1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.03.18. 18:04 HaFr

Az eltévedt fiatalság

A Fidelitas nevű szervezet frissen beiktatott elnöke úgy próbálta meg felkelteni maga iránt feltehetőleg leginkább a Fidesz elnökének figyelmét, hogy úgynevezett provokátorfigyelő csapat felállítását jelentette be. Egy e-mail címet is létrehoztak volna, ide kérték elküldeni a "civil köntösbe bújt baloldali provokátornak" tartott személyek nevét és fotóját, mert "mindenkinek joga van tudni, kik azok a baloldali provokátorok, akik szét akarják verni" mások rendezvényét, gondolva itt a már említett Fidesz-elnök (mellékállásban miniszterelnök) március 15-i beszédére.

Ha az ember nem tudná, hogy 2015-van, azt hihetné, hogy kb. 1950. Ez a Fidelitas-elnök olyan természetességgel él ezekkel a 60-65 évvel ezelőtti mondatokkal, mintha legalábbis tanulta volna valahol, ha már -- feltehetőleg -- nem az anyatejjel szívta magába őket. Hogy "civil közösbe bújt provokátorok szétvernek" dolgokat a mai Magyarországon, ez egy olyan botránya a politikai közbeszédnek és a politikai kultúrának, amelyet a "nagy öregek" (id. Kövér) ugyan megalapozhattak a maguk agressziójával, de hogy ilyen fogékony lehet rá a "polgári", "nemzeti", "keresztény" fiatalság, és egyúttal ugyanez oly híján legyen az önkontrollnak, a kulturáltságnak és a műveltségnek, hogy ilyeneket tudjon a nyilvánosságban képviselni, az több mint elszomorító. Családok, iskolák, a magyar kultúra és a politika kudarca.

A politika jóformán elállatiasította a fogódzó nélküli, de a közéletre fogékony fiatalság egy részét az utóbbi években, elmosódott minden határ, amelyet akár kommentelésben, akár nyilvános szereplésben ne lépnének túl a karrierista, ekként befele szervilis, kifele agresszív politikus- és politológuspalánták, akik előtt már semmi sem szent, és a legkevésbé azok -- mert talán ismeretlenek is -- a nagy civilizációk politikai retorikája, etikai alapelvei és kulturális normái.

A jobboldali fiatalság egy része, ahelyett, hogy a helyén értelmezné, ami ebben az országban hol illiberális, hol "polgári" politika címén fut, az össze-vissza sodródó miniszterelnök minden aktuális cikkcakkját hajlandó nem csak megmagyarázni magának (tegyük fel, észreveszi őket), de azokat olyan penetráns cinizmussal képviselni, ami minden Fidesz-szóvivőnek irigylendő tananyag lehetne. Megkönnyebbülhetnek, van utánpótlás, amelynek egy Kocsis Máté már csak kiöregedett előképe. Ez az utánpótlás adott esetben könyékig turkál a közpénzben, adott esetben a nyilvánosságot hódítja meg. Messzire űzve szelíd tízezreket a politikától, néha akár Londonig. Mert vannak szelídek és becsületesek is, de ez most nem az ő országuk.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1007281541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2015.03.18. 18:32:23

"A politika jóformán elállatiasította..." Gá-gá-gá - a tükör meg már rég összetört.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.18. 18:33:37

@nevetőharmadik: nem kell túlzásba esni -- épp elég baj, hogy mára összetört

nevetőharmadik 2015.03.18. 18:44:22

@HaFr: Remélem, nem értetted félre, én csak pár évvel ezelőtti libakommandókra céloztam, amelyek feltűnése rendszeres volt - vagy ez túlzás? :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.18. 18:59:50

@nevetőharmadik: Nem, nem értettem félre, és bizonyos mértékig igazat is adok neked, de kellett ahhoz, ez a kormányzási időszak, hogy teljesen szétessen morálisan ez a szubkultúra -

explanatus 2015.03.18. 19:16:07

Ebben az a szomorú, ennek a két gyereknek (elnézést tőlük) ez jócselekedet. Mi lehet még a fejükben? Oktatási reformjaink eredményei ők. Micsoda rombolása ment itt végbe fiatal elméknek -oktatás címén-, hogy ilyenre vetemedtek meggyőződésből. Ha most százezer ember lennék, kimennék az utcára és belekiabálnám a sötét éjszakába: mit tettél velük rózsika?

nevetőharmadik 2015.03.18. 19:43:23

@HaFr: Akkor lehet, én nem értettelek tisztán.

Mindenesetre eszembe jut, amit egyszer régebben írtam ezekről a fiatalokról: hogy a következő generáció már úgy fog belenőni ebbe a görénységbe, hogy normálisnak érzi azt, és valóban őszintén és valóban ártatlanul fogják azt hinni, hogy ez a dolgok rendje. Végső soron rendes (jó) emberek lesznek. Egy kifordult világ rendes emberei.

Bársony és Selyem 2015.03.18. 20:59:51

Itt egy kép Koncz Zsófiáról és Böröcz Lászlóról, egyenest az ELTE honlapjáról!
ttktamop.elte.hu/online-tananyagok/bevezetes_az_allattanba/images/11_4_abra.jpg

mórka 2015.03.18. 22:11:01

".....Oly korban éltem én e földön, mikor besúgni érdem volt...."

borzimorzi 2015.03.18. 22:12:22

@nevetőharmadik: Sőt, az új, narancskommunista ember mintapéldányai!

Üdv:
b

unionista (törölt) 2015.03.18. 22:20:40

csak szólok: a fiatalok körében a legnépszerűbb párt nem a fidesz, hanem a jobbik.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.18. 23:50:02

Az elmúlt 25 év világa termelte ki őket. Ez a balliberálisok sara is vastagon, nem csak a Fideszé.

panelburzsuj 2015.03.18. 23:50:34

@unionista:
Már azok között a fiatalok között, akik fölvállalnak valami konkrét pártpreferenciát.

Pár hónapja (?) elég nagy purparlé volt ekörül, és akkoriban elég alaposan "körüljáródott", hogy a harminc alattiak körében már bekövetkezetta z általad kívánt állapot: a bőven többségük minden mai pártot a háta közepébe kíván. Vagy még inkább: le se szarja őket. Az ifjúságnál már bejött az óhajod: a pártok össztámogatottsága jócskán 50 % alá csökkent.

Szóval a korosztály bőven kisebb pártpárti maradékában vezet a Jobbik - (orrhosszal) - a Fidesz előtt.

panelburzsuj 2015.03.18. 23:54:49

@Holger Hartland:
A Koncz-leánykát mondjuk konkrétan a szerencsi (nahát: fideszes...) polgármester "termelte ki".

2015.03.18. 23:57:56

ez a korosztály nem eltévedt, hanem pénzt akar, de gyorsan. a versenszférában nem keresheti meg, inkább átnyergel a politikára. és amíg a szocialisták vannak a másik oldalon, tulajdonképpen érthető is, hogy a lelkiismerete sem háborog annyira.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.19. 00:03:28

@panelburzsuj: Apák és fiúk/lányok? Felőlem játszhatjuk. De itt a mentalitásról van szó. Nem ez a konkrét lány számít. Sok ilyen van, csak a liberbolsik most pont őt találták meg. A mentalitást peig az elmúlt 25 év termelte ki.

panelburzsuj 2015.03.19. 00:07:11

@storker:
A Fidelitas/Societas nem korosztályok, hanem már-már dinasztikus eredetű kasztok. Legföljebb náhány száz dédelgettet harcimopszli a közömbös/utálkozó kortársak tengerében.

panelburzsuj 2015.03.19. 00:15:23

@Holger Hartland:
Úgy mégis mi nevelte volna az éppen huszonéveseket, ha nem pont az elmúlt huszonév?

De tömegében mégsem "ilyenek" lettek. Sokkal több a föltett kezű, a talajt és hitet vesztett, a sodródó, a "rejtőzködő életmódú" vagy épp "kicsapongó" - (és sokan vadul váltogatva e kettőt...).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.19. 00:41:30

@panelburzsuj: Ha az elmúlt huszonév nevelte őket (és persze), akkor remélem, senki nem akar úgy tenni, mintha ez az egész, amiben az ország már legalább a derekáig süllyedt, a Fidesz sara lenne. Különösen vicces, amikor olyanok próbálnak így tenni, akiknek a saját oldalukon, esetleg egészen konkrétan a saját portájuk előtt is lenne mit feltakarítani.

A második bekezdésed nemhogy nem mond ellent a tézisemnek, hanem összhangban van vele: éppen a rengeteg passzív sodródó háttere előtt válik lehetővé, hogy sok ambiciózus és komoly, sikerre és jó életre vágyó fiatal végül fideszes erkölcsi hullaként végezze.

kiazmarmegint 2015.03.19. 02:27:41

A jelenseg nem uj. A Norveg alapot, es az oszi tuntetesek vezetoit is egy keruleti Fidelitas vezeto jelentette fel.

Kulonben szerintem oriasi ongolt rugtak. Egy ujabb szazalekot veszitett most a fidesz.

Toportyán Zsóti 2015.03.19. 07:05:17

Jobberek hite szerint nekik MINDEN eszköz megengedett a fülkeforradalom sikerre vitelében,cél szentesíti az eszközöket.Van a legalja ember és az alatt fényévekkel a jobber gyűlöletdroid.Szerencsére nagyon buták ezek az analfabéta tákmatyik és anyagi eszközeik és kevesek a falkaforradalom egészéhez.

Sylvester94 2015.03.19. 07:44:54

@Toportyán Zsóti: "jobberek" - ugyan már... az emberi hülyeségnek és gonoszságnak az égvilágon semmi köze nincsen az ember világnézetéhez; arányaiban pont ugyanannyi jobber védené minden lehetséges eszközzel a fülkeforradalmat, mint amennyi balos minden eszközzel megdöntené azt.

Toportyán Zsóti 2015.03.19. 08:21:22

@Sylvester94: Pont nem annyi,majd rájössz.Nem baller mindenki aki nem falkás g e c i.

TrollSlayer 2015.03.19. 08:38:01

Orbán és bandája már minden fogalmat és szlogent lejáratott, politikai termékké silányított. A politikus nyilván nem hiszi ezeket a primitív, boka szintű mantrákat, amit a népnek szánnak. Mindez arra jó csak, h egy szűk rétegnek jól menjen, na és ezek a Fidelitasosok ebbe akarnak tartozni. Mehetnének feketemosogatónak is Londonba. De hát ahhoz minimum angolul kell megtanulni, Mo-n meg, mint hallom, vki még az adóhivatal elnöke is lehet nyelvvizsga nélkül. Csak hülyeségeket beszélni, sőt meg is mondják, hogy mit – vagy ennyire elképesztő, hidegrázós ötleteket felvetni, nos az a mai közélet színvonala, a politika elvárása a buta magyar fiatalok felé, akik nem akarnak segédmunkások lenni a munkaalapú társadalomban. Ez a FideSS utánpótlása. Cél az uralkodás a még nála is primitívebb társadalmon, és nagyon jól élni a hazugságokból.

kiir 2015.03.19. 08:55:55

Nem kell ezt túlizgulni. Az "öregek" mindig elmondják, hogy "ezek a mai fiatalok, bezzeg az én időmben!" Pedig ez egyszerűen lelkialkat kérdése.

(1) A 90-es évek legvégén beszélgettem egy sráccal (azóta másodvonalbeli politológusként turnézik az ATV-n kívüli médiavilágban), aki azt magyarázta, hogy éppen megy át az MSZP ifjúsági szervezetéből az SZDSZ-ébe, mert utóbbiban olyan kevesen vannak, hogy ott mindjárt kisfőnök lehet. Emlékszem, hogy naív és idealista ifjúként eléggé ledöbbentett ez a gondolkodásmód.

(2) Szijjártó Péter 19 évesen már önkormányzati képviselő volt. Egy évvel azután, hogy választókorú lett. Gondolatban mindenki tegye emellé, hogy ő mi volt 19 évesen, és mik foglalkoztatták akkoriban. Szijjártó Pétert az foglalta le, hogy az oktatási, kulturális és sportbizottság alelnöke volt.

(3) Lázár tipikusan az az ember, aki ha 10 évvel hamarabb születik, most nem fideszes, hanem MSZP-s. Lehet, hogy ő lenne a Zuschlag.

Ezt a típust a hatalom- és karriervágy mozgatja. Másokat a színház világa vonz, van, aki kényszeres "önkifejező" (blogol, könyveket ír, amit aztán soha nem adnak ki, legfeljebb ő maga a saját pénzén), vagy csajozik. Lelkialkat kérdése, nem kell túlragozni: mindig volt, mindig lesz.

Az már természetesen más kérdés, hogy az aktuális hatalmi-társadalmi kontextusban ki és hogyan nyilvánulhat meg. Midig van, aki hülye, csak szerencsés esetben nem kap mikrofont.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.19. 09:01:46

A fiatalok mindig lázadtak, és próbálják megmutatni hogy ők mennyire jobbak és másabbak az "öregeknél". Ezért nem kellene őket leírni....nyolcadikos koromban egy "Fuck the teachers" nevű kitűzővel járkáltam, mindaddig amíg nem találkoztam az angol tanárnővel....aztán egy idő után kinőttem a hülyeségeket. :)
A Fidelitaszos eset persze nem ebbe a kategóriába tartozik. Kinevelődött egy agresszíven gátlástalan réteg, aki az erkölcsöt még hírből sem ismeri. Én nem varrnám ezt az elmúlt 25 év nyakába. Ez tipikusan egy Fideszes jelenség, és nem csak a fiataljai ilyenek. A másik oldalt sem tartom ártatlannak ebben az ügyben, de a felelősséget nem kenném szét.....azzal nem leszünk előbbre.

ParaZita2 2015.03.19. 09:34:08

Megoldás: minimalizálni az államot (a közpénzek mennyiségét).
Aztán kit fog érdekelni, hogy (a polgári törvénykönyv által eldönthető módon legálissan vagy büntetendően szerzett) saját pénzéből milyen só-műsorokat/szórakozásokat/cirkuszt szervez hitközösségének/szektatársainak.
amíg mások érdekeit, szabadságát és jogait nem sérti.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2015.03.19. 09:42:27

Nagyszerű írás. Elképesztő, hogy mennyire rövid egy társadalom kollektív memóriája... Én ugyan még csak 30 vagyok (bár ugye koromnál fogva fél lábbal már lehetnék külügyminiszter is akár), így csak tanultam, hallottam ezekről az időkről, vagy pl. látom nagymamám szobájában az elhurcoltaknak szóló emléklapot, de így is le vagyok döbbenve azon, hogy ezek a mondatok elhangozhattak.

Az pedig még meglepőbb, hogy ennek hallatán a felettesek nem dőlnek kardjaikba, vagy a kommunikációs stáb nem oszt ki két nagy pofont, hogy "hülye vagy édes fiam, nem veszed észre, hogy ez árt?!?!". Nem tudom melyik a szomorúbb, ha valójában ez nem árt, csak mi hisszük, vagy ha annyira inkompetens mindenki ott, hogy nem veszik észre, hogy árt. Mind a két esetből egy dolog következik: elképesztően mélyre jutottunk.

zipe moha 2015.03.19. 09:45:09

@Fuxos (ex bömis):

annyiban látom másként, hogy a "fiatalok " ebben az esetbe előre tolt "hadosztály" mindösszesen...azt kell kifejezniük amit a mögöttük állók szeretnének képviselni...csak tőlük már meredek lenne....jól elbeszéli ez a "tünet" a mélyben bújó szándékokat...a vége , hogy az addigra teljességgel feloldhatatlan problémahalmazt exitbe vezessék...

a gondok szaporodnak, megoldani senki nem akar a hatalom birtokában pláne...nyilván van elképzelésük a "kivezetéssel" kapcsolatban...ez

abdul hackeem 2015.03.19. 10:32:25

Isten eltesse sokaig Zimbardot. Sok dolga lesz orszagunkban.

DrGehaeuse 2015.03.19. 10:49:05

@explanatus:
Szerintem ez nem csak az oktatási rendszer okozta probléma. Elég ha megemlítem a több tízezer fiatalt akik világító mobiljaikkal tüntattek a netadó ellen tavaj októberben. Ők ugyanennek az oktatási rendszernek a neveltjei. Ezeknek a fidelitasos fiataloknak a családi nevelésükből következik végső soron az ahogyan megnyilvánulnak, gondolkodnak és cselekszenek. Az ő szüleik valószínüleg kedvezményezett kliensei a NER-nek. Pontosan ilyenek voltak a 60-as 70-es évek legharcosabb ifjugárdistái.

panelburzsuj 2015.03.19. 10:58:55

@Holger Hartland:
Megpróbálom megvilágítani, miben látom a mára nálunk kialakult bal-jobb "hatalmi technikák" közötti alapvető különbséget.

A "bal" azzal revolverez, hogy "az objektív folyamatoknak úgyse tudtok ellenállni, hajtsatok hát fejet". Ez a "sunyi" módi.

A "jobb" alig kódolt üzenete egyzserűbb: "NEKÜNK úgyse tudtok ellenállni, hajtsatok hát fejet". Ez meg a tőrülmetszett gecizmus.

panelburzsuj 2015.03.19. 11:01:24

@panelburzsuj:
(És talán nem kell külön mutogatnom: mindkettő mélyen az ideologikus állampárt gyakorlatában gyökerezik.)

zipe moha 2015.03.19. 11:01:28

@DrGehaeuse: "Pontosan ilyenek voltak a 60-as 70-es évek legharcosabb ifjugárdistái. "...akik az ő szüleik..:)

Moin Moin 2015.03.19. 11:57:20

"Számon tarthatják, mit telefonoztam
s mikor, miért, kinek.
Aktákba irják, miről álmodoztam
s azt is, ki érti meg.
És nem sejthetem, mikor lesz elég ok
előkotorni azt a kartotékot,
mely jogom sérti meg."
J. A., 1935.)

...Hát, erre kellett nekik az a nagy Horthy-kultusz!:-)

DrGehaeuse 2015.03.19. 12:17:28

@Toportyán Zsóti:
Zsótikám! Látom elemedben vagy! :)

búvár kondér 2015.03.19. 12:30:50

Nem tévedt el az Ifjúság! NEM TÉVEDHET EL! ...ők csupán az ősök útját járják! ....a Kövér nagypapiét, a Lévai apósét, az Orbán apukáét, a Tasnádi államtitkárét, a Pintér elvtársét ... a Béci bácsiét a házmesterét .....mert házmesterből sohasem lesz hosszúlépés. ....mert házmesterek mindig voltak, mindig vannak és mindig lesznek! A falon lógjon koronás címer ....vagy nyilas kereszt ....vagy horogkereszt ....vagy vörös-csillag vagy nagy Magyarország ...vagy székelyzászló .....bármi, de házmesterre-házmesterekre szükség - igény van!
Házmester élt, a házmester él és a házmester élni fog! ....amig egy házmester mauzóleumba nem kerül.

explanatus 2015.03.19. 12:32:36

@DrGehaeuse: Ha így látod, akkor megnyugtattál, akkor nincs semmi veszve, akkor ez csak néhány félresikerült nevelés eredménye, talán kinövik, fiatalok még.

DrGehaeuse 2015.03.19. 12:34:02

@kiir: "(3) Lázár tipikusan az az ember, aki ha 10 évvel hamarabb születik, most nem fideszes, hanem MSZP-s. Lehet, hogy ő lenne a Zuschlag."
Szerintem Lázár most minimum a Meseházi , de lehet hogy a Fletó babérjaival ékeskedne.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.19. 13:19:42

@búvár kondér:

Pont nálad...de...ezek nem klasszikus házmesterek...sokkal súlyosabb tünetről van szó...mert azok csak csinálták..mert azt gondolták hogy ez az elvárás...ez az újfajta más...meggyőződéses házmester.

borzimorzi 2015.03.19. 13:25:30

@búvár kondér: Hát, ja. Viszont van itt egy ürge, aki lassan afféle "single issue" párttá növi ki magát korrupcióellenesség kapcsán, bizonyos Juhász Péter. Elég slendrián darab, de múlhatatlanul rokonszenves benyomást tett, amikor adott az V. Ker.-ben a Rogán Tóni fejének. Valami balos csapatnál csapatja, talán az Együttben, de ez most nem érdekes. Az viszont annál inkább, hogy országos korrupcióellenes tüntit akar szervezni. A szokásos szervezetlenséggel, persze, de legalább már elkezdte valaki. S persze, megy a süket "civilkedés" is, ami közröhej. Ennek ellenére megfontolandó, hogy a PKP üdvözölhetné a kezdeményezést, ahogy a MOMA már megtette. Tekintet nélkül arra, hogy esetleg olyanok is lesznek benne, akikkel nem cseresznyézünk egy tálból, mert a cél e téren közös. Jellemző, hogy az LMP, a Fidesz kis idomított házi ellenzéke meg sem mer szólalni. Uram, bocsá', meg is jelenhetnénk az eseményen mi is, akik itt törzsolvasók vagyunk. A T. Szerzővel egyetemben. Mit gondoltok?

Üdv:
b

P.S.: A kezdeményezés:
www.facebook.com/Juhi.JuhaszPeter/photos/a.486159078123247.1073741827.478686885537133/843014735771011/?type=1&theater

DrGehaeuse 2015.03.19. 14:33:20

@Toportyán Zsóti: Egyébként a "cél szentesíti az eszközt" elvből követkző "az ellenséggel szemben minden megengedett" hozzáállás egyaránt jellemző a "hivatásos forradalmár" és a "hivatásos reakciós" tipusú emberekre. A mai megélhetési politikusok és mozgalmárok szinte kivétel nélkül besorolhatók valamelyik kategóriába oldalaktól függetlenül. A narancsgenyók most azért oly irritálóak mert túl nagy felületen látszódnak és a látszatkétharmad miatt szemtelenebbül cinikusak és tülekedők.

Atacama 2015.03.19. 18:03:56

@borzimorzi: Nem, én nem gondolom, hogy a PKP-nak testületileg üdvözölnie kellene Juhász Péter kezdeményezését.Minden tiszteletem Juhász Péteré, őszintén kívánom, járjon sikerrel abban, amit felvállalt.
De úgy érzem, a PKP ennél nagyobb volumenű és bonyolultabb feladatot vállalt fel, arra kell összpontosítania. Sokkal fontosabbnak tartom a polgári konzervativizmus mai kérdésein és megoldási javaslatain való gondolkodást, mint azt, hogy x-edikként beszálljon a korrupciót kiabáló kórusba.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.19. 19:00:45

@Atacama: nagyon köszönöm ezt a figyelemre méltó belátást

búvár kondér 2015.03.19. 19:55:10

@Atacama: ..... ja valahogy úgy van. Amig a Juhász Petya gürcöl/küzd addig a PKP a cserebogarak halhatatlanságáról elmélkedik. ..... s majd évek hosszú sora után megtudjuk ,hogy a cserebogarak nem is halhatatlanok legalábbis nem mind ....főleg ha rájuk lép az ember.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.19. 21:52:49

@panelburzsuj: Az világos, hogy te így látod. Én meg nem így. Én úgy látom, hogy a szemétkedési potenciál mindkét oldalon ugyanakkora, csak a lehetőségek eltérők, több okból. Ezen a téren a Fidesznek van több lehetősége, él is vele. De amikor a ballibeknek van lehetőségük rá, ugyanolyan sötét, gonosz, bolsevik bandaként működnek, mint a Fidesz. A kultúrfölényük miatt nekik ezt nehezebben bocsátom meg, ráadásul középosztálybeliként a szemükben természetes ellenségnek számítok, vagyis tőlem egy ballib ne várjon semmi jót. :)

borzimorzi 2015.03.19. 22:52:47

@Atacama: Ez igen figyelemre méltó, valóban. Csak az a bibi, hogy a politika a közösségképzésről legalább annyira szól, mint a gondolkodásról. Szobatudósokból legfeljebb levlistát lehet csinálni, nem kormányváltásra képes pártot. Tehát persze, lehet különcködni és egót hízlalni még olyan ügyekben is, amelyekben célszerű egyetérteni akár az ördög öreganyjával is, de annak az lesz a vége, hogy 2018-ban a Fidesznek újra 2/3-a lesz. Még rosszabb esetben a Jobbiknak. Az összes hoppon maradt nagyképű figura meg majd okoskodhat, hogy milyen hülye a nép.

Üdv:
b

panelburzsuj 2015.03.19. 23:01:50

@borzimorzi:
Már fölvettem: ha nép nem hülye, hát tojjon az okoskodókra, és támasszon pártot meg vezetőket saját soraiból.

Ha ez nem megy - akkor biza hülye. Okoskodókkal súlyosbitva is - meg nélkülük is.

borzimorzi 2015.03.19. 23:02:17

@búvár kondér: Hűha! :-) Ha előbb láttam volna ezt a reakciót, én már nem aprítottam volna szegény sivatagi olvtársat tovább. A helyzet az, hogy lehet baromi nagy feladatokat vállalni, de a politikában senkit sem érdekel, ki milyen feladatokat akarna vállalni. Hanem az van, hogy majd amennyi mandátumot szerez, ahhoz képest dől el, hogy juthat-e neki egyáltalán bármiféle feladat. Egyelőre sajnos az 5% is oly messze van, mint réten bóklászó, kék nünükének odafent a rétisas.

Üdv:
b

panelburzsuj 2015.03.19. 23:04:43

@Holger Hartland:
Nem az "oldalak" elvetemültségeit méricskéltem, hanem a "harcmodor" különbségeit.

De mindegy, aki utálkozni akar, annak bőven van céltáblája. Egy, kettő, akármennyi...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.19. 23:23:55

@panelburzsuj: A harcmodor is a lehetőségektől függ. A liberbolsik ugyanúgy nyírnák az ellenségeiket, ahogy a Fidesz, és amikor megtehetik, akkor teszik is. Addig nem lesz itt béke, amíg vagy mind el nem lesz küldve a fenébe, vagy nem lesznek szigorú keretek közé szorítva.

Toportyán Zsóti 2015.03.20. 08:20:20

Normális fiatal baloldali,ezekből soha nem lesz ember ahogy kommunista kutyából sem lesz szalonna...

Toportyán Zsóti 2015.03.20. 08:24:05

@DrGehaeuse: Agykutatók szerint az agyunk mindenre tudja az igazat akkor is ha lövésünk sincs a dologról,ha nem ezt mondaná az egónk bizonytalanságban fuldokolna folyamatosan.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.03.23. 04:03:45

@Holger Hartland:

"Addig nem lesz itt béke, amíg [...] nem lesznek szigorú keretek közé szorítva"

Most halt meg Li Kuan Ju. A következő, 1986-ban mondott szavait idézte tőle a Yahoo News a(z egyik) halálhíréről szóló cikkben:

"We have to lock up people, without trial, whether they are communists, whether they are language chauvinists, whether they are religious extremists. If you don't do that, the country would be in ruins."

Az ő uralma világszinten az egyik legnagyobb prosperitást és társadalmi békét hozta el a (vegyes származású) szingapúriaknak -- de ez nem jelenti azt hogy szívesen éltem volna a kormányzata alatt.

Az érdekes kérdés épp' az, hogy ki állapítja meg a szigorú kereteket, mik azok és hogyan történik az azok közé szorítás.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.23. 10:36:12

@neoteny: A "szigorú keretek" az én olvasatomban azt jelenti, hogy egyiknek se legyen akkora hatalma, hogy bármilyen ideológiai vagy szimplán érdekvezérelt ökörségét lenyomja a társadalom torkán. Legyen az akár a felső SZJA-kulcs szerint adózó átlagbér és a nyakló nélküli szociális kiadások, mint a ballibek idején (esetleg az "alapjövedelem", a perverz újraelosztás netovábbja, mint most Bp. XIV. kerületében), vagy éppen a fideszes lenyúlás és a kádéenpés vasárnapi zárva tartás. Fékek és ellensúlyok, azokra van szükség.

trendo+ 2015.03.24. 08:39:25

Fideszesből fejlődik ki az ávós;
hangulata jobbikosan favágós :)

közösperonos átszállás 2015.03.24. 08:40:33

@Holger Hartland: " Én úgy látom, hogy a szemétkedési potenciál mindkét oldalon ugyanakkora, csak a lehetőségek eltérők, több okból. "

De hát ez nem igaz, vesd már össze akár az I. Viktor-kormányt az utána jövő Medgyessyvel, vagy (bár időben távolabb van, de már teljesen SZDSZ-mentes) Bajnaival. Még szemléletesebb lenne, csak "sajna" csak "alulról" látszik az, amit helyben művelnek a Fidesz-kiskirályok az önkormányzatoknál már réges-régóta (ne feledjük, ott már 2006 óta 2010 van).

közösperonos átszállás 2015.03.24. 08:46:19

@Holger Hartland: "Legyen az akár a felső SZJA-kulcs szerint adózó átlagbér"

Itt egyébként megint csúsztatsz, annak, hogy az átlagbér a felső SZJA-kulcs szerint adózott, semmi ideológiai alapja nem volt, az csak a sávos SZJA-nak volt, az átlagjövedelem belecsúszása kábé mindenki szerint az abszurditás netovábbja. (Viszont a végén már csak két sáv volt, és a fölső is lement 36-ra, ezt összemosni mondjuk a 20-30-40-nel kb. olyan, mint hogy miért, most is a felső kulcs szerint adózik az átlagbér.)

(Pontosabban az nem is sávos SZJA már gyakorlatilag, hanem egykulcsos, az elején egy kis kedvezménnyel. Nem különbözik elvi szinten a mostanitól, csak a kulcs más.)

"esetleg az "alapjövedelem", a perverz újraelosztás netovábbja, mint most Bp. XIV. kerületében"

Az "alapjövedelem" ellen elvi kifogásaid vannak, vagy gyakorlatiak? (Az utóbbit kétlem, saccra a végösszeg nem lesz sokkal több, mint eredetileg, viszont spórolsz az adminisztráción. Ne felejtsük el, hogy több egyéb segélyt vált ki, sokkal egyszerűbben ellenőrizhető feltételekkel.)

közösperonos átszállás 2015.03.24. 08:58:13

@közösperonos átszállás: (Ja, amúgy nem vagyok alapjövedelem-párti, alapvetően azért, mert pont elegem van abból, hogy mindig spanyolviaszosdit játszunk. Ha Nyugaton már tíz éve nyomják és működik, majd akkor térjünk rá vissza.)

közösperonos átszállás 2015.03.24. 09:00:19

@borzimorzi: Amúgy a Jobbikot szerintem nem ússzuk meg; amíg nem kormányoztak, addig sokak szemében maradnak reménység, a friss erő. Sajna hatalomra kell jutniuk ahhoz, hogy a nép lássa, mennyit tudnak.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.24. 10:46:38

@közösperonos átszállás:
"Amúgy a Jobbikot szerintem nem ússzuk meg; amíg nem kormányoztak, addig sokak szemében maradnak reménység, a friss erő. Sajna hatalomra kell jutniuk ahhoz, hogy a nép lássa, mennyit tudnak."

Sajnos, de lehet hogy igazad lesz, nézzük meg ezeket is.......csak túléljük-e? Én ebben nem vagyok olyan biztos.

trendo+ 2015.03.24. 13:03:29

@Fuxos (ex bömis): @közösperonos átszállás:
Mivel a kormánypártok morálisan legalább annyira elkorhadtak, mint a szocialisták 2010-re, nem hiszem, hogy a Fidesz-KDNP győzhet a következő választáson. Már túlságosan sok társadalmi rétegnek, csoportnak okoztak durva érdeksérelmet, komoly csalódást. A baloldalban sem látom azt a pezsgést, újraszerveződést, ami győzelemhez elég lehet. Ugyanakkor a magyar szavazók zöme nem tudatosan (programok alapján), hanem zsigerből, megszokásból szavaz. De könnyen lehet, hogy a két szemben álló erő a stabil kemény magon kívül már képtelen az ingadozókat bevonzani. Ezek valószínűleg a Jobbikhoz csapódnak, minimum ideiglenesen. Így könnyen kialakulhat három, egyharmad körüli tömb. Nagy kérdés, hogy a számháború után az elit milyen alkukat fog kötni a nép kontójára. A legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a Fidesz rábírja a Jobbik mérsékeltjeit egy koalícióra, amely azonban több szempontból is végzetes lehet. Egyfelől egy selejtes öntvénybe dermeszti az egymástól nagyon is különböző jobboldali csoportokat. A Jobbik radikálisai nehezen tűrik majd el, hogy velük is az Orbán(Rákosi) féle szalámi taktika végezzen. A Fidesz kénytelen lesz felkínálnia a kialakult infrastruktúráját, sajtóját, pénzforrásainak egy részét közös hasznosításra és megpróbálja korrumpálni vagy apránként lejáratni, kiszorítani a Jobbikos vezetést. Kifelé képtelenek lesznek a kormányzáshoz szükséges egység képét fenntartani. A nemzetközi politikai visszhang is negatív lesz, mint anno Haiderék esetében. Ha emiatt még jobban teret engednek az orosz orientációnak és befolyásnak, az zsákutcába vezet. Annál is inkább, mert az EU előbb-utóbb megunja majd, hogy egy retorikájában és gesztusaiban EU-ellenes kormányzat lyukas hordójába öntse a német adófizetők pénzét.
A tömeg pedig az első Jobbikos politikushoz köthető korrupciós botránynál hátat fordít, végleg megcsömörlik.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.24. 13:19:03

@trendo+:

Sajnos ez is egy lehetséges forgatókönyv. Én is úgy látom, van esélye egy Fidesz-Jobbik koalíciónak.....sőt nem is olyan kicsi...a nyakukra nőttek, de hozzájuk sem mernek szólni. Még mindig Gyurcsányoznak.
Másik forgatókönyv: belső puccs Orbán ellen, vagy a Fidesz kettészakadása.
........és én nem zárom ki annak a lehetőségét sem...hogy a PKP befusson....az inger küszöböt kell átlépniük és az előbb vagy utóbb be fog következni....aztán már minden rajtuk múlik.

trendo+ 2015.03.24. 14:41:38

Sajnos, az emberek még nem látják világosan, hogy hova is kívánja magát pozícionálni egy ilyen képződmény (mármint a PKP) és kikre számít. Egy leendő tagnak éreznie kell valami személyes indíttatást, megszólítást, hallania kell egy speciális "hívószót".

A Fideszen belüli változás még messze van, bár, ha beindul, hegycsuszamlás méretű és sebességű lesz :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.24. 15:04:32

A Szabadság Méltányos Rendje jó hívószó......meg lesz az töltve tartalommal is.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.24. 18:27:33

@közösperonos átszállás: Hogy összesítésben a Fidesz volt eddig a szemetebb, az nem mond ellent az állításomnak. Az ugyanis arról szólt, hogy a potenciál mindkét oldalon ott van, a megnyilvánulása pedig már a lehetőségektől függ - és a Fidesznek tényleg több lehetősége volt és van. Tudok igazán aljas ballib szemétkedésről is, és bosszant, hogy nem mondhatom el, ugyanis nem velem történt, mások életével meg nem akarok szórakozni. Legfeljebb mások majd máshogy látják, hogy melyik oldal mennyire szemét, na bumm.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.24. 18:33:49

@közösperonos átszállás: Kb. egy évtizeden át adóztam a felső SZJA-kulccsal az átlagnál nem olyan sokkal magasabb jövedelmeim után (lúzer vagyok, rendesen befizetem), és hidd el, magasról teszek rá, hogy ideológiai megfontolásból vagy a pillanat uralása kedvéért intézték így annak az időszaknak a kormányai.

Az alapjövedelmet elvből ellenzem. A semmiért valamit elvének intézményesítése kihozza belőlem Pinochet és Ayn Rand szerelemgyerekét. :)

közösperonos átszállás 2015.03.25. 15:05:30

@Holger Hartland: "Kb. egy évtizeden át adóztam a felső SZJA-kulccsal az átlagnál nem olyan sokkal magasabb jövedelmeim után (lúzer vagyok, rendesen befizetem)"

Én is, és én is.

"és hidd el, magasról teszek rá, hogy ideológiai megfontolásból vagy a pillanat uralása kedvéért intézték így annak az időszaknak a kormányai."

Csakhogy azzal vezetted fel, hogy ideológiai.

közösperonos átszállás 2015.03.25. 15:09:24

@közösperonos átszállás: És hogy tiszta legyen: Még a pillanat uralása sincs benne, így alakult. Tudod, még mindig jobb, ha csak kicsiket lökdösnek mondjuk az adórendszeren, mint hogyha ész nélkül szabnák át; ezzel csak annyi a baj, hogy az inflációhoz se szokás emiatt igazítani. (Ld. pl. a gépkocsihasználat 9 Ft/km-ét is, az is mióta annyi... Bezzeg a fogyasztási normákat sikerült lejjebb bűvölni.)

közösperonos átszállás 2015.03.25. 15:13:25

@Holger Hartland: "Hogy összesítésben a Fidesz volt eddig a szemetebb, az nem mond ellent az állításomnak. "

Csakhogy én nem is ezt mondtam, hanem azt, hogy mikor azonos volt a potenciál (pl. 2/3 mindkét helyen, vagy sehol se), akkor se lett azonos az eredmény. Az oktatási rendszer utóbbi öt évben végzett átkavarásához csak egy-két, nem túl lényeges ponton kell kétharmad, például...

"Tudok igazán aljas ballib szemétkedésről is"

Igen, nyilván voltak szép számmal.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.26. 00:04:29

@közösperonos átszállás: "Ideológiai vagy szimplán érdekvezérelt", így szólt a felvezetés, de a hangsúly ráadásul nem is ezen volt, hanem az ökörségen, és még inkább azon, hogy ne legyen akkora hatalmuk, hogy a társadalom ellenében keresztülvigyék.

Nekem mint keményen dolgozó embernek (jó ez a szlogen, kár érte) mindegy, hogy a ballib kormányok azért vették el a pénzemet és osztogatták szét segélyként meg nyugdíjként, mert hittek a meritokrácia-ellenes egyenlősdiben, vagy mert szavazatokat akartak vele vásárolni.

Nem igaz, hogy nem lehetett volna normális, a hardworking people vagy families iránt méltányos adórendszert létrehozni. A Bajnai-kormány utolsó SZJA-kulcsai például már egész elfogadhatók voltak (volt felső sáv, de valahol évi 5 millió felett), csak addigra más késő volt. Ja, és az SZDSZ még 2002-ben megígérte.

Szemétség és kétharmadok: én a régi Lord Acton-mondásban hiszek, aszerint pedig persze, hogy a Fidesz lett morálisan korruptabb, hiszen több a hatalma és több a lehetősége. A ballib kétharmada (1994-98) nem volt igazi, a két kormánypárt egymást is nyírta, 2002-2010 között pedig nemcsak hogy ennyi sem volt, de komoly ellensúlyok is voltak. Nemcsak a szokásos checks and balances, hanem erős fideszes pozíciók is.

Az oktatási rendszer átalakítása nem szemétség, hanem ideologikus irányváltás, nagy adag inkompetenciával végrehajtva. Rengeteg felháborító szemétkedés is kíséri, erre viszont megint lásd Lord Actont.
süti beállítások módosítása