1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.10.20. 13:37 HaFr

Bérkaszárnya társadalom

Orbán büszkén nyomta orrba a versenyképes Magyarország maroknyi hívét a polgármesterei előtt: legkésőbb 2018-ra eltűnik az utolsó segélyezett ember is Magyarországról, munkára lesz indítva minden egyes ma még dologtalan kéz. (Emlékezzünk: a dologtalan kezeknél van sokkal rosszabb is, konkrétan a károkozó enyves kéz. A miniszerelnök figyelmébe. Legalábbis ne implikáljuk, kérem, hogy a serény munka okvetlenül értékteremtő munka is.)

Nem okvetlenül az számít, hogy mi fog ebből megvalósulni (szerencsére nem sok), hanem hogy mi lehet egy 21. századi miniszterelnök fejében egy ország népének sorsát illetően. A kétszintű szakképzés meghirdetése után immár hivatalosan is az alulképzettek és a közmunkások országa leszünk -- ez. És miért ez? Például, mert teljesen világos a miniszterelnökünknek, hogy az oktatási rendszer radikális javításán dolgozva leghamarabb is csak 15 év múlva mutathatna fel tartós növekedést a piaci foglalkoztatásban és a versenyképességben, addig meg nem szeretne várni, és különösen nem szeretne akár még veszíteni is egy valamikori választáson. Ha értéket kellene felmutatni a választási győzelemért, arra természetesen hosszú idő óta képtelen. A hatalmát viszont jól szolgálja egy elszegényített, kiszolgáltatott társadalom, amelynek döntő része állami pénzen tengődik, de adott esetben megfenyíthető ennek elvesztésével is. 

Orbán hatalmának fenntartásában momentán az EU-s pénzek játsszák a főszerepet, ezeket idővel kiválthatják az orosz eredetű pénzek, de végső soron a rendszer pacifikálásában hosszabb távon a röghöz kötött nyomorult embereké a legnagyobb szerep, akiket a KLIK tanít erkölcsre és idegen nyelven (sehogy), a közmunka köt a patrimonális rendszerhez, az állami egészségügy gyógyít, és az állami nyugdíjrendszer kísér a sírig. Életük egyik szakaszában sincs reményük a jobb életre. A Fidesz-rendszer szocialista bérkaszárnyájában kihúny a szellem, a lélek, a remény. A szabadság ideája mintha sosem létezett volna, rövidesen nem is tudjuk értelmezni. Minden trend erre mutat.

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr756810697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lexa56 2014.10.20. 14:26:23

Én is úgy fordítottam le magamnak a fényes jövőt, hogy 2018-ban a vakok és sánták is rőzsét szedegedhetnek a fideszes potentátok földjein a minimálbér töredékéért, hacsak éhen nem akarnak halni. Mert hogy a rokkant nyugdíjat pótoló pénzt azt nem fognak kapni. Jó kilátás.

almodhi 2014.10.20. 14:38:35

Apropó, fényes jövő...

www.youtube.com/watch?v=5o9jx7koibA

(Valahogy ez a poszt vonzza a referenciákat.)

Lexa56 2014.10.20. 15:12:30

@almodhi: telitalálat. Nekem rögtön Áder jutott eszembe. Isten nyugosztalja szegény Őzét, hogy ilyenekkel sértegetem.

ParaZita2 2014.10.20. 15:52:09

HAZAÁRULÓK!
Na, kikre gondolhatok?

savanyujóska 2014.10.20. 15:56:56

@Lexa56: Így valahogy. És a fideszes nagyurak szőlejét kapáló közmunkás majd meghatottan könnyezve szipogja bele a sajtómunkás mikrofonjába, hogy milyen jó ember a nagyságos úr, szüretkor mindig ad egy kis murcit.

nevetőharmadik 2014.10.20. 16:00:49

Nekem az az egyik legrémisztőbb, hogy a szarháziság lassanként normává válik (bár bizonyos szarháziságok már régóta normák). És eljut(ott)unk oda, hogy már a jó emberek is lehetnek szarházik. És még csak nem is tudnak róla.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.20. 16:14:09

@nevetőharmadik: igen, elvész minden független norma

Titimataifaaaro 2014.10.20. 16:22:32

Demagóg. Orbán is, meg a poszt is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.20. 16:46:26

@Titimataifaaaro: kicsit részleteznéd? Mert így demagógabb már nem is lehettél volna.

kiazmarmegint 2014.10.20. 17:19:33

@HaFr: Nekem Szlovakia peldaja ad remenyt. A kilencvenes evekben, Meciar orszaglasa alatt ok voltak Kelet-Europa pariai. Olyannyira, hogy a NATO bovitesekor inkabb eltert a NATO attol a szokasatol, hogy tengerparttal nem rendelkezo orszagot csak akkor vesz fel, ha mar van NATO tag szomszedja. Minket felvettek, Szlovakiat akkor nem. (Mar biztos banjak, de az mas kerdes.) Aztan Meciar is eltunt, es Szlovakia egy viszonylag normalis allam lett.

Kulonben elnezest a kekeckedesert, de a posztban ....a KLIK tanit idegen nyelvRE, nem?

DrGehaeuse 2014.10.20. 17:29:04

@ParaZita2:
Két katona barkochbázik.
- gondoltam, kérdezhetsz!
- Szőrös?
- Nem.
- Akkor sör!

kiir 2014.10.20. 17:52:42

@HaFr: Kicsit megvédem Titimataifaaaro-t - most szerintem is félrement a poszt egy része.

(1) Orbán konkrétan a jövedelempótló támogatások visszavágásól beszélt. Ez néhány kategóriája csak a segélyeknek. Szerinte 2010-ben 400 ezer fő kapott ilyet, most százvalahány-ezer ember. Ez azért korántsem az összes segély.

Persze sose tudhatjuk, hogy Orbán tudta-e mit beszél (apró részletekben nem szokott elveszni, a legutolsó példa:
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_viktor_bakizott.4.205264.html ), de csak ebből tudunk kiindulni, mégiscsak ezt mondta. Nem beszélt az összes segély megszüntetéséről.

(2) Orbán elvi célja éppenhogy ellentétes az állami tőgyeken élő tömegekkel. Szerinte ugyanis ezek a "kommunista szavazók". A segélyezést, (felső?)oktatást és egészségügyet éppenséggel vissza akarja vágni, merthogy kontraproduktív olyanokra költeni, akik aztán nem lesznek "hasznos nemzettársak". (És mivel ez egybevág a költségvetési szigorúság követelményével, valószínűleg így is történik majd. A nyugdíjakhoz persze ő sem mer hozzányúlni.)

A kérdés másik oldala, hogy a "munkát és teljesítményt" szerinte kimagaslóan el kell ismernie az államnak, hogy ez a "kiváló magatartás" elterjedjen a rögmagyar nemzettestben. Jó példa erre a nagyvonalú családi adókedvezmény; de ide tartozhatnak talán a "jó oligarchák" is a fejében.

Természetesen az "érdemeseknek" nyújtott "kimagasló anyagi elismerés" voltaképpen szintén állami tőgyet jelent, ám ezúttal több pénzt csatornázva kevesebbek felé (vö. SZJA-rendszer átalakítása, közbeszerzési eredmények koncentrálódása). Ez kétségtelen egy kis ellentmondás a gondolatrendszerben. Emiatt előfordulhat, hogy a végeredmény idővel mégiscsak az állami tőgyeken élő kaszárnyatömegek lesznek, de Orbán célja jelenleg nem ez.

Ezt az egészet egyébként Tellér Gyula Tusványos után sokat emlegetett "Született-e Orbán-rendszer 2010 és 2014 között?" c. esszéjéből olvasom ki - lehet, hogy tévedek, de egyelőre megmagyarázni látszik mind a retorikát, mind a tetteket.

kiir 2014.10.20. 17:59:16

@kiir: Tudom, sokaknak hihetetlen, de még a közmunkát is átmeneti megoldásnak tekintik. Csak amíg a "jó magatartás" elterjed a népben.

Szóval a feudalizmus valójában egy nem szándékolt következmény.

nevetőharmadik 2014.10.20. 18:10:39

@kiir: "(2) Orbán elvi célja éppenhogy ellentétes az állami tőgyeken élő tömegekkel. Szerinte ugyanis ezek a "kommunista szavazók"."

Erről eszembe jut a Hofi-dal:

"Ő a pénzt nem szereti?
- Ő szereti,
nagyon szereti,
csak azt nem szereti,
ha más is szereti."

Szóval Orbánnak az állami tőgyeken éléssel kapcsolatban csak az a baja, hogy a tömegek is azon szeretnének élni. A kiválasztott kevés állami tőgyeken élővel semmi baja nincs. Lásd Fidesz-holdudvar, amely az állami tőgyeken élésen kívül másra nem is képes.

explanatus 2014.10.20. 18:18:13

Csak a megalázások sora határtalan. Életkép valahol Magyarországon.

Vasárnap, a misére igyekvőket serény munka zaja állította meg egy pillanatra. A környék egyik legnagyobb házát szorgos kezek és dísztéglák tették még mutatósabbá. Még vasárnapi is? Hallatszott a kérdés. Biztos azért, mert „a kegyelmes úr” az embereknek így vasárnapi pótlékot tud fizetni, jött a válasz.

Lassan nem marad más csak a maró öngúny. Mégiscsak jobb, ha mi röhögünk magunkon és nem rajtunk röhögnek.

egyetmondok 2014.10.20. 18:46:27

@kiir:
Úgy véletlenül lett egy feudális,fél-feudális (nem alkotmányos hűbéri) Magyarország,nem is akartak Orbánék ilyen rendszert,csak így alakult...
Tudod,ez százszor, nem,nem százszor,tízeremilliárdszor rosszabb,mintha ezt akarták volna.
(És addig,amíg fenntarthatóan nem csökken jelentősen az állami újraelosztás, na az pedig nagyon is tudatosan nem csökken,addig minden, bármely adóengedmény szándékos állami csöcsre tétel. Nem is lehet más.)

ParaZita2 2014.10.20. 19:00:02

@DrGehaeuse: Koszi, isteni! Nagyon jo! ::))))

quendelapo 2014.10.20. 20:19:41

"Orbán hatalmának fenntartásában momentán az EU-s pénzek játsszák a főszerepet, ezeket idővel kiválthatják az orosz eredetű pénzek, de végső soron a rendszer pacifikálásában hosszabb távon a röghöz kötött nyomorult embereké a legnagyobb szerep, akiket a KLIK tanít erkölcsre és idegen nyelven (sehogy), a közmunka köt a patrimonális rendszerhez, az állami egészségügy gyógyít, és az állami nyugdíjrendszer kísér a sírig. Életük egyik szakaszában sincs reményük a jobb életre. A Fidesz-rendszer szocialista bérkaszárnyájában kihúny a szellem, a lélek, a remény. "

- És tegyünk ez ellen valamit?
- Persze!
- Összefognál akár az ördöggel is?
- Na, azt már nem. Tulajdonképpen senkivel nem fognék össze, mert az emberek nagy része kulturálatlan, alacsonyan iskolázott akik meg nem, azok teljesen mást gondolnak a világról. Pfújj!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.20. 20:37:45

@kiazmarmegint: OK, gondolkozta a -re-n, de ragismétlés lett volna :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.20. 20:42:02

@kiir: köszi, de nem értek egyet.. az érdem Mo-n szavazói érdem, nem tehetség és szorgalom dolga, olyanok oktatnak ki munkáról, akik világ életükben közpénzekből tartották fenn magukat, a kapitalizmus államkapitalizmus és a kivételezettek rendszere, közben ötmillió ember ha akarna sem tudna bekapcsolódni a társadalmi reprodukcióba, az egész hazug és aljas, ahogy van. Szívesen védeném -- erről korábban is tettem tanúbizonyságot --, de nem tudom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.20. 20:42:55

@quendelapo: Kivel is kellene összefognom -- melyik tehetséges, becsületes, sikeres, hiteles politikustársammal? Na, sorold.

zipe moha 2014.10.20. 20:47:09

...fontos lenne most már annak látni a történéseket amik.... diagnózis nélkül, fennmarad a terméketlenség... másként szólva a terméketlenség a tényleges diagnózis és az abból származó egyéni-és közösségi cselekedetek elmaradásának következménye...

orbán csak befejezi, lezárja a kudarcba torkolló gazdasági-társadalmi rendszerváltást...nem nehéz észrevenni ma már, hogy mindenki neki játszik az mszp-től a dk-ig....így szállnak ki egy korszakból melyet mind együtt közösen alkottak meg , s vittek el addig, amíg a látszat operálásával el lehetett vinni....

A 89-es rendszerváltók mindannyian közös tőről származnak...és sok dologban teljesen egyetértenek, egyetértettek...

Ezek mind az"átalakulás" legfőbb iránykijelölő sarokkövei:
- euró-atlanti csatlakozás..
-spontán-és irányított privatizáció
- a magyar termelővagyon teljes leépítése
- nyugati "befektetők" által megépített gyártás kiszolgálása olcsó magyar munkaerővel...
-"képviseleti" demokrácia...

hosszú a sor...amiben teljes volt az összhang mind között...

teljes kudarc, minden értelemben....

orbán egy kisérlet arra, hogy mindez, hogyan marad fenn a Társadalom ellenére akár...

az a felismerés, hozta össze a külföldet!!! (műbalhé minden, néhány vezéráldozat is belefér....a hiteles látszatért...nagyobb a tét) és a hazaiakat
, hogy ebből már szumma nincs kifele...csak lefele....ezt meg el kell adni...ehhez játszik mindenki mindennel...ezért nincs alternatíva ...és nincs alternatíva

A feudalizmus és a hűbéri lánc Magyarországon mély hagyományokkal bír....ezt kell bemázazni...és ha működik , ez lesz eladva a többi kelet-európai "siker"demokráciákba is...tehát jelenleg egy kísérlet részesei vagyunk , és csak gratulálni tudok magunknak , pont úgy viselkedünk ahogy számítanak erre a kísérlet vezetők..

ParaZita2 2014.10.20. 21:00:56

@zipe moha: kissé összeesküvés-elméletre emlékeztető gondolatok, nemde?
Talán nem lehetne egyszerűbben csak "mindenki annyit ér, amennyije van" elvvel magyarázni? Azaz: cél és indok kizárólag a magánvagyon-gyarapítás, és mindezt állami keretek között, a köz vagyona terhére, azaz HAZAÁRULÁS! (messze több, mint élősködés!)
Túlzok talán?

savanyujóska 2014.10.20. 21:02:41

@explanatus: Úgyszólván naponta látok ilyen eseteket. Az embereknek általában nem tetszik, de természetesnek tartják és elfogadják.

zipe moha 2014.10.20. 21:09:24

...az "összeesküvés"-elmélet meghatározás mára, pejoratív, némileg szánni való jelentéstartalommal lett felöltöztetve....mondjuk , ha te és a barátod elhatározod, hogy megszerzed a veled konkurens "piacát", akkor te "összeesküdtél a barátoddal?

...ha jobban tetszik neked, akkor mondjuk azt hogy elhatározták...:)..így határozták el...valamikor 77' tájékán....és megcsinálták....ezt ("gyümölcséről a fa...")...egyébként egyetértek veled:)

zipe moha 2014.10.20. 21:11:26

....Fekete János első 1 milliárd dollárját tartom a nyitánynak....

conchita wurst 2014.10.20. 21:28:31

Orbán hülyeségeket beszélt, ennek ellenére ki teremtett itt több munkahelyet? Zorvbán vagy a komik?

naugye, ez a lényeg

űrszelvény (törölt) 2014.10.20. 21:31:22

" A hatalmát viszont jól szolgálja egy elszegényített, kiszolgáltatott társadalom, amelynek döntő része állami pénzen tengődik, de adott esetben megfenyíthető ennek elvesztésével is. "

A poszter milyen konkrét számadatok alapján jelenti ki mindezt?

Mert abban gondolom egyetértünk, hogy azok a termelő cégek, akikkel a kormány stratégiai megállapodást köt, azok nem a magyar állam cégei, hanem magán- és/vagy más állam tulajdonában van.

A munkanélküliség pedig egyértelműen csökken. Mivel a mértékadó oldal egyöntetűen azt kommunikálta, hogy a közmunkásokat csak a tavaszi választásig tartotta a kormány, és utána drasztikusan csökken a számuk, aligha lehet a továbbra is növekvő foglalkoztatottságot ezzel magyarázni.

Mindez számokban:
2010 május: 480 000 ezer fő munaknékküli
2014 május: 363 000ezer fő munaknékküli

Adatok forrása:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=unemployment&fdim_y=seasonality:sa&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

Mindemellett csökkent az államadósság, a 2010-es 82,2%-os szinthez képest a 2013-as adat már csak 79,2%-os államadóségről szólt. Ezzel ismét közeledünk a régióban tapasztalható átlag 50-55%-os adóssághoz. A grafikonon egyébként az is jól látható, hogy amíg régiós szinten 2002-2003-tól egészen a válságig csökkenő tendenciát mutatott ez az adat, addig nálunk folyamatosan növekedett (2002: 55,9%, 2006: 65,9%, 2007:67%).

Forrás:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&hl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:hu:sk:cz:pl&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

"A kétszintű szakképzés meghirdetése után immár hivatalosan is az alulképzettek és a közmunkások országa leszünk "
Ennek a mondatnak pedig semmi értelme. ennyi erővel azt is írhatta volna, hogy az őszi hideg idő miatt most már hivatalosan is alulképzettek maradunk...

zenonküp 2014.10.20. 21:45:15

„Azt választák, akit a török császár akara, és a basa-féltekben libere eligálták Bethlen Gábort”

"A liberális demokrácia végét nem Orbán Viktor hozta el, hanem ön és én."
mandiner.blog.hu/2014/08/12/mi_valasztok_szuntettuk_meg_a_liberalis_demokraciat

Orbán rendszere sokan másoknak is, velem együtt - disztópia. Egy nyomorú casta rendszer. A pártatlan néző álláspontjából elemezni szinte lehetetlenné teszi az elementáris düh, amely láttára másokat s engem is elfog. Jó oka van mindenkinek, aki a posztban vázolt fejlemények ellen tenni akar, hát tegyen mindent, ami lehetséges.

2014.10.20. 21:45:19

Nagyon jó írás!

Ha nem lesz egy db munkanélküli sem, csak közmunkás és közalkalmazott, akkor legalább össze lehet majd számolni, hogy pontosan mennyi munkanélküli van.Ugyan is a két állapot nem más, mint egy bujtatott munkanélküli rendszer!

2014.10.20. 21:48:19

Beteg és totálisan működésképtelen rendszert hoz létre, amiben a cégeknek és a családi vállalkozásoknak nincs helye.Ezekről amúgy sem beszél soha, mivel Orbán kommunista eszméibe nem passzol bele.

conchita wurst 2014.10.20. 22:05:57

@Diorella Queen: jaja, a családi vállalkozók mind elmenekülnek külföldre vagy a maszopra szavaznak

ja várjál...:)))

kiir 2014.10.20. 22:19:14

@egyetmondok: @nevetőharmadik:
Keveritek azt, ahogy működik az ország, azzal, amit Orbán akar. És keveritek azt is, hogy mit akar Orbán, és hogy mit akar Gulyás Gergely. Mert egyébként az ország nyilván úgy működik, ahogy mindannyian látjuk, és ahogy Hafr leírja. Az is valószínű, hogy Gulyás Gergely és az átlagos fideszes polgármester valóban így akarja. Ők tényleg csak gazdagodni akarnak és hatalmat.

Orbán viszont be akarja írni magát a történelemkönyvbe, ő át akarja alakítani az országot, mert nála van a bölcsek köve. Na mármost, sajnos az elméletei egyrészt hülyeségek, másrészt a sokat kárhoztatott kormányzati inkompetencia se segít, és hát Magyarországon amúgy is minden gellert kap - a lényeg, hogy az elmélet bizonyos elemei illeszkednek társadalmi gyakorlatainkhoz és a hatalomgyakorlás logikájához, ezek az elemek megerősödnek. Más elemek viszont ellentétesek: ezeket időről időre meghirdetik, de aztán elhalnak az ellenállások között.

Az elsőre példa a közmunka. Eredetileg csak egy átmeneti ideológiai és pedagógiai eszköz lenne az "ingyenélők" munkára nevelésére és a "dolgosok" demagóg megnyerésére. De váratlanul minden polgármester rájött, hogy milyen faszán lehet ezzel a faluját uralni. Így aztán ez az elem berögzült, az eredetileg szándékolttól igencsak eltérő funkcióval. Orbán esetleg rá se jött erre a változásra, vagy csak abban bízik, hogy kemény kézzel vissza tudja csinálni az egészet, mikor eljön az ideje. Mindegy is. (És ne higgyük, hogy az esetleges jövendő MSZP-polgármesterek nem fogják ugyanerre használni, ha módjuk lesz rá.)

A második típusú elemre példa a költségvetés méretének csökkentése. Ugye Orbán ezt mindig is mondta (pl. Kötcse 2009, de rengeteg példa van még rá). Aztán az első Széll Kálmán terv (2011) meghirdette. Idővel fölhígult az egész, nem lett belőle semmi. Varga Mihály most egy hónapja ismét meghirdette. Gondolom, Orbán most 3 év alatt meg akarja csinálni. Persze azt is gondolom, hogy ismét fel fog hígulni. És azalatt annyi szakszerűtlen intézkedéssel jár majd, ami rengeteget rombol a magyar intézményrendszeren és közgondolkodáson.

Egyetértek veletek abban, hogy tragikus, hogy ennyi a nem szándékolt következmény. Úgy látom, a NER-nek ez egy alapvető tulajdonsága.

@HaFr:
Folytatva a fentieket, Orbán elmélete azért is trükkös, mert számára a hatalom egyszerre eszköze annak, hogy átalakítsa az országot, és egyszerre visszaigazolás is arról, hogy jól csinálja. (Ez ugyan körkörös érvelés, de a jogi karon, úgy látszik, ilyet nem tanítottak.) Így aztán a szavazói érdem is erkölcsi magaslatra emelkedik: aki rá szavaz, az éppen a dolgos, érdemes és teljesítményt asztalra tevő ember, aki azért érdemel jutalmat, hogy jó példája elterjedjen a társadalomban. A gázszerelő azért gazdagodik, mert az állam jogosan őt jutalmazza, de a gazdagodása egyben annak a jele is, hogy ő egy erre érdemes ember.

A lényeg: Orbán társadalomtudományi gondolkodása tényleg ennyire differenciálatlan. Emiatt egyszerre van igazad neked és nekem: nem jön rá (vagy nem akar rájönni), hogy az egyiket akarja, és a másik lesz belőle. Ez az ő felelőssége. De akkor is érdemes ismerni a gondolkodása fonalát, mert pár évig még együtt fogunk élni vele.

És a másik lényeg: olvassatok Tellér Gyulát :)

quendelapo 2014.10.20. 22:26:10

@HaFr:
"Kivel is kellene összefognom -- melyik tehetséges, becsületes, sikeres, hiteles politikustársammal? Na, sorold. "

Nem sorolom. Gondolkodj rajta!
Egyedül nem fogod legyőzni a NER-t.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.10.20. 22:28:22

@kiir: azt hagytad ki belőle hogy a politikai logika szerint nem jónak kell lenni csak egy hangyányit jobbnak mint az alternativáknak

ez meg lazán megvan orvbánnál, minden választást csont nélkül hoz, a szavazók többségét megnyeri

ennyi, a többi filozófia

zipe moha 2014.10.20. 22:33:58

....kényszerpályára állították és tartják azon a Társadalmat a 89'-es rendszerváltók...ez a kényszerpálya és így néz ki..azért akarják így ...mert ez így jó nekünk...na jó, ez a legkisebb rossz...nem akarjátok, hogy a békés kis létetek nagy vagy még nagyobb konfliktusba torkoljon, ugye?...azt majd később

hiába a képviselet nélküli erőtlen és szétaprózott tiltakozás , mert nincs más...ha akarjátok, ha nem...."egyezzetek ki velem (velünk 89'-esekkel mind....) mint Kádárral tettétek, különben majd meglátjátok..."...tudni lehet, hogy mi a rosszabb ennél is..és erre még nem áll készen a közember..pedig n e m meguszható...

kiir 2014.10.20. 22:40:38

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Te meg azt hagytad ki, hogy a lokális maximum még lehet bőven kevés. Ha kis falunk legjobb sofőrje szakadékba viszi a Volán-buszt, akkor sírás van a faluban, és senkit se érdekel, hogy ő volt a legjobb. Pláne, ha előtte még meg is buherálta a KRESZ-vizsgasort: tuti nem kap szobrot a főtéren.

A dicséretet meg köszi - de nem engem illet, mindent másnál olvastam.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.10.20. 22:50:27

@kiir: kevés, kevés, sir a nép, bocs de ezt minden hülye tudta minden korban...:)

- mégis mikor nem sirt a nép? az mindig sirni fog, meg tartani a markát.

sz.s. 2014.10.20. 22:51:07

Szerintem hihető, hogy 2018-ra eltűnik az utolsó munkanélküli. Mert vagy külföldre megy, vagy éhen hal.

egyetmondok 2014.10.20. 22:52:25

@kiir:
" Folytatva a fentieket, Orbán elmélete azért is trükkös, mert számára a hatalom egyszerre eszköze annak, hogy átalakítsa az országot, és egyszerre visszaigazolás is arról, hogy jól csinálja. (Ez ugyan körkörös érvelés, de a jogi karon, úgy látszik, ilyet nem tanítottak.) Így aztán a szavazói érdem is erkölcsi magaslatra emelkedik: aki rá szavaz, az éppen a dolgos, érdemes és teljesítményt asztalra tevő ember, aki azért érdemel jutalmat, hogy jó példája elterjedjen a társadalomban. A gázszerelő azért gazdagodik, mert az állam jogosan őt jutalmazza, de a gazdagodása egyben annak a jele is, hogy ő egy erre érdemes ember. "---

csakhogy trükkökre nem lehet államot alapítani. (Márpedig Orbán tényleg új államot hozott létre,nem is vitásan azt.)
S hamisságokon a közösség erkölcsi vélekedései se nyugodhatnak.
Ezért nem olvasok (már) Tellért.

"aki rá szavaz, az éppen a dolgos, érdemes és teljesítményt asztalra tevő ember, aki azért érdemel jutalmat," --- írod,s valszeg magaad is tudod,hogy a "dolgosság", "érdemesség", "teljesítmény" mindössze csak az Orbánra való szavazás, semmi egyéb olyan,amit egyébként e szavak jelent(het)enének.

Amit írtál,az egy velejéig hamis és romlott politika logikájának a leírása,s bár azt hiszem, hogy a politikában van hamis és romlott, akár nem is kevés,de velejéig nem lehet az. A NER állama velejéig hamis,trükk az egész.

És hát,mint fő felháborodási okom: ennyire azért mégse egy nagy darab szar a magyarság,mint ahogyan leírod, hogy miféle állami hatalom alatti létre "érdemesíti" őt a Fidesz. (Meg bárki,aki ebben valami "politikai teljesítmény-félét" látna.)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.10.20. 22:57:41

@egyetmondok: adócsöki, rezsicsöki, kiegyensúlyozott fiscus

ezt hozta zorbán, meg egy kis cirkuszt (najó, stadiont)

s ez nem csekélység

ha egyszámjegyü lesz az szja nagyonnagy misztérium miért nyer majd legközelebb is. én most prágában csapatom itten az átlag és felette keresők nettója a bruttó 75%-a(nem, nem progressziven). hol van ettől még magyarország?

1 orbánnyira

zipe moha 2014.10.20. 23:01:21

...a címe lehetne akár: "Tölcsérbe töltve..."
25 év intellektuális alkotása mindösszesen maga a Tölcsér...
így működik:
hvg.hu/itthon/201440_a_fideszmagyarorszag_hatalmi_haloja_egy_par/

mindegy, hogy ki alkotta...mind egy
jó olvasást!..:)

nevetőharmadik 2014.10.20. 23:09:11

@kiir: Sokat akartam írni, de a vége ennyi: igazad van :)

calabria04 (törölt) 2014.10.20. 23:26:21

@egyetmondok:

furcsamód nagyon trendi ma a neofeudalizmus az EU-ban...

The E.U., Neofeudalism and the Neocolonial-Financialization Model (May 24, 2012)
www.oftwominds.com/blogmay12/EU-neocolonial5-12.html

calabria04 (törölt) 2014.10.20. 23:29:14

@zipe moha:

nem kell ehhez semmilyen összeesküvés elmélet

az un. demokratikus rendszer törvényszerűen a járadékvadász lobbicsoportok térnyeréséről szól

I. A demokrácia mítoszai
libertarius.info/beydem/chap01

calabria04 (törölt) 2014.10.20. 23:30:17

@zipe moha:

FJ már a Horthytól örökölt hitelekkel indult (fel kellett vállalni azokat az újabb hitelekért)

calabria04 (törölt) 2014.10.20. 23:31:25

@zenonküp:

Orbán rendszere az EU valósága:)

Görögország se jobb:)

calabria04 (törölt) 2014.10.20. 23:33:43

@kiir:

az már föltűnt, hogy ennek a "független" országnak __121 ezer oldal__ törvényt írtak Brüsszelben és az EU segíly nélkül két nap alatt összedőlne a költségvetés? :)

Isten hozott az EU-ban:)

Moin Moin 2014.10.21. 00:26:49

"...nem Ígéri senki: jobb élet vár rád."

www.youtube.com/watch?v=xozJemXZcK8 - a művészet már megint az élet előtt járt.:-)

2014.10.21. 03:26:37

@conchita wurst: Gyurcsánynak tökéletesen igaza volt abban, hogy az országot úgy kell vezetni mint egy céget!
Gyurcsány kapitalista állat volt, a fidesz pedig totális kommunista.
Azért kommunista, mert rászagoltak arra, hogy ezzel az elnyomó, lebutító, rendszerrel tudnak a legtovább a hatalmon megmaradni!
Csúnya vége lesz Orbániának, ezt lehet borítékolni_!

2014.10.21. 03:27:49

@calabria04: Iszonyú hülye vagy. Ez pedig az én véleményem volt.

2014.10.21. 03:30:04

@calabria04: Van egy rakás ilyen magadfajta ostoba barom, akik még rá is erősítenek a jelenlegi elnyomó kommunista diktatúra hülyeségeire és megpróbálják meggyőzni a népet hogy baromi jó neki a havi 48 és 67 nettó fizetés, továbbá legyen tökéletesen elégedett, mert az afrikaiak és a beduinok stb stb...
Húzzál a fenébe!

2014.10.21. 03:34:43

Rejtett munkanélküliség!
Ezt jelenti Orbán álma a közmunkások és közalkalmazottak országáról.
Attól hogy ímmel ámmal dolgoznak az emberek, még valójában munkanélküliek mivel semmilyen értéket nem állítanak elő!
És még az időt is elrabolják tőlük azzal, hogy a segélyért be kell járni valami munkahelynek nevezett szovhozba.Így esélye sincs arra senkinek, hogy kitörjön a gályarabságból és a szegénységből.
Ámen!

zenonküp 2014.10.21. 05:22:38

@Diorella Queen: Ön jól ír. A blogjában is.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.10.21. 05:59:19

@Diorella Queen: 'Gyurcsánynak tökéletesen igaza volt abban, hogy az országot úgy kell vezetni mint egy céget'

- teljesen mind1 mit vezet, aki több hitelt vesz el mint amennyit meg tud keresni az egy sima csaló, olyan mint a feri, vagy az unió vezetői.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.10.21. 06:01:25

@Diorella Queen: 'megpróbálják meggyőzni a népet hogy baromi jó neki a havi 48 és 67 nettó fizetés, továbbá legyen tökéletesen elégedett, mert az afrikaiak és a beduinok stb stb...'

- akkor a nép mindig megválasztja a fránya fideszt pedig kevesebbet keresnek mint a komcsik idején? tök hülye egy nép, igaz?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.10.21. 06:21:17

@űrszelvény: "Mindemellett csökkent az államadósság, a 2010-es 82,2%-os szinthez képest a 2013-as adat már csak 79,2%-os államadóségről szólt."

Hazudsz.

Az államadósság ismét 85 százalékon áll.
2010 májusában 19300 milliárd volt
most 25000 milliárd
A nettó adósság 62 százalékról felment 76-ra. Úgyhogy ne hazudozz!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.10.21. 06:22:26

@calabria04: az már föltűnt, hogy ezeknek a független országnak 121 ezer oldal törvényt írtak, amit azoknak a képviselői megszavaztak?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.10.21. 06:23:05

@calabria04: "az un. demokratikus rendszer törvényszerűen a járadékvadász lobbicsoportok térnyeréséről szól"
- ebben teljesen igazad van.

zipe moha 2014.10.21. 07:44:21

@Κara kán:

...:) végül csak ki kerekedik az egyetértés közöttünk közemberek között is ( ez nagyon nagy dolog...! mert mindennel ez ellen hatnak az ellenérdekeltek):

...a járadékvadász lobbicsoportok, un. demokratikus rendszert alkottak és működtetnek a magyaroknak...

milyen meztelen amikor, minden rárakott hazugságtól megfosztatok...:)

van -e értelme, fideszezni liberálisozni, mszp-zni, zsidózni, romákat hibáztatni, magyarkodni, ect.ect.. (sok van még ami célzottan a tömeg egymásra találását gátolni hivatott)...pláne nem egyetérteni a közembereknek egymás között

ParaZita2 2014.10.21. 08:20:35

Nem világos itt mindenkinek, hogy a bajok legfőbb forrása az állam túltengése? (mindenre rátelepszik, mindenbe beavatkozik, csak egyre nő és nő).
PRAZITÁK, HAZAÁRULÓK!
Ez lesz a vesszőparipám.
Kizártnak vélem, hogy ezt nem látják az emberek.
(nyilván a haszonélvezők nem is fogják látni, no de az csak a választásra jogosultak kb 18%-a - amivel az alacsony részvétel mellett még 2/3-os többség is mindig meglehet) Az összlakosság (szavazásra nem jogosultakkal együtt akár 8 millió ember pedig csak kullog a világban tompán és egyre reménytelenebbül).

Mondja már meg valaki, hol van itt az a légkör, ami
elősegíteni a fiatal emberek önmegvalósítását, egyáltalán az önmegtalálását, az emberi alkotás nyujtotta sikerélmény érzését?
Ébresztő!
Hazaárulók irányítanak!

zipe moha 2014.10.21. 08:47:13

@ParaZita2: ..hát igen...az egyetértéstől már csak egy viszonylag nagy lépés annak belátása, hogy egyedül nem megy....azok a piszok nagy egók önmagukban csak porszemek....a homokvihar is porszemek millióiból áll...milyen nevetséges lenne , ha 1 porszem önmagáról azt feltételezné, hogy a vihar erejéhez hasonló akarattal rendelkezik....már csak a Szervező hiányzik...:)

igazi hős 2014.10.21. 08:54:33

@űrszelvény: Magas labda, sajnos lecsapom: "azok a termelő cégek, akikkel a kormány stratégiai megállapodást köt", azok bizony nem nagyon járultak hozzá ahhoz a minimális (évi 10 ezer alatti) foglalkozásbővüléshez sem. Persze a regisztrált munkanélküliek száma rendesen csökkent, de nem a munkahelyek számának emelkedése, hanem a definíció változása miatt történt. Ha holnap kihoznák, hogy csak az számít munkanélkülinek, aki 40 év munkaviszony után nem talál állást, de ő is csak 2 hétig, akkor nullára csökkenne a munkanélküliek száma és további tíznilliárdokat spórolhatna kormány. De ettől nem dolgoznának többen.
A jelen bővülés mellett (a demográfiai folyamatokat is figyelembe véve!) nemhogy 4, de 40 év múlva sem lesz minden munkaképes korúnak munkája.

citrix 2014.10.21. 09:11:25

Orbán Nagyvezér azt is mondhatná helytartói/tanácselnökei előtt: A munka szabaddá tesz! Ismerős szlogenek amik Orbán szájából napi szinten kiesnek, kár hogy mindez nem saját gondolat hanem a Harmadik Birodalom retorikában nem szűkölködő ideológiájának átemelése változtatás nélkül. Igény az bőven van rá, amint a zsinórban nyert választások eredményei mutatják.

egyetmondok 2014.10.21. 09:48:11

@calabria04:
Nem tudok róla, hogy bárhol az Unióban alkotmányoztak volna egyet,lazán,csuklóból,mint a Fidesz,hogy legyen valami neo-feudalista államberendezkedés. Te tudsz ilyenről?

egyetmondok 2014.10.21. 09:57:59

@Tiszteltetem Brüsszelet:
" adócsöki, rezsicsöki, kiegyensúlyozott fiscus " --

az állami adókoncentráció nem nőtt,hanem csökkent,tekintve,hogy nőtt az újraelosztás
a rezsicsöki minősíthetetlen
nincsen,nem lett kiegyensúlyozott fiscus,s ha jóindulatú akarnék lenni,azt mondom,hogy azért kellett az alkotmányosságot szétrúgni,hogy olyan adókat lehessen bevezetni,amelyek segítségével lehet tartani a 3% körül hiányt,amely önmagában még nem jelent kiegyensúlyzottságot: az államháztartás értelmében Orbánék ortodox ellenrefomrációt csinálnak,a szocialista hagyománynak megfelelve.

egyetmondok 2014.10.21. 09:59:45

@egyetmondok:
" az állami adókoncentráció nem nőtt,hanem csökkent,tekintve,hogy nőtt az újraelosztás " --

bocsánat ezt elírtam,helyesen így néz ki:
az állami adókoncentráció nőtt,nem csökkent,tekintve,hogy nőtt az újraelosztás

program készítő 2014.10.21. 10:01:28

"Orbán büszkén nyomta orrba a versenyképes Magyarország maroknyi hívét a polgármesterei előtt: legkésőbb 2018-ra eltűnik az utolsó segélyezett ember is Magyarországról, munkára lesz indítva minden egyes ma még dologtalan kéz."Ez az idézet akár az én megírt programomból is származhatna,persze kérdés marad számára a közmunka vagy átalakítja egyszerűsített foglalkoztatássá.Fizetés vagy segély lesz a neve,de amíg nem áll elő a konkrét saját programjával--addig csak mellébeszélés.

csepke 2014.10.21. 10:12:06

Orbán felismerte, hogy ez egy beteg társadalom. Az a 40 év visszafordíthatatlan károkat okozott, ami megmutatkozott ebben az elcseszett rendszerváltásban és az utána következőkben. Nem tudtunk élni a lehetőséggel. Orbán azt ismerte fel, van az a pont, ahol már nem szórunk disznók elé gyöngyöt, mert értelmetlen, nem hagyja önrendelkezni az ostoba masszát, mert minek. Egyszerűen meglovagolja a nép alantas érzéseit. Mert neki van ennyi esze, ő volt jókor jó helyen..stb. Semmi több, oszd meg és uralkodj. És paradox módon valóban, egy tehetetlen kósza tömegnél jobban működik egy ugyan rabszolgasorbavetett, de zabolázott, egyirányba kényszerített biomassza. A néhány elégedetlen meg majd lemorzsolódik így vagy úgy.

zipe moha 2014.10.21. 10:38:00

bla,blabla...mit csinál orbán, ez a kérdés??....mit csinál a közember!!....ha még ezek után is felfele nézeget és várakozik mire számít??

zipe moha 2014.10.21. 10:43:23

@csepke:

..olyan jól tudja önmagát mindenki a "biomasszán" kívül állóként szemlélni nevesíteni...ez a felerősített egó tragikus következménye....csepke, Te is a biomassza része vagy...

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 11:58:38

@Diorella Queen:

attól tartok, hogy félreértettél, nem kicsit hanem nagyon:)

PS. esetleg olvassál bele abba, hogy mit linkeltem

talán tanulsz vmit...

32FNewYork 2014.10.21. 12:01:37

@igazi hős: Ez igaz, de párhuzamosan hárommillió súlyosan szegényről beszélnek a statisztikák, miközben definíciószerűen súlyosan szegénynek számít az is, aki nem tud fenntartani egy autót, illetve évente nem megy nyaralni.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 12:04:23

@egyetmondok:

a mi valódi alkotmányunk már a Lisszabon Szerződés...

kár, hogy ez még nem tűnt fel neked...

egyetmondok 2014.10.21. 12:11:14

@32FNewYork:
Az újraelosztás ? Szerintem nem csökkent,hanem nőtt. Idén a kiadási oldal 100 milliárddal kevesebb,mint 17000 milliárd. (Ha jól emlékszem az államháztartási törvényre.)
Mennyi lesz az idei GDP ? 31000 milliárd ? Valahogyan úgy.
Ez kb.54%,ha jól gondolom.

egyetmondok 2014.10.21. 12:12:06

@calabria04:
A mi valódi "alkotmányunk" az fideszes alaptörvény.
Ez fel is tűnik,de rendesen.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 12:15:47

@Κara kán:

én nekem csak annyi tűnt fel, hogy a valóban fontos kérdések már jobbára Brüsszelben dőlnek el

a hazai függetlenség kb. abból áll, hogy "mikro-menedzselhetik" a Brüsszelben megálmodott szakpolitikákat

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 12:18:19

@egyetmondok:

lényegében az összes magyar szakpolitika brüsszeli kottából játszik

kb. olyanná kezdünk válni, mint az olasz Mezzogiorno...

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 12:25:18

@Κara kán:

örülök, hogy ebben egyetértünk

a fentieket még azzal egészíteném ki, hogy minél távolabb kerül a hatalom a néptől a demokrácia annál inkább kiüresedik

Sanyi bá még vmit ért a faluban és a megyében játszódó folyamatokból

talán még az országos helyzetből is megért vmit

az európai ügyekkel kapcsolatban azonban már halvány gőze sincs...

ergo

ideális esetben a rendszert decentralizálni kéne nem pedig európai szinten centralizálni

egyetmondok 2014.10.21. 12:28:32

@calabria04:
Az alkotmányosság nem szakpolitika.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 12:32:09

@egyetmondok:

és kb. itt szabályozzák az életed 75%-át...

en.wikipedia.org/wiki/Community_acquis#Chapters

vagy talán még többet is...

egyetmondok 2014.10.21. 13:03:37

@calabria04:
Az alkotmánynak nincsen de facto értelme,minthogy az közjogi fogalom.
Csak de iure van. Az pedig a fideszes srácok alaptörvénye Magyarországon.

egyetmondok 2014.10.21. 13:06:35

@calabria04:
Ez a szöveg szabályozza az életedet - ha itt élsz - kb. 99%-ban.

www.mkab.hu/jog/alaptorveny

A maradék kb. egy százalék,amit külföldről a fideszes srácokra szó szerinti pénzügyi fenyegetések mellett rákényszerítenek.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:11:22

@egyetmondok:

álomvilágban - azaz pontosabban az Európai Unióban - élsz:)

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:14:59

@egyetmondok:

"A __közösségi jog__ __be kell, hogy épüljön__ az Európai Unió tagállamainak jogrendszereibe: ez a folyamat a jogharmonizáció. A __jogharmonizációs kötelezettség__ jogalapját az Európai Közösség Alapító Szerződése (a többször módosított Római Szerződés) tartalmazza, és __az Európai Bíróság által kidolgozott jogelvek szabályozzák___ (pl. a ___közösségi jog elsőbbsége___ a nemzeti joggal szemben, a közvetlen alkalmazhatóság, a közvetlen és közvetett hatály)."

www.parlament.hu/biz37/eib/link1/jogharm.htm

egyetmondok 2014.10.21. 13:15:42

@calabria04:
A magyar szuverén állam,saját (2010 óta nagyon is sajátos:-( jogrendszerrel.
Nincsen uniós állam (bármennyire is szeretnék ezt vetíteni a jobboldalon).

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:17:29

@egyetmondok:

de jure sokáig - azaz a folyamat __végéig__ - nem lesz

de facto már van európai állam

egyetmondok 2014.10.21. 13:20:37

@calabria04:
Hát ez nem jött össze: az alaptörvényi Magyarországot fel sem lehetne venni az Unióba.

egyetmondok 2014.10.21. 13:21:54

@calabria04:
" de facto már van európai állam " -- sajnos nincsen,de népszerű ezt vetíteni a jobboldalról,hiszen különben nem lenne ki ellen menni.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:24:32

@egyetmondok:

már miért ne ha anno még Görögország is befért oda? :)

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:25:35

@egyetmondok:

sajnos van

sajnos, mivel az EU-nak semmi köze sincsen az un. európai értékekhez

a __közös piac__ persze remek dolog

egyetmondok 2014.10.21. 13:34:01

@calabria04:
Amikor Görögországot felvették,a görög alkotmányossággal semmi baj sem volt,és amikor minket felvettek,a miénkkel se.
A görög alkotmányossággal ma sincsen baj,a miénkkel 2010 után lett.
---------------------------
Az alaptörvényi magyar állam súlyosan szemben áll az európai keresztény társadalom szervezés sok-sok évszázados folyamatának eddigi politikai csúcsteljesítményével,a joguralommal. Tehát a helyzet pont fordítva áll,mint írod.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 13:38:05

@egyetmondok:

azzal pl. az EU is szemben áll:) (többek között...)

egyetmondok 2014.10.21. 13:53:17

@calabria04:
Nincsen olyan állam, hogy EU,tehát a "probléma" fel sem vethető így.
Egyenként meg lehet nézni a tagállami alkotmányosságokat,azonban a magyaréhoz hasonló tragikus romlás sehol nem állapítható meg.

borzimorzi 2014.10.21. 14:08:27

@HaFr: :-)) Tekintve a hazai polelit erősen kontraszelektált voltát, lehet, hogy senkivel sem. Ebben az esetben viszont Muszáj Herkulesnek kell lenni, és 2 év alatt olyan tömegpártot kell létrehozni, amely akár egymagában is alkalmas a győzelemre. Ehhez ab start egy olyan név szükséges, amely minden további magyarázat nélkül is tökéletes hívószó.

Tartok tőle, hogy a magyar választópolgárok túlnyomó többsége pontosan az általad kiválóan leírt a proli konzervativizmust érti konzervativizmus alatt. Van még egy kisebbség is, amelyiknek viszont az "Arisztid és Tasziló" viccekből, a Noszty fiúból meg a Beszterce ostromából ismert figurák ugranak be a szó hallatán. S végül van egy törpe kisebbség, amelyik hallott már a modern konzervativizmusról harangozni valamit. Ennek aránya az 5%-ot biztos nem éri el, jó esetben az 1%-ot eléri.

E blog segedelmével az ige terjeszthető bár, de a következő választásokig hátra levő időben nem látok masszív esélyt arra, hogy a konzervativizmus jelentéstartománya a magyar fejekben kellő mértékben átalakuljon. Vagyis a címke elfogadtathatósága, teszem azt egy PKP esetén igen kérdéses. És akkor még hol vannak a programok meg az arcok...

Arról nem is beszélve, hogy eleddig csak egy pártállam kiépüléséről beszéltünk. De a legutóbbi USA-kitiltások kapcsán egy olyan polipszerű maffiaállam képe bontakozik ki, amelyet leépíteni herkulesi munka lesz. Valahogy nem képzik meg lelki szemeim előtt Béndek úr szelíd figurája, amint gumicsizmát húz, két marokra fogja a bikacsököt és ádáz csatakiáltással nekiáll kitakarítani a Fidesz kreatúráival és azok - hmm - hordalékával csordultig teli Augiász istállóját...

Üdv:
b

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.21. 14:40:14

@borzimorzi: nem baj, számítottunk erre -- nem akarunk senkit becsapni, és nem akarunk (és nem tudunk) olyan közegben nagyra nőni, amelyik egyébként képtelen egy polgári társadalom üzemeltetésére -- mi nem leszünk itt tömegpárt, nem is erre készülünk, befolyással akarunk rendelkezni, ez a cél

zipe moha 2014.10.21. 15:22:08

@HaFr: ...magyarán Péter, hasonlóan a momához az lmp-hez, a 4k-hoz ...te sem akarsz rendszerváltoztató pártot sem felelősséget sem harcot nem vállalsz.....küldetéstudatod a befolyás növekedés megszerzéséig tart......mindent összegezve nem a rendszerrel van bajod, hanem a helyeddel a rendszerben, nem akarsz megoldani semmit csak hatással lenni...nem erre van szükség és ezt tudjátok...megmérettél a feladathoz könnyűnek találtattál....amit tudsz is magadról, magatokról ezért a befolyás növekedés korlátozott marad..

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 15:25:35

@egyetmondok:

mint mondtam az életedet már leginkább a közösségi jogszabályok határozzák meg...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.21. 15:26:13

@zipe moha: ezt elég furcsa hallani, miután én tudom már, hogy mit tettem az ügy érdekében, rólad viszont csak a nicekedet ismerem .. nos, nemcsak furcsa, hanem ízetlen is

zipe moha 2014.10.21. 15:26:41

...de előfordulhat, hogy használnak ha úgy alakul...látod ettől óvtalak kérdésemmel...mert ekkortól lesz eladó ez a projekt is..

sajnos a nagy formátumú küldetéstudatos emberek, már jó ideje más népeket gazdagítanak

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 15:28:40

@egyetmondok:

idézet az NTH honlapjáról:

"Az Európai Bizottság 2011 októberétől látja el információkkal a tagállamokat a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban elérhető támogatások formálódó jogszabályi hátteréről, mely ___részleteiben is orientálni fogja___ a tagállami forrásfelhasználást érintő ___tervezési és végrehajtási___ folyamatokat"

www.nth.gov.hu/hu/tevekenysegek/eu-2014-2020

zipe moha 2014.10.21. 15:28:49

@HaFr: ..nem bántani szeretnélek...csalódott vagyok...régóta figyellek és tisztelem a gondolataidat és az elméleti munkásságodat... az utolsó 500 év legprogresszívabb gondolatai a tiéd, látásaid jók...többre számítottam ..sokkal többre..

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.21. 15:32:26

@zipe moha: bakker, bocs, ne csalódott légy, vagy ha az vagy, tépj számot-- gyere el a tüntetésekre, megbeszélésekre, írj emailt, hogy hány embert tudsz behozni, hadd legyek úriember, és ne minősítsem ezt a hozzáállást - én se bántani akarlak persze

egyetmondok 2014.10.21. 15:35:33

@calabria04:
Az itt élő magyar állampolgárok életére az uniós normák akkor vannak hatással,ha kénytelenek az igazukat nem itteni bíróság előtt (is) keresni. Igen kevesen vannak ilyenek,tehát a magyar jogrend a magyar állampolgárokra nézvést a mindent vivő,nem más.

egyetmondok 2014.10.21. 15:37:47

@calabria04:
"Orientálni" itt a kulcsszó. Aztán vagy figyelembe veszik, vagy nem.
Majd vitázunk,ha kötelességszegési indul,osztjónapot...

zipe moha 2014.10.21. 15:39:53

Rendben!...:)..eddig is kivettem a részem, alkalomadtán megbeszéljük...:)...és nem veled akarom megsüttetni a pecsenyét amit majd jóízűen egyedül is el tudok fogyasztani...viszont nem sok helyről érkezhet a fordulat, ha innen se akkor nem csak 1-el kevesebb...:)

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:18:07

@egyetmondok:

a magyar jogrendet már a belépés előtt harmonizáltak az EU jogrenddel

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:19:43

@egyetmondok:

csak a Brüsszelben jóváhagyott tervekre adnak pénzt

egyetmondok 2014.10.21. 16:20:38

@calabria04:
2010 után meg kiharmonizáltuk magunkat,csak nincsen eljárás a kirúgáshoz.

egyetmondok 2014.10.21. 16:21:54

@calabria04:
" csak a Brüsszelben jóváhagyott tervekre adnak pénzt " --

csak a Felcsúton jóváhagyottakra lehet pénzt kapni. Brüsszel meg bekaphatja...

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:23:49

@egyetmondok:

már miért kéne kirúgni minket?

az EU szempontjából remekül mennek itt a dolgok...

a büszke ellenzék - jobb ötlet híján - már a formális Európai Egybesült Államokról fantáziál...

Gyurcsány európai egyesült államokat szeretne
www.atv.hu/belfold/20140413-gyurcsany-europai-egyesult-allamokat-szeretnenk/hirkereso

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:25:13

@egyetmondok:

+ itt aztán senki sem akar kilépni, ha döntéshelyzetbe kényszerülne még a jobbik is fölsorakozna az egybesült Európa mellett...

(a viccprogramjával csak az EU-ban tudna ideig-óráig elevickélni...)

egyetmondok 2014.10.21. 16:26:30

@calabria04:
Mert Te tudod, hogy mi az EU szempontja? Nem semmi.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:28:25

@egyetmondok:

"ever closer union"...

azaz: egységes állam

ezzel indul a Római Szerződés...

egyetmondok 2014.10.21. 16:29:46

@calabria04:
" az diktál aki a pénzt adja " --

ezt a szép történelmi és dialektikus materialista alaptételt Orbánék eszmei elődei 90 előtt úgy mondták,hogy nem a zsömle kicsi,hanem a pofád nagy.
Természetesen ez nincsen így: ha az diktálna,aki a pénzt adja,akkor a magyar állam régen ki lenne rúgva mindenhonnan,ami nyugati. Nem,nem az diktál,hanem a tagállami választott parlamenti többségek. Itt a fideszes fiúk.

egyetmondok 2014.10.21. 16:31:35

@calabria04:
jó messzi még az egységes európai állam,ha lesz olyan,s persze az angol "ever closer union" sem azt jelenti.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:34:19

@egyetmondok:

miért kéne kirúgni?

uniós szempontból kitűnően mennek itt a dolgok:)

lényegében ez volt a cél amikor lenyelték perifériát:)

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:36:02

@egyetmondok:

ha az unió "egyre szorosabbá és szorosabbá" válik akkor végül hol kötsz ki? :)

sohasem titkolták ezek a végcélt...

Gyurcsány papa is megértette már az idők szavát:)

egyetmondok 2014.10.21. 16:36:58

@calabria04:
Mert Te tudod,hogy mi az uniós szempont?
Nem semmi.

egyetmondok 2014.10.21. 16:40:05

@calabria04:
Igen,az európai állammal magam is egyetértek.

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:40:24

@egyetmondok:

azt hiszed, hogy csupa altruizmus vezette őket amikor felvették az egész k-európai pereputtyot? :)

ennyire még te sem lehetsz naiv:)

calabria04 (törölt) 2014.10.21. 16:42:01

@egyetmondok:

nyugi meg fogod kapni:)

de abban nem vagyok biztos, hogy élvezni is fogod:)))

ez még csak az "ízelítő" volt az elkövetkező nirvánából:)

egyetmondok 2014.10.21. 16:49:35

@calabria04:
Csupa altruizmus volt,amikor mi is megszavaztuk?
Amikor a csatlakozó államok politikai elitjei,beleértve a mi mostani királyfiainkat, egységesen így döntöttek a parlamentjeikben?
Nem hinném.

egyetmondok 2014.10.21. 16:51:30

@calabria04:
Remélem, hogy egyszer létrejön az európai állam,mert ez az európai út.
S ha az volt az ízelítő,amit eddig erről tapasztalhattunk,akkor az bizony pl. Magyarország számára a történelem során az eddigi legjobb volt,ami történhetett.

borzimorzi 2014.10.21. 17:38:20

@HaFr: Egy hónappal ezelőtt, sőt, még két héttel ezelőtt is maradéktalanul egyetértettem ezzel. Nix nagy pofa, csak szép szerényen, 2018-ban el kell érni 5+%-ot. Utána a parlamenti munka során megmutatni mindenkinek, mennyivel jobban járna az ország, ha a PKP-nak több hatalma lenne. Majd választásról választásra egyre jobban szerepelni. Ez lenne a jó, az organikus fejlődés.

Sajnos, attól tartok, az események elrohantak mellettünk. De olyan tempóban, hogy csak kapkodom a fejemet. És a feladat is megnőtt, mert nem egy kvázi kádári pártállam az ellenfél, hanem egy maffiapolip, ahogy a kitiltási botrányok kapcsán kiderült. Sima befolyásszerzés itt már kevés. Ezeket le kell váltani. De ne legyen igazam!

Üdv:
b

Szúrófény 2014.10.22. 11:04:26

@quendelapo: Kik is a Szabad(elvű) Demokraták?
Szabó Dezső író cikkei nyomán.

„A közéletben súlyos tehetségű morális embert veri az immorális, minden ordításra kapható, ezerfogú éhes emberbestia. És megszületik a szervezett gyilkosságok, rablások a morállá konszolidált bűnök, hazugságok és perverzitások irtózatos szisztémája, a világtörténelem legóriásibb arányú haláltánca: a korlátlan szabadverseny, a polgári kapitalista demokrácia, a zsidónak megígért nagy történelmi szüret… Legáltalánosabb formája a politikai szabadverseny elvének: az állam minden felnőtt tagja választhat, és választható.
De egyszerre felhemzsegnek a műveletlen, semmi lelkiismereti törvénytől meg nem kötött, vad politikai kalandorok, elszánt éhes politikai apacsok, akik a törvények dzsungelében könyörtelenül gázolnak át mindenen szilaj étvágyuk kielégítésére. És ezek jobban tudnak ordítani, ezek mindent tudnak ígérni a nép őselégületlenségének, ezek a végsőkig tudják nyargalni az aktuális jelszavakat, mert a becsületes lehetőségek, hazafias aggódás és a felelősség nehéz érzése nem köti őket. (a népképviselet problémája cikkből)
A liberális tábor, mint a páncél a harcos testét, a nemzetközi imperialista zsidó tőke testét vértezi. És így az a hallatlan történelmi humor kerekedik a vizsgáló megfigyelésébe, hogy a kizsákmányoló, elnyomó, imperialista nagytőke a szocializmus, a szociális igazság, szabadság és a gazdasági elnyomottak nevében hirdet harcot a kizsákmányoltak, a megrablottak, a nincstelenek tábora ellen.
Az egyik igazság a „liberális” tábor lényegét mutatja meg. A világtörténelem egyik legzseniálisabb ténye volt az, mikor a világuralomra törő vér szerint imperialista és kapitalista zsidó faj az emberi elégületlenséget, a szociális forradalmat tette hódítása eszközévé
Hirdet szocializmust, szabadságot, kommunizmust, új gazdasági világrendet, világmegváltást, hogy a kihasználtak nagy tömegeit a maga imperializmusa eszközévé tegye.
Hogy a kommunista, a szocialista, a forradalmár zsidó csak előharcosa, élő tankja zsidóságnak, s győzelmük esetén meghamisítják a kommunizmust, megsemmisítik a szabadságot, széttörnek minden szociális jogot, a proletárt csak vak eszköznek tűrik meg, s szocializmusuk nem más, mint átmenet egy új most már az egész faj szélesebb alapjaira fektetett kapitalizmus világuralmi berendezkedésére.
Ebből három dolog következik: Szabó Dezső ráérzett a globalizációra, ezt se tanították a pártiskolán, és nem véletlenül volt indexen!
Ezt a brossúrát kihagyta Bálinka!

Szúrófény 2014.10.22. 11:13:25

@Tiszteltetem Brüsszelet:
A kormány kizárólagos létcélja az, hogy a felső tízezer gond nélküli egzisztenciáját és akadálytalan meggazdagodását biztosítsa, és ezeket a privilégiumokat korlátlanul vigye át utódaira, és minden nem oda tartozót, ezen privilégiumoktól távol tartson, és azokból kizárjon! Jászi Oszkár 1920
Most egyedül Budapesten 160 ezer munkanélkülit hagy jövedelem, segély nélkül, megadva néki az egyetlen magyar szabadságjogot: az éhenhalás szabadságát. Évente 100-200000 magyarországi dolgozót tett hontalanná, űzött kivándorlásba... , amely tízezrével kergette prostitúcióba a dolgozók leányait! Magyar Lajos 192?
Megérik a jubileumát 100 éve visszalépésnek?

quendelapo 2014.10.22. 16:48:46

@Szúrófény:
Ebből számomra leginkább az következik, hogy Szabó Dezső egy megveszekedett antiszemita volt, aki hasonló faszságokat írt, mint a náci barátai.
süti beállítások módosítása