1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.26. 08:37 HaFr

Bajnai mester háziasítása

Az MSZP-vel alapvető önértékelési problémák vannak, legelőbb az azzal való szembenézés, hogy olyan fokú hitelvesztésen ment át 2004 óta (részben a saját "tehetségéből", részben a Fidesz erejéből), hogy kevés az esélye annak, hogy valaha is újra kormánypárt lehessen ebben az országban. A 2014-es győzelme után a Fidesz fogja eldönteni, hogy megéri-e neki az MSZP-t fenntartani és finanszíroztatni, ahogy ma teszi, vagy éppen a saját súlyosbodó kormányzati kudarcainak elébe menve végleg tönkreteszi, hogy ne maradjon parlamenti alternatívája. (A Fidesz nyilvánvaló célja lesz a következő ciklusban az ellenzék "megszervezése" -- már csak ez van hátra a negyven éves uralmának biztosításához, legalábbis ahogy ott gondolják.)

Bajnai mester ebbe a forgatókönyvbe tenyerelt volna bele, ha tavaly október 23-át követően nem ijed meg a saját lehetőségeitől, és valóban létrehoz egy potens középbal alternatívát, amelynek külső támogatása egy konzervatív párt számára is a kisebbik rossz lett volna, ha egyaránt elhozza az MSZP és a Fidesz meggyengülését. De nem tette. Kiforratlan ötletekkel, nem létező stratégiával és láthatatlan kivitelezéssel sikerült magát tavaszra az MSZP csicskásává rontania, akinek nem maradt más választása, mint a lehulló koncért kuncsorogni -- és lám, maholnap még az is kiderülhet, hogy ebből a koncból is visszavesznek a szocik. Miután Bajnaiban a politikai tehetetlenség a kelleténél gyengébb helyzetfelismeréssel párosult, nem látta például a Fidesz és az MSZP közös érdekét a kétpártrendszer kialakításában, kényszerűen, de logikusan jutott abba helyzetbe, amiben ma van. Az MSZP az új parlamentben meg fog tenni mindent az Együtt megfojtásért, ezért mindent összevetve pont annyira lesz hatékony az ellenzékünk egy egyszerű többségű Fidesz-kormány ellenében is, mint a mostani minősített többséggel szemben: semennyire.

Az MSZP valójában ugyanaz a párt, mint a harminc évvel ezelőtti jogelődje. Ahhoz még elég tehetséges, hogy a saját médiája figyelmét lekösse (félelmetes erővel bizonyítva, hogy a baloldali politizáló osztály rövidlátása csak az önhittségével vetekszik), de pártként pont annyira hatékony, mint a vegyvédelmi köpenyből főzött pálinka: csak a, khm, tájékozatlanok hajlandók felhajtani, és azokat ki is üti.

Az MSZP-nek már nincs esélye ebben az országban. Szociológiai, népesedési, belső szervezeti, erkölcsi, politikai okok miatt már elvesztette a jövőjét, és csak idő kérdése, hogy a kijózanodás új baloldali alternatívát hozzon létre vele szemben. Ennek a lehetőségét puskázta el Bajnai, amikor gyengének bizonyult, és mivel gyenge is marad (ez nem olyasmit, amin dacosan úrrá lehet lenni), nem is ő fogja létrehozni az alternatívát. Együtt fog elsüllyedni Mesterházyval, akihez odaszokott, akire morog még egyet kettőt, de minden délben ott sündörög az asztala mellett, és már kiegyezett ezzel a helyzettel. Kár.

110 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr335709207

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai mester háziasítása 2013.12.26. 18:13:01

Együtt fog elsüllyedni Mesterházyval, akihez odaszokott, akire morog még egyet kettőt, de minden délben ott sündörög az asztala mellett, és már kiegyezett ezzel a helyzettel. Kár.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

explanatus 2013.12.26. 10:22:31

Kár, de csak abban az értelemben, hogy így egyelőre nincs igazi „választási” lehetőség. „Kiforratlan ötletekkel, nem létező stratégiákkal” a baloldali értékek nélküli baloldal nem kerülheti el sorsát. Talán így megmaradt szavazóbázisa belátja, a darabjaira hullott „élcsapatok” nem érdemlik meg, hogy semmit-nem-tevésüket azzal jutalmazzák, hogy parlamenti székekhez juttassák őket, amit ők pusztán önmegtartó tevékenységre használnak fel.

Fidesz esetleg kicsemegéz majd a darabjaira hullott MSZP utódpártjaiból magának egy „látszat ellenzéket” (ahogy tette mostani társ-pártjával is) mert az mégiscsak hülyén adná ki magát, ha mindent vinnének tavaszra, mert akkor azoknak is nyilvánvalóvá válna, hogy a demokratikus diktatúra beteljesedett, kiknek ez eddig nem tűnt fől.

midnight coder 2013.12.26. 13:49:55

Bajnaival alapvetően az a legfőbb baj, hogy baloldaliként kb. annyira hiteles mint Lucifer pápának. Neki egy jobbközép pártot kellett volna alapítani.

A másik dolog, hogy nem tudom hogy eleve mi a fenéért akar mindenki baloldali alternatívát. Könyörgöm, el tud bárki is ma olyan baloldali fordulatot képzelni, aminek a vége nem egy iszonyú nagy csőd ? Hol van itt meg a gazdasági alapja bármiféle baloldali fordulatnak ?

kézműves étcsokimikulás 2013.12.26. 14:08:03

@midnight coder: mar megint telibe talaltad...gratula...
:)

kuszkusz1 2013.12.26. 14:10:50

Egykori MSZP-szimpatizánsként csak szomorúan bólingatok mint az eperfa lombja.

kuszkusz1 2013.12.26. 14:15:11

Bajnai Gordontól meg a falat kaparom és csöndesen sírdogálok hozzá.

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.12.26. 14:35:20

@midnight coder: "A másik dolog, hogy nem tudom hogy eleve mi a fenéért akar mindenki baloldali alternatívát."

Annak ellenére, hogy egy ostoba troll vagy, ebben igazat adok neked. Nem kell baloldali alternatíva a jelenlegi baloldali alternatíva helyett. A vörös baloldal ész nélkül osztogat, a narancssárga baloldal meg ész nélkül fosztogat.

E.Csaba 2013.12.26. 14:49:00

@midnight coder: "Bajnaival alapvetően az a legfőbb baj, hogy baloldaliként kb. annyira hiteles mint Lucifer pápának. Neki egy jobbközép pártot kellett volna alapítani."
Szerintem Te "fordítva ülsz a lovon".
Pontosan azért nem tudja megszólítani a "jobbközép bizonytalan" szavazókat, mert a bár a szerencsétlen jobbközép is lehetne akár, de nem hiszi már el senki neki, mert nem arra figyelnek, amit mond, hanem, hogy milyen "alomból" való,és függetlenül attól, hogy akár jobbközép programot hirdet, ő már baloldali marad az emberek szemében.Ugyanez van Bokrossal is: hiába az egyik legnagyobb gazdasági koponya, a programja az egyik, ha nem a legjobb, de a Bokros-csomag után az emberek szemében ő mindig gonosz komcsi marad.
Bajnai, ha nem akart volna vonzóvá válni olyan szavazók körében, akiknek soha nem fog megfelelni a személye (jobbközép), akkor nem veszítette volna el a potenciális szavazóbázisát (balközép, balibsi, ahogy tetszik).
A másik: szinte senki sem akar baloldali alternatívát, mert a balos program most működik a FIDESZ jóvoltából, csak olyan jól "pántlikázza" be azt ,amit tesz, hogy a felületes választónak fel sem tűnik ez.Az E14, a DK, a MoMa, programjának köze nincs a klasszikus balhoz.Ezen egymással a FIDESZ és az MSZP versenyez, az erőviszonyokat látjuk.Úgyhogy ha nem a Fidesz és nem az MSZP adná a mindenkori kormánytöbbséget, már az hatalmas eredmény lenne az ország szempontjából.

Erő e-meló 2013.12.26. 14:54:15

"csak idő kérdése, hogy a kijózanodás új baloldali alternatívát hozzon létre vele szemben. "

Megint eltévedtél a félig kiforrott gondolatok útvesztőjében

Ezt a lehetőséget az MSZMP és utódpártja sok évtizedes rutinnal blokkolja, kezdve a Magyar Szocdem Párt beépített kriptokommunistákkal való módszeres szétverésétől a 90'es évek elején, egészen a mostani Bajnaicsicskázásig, inkluzíve Milla, Szolidaritás, és egyéb alcsicskák

A Fidesz ilyen szempontból csak annyit tehet hogy megklónozza a kommerek populáris hívószavait, de ez már nem újdonság, és már eddig is jól bevált

Szúnyog 2013.12.26. 15:05:26

Jaj Béndek! Megint ennyi hülyeséget idevetni! Először is: mitől baloldali valami? Attól, hogy utál mindent, ami nemzeti? Ilyet szeretnél? Mert egyebekben a Fidesz eléggé baloldali. (Az is mosolyt ébresztő, ahogy a "konzervatív" Béndek aggódik a baloldalért. :)) )
Másodszor: Bajnai tehetségtelen, a feladathoz képzetlen, no és elvtelen. A két éve felszállónak tűnő lufija után kapkodók, meg azóta magyarázzák a bizonyítványukat, csak azt nem ismerik el, hogy az egy lufi volt.

Sinistroll 2013.12.26. 15:29:08

Karácsony van, baszki, menjetek inkább bejglit enni.
Ki a hóhér ír meg olvas politikai posztokat ilyenkor?
Ráadásul anyázósat...

Valóraváltógép 2013.12.26. 15:31:07

@Sinistroll: Én nem nagyon olvasom az egészet, de most már fogom. Látni akarok egy igazi Polgári KOnzervatív blogot. :DDD

A hafrtól.
:DDDD

Valóraváltógép 2013.12.26. 15:33:09

... ha bírom pofával, mert már kezd fájni az arcom a vigyorgástól. Kicsit kommenteket kéne olvasni, hogy sírni is legyen min. :)

Lexa56 2013.12.26. 15:38:24

@Valóraváltógép: Tudod erről az jut eszembe, amikor a részeg kétrét görnyedve rókázik a Lenin szobor előtt és odajön a másik részeg: pajtás, miért nézed, ha nem bírod? Én is kérdezhetem: miért kínzod magad azzal, hogy olvasod, ha nem bírod?

Balt 2013.12.26. 15:39:53

@midnight coder: Arról nem is beszélve, hogy a Fidesz ma bizonyos értelemben baloldalibb, mint az MSZP volt valaha is - ahogy Szili Katalin nyilatkozta nem olyan régen. Apropó, a Fidesznek nyilván egy hozzá hasonló lenne az ideális baloldali. De ha jól meggondolom, még nekem is. :)

Balt 2013.12.26. 15:43:28

@E.Csaba: Egyszerűbb ez: Bokrosnak és Bajnainak is remek érdekérvényesítő képessége volt. (Ti. a világ pénzhatalmának érdekeit ill. az ő aktuális gazdasági dogmáikat Magyarországéval szemben.)

Szúrófény 2013.12.26. 15:45:34

@midnight coder:
A nevelt gyerek eladása

Párt bácsi megöregedett. Agy érelmeszedés kínozta. Elerőtlenedett, tagjai elhagyták.
Először a nevelt fia, Sajtóka kezdte kritizálni. Végül mégis Ő maradt hozzá a leghűségesebb gyermeke. Jól tudta mivel tartozik az Ő felnevelőjének. (Párt) iskoláztatta, úri láblógató állásba helyezte, gondolkodnia se kellet, nem is volt szabad.
Később őt is kényszerült eladni, nehogy a valódi tulajdonos, a közösség kezébe jusson. Ezt sokan, értetlenül nézték, hogyan tehet ilyet? Párt bácsi tudta mit, csinál, a sajtó jól nevelt, hűséges gyermeke maradt. Soha rosszat nem mondana az ő nevelő apjáról. Akárki legyen is az új gazdája, tudja, mivel tartozik az ő felnevelőjének. Mert ki lenne, lehetett volna Ő a párt apuka nélkül? Senki, és semmi! Mehetett volna dolgozni! Melózni! Brrrr! Nem azért képviselte Ő a munkásosztályt, hogy Ő dolgozzék! Az Ő szerény kis képességeivel, (hiszen azért tették Őt oda) hol szerezhetett volna olyan szép címeket, mint rovatvezető, szerkesztő, Főszerkesztő! Nem kellett hozzá más, mint szolgalelkűség, hűség, egy kis gerinc (ki)operáció, jó torok, és száj. Sok volt a lenyelni való (darabos, bűzös) még több a hazudni való rezzenéstelen arccal.
Mindezekért jó fizetés, csinos feleség, és csinos vagyonka járt. Aztán a privatizáció. Megvehették a szétrohasztott lapot az elhülyített, olvasótáborral egyetemben, akik még mindig „szívják” az opiummal átitatott újságot, hogy „azért régen jobb volt” — nyugodtabban lehetett hazudni!
1998.02. 05

Valóraváltógép 2013.12.26. 15:48:39

@Lexa56: Félreérted, szó sincs kínzásról. Eredetileg az egész egy mellékes, súlytalan, tizenkettő egytucat marhaságnak tűnt, amire úgy akadtam rá, hogy nagynéha kibiggyesztették a blogketrecbe. (A többi önmagát égető ellenzéki fröcsögés közé.)

Olvasni nem nagyon akaródzott, mert a kommentelők nem voltak érdekes, a posztok meg olyan semmilyenek voltak... ezen is kb az látszik, hogy hafi már az interpellációiról álmodozik, de egyelőre csak annyira futja, hogy a pálya széléről fikázza azokat, akik már valamit felmutattak.
Még akkor is, ha Bajnai meg Gyurcsány most szabad köpködőcélpontnak látszik... attól még zseni mind a kettő. Hafi, nos, ő nem az.

Egyelőre szórakoztat a helyzet, és nézem, hogy mi a franc lesz ebből. Viszont ha ez a jóember annyiért kalapol, amennyiért, ez a sok csóri szar kis hülye meg itt csápol neki, az vicces. :)

röhögő 2013.12.26. 15:50:23

Ha a fidesz még négy éve kell ahhoz, hogy ez a szar emeszpé a mestersenkivel az élen eltűnjön, hát legyen. Már ott tartok hogy 2014-ben el sem megyek szavazni.

Valóraváltógép 2013.12.26. 15:52:24

@röhögő: Ne hülyéskedj, gyere. Jó buli lesz, viszünk egy üveg bort, és bebaszunk utána. :)

röhögő 2013.12.26. 15:52:28

@Valóraváltógép: Te meg, a senkik mögött is jelentéktelen senki, fikázol kilószámra. :-))

Valóraváltógép 2013.12.26. 15:53:47

@röhögő: Na igen, de nekem kényelmes dolog senkinek lenni. És konstruktívan fikázok!

röhögő 2013.12.26. 15:54:06

@Valóraváltógép: Nem jó buli, egyáltalán. A fidesz megint győz és évtizedekre megalapozza a gazdasági hatalmát. Nekünk meg annyi marad hogy fikázzuk egymást, meg a bloggereket.
Értelmes alternatíva nincs.
Ez nem jó alkalom a bebaszásra.

röhögő 2013.12.26. 15:55:24

@Valóraváltógép: Az a gond, hogy nálunk még senkibb ostobák, kilóra megvehető szavazataival nyernek ezek a mocskok.

röhögő 2013.12.26. 15:56:49

Na elmentem! Elfogyott a fikázáshoz használt papírzsepim...

kulcsar2011 2013.12.26. 16:00:24

@röhögő: Majd akkor röhögj, amikor 2018-ban (vagy már hamarabb) számodra is kitisztul a kép, és meglátod, hogy mi mindent tett a fidesz 98 óta.

Lexa56 2013.12.26. 16:07:14

Az nevet, aki utoljára nevet ...

Valóraváltógép 2013.12.26. 16:23:04

@Lexa56: Aki utoljára nevet, az legfeljebb a semminek örülhet majd. Ez a "majd holnap eljön a mi időnk" taktika hosszú távon nem hatékony. :)

Valóraváltógép 2013.12.26. 16:32:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Ugyan, bízz magadban. Okos vagy, és én is szeretlek. Ez már önmagában alkalmassá tesz szinte bármire.

Bár igazából tartok kicsit attól, hogy mi a fene lesz, ha esetleg nyerünk. Ott mindenképpen jól jönnél... bizti nem? :)

profilo 2013.12.26. 16:32:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

A rendszerváltás huszonvalahány évét nézve ez nem kizáró ok,nem akadály...

Fekete Pestis 2013.12.26. 16:45:15

@E.Csaba:
az szja emelés, az ingatlanadó [ és egyáltalán : bármely adóemelés és redisztribuciós szint növelése] mióta jobbközép politika?

Valóraváltógép 2013.12.26. 16:50:56

@E.Csaba: "Úgyhogy ha nem a Fidesz és nem az MSZP adná a mindenkori kormánytöbbséget, már az hatalmas eredmény lenne az ország szempontjából."

Milyen csodálatos is lenne olyan nagyformátumú személyiségeket látni a parlamentben, mint pl. Dopeman. :)

szárny 2013.12.26. 16:52:06

Tippelek: a szerző Gyurcsány híve...
:-)))

Fekete Pestis 2013.12.26. 16:52:07

@röhögő:
ugyanugyan, méghogy év10ekre?
a komcsik is ezt gondolták 1988ban, 40 évi lopás, 1pártrendszer után, orosz tankokkal a spejzban.

Aztán mi lett belöle ?! ;)

Fekete Pestis 2013.12.26. 16:53:29

@profilo: na én is pont ezt akartam mondani ;)

Valóraváltógép 2013.12.26. 16:54:16

@szárny: Nem, ő Polgári Konzervatív. Legalábbis olyan pártot csinált. Te sem érted, mi? :)

E.Csaba 2013.12.26. 16:55:52

@Fekete Pestis: Ezt most miért írtad?Amerikában is létezik, előfordult mindkettő, pedig ott nehéz baloldalinak mondani még a demokratákat is.Egyébként elismerem, hogy pontosan nem tudnám definiálni a jobbközepet, ha kellene.Te hogyan definiálnád, illetve milyen intézkedések azok, amelyek kizárólag a jobboldalra jellemzőek?

szárny 2013.12.26. 17:00:16

@Valóraváltógép: Dehogynem értem! Ő Dávid Ibolya, Bokros Lajosnak álcázva :-)

E.Csaba 2013.12.26. 17:00:19

@Valóraváltógép: Én sem szeretném Dopeman-t, az egész E14-et egy töketlen gittegyletnek tartom, de amit képviselnek és próbálnak megvalósulni,az fényévekkel ésszerűbb az MSZP és a FIDESZ programjánál ..

Valóraváltógép 2013.12.26. 17:09:48

@szárny: Ibolya néni szimpatikus volt. Folyton éhesnek látszott szegény, de nagyon tetszett ahogy öltözködött.
Bokrosnak meg esze volt.
Nem látom a közös halmazt. :)

@E.Csaba: Általában ezzel az szokott a gond lenni, hogy az ország sorsa nem azon múlik, amit képviselnek (=a kampányban hazdunak), hanem amit csinálnak.
Ha a képviselnivalót vesszük alapul, akkor a kétfarkú kutyák az örökké élő, sörszagú részeg disznókkal verhetetlen kampánycél. :)

E.Csaba 2013.12.26. 17:18:15

@Valóraváltógép: A Kétfarkút nem engedik indulni, mert látják, hogy ha ezek tényleg bevezetik az örök életet, akkor ezzel szemben a rezsicsökkentés kevés:D
Visszatérve az E14-re, pontosan azért tartom őket alkalmatlannak, mert süt róluk a tehetetlenség, vagyis, amit ígérnek, nem hiszik el róluk, hogy meg is valósítják.Alkalmatlannak tűnnek.

kuszkusz1 2013.12.26. 17:37:44

@E.Csaba:

"Bajnai, ha nem akart volna vonzóvá válni olyan szavazók körében, akiknek soha nem fog megfelelni a személye (jobbközép), akkor nem veszítette volna el a potenciális szavazóbázisát (balközép, balibsi, ahogy tetszik)."

Pontosan.

Valóraváltógép 2013.12.26. 17:41:59

@E.Csaba: Az E14, az nula, tehát E140, ami a klorofill- és klorofillinek ételadalék. Az szavazzon rájuk, aki klorofillt akar a parlamentbe. ;)

kuszkusz1 2013.12.26. 17:53:48

Még pontosabban: ha nem kezdi el riszálni magát azoknak a jobboldaliaknak akik nem kértek belőle és többet törődik azokkal akik szimpatizáltak vele (annak dacára, hogy válságkezelő és megszorításokat alkalmazó miniszterelnök volt) akkor most nem így állna.

Valóraváltógép 2013.12.26. 17:57:15

@kuszkusz1: Azért még ne temessük. Orbánt lenyomni senki nem fogja, de nem is ez a cél. Szerintem találna magának olyan pozíciót, ahol mindenki számára hasznosan tudná kamatoztatni a tudását.

kuszkusz1 2013.12.26. 18:08:12

@Valóraváltógép:

De igen, pont az Orbán lenyomása volt az eredeti cél.
Ha a saját szimpatizánsaival törődött volna és nem azokkal akiknek nem kellett, akkor összejöhetett volna a dolog.

béla a görög (törölt) 2013.12.26. 18:12:27

Na már megint egy jobboldali blog amelyik a baloldallal van elfoglalva.
Már csak a fartúró fideszesek hiányoznak...
Majd szólok ha identitási problémám lesz és ideológiát keresek vagy pártot akire szavazhatnék.
Addig is nyugodtan leszavazok balra arra a pártra amelyik van. Minél nagyobb szart kavar annál szimpatikusabb.

midnight coder 2013.12.26. 18:13:59

@E.Csaba: Bajnai baloldalon végképp nem hiteles. Bár az is igaz, hogy a mai magyar baloldal Hilert is simán megválasztaná, ha beígéri hogy legyőzi Orbánt. Ahogy a másik oldal is leginkább arról szól, hogy soha többé MSZP-t és a kisbolygóit.

Ugyanakkor szerintem a baloldalon is vannak jócskán olyanok akik használják az agyukat, és számukra szerintem Bajnai pont ugyanúgy elfogadhatatlan mint Pl. Gyurcsány. Kőkemény kapitalista soha nem lesz hiteles baloldali vezető, legalábbis gondolkodó ember szemében biztosan nem. Más kérdés, hogy Gyurcsány Pl. minden oldalról nézve gáz, de Bajnai jobb oldalról nézve simán elmegy. Én is elfilóztam rajta hogy esetleg oda szavazok, tartott ez addig amíg nem jártam a weblapjukon.

"Bajnai, ha nem akart volna vonzóvá válni olyan szavazók körében, akiknek soha nem fog megfelelni a személye (jobbközép), akkor nem veszítette volna el a potenciális szavazóbázisát (balközép, balibsi, ahogy tetszik)."

És ha nincs ott már az MSZP, meg a DK, akik szintén baloldali demagógiában utaznak, és valljuk be sokkal jobban csinálják.

Valóraváltógép 2013.12.26. 18:21:32

@kuszkusz1: Ő már ült Orbán helyén. Lehet hogy azért nem vágyik oda annyira vissza. ;)

Legyünk őszinték, a franc dolgozna értetek azért napi 15-16 órát, hogy aztán falkában takarodjozzatok neki....

Valóraváltógép 2013.12.26. 18:23:44

@midnight coder: Pedig talán a vérbeli kapitalistának lenne esélye arra, hogy meg is teremtse, amiből osztogat. ;)
Na persze, egy fiktív országban, és nem ebben.

" Más kérdés, hogy Gyurcsány Pl. minden oldalról nézve gáz,"

Miért? Szerintem nem az. Kicsit szórakozik kampány közben, nagy dolog.

midnight coder 2013.12.26. 18:24:30

@kutyás majmok vagytok: Na, loptak ott annyit az MSZP/SZDSZ-es kiscserkészek is, csak máshogy. Egy kilométer háromszoros áron épült autópályából sok-sok trafikot ki lehet hozni, és nem egy kilométer épült. Hogy a nickednél maradjak, egyik kutya másik eb.

És igen, a FIDESZ is baloldali - és ha jól belegondolsz, a demokráciának hála túl jobboldali nem is nagyon lehet itt senki. Mert hogy a szavazók többsége nem a versenyszférában dolgozik. Ehhez képest a FIDESZ még egész bátor, hozzá mert nyúlni Pl. a segílyke jól bejáratott rendszeréhez ahol a polgár a farkából is megélt és körberöhögte aki a kocsmában melót ajánlott neki.

Más kérdés, hogy bár a FIDESZ sok dolgot igen jól csinált, de eléggé idióta módon csinálja. Azaz, egy racionálisabb jobboldali párt - aki ugyanakkor fel mert olyan dolgokat vállalni mint Pl. a lehetőségekhez képest a legprotekcionalistább és legerősebb állam ami megvédi a benne élő és dolgozó adófizető polgárok érdekeit - sokkal hatékonyabban is tudná ezt csinálni. És akkor esetleg tényleg lenne út felfelé.

midnight coder 2013.12.26. 18:26:06

@Valóraváltógép: A vérbeli kapitalista ritkán osztogat abból amit megtermelt.

E.Csaba 2013.12.26. 18:29:17

@kuszkusz1: Így van.Ebben példát vehetne a Fidesztől:ők már évek óta nem is próbálkoznak új szavazókat megszólítani, mert tudják, hogy aki eddig nem állt melléjük, az már valószínűleg nem is fog.Van akit képtelenség lenne bármivel rávenni, hogy behúzza a Fideszre az x-et, egyszerűen lehetetlen.
Bajnaiék neheztelnek a többi ellenzéki pártra, hogy micsoda dolog, hogy egymástól rabolják a szavazókat.Csókolom, a többiek nem kergettek illúziókat és neked is elsősorban a sajátjaiddal kellet volna törődni Gordon és nem morogni, hogy ez így nem ér.
A magyar társadalmat az elmúlt két évtizedben az jellemezte, hogy a két oldal egálban volt.Most van egy kb. 27% Fidesz,9-10% Jobbik, és egy nagyon nagy jóindulattal egy 20-23% baloldal, de ebben benne van az LMP 2-3%-a is.Van még az a 15% bizonytalan ,aki egyáltalán mozdítható és maradt még 25% aki soha nem szavaz.Szóval, ha ezek hülyegyerekek nem nőnek fel a feladathoz (és nem nőnek), akkor Gordon már jövőre megy a politikai süllyesztőbe.Ha felnő a feladathoz, akkor 2018-ig ott lehet, tovább úgy sem, ilyen politikai kvalitásokkal nem megy..

Valóraváltógép 2013.12.26. 18:29:42

@midnight coder: Ha az országot mint profittermelő egységet kezeled, akkor a visszaosztás teljesen logikus. A munkahelyeden sem érzed ajándéknak, hogy van másolópapír, meg gémkapocs. Valahogy így kellene működnie.

magyar ember teli szájjal 2013.12.26. 18:44:47

A fidesz mellé minek még egy baloldal? Jobboldal kellene ide, de az nagyon. Nem kiskádárok tucatja, ala lmp, pm, 4k, mszp, stb.

DFK 2013.12.26. 18:52:28

@E.Csaba: Hát, ha az az ésszerű, hogy az IMF helytartójaként parancsokat hajtanak végre....

midnight coder 2013.12.26. 19:29:22

@Valóraváltógép: Na ja, csak az a cég ahol egy dolgozóra jut 2 menedzser és 3 portás, előtt-utóbb csődbe megy.

midnight coder 2013.12.26. 19:34:53

@E.Csaba: A gond ott van, hogy Bajnai ha az összes szavazót elrabolja a baloldaltól, az sem sok. Az istenadta nép - bármennyire is szeretné ezt másképp látni a honi balliberós értelmiség - nem hülye. Pontosan látja, hogy baloldalon nincs alternatíva. Egyszerűen, nem létezik olyan balos program, amit ha végrehajtasz, az átlagpolgár 5-6 éves távlatban ne szívná meg, de nagyon. Ezt amúgy látja a baloldal is, nagyívű szociális demagógián túl nem nagyon látni semmi olyat ami kicsit is hasonlítana valami olyasmire amit fel lehetne mutatni az unortodoxiával szemben.

szódabár 2013.12.26. 20:01:54

A jogutód minden tagadás és sunnyognak ellenre helyes kifejezés. Volt egy 31 vagy 61. számú part határozat , amely kimondta a jogutodlast a vagyon miatt. Persze az ideológia sem valtozott....

E.Csaba 2013.12.26. 20:05:25

@midnight coder: Ismétlem magam, de lehet, hogy nem Neked írtam: Ki akar itt klasszikus balos programot végrehajtani az MSZP-n kívül?Bocsánat, ez így nem igaz van több is, de azok a pártok jelentéktelen támogatottsággal rendelkezik.Az MSZP meg szerintem maga sem hiszi, hogy azt a megfoghatatlan, konkrétumokat nem tartalmazó vágyálom szerű valamit, amit programnak neveznek lesz lehetősége megpróbálni megvalósítani.Olvastad már például a MoMa programját?Vagy a DK-ét? Nem a 16 pontra gondolok,hanem a részletes programra.Mert azok nem balos programok, nem is jobbos, hanem valami olyasmi,amit ha nem a jobb/bal szemellenzőn nézünk,akkor a jelentős többségnek, akik józanul gondolkodnak simán bevállalható lenne.Chikán jobboldali, de gyakorlatilag ugyanazt mondja, mint a DK vagy a MoMa, de mondhatnám Bod Pétert is.Unortodoxiáról meg annyit most röviden, hogy:
Pár napja nyilatkozta a Fidesz hitvallását Martonyi elvtárs két szóban:Az eredmény legitimál.Vagyis túl lehet adóztatni néhány céget, ha ezzel víz felett maradunk.Kíváncsi lennék arra, hogy mondjuk egy dohánytrafikos vállalkozó ugyanígy tapsolna ehhez a pofátlan cinizmushoz, ha az ő jövedelmét is 100% fölötti adókulcs terhelné, mint egyes ágazatok szereplőit.

E.Csaba 2013.12.26. 20:17:01

@DFK: Ha majd eljut oda a mindenkori hatalom, hogy ne szoruljon tanácsokra és önállóan is sínen tartson egy országot, akkor az IMF sem foglalkozna velünk.Tudod mi a különbség például a magyar és a német politikai elit között?. Nálunk ha az IMF bércsökkentést javasol, mert az ország itt tart, akkor minden párt tele torokból bőg, mint a marha, na nehogy má', a németek meg eldöntik, hogy csökkentik a béreket,.....és csökkentik is.Persze az már megint egy külön vicc, hogy most a sok semmirekellő állam a németekre panaszkodik, hogy mégis hogy képzelik, hogy csak úgy versenyképesebbé teszik magukat?Felhánorító.Persze az nem jut eszükbe, hogy náluk nincsenek gazdaságpolitikai ökörségek, de a panaszkodó államok közözz van olyan, ahol még mindig van 14 havi., de persze az a csúnya ájemeff...

grani 2013.12.26. 20:20:50

Kell-e valakinek baloldal? Mármint olyan szocialista, balliberális, trockista, marxista, leninista, maoista, szocdem stb. baloldal? Van rá igény egy szűk, fanatikus értelmiségi rétegen kívül? Lehet-e még egyszer adóemeléssel, fizessenek a gazdagok stb. lopás-rablás jelszavakkal, osztályharc, proletárdiktatúra, osztály(harc) alapú társadalom elmélettel kiállni a lakosság, a polgárok közössége elé? A rémtettek, népirtások és totális gazdasági kudarc után?

Erő e-meló 2013.12.26. 20:28:07

@midnight coder:
Bajnai nem kapitalista, de nem is szocialista, hanem egyszerűen csak opportunista. És ráadásul egy rosszul előadott opportunista, mivel se a tartás, se a hajlékonyság nincs meg benne

zobod 2013.12.26. 22:02:43

@Erő e-meló: a jellemzés első fele igaz, de ne legyél igazságtalan, olyan magasak és alaptalanok voltak az elvárások, hogy csak kudarc lehetett belőle.

Valóraváltógép 2013.12.26. 22:39:15

@grani: Igen, én igényt tartanék rá. De nem ilyen hafr féle megélhetési figurákkal.
Apropó grani, nincs kedves pártot alapítani? Másvalakinek?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.26. 22:40:24

Te tényleg azt hiszed, hogy Bajnai nem szándékosan teszi azt, amit tesz ?

Bajnai feladata volt a (baloldali?) civil kezdeményezések mögé állni, és az MSZP irányába tolni őket.
Ennyi volt a szerep.
Persze a szerep szerint jobboldaliakat is be kellett volna szívnia, de az már Bajnai nélkül a Millának és Szolidaritásnak se nagyon ment.

Szóval pusztán a tényekből kiindulva miszerint:

1. Bajnai együtt akarta Gyurcsánnyal újraszervezni a KISZ-t rendszerváltás után.

2. Bajnai család, Apró család, és Gyyurcsány együtt rabolták le, számtalan ponton érintkező közös céggel az országot privatizáció címszóval.

3. Bajnai a Gyurcsány kormány kormányban a legkényesebb benfentes szerepét, az EU-s pénzek szétosztását kapta, ahol a klientúrát etetik.

4. Bajnai volt GYurcsány jelöltje saját bukása után, mely befutott végül, az ország legviccesebb és legszánalmasabb "miniszterelnököt keresünk" showjában.

5. Bajnai pártját, a GYurcsány háttérországát szervező, egykori kampányfőnöke, Szigetvári Viktor nevű, néha taknyot zabáló, fiatal szoci szervezi ma is.

Szóval nem hiszem hogy ez a sokszállú Gyurcsány-Bajnai kapcsolat, egyik napról a másikra így megromlott volna.

Sokkal inkább az MSZP kiütésén, és egészben lenyelésén keresztül, együtt akarják irányítani az országot.

1001nappal 2013.12.26. 23:28:40

@midnight coder:
"Egyszerűen, nem létezik olyan balos program, amit ha végrehajtasz, az átlagpolgár 5-6 éves távlatban ne szívná meg, de nagyon."
Ez egy színtiszta népmesei álbölcsesség.
Két hét alatt írok neked olyan balos programot, amely nem szívat meg senkit, és amelyhez nem szükséges kétharmad.
Ha megfizeted. (Egy vita eldöntése érdekében nincs kedvem.)
Ha akarnák, a szocik is tudnának írni vagy íratni ilyen programot. De nem akarnak, mert nem érdekük. Ha egy párt az ingyenélésre szocializálódott, nem érdeke a jól működő ország. Ott ugyanis nekik nem terem babér.
Jobboldalon a Fidesz ugyanezért erőlteti az agyhalál-kultuszt.

Valóraváltógép 2013.12.26. 23:48:17

@1001nappal: "Két hét alatt írok neked olyan balos programot, amely nem szívat meg senkit, és amelyhez nem szükséges kétharmad. "

írjál, majd szétcincáljuk.

"Ha megfizeted. (Egy vita eldöntése érdekében nincs kedvem.)"

Azt a kalmárlelkű mindendet... 600 milla közpénzből nem fussa? Vagy beijedtél... No egye fene, mennyi? Aztán szép legyen ám.

Valóraváltógép 2013.12.26. 23:51:39

@1001nappal: Te, különben meséld már el nekem, hogy mi ez a Bajnai háziasítása szöveg, hm? Bajnai a háziállatod, vagy valamelyik fantáziádban szeretted volna hogy az legyen? Vagy úgy gondolod, van olyan értelmi különbség köztetek, hogy megtehesd?

Mert tényleg van, csak éppen az ő javára...

Valóraváltógép 2013.12.26. 23:53:03

Szóval oké, hogy minden ország vezetése a nép képére alakul, de ITT azért még nem tartunk. Tegyétek magatokat helyre, hafi. A helyetek pedig a süllyesztő.

grani 2013.12.26. 23:57:06

@Valóraváltógép: Kedvem nincs, de van olyan összeg, amiért belevágnék. Tudsz valakit, aki rendelne egy valódi baloldali pártot ?

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:01:15

@grani: 600 millió támogatást lehet rá pumpolni. Én is azért akarom. Valamennyit ki kell osztani belőle azoknak, akiket listára állítasz, de kb. a 80%-a marad.
Azt megfelezzük. Vélemény? :)

1001nappal 2013.12.27. 00:01:59

@Valóraváltógép:
"600 milla közpénzből nem fussa?"
Majd ha nekem fizetik ki, akkor fussa belőle.
Pillanatnyilag azonban úgy tűnik nekem, hogy túlzásba vitted a karácsonyi ünneplést. Minek iszik, aki nem bírja?

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:02:14

@grani: Én szívem szerint amúgy jobbliberálisat rendelnék, olyan úgysenincsen. Feltétlenül ragaszkodsz a balhoz?

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:02:50

@1001nappal: Várjál, most konkurenciát építek. :D

1001nappal 2013.12.27. 00:06:37

@Valóraváltógép:
Eltévesztetted a házszámot.
Béndekhez semmi közöm. Egyszerűen kíváncsi vagyok, hogy politikai analfabéta vagy karrierista. Ezért fejtek ki némi aktivitást a blogjában.

grani 2013.12.27. 00:14:16

@Valóraváltógép: Hát ahogy ismerem a bandát, aligha hagynák meg a 8O%-ot... pár száz millióból meg nem lehet egy tökös pártot gründolni... Igaz meg lehet próbálni, annyit megér :)

grani 2013.12.27. 00:17:06

@Valóraváltógép: Nem. Igaz van rá igény, de jobb-liberális közelebb áll hozzám. Persze egy libertáriánus vagy anarchista pártba is szívesen belevágnék.
De ha kell, akkor akár royalistát is :)
25O milla tiszta nettó nekem.

1001nappal 2013.12.27. 00:19:08

@Valóraváltógép:
Nekem ugyan nem. Én lenyúlásban nem utazom.

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:28:31

@grani: Egy ötvenessel jobban jársz nálam, de egye fene, nekem ott lesz a passzió, meg a játék öröme. :) (Majd vigyázzunk azért, hogy ne sikerüljön túl jól, mert nekem nem nagyon lesz időm világot jobbítani.)
Royalistát? Az meredek lenne, meg alapanyaghiányos is.

@1001nappal: Oppardon, megtévesztett a nicked.
Hogy karrierista-e... őszintén, neked annak tűnik? Elmondom szerintem mi van: elbohóckodott itt a csávókám, elvitték pár eyes-wide-shut típusú babazsúrra, és akik szeretnek népeket hülyíteni, azok meghülyítették, hogy csináljad, aztán mi majd nyomunk alulról. Ez meg elhitte, szegény.
Gondolom én. Aztán a franc tudja, de a tehetséget felismerem. Maxnak menne, de az lusta dög. Graninak is. Magamat nem tudom.
De neki garantáltan nem. :)

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:29:20

@1001nappal: "Én lenyúlásban nem utazom." Fogd fel úgy, hogy a tízmillió politikus országának itt a nagy alkalom bizonyítani. ;)

Valóraváltógép 2013.12.27. 00:31:39

@HaFr: No cuncikapitány, kit akarsz e háziasítani, meg mire fel?

kuszkusz1 2013.12.27. 06:55:25

@Valóraváltógép:

"Legyünk őszinték, a franc dolgozna értetek azért napi 15-16 órát, hogy aztán falkában takarodjozzatok neki...."

Ezt nekem szántad? Mit érzel ilyenkor?

Szoboszlay György · http://anyoos.blog.hu/ 2013.12.27. 07:08:57

@Szúnyog: Látom, sikerült lehatolnod az írás mélyrétegeiig...

kuszkusz1 2013.12.27. 07:42:00

@E.Csaba:

Azt mondod, Bajnai neheztel az ellenzékre mert egymástól veszik el a szavazatokat.

Igaz és itt követte el Bajnai az első ám végzetesnek bizonyuló hibát. Ugye volt az a tanulmány amelyben megszámolták(!) az ellenzéki szavazókat pártok szerint, az így kijött számokat összeadták és kijött az ellenzéki győzelem. Ezt az izét még a Gordon színrelépését megelőzőleg elküldték mindegyik nem fideszes pártnak.

Kiindulópontnak ez jó lett volna, de mint kiderült ez a Gordonnál kőbe vésett doktrína vala amit meg kell valósítani.
Bajnai az ország lakosságát illetőleg nem érző emberi lényekkel számol, nem megnyerendő, meghódítandó szavazókkal hanem... az MSZP betereli a sajátjait a közösbe, az LMP-vel összebútorozott Együtt szintúgy és a szavazók mennek is...beee...beee!

Egy politikai tömörülés amely nem a saját győzelmével számol, amely nem akar elvenni (teljesen természetes módon) más pártokól szavazókat azáltal, hogy klassz, vonzó és remek, egy olyan társaság amely azzal kezdi, hogy egy másik párt (LMP)nyakába borul és ottan pihegni vágyik.
Egy olyan politikai tömörülés amely nem veszik emberszámba a saját szimpatizánsait, nem törődik velük, viszont a jobboldalnak burukkol már a visszatérése pillanatában - Bajnai a színrelépésének estvéjén kijelentette, hogy a külhoniak szavazati jogát meg kell tartani, mert az szerzett jog.

Ez a hm...a jobboldal hátsó fertályában tett látogatás föltehetőleg egyetlen jobboldali szimpatizánst sem hatott meg, ők is falsnak és hamisnak érezhették, a különbség az, hogy ők szívből derülhettek a bepróbálkozó Bajnain, míg a Gordon szimpatizánsai az egekből estek alá.

Az is óriási hibának bizonyult, hogy nem egy saját pártot alapított, pedig ő azon kevesek közül való volt aki ezt megtehette volna. Ha saját párt, akkor saját emberek, a legjobb, legnagyobb formátumú személyekkel kezdhette volna meg a működését, olyanokkal akik nem mondtak volna hülyeségeket és nem ócska közhelyekkel búsították volna a nagyérdeműt.

Így van ez ha valaki hülyének nézi az ország lakosságát és nem meghódítani, megnyerni akarja őket hanem terelni.
Beeee.....

kuszkusz1 2013.12.27. 07:50:15

@E.Csaba:

"Van még az a 15% bizonytalan ,aki egyáltalán mozdítható és maradt még 25% aki soha nem szavaz.Szóval, ha ezek hülyegyerekek nem nőnek fel a feladathoz (és nem nőnek),..."

Nem a szavazóknak kéne felnőni a feladathoz - jelen esetben ahhoz, hogy a Gordonra szavazzanak - hanem a politikusoknak kéne felnőni - jelen esetben a Bajnainak - ahhoz, hogy megnyerje a szóban forgó állampolgárokat.

És nem populista hülyeségekkel. Meg kellene próbálni emberszámba venni a lakosokat és úgy viszonyulni hozzájuk.

tamas11 2013.12.27. 09:12:44

@midnight coder: @étcsokinyuszi: @kuszkusz1: @kutyás majmok vagytok:
Igaznak tűnik mindez, de mégsem lehet fenntartás nélkül osztani.
Hiszen mindannyiótok szavaiból kitűnik, mennyire széthangolt, rosszul működő fogalom lett a bal (balság) és ugyanúgy ellentétpárja, a jobb. Nem tud igaz lenni.
A rosszul definiálható, zavart fogalmakkal végzett verbális munkák aligha hozhatnak tiszta eredményt, igazi eligazítást.
Az viszont igaz, hogy egy régi értelemben vett, szociálisan érzékeny vezetésnek esélyei épp úgy nincsenek, mint forrásai, viszont a hatalmon lévők propaganda -vihara ideig óráig jól ellensúlyozhatja e tényt is.
Csakhogy az unortodoxia is csődhöz vezet, sőt már vezetett, mert -- nevezd balságosnak vagy jobbságosnak -- három-öt millió ember rég a bőrén érzi, elszenvedi.Utcára nem mennek (még), ők a kormánykommunikáció médiajobbágyai.
Mindebből adódik majd (megint) egy protest jellegű választói szavazás.
Bajnai pedig annak alapján ítéltessék meg,(Bokrossal és a többiekkel együtt) hogy van e benne hajlandóság a folyamatosan szükséges korrekciókra, önértékelésre. Szerintem van és lesz, és ebben fényévekkel jár a jelenlegiek előtt. (Akiket ezúttal nem illetek sötét szavakkal - kivételesen, karácsonyra tekintettel).
MIndezt egyébként alátámasztja a hetedikként kommentelő E.Csaba hozzászólása is.

toportyánzsóti 2013.12.27. 09:49:13

Nevetséges ez a ballerfóbia,okosabb ha csak magaddal foglalkozol.Fel kell számolni a 2 pártrendszer írmagját is Magyarországon,szétverni a jobberek médiabirodalmát.Jelenleg csak obersovszki szintű rezsimszolgák híznak feleslegesen közpénzeken.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.27. 09:56:36

@Valóraváltógép: Szeretnék valami hozzáadott értéket látni a részedről, mert mosdatlan szájjal és rosszindulatú spekulációkkal nem fogod itt hosszan kihúzni. Olvasd vissza a korábbi posztokat és a korábbi kommenteket, szokjad a klímát, és csak akkor gyere vissza,a az orbitális nagy szádon kívül mást is fel tudsz mutatni.

E.Csaba 2013.12.27. 11:02:31

@kuszkusz1: Félreérthető voltam!Természetesen én is a pártokra gondoltam, nem pedig a szavazókra, amikor a feladathoz való felnövésről írtam.

Erő e-meló 2013.12.27. 13:18:29

@kuszkusz1:
Egyszerűsítsük le amit írtál, és akkor nem járunk messze az igazságtól

Bajnai most is ugyanúgy akart miniszterelnök lenni, mint első alkalommal: beülni a felkínált bársonyszékbe, a többi meg a fullajtárok dolga. És mivel ez reális forgatókönyv lett volna, valószínűleg nem ő találta ki, hanem a gazdái. Csak egy dolog maradt ki a számításukból: Orbán nem került kutyaszorítóba, nincs adósságkrízis helyzetben az ország, nem lehet Bajnait IMF támogatással még egyszer ráoktrojálni

Így viszont már az MSZP is megkérdi: kiafaszom az a Bajnai?

Valóraváltógép 2013.12.27. 15:25:02

@HaFr: Várom a válaszodat, hafr. Milyen alapon háziállatozol te egy volt miniszterelnököt, aki minden téren nagyságrendekkel különb nálad? :)

Valóraváltógép 2013.12.27. 15:26:18

@Valóraváltógép: Pardon, helyesbítés: nem háziállatoztad szó szerint, csak utaltál rá.

Valóraváltógép 2013.12.27. 15:29:01

@kuszkusz1: Úgy általában mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy a politikai hatalom egy különösképpen vágyott, vagy irigylésre méltó pozíció.

És ha már rákérdeztél, azt érzem ilyenkor, hogy tök szép tőlem hogy ezt elmondom, de úgysem nagyon fogja majd fel a többségetek... már túlságosan agyatokra ment a rosszindulat és a gyűlölködhetnék. :)

tamas11 2013.12.27. 16:18:03

@Valóraváltógép:
Megint nem sikerült érdemben hozzávakkantanod...
Te meg arra válaszolhatnál, miért ne zárjon ki téged a bloggazda?

kuszkusz1 2013.12.27. 16:34:17

@E.Csaba:

Örülök, hogy így látod.
Már ketten vagyunk akik úgy vélekedünk, hogy nem a választóknak kell felnőniük a politikusokhoz hanem a tisztelt politikusi gárdának kell felnőni... azokhoz a posztokhoz amelyekre ácsingóznak.

Mindössze csak az összes általam ismert internetes blogoló társaság és valamennyi hozzászóló van más véleményen.

kuszkusz1 2013.12.27. 16:42:21

@Erő e-meló:

"a gazdái."

Márminthogy a Bajnai gazdái, merthogy ilyenek vannak nekije.

???

Namost az a gond, hogy én az orbáni diadaljelentésekből - melyeket van szerencsém olvasni - egy árva szót sem vagyok képes elhinni.
Ha tényleg javulna a helyzet az nagyon jó lenne. De nem tudom elképzelni, hogy javulna mert mitől tenne ilyet a helyzet?

grani 2013.12.27. 17:35:35

@Valóraváltógép: A royalistákkal kapcsolatban lehet, hogy melléfognék, de hát jó pénzért akár azt is. Szóval megdumáltuk. Jobb-liberális párt ? De mi lesz a balliberálisokkal ? Mármint ha csatlakozni akarnak? Még egyszer annyi pénz ?

Erő e-meló 2013.12.27. 18:08:48

@kuszkusz1:
Bajnaiban semmi önállóság, egy megcsinált ember, a programot és a pénzt hozzá készen kapja, sőt még a helyzetbe hozását is külföldről intézik

Charles Gáti a futtatója, ő hajtja fel neki az alapítványi pénzeket + a nagyhatalmi támogatást (Clintonnét például biztosan ő állította hadrendbe, pechjére gutaütést kapott a banya)

Tehát akkor hol is tartottunk a politikai ABC-ben?

tamas11 2013.12.28. 00:42:25

@Erő e-meló:
Akkor inkább írj a Charles Gati blogjába.

Erő e-meló 2013.12.28. 10:12:43

@tamas11:
Azt nem lehet kommentelni, pedig jutott eszembe számtalan szebbnél szebb gondolat
süti beállítások módosítása