1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.05.11. 07:46 HaFr

Miért lesz rossz a fideszeseknek az EU-n kívül?

Először, mert Orbán presztízse nagyon hamar nagyon esne, és sokkal rosszabb helyen végezné a magyar történelemben, mint Kádár. A saját érdekében kell ezt megakadályozni. Kádár a szovjet hadsereg árnyékában vezette az országot, Orbán azonban a saját akaratából vezet minket Oroszország karjaiba. Magyarország kis ország, az EU-ból kikerülve nem maradhatna ennyire sem független, mint most. Ha valakik most féltik a függetlenségünket, mert az EU-nak átadtuk szuverenitásunk egy részét, az EU-ból kikerülve egyenesen sírniuk kell majd a szuverenitásunk elvesztését látva. Magyarország nagy valószínűséggel orosz gyámság alá kerülne, és Orbán csak addig maradhatna kormányfő, amíg Putyin érdekeit szolgálja idehaza: vagy megbuktatnák a Kremlből, ha nem áll be a sorba, vagy a presztízse sérülne biztosan, mert egyre látványosabban romlana az ország mozgástere, és a napnál is világosabbá válna, hogy Orbán rossz döntést hozott az EU-ból való kilépéssel, mert Magyarország nem nyert, hanem tovább veszített a függetlenségéből. Moszkvában az asztalok nem kerekek, mint Brüsszelben, hanem van egy asztalfő magas székkel (ebben ül Putyin), és vele szemben sok kis alacsony szék, ezek egyikében ül majd Orbán. Ez a pozíció azonban nem a szuverenitásé, hanem hazaárulás. Mert önként választja a magyar miniszterelnök, hogy a magyarok sorsáról Moszkvában döntsenek, holott választhatná az EU-val való folyamatos, kemény csatározást a nemzet érdekében, ettől azonban megfutamodik. Ha Orbán presztízsének vége, gondolom egyetértenek velem, vége a fideszesek politikai világának is. Sok fideszes fog erkölcsi válságba kerülni csak azért, mert a hőséről kiderült, hogy nem olyan fából faragták, mint hitte. Érdemes lenne még időben figyelmeztetni a bajnokot: rossz úton jár, a saját végzetébe rohan, ami egy dolog, de magával ránt egy népet is.

Másodszor azért nem lesz jó  fideszeseknek az EU-n kívül, mert -- látva, hogy a mai orosz (keleti államias) modellben a társadalom legfelső és legalsó tíz százaléka között a vagyoni különbség már több mint hússzoros, folyamatosan nő, és ma már a lakosság negyven százalékánál okoz napi gondot a család megfelelő étkezésének biztosítása. -- a Fidesz-szavazók nagy része is jelentős mértékben tovább szegényedne az EU-ból való kiválásunkkal. Már a jövő évi költségvetés tervezetében radikálisan csökkennek a jóléti és szociális kiadások! A társadalmi igazságosság nemhogy nőni fog, de radikálisan romlani az EU-ból való esetleges kiválás után.

A kapitalista, piacelvű gazdaság nem ideális, rengeteg hibája van, de messze a legkisebb rossz. A Fidesz-szavazóknak fontos megérteniük, hogy egy államias rendszerben -- szemben azzal, amiben reménykednek -- mindig a napi megélhetésükért küzdő emberek húzzák a legrövidebbet, és azok gazdagodnak, akiknél a föld, az anyagi tőke, és a kapcsolatrendszer van. A kádárizmus is éppen ezért bukott meg: mert egyre kevésbé tudta hitelek nélkül biztosítani a kellő életszínvonalat a nép nagy részének (de ez legalább megpróbálta!), és végül épp azokkal a nyugati bankokkal és államokkal szemben adósodott el, akitől szabadulni akart, illetve akik ellen a nyilvánosságban harcolt. Ma is ez történik azzal a különbséggel, hogy a hitelek áldásaiból sokkal kevesebben részesülnek, mint a kádárizmusban, de ugyanúgy a nép fogja megfizetni a saját rossz döntéseinek eredményeit. Milyen rossz döntésekről beszélek? Kétféléről: arról, hogy elhisszük: az állam tud jólétet biztosítani a jól működő piaci kapitalizmus ellenében, a nyugati társadalmakat becsmérelve, és arról, hogy azokat a politikusokat teszi hatalomba, akik ezzel kecsegtetnek. Pedig nem mondanak igazat. Az állam az emberek által a piacon megtermelt javakat tudja újraosztani, és ha a piac nem működik jól, nagy értéket előállítva -- márpedig az állam nem tudja így működtetni, ehhez minél több felkészült ember napi munkája kell --, akkor az állam egyre kevésbé tud mit szétosztani, és a társadalom is szegényedik. Ugyanakkor azok, akik a piacon nem tudnak a tudásukkal, tapasztalatukkal érvényesülni, jobb híján elveszik a másét. Erre szövetkezett Orbán és köre. Ezért van, hogy az állam saját magára fordított bevételei folyamatosan nőnek, egyre több ember gazdagodik az állam (a közpénzek) kifosztásával (érdemes megnézni a minap kiadott "100 leggazdagabb magyar" listáját: már a harmaduk az államhoz köthető, ami botrányos!), és közben egyre több a szegény ember Magyarországon. Ha ez így marad, akkor az is, aki ma még nem szegény, és úgy érzi, nincs félni valója, néhány év múlva az lesz, és valóban elkezdhet félni a jövőtől. Egyre többen érzik ezt. Orbán csak néhány pénztárcára ügyel: ezek a saját és környezete családjaié. Épp Orbán ne lenne korrupt? Hát komolyan elhihető, hogy van egy jól beazonosítható kör (Rogántól Mészáros Lőrincen át Andy Vajnáig), amelyik gazdagodik, ennek a körnek a közepén Orbán áll, és ő közben érintetlen marad?

Harmadszor, az EU-ból való kilépés nemcsak nagy gazdasági kockázatot rejt, hanem rombolja a szabadságot. Lehet, hogy ez a szabadság látszólag nem sokat jelent, de mindenki érzi a hiányát, ha személyes függésbe kerül egy helyi potentáttól, polgármestertől, jegyzőtől, vállalatvezetőtől, rendőrtől, tanártól, mert különben nincs munkája, nincs hitele, nincs óvodai hely a gyerekének, folyamatos bírságokkal zaklatják, nem kap segélyt, engedélyt, közmunkát, nem részesül valóban ingyenes magas színvonalú orvosi ellátásban, nincs hatékony nyelvóra a gyerekeinek, sorolhatnám. Ez a személyes függés a szabadság hiánya. A szabadságban az ember intézményektől függ (nem emberektől), kiszámítható szabályok között él, és ingyenes jogorvoslatért fordulhat bírósághoz, ha úgy találja, valaki megsértette az állampolgári jogait és az intézményes rendet, illetve a társadalom felkészíti a tagjait a szabad piacon való helytállásra. Magyarországon nincs szabadság, nincs társadalmi rend, hanem egyfajta feudalizmus, személyi függőségek hálózata van, amelyben szolgálni és nyelni kell, hogy az ember túlélhessen, a kapitalizmusból kevesen részesülnek a nyertes oldalon, hanem csak a kiszolgáltatottság nő, a gyerekek nem egyetemre járnak, hanem dolgoznak, a családok nagy része szétszakad, mert vagy estig dolgozniuk kell a szülőknek, vagy a család egyre része már külföldre menekült, vagy éppen nincs munka és tisztes megélhetés, és ez emészti fel a lelki alapokat. Az EU-n kívül minden ilyesmi akadály nélkül erősödni fog, nem lesz már elfogadott minta, amelyhez ragaszkodnánk. Pedig a személyes függőségek kiszámíthatatlan hálójában -- ellentétben a felelősen működtetett kapitalizmussal és szabadsággal -- az emberek 95%-a rosszul jár. A fideszes szavazók többsége is. A többiek meg éppen azért szavaznak a Fideszre, hogy ez a személyes függelmi kényszer egyre erősebb legyen, mert ők éppen nyernek vele. Ők azok, akiktől függünk. Egy szavazótáboron belül vannak tehát egymás ténylegesen legnagyobb ellenségei, csak mert a kárvallottak nem ismerik fel a bajaik forrását. És a bajaik forrása egy idő óta éppen az az ember és az a párt, akibe és amelybe a bizalmukat helyezték: Orbán Viktor és a Fidesz. Lépjetek ki ebből a táborból, válasszatok egy valódi polgári, konzervatív pártot! www.pkp.hu   

106 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr648703634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: Miért lesz rossz a fideszeseknek az EU-n kívül? 2016.05.11. 09:52:02

Kádár a szovjet hadsereg árnyékában vezette az országot, Orbán azonban a saját akaratából vezet minket Oroszország karjaiba.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergely Molnar 2016.05.11. 08:22:53

A fideszesek számára nem érték a szabadság és inkább élnek egy korporatív-fasiszta államban, amit a vezérük irányít, mint egy átlag nyugati demokráciában. A korrupciót elintézik annyival, hogy legalább nem a kommunisták lopnak. Ez rendszer akkor fog összeomlani, ha ez a kemény-mag törpe minoritássá zsugorodik.

pucros 2016.05.11. 08:37:52

Nagyon gyakorlatias, hogy ezen a leegyszerűsített nyelven szólsz.

Ajtony 2016.05.11. 10:06:29

Az, hogy hülye vagy, még nem baj. Az, hogy kérkedsz is vele, már igen.

Moin Moin 2016.05.11. 10:16:22

www.youtube.com/watch?v=IQFtJboHbXI - 35:30-tól 35:37-ig.:-)

Ez már egy két évszázados dilemmája a magyar politikának.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.05.11. 10:33:43

@Moin Moin: hagyjad, ezek akkor veszik majd észre a vágóhíd illatát, amikor az elektrosokk átvillan az agyukon

borzimorzi 2016.05.11. 10:40:42

Addig, amíg az ország egén komolyabb viharfelhők nem gyülekeznek, addig nem nagy baj, ha az ország vezetője a kompromisszumok művészetéhez nem ért. Orbán ilyen vezető. Ráadásul túl régen van a hatalomban ahhoz, hogy akár csak szikrányi kritikát is el tudjon viselni. A pártagtársait vazallusokká züllesztette, már a véleményüket sem kéri ki semmiről, utasításos rendszerben működik a Fidesz. Az Országgyűlés meg kioktatásos üzemmódban, saller-koki és "ne zavarj, épp lopunk" színvonalon... Már ennyi is elég a döcögős működéshez, még akkor is, ha ragyog ránk az ég, és az EU csőstül önti ide az eurómilliókat.

Amikor azonban megjelennek a viharfelhők az égen, akkor az ilyen kapitány képtelen a hajót a továbbiakban elvezetni. Pláne, hogy rég nincs is világosan kijelölt célállomás, ugye... Márpedig aki nem tudja, hová tart, annak minden széljárás csak rossz lehet.

Körülbelül ez a fent demonstrált nyelvezet az, kedves posztoló uram, amit a magyar választók mintegy 80%-a megért. 20% eleve reménytelen, mert vagy műveletlen és érdektelen, vagy iskolázott ember ugyan, de az apátiája miatt apolitikus, szavazni sem megy el. Durván fogalmazva: kár beléjük ez a poszt is. Mármost, azt a nyelvezetet, amelyen a fenti poszt íródott, legfeljebb a választók legműveltebb 10-20%-a érti meg rendesen. De azoknak jellemzően már kialakult pártpreferenciáik vannak, és az nem a PKP, sajnos. Beléjük is kár tehát.

Szóval én úgy látom, a poszt nagyon jó, egyet is értek vele, csak falra hányt borsó. Aki a tőmondatok művészetét nem sajátítja el, az politikusként sajnos nem lehet igazán sikeres. Kár, mert így sok értékes és művelt emberfő is kiesik, de ez egy ilyen sport. Remélem, tévedek. Csak sajnos a szakmámat illető kérdésekben ritkán fordul elő, pedig most jó lenne.

Üdv:
b

NekemNemEzKell 2016.05.11. 10:43:47

@Gergely Molnar: Te szimplán vagy ilyen dili,. vagy hallottad valakitől ezeket a hülyeségeket?
Szörnyű, hogy a ballibek azzal áltatják magukat, kitalálnak valami ótvaros nagy ostobaságot, majd azt más szájába adva, hevesen elkezdik támadni. árnyék háború! Látszik is az eredményeiken!

borzimorzi 2016.05.11. 10:47:33

Persze, nem kell nekem hinni, mert én csak "okoskodom", ugyebár. Itt van a korábbi londoni polgi, Boris Johnson, ő is elmondja kb. ugyanezt, csak a saját nyelvén, a saját kulturális környezetének jellemzőire hangolva:
www.youtube.com/watch?v=FLak2IzIv7U

Üdv:
b

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.05.11. 10:50:59

@borzimorzi: ismerjük Boris-t, nem épp példakép se ő, se a saját nyelve

borzimorzi 2016.05.11. 10:52:37

@NekemNemEzKell: Megnyugtató a fejlődésedre nézve a hozzászólásodban a felkiáltójelek frekventáltsága. Ez azt szokta jelenteni, hogy a kognitív disszonanciával már muszáj foglalkoznia az elmének, mert nagyon erősen szembe jön a valóság. Jelenleg az első fázisban vagy, a tagadás fázisában. Önmegerősítésül és bizonykodásul püfölöd a felkiáltójel billentyűjét oly vehemensen. De ha ismerkedel a valósággal továbbra is, akkor el fogsz jutni odáig, hogy belátod: a mai Fidesz egy kézivezérlésű lopóbrigád, piros-fehér-zöld álcahálóval beborítva. De már egyre több helyen lóg ki a lóláb.

Üdv:
b

Gergely Molnar 2016.05.11. 11:09:08

@NekemNemEzKell:

1. a szimplán dili vagy kérdés érvrendszered sarokköve, vagy csak ezzel cizellálsz? (tőlem tolhatod tovább ezt vonalat, de kurvára hidegen hagy bármilyen jelező)

2. a demokrácia túlértékelt dolog, valamint legalább nem a kommunisták lopnak szólamokat folyamatosan tolják a fideszes kommentelők és fideszes ismerőseim

3. jobblib vagyok nem bal, én ugyanis szemben a fideszesekkel szívből utálok mindent aminek érintőleges köze van bármilyen baloldali-szocialista dologhoz (tudom ezt kurva nehéz felfogni és nem is elvárás, de vannak akiknek nem jön be se Gyurcsány, se Orbán, se Vona)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.05.11. 11:15:52

@borzimorzi: ez spekuláció, ki kire szavaz, hány százalék, elégedjünk meg azzal, hogy nem véletlenül posztoltam, aki szeretné a saját nyelvén hatékonyabban megfogalmazni, az tegye.. Dunát lehet rekeszteni a kommentelő hölgyekkel és urakkal, akik az örökkévalóságból merítik a tudásukat az íróasztal mellett

Khonsu 2016.05.11. 12:17:05

Ismét nagyon jó írás, mint úgy általában mindig :)

Bár azt továbbra is nehezen hinném, hogy Orbán szándékosan ilyen öngyilkos lépést tenne, de jöhet olyan helyzet, hogy valahogyan szándéka ellenére is ezt okozza.

Szerintem nagyjából úgy nézhet ki a helyzet, hogy valahonnan volt egy "mestertervük" 2010-ben, amit az előző ciklusban végre is hajtottak, de 2014-re kifogytak az ötletekből és azóta csak sodródnak és próbálnak túlélni. A sarokba szorított vad pedig veszélyes és teljesen kiszámíthatatlan, úgyhogy bármi megtörténhet.

Kivlov 2016.05.11. 14:15:05

és '18 után a vörösöknek?
Mert ismét sz*ptok! :D :D :D

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 14:20:20

jó nagy baromság a poszt.
Édes istenem ezt a szart b+.

Csuti Ördögüző 2016.05.11. 14:23:14

Hiánypótló álrettegés a nemlétező kilépés miatt....de hosszabb a szokásosnál.

Tény h orbán a leghosszabb ideje ügyködő eus magyar miniszterelnök...ergo ki akar lépni LOL

Laikus Érdeklődő 2016.05.11. 14:25:10

@borzimorzi: A tőmondatok és viharfelhős/focis hasonlatok művészete mellé:

-Miért lesz rossz a fideszeseknek az EU-n kívül? > fenyegetően hangzik
-Miért lesz jobb a fideszeseknek az EU-n belül? > meggyőzően hangozhat + szerintem több kattintást is hozna az újdonság varázsa miatt.

lavór 2016.05.11. 15:04:01

A kilépéshez szerintem népszavaztatnia kéne...
Ha az áldott jó magyar nép a kilépés mellett döntene, akkor sem 1 nap alatt zajlana le a kilépés. Emlékeim szerint olyan 5 éves folyamat. A kivándorlás szerintem hirtelen megugrana, aki meg maradni akar, maradjon. Jól ellesznek Putyinnal. Óvatos becslésem szerint 1 millió aktív munkavállaló már elment innen, ha még 1 millió elmegy, nem kell Orbánnak a kisujját sem mozdítania, összeomlik magától a gazdaság. Csak cukordrazsé lesz a tortán, hogy a most húzóágazatot jelentő autóipar szépen átköltözik más eu-s országokba. Még azt is megkockáztatom, hogy az ott dolgozók is költöznek majd a céggel.

meggyes alfonz 2016.05.11. 15:04:55

A FIDESZeseknek tök mindegy hogyan élnek.... a lényeg, hogy az aktuális ideológia le legyen öntve a piros-fehér-zöld maszlaggal. Nem érdekli őket szar van alatta vagy arany.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 15:08:19

@lavór: Jé, valakinek leesett?
Igen.
Népszavazás döntene róla.
Olyan nincs, hogy "Orbán kilép ez euból."
És igen, abban is igazad van hogy évekig eltartana, ha megszavaznánk, de senki sem szavazná meg.
Ezért baromság a poszt.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 15:17:01

Elcseszted komám. A fideSSjobbikkdnp selejtes agyú híveinek még a tőmondatok is problémát okoznak.
A Prezi vagy valami hasonszőrű program a barátod, vagy egy képregény. A rajzokat még talán felfogják, de a batyugézabirka féle agyhalottaknál még ez is kérdéses, ezek már nem a szemüknek hisznek, hanem annak amit a pártközpontban a fülükbe duruzsolnak.

lavór 2016.05.11. 15:18:11

@Sexual Harassment Panda:

Azért rezeg a léc. 2018 után elméletben csökkenni fog az EU-ból beömlő pénz, a jövőkép nélküliség, a kiszámíthatatlanság, a szegénység elől menekülni vágyás sokakat elüldözhet az országból.
Az itt maradottak fanatizálásával képes lehet végrehajtani akár egy sikeres kilépési népszavazást is. Persze mindehhez még az is kell, hogy ne lógassák közben az éhezők egy lámpavasra...

nevetőharmadik 2016.05.11. 15:20:26

Igazából nagyon jó poszt. Csak azt az egyet kérdezgetem szinte magamtól újra, hogy ugyan mi értelme van a fideszes szavazók megszólításának? Akik 2016-ban még Fidesz-szavazók, azok vagy elvetemült gazemberek, vagy szellemileg olyan szinten visszamaradottak, hogy ilyesmit amúgy sem értenének meg... csak van rajtuk kívül megszólítható réteg, nem?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 15:21:02

@Sexual Harassment Panda:

Miért lenne baromság? Lesz szavazás arról, amiről szavazással nem lehet dönteni.
Amiről szavazással is lehetne dönteni, arról nem lehet szavazni, mert a függönymögöttbújkálómigránscigány teleszart gatyával menekül a népe és a nyilvános megmérettetés elől.

A szavazás a lényege a felhajtás és a birkagézabatyu féle agyhalottak csatatéren tartása.
Előre lehet borítékolni, hogy nulla %-os részvétel mellet is bőven 50 % felett lesz azok száma akik orbángecinek megfelelő szavazatot adtak le.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 15:21:40

@lavór:

Addigra bőven körbeér a kerítés. Se ki, se be.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 15:22:46

@lavór: "2018 után elméletben csökkenni fog az EU-ból beömlő pénz"
Hülyeség.
Nem tudjuk mi lesz a következő ciklusban.
Nem a kohéziós pénzek a lényeg, hanem a kereskedelmünk 80%-a eus piacokkal történik.
A szabad munkavállalásról ne is beszéljünk.
Nincs olyan h Orbán kilép az euból.
Népszavazás létezik, nincs olyan barom, aki megszavazná a kilépést úgy, hogy a lakosság 70%-a támogatja a tagságot.
A poszt eleve nettó baromság.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 15:23:46

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: És mi a probléma a népszavazással?
Szerintem teljesen rendben van.
Felőlem szavazhatunk az eu tagságról is, miért ne?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 15:25:29

@nevetőharmadik:

Vagy érdekeltek. Egy adócsaló kisvállalkozóknak aki a komcsi rendszer utsó éveiben szedte meg magát, és ennek ellenére habzó szájjal komcsizik, elég nehéz megmagyarázni, hogy ugyanoda jutottunk ahonnan úgy 25 évvel ezelőtt elindultunk. Az akkor összesíbolt pénzen vett lakásaiból bőven megél, adót nem fizet, és még arra is nagy ívben szarik, hogy a gyerekeinek, unokáinak nincs munkája. A másé meg pláne nem érdekli.

nu pagagyí 2016.05.11. 15:25:44

A tolvajokat csak a szajré érdekli. Ha kiléptetik az országot még zavartalanabbul fosztogathatnak. Kilépni viszont csak akkor fognak, ha az EU már nem fizet, vagy elkezd akadékoskodni, például ellenőrizni akarja miért nincs látható eredménye az fejlesztésre kapott pénzeknek.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 15:30:15

@Sexual Harassment Panda:

Emlékeim szerint az EU tagság überel pár dolgot. Az orbán féle Fedák Sári itt semmit nem ér, csak a hülyék vakítására jó.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 15:35:18

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Nem.
A kvótareferendum arra jó, hogy megtudjuk mi a többség véleménye.
Ha arra szavaznak, hogy nem, akkor tudjuk, hogy nem ért egyet a lakosság többsége.
Ha meg arra szavaznak többen hogy igen, akkor meg tudjuk hogy az.
A népszavazás jó dolog.

lavór 2016.05.11. 15:41:51

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Azért lesz rossz, mert nem lesz jó.

Janossz 2016.05.11. 15:50:27

Szerintem meg nagyjából eldöntötték a kilépésünket.
Nem jó ez a demokráciásdi nekik, a választások se jól sikerülnek mostanság. A lakitelki buktának nem volt nagy sajtója, pedig azért, hogy meg akarja buktatni a Fideszes önkorm. a független polgármestert, ezért feloszlatja magát.....Eredmény: polgi marad, Fidesz megy, egy képviselőjük se maradt a testületben.
Egy ilyen végvár, Lezsák faluja, mi lesz máshol?
Az se biztos, hogy népszavazás dönt majd a tagságról, ki is tehetnek onnan minket.

nemecsekerno_007 2016.05.11. 15:51:19

"Először, mert Orbán presztízse nagyon hamar nagyon esne, és sokkal rosszabb helyen végezné a magyar történelemben, mint Kádár..."

Elsőre eddig olvastam. Utána kellett egy kicsit pihennem. Huhhh. Ez egy politikai sci-fi kezdőmondata is lehetne.

"A kádárizmus is éppen ezért bukott meg: mert egyre kevésbé tudta hitelek nélkül biztosítani a kellő életszínvonalat a nép nagy részének."

Az MSZP-SZDSZ is pont ugyanezért bukott meg. A 2010-es váltással egy fentarthatóbb fejlődés felé indultunk, persze a kezdeti megszorítások - nyílván nem így nevezték - nem tettek jót egy csomó embernek, cégnek de nyílván másként nem lehet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.05.11. 15:54:26

Az oroszoknak csak az EU tagjaként vagyunk értékesek. Nem oroz gyámság alá kerülnénk, hanem max "rabszolgának" lennénk jók a medve ölelésében.

Röhejes, ahogy a fidesz szimatizánsok istenítik az ex-kgb-s komcsit.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 15:57:11

@Janossz: Az ne zavarjon, hogy csak népszavazással lehet kilépni.

nemecsekerno_007 2016.05.11. 15:57:25

@nevetőharmadik: "Igazából nagyon jó poszt."

Muhahahaha! :) Intellektuális f***verés. Ha 2020 után nem kapjuk az EU-s pénzt, az ilyenből akartok megélni?
Ha igen, akkor ez sokkal nagyobb baja az országnak mint a patás Orbán. :)

Nem lehet ennyire szánalmas ez a nyommer ország...

Khonsu 2016.05.11. 15:58:06

@Sexual Harassment Panda:

"A kvótareferendum arra jó, hogy megtudjuk mi a többség véleménye."

Azt már most is lehet tudni. Kevés dologban van ennél nagyobb egyetértés az országban. Ez a népszavazás és a hozzá kötődő kampány legfeljebb arra jó, hogy elterelje a figyelmet a disznóságokról és növeljen kicsit a Fidesz népszerűségén.

Ez a referendum csak egy 5 milliárdos gumicsont.

nemecsekerno_007 2016.05.11. 15:59:43

@Narancsos Ödéma: fideszesek-demokraták. Lényeges, hogy egyszerű világképe legyen az embernek. Könnyebben eligazodik. Úgy mint a Megváltó, abból is jobb ha csak egy van.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 16:04:20

@Khonsu: De hát én azt hallottam a ballib agytröszttől, hogy a menekültek gazdasági csodát hoznak, és milyen jól képzettek!
Azóta sem fér a fejembe, hogy a németek, osztrákok, stb miért nem akarják őket befogadni, hiszen azt várná az ember, hogy egymást túllicitálva fogadják be az afgán és északafrikai kődobáló szakmunkásokat.

Bitang Inas 2016.05.11. 16:08:21

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Jaj magyarazzatok mar meg pls. Miert ne lehetne nepszavazni?demokraták muhahah.na persze.
Mutassátok mar meg hol van a csat.azerzodesben hogy az állampolgárságot es a tartózkodási engedélyeket Brüsszel fogja osztani.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 16:12:45

@Sexual Harassment Panda:

A nép véleménye baromira nem érdekli a csúti migránscigányt. Elég sokan elmondták, hogy nem kérnek a vasárnapi boltzárból, a teleszart gatyást baromira nem érdekelte. Amikor felhomályosították, hogy baj lehet ha a nép elmondja a véleményét, telefosott gatyáját a nyakába húzva visszalépett a bezárás alól.
orbáncigány szarik a nép véleményére.

Pop40 2016.05.11. 16:13:27

Nagyjából 5 perccel azután, hogy az eus források elapadnának, és az eu nem finanszírozná tovább Vitya meg a maffiája lopásait, őt meg a bandáját az első fára húzná fel a nép.

Mészáros, Vajna, Habony, meg a többi tolvaj nem mostanában fog ugyanis GDP-t termelni.

Janossz 2016.05.11. 16:13:51

@Sexual Harassment Panda: Az ne zavarjon, hogy lassan sikerül elérnünk, hogy a visegrádi cimborákkal NB2-es EU licenszet kapjunk.
Lehet, hogy lesz lejjebb is aztán, ki lehet provokálni sok mindent.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 16:14:10

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: De hát visszavonták a vasárnapi boltbezárást.
Akkor mi van?
Ha van rajta sapka azabaj, ha nincs akkor meg az.

Khonsu 2016.05.11. 16:14:13

@Sexual Harassment Panda: Az egy dolog, hogy mára egyértelműen kiderült, hogy a többségük nem agysebész, és ezért ma már a ballib szavazók is inkább elutasítják őket, de mégy csak nem is ez itt a lényeg.

A kvóta eleve hülyeség, mert nem maradnának itt a befogadott migránsok, állandóan vissza kéne őket toloncolni a nyugati országokból, és komédiába fulladna az egész kvótaügy.

Be kéne látniuk az EU vezetőinek, hogy ez a kvóta csak a gazdagabb EU országok között működhetne, és újra kéne gondolniuk az egészet. Valamit mindenképp kezdeni kell azzal a 1.5 millió migránssal, akik már az EU-ban vannak, de jobb ötlet kell.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 16:15:59

@Bitang Inas:

A világ szarul működik. Aki a pénzt adja, az diktál. Ha nem kapod meg a hazugságaidért a pénzt a százholdas habonyitól, te is gyorsan más gazdit keresel a nyelvednek.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.11. 16:17:52

@Sexual Harassment Panda:

Ja.

Neked ennyi elég. A te szintednek megfelel ez a fajta "politika".

zipe moha 2016.05.11. 16:18:06

...beszéljünk világosan: ez a bejegyzés ebben a formában vegytiszta atlanti propaganda...ki akar jutni valamire...és ki is jut amire akar...miközben összehord ennek érdekében hetet-havat...nem szabad szó nélkül hagyni a józan ész és annak érvekkel való levezetésének hiányát...ez így kb dupla nulla!!

de nézzünk példákat is..ha már a józan észt szóba hoztam...asszondja:

"Sok fideszes fog erkölcsi válságba kerülni csak azért, mert a hőséről kiderült, hogy nem olyan fából faragták, mint hitte."

erkölcsi válságba fognak kerülni???.... ne nevettess mi az?...mert hogy el kellene magyarázni a mai kor embereinek először...hogy bele tudjanak kerülni...egyébként látens erkölcsi válság van legalább 100 éve magyarországon....de ennyire nyilvánvaló mint az utóbbi 26 évben nem volt még.

szóval nem fognak belelesni..benne vannak, benne vagyunk...

következő gyöngyszem...

"A kádárizmus is éppen ezért bukott meg: mert egyre kevésbé tudta hitelek nélkül biztosítani a kellő életszínvonalat a nép nagy részének..."

nettó hazugság...a mítosz továbbélését, fenntartását támogató szöveg...

elkészültek a tanulmányok többször megkaptátok ti is...: a kádár rendszerben alig volt túlfogyasztás ...nem a hitelek vitték...11 milliárd dollár adóssságot fekete jánosék devizaspekulációi okoztak...előképe az újkori lakossági devizahiteleknek...
a kádár rendszer pedig azért bukott meg...mert nemzetközileg levették a napirendről a " szocialista kísérletet"..

na , most ehhez képest olvasd el, hogy mit írkáltál...

totál csőd a 89-es elit... de aki újnak akar jönni
( hogy akar -e jönni valóban.. abban nem vagyok biztos, mert így garantáltan lehetetlen..)az meg ugyan ott folytatná ahol a másikkal leteteti...minek...???

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 16:18:16

@Khonsu: Képmutatás az egész.
Sajnos senkinek sincs szükségük az afgán és északafrikai álmenekültekre, mert kurvára nem jól képzettek, és nem integrálódni akarnak.
Azok az országok, akik eddíg kritizáltak, most nagyon kussban vannak, mióta hozzájuk és érkezik az "áldás".

nevetőharmadik 2016.05.11. 16:21:10

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Hát, szerintem az ilyen szarokbele-típusok inkább nem szavaznak, vagy ha mégis, akkor nálam a gazemberek kategóriába sorolhatók.

@nemecsekerno_007: Nem, öregem, rohadtul nem ilyenekből élünk meg, sem eddig, sem most, sem eztán :)

igazi hős 2016.05.11. 16:29:31

@Sexual Harassment Panda: "nincs olyan barom, aki megszavazná a kilépést úgy, hogy a lakosság 70%-a támogatja a tagságot." Vasárnapi boltzár is egészen hasonló mutatókkal rendelkezik, aztán mi lett? Az NVI láthatóan azt a kérdést engedi át, amit neki Orbán megenged...

Moin Moin 2016.05.11. 16:32:21

@HaFr: ...Tudod: www.youtube.com/watch?v=lWBh8Q_VOHM - ví ikh dasz són gezágt hábe!:-)

igazi hős 2016.05.11. 16:32:52

@nemecsekerno_007: "persze a kezdeti megszorítások - nyílván nem így nevezték - nem tettek jót egy csomó embernek, cégnek de nyílván másként nem lehet" Gyakran cseréled a virágot az otthoni Bokros Lajos kép előtt, ugye? Vagy kiről írtad ezt a mondatot? Orbánékról biztos nem.

Moin Moin 2016.05.11. 16:35:26

@nevetőharmadik: Neked is szól, amit 16:32:21-kor Péternek kűdtem, bár tudom, te nem kedveled ezt a zenei világot! (A horsztveesszellídet is hogy leprimkóztad...!)

Csuti Ördögüző 2016.05.11. 16:39:15

Jelenleg a csehek készülnek népszavazásra az eu tagságról, a parlament már megszavazta.

Az olaszok meg szeretnének ilyet, mon szó sincs ilyesmiről.

zipe moha 2016.05.11. 16:39:54

@Moin Moin: ...gyanús vagy...érzelmi húrokat pengetsz , ráció helyett..???...propagandista vagy?..( kettős propagandista??) ...:)

Csuti Ördögüző 2016.05.11. 16:45:08

@Khonsu: merkel hívta őket, mind a 1,5 millió az övé.

Vagy árverést csinálhat rájuk a főtéren. Ha senki sem veszi meg őket akkor merkelnek kell kifizetni azt aki viszi őket.

A törököknek fizet, de a tagországoknak nem.....LOL

Moin Moin 2016.05.11. 16:49:21

@zipe moha: Többes!!!

(Ha megfizetne, még Pétert is propagálnám, de tudod, nem tudtunk megegyezni az órabérben... Így marad az Ohrana!)

nevetőharmadik 2016.05.11. 17:03:40

@Moin Moin: Mert a horsztvesszellídet jellegtelennek tartom! Ebben a műfajban a szovjetkomcsik sokkal jobbak voltak, mint a nácik, egy Best of Communism kifejezetten hallgatható (már zenei szempontból, ugye. Tartalmilag még úgy is hátborzongató, hogy én lényegében nem is éltem benne).

(Mondjuk az is igaz, hogy a kedvenc szovjet indulómat nem a szovjetek, hanem az egyik legrohadékabb és pénzéhesebb kapitalista cég készíttette: www.youtube.com/watch?v=lDQ7hXMLxGc )

profilo 2016.05.11. 17:15:51

Komolytalanok vagytok.
Péter, azt mondtad, abbahagyod az írást. Most már muszáj lenne, mert ez kínos.
Az összeesküvés elméletek, a képzelt és vágyott politikai helyzetek elemzését hagyd meg a progresszív Moin-Moin -nak és az ostoba liberális megmondó embereknek.

PomberMaci 2016.05.11. 17:19:24

Istenem... amikor a balliberális oldal aggódik azokon a problémákon amiket ők maguk idéztek elő!

McZozo 2016.05.11. 17:19:41

@borzimorzi: Nezd en egyetertek azzal amit irsz, de azert az is tarthatatlan hosszu tavon hogy a kormanynak az az egy kommunikacioja van hogy mert azok a budos rohadt komcsi libsik ... Es ezzel mindent le tudnak pattintani. Nezd meg a napokban mikor OV t megkerdeztek a parlamentbe matolcsi es polt ugyeirol, az volt a zsigeri valasza hogy maguk cask ne kerdezzenek ilyet mert maguk is loptak. Erdemben az ugyhoz egy hangot nem mondott.
Tizen eve ezt a retorikat alkalmazza a fidesz. Ez ott kezdodott mikor meg a Tokaj hegyaljai ulesrol pereskedtek. Ahol a perben abb akotottek bele hogy nem is volt hivatalos gyules es azt megnyertek aztan a kommunikacio mar az volt hogy ok nyertek a perben mikor cask egy formaisagba kotottek bele es nyertek meg de a kerdes lenyegerol nagy volt a hallgatas. Azota nagyon raereztek ennek az izere es ez megy mindenutt. Az ilyen blogokban is a fidesz hivok is atvettek ezt a retorikat. Barmit ir valami ami rossz fenybe veti fel oket, erdemi valasz nincs hanem vagy terelnek vagy jona komcsizas.

McZozo 2016.05.11. 17:29:27

@Sexual Harassment Panda: Azert nincs igazad, mert az hogy hogy tud kilepni attol fugg hogy van lefektetve az alaptorvenyben. Most is vannak orszagok ahol barmilyen fontos kerdeshez nepszavazni kell es vannak ahool nem kell. TEhat ha ugy akarjak olyan less az alaptorveny hogy nem kell megszavaztatni. Viszont most oszinten ha meg kell is szavaztatni ad egy mennyire konnyu manipulalni a a nepet. Bedobjuk a szemet EU kartyat a migranskartyat stb stb es a nep meris gyuloli az eut. ad ketto meg most mennyire nehez egy valasztast meghamisitani. Ha a fidesznek szuksege lenne ra azt is megtenne. Mindig is irtam hogy aki azt hiszi hgy a fidesz demokratikus modon barmikor is megbukik az nagyon nagyot teved. Ok cask ketfelekeppen bukhatnak belso forradalom (na ilyen magyarorszagon nem lesz) Vagy parton beluli elegedetlenseg mikor elfogy a szetoszthato zseton es akkor belulrol szakd szet.

Sexual Harassment Panda 2016.05.11. 18:02:42

@McZozo: Nem.
A kilépés népszavazáshoz kötött.

inebhedj - szerintem 2016.05.11. 18:38:05

Tekintve, hogy a regnáló hatalom szereplői 26 éve az államból és az EU-ból (Phareból) élnek, sem a DK-nak, sem a Fidesznek, sem az MSZP-nek, sem az Együttnek, sem a Jobbiknak, sem Fodor Gábornak nem jut eszébe kilépni.

Szóval ezen aggódni kábé olyan, mint annak a néninek a tavaly nyári ötlete, aki a vasárnapi zárvatartás jogáért kezdeményezett volna népszavazást a nyitvatartási tilalom közepén.

tamas11 2016.05.11. 18:42:30

@PomberMaci:
megtennéd, hogy megnevezed azt az oldalt, ami nem okozott problémát?

nemecsekerno_007 2016.05.11. 18:52:33

@nevetőharmadik: Akkor te is könnyen beszélsz. Minél többen vagyunk, annál inkább az lesz amit mi akarunk. Nem a "romkocsmában busongó bölcsészek" fogják előrevinni az országot.

nevetőharmadik 2016.05.11. 18:59:25

@Sexual Harassment Panda: Csak aztán ugye nehogy úgy járjon Orbán, mint Cameron, aki belpolitikai okokból kicsit EU-elleneskedett meg kilépősdizett, most meg nem győzi visszatuszkolni a szellemet a palackba. Persze Orbánnál megvan az az előny, hogy ő kedden mondhatja az ellenkezőjét is annak, amit hétfőn, a nyája kérdés nélkül követni fogja.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.11. 19:08:54

Minek kilépni?

Magától szétesik, ha megmarad liberálisnak.

Ha meg az EU ledobja magáról a liberális kényszerzubbonyt, akkor meg nem kilépni kell, henam tovább erősíteni.

A liberalizmus a gond, nem az EU.

lavór 2016.05.11. 19:23:53

@BircaHang Média szerkesztősége:

Előbb Bulgáriát léptesd ki. aztán majd megnézzük, mire jutottatok.

teleorman 2016.05.11. 19:27:05

Csakugyan nagyon vadul hangzik (t.i. a hunexit), a kvótás népszavazáson azért mégis érdemes elgondolkodni. A nép ugyebár nem szereti a migráncsokat, "Brükszel" mégis ránk akarja erőlteni őket. (Most legyen mindegy, hogy mennyit.)A nép meg is szavazza, hogy ebben nem engedhet a kormány. A nép hangját pedig - legalábbis ezügyben - végtelenül figyelmesen hallgató Első Számú Vezető így saját, esetleg jobbik meggyőződése ellenére (bruhaha) is olyan összeütközési pályára (t.i. Brüsszellel és néhány fontos EU-s kormányzattal) kénytelen kormányozni az országot, amelynek a végét már nem lehet belátni. A gazdasági következmények összességükben nyilván nagyon kedvezőtlenek lennének. Ám a maffia belső magja csak nem bánná, hogy a brüsszeli akadékoskodás nélkül még egyszerűbb lenne a közvagyon transzformációja.

Putyinpárti Gyorsnaszád · http://ideogliaiszivcsakrahirjei.blog.hu/ 2016.05.11. 19:46:25

@Sexual Harassment Panda: hát ezt kb soha nem hallottad tőlük, max ti fideszesek adtátok a szájukba, ahogy szoktátok, a szokásos "ha nincs velünk, akkor ellenség" logika alapján, "ha nem gyűlölik őket ész nélkül mint mi, akkor nyilván szeretik őket, és be akarják engedni" :D

zipe moha 2016.05.11. 19:51:18

...pártolni az Eu-t sok féle -képpen lehet...például a megreformálását támogatni, a jelenleg megbukó mag-periféria projekt helyett...például az elitek programjának leváltását, népek nemzetek...a demos európai programjára...ect.

az atlanti propaganda az eddig tálalt köntösben, tovább rejtegetve a szennyes tartalmat...egyszerű hand-banda...

a magyar értelmiséggel kapcsolatos általános bizalom vesztés pedig pont abból táplálkozik, hogy eddig is könnyen ( nem kevésért..) kapható volt lakájnak mindegy mihez...bármihez

ennek folytatásától azt vajon el lehet várni ...csak azért mert mások az arcok , a nevek, de ugyan olyan hazug a szólam...hogy a befolyásoló képesség,a hitelesség visszaáll...hogy lesz foganatja a szónak??

...aligha!!...akkor mire jó..továbbra is sántikálni???....hangulatkeltésre jó, mire másra...meglovagolni az általános bizalmatlanságot és elégedetlenséget...és irányt adni neki..

valójában az atlanti propagandisták orbán komplementerei...egyik sem lenne a másik nélkül..

szükségük van egymásra mint a falat kenyérre mert ÍGY élnek belőlünk meg..

Kiszely ezt írja...( ez már valami..kivételesen..):

"A luxembourgi külügyminiszter a hétvégén egy német tévéinterjúban azt mondta, hogy az európai kérdésekről nem lenne szabad a népet szavazni hagyni, mert ez egy elit projekt. A szavazók pedig ezeket a kérdéseket, mint például a migránsok beengedése a szavazófülkékben könnyen felülírhatják - mondta a politológus.
Kiszelly Zoltán

Juncker szerint nem kellene annyit a népre hallgatnia a miniszterelnököknek, Asselborn pedig azt mondta, hogy a népszavazások Európa halálát jelentik.

Kiszelly szerint Európa jellege megváltozott, a gazdasági elitek leadják a megrendelést, a politikai elitek szállítják a politikai döntéseket, és Nyugat-Európában a médiának lenne az a feladata, hogy az embereket ráhangolja ezeket a döntésekre.

Rosszabbul élnek a nyugat-európaiak

Ez addig működött is, amíg egy nyertes-nyertes játszma volt, de a globalizáció alatt, az elmúlt 10-15 év alatt bekövetkezett változások alatt azt látjuk, hogy a nyugat-európai emberek magukhoz képest rosszabbul élnek, mint régebben. Ezért szavaznak olyan rendszerkritikus pártokra, mert az eliteknek a döntése már nem nép többségének kedvez, hanem csak ezeknek az elit csoportoknak...."

Hát minimum itt kezdődik a tiszta beszéd, tisztelt PKP..

Moin Moin 2016.05.11. 19:55:01

@nevetőharmadik: Na, igen: a zenéhez hasonló emocionális területeken mutatkozik meg igazán, hogy kinek mi rejtezik a lelke mélyén!:-)

(...Tényleg: vajon hogyan is szólhat egy polgári konzervatív induló? Biztos valami "langsamer Marsch" lehet: www.youtube.com/watch?v=AZ8CINJ427o)

Ad Dio 2016.05.11. 20:06:53

Ettől már rettegtünk ezen a héten, nem? Vagy rosszul emléxem?...

Cs 2016.05.11. 20:38:17

FIDESZ meg az EU-ból kilépés! Haha. Jó vicc! A Fidesz politikusainak és holdudvaruknak rossz lesz az EU-ból kilépés. Bukják az EU-s agrár támogatásokat, ügye évi 70.000 HUF/hektár (vajon miért van az összes belebuzulva a földbe?!) Aztán meg jön a nagy érvágás, az EU-s támogatások elmaradása. Amit faszán le lehet osztani a holdudvarnak, amiből persze jön vissza a hálapénz. EU nélkül sokkal kisebb pénz folyik át a kezeik között, kevesebb is marad maguknak. Aztán a végén, ha nincs EU, akkor keresni kell valami, aktuális főellenséget, akire jó rá lehet kenni, minden rosszat.

nevetőharmadik 2016.05.11. 20:50:58

@Moin Moin: (Alighanem, de itt kibékülnék a német klasszikusokkal szívesen: www.youtube.com/watch?v=HFEwH_a4Ark )

Willkommenskultur 2016.05.11. 20:55:43

@teleorman: ' A gazdasági következmények összességükben nyilván nagyon kedvezőtlenek lennének.'

Főleg azért NYILVÁN, mert a nyugati sajtó ezt susogja.

A tény meg az, hogy 2004ig gyorsabban nőtt átlagosan a GDP, mint azóta, az adósság meg normális szinten volt.

Censored Trompf 2016.05.11. 20:57:03

Egyenlőre úgy tűnik, hogy nem mi távolodunk az EU-tól, hanem az EU közeledik hozzánk.
Legalábbis ami a jobboldali politikai fordulatot illeti, bizonyosan.

Megjegyzem persze hogy rossz lenne kilépni az EU-ból.
Nem is akar senki se kilépni.
Marhaság.

Kicsit furcsa is, hogy az előző bejegyzésed arról szól, hogy miért akarnak kilépni, ez meg arról, hogy mennyire szarul járnak majd.

Miközben senki nem mondta hogy ki akarunk lépni, ám ennek az ellenkezőjét többször is.

Kicsit emlékeztet ez a bejegyzés az "Orbán ma ismét megbukott" kezdetű nótákra.
Semmi értelme, de nagyon sokat lehet erről beszélni.

Tamáspatrik 2016.05.11. 22:03:05

Orbán nem kilépni akar az EU-ból, hanem meg akarja szüntetni azt. Ez egyfajta ösztönös törekvés nála, nem tudatos vezérmotívuma. Egy birodalom lerombolásában már részt vett ("Ruszkik haza"-beszéd, 1989 június 16.), a szerepe vitatható, de a lényeg, hogy Ő ÚGY ÉRZI, hogy volt benne lényeges szerepe.
Ezen kívül szintén megdöntött összesen már két rendszert. Van benne egy igen destruktív vonás, már az ős Fideszben feltűnt az erős vonzódása a hatalom iránt. Saját maga fölötti hatalmat nem visel el, egy igazi bajkeverő a nemzetközi porondon.
Másrészt atyáskodóan bánik az alárendeltségi körébe tartozókkal, kb. egy régi vágású magyar földesúr benyomását kelti a számomra.
Nem akar ő EU-t, azt akarja, hogy ő dönthesse el, kivel lép szövetségre, nagy országokkal mindenképp, a németekkel, az oroszokkal, a törökökkel, lengyelekkel. A kicsik véleménye nem érdekli.

anyadmajma 2016.05.11. 22:13:37

mennyi sok hazaáruló bolsevik geci fideszes kommenteleget itt. Csak nem megint igaza van a bloggernek? Akkor szokták ekkora számban kivezényelni őket a pártközpontból.

ijontichy 2016.05.11. 22:20:35

@Gergely Molnar: "nem a kommunisták lopnak" De, valójában a kommunisták (vagy inkább a komcsyk) lopnak. '98-ra ugyanis de facto a fidesz lett az mszmp utódpártja, lévén - miután az orbánklikk a 90-es évek első felében einstandolta a pártot - szépen vontatókötélre fogta - főképp vidéken - az egykori párttitkár-téesz/tanácselnök-erősember-helyikiskirály hálózatot. Ebből/Erre épült a mai fidesz. Idősebbeknek a deja vu feeling nem véletlen :-/

pamut 2016.05.11. 23:12:09

A fideszeseknek nem rossz hanem jó lenne az EU-n kívül.

Okai:
1. Az a tény hogy kint van Mo. az EU-n kívül, következzék az be bárhogyan is, az ő hitük szerint a szabadságharcuk győzelmének és az a gyarmati sorból felszabadulás bizonyítéka lesz.

2. Megszűnik az EU kínos kontrollja, állandó kekeckedése hogy demokrácia meg jog, meg hogy nem kéne reggeltől estig és estétől reggelig lopni. Ezt már nem csak kamuból fogják felszabadulásnak mondani, de a tényleges őszinte hit szintjén is felszabadulásnak fognak megélni.

3. Végre valahára nyílt diktatúrát vezethet be Orbán. Szavazás persze lesz, ahogy Kádár idején is volt, de pont annyit is fog érni. Ő így is zsigerileg irtózik a demokráciától, végre tarkón lőhetné. Hatalma szó szerint élete végéig biztosítva lenne.

4. Épp ezért anyagilag sem járna rosszul. Az ország persze elhasalna, de a végtelen és kontroll nélküli hatalma miatt a ő ezt könnyedén ellensúlyozná önmagának. Ha csak a GDP 1 %-át ellopja évente, az is elég sok milliárd Ft, de többet lopna, ahogy most is többet lop.

5. A kilépést természetesen a hívek végtelen hálája, üdvrivalgása, fanatikus imádata kísérné, ahogy most is. Az orosz függőség a szemükben nem hátrány hanem szintén szép siker lesz, lám, máris olcsóbban kapjuk a gázt, rezsicsöki sokadik rész, ugye milyen jó.

6. Az általános életszínvonal-esést betudnák a függetlenség árának, a szemétmocsokgeci EUSorosgyurcsány ármánykodásának, stb. A fidesz tábora ettől csak erősödne.
Egy fideszest az se zavar ha az anyja meghal kórházi fertőzésben csak Orbán meg Orbán meg épüljenek a stadionok. És ez nem vicc, ez teljesen komoly. Én tudok fideszes tanárról meg ápolónőről is, akik az éhhalál szélén, sorozatos kormányzati átverések, lesajnálások és megaláztatások után is őszinte, mély Orbán-hívők. Ezt kifordult öngyilkos beteg fanatizmust nem bírják felfogni az ellenzéki politikusok és elemzők, ezért nem értenek semmit, ezen porlik szét a semmibe minden elemzés.

Nem hiszem hogy lehetne bármit mondani ami ezeket cáfolná, Orbán személyes érdeke kidobatni az országot az EU-ból. Magasról leszarja a történelemkönyveket, nem akar sem azoknak sem senkinek és semminek megfelelni. Most még elég jól jön az EU-támogatás amiből sokat el tud lopni, de ez pár éven belül töredékére esik, aztán végképp nem lesz semmi oka maradni.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.12. 06:00:14

@lavór:

A helyzet ugyanaz, csak BG le van maradva 5 évvel Mo-hoz képest a folyamatokban, de mér alakul a néphangulat.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.12. 06:06:06

@Ad Dio:

A jövő hét végén fel fog vonulni már az egész nép: 150 éltanár, 15 fekete nővér, 25 éhező ballib milliomos, 150 fizetett álcivil, valamint a PKP mind a 45 tagja, s együtt fogják követelni, hogy Brüsszel azonnal nevezze ki Gyurcsányt és Bajnait, s soha többé ne legyenek választások az országban, mert a nép buta és nem hajlandó önként azt tenni, ami jó neki és a háttérhatalomnak.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.12. 06:09:00

@anyadmajma:

Nekem ma hajnalban telefonált a főnököm, Szergej Szekretov őrnagy, egyenesen Putyin titkos tengeralatti központjából, hogy ébredjek és azonnal kommenteljek, mert fennáll a veszély, hogy a PKP miatt Moszkvában hatalomra jut Soros.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.12. 06:11:09

@Tamáspatrik:

Az EU mára a népek börtöne lett. Mind keleten, mind nyugaton a népek lázadnak a brüsszelita diktátum ellen. A nép egyre kevésbé akar a nagytőke profitja és megalomán emberellenes tervei érdekében élni.

Orbán helyesen érezte meg ezt a hangulatot, ennyi az egész.

lavór 2016.05.12. 08:20:53

@BircaHang Média szerkesztősége:

Nosza, lehet előzni. Minek az időt húzni? Hajrá!
Lássuk a jó példát.

lavór 2016.05.12. 08:31:51

@BircaHang Média szerkesztősége:

Időnként visíthatsz a röhögéstől, mikor ennyi marhaságot írsz le.

Ki a fene tiltja meg mondjuk neked, hogy ne költözz Szíriába, marha olcsó most arrafelé az ingatlan. Mehetsz akár Észak-Koreába is, Oroszországba, Kínába... Nem kötelező az Unió területén sínylődnöd. Max. az az érzésed lesz, hogy mindenki szembe jön... De majd vigasztal az az érzés, hogy csak te vagy a helikopter.

teleorman 2016.05.12. 10:02:23

@Willkommenskultur: ez így igaz. De miért? Mert akkor még a viselkedtek a kormányok, az EU csatlakozás ugyanis fontos volt. A csatlakozás érdekében még lehetett ésszerű, de népszerűtlen döntéseket is hozni. A teljes felelőtlenség akkoriban, a csatlakozás környékén szabadult el és döntötte romba a "növekedési potenciált". Mint ahogyan az is igaz sajnos, hogy a magyar gazdaság felszámolásáért mi magunk sokkal többet tettünk, mint a "rohadt EU". Ahogyan privatizáltunk, ahogyan közbeszereztünk, ahogyan az állam költekezett és ahogyan loptunk ebből. (Már aki persze, nem mindenki.)

Az EU-n kívül meg biztosan nagyon jó lenne. Elvégre olyan sok magyar tulajdonú, EU-beli országok tulajdonlásától független, nemzetközileg is brutálisan versenyképes ipari- és agrárvállalkozásunk van. (Pld. Mészáros Lőrinc cégbirodalma!) Ezek ugrásra készen várják, hogy a teljesen szabad piacrajutás hiányában is taroljanak ezeken a piacokon. Végre majd a keleti nyitás is kiteljesedhet. Nagy jólét pedig akkor lesz itt, ha majd Türkmenisztán és Mongólia, nem Németország vagy Ausztria lesz a legnagyobb kereskedelmi partnerünk!

Csuti Ördögüző 2016.05.12. 10:12:14

@teleorman: tökmind1 mert 2004 előtt sem voltak versenyképesebb magyar cégek, mégis gyorsabban nőtt a gdp és kevésbé volt magas adósság

Nem állítom h eu nélkül most minden fasza lenne, de az ellenkezője sem igaz.

McZozo 2016.05.12. 10:34:25

@Cs: CSak azt felejted ki hogy 2020 ra vegeternek az eus tamogatasok, lejar a felzarkoztatasra meghatarozott ido. Hogy mi less utana meg nem tudni, de a jelenlegi helyzetben mikor durcas kismalacot jatszunk az eu val szemben es mar most sokan azt pedzegetik hogya tamogatasokat el kene zarni, nemlennek meglepve ha erdemi lovet nem kapnank. na most ha elzarul a penzcsap akkor az eu cask nyug a banandiktatura nyakan

McZozo 2016.05.12. 10:38:45

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem a Diktatorum ellen lazadnak, hanem az ellen hogy rosszabbul elnek mint negy eve, es aztan a vilagtortenelemben mindig ilyenkor megjelennek szajhosok akik megmondjak a tutit. Es ugye konyebb azzal politizalni hogy mindezert a szarert nem mi vagyunk a felelosek hanem a sargak a feketek a pirosak ...
A sok Birca meg bologat es tapsol, aztan meg mikor mar jon a diktatura arnyoldala akokr meglepodik.

Cs 2016.05.12. 11:48:01

@McZozo: Dehogy érnek véget. Lezárul a következő etap. Mivel az ország nagy része továbbra is EU átlag alatt lesz, bőven fog jönni pénz. Az agrártámogatások meg teljesen függetlenek ettől. Ha Orbán kilépne az EU-ból, a slepje lenne az első akik felhúznák az első lámpavasra.

McZozo 2016.05.12. 14:23:36

@Cs: En ugy tudom hogy egyenlore ez az utolso etap az eredeti megallapodasok szerint. HA majd ugy dontenek hogy folytatjak akkor lehet jon a penz megint de egyenlore ez nem biztos, plane abban a fenyben hogy most majd a menekultekre ontik apenzt es a nemetek mar pedzegettek is hogy eztan nem less annyi penzuk az uj tagallamokra mert nekik is kell majd.

Tamáspatrik 2016.05.12. 20:11:47

@zipe moha: Kádár-rendszer mint olyan csak egy teória, valójában nem létezett. Kádár egy nagyon ügyes sakkjátékos volt, aki a birodalmi központtól viszonylag jelentős mértékű autonómiát kiharcolt állam kormányzója volt. (Az autonómia nem az ő érdeme, hanem az 56-os forradalmároké.)
Ő mint elnök funcionált és számos kormány és politikai irányzat váltotta egymást.
1956-63: teljes önkényuralom, de egy picivel mégis szabadabb mint az '50-es évek, amitől a gazdaság egy kissé beindult.
63-70: Amikor a szocializmust ötvözték a kapitalizmus pár elemével, a legsikeresebb időszak, a gazdaság szárnyalt. A legtöbb sikeres ország (pl. Finn, Svéd, Japán) ezt tette, ötvözött különféle ideológiai elveket és eszközöket.
70-80: teljes stagnálás, a gazdaságunk átalakulása lemarad, eladósodásunk kezdete
80-85: izgalmas időszak, mert megint beindult sok kisvállalkozás és megint beindult a gazdaság is, ez megint a kapitalizmus oltása a szocialista gazdaságba.
Viszont itt már történtek olyan visszaélések is az MNB részéről, amiket írtál, hasonlóan a rendszerváltás utáni időszakról. Emiatt kétarcú ez a szakasz. Ja, itt a lengyel forradalom kaparta ki nekünk a gesztenyét, azért jöhettek a reformok.
85 után jött a szétesés. Nemzetközi szinten, nem csak nálunk. A hajót a parancsnokok hagyták magára, a gépházban levők ezt nem is vették észre. A pártelit nagyravágyóvá vált, az ideológia teljesen kiüresedett. Senkit nem érdekelt a vállalatvezetők közül sem a magyar vállalatok sorsa, csak a saját pecsenyéjük...
90-ben aztán ennek a levét itta már az Antall-kormány.

zipe moha 2016.05.12. 21:01:22

@Tamáspatrik:

...örülök, hogy hozzászóltál a múlt eme szeletéhez akár
..jól látszik, hogy mennyire feldolgozatlan kibeszéletlen és szintetizációt szabotáló, tapasztalatok feldolgozását-és beépítését nélkülöző a magyar történelem

...nem a demos bűne...neki minden korban rohanni kell új értéket termelni...gyerünk, gyerünk, mindegy mi volt-hogy volt...az idén is ki -és el kell hajtani legalább 3 millió szarvasmarha- egyenértéket, huss ...és jövőre is ...nincs idő eszmélni Unga-Bungán , naná baj is lenne belőle....vagy épp egy új kor nyitánya..viszont oda lenne Unga-Bunga, az ingyenminden helye..

....közhely , de igaz:

" aki pedig nem ismeri a maga múltját, arra kényszerül, hogy megismételje azt..."

hát, nem pont erről szól a magyar történelem??

...viharos gyorsasággal robogunk ismét ebbe az irányba... a józan ész mindössze apró kavics..

zipe moha 2016.05.12. 21:16:37

@Tamáspatrik: ..megajándékozlak ezzel a munkával...komoly , igényes tárgyilagos...tisztelet érte a kidolgozóinak...bizony , ilyen értelmiségiek is élnek közöttünk..oszlassunk is el a segítségükkel egy nagy erővel szuggerál mitoszt:.." a nép túlfogyasztott, ezért bukott a szocializmus...hitelekből éltünk"

...nézd csak meg, hogy mi történt valójában...pontosan és világosan látszik..jó olvasást:

www.penzriport.hu/letoltes/Magyar_allamadossag_keletkezese_1973_1989.pdf
süti beállítások módosítása