1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.08.29. 06:55 HaFr

A német negyedik birodalom, a.k.a. kalifátus

Sok víz lefolyt a Rajnán, mióta Merkel azt találta nyilatkozni -- először -- öt éve, hogy a multikulturalizmus megbukott. Azóta kiderült, hogy a két kelet-német származású állami vezetőnek (Merkel mellett Gauck elnöknek) többet jelent Németország stratégiai pozíciója Európa élén, mint Európában; a válságból az európai partnereinél erősebben kikerülő Németország EU-stratégiája alapvetően megváltozott, jóval agresszívabbá, a német stratégiai és gazdasági érdekek képviselete pedig egyenesen machiavellisztikussá vált. Merkel az utóbbi öt évben megkérdőjelezhetetlenül az első számú európai vezetővé vált, noha az EU vezetőjeként gyakorlatilag nem tesz semmit, az EU ebben az időszakban inkább gyengült befolyásban a tagállamokkal és a külvilággal szemben is. Ez azonban német érdek -- legalábbis átmenetileg.

Ebbe a megváltozott magatartásba illeszkedik a muszlim bevándorlók iránt megmutatkozó hivatalos rokonszenv, amely végre megnyilvánult a halogató politikájáról ismert Merkel ajkain is, és azt tükrözi, hogy Németországnak jóval fontosabb a saját perspektivikus gazdasági pozíciója (aktív népességének pótlása és a nyugdíjrendszerének finanszírozása), ennek mintaként való érvényesítése Európában -- illeszkedve az euró relatív olcsóságát és a német gazdaság termelékenységét kihasználó német gazdasági érdekekhez --, mint a kontinens kulturális integritása, még fennálló értékegysége, vagy éppen az országai és intézményei közötti befolyási egyensúly. Mindezért nem drága a német gazdasági és politikai elitnek Európa arculatának teljes -- és számukra sem belátható -- átalakítása sem. Ahogy ma egyre gyakrabban hallani, Németország a 2010-es évekre végre megnyerte az évszázados harcát az Európa feletti uralomért, és már csak az a kérdés, mit kezd vele. 

A machiavellisztikus német politikába jól illeszkedik Orbán (szégyellős, de valóságos) támogatása akár a liberális demokrácia megkérdőjelezhetetlenségét is feladva, Görögország benntartása az eurozónában, és az Amerikával szembeni hűvös viszony. „Ez nem az az EU, amelyet szeretnénk” – idézte a kancellárt online kiadásában a Bild című lap a növekvő németországi és európai bevándorlás elleni tiltakozások kapcsán. Mondhatta volna, ez nem az az EU, amelyet Németország szeretne. Érdekes lesz látni, hogy mi lesz a Jobbik nyomása alatt lépegető magyar kormány határ menti intézkedéseire a válasza -- azt várom, megint kompromisszum születik, amiért Orbán benyújtja, vagy már benyújtotta a számlát Berlinnek (pl. német befektetések és a saját politikai támogatása formájában). A politikában egy dolog számít, egy dolog vált ki tiszteletet: az erő. Abban is biztos vagyok azonban, ha a Fidesz képes lesz nyerni a Jobbik(-MSZP koalíció) ellen 2018-ban, nálunk is megkezdődik majd a szírek vagy az aktuális muszlim (esetleg keresztény) migránsok letelepítése. A nyugdíjrendszerünk ugyanis nekünk aztán tényleg romokban van, a népesség fogyása pedig csak gyorsulni fog.

147 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr187742506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Napirend előtti parlamenti felszólalás 2015.08.31. 01:27:02

Orbán! Maga akkora lúzer, mint ide Nagykáta! Mi a fenét keresnek még itt a menekültek? Miért nem hagyja, hogy oda menjenek, ahová akarnak, és ahol pont várják és befogadják őket: Németországba? Értem én, hogy el kell terelni a figyelmet a földrablásról...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.30. 10:50:54

@HaFr:
bakker, ezt nem igazán értem, ha erre a kommentemre gondol:
' Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.29. 12:13:17 '
eddig öntől nem olvastam olyat, amiben szinte szó szerint igazat ad orbánnak, kicsit meglepődtem, de ha sértő lenne, elnézést
(persze visszakérdezhetnék, idézzen bizonyságképpen az ostoba nagypofájúságomra, ha már minden véleményt igazolnunk kellene)

megértem, ha a libdem feltétlen lájkolásának elmaradása a németektől önből ingerültséget vált ki, különösen a hűvösödő amerikához való viszony miatt

pedig végre európa esetleg elindul azon az úton h. egy valóban független, önálló 'entitásként' legyen képes megjelenni a világban.
hogy legalább saját, minimális biztonságát tudja végre biztosítani.

mulatságos lehetne, ha nem mélyen tragikus, h. az unió szigorúan őrzöttnek hazudott határain strandpapucsos 'menekültek' többezer kilométer megtétele után besétálhatnak, a libdem eszement, önvédelmi reflexeit totálisan sutba dobó médiamajmainak hozsannázása mellet, miközben a juncker főnöknek láthatóan halvány fogalma sincs a valóságról.

igen, erő nélkül az unió ide jutott, és még nincs vége a bálnak.

akkor is igazat adok önnek:
'A politikában egy dolog számít, egy dolog vált ki tiszteletet: az erő'

de mi az h. 'fikáz' ?

ön mi a fenét csinál a blogján, h. még egy nyamvadt komment is felbosszantja?
huhh!

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.30. 10:58:13

@egyetmondok:
'mert mi tudjuk,itt nálunk már tudjuk,hogy ki az,aki ott "nyugaton" nem kell...'

ember, hát elég világosan megmondták, akit nem tud, nem akar befogadni a 'nyugat' azt visszaküldi, például hozzánk
aztán majd csináljunk velük valamit

az a rabszolgakufár szemlélet ( a libdem pőre ábrázata az álorca mögött, a mindenek felett egyedüli profitmaximalizációs törekvés, kényszer ), h. aki nekünk hasznot tud hajtani azt kiválogatjuk, a többi mehet

mennyi 'menekült' kell még egy libdem megszeppenéshez, amikor már késő lesz?

(elnézést, ha fikázásnak venné)

egyetmondok 2015.08.30. 11:38:00

@Moin Moin:
Nem létezik egységes semmi sem az Unióban. Dublin is egységesként született,senki sem gondolja komolyan.
(Megjegyzem nem is születhet semmi.)

egyetmondok 2015.08.30. 11:43:13

@Gerő Zoli a barátom volt:
Nem,nem fikázás Leponex,csak hogy te nem ezt írtad,hanem ezt:
"írod, azaz ezzel helyesled ennek a kormánynak a törekvését, hogy senkit nem akarunk 'befogadni' aki gazdasági okokból menne tőlünk nyugatra, de ott már nem kell" --
most olyanokról beszélsz,akik nem mennének tőlünk nyugatra,hanem már tényleg el is mentek,csak nem maradhatnak ott.

S ha tényleg visszaküldik hozzánk azokat,akik már odajutottak (s nem innen mennének),de ott nem kellenek,akkor az ellen egyet tehet Orbán Viktor: a nyugati-délnyugati határra is,meg az északira is persze, rendesen kerítéseket épít,de nem olyan kamudlit,mint ez a szerbiai cucc.

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.30. 13:47:12

@egyetmondok: nézze, békés természetemmel sok ökörséget megéltem a neten, azt is megértem h. mindenki, na jó sokan képtelenek még egy kockázatmentes kalandot is bevállalni, h. egy másik szempontból is ránézzenek egy problémára.
u. kolléga ügymenete tökéletes példa erre itt.
ő is biztos leponex, mindannyian azok vagyunk egy kicsit

a kamudliról meg év vége előtt lehet érdemben mondani valamit, most nyilván semmiféle rendőri fellépésre nincs lehetőség amikor ezer 'bevándorló' menne szembe a határ őrizőkkel, ötszáz botrányra, véres tragédiára, erőszakos eseményekre áhítozó fotós, médimajom árgus szemei előtt.

ha meglesz a kerítés, előtte a drótakadály, a kettő közt meg járőrök, határvadászok, nagyon le fog csökkenni az ezen a módon bejönni igyekvők

de ha van jobb ötlete, csak tessék.

ön is úgy csinál, mn aki nem is akar tudni arról, h. ez a 'közös európai határ', a schengeni, amit igen szigorú őrizetnek terveztek, abszolút érthető okokból.

tudja, az ember ilyenkor gonoszkodni tudna, és arra gondol vajon az önökhöz hasonlóan gondolkodók mit csinálnának ha csak úgy minden éjszaka a betört ajtón ablakon tucatjával érkeznének lakásukba, és a szomszéd még szurkolna is nekik, gyertek csak, gyertek

egyetmondok 2015.08.30. 14:14:32

@Gerő Zoli a barátom volt:
Semmi baj,biztos nem is ezt akarta írni:

"írod, azaz ezzel helyesled ennek a kormánynak a törekvését, hogy senkit nem akarunk 'befogadni' aki gazdasági okokból menne tőlünk nyugatra, de ott már nem kell"

hanem ennek az ellentét,pont inkább arról szeretett volna szólni, hogy azokkal mi legyen,akik már nyugatra mentek tőlünk,de ott nem kellenek. (Csak nem sikerült ezt leírni,oké.)

No,és ezekkel mi legyen ? Itt voltak,innen elmentek nyugatra,de visszavágják őket,mert ott nem kellenek. Mit tesz velük Orbán úr majd ?

egyetmondok 2015.08.30. 14:26:31

@Gerő Zoli a barátom volt:
" ha meglesz a kerítés, előtte a drótakadály, a kettő közt meg járőrök, határvadászok, nagyon le fog csökkenni az ezen a módon bejönni igyekvők " --

a magyar sajtóban olvastam,hogy a román-magyar határon is sétált mát át iráni házaspár,két pici gyerekkel...

építeni köll tovább a nagyszerű kerítést,nincsen mese.

borzimorzi 2015.08.30. 21:30:37

@egyetmondok: Van olyan, hogy átmeneti állapot, például menedékes. Olyan személy, aki már folyamodott menekült státuszért. Elhelyezik egy menekülttáborban, kap orvosi ellátást, beszélnek vele, hogy miért kért státuszt, nyelvet tanítanak neki stb. Idővel kiderül, mennyire illeszkedik be, terjeszt-e terrorista propagandát stb. Munkát nem vállalhat, de kap némi zsebpénzt meg ellátást.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.08.30. 21:46:50

@Moin Moin: Magyrul Merkel úgy hívott be Németországba mindent szírt, aki csak jönni akar, hogy se az elhelyezésük nem lett végiggondolva, se az ellátásuk, se az integrációjuk és még megközelítőleg sem lehet tudni, mennyi jön összesen. Csak azt látjuk, hogy egyre többen jönnek. A biztonsági átvilágítás meg pláne sehol. Ez aztán átgondoltság, na.

Most meg már az a legújabb, hogy majd valahol a peremországok határán lesznek táborok. Aha, de mindegyik csak a Merkel-féle nyilatkozatot mantrázza majd, és hogy ő márpedig Németországba akar menni. Akkor mi lesz? Szerinted kiken fogják ezek a frusztrációjukat leverni, ha nem a peremországok lakosain, akik épp kéznél lesznek? Már most is Magyarország ellen tüntiznek a Keletinél, hogy őket eresszék tovább. De a magyar Belügyminisztérium meg csak a joxabál szerint járhat el, az meg nem teszi lehetővé azonosító iratok nélküli személyek kószálását. Amennyire ez át van gondolva, annyira leszek én holnapután muszlim.

Ha így gyártanának autót, az soha nem jönne le a szalagról, egyik alkatrész sem illeszkedne a másikhoz.

Nem kéne végre abba a német kormányba valami rendes mérnökember? Ha már mindenáron társadalom-mérnökösködni akarnak, bár hülyék hozzá?

Üdv:
b

quidproquo 2015.08.30. 22:18:53

@borzimorzi: Üdv

"Meg azt a haddelhaddot se, ami majd akkor lesz, mikor ezeknek a zömét haza kell majd küldeni,"

Miért kell hazaküldeni, ha az a cél, hogy pótolják a kieső európai népesség gazdasági potenciálját? Nem letelepíteni akarják végleg?

tamas11 2015.08.30. 22:20:27

@borzimorzi:
Hű Bprzi, most nem értek egyet veled.
Biztos lehetsz abban, hogy nem ez történik. Csak nekünk szokatlan, hogy valami egy létező egységes elképzelés szerint történjék,
A németeknél ez a nóta járja, figyeld meg, hogy kibontakaozik majd az elékpzelésük. Most magukhoz vonzották a problémálkról szóló döntések lehetőségét, és annak nyomán részleteiben meg fogják valósítani a nemzeti érdeknek megfelelően. Erőik is vannak hozzá.
A propagandapénz sem hülyítésre megy el. Feldolgozzák a szíreket, adatokkal, célállomásokkal szakmájuk és megbízhatóságuk szerint. Egy része marad majd, de jut kifelé mindenhova, talán még vissza, haza is... A képben megjelenünk mi is: a szűrés, lassítás adatfelvétel mindjárt ránk is szakadt.
Ehhez mind mind idő is kell, most lesz, mert nekik van. Hogyan lehet végezni a sárkánnyal? Egyszerű, először levágod az első fejét, aztán a másodikat, aztán.... stb ha közben tüzet okád, arra van a tűzoltóság.

borzimorzi 2015.08.30. 23:18:48

@tamas11: Ja, ezt már ismerjük. Közben folyamatosan és rugalmasan kiigazítják a frontvonalat...

Üdv:
b

borzimorzi 2015.08.30. 23:49:02

@quidproquo: Összevissza beszélnek.

- Minden szírt befogadnak ideiglenesen.
- Minden szírt befogadnak és integrálnak is.
- Vissza az egész, a peremállamokban, illetve azok határain lesznek majd menekülttáborok.

Vajon miért jut eszembe erről, hogy 1944-ben is ők vitték el a zsidókat, senkinek se kötötték az orrára, hová megy a vonat. Az üldözöttek sem tudták. Különben dehogy mentek volna csoportosan ki az állomásra! Az épp nem üldözött magyaroknak meg elég gondjuk volt a frontra küldött katonák és a drágulás miatt, és nekik sem mondtak semmit, ami igaz lett volna.

Megbíztunk a németekben és segítettünk nekik. Nem is feltételeztünk róluk ekkora aljasságot. Eredmény: mi lettünk a címzetes gazemberek 70 évre és tovább.

De akkor is pont olyan "jól" tudták, mit kell tenni, mint most. Pont ugyanilyen arrogáns magabiztossággal adták elő magukat. Pont ugyanígy parancsolgattak mindenkinek, lenéztek mindenkit, és senkit se hallgattak meg. És figyeld meg, mikor kiborul a bili - Mert ki fog! -, most is másokra fogják tolni a saját elvakultságuk kellemetlen következményeit.

Ne legyen igazam!

Üdv:
b

2015.08.31. 00:36:07

@borzimorzi:
dns mintát vesznek. és ha elég sok az "árja", akkor azt mondják, hogy gyertek. csak ilyenkor megindulnak a "cigányok". megyünk mi is. én is szír vagyok tesókám. olyankor azt mondják, hogy ja, mégse.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.31. 02:28:20

@Sandor Akarki:

"Normális államok vezetői a politikai célokat a gazdasági célok elé helyezik."

Egy politikai cél létezik a vezetők számára: hogy hatalmon maradjanak. És aki azt hiszi hogy ez nem így van, gondoljon bele: annak a vezetőnek aki nincs hatalmon, lehetnek bármilyen céljai, semelyiket sem képes elérni.

gázóra ellenőr 2015.08.31. 03:07:27

@borzimorzi: Nem kéne végre abba a Fidesz kormányba valami rendes mérnökember? Ha már mindenáron társadalom-mérnökösködni akarnak, bár hülyék hozzá?

lazar99 2015.08.31. 06:30:48

Az elképzelés ott hibázik, hogy a nagyobb embertömeg nem jelent szükségszerûen fenntartható nyugdíjrendszert, vagy GDP növekedést.

A több ember csak a lehetôséget jelent. De, ha ez az embertömeg tanulatlan, motiválatlan, akkor csak megterheli a rendszert.

Magyarországon közel 1 millió olyan munkaképes korú ember él, aki egész életében csak haszonélvezôje az ellátó rendszernek. Ha az oktatás, a szociális ellátórendszer nem változik, 50 év múlva ez a népcsoport fogja kitenni a magyar társadalom 20-50%-át, mivel gyermeket Ôk vállalnak nagy számban.

Ez a "Több ember = fenntartható nyugdíjrendszer és növekvô GDP" hibás, de legalább is idejétmúlt eszme. Ez lehet, hogy érvényes volt a múlt század elején Amerikában, amikor kitalálták, vagy még a 90-es években is, de ma már érvényét vesztette.
Akkor volt aktuális, mikor a termelôkapacitások, még óriási humánerôt igényeltek, és ezzel szemben kevesebb volt az ember. Ma már az alacsony hozzáadott értékû termelés javarészt autómatizálva lett, és a tendencia gyorsul. Ezzel szemben egyre több ember él a Földön.
A fennt említett paradigmát azok a közgazdászok szeretik emlegetni, akik szorgalmasan bemagolták a tankönyvet, de nem értették meg az összefüggéseket.

Európában fenntarthatatlan a nyugdíjrendszer a csökkenô népesség miatt, mondják, miközben több országban 20-50%-is a fiatalkorú munkanélküliség. De ez Kína és India tragédiája is.

Paradigmaváltásra lenne szükség a nyugdíjrendszer fenntartásának kérdésében. Új gonolatokra.
A több ember csak rombolja pusztítja a rendszert, legalább is hosszútávon.
A Föld nem bír el több embert.

arncht 2015.08.31. 06:47:44

Nem fog itt addig semmi se tortenni, amig nemetorszag nem lep. Viszont oket csak ugy lehetne belekenyszeriteni barmibe is, hogy lassak, mennyire kontrollalatlan folyamatot inditottak el, hogyha raomleszik nemetorszagra a menekulteket. A nemetek nem annyira menekultbaratok, mint amennyire hirdetik, meginogna merkel szeke, ha a belepteto orszagok szimplan ateresztenek a menekulteket nemetorszag fele.

A rendszer es versenykepesseg fenntarthatosag ott fog megbukni, hogy olyan embereket fogadnak be, akik gyokeresen mas kulturat kepviselnek, es nem is hajlandoak ezen valtoztatni. Elobb kerulnek a bevandorlo fiatalok tobbsegbe, mielott beintegralnak oket. Nem egy sokszinu, de kereszteny, nyugati alapu amerika epul itt, hanem egy puskaporos hordo magvait ultetik el, amelyik az elso valsag utan robbanni fog, es europa azert fog kuzdeni, hogy megtartsa evszazados ertekeit a bevandorlok kulturajaval szemben. Ehhez szerintem nem kell 50 ev.

estónia 2015.08.31. 07:28:39

Túl van ez bonyolítva.Szerintem egy Merkel vagy egy Hollande nem teheti meg,hogy Európa legerősebbike lévén azt mondja egy menekültnek:menj oda vissza ahonnan jöttél.Ez diplomácia.Egy hozzászóló se beszél arról mennyi töménytelen eurót kapunk az Uniótól a migránshelyzet kezelésére.A Németek egy telefonnal le tudnák állítani a kerítésépítést...ha akarnák.Szerintem itt le vannak osztva a lapok.Németországnak sincs szüksége egy többségében analfabéta ,képzetlen hordára de nem mondhatja ki ezért fizet.Fizet pl a mi Viktorunknak,hogy próbáljon meg féket tenni a bevándorlásra és végezze el a piszkos munkát.
Amúgy meg ez a kerítés még igen jót fog tenni a jövőben mert ha mondjuk Amerikában éppen olyan lesz a közhangulat,hogy fekete elnök helyett mondjuk sárgát válasszanak akkor aztán......

apro_marosan_petergabor 2015.08.31. 07:40:50

Elég eccerű világképe van a szerzőnek...
S élénk fantáziája.
No már öngólt lőtt (török bevándorlók). A muzulmán szavazók befolyással vannak az eseményekre, s a politikusok nem szeretnek választást veszíteni. De Merkel vagy megszoknak, vagy megszöknek mondása mást is üzen, s bizony sok német (német) ezt komolyan gondolja.
Mo nyugdíj gondjait nem a képzetlen (segélyes) muzulmán bevándorlók fogják megoldani, ezek maximum gondjainkat tetézik. Mo vagy bevezeti a munka világába a cigányokat, megoldja a demográfiai problémákat, vagy hosszú távon elbukik.
No different way.

egyetmondok 2015.08.31. 08:09:15

@borzimorzi:
Úgy érted,elhelyezik az USA-ban egy menekült táborban ? Ez bizony lehet.
Tehát beengedik az Egyesült Államokba,ezek szerint, ám ha jól emlékszem, Te pont azt írtad, hogy ilyen elő se fordulhat.

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.31. 08:14:07

@egyetmondok:

'a magyar sajtóban olvastam,hogy a román-magyar határon is sétált mát át iráni házaspár,két pici gyerekkel...'

igen, és egy idilli kép is volt hozzá, elegáns jól öltözött fiatal házaspár, többezer km-es erdőn-mezőn keresztül vánszorogva, éhezve fázva, rettegve menekülve.

'építeni köll tovább a nagyszerű kerítést,nincsen mese.'

sajna igaz, mindaddig amíg az eddig impotens unió konkrét lépéseket nem tesz
ha nem is az újkori népvándorlás okainak felszámolására, de legalább az ellenőrizetlen, teljesen abszurd illegális európába jutás ellen, az unió alapvető érdekében

az unió által ellenőrzött táborok lehetőleg az unió határain kívül, és onnét csak az elfogadott menedékjoggal rendelkező jöhessen be.
leegyszerűsítve erről szól a történet

csak ugye akkor megint az orbánnak volt igaza

egyetmondok 2015.08.31. 08:21:23

@Gerő Zoli a barátom volt:
Aha, tehát az Unió határain kívül lenne jó ezeket a táborokat megépíteni....Kinek is?
Az Uniónak,világos,ki másnak?

Ühüm,és mely országokat foglaljon el az Unió ezért ?

Mert gondolom, marhára lelkes lesz majd az Unió által kiválasztott nem uniós ország, hogy az Unió - mondjuk a munkaerőpiaci igényei miatt - csinál nála hatalmas menekült táborokat,és szépen majd odajárkálnak az uniós országok felkészült okos vezetői válogatni,hogy "hű dejó profi autószerelő vagy,te jöhetsz,nézdmá ez egy bölcsész,ne te dögölj éhen..."

És akkor ugye Orbánnak pont nincsen igaza,mert ő nem az Unión kívüli táborokat emlegeti,hanem a kerítéseket...

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.31. 08:44:52

@egyetmondok:
mielőtt válaszolnék,
a farizeus unió a francia külügyér képében manifesztálódott megint, amikor a magyar készülő kerítésről beszélt, amit állatoknak sem lehetne csinálni.

de valamiért nem ment el, és nem is fog elmenni ide, nem fogja kritizálni, : www.blikk.hu/blikk_aktualis/bevandorlas-elkepeszto-foto-calais-bol-2372325

mert azt a kerítést az ő kormánya építi, nem az állatoknak hanem a menekültek ellen

'És akkor ugye Orbánnak pont nincsen igaza,mert ő nem az Unión kívüli táborokat emlegeti,hanem a kerítéseket...'

'vs.hu/kozelet/osszes/pinter-sandor-az-eu-n-kivul-epitene-menekulttabort-0626

Az EU területén kívüli táborok létrehozását javasolja Pintér Sándor, aki szerint onnan a menekültügyi eljárás végeztével az üldöztetés elől menekülőket kötelezően be kellene fogadnia az európai közösségnek, míg a gazdasági bevándorlók beengedéséről a tagországok egyénileg, szabadon dönthetnének.
A Századvég Alapítvány Újkori Népvándorlás, Európai kihívás előtt című konferenciáján felszólaló belügyminiszter szerint Európa jelenleg egy nehezen teljesíthető kettős elvárást fogalmaz meg Magyarországgal szemben a migráció kérdésében. Az országnak ugyanis egyfelől nem szabad őrizetben tartania a menekültügyi eljárás alatt állókat, másrészt Nyugatra haladásukat is meg kell valahogy akadályoznia – fejtette ki a tárcavezető.
Kiemelte, az emberi élet megmentése mindenek előtt áll, ezért például a háború vagy üldöztetés elől menekülőket mindenképp be kell fogadni, a vita az illegálisan érkező gazdasági migránsok kezeléséről folyik.'

van még kérdése?

Gerő Zoli a barátom volt 2015.08.31. 08:52:17

@egyetmondok:
érti ugye, a jelenlegi jogállami kötelmény, hogy naponta ezrek szabadon bejöhessenek a 'menekültek', akik amúgy nyugatra mennének, de ezt meg kell akadályozni a magyar államnak

gondolom egy jogállamban gondolkodó is belátja, hogy ez jogállamilag azt jelenti: be mindenki, ki senki.

orbán erre azt a választ adná, hogy akkor csak az jöhessen be, akit jogosan, valódi menedékkérőnek lehet tartani, akiket Magyarország természetesen befogad.

csak ugye ebből a médiamajmaink nem élnének meg, nekik vér kell, tragédia, meg strandpapucsban, kifogástalan öltözékben rettegve menekülő cuki afgán család, akit a fasiszta kormány itthon üldöz

egyetmondok 2015.08.31. 09:27:07

@Gerő Zoli a barátom volt:
Fantaasztikus. Pintér úr nyilván meg is mondta,hogy melyik nem uniós állam területén kívánna építkezni,de úgy rendesen...
Mert ha nem,addig ez nagyjából a mese,hab nélkül.

egyetmondok 2015.08.31. 09:32:39

@Gerő Zoli a barátom volt:
" orbán erre azt a választ adná, hogy akkor csak az jöhessen be, akit jogosan, valódi menedékkérőnek lehet tartani, akiket Magyarország természetesen befogad."--

tessék nekem szépem elmagyarázni,hogy miképpen lehet lefolytatni azt az eljárást,amely alapján meg tudjuk mondani,hogy ki a jogos és ki a nem jogos, úgy ha az illető nincsen itt...már úgy jogállamilag kérdem ?

Mert hát ugye,sehogy. Itt köll lenni a magyar állam területén ehhez.

GERI87 2015.08.31. 09:47:31

"Németországnak jóval fontosabb a saját perspektivikus gazdasági pozíciója (aktív népességének pótlása és a nyugdíjrendszerének finanszírozása), ennek mintaként való érvényesítése Európában"

Akkor miért nem fogadnak be több millió képzett, nyelveket beszélő kelet európait?
ukránt, beloruszt, magyart, románt, moldávot...?
De még az is jó ha nem beszél nyelvet...ezeknél a keletieknél bárki jobb.

Az ukrán válság apropóján kellett volna mondani nekik hogy "lehet jönni".
Lehet hogy elsőre 'Vlagyimír' nem egy főnyeremény, de a fiából már "rendes dolgos német" is lehet, mondjuk csoportvezető a BMW-nél...az ő fia pedig már ukránul sem fog tudni és leszarja mi van Donyeckben.
Szemben ezekkel a gyökerekkel, akik nem is akarnak beilleszkedni és a hozott élet stratégiával, mentalitással nem is nagyon tudnak, ezért frusztráltságukban az iszlám, vallás, tradició felé fordulnak és "arababbak/muszlimabbak lesznek az ükapjuknál is"...

Nem akarom elhinni hogy épeszű, hosszútávon gondolkodó (a nyugdíj, elöregedés eléggé ilyen téma) felelős politikus reálisnak tartja hogy közel-keleti és exgyarmati menekültekkel pótolható a születésszám és a kieső munkaerő.

Nem beszélve arról a kockázatról és integrációs nehézségekről amiket a nem európai és nem ateista-keresztény kultúrájú milliók jelentenek!

"Németország a 2010-es évekre végre megnyerte az évszázados harcát az Európa feletti uralomért, és már csak az a kérdés, mit kezd vele."

70 éve el akarták németesíteni európát, mert az echte európai sem volt nekik elég európai és "árja"...
Ma meg latin-Amerikát csinálnak a kontinensből, az exgyarmattartó hajdani ellenfeleikkel együtt:
Lesz egy hol vékonyabb hol vastagabb gazdag fehér középosztály, meg egy széles és népes, fiatal, populizmussal hülyíthető "kevert fajú" birka tömeg.

A mindenáron való növekedés, a nyugdíj rendszer kikezdhetetlensége, a töketlenség, a liberalizmus és demokrácia elveinek szélsőségig vitt dogmatikus elfajzásai viszik európát a sírba.

Európa ezt is magának baszta el: ha nincs a háború több milliós embervesztesége, a vasfüggöny, akkor az esetleges munkaerőigényt kelet-Európából pótolta volna a nyugat gazdasága, nem Törökországból meg a gyarmatokról.

"nálunk is megkezdődik majd a szírek vagy az aktuális muszlim (esetleg keresztény) migránsok letelepítése. A nyugdíjrendszerünk ugyanis nekünk aztán tényleg romokban van, a népesség fogyása pedig csak gyorsulni fog."

Ez vicc.
Senki nem gondolhatja komolyan hogy ezek a kulturálisan, vallásilag, nyelvileg, "fajilag" különböző képzetlen, papírok nélküli akárkik fogják ezt a problémát megoldani!

Még az ennél kisebb különbségekkel megáldott cigányságot sem sikerült évszázadok alatt integrálni!
Akkor ezektől mit várunk?

Miért akartok egy reménytelen segglukat csinálni Európából? MIÉRT?

Conchobar 2015.08.31. 10:04:20

@egyetmondok: "tessék nekem szépem elmagyarázni,hogy miképpen lehet lefolytatni azt az eljárást,amely alapján meg tudjuk mondani,hogy ki a jogos és ki a nem jogos, úgy ha az illető nincsen itt...már úgy jogállamilag kérdem ?

Mert hát ugye,sehogy. Itt köll lenni a magyar állam területén ehhez" - Dehogyis kell itt lenni. Ugyanis már régen föltalálták az idegen államok területén működő nagykövetségeket és konzulátusokat ('56 novemberében Mindszenty bíboros is, meg Nagy Imre is ilyenbe menekült, kért védelmet. Nem vágott neki egyikük se a zöldhatárnak. '89-ben a kelet-németek is elárasztották az NSZK budapesti követség. Ott ücsörögtek a füvön a nagykövetség kertjében. Miközben persze voltak olyan németek is, akik nekivágtak a zöldhatárnak)

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 10:08:57

@egyetmondok:

nem a pintérnek, nem az orbánnak hanem az uniónak lenne a dolga értelemszerűen, hiszen közös uniós döntés lehet csak
addig a tagállamnak magának kell gondoskodnia a saját állampolgárainak biztonságáról

'tessék nekem szépem elmagyarázni,hogy miképpen lehet lefolytatni azt az eljárást,amely alapján meg tudjuk mondani,hogy ki a jogos és ki a nem jogos, úgy ha az illető nincsen itt...már úgy jogállamilag kérdem ?'

remélem ezt komolyan gondolta, mint jogállamhívő, mert viccnek pocsék

a tényleges menedékjogra nem tagállami megfontolások alapján lehet jogosult valaki, a tgervezett uniós közös kvóta alapján meg bárhová kerülhetne az unión belül, ha megkapta

csak épp a lényegről nem beszélnek konkrétan, a nagy többség, aki nem kapna menedékjogot, azzal mi lesz
'annak távoznia kell' mondja a bölcs uniós vezető, csak azt nem mondja, hova, hogyan
mert aki az unió területére bejut, azt tömegesen nem fogja senki kitenni onnét tömegesen. soha

erről szól a történet, csak ugye ezt egy fundamentalista libdem nem láthatja be
vagy épp ezt szeretné, ki tudja

mindenki mégsem lehet pityergő integrálódott palesztin kislány, akin megesik a németek szíve és mégse kell neki távoznia
aki aztán elmondja szíve álmát

egyetmondok 2015.08.31. 10:13:20

@Conchobar:
Ja,bár úgy lenne. Egyetértünk.
Ám mint tudjuk,Magyarországnak 2012 óta nincsen működő nagykövetsége,ilyen diplomáciai tevékenysége pl.pont Szíriában, hasonlóan sok-sok más államhoz,nem vagyunk ott magyar államként mi sem (amin persze nem is lehet csodálkozni),hogy bárki bemenekülhessen ott hozzánk.

Conchobar 2015.08.31. 10:17:58

"Ám mint tudjuk,Magyarországnak 2012 óta nincsen működő nagykövetsége" - Semmi gond nincs evvel. Üres istállóra minek a tető?! A migránsok se nálunk akarnak letelepedni

Conchobar 2015.08.31. 10:22:06

@egyetmondok: "Szíriában, hasonlóan sok-sok más államhoz,nem vagyunk ott magyar államként mi sem (amin persze nem is lehet csodálkozni),hogy bárki bemenekülhessen ott hozzánk" - Ez nagyon hülyén hangzik. Létesítsünk nagykövetséget Szíriában, hátha akad olyan valaki, aki bemenekülne? Esetleg toborozzuk a migránsokat, hogy ne maradjon kihasználatlanul az adott külképviseletünk?

egyetmondok 2015.08.31. 10:23:36

@Gerő Zoli a barátom:
"remélem ezt komolyan gondolta, mint jogállamhívő, mert viccnek pocsék

a tényleges menedékjogra nem tagállami megfontolások alapján lehet jogosult valaki, a tgervezett uniós közös kvóta alapján meg bárhová kerülhetne az unión belül, ha megkapta"

--
Ön viccel. Csak tagállam adhat tényleges menedékjogot...,mint tudjuk,nincsen Európai Uniós állam,csak tagállam van.

...mégse kellene úgy viselkedni,mintha lenne alkotmányosan, közjogilag entitása az Uniónak (ahhoz szövetségi állam kéne legyen...),amely ennek megfelelően lenne képes működni...,különösen gyerekes képzelődés ez egy magyar kormánypártitól,akit kötelezően illik,hogy kiverjen a hidegfrász attól,hogy ilyen európai állami entitás valaha is létrejöjjön.

egyetmondok 2015.08.31. 10:30:05

@Conchobar:
De csak pont ennyire hangzik hülyén a jelenlegi helyzetben,már elnézést,mint ez:

"Mert hát ugye,sehogy. Itt köll lenni a magyar állam területén ehhez" - Dehogyis kell itt lenni. Ugyanis már régen föltalálták az idegen államok területén működő nagykövetségeket és konzulátusokat"

...,mert hát ugye nincsen nagykövetség,konzulátus.

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 10:31:09

@egyetmondok: ön meg nyilván komolyan beszél egy unión kívül létesítendő menekülttábor menedékkérői kérelmének tagállami elbírálásáról, viccnek ugye tényleg vicces lenne

'Az EU területén kívüli táborok létrehozását javasolja Pintér Sándor,'

Conchobar 2015.08.31. 10:32:06

@egyetmondok: "bárki bemenekülhessen ott hozzánk" - Menjen a német, vagy az angol nagykövetségre. Úgyis ezen országokba vágyik. De nyilván az odamenetel eredménye az kétesélyes lenne (vagy elutasítják a letelepedését, vagy nem). Ha viszont Európába jön, akkor már csak egyesélyes a dolog. Nincs pénz, vagy hajlandóság arra, hogy a (nem-szíriai) migránsokat visszapaterolják oda, ahonnan jöttek

Conchobar 2015.08.31. 10:35:31

@egyetmondok: "mert hát ugye nincsen nagykövetség,konzulátus" - Tessék már felfogni a 2015.08.31. 10:17:58-i kommentem tartalmát (Üres istállóra minek a tető?!)

Egy napon 2015.08.31. 10:35:52

@Conchobar:
Pontosan, aki tényleg menekült, az segítséget kér az első lehetséges helyen és nem kerítésmászásra készül

Gábor2000 2015.08.31. 10:44:24

@HaFr: Ez egy nagyon jó válasz volt !!!
Vannak azért dolgok amikben 100%-ig egyetértek veled.

Gábor2000 2015.08.31. 10:48:09

Bocs, talán nem volt érthető, a következőre gondoltam:
"Én mindig ott élek, ahol a legszívesebben élnék. Megfelel? :)"

Gábor2000 2015.08.31. 10:53:15

Aki élt külföldön, s egy kicsit is kapcsolatban állt régebbi és újabb más kultúrköből származó migránsokkal, azt érzékelhette, hogy nem feltétlenül az első generáció lesz a problémás. Ők még gyakran tele vannak hálával, hogy odamehettek. A 2., 3. generációra ez a hála nincs már. Gyakran marad a kilátástalanság, a gyökerek keresése. S a baj itt kezdődik igazán.

egyetmondok 2015.08.31. 10:53:29

@Gerő Zoli a barátom:
Pintér úr javaslata erről kb.annyira komoly,mintha a Holdon javasolná valaki ugyanezt létrehozni.
(Itt belföldön viszont nagyon jól hangzik,ez tuti,lehet érte lelkesedni,magyarul: tökéletes és hibátlan javaslat.)

Medgar 2015.08.31. 10:54:13

@Moin Moin: 3.) A szíriai menekültek között nem "81%-os" a "katonakorú férfiak" aránya - nem tudom, honnan szoptad ezt?

Nem 81% csak kb. 70%.

index.hu/belfold/2015/08/27/csucsot_dontott_a_menekultaradat_2958-an_jottek_1_nap_alatt/

Megdőlt a rekord: csak szerdán 2958 migránssal - köztük 698 gyermekkel - szemben intézkedtek a rendőrök és a polgárőrök Csongrád megyében.

A keddi áramláshoz képest szerdán kissé alábbhagyott a tempó, de így is tíz perc alatt 70 ember érkezett. Bangladesből, Pakisztánból férfiak, Szíriából, Afganisztánból, kisebb részt Nyugat-Afrikából pedig családosok is.

A családok méretére három forrásom is van:

1, a saját szemem (keleti és Szeged)
2, a liberálisok által közölt képek
3, a WHO statisztika ami szerint Szíriában az átlagos gyerekszám 3 (Mo.-n 1,3)

Ez alapján kb. 1000-1200 fő családos, amiből legalább egy fő szintén férfi.

egyetmondok 2015.08.31. 10:57:53

@Conchobar:
Le lehet ellenőrzni,hogy van-e angol,német,stb.követség pl.Szíriában,ha van, nem úgy mint pl.nekünk,akkor akár szólni is lehetne nekik,hogy szépen álljanak sort ott a kérelmükkel.

harcsapaprikás 2015.08.31. 11:01:53

Takarodjon az összes muszlim Európából!

Conchobar 2015.08.31. 11:05:26

@egyetmondok: "Pintér úr javaslata erről kb.annyira komoly,mintha a Holdon javasolná valaki ugyanezt létrehozni" - Hagyjuk már a választási kampányt a csudába. Ne tessék már szűkre venni látókört, tessék már látni a Fideszen túl is. Pintér javaslata nagyon is életszerű és komolyan veendő ('Az EU területén kívüli táborok létrehozását javasolja Pintér Sándor'), ugyanis menekülttáborok már most is léteznek Törökországban és egyebütt. Gyakorlatig betesznek plusz egy sátort és asztalt az odautazó német hivatalnokoknak, és már írhatja a német a menedéklevelet és küldheti is a nagy humanista európéer Merkelnek a szállítmányt. Garantáltan mind menekült és mind szíriai

egyetmondok 2015.08.31. 11:06:16

@Conchobar:
Nem tudom,hogy mi a problémája,Ön reagált a kommentemre úgy,hogy miért nem megy be nagykövetségre,konzulátusra (a kérelmező),ahelyett,hogy idejönne (pont mint a bíboros úr 56-ban itt tette),mert hogy igen régóta kitaláltak ezeket a diplomáciai intézményeket.

Én erre válaszoltam,bizony ez tök jó lenne, csak hát momentán nincsen nagykövetség (ellentétben azzal a szituval,ami itt 56-ban a bíboros úr esetében volt,ahova menni lehetne).

Szerintem minden rendben,én egyetértek Önnel,és közös pechünk,hogy nincsen nagykövetség,ahova pl.pont a szíriai kérelmezők mehetnének sorba állni...

Conchobar 2015.08.31. 11:07:03

@egyetmondok: "Le lehet ellenőrzni,hogy van-e angol,német,stb.követség" - Ha Szíriában nincs is, de Törökországban biztosan van angol és német nagykövetség meg szíriai menekült is

Conchobar 2015.08.31. 11:09:00

@egyetmondok: "közös pechünk,hogy nincsen nagykövetség,ahova pl.pont a szíriai kérelmezők mehetnének sorba állni..." - Közös pech? Én veled ellentétben nem szíriai illetőségű/származású vagyok

Conchobar 2015.08.31. 11:14:21

@egyetmondok: "nincsen nagykövetség,ahova pl.pont a szíriai kérelmezők mehetnének sorba állni..." - Tessék már felfogni: nagykövetséget a magyar állampolgárok és Magyarország érdekében kell létesíteni (és nem idegenek, szírek vagy tudomisén kik érdekében). Nem vagyunk olyan gazdag ország, se gyarmatosítói múlttal nem rendelkezünk, se nem tettek értünk semmi olyant a szíriaiak az elmúlt évezredek során, amely indokolttá tenné azt, hogy mi a nyugat-európaiakkal egymás lábát taposva igyekezzünk menteni a szíriaiakat saját(!) polgárháborújukból

egyetmondok 2015.08.31. 11:15:28

@Conchobar:
Ez is jó ötlet,tényleg,csináljanak Törökországban még plusz férőhelyeket.
-------------
"Közös pech?" -- igen az,mert ahelyett,hogy szépen sorban állnának pl.a szíriai követségünkön a papírkáikkal,idejönnek.

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 11:16:18

@egyetmondok:
pedig egyre nyilvánvalóbb hogy nem európában kell a menekültkérdést kezelni, mert akkor az a tömeg már itt fog maradni európán belül

lehet jogászkodni, miképpen ossza el az európai 'Központi Bizottság' a menedékjogot elnyerteket ( bőven olvashatsz róla, miért nem járható ez az út), miközben semmit nem tud arról mondani, a többit hova tenné

persze, visszatoloncolják az első 'szabad' országba, oszt csináljanak velük amit akarnak, de majd mi jól megmondjuk milyen jogok járnak azért nekik a libdem nevében

esetleg a jogászkodás mellett vessen egy pillantást a maradi anyag és energiamegmaradási törvényszerűségekre is, bár az a konkrét valósággal való találkozás lehet furcsa lesz az ön számára :)

egyetmondok 2015.08.31. 11:21:16

@Conchobar:
Bocsánat,de nem én jöttem az ötlettel a nagykövetségekről:
"Dehogyis kell itt lenni. Ugyanis már régen föltalálták az idegen államok területén működő nagykövetségeket és konzulátusokat ('56 novemberében Mindszenty bíboros is, meg Nagy Imre is ilyenbe menekült, kért védelmet. Nem vágott neki egyikük se a zöldhatárnak. '89-ben a kelet-németek is elárasztották az NSZK budapesti követség. Ott ücsörögtek a füvön a nagykövetség kertjében. Miközben persze voltak olyan németek is, akik nekivágtak a zöldhatárnak)"

Hát,bizony,ez a mi esetünkben nem működik,pénzünk sincsen,nem is bántottuk a szíriaikat,és főképpen nagykövetssgünk sincsen ott,ha esetleg,mint uniós tagállamot,valaki szíriai mégis a magyar államot pécézné ki magának, hogy előterjessze a menedék kérelmét.
Most az van mindezek helyett,hogy idejön...,és itt előterjeszti.

egyetmondok 2015.08.31. 11:27:12

@Gerő Zoli a barátom:
Nekem is szent meggyőződésem,hogy a nyugat ismét gyarmatosításba kell fogjon,tetszik neki ez avagy sem,bizony vissza kell menni ezekbe az államokba,rendet tenni,normális államiságokat létrehozni,mert ez nekik úgy tűnik maguknak nem megy,amely normális államiságok nélkül viszont örökre fennmarad ez az egész bevándorlási dráma ide Európába.

Nem is vitás,ezt kell tenni,és főként nem kell hisztizni ilyen "De ez aljas demokrácia-export !!", meg hogy "A nyugat gyarmatosítja a világot,pfúj liberálfasiszta imprlista nyugat..." szövegekkel.

high up! 2015.08.31. 11:28:27

@harcsapaprikás: "Takarodjon az összes muszlim Európából!"

Még szerencse, hogy ti félázsiai fidesz idióták nem vagytok Európa része, így nem is ti fogjátok megmondani, hogy mi legyen az Eu valamire vitt országaiban.
Majd gondolod te zsebnáci, hogy a legboldogabb országok a te utasításodra várnak, hogy az alapján szarják el az életüket és váljanak lúzer Átlaghülyemagyarrá?

FOLYTASSUK!

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 11:28:40

@egyetmondok:
de nem jön ide hogy előterjessze, hanem azt követeli momentán hogy vonatot adjanak neki azzal hadd mehessen németországba

és nem is rossz ötlet, csak a németeknek kellene bejelenteniük hogy eltekintenek az érvényes papíroktól, jöhet minden szír menekült

és holnaptól minden menekült nyakában ott lesz
hogy ő is szír menekült, meg van oldva minden probléma
aztán majd németországban derítsék ki

high up! 2015.08.31. 11:35:20

@egyetmondok:

A Nyugat megtette a diktatórikus államokban amit lehetett, elfogta, kivégezte a diktátorokat és átadta az országokat a népnek önkormányozásra.

A többi már a helyieken múlik. Ha nem tudják használni a demokráciát, ha nem tudnak jogállamot csinálni maguknak, ha nem tudnak leszámolni a vallási ellentétekkel, a párhuzamosan létező fegyveres szervezetetkkel. ha minden szírszarért polgár háborút csinálnak, az már az ő felelősségük. Egy népet nem lehet önmaga akaratának ellenére európaivá nevelni, lásd pl a magyarokat.

Ha nem lett volna EU meg NATO csatlakozás, ez a nép ugyanúgy szétpolgárháborúzta volna magát az elmúlt 25 évben mint egy átlagos arab poszt-diktatúra.

FOLYTASSUK!

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 11:37:04

@egyetmondok:
'normális államiságokat létrehozni,'
ja, menjen oda a libdem és csináljon rendet, megint, ha beledöglenek az ottaniak, akkor is

bakker, ön tényleg nem sok affinitással bír a valóságot illetően, hányan írták már le a világban mindenfelé hogy a libdem amerika áldásos bombázásai egy demokratikus arab tavasz agyszüleményéből fakadt (a nyers-anyagi és egyéb fennkölt szempontok mellett), ön meg így tiltakozik: "De ez aljas demokrácia-export !!"

akkor mi volt, ha nem ez?
mi történt e röpke néhány év alatt ott, hogy ennyi menekült lett hirtelen?
...
felesleges önnek tényeket hozni, nagyobb, áthatolhatatlanabb kerítés van az ön szeme előtt, mint amit készítenének a déli határunkra:)

Conchobar 2015.08.31. 11:37:53

@egyetmondok: "és főképpen nagykövetssgünk sincsen ott" - Hagyd már abba ezt az ökörködést! Hogyne lenne már nagykövetségünk! Emlékezetem szerint még konzulátusaink is van Törökországban

Conchobar 2015.08.31. 11:47:33

@high up!: "Ha nem lett volna EU meg NATO csatlakozás, ez a nép ugyanúgy szétpolgárháborúzta volna magát az elmúlt 25 évben mint egy átlagos arab poszt-diktatúra" - Ekkora hülyeséget! Egyrészt, hol volt még a NATO és az EU '89-ben (amikor a kommunista utódpárt és ellenzéke békésen megegyezve 'rendszert váltott'). Másrészt meg ott volt a NATO meg az EU Boszniában is (pl.a szrebrenyicai események alatt is). Az amerikai vezetésű NATO csak ott és akkor avatkozik be, mikor áttételesen (az oroszbarát Szerbián, Szírián át) Oroszországon, vagy másik velük rivalizálón (lokális hatalom Irak) üthetnek egyet

nu pagagyí 2015.08.31. 11:48:43

Németország nem megy szembe az EU alapelveivel.

Conchobar 2015.08.31. 11:59:33

@high up!: "A Nyugat megtette a diktatórikus államokban amit lehetett, elfogta, kivégezte a diktátorokat és átadta az országokat a népnek önkormányozásra." - Milyen jóságos is Nyugat, milyen jót tesz, hogy beleártja magát más országok belügyeibe. Demokráciát csinált (igaz, hogy erre nem kérte őket a "nép"), csakhát a tudatlan és tahó tevepásztorok nem tudtak élni a nagy-nagy lehetőséggel, a Nyugat legnagyobb vívmányával, a liberális demokráciával (ami csak annyira demokrácia, mint a népi demokráciának nevezett kommunista diktatúra. Például a bevándorlással kapcsolatban is nem győztek népszavaztatni Európában, hogy akarnak-e a helyiek migránsokat látni a közterületeiken, állami segélyezésükben)

GERI87 2015.08.31. 11:59:55

@high up!:

" lásd pl a magyarokat.....Ha nem lett volna EU meg NATO csatlakozás, ez a nép ugyanúgy szétpolgárháborúzta volna magát az elmúlt 25 évben mint egy átlagos arab poszt-diktatúra. "

Hülyeség. Kik, ki ellen?
Itt '89 előtt meg után is egyet akart a többség: kispolgári nyugalmat, biztonságot, szabad külföldi utazással meg nyugati árut.
Kb ami a Titó jugóban volt, de nálunk nem lett volna nemzetiségi ellentét ami szétcsessze...
És a legtöbben ezt valamiféle kényelmes, gondoskodó, szociális keretek közt képzelte el.
Ezzel szemben hányan lehettek, akik szabad piacon alapuló versenyt akartak? Kis állammal, öngondoskodással...Önként, bízva saját képességeikben.
Minimális, egy szűk értelmiségi rétegen kívül senki!
Egyszerűen ennél homogénebb már nem is lehetne a kép.

@egyetmondok:

"bizony vissza kell menni ezekbe az államokba,rendet tenni,normális államiságokat létrehozni,mert ez nekik úgy tűnik maguknak nem megy,"

Elég szépen elvoltak a stabil teokratikus meg hunták vezette tekintélyuralmi rendszereikkel...amíg az USA bele nem kavart ebbe és szét nem cseszte a belső viszonyokat.

Majd mivel túl gyáva ahhoz hogy vállalja a politikai felelősséget, a polgári és katonai áldozatokat, ahhoz hogy befejezze amit elkezdett, ezért káosz és anarchia maradt utánuk!
Bárkit a világon szarrá tudnának cseszni, a földig gyalulni úgy, hogy írmagja sem maradna: az iszlám államot, É-koreát, az afgán tálibokat stb..
Csak túl puha pöcsök hozzá, mert az átlag amerikaival (a kibaszott buzi médiával) nem merik megértetni hogy a nagybetűs "háború" az bizony azzal jár hogy pénzbe és évekbe kerül és áldozatokat kíván, halott muszlim csecsemőket, indokolatlanul fejbe lőtt kebabárusokat, meg azt hogy John-i nem biztos hogy hazajön hálaadásra...

Vietnam is a töketlenkedés meg a hülye hippik rinyálása miatt bukott el!
Nem mérték fel mibe nyúlnak bele, azt hitték könnyű lesz, amikor meg már nyakig benne voltak és nagyobb áldozatok árán kellett volna győzni, nem merték végigcsinálni és meghátráltak.
Ezt csinálják azóta is!
Ahol csak dádá kell meg 100 nap és 1000 katona ott győznek (Latin-Amerika), ahol meg százezres veszteségek és évek, ott idővel meghátrálnak, ami marad utánuk az a sunnyogás bűze meg a káosz...

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2015.08.31. 12:02:40

A nyugdíjrendszer kiegyensúlyozása nem azt jelenti, hogy mindenkit hagyunk beáramlani ellenőrizetlenül az országba, hanem kontrollált módon adunk letelepülési engedélyt.
Egyébként rossz hírem van: a migránsok nem akarnak itt letelepülni. Ők Németországba, Angliába, Svédországba, Dániába vágynak, már csak etzért is képtelenség az amit a poszt utolsó 4 sorában szerepel.
Nyár eleje óta 110 ezer menekültkérelmet adtak be a magyar hatóságokhoz, ebből 100 ezret a hatóság már megsemmisített mert a kérelmező távozott- a Helsinki Bizottság adatai szerint. Beszédes számok..

Kikiáltás 2015.08.31. 12:15:11

Fegyverkezni kell, országos és magán szinten is. Vissza kell állítani a sorkötelességet a harcképes lakosság kiképzésének megindítása miatt. A világ vezetői faszfejek. Merkel az egyik legnagyobb.

bontottcsirke 2015.08.31. 12:44:08

Merkel egy ökör. Nem basz előveszik ezek még a csukaszürke egyenruhát.

egyetmondok 2015.08.31. 13:00:50

@high up!:
Bizony,volt a blog gazdájának nemrég bejegyzése, egyet is értek vele,hogy van okunk kételkedni abban, hogy mit tud tenni a nyugat a migráció forrás-országaiban, normális államiság stb.,érdekében,ha egyszer ugyanez még itt se sikerült neki,velünk magyarokkal.

egyetmondok 2015.08.31. 13:06:03

@Gerő Zoli a barátom:
Ajánlom figyelmébe Hafr ezen posztját:

hafr.blog.hu/2015/08/25/a_politikai_korrektseg_uj_hajtasa_a_kotelezo_kulturafelejtes

és az abban idézett érdekes írást.

Hát,szóval az egy nagy marhaság, hogy ott,ezekben a migrációt kibocsátó országokban az lenne a baj,hogy a nyugat rájuk akarta kényszeríteni a liberális demokráciát,és ezért ezek a szegény emberek jól feldühödtek oszt idejönnek.......
A baj inkább az,hogy a nyugat ebben pont elbukott,de sebaj,meg kell próbálni újra.

egyetmondok 2015.08.31. 13:07:56

@Conchobar:
Volt már szó róla,hogy a Finkelgruber úr külföldön is plakátozna. Tök jó,egyetértek,Finkelgruber úr rakja tele Szíriát,stb. gigaposzterekkel,hogy tessék menni a törökországi magyar követségre,ott lehet leadni a papírokat,és a magyar állam majd jogállami módon elbírálja a kérelmeket.

harcsapaprikás 2015.08.31. 13:15:06

@high up!: Kúrva nagy a pofád haver. A muzulmán seggfejek semmire nem viszik sehol. Csak lehúzzák az egész fejlett világot. Menjenek haza és teremtsék meg a jólétet. Nagyon sok sikert kívánok nekik zsebnáciként.

high up! 2015.08.31. 13:35:28

@Conchobar:

okstóni, hol is volt arab tavasz? Pl. Egyiptomban, Tunéziában. Hány menkült is van onnan? Nulla.

Hol nem volt arab tavasz? Szíriában, Irakban. Aztán szinte minden menekült onnan jön. Szíriában csak egy alavita diktátor van, akinek már a faterja is lazán levegyibombázott 20 ezres településeket, ha ugribugri volt. A fia se különb, az első demkrstikus igénynél rögtön szétlőtt ő is néhány falut, aztán folytatta a városakkal.

Irakról meg ne is beszéljünk. 30 éve menekül el onnan mindenki, már 20 éve se lehetett a környező országokban megmozdulni az iraki menekültektől.

Erre mondja a fidióta-fosabbik Nömzöti Átlaghülyemagyar, hogy mindezért akkor is Amerika a felelős!

FOLYTASSUK!

high up! 2015.08.31. 13:39:05

@harcsapaprikás: "A muzulmán seggfejek semmire nem viszik sehol. Csak lehúzzák az egész fejlett világot."

Bírom, amikor a magyar parasztja, aki életében nem járt a faluja határánál túlabb, tutira meg akarja mondani, hogy hogyan is néz ki a világ Baszodfalván túl.

FOLYTASSUK!

high up! 2015.08.31. 13:44:34

@GERI87:

EU csatlakozási cél nélkül a 90-es években a posztkomcsik és az őket megdöntők az utcán vívták volna meg az egymás elleni harcot, nem a válsztási urnánál, ez nem is vita tárgya.
EU csatlakozás nélkül még mindig lenne halálbüntetés, EU csatlakozás nélkül Orbaneszku ma MagyarországOT a SZU egyik tagköztársaságává alakította volna át.

FOLYTASSUK!

harcsapaprikás 2015.08.31. 13:47:05

@high up!: Bírom, amikor egy ismeretlen nickről meg akarod mondani, hogy hol járt már és hol nem. Alaposan meglepődnél ha tudnád hol jártam már és mennyi időt töltöttem el ott. Muzulmán országban valóban nem jártam még és nem is áll szándékomban oda menni. Ugyan ezt kérem tőlük is. Maradjanak otthon és éljenek abban a jólétben, amit meg tudnak teremteni.

harcsapaprikás 2015.08.31. 13:57:25

@high up!: Akkor jó lenne, ha Egyiptomba mennének és a többi muzulmán segítene nekik.

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2015.08.31. 14:14:35

@high up!: Az elhíresült Merkel beszédről hallottál már? Világosan kimondja, hogy nem képesek és nem is akarnak integrálódni, hanem szigetekben élnek a befogadó társadalmon belül.
Persze teszik ezt, ameddig tehetik. Az ostoba liberális hatalomgyakorlás lesz az oka, hogy olyan szélsőjobbos erők fognakhatalomra kerülni, amelyek erőszakkal fogják megoldani ezt a problémát. A történelem megismétli önmagát..

dingó29 2015.08.31. 14:31:12

@high up!:" Ezek az emberek azért fulladtak meg, mert az EU-s szomszédaink lezárták a határokat."

Nyilván visszaállították volna a kedvéért a SzU-t hogyne.
Jól van fiacskám most már pihenj egy kicsikét és addig nézz utána éppen kit szop az asszony

nu pagagyí 2015.08.31. 15:33:16

@A megvalósult amerikai ólom: Merkel felsorolta a problémákat. Nincs ebben semmi, ugyanis a probléma ismeretében lehet megoldást találni. De valószínűleg nem mondta azt, hogy a probléma okozóját kell kiiktatni, bármennyire szeretnéd így érteni. Már csak azért sem mondhatott ilyet, mert akkor nem azt csinálná, amit most csinál. Majd más eszközükkel integrálnak, mint eddig, például megelőzik a szigetek kialakítását, ösztönzik és segítik a munkavállalást.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.31. 15:59:53

Integrálhatatlan, dolgozni nem akaró szerencsevadászok mentik meg a nyugdíjrendszert?

Balt 2015.08.31. 16:39:57

@borzimorzi: Pontos. Bár a szalagmunkás-importban én is kevéssé hiszek. (Az mégiscsak alulfoglalkoztatás a millió agysebésznek.)

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2015.08.31. 18:39:08

@nu pagagyí: Egyáltalán nem biztos, hogy lesz megoldás ezekre a problémákra. Egyre inkább úgy túnik, hogy nem lesz. A végtelenül segítőkész, anyagilag támogató német bevándorláskezelés ellenére egyre inkább nőtt a bevándorló tömegek önszegregációja. Ez volt a Merkel beszéd lényege..

"De valószínűleg nem mondta azt, hogy a probléma okozóját kell kiiktatni, bármennyire szeretnéd így érteni."

Én nem is ezt mondtam. Azt mondtam, hogy az jelenlegi vezetés ostoba, a helyzetet nem kezelő, illetve álságosan kezelő hozzáállását látva, a német társadalom a jövőben olyan politikai erőket juttathat a hatalomba, amelyek kemény erőszakkal fognak fellépni a beándorolt tömegekkel szemben. Egyszer már megtörtént..

egyetmondok 2015.08.31. 19:26:20

@Gerő Zoli a barátom volt:
" ha meglesz a kerítés, előtte a drótakadály, a kettő közt meg járőrök, határvadászok, nagyon le fog csökkenni az ezen a módon bejönni igyekvők " --

hiszi Ön. Önnel szemben a magyar külügyminiszert ezt hiszi:

" A miniszter hangsúlyozta, hogy a népvándorlás történelmi kihívást jelent Európa számára. Közölte, hogy idén eddig 154 400-an lépték át illegálisan a magyar határt, ebből 153 ezren Szerbia felől. Az illegális bevándorlók közül 140 ezernél valamivel többen jelezték menedék iránti kérelmüket. Ami a kilátásokat illeti, Szijjártó megjegyezte: tapasztalatok szerint októbertől az év további három hónapjában nagyjából ugyanannyian érkeznek, mint az előző kilenc hónap során." (mandiner.hu) --

megkérdezném Önt, hogy mi történt ? Nem lesz mégse kerítés?

GERI87 2015.08.31. 21:36:28

@high up!:

"EU csatlakozási cél nélkül a 90-es években a posztkomcsik és az őket megdöntők az utcán vívták volna meg az egymás elleni harcot,"

Dehogy, már mondtam: nincs kiknek megvívni ezt!
A szembenállás a lakosság körében nem volt ekkora, a többség ugyanazt akart, csak mástól, más színbe, köntösbe csomagolva.
Nem voltak itt akkora ellentétek.

"EU csatlakozás nélkül még mindig lenne halálbüntetés, EU csatlakozás nélkül Orbaneszku ma MagyarországOT a SZU egyik tagköztársaságává alakította volna át."

A SZU épp akkor zuhant a szemétdombra és olvadt el az orosz érdekszféra errefelé, hülyeség ahogy van....

Gerő Zoli a barátom 2015.08.31. 23:45:50

@egyetmondok:
'Ajánlom figyelmébe Hafr ezen posztját:'
megint tréfál, épp nekem?

'hiszi Ön.'
azt vélem, valóban
de térjünk rá vissza év végén, rendben?
egy láda sört meg merne kockáztatni?
negyede migránsnál több, és én viszem, különben ön
(explanatus barátom se mert bevállalni még egy kávét sem, a frakciófegyelem nagy úr)

nos?

amúgy tényleg lenne rá lehetőség hogy az a dupla-tripla kerítés ne épüljön meg ha az a szellemi rövidnadrág francia külügyér végre felfogná, miről szól a bál
kevés esélyét látom, de a lepényhal megy elöl...

egyetmondok 2015.09.01. 07:07:01

@Gerő Zoli a barátom:
Miért év végén ? Azért sejtem...,nem lesz kész addig se a tripl-dupla kerítés...,de addig is ünnepelje csak úgy,mint Hunyadi Jánost.

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 07:42:54

@egyetmondok: nem baj, inkább legyek naív százszor, minthogy egyszer is kihagyjak egy konszolidált tranzakció lehetőségét
meglátjuk, mi lesz

egyetmondok 2015.09.01. 07:46:20

@Gerő Zoli a barátom:
Az tisztán a politikai ízlés kérdése,ha Ön azt,amit itthon a menekültek körül történik (pályaudvar és környéke,hetvenegy ember pici furgonba gyömöszölkése,stb.) valami konszolidált tranzakciónak hiszi.
De nem baj,ugye,ha én ehhez nem gratulálok.

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 07:54:23

@egyetmondok: a neotenyizmus itt úgy nő mint egy gmo-s kukorica.
a kettőnk tranzakciójáról beszéltem, de csalódott nem vagyok
a lepényhal is a barátom

egyetmondok 2015.09.01. 08:10:58

@Gerő Zoli a barátom:
Tán már említettem, hogy neoteny platformja nem egy rossz platfrom,szívesen állok azon magam is.

Esetleg köszönj el újra emígyen:
" Barátsággal
l "

kedves Leponex.

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 08:28:48

@egyetmondok: neotenynak épp most ajánlottam a magyar tb-vel térítésmentesen igénybe vehető intézetet, remek asszony a vezetője, orgonán is játszik, ha kell
de örömmel üdvözlöm, barátsággal!
látja, ezért lett a barátom a lepényhal is
mi legyen akkor a láda sörrel?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.01. 08:40:22

@Gerő Zoli a barátom:

"de örömmel üdvözlöm, barátsággal!"

Én megelégednék azzal is ha tudásod lenne. :)

egyetmondok 2015.09.01. 08:58:58

@Gerő Zoli a barátom:
Milyen fénysebességgel lett olyan gáz neked a migráció,kerítés,stb.ügyek kormányzati kezelése,mint téma, hogy helyette neoteny egészségügyi ellátásáért aggódsz...no,sebaj Leponex.

Mi legyen a sörrel ? Locsoljad meg vele a kerítést,osztjónapot, süssed ki,hátha meg lehet enni,arra tán alkalmas...

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 09:29:20

@neoteny: önt is szívesen, nálunk ez a természetes, ezért is lakott nálunk a stefi barátnőnk kanadából három évig
az én tudásommal ön nem sokra menne, én sem az önével, ha megint körtenemesítésre adnám a fejemet öregkoromra

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.01. 09:34:29

@Gerő Zoli a barátom:

"az én tudásommal ön nem sokra menne, én sem az önével"

Az érdekes kérdés hogy a te tudásoddal te mennyire mész. És mennyire azok akiknek nincs fóbiájuk a genetikailag módosított élőlényekkel szemben -- még akkor sem ha épp' molekuláris biológiai technológiát alkalmaznak.

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 09:36:15

@egyetmondok: dehogy, neoteny nem beszélt velem sokat a kerítésről, én meg nem traktáltam vele

önnek meg a szellemi rövidnadrágos francia külügyért idéztem volna, aki egy nemlétező 'szolidaritás' miatt egyedül a magyarokat nem engedné szabadon mozogni franciaországban

meg az indoklását, hogy a csalagútnál lévő francia kerítés azért nem hasonlítható össze a magyarral, mert az övék magántulajdont véd

érti ugye, és ilyen politikusok vezetik az uniót

le vagyok lombozva egy kicsit a barátságtalanságán, ez van:(

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.01. 09:48:04

@Gerő Zoli a barátom:

"a szellemi rövidnadrágos"

Annak aki még a genetikai módosítás koncepciójával sincs tisztában, nem kellene ilyen erős kifejezésekkel dobálóznia.

egyetmondok 2015.09.01. 10:41:27

@Gerő Zoli a barátom:
Még szerencse,hogy a magyar külügyet nem rövidnadrágos, mondjuk focista-rövidgatyások vezetik. De jó nekünk...

egyetmondok 2015.09.01. 10:56:54

@Gerő Zoli a barátom:
Ja,és persze a francia kerítésről:
A kettő össze se hasonlítható,tekintve,hogy az tényleg egy adott létesítményt véd,és egyetlen francia politikus se kamuzott, hogy majd az fogja megállítani a migrációt,mint a haza roszdamentes megmentője.

Ezzel szemben a Keleti-ben mi is van? Le kellett az egész forgalmat állítani ma...,nekünk ott van a mozgást korlátozó kerítésünk,ahol az a jelek szerint kaksit se ér,ott meg,ahol érdemes lenne a mozgást korlátozni,de keményen,semmink sincsen.

Gerő Zoli a barátom 2015.09.01. 11:20:53

@egyetmondok:
ja
egy időre meggyőzött
megyek fogni egy lepényhalat
süti beállítások módosítása