1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.09.08. 21:55 HaFr

Tragikus korban élünk

Amikor egy civilizáció nem tud megfelelni a saját magas igényeinek, avagy szükségképpen kirekesztővé kell válnia, mert az igényei érvényesítéséhez gyenge, akkor csak rossz választások vannak a civilizáción belül. Ilyen korban élünk, amiről éppen olyan kevéssé tehetünk egyenként, mint azok, akik igényt tartanak ránk. Akiknek a mércéje az egyes ember, a jogai és a boldogsága, a humánum mögé odatennék a közösség pénzét, és csupa optimizmussal tekintenek az emberi harmónia lehetőségeire, valószínűleg nem tévednek nagyobbat, mint akik nagyobb kincsnek tekintik a sok-sok ember életével és nem ritkán halála árán létrehozott európai és magyar kultúrát, mint az egyes ember vágyait és életét, és féltik e kultúrát azoktól, akik most éppen kiszolgáltatottnak tűnnek, de könnyen öntudatra -- és nem éppen európai öntudatra -- ébredhetnek. A helyzet tragikumát éppen az adja, hogy nincsen veszteség nélküli megoldása. (És itt nem számolok az egyoldalúan vesztes forgatókönyvekkel, amelyek szerint terrorhullámba, kulturális és vallásháborúba, vagy éppen teljes kulturális relativizmusba sodródhat Európa a saját területén.)

Most hiába bánunk -- ami mellesleg kötelesség -- emberségesen a bejövő embertársainkkal, nyilvánvalóan előbb-utóbb le kell zárni az utat előttük. Ha nem a második százezer, akkor a második millió ember előtt, és aki elég reálisan gondolkodik, akkor tudnia kell, milyen jelenetek fogják ezt követni a magyar határon. Vagy hányadik millió előtt kelljen ennek megtörténnie? Nem kvantitatív, hanem minőségi (elvi) döntést kell hozni. És mi legyen ez?

Akik most vakon ordítoznak bele a nyilvánosságba és félig-meddig ideológiai-politikai elhivatottságból vádolják hol embertelenséggel, hol nemzetietlenséggel és hagyományellenességgel a másikat, azok vajon megfontolták-e a másik tábor véleményét (igazát) is? Ha meg is, a magyar nyilvánosságban ez nem jelenik meg, mert már jó ideje képtelenek vagyunk beszélgetni egymással, ezért nem is vagyunk képesek több-kevésbé konszenzusos álláspontra jutni, hogy enyhítsük az eddigi és várható döntéseink súlyát.

Szokja meg mindenki: ez egy olyan helyzet, ami miatt az ember: ember. Az élet tragikuma miatt. Ami aztán a jobb közösségeket összehozza, a rosszabbakat csak még jobban szétforgácsolja. Erről is döntenünk kell. Európa nem lehetséges (keresztény és humanista-aufklérista) emberiesség, de a nemzeti kultúrák és hagyományok ereje nélkül sem (amelyek formálódnak ugyan, de radikálisan formálni nem lehet őket nagy traumák nélkül). A problémánk, hogy Európának mindkét pillére meggyengült az utóbbi évtizedekben a  fogyasztói társadalmak nyomása alatt, de attól még a civilizációnk legnagyobb értéke, a történetiségéből táplálkozó egyensúlya nem borult fel. Ezt az egyensúlyt kell mindenáron megőriznünk, és erre tekintve kell a bevándorlás kérdését kezelnünk. És ki tudja, ezzel akár nőhet a megbecsülésünk a saját civilizációk alapértékei iránt is.

85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr317771356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

integrans 2015.09.09. 00:02:46

- A súlyos rendkívüli helyzetekben azok tudnak hatékonyan problémát föloldani, akik előzetesen alaposan megismerik és helytállóan megértik a ténylegesen kialakult helyzethez vezető okokat, és a kialakult helyzet hatás ok - okozati tényezőit is alaposan megvizsgálják, és közben tárgyilagos helyzetelemző/hatásvizsgáló módon a megoldás helytálló kiindulópontjait is feltárják!

Mit okoz elsőként, mint általános és önkéntelen reakciót a társadalmakban, a hol népvándorlásnak, hol menekültválságnak aposztrofált történelmi méretű cselekmény?

Félelmet. - Tehát a helyzet önmagában is megfélemlítő. Vagyis hatásában igen nagy mértékben beszűkíti a társadalmak tagjait. Ez az állapot meg azzal jár együtt, más lényeges és hatalmas társadalmi bajokról elterelődik a figyelem. - Cui prodest?

A félelmet, a félelmi politikákat megszokni/elfogadni totális tévút.

“Az okos emberek megoldják a problémákat, a zsenik pedig megelőzik őket.” Albert Einstein

KullWahad 2015.09.09. 02:08:39

@ integrans - a félelemmel kapcsolatban igazad van.

Mi volt II. János Pál pápai jelmondata?
"Ne féljetek!"

Persze könnyebb ezt kimondani - leírni, mint emberek, egyének millióinak felismerni és legalább megpróbálni követni a tanácsot. És akkor még a tömegpszichózis bárhol, bármikor kitörhető esélyéről szó sem esett.

Toportyán Zsóti 2015.09.09. 07:23:29

Reagan óta leépül a kereszténység nyugaton,amerikai-szaudi pénzen elszabadultak a szélsőséges iszlamisták keleten,mára beérett a szorgos munka gyümölcse.

zipe moha 2015.09.09. 07:46:31

..."A problémánk, hogy Európának mindkét pillére meggyengült az utóbbi évtizedekben a fogyasztói társadalmak nyomása alatt, de attól még a civilizációnk legnagyobb értéke, a történetiségéből táplálkozó egyensúlya nem borult fel. "....

Akkor azt rögzítsük is, hogy a meggyengülést nem a "szocializmus", kommunizmus", "fasizmus" okozta....hanem a "szabad világ"-ot leuraló hazug módon leuraló neoliberalizmus...annak eszközeivel az eltizmussal, az áldemokráciával, a hitelpénz rendszerrel, a korrupcióval, a tömeg fogyasztóvá silányításának manipulációjával ect....érdemes rögzíteni a kiinduló pontot a megjavításhoz, mert csak bolond ember gondolja, hogy a javítás ugyanazokkal a módszerekkel és ideológiákkal menni fog, amik a romlást okozták...és ez a tragédia, mert akik abban érdekeltek ami eddig volt akkor is ezt a modellt erőltetik ha ez már nyilvánvalóan a pusztulásba viszi Európát és nemzeteit...és akik mást mondanának valóban megjavítani képesek lennének...nincsenek ! ez a tragédia

zipe moha 2015.09.09. 07:56:43

@zipe moha: ...annak eszközeivel az elitizmussal, az áldemokráciával, a verseny kizárásával, a hitelpénz rendszerrel, a korrupcióval, a tömeg fogyasztóvá silányításának manipulációjával, a monopolizációval, a modern gyarmatosítással , a refeudalizációval a perifériákon ect

Lexa56 2015.09.09. 08:31:04

Magam is ezt mondogatom egy idő óta. A mi civilizációnk a ciklikusan fejlődő civilizációk közé tartozik (Szmodis J. Kultúra és sors c könyvében leírt modell szerint), ami azt jelenti, hogy ellentmondáások mozgatják a csúcspontig, ahol azok mintegy ellentétükbe fordulnak és dezintgerálják a társadalmat. Ez történt a görög és római kultúrával is. Mindenestre Európát is utolérte a nemezis, túltejeszkedett saját lehetőségein. (Ezt nem azért mondom, mintha lett volna más választása). Az agresszív és erőszakos Európának mindenestre sikerült sokkoló hatásával revitalizálni olyan hosszú ideje félálomban szendergő civilizációkat, mint a kínai vagy az indiai. Lehet, hogy most az agresszív és erőszakos iszlám teszi meg nekünk az a "szívességet", hogy a maga sokkhatásával újraélessze az elalvóban levő európai kutúrát. Ez azonban csak nagyon sok fájdalom és veszteség árán lehetséges. Mások úgy látják, hogy a széteső civizációk szenvedő proletariátusa (nem marxi értelemben) szüli meg azokat a magasabb vallásokat, amelyek mintegy bábként hordozzák a későbbi, újabb civilizációkat. Mi is egy ilyen idő előtt állunk, amely azonban még hosszan vajúdhat, mielőtt az új megszületik. Ahogy Gandaf modja a gyűrűk urában: nem mi döntjük el, hogy milyen korba születünk, de az rajtunk múlik, hogy mit kezdünk a rendelkezésünkre álló idővel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.09. 09:23:56

@Lexa56: marx és gandalf -- megérte felkelni ma! :)

profilo 2015.09.09. 09:49:46

@Toportyán Zsóti:

Mi a fene Zsóti?
Te nem szoktál ilyen kérlelhetetlen,ilyen szigorú lenni!
Pláne nem amerikai barátainkkal.

2015.09.09. 10:22:05

@KullWahad:
a zsidók is ezt mondogatták. aztán mire mentek vele.

Khonsu 2015.09.09. 13:06:38

@zipe moha: Még néhány évig van idő a javításra, utána már csak a reset marad.

zipe moha 2015.09.09. 14:32:16

@Khonsu: igen igy van!...és hol vannak a javítani akarók....én csak maszatolókat, elkenni akarókat látok...mint mindig

zipe moha 2015.09.09. 14:34:03

kb 1% érdekelt a resetben...99% nagyon nem...nem a resetben

Exploiter 2015.09.09. 17:17:22

@tralalala:

Az ilyenek hasznosak a fiataloknak, megtanulja helyén kezelni a moralizálgatást, illetve az élmény ráébreszti a zsenge lelket, hogy a fizikai erőszak milyen egyszerűen képes meghatározni az egyén énképét.

abdul hackeem 2015.09.09. 17:19:32

@zipe moha: Ki is lenne az, aki erre kepes?
Azt, akit lehet...

Khonsu 2015.09.09. 17:36:53

@tralalala: Nem jó ezt látni, de az igazság az, hogy ilyen jelenetek nagy lökést adnak az eljövendő klaszterizációnak. Mondhatnám, a történelmet és a rendszerek evolúcióját látjuk egyenes adásban.

Szalay Miklós 2015.09.09. 17:47:12

Egy módszeres és (szerintem) körültekintő, kiegyensúlyozott összefoglaló a menekültkérdésről, megoldási javaslattal:

egyvilag.blog.hu/2015/09/09/egyeb_a_menekultkerdesrol

Khonsu 2015.09.09. 17:49:07

@zipe moha: Arra a resetre bizony az 1% is nagyon ráfaraghat. Ők épp a jelenlegi állapot fenntartásában érdekeltek, azért is jutott ide a világ. (tisztelet a kivételnek)

Amikor már nagyon elbillentek a dolgok és pattan a húr, akkor gyors, erőteljes események kíséretében új egyensúlyi állapotot vesz fel a rendszer.

Valószínű, hogy ez nem sokban fog hasonlítani a jelenlegi állapothoz, ezért egy ilyen változás esetén a mai 1% és 99% felosztás már teljesen értelmét veszti.

zipe moha 2015.09.09. 19:12:59

@Khonsu:
...nem egészen! sajnos a történelem mutatja...az uralom mindössze átalakul és eszközt vált, mert hydra...kik azok akiknek a pusztítás, rombolás és az újjáépítés is egyaránt előnyös...az 1%...vagy a 99%??? nem az utóbbi..ők az áldozatok

zipe moha 2015.09.09. 19:21:59

@Khonsu: ..egy reset nem más mint a bűnjelek eltüntetése és felkészülés a hatalom-és vagyon átkonvertálására, áttranszformálására...

"Ők épp a jelenlegi állapot fenntartásában érdekeltek, azért is jutott ide a világ. (tisztelet a kivételnek)"...csak addig, míg a belátás meg nem történik és ki nem mondatik: " menthetetlen"...ekkor beindul a transzformáció..

"mikor már nagyon elbillentek a dolgok és pattan a húr, akkor gyors, erőteljes események kíséretében új egyensúlyi állapotot vesz fel a rendszer.".......ezt kifejthetnéd, hogy érted..... a tömeg kiegyensúlyozza a szervezetlenségét, a vezető nélküliségét, a hatalom -vagyon -és eszköznélküliségét???...az 1% rendelkezik mindezzel

"Valószínű, hogy ez nem sokban fog hasonlítani a jelenlegi állapothoz, ezért egy ilyen változás esetén a mai 1% és 99% felosztás már teljesen értelmét veszti. ".....arra gondolsz, hogy megint egy bábszinház lesz csak egy másik... más darabbal , más bábokkal??...:).....

zipe moha 2015.09.09. 19:35:36

@Khonsu: ...nézzük csak a resetet ( készül szépen) potenciálisan 2 vallásháború, 1 világháború, 5-7 lokális háború, 10-14 polgárháború..a 99% pedig csak bambán bámul van aki rettegve kuksol van aki csomagol

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 08:10:43

Török Gábor jó szokását megtartva higgadt írásában elemzi, mire is vezethet ez az itteni blogon is tapasztalható irracionális gyűlölködés, sajnos nagyon igaza van.

De idézhetünk a hvg-ből is:
hvg.hu/vilag/20150909_Nemet_hirteve_Orban_Viktor_a_gonosz_akine
'A német ntv.de szerint a magyar kormányfő a hivatalos Európában azért nem kedvelt, mert a menekültválságban azt mondja, amit Brüsszelben senki nem akar hallani: Európának le kell zárnia határait. Brüsszel a magyar politika elleni támadásokkal arról is el akarja terelni a figyelmet, hogy az Európai Unió migrációs politikájában jelenleg "minden rosszul megy, ami egyáltalán rosszul mehet" – olvasható a cikkben.

A hét személyisége: Orbán Viktor; a gonosz, akinek igaza lehet címmel jelent meg kommentár az n-tv német televízió honlapján Wolfram Weimer tollából. A cikk szerint Magyarország miniszterelnöke az elmúlt időszak menekültdrámájában az EU-vezetés ellenségképévé vált, ugyanakkor bűnbakként is szolgál Brüsszelben, amiért az EU migrációs politikája csődöt mondott.

A magyar kormányfő a cikk szerint a hivatalos Európában azért nem kedvelt, mert a menekültválságban azt mondja, amit Brüsszelben senki nem akar hallani: Európának le kell zárnia határait; az arab világból érkező bevándorlóáradat egy katasztrófa; ilyen sok muzulmánra nincs szükség, a többségük gazdasági menekült; Németországnak nem kellene annyira nagyvonalúnak lennie. Egy nap sem telik el anélkül hogy ilyen – politikailag inkorrekt – hangok ne hangzanának el Budapestről – írta Weimer.

Emlékeztetett: az osztrák televízióban Orbán Viktor félreérthetetlenül követelte, hogy Ausztria és Németország végre tartsa be az EU-jogot, és "világosan jelentsék ki", hogy nem fogadnak be több menekültet, különben hamarosan sok millió ember özönlik Európába, és lerombolja az itteni kultúrát.'

SOSEM késő abbahagyni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.10. 08:57:57

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: nem tudom, miféle gyűlölködésről beszélsz -- ha a kritikát tekinted annak, ami minden egyes ponton alá van támasztva, de bajosan tekinthető gyűlölködésnek, akkor meg azét nem értem, minek irkálsz ide -- szenvedni akarsz? Török Gáborról meg hadd ne.

Khonsu 2015.09.10. 09:06:07

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Azt szerintem tőlünk nyugatabbra is belátja a többség, hogy a milliós nagyságrendű bevándorlásnak vannak kockázatai a jövőre nézve, de egyben azt is felismerték, hogy a kiváltó okok helyi kezelése nélkül ekkora tömeget megállítása nagyjából annyira esélyes, mintha a gyorsvonatot akarnák puszta kézzel megállítani.

A sikerhez minimum tengertől tengerig kéne falat építeni, és nem ám pengésdrótot, hanem az izraeli védőfalhoz hasonló 5-6 méteres betont, őrtornyokkal, katonákkal, tűzparanccsal. És még úgy is sokan átjönnének. Az USA végigfalazta a déli határát, nagyon durva határőrizetet tart fenn. Az eredmény ~53 millió latinó az országban, és egyre több. Több már ott az alagút mint Svájcban.

Amíg rendet nem tesznek a kibocsátó országokban, addig ez nem állítható meg. Erre pedig nem igazán mutatkozik szándék az illetékesek részéről. Ha nem ez, akkor marad a "B terv", kezdeni kell valamit az érkezőkkel.

Mivel feltételezik és feltételezzük, hogy Orbánnak van annyi esze, hogy ezt ő is belássa, átlássa, onnantól elég világosan látszik, hogy egy semmire sem jó határzár és egyéb intézkedések erőltetése nem szól másról, csak belpolitikai kampányról. Mellesleg a menekültáradat itteni feltorlódását okozza, ami kampánynak megint csak jó, mert lehet velük riogatni, de az amúgy sem kicsi problémát tovább súlyosbítja.

És akkor a szolidaritást és egyéb európai értékeket, amiket most (szavakban) annyira meg akarnak védeni még nem is említettem.

Khonsu 2015.09.10. 09:30:00

@zipe moha: Az előző rendszer összeomlását kísérő kaotikus állapotot követően megjelenik egy új, vagy akár nem is annyira új, de jelenleg mellőzött rendszer, ami betölti az űrt, és beáll az új egyensúly. Legrosszabb esetben akár egymással rivalizáló hadurak és valamiféle feudális struktúra formájában, mint ahogy az jelenleg is látható néhány helyen. A káosz végül mindig "kivirágzik" és valamilyen formában újjászerveződnek az emberek.

Khonsu 2015.09.10. 09:38:00

@zipe moha: Adj még hozzá egy gazdasági összeomlást, éghajlati katasztrófát és az ez által okozott globális élelmezési válságot. Néhány új és régi, de ismét előretörő ideológiát, azok keverékeit. Mindezt helyezd high tech környezetbe és már kezdesz közelíteni ahhoz ami jön.

explanatus 2015.09.10. 10:03:05

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: @Khonsu: Orbán és Merkel hasonló karakterek, talán ezért is a nagy ellenszenv a másik iránt. Mindketten, mindenben nyerni akarnak és nyernek is. A hogyan a nagyon érdekes. Mindkettőjüknek kell egy ellenség, akit legyőznek. Csak néhány „győzelem”:

Volt egy időszak amikor a németeknél szinte naponta voltak győzelmi jelentések a médiában, hogy a nagy építkezéseknél mennyi illegális (keleti) munkavállalót fogtak. Aztán legyőzték Svájcot a „lovassággal”, majd a görögöket a trojkával. Most éppen a magyarokat győzi le Gutmensch Merkel.

Orbán hasonló győzelmekkel büszkélkedhet: Legyőzte a multikat, a rezsit, és most éppen Európát menti. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy lássuk mindegy mi jön, ha lesz egy mozzanat benne, amit le lehet győzni, akkor legyőzi.

Ezek a győzelmek a németeknek megadják az érzést, összefoghatunk a rosszak ellen és győzünk, itthon meg a jól megmutattuk nekik érzés újabb és újabb győzelmek felé visz bennünket.

Mára mindketten megtalálták azt a pontot, ahol pontokat szerezhetnek. Ez pedig a médiában a kép-videó háború. A gonosz magyarok és a német, osztrák jóemberek (Gutmensch) világsajtót bejárt képei után itt az ész megáll sorozat legújabb epizódja, mert fölöttébb különös, hogy a magyarokat fenyegető fiú képe után, azonnal jött válasz a gyerekkel elbotló apa videóval.

A szomorú ebben a csörtében, hogy mindkét fél saját győzelmeit használja fel hatalmának megtartására és a legkevésbé se érdekelt a megoldásban. Merkelnek azért is jött kapóra a helyzet, mert így feledtetni tudja, hogy mégsem sikerült a Hindukusnál megvédeni Európát.

zipe moha 2015.09.10. 10:13:28

@Khonsu:..." Mindezt helyezd high tech környezetbe és már kezdesz közelíteni ahhoz ami jön.".....rendben, és hogyan nem jön???...engem elsősorban az érdekelne, hogy hogyan ne ismételjük meg a tragédiákat...rossz kimeneteket lefékezni, értékessé alakítani, ez a művészet....arra kell viszont rájönnöm, hogy az általános flusztáció szinte kívánja a tragikus véget..talán ez a káini természet levethetetlen következménye...kösz nem, ha nem lehet értéket teremteni csak silányságot akkor nem kell

zipe moha 2015.09.10. 10:19:21

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:
Török Gábor a valaha volt legértelmesebb bejegyzésének ez a címe: " Nekrológ"

és ezek az első mondatai:
"A politikai elemzés halott. Megölték. Megöltük. S még az sem biztos, hogy sajnálni kell ezért. "....itt le kellet volna húzni a redőnyt, de hát a megélhetés...nem igaz,Gerő Zoli a te barátod is lehetne????

egyetmondok 2015.09.10. 11:02:36

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:
Orbán sajnos már nem tudja abbahagyni,és minél inkább folytatja,annál képtelenebb helyzetbe zúgatja magát.
A hitelessége ti.zéró,hiszen 2010 óta az ellen folytat nemzeti szabadságharcot,amelyet most meg akar menteni. Ilyen nincsen.
Nem szabad hinni neki. Ezt fontos mindig hangsúlyozni,hát hiszen csak beszél,beszél és beszél,amit - magától tudjuk - nem érdemes figyelembe venni.

egyetmondok 2015.09.10. 11:30:28

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:
" Európának le kell zárnia határait; az arab világból érkező bevándorlóáradat egy katasztrófa; ilyen sok muzulmánra nincs szükség, a többségük gazdasági menekült; Németországnak nem kellene annyira nagyvonalúnak lennie. " --

ilyeneket mond ez a legvilágosabb beszédű mi emberünk,Orbán úr. Nos:

1. Európának kéne lezárni a határait? S akkor Szerbia nem Európa.
2. Ilyen sok muzulmánra nincsen szükség. Oké,de akkor mennyire van szükség? Az ausztrál miniszterelnök a minap - szerintem helyesen - feladta az állam eddig álláspontját,és közölte, hogy 12000 szíria migránst fogad be az ország. Magyarország mennyit?
3. Mit jelent Orbán úr szerint az "annyira" nagyvonalúság a német állam esetében ? És a magyar állam nagyvonalúsága ?

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 13:22:17

@Khonsu: röviden összefoglalva: ne tegyünk semmit, meg se kíséreljük hogy legalább a legális belépők felé kényszerítsük a 'bevándorlókat', úgyis azt csinálnak, amit akarnak, lehetetlen megállítani őket.

Ez is egy álláspont, de nem hinném hogy a népek rokonszenvét, támogatását elnyernéd vele.
Blogot írni, kommentelni, médiát csinálni ezzel a szemlélettel lehet, mást nem nagyon.

Aki viszont azt gondolja, az mégsem normális
hogy egy ekkora Európa mindössze ennyit tudjon tenni a saját jövője érdekében, az nekilát a rendelkezésére álló eszközöket felhasználni, megvédeni magát.
Nem feltűnő, hogy a V4-ek meglepően egységesek már ebben a kérdésben?

Mert te pontosan azt írtad le, hogy tegyük fel a kezünket, kapituláljunk az ISIS előtt, adjuk meg magunkat, lesz ami lesz.

Mit gondolsz, ha még néhány hétig a határokon átrobogó menekültáradat tényleg eléri Németországot, ők is ezt fogják tenni?

Még az előőrs sem ért oda, még tapsikolnak derék jogvédőik, még hívogató táncot is lejtenek, gyertek csak gyertek aranyoskáim!

Kertész Imre hihetetlenül világosan megfogalmazta majd egy évtizede, mi vár Európára a liberális demokráciák eszétvesztett uralmából.

Minél tovább tart ez a hihetzetlenül rövidlátó, ostoba, európaellenessége az uralkodó libdemmnek, annál súlyosabb lesz a következmény.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 13:23:44

@zipe moha: hogyne zipe, neked van igazad, csak várjál szépen a virtuális világodra, míg el nem jő ...

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 13:30:37

@explanatus:
'Orbán és Merkel hasonló karakterek, talán ezért is a nagy ellenszenv a másik iránt. Mindketten, mindenben nyerni akarnak és nyernek is. '

Mondhatnám azt is, kicsit csalódtam benned, de nem mondanék igazat.

Ennyit látni egy politikusból, hogy csak nyerni akar, minden áron hatalmat magának, ja meg sok pénzt, ...

De akkor miért akarná feledtetni, hogy a hindukusnál nem tudta megvédeni Európát, ha egyszer esze ágában sincs, csakis a hatalmával törődik?

'A szomorú ebben a csörtében, hogy mindkét fél saját győzelmeit használja fel hatalmának megtartására és a legkevésbé se érdekelt a megoldásban. '

bakker, tényleg el kell menekülnöm innét, ide erősebb gyógyszer kell mint a 100 mgramos Leponex

szomorkás barátsággal!

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 13:36:40

@HaFr:
'nem tudom, miféle gyűlölködésről beszélsz '

mindig a másik gyűlölködik, nyilvánvalóan.
Ginsberg írta jó régen (nem, nem az Eörsi fordítása):

'Amerika te nem akarsz háborút
csak az a gonosz orosz akar
az orosz az orosz meg a kínai
meg az orosz!'

zipe moha 2015.09.10. 13:48:44

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: "hogyne zipe, neked van igazad, csak várjál szépen a virtuális világodra, míg el nem jő .."
..tudom, hogy igazam van ...bár ez nem attól van , hogy okos vagyok, hanem attól hogy a megismerés után tényszerű, tiszta józan álláspontot foglaltam el...nem pedig azt amit kell vagy illik...... ezért nem veszek már részt benne...ellentétben veled
ui: legitim dolog és jogos törekvés kiszolgáló erőfeszítéseket elcserélni egzisztenciára...bizonyos létformák esetében talán, más létformák szerint meg nem

bétaverzió 2015.09.10. 13:53:10

Benned egy Jeremiás veszett el. De az antinómia európai lelkiismerettel feloldható.

jobbegyenes.blog.hu/2015/09/09/szomoru_de_igaz_nincs_jogotok_a_jobb_elethez

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 14:01:38

@zipe moha:
'legitim dolog és jogos törekvés kiszolgáló erőfeszítéseket elcserélni egzisztenciára...bizonyos létformák esetében talán, más létformák szerint meg nem'

miféle erőfeszítéseket cseréltél el egzisztenciára? erről még nem írtál!

zipe moha 2015.09.10. 14:04:20

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: ...basszus ez nagyon gyenge gyere vissza 5 év múlva...:)))

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.10. 14:10:50

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: vicces vagy, hogy ezt ide, ez alá a poszt alá, legalább találtál volna valami fájóan orbánozót

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 14:17:57

@HaFr: mi fáj, gyere mesélj, mondj el mindent, tőlem ne félj ...

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 14:19:51

@HaFr: pardon, figyelmetlen voltam a zipének szántam
kérem, ne bánccson!

explanatus 2015.09.10. 14:31:55

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: „De akkor miért akarná feledtetni, hogy a hindukusnál nem tudta megvédeni Európát, ha egyszer esze ágában sincs, csakis a hatalmával törődik?”

de.wikipedia.org/wiki/Todesf%C3%A4lle_bei_Auslandseins%C3%A4tzen_der_Bundeswehr

Háááátmert tíz év alatt több, mint száz német katona esett el a harcokban, és nemhogy stabilabbá vált volna a térség, hanem annyira destabilizálódott, hogy elért bennünket is. Szétesett országok az eredmény. Ezt az arab tavasszal próbálták ellensúlyozni, de az még inkább káoszossá tette az addigi helyzetet.

Nem tudom, hogy te miben látod, hogy ez a megoldás? Az az érzésem, azért gondolunk mást ugyanarról, mert mást jelentenek számunkra a szavak. Ez a megoldás NEM megoldás.

Ki kérdezte a menekülteket nekik mi lenne a megoldás? Nem hiszem, hogy olyan könnyű otthagyni egy akármilyen szegény szülőhelyet, ahol felnő az ember, ahol az emlékei vannak, a halottai, az álmai, a jövője.

Az a hír járja egy menekült, a befogadó gazdagabb országoknak több, mint tízezer eurójába kerül évente. Én azt mondanám, tessék a világnak példát venni a lengyelek második világháborúban mutatott cselekedeteikről. Miután egy lengyel beért egy számára biztonságos zónába, az volt az első dolga, hogy önkéntesként felkészült a fegyveres harcra azok ellen, akik miatt földönfutóvá vált.

Ha ezt a milliószor tízezer eurót arra használnák fel, hogy a menekülteket kiképezzék hazájuk védelmére többet hozna nekik is meg az egész világnak, mint ami most van. Így csak veszíthetünk, ők is, mi is, leszámítva néhány esetet, amit majd, mint követendőt sikersztoriként fognak tálalni.

Az én olvasmányélmenyeimben Musza Dagh negyven napja és hasonlók, olyan népekként maradtak meg emlékezetemben, amelyek harcolnak magukért, a kultúrájukért, a hagyományaikért, a hazájukért, (bár ott, ez a szó valószínűleg mást takar).

Gondolj bele, itt, a felvilágosult Európában micsoda traumát okoz lassan már száz éve Trianon, a gyarapodóknak is, és a megcsonkítottaknak is. Ha a menekültek lakta térképre nézünk nyílegyenes határvonalakat látunk, amit a gyarmatosítók úgy húztak, ahogy akartak, az ott élő népeket három országra osztották el (kurdok) teljesen figyelmen kívül hagyva a népek jogát az együttélésre.

Kis túlzással ma is ugyanez megy. Nem hajlandók a kelet európai országok érdekeit figyelembe venni és az emberségesség álcájába csomagolva olyasmit akarnak erőltetni ezekre az országokra, amire azok nincsenek felkészülve. Nem azért mert gonoszak és nem akarnak segíteni, hanem mert más a történelmi tapasztalatuk.

egyetmondok 2015.09.10. 15:17:13

@explanatus:
Explanatus, mire gondolsz,amikor azt mondod, hogy a közép-kelet európai népekre olyat akarnak rákényszeríteni,amelyre azok nincsenek felkészülve ?

explanatus 2015.09.10. 15:39:19

@egyetmondok: A kvóta-diktátorok könnyen vannak, van mögöttük több évtizedes tapasztalat, akár befogadóként (vendégmunkások) akár visszatelepítőként, megint vendégmunkások.

A vendégmunkások nagy hazatelepítési hullámát úgy sikerült megszerettetni a hazatérőkkel, hogy az volt a jutalom, kaptak annyi (vissza nem térítendő) pénzt, amivel otthon vállalkozásba tudtak fogni (taxi).

Nekünk, meg a többieknek nincs tapasztalatunk ebben. Persze hogy idegenkedés, félsz van. És persze megy a lejáratás, mert a keletiek...

Az nagyon sokat elárul az erősekről, hogy a menekülőkkel szemben mennyire érzők (igazuk van, kell az emberség) de az nem tisztességes velünk szemben, amit, ahogy velünk szemben tesznek.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 16:11:34

@explanatus:
'Az én olvasmányélmenyeimben Musza Dagh negyven napja és hasonlók, olyan népekként maradtak meg emlékezetemben, amelyek harcolnak magukért, a kultúrájukért, a hagyományaikért, a hazájukért, (bár ott, ez a szó valószínűleg mást takar). '

No, ezért sem tudom soha feladni ... :)

EZ a menekültáradat kétszeresen az ellenkezője ennek, ha elfogadnánk hogy őket valóban üldözik 'szíriában', akkor ezek a nagyrészt életerős fiatal emberek otthagyták a gyengébbeket, apjukat, anyjukat, ... és Németországban szeretnének helyette szebb életet MAGUKNAK!
Tablettel, okostelefonnal, elegáns ruhákban, papucsban ...

Látod, derék párttársad máris neked esett ...

(nem, nem fogom a kinemmondható szavait idézni, amit a mi meg a tőlünk nyugatra élők történelmi moszlimtapasztalatairól mondott... )

Szerintem vannak történelmi pillanatok, amikor nem szabadna megijedni a gondolattól, hogy most lehet, történelem van?
Keretész Imre hidegen visszafogott szavai ...

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 16:17:07

@explanatus: a németek meg közel vannak ahhoz hogy az ábrándos multikulti helyett végre a valósággal is szembesüljenek.

Mit összeszörnyülködtek a keleti pályaudvari élőképeken, hogy a gonosz o... nem engedi ki a szegény menekülteket, most a dánok, meg az osztrák szomszédok lesznek a csúnyák ...

Mert nem lesz szünet, a magyar-osztrák határra lesz áthelyezve a 'báli szezon' eleje ...

'az embernek káromkodni kél kedve, nem hallod ...'

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 16:26:53

@zipe moha:
'...melleted...:))) '

???
inkább olvass legnagyobbunktól, sosem elég ...
(egy életem, egy halálom, majd tovább ragozom a barátomat)

GYERMEKKÉ TETTÉL
Gyermekké tettél. Hiába növesztett
harminc csikorgó télen át a kín.
Nem tudok járni s nem ülhetek veszteg.
Hozzád vonszolnak, löknek tagjaim.

Számban tartalak, mint kutya a kölykét
s menekülnék, hogy meg ne fojtsanak.
Az éveket, mik sorsom összetörték,
reám zudítja minden pillanat.

Etess, nézd - éhezem. Takarj be - fázom.
Ostoba vagyok - foglalkozz velem.
Hiányod átjár, mint huzat a házon.
Mondd, - távozzon tőlem a félelem.

Reám néztél s én mindent elejtettem.
Meghallgattál és elakadt szavam.
Tedd, hogy ne legyek ily kérlelhetetlen;
hogy tudjak élni, halni egymagam!

Anyám kivert - a küszöbön feküdtem -
magamba bujtam volna, nem lehet -
alattam kő és üresség fölöttem.
Óh, hogy alhatnék! Nálad zörgetek.

Sok ember él, ki érzéketlen, mint én,
kinek szeméből mégis könny ered.
Nagyon szeretlek, hisz magamat szintén
nagyon meg tudtam szeretni veled.'

*****
(Ne rémüldözz, tegnap volt egy műsor a Flórával kapcsolatban, azóta is sajnálom, hogy nem tudtam ott lenni, amikor az Attila kötetét aláírattattam a Gerő Zoli barátom egyik sorstársával, az Icával. Valahogy nem esett le akkor, ez is történelem volt ...)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 16:34:39

@zipe moha:
'.arra kell viszont rájönnöm, hogy az általános flusztáció szinte kívánja a tragikus véget..'

ha kérdezel, bárki megmondta volna mi lesz az ilyen kívánságok vége :))
szedd már össze magad, ennél azért mi is többet érdemlünk:)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.10. 17:20:08

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

"'A szomorú ebben a csörtében, hogy mindkét fél saját győzelmeit használja fel hatalmának megtartására és a legkevésbé se érdekelt a megoldásban. '

bakker, tényleg el kell menekülnöm innét"

Minek teszel üres ígéreteket amikor nyilvánvalóan nem áll szándékodban (mert nem vagy képes rá) betartani?

zipe moha 2015.09.10. 18:14:57

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: ...azért az nem korrekt, hogy kívánságnak nevezel egy tényállítás -szándékot.
nem tudok mást , mint az őszinte nyílt beszédet...mely bizalom nélkül nem sokat ér tudom, bizalomból van pedig manapság a legkevesebb...mégis!

a Társdalom, a magyarság feszültségekkel való feltöltése hatalomtechnikai eszköz...annak kisütése ,levezetése viszont több csatornán is megtörténhet....romboló lehet mint az az eredeti szándék szerint, sikertelenség estén...vagy energizáló, összerántó, mint az én szándékom szerint is

tamas11 2015.09.10. 19:28:07

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

Abbahagyni azt, amit gyűlölködésnek nevezel, nyilván valami új egyensúlyt feltételez, azzal kecsegtet.
Szerinted most az van?
Egyáltalán: melyek azok az oldalak, kik lennének a "felek", akiknek egyensúlyához a kölcsönös tolerancia elvezet? (egyik oldalról ne nevezzük inkább tűrésnek?).
(ha válaszolnál, szólok előre, hogy itt csendes közmegegyezés van születőben, hogy nem hasznljuk a bal/ jobb megvezetést, mert nem alkalmas a hazai érdekviszonyok és pol. csoportosulások témahelyes megjelnítésésre, a hivatkozások is hamisak lesznek tőle).
A két csoport felosztásához megbékélést áhítva, éljünk inkább biblikus analógiákkal.
Dobjunk vissza kenyérrel,
Legyünk pékek, a kenyérzabáló kövező túlpartosokkala szemben!
Amikor egyik félnél összegyűlt a rájuk (nekik) hajigált kenyér és a hozzávaló fogyasztói szokás,
( vagyis már minden tele van zsemlemorzsával), a másikaknál pedig szanaszét a kő, amit reájuk vetetettek, plusz a vele járt sérülések, akkor csináljunk kasszát ?
Ostoba, vagy álszent ez az álláspont? Az én válaszom szerint nem ostoba, hanem jellegzetesen kisebbségi:
olyankor kell abbahagyni az esztelen viaskodást, amikor mindent megnyertünk...
A kiváltságok elérése után következzék az állapotok rögzítése!
ha tizmillió magyart az ismert működéssel nem tudott megfelelően eltartani az ország, akkor félmillió járjon jól, egymilla meneküljön el, és aztán itt az együttműködés, a határpont a kiegyezéshez!
A két fél gyűlölködése eleve rossz szó, mert szimmetrikus viszonyokat sugall, hamisan. Nem csupán a felelősségük nem oszlik meg 50/50, arányban, hanem a státuszuk is kétféle. Amihez nem köthető sem teljesítmény, sem igazságosság, hanem csak rövidmúltú sikeres hatalomtechnika.

Vagy gondolkodjunk tán személyekben, az sokat mond.. Ne haragudjdunk se Szollár Domokosra (szóvivő Bajanainál), se Selmeczy Gabriellára,... Kósához meg Matolcsyhoz ugyanúgy ne férjen indulat, ahogyan Lendvai Ildikóhoz és Oszkó Péterhez. Solyom helyett is van nekünk csereszabatosnak tekintendő Áderjánosunk, Hagyómiklósok helyett Simicskánk...
Egyik kutya, másik eb?
Egyik uszkár, a másik harcikutya. De vizslának mondja magát, miközben inkább puli. Csahol, terel éjjel nappal, és reggel is, köztudott, hogy nem lát a saját szőrétől.

zipe moha 2015.09.10. 19:51:51

@tamas11: "(ha válaszolnál, szólok előre, hogy itt csendes közmegegyezés van születőben, hogy nem hasznljuk a bal/ jobb megvezetést, mert nem alkalmas a hazai érdekviszonyok és pol. csoportosulások témahelyes megjelnítésésre, a hivatkozások is hamisak lesznek tőle)"
...bizony így van...+1

egyetmondok 2015.09.10. 22:12:26

@explanatus:
Ha valakinek van,lehet tapasztalata a kvótákról,azok mi,magyarok vagyunk Explanatus. Csak eddig mi magyarok voltunk a kvóták tartalma,ha jól megnézem a 20.századunkat.

S most mondanék valamit,amit a Leponex (Gerő Zoli spanja,meg még valahány nick a naptárba...)jó lenne,ha meg sem hallana: se Orbán,se Gyurcsány nem tudott itt annyit rontani, hogy ne lehetnénk végre-valahára valamelyest büszkék egy eltelt negyed évszázadra.

Nem pont nekünk,szinte örökös kvóta-tartalmaknak lenne fantasztikus élmény,akár csak kevés embernek is,de adni valamit?

Mit mondjak ? Sokkal-sokkal durvább kerítésem lenne,ha én lennék a magyar miniszterelnök,ám lenne mellette egy mondásom a világnak,benne ennek a szörnyű muszlim menekülő együttesnek:

Tudjátok mit ? Nem vagyunk gazdagok,nagyon nem vagyunk se Hollandia,se a britek /ezek ketten nekem az etalon joguralom ügyben.../,de most fennhéjázó nagyképűen azt mondjuk: tízezer szír család,se több,se kevesebb. Bevállaljuk, lesz,ami lesz,mert mi ebben hiszünk:

"Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól az imaginárius veszedelmektől, melyek azáltal válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük."

Valahogyan odajutni,hogy végre mindenki azt hihesse rólunk magyarokról,hogy többé nem félünk.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 23:06:34

@zipe moha:
'azért az nem korrekt, hogy kívánságnak nevezel egy tényállítás -szándékot.'

nem sikerült megfejtenem, mire gondolsz, ha elárulnád ...

'nem tudok mást , mint az őszinte nyílt beszédet...mely bizalom nélkül nem sokat ér tudom, bizalomból van pedig manapság a legkevesebb...mégis!'

akkor már ketten vagyunk, amiben abszolút egyetértünk!

' a magyarság feszültségekkel való feltöltése hatalomtechnikai eszköz...'

Ja, én ugyan nagyon kedvelem Bogár Laci bácsit, hasonlóan remek meglátásai vanak, hiába kértem a sógort hogy beszéljen már vele, így agyoncsapja azt is, amikor kiválóakat ír.

'annak kisütése ,levezetése viszont több csatornán is megtörténhet....romboló lehet mint az az eredeti szándék szerint, sikertelenség estén...vagy energizáló, összerántó, mint az én szándékom szerint is '

Hát sikeres összerántó energetizáló kisülést kívánok, de igazán, aztán ha túl vagy rajta, majd szólj :)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.10. 23:15:23

@tamas11: félreértesz te engem, nagyon, ezért se értettem, miért vagy oly lelkes támogatója a blogról való kitiltásomnak.

Én mindösszesen a blog posztjainak, kommentjeinek szordinosabbra vételét szorgalmaztam, az ember ne akarja az egész világot megmenteni, mint most a fellelkesülten tapsikoló bécsi liberálisok.
De belátom, semmi hozadéka 'szélmalomharcomnak.'

Marcus015 2015.09.11. 07:05:46

Tragikus korban élünk. Mint mindig. Nehéz embernek maradni. Mint mindig.

egyetmondok 2015.09.11. 09:07:09

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:
Oké,azért számítottam a diszkréciódra.Köszönöm! :-)

Khonsu 2015.09.11. 16:59:05

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Szerintem fuss neki még egyszer, mert nem egészen jött le a lényeg...

Egyébként ha az ISIS kifüstölésén kívül esetleg van bármi olyan ötleted a megállításukra, amit nem tudnak kicselezni, nem sért egyetlen nemzetközi egyezményt sem, illetve nem minősül emberiség elleni bűncselekménynek, akkor írd le nyugodtan.

Ha ilyet nem tudsz, akkor marad amit írtam, ki kell találni mit kezdjünk velük.

zipe moha 2015.09.11. 17:54:18

@Khonsu: ...én csak Magyarország miatt aggódom,mert az elitje mindig belerántotta tűzbe az exitbe, hogy megszabaduljon....hogy az "új Rómával" mi lesz?....az ártatlanok, gyanútlanok bennégnek?....akik gyújtották vígan zenélnek?...ez olyan igaztalan...:(

zipe moha 2015.09.11. 18:39:38

@Khonsu: .....vannak azonban szellők már, amik kifujhatják a parazsat a maistream Gyújtogatók kezéből....üde friss gondolatok ÚJ Beszéd....érdemes olvasni:)

magyarnarancs.hu/publicisztika/a-tabor-hol-nemzet-sullyedt-el-96162

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.11. 19:12:17

@Khonsu: nekifutottam:
'Amíg rendet nem tesznek a kibocsátó országokban, addig ez nem állítható meg. Erre pedig nem igazán mutatkozik szándék az illetékesek részéről. Ha nem ez, akkor marad a "B terv", kezdeni kell valamit az érkezőkkel. '

Pontosan azt mondtad, marad a B terv, azaz kezdeni kell valamit a menekültekkel.

Elég gyorsan eljut az Unió oda, hogy a 'célországok' megtelnek, és tényleg toloncolják vissza a regisztrációs országokba őket.

O. ezért is akar kerítést, minél kevesebb regisztrálhasson nálunk.

A másik pedig még egyértelműbb üzenet: vagy 'megadja' magát az Unió, és feltartott kézzel ellenállás nélkül fogadja és fogadja a menekülteket,
vagy a toloncolást előre hozza.

Ha nem, a katasztrófa bizony elkerülhetetlen lesz.

A kerítés előtt eldöntheti az Unió, ad-e menedékjogot, akkor beengedi, ha nem akkor be sem jöhetne.

(Mennyivel életszerűbb, mint néhány hónapos itt-tartózkodás után rávenni a szegény szír menekülteket, hogy menjenek haza.)

Azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy az Unió területére bejutott menekültek alsó hangon tíz meg százezreiből, akit nem tart menekültstátuszra jogosultnak, majd ki fogja tenni őket.

Azonnal bejönne a határnélküli határon, még ha ki is tették volna.

Abban természetesen abszolút igazad van, meg mindenki egyet is ért vele, hogy a menekültek országaiban kellene előbb rendet rakni.
Ha már szétbombázta őket a derék liberális demokrata Usa.

Az oroszok már mennek Szíriába, gondolod hogy az amerikaiak hagyják csak úgy ?

' nem sért egyetlen nemzetközi egyezményt sem, illetve nem minősül emberiség elleni bűncselekménynek'

:)
Kicsit elkéstél vele, meg a címzés is inkább nyugatabbra szólhatna.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.11. 20:28:28

@Khonsu:
hvg.hu/vilag/20150911_FAZ_Meg_kellene_hallgatni_mit_mondanak_Or

"A menekülthullám elutasítása és a kötelező menekültkvóta bevezetése – ez a két dolog, ami a Frankfurter Allgemeine Zeitung véleménycikke szerint összeköti a magyar miniszterelnököt, a román elnököt, a magyar, román, szlovák nacionalistákat, a cseh és szlovák szociáldemokratákat és nacionalistákat, a lengyel kereszténydemokratákat és nemzeti konzervatívokat.

Karl-Peter Schwarz, a lap kelet-európai témákkal foglalkozó tudósítója "Kelet-Európának igaza van" című cikkében azt írja: ahelyett, hogy rasszistának, populistának, Európa-ellenesnek, egoistáknak titulálnánk őket, és notorikus antiszolidárisnak bélyegeznénk őket, talán inkább meg kellene hallgatni, mit is mondanak.

A szerző a visegrádi négyek legutóbbi csúcsát emlegeti fel, ahol a lengyel, szlovák, cseh és magyar miniszterelnök több érvet is hozott a kötelező menekültkvóták ellen, melyekben van is megfontolnivaló abban az esetben, ha készek vagyunk nem az érzelmeink, hanem az értelmünk által vezettetni magunkat. A legfontosabb érv: a fix menekültkvóta nem oldja meg a problémát, amíg az schengeni rendszer külső határai nincsenek lezárva az illegális migráció előtt, és amíg a menedékkérők befogadása a dublini rendelet alapján történik.

Az írásban megemlítik, hogy a legfrissebb javaslat szerint az EU-tagországoknak összesen 160 ezer menekültet kell átvállalniuk Magyarországtól, Görögországtól és Olaszországtól, ám amíg a menekülthullám nem enyhül, újra és újra meg kell emelni ezt a számot. "Aki megszavazza a kötelező és fix kvótát, biankócsekket ír alá, amíg további migránsok érkezhetnek megállíthatatlanul a határokon keresztül" – írja a FAZ szerzője.
A visegrádi négyek nem hisznek abban, hogy a krumpliszsákként ide-oda tologatott migránsok az EU nagy tervéhez alkalmazkodni fognak – olvasható a cikkben. A szerző megjegyzi: biztosan sok háború elől menekülő van a szírek között, de sokan azért indultak neki az útnak, hogy egy EU-országban jobb életük legyen, és utánuk jöhessen a családjuk. Ők racionálisan cselekszenek, de ez nem jelenti azt, hogy automatikusan kitárjuk előttük az ajtót. Egzisztenciát építeni Németországban és Svédországban kényelmesebben lehet, mint Szlovákiában vagy Magyarországon, így a kvóta önmagában nem fogja megakadályozni a migránsokat abban, hogy a schengeni határokon belül ide-oda vándoroljanak – írja.

"A schengeni országoknak kötelessége megvédeni a külső határokat, ezért kerítés védi a szlovák–ukrán határt, de Spanyolországban, Görögországban, a bolgár–török határon és most már a szerb–magyar határon is van határzár. Ha a rendőrség nem tudja megvédeni a határokat, a katonák segítségére is szükség van. Ausztria – melynek kancellárja, Werner Fayman annyira felháborodott Orbánon – évekig védte keleti határát a hadsereg segítségével" – olvasható a lapban.

A szerző szerint a kvótavita elvonja a figyelmet a krízis okairól. Az EU elmulaszt gondoskodni egy humánus, racionális és terhelhető menekültügyi rendszerről, ami a politikai üldözötteket és a háború elől menekülőket gyorsan és hatékonyan segítené, megállítaná az illegális bevándorlást, belerondítana az embercsempészek bizniszébe, és ezzel ezrek életét mentené meg – írja.'

Khonsu 2015.09.11. 21:06:34

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Most ott tartunk, hogy Németország fogad egy nagy halom menekültet, mert úgy gondolja később még hasznosak lehetnek az országnak, de egyelőre fogalma sincs mit fog csinálni velük addig. Eközben Kelet-Európa meg akarja őket állítani, de fogalma sincs hogyan, mert az alkalmazható módszerek egyike sem képes erre.

Vagyis most ott tartunk, hogy mindenki megy a saját feje után, de megoldása senkinek sincs, "majd lesz valahogy...".

De...
tegyük fel, hogy a határzár valami csoda folytán működni fog, és megállítja a határon azokat, akik háromezer kilométert jöttek idáig tengeren, határzárakon, rendőrsorfalon, stb. keresztül és feltorlódik egy több százezres dühös tömeg a Balkánon(!!!), ahol vélhetően az ISIS és az Al-Kaida is jelen van már egy ideje.

Na én azt hiszem ez lenne az elképzelhető legrosszabb forgatókönyv.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.11. 21:45:23

@Khonsu:
- no ha az isis, alkaida már jelen van a balkánon, annál fontosabb lenne hogy ellenőrizetlenül semmiképp ne jöhessen Európába senki, egyszerűen nem is érthető, miért nem egyértelmű ez mindenki számára.

Vagy azt gondolod, ezek a terrorszervezetek tényleg nem használják ki ezt az uniós fejetlenséget?

Orbán épp azt nyomatja, hogy ha a görögök nem képesek vagy nem akarják megvédeni a határt, akkor az unió tegye azt meg helyettük.

Te azt mondod, a legrosszabb lenne, ha nem juthatnának be a menekültek, mert irtó dühösek lesznek, ha már ennyit megtettek (papucsban a többsége ;-) ), nem fognak megállni.

No és mit gondolsz, ha már Németországig, Ausztriáig, Franciaországig, Dániáig ( ja addig nem, ők valamiért inkább mégsem engedik be őket ) eljutottak, ott vannak néhány hónapot, akkor milyen dühösek lesznek, ha visszatoloncolnák őket hozzánk?
És mi majd továbbtoloncoljuk ugye a szerbekhez.
Akik majd mégtovább a görögökhöz.
Akik majd még tovább toloncolják ...
Életszerű, ugye?

Lehet homokba dugni az uniós fejeket, aki bevándorló bejön most, az majdnem bizonyosan az unióban fog maradni, nem lehet kitoloncolni őket.

Kertész Imrét addig kell idézgetni, ismételgetni, amíg meg nem érti még egy echte (öngyilkos) liberális (ostoba) demokrata is.

'„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.

Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.

Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)

Lemondtam a Neue Zürchernek írandó cikkemet, holott szívesen elmondanám a véleményemet az előttünk álló várható változásokról. Gyilkos világ kezdődik, rasszizmus, nacionalizmus; Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem létezik. Érdekes paradox zsákutca: miközben az Európai Uniót kibővítik, az Unió egyes országai beszűkülnek. A várható törvények ellentétben állnak az Unió alkotmányával, másrészt ki tagadná alapvető fontosságukat. Az a baj, hogy nem differenciálnak: külön törvények illetnék meg a szabad polgárt, és más törvényeknek kellene vonatkozniuk a muzulmánokra. Ez azonban kirekesztő politika lenne. Viszont lehetetlenség elgondolni, hogy, mondjuk, Franciaország két-három emberöltő múlva muzulmán ország legyen. Az általános félelem és hisztéria keltette indulatok által felkavart mélységekből előbukkanó politikusok inkább a saját hatalmuk javára akarják fordítani a helyzetet, semmint hogy valódi megoldásokon törnék a fejüket. Magyarán: megnyílt a lehetőség új diktatúrák előtt, amelyek a veszélyhelyzet ürügyén elsősorban a saját állampolgáraikra hoznak veszedelmet.”'

Khonsu 2015.09.11. 23:20:20

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: "Viszont lehetetlenség elgondolni, hogy, mondjuk, Franciaország két-három emberöltő múlva muzulmán ország legyen."

Két-három emberöltő. Erről van szó. Szerinted az akkori civilizáció, az akkori világ mennyiben fog hasonlítani a maira? Egyáltalán fennmarad vagy sem? Hány ember él majd akkor, hány ember él még akkor? Mennyire lesznek még embernek nevezhetők az akkor élők, mennyire lesz egységes, hány fajra válunk szét a technika által?

Két-három emberöltő...

Hol lesz akkor már az a világ, amiért most annyira aggódsz és aggódnak sokan?

Elárulom: sehol.

Olyan világot féltetek a muszlimoktól, amely már réges rég nem fog létezni mire a muszlimok többségbe kerülnének. Nem fog létezni, mert olyan események, kihívások jönnek, melyekhez képest a mostani menekültválság jelentéktelennek fog tűnni.

Ezekhez majd alkalmazkodni kell, ami gyökeres átalakulásokat fog eredményezni. Ha nem sikerül, akkor pedig nem lesz többé miről beszélni.

Khonsu 2015.09.11. 23:41:13

@Khonsu: Most mindenki menekülteket és bevándorlókat lát mindenütt.

Én háborút látok, vízhiányt, éghajlati katasztrófát, éhínséget, járványokat, gazdasági, társadalmi és politikai válságot és olyan rendszereket, melyek teljesen alkalmatlanok ennek kezelésére, pedig ami ma van, az még csak a kóstoló se.

Új és régi eszméket, vallásokat, szédületes ütemben fejlődő technológiát.

És sok sok szűk látókörű, egy bites fogyasztót.

Most úgy állnak a dolgok, hogy 1-2-3 évtized múlva már akár mi is menekültek lehetünk, és hol van az még a 2-3 emberöltőtől.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.11. 23:51:19

@Khonsu:

"Én háborút látok, vízhiányt, éghajlati katasztrófát, éhínséget, járványokat, gazdasági, társadalmi és politikai válságot"

Máté 24:

6 Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreirõl: meglássátok, hogy meg ne rémüljetek; mert mindezeknek meg kell lenniök. De még ez nem itt a vég.

7 Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lésznek éhségek és döghalálok, és földindulások mindenfelé.

8 Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.12. 01:13:48

@Khonsu:
legjobb lenne mondatonként kommentálni.

'..Szerinted az akkori civilizáció, az akkori világ mennyiben fog hasonlítani a maira? Egyáltalán fennmarad vagy sem? ..
Hol lesz akkor már az a világ, amiért most annyira aggódsz és aggódnak sokan?

Elárulom: sehol.'

Lefordítom magyarra, ha szabad: leszarod, hogy mi lesz az én unokáim gyerekeivel, az én gyerekeim unokáival.

ÉN meg nem, ez a különbség köztünk. Többek között.

És ezért gondolja sok-sok ember azt, hogy Orbánnak van igaza, de tovább megyek: jelenleg az Orbán az Unió legvilágosabban látó politikusa...
Na jó, Kertész Imre előbbre járt, kétségtelenül.

Orbánék meg kitüntették a legmagasabb állami kitüntetéssel. Zsák a foltját, ha szabad ezt a kifejezést.

'Olyan világot féltetek a muszlimoktól, amely már réges rég nem fog létezni mire a muszlimok többségbe kerülnének.'

Rendben, neked nem kell féltened, másoknak viszont joguk van ahhoz, hogy féltsék, és amennyire telik tőlük, megvédjék, hogy lehessen olyan amilyennek szeretnék, vagy legalább a lehetősége megmaradjon.
PS: jobb sorsra érdemes bloggazdánkat ezért is nehéz itthagyni, mert valójában egy térfélen rúgnánk a bőrt, csak ő hallani sem akar róla, túl nagyok, irreálisak az igényei.

'Most úgy állnak a dolgok, hogy 1-2-3 évtized múlva már akár mi is menekültek lehetünk,'

Jól látod, nincs kizárva.
Te széttárod a kezed, mondván: úgysem tehetünk semmit, jöjjön aminek jönnie kell.
Mások nem így gondolják, velem együtt.
üdv!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.12. 01:28:38

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

"túl nagyok, irreálisak az igényei"

Ez olyasvalakitől, aki három generációra előre kívánja elrendezni a világ sorsát, különösen bájos.

zipe moha 2015.09.12. 09:35:33

@Khonsu: "Én háborút látok, vízhiányt, ....."...bizony igy van....+2....ehhez képest,tragikus , hogy milyen mélységben tartózkodik a közbeszéd és a közgondolkodás....

Khonsu 2015.09.12. 10:36:04

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Elég rosszul fordítottad...

Lefordítom neked.

Szó sincs arról, hogy széttárnám a kezem, vagy hogy nem aggódnék az unokáid gyerekeiért, vagy bárkiért is, épp ellenkezőleg.

Nagyon is aggódom, hogy mindenki olyan problémák miatt aggódik, melyeknél sokkal hamarabb, sokkal nagyobbak is lesznek, illetve egy az egyben a mai formájában akarják megőrizni a civilizációt, amire gyakorlatilag semmi esély, mert a jelenlegi formájában az nem lesz képes túlélni azt ami jön. Aki ezt erőlteti nagy butaságot csinál, mert ha nem sikerül új alapokra helyezni a civilizációt, és új, hatékonyan működő, alkalmazkodó, önmagát stabilizáló és regenerálódó rendszereket kiépíteni, akkor mindennek vége lesz, semmi sem marad.

Ha azonban ez a változás megtörténik, akkor az unokáid unokáinak lesz jövője és talán szebb világban, jobban működő civilizációban élhetnek majd mint mi most.

A bloggazdának egyáltalán nem irreálisak az igényei, sőt! Egyre tisztábban lát. Rövid távon a politikai győzelem vagy összejön vagy nem, de ha ettől függetlenül másokkal együtt elkezdi kiépíteni az új struktúra alapjait, terjeszteni a gondolkodásmódot, akkor olyan dolog megalkotásában vesz részt, mely fennmarad és élhető jövőt biztosít az unokáid unokáinak akkor, amikor a mai világra, Orbánra, Merkelre és a többiekre már senki sem fog emlékezni, mert ami most van por és hamu lesz már akkor.

Khonsu 2015.09.12. 11:21:09

@neoteny:

Úgy néz ki előre láthatott valamit. Nehéz idők jönnek, az biztos.

Ha már Gyűrűk ura volt korábban, akkor legyen egy kis Terminátor is :)

Az "Ítélet napja" már valószínűleg elkerülhetetlen, de még felkészülhetünk a túlélésére.

Mellesleg érdekes, hogy már a pozitív folytatás is alakul. A transzhumanisták, akiknek ráadásul jelentős része ateista, nagy erőkkel törekednek a technológiai szingularitás megvalósítására, melynek következményei meglepő módon elég jól egybecsengenek a vallások által megjövendölt megvilágosodással. Ami azért mindenképp érdekes. A kör bezárul?

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.12. 16:04:17

@Khonsu: 'egy az egyben a mai formájában akarják megőrizni a civilizációt, amire gyakorlatilag semmi esély, mert a jelenlegi formájában az nem lesz képes túlélni azt ami jön. Aki ezt erőlteti nagy butaságot csinál,'

Így van, de senki nem azt erőlteti hogy EBBEN a formájában, hanem hogy EGYÁLTALÁN.

Lehet, neked remek látomásaid vannak az elközelgő elkerülhetetlenről, talán még a Nagyfigyelmezetetés nevű projektben is hiszel, de az egyretisztábbanlátó még a saját életében sem nagyon várja még a mi kis partikuláris polgárosulásunkat sem, amit néhány hónapja még a libdem örökkévalóságában látott csak lehetségesnek.
30-40 év múlva.
Talán.

Arról viszont MOST kell döntenie az Uniónak, akar-e maradni, vagy sem.

Aztán lesz idő a Végső Megvilágosító Technológiai Szingularitásra.

Kertész Imrére vessétek szemeiteket, Párisra már hiábavalóság lenne :)

Khonsu 2015.09.12. 19:40:22

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: "Így van, de senki nem azt erőlteti hogy EBBEN a formájában, hanem hogy EGYÁLTALÁN."

Valahogy úgy. A kettőnk álláspontja között mindössze annyi a különbség, hogy nem hiszek a tüneti kezelésben, amíg Szíriában nem tesznek rendet jönni fognak a menekültek akkor is, ha Orbán fejen áll.

Illetve, hogy súlyosabb bajokra számítok és a menekültek valahol a 20. hely körül lehetnek most a listámon.

Ha az EU nem hajtja végre a szükséges reformokat, akkor rég nem lesz már mire a betelepült muszlimok veszélyt jelenthetnének rá.

Vagyis összefoglalva, amíg nem tesznek rendet a válságövezetekben, a menekültek jönni fognak, a határzár működőképességében nem hiszek, mert az ilyesmi eddig még sehol sem vált be, vagyis sokan be fognak jutni az EU-ba, és ha nem találjuk ki mihez kezdjünk velük, akkor tényleg baj lesz.

Meg kell persze oldani, de jelenleg a valódi megoldáson egyedül Oroszország dolgozik, az EU csak a szokásos tiszteletköröket futja, az USA meg már nem valószínű, hogy az elnökválasztásig nagyon mozgolódna.

Mellesleg az organikus szerveződés, a természetes egyensúly megtalálása, beállítása és hasonló dolgok egyben megoldanák a már itt lévő menekültek problémáját és ebből a szempontból Európa jövőjét. Olvasd kicsit figyelmesebben HaFr írásait és ne csak a libdemet vedd észre bennük.

A rendszerek szerkezete nem jó, rosszul működnek, ezáltal a gazdaság, a politika és a társadalom is rosszul működik. Ha sikerül megjavítani, azzal rengeteg probléma megszűnne, enyhülne, pl. az eltérő kultúrák békés együttélése is. Most egyszerűen nem úgy vannak megszervezve a dolgok, hogy működjön, ennyi.

Az ISIS-t pedig gyorsan ki kell füstölni, ellenkező esetben nem árt, ha mindenki megbarátkozik néhány millió szír bevándorló gondolatával.

A menekültválságot Szíriában, Irakban, Afganisztánban, Líbiában, stb. kell megoldani, minden más csak terelés.

Ehhez (is) jól jönne egy Európai Egyesült Államok, nem kéne folyton arra várni, hogy valaki kihúzzon minket a bajból, mert ha épp nem akarnak, akkor úgy járunk, mint most.

A szingularitás témát ne keverd ide, azt másnak és másra írtam, érdekességképp.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.12. 20:59:38

@Khonsu:
'hogy nem hiszek a tüneti kezelésben, '

???
az nem tüneti kezelés, hogy a saját védelmünk érdekében lépéseket teszünk, ez NEM a népvándorlási probléma okait célozza, arra nekünk vajmi kevés hatásunk van

Te azt mondod, nem teszed fel a kezed tehetetlenül, hát akkor ez mi?

'Vagyis összefoglalva, amíg nem tesznek rendet a válságövezetekben, a menekültek jönni fognak, a határzár működőképességében nem hiszek, mert az ilyesmi eddig még sehol sem vált be, vagyis sokan be fognak jutni az EU-ba, és ha nem találjuk ki mihez kezdjünk velük, akkor tényleg baj lesz.'

Ha sem a kerítés, sem a határozott határvédelem - nem csak nálunk, az EGÉSZ érintett uniós külső határokon - sem a végső esetben demonstratív jellegű katonai erő felvonultatása nem lesz klépes megállítani az általad is prognosztizált tömeget, akkor végül tényleg megadhatja magát az Eu.

AKKOR már nem nekünk lesz a feladat, mit csináljunk az erőszakkal mégis bejutó tömeggel, hanem fordítva: elszenvedhetjük, ők mit szándékoznak tenni velünk.

De ez természetesen csak fikció, ennyire nem nyámnyila az Unió, legfeljebb a mostani vezetése.
Orbán szerintem messze túlértékelte a nagyrészét, amikor egy kócerájt se ...

Nehezen hiszem hogy az ISISt ki lehetne füstölni, már 'nyugaton' is azok a hangok éledeznek, el kell lassan fogadni mint tényezőt, pacifikálni amennyire lehet.

'A menekültválságot Szíriában, Irakban, Afganisztánban, Líbiában, stb. kell megoldani, minden más csak terelés.'

EBBEN változatlanul nincs vitánk, de NEKÜNK nem a menekültválságot, hanem a saját biztonságunkat kell megoldani, az ugyanis SENKI mást nem érdekel, lássuk be!

' Olvasd kicsit figyelmesebben HaFr írásait és ne csak a libdemet vedd észre bennük. '
:))
ezt ugye nem nekem címezted ...

Khonsu 2015.09.12. 21:56:24

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: "Nehezen hiszem hogy az ISISt ki lehetne füstölni, már 'nyugaton' is azok a hangok éledeznek, el kell lassan fogadni mint tényezőt, pacifikálni amennyire lehet."

Ez lenne a kézfeltétel.

Bármely komolyabb katonai erővel rendelkező ország egy hét alatt ki tudná füstölni, ha a szándék meg lenne rá.

A nagyhatalmak egyik funkciója épp az lenne, hogy rendet tartsanak a világban és ilyen ISIS-ek ne erősödhessenek meg.

Tőlem aztán próbálkozhatnak a határzárral is, de részemről nem hiszek benne, hogy működni fog.

Mellesleg az egyetlen, a katonai megoldáshoz szükséges erővel pont azok az országok rendelkeznek Európában, akikre az áradat célországokként zúdul.

Bármi ami enyhíti rajtuk a nyomást, hogy ezáltal tovább folytathassák az időhúzást súlyosbítja a helyzetet.

Igenis rájuk kell ereszteni mind, ha nem akarjuk, hogy az illetékesek megvárják a beavatkozással míg az összes idejön.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.12. 22:28:54

@Khonsu:

én meg se mernék szólalni isis-ügyben, nemrég valamelyik nyugati valaki pedzegette az egyik lehetséges verziót, emitt meg egy konferencia összefoglalója

'http://farkasadam.blogspot.hu/2015/05/iszlam-allam-allam-nem-allam-tortenelmi.html'

'... Ha ehhez az Iszlám Állam vonatkozásában hozzátesszük a valós államfunkciók részleges megjelenését, akkor úgy vélem, elvitathatatlan Professzor Úr megállapítása, amellyel magam is azonosulni tudok. Innen nézve ugyanis a sajátos igazgatás és igazságszolgáltatás kiépítése, az adóztatás, a közszolgáltatások – köztük jelentő szociális szolgáltatások – részleges megszervezése, valamint a nagy lélekszámú és technikailag is a terrorszervezetek során túlnövő fegyveres erő kiépítése pedig egy államtöredék reális valóságban megjelenő dimenzióit mutatja.
Ebben a felfogásban – ti. az államtöredék koncepcióban – adódik azonban a kérdés, hogy az Iszlám Állam, mint államtöredék, milyen jövő elé nézhet az államok világában? Ütközőzóna lesz az eltérő nagyhatalmi érdekek geopolitikájában, vagy egy korlátok közé szorított tárgyalópartner a pacifikálás érdekében, amely státusz szükségképpen együtt jár a Közel-Kelet teljes megújulásával.'

Hogy mire képes OTT a terepen egy modern hadsereg, azt az Usa az elmúlt évtizedek legnagyobb sikere, az isis létrejötte mutatja, de persze lehet tovább próbálkozni, az arab tavasz nyárbafordulsáig és tovább... :(

'A nagyhatalmak egyik funkciója épp az lenne, hogy rendet tartsanak a világban és ilyen ISIS-ek ne erősödhessenek meg. '

Hogyne, valamint az egyedül üdvözítő libdem exportálása, lásd fentebb ...
Amivel - ez azért már nagyrészt elfogadott tény - épp az isist hozták a világra, majd a mostani népvándorlást, menekültáradatot ...

Most épp az oroszok aktivizálják magukat a szíriai rezsim 'védelmében', tudod, akit először meg akart semmisíteni az Usa, amiből aztán kinőtte magát egy-két terrorszervezet, akik ellen most akár ugyanazzal a szír rezsimmel is hajlandó lesz összefogni - megint csak az Usa.

Olyan sok jó még nem származott a világnak abból, amikor az amerikaiak rendteremtésbe fogtak.
De persze próbálkozni lehet, hátha egyszer összejön.

'Igenis rájuk kell ereszteni mind, ha nem akarjuk, hogy az illetékesek megvárják a beavatkozással míg az összes idejön. '

Orbán részéről kétségtelenül ez a folyamat indult el, kezdésnek 20 ezer.
Aztán ha mégsem tudná egy hónapon belül jelentősen csökkenteni a kerítéssel, élőerővel, jogi szigorítással, akkor tényleg lesz ijedelem az osztrákoknál is, a németeknél is.

Az egyértelmű üzenet lenne: bátran induljon el bárki, szabad az út a szabadságba, tapsikoló szimpatizánsok várnak mindenkit Berlinben!
süti beállítások módosítása