1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.05.24. 09:53 HaFr

Terror után, terror előtt -- a liberális demokráciák hanyatlása

Második generációs muszlim robbantott Manchesterben, újfent igazolva, hogy a terroristák nem annyira az új migrációs hullámmal jöttek, hanem köztünk élnek. (Ami nem azt jelenti persze, hogy a migrációval nem jöttek új potenciális elkövetők.) A brit média tegnap nagyon helyesen rögtön csillapítani kezdte az indulatokat, amelyek a társadalom megosztására játszattak volna, de délutánra csak ki kellett már mondani a nevet, amely -- mármint az arab volta -- nem okozott senkinek meglepetést. Megint egy muszlin terrorista (miközben az iszlám nyugati híveinek 99,9% persze nem kapható ilyesmire, de a fennmaradó tizedszázalék is rengeteg).

A muszlim -- akárhogy is nézzük, vallási, identitás alapú -- terrorizmus nem hasonlítható az IRA, ETA stb. képviselte vallási színezetű terrorizmushoz, hiszen ez utóbbiak nem a Nyugatot mint olyat támadták, hanem kifejezetten körülhatárolt etnikai és politikai céljaik voltak. A mai iszlám terrorizmus leginkább a Vörös Hadsereg Frakcióra (RAF) hajaz a civilizáció-ellenességében, csak éppen jóval nagyobb potenciális elkövetői bázisa van. Lássuk be, ez a Nyugat modern köri történetének legnagyobb és legszívósabb terrorista fenyegetése, amelynek az utánpótlása két okból is végtelennek tűnik ma: egyrészt az arab világ kiterjedése és kulturális utánpótlása miatt, másrészt a liberális demokráciák gyengesége okán.

Ami az utóbbit illeti, a globalizáció nem tett jót a nyugati liberális demokráciának. Alaposan megvágta a fő bázisát képező középosztályokat, miközben a szabadság égisze alatt folyó elidegenedés a liberális demokráciák hagyományos értékrendszerétől -- amelyben a szabadság egyszerre volt jelen a társadalmi státussal, a szorgalommal és a tekintély iránti tisztelettel -- jócskán erodálta a demokráciába vetett bizalmat. Abban a komplex támadásban, ami a liberális demokrácia kultúráját folyamatosan éri, ez folyamatosan veszít a tekintélyéből, és egyre kevésbé tudja megtartani az állampolgárok lojalitását. A radikális identitásküzdelmektől a globális -- ezért egy rendkívül silány közös osztóra támaszkodó -- gondolkodási minták elterjedésén át a pőre konzumerizmus és vágykeltés modellszerű berendezkedéséig  az állampolgári moralitással szembeni csapások minden nappal tovább lökik a liberális demokráciákat a delegitimáció útján.

Ilyen körülmények között a terrorizmus -- és eleve, egy radikális értékelvű ideológia -- vonzereje a fiatalok számárára nem csökkenni, hanem növekedni fog. Ha ez találkozik az adott -- többnyire -- fiatal ember frusztrációjával, bosszúvágyával és bűnözői hajlamaival, akkor már csak egy robbanószerkezet kell ahhoz, hogy megtörténjen a tragédia. Anélkül, hogy le akarnám egyszerűsíteni a dolgot, a tegnapelőttihez hasonló brutális támadások fölötti sopánkodáson és gyertyagyújtáson, vagy adott esetben az elkövető bűnözői körének felderítésén túl a nyugati polgároknak csak nagyon kis hányada hajlandó megtenni, hogy összeköti a szálakat: a liberális demokráciák csökkenő erkölcsi önvédelmi képessége, amelyet egyébként némi elemzés után jelentős részük önmagán is tapasztalna, az egyik legfontosabb oka, de legalábbis a kontextusa a nem szűnő terrorista veszélynek. Amire büszkén mondjuk, hogy nem vagyunk hajlandók változtatni -- mármint a "szabad életformánkon" -- az már rég a múlté. A szabadság helyét a tendenciájában már átvette a globalizáció és az identitásharcok kettős logikája, amelyben a (nemzeti alapú) liberális demokráciák elenyésznek.

Elvégre, ki látott az utóbbi években -- akár egyik vagy másik terroresemény után -- százezres, milliós tüntetéseket a liberális demokrácia mellett? Ami Nyugaton ignorancia és tétlenség, az nálunk, itt, az elsodródó Keleten a liberális demokráciára mért szándékos csapásokban fejeződik ki. Mindkettő nyilvánvalóan elvéti a célt, az emberhez leginkább méltó politikai rendszert. De le szeretném szögezni, bármennyire nem tetszik az adott olvasónak, Orbán nem téved nagyobbat, mint Theresa May vagy Merkel.

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3912536421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bádogos 2017.05.24. 10:26:24

"ki látott az utóbbi években -- akár egyik vagy másik terroresemény után -- százezres, milliós tüntetéseket a liberális demokrácia mellett?"

A (most élő) nyugati ember nem ideológiák mentén éli az életét, hanem parktikus napi döntések szerint. A liberális demokrácia számukra nem elméleti töprengés tárgya - túlnyomó többségük valószínűleg definiálni sem tudná -, hanem életük természetes kerete, amit legfeljebb akkor érzékelnének, ha valaki e kereteket szűkíteni próbálná.

Amikor a szerző erkölcsi döntéseket kér számon rajtuk, félreérti a helyzetet, és igazából saját erkölcsi sémáit szeretné náluk viszontlátni. Az a tény, hogy a radikális jobb a tradicionalista konzervatívok kollaborációja nélkül sehol sem volt képes hatalomra kerülni, azért van, mert tőlünk nyugatabbra még mindig elég széles az a társadalmi réteg, amelyik erkölcsi/kulturális alapon utasítja el a bugris politizálást.

Őszíntén kéne beszélni 2017.05.24. 10:34:25

"Második generációs muszlim robbantott Manchesterben, újfent igazolva, hogy a terroristák nem annyira az új migrációs hullámmal jöttek, hanem köztünk élnek."

Még mindig nem beszélsz elég világosan. A 2015-től tartó invázió óta elkövetett terrormerényletekben bizonyítottan részt vettek most jött és sokadik generációs bevándorlók is.

Felmenteni, mentegetni a jelenlegi invázióban érkezőket, vagy csak elbagatelizálni a jelentőségüket, a legnagyobb bűn, amekkorát egy magadfajta értelmiségi elkövethet. A helyes következtetés szerintem az, hogy a baj és a fenyegetettség még ennél is sokkal nagyobb, mert az elmúlt évtizedek, évszázadok példái alapján a bevándorlók gyerekei, unokái és ükunokái is halálos veszélyt jelenthetnek az őshonos európaiakra és az európai kultúrára.

Hagyak a demográfiai folyamatok eredményeként eleve kihalnak az európaiak, és a bevándorlók meg egyszerűen teleszülik a kontinenst. Bár látva az etnikai és kulturális diverzitásukat és a militáns, gyermekeket is gyilkolásra uszító vallási és politikai ideológiájukat, nem kizárt, hogy miután a fehér bőrű európaiak eltűntek, egymás ellen fordulnak, és mehet a népírtás tovább évszázadokon át.

a nagy hohoohooo 2017.05.24. 11:29:16

@Őszíntén kéne beszélni: Úristen....."Hagyak a demográfiai folyamatok eredményeként eleve kihalnak az európaiak, és a bevándorlók meg egyszerűen teleszülik a kontinenst. Bár látva az etnikai és kulturális diverzitásukat és a militáns, gyermekeket is gyilkolásra uszító vallási és politikai ideológiájukat, nem kizárt, hogy miután a fehér bőrű európaiak eltűntek, egymás ellen fordulnak, és mehet a népírtás tovább évszázadokon át"

Biztos egyedül cselekedett?
24.p3k.hu/app/uploads/2013/08/soros-gyorgy1-e1447075274819.jpg

Hát én már semmin sem csodálkozom. Amióta egy új utcai wc-t is beszenteltek, és én majdnem megfulladtam a röhögéstől, nem lep meg semmi.

GNDL 2017.05.24. 11:42:35

@Őszíntén kéne beszélni: Nem is értem miért nem menekültök fejvesztve Európából... ráadásul semmi nincs ami marasztaljon titeket, hiszen csak nem akarnak echte nácik és bakancsban/katonai gyakorlóban alvó militarista szubkultúrák hatalomra kerülni sehol, sőt, mintha még erősödnének is a liberális politikai mozgalmak. :)

Bocs, de nagyon számban éppen a magadfajták nem képesek elfogadni, beilleszkedni az európai kultúrkörbe... vedd észre.

bádogos 2017.05.24. 12:20:21

"a demográfiai folyamatok eredményeként eleve kihalnak az európaiak, és a bevándorlók meg egyszerűen teleszülik a kontinenst."

Marhaság. A bevándorlók termékenységi rátája alig magasabb a helybeliekénél. Németországban a török családokban 2,2 körüli, és csökken. (Törökországban kb. 2,0, Iránban 1,83 !)

mojszipupi 2017.05.24. 17:41:12

Tegyük fel, hogy kiutasítunk mindenkit Európából, aki muszlim, néger, indiai, arab bármilyen, aki a jobboldali megmondó emberek szerint "potenciális elkövető" lehet. Az apró bibi ezzel az, hogy akkor másnap össze omlik a brit, a francia, a német gazdaság, és ez végig söpör egész Európán, ugyanis a munkát ezek az emberek végzik. Azok, akik kétpofára üvöltik, hogy ki a rohadt muszlimokkal szerintem életükben nem jártak Európában, nemhogy a tengeren túlon.
Tetszik vagy sem, nagyon csúnya dolgot fogok mondani, és tényleg senkit nem akarok megbántani, de a puszta tény az, hogy pár ember élete, és a bevándorlók által megtermelt gdp áll szemben egymással. Sok embernek itthon ebben a szaros porfészekben fogalma sincs, hogy a nagy európai városokban adott munkaszint alatt nem dolgoznak csak kizárólag négerek, arabok stb.
Egy szó mint száz, kivitelezhetetlen a sokak által kívánt "végső megoldás". Egy francia, egy német, egy angol az életben nem fogja azt a munkát elvégezni, amit a bevándorlók nap mint nap csinálnak

2017.05.24. 17:58:54

@mojszipupi:
nyilván azt kellene mondani, hogy nagyságrendileg annyi muszlim lehet többségi kereszténység területén, mint ahány keresztény van az iszlám területén. hány magyar él az iszlám világban? alapesetben nagyjából annyi muszlim jöhet magyarországra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.24. 18:35:28

@444:

Te azt mondod, hogy nyilván azt kellene mondani. De ez egy racionális érvelés: ezzel azt mondod, amit a zsidó és feltétlen zsidóbarát filozófusok: hogy a racionalizmus _a_ jó. De nem: a racionalizmus a rossz, de legalább is nem jobb, mint az irracionalizmus. Azt mondani, hogy nyilván azt kellene mondani egy rossz (racionális) érvelés. És az emberek nem hülyék: felismerik a rossz (a zsidó filozófusok által preferált racionalista) érvelést.

Khonsu 2017.05.24. 19:31:06

@Őszíntén kéne beszélni:

"Hagyak a demográfiai folyamatok eredményeként eleve kihalnak az európaiak, és a bevándorlók meg egyszerűen teleszülik a kontinenst."

Ha ez egyáltalán meg is történne, az eltartana úgy minimum 200 évig.

Úgyhogy én ettől a forgatókönyvtől nem tartanék a helyedben, mivel 50 éven belül lesznek ennél sokkal nagyobb gondok is.

Khonsu 2017.05.24. 19:44:17

A probléma, hogy a radikális iszlamizmus nem vallás (ellentétben az Iszlám vallással), hanem egy totalitárius ideológiai rendszer. Ezért a kezelése is más megközelítést igényel.

Az iszlamisták helyébe képzeljünk mondjuk nácikat, és akkor rögtön egyértelművé válik, mi is ez.

Harcolni is csak úgy lehet ellene eredményesen. Az ideológiát kell gyökerestül kiirtani minden fronton. A terroristák kilövése önmagában ezt nem állítja meg, mert ők már csak a következmény.

Geo_ 2017.05.24. 20:00:27

Ez a fejtegetés lényegében megegyezik a kormány megközelítésével. Ez ettől persze akár jogos is lehetne.
De nem az.

Hidvégi Mihály 2017.05.24. 20:33:37

Szegény Merkel, szegény May, de rossz társaságba keverted őket.

Tök feleslegesen. Arra jó ez a bejegyzés, hogy az Orbánt majmoló majmok még butábbak legyenek.

A liberális demokrácia erős. A többi mese.

Részvétem a meggyilkoltak családjainak.

2017.05.24. 21:36:54

@Khonsu:
a közel-keleti iszlám az egyik sémita ág törzsi tudata.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/HG_J1_%28ADN-Y%29.PNG
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e4/Muslim_Percent_Population_v2.svg
a másik ág (J2) a kereszténység. és sémi őság zsidó. tehát az iszlám vallást (J1) nem elősorban a kereszténység (J2), hanem a zsidóság (J) képes integrálni. úgy, hogy ebben a keresztény európa segédkezhet persze. és ebből lehet egy páneurópai civilizáció, aminek része az európai unió (ez nemzeti keresztény) és az iszlám kisázsia (törökország), az arab világ, a perzsa állam (irán) és természetes módon a zsidó állam (izrael).

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2017.05.24. 22:36:21

Érzelemmentesen erről, nem lehet beszélni. Hiába tüntették el Bécs felé vezető autópályán a Pannenplatz-ot, rossz érzés fog el, ha arrafelé visz az utam. A müncheni bevásárlóközpontnál az áldozatokért égő gyertyák, virágok, megállásra, gondolkodásra kényszerítenek.

És akkor (még) nem láttuk saját szemünkkel a borzalmat!

A poszt azon kevés írások közé tartozik, amelyik világosan kimondja, sem a minden terrorcselekmény után kinyilvánított, nem félünk, sem a kellett ez nektek, nem válasz. Az előbbi még nem érti, vagy nem akarja/meri érteni mennyire mély sebet vág testünkbe, lelkünkbe minden egyes értelmetlen halál.

Válaszok hiánya miatt mindenki építi a maga védőpajzsát. Egyedülálló nők, tömegközlekedés helyett, autót vesznek, mások meg még nagyobbat, még erősebbet, nekem ezek nem árthatnak, az én autóm az én váram, jelszóval, aztán állunk/araszolunk a dugóban, megint csak kiszolgáltatottan.

Észre se vettük és társunkká vált a félsz. Már megint. Ösztönösen, rutinosan pásztázza tekintetünk a (személyes) veszélyzónánkat, akár drón a tájat. És ismét nem áll mellénk, akitől védelmet várunk. Rájuk vigyáznak a „füldugósok” mi meg összerezzenünk egy véletlenül elhagyott csomag láttán.

Könnyű prédák vagyunk, hiszen önvédelmi reflexeink (már) nem működnek. És igen, a nyugat európai polgár (német) kifelé még mutatja, - -wir schaffen das- - . Talán a (német) nyelv miatt, amely szigorúan szabálykövető, ahogy azok is, akik ezt a nyelvet már nagyon régóta beszélik. (irónia, ne tessenek félreérteni, Merkel után szabadon)

2017.05.25. 05:49:27

@Hidvégi Mihály: Azért azt is érdemes megérteni, hogy Merkel sem egy Adenauer, és May sem egy Churchill, Macron sem egy De Gaulle.

Ez utóbbiak koruk "Antall Józsefei" voltak; amíg ők kormányoztak, az egész baloldal (ami akkoriban radikálisabb volt) folyamatosan jajveszékelt miattuk (komolyan, tessék '50-es évekbeli német/francia/brit ellenzéki újságcikkeket olvasni), majd évtizedekkel később - képmutató ájtatoskodással - rehabilitálták őket.

Hidvégi Mihály 2017.05.25. 06:21:25

@Nuntiulus Noster: Churchill és De Gaulle szemtől szembe látható ellenség ellen harcolt, hja, úgy könnyű, magyarán könnyű dolguk volt. Nem tudom, hogy Adenauer harcolt volna, azt tudom, hogy nagy kancellár volt. Merkel talán összetettebb korszakban kormányoz, s talán a dolga is emiatt összetettebb, nehezebb. Adenauernek csak Németország nyugati feléért kellett dolgoznia, a Muttinak egész Európáért.

Hja, úgy egészen könnyű volt akkor győzték le Hitlert s Orbán még csírájában sem létezett, Oszama bin Laden talán kölök lehetett.

Nem mindegy egy világban a gonosz-faktor jelenléte, ugye.

Hidvégi Mihály 2017.05.25. 06:25:26

A liberális demokráciák hanyatlása:

Hajléktalan segített a manchesteri áldozatoknak, 65 ezer fontot gyűjtöttek neki.

index.hu/kulfold/2017/05/25/hajlektalan_segitett_a_manchesteri_aldozatoknak_65_ezer_fontot_gyujtottek_neki/

Hagyjuk már szerencsétlen liberális demokráciát, köszönik jól vannak.

2017.05.25. 07:25:10

Szerintem érdemes a diskurzusból a 444 és a 888 bináris stílusát, logikáját kihagyni.

Igazából ma már a közbeszéd arról szól, hogy egy megnyilatkozás tartalma milyen hatást vált a tömegben (a "cui prodest?" cinikus attitűdje), nem pedig a közbeszéd tényleges tartalmáról. Ez pedig végzetes lehet egy sorsdöntő órában.

Mi is az, hogy ténylegesség? Hisz nincsenek is tények, a reflexív tudatosság olyan vágyálom, amibe néhány középkori, babonás filozófus túlságosan beleélte magát. Mátrixok vannak, mátrixok állnak szembe egymással, és ha felébredünk, akkor is csak mátrixban ébredhetünk fel.

2017.05.25. 09:46:00

@Nuntiulus Noster:
mi a mátrix? nem a vágyvilágban, hanem konkrétan. tradicionálisan a 64 vármegye ez a matroid (mátrix-szerű) struktúra. aztán lehet mondani, hogy egy vágyvilág. mert ezt a magyarok nem lennének képesek uralni. rendben. de mi az alternatíva?

mi fejlesztjük a legjobb szoftvert a világon. oké. de ahhoz mondjuk az kell, hogy kutatási központ sztaki. és fejlesztési központ a számalk. és nem egy idegen kockázati tőkés fogja össze a "sztártapokat". hanem mondjuk a műegyetem és ezek. és így lehet rendszerprogramozás.

ti azt mondjátok, hogy kezdjen el kincs karcsi szabad piaci alapon programozni. és kormányzati támogatás nélkül kenterbe veri a világot. a google mögé brutális mértékű kockázati tőke lépett. az internet hőskorában usenet felhasználó voltam. és kérdezgették, hogy be lehet indexelni a webet. és mindenki azt mondta, hogy be lehet persze. műszakilag ki van találva. a finanszírozás a kérdéses. ez nyilván nem egy központból tegyük. és a google azt mondta, hogy de ezt egy központból csinálják meg. és abból uralják a világot. ez aza amerika lájfsztájl. és a google uralja is a világ jelentős részét. mondjuk oroszországot nem. mert ott beavatkozott az állam. és a yandex (yet another index) a piacvezető. ez az orosz lájfsztájl.

mi legyen a magyar lájfsztájl? erről folyik a vita. egyesek szerint ne avatkozzon be az állam. és majd gyuri kormányzati és önkormányzati támogatás nélkül leversenyzi a guglit. vagy avatkozzon be. a .hu domain megcsinálja a saját kereső motorját, vagy motorjait. mert majd ivsz (internetes vállalkozások szövetsége) specifikál néhány protokollt. az lesz az msz (magyar szabvány). és azt kell implementálni. és az állam előírja, hogy a .hu domain keresőmotorjainak szervereit magyarországon kell elhelyezni. és így a google néhány év alatt kiszorulna. persze a szlovákok is megcsinálják, a csehek, a lengyelek és a románok. és az eu bürokratái is megcsinálják a maguk domain neve alatt. és lesz a google dot com.

DrGehaeuse 2017.05.25. 09:52:26

"Orbán nem téved nagyobbat, mint Theresa May vagy Merkel."

Na ja! Ez a gyökér egyáltalán nem téved csak a valóság "alternatív" verziójából kiindulva valótlanságokkal tartja kellő félelem és zaklatottság állapotában szavazótáborát annak összetartása végett (mind közönségesen: csúsztat, hazudik és riogat).

Ennek a rendészeti propagandakormányzásnak a mechanizmusát kb. jól világította meg TGM Olgikánál vendégeskedve tegnap a HírTV-n.
hirtv.hu/egyenesen/kezi-vezerles-1395798

2017.05.25. 10:05:47

@Nuntiulus Noster:
és ezt a kettőt összekapcsolom neked. csak azért, hogy ne kelljen megfejtened. a 64 vármegyében építünk induló szerverparkot közintézményi jelleggel. a zsolnai tankerületben nagyjából ezer magyar él. de arrafelé azért nyilván kevesebb a magyar tartalom. kis szerver elég. de még őket is bekapcsoljuk. a miénk volt ezer évig, egy falut se hagyunk nékik. minden magyar hitvallása ez, ez, ez. persze kizárólag nem lehet a magyaroké zsolna. soee volt az. de részben lehet. mindig is az volt. de ugyanígy a szlovákoknak is jogukban áll összeállni egy nemzetté. a határterületeken egütt lehet működni. moson-mošoň, komárom-komarno, nógrád-novo hrad, abaúj-abov és zemplén-zemplín megyékben.

ezt a fővárosban néhány csoportosulás nem fogadja el. a pesti zsidók egy része. a liberálisok. azt mondják, hogy ez nacionalizmus. és ettől csak egy lépés auswitz birkenau. a hozzájuk közötődő "demokraták" azt mondják, hogy ez nem jó a nyugatnak. és mivel nyugaton az istenek laknak ezért az ő érdekeik az elsődlegesek. és a zsidókeresztények egy része helyesel. mondván, hogy a nacionalizmus a sátánizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.25. 10:20:36

@444:

"és mivel nyugaton az istenek laknak"

Minden művelt ember tudja, hogy az istenek az Olümposzon laknak.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Olümposz#/media/File:Olimpos_South_Peaks.jpg

Laptop7712 2017.05.25. 11:17:00

@mojszipupi: Amit írsz,valahogy nem akarja igazolni a valóság.
Az az igazság, hogy fehér keresztény fiatalok viszik hatukon a nyugatgazdaságát.Íme, most nyal vissza a fagyi, de eléggé komolyan:

www.theguardian.com/business/2017/may/21/brexit-coming-food-crisis-seasonal-migrant-labour-eu

Betakarítási időszakban komoly nagy múltú cégek olyan egy héten belül fognak összeomlani.

Én muszlimot, meg arabot keményen melózni nem láttam,nagyon feketét sem látok lehúzni napi 14 órát.
Ugye értesz?

mojszipupi 2017.05.25. 11:23:24

@Laptop7712: "Az az igazság, hogy fehér keresztény fiatalok viszik hatukon a nyugatgazdaságát" :DD

Bocs jártál életedben Angliában , Franciaországban?

A kulimunkák 80% át bevándorlók végzik

Laptop7712 2017.05.25. 12:50:08

@mojszipupi:
Látom, nem megy az angol, mindegy. Azt is látom, hogy nem toltál le egy sima 10 órás shiftet egy alap melóban nyugaton, mert ha igen, tudnád, hogy mi az ábra.

Az, bevándorló végzi az alap melót, de nem muszlim, az egyéb afrikai bevándorló. Tudod, én még sem egy feketével, sem egy muiszlimmal nem találkoztam alap munkahelyeken nyugaton. Fehér BEVÁNDORLÓ keresztény fiatalokkal igen, lengyelekkel, spanyolokkal, románokkal, litvánokkal, csehekkel, magyarokkal.

A többi duma, nem dehogy enm jártam egyik helyen sem, egy üvegpalota 40. emeletéről osztom az észt, úgy mint te. :) - Remélem érted az előző mondatomból az arcodba sugrázó minimális iróniát -

Olvasd el a fenti link alatti cikket, szintiszta angol nyelven írták, bírod az angolt nem?

Ha igen, nem írtad volna le az otromba baromságot a posztodban. : ) : ) :)

mojszipupi 2017.05.25. 13:24:05

@Laptop7712: Miért erőlteted h fogalmad sincs a dolgokról és itthonról oszto az észt? Mivel két cégem is van európai országban megengeded h tudjam kiket és miért alkalmazok és h lássam h megy kint körülöttem?

2017.05.25. 13:26:33

" a liberális demokráciák csökkenő erkölcsi önvédelmi képessége, amelyet egyébként némi elemzés után jelentős részük önmagán is tapasztalna, az egyik legfontosabb oka, de legalábbis a kontextusa a nem szűnő terrorista veszélynek"

ez egyébként a liberális demokráciák

2017.05.25. 13:30:05

(hülye a blogmotor :D)

válságának is az egyik fő oka(terrorizmust leszámítva is).
az ilyen ner szerű képződmények felbukkanásáé is.

de mindenről a globális pénzügyi világhatalom tehet ! :D

Laptop7712 2017.05.25. 14:31:39

@mojszipupi: A 40. emeleten tolod az IT -t egy irodában? Úgy látszik, nem nagyon mász utcára, egy étteremben meg shift melón nagyon nem voltál még. Ha lettél volna, tudnád hogy mi a helyzet.
Hatudnál angolul, és elolvasnád a cikket, akkor rájöhetnél arra, te is, amire most fognak rádöbbeni az angolok, hogyha lelépnek a románok, magyarok, litvánok, akkor bezárjhatják a boltot olyan 24 órán belül. A történet elkezdődött, errefelé.
Kegyetlen állapotok vannak, te meg tolod a baromságot, érdekes világlátással vezeted a cégedet, kér hogy nem gyakran járkálsz az utcán nyugaton.
Szép napot, megyek, mert ennek valahogy sok értelme nincs.

mojszipupi 2017.05.25. 14:34:52

@Laptop7712: Zárjuk így van mert olyannal aki fullba tolja a kretént semmi érelme vitázni. Legyen elég annnyi, hogy kb a huszadik naplopó tróger ukránt, meg románt rugom ki, míg a pakisztáni, indiai megsértődik ha szabadnapot adok neki, mert azt hiszi szarul dolgozott. És mivel nem tudok angolul jelbeszéddel kommunikálunk és képzeld két céget is össze hoztam csak mutogatással

Laptop7712 2017.05.25. 15:16:17

@mojszipupi: Figyuka:

www.theguardian.com/business/2017/may/21/brexit-coming-food-crisis-seasonal-migrant-labour-eu

Olvass már bele :) A szemem láttára omlik össze az egész.

A nagy büdös ló.....szt, ne haragudj már, azért nekem is vannak tapasztalataim a témában, eléggé hihetetlen a történet amit tolsz, ugye érted? Két cég tulajdonnal rendelkező vezető : ) :) :) :) Tényleg megyek, gyártok egy kis pénzt. :) Teged meg hagylak itt a ramadan elején, hogy dologzz sokat :) :) :) Ui: Ha jelbeszéddel kommunikálsz a pakikkal, akkor már most nagyon komoly bajban vagy, már megbocsáss :) :) :) :)

Moin Moin 2017.05.27. 07:45:17

Péter, a te "liberális demokrácia"-modelled a XVIII. századi rabszolgatartó-rabszolgakereskedő és gyarmatosító, valamint a saját "néptársainak" 95%-át hihetetlen nyomorban tartó "művelt középosztály" liberális demokráciája. Egy bezárkózó és önző, mindent magának összeharácsolni akaró és azt bármiféle "hittel és erkölccsel" ellenkező módszerekkel is megvédeni kész csoporté - szóval, egy afféle korabeli Orbán-kláné...:-)

Ez a "jobb népek" liberalizmusa és demokráciája - és hogy ki tartozik a körön belülre, hogy kire vonatkozik a liberalizmus és a demokrácia, azt természetesen e kör tagjai szabták meg. Elhiszem, hogy a körön belüliek nyugis, kifinomult életet élhettek, vasárnaponként szépen énekelték a zsoltárokat és (természetesen a körön belül!) nem bántottak senkit. És a körön belüliek között ott voltak a kedvenc klasszikus konzi szerzőid is.

Ezzel ellentétben mi, mai européerek (Merkelek, Mayek, stb.) egy olyan liberalizmusban és demokráciában hiszünk (és élünk), amely - bár talán nem olyan kifinomult, mint egy korabeli brit teaszalon, de - nem szarik be attól, hogy "bármikor betörhetnek a palotánkba a prolik/négerek/arabok/stb.-k és legyilkolhatnak minket, ezért kurvára el kell nyomni őket!". Igen, a nyitottságnak vannak veszélyei - de a bezárkózás mindenek előtt és elsősorban a tehetség érvényesülése elől zárja el a lehetőséget.

...Ja, és ahányan az utóbbi két évben iszlamista terrortámadás áldozataivá lettek Európában, annyian (kb. 300-an) egy hónapban halnak meg autóbalesetben a német autópályákon - akkor most az iszlám, meg a multikulti a reálisan nagyobb veszély, vagy felhajtani Münchennél és elautózni Landshutig?:-)

2017.05.27. 08:57:08

@Moin Moin:
ez így van. nyugat-európa feladta a nemzeti kereszténységet. erre mondja a belvárosi török kebab árus, hogy új ruméliát építenek. csak az eléri az egykori német-római birodalmat és a németalföldet. és ebből lesz az új oszmán-török birodalom. nem fognak beolvadni. nem kötnek házasságot a némettel. és úgy kalkulálnak, hogy a német népesség száma hamarosan visszaesik 65-70 millióra. elérik a kritikus tömeget és egyes körzetekre bejelentik az autonómia igényüket. a német gazdaság individuálisan erős, de a német társadalom vallás és nemzeti kultúra nélkül akaratgyenge. kereszténység nélkül benácul. de az igazság a törökök oldalán áll majd. mondja a török tulaj. és hogy bízik a magyarokban. mert a búza törökül is búdza. csak úgy írják, hogy buğday. és írja a szavakat a szalvétára.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 09:14:50

@HaFr:

Nincs ingyenebéd: ahhoz, hogy harácsolhass, először győznöd kell az osztályharcban.

2017.05.27. 09:33:18

@neoteny:
vallásháború ez, amiben a társadalmi osztályok megosztottak. az értelmiség különösen. a parasztság nem tudja eldönteni, hogy a szocikra, a fideszre vagy jobbikra szavazzon. a szakmunkások többsége fideszes vagy jobbikos. a humán értelmiség kényszerű módon egyre inkább fideszes. ahogy orbán rég meghirdette: egy a tábor, egy a zászló. rég felismerte: akié a vallás, azé az ország.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 09:33:52

@444:

"ez így van."

Nincs szebb, mint amikor egy nemzetiszocialista egyetért egy internacionalista szocialistával, akármilyen kis mértékben is. A szocializmus végső győzelméhez vezető úton megtett első lépés ez.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 09:46:18

@444:

"ahogy orbán rég meghirdette: egy a tábor, egy a zászló. rég felismerte: akié a vallás, azé az ország."

Orbánnak nincs egy önálló gondolata:

www.youtube.com/watch?v=Xtdqp30dJlE

2017.05.27. 10:13:25

@neoteny:
a németek önmagukat gyarmatosítják. az iszlám kolonóniákat ők hozzák létre. mindezt németországban a német-római adófizetők pénzéből. feladták a nemzeti kereszténységet. és moin moin azt gondolja, hogy ez a progresszió.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 10:17:01

@444:

De azért egy icipicit egyetértesz Moin Moinnal, ugye?

"ez így van."

2017.05.27. 10:40:29

@neoteny:
a fidesz akadémikus értelemben egy totalitárius, nacionalista és korporatív elvek mentén szerveződő (civilizált) fasiszta párt. ezt értem. de ezzel nyert választást már 1998-ban is. csak aztán a szociális demagógia (13. havi nyugdíj és közalkalmazotti bér igérete) lenyomta 2002-ben. ztán a szoclib kormányzat belefutott egy válságba. és ez a fidesz számára már alkotmányos többséget hozott 2010-ben és 2014-ben. és jelen állás szerint ez lesz 2018-ban. mert orbán a politikai ellenfeleit egymás ellen fordítja. és familiárisokat gyűjt. persze orbán is könnyen belefuthet egy válságba. de ez egyelőre várat magára.

2017.05.27. 10:51:19

@neoteny:
nem értek vele, hanem csak értem, hogy ez az új német társadalomfelfogás. csak ő azt gondolja, hogy ha feladják a nemzeti kereszténységet és a német-római egyház helyébe helyébe valamilyen világias német-oszmántörök szinkretizmus lép, akkor ez német szempontból szükségszerűen előrelépést eredményez. mert ez annyira humánus és modern.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 10:57:04

@444:

"ezt értem."

Örülök, hogy egyetértünk, miszerint Orbánnak nincs egy önálló gondolata.

2017.05.27. 10:57:32

@neoteny:
kevés új van a nap alatt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 10:58:52

@444:

"nem értek vele"

Dehogynem: azt írtad, hogy "ez így van."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 11:00:00

@444:

Valóban: és Orbán gondolatai nem azok.

2017.05.27. 11:06:57

@neoteny:
ez a "whose realm, his religion" elve. illetve annak a megfordítása. de a magyar államiság erre van alapozva. akié a vallás, azé az ország. egy a tábor ez a zászló. szent istván is ezt hirdette.

2017.05.27. 11:11:54

@neoteny:
a balliberálisok is ezt mondják. ők a demokraták. az egyetlen civilizált politikai erő. ők szent istván örökösei, mivel nyugatosok. és erre mondja azt sanyi, hogy komán ezen veszekszik itt néhány zsidó egy cigánnyal. csak aztán vona feladja a nemzeti radikalizmust. és erre sanyi azt mondja, hogy inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy. és ezzel orbán számítása beválik. mert megnyeri szélről azt, amit elveszít középről. persze nekem nincsenek reprezentatív kutatások a birtokomban. de a századvég, nézőpont és ezek nyilván felmérik abból a nénány milliárdból, amit erre a célra kapnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 11:34:10

@444:

"ez a "whose realm, his religion" elve."

Ami lényegileg 1555-ből származik:

en.wikipedia.org/wiki/Cuius_regio,_eius_religio

"illetve annak a megfordítása."

Nem mindegy, hogy csapba szarsz vagy szarba csapsz.

"de a magyar államiság erre van alapozva."

Azt, hogy a magyar államiság mire van alapozva nem te mondod meg, hanem a népek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 11:46:09

@444:

"sanyi azt mondja, hogy inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy"

Pedig Sanyi egy echte judaista: 100-ért vesz és 200-ért ad el. Pénzzel csinál pénzt. Sanyi olyan kicsiben mint Soros György nagyban.

www.youtube.com/watch?v=tkmi_UTsjtE

2017.05.27. 12:00:19

@neoteny:
így van. és ezt fordítja meg orbán. és azt mondja, hogy akié a vallás, azé az ország. és jelen állás szerint megnyeri a kultúrharcot (vallásháborút). az egy nyitott kérdés, hogy a rendszere gazdasági értelemben tartható lesz-e. mert egyelőre nincs se csoda, se csőd. a szijjártó péterrel végrehajtatott egy beruházásösztönzést. úgy, hogy választási kampány időszakára legyen elegendő növeketés és gyáravatás. nyilván lesz fogyasztásösztönzés is. utalványok és adókedvezmények formájában. ez ugye egy idő után visszafelé hat a ciklus elején. ilyenkor szokott jönni varga mihály féle csendes kiigazítás. és kezdődik elölről. ez a húzd meg, ereszd meg folyik. egy irracionális vallásvitával egybe kötve.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 12:13:59

@444:

"így van."

Örülök, hogy egyetértünk, miszerint Orbánnak nincs egy önálló gondolata.

"ez a húzd meg, ereszd meg folyik."

Csak épp' ebből a gyügyei paraszt, a magyar fokhagymatermelő, a túrricsei közmunkás meg a nagyivándi lakos csak a "húzd meg"-et érzi.

"egy irracionális vallásvitával egybe kötve."

Te azt mondod, hogy a "felvilágosult" filozófusok azt mondják, hogy a RÁCIÓ a JÓ. És hogy azt mondják, hogy ezek szerint az irracionalitás nem jó. És azt mondják, hogy az a rossz. És te azt mondod, hogy de nem. Te azt mondod, hogy az irracionalitás jó, de legalább is nem rosszabb, mint a racionalitás. Te azt mondod, hogy a vallásvitát az irracionalitása teszi jóvá.

2017.05.27. 13:49:59

@neoteny:
a racionalitás egy közönséges osztás, illetve annak eredménye. ami az egyik számára "jó", az a másik számára nem feltétlen". mert ennek a megítélése szubjekítv. a "felvilágosultak" azt mondják, hogy ők a ráció nevében képesek eldönteni, hogy a közéletben mi az abszolút jó. én ez nem tudom ezt eldönteni. szerintem a közéletben politikai konstukciók vannak, amik vagy jók, vagy nem jók. inkább az a kérdés, hogy azok mire jók.

de ezek a konstrukciók részben a hiten alapulnak. ha megfigyeled, akkor szinte minden politikai konstrukcióm "tájjellegű". azért, mert származásomra nézve egy jobbágy parasztgyerek vagyok.

tehát nekem fociban nagy-magyar bajnokság/kupa következik. egy tájegység (kárpát-medence) tájegységi (regionális) csapatai játszanak. a központi régió csapat kihívja a többi régió ligaválogatottját. de ez ugye egy naiv hiten alapul. cuius regio eius religo. (whose region his religion). a fociban ez a regionalizálás lenne a jó. de erre azt mondják egyesek, hogy a szlovákok vagy a horvátok, vagy a románok nem fogadnák el. de miért ne fogadnák el azt, hogy a slovan bratislava, vagy a croatia zagreb vagy universitatea clus elhódíthatná a magyar kupát. iparkodjon a debrecen partium, a győr danubia, vagy a pannon pécs. de ez a felosztás igazán a régió központoknak kedvez. erre egy ismerősöm azt mondta. ez így nem jó. mert így "nyíregyen" nem lenne profi foci. csak megyei utánpótlás. és nem lenne fradi se. csak szurkolói klub. (ez ugye ennek a koncepciónak a neuralgikus pont) és ő nyíregyi fradi drukker. mert nyíregyházán sose volt jó foci. ezért drukkolt inkább a fradinak. de mi lenne ha egy tiszántúli focicsapatnak szurkolna? és erre azt mondta, hogy ha lenne villamos nyíregyről debrecenbe a nagyerdei stadionhoz, akkor jó lenne. mert így végre nem kubatov fradijának kellene drukkolnia. de ebben a racionalitás és az irracionalitás keveredik. legyen villamos. a fradival érzelmileg azonosul, de nem azonosul a fidesszel. a közéletben nincsenek vegytisztán racionális megoldások. a felvilágosultak azt mondják: dehogy nem. amit ők mondanak az. de az csak a filoszemita törzsi tudat. mint ahogyan ez a "józan parasztész".

van a bajnokok ligája. a magyar bajnok a selejtezőkben rendre kiesik. sanyi ezt úgy oldaná meg, hogy kell egy szabály, hogy nem lehessen kiesni. mert ha ki lehet esni és rendre mi esünk ki, akkor az úgy jó. ebből az következne, hogy a bajnokok ligájában ligaválogatottak játszanak. az fc barcelona a katalán ligaválogott. a real madrid a kasztiliai. a bayern münchen a bajor ligaválogatott. a btc hunnia a központi régió csapata. az mtk hungária a magyar ligaválogatott. és erre azt mondják a "zsidók" vagy legalábbis egy részük, hogy ez a fasizmus. de miért lenne az?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 14:18:22

@444:

Azt, hogy mi a racionalitás nem te döntöd el, hanem a népek.

Te azt mondod, hogy a "felvilágosult" filozófusok azt mondják, hogy a RÁCIÓ a JÓ. És hogy azt mondják, hogy ezek szerint az irracionalitás nem jó. És azt mondják, hogy az a rossz. És te azt mondod, hogy de nem. Te azt mondod, hogy az irracionalitás jó, de legalább is nem rosszabb, mint a racionalitás. Te azt mondod, hogy a vallásvitát az irracionalitása teszi jóvá.

"származásomra nézve egy jobbágy parasztgyerek vagyok"

Voltál te már nyakas protestáns debreceni cívis is. Volt már apád meg anyád nyugatra irányuló exportcég dolgozója is.

"a közéletben nincsenek vegytisztán racionális megoldások. a felvilágosultak azt mondják: dehogy nem. amit ők mondanak az. de az csak a filoszemita törzsi tudat. mint ahogyan ez a "józan parasztész"."

Azt, hogy a közéletben vannak-e vegytisztán racionális megoldások nem te mondod meg, hanem a népek. És az emberek nem hülyék: azt választják meg, akinek igaza van. Ezért választják meg a túrricsei polgármestert: mert neki van igaza, nem a zsidó Providentnek.

"és erre azt mondják a "zsidók" vagy legalábbis egy részük, hogy ez a fasizmus. de miért lenne az?"

Ezt azért kérdezed, mert akaratgyenge vagy. Ha akaraterős lennél, akkor büszkén felvállalnád a fasizmust: a nemzeti egységet. Egy nép, egy ország, egy vezető.

2017.05.27. 15:22:33

@neoteny:
apai ágon jobbágyparaszti, anyai ágon kisnemesi sorból jövök. apám és anyám a szocializmusban is nyugatra termelt. városi gyerek vagyok. de az apai nagyszüleim falun éltek. elég sok nyarat és néhány telet töltöttem. volt alkalmam megfigyelni a paraszti világot. anyai ágon pedig az óvárosi polgári világból kaptam ízelítőt. de ez amúgy debrecenben nem különleges. ez egy átlagos protestáns család háttere. félig városias, félig vidékies.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 15:55:56

@444:

A Magyar Királyságban a végleges jobbágyfelszabadítás az 1853. március 2.-án császári nyílt parancssal kiadott az úrbéri pátenssel történt meg.

Feltételezve, hogy apai nagyszüleid valamikor a századforduló után születtek, már ők sem voltak jobbágyparasztok vagy három generáció óta.

2017.05.27. 15:58:21

@neoteny:
nem azt mondom, hogy egy nép, egy ország, egy vezér. hanem azt, hogy van egy vallásháború, amit a zsidók istentelen (liberális) része kreált. mivel nem akarnak nemzeti keresztény magyarországot. a neolibek el akarják törölni a tradíciókat. melléjük állnak a neokonok és a neoszocik. velük szemben szerveződnek a neonácik (csak ugye vona elárulta nemzeti radikalizmust) és akadémikusan orbán neofasiszta (egy totalitárius, nacionalista és korporatív) pártot vezet. de az semmivel se rosszabb, mint az ellenzéki politbüró. ennek ellenére nem állok egyik oldalon se. felőlem nyerhet az ellenzék is. álljanak össze és váltsák le orbánt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 16:08:52

@444:

"nem azt mondom, hogy egy nép, egy ország, egy vezér."

Mert akaratgyenge vagy.

2017.05.27. 16:24:15

@neoteny:
a nagyapám és a nagyanyám még úgy éltek a jobbágyparasztok. amikor bevezették a vezetékes vizet, akkor a konyhai csapot lezárták. és azt mondták, hogy azt legfeljebb akkor nyitják ki ha már nem bírnak elmenni a kútig. a vezetékes víz tisztább volt, ezért a kút mellett volt egy kerti csap. és oda jártak ki a kannával. mert úgy szokták meg, hogy ha szükségük van vízre, akkor azt kannából töltik ki. nem akartak kényelmesen élni. pontosabban az emberek számár ez volt a kényelem. és nem az, hogy fitness terembe járnak. hanem mondjuk fát vágtak. nem azt állítom, hogy ez a világ visszahozható. hanem azt, hogy ennek is voltak értékei. és szerintem a magyarok jelentős része ezt a világot vágyja vissza. különösen vidéken. de orbán nem az autentikus paraszti kultúrát képviseli, hanem "cigánykodik". és azért választják újra, mert a politikai ellenfele egy liberálisnak mondott istentelen társaság. és velük szemben akárkit megválasztanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 16:33:09

@444:

A Magyar Királyságban a végleges jobbágyfelszabadítás az 1853. március 2.-án császári nyílt parancssal kiadott az úrbéri pátenssel történt meg.

Feltételezve, hogy apai nagyszüleid valamikor a századforduló után születtek, már ők sem voltak jobbágyparasztok vagy három generáció óta.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 16:59:14

@444:

"nem akartak kényelmesen élni. pontosabban az emberek számár ez volt a kényelem."

Ez a kemény, nem a vídia: ők már akkor posztmodernek voltak, amikor a posztmodern teoretikusok még meg sem születtek. Riszpekt!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.05.27. 17:29:50

@444:

"ennek is voltak értékei"

Kár, hogy már apád is akaratgyenge volt, és ahelyett, hogy az autentikus paraszti értékek mellett köteleződött volna el, beköltözött a városba, és annak talmi kényelmét élvezte.

DrGehaeuse 2017.06.04. 15:45:13

A tegnapi nap beteljesítette a poszt címében szereplő jóslatot...
Micsoda vátesz a mi HaFr-ünk!?
süti beállítások módosítása