1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.11.12. 10:25 HaFr

Miért nem olvassák a szocialisták Marxot?

Image result for marxism and revolution

Épp a napokban olvastam Micah White Occupy-mozgalmár tollából egy remek eszmefuttatást; remek volt, mert mutatja a gondolkodás teljes csődjét a rendszerkritikus baloldalon. A cikk -- ez esetben az offshore-ozó "globális plutokráciára" újabb fényt vető Paradise papírok publikálást követő csendre, a.m. a proletárok érdektelenségére -- reagálva azzal biztat, hogy ez nem baj, sőt, mert az osztályharc méhe új szellemet szül, valami új van készülőben, jelesül "a kegyetlen és globálisan kikerülhetetlen osztályigazságosság fenyegetése". Mármost ilyen látványosan megtagadni valakinek a saját munkásságát és közben újabb inkoherens elvárásokat vinni az antikapitalista harcba (mintha ennek az "osztályigazságosságnak", amelyet ráadásul olyan intézményrendszertől, az osztálysemleges igazságszolgáltatástól, várunk el, amelyik vastagon a rendszer -- a liberális világrend maradékának -- része és eszméje, bármivel nagyobb esélye lenne, mint a proletárforradalomnak), az.... hát látványosan marxista. Alább még elmondom, miért.

A szóban forgó cikk szimptomatikus további két apróságban: 200 ezerre teszi a globális plutokrácia tagjainak számát, akivel szemben áll 7 milliárd "left behind", és immár ez utóbbiaknak mindnek érdeke az "osztályigazságosságért" való "szofisztikált" küzdelem. Nos, mondhatni, elég nagy osztály lettünk, ami egyfelől az "osztály" marxi fogalmának teljes kiüresedésével fenyeget, másrészt -- cinikusan szólva? -- észre lehetne venni benne a kommunizmus felé való közeledést, hiszen lassan elfogy az ellenség. Kétlem azonban, hogy a vastagodó globális középosztály tagjait a plutokrácia iránti düh fűtené, amikor megveszik az újabb autójukat és befizetik a gyerekeiket a sanghaji English schoolba, valamiért nem áll össze nekem ez a kép. Vajon nem plaszticizálódtak-e lassacskán a feloldódásig a marxi kategóriák a kolumnákat megtöltő, a szellemi munkájukat kényszerűen a piacra vivő kvázi-klerikusok sújtásai alatt? Attól tartok. A másik apróság, ahogy antikapitalizmus forgatja a kapitalizmus által ránk szabadított Armageddon-katalógust. Egyik érvelés szerint a plutokrácia, a másik szerint a klímaváltozás, a harmadik szerint a rasszizmus, a negyedik szerint a ... (you name it), mind a kapitalizmus bűne, mintha a kapitalizmus egy emberi cselekvéstől és döntésektől független gólem volna, amely épp emiatt, hogy ilyen -- és ez az antikapitalista gondolkodás alighanem legnagyobb, kategóriatévedése -- dekonstruálható is, amivel egy csapásra behegednek a tátongó sebek.

Marxistának lenni a véleményem szerint mindenekelőtt a szembenézést jelentené Marx-szal. Nem a munkaértékelmélettel, a történelmi materializmussal, az osztályharccal stb., amelyek már akkor sem voltak igazak, amikor a Tőke született, hanem azzal, amiben Marxnak inkább igaza volt, de a mai utódai elegánsan elsiklanak felette. Hogy ti. a kapitalizmust a saját logikájának ellentmondásai dönthetik meg egyedül, de hogy ez milyen formában fog megvalósulni, arról fogalmunk sincs. Nem is lehet. Először is azért nem, mert a kapitalizmus evolúciója mindent összevetve szabadon, tervezés nélkül történt, a "logikájában" semmi másnak nincs akkora szerepe, mint a szabadságnak és a hatékonyságnak, azaz minden ezzel ellentétes erőszak vastagon antimarxista. A forradalomnak paradox módon akkor lesz értelme Marx szerint, ha a "logika" a forradalom győzelmét is elhozza, és a forradalom a kapitalista fejlődésből következik el, nem annak ellenére. De a végén lehet, hogy a forradalom maga is elmarad, mert a kapitalizmus az anyagi, technológiai és szellemi változások révén maga hozza létre a modus vivendit a tőkések és a proletárok viszonyában; akár azon az áron, hogy olyan termelési és társadalmi körülmények alakulnak ki, amelyekről ma még fogalmunk sincs.

És ehhez kapcsolódik a kapitalizmus marxista bírálatának további tanulsága: Marxnak fogalma sincs a jövőről, és akik aprópénzre váltják ezt a hiányt, azok semmi más miatt nem teszik, mint hogy nem értik Marxot, illetve karriert akarnak építeni mások vegyesen romantikus hajlamaira, tudatlanságára és/vagy dühére. Ami finoman szólva is nem szép, nem beszélve arról, hogy semmit nem tesz hozzá az eredeti "probléma" megoldásához. Noha kapitalizmuskritikára, ahogy film-, étel- és életmódkritikára is szükség van, a kapitalizmuskritikából mindig az derül ki, hogy szerzőiknek és felesküdött zélótáinak a legnagyobb jó akarattal sincs egy mikronnyi fogalmuk sem arról, hogy mi lesz akkor, ha -- valamilyen rendszerhiba folytán -- megszerzik a hatalmat. Ám ezek a rendszerhibák sajnos tényleg előfordulnak: forradalmaknak, bolsevizmusnak és nácizmusnak hívjuk őket. Csupa örömteli dolog. Ezért nem szabad nagy eleganciával teljesen tétlenül szemlélni a szocialista, dühös, egyenlőségfetisiszta, antimarxista fringe-ek gondolati és mozgalmi megerősödését, hanem néha kell írni legalább egy ilyen vagy jobb cikket, amelyek végén arról sem szabad elfeledkezni, hogyha a kapitalizmus megdöntésre nem is, de humanista kritikára minden bizonnyal rászorul a tollforgatók oldalán. Ám a lényeget nem az utóbbiak, hanem a szabadság és a hatékonyság változó erői fogják kimondani. (Fájdalom, az ún. plutokraták hatalma ezekéhez képest a jól ismert elefánt-egér tandemet juttatja eszembe, akik együtt dübörögnek. For clarification, a plutokraták az egér.)

582 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1313245301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.24. 13:17:26

@444:

"soros terv, amit soros fizetési listája hajt végre. orbán terv az, amit orbán fizetési listája."

"a soros alapítvány narratívájában a fidesz szervezte"

"ez is fideszes városatyák uralta rendezvény"

"a soros alapítvány szerint a debreceni városatyák uralják a debreceni egyetemet"

"ugyanezen városatyák szervezte (nemzet) közösségi ételosztás:"

Kár, hogy ezt az International Student Union (ISU) szervezte, és nem ételosztás volt.

Egyébként pedig a Soros-terv beteljesülése: mindenféle népek keveredése.

2017.11.24. 13:27:25

@neoteny:
persze, hogy van. csak arra ugyanúgy nem szavazna a köznép, ahogyan a "liberálisokra" se. de emiatt nem vet szét az ideg. mert megértem, hogy most a soros terv ellen lázad a kocsma népe. engem nem zavar különösebben ha a magyar parlamentből a nem-nemzeti "liberálisokat" végre kiszavazzák.

ha én politikus lennék, akkor az ngo-knak is kiegyezést ajánlanék. azt mondanám, hogy szükség van egy a kormány, és az önkormányzatok munkáját ellenőrző köztársasági hivatalra. ez az államfő hivatala. az államfőt ne a pártok válasszák, hanem a köznép. soros "árvák" számára ajánlanék egy menekülő utat. szolgálhatják a (kádárista) bal és a (horthysta) jobboldalt egyesítő keresztényszocialista államiságot. szociális államtanáccsal (szélbalos terminológiában tanácsállammal) és nemzeti (keresztény) konzultációs testülettel. sorost megkérdezném, hogy mit gondol a magyarságáról. és ha semmit, akkor kiutasítanám az országból. ezek után a ceu pesten közép-európai állami egyetem lenne. társintézménye magánegyetem bécsben. hosszasan tudnám ezt sorolni. szinte mindenkinek kiegyezést ajánlanék.

de szerencsére nem vagyok politikus. nem is leszek. mert megértettem, hogy a politika nem így működik. soros annak fizet, aki azt mondja: öld meg orbánt. orbán annak, aki azt mondja: öld meg sorost. és ebből következően legalább az egyik elpusztul. öljék egymást. és azzal kell egyezkedni, amelyik nyer. vagy közvetlen le lehet váltani. sorost nem lehet. sorost politikai értelemben csak kinyírni lehet. és a lakosság többsége hisz a "liberális" pénzhatalmi konteóban és ahhoz kapcsolódó "demokrata" összeesküvésben. tényleg van ilyen látszat. a történészek majd eldöntik, hogy ez mennyiben volt igaz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.24. 13:44:53

@444:

"öljék egymást. és azzal kell egyezkedni, amelyik nyer."

"hja, ha valaki belehazudott a kamerába, akkor jött török gábor, hogy milyen zseniális kommunikáció. minden kormányt kiszolgált a látszat függetlenséggel. nem állítom, hogy nem csinálta jól. hanem csak azt, hogy ez nem szolgálja a közjót.

nem a politikusokat kellene itt jól pofán verni. hanem azt az elitet, amelyiknek mindig csak a saját szempontjai voltak fontosak. töröknek is érdekesebb, hogy a balatoni villájának kerítésen legyen valami ciráda annál, hogy egy ügyben az összes választó érdekéből elemezzen.

mert ugye látjuk. lófasz jóska politológus blog. ezt utánozza. generációs elhülyülés. abból indul ki, hogy orbán viktornak mi a jó.

ha egy politológus kifelé, a köz számára kommunikál, akkor a közérdeket kell figyelembe venni. személyes tanácsadóként nem. mert ha valaki azt mondja, hogy orbán viktor seggébe bújt, akkor nyilván legyen lojális. de akkor neki kifelé nem kell beszélni.

de ha valaki független mezt választ, akkor nem A oldal, vagy B oldal szempontjából kell elemeznie, hanem az összes választó érdekét kell figyelembe venni.

török meg nem ilyen. a nyilvánvaló hazugságokra is azt mondja, hogy egyfelől, másfelől. a legnagyobb szarra is. és ha véletlen valami jó, akkor ugyanúgy elemez.

erre mondom azt, hogy itt van egy elit, amelyik vigyorogva veri át az embereket. és a nép nem veszi észre. de ez nem zseniális, hanem alávaló."

2017.11.24. 16:00:16

@neoteny:
török elképzelése nyilván az, hogy a tömegmédia által vezérelt polarizált a közélet előbb-utóbb kétpártrendszert eredményez. és ebben kommunikációs térben az egyfelelől/másfelől politikai elemzők lesznek a "független" harmadik utas véleményformálók. akik persze mindig úgy elemeznek a nyilvánosságban, ahogy az őket megbízó pártoknak jó. az összes választó szempontjából sohasem. de mit számít az. így működik a politika. és tényleg. és most úgy tűnik, hogy az mdf/szdsz páros bukása után az mszp is szétesik. a fidesz lesz az, amelyik sikeresen végrehajtotta az új "rendszerváltást" és a "21. századi" pártok lesznek politikai ellenfelei. török gábornak igaza volt abban, hogy egy schiffer-vona koalíció veszélyes lehetett volna orbánra.
kep.index.hu/1/0/1884/18843/188437/18843771_6bfd340c6ce4e036f3331591b1c7739e_wm.jpg
csak ez ugye nem jött létre. nekem úgy tűnik, hogy ennek ellenére egyre inkább az önkormányzatok lesznek a politikacsinálók. de lehet, hogy ez csak debrecenben van így. az idei karácsonyi vásáron lesz "debrecen eye".
magyarorszagkul.nlcafe.hu/app/uploads/sites/5/2017/11/oriaskerek.jpg
és nyilván tetszik majd a népnek. sanyi, edit és öcsike felülnek rá. és örülnek. soros ördögi tervének végrehajtását is megakadályozták.

2017.11.24. 16:13:23

@screpes:
tőlem idézi. azt gondoltam (ma is azt gondolom), hogy ezekből az egyfelől/másfelől elemzések ostoba módon polarizálják a közélet. és lényegében a török gáborhoz hasonló "független" politológusok mindkét oldalt kiszolgálva zárják ki a valódi sokféleséget. de ugye mégis csak ez működik. úgy gondolom, hogy akkor értsek valami ebből. játsszuk ezt a polarizálódást.

screpes 2017.11.24. 17:15:43

@444:

ezek szerint tehát szerinted a fidesz végrehajatotta sikeresen a rendszerváltást " - EGYFELŐL..

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.24. 17:31:37

@444:

"azt gondoltam"

... hogy "ez nem zseniális, hanem alávaló".

"de ugye mégis csak ez működik."

2017.11.24. 21:34:46

@neoteny:
számomra a komment csatornákból az derült ki, hogy a politikából elsősorban mindig az a mondanivaló az érdekes, ami polgári neveltetéssel alávaló, hitvány, undorító. a politika olyasmi, mint a pornó. a jobboldal ezt azért csinálja jobban, mert erőszakosabb. a másik oldal hiába elvhű, destruktív, dekonstruált. a jobboldal is kontraszelektált, de az ellenoldal erre is csak kontráz. bezzeg a mi hülyéink csak kicsit tolvajok. válasszátok a demokratákat. török gábor látvaa demokraták majdnem biztos versegségét próbálja megkreálni a 21. századi pártokat. majd kiderül, hogy a jobbik-lmp-momentum koalíció létrejön-e egyáltalán és ha esetleg igen, akkor választók számára mennyiben lesz hiteles. szóval azért továbbra is a törökgáborizmus érvényesül. végül is ő a politológus. csak nekem úgy tűnik, hogy ebből kvázi egypártrendszer lesz. egy nemzeti bolsevik és mensevik parlamenti frakció. és erre mondom azt régóta, hogy önkományzatokban sorakozhatnak fel a pártatlanok. ez lehet az kontroll. és az erős államfői hatalom lehetne. de ahhoz alkotmányt kellene módosítani. abba aligha menne bele a fidesz. persze később erre kényszerülhet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.24. 21:57:00

@444:

"számomra a komment csatornákból az derült ki, hogy a politikából elsősorban mindig az a mondanivaló az érdekes, ami polgári neveltetéssel alávaló, hitvány, undorító. a politika olyasmi, mint a pornó."

Így már érthető az, hogy miért végzel nyilvános önkielégítést a komment csatornákon.

2017.11.24. 23:01:43

@neoteny:
ez megint azt teszteli, illetve demonstrálja, hogy ebből a mondókából mi érdekes.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.24. 23:11:38

@444:

Demonstrálod, hogy képtelen vagy az önmegtartóztatásra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.25. 07:00:46

@444:

"a kocsma népe megfejti, hogy honnan fúj a szél. és újabban az van, hogy nem, nem a zsidóktól. hanem a nem-keresztény, nem-magyaroktól."

A Soros-terv újabb győzelme: Soros György nevet, mert a kocsma népe a kultúrmarxista identitáspolitika áldozatává vált.

screpes 2017.11.25. 19:42:03

@444.@neoteny:

444, te még nem adtál választ mitől oly autentikus néhány primitivó, enyhén ittas haver - bárkikkel szemben
Megpróbálok válaszolni én.

a kocsma népében "az a jó", hogy közvetlenül nyilvánít véleményt
Ez 3 dolgot jelent: egyrészt azoknak túlreprezentálását, a többségi vélemény gyors artikulálódását, (lásd magabiztosság), plusz, akik oda egyáltalán betérnek és ittasak is valamennyire, szóval, nem egy Gallup intézet.
2. Hiányzik a médiakörnyezet torzító, szelektáló hatása (nem sajtóból hazudják a kocsmai nézeteket, hanem önerőből, agyi zöldmezős beruházából). Itt a tolmács egyben véleménygazda. és fordítva..
Viszont szúkmarkú, (egy fröccsrevaló mindig hibádzik), szűkkeblű, és szűkagyú, azon túl, hogy eleve nem józan véleméynek összegződnek.
Látszik is rajtuk, csakhogy a te interptretálgatásaid miatt nem csupán egyféle valósként, hanem dominanciaként kell megküzdenünk e nézetekkel.
Vulgáris világuk keveredik ezen infoáramlás összes átkaival..

A vulgárisban a hazug remekül keveredik a síkhükyével. Nagy a vegyülési hajlamuk...

Ismered azt a kísérletete, ahol egy falut - az azon belüli kapcsolati hálót - modellezve különböző kapcsolatban álló emberek láncán adják tovább ugyanazt a hírt.
Minden esetben jellegzetesen átalakul, ami lesz a végén belőle .
Mert nem ugyanarra a következtetésre jutnak a különböző láncszemeken átszűrt jelntések.
rokonok, ismerősök, ellenségek csapata )nformálási láncolata) mellé felvehetnnénk ezt a tiédet, a kocsmásokét, a kísérlet nagyonis ülne ebben az esetben is: az, és olyan jön ki belőle (elegánsan: amilyenek ott vagytok.
Ez a sanyiság, - de nem úgy ahogy ő gondolkodik róla, te pedig a szóvivője.
--------------

2017.11.25. 22:02:20

@screpes:
ha egy falu lakói általában nem ugyanarra a következtetésre jutnak, akkor az nem egy falu, hanem kettő. van ilyen. szalacsi "ojjektum" "teccikérteni" sándor kocsordi. volt olyan ismerősöm, aki azt kérdezte: kocsord alsó vagy kocsord felső. mert az nem mindegy. bár mostanában már lehet, hogy mindegy. annak községnek jelenleg is két vasútállomása van. ez kocsord (felső).
www.vasutallomasok.hu/kepek/p0020/p0020058.jpg
ez kocsord alsó.
www.vasutallomasok.hu/kepek/p0039/p0039060.jpg
megáll a vonat kisszekeres mellett. és mellette nagyszekeresben. mindkét falu nagyjából 500 lakosú. oszkó péter megnézi a máv könyvelését. és azt mondja, hogy ez így nem gazdaságos. a két kocsordi állomást nem tudta megszüntetni. mondjuk megszüntettéket a kisszekeres és nagyszekeresi megállóhelyeket 2009-ban. ezeket.
ez kiszekeresi vasútállomás:
www.vasutallomasok.hu/kepek/p0020/p0020041.jpg
ez pedig a nagyszekeresi.
www.vasutallomasok.hu/kepek/p0020/p0020258.jpg
a fidesz megvédi a magyar embereket. és újranyitotta 2010-ben. ma már az is "világos", hogy oszkó péter is a soros terv része. és tényleg. pénzhatalmi logikával ezeket a vasútállomásokat és a hozzájuk kapcsolódó településeket is fel kellene számolni.

a múltban kisszekeres és nagyszekeres a múltban nem ugyanarra a következtétésre jutott. ami őket újraegyesíti az a kereszténység és a nemzet.

a kérdés az, hogy kisszekeres és nagyszekeres hogyan lesz totális kapitalista világban globális üzemméretekben versenyképes. erre a válasz az, hogy valószínűleg sehogy. az ő szempontjukból a megoldás része a globális kapitalizmus felszámolása vagy legalább is a korlátozása. értem persze, hogy franfurtban az európai központi bank épületében a 42. emeleten nem erre a következtetésre jutnak. kisszekeresen és nagyszekeresen a kocsmában mégis csak. orbán viktor a kocsmából begyűjti a szavazatokat. azzal alkotmányos többséget szerez.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.25. 22:33:25

@444:

"a fidesz megvédi a magyar embereket."

Helyesen: a Fidesz elszegényíti a magyar embereket; elveszi a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

"az ő szempontjukból a megoldás része a globális kapitalizmus felszámolása vagy legalább is a korlátozása."

Valóban: az ő szempontjukból a megoldás a népnemzetiszocializmus, amikor a kormányzat megrabolja nemzettársaikat és abból a szajréból lesz nekik például vasút-ellátásuk.

2017.11.26. 00:46:24

@neoteny:
kocsord szalka és gyarmat között van félúton. matolcs van még közte. ott van a petőfi féle "falu végén kurta kocsma, oda rúg ki a szamosra". a ha nem felvett név, akkor matolcsy györgy is onnan származik. tunyog mellől. matolcsi állama is finanszírozza a matolcsi állomást. magyar államvasutak.

na most ezzel a vonallal két dolgot lehet csinálni. egyik, hogy a nagy-magyar államiság keretében fejlesztik. a másik, hogy kis-magyar államiság keretei között bezárják. mert ha gyarmatról kölcse felé építenének 20-25km vonalat, akkor elérné a határt. és onnan kapcsolódna a kárpátaljai hálózathoz. elérné huszt városát. "bús düledékeiden, husztnak romvára megállék [...] hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!" ahogyan kölcsey megírta csekén.

csak ugye az ukrán nagyvasúti nyomtáv eltér. ezért a kárpátalja vasúti közlekedése közvetlen nem tud kapcsolódni magyarországhoz, felvidékhez (szlovákiához) és erdélyhez (romániához) sem. közös közigazgatás kellene. kisvasúti, nagyvasúti nyomtávot egységesítik. és ebből lehet kárpátaljai, tisztántúli/partiumi regotrans. mint a gyesev. és a határ másik oldalán is jelentős számban élnek magyarok. erre pesten a nem-nemzeti "liberálisok" azt mondják, hogy ez revízió. igen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 01:02:15

@444:

"egyik, hogy a nagy-magyar államiság keretében fejlesztik."

Helyesen: a Fidesz elszegényíti a magyar embereket; elveszi a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

2017.11.26. 01:23:37

@neoteny:
a népnek jogában áll leváltani a kormányt. matolcsi arra szavaz, hogy matolcsról kocsordra járjon az államvasút. legyen két megálló is. matolcs alsó, matolcs felső. kocsord alsó, kocsord felső. és onnan megy tovább szalkára. oszkó péter azt mondta, hogy a veszteséges vonalakat zárják be. első körben azt, ahol nincs 20 utas. mert arra elég lenne a busz. volánbusz is jár. a busz a "főúton" megy keresztül a "fő utcán" a falun. a többségnek jobb a busz. de a "kültelkieknek" jobb a vonat. amit a "liberálisok" megszüntetnének.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 01:40:24

@444:

"a népnek jogában áll leváltani a kormányt."

Helyesen: a Fidesz elszegényíti a magyar embereket; elveszi a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

2017.11.26. 08:56:02

@neoteny:
a kocsordiak úgy ítélik meg, hogy oszkó péter még inkább elszegényítené őket. mert bezárná a veszteséges vasúti vonalakat. a kocsma népe arra szavaz: kisvasút a kistérségbe, nagyvasút a nagytérségbe. a trianoni határon át szövetségi állami keretek között a határ a határon túli magyarokhoz között. erre a nem-nemzeti liberálisok azt mondják: ez revízió. igen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 08:59:53

@444:

"a kocsordiak úgy ítélik meg, hogy oszkó péter még inkább elszegényítené őket. mert bezárná a veszteséges vasúti vonalakat."

Így van: a kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

screpes 2017.11.26. 09:11:41

Egy kísérlet attól kísérlet hogy megismételhető, tehát reprózható, és lényeges elemei (kísérleti feltételek) adatolhatóak.
én vagyok a hibás, ha a fenti példázatban túl elnagyoltan írtam, mert pont nem két faluról van szó, hanem arról, hogy az egyes közösségek, ( minden közösség) - véleménye, váltpzott a kommuniákáció során aszerint és amiatt, hogy kik, milyen viszonyban lévő egyének adják át sorban a híreket, infokat egymásnak.
Egyszerűen, egy példával élve:
Ha új banán érkezett a faluba, akkor a nyolc rokon sorozatos, erről szóló mondásainak végére azt mondatik, hogy "rózsikának mennie kell hamar az ABC-be, mert friss a banán" míg a haragosok, rosszéletűek vagy csupán egymásnak IDEGENEK láncolatának utolsó értesítettje UGYANEZT az alaphírt már úgy adja át, hogy pl " nem jutott rohadt banán az XY-nak".

(az ok mindenekelőtt az, hogy a bizalmi index, tényező, felsokszorozza kikeresi és tovább képezi az előnyöket, a bizalamatlansági pedig fordítva).

Értelmezhető úgy is a példázat, hogy ezt teszi (sőt, persze ennél is többet!) "velünk", a média az emberekkel, de értelmezhető aként, hogy lám, a média kihagyásával, a szóbeszéd során vándorló alaphírek is megváltoznak, más értelmezést nyernek, attól függően, hogy a pletykázóknak milyen a viszonyuk. Rokonok, semlegesek, pl szomszédok) vagy idegenek!
Nos, ezt hoztam analógiaként és érvként a te gyakori, visszatérő kocsmai hivatkozásaidra, a "kocsma népe azt mondja" - kezdetű mérceállítgatásokra, hogy azok közt az emberek közt a hírátadás közben fellépő változás is jól kódolható, főleg, ha tudjuk, kik vannak ott, és miért, sőt, de facto befolyás alatt (alkoholos) alatt állnak..

Szóval számolj végre azzal, hogy megeshet, a kocsmában elküldenek a p..ba, de ha kijössz az ajataján, téged akkor is..
-------

2017.11.26. 09:23:23

@neoteny:
a bankok a semmiből generálják a hitelt. és azt mondják, hogy amíg azt vissza nem fizeted kamatostól addig a vagyon az övék. beseprik a pénzt. azt mondják, hogy ezt az állam seperje be. és abból támogassák meg a szegény kis kocsordiakat.

2017.11.26. 09:33:28

@screpes:
úgy látszik nem érted. ha egy községben az emberek általában kétféle véleményre jutnak, akkor az nem egy falu, hanem kettő. és abból lesz "kocsord alsó" és "kocsord felső". aztán amikor ezt egyesítik, akkor abból lesz "nagy-kocsord". és ha aztán megint kétféle véleményre jutnak, akkor abból lesz "kis-kocsord". aztán azt is egyesítik. így lesz egyszerűen "kocsord". és így evolválódnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 09:43:41

@444:

"beseprik a pénzt."

De a javakat a szolganépeknek kell megtermelniük.

"azt mondják, hogy ezt az állam seperje be. és abból támogassák meg a szegény kis kocsordiakat."

A javakat a szolganépeknek kell megtermelniük. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

2017.11.26. 10:07:50

@neoteny:
luxemburgban az egy főre jutó külső adósság $6,733,000. ez nagyjából 1.76 milliárd forint. persze nem a luxemburgiak vannak így eladósodva hanem nagyrészt a luxemburgban bejegyzett és luxemburgban adózó cégek ennyivel tartoznak világnak. luxemburgiak úgy versenyképesek, hogy az ottani cégek ennyi versenyelőnyt generáltak maguknak.

budapesten mennyi a cégek semmiből generált versenyelőnye, és mennyi kocsordon. nagyrészt ebből következik a belvárosban buli-buzi negyed gazdagsága, a kocsordi kocsma szegénysége. a belvárosi buli-buzi negyedben alkoholt fogyasztó angol alkalmazottakra mennyi adósság (versenyelőny) jut. ha matolcsy az uncsijának ad egy rakás pénzt, akkor azt mondják, hogy az "lopás". valóban unfair versenyelőny. és a többi? azzal mi van. amikor "sunyi" surányi osztotta a pénzt, akkor az mi volt?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 10:28:32

@444:

"nagyrészt ebből következik a belvárosban buli-buzi negyed gazdagsága, a kocsordi kocsma szegénysége."

"oké, de de ez egy baromság."

A kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

2017.11.26. 10:36:59

@neoteny:
a belvárosi buli-buzi negyedben mennyi az egy főre jutó külső adósság belértve a vállalatok egy főre jutó alkalmazotti adósságát is. és a tőkepiac mennyi hasznot szedett be unfair módon. értem, hogy az állam ugyanezt csinálja csak direktben. nem 5% kamatot, hanem 50% adót szed. na de az állam ezért cserébe szolgáltat. és vélhetően ebben van 5% lopás. viszont az állami vezetőket közvetlen le lehet váltani. a bankok vezetőit nem lehet. azokat az állami vezetők válthatják le. népnemzeti szocialista módszerekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 10:53:16

@444:

"na de az állam ezért cserébe szolgáltat."

Kivéve azt, amit a politikusok meg a bürokraták és sleppjeik elfogyasztanak.

A tőkepiac is szolgáltat: hitelt nyújt. Ma ad pénzt amit csak holnap kell visszafizetni. A ma adott pénzből ma veheted meg az ingatlant vagy autót vagy lapostévét, nem kell holnapig gyűjtögetned. Vagy -- ha eszed van -- ma veheted meg azt a termelőeszközt, amivel holnapra többet termelsz.

A kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak olynok akarnak lenni vasút-fogyasztás szempontjából, mint a politikusok meg a bürokraták: fogyasztani akarnak anélkül, hogy azért a megtermelt javaikkal fizetnének.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

2017.11.26. 11:41:52

@neoteny:
a kocsordi azt mondják, hogy a tőkepiacot szedálják és az államvasutat ne zárják be. a tőkepiac azt mondja, hogy a kocsordi kocsma népét kellene szedálni és az államvasutat bezárni. oszkó/bajnai páros képviselte az utóbbit. de őket elűzték az országból. a jobboldali és a szélsőjobboldali választó azt mondja, hogy azokat, akik ehhez a neolib körhöz tartoznak váltsák le az államhatalomban. és a neokon tanácsadókat mellőzzék. amilyen béndek péter vagy mondjuk bod péter ákos. és ebből lesz az illiberális demokrácia. amire béndek péter azt mondja, hogy ő meghirdeti a polgári konzervatív fejlődést. függetlenségi nacionalizmussal szemben a globális kapitalista modernizációt. mert még mindig ez a legjobb rendszer. ez az, ami működik. orbán úgy kalkulál, hogy ezzel szemben harmadjára is alkotmányos többséget szerez. és rá leginkább csak a nemzeti radikalizmus veszélyes. ezért részben átveszi annak a retorikáját. a jobbik próbált meg középre húzni. vona úgy kalkulál, hogy azzal szerezhet több szavazatot. ez egy hatalmi játszma, amiben felbukkan a momentum. a köznép eldönti, hogy tűnjön el süllyesztőben, vagy ne tűnjön el, hanem emeljék ki. utóbbi esetben fekete győr andrás osztaná az igét. és kínálna valamit a kocsordiaknak vasút ügyben. egy gyakorlati példa az "innovációra". henrik hollandiában és henrietta hungáriában.
www.youtube.com/watch?v=TOtLo9GWjkY&t=1m9s
na az íreknek hogy sikerült. ott egy főre jutó külső adósság 123 millió forint. az írek vonzzák azokat a cégeket, akik amerikában százcsillió dollár hitelhez jutottak. és a versenyelőnyüket alacsony adókért cserébe megosztják velük. ez az ír modell. hollandiában az egy főre jutó államadósság ennek nagyjából a fele. csak 61 millió forint. a "hülye" hollandok nem is fejlődnek olyan gyorsan, mint az írek. például erről nem beszél momentum marci. hanam ezt mondja, hogy válasszák meg őket. és ezek után henrietta innovatív vasúti applikációval száguldhat cigándról miskolcra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 11:52:16

@444:

"a kocsordi azt mondják, hogy a tőkepiacot szedálják és az államvasutat ne zárják be."

Helyesen: a kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak olynok akarnak lenni vasút-fogyasztás szempontjából, mint a politikusok meg a bürokraták: fogyasztani akarnak anélkül, hogy azért a megtermelt javaikkal fizetnének.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

2017.11.26. 12:32:11

@neoteny:
a fidesz nem csak a magyarokat, hanem egyes külföldieket is képes elszegényíteni vagy gazdaggá tenni. zolika azt meséli, hogy oroszok járták be a teva gyárat. páncélozott autókkal és testőrökkel jöttek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 12:52:56

@444:

"a fidesz nem csak a magyarokat, hanem egyes külföldieket is képes elszegényíteni"

A kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak olynok akarnak lenni vasút-fogyasztás szempontjából, mint a politikusok meg a bürokraták: fogyasztani akarnak anélkül, hogy azért a megtermelt javaikkal fizetnének.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

Mint ahogy a kocsma népe is arra kíváncsi, "hogy mi legyen. amit minimális szellemi, fizikai erőfeszítéssel végre tud hajtani."

Vagyis mindenki a másikból akar megélni: a kocsordaiak is, a gyügyeiek is, a túrricseiek is, a tormatermelő is, mindenki. Ezért volt Bastiat egy zseni; már 170 évvel ezelőtt felismerte azt, hogy mi történik: "az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni".

2017.11.26. 14:01:11

@neoteny:
a belvárosi buli-buzi negyedben részeges kapitalista angolok abból próbálnak megélni, hogy a bank of england pénzéből, és a city "innovatív" pénzügyi termékeiből próbálnak megélni. a kocsordi kocsmában meg abból, hogy ezt a pénzt az angolok befektetik magyarországon, akkor a geci orbán egy részét elvegye tőlük és abból finanszírozzák a máv veszteségeit. a londoni templeton "szakértői" azt mondják, hogy a magyar állam teljesítse a hiánycélt. és cserébe vesznek állampapírt feltéve, hogy az állam fizet kamatot. de ezek az ügyletek valójában könyveléstechnikai műveletek. ide vagy odaírják a semmit. amiből a piacon bármit megvehetnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.26. 14:15:51

@444:

"a belvárosi buli-buzi negyedben részeges kapitalista angolok abból próbálnak megélni, hogy a bank of england pénzéből, és a city "innovatív" pénzügyi termékeiből próbálnak megélni."

"oké, de de ez egy baromság."

A kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak olynok akarnak lenni vasút-fogyasztás szempontjából, mint a politikusok meg a bürokraták: fogyasztani akarnak anélkül, hogy azért a megtermelt javaikkal fizetnének.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

Mint ahogy a kocsma népe is arra kíváncsi, "hogy mi legyen. amit minimális szellemi, fizikai erőfeszítéssel végre tud hajtani."

Vagyis mindenki a másikból akar megélni: a kocsordaiak is, a gyügyeiek is, a túrricseiek is, a tormatermelő is, mindenki. Ezért volt Bastiat egy zseni; már 170 évvel ezelőtt felismerte azt, hogy mi történik: "az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni".

2017.11.27. 09:45:11

@neoteny:
ez ugyanúgy sztereotipia, ahogyan te is sztereotip módon írsz a kocsordiakról. ugyanúgy lehet bármit és az ellenkezőjét a németekről, a magyarokról, cigányokról, zsidókról, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 09:58:16

@444:

Ez meg a tőled megszokott posztmodern bullshit.

2017.11.27. 10:25:37

@neoteny:
igen. a számok nélküli közéleti viták hiábavalóságát demonstrálom. a gyügyei paraszt gondolhatja azt: akkor volt jó, amikor sváb volt az orvos és szász volt a tanító, mert akkor legalább rend volt. de ugyanígy el lehet mondani, hogy a csehek kelet-közép európában azért a legfejlettebbek, mert ők kibaszták a németeket. ez két sztereotip beállítás a németekről.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 10:37:26

@444:

"a számok nélküli közéleti viták hiábavalóságát demonstrálom."

"oké, de de ez egy baromság."

Az algebra abban különbözik az aritmetikától, hogy matematikai szimbólumokkal operál, nem konkrét számokkal. Mégsem hiábavaló, sőt lehetővé teszi olyan eredmények elérését, amit csak aritmetika alkalmazásával nem lehet.

Így hát nem szükséges számszerűsíteni azt, hogy a kocsordiak vasút-ellátása mekkora terhet ró nemzettársaikra ahhoz, hogy felismerhető legyen: a kocsordiak azt akarják, hogy a Fidesz szegényítse el a magyar embereket; vegye el a javaikat és abból finanszírozza a kocsordiak vasút-ellátottságát. Mert fizetni kell a masinisztát, a pályamunkást, a mozdonyt megtermelőket, a dízelolajat kibányászókat vagy az elektromos áramot generálókat -- és mindez nem a kocsordiak által megtermelt javakból történik.

A kocsordiak olynok akarnak lenni vasút-fogyasztás szempontjából, mint a politikusok meg a bürokraták: fogyasztani akarnak anélkül, hogy azért a megtermelt javaikkal fizetnének.

A kocsordiak világképe koherens: azt mondják a nemzettársaiknak, hogy "ami a tiéd az az enyém; és ami az enyém ahhoz semmi közöd".

Mint ahogy a kocsma népe is arra kíváncsi, "hogy mi legyen. amit minimális szellemi, fizikai erőfeszítéssel végre tud hajtani."

Vagyis mindenki a másikból akar megélni: a kocsordaiak is, a gyügyeiek is, a túrricseiek is, a tormatermelő is, mindenki. Ezért volt Bastiat egy zseni; már 170 évvel ezelőtt felismerte azt, hogy mi történik: "az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni".

Lavinia Pinkerton 2017.11.27. 10:45:17

@screpes: Ez nagyon jó. Amikor a hírekben és reklámokban megkapom, hogy mi építünk kerítést, harcolunk Brüsszellel, félünk Sorostól, szeretjük az Orbánt, meg a falunapot, stb....
Szóval nekem ez olyan, ez a "mi", mintha egy felcsúti cigányújság közölné a kocsma dicső tetteit a többi cigánnyal... úgy érzem, semmi közöm hozzá.

2017.11.27. 12:06:48

@neoteny:
az algebra a számolás "művészete". már ha lehet egyáltalán a számolással kapcsolatban művészetről beszélni.

az államelmélet olyasmi, mint az algebra. szerintem az államnak a legegyszerűbb racionálist kellene követnie. (az egyháznak a legegyszerűbb irracionalitást). de te erre azt mondod, hogy ennek semmi értelme. azért, mert ezt semmiféle logikai érv nem támasztja alá. persze, hogy nem. miért kellene alátámasztani bármivel is a nyilvánvalót. miért kellene az államnak racionálisnak, az egyháznak irracionálisnak lennie. és miért kellene közéletben az egyszerűségre törekedni. mert ezzel lehet a tömegeket megnyerni. na de mégis miért. mert csak. ezt logikai úton nem lehet levezetni. milyen alapvetésből akarsz bármit is levezetni. egy ponton túl csak a törzsi tudatod van. ha ez azzal ellentétes, akkor másik vallásfelekezethez tartozol. amelyik az államiságnak mindenféle formáját elutasítja. a közélet egészét elutasítod. de bármit el lehet utasítani. azzal, hogy azt logikai úton vezesd le. de az alapigazságok hittételek valójában. te ezt nem fogadod el. ne fogadd el. innentől kedve a vita hiábavaló.

2017.11.27. 12:08:07

@Lavinia Pinkerton:
ez a "megszoksz vagy megszöksz" esete.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 13:18:42

@444:

"az államelmélet olyasmi, mint az algebra."

Még ha így is lenne, ez akkor is ellentmond annak az állításodnak, miszerint "a számok nélküli közéleti viták hiábavaló[k]". Próbálkozz újra.

"szerintem"

"miért kellene alátámasztani bármivel is a nyilvánvalót."

Mert amiről te azt állítod, hogy nyilvánvaló, nem válik azzá pusztán amiatt, hogy te azt állítod róla.

"a közélet egészét elutasítod."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2017.11.27. 15:05:23

@neoteny:
bastiat világában van település?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 15:15:36

@444:

"a közélet egészét elutasítod."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2017.11.27. 15:21:30

@444:
bastiat világában van település? vagy csak sivatag van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 15:24:24

@444:

"a közélet egészét elutasítod."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2017.11.27. 15:30:41

@neoteny:
na de település létezik bastiat világában? vagy csak sivatag van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 15:35:34

@444:

"a közélet egészét elutasítod."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2017.11.27. 15:42:33

@neoteny:
na de bastiat világában létezik bármiféle kommuna?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 15:44:40

@444:

"a közélet egészét elutasítod."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2017.11.27. 16:30:41

@neoteny:
bastiat világában lehet községi gyermekorvos? mert ugye az is "szocializmus". a szociabilitás. vagy lehet-e szövetségi állami egészségpénztár? mert ugye az is államiság. lehet községi óvoda, vagy gyermekfalu?

2017.11.27. 17:27:00

@neoteny:
debrecenben a reformált kollégiumban az első diákköztársaság 1555-ben alakult. legalábbis akkor jegyzik fel, hogy a első "szenior" választást. a kollégiumban a felsőbb éves diákok egy végzőst választanak. aki egy évig vezeti a diákönkormányzatot. helyettese a "kontraskriba" volt. és melléjük "jurátusokat" (esküdteket) választottak. és különféle tisztségviselőket választanak. egy 1598-es feljegyzés szerint a diákok választotta konvent 50 tagú volt. később több száz tagból állt. a diákok teljes kiválasztásra törekedtek. az intézmény fenntartója a város, és a hitélet felügyelője az egyház volt. amiből adódtak konfliktusok. például 1627-ben a diákok fellázadtak, mert a céhek éves adományait az egyház kizárólag templomépítésre akarta felhasználni. vagy a tóga viseletét előírták. a diákok úgy döntöttek, hogy ez csak a teológiát hallgatókra legyen kötelező érvényű. a világi pályákra készülőkre ne vonatkozzon. bevezették a magántanítói rendszert (privata preceptura) de természetesen nem a köztanítói rendszerrel szemben, hanem mellette. és így tovább.

de ha nincs a város és nincs az egyház, akkor diákköztársaság sincs. volt diákpék (pristor), de azért, mert a város a kollégiumnak malmot adományozott. a diákok sütőnőket (pistrix) alkalmaztak. és sütötték a diákkenyeret. a brúgót.

mindeközben magyarország török majd német megszállás alatt állt. ehhez képest a "geci orbán". nem volt "facebook". mégis megszervezték a diákköztársaságot, vagy adott esetben a diáklázadást. és azért mert a városi és az reformált egyházi tanácsba innen kerültek ki a választott tagok. de ahhoz ki kellett választódni. most egy szociológus hallgató azért perel, mert egy facebook oldalról a hozzászólását törölték. és ezzel az ő joga ezzel sérül. ez valami vicc. természetesen ezek az emberek mind társaság a szabadságjogokért, eötvös károly intézet, vagy a soros alapítványi hálózatának egy fizetett aktivistája. semmiféle közösségi elképzeléssel nem rendelkeznek. mit is csinálnának jobban, vagy másként. hanem ők a szegény kis elnyomottak. ami azt jelenti, hogy az állam fizeti a tanulmányaikat, külföldi ösztöndíjakat és a globális pénzhatalom finanszírozza azt a felforgató tevékenységet, amivel próbálnak hatalomhoz jutni. és ha nem választják meg őket, akkor az a fasizmus. ezt játsszuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 17:38:02

@444:

"bastiat világában lehet községi gyermekorvos?"

Hogyne lehetne: egy település (község) _azt kívánó_ lakói _önkéntesen_ létrehozhatnak egy szövetkezetet, amely felbérel egy gyermekorvost arra, hogy a _szövetkezet tagjainak_ gyermekeit gyógyítsa. Sőt még gyermektelen (vagy a gyerekkorból már kinőtt utódokkal bíró) lakók is adakozhatnak _önként_ egy ilyen szövetkezetnek, hogy pl. a szövetkezeti orvos gyógyítsa nem-szövetkezeti tagok gyermekeit is.

2017.11.27. 17:43:12

@neoteny:
na de ez esetben az anarchisták mondják azt, hogy nem kívánnak állampolgárságot. cserébe nem kell adót fizetniük. kapnak valamennyit a közterületből. a rájuk eső részt. és ott hozzák létre az anarchiát. amiben nincs állam. mert az államalkotókkal nem kívánnak egy politikai közösséget alkotni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 17:44:55

@444:

"most egy szociológus hallgató azért perel, mert egy facebook oldalról a hozzászólását törölték."

Csak épp' nem akármelyik Facebook-oldalról van szó.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 17:54:28

@444:

Bastiat nem anarchista volt, hanem (klasszikus) liberális: úgy gondolta, hogy az államhatalomnak van társadalmi szerepe, ti. a magántulajdon védelme.

"mert az államalkotókkal nem kívánnak egy politikai közösséget alkotni."

Helyesen: nem kívánnak politikailag (értsd államhatalmilag) kierőszakolt gazdasági közösségben -- szocializmusban -- élni.

2017.11.27. 17:54:53

@neoteny:
a debreceni egyetem hivatalos facebook oldaláról törölték. oda nem írhat akármit. jó, hogy. ha valaki vodafone előfizető, akkor nem írhat akármit a vodafone oldalára. ha nem tetszik a vodafone üzletpolitikája, akkor átmehet a telekomhoz, vagy a telenorhoz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 18:13:02

@444:

"a debreceni egyetem hivatalos facebook oldaláról törölték."

Erről van szó: egyetemi polgár létére megtagadták tőle, hogy kifejthesse a véleményét az egyetemi élet egy kérdésében -- amely lehetősége meg van más egyetemi polgároknak.

"ha valaki vodafone előfizető, akkor nem írhat akármit a vodafone oldalára."

A Vodafone egy magántulajdonban lévő társaság; olyan feltételeket szab az oldalán hozzászólóknak, amilyeneket jónak lát. (Habár ezeket a feltételeket szerződésbe kell foglalnia: mivel az előfizetőivel szerződéses viszonyban van.)

A Debreceni Egyetem nem egy magántulajdonban lévő társaság; nem szabhat tetszőleges feltételeket a Facebook-oldalán hozzászóló egyetemi polgároknak.

Magyarország Alaptörvénye

IX. cikk

(1) Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához.

Ha a Debreceni Egyetem -- mint állami szervezet -- egyes polgárai számára biztosítja a véleménynyilvánítás szabadságát, akkor minden polgára számára biztosítania kell a véleménynyilvánítás szabadságát.

2017.11.27. 18:20:57

@neoteny:
megint a középkori debrecent és a reformációt hozom példának. a nemesség egy része azt mondta, hogy ők nem kívánnak adót fizetni a városban. nem kívánják igénybe venni a város közösségi szolgáltatásait. például az utcaszert. azt mondták, hogy nemesek felett a jobbágyparasztok, az iparosok és a kereskedők által választott esküdtek és az általuk választott bíró nem ítélkezhet. egyes nemesek ezt nem fogadták el. erre a reformált polgárság azt mondta, hogy rendben van. de ez esetben az illető keressen magának egy másik várost. ahol egyeseknek, vagy mindenkinek ilyen kiváltságaik vannak. az anarcho-kapitalisták lényegében a nemesség kiváltságait akarják visszaállítani csak nem a földre, hanem a pénzhatalomra alapozva.

2017.11.27. 18:31:29

@neoteny:
az alkotmány, vagy az alaptörvény mindenkire vonatkozik. a magántársaságok (vodafone) nem állnak a közjog felett. ez esetben őket is szabadon lehessen gyalázni. a facebook oldalukon, vagy az ügyfélszolgálati irodájukban tüntetni bármi ellen. ezt mondja ki a tasz. és esetben a multiknak végük van. a hipermarketek bezárhatnak. juhász péter balhézott, hogy ő nem tüntethet orbán ellen az allee bevásárló központban vagy közvetlen előterében. jó, hogy. ugyanígy nem tüntehet orbán, putyin vagy akárki ellen a debreceni egyetem aulájában. soros ellen se. ami nem azt jelenti, hogy ne lehetne véleménye. de ez a jog nem korlátlan. közösségi normák vannak. és ha az egyetemi polgárság döntő többsége egy adott ügyben azt gondolja, hogy fölösleges a balhé, akkor intézményes kereteken kívül tiltakozhat.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 18:32:08

@444:

"vagy mindenkinek ilyen kiváltságaik vannak"

Ha mindenkinek van, akkor nem kiváltság.

"az anarcho-kapitalisták lényegében a nemesség kiváltságait akarják visszaállítani"

Helyesen: nem kívánnak politikailag (értsd államhatalmilag) kierőszakolt gazdasági közösségben -- szocializmusban -- élni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 18:52:16

@444:

"az alkotmány, vagy az alaptörvény mindenkire vonatkozik."

Ezért idéztem:

Magyarország Alaptörvénye

IX. cikk

(1) Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához.

"ez esetben őket is szabadon lehessen gyalázni. a facebook oldalukon"

A Vodafone-t szabadon lehet gyalázni (illetve nem teljesen szabadon, de most nem ez az érdekes szempont); de a Vodafone nem kötelezhető arra, hogy felületet biztosítson a gyalázásához.

"ami nem azt jelenti, hogy ne lehetne véleménye."

Az idézett alkotmányos biztosíték a vélemény_nyilvánítás_ szabadságát garantálja, nem csak azt, hogy mindenkinek lehet véleménye. Az utóbbi triviális.

"közösségi normák vannak."

És az egyik alkotmányba foglalt közösségi norma az, hogy mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához.

"ha az egyetemi polgárság döntő többsége egy adott ügyben azt gondolja, hogy fölösleges a balhé"

Akkor az egyetemi polgárság döntő többségének nincs szerencséje; ugyanis alkotmányba foglalt közösségi norma az, hogy mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához, ti. mindenki kifejtheti a véleményét attól függetlenül, hogy ez tetszik-e az egyetemi polgárság döntő többségének. Az alkotmányosan biztosított szabadságjogoknak épp' az az értelme, hogy nem függnek a többség jóváhagyásától.

Ha a Debreceni Egyetem -- mint állami szervezet -- egyes polgárai számára biztosítja a véleménynyilvánítás szabadságát, akkor minden polgára számára biztosítania kell a véleménynyilvánítás szabadságát.

2017.11.27. 19:01:21

@neoteny:
ha az kiváltságok korlátlanok, akkor bárki bármit megtehet. felőlem legyen ilyen egy hipermarketben, mondja ki a bíróság, hogy a fogyasztói jogok korlátlanok akár csak a vélemény nyilvánítás terén. a multinacionális vállalatok bezárhatják az ügyfélszolgálati irodáikat. ha a multik a vélemény nyilvánítás jogát nem korlátozhatják, akkor végük van. és ugye nem állnak az államhatalom felett. egy ilyen bírói döntés kell. ezek után az anarchia legitim eszközeivel a cöf aktvisták ellehetetlenítik a ceu működését. nem kell törvény. anélkül is végük van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 19:10:42

@444:

"ha az kiváltságok korlátlanok, akkor bárki bármit megtehet."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"vagy mindenkinek ilyen kiváltságaik vannak"

Ha mindenkinek van, akkor nem kiváltság.

"ha a multik a vélemény nyilvánítás jogát nem korlátozhatják, akkor végük van."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"az anarchia legitim eszközeivel a cöf aktvisták ellehetetlenítik a ceu működését. nem kell törvény. anélkül is végük van."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

2017.11.27. 19:21:22

@neoteny:
kifejtheti, de nem akárhol, nem akármikor, nem akárhogyan. sanyi szeret énekelni. a kedvence bruce springsteen "born in the usa" című nótája. nem tud angolul. és énekelni sem tud. bár neki meggyőződése, hogy nagyon kiváló hangja van. részegen különösen ezt képzeli. és ezt szereti kifejteni az éjszakában. erre mégsincs joga. illetve van, de ez a joga nem korlátlan. szerinte ezzel megakadályozzák, hogy ő rocksztárrá változzon.

pontosan ilyen a szociológus, aki azt hiszi, hogy politikában sztárrá válhat. a francokat. létrehozhatnak facebook csoportot. írhatnak petíciót. azt az egyetem nem tilthatja be.

itt van egy természettudományi kari tiltakozás. láthatod, hogy a dokumentum az egyetem szerverére van feltöltve.
www.inorg.unideb.hu/21DEProfNyilatkozat.pdf
ezt merje letöröltetni a rektor, vagy a kancellár. ez esetben az mta matematikai tudományok osztályának doktorait és az akadémikusait kellene lecserélni. az nem olyan egyszerű. aztán ezt nem szedetik le. nagyon helyesen. a szociológus hallgató hozzon létre facebook csoportot.

2017.11.27. 19:28:37

@neoteny:
a ceu nem áll az alkotmány felett. ha a vélemény nyilvánítás joga korlátlan, akkor a békemenet beköltözik a ceu épületébe. és ott tiltakozik soros györgy ördögi terve ellen. vagy akárki aki kifizeti a ceu tandíját. ha ezek után nincs joguk a vélelmény nyilvánítás jogát korlátozni (és egy magánintézmény sem állhat az állam felett), akkor ezeket a társaságokat az anarchia eszközeivel szétverik.

képzeld már el ha a tevának nem lenne a vélemény nyilvánítás jogát tiltakozni. mondja ezt ki a bíróság. a tasz kezdeményezze. és az irodáit bezárhatják. mert ő ellenük fognak tiltakozni. a fidesz és a jobbik közönsége. kézpeld el milyen lenne az, amikor a tömegek az index, az rtl klub, a hvg vagy a 444 szerkersztősége ellen vonulnak úgy, hogy a vélemény nyilvánítás tényleg szabad.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 21:00:40

@444:

"kifejtheti, de nem akárhol, nem akármikor, nem akárhogyan."

Ha más egyetemi polgárok kifejthetik az egyetem Facebook oldalán, akkor ő is kifejtheti ott, akkor és úgy.

"a szociológus hallgató hozzon létre facebook csoportot."

Szükségtelen: az egyetem már létrehozott egy Facebook oldalt, ahol az egyetemi polgárok kifejthetik a véleményüket.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.27. 21:05:30

@444:

"ha a vélemény nyilvánítás joga korlátlan, akkor a békemenet beköltözik a ceu épületébe."

Amivel a Békemenet birtokháborítást követ el.

"ha a tevának nem lenne a vélemény nyilvánítás jogát tiltakozni. mondja ezt ki a bíróság. a tasz kezdeményezze. és az irodáit bezárhatják. mert ő ellenük fognak tiltakozni. a fidesz és a jobbik közönsége. kézpeld el milyen lenne az, amikor a tömegek az index, az rtl klub, a hvg vagy a 444 szerkersztősége ellen vonulnak"

Összekevered a tüntetést mint véleménnyilvánítási formát a birtokháborítással és/vagy blokádolással, amik polgárilag és/vagy büntetőjogilag szankcionált tevékenység.

2017.11.27. 21:30:19

@neoteny:
ha 18-ban orbán győz és soros stratégiája az, hogy visszatámad, akkor érdekes lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 01:36:41

@444:

Ha Soros visszatámad? Soros épp' most nyert meg egy hatalmas csatát: Harry herceg, a brit trón várományosai között az ötödik, eljegyzett egy félvér nőt.

2017.11.28. 05:22:12

@neoteny:
na de harry hercegben magyar vér is csörgedez. ti. gróf kisrédei rhédey clodina zsuzsanna a windows ház egyik ükanyja.

2017.11.28. 05:22:49

ii. erzsébet ükanyja.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 07:06:31

@444:

"a windows ház"

Bill Gates is csak egy fogaskerék a Soros-tervben.

2017.11.28. 08:41:59

@neoteny:
na jó windsor ház.

2017.11.28. 10:50:22

@neoteny:
egy kiváló részlet a helyi adventi karácsonyi vásár megnyitójából.
"Minden kereskedő minőségi ételeket és italokat kínál, illetve minden bódénál csak egyféle terméket lehet vásárolni, elkerülve ezzel az eladók versenyzését - mondta Széles Diána, Debrecen alpolgármestere a vásárt beharangozó sajtótájékoztatón. Arra is nagy gondot fordítottak, hogy a főtér ne legyen túlságosan zsúfolt. így kényelmesen elférhetnek akár babakocsival is."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 10:59:48

@444:

"minden bódénál csak egyféle terméket lehet vásárolni, elkerülve ezzel az eladók versenyzését - mondta Széles Diána, Debrecen alpolgármestere"

Vagyis az államhatalom monopolhelyzetet teremtett a különféle termékek árusítóinak. Ebben semmi meglepő sincs.

2017.11.28. 11:48:23

@neoteny:
ez a debreceni főtér.
keptar.oszk.hu/011800/011856/466524859_db71a099d0_o_nagykep.jpg
ezt bérbe adva kell gazdálkodnia az önkormányzatnak. úgy, hogy politikai (szavazat) és a pénzügyi (adó) nyereséget egyszerre maximalizálja.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 12:04:45

@444:

"minden bódénál csak egyféle terméket lehet vásárolni, elkerülve ezzel az eladók versenyzését - mondta Széles Diána, Debrecen alpolgármestere"

Vagyis az államhatalom monopolhelyzetet teremtett a különféle termékek árusítóinak. Ebben semmi meglepő sincs.

Lavinia Pinkerton 2017.11.28. 12:13:32

@neoteny:
KÉpzelem, mekkora vásári hangulat lesz, amikor mindenki ugyanazt a mézeskalácsot nézi majd minden pulton ugyanazért az árért.
Debrecen egy bárgyú barmoknak való hely.

2017.11.28. 12:13:41

@neoteny:
az egyik opció. nevezzük így a budapesti iskola azt mondja. az árusító helyek időleges bérleti jogát versenytárgyaláson értékesítetik. mert mennél nagyobb a termelői verseny annál alacsonyabbak lesznek a fogyasztói árak. nyilván az olcsó áru hozza majd a legtöbb szavazatot. és teremt idegenforgalmat. tovább növelve az árbevételt.

igen ám, de a versenytárgyaláson a piactól beszedett magas bérleti díjból nem feltétlen lesz olcsó áru. hanem egyensúlyi ár alakul ki. amire lehet mondani, hogy nem számít. így működik a piac. a másik probléma az, hogy ez nem veszi figyelembe a termelői érdekeket. erre lehet mondani, hogy ez sem lényeges szempont. a főváros szinte kizárólag a fogyasztás oldaláról kapcsolódik a gazdaságba. fogyasztói társadalom. ez ugye "soros ördögi terve".

ezzel szemben áll nevezzük így a debreceni iskola. ez azt mondja, hogy kétféle szabadság létezik. a helyi céhek számára az adókért cserébe az árusítóhelyek egy részét gratis biztosítja. és a többit versenytárgyaláson meghirdeti. és az lesz a libre. a termelői és a fogyasztói érdek egyaránt fontos. ez az arány az alföldön legyen fele-fele.

mondjuk a győri iskola azt mondja, hogy kapjon gratis helyeket a kisalföld háziipar. de ez csak 20%. és 80% dőljön el versenytárgyaláson. az lesz libre.

erdélyben esetleg azt mondják, hogy kapjon nagyobb terepet a háziipar. és 80% lesz a gratis és 20% a libre. vagy legyen 100% gratis. csak székelyföldi termékek vannak. kulturálisan ez az optimum. így válhatnak a székelyek autentikussá. arra törekednek, hogy mindenféle áru legyen helyi. székely székelységünk.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 12:21:57

@Lavinia Pinkerton:

"mindenki ugyanazt a mézeskalácsot nézi majd minden pulton ugyanazért az árért"

Ebből a beidézett rövid részletből nekem az jött le, hogy csak egy mézeskalácsos lehet meg egy kürtőskalácsos lehet meg egy lacipecsenyés lehet stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 12:22:40

@444:

"az egyik opció."

Debrecenben az egyetlen opció:

"minden bódénál csak egyféle terméket lehet vásárolni, elkerülve ezzel az eladók versenyzését - mondta Széles Diána, Debrecen alpolgármestere"

Vagyis az államhatalom monopolhelyzetet teremtett a különféle termékek árusítóinak. Ebben semmi meglepő sincs.

2017.11.28. 12:33:35

@Lavinia Pinkerton:
így nézett ki a tavalyi karácsonyi vásár.
www.youtube.com/watch?v=ufo7P96VxT4
a nép örül, mert lesz "debrecen eye".
static.civishir.hu/ci/2017/11/tn4-oriaskerek4.jpg
na, nem olyan magas, mint a londoni. de london csaknem 100x akkora, mint kis-debrecen. megnyílt a mobil korcsolyapálya a nagyerdei stadion mellett.
cdn1.haon.hu/2017/11/jp1.jpg
ezeknek örül a nép. és az ilyet nyilván kihasználják a politikusok.
mork.vagy.hu/Scopes/vagy/var//improxy/Vagy2WXGAPicture/45/48/45488_kosa_lajos_papp_laszlo_mujeg.jpg

2017.11.28. 12:45:07

@neoteny:
de nem ez az egyetlen. a szabadságnak kétféle értelme van. az egyik a közjogi szabadság, a másik a pénzügyi értelemben vett ingyenesség. az is egy opció, hogy a város a helyi termelők számára az adóért cserébe a piacra jutást ingyenessé tenni. az idegen árusok pedig a piaci árat fizetnek.

budapest világváros.
index.hu/gazdasag/2017/11/28/varosi_turizmus_feszultsegek_melanie_kay_smith/
Melanie Kay Smith szerint Budapest szinte minden szempontból tökéletes példa arra, milyen koncepciótlan a városirányítás, és ezt a turizmus kezelése is jól illusztrálja.

na de nem az a jó, hogy a városirányítás koncepciótlan? majd a szabad piac megoldja. és abból lesz a drogos-buli-buzi negyed. buda és pest helyett szodoma és gomorra. ez a nem-nemzeti liberalizmus. a modernitás maga. a progresszió.

2017.11.28. 12:51:29

@neoteny:
ebből az idézetből az jön le, hogy egy bódéban nem lehet mézeskalácsos, kürtöskalácsos és kolbászsütő egyszere. mert a magyarok trükkösek. kibérelnek egy bódét, és árulnak háromfélét.

2017.11.28. 12:59:12

@neoteny:
Arról is kérdeztük Melanie Smitht, mennyire lehet hasznos egy ilyen, az önkormányzattól független piaci önszabályozás az éjszakai gazdaságban. Szerinte bár ártani nem árt, akkor lenne igazán értelme a pozíciónak, ha valódi szabályozói jogkörrel rendelkezne, és egy érdekcsoportoktól független személy töltené be.

melanie smith azt mondja, hogy budapesten az éjszakai életet szervezzék ki valakinek. egy külföldi cégnek. aki szabályozói jogkörrel rendelkezzen. a helyi érdekcsoportoktól független. ezek szerint budapesten mindenki hülye. nem tudja, hogy neki mi a jó. jön melanie smith és megoldja. ez a szabad piac. a liberalizmus.

2017.11.28. 13:11:08

@neoteny:
ha meg ugye a polgárság választja az éjszakai polgármestert, akkor az ugyanúgy szabályoz, mint az önkormányzat. van egy polgármester helyettes. aki konkrétan az "éjjeliőr".

2017.11.28. 13:41:58

@neoteny:
Jövőre már jöhet is az éjszakai polgármester
A csoport célja, hogy 2018-ban sok külföldi nagyvároshoz hasonlóan Budapest is éjszakai polgármestert válasszon, addig azonban két alapvető törekvésük lesz: a fent említett önszabályozási rendszer kialakítása, illetve a turisták felvilágosítása, edukálása, a közösség tagjai közti mediáció.
Az éjszakai polgármester megválasztására a tervek szerint 2018 nyarán megrendezendő Night Mayor Summiton kerülne sor egy nyílt, online szavazás és egy szakmai kuratórium segítségével, a projekt célja nagy vonalakban "a város éjszakai élete körüli érintettek közötti bizalom növelése és a párbeszéd facilitálása".
A leendő éjszakai polgármester nem egyedül munkálkodna az éjszakai élet gatyába rázásán, a Night Mayor Bud költségvetéséből fizetnének egy három-négy fős projektcsapatot is, valamit tervezik alvállalkozók (pl. mediátorok, takarítócégek) bevonását.
Miért nem az önkormányzat csinálja ezt?
A szervezettel kapcsolatban logikus kérdés, hogy miért nem az eleve létező hatóságok és szabályozó szervek vállalják magukra ezeket a (köz)feladatokat. Német G. Dániel ezzel kapcsolatban elmondta, álláspontjuk szerint túl komplex, a városvezetés megszokott cselekvési terén túlmutató feladatokat jelent az éjszakai élet szervezése, ezért nem bízhatunk abban, hogy az állam vagy az önkormányzatok egyedül megoldják a kérdést, elengedhetetlen a vendéglátóhelyek önszabályozása.

éjszaka megvalósulna az anarchia. megvalósulhat. német g dániel azt mondja, hogy ezt ők majd megoldják. az éjszakai életet adják teljes egészében magánkézbe. nem kell a választott képviselőtestület. mert ez egy komplex dolog. mert ugye a turistát edukálni kell, mediátorok is kellenek azért, hogy a diskurzust facilitálják. és ehhez kell egy szakmai kuratórium. hiszen az éjszakai élet majdnem olyan bonyolult, mint az atomfizika. jobb ha azt szakértőkre bízzák. na de mit is jelent ez a gyakorlatban, az, hogy köznép egyetlen személy kezébe adja át az éjszakai élet irányítását.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 15:11:06

@444:

"de nem ez az egyetlen."

Debrecenben az egyetlen opció:

"minden bódénál csak egyféle terméket lehet vásárolni, elkerülve ezzel az eladók versenyzését - mondta Széles Diána, Debrecen alpolgármestere"

Vagyis az államhatalom monopolhelyzetet teremtett a különféle termékek árusítóinak. Ebben semmi meglepő sincs.

2017.11.28. 15:19:25

@neoteny:
na de a monopolhelyzet nem jó a fogyasztónak. a totális verseny nem jó a termelőknek. és ugye a politikus mindkét érdeket kénytelen figyelembe venni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 15:32:35

@444:

"a monopolhelyzet nem jó a fogyasztónak"

Bezony.

"a totális verseny nem jó a termelőknek"

Mivel minden termelő fogyasztó is egyben, a totális verseny jó mindenkinek.

"és ugye a politikus mindkét érdeket kénytelen figyelembe venni"

A politikus a saját érdekeit veszi figyelembe.

2017.11.28. 15:41:26

@neoteny:
a termelő jövedelme a termelésből fakad. a fogyasztó jövedelme pedig az államtól. a termelő a termelésben érdekelt. a fogyasztó pedig az államiság fenntartásában.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 15:47:39

@444:

"a termelő jövedelme a termelésből fakad."

Helyesen: a termelő jövedelme a haszonnal történő termelésből fakad.

"a fogyasztó jövedelme pedig az államtól."

"oké, de de ez egy baromság."

2017.11.28. 16:39:59

@neoteny:
miből származik a fogyasztók jövedelme? ha nem az államtól, akkor mégis honnan?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.28. 16:58:30

@444:

"miből származik a fogyasztók jövedelme?"

A termelésükből.

"ha nem az államtól, akkor mégis honnan?"

Az államnak miből származik a jövedelme?
süti beállítások módosítása