a sorost szolgaljak! Ijen tudatlan embereket ültetnek be oda lehetnének ott hazafiak is akik nem akarnak migransországot!

Magyar Tudományos akadémiának - kellene hogy a Magyar oszág fejlődését -a jővő tehnologiáját kutassa Nem a cigányokat akik nem akartnak dolgozni - és a - melegket - buzzikat - ezek a félrevezetések cak a cionista zsidok művei aki még a mi Magyar őskulturánkat is elferditik A kormánynak ki kell -tisztitani a Tudományos vezető intézeteket Mert olyan beteg helyzetben fogják vezetni a Magyar kulturát mind a Svédek ahol a nő mostmár nem nő a férfi mostmér nem férfi .

Tudom, hogy minden ezer szálon történik. Azért furcsa, hogy amikor a kormány ránéz valamire akkor függetlenségért kiáltanak. Amikor meg nem néz rá dolgokra akkor meg összefonódással vádolják. Feketén-fehéren tegye már le az asztalra az MTA hogy mi hasznot hoz a befektetett 100 milliárd, aktuális vagy akár hosszabb távon.

Felügyelet alá kell venni !!!Sz.k.p.!!!

Mekkora kamugép ez az ember! (Pléh Csaba)

Ra kell lepni ezeknek a magyarsag ellenes mocskoknak a farkara mar mert csak a lovet szivjak fel a semmire. Agyon csapni szivlapattal...

Ideje lenne végre eldönteni, hogy az országnak van-e akadémiája, vagy az akadémiának országa.

okádék 1 csávó

Ezt a finugrász Magyar Nemzet árúló bandát ,mind összeszedni és elküldeni Szibériába örökre nyaralni..

Az interjú során érintett témák: 1.) az Akadémiai háttér kutatásnak a szerepe, és jellege, és a gyakorlati hasznosság gyakran áttételes volta (tudás fenntartás, gyakorlati szabadalmi statisztika stb.) 2.) az akadémiai kutatás vegyes finanszírozása (állam, cégek, megtérülés, pályázati pénzek, épület-, és intézmény fenntartás, szervezeti felépítés, költség arányok). INTELLEKTUÁLIS MELLÉBESZÉLÉS! Mindezeknek semmi köze az alapkérdéshez, hogy az állam az adófizetők pénze elköltéséhez kijelölhet-e preferált kutatási TERÜLETEKET, amiken belül az akadémia aztán szabadon finanszírozhat különböző kutatásokat!

Széchenyi Magyarország felemelkedése céljából alapította a Magyar Tudományos Akadémiát. Hogy a bánatban lehetne már független, ha egyszer Magyarország felemelkedése céljából alapították? Egyébként is az adófizetők pénzéből finanszírozzák, úgyhogy fogják be a hisztis szájukat. Amíg ott tartanak, hogy nem tisztázzák egyértelmű módon például azt, hogy Finn-Ugor nép nincs, ez csak egy megbukott elmélet, addig teljesen hiteltelen az MTA. Továbbá számoljanak be minden fillérről a lakosság felé. A kutatások eredményeit kinek adják el, mennyiért és miért? Van még ezer kérdésem.

és a többi. nincs társadalmi támogatottsága annak, amit lovász és pléh professzorok elképzelnek. akik azt mondják, hogy ezek az emberek nem értik ezt az egészet. mert ők nyilván azt látják, hogy rengeteg a szabadon rendelkezésre álló forrás van nagyrészt észak-amerikában, és kisebb részben nyugat-európában. de ehhez "független" intézményekre van szükség. ehhez a magyar állam nyújtsa az alapot. alapfizetést. de ezt mégis miért kellene finanszírozni a magyar adófizetőknek?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 14:42:08

@444:

"hogy érthető legyen."

"az európai állampolgárok befizetik a pénzt a közös kasszába. amiből megépül az autópálya. ami egyesek szerint túlárazott. de annál több lesz az adóbevétel. amiből támogatható a járműipar. ami munkahelyet teremt"

És amely növekvő adóbevételek munkahelyeket "szüntetnek meg": azokat a pénzeket, amelyeket adóban elvesznek a kormányzatok a polgároktól, a polgárok nem tudják elkölteni az _általuk_ fontos(abb)nak tartott jószágokra, így mindezen meg nem termelt jószágokat nem előállító munkások munkahelyei nem teremtődnek meg.

2018.08.04. 15:57:31

@neoteny:
ezek a munkahelyek relativisztikusan a többi kárára jönnek létre. és az állam dönt arról, hogy melyik vállalat lesz nyertes és vesztes. de a tőkepiac is relativisztikus előnyöket biztosít.

most miért nem mondod az, hogy az kevés, hogy az kormány megtámogatta a bmw beruházást állam infrastruktúra építéssel, adókedvezményekkel. a tervezett évi 150 ezer autót el kell adnia. 0 adóval mészáros lőrinc is építhetne autógyárat és környezetét. 450 milliárd forint hitelt. vagy akármennyit. ez nem lenne versenytorzítás? dehogy nem.

a probléma az, hogy a háziiparosság szintjén túl olcsó tömegtermékek előállításához államkapitalista keretek között megy végbe. a bmw úgy lehet olcsó tömegtermék, hogy az államok relativisztikusan megtámogatják a gyártását. és ebből lesz egy oligopol autóipar. de ezt nem orbán kormány kezdte el. ezt csinálta már gyurcsány is. csak ők beleszaladtak egy válságba. és 10% körüli hiányt kellett csökkenteniük, 10% körüli kamattal. orbán azzal számol, hogy ebből a politikából is lesz egy válság. ezért nem akar csak 1% hiányt, 1% kamattal. a fidesz ezt jobban csinálja. abban az értelemben, hogy több szavazatot, olcsóbban vásárol.

screpes 2018.08.04. 16:06:00

@444:
az várható és nyilvánvaló, hogy az egypártrendszer ("kvázi"), körülményei közt megindul és létezik fidesz belharc: ki kapja a többet?
Kósa félreállítása ne tévesszen meg: ő olyan mezőben játszik, ahol nincs már "fölfelé", és nincs látványos bukás sem.
Hogyan is nézne az ki?! A második ember...Tabu.
Ő részese marad annak, hogy Debrecen egészen kivételezett kirakat lett..
Olyan mint oligarchában a Lőrinc: semmihez sem hasonlítható, és mégis midig mindenhez hasonlítani kell.
Szóval, ha pénzalapokon nézed akkor lesz fidesz2 is: az, aki a kevesebbet kapja. De a láncolat minden embere el fog követni mindnet, hogy a hatalmi érdek ne sérüljön.

A "bmw classic a legjobb autó", és azt kéne tuningolni sanyi szerint, akinek gyereke arrafelé tanonc, nos, ez ugye eleve hátsókerékhajtást jelent,
alma, blődség az egész....
Azonkívűl, a tengeren túli tuningvilág alapja a szabványosítás, az hogy a háború után (de talán már előtte is) azonos, csereszabatos fődarabokal gyárthtattak autót az okosak, minden fontos rész jó lett mindennhová...
Fejlesztéseknél kreativ kutatásoknál ez ugyanakkor egy őspofon.
De mindezt TALÁN majd a BMW technikumban elmesélik a kis saynyiknak, meg azt is hogy ez a gyár már akart magyarföldön építeni BMW-gyárat, , azzal, hogy a gyártmányból minimum hatvanezer eleve a saját keréken, kölcsönhálózat tagjaként kilábal keletebbre.. Úgy adják eleve el, hogy kölcsönzött darab lesz.
Azért nem vált valórav a dolog, mert jött a "háború" a vele járó bizonytalan viszoyok, másrész nem tudtak előre az elektromoos és hibrid fejlelsztések üteméről se eleget (hogy gyors lesz...)
Most már azzal is számolni kell, és ukrajnában aligha foglalkoznak majd e-hálózattal, hogy gurulhassanak azok a villanyos BMW-k.
Hát valahogy így..
Nehogy hátsókerekes tuningolt negyvenéves BMW-kkel beszélje tele a fejeket a sanyi, mert az a tudatlanságok, a lemaradás védőbeszéde lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 16:26:12

@444:

"ezek a munkahelyek relativisztikusan a többi kárára jönnek létre. és az állam dönt arról, hogy melyik vállalat lesz nyertes és vesztes."

Erről van szó.

"de a tőkepiac is relativisztikus előnyöket biztosít."

Helyesen: a szabadpiacon (piaci anarchiában) a fogyasztók -- vásárlásaikban kifejeződő preferenciáik érvényesítésével -- döntenek arról, hogy melyik vállalat lesz nyertes és vesztes.

"a bmw úgy lehet olcsó tömegtermék, hogy az államok relativisztikusan megtámogatják a gyártását."

Bármilyen (tömeg)termék aminek a gyártását az államok megtámogatják (dotálják) nem lehet olcsó, hiszen a termelési költségekhez hozzáadódik az állami támogatás összege is.

2018.08.04. 16:39:12

@neoteny:
a termelés viszonylag olcsóvá válik ahhoz képest, hogy nem támogatják. persze az adókedvezményeket az összes termelő nem kapja meg, vagy nem egyforma mértékben. így oligopol piacok jönnek létre. ezen termékek az üzemméret hatékonyságának növekedésével válnak tömegesen megfizethetővé.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 16:46:13

@444:

"a termelés viszonylag olcsóvá válik ahhoz képest, hogy nem támogatják."

Szó sincs ilyesmiről: az eladási ár válik viszonylag alacsonyabbá a támogatás mértékével. A támogatás épp' azt okozza, hogy a termelőnek nem kell csökkentenie a termelési költségeit.

2018.08.04. 16:49:45

@neoteny:
a gyártás oldaláról közvetve adókedvezményekkel, közvetlen infrastruktúra építéssel megtámogatott bmw olcsóbb vagy drágább lesz a piacon annál, mintha ezeket a bmw nem kapná meg?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 16:59:33

@444:

"a gyártás oldaláról közvetve adókedvezményekkel, közvetlen infrastruktúra építéssel megtámogatott bmw olcsóbb vagy drágább lesz a piacon annál, mintha ezeket a bmw nem kapná meg?"

A támogatott BMW _eladási ára_ lesz alacsonyabb, nem a _termelési költségei_. A támogatás _nem teszi olcsóbbá_ a BMW előállítását (megtermelését), hanem az _eladási ár_ csökkentését teszi lehetővé, vagyis _csak a vásárló_ számára olcsóbb, pontosan a támogatás összegének (egy BMW-re eső) mértékével. De az államhatalmilag folyósított támogatás következtében az adófizető(k) is "megvásárolják" a BMW-t anélkül, hogy ők fogyasztanák (élveznék a használatát).

Így hát az állítás, miszerint "a termelés viszonylag olcsóvá válik ahhoz képest, hogy nem támogatják" hamis.

2018.08.04. 17:12:30

@neoteny:
így azonban több és nagyobb bmw gyár építhető. az üzemméret hatékonysága javítható. persze a termékek minősége romlik valamelyest.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 17:59:12

@444:

"így azonban több és nagyobb bmw gyár építhető."

Igen, az adófizetők költségén. Ahogy Bastiat megfogalmazta vagy 170 évvel ezelőtt: "az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni".

"az üzemméret hatékonysága javítható."

Az üzemméret és az üzem hatékonysága (termelékenysége) közötti összefüggés nem lineáris -- sőt még csak nem is monoton növekvő. Ha az lenne, akkor a nagyméretű vállalkozások soha nem szenvednének el veszteségeket: hiszen ha kisebb üzemméret esetén képesek voltak haszonnal termelni, akkor nagyobb üzemméret esetén nem csökkenhetne a hasznuk (különösen nem olyannyira, hogy az negatívba -- veszteségbe -- fordul).

2018.08.04. 20:00:57

@neoteny:
a bmw beruházás kapcsán nyilatkozik a debreceni szakképzési centrum (dszc) illetékese.

A befektetési tárgyalások során már be tudtuk mutatni a tagintézményeinket, tanműhelyeinket, a képzési struktúrát. Jogszabályi változások lehetővé teszik az ágazati kerettantervekbe a vállalati igények beépítését, ezt fogjuk tenni – mondta el Hüse Attiláné, a DSZC főigazgató-helyettese.

hüse attiláné hatalmi szempontból tényezővé vált.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/7154/1200x800/dszc-elismeresek-ksz-mj_15.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 22:03:32

@444:

"hüse attiláné hatalmi szempontból tényezővé vált."

Honnét származik Hüse Attiláné fizetése?

2018.08.04. 23:35:10

@neoteny:
debrecen lakossága kismaccsal és nagymaccsal együtt is a budapesti agglomeráció 1/10 része. képzeld el, hogy a főváros környékén 10 bmw gyárat kellene elindítani. és ezek mellett még 20-30 járműalkatrész gyártó céget telepíteni.

ezekre a feladatokra jelenleg nincs elég ember. hüse attiláné semmiben nem fog ellentmondani a fidesznek. hanem nyilván lesz, aki helyére törekszik. ezek a hatalmi harcok a párton belül zajlanak. új pozíciók nyílnak ezért a független reálértelmiség előtt adódnak lehetőségek.

ezt a folyamatot egy válság állíthatja meg. illetve esetlegesen az, hogy 19 őszén önkormányzati hatalomváltás történik a fővárosban. ezért a budapesti közgyűlés hatáskörét miniszteriálisan próbálják kiüresíteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.04. 23:44:06

@444:

"hüse attiláné semmiben nem fog ellentmondani a fidesznek."

OK.

"hanem nyilván lesz, aki helyére törekszik."

Akinek nem lesz könnyű dolga: nem tud majd kevésbé ellentmondani a Fidesznek mint Hüse Attiláné.

2018.08.04. 23:49:00

@neoteny:
na de ez esetben valós szaktudásra van szükség. tehát nem arról van szó, hogy ki fogja kivásárolni a hír tévét. mert az tisztán pénzügyi kérdés. az pártpolitikai alapon dől el.

2018.08.05. 00:05:07

@neoteny:
de ugyanígy mondjuk példa mondjuk ez a young musicians summer academy. van aki politikai tisztséget tölt be. mondjuk egy szervező, irodavezető. neki nem kell tudni szépen énekelni, vagy hangszeren játszani. de a mesterkurzusokat tartó tanároknak mégis csak. akikkel szemben az általános elvárás az, hogy ne mondjanak ellent a kormány politikájának. tehát ha most a klarinétos beszalad az átévébe, hogy sötét diktatúra van, akkor hívnak egy másik klarinétost, aki nem mondja. de nincs olyan elvárás, hogy a klarinétos áradozzon kósa lajosról. ebből jön létre kvázi egypártrendszer.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 01:20:33

@444:

"na de ez esetben valós szaktudásra van szükség."

Amit Hüse Attiláné nyilvánvalóan birtokol: ezért lett belőle a DSzC főigazgató-helyettese.

2018.08.05. 10:09:49

@neoteny:
amire a szakképzési centrumban jelenleg szükség van azzal részben endelkezik. egy népszerű szakközépiskolai tanárnő. azt hiszem, hogy a vegyipariban tanít. a bmw gyár betelepülésével új pozíciók nyílnak. de ez egy kvázi egypártrendszerben a független reálértelmiségnek biztosít lehetőségeket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 10:24:50

@444:

"amire a szakképzési centrumban jelenleg szükség van azzal részben [r]endelkezik."

Tirpák Zsolt, a DSzC főigazgatója szerint Hüse Attiláné rendelkezik a legnagyobb részben olyan valós szaktudással ami a főigazgató-helyettesi állás betöltéséhez szükséges. Mert ha lenne más aki nagyobb részben rendelkezik a szakképzési centrumban a főigazgató-helyettesi pozíció betöltéséhez szükséges valós szaktudással, akkor őt venné fel Tirpák Zsolt.

"a bmw gyár betelepülésével új pozíciók nyílnak. de ez egy kvázi egypártrendszerben a független reálértelmiségnek biztosít lehetőségeket."

Az új pozíciók megnyílása minden rendszerben lehetőségeket biztosít a szakembereknek; a kvázi egypártrendszer sem szükséges, sem elégséges feltétele az új lehetőségek biztosításának.

2018.08.05. 10:30:52

@neoteny:
az kvázi egypártrendszer (uralkodó néppárt, szabad választások vannak) nem feltétlen rosszabb, mint a többpárti népi demokrácia. előbbire példa bajorország, utóbbira hollandia.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 10:38:52

@444:

"az kvázi egypártrendszer (uralkodó néppárt, szabad választások vannak) nem feltétlen rosszabb"

Attól függ, hogy ki(k)nek. Pl. annak a klarinétosnak aki szembehelyezkedve a kvázi egypártrendszerrel elveszíti az állását, feltétlenül rosszabb.

2018.08.05. 10:46:38

@neoteny:
de annak a klarinétosnak akit nem érdekel a filoszemitákkal vívott vallásháború feltétlen jobb. 10 klarinétosból legfeljebb 1 jár rosszabbul.

2018.08.05. 10:48:19

vagy inkább 100 klarinétosból. 1 van, aki bemegy kálmán olgához, illetve hozzá már nem tud bemenni, mert nem veszik meg neki a tévéstúdiót, bemegy emíliához az átévébe. és azt mondja, hogy támadást indítottak a klarinétozás ellen.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:01:45

@444:

"de annak a klarinétosnak akit nem érdekel a filoszemitákkal vívott vallásháború feltétlen jobb."

Miért lenne feltétlen jobb mint egy többpárti demokráciában?

"a filoszemiták"

Olyan szavakkal dobálózol amiket nem definiáltál.

2018.08.05. 11:08:47

@neoteny:
a filoszemita közéletben a neoszoci, a neolib és neokon párttitkárok antifasiszta koalíciója uralkodik szemben a neonácikkal. a transznemű bevándorlók mellékhelyiség használati jogainak kiterjesztéséért követelik "a" "civilekkel".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:13:10

@444:

"a filoszemita közéletben a neoszoci, a neolib és neokon párttitkárok antifasiszta koalíciója uralkodik szemben a neonácikkal."

Ebből nem derül ki az, hogy -- szerinted -- kik a filoszemiták. Mindenki, aki nem "neonáci", ti. nem népnemzetiszocialista?

2018.08.05. 11:19:46

@neoteny:
és erre orbán unortodox illiberális demokráciát hirdet. nemzeti keresztény államiságot. és ezzel szemben szerveződik meg a nem-keresztény szocialisták, a nem-nemzeti liberálisok és az államellenes konzervatívok antifasiszta nagykoalíciója a civilekkel. amire habony média azt mondja: "soros-terv". a gajdics azt, hogy visszaszerezték a hírtévét a "polgári" oldalnak. amir a g fodor azt mondja, hogy itt a polgári csak egy politikai termék. lánczi andrás azt mondja, hogy nincs korrupció. hanem csak az van, hogy most nálunk van a kassza kulcsa. az állami számvevőszék lenullázza a jobbikot. kiszorítják simicskát.

erre az mszp is magyarkodik. újhelyi istván ep képviselő:
NE AZ IBIZAI KEDÉLYJAVÍTÓK ÁLTAL SUGALLT ÉS A LAKÁJMÉDIA-HÁLÓZAT ÁLTAL SULYKOLT PROPAGANDA MONDJA MEG, HOGY MILYEN EURÓPÁBAN AKARUNK ÉLNI, HANEM A MAGYAR EMBEREK, A MAGYAR VÁLASZTÓK!

a trollkodás uralkodik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:22:38

@444:

"és erre orbán unortodox illiberális demokráciát hirdet. nemzeti keresztény államiságot."

Ami feltétlen rosszabb annak a klarinétosnak aki ezzel szembehelyezkedve elveszíti az állását.

2018.08.05. 11:36:30

@neoteny:
akik azt mondják, hogy a köznépnek nincs joga államot alkotni.

2018.08.05. 11:37:02

@neoteny:
így van. de a filoszemitákkal szembehelyezkedőknek ez a rendszer a jobb.

2018.08.05. 11:40:32

a függetleneknek mindegy. a matematikának majdnem mindegy, hogy a magyar tudományos akadémia állami ellenőrzés alá kerül, vagy sem. mert ez egy vallási kérdés. a népesség egy kis része azt mondja, hogy állam ne befolyásolja az alapkutatást. döntő többsége azt, hogy befolyásolja. mert hogy ez a lényege az államalkotásnak. amire lovász lászló és társaik azt mondják, hogy ők ezt nem fogadják el. ez egy hitvita.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:48:33

@444:

"akik azt mondják, hogy a köznépnek nincs joga államot alkotni."

Azok az anarchisták.

Még nem derült ki az, hogy -- szerinted -- kik a filoszemiták. Mindenki, aki nem "neonáci", ti. nem népnemzetiszocialista?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:49:40

@444:

"de a filoszemitákkal szembehelyezkedőknek ez a rendszer a jobb."

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 11:52:28

@444:

"a népesség egy kis része azt mondja, hogy állam ne befolyásolja az alapkutatást. döntő többsége azt, hogy befolyásolja."

24 éven keresztül semmi kifogása sem volt a népességnek az MTA jogi szabályozása ellen. Az csak a te nihilista-posztmodernista narratívád, hogy mit mond a döntő többség.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 12:03:25

@444:

"a függetleneknek mindegy."

Helyesen: az apolitikusoknak mindegy. De még csak ez sem igaz: ha az apolitikus és a kvázi egypártrendszer iránt lojális klarinétos közül az utóbbi kapja az állást, akkor már nem mindegy az, hogy valaki apolitikus vagy betagozódik a kvázi egypártrendszerbe.

2018.08.05. 13:18:40

@neoteny:
ez az egyensúlyi állapot akkor tartható, hogy ha a függetlenek/pártatlanok/apolitikusok alkotják a társadalomnak nagyjából a felét. és a néppárt a másik felét. ez esetben egypárti keretek között kiegyezési kényszerben vannak a szabad választások miatt. létezik egypárti demokrácia is. kvázi egypártrendszer. valakit delegál a párt. de egy előválasztáson a civilek választhatnak egy pártatlan jelöltet. akit nem támogat se tóth bertalan, se gyurcsány ferenc, se sneider tamás, se szél bernadett, se fekete győr andrás. az úgy nem működik. a civilek kiválasztják a párton kívüli kihívót. a pártvezetők, a párttagok (tagdíjat fizetnek), pártoló tagok pedig a néppártit. mert hogy egy párt maradt.

kétpártrendszerben hármas egyensúly van. republikánusok és demokraták adják a politikai elitet. és van egy harmadik oldal. ők a függetlenek/pártatlanok/apolitikusok. de nekik esélyük nincsen. drábik kedvence az orosz zsidó orvosnő elindulhat a zöldpárt színeiben. de a két nagy párttal szemben nincs túl sok esélye. vannak a vörösök és a kékek. ezekből lehet választani. ez a kétpártrendszer. amerikanizmus.

van a plurális pártrendszer. arányos választással indulnak a pártok. ezt favorizálta a közös ország mozgalom. illetve az összefogás. budapesten ezt támogatja a polgárság fele.

2018.08.05. 13:19:07

@neoteny:
mi az, hogy népnemzeti szocialisa?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 13:40:33

@444:

"ez az egyensúlyi állapot"

Miféle egyensúlyi állapot? Az, hogy a klarinétost kiteszik az állásából ha szembefordul a kvázi egypártrendszerrel nem egyensúlyi állapot.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 13:44:08

@444:

"mi az, hogy népnemzeti szocialis[t]a?"

A nemzeti keresztény államiságot hirdető kvázi egypártrendszerbe betagozódott klarinétos.

2018.08.05. 13:52:45

@neoteny:
ennek ellentétei a filoszemiták, akik az államalkotás jogát nem fogadják el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 13:59:11

@444:

"a filoszemiták, akik az államalkotás jogát nem fogadják el"

Azok az anarchisták.

Még nem derült ki az, hogy -- szerinted -- kik a filoszemiták. Mindenki, aki nem "neonáci", ti. nem népnemzetiszocialista?

2018.08.05. 19:45:16

@neoteny:
akik magukat az államnemzetek, nemzetállamok felett álló szuperelitként definiálják.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 21:11:47

@444:

"államnemzetek"

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

2018.08.05. 21:43:21

@neoteny:
az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség.

a filoszemiták azt mondják, hogy egyetlen politikai identitás létezik: az ember. tehát van az egyén és a világ (az emberség) és közte nem szerveződhet semmi vagy ha mégis, akkor az szükségképpen embertelen legalábbis a filoszemiták szerint.

2018.08.05. 21:53:42

@neoteny:
tehát mondjuk az united nations tagjai nemzetállamok. a filoszemiták azt mondják, hogy ne akarjál már nemzeteket. mert van nemzetállamok felett álló szuperelit. és nincs szükség semmiféle népszövetségre sem. mert az államnemzetek felett állnak a filantrópok, az ngo-k. mondjuk a szír polgárháborúban ne a nemzetközi vöröskereszt és a vörös félhold segédkezzen. hanem a filoszemiták létrehozzák az orvosok határok nélkül szövetséget. és azok a doktorok már nemzetközi segélyszervezetek felett állnak. de ez ugye azt eredményezi, hogy milliókat ölnek meg, tízmilliókat tesznek földönfutóvá.

most nem lehet azt mondani, hogy európa egy néhány légiót és missziót küld a közel keletre. ehhez előtte politikai értelemben ki kell végezni a soros alapítványt. és ezt végzi el orbán viktor.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 21:55:21

@444:

"az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség."

A kurdok államnemzet? vagy nemzetállam? egyik sem? mindkettő?

"a filoszemiták"

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 21:59:11

@444:

"a filoszemiták"

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

"európa egy néhány légiót és missziót küld"

Európa? Az az európai nemzetállamok fölött álló szuperelit, nem?

2018.08.05. 21:59:59

@neoteny:
a kurd egy államnemzet. kurdisztán ha létezne, akkor nemzetállam lenne.

2018.08.05. 22:10:34

@neoteny:
a fields medált idén (megosztva) egy angliában élő kurd menekült kapta. a filoszemiták azt mondják, hogy ő a nemzetek felett álló szuperelit tagja. kurd nacionalisták független kurdisztánt akarnak. de a filoszemiták ezt meghaladták. nem kell se kurdisztán, se anglia, mert abból csak a baj van. béndek péter szerint anglia 20-30 éve nem létezik legalábbis azokban a körökben, amiben ő mozog. néhány futball huligán gondolja azt, hogy létezik anglia. na az arsenal focicsapat az araboké. london félig szultánátus.

a legújabb statisztikai közlés szerint németország negyede nem német. a cdu és az spd azt mondja, hogy ezzel a németek magasabb rendűvé válnak, mert levethetik a náci billogot azzal, hogy megszűnnek németnek lenni. mert anglia se lesz. a filoszemiták szerint nagy-britannia se. az egy idejét múlt dolog, ahogyan a francia nacionalizmus, vagy akármelyik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 22:28:42

@444:

"a kurd egy államnemzet."

Mitől államnemzet? Az államnemzet miben különbözik a nemzettől?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 22:29:20

@444:

"a filoszemiták"

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

2018.08.05. 22:39:37

@neoteny:
a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség. a világban a férfiak egy csoportja úgy gondolja, hogy ők kurdok. és ehhez nők egy csoportja társul. ettől létezik kurd társadalom. a nők társulni akarnak férfiakhoz. és ilyenformán ezek a lányok, asszonyok is kurdok lennének. a kurd férfiak egy független államot akarnak. a kurdok attól államnemzet. de nem létezik a független kurdisztán. nincs kurd nemzetállam.

2018.08.05. 22:46:39

@neoteny:
a filoszemiták azt mondják, hogy a kurd nacionalisták kirekesztenék a nem-kurdokat. ebből következően nácik. ne rekesszék ki őket. hanem haladják meg a kurd nacionalizmust. például caucher (kóser) birkar kurd születésű, de nem kurd nacionalista és nem is angol vagy brit, hanem nemzetek felett álló szuper elit tagja. ellenben ők nácik. vagy legalábbis etnicisták.
hirado.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/7/2017/06/05860693.jpg
a zászlót rakják le, ahogyan az egyiknél már nincs. hanem éppen telefonál. és mindenkinek lesz egy telefonja. és technológia légyőzi a nacionalizmust. transzhumanizmussal létrejön az új emberi faj. ezt mondja a khonsu nick.

2018.08.05. 22:54:02

@neoteny:
novák katalin családügyi államtitkár franciául, angolul, németül beszél felsőfokon és spanyolul középfokon. képzett közgazdász és posztgraduálisan nemzetközi jogi ismereteket tanult. tehát lehetne multinál közép- vagy felsővezető. de ő családügyi államtitkár és azt mondja, hogy férfiak egy része azt gondolja, hogy ők magyarok, és ehhez társulnak nők, akik szintén magyarok. a férfiak és nők magyar alkotnak. és ebből szerveződnek az államnemzetek, nemzetállamok. ez elég régóta így van. és úgy képzeli, hogy ez a jövőben is így lesz. erre a filoszemiták azt mondják, hogy novák katalin egy fasiszta homofób, xenofób, rasszista, antiszemita, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 23:00:33

@444:

"a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség."

Korábban ezt írtad:

"az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség."

Akkor hát az államnemzet a politikai identitásának maszkulinitását elvesztett nemzet?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 23:01:18

@444:

"a filoszemiták"

Olyan szavakkal dobálózol, amiket nem definiáltál.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 23:07:34

@444:

"férfiak egy része azt gondolja, hogy ők magyarok, és ehhez társulnak nők, akik szintén magyarok"

Hát igen, szexuálisan szaporodó fajok esetén nehéz szaporodási közösséget alkotni mindkét biológiai nem egyedeinek részvétele nélkül.

2018.08.05. 23:31:36

@neoteny:
azt kérdezted, hogy mi a nemzet és az államnemzet között a különbség.

a nemzet a maszkulin politikai identitás. elsődlegesen kurd férfiak (vagy férfias nők) akarnak kurd nemzetet. és ha ehhez társulnak kurd nők (lányok, asszonyok), akkor létrejön férfiak és nők társulásából a kurd társadalom.

ha a kurd társadalom saját államot akar férfiak vagy férfias vezetéssel, akkor az a kurd államnemzet. illetve ha az intézményesül, a nemzetközi jog, egyesült nemzetek elismeri, akkor létrejön a kurd nemzetállam.

aki ezt nem érti, nem akarja megérteni, érti de nem ért vele egyet az filoszemita. ezeket az államalkotó többség az óvodában is érti. a filoszemiták nem értik. felmenőik se értik, vagy nem értenek vele egyet. a filoszemiták ezért nem államalkotók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 23:36:35

@444:

"azt kérdezted, hogy mi a nemzet és az államnemzet között a különbség."

Mivel először azt írtad, hogy "az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség", utána pedig azt, hogy "a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség", ebből az következik, hogy az államnemzet egy olyan nemzet, amelyik elveszítette a politikai identitásának maszkulinitását.

Vagy pedig csak fosod a szót ahogy épp' eszedbe jut.

2018.08.05. 23:38:28

@neoteny:
miért következne?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.05. 23:54:03

@444:

Mert a nemzet általad adott definíciójába beleraktad a 'maszkulin' szót, az államnemzet általad adott definíciójába pedig nem raktad azt bele.

2018.08.06. 00:15:20

@neoteny:
a nemzet a maszkulin politikai identitás. államnemzet úgy jön létre, hogy férfiassághoz társul a nőiség. az identitásképzésben, a vallásban boldogasszony anyánk regina (nép változatban régi nagy) pátrónánk. szűzanya, mária országa, hungária istennő.

turánia webáruházban egy honfoglaláskori mellkereszt rekonstrukciója nőalakkal.
www.turania.hu/catalog/image/cache/catalog/img/honfoglalaskori_mellkereszt_02-600x800.jpg
a magyar nem ortodox nacionalizmus. amiben megjelennek a matriarchális elemek. a népfőiskola azt mondja, hogy maga a magyar szóban a mag gyök rejlik. és ebből nő ki a növény, növevény, ami a nőiség jelképe. ezt őrzi az angol maiden és a német Mädchen.

Old English mægden, mæden "maiden, virgin, girl; maid, servant," diminutive of mægð, mægeð "virgin, girl; woman, wife," from Proto-Germanic *magadin- "young womanhood, sexually inexperienced female" (source also of Old Saxon magath, Old Frisian maged, Old High German magad "virgin, maid," German Magd "maid, maidservant," German Mädchen "girl, maid," from Mägdchen "little maid"), fem. variant of PIE root *maghu- "youngster of either sex, unmarried person" (source also of Old English magu "child, son, male descendant," Avestan magava- "unmarried," Old Irish maug "slave").

2018.08.06. 00:18:39

@neoteny:
az mta szerint a mag ősi örökség a finnugor korból: zürjén mig: ölrész, derékrész ruhán. és mivel ezt lovász lászló vezetésévél hirdetik, aki világ 10 legokosabb emberének egyike. és ő nem tévedhet.

2018.08.06. 00:30:56

@neoteny:
a magból lesz magas, magasra nő, mert magról vetett. és ehhez kapcsolódik a magvas férfias (iparos) jelentése. és ezt használja a mágus és abból lesz a mágia. és még a mágnes is. amire azt mondják, hogy az görög magnetosz. a népfőiskola azt mondja, hogy a vasmaggal függ össze. magma.

máglya eredetileg sírhalmot jelentett. mta szerint szláv eredetű szó: szerb-horvát mogila, szlovák mohyla ‘földhányás, sírhalom’. de ezt ugye magából magyarból is magyarázható. csak a teste. a magja.

de az egyedül álló nők magázása. a magisztrátus a magnus (magas rangú) szóból ered.

az mta szerint ez zürjén és szláv.

2018.08.06. 01:26:57

@neoteny:
ez nyelvészeti értelemben is megközelíthető. a filoszemiták azt mondják, hogy a magyar alapszókincs magából a magyarból nem magyarázható. zürjénül a mig ölrész, derékrész ruhán. abból lett a mag.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 01:28:16

@444:

"a nemzet a maszkulin politikai identitás."

Dehogy: "a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség."

"államnemzet úgy jön létre, hogy férfiassághoz társul a nőiség."

Dehogy: "az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 01:29:16

@444:

"ez nyelvészeti értelemben is megközelíthető."

Igen: először azt írtad, hogy "az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség", utána pedig azt, hogy "a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség", ebből az következik, hogy az államnemzet egy olyan nemzet, amelyik elveszítette a politikai identitásának maszkulinitását.

2018.08.06. 01:34:47

@neoteny:
a maszkulin identitást kiegészíti a feminin.

2018.08.06. 01:36:52

@neoteny:
az etatizmus a befogadás, szegényekért való aggódás, nőiesség, nőiség. árpád házi szent erzsébet (akiről az erzsébet utalvány van elnevezve) keresztényszocialista. etatizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 01:47:46

@444:

Először azt írtad, hogy "az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség", utána pedig azt, hogy "a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség"; ebből az következik, hogy az államnemzet egy olyan nemzet, amelyik elveszítette a politikai identitásának maszkulinitását.

2018.08.06. 01:52:00

@neoteny:
a férfiasság, ami kiegészül a nőiséggel. úgy lehet nemzés, nemzet. nemzedékek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 01:54:54

@444:

Először azt írtad, hogy

"az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség",

utána pedig azt, hogy

"a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség";

ebből az következik, hogy az államnemzet egy olyan nemzet, amelyik elveszítette a politikai identitásának maszkulinitását.

2018.08.06. 01:55:10

@neoteny:
ez nagyjából az óvodás szinten megfejtik a magyar gyerekek. a filoszemitáknak vég nélkül kellene magyarázni. nem értik. nem-magyarok.

2018.08.06. 01:58:12

@neoteny:
a férfi kiegészül a nemzésben kiegészül nővel. ez esetben elveszti a férfiasságát? a filoszemiták lehet.

2018.08.06. 01:59:30

mert meghaladták a nemzetet. nemzést. ők már nem emberek? ők és a nyugat. nyugaton istenek laknak?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 02:01:17

@444:

"ez nagyjából az óvodás szinten megfejtik a magyar gyerekek"

Az óvodások a bohócnak tapsikálnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 02:02:03

@444:

"a férfi kiegészül a nemzésben kiegészül nővel. ez esetben elveszti a férfiasságát?"

Először azt írtad, hogy

"az államnemzet vagy a nemzetállam politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség",

utána pedig azt, hogy

"a nemzet egy politikai maszkulin identitással rendelkező szaporodási közösség";

ebből az következik, hogy az államnemzet egy olyan nemzet, amelyik elveszítette a politikai identitásának maszkulinitását.

2018.08.06. 02:08:10

@neoteny:
ezek a férfi/férj-feleség kapcsolatból erednek. a keresztségből. ezzel függnek össze nemek, nemzés, nemzedék, nemzet, nemzetség, nemzetiség, nemzetköziség, nemzetközösség. és az egyházban ehhez kapcsolódik az ige, igen.

2018.08.06. 02:13:18

@neoteny:
a keresztségben a férfiasság (ország (uruszág, uraság), nemzet) kiegészül a nőiséggel (asszonyállattal/asszonyállapottal, társasdalmisággal).

2018.08.06. 02:13:49

nemzeti keresztségben.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 02:16:53

@444:

"ezek a férfi/férj-feleség kapcsolatból erednek. a keresztségből."

1) a házasság intézménye jóval megelőzi a kereszt(ény)séget

2) a házasság intézménye ismert a nem-keresztény társadalmakban is

Próbálkozz újra -- ha képes vagy másra is, mint óvodások szórakoztatására szánt bohócságokra.

2018.08.06. 02:17:08

a nemzeti keresztség a férfi-nő kapcsolat szentségén alapul. amire a filoszemiták azt mondják, hogy ők ezt nem fogadják el. rendben van.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 04:35:01

@444:

"a nemzeti keresztség a férfi-nő kapcsolat szentségén alapul."

Nem a Krisztus által önként vállalt kereszhalálon, amivel megváltotta bűneinket?

Te egy istentelen senkiházi vagy.

2018.08.06. 07:58:32

@neoteny:
nemzeti keresztség és kereszténység.

2018.08.06. 08:02:19

@neoteny:
a népek nemzettek. az istenek nem. nemezetek felett állnak. a filoszemiták azt mondják, hogy ők a nemzetek felett álló istenségek. lásd akadémikusok.

2018.08.06. 08:03:08

filoszemita akadémikusok persze. filoszemita filozófusok az egyetlen civilizáltak. a filoszemita civilek "a" civilek. és így tovább.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 08:21:01

@444:

"a nemzeti keresztség a férfi-nő kapcsolat szentségén alapul."

Nem a Krisztus által önként vállalt kereszthalálon, amivel megváltotta bűneinket?

Így már érthető az, hogy miért tartja a szeredőci birca eretnekeknek a nemzeti kereszt(ény)séget hirdető reformátusokat.

2018.08.06. 08:35:48

@neoteny:
szlovák 10 koronás.
img.ma-shops.com/cdma/pic/combined469737.jpg
galántai lelet alapján készült. ez ugye nem a kereszthalál.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 08:40:02

@444:

"a nemzeti keresztség a férfi-nő kapcsolat szentségén alapul."

Nem a Krisztus által önként vállalt kereszthalálon, amivel megváltotta bűneinket?

Így már érthető az, hogy miért tartja a szeredőci birca eretnekeknek a nemzeti kereszt(ény)séget hirdető reformátusokat.

Te egy istentelen senkiházi vagy.

2018.08.06. 08:43:48

@neoteny:
a kereszt két oldalán férfi és nőalak.
img.index.hu/imgfrm/3/5/0/2/BIG_0002853502.jpg
nemzeti keresztség. ebből lesznek a nemzetségek és a nemzedékek. akik csak a judeo-krisztianizmust fogadják el azok a zsidó-keresztények. filoszemiták egy része keresztény. ők elutasítják a nemzeti keresztséget.

2018.08.06. 08:44:30

@neoteny:
ezek nem egymást kizáró tényezők. ahogyan már azt sem érted, hogy a férfi és a nő kapcsolata nem egymást kizáró.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 08:50:13

@444:

"nemzeti keresztség. ebből lesznek a nemzetségek és a nemzedékek."

Világos: muzulmán, hindu, konfuciánus, shintoista meg még ezer más nemzetségek és nemzedékek nem is léteznek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 08:52:09

@444:

"ezek nem egymást kizáró tényezők."

Lehetnek egymást kizáró tényezők? Miért ne lehetnének?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 09:04:27

@444:

"lehetnek."

Így van; a te népnemzetiszocialista hitvilágodban nem lehetnek, de hát az is csak egy vallás. Lehet így is és lehet úgy is.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 09:12:17

@444:

Aki kirúgja a klarinétost ha az szembemegy a nemzeti keresztségben fogantatott kvázi egypártrendszer kormányával, pedig az a közös jólét, a közjó megteremtésén ügyködik folyamatosan. Például azért vesz elégtételt az elitista akadémikusokon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.06. 10:19:32

@444:

"de nem."

De lehet igen is. Miért ne lehetne?
süti beállítások módosítása