1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.06.15. 18:02 HaFr

Schiffer adott esetben a Fideszen is túltesz demagógiában

Mezei Balázs, a Pázmány tanszékvezető professzora világossá tette a Bölcsészkar álláspontját a Holokauszt-oktatás bevezetésével kapcsolatban, miszerint azt ezért kell tanítani az általánosan kötelező (kvázi közművelődési) tárgyak sorában, mert az az emberiség ügye és a magyar történelem része.

Nem zavartatva magát ettől Schiffer LMP-társelnök szűk két nappal később rárontott a Fidesz-kormányra (!) amiért az egyetem rossz döntést hozott, mert nem vette tekintetbe -- hogy a Holokauszt az emberiség ügye és a magyar történelem része. Ezért(?), így Schiffer, a Holokauszt egyetemi oktatása kontraproduktív. (Geez.)

A jogállamra egyébként nem sokat adó kormány képviselőjének, a neves Rétvárinak kellett finoman helyre tennie az LMP-s demokratát, hogy sajnos a kormány nem szabhatja meg, hogyan alakítja egy magánegyetem a tanrendjét. (Még -- mondta volna az LMP-s demokrata a viszontválaszában, ha konzekvens önmagához.)

Következtethetünk-e ebből arra, hogy Schiffer zöld államának mérete adott esetben a narancsét is überelné, ha tehetné? Miközben legalább olyan zagyva gondolatmenetekkel szédítené a magyarokat?

(Azt nem hinném, hogy Schiffer így hajt a [szél]jobbos szavazókra. Ő nem ilyen. :))

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr767546710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almodhi 2015.06.15. 19:16:55

"Következtethetünk-e ebből arra, hogy..."

Igen, sőt. Lásd plázastop...

2015.06.15. 19:24:34

hogy kontraproduktív lesz vagy sem azt majd a szabad választások eldöntik.

dr. jenőke (jenőke) 2015.06.15. 19:55:20

HaFr!
Fordítva ülsz a Schifferen!
Ja, nem. A lovon.
Mindegy...
Szerinted: (Még -- mondta volna az LMP-s demokrata a viszontválaszában, ha konzekvens önmagához.)

Ez ugyanis nem "még", hanem a megvalósítás megalapozása.
Bedobták a köztudatba, és ehhez kellett egy önkéntes.
Természetesen önként.

panelburzsuj 2015.06.15. 20:25:43

"it's all a bunch of tree hugging hippie crap"

(Egy további konzervatív.)

egy mondat a ... 2015.06.15. 21:06:27

Pedig Schiffernek alighanem igaza lesz, és ezt nem is a választások igazolhatják majd vissza.

Ha csak bevezető tantárgyként az egykori/akkori lelkes demokratikus nyugati értelmiség egy része által ajnározott kommunizmus pre-holokausztját, az ukrán holodomort teszik meg.

3 - 6 - 7 millió (e számok jelenleg még szabadon vitathatók történelmi adatok alapján) éhenhalatott csecsemő, gyermek, asszony, férfi, ... számokban és rettenetében sajnos nem volt kisebb.

Ha csak arra nem gondolt a kontraproduktivitásban András, hogy kinyílik pandora szelencéje, és több szörnyű népirtás kap emiatt nagyobb nyilvánosságot.

egyetmondok 2015.06.15. 21:20:56

Schiffer téved,azt azonban látni kell,hogy nemzetben oly lelkes jobbos köz milyen tempóban kezdte zsidózni Erdő Pétert...

2015.06.15. 21:50:12

@egyetmondok:
mit kellene erdő péterre mondani? nem értem a "zsidózás" értelmét se pro, se kontra.

erdő péter zsidókeresztény. miért mi lenne? jugoszláv, vagy csehszlovák, vagy magyar? hülye vagy. teljesen természetes, hogy zsidókeresztény, mivel a római zsidókeresztény egyház magyarországi vezetője. és erre a pozícióra a szentszék a lehető legritkább esetben nevez ki egy parasztot. minden vallási csoport törzsi jellegű. a rómaiak ugyanúgy, mint a többiek. a pogány jobbik is egy törzsi csoport. csak abban történetesen az őseurázsiai eredet dominál. ha erdő péter mondhatja, hogy a jobbik egy alávaló újpogány mozgalom, akkor ők mondhatják, hogy zsidókeresztény. csak azt nem értem, hogy ettől a népek miért jönnek dühbe. az anglikánok se neveznek ki az egyházuk élére egy délszlávot vagy egy morvát. csak egy angolszászt. de akkor ezzel a királynőt "leangoloztam"?

egyetmondok 2015.06.15. 21:58:58

@unionista᠍:
Magam is abban reménykedek erősen,hogy tényleg nem érted azt az okádék zsidózást, amely minden kommentedből ömlik.

zipe moha 2015.06.15. 22:01:59

...kontraproduktív Schiffer " zöld államának" méretérő polemizálni...mert azt a hamis látszatot és az Alternatíva hiány alatt nyögő tömegek számára azt az érzetet keltené...mintha az egy valós és lehetséges opció lenne....

Ezzel szemben a valóság: Schiffer annyira áll készen az ország kormányzására...mint Mariska néni Karakószörcsögön....legföljebb több nyilvánosságot kap...pedig Mariska néni többet tud az életről, no és a halálról

zipe moha 2015.06.15. 22:11:36

...szembe kell nézni a jobbik-fidesz-mszp alternatíva nélküliség állapotával...ezen lassan , módszeresen kérődzni, elrágcsálni ha még oly kesernyés is ez az abrak...nem szabad úgy tenni mint ha valódi nyílt demokrácia és valódi nyílt verseny édes fűvére számíthatna bárki is a következő kazalból.. és ehhez csak jól kell választani..:)

nincs Ajánlat, nincs Alternatíva....

unionista᠍ (törölt) 2015.06.15. 23:08:18

@egyetmondok:
de mi az, hogy "zsidózás"? van "angolozás", vagy "svédezés"? a római katolikus egyházban a zsidókeresztény eredet dominál. ahogyan mondjuk az anglikán egyházban az angolszász. ebben mi az új?

ha ez problémát okoz a többségi magyaroknak, akkor nemzeti kereszténységet kell hirdetni. a lengyelek ezzel már próbálkoztak, és ebbe az irányba haladnak. jelzem egész kelet-közép európa. nyilván nehéz lesz tartani, hogy a szentatya a szentszékben krisztus földi helytartója és róma önkényesen kijelöl mosolygós zsidókereszténykeresztény öregurakat összekulcsolt kézzel. kelet-középeurópában előbb-utóbb nemzeti kereszténység lesz. a lengyelek már próbálkoztak ezzel. az újpogány szélsőjobbot leginkább az állíthatja meg ha okosan szervezik.

egyetmondok 2015.06.15. 23:23:38

@unionista᠍:
Hogy mi a zsidózás?
Vonulj vissza párt hétre és olvassad vissza a saját kommentjeidet: a politikai antiszemitizmus hibátlan mintapéldányai, egytől-egyig az,hol finoman, hol egyértelműen kinyilvánítva a zsidó származásúak állami vagyon-,jogfosztásának nagy nemzeti és történelmi szükségét.

Angolozás,svédezés,stb....,no, hát az nincsen,nem is létezett soha olyan,mint ahogyan te zsidózol.

És ez szerintem egyáltalán nem okoz problémát a többségi magyaroknak,a politikai antiszemiták kevesen vannak,csak nagyon lelkesek,és szeretnek sokat beszélni,mint Te is.

unionista᠍ (törölt) 2015.06.15. 23:56:29

@egyetmondok:
antiszemita akkor lennék ha gyűlölném a zsidókat és a zsidókeresztényeket. ezzel szemben azt állítom, hogy a magyar közélet alapvetően egy törzsi háború. és ennek részesei a zsidókeresztények is.

elég sok elképzelésem van arról, hogyan lehetne ebből a törzsi háborúból kilépni. nekem ez egyáltalán nem tetszik. csakhogy úgy tűnik, hogy ezt minden eredetcsoport le akarja játszani.

a római katolikus egyháznak most jutott eszébe, hogy a "holokauszt emlékezete" című tárgyat kötelezővé tegye. ez egy legitim törekvés. de ezt legitim módon támadják. mert ez egy politikai döntés. nyilván ha a hívek száma növekedni fog, és az antiszemitizmus csökken, akkor ez egy jó politikai döntés volt ezt most kötelezővé tenni. ha az ellenkezője történik (ami szerintem a valószínűbb), akkor rossz döntés volt. schiffer elmondhatja, hogy ő előre megmondta, hogy ez így nem lesz jó. azt nem nagyon hiszem, hogy a jobbikosok ettől lmp szavazók lesznek. ki tudja. majd kiderül.

egyetmondok 2015.06.16. 00:40:49

@unionista᠍:
Zsidókeresztények nincsenek,s az legalább valami mentség lehetne számodra, hogy gyűlölöd a zsidókat...,mert hát csak úgy szórakozásból, lárpúrlár megfosztani őket vagyontól,jogtól...,nálad a nácik különbek voltak öregem,ha ez igaz, amit írsz...,de tudod,abban bízok,amit korábban magad írtál: nem is érted az egészet.:-)

És egy szart akar itt bárki is törzsi háborút,ebben a marha ötletben a hozzád hasonlón gondolkodók forognak reggeltől-estig ebben az országban (itt kivételesen,más európai népre ez nem jellemző) úgy kb. Werbőczy óta,aki először jött rá, hogy a magyarságot patikamérlegen ki lehet mérni,és baromi sokat lehet vele keres(gél)ni a hatalom,vagyon stb. környékén.

bontottcsirke 2015.06.16. 08:01:23

Igaza van Schiffernek. A hergelés nem jó út. Csak ezt sok hülye nem látja be és tovább mantrázik.

különvélemény2 2015.06.16. 08:20:56

hafr
Nem értetted a lényeget.

"Szerinte kisebb korban, a közoktatásban nagyon is helye van a dolognak."

Tehát a könnyen befolyásolható, tájékozatlan gyerekekbe kell sulykolni a témát, nem egyetemen, ahol már esetleg gondolkodni is tudnak a diákok.

nu pagagyí 2015.06.16. 08:24:32

Schiffer a sötétzöld szavazókra hajt.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.16. 08:36:55

Egyetértek Schifferrel. Hogy miért a kormánynak címezte ezt a kérdést a kormánynak? Azért amiért a ballibek is bármiért (a legpiszlicsárébb ügyekben is) a kormány cselekvését követelik.
Schiffer kicsit eltévesztette a házszámot, de így akart nyilvánosságot adni a véleményének.
Láthatjuk, hogy működött, beszélünk is róla.
Ami engem mélységesen megdöbbent, hogy egyre több dologban egyetértek Schifferrel. Még mindig nem látom az esélyt arra, hogy akár a parlamenti küszöböt megugorja 2018-ban, de mond jó dolgokat.

A holokauszt politikai indoktrinációs tárgyként való erőltetése fals, kontraproduktív és gyomorforgató.
Lesz Trianon meg Holodomor óra is? Meg nankingi mészárlás vizsga? Népirtással felérő gyarmatosítás történet Belga-Kongóban? Vörös khmerek? Csak mert az egyetemes (katolikus) egyházban ezek pont annyira számítanak, mint a magyar történelem részének mondott holokauszt. Hisz a katolikus egyház nem magyar, hanem egy világszervezet.

@egyetmondok: szerintem te abba a szélsőségesen irritábilis idegrendszerű klikkbe tartozol, akik ha valaki kimond egy mondatot, amiben szerepel a "zsidó" szó, akkor teljesen begőzölnek és rögtön antiszemitizmust kiáltanak.
Olvasd el az unionista nick alatti kommentet még egyszer, szerintem itt semmi antiszemitizmus nem merül fel. Tényeket írt.

Még annyi, hogy a római katolikus egyház sose azt fogja tenni, ami a nemzet érdeke vagy ami egybeesne a nemzet értékítéletével. A római katolikus egyház egy multi szervezet, aminek a Vatikánból osztják a parancsokat. Egyetemes, nem nemzeti. A katolikus egyház áll toronymagasan az első helyen minden katolikus gondolkodásában. Internacionalisták.
A többi keresztény egyház közül az evangélikus etnikailag és érzelmeiben nem magyar (döntően német és szlovák kisebbségiek alkotják).
A református egyház volt az, amit nemzeti érzelműnek nevezhettek régen, de az is tele van már ex-ügynökökkel és azok kölykeivel.

Brumm Brumi 2015.06.16. 08:46:50

Schiffernek mint amúgy körön belüli érintettnek, jogosan működnek a vészjelzői.
És pontosan tudja hogy a Pázmány esete egy folyamat kezdete, ami megállíthatatlannak tűnik:
nol.hu/velemeny/a-holokauszt-oktatasarol-1539487

Brumm Brumi 2015.06.16. 08:49:12

Amúgy meg, képzeljük el egy pillanatra az elképzelhetetlent.
Mondjuk hogy megjelenne a jeruzsálemi Héber egyetemen Magyarország nagykövete.A helyi rektorral karöltve.
És bejelentenék hogy viszonzásképpen a budapesti holokauszt oktatás bevezetéséért mától kezdve a zsidóság nem áldozati, hanem a "másik" nem éppen dicsőséges szerepe a XX.század Magyarországán, a bolsevizmustól az SZDSZ-ig, a kun béláktól a számuelykig, a rákosi, gerő eisenberger benjáminoktól a pető invánkákig, az AVÓ-tól az AVH-ig...kötelező tantárgy, annak sikeres abszolválása nélkül senki számára nincsen diploma, a tananyag máris készen van, Budapesten történészek kidolgozták, jelszó tessék a múlttal és a jelennel szembenézni.
Mi törne ki erre? Világforradalom?

És még valami mert az a baromságot már olvastam "érvként" az Indexen és máshol is:

"Sokak szerint épp az mutatja, hogy szükség van erre az órára, ahogy a diákok reagáltak rá. Előjöttek olyan gondolatok, mint a „Megbuktam holokausztból! :D”, illetve olyan is volt, akiben felmerült, hogy „holokauszttagadás-e” az aláírás megtagadása a tantárgyból. "

Tehát mivel a diákok kiröhögték/lefikázták/kigúnyolták/tiltakoztak a tantárgy kötelező bevezetése ellen, ez arra vonatkozóan érv hogy igenis be kell azt vezetni.

Ellenben ha a diákok éppen ellenkezőleg, egyetértettek volna a bevezetéssel, akkor az Index@co most azzal érvelne hogy lám, a diákok is kérik a tantárgyat, hiánypótlás zajlik.

Mit lehet erre stílusosan mondani, Kohn bácsit idézem Ferihegyen: ögyes.

Ad Dio 2015.06.16. 08:56:09

Ebben most ismét Schiffernek van igaza. Valóban kontraproduktív a dolog a zsidóság ügyét tekintve.

Trackers 2015.06.16. 09:00:46

A holokausztoktatás egy faszság.

Az ilyen agymosott helyeket legjobb elkerülni.

A diákok helyében tüntetnék, amíg nem törlik el.

Brumm Brumi 2015.06.16. 09:02:12

@Ad Dio:

Valójában ez a mostani kormány/katolikus egyház ismét túlkompenzál. És cserébe megkapja a "hálát":
www.nol.hu/velemeny/a-kormany-es-a...
Ez a lehető legrosszabb üzlet.

Mikor egyfelől a saját-magyar- népük/híveik is megutálják gesztusaikat.
másfelől meg persze azok is tovább fognak gyűlölni- akiket igyekeznek naponta kiszolgálni, Sorsok házával, meg kötelező holokauszt oktatással,egy történelmi tétel büntetőjogba való emelésével meg negyedmilliárdos adófizetői saulozásokkal.

Nálunk például ez volt az utolsó csepp a pohárban.
Persze, elhatározhatnánk hogy gyerekeink semmiképpen sem járhatnak majd a Pázmányra.De valljuk be, tudjuk hogy ennek a " haladó szellemű újításnak" nemsokára és garantáltan lesznek követői is egyéb magyarországi felsőoktatási szinten is, ha nem az összesen.
Így aztán eldöntöttük hogy hamarosan kivándorolunk egy lehetőleg zsidómentes országba, vagy legalábbis egy olyanba ahova még nem az izraeli nagykövet adja át az egyetemeknek a Jeruzsálemben kidolgozott kötelező tananyagot.

Trackers 2015.06.16. 09:02:31

@Brumm Brumi:

Igen.. Ez volt a legszebb az egészben.
Mivel tiltakoznak, ezért indokolt a bevezetése.
Vásárhelyi Mária mind a tíz újjűt megnyalja ilyenkor.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:03:52

@Ad Dio: szerintem is -- de szerintem a vallás ügyére nézve is kontraproduktív a vallásoktatás, sőt a biológia ügyére is a biológiaoktatás-. az összes egyetemet be kéne zárni a francba

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:05:37

@Brumm Brumi: Juj, Brumi, te komoly paranoiával éled az életed -- és egyébként is, mit izgatnak téged a zsidók? Meg az egyetem véleménye, hogy ez magyar ügy is? Vagy szerinted nem az?

Trackers 2015.06.16. 09:09:38

@HaFr:

Csak azt nem értem kedves Hafr, hogy tulajdionképpen mi a szarért hazudod, hogy te jobboldali pártot csinálsz.

Mikor mindenben, kivétel nélkül a ballibek álláspontját képviseled, abból is leginkább az SZDSZ-ét.
A holokauszt oktatás kérdéskörében is.

Szerencsére a magyarok legalább 80%-a pontosan tudja, hogy ez csak egy Izraelből ránk erőltetett politikai akarat, amit meg lehet, és meg is kell akadályozni.

Ad Dio 2015.06.16. 09:11:18

@HaFr:

Csúsztatsz, pedig nem jellemző rád.

A "vallásoktatás" természetesen fakultatív tantárgy. Egyetlen egyetemen sem kötelező a "keresztény egyháztörténet", vagy a "keresztény etkika alapjai" (kivéve a hittudományt, de ugye ott azért érthető).

Schiffernek igaza van abban amit mond.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:11:29

@Trackers: nem tartok tőle, hogy értenéd akár a konzervativizmust, akár azt, amit én csinálok, és időm sincs arra, hogy gyorstalpalót adjak -- szóval erről lemaradtál

Doberdo 2015.06.16. 09:14:08

"Siffer" sosem volt politikus, hanem egy nagyra
törekvő ügyvéd-jogász palánta....Ezek pedig az egész világot bíróságnak gondolják és ennek megfelelően próbálnak sok embert félre vezetni...(Szinte
mindig eredmény nélkül...)

Trackers 2015.06.16. 09:21:00

@HaFr:

Hát az biztos, hogy mást értünk ezen fogalmak alatt.
Tekintve viszont a statisztikákat, illetve akár itt a blogon is, hogy kik értenek veled egyet, és kik nem, neked leginkább a Gyurcsány rajongókkal kéne közös koalícióra lépni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:23:59

@Ad Dio: nem értem az érvedet -- valóban nem szoktam "csúsztatni", most se hiszem, hogy tettem -- én is tanítottam a Pázmányon közismereti tárgyat, és pontosan tudom, hogy miért azokat tanítják, amiket, és ez esetben is tudom -- lásd Mezeit --, hogy miért tanítják. Nem értem az érvedet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:24:58

@Trackers: :) látod, ilyeneket nem kellene mondanod, mert a hitelességed úgy foszlik szerte, mint egy konfetticsomag

Trackers 2015.06.16. 09:31:45

@HaFr:

Mely pártok támogatják a holokauszt oktatást ?

Kb. a DK, MLP, SZDSZ és Hafr .

Szerintem ezt a baromságot, még az MSZP se merné a zászlóra tűzni.

Ad Dio 2015.06.16. 09:34:15

@HaFr:

:-)

Nem akarod érteni...

HA ne menjek már le kutyába... Te aki még TANÍTOTTÁL is, mert akkora AGY vagy, csak megérted egy szimpla autószerelő faék egyszerű gondolatait ;-)...

unionista᠍ (törölt) 2015.06.16. 09:34:28

@egyetmondok:
szerinted szent péter, szent pál és az ő védőszentjük szent józsef milyen eredettel rendelkeztek. kelták voltak, gallok, vagy morvák? nem. zsidókeresztények. és a római katolikus egyház péter apostoltól eredezteti magát.

értem persze, hogy az egyházba boldog-boldogtalant bevontak. időnként akkor is ha valaki nem akarta. ha nagyon nem akarta, akkor megölték. az "inkvizíció emlékezete" tárgyat is kötelezővé kellene tenni a pázmányon. de ott azt tanítják, hogy a számok eltúlzóak. inkvizíció nem is létezett. ma is létezik. aki bírálni meri a zsidókeresztény politikai osztályt azt eretneknek bélyegzik. civilizálatlannak, kulturálatlannak, idiótának. az, hogy te a a bírálatba gyűlöletet látsz bele a te hibád. a benned levő gyűlölet. keresztény lelki gyakorlatokkal csökkenteni lehet. a keresztény teologikus lelki gyakorlatokra a magánéletben szükség van. alapvetően ezért van szükség a római keresztény egyházra.

ha én keresztény eredettel rendelkeznék, akkor azt mondanám, hogy az esztergom-pannonhalma-tihany háromszögbe vonuljunk vissza. ha zsidó lennék, akkor azt mondanám, hogy vonuljunk vissza a hitközségeinkbe a kárpát-medence nyugati és keleti fókuszpontján. budapesten és debrecenben hozzunk létre városias és vidékies hitközségeket. engedjük meg, hogy a magyar főváros a történelem egy pontján magyar érzelművé váljon. ez a nemzetté válás előfeltétele. tegyük félre az előítéleteket és engedjünk a többségnek. különben a zsidók végérvényesen kiűzetnek magyarországról és egy 150 éves történet ér majd véget. az ugyanis egy nyilvánvaló hazugság, hogy az itt élő zsidók többsége a honfoglaló magyarokkal érkezett. de ez csak egy hazugság a sok közül. kölcsönös bocsánatkérésre volna szükség. az hozná el a katarzist. és utána végre azokra a kérdésekre lehetne koncentrálni, amik az ország szempontjából ténylegesen fontosak.

ez egy szép elképzelés, csak nem a realitás. a társadalom momentán nem ebbe az irányba akar elmozdulni. ha minden politikai csoportosulás azt gondolja, hogy szükség van erre a törzsi háborúra, akkor nincs mese: le kell játszani. aztán, hogy mi lesz ennek a kimenetele az majd kiderül.

Brumm Brumi 2015.06.16. 09:39:58

@HaFr: ("Juj, Brumi, te komoly paranoiával éled az életed -- és egyébként is, mit izgatnak téged a zsidók?")

Paranoia? Lehet. De azt is bizonyára ismered hogy attól hogy valaki paranoiás az még nem jelenti azt is hogy az illetőt valóban nem üldözik.

És mint mondtam, már egy olyan országgal is megelégszem ahol (még) nem az izraeli nagykövet adja át az egyetemeknek a Jeruzsálemben kidolgozott kötelező tananyagot.

Menekülésünk pedig a gyerekeim miatt van/lesz. Nem akarom hogy egy olyan országban részesüljenek oktatásban ahol lassan(?) mindent eláraszt a kötelezővé tett zsidó propaganda.Márpedig Magyarország ma egy ilyen hely . És egyre ilyenebb.Itt nincs vita vagy érvek ütköztetése, helyette büntetőjogi szankciókat vezettek be, vélt vagy valós történelmi tények érvényesítése céljából.
Meg kötelező oktatást.
Ebből pedig végképp nem kérünk.

Az meg már tényleg vicc kategória hogy volt a családban zsidó( benősült, kikeresztelkedett) , aki valóban megjárta tetovált deportáltként Auschwitzot.Ha még élne, ma már nem merné elmesélni ottani élményeit, attól félve hogy "holokauszttagadásért" bármikor börtönbe zárhatják...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:45:41

@Trackers: látod, nem értesz semmit -- én az egyetemi autonómiát támogatom, a holokauszt oktatásról egy szót sem szóltam

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 09:47:15

@Ad Dio: sajnos, akkor ez esetben meg kell elégednünk a kölcsönöse, tiszteletteljes értetlenségünkkel

turista a saját országában 2015.06.16. 09:55:45

"...hogy a Holokauszt az emberiség ügye és a magyar történelem része."

Akkor mohácsi csatát se oktassanak, meg '56-ot. Hiszen azok is a magyar történelem részei. Sőt, ezen érveléssel szűnjön meg az egész magyar történelemoktatás az egyetemeken, hiszen minden esemény a történelmünk része, tehát nem oktatható.

Trackers 2015.06.16. 10:03:42

@HaFr:
Na ja.
Nem egy szót szóltál, hanem írtál egy egész posztot róla.
Arról hogy Schiffer jóval demagógabb a Fidesztől is, mert ellenzi a holokauszt oktatást.

turista a saját országában 2015.06.16. 10:04:43

Az meg, hogy a blog.hu berkeiben a fideszjobbikos kommentelők már ki tudja hanyadjára veszik védelmükbe a nekik tetsző szólamokat kinyilatkozó Schiffert, az csak azt bizonyítja, hova tart az ürge. Bár, aki felvételek tanúsága szerint eddig is vígan heherészett jobbikos képviselőkkel (más pártokéval nem nagyon)az országgyűlés falai között, azon nagyon ez alkalommal sem kell csodálkozni.

Schifferke mára tényleg messze jutott ama '90-es évek elején Gyurcsánnyal közösen alapított újbalos platformtól.

egyetmondok 2015.06.16. 10:04:52

@Krio.Me.Tu:
Ha egyetértesz Schifferrel,azzal értesz egyet, hogy a kormány kötelezhet egy nem az állam tulajdonában álló oktatási intézményt,hogy mit vagy mit ne tanítson.
Ezt én csuklóból utasítom el,ha tömör akarok lenni. Ez számomra ennyire egyszerű ügy.
Akinke nem tetszik a Pázmány tanrendje,válasszon más oktatási intézményt.
----------------------------------------------
S számora az se bonyolult kérdés, hogy vajon politikai antiszemita-e unionista. Nekem mindenki az,aki zsidó tulajdont állami erővel szüntetne meg,de az is az, aki úgy hiszi,hogy pl.a TESCO zsidó tulajdon,s ebből a hitéből bármi állami hatalmi eljárásra szóló igényt fogalmaz meg.

Trackers 2015.06.16. 10:04:57

@turista a saját országában:

Ostoba..
Nem a holokauszt létének az oktatása ellen szólt senki.
Hanem az ellen, hogy ez egy külön tantárgy legyen, aminek a tematikáját Izraelben dolgozzák ki.

egyetmondok 2015.06.16. 10:08:18

@unionista᠍:
Unionista, te nem egyháztörténetet, nem kultúrtörténetet,nem gasztronómiát vagy népviseletet írsz, hanem politikai nézeteket.

Mi következik abból,hogy Szent Péter,Jézus, Magellán, Dzsinkisz Kán és Barack Obama zsidó vagy nem zsidó?
Semmi.

Trackers 2015.06.16. 10:09:06

@egyetmondok:
Ha egyetértek Schifferrel azzal értek egyet, hogy meg kell akadályozni hogy idegen országokban összeállított tantárgyakat tanuljanak kötelező jelleggel hazánkban diákok.

egyetmondok 2015.06.16. 10:12:04

@Trackers:
A megakadályozás tőlem rendben,ha valakinek erre lenne kedve, csak ezt a megakadályozást nem lehet úgy kivitelezni, hogy az állam megtiltja. Ehhez az államnak semmi köze.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.16. 10:28:28

@egyetmondok: hazudsz
Nem azzal értek egyet, hogy a kormány beleszóljon egyetemi tanmenetekbe, hanem hogy politikai indoktrinációt folytatni egyetemen, szakra tekintet nélkül beleverni a fejekbe ezt a holokauszt dolgot, amit izraeliek írnak meg, az gyomorforgató
ugyanígy gyomorforgatónak találnám a marxizmus-leninizmus vagy más politikai tárgy kötelező bevezetését is

te is tudod, hogy Schiffer azért a parlamentben hozta ezt szóba, mert hangoztatni akarja, hogy ő nem híve a holokausztiparnak, hisztériakeltésnek.
A ballib meg Gárdától a külföldre kivándorló magyarokig mindennel nyaggatta a kormányt. Közben ezekhez se sok köze volt a kormánynak.

A Pázmány amúgy épelméjű ismerőseim eddig is elkerülték. Pár pázmányos jogászt és bölcsészt ismerek... hát, izé, inkább hagyjuk.

Trackers 2015.06.16. 10:29:17

Azért valahol nagyon röhejes, és szánalmas egyszerre, hogy azok a ballibek, akik az erkölcstan kötelező jellegűvé tétele ellen kikeltek magukból, szemrebbenés nélkül, és teljes mellszélességgel kiálljanak egy Izraelben összeállíott tananyagot tanító, kötelező jellegű óra mellet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 10:30:44

@Trackers: Jesszus, irigylem a faék egyszerűségű világképedet, neked aztán nem okoz gondot mindent betenni valamelyik fiókba, ugye?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 10:32:12

@Trackers: olvass, de javaslom kezd a második ált isk tankönyveknél, ott, ahol a kisborz bebújik az odúba meg a maci megosztja a lépes mézet a harkállyal -- az elején kell kezdeni a szövegértést

egyetmondok 2015.06.16. 10:35:42

@Krio.Me.Tu:
Magam is úgy gondolom, hogy a világ teli van gyomorforgató ügyekkel, ilyen például a fidesz oktatáspolitika is,az egész beteg központosítással,a tanszabadság felszámolásával...,lehet,Schiffer arra számított, hogy ha a Fidesz gondolkodás nélkül felszámolja a tanszabadság alkotmányos intézményét,tán bátran megtiltja a Pázmánynak ezt is, ki tudja...

Trackers 2015.06.16. 10:42:50

@HaFr:

Igenis mester. A tartalom nélküli személyeskedésed meggyőzött a gyarlóságomról.

Gyarló vagyok, hisz észre merészelem venni, hogy üvöltve kikeltek magatokból ha kötelező erkölcstan bevezetéséről van szó.

Gyarló vagyok, hisz látom az Izraelben megírt kötelező holokauszt oktatás mekkora szellemi maszturbációt okoz köreitekben, és mennyire megvetitek a gyermekeink kötelező oktatását ellenző értelmiségieket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 10:44:56

@Trackers: nézd, én itt eddig vagy 700 posztban fejtettem ki a gondolatmenetemet egy másik Magyarországról -- erre te ideböffentesz két-három kurucinfo minőségű mondatot, és azt várod, hogy illemtanórát tartsak neked -- olvasd el, amit eddig írtam, abból érteni fogod azt a posztot, amelyre most reagálsz, mindketten jobban járunk

Trackers 2015.06.16. 10:59:15

@HaFr:
Félreértessz.
Nem arról van szó, hogy nem értelek.
Arról van szó, hogy rohadtul nem értek veled egyet.

Nem értem miért látjátok szükségét annak, hogy Izraelben összeállított tankönyvekből kötelező jelleggel oktassák gyermekeinket.

Persze baromira egyszerű a kötelező holokauszt oktatás ellenzőit nácizni, antiszemitázni, kurucinfozni.

Mitöbb magát az oktatás szükségességét is azzal indokolták, hogy lám-lám muszály hogy legyen mert a diákok ellenkezték. Azaz a diákok antiszemiták.

Vásárhelyi Mária örömtáncot jár brilliáns logikátok okán.

egyetmondok 2015.06.16. 11:07:29

@Krio.Me.Tu:
A Pázmány sorsa biztos megpecsételődött így tehát azzal, hogy belelépett a holokamu-iparba...,te biztos tudod,jól mondom így, hogy "holokamu-ipar" ? Na,hát örülj inkább,ne mérgelődj,ne hisztizz: ép erkölcsű magyar szívű gyerek oda ezentúl majd nyilván nem megy tanulni.

(Arról az apróságról nem is beszélve,hogy olyat egészen világos módon nem taníthatnak majd a Pázmányon erről,amelyből arra lehetne jutni,hogy a holokausztban bármi magyar felelősség,részesség,stb. lenne. Ez ellent mondana az alaptörvényi Hitvallás tényállításának,nemde.)

Ad Dio 2015.06.16. 11:16:08

@HaFr:

Teszek még egy próbát, hiszen egy olyan briliáns koponya mint Te bizonyára csak pillanatnyi kihagyással küzdhet az értelmezés terén, míg én elvetélt már menthetetlen vagyok...

Alapállítás (tőlem): a holokauszt tantárgy kötelező jellegű oktatása a Pázmányon kontraproduktív zsidóság szempontjából.

Erre a válaszod:

"szerintem is -- de szerintem a vallás ügyére nézve is kontraproduktív a vallásoktatás, sőt a biológia ügyére is a biológiaoktatás-. az összes egyetemet be kéne zárni a francba"

A párhuzamodban almát hasonlítasz körtével (vö csúsztatás). Ugyanis a biológia nem a "holokauszttal" áll párhuzamban, hanem - ha már a tárgynál maradunk - a történelemmel. A holokauszt a történelem egy része. Így ha helyes példát szerettél volna hozni, akkor a biológia egy részterületét hoztad volna fel, mondjuk például a sejtbiológiát vagy az idegrendszer felépítését vagy más effélét. A párhuzamnál maradva, azt kevesen kétlik, hogy a biológia oktatása hasznos dolog, azon már valószínűleg lehet(ne) vitát nyitni, hogy nem veszi-e el örök életre sok ember kedvét a természettudományok művelésétől a kudarchalmozó poroszos jellegű maximalista oktatás... Így beszélhetünk arról, hogy a biológia egyes részeinek erőltetett oktatása akár lehet a természettudományos nevelés kárára.

Második csusszantásod az, hogy behozod a vallás oktatását, ami ugyebár fakultatív, így még annyira sem passzol ide mint a biológia.

Remélem így már érthető a dolog.

egyetmondok 2015.06.16. 11:24:35

@Trackers:
Tök jó,lehet hogy ezt is tanítják majd, hogy Kertész mit gondol saját magáról.

Ad Dio 2015.06.16. 13:30:11

@HaFr:

Lehet ilyet játszani... nem is lesz belőled sosem komoly tényező a politikában... de ez innentől nem is akkora baj...

Afrika steht an der Elbe 2015.06.16. 14:16:25

Schiffer az egyetlen épeszű ellenzéki politikus.

Blogger, a büdös kurva anyádat tiltsd ki, bazdmeg.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.16. 14:40:43

@egyetmondok:

"A Pázmány sorsa biztos megpecsételődött így tehát azzal, hogy belelépett a holokamu-iparba...,te biztos tudod,jól mondom így, hogy "holokamu-ipar" ? Na,hát örülj inkább,ne mérgelődj,ne hisztizz: ép erkölcsű magyar szívű gyerek oda ezentúl majd nyilván nem megy tanulni."

A Pázmányt a kormány tolja, ami szégyen, így sorsa biztos.
A képzés színvonalára jellemző, hogy korábban pázmányos diploma kizáró ok volt jobb ügyvédi irodáknál a friss jelölteknél. Erre a kormány az ELTE mellett a Pázmányon indított egyedül állami finanszírozású jogászképzést. Vicc.
A Pázmányon bőcsészek meg szar jogászok vannak. Ennyike. Normális gyerek alapból ezért nem megy oda. Katkók, fideszesek igen, én is ismerek ilyet.
A holomamu ipar kifejezést te próbálod itt a számba adni, neked nyilván ballibként szabad zsidózni is...
A holokauszt ipar, biznisz kifejezést zsidók is használják, Kertész Imre, Finkelstein stb. Tényleg túl van már tolva.

Dogmává merevedett vallásos tanná vált, normális gyerek ilyet nem akar egyetemen tanulni, ugyanis dogmáknál kizárt az érvelés, gondolkodás. Ilyen dogmáknak templomban, politikai indoktrinációs táborokban a helye, nem egyetemen, ahol gondolkodó embereket kellene képezni. Ja, de ez a Pázmány.

Ha Trianonról indítanának egy kötelező, agymosó, dogmatikus kurzust, azt is ellenezném. A trianonos kesergés ipar pont olyan szélsőséges önsajnálat,int a holokauszt ipar. Nem egyetemre való. Plábe nem kötelező jelleggel. Kutatni lehet, kell, ha van rá igény, de tudományos igényességgel, függetlenül.

" ép erkölcsű magyar szívű gyerek " nem akar dogmákat hallani a 21. században
Nem csak magyar, de szerb, amerikai, svéd gyerek is gondolkodni, érvelni kell, hogy megtanuljon

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.16. 14:43:58

@Libsi nicktolvaj vagyok, Sorostól kapom a lóvét: Schiffer annyira gyűlöli a ballib ellenzék, hogy valami lehet ebben a csávóban :)
Nem értek vele egyet mindenben, de egy jó arc, van pár érdekes gondolata, ami a fideszes agyatlanok, ballib rettegő, jobbikos cukiskodó tuskók mellett szinte hihetetlenül érdekessé teszi őt. Persze 2018-ban úgyis kiesik a kis pártja, de kár érte. Érte kár.

tamas11 2015.06.16. 14:54:07

@Trackers:
Én azt támogatnám, hogy bontsuk szét a kérdést.
1. legyen e ilyen tantárgy
2. Kötelező legyen e
3. Izraelben állítsák e össze anyagát.
van 4. is

4. Hol állítsák össze anyagát, ha nem Izraelben.

Szerinetem legyen iylen tantárgy, legyen ajánlott, de ne kötelező.
Ne Izraelben állítsák össze anyagát de:
Ne is magyarföldén, hanem
Németországban . (vendégelőadók meghívásával esetleg)

Így mindjárt hitelesebb elfogadhatóbb sőt keresettebb is lehetne.
Vége a dillemmának

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 15:33:27

@Libsi nicktolvaj vagyok, Sorostól kapom a lóvét: nem tiltalak, hadd legyen nyilvánvaló mindenkinek minden emberi értéked

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.16. 15:33:53

@Ad Dio: jaj, ez nagyin durván hangzott :)

egy mondat a ... 2015.06.16. 16:24:16

@Ad Dio: Ad Dio 2015.06.16. 11:16:08
*5

egyetmondok 2015.06.16. 19:24:10

@Krio.Me.Tu:
Te egy nagyon felvilágosult sztrovacsek vagy,örülj neki.

Ad Dio 2015.06.16. 22:06:44

@HaFr:

Valóban durván hangzott :-). A lehető legdurvább szereplő mondta ugyanis a képletben: a választópolgár :-D... volt idő amikor akár... de már elmúlt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.17. 07:00:24

@Ad Dio: nyilván, nem lehet mindenkinek megfelelni, ahhoz nincs elég sajtónk

Ad Dio 2015.06.17. 18:25:22

@HaFr:

Ez nem ennek a függvénye.

A blog egy interaktív műfaj. Ezért szeretik - már azok akik szeretik. Itt nem túlságosan célravezető a hülyének nézem az olvasót/hülyének tettetem magamat hozzáállás a szerzői oldalon.

De azért nagy baj sincs. Ezt hiszem mindketten képesek vagyunk mindezt a helyén kezelni, így nem okoz a dolog álmatlan éjszakákat.

;-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.06.17. 18:28:12

@Ad Dio: így van -- ez pedig a spec blog, amely egy párt bölcsője, ezért fokozott megértést kérek

Ad Dio 2015.06.17. 19:09:47

@HaFr:

Akkor javaslom, hogy fejlesszük a kommunikációnkat. Ahelyett hogy látványosan mellébeszélsz, írd azt, hogy erről nem akarsz beszélni. Értékelni fogom az őszinteséget, úgy fogom érezni hogy emberszámba vettél és ennek megfelelően tiszteletben fogom tartani. Nem muszáj mindenről beszélgetni :-).

Ad Dio 2015.06.17. 19:19:13

@HaFr:

Ja!... aham... akkor... ööö...

Sylvester94 2015.06.21. 17:54:24

Ezek se beszéltek sok hallgatóval, amikor meghozták ezt a rendelkezést... akinek a középiskolában nem verték a fejébe a holokausztot, annak az egyetemen se fogják. Kétféle reakciót fog ez kiváltani: jobb esetben csak nyűg lesz a hallgatók vállán, amiért még részletesebben meg kell tanulni egy egyébként a diploma szempontjából abszolút lényegtelen tárgyat; rossz esetben viszont épp az ellenkező hatást érik el: annyira nyomják le a diákok torkán a témát, hogy csak megutáltatják velük az egész holokausztot.
süti beállítások módosítása