1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.08.25. 21:27 HaFr

A politikai korrektség új hajtása: a kötelező kultúrafelejtés

Széky János egy érdekes cikkben összegzi, mi jellemző az Európát elárasztó migránsok kibocsátó országaira. Az, "hogy 1) békeidőben sem voltak demokráciák. (2) Muszlim többségűek (kivéve Eritreát, ahol azonban az olasz gyarmatosítás előtt egy muszlim dinasztia uralkodott). (3) A területükön – mint a világ legnagyobb részén – eredetileg valamilyen honi vagy idegen monarchia gyakorolta a hatalmat. (4) A monarchiát egy ponton világi köztársaság váltotta fel, és egyszersmind katonai (vagy legalábbis fegyverekkel megalapozott és fenntartott) diktatúra volt. És (5) a mai kibírhatatlan állapotokhoz vezető folyamatban döntő szerepe volt valamilyen marxista tényezőnek."

Összegezve, a migránsok marxista és diktatórikus hagyományokkal rendelkező, muszlim többségű államokból érkeznek. (Ami viszont NEM jellemző ezekre az országokra: hogy nagy többségükben nyugati gyarmatok lettek volna, vagy nyugati kizsákmányolástól szenvedtek volna.) Röviden, az Európába érkező tömegnek semmiféle demokratikus, jogállami kultúrája nincsen, viszont elég erősen intoleráns vallási környezetből jön.

Mármost lehet azt hinni, hogy ennek semmiféle jelentősége nincs, ha van jó akarat, emberség, és összefogás. Sajnos azonban ez nem igaz. Az emberség stb. ideája és intézményei a nyugati civilizáció eredményei, és fenntartani csak nagy többségi konszenzussal és tanult gyakorlattal lehet. Lehet számon kérni ezt a gyakorlatot a jelenben, a migránsok szomorú sorsát látva ("be kell fogadni őket"), de hogyan fogja garantálni az EU és a tagállamok az érvényesülését, ha egyre nagyobb tömegek belülről fogják gyengíteni ezt a gyakorlatot?

Hogy miért gyengítenék? Hát azért, mert sosem tanulták meg. Otthon nem ezt látták. Majd az EU-ban megtanulják? Hát kérem, az az EU, amelyik Magyarországgal (a magyar politikai kultúrával) szemben sem tud érvényt szerezni az európai liberális demokrácia értékeinek, az vajon mennyire lehet alkalmas arra, hogy idegen emberek tömegeivel szemben garantálja a demokrácia minőségét? Ez az EU, ebben az állapotában? Hadd kérdezzem meg még a magyar valóság ismeretében: ha liberális barátaink annyira nem tolerálják a magyar illiberalizmus logikáját, miért vállalják azt, hogy megszeretik majd a muszlim illiberalizmusét? Ha nem tudták megvédeni a liberális demokráciát Orbánnal szemben, vajon milyen csodaszert vetnek be, ha a demokrácia európai válságára kell válaszolniuk?

De ők nyilván másban gondolkodnak. A liberálisok erős késztetése a politikai korrektség mindent egyenlősítő logikájának körbehurcolására a világban valamiért mindig a Nyugaton veszi a kezdetét, és ezúttal is így van. (Nem sok liberális hirdeti a semlegességet és a toleranciát Iránban vagy Eritreában.) Az újabb körút lassan indulni látszik a kötelező kultúrafelejtés jelszavával. Elvégre, ha mi és a muszlimok is elfelejtjük majd a saját identitásunkat a nagy európai összeborulásban, akkor valóban semmi sem fenyegeti majd az Örök Békét.

Egy valami miatt azonban hadd legyen aggodalmam: kétlem, hogy a most érkező gyengék és kiszolgáltatottak valaha is olyan kiszolgáltatottak lesznek majd a befogadó EU-ban, hogy hajlandók legyenek identitásuk egyetlen grammjáról is lemondani. Akkor sem, amikor mi már az össze kilónktól megszabadultunk a kimeríthetetlen, politikailag korrekt jó szándékunkban.

Hogy látom a liberálisokat? Úgy, mint akik se a kultúránkra, se a liberális demokráciára nem tudnak vigyázni -- hiszen nem látják az összefüggéseket a kettő között. A kevésbé cinikusabbja az emberiesség és a politikai korrektség közötti úton grasszálva vakarja a fejét a Szabadság-szobor süllyedése láttán. A többiről meg hadd ne beszéljek.

(De mivel még a politikai korrektektől sem áll távol az autoritás tisztelete, íme a jövőnk: "Európa pusztulásának nyomorúságos hétköznapjai. Európa kegyelemért könyörög az iszlámnak, csuklik és vonaglik az alázattól... Undorító ez a színjáték; Európát a gyávaság és az erkölcsi debilitás pusztítja el, a védekezésre való képtelensége és a nyilvánvaló erkölcsi kátyú, amelyből Auschwitz óta nem tud kikecmeregni..." Kertész Imre A végső kocsma, 2014)

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr357734248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.25. 22:00:04

@ricardo: kiemelem a szövegben is,. köszi

2015.08.25. 22:17:11

fontos és jó poszt, hozzá kell tennem, hogy én személyesen nem csak a kultúrájuk miatt - vallás, politika, szabadságfelfogás, stb. - hanem az életmódjuk miatt sem óhajtanék velük és mellettük élni. ez rasszizmus? hát ha az, egye fene, vállalom. de azt látom, hogy ahol nagyobb tömegekben megjelennek, ott kő kövön nem marad: egész kerületek válnak mocskos, igénytelen, férfiak dominálta külvárosi gettókká, ahol ordítozó kölykök és burkában fedett nők lepik el az utcákat. ezek ne ide valók ekkora tömegben.

egyetmondok 2015.08.25. 22:36:39

A gaz nyugat megpróbálta ezeket a jóságos politikai rendszereket ott felszámolni,és az ottani népekre rákényszeríteni a liberális demokráciát,amely gazember demokráciaexport és gyarmatosítás tökéletes kudarcot vallott ...,ezért e népek most már szépen el akarnak költözni onnan...,ám minő érdekesség: a liberális demokráciák Nyugat-Európájába.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.25. 22:38:31

@egyetmondok: ilyenek ezek, következetlenek kissé

egyetmondok 2015.08.25. 22:44:33

@HaFr:
Hát az biztos,hogy mintha nem tudnák azt saját magukról,amit a magyar jobboldal tud róluk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.25. 22:47:39

@egyetmondok: de mivel a (posztkomcsi) jobboldal képviseli a volonté générale-t, legyünk csak szerények, és tanuljunk

egyetmondok 2015.08.25. 22:52:49

@HaFr:
Oké,de ugye nem ezt volonté izét. Ez nekem sose tetszett. Tancsizzunk inkább valami mást.

panelburzsuj 2015.08.26. 00:10:37

@HaFr:
No, ha már liberális lekvárt csepüljük ilyen elánnal- te hajlandó vagy megvédeni legalább a magad kis honokozóját? Pécémentes, elvi szilárdságú konzervatív konoksággal? ...

Vagy úgy gondolod, hogy - csak a "legközismertebb" példaként, mert van még jócskán.... - az unionista formálta trollal valami misztikus módon mégiscsak "több közösséged" van, mint egy Boko Haram elől menekülve pont ide csöppent óvónővel meg a három rajkójával?

nevetőharmadik 2015.08.26. 00:48:17

@HaFr: @panelburzsuj: Csak hogy csatlakozzak ehhez a gondolatmenethez egy nagyon gyakorlatias kérdéssel:

Péter, hányszor játszhatom el a bizalmadat?

v2peti 2015.08.26. 01:05:33

Azért nem felejtsük, hogy Szíriában sok keresztény él, és elég nagy számban vannak a menekültek között is.

pamut 2015.08.26. 01:07:40

Pedig milyen jól indult a poszt, de aztán belesüllyedt a magukat jobboldalinak nevezők örök démon-harcába, örök gumicsontjába az általuk kitalált un. libsi-páriák ellen.

Ezt a harcot az idők kezdete óta vívják, elementáris pszichés igényük van erre, sőt, identitásuk egyetlen stabil eleme hogy az általuk vizionált libsi-démonokkal szemben határozzák meg magukat, gyűlölik és harcolnak ellene. Ők az antilbsik, vagy ahogy a gyávábbak mondják: illibsik. Az általuk látott libsik elleni hisztérikus gyűlölet a un. fideszes jobboldaliság lényege és egyetlen valódi tartalma.

Ennek a valójában belső, kényszeres pszichés harcnak nagyjából semmi köze a valósághoz, még a saját logikája szerint is röhejesen elavult, sőt kimúlt, de ők mélyen hisznek benne és valóságnak élik meg.

Ja, amúgy egyszer megmondhatná már valaki hogy mi az a libsi, kik azok a libsik? :D De most komolyan :) Könyörgöm, kik? Mi ennek a fogalomnak a tartalma?
Fogadok már ezen csúfosan elbuknának a libsizők :)

Én pl. sok kérdésben egyetértek a pápával. Meg még többel Angela Merkellel. Ha ezt vállalom, azonnal megkapom hogy "libsi" vagyok :D
Szóval a pápa libsi? :D
Merkel libsi? :D

Azt már mondanom sem kell, hogy sokan azt képzelik jobban tudják én ki vagyok mint én magam :)) Majd ők megmondják :) Úgy ahogy tudják mind a kétbites világképükkel :) Totál őrület van :))

Azt már nem is mondom hogy én magam egyetlen politikai irányzatba sem sorolom be magam, teljesen kötetlenül és lazán foglalok állást minden egyes politikai ügyben teljesen függetlenül bármiféle politikai filozófiától, vezérlő elveim a józan ész, a humanizmus, a hazafiasság, a hazám anyagi-szellemi fejlődése. És akkor most mi van, ez lenne a libsizmus? :D

Vagy a 48-as hősök, a magyar szabadságért küzdő Petőfi, Kossuth, Széchenyi lennének a libsik? :D Vagy mégis kik? De most tényleg?

A magyar politikai közbeszéd tudatoson roncsolt és szinte használhatatlan, hogy még meg se tudjuk fogalmazni kik vagyunk, mi a bajunk, mit akarunk. Úgy könnyebb uralni a népet ha elveszed/tönkreteszed a nyelvét, kommunikációját, gondolkodását. Ezért hívja a fidesz védelemnek a lopást, és erőlteti ezt rá az országra, hogy még a szavak szintjén is küzdeni kelljen. Ezért hívják reformnak a rombolást, és hazaszeretetnek meg nemzeti érzésnek a magyarok megosztását, párt alapú kirekesztését, és a két évtizede tartó gyűlöletkeltést. És még sorolhatnám hogy lopták el tőlünk még a nyelvünket és a fogalmainkat is. Ami persze nem újdonság, de úgy látom libsi-téren sikerült ráerőltetni a fideszes gondolkodást a kedves blogszerzőre :)

A menekültekkel kapcsolatos álláspontom: Mindet nem lehet befogadni, ha fennmarad a mostani mértékű hullám, kénytelen lesz Európa egy részüket visszafordítani, egyszerűen milliókat nem lehet befogadni. Most hogy kiket és mennyit fogadjanak be az egy dolog, de a posztra akarok reagálni: A muszlimokkal nem az a baj hogy muszlimok, hanem hogy az iszlám nem esett át azon a (kényszerű) felvilágosodáson, amin az európai vallások - visítva, ellenkezve, de végül csak rákényszerülve - átmentek, együtt fejlődve Európa szellemi evolúciójával. Egészen konkrétan pl. állam és vallás szétválasztása vagy pl. női egyenjogúság, vallástörvények eljelentéktelenedése az államiak mellett és így tovább.

Mindezt azért írom, mert szerintem a menekültek befogadásának kétoldalúnak kellene lennie - ami egyben azonnal egy szűrőt is képezne. Egyszerűen aki ide jön, ki akarja használni az EU nyújtotta előnyöket (béke, biztonság, anyagi, szellemi, jogi, intézményi jólét), az vállalja, méghozzá kőkeményen, írásban és szóban, hogy az európai fejlődés eredményeit, vívmányait, az európai értékrendszert nem kérdőjelezi meg, sőt maradéktalanul elfogadja, magáévá teszi. És megtanul a fogadó ország nyelvén és szokásain is. Magyarul kőkeményen integrálódik. Talán ez nem nagy kérés tőlük, ha már új hazát ad nekik az EU, méghozzá nagy nagy jólétet és biztonságot biztosító hazát. Még magyar szemmel is nagy a jólét a németeknél, svédeknél, angoloknál, de a menekültek szemével nézve meg no pláne. Szóval a sok jóért és előnyért cserébe le kell mondaniuk a saját, európai szemmel nem felvilágosult gondolkodásuk és értékeik egy részéről. Tudom, ez nagy kérés. De jogosnak tartom. Aki nem vállalja, mehet vissza, sok sikert. Aki meg vállalja, az viselkedjen is úgy. Aztán ha mégis megszegi akkor tőle is búcsú. Ezt konkrét kidolgozott és jogilag érvényes, számonkérhető módon kell csinálni.

Na szóval én a józan ész, a nemzeti érdek és a humanizmus alapján ezt tartom egy reális útnak, nyilván lehet ezt még faragni, de a lényege stimmel. Itt elképzelt libsi démonokkal harcolni fölösleges, vagy akiknek ez zsigeri szükséglet meg kell nekik az ellenségkép hogy levegőt tudjanak venni, azok csinálják, egészségükre, de legalább konkretizáljak kik és milyen kijelentései ellen harcolnak, bár szerintem nem kéne ezt a kérdést is a reménytelen és kontraproduktív sablonok felé elvinni, így is van vele meló bőven.

Hosszú lett, bocs! :))

kommenthelyett 2015.08.26. 01:11:12

@HaFr:
'Hogy látom a liberálisokat? Úgy, mint akik se a kultúránkra, se a liberális demokráciára nem tudnak vigyázni'

remek
most már tényleg csak az a kérdés, kié egyáltalán a 'liberális demokrácia' ?

panelburzsuj holnap nyilván befogadja a tényleg szerencsétlen óvónénit gyerekestől, vagy legalább saját közösségében megszervezi az ellátásukat, végre valaki van aki gyakorolja is nem csak hirdeti, vagy számonkéri másokon a közösségvállalás erényét

panelburzsuj 2015.08.26. 01:21:37

@kommenthelyett:
Az én hivatásom nem a befogadás, hanem a kiverés.

A kufároké az imádság házából.

A Krisztus még elgyőzött egymaga mindent - azóta viszont egyre inkább komplexizálódunk és specializálódunk, my drága bibliátlanul konzervatív felebarátom.

Nekem ezt dobta a gép: a gecivadászatot.

explanatus 2015.08.26. 01:22:18

A menekültáradat egyik „legérdekesebb” jelensége a tömeges megjelenési forma. A másik, a gyerekek, nők látványa a képeken. Egy zokogó gyerek, http://www.veszpremnews.hu/images/CIKKEK/2015/junius/afgán-menekült-gyerekek-kabulban_ap1-e1347887266444.jpg síró nő láttán kiesnek a látómezőnkből a fiatal, férfiak hatalmas csoportjai. 4.bp.blogspot.com/-1uL6B6yHM9Q/VTEsjdx8_-I/AAAAAAAAJAw/UYga9AF5TU8/s1600/InvasionClandestinsTerriblePhotoExc-448x270.jpg

Nekem egyvalami nem megy a fejembe, ha ezek az emberek ezer kilométereket tesznek meg, csak beszélgetnek egymással. A fiatal férfiak a menekülő gyerekekkel, nőkkel és amikor hallják min mentek ők keresztül hogyhogy nem gondolnak arra, a rémtörténetek most éppen saját családtagjaikkal esnek meg, a hátrahagyott feleséggel, gyerekekkel, lánytestvérekkel, tulajdon édesanyjukkal, de ők csak mennek, mennek egy szebb, egy élhetőbb, egy boldogabb jövő felé, átgázolva kerítésen és számos határon, hogy megérkeznek a biztonságot és jólétet jelentő céljukhoz.

Jönne a kérdés. Én mit tennék? Tudnék-e napokon keresztül gyalogolni? Minden pénzzé tehető dolgot elkótyavetyélnék-e otthon a nyomor, a kiszolgáltatottság vámszedőinek, csakhogy nekem egyedül meglegyen a pénzem az útszéli vámok/sarcok megfizetésére, az otthon maradottakkal meg lesz, ami lesz. Milyen érzések jönnének elő bennem, ha látnám, hogy tüntetők fogadnak, ha azt mondanák a kísérők, emberek tovább kell vigyük magukat, mert az éjjel felgyújtották azt a helyet, ahova önöket akartuk elszállásolni?

Válaszaim: Egyszer gyalogoltam felkészületlenül úgy negyven kilométert. Utána egy hétig alig bírtam járni. A többi kérdésre nincs válaszom, mert NEM indulnék útnak mindenkit gyáván hátrahagyva, hanem beállnék a helyi önvédelmi csapatba, vagy alakítanék egyet és védeném fegyverrel az enyéimet.

A politikailag korrekt nyugat országaiban az egyre erőteljesebb tiltakozásokat a méretük miatt még ha a főmédia el is hallgatja, a helyi hírközlések arról árulkodnak, nem olyan Willkomen ott a helyzet, ahogy azt beállítják. Ha egy hírportálon több, mint húszezer találat van a menekültek szóra az elgondolkodtatja az embert: news.feed-reader.net/index.php?status=show&query=fluechtling Ha meg ilyet olvas, akkor azt mondja, na beszéljük ezt meg, de nagyon gyorsan:
www.express.de/panorama/erschreckende-zusammenarbeit-migranten-rocker-greifen-nach-der-macht,2192,16916750.html

Itt az ideje, ahogy a posztban van, ezt a dolgot megbeszélni.

uszo 2015.08.26. 02:27:07

Na azért ezt a problémát nem kéne kizárólag az önfeladásig toleráns, hülye liberálisok nyakába varrni.

A józan észt erőszakolja a konzervatív oldal is amikor kijelenti, hogy vallási dolgokhoz nem nyulunk az tabú (nem rajzolunk mohamedet)mert aki megteszi azt lelövik és úgy kell neki. Meg Jézust sem rajzolunk női ruhában mert azt meg felpofozza a pápa.

A nácikról már nem is beszélek mert azok szerint a demokráciát szavazással meg is lehet szüntetni és be lehet vezetni a fasizmust csak elég hülyét kell verbuválni hozzá, hogy ezt megszavazza.

Európa határaira, meg belülre is ki kéne írni nagy nagy táblákra. Itt nincs saria. Minden istent és prófétát le lehet rajzolni és azt mondhat és írhat róla mindenki amit akar. A nők itt egyenjogúak, még katolikuséknál is. A homoszexuális is ember. A szex magán ügy stb stb. Akinek ez nem tetszik az meg menjen a picsába oda ahonnan jött. Majd amikor erre rábólint mindenki, akkor segítsünk ahogy csak bírunk.
Ha ezt nem teszi meg európa akkor ott kezdjük ahol abba hagytuk. A felvilágosodás előtt a vallásháborúk korában.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 07:35:05

@panelburzsuj: remélem, ezt viccnek szántad, én legalábbis nevettem

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 07:35:51

@nevetőharmadik: nem tudom, még sosem történt meg

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 07:36:39

@kommenthelyett: a liberális demokrácia mindenesetre nem a liberálisoké -- a jelző nem erre utal

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 07:37:21

@uszo: erről írok éppen, csak a versóját

Lexa56 2015.08.26. 07:41:25

A baj az, hogy csak rossz megoldások vannak. Részben a mi hibánkból, részben másokéból. Nincsenek tuti válaszok, csa kereshetjük, hogya maradhatunk emberek az embertelenségben. A magunkéban és másokéban.

uszo 2015.08.26. 08:31:41

@HaFr: Valamikor 2008 környékén volt alkalmam meghallgatni Heri Boulad SJ szerzetes előadását az Iszlámól.
Szakértő, meggyőződéssel merem állítani.

"Az iszlám nem csupán vallás, hanem politikai rendszer is, amely vallást, társadalmat, politikát és kultúrát egyesít. Az iszlámban a vallás elválaszthatatlan a politikától."

"Boulad atya megdöbbentő személyes élményekkel illusztrált előadásában elmondta: az 57 muzulmán ország egyikében sincs vallásszabadság; a muzulmán vallást elhagyókra halálbüntetés vagy halálos fenyegetés, brutális kínzás, gyilkosság vár."

"A tolerancia nevében Európa az intoleranciát fogja beengedni!"
www.magyarkurir.hu/hirek/henri-boulad-az-iszlam-europai-terhoditasarol

Tényleg érdemes lenne ezeket a dolgokat észben tartani.

panelburzsuj 2015.08.26. 09:01:12

@HaFr:
Hehe.

No de nem tartalak föl többet: szaladj csak te is a kútfúró Sanyi kegyeiért kuncsorogni.

Én innentől másfelé tartok - úgyhogy szia neked.

ricardo 2015.08.26. 09:50:03

@HaFr: Szívesen. És akkor álljon itten egy másik Kertész citátum (1995-ből) az "autoritást tisztelő politikai korrektek liberálisoknak". Íme: "Nem tudom, hogyan kell megoldani a menekültkérdést, a szociális problémákat, a szegényebb országok s az értékes emberek felkarolását, nem tudom, hogyan lehet megteremteni az új biztonsági rendszert. Egyvalamit azonban határozottan tudok: az a civilizáció, amely nem mondja ki világosan az értékeit, vagy amely e kinyilvánított értékeket cserben hagyja, az a pusztulás, a végelgyengülés útjára lép."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 09:54:46

@ricardo: nem tudnék jobban egyetérteni

2015.08.26. 10:06:36

@panelburzsuj:
ez elég egyszerű dolog. debrecenben vannak illegális migránsok:
www.youtube.com/watch?v=DHl87TFke8E
ez nem kell a népnek. és vannak legális bevándorlók. a debreceni egyetemen több száz arab orvostanhallgató tanul. és őket semmiféle attrocitás nem érte. de a köznép egyre inkább azt fogja mondani, hogy ki kell baszni az összeset. mert egyre kevésbé lehet különbséget tenni közöttük. ebbe az irányba tolódik a közakarat. emiatt ne rám haragudj, hanem haragudj a népre. vagy az őket megvezető zsidó emberi jogvédőkre, vagy a boldog-boldogtalan feltétlen befogadását hirdető keresztény klérusra. a vatikán túl sok menekültet nem fogadott be. ellenben ferenc pápa találkozott egy nagyon szegény emberrel. lefényképezte a sajtó. adtak neki 10 eurót, utána kizavarták a picsába. mert a vatikánban ilyen rendesek.

ricardo 2015.08.26. 10:14:56

@HaFr: Akkor csak Önnek még egy Kertész idézet. A K. dossziéból:

„És ha történetesen megkérdeznélek, hogy mi a te politikai meggyőződésed, vagy hogy létezik-e egyáltalában ilyenféle nézeted…

- Már hogyne létezne. Csak az a baj vele, hogy elmúlt a realitása. Mint, mondjuk, a Karl Jaspers-féle demokratikus, vagy a Széchenyi István-féle szabadelvű konzervativizmusé…

Lehetséges, hogy valójában a konzervatív eszmékkel rokonszenvezel?

- Miért ne? Ha volna isten, istenhívő is lennék. Sőt: ha Magyarországon lenne igazi konzervatív párt – ami talán isten léténél is nagyobb csoda lenne –, őszinte támogatója volnék.”

2015.08.26. 10:30:56

@explanatus:
a probléma megoldásához iszlám városállamokat kellene építeni. szóval ezt a csoportot gazdaságilag, kulturálisan és szociális értelemben is egy idealizált ókori állapotból lehet civilizálni. úgy, hogy persze már van globális helymeghatározás és okostelefon. azt nem lehet kivenni a kezükből. most ezzel nem az a probléma, hogy ez nem működne. hanem az, hogy valószínűleg nagyon is jól működne. és ez az egyébként majdnem nyilvánvaló megoldás a gyenge és széteső európának nem érdeke. amerikának pláne nem érdeke. mert ebben az esetben kiszorulna ebből a térségből. ezért amerikai talán még támogatja is a folyamatot. európa pedig játssza a tehetetlent. ha egy földközi tengeri korlátozott szabad kereskedelmi övezet jönne létre, akkor abban izrael könnyen eljelentéktelenedhetne. ciprus, kréta vagy akár málta is fontosabb lerakat lehetne, mint haifa vagy telaviv. ezek után gáza gazdaságilag önálló lehetne. csatornákat kellene építeni. a perzsa öbölből fel lehessen hajózni ez eufráteszen a földközi, a tigrisen a fekete tengerre, stb. tehát van megoldás. ennek a problémának több valós megoldása van. csak a nézőpontból nincs, hogy szegény kisafrikaiakkal mi legyen.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 10:40:36

@ricardo: akkor úgy veszem, hogy minket támogat :)

2015.08.26. 10:58:19

béndek úr kicsit megzavarta a légkört ezzel a liberálisozással, ugyanis:
nyugaton mindenki liberális, legalábbis abban az értelemben, hogy a liberális demokrácia alapértékeit egyik párt sem vonja kétségbe, a néppárt sem, ahová orbánék tartoznak, míg
magyarországon a liberális azt jelenti, hogy nem orbánista, vagy nem náci
a mandin legalábbis újjong a sok agyhalott, mert azt hiszi, hogy az írás a hazai értelemben vett libsiket ekézi
ettől függetlenül persze az írás jogos, nehéz megérteni, hogy miért nem látják ezt a nyugati döntéshozók

Adam Ant 2015.08.26. 11:10:01

A kérdés természetesen jó " Hadd kérdezzem meg még a magyar valóság ismeretében: ha liberális barátaink annyira nem tolerálják a magyar illiberalizmus logikáját, miért vállalják azt, hogy megszeretik majd a muszlim illiberalizmusét? " Sokunkban csap most össze ifjúságunk emberség-ideálja azzal a realitással, hogy mi van, ha egyre nagyobb tömegek belülről fogják gyengíteni az európai gyakorlatot. De egy dologra vigyázni kell a kérdés kezelésében, ne legyünk a saját félelmeink rabjai, a bevándorlás Európába már MEGTÖRTÉNT, akkor is, ha már ma lezárunk minden határt, így a jövő talán azon fog múlni, hogy hogyan tudunk úrrá lenni a félelmeinken, azon felül, természetesen, hogy nem engedünk be olyan újabb áradatot, amely befogadására nincs akarat a polgárok részéről.

egyetmondok 2015.08.26. 11:25:43

@h.kovacs:
Azért nem látják,mert el sem tudják képzelni azt az esetet,hogy bármi,szó szerint bármi,akármi ott náluk,helyben,képes lenne felszámolni a liberális demokráciát. Olyan történelmi mélységű a politikai konszenzus erről,hogy nincsen miatta veszélyérzet.
Lehet,hogy kissé sánta a példám,de ahhoz hasonló az egész, mint amikor sétálsz,attól nem tartasz,hogy megszűnik körülötted a belélegezhető levegő. Olyantól lehet tartani,hogy a fejedre esik egy tégla,elüt a járdára véletelnül ferohanó busz,de hogy a levegő megszűnjön,attól nem.

2015.08.26. 12:02:24

@unionista᠍᠍: iszlám városállam annyi van, mint a huzat. nevezheted annak iránt, irakot, az isis-t magát. csupa iszlám városállam! tudod mi a közös bennük? egyik se működik. megint ostobaságokat beszélsz, és rontod ennek a blognak a színvonalát. menj már végre el innen!

Wikus Van De Merwe 2015.08.26. 12:19:14

@storker:

"...ostobaságokat beszélsz, és rontod ennek a blognak a színvonalát. menj már végre el innen!"

Milyen színvonal?

:DDD

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 12:23:02

@Wikus Van De Merwe: de olcsó vagy -- remélem, ennek megfelelően fizetnek

2015.08.26. 12:32:20

@egyetmondok: pedig az iszlám szerintem igen nagy veszélyforrás, egyszerűen nem lenne szabad megengedni liberalizmus ide, vagy oda

2015.08.26. 12:36:20

@storker:
ne viccelj már. irán nem városállam. irak sem. vatikán egy városállam. de olaszország nem egy városállam. a vatikán mégis próbállak deduktívan rávezetni. elmagyarázhatnám sűrűség vagy eloszlásfüggvényekkel is. felteszem egy általános iskolás ötödikes szintjén művelt nagyjából érti, hogy mi a városállam.

szíriában dúl egy polgárháború. van néhány nagyobb tradicionális kormányzóság. damaszkusz, homsz, aleppo, hama, a tengerparton latakia, tartus. ezeket kellene városállammá alakítani úgy, hogy a most egymással háborúzó törzseket korlátozzák és szétválasztják. és azt mondani, hogy ez a terület legyen az egyik csoportté, az meg a másiké. mindnek lehet egy saját városa vagy városállama.

csakhogy a mainstream humanitás azt mondja, hogy a törzsiség a politikában már teljesen meghaladott. mi az, hogy ezeket a maszkulin csoportosulásokat korlátozzuk és szétválasztjuk. már a hardvard egyetemen is kimutatták, hogy mindenki csak ember. a közéleti viselkedést semmilyen módon nem befolyásolja a nemiség és a származás. aki ennek az ellenkezőjét gondolni merészeli az fasiszta. rendben. de akkor a népek miért lövik egymást? sportból?

tehát itt azt kellene mondani, hogy ha valaki kíváncsi a származására, akkor 10 dolláros teszttel megmondjuk. és ebből következően rendeződjenek el szép sorjában. csak persze ehhez olyan szakértők kellenek, akik pontosan ismerik a térség irodalmát, történetét, kultúráját. és melléjük kell antropológus és archeológus. és minden ilyen misszió mellé egy légió, ami őket megvédi. és ezek után lehet gazdasági kapcsolatokat építeni. és megkezdődhet az újjáépítés. a bevándorlók egy részét ebbe be lehet vonni. és ebből következően civilizált módon vissza lehet őket vinni afrikába és a közel-keletre. az illegális migránsok egy részét esetleg visszavezényelni.

mert különben az lesz, hogy a bevándorlók fele annyi idő alatt kétszer annyi utódot hoznak létre, mint az átlag német. és németország megszűnik németnek lenni. ezt a germánok ismerve a történelmüket nem nagyon fogják hagyni.

Wikus Van De Merwe 2015.08.26. 12:39:35

@HaFr:

Látod erről beszéltem.

:DD

Ha te,mint bloggazda úgy gondolod,hogy valakiknek(kiknek nevét nem mondjuk ki) megéri bérkommentelőkkel rombolni itt,akkor csak tekints a látogatottsági adatokra,a szinte már klubbtag,bérletes kommentelőkre és látni fogod,hogy nincs így.
Pártvezetőként elvárható annyi realitásérzék,hogy be tudd lőni az oldalad és pártod tevékenységének fontosságát,helyzetét és a táblán elfoglat szerepét.
Lehet,hogy megbántottalak,nem volt direkt,de nem is kérek bocsánatot érte...

egyetmondok 2015.08.26. 12:44:30

@h.kovacs:
Különösen a háború utántól Nyugat-Európának van erről tapasztalata,az iszlám bevándorlásról,ha jól megnézzük nem is kicsi,érdemes is lenne szerintem megnézni a számokat.
Csakhogy a tapasztalás pont nem a veszélyről szól,nem került veszélybe a liberális demokrácia államhatalma, de őszintén szólva, én ma sem látom ebben az iszlám bevándorlásban azt a politikai tudatosságot,amely arra irányulna,hogy felszámolódjék valamiképpen a nyugati politikai rendszer...,hát,nekem leginkább az jön ki,hogy ezért jönnek ide,mert ez itt van,mert ez létezik,s eszük ágában sincsen a helyére rakni valami mást,olyat,mint otthon...,ami elől,az otthoni elől jönnek,amitől pont szabadulnának.

Adam Ant 2015.08.26. 12:47:21

:DD

A legjobban azzal demonstrálhattad volna, hogy hafr téved, ha megsértődtél volna a feltételezésre és elhúztál volna- ezt lett volna ugyanis a normális emberi reakció.....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 13:00:03

@Wikus Van De Merwe: nem bántottál, miért tetted volna, hiszen csupa jót akarsz -- a párt meg a blog népszerűsége felől meg nem kell aggódnod, elég ha aggódsz az uralmon lévő párt népszerűsége felől: már ha egyáltalán belföldről ontod a jó szándékodat

pamut 2015.08.26. 13:06:03

@uszo: Na erről van szó. Én ugyanezt írtam le feletted csak kisregény-hosszúságban, te meg pár sorban, a tied jobb.

Wikus Van De Merwe 2015.08.26. 13:24:16

@HaFr:

Hát persze,hogy belföldről.
Ilyen gazemberség csak innen képzelhető el,hisz a kitántorgottak hazánk legjobbjai voltak,mint anno a múlt század elején. Ők ilyet nem tennének.
Úgy is mondhatnám,a Határátkelő blog törzsközönségét idézve,hogy szarnak arra,mi történik ezen a trágyadombon.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 13:30:54

@Wikus Van De Merwe: dicséretes -- ajánlom, hasznosítsd magad a Fidesz-szimpatizáns portálokon, ha már nem vagy elégedett az itteni közeggel. Ha javasolhatom, írj be ilyeneket: ne lopj, ne élj vissza a hatalommal, ne manipulálj. Nem garantálom, hogy sikered lesz, de legalább tettél valamit.

almodhi 2015.08.26. 13:31:21

No most mindebből az következik, hogy kellene valami ártalomcsökkentő stratégia.

Azaz, tudjuk, hogy nem ússzuk meg a posztban leírt országokból érkező menekülthullámot (csökkenteni talán lehet, no nem kerítéssel, hanem valamiféle rendcsinálással a kibocsátó országokban).

Így különösen kell arra figyelni, hogy a menekültek (és majd a gyerekeik) megismerjék és elsajátítsák a liberális demokrácia tapasztalatait. Nyilván nem lehet pótolni többszáz év kollektív tanulását/tudását, de részeredményeket azért el kellene érni.

Meg kell találni a migránsok között azokat, akik valamelyest fogékonyak a nyugati értékekere. Figyelni kell a gyerekeikre, hogy "magukra hagyva", ne térjenek vissza a "gyökereikhez". A muszlimok esetében különösen figyelni kell a nők helyzetére (a muszlim nők valahogy jobban vonzódnak a nyugati értékekhez :-) ). Etc. Etc...

Persze mindez a napi politikán túl látó politikusokat igényelne. Mondhatni _igazi_ konzervatívokra méretezett feladat :-).

2015.08.26. 13:50:45

@almodhi:
az terved, hogy majd gyerekként tekintesz felnőttekre. és azt mondod nekik, nem szabad, ősiség kakis, fúj, dádá. jó kis terv.

aeidennis 2015.08.26. 13:53:34

@almodhi: Egy "igazi_konzervatív" a pápa felhívására keresztes hadjáratra indul és megsemmisíti az iszlám államot, a helyén pedig megalapítja az Antiokhiai hercegséget és az Edesszai grófságot. ;)

uszo 2015.08.26. 13:58:23

@pamut: Köszi. Lehet, hogy néha érdemes csak úgy csípőből.

Wikus Van De Merwe 2015.08.26. 14:00:11

@HaFr:

Azoknak a portáloknak nagy részéről tiltva vagyok. Talán nem vagyok elég radikális vagy megbítható...esetleg ideológiailag elég képzett.
Megjegyzem,hogy unionista úgy tűnik túlképzett,de ha ő nincs,akkor csak egymás szervének fényezése folyna itt a blogon. Becsüljétek meg a tevékenységét.

:)

kommenthelyett 2015.08.26. 14:15:37

@panelburzsuj:
'Az én hivatásom nem a befogadás, hanem a kiverés.'

mit lehessen erre mondania egy konzervatívnak, csak tessék, tessék, ha nincs aki befogadja, mi megértőek vagyunk

Carmichael 2015.08.26. 15:35:41

@Wikus Van De Merwe:
Csöndben megjegyezném, innen még saját vélemény miatt nem tiltottak ki senkit, max. stílus és nívó miatt... ha ez más blogokon is így megy, akkor egy kis önmagába nézés (újraolvasás) esetleg segíthetne, hogy kiderüljön, miért sújtja ez a fránya permanens kitiltási hullám...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.26. 16:21:28

@aeidennis: ja, már egy ideje várom a felhívást meg a beígért jutalmat

kiazmarmegint 2015.08.26. 16:28:40

@unionista᠍᠍: "De akkor miert lovik egymast az emberek? Sportbol?"

Nyugat-Europaban 70 eve nem volt haboru. Ez rekord a terseg torteneteben, meg az is lehet, hogy a korabbi rekord duplaja.

Célkereszt 2015.08.26. 18:58:13

Valószínűleg ilyen viták zajlottak az ókori Rómában. Meg lehet-e a római virtust óvni? Lehet-e integrálni a vizigótokat?
Minden attól függ, hogy meddig tart a társadalmi béke, aminek forrása
a gazdasági prosperitás. Németország talán képes rá, hogy felszívjon ennyi embert. Magyarországra is ráférne néhány százezer menekült letelepítése, dehát ezzel a kormánnyal (néppel) lehetetlen.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.27. 06:10:19

Na kend másra. Ez elsősorban a liberalizmus sara, nem a marxizmusé.

Egyébként meg igazad van.

A valódi probléma nem az, hogy idegen erők álmenekültek alakjában hadjáratot indítottak Európa ellen. Ezt kibírná Európa. Az igaza baj az, hogy Európa liberális elitje belülről rombolja a kontinenst immár évtizedek óta.

A megoldás az erős, humanista, keresztény Oroszország, mely az egyetlen európai erő, mely képes hatékonyan leállítani a liberális-ateista-nihilista kártevőket.

2015.08.27. 07:14:54

@pamut: az a baj még ha meg is tennék (egy papírt aláírni, menedékjogért, hát miért is ne? persze mindenki aláírná), mi a garancia, hogy ez így is lenne? egy nagyobb zavargás után meg ki hogy rak ki mondjuk 150 ezer embert? ... 1000 repülőt bérel? már csak a biztonsági kockázat miatt sem...

Conchobar 2015.08.27. 07:16:52

@Célkereszt: "Németország talán képes rá, hogy felszívjon ennyi embert. Magyarországra is ráférne néhány százezer menekült letelepítése, dehát ezzel a kormánnyal (néppel) lehetetlen." - Magyarországra is ráférne, mert már integráltuk a cigányságot?

Conchobar 2015.08.27. 07:32:50

@egyetmondok: "nekem leginkább az jön ki,hogy ezért jönnek ide,mert ez itt van,mert ez létezik,s eszük ágában sincsen a helyére rakni valami mást,olyat,mint otthon...,ami elől,az otthoni elől jönnek,amitől pont szabadulnának" - Azért a naivitásnak határt kellene szabni, még mielőtt abba a hitbe ringatjuk magunkat, hogy azért jönnek az arab, néger és afgán-pakisztáni migránsok, mert tetszik nekik a liberális demokrácia, az európai berendezkedés. Valahogy nem látni azt, hogy a schengeni határt átlépve a migránsok ujjongva elhajigálnák a burkáikat, megv a Koránjaikat. Ami elől ők menekülnek, az a szegénység és a kilátástalanság (igazából Európában is ez vár rájuk, de ez már más történet)

nu pagagyí 2015.08.27. 07:35:36

A liberalizmus jó kísérlet arra, hogy egységesíteni lehessen a világot. Vallási alapon ez lehetetlen. Az viszont az emberiség érdeke, hogy valamiféle egységesülés bekövetkezzen és meghaladjuk a kölcsönös acsarkodás és időről-időre háborúkba torkolló vércsapolás korszakát.

A probléma abból adódik, hogy a papíron liberális országokban ugyanolyan vallási babonákat pátyolgatnak, mint ott, ahonnan a más babonákkal felszerelt menekültek érkeznek. A magukat liberálisnak deklaráló emberek többsége ugyanolyan, mint akik ellen ágál. Vissza kell szorítani a vallást a magánéletbe, az állam ne finanszírozza. A vallásgyakorlás nem sérthet másokat. Utóbbi azt jelenti, hogy sem burkában, sem méretes keresztekkel, sem orron át dugott csontokkal nem megyünk olyan helyre, ami a társadalmi együttélés terepe: munkahely, közintézmények. Szankcionálni kell (nem csak alkalmazhatatlan törvényeket hozni róla) a gyűlöletkeltés minden formáját. Nekem az intoleráns kereszténykedés sem tetszik, mehet a kukába a hasonszőrű iszlámmal egyetemben. Aztán, aki nem tartja be a közös szabályokat, az törvény által zaklatva lesz, majd felhagy a hülyeségeivel, ha meg akar élni.

nu pagagyí 2015.08.27. 08:19:04

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "A megoldás az erős, humanista, keresztény Oroszország"

Jó is lenne, de ebből csak a keresztény stimmel jelenleg, az is csak úgy-ahogy. Humanista meg sosem lesz ezzel a tempóval.

Célkereszt 2015.08.27. 08:34:47

@Conchobar: Ne hasonlítsd az arabokat a cigányokkal. Igaz, hogy mindkét népcsoportban vannak szociális problémákkal küzdők, meg a bőrszín hasonló, de kulturálisan teljesen másik. Gondold meg! Lenne egy népcsoport Magyarországon , amely bekapcsolhatna bennünket a milliárdos lélekszámú muszlim világba. Persze vannak kockázatok, de azok jól kezelhetők.

Exploiter 2015.08.27. 08:42:38

@nu pagagyí:

A vallás teljes száműzése lehetetlen. Vagyis lehetséges, csak nem azzal jár, mint te gondolod. Az emberek nagy részének szüksége van rá. Neked lehet, hogy nincs, különösebben nekem sincs. De ha senkinek nem lenne, akkor nem pörögne az ezotv, szcientológia, wikkák, meg ki tudja micsoda.
Valami lesz, ha nem kereszténység, akkor iszlám. Ha az se, akkor valami olyasmi, ami nem is létezik még. Ezt kétségbe vonni olyan, mint erőszakmentes világról beszélni.
Az ember nem igy működik és kész.

gmihaly 2015.08.27. 08:58:59

Az az Európa, amelyik Magyarországgal és Délkelet-Európával (alias:Balkán) kikukoricázott az urizálásuk első évszázadában (quattrocento, 1400-as évek), hagyta a törököt benyomulni, sót hasznot húzott belőle, elbambulta a "sztyeppei népeket" "felváltó" oroszok megerősödését, közben elment földrajzi felfedezve gyarmatosítani, majd kirobbantott saját maga ellen két világháborút, az bizony a libero - demokratikus értékeit tekintve sem túl hiteles. Több őszinteséget, hölgyek, urak, és kölcsönös bocsánatkéréseket. De most kezdjék Önök, minket már gyaktattak eleget.

nu pagagyí 2015.08.27. 09:16:20

@Exploiter: Lehet azt is csinálni, amit a birodalmat építő egykori uralkodók tettek. Kell egy egyesítő vallás, mondjuk a keresztény vallást kibővíteni újabb prófétákkal: Mohameddel, Sívával és Buddhával, akik aztán jól ellesznek egymással egy közös valláson belül.

2015.08.27. 10:44:40

@unionista᠍᠍: nincsenek és nem is voltak városállamok, dehogy! és persze még véletlenül sem támadnának egymásra, épp ellenkezőleg, vígan kereskednének, halászgatnának, dehogy akarnák elpusztítani egymást, mint most is. megnézném a siíta-szunnita városállamot egymás mellett, az lenne ám csak a móka. még szerencse, hogy itt vagy nekünk, és a jelek szerint sajnos maradsz is

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.27. 11:07:37

Jó cikk.

Persze mivel igazat írsz, így meg fogod kapni a magadét a ballib seggnyalóktól, ahogy vincenték meg meg is mondták neked a tutit.

Kis kiegészítés.
Ezekből a beilleszkedni képtelen migrándokból érkezik jelenleg átlag 2000 darab.

Ami évi 600-700 ezer darab ember.

Ami 5 év alatt 3 millió.

Ha egyszer ezeket nem fogják beengedni innen NYugat-Európába (cirka 1-2 hónap múlva nem fogják), akkor itt maradnak.

Teljesen egyértelműen ez Magyarország végét jelentené.

Ezt éppeszű ember nem akarhatja.

egyetmondok 2015.08.27. 11:58:33

@Conchobar:
Én eddig leginkább csak európai ruhába öltözött embereket láttam a fotókon,burkát tán egyet se,s az sem rémlik,hogy a Koránt fenyegtőn maguk elé tartva jönnének...
S igen,azt hiszik,hogy Európában nem a szegénység és kilátástalanság várja őket,s persze,biztos nem alkotmányjogászkodtak a távozásuk előtti este,úgy családi körben...,ám azért a kilátástalanságot illetően nem hinném,hogy ne lennének fogalmaik az európai szabadságról...

pamut 2015.08.27. 16:35:36

@randomgenerator:
Nyilván jobban ki kell dolgozni, egy net-kommentben csak az ötletet írom le nem kész jogszabályokat.
Lehet ám kemény garanciákat beleszőni. Pl. lehessen akár még a megkapott állampolgárságot is visszavenni. Én tényleg humanista vagyok és támogatom a háború, a halál elől menekülők befogadását, mert ennek megtagadása szinte egyenlő a gyilkossággal. De ezért cserébe azért elvárható az integráció. Aki nem akarja, nyugodtan továbbállhat más országba, nem Európa van a világon, nem kötelező itt lenni.

Nem hiszem hogy életszerű lenne 150 ezer fős zavargást vizionálni. Ráadásul az ilyen zavargásoknak szokott lenni több kisebb előzménye. Ha azt látják hogy az állam tényleg azonnal kirakja azt aki megszegi amit vállalt, ez akkor biztosan visszatartó erejű, szóval elég csak pár embert kirakni, a legizgágábbakat, hangadókat.
süti beállítások módosítása