1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.08.04. 09:56 HaFr

Mogorva, slampos, agresszív magyarok

estoniaaaa

A cím és a kép egy, az Átlátszó blogon megjelent cikkből való, egy Észtországban letelepedett magyar visszatekintésének és "országértékelésének" részeként. Merthogy az országot nem csak miniszterelnökök értékelik, hanem nap mint nap minden magyar. A poszt szerzője úgy értékelte Magyarországot, hogy jobb lesz neki egy darabig nélküle (viszont a magyarságához ragaszkodik közben -- meglepő, nem?).

Orbán Viktor új fejezetet hozott a mogorvaságunkban, de sokan írják ezt a könyvet. A poszt szerzőjének vallomása szerint "ahhoz hogy valami más mondanivalóm is legyen magyarként a világ másik végén egy attól teljesen más magyarság képet kellett felépítenem magamban, mint ami megállíthatatlanul és hörögve, agresszíven hömpölyög otthon. (...) Ez a térség képtelen kilépni a sérelmek és viszont sérelmek, az önsajnálat és a valós teljesítményre való képtelenség mellett a mások örökös hibáztatása jelentette ördögi körből."

És milyen igaza van! Egyrészt mennyivel jobban megismerheti a saját magyarságát valaki idegen kultúrákkal találkozva, mint a bezárkózó "törzs". Másrészt mennyivel jobban ismeri a "törzset" is jószerivel mindenki, aki egy két hétnél tovább élt már máshol -- a megvetett Nyugaton, vagy a most éppen (természetesen arrogáns tudatlansággal) ajnározott Dél-Kelet Ázsiában. Sehol sincs kolbászból a kerítés, sehol sem angyalok az emberek, és mindenhol ezernyi konfliktus szabdalja a társadalmat. De nem erről van szó. Arról, hogy közben milyen a nép önreflexiója, önismerete. Tudja-e, hogy (ha lehet egyáltalán kollektivista terminusokban beszélni erről) az erősségei mellett gyengeségei is vannak, és mik ezek. A sikerei mellett milyen kudarcokat és megemésztetlen sérelmeket hordoz a múltból. Mi a jövőképe? Mit kell tennie annak érdekében, hogy sikeressé válhasson? Hogyan segíti vagy hátráltatja az előrejutását a politikai osztálya? Száz meg száz kérdést lehetne még itt sorolni, amelyek kezelésében Magyarország rendkívül rosszul áll. Pont, ahogy az idézett poszt szerzője látja. Pont, ahogy mindenki látja, akinek van szeme.

Az önismeret hiányának eredménye? Piszkos utcák, leromlott házak, süllyedő gazdaság, szomorú és az agressziótól megfáradt arcok, slampos öltözködés, acsarkodás és mogorvaság, intolerancia és kivagyiság, irigykedés és lecsúszás. A "kelet-európaiság" legrosszabbja. Hagyományőrzés helyett etnicizmus, teljesítmény helyett nagyszájúság, kultúra helyett ökölrázás.

A megoldás? Rossz a kérdés. "Megoldás" nincs. Lassú, szisztematikus építkezés lehetne. Minél kevesebb állammal, minél több szabadsággal a jogrendben. Ez lenne az első lépés.

167 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr996571953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.08.05. 11:55:18

@explanatus:

"Felismerte, otthon kapcsolatok nélkül csak zsákutcázhat"

Szabolcsi barátaimnak magyarázom, hogy "már észre sem veszitek, hogy a mindennapjaitok szakadatlan a kapcsolatépítésböl (picsanylás, segítségek, repi-cucc stb) és a kurva nagy türelmet igénylö várakozásból áll."

Ezt úgy mondom, hogy kb 10 éve teljesen kivontam magam a magyar közéletböl. Összehasonlítási alap tehát van.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 11:58:13

@unionista.:

Egy nagy lófaszt érdekli őket a főd.

A fideszesek elvarnyúztak tőlük minden fődet, aztán boldogok, mint a lelki szegények.

Husz_János_Puszita 2014.08.05. 12:07:41

@Shenpen:

Én már sokszor felkaptam a fejem magamra, mennyire magyar vagyok sokszor. :) De azt is tisztán látom, milyen jót tesz nekem a nyitott, elfogadó, optimista, kedélyes közeg. Nagy szükségem volt már rá. :)

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:14:15

@én már a fény gyermeke vagyok:

te meg egy szimpla elmebeteg vagy, aki már olyan mértékű gátlástalan uszítást nyomott a "fideszesek" ellen (fideszes = az, akit te éppen odasorolsz, mert valamiben esetleg nem ért veled egyet vagy az éppen fideszt kritizálókkal), hogy normális ember már rég ignorál.
persze mindezt álnév mögül teszed, mert te is annyira bátor vagy meg olyan sokat teszel a fidesz ellen, hogy csak így működhet.

kb. mint ingyenebéd, aki álnéven buzdít fegyverfogásra a rendszer ellen, mert hát mindenki megalkuvó aki nem akar lőni.
és még ti érzitek különbnek magatokat a "fideszeseknél", LOL

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:15:14

de persze fény gyermeke nem lelki szegény, á, dehogy, csak a szüntelenül mocskolt magyarok azok, akik közé ő véletlenül sem tartozik.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:15:55

ez a dölyfös ballib hozzáállás egy parodisztikus, de visszataszítóbb verziója

panelburzsuj 2014.08.05. 12:20:20

@Deepblue Noir:
Van azon csodálkoznivaló, hogy a több-kevesebb "kormányzati múlttal is bíró" magyar pártok/pártfigurák mellett már csak üzlettársak, bűntársak és kretének állnak ki teljes mellszélességgel?

unionista. (törölt) 2014.08.05. 12:22:37

@én már a fény gyermeke vagyok:
egy faluban, vagy egy mezővárosban nagyon könnyű kialakítani az elnyomást. a kishantosi mintagazdaságot beszántották. de hantosi választókerületben a fidesz nyerte a lista választást. egyszerűen azért, mert az embereket megfélemlítik. illetve nincs egy független járási szintű önkormányzat, ami a kistérséget összeszervezi. és ez azért nincs, mert ez a fővárosi humán értelmiségnek nem érdeke. ha az önkormányzati hatalom valódi/független/közvetlen/pártatlan lenne, akkor ez a csoport könnyen kiszorulna a hatalomból. ebből következik, hogy bár orbán viktort vidéken utálják, sőt nagyon utálják (nem nagyon jár-kel már szabadon), de mégis újraválasztják. mert mégis kire szavazzon a nép. néhány hülyebölcsészre?

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:25:50

@panelburzsuj:

ez független attól, hogy ez a kretén mit nyomat éjt-napallá téve. ugyanaz az egybites "aki nincs velem az ellenem van"-logika, mint a fideszé, helyenként olyan mértékű gyalázkodással hogy moderálni kénytelenek...

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:27:33

@unionista.:

nyilván a fideszre okos és józan gondolkodású és tisztességes ember nem szavaz. a háromból legalább egy hiányzik a szavazóknál.
de mást ezt kimondani, meg férgezni a pár fő seggnyalót, meg más az egész szavazótábor ÉS a liberálisok egy részét kritizálók gyalázást nyomatni szüntelen

panelburzsuj 2014.08.05. 12:30:11

@Deepblue Noir:
Régi cimbim, már akkor nagyon összemelegedtünk - sokakdik nevével ezelőtt, tán még simonmmondja korában - amikor az egyébként univerzális "bendőmagyarok" balos változatának neveztem.

Csuti Ördögüző 2014.08.05. 12:36:09

@unionista.: Ja, tehát Orbán Viktort vidéken utálják, csak mindenki mást még jobban utálnak.

És nem csak vidéken.

Nem kéne könyvet írnod erről? Mert szót fosni azt szerecc nagyon.

panelburzsuj 2014.08.05. 12:40:45

@Csuti Ördögüző:
Tudod, van egy kor, ami fölött a hozzád hasonlatos önkéntesrendőr-lekivilágú emberszabásúakra még egy köpést is megfontolunk.

Csuti Ördögüző 2014.08.05. 12:42:34

@panelburzsuj: Jaja van az a kor, ami fölött a többségnek már csak a szófosás megy. Ha nem is jól, legalább lelkesen.

6EQUJ5 2014.08.05. 12:51:09

Az a helyzet,hogy miközben elképesztően sok mindenben a legjobbak lehetnénk,inkább önsajnálkozunk, ledegradáljuk magunkat,gyűlölködéssel pazaroljuk az energiánkat és uszítunk,hergelünk másokat is.Én most Dániában vagyok és látom,hogy itt rengeteg dolgot rosszabbul csinálnak,mint otthon, hanyagabbul, kevésbé precízen, de nem akadnak rajta ki annyira,hanem azt fejlesztik,amiben jók és ebben egyetértés van.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 12:51:37

@panelburzsuj:

elhiszem, de a legszomorúbb az, hogy esetében a morális triumfálás ugyanolyan hamis, és ráadásul antipropaganda a mai baloldalnak.
jó, nyilván szinte semmi jelentősége, hogy egy névtelen kommentelő mit ír le, de azért néha idegesítő. és ki tudja, hány értelmesebb potenciális kommentelő kedvét veszi el...

egysmás 2014.08.05. 13:02:58

Hát, az anyám háza nem az önismeret hiánya miatt nincs újra bepucolva, hanem mert nincs rá pénz...

Havi negyvenért pedig nem lesz tiszta az utca.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 13:10:18

@Deepblue Noir:
na jó, de nyilván a szocialistákra sem. vagy mondjuk a lehet más a politikára sem. mert mi lenne ha ők kormányoznának. schiffer andrás és vladimir putin leülnének tárgyalni. egy kétoldalú kölcsönösen előnyös megállapodást kell kötni. van ilyen elképzelése az lmp nevű formációnak? szerintem egyik pártnak sincs. ez a probléma.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 13:16:03

@unionista.:

egyelőre azok vannak, akik. a fidesznél, jobbiknál szinte bármelyik jobb, igazából pár embernek meg pár téveszmének kellene eltakarodnia, ennyi.
csodás pártok itt nem lesznek, csak kisebb rossz, egyelőre.

Boka1 2014.08.05. 13:22:59

@unionista.: Nyilván nem Schiffer és Putyin döntenének. Mindkettő csak mosolyogna a kameráknak. A miniszterelnök csak egy arca egy országnak. Olyan, mint Fabulon Ági. :D

unionista. (törölt) 2014.08.05. 13:23:34

@Deepblue Noir:
az ellenoldalon ugyanezt mondják. csak a balos pártokat helyettesítik be. őket kell eltakarítani a téveszméikkel együtt. na most akkor kinek van igaza. és erre mondom, hogy ez nem filosz, hanem biosz. a többség annak szurkol, amelyik törzshöz közelebb áll. a magyar közéletnek a közjó szempontjából semmiféle racionális magva nincsen. de ez egyébként a természetes induló állapot egyébként. csak hogy 25 év alatt ebben semmiféle előrelépés nem történt. sőt visszafejlődés. és ez azt jelenti, hogy maga a politikai berendezkedés problémás.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 13:30:26

@unionista.:

csak az a probléma, hogy az ellenoldal érveinek zöme téves, néha szimpla ostobaság vagy hazugság, gyakran manipulatív féligazság.
a konzervatív-liberalizmustól jobbra jobbára csak hülyeség van,amit azonban arra fogékony embereknek megfelelő körítéssel be lehet adni: szavazóinál rosszabbak aljas, cinikus (néha persze valóban hülye) terjesztői.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 13:41:16

@Boka1:
aha. ez a nyugati kultúra ahol obama csak egy segédszínész. eljátssza, hogy ő az elnök. valójában csak egy fabulon reklám. bajnai lehet, hogy az. schiffer is az lenne. de orbán nem az. és putin sem. és a keleties népeknek ez tetszik.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 13:46:47

@Deepblue Noir:
nekem úgy tűnik, hogy ez érvényes vice versa. erre mondom azt leegyszerűsítve, hogy a "baloldal" egy belvárosi ortodox liberális zsidóra szabja a közéletet. a "jobboldal" pedig egy kültelki balkáni cigányra. ez egy törzsi háború. amiben nem filozofikus viták folynak. hanem eredetcsoportok kontraszelektált pártelitje küzd a hegemóniárt.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 13:54:29

@unionista.:

ez a leegyszerűsítés sem elfogadható.
egy: ellenoldalról volt szó, nem baloldalról.
az ellenzék a valódi szélbaltól a konzervatív-liberálisokig terjed, nem egy válasz, hanem sok.
kettő: a mai mszp és a dk,vagy akár a lmp esetében amit írtál, nem áll.
talán a régi szdsz egyik-másik maradványpártjára igen, valamennyire, de még így is túlzás, ráadásul szükségtelenül antiszemita felhanggal.
te nyomatsz itt valamit, aminek túl sok értelme nincs.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 13:55:32

@unionista.:

Antall egy hülyebolcsész volt.
Orbán egy hülyebölcsész.
Kövér is.
Lázár is.
Szájer is.

...hányat mondjak ?

Ezek a fideszesek egytőlegyig hülyebölcsészek.

Mégis mi a baja a népnek a hülyebölcsészekkel, hogyha már negyedszer szavazza be őket a hatalomba ?

Valamit nagyon elnéztél ezeken.

Imádják a hülyebölcsészeket.

Baloldalira azért nem szavaznak, mert az nem elég cigány nekik.

Tudod, a vér szava.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:12:04

@Deepblue Noir:
jaja, persze nem áll. 89-ben a baloldal másodvonala így állt fel: gyurcsány, bajnai, schiffer. most őket tolták előre. semmiben sem változtak.

mert az addig rendben van, hogy kellene mondjuk "zöld fordulat". de ez egy szlogen. a kérdés: hogyan kellene. és ehhez agárszakemberek kellenek. földtanász, növénytanász, állattanász. gyakorló szakemberek, szaktanárok, vagy elméleti tudósok. ezek mind kellenek a zöld fordulathoz. de ember jogi aktivista. az pont nem kell. az lmp nem egy modern agrárpárt. hanem egy one man show. egy ebből a szempontból nyilvánvalóan alkalmatlan pártvezető és néhány bohóc. mint ez a sallai. aki befogadja a hajléktalanokat a földjére. ez állítólag nagyon menő.
kep.cdn.index.hu/1/0/611/6113/61139/6113960_fe477b128c6ffb69da2359479be6e0a4_bpc.jpg
rendben. úgy vagyok vele, hogy vezesse túrkevét. ha a népek ezt akarják. ehhez tökéletesen passzol osztolykán ági. ő mit tud, amit egy átlagos érettségizett nő nem? ő egy ugyanolyan díszcigány, mint a többi. lehet, hogy nem lopott annyit. de az kevés, hogy tisztességes.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:12:06

Két életkép a "homo kadaricus" mentalitásának ábrázolásához:
1. Budapest, belváros: irodaház, mellette , párhuzamosan 3 (!!) járda. A legbelső az árkádok alatt és tömve van a középső részén sorban állókkal, akik be akarnak jutni nyitáskor az épületbe. A tömeg a járda mindkét végéről jól látható, ennek ellenére az átmenni akarók 90%-a a tömegen akarja keresztülpréselni magát, mikőzben a mindössze pár méterre levő másik két járda üres!
2. Vidék: Volánbusz megálló. A bérlettel nem rendelkező, jegyet a soförtől vásárlók jórésze nap mint nap eljátsza élőben az egykori Kazal kabaré nagyjelenetét a kis-táskával, nagy táskával! Hiába várja már percek óta a buszt, hiába tudjam, hogy mennyibe kerül a jegy, de még véletlenül sem késziti elő a pénzét, hanem visszatartva a többieket is (szélben, esőben, havazásban is)kezd el kotorászni akkor amikor odaér a sofőrhöz.
Persze, sok hasonló beidegzésről lehetne még írni, de valamennyi a szürkeállomány pihentetésének jellemző példája. Sokfelé megfordultam már, de ilyennel nemigen találkoztam még.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:19:00

@én már a fény gyermeke vagyok: te tényleg nem tudod, hogy mit jelent a bölcsész kifejezés?

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:20:10

@én már a fény gyermeke vagyok:
az ellenoldalon még hülyébb bölcsészek vannak. ez a probléma. mert ugye fletó eljátszotta, hogy ő lesz a "civil engineer". volt hozzá egy szemüvege, feltűrte az inge ujját. és azt mondta, hogy gyerünk barátaim. csináljuk meg. de kurvára nem értett semmihez sem. úgy volt miniszterelnök, hogy semmiféle előzetes elképzeléssel nem rendelkezett. majd útközben kitaláljuk, hogy merre megyünk alapon kormányzott. úgy is nép fizeti az autót és az üzemanyagot alapon. de ez nem legitimálja a jobboldalt. mert ott is ugyanez a mentalitás.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:20:55

@unionista.: mi a baj a keleties népekkel? hogy természetesek s nincsenek elfajzódva?

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:21:38

@unionista.:

A gyurcsány-bajnai-schiffer mesterhármasod mind belvárosi ortodox zsidó liberális ?

Az első kettő vidéki gyerek, a harmadik meg Orbán ügyvédje.

Valami jobb elmélettel álljál már elő, mert ez minden pontján hazugság.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:22:10

@unionista.: szerinted van? Szerintem oktatás/nevelés kérdése, csak ne azok tegyék akik így viselkednek.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:24:21

@unionista.:

Napéldául Gyurcsány senem hülyebölcsész, senem belvárosi.

Ahogy nézem, kevéssé látszik ortodox zsidónak.

Akkor miért utálja a vidékmagyarország ?

Mert fehérember.

Ennyi.

Te is lekaptál a szoliban, drága blogger úr ?

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:25:32

@egysmás: lehetne, ha nem szemetelnének az ott lakók/arra járók. A tisztaság nem kerül pénzbe, ha eleve nem koszoljuk el a környezetünket.
Te viszont ezzel felmentetted a putrisokat a rend alól.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:25:41

@bölcsbagoly:
nem állítom, hogy ezzel probléma van. a jobbos haverjaimnak azt szoktam mondani, hogy az ő gyerekeik a balkánon nőnek majd fel az már biztos. mert aki most 10 éves annak már esélye nincs bármi másra. és ez a generáció valószínűleg a balkánon is fog dolgozni. egy illiberális munkaállamban. és ettől nagyon idegesek lesznek. de ők a jobboldali szavazók. ugyanazt mondom, amit orbán. csak hozzáteszem, hogy ez a balkáni cigány kultúra. és szétveti őket az ideg.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:26:40

@én már a fény gyermeke vagyok: te hol barnultál le/fehéredtél ki? Vagy eleve albinó vagy?

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:29:54

@unionista.: a baj csak az, hogy aki balkánozik az nem ismeri a Balkánt! Más a kultúrájuk, a civilizálódási szintjük mint a nyugateurópaiaknak (akik nálatok az etalont képezik), de sokkal életrevalóbbak, élelmesebbek, jobban használják az eszüket és sokkal emberibbek tudnak lenni mint a fatökű nyugati nyárspolgárok vagy hülye hippi kölykeik.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:29:56

@bölcsbagoly:

Vona egy hülyebölcsész.
Morvai Krisztinka hülyebölcsész.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 14:30:33

@unionista.:

magyarán tovább nyomatod az üres hülyeségeid.
amúgy, volt olyan pénzügyminiszter (bo ringholm) akinek 8 általánosa volt, stb. mégis működött az ország.
és az említett pártok szellemi hátországa sem rosszab, mint a jobbosoké.
a másodvonalas megjegyzésed is hülyeség, nem is arra válaszolt, amit írtam.
látom, cigányozni szeretsz, nagyjából ebben ki is merül a gondolkodásod.
jó haverja lehetnél a fénygyermekének, ő is jött orbáncigányozni, ahogy szokott.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:31:47

@bölcsbagoly:

Menjél közmunkára. Erősen nő a fű az árokparton.

Blogger Géza 2014.08.05. 14:31:51

Nagyon vicces, hogy valaki siránkozik a piszkos utcák miatt, majd pár sorral lejjebb a kevesebb államban látja az egyetlen üdvözítő megoldást. :) A régi jó államellenes demagógia persze mindig jó táptalajra talál az erre fogékonyabbaknál.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 14:32:44

@bölcsbagoly:

az is vicces, mikor a szellemi putrilakók putrisozzák azokat, akik legalább nyíltan és fizikailag lakják be ugyanazt. rajtad meg jó eséllyel nem is látszik, ezért vagy még náluk is kártékonyabb.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:34:10

@unionista.: ha a hazánkfiai keletebbre akarnak dolgozni, akár a Balkánon is, akkor fel kell kötni a gatyájukat hozzá. A Balkánról nyugati országokba vándorlók igencsak megállják a helyüket ott is, viszont nem nézik le az otthon maradottakat mint kozmopolita hazánkfiai.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:35:30

@Deepblue Noir: lefordítanád magyarra a libsi fröcsögésed? Igaz a nicked is tipikusan kozmopolita....

egysmás 2014.08.05. 14:35:42

@bölcsbagoly: A butaság ellen sem iskola kell, hanem egyszerűen okosnak kell lenni...

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:37:52

@egysmás: tudsz róla, hogy a természet kompenzál? a buták pl. rendkivül ravaszok tudnak lenni. Amúgy, a civilizált szokások elsajátítása nem ész kérdése.

wirth6 2014.08.05. 14:38:14

"Piszkos utcák, leromlott házak, süllyedő gazdaság, szomorú és az agressziótól megfáradt arcok, slampos öltözködés, acsarkodás és mogorvaság, intolerancia és kivagyiság, irigykedés és lecsúszás."

Ilyenkor elgondolkozom, hogy ez tényleg az amit maga körül lát a szerző, vagy csak az volt a cél, hogy minél több negatív jelzőt egymás után pakoljon. Mindenesetre ha így látja maga körül a világot (országot), érdemes lehet eltöprengenie azon, hogy talán az ő szűrőjében van a hiba. De persze ez csak egy ötlet. Most hogy ezt beírtam, megyek is vissza acsarkodni, irigykedni, gyűlölködni, lehetőleg slamposan, mogorván, kivagyian (és hogy valami újat is hozzátegyek), ostobán, kicsinyesen, és aljasul. Tulajdonképpen jobb is lenne a világnak, ha a fajtám kipusztulna belőle.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:38:26

@bölcsbagoly:

De nem akarnak keletebbre dolgozni.

Nyugatabbra akarnak dolgozni.

Érdekes.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:39:34

@bölcsbagoly:
nézd, amikor én gyerekként először utaztam volánbuszon, akkor megtanultam a vonatkozó menetrendet. tudtam a megállókat, az érkezési és indulási időket azért, hogy ne tévedjek el. én voltam a városi hülyegyerek.

felszálltam a buszra, és az első falunál láttam, hogy nem arra megy, amerre kellene. megkérdeztem, hogy mi történt. esetleg rossz buszra szálltam. a válasz ez volt: "csötörtök van. megyünk tápér'". majd megkérdeztem, hogy a menetrendet ki állítja össze. azt nem tudták. a sofőr felvilágosított, hogy azt a "kűdik az országos központból öcsi". és kábé megértettem, hogy talán akkor ez a probléma.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:41:05

@én már a fény gyermeke vagyok: na persze, mert keletebbre azt kellene csinálniuk amihez értenek, mig nyugaton azt amit megfizetnek.

bölcsbagoly 2014.08.05. 14:42:51

@unionista.: ma már a sofőr nem kódorog el tápért, viszont az utasok továbbra sem tudják, hogy a mindennapi útijegyük mennyibe kerül.

egysmás 2014.08.05. 14:45:37

@bölcsbagoly: jah, a természet kompenzál.
A vakoknak nagyon jó tapintásuk a süketek jól látnak, a sántáknak pedig az egyik lába hosszabb, mint a másik.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:46:05

@bölcsbagoly:

A jogász népszerű a vidékmagyarországon ?

Csak a többi büfé-ruhatár szakot utálják ?

Vona történész, ugye ? Antall is, ugye ?

Érdekes, hogy a baloldalon egy történész se politikus.

Vagy tudsz mondani ?

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:48:09

@Deepblue Noir:
schiffer andrás nem a 8. általánost végzett paraszt szintjén ért az agráriumhoz. hanem egyáltalán nem ért hozzá. lehet, hogy elsősorban nem azért vezeti a "magyar zöld pártot", mert zsidó. hanem mert? és akkor erre válaszolni kellene. te azt állítod, hogy nincs ilyen zsidó nyomulás. én meg azt, hogy van. és ez természetes. nem feltétlen rossz, de nem is jó.

szóval mit tudom én demszky azt mondja, hogy bokros milyen jó főpolgármester lenne. de mitől lenne ő jó? mi az elképzelése. én értem, hogy te azt mondod: demszky nem azért ajánlja a bokrost, mert ez ugyanaz a pénzügyi helytartó "zsidó" kör. hanem?

most megegyeztek, hogy ez a falus nevű lesz a főpolgármester jelölt. vagy nem egyeztek meg. ezt még nem lehet tudni. na most neki van valami járványügyi elképzelése. vagy miért őt választották. és ebből lenne a "világváros".

erre mondom azt, hogy a budapesti zsidó értelmiség a vicc kategóriájába esik. vezessék budapestet. engem nem zavar. ha ott erre van igény. de ez komolytalan. és nekem nem ez a fő mondanivalóm. azt nem ide írom.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.08.05. 14:50:19

@bölcsbagoly:

Mert keletebbre a munka nincs megfizetve.

Csak jön egy cigány, és meghirdeti a munkaalapú népi demokrácicát,
aztán elmegy focit nézni.

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 14:51:04

@unionista.:

zöld=agrár, zsidó. itt befejeztük. félidiótákhoz most nincs türelmem.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 14:56:07

@Deepblue Noir:
akkor mi a zöld, ha nem az agrár. mégis micsoda? schiffer egy budapesti díszzsidó. ne mondjuk már azt, hogy nem. ha egyszer az. mi köze van neki a zöld politikához? és ha az nem az agrárpolitika, akkor mi?

egysmás 2014.08.05. 14:58:58

@unionista.: A zöldpolitika a fenntartható környezetről szól, környezetvédelemről, meg efféle faszságokról.
Semmi közvetlen köze az agráriumhoz.

csárlszbrunzol 2014.08.05. 15:05:21

@6EQUJ5: Tudnál néhány példát is mondani? Nem pejoratíve kérdem; tényleg érdekel, hogy mi az, amiben jobbak vagyunk mondjuk történetesen a dánoknál.

ParaZita2 2014.08.05. 15:05:44

@unionista.:
"járás": szép magyar szó, lényegében gyalogosan, belátható időn belül, munkavégzés céljából bejárható földterület.
"megye": megyek elintézni valamit a hivatalban. Megyek, jövök, ennyi.
(csak egy kis amatőr nyelvészkedés)
:)

Más: tapasztalatod, vagy valami igazolni is tudja, ha main-stream media-téma lenne, explicite, hogy balkáni cigány civilizáció a jelenlegi hatalom fő jellemzője, az segítene?
Hát nem az-e a helyzet, hogy bioszban épp ennek van most a szükségszerű bekövetkezése?

Vajda kell a masszának, ki megmondja, merre, s honnan kell elvenni a másét.
Ez van??

Deepblue Noir (törölt) 2014.08.05. 15:08:35

@egysmás:

ez egy valódi antiszemita. semmi egyéb. nem azért zsidózik, mert annak most helye van, hanem azért, torz az elméje.

micsoda? 2014.08.05. 15:09:09

Végül is miről is szól a poszt, számomra nehezen megfejthető, és időm sincs rá. Ami biztos, célját elérte:)

unionista. (törölt) 2014.08.05. 15:26:47

@egysmás:
az agrártermelés szerinted miről szól ha nem ugyanerről. a fenntartható környezetről és környezetvédelemről. a zöld politika: agrárpolitika. csak annak persze annak az is része, hogy legyen zöld felület a városban. de akkor ugye a kérdés rögtön az, hogy milyen legyen az aljnövényzet, milyen fát ültessünk. ehhez milyen talaj kellene, milyenek a fény és csapadékviszonyok. ez a zöld politika. mi ez ha nem agrárpolitika? és ehhez nem kell ember jogi aktivista. ahogyan nem kell túl sok nemzeti érzelem sem.

megvédjük a környezetet. szavazzál ránk. mert mi védjük meg neked a környezetet. mi vagyunk a zöldek. ezt mondja schiffer. a jobbik ezt. megvédjük a földet. szavazzál ránk. mert mi védjük meg neked a földet. mi vagyunk az ősmagyarok és lobogtatja az árpád sávot. aztán másnap már erről cikkez a new york times.

mi lenne ha a zöld politika (és minden egyéb) kicsit is hozzáértő emberek kezébe kerülne. felőlem lehetnek zsidók. persze értem, hogy ilyenkor azt mondják: a politikusnak nem kell érteni semmihez. mert ő lesz a vezető. rendben. akkor sorsoljunk ki, hogy ki irányítsa ezt az óriás projektet. dobjuk ki kockán, hogy ki vezesse a zöld pártot. bázisdemokratikusan.

egysmás 2014.08.05. 15:40:28

@unionista.: nem.
Hosszabban: nagyon nem.

A zöldpolitika arról szól, hogy olyan IPAR legyen, ami nem terheli a környezetet.
Hogy olyan KÖZLEKEDÉS legyen, ami nem terheli a környezetet, hogy környezettudatosabbak legyenek az emberek, stb.
A mezőgazdaság, agrárium egy marginális része a zöldpolitikának.

Szóval, azért, mert a kertésznek zöld a nadrágja, meh mert a dzsonďír traktor zöld, még a zöldpolizika nem róluk szól.
A zöldek VÁROSIAK! A zölxpolitika pedig urbánus politika.
Luddita, agyhalott és városi.

bölcsbagoly 2014.08.05. 15:51:14

@én már a fény gyermeke vagyok: a balos/libsi történészek (Karsai, Ungváry, Glatz, s társaik) a balos/libsi politikusok csicskásai.

bölcsbagoly 2014.08.05. 15:55:01

@csárlszbrunzol: láthatóan nem ismered a történelmünket és az övékét, no meg a tudományos/művészeti eredményeket sem. Az meg biztos, hogy nem nem köpködjük tele a flasztert mint ők.

bölcsbagoly 2014.08.05. 15:56:31

@én már a fény gyermeke vagyok: nem minden a pénz! Amúgy nem a munka jó és szép, hanem az eredménye. Élvezem ,amikor a ballibákból előbújik a rasszizmus.

bölcsbagoly 2014.08.05. 15:57:22

@Deepblue Noir: szerinted az? ha a senkiházi az, akkor biztos.

bölcsbagoly 2014.08.05. 15:59:56

@egysmás: nálad például a szófosással kompenzálta a gyengeelméjűséget -:))

egysmás 2014.08.05. 16:02:53

@bölcsbagoly: A munka eredménye vagy az enyém, vagy a munka ellenértéke az enyém.
Ha egyik sem, nincs miről beszélni.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 16:05:14

@ParaZita2:
a cigány kultúrában nem nagyon erős az "enyém-tied". helyette van a "miénk-tiétek" elv. és erre épít orbán. ez a mi földünk, ezek a mi gyáraink, ezek a mi üzleteink, a mi bankjaink. ez a miénk. és nem a tiétek.

bölcsbagoly 2014.08.05. 16:06:30

@egysmás: a jól elvégzett munkáé! te láthatóan még nem részesülhettél belőle, ha buta kérdéseket teszel fel.

bölcsbagoly 2014.08.05. 16:07:35

@unionista.: mitől lenne cigány kultúra, csak mert szintén közösségi?

panelburzsuj 2014.08.05. 16:17:45

@bölcsbagoly:
Hát találgathatsz, hogy a "keresztény megtérés" (=a "született" közösségből kiszakadás...) - vagy a cigány/pogány "mikutyánkkölke" vérségi,nagycsaládi/nemzetségi/törzsi kultúrájához áll-e közelebb az orbánizmus hétköznapi gyakorlata.

egysmás 2014.08.05. 16:24:27

@bölcsbagoly: nincs ostoba kérdés, csak olyan ember, aki nem tud válaszolni...

Mellesleg nem kérdeztem, állítottam.

unionista. (törölt) 2014.08.05. 16:24:56

@egysmás:
szerintem meg az van, hogy a városi és a vidéki zöld politika egyek. azért, mert a zöld politika alapja nem filosz, hanem biosz. biológia, biofizika, biokémia és földrajz. az elvi váza matek, alkalmazott matematika. aki ezekhez abszolút nem ért az ne akarjon zöld politikát vezetni. ők a félművelt bölcsészek. filozofálni mindenki tud. tiltakozni a hülye is. megvédjük. pont ezt mondja orbán is. a jobbik is. mindegyik.

egysmás 2014.08.05. 16:32:07

@unionista.:
A lakatos nem lakatot készít.
A zöldpolitika nem a zöldellő rétekkel foglalkozik.
Az agrárium politikája, a földműves és parasztpártok nem zöldmozgalmak, a környezetvédelem nem ott fontos, ahol túl nagy a biodiverzitás.

bölcsbagoly 2014.08.05. 16:39:14

@panelburzsuj: a magyar nemzeti hagyományokhoz és a józan észhez! Ti meg az idiotizmushoz orbánfóbiátok jóvoltából (vagy forditva?).

Tudományos libsizmus 2014.08.05. 16:39:44

A magyar nép elbutításában és mentális lezüllesztésében elévülhetetlen érdemeket szereztek a liberálisok, ezt soha ne tévesszük szem elől.

bölcsbagoly 2014.08.05. 16:40:40

@egysmás: szerinted az milyen kérdés, amikor felhívsz valakit vonalas telefonon s miután felveszi, megkérded, hogy hol van? -:)

unionista. (törölt) 2014.08.05. 16:59:46

@bölcsbagoly:
ha az európai kultúrát nagyon leegyszerűsítjük, akkor három törésvonal van.
-- a nyugati kultúra urbánus alapvetően. a kelet indoeurópai népek vidékiesek. ez az egyik ellentét pár. rural-urban. kelet-nyugat.
-- az északi népek (északi germánok, skandinávok, balti népek) az állam szociális szerepét hangsúlyozzák. a déliek (délszlávok, balkániak) nemzetieskednek. state (état) - nation.

de itt ma már nem ezek az ellentétpárok. azért, mert itt se a város, se a vidék nem rendelkezik semmiféle önkormányzatisággal. nem az a kérdés, hogy budapest az agglomerációval együtt kapjon viszonylagos önállóságot, vagy előbb csak maga budapest városa függetlenedjen. ezekről szó sem esik. falus vagy tarlós nevű báb legyen a helytartó. vagy bokros. ez nem az első ellentét. és mindkét tábor baloldali abban az értelemben, hogy szociális gondoskodást akar.

van ez egy harmadik törésvonal. és ez a szórvány zsidók vs. zárvány cigányok. ami egy ideig a kommunisták vs. fasiszták ellentét volt. csakhogy itt a jobboldal akar kollektivizálni szinte mindent. ahogyan a cigány közösségekben szokás. és annak van egy teljhatalmú vezetője. akinek a családját szolgálni kell. ez nem az autentikus paraszti kultúra, hanem a balkáni cigány nagycsalád. kosovo polje. összesereglettünk. térdre kényszerítjük. orbán zsebre dugott kézzel, öltönyhöz is hátizsákkal (batyuval). a koszos rózsaszín kanapére kiülnek a lányok. a szövetségi diplomáciát a hízelgésre építi. de mindig valaki ellen kell összefogni. szóval ez a balkáni cigány kultúra. de ez egy kultúra. és ettől áll nagyon messze a budapesti zsidóság és a zsidóbarát értelmiség.

bölcsbagoly 2014.08.05. 17:07:19

@unionista.: az aglomerációban lakom, de sokat vagyok Bp-en és látom a különbséget a 2010 előtti és utáni városkép között. Tarlóson látszik, hogy egy nehéz kerület több mandátumos polgármestersége van mögötte. Ellenfelei közül meg egynek sincs konkrét és bizonyitható városvezetői tapasztalata/tudása.

egysmás 2014.08.05. 17:28:12

@bölcsbagoly: szerinted nem lehet releváns ez a kérdés? :o

Tettem már ilyet én is, és kérdeztek már tőlem ilyet.

Úgy hívják: hívásátirányítás...

bölcsbagoly 2014.08.05. 18:00:25

@egysmás: persze, de ez nem erről szól...

egysmás 2014.08.05. 18:12:09

@bölcsbagoly: Persze, főleg, mivel állítottam, nem pedig kérdeztem...

unionista. (törölt) 2014.08.05. 18:33:31

@egysmás:
a zöld mozgalom ebben a formájában ugyanolyan dedó, mint az úttörőmozgalom.

csárlszbrunzol 2014.08.05. 19:31:07

@bölcsbagoly: Hát, egyrészt köszönöm a választ; bár nem feltétlen Tőled vártam, hanem attól a személytől, akinek a hozzászólására reagáltam.
Másrészt köszönöm, hogy a töritudásom minősíted ismeretlenül. Mondjuk úgy, hogy kimeríted a személyeskedés fogalmát. Súlyosbító körülmény, hogy az igazi kérdést pont nem válaszoltad meg.
Harmadrészt pedig - és tán ez a legfontosabb - nekem egy kicsit már túl sok is a múltba révedés. Nem érdekel, hogy mi a múlt. Mihez kezdünk a mosttal, mihez kezdünk a jövőnkkel. Szerintem ez fontos kérdés. Nem, nem állítom, hogy nem fontos ismerni a történelmet. De itt és most nem az a kérdés. Szerintem.
Ha csak személyeskedő választ adnál, úgy kérlek inkább ne is fáradj. Köszönöm!

32FNewYork 2014.08.06. 17:15:09

Egyrészt már többször felléptem a csoportos tipizálások ellen, ami egyébként leginkább baloldalról érkezik és természetesen a magyarokat célozza. Ezek legtöbbször minimális önreflexióval sem rendelkeznek, érvelésük ellenérv hallatán a blogukról való kitiltásban nyilvánul meg.

Ez a blog persze más, viszont mégis előszeretettel tipizál, leginkább negatívan, felmérésekre való hivatkozások nélkül a mostanihoz hasonlóan legtöbbször egyéni tapasztalatokra utalva. Béndek Péternek tehát a legutóbbi tapasztalataimra hivatkoznék.

Waldorf oviba járnak a gyerekeim, ha ismerős, akkor talán nem meglepetés az erre a közösségre jellemző kreatív civil aktivitás. Pl. az óvodát most nyáron újítjuk fel közösen. Több száz ötlet és önkéntes munka, pénz és energia dobódik be a közösbe ilyenkor. Ezzel párhuzamosan a nagyobbik lányom most kezdi az általános iskolát szintén a Waldorfban egy teljesen más közösségben, a szám tátva marad attól a lelkesedéstől és munkamennyiségtől, kreativitástól és önállóságtól, amit tapasztalok. Mindemellett mindkét közösség figyeli és segíti a tagjait, sőt a tagok által a saját életükben előforduló, a közösségtől teljesen független segítségi igényekre is általában nagyobb a segítségnyújtási szándék érkezik, mint amit néha az igénylők kezelni tudnak.

Mindemellett pl. mindenféle közös tevékenységi és érdeklődési körökön alapuló,e nagyobb közösségeken belüli kisebb közösségek működnek, pl. ilyen-olyan keleti filozófián alapuló testkultúrák, életmódok stb. de pl. irodalmi kör, ahol olvasmányokat vitatunk meg stb.

Pannonhalmán érettségiztem. Az osztályaink azóta is összetartanak, közös kirándulások, nagyobb nyári programok,kisebb téli sörözések, bulik minden évben többször megszerveződnek. Ezen túl azonban létrehoztunk egy közös pénzügyi alapot, amelyből a nehezebb helyzetbe jutott osztálytársainkat és családjaikat segíthetjük, akár hónapokon át. Negyvenen voltunk az osztályban. Negyven család könnyen össze tud dobni egy-kettőnek elegendőt.

Ezek persze apró civil önszerveződési példák, de ha az én kis szűk környezetemben több is akad belőlük akkor nem lehetnek olyan ritkák, mint a lottó ötös. Az én tapasztalatom szerint tehát nem igaz, hogy a magyarok mogorvák, slamposak, agresszívek, emlékezetnélküliek, nem európai mentalitásúak stb. lennének. Ez még akkor sem lenne igaz, ha a csoportos tipizálások létjogosultságát elfogadnám.

egysmás 2014.08.06. 21:57:17

@32FNewYork: "Ezen túl azonban létrehoztunk egy közös pénzügyi alapot, amelyből a nehezebb helyzetbe jutott osztálytársainkat és családjaikat segíthetjük, akár hónapokon át. Negyvenen voltunk az osztályban. Negyven család könnyen össze tud dobni egy-kettőnek elegendőt."

Ha ezt megtudná a NAV te is mogorva, slampos tipizáló lennél, önreflexió nélkül.

Szúrófény 2014.08.11. 06:29:29

@Baszki, nincs már mit ellopni...: Ki a magyar?
Nyelvében él a nemzet? (Legfeljebb!)

Magyarul beszél, gyakran sehogy máshogy. Neve román, sváb, vagy tót! Aszerint, hogy apja mi vót! Kettős keresztnevű, (értsd vezeték is keresztnév!)vagy rubint, gyémánt, átverés gyanánt! Jött a szakadt, elűzött, kocsmát bérelt, harminc év, hamar milliomos lett! Később bankár, vagy gyáros, mindenképp káros, tisztessége sáros.

Szúrófény 2014.08.20. 06:50:14

@Deepblue Noir: Magyar urak baromsága!
.
„Unalom a rosszra hajló embert rosszá, a jóra hajlót boldogtalanná teszi, s valóban szánakozásra méltó kinek az életben dolga nincs.” Széchenyi Hitel 1836! S maguk tudják munkásságaik által elejét venni jövendő elaljasodásoknak”. Emlékezzünk a magyar nemesség volt a mai szóval uralkodó osztály, amely magának tartotta fenn az ország vezetés jogát. Akit Petőfi így jellemzett: „Nem írok, nem olvasok, én magyar nemes vagyok”… Munkátlanság csak az élet, van életem, mert henyélek”.
1945 Az idegen hatalom segítségével megint a buták, ostobák jutottak hatalomhoz. Ők lettek az új uralkodó osztály. A párthoz való hűség kellett a bármilyen vezetői poszt betöltéséhez is. Négy elemis megyei főispánokkal, akarták építeni az új mindennél fejlettebb társadalmat. Két év alatt lecserélték az egyetemi oktatói gárdát. Mivel a józan ész ritka kincs, ma a demokrácia nevében a (buta) többség uralkodik. Csodálkozás helyett, okokat keress!
süti beállítások módosítása