1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.09. 19:03 HaFr

Milyen is egy polgári párt?

Mindenekelőtt polgárok hozták létre. Olyanok tehát, akik a lehetőségeikhez képest adnak az (anyagi, szellemi és erkölcsi) autonómiájukra. Olyanok, akik az átlagnál jobban törődnek a közjóval (hiszen politikai szervezetet hoztak létre egy közjó koncepció érdekében -- ha az mindjárt ki is merül a kollektivista közjó fogalommal szembeni küzdelemben). Olyanok, akik az átlagnál ma éppen bátrabbak is, bár váltig nem hiszik el, hogy megint olyan országban élnek, ahol bátorságra van szükség a politizáláshoz. Olyanok, akik ettől eltekintve sem akarnak bármilyen földön élni, és nemcsak nem tartják ideálisnak, amit most maguk körül látnak, de tenni is akarnak ellene, méghozzá a maguk erejéből, értelméből és szívéből. Magunk közt szólva, már ez utóbbi is megkülönbözteti őket az országlakosok túlnyomó részétől. Nem biztos, hogy mindezzel messzire jutnak, mindazonáltal úgy gondolják, az elmondottak már épp elegek egy olyan sírfelirathoz, amely kiemeli majd őket a köztemető többi lakói közül. Ami valami nekik (ha egy csöppnyi hellén vérrel is vegyesek), és elég nagy ajándék az utódaiknak.

Ezen felül egy polgár és a pártja nem korruptak, mert a polgár olyan, hogy sokkal többre becsüli a saját és a politikai közege integritását, minthogy megfertőzze azt ebül szerzett, silány tulajdonnal és silány eszmékkel. (Nota bene, a polgár innen ismerszik meg.) A polgár és pártja büszke szegény a haramiák közt. Miközben polgári is a proletárok közt. Szóval, mindent összevetve, egy ilyen párt klassz dolog.

Egy polgári párt amatőr: polgárokból áll, polgári elveket vall, és a polgárok ízlése szerint cselekszik. Sikere nagyban függ az ország polgáriasodásának lehetőségeitől. Nem járhat sokkal annak előtte, ezért jelen esetben hosszú távra kell terveznie. Tagjai szükségképpen szeretik a nemzetüket, különben nem foglalkoznának vele, és főleg nem foglalkoznának vele a közeli nyereség minden reménye nélkül -- ezt akár minden nímand az eszébe is vésheti. Szeretik a nemzetet, bár sose vallanák be mentálhigiénés okok miatt.

Persze mindent lehet jobban csinálni. Főleg a partvonalról. Mindenkit biztatok, merjen bejönni a pályára. Mutassa meg magát. Bizonyítsa be, hogy nem az, akinek a pályáról látszik. Élje ki a tehetségét. Egyszer él.

Egyszer él.

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr535683502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almodhi 2013.12.09. 20:06:49

Ez kicsit patetikus, és nagyon szimpatikus :-).

Tyreo 2013.12.09. 20:24:52

Nagyon jó meglátás. A baj az, hogy kevés ilyen ember van az országban jelen pillanatban, ráadásul akik mégis ilyenek azok szét vannak szóródva különböző kisebb-nagyobb csoportokban.

leponex 2013.12.09. 22:47:57

Kedves HaFr!
Máris együtt csúszkálnék veled, ahogy kiir barátunk fölföstött téged a politikai palettára elébb, de mit tud kezdeni egy pógárféle e finom distinkcióval:

"és nemcsak nem tartják ideálisnak, amit most maguk körül látnak, de tenni is akarnak ellene, méghozzá a maguk erejéből, értelméből és szívéből. Magunk közt szólva, már ez utóbbi is megkülönbözteti őket az országlakosok túlnyomó részétől. "

Egyszer megkérdeztek egy tíz éve Indiában élő tudósembert, milyenek hát az indiaiak?
Azt nem tudom, én ismerek néhány százat, ők ilyenek meg olyanok ...

Lehet, hogy a Centrálból ezt így látod, hogy az 'országlakosok' túlnyomó része nem felel meg 'magatok közt mondva' a kifinomult konzervatív mércédnek itt vidéken.
Lelked rajta kedves filozófusunk, de ne csodálkozz, hogy bőven el fogtok férni a pályán, még cserepadra sem lesz szükség.
Egyszer majd látogass el kicsit távolabbra, lesz meglepi :)

toportyánzsóti 2013.12.10. 07:10:02

@leponex: Szánalmasabb vagy mint 1 pintérsms okoska.

Hidvégi Mihály 2013.12.10. 07:10:33

@leponex: Nem igaz, már megint fertőzni próbálsz, közöttünk, magyarok között is sok nemes érzületű van, ne feledd, több a jó ember, mint a gazember. Ok, Ok, sokat kell tanulniuk, hogy ne legyenek olyan félrevezetettek, mint te, de sok polgára van, s még több lehet ennek az országnak is, az erkölcs hosszú távon kiiktathatatlan.

Orbán, a kisember mindent megtesz, hogy száműzze az erkölcsöt, nem fog neki sikerülni. S te ennek a gazembernek a szekerét tolod...

altjeno 2013.12.10. 09:39:04

@Hidvégi Mihály: szerintem itt most lepinex arra probal ravilagitani, hogy nehez ugy valakin segiteni, hogy kozben lehulyezed meg akkor is ha az! mar csak az eszmeid befogadasanak elosegitese miatt sem kell ugy mondatot kezdeni, hogyaszongya: Figyelj hulyegyerek elmondom mi van... egyepkent en messzemenokig egyetertek hafr baratunkkal, de ez szerintem se kell

Lexa56 2013.12.10. 09:39:16

Ad lepo: kényszeresen jár más fészkébe piszkítani, mint a szarka tojást rakni. Pedig saját fészkében is van elég piszok, amit tovább lehetne gyarapítani. Az egyetlen módszer a kimoderálás mellett a teljes ignorálás.

altjeno 2013.12.10. 09:39:39

egyepkent=egyebkent

panelburzsuj 2013.12.10. 10:02:26

"A polgár és pártja büszke szegény a haramiák közt. Miközben polgári is a proletárok közt."

Ez a polgár nem rokona a marginális értelmiségi famíliának? :)

panelburzsuj 2013.12.10. 10:11:11

@Lexa56:
A szarka fényes tárgyakat hord a fészkébe. Ha a megkívánt tárgy emberé, akkor "lop".

A kakukk meg kisebb énekesmadarak fészkébe tojik, és velük nevelteti fel a csemetéit.

Lehet, hogy a Quimby kavart meg végleg:

ez egy elbaszott karnevál

ide mindenki csak szarni jár

senki nem fizet

a vécéér

Hidvégi Mihály 2013.12.10. 10:19:19

@altjeno: Igazad van, de ki az, akit soha nem ragadnak el az indulatok, ki az, aki a tuttit igazán megmondja.

Senki. Mindenki emberből van, mindenki mond, mondhat olyat, amit nem egészen úgy gondol. Mondhatom azt, hogy a magyarok hülyék, buták, ostobák s mondhatom azt, hogy szorgosak, igazságszeretők, és okosak?

Mindkettő helytálló lehet, nézzük hát a dolgokat távlatokban. Mire akarunk kilyukadni, mi a cél?

Erős, polgári Magyarország!

Adam Ant 2013.12.10. 11:03:58

@leponex: Két egyforma ember nincs, de igenis vannak olyan jellemző vonások, amelyek egyes csoportokat jellemeznek, úgyhogy az indiai példa kicsit sántít, annál is inkább, mert jól láthatóan passzív a magyar lakosság egy része politikai szempontból, ha máshol nem, akkor az országos választási részvételen ez szépen meg is látszik. Nem állítom, hogy ezek az emberek nem szeretik a hazájukat, dehogy felemelhetnék a hátsójukat és legalább annyit megtehetnének, hogy elfáradnak szavazni, nemcsak a mindenkori kormányt szidják, az biztos.

panelburzsuj 2013.12.10. 11:16:44

@leponex:
Egy pap bácsi egyszer úgy hallotta, hogy Magyarország fellélegzésének egyik legnagyobb akadálya a fullasztó államadósság. És ez a pap bácsi úgy döntött, hogy akkor ő az életművéért kapott kitüntetéssel járó pénzdíjat fölajánlja az államadósság csökkentésére. És másokat is felszólít, hogy kövessék az útját, és tehetségükhöz/szerencséjükhöz - (az ő fogalmi rendszerében talán: áldottságukhoz...) - képest adakozzanak.

A papbácsi felajánlása óta a magasabb jövedelmű magyarokra a számítások szerint mintegy 500 milliárd forint adóelengedés-áldás szállt.

Nézz utána, hogy ebből mennyi került a papbácsi adománya mellé.

Lexa56 2013.12.10. 11:21:32

@panelburzsuj: igazad van, ornitológiai tévedés, ami a lényeget nem érinti. Annál szomorúbb, mert a madarakat amúgy elég jól ismerem. Freud bátyánk biztos kitalálná, hogy mi az elszólás oka. Kösz a kiigazítást.

panelburzsuj 2013.12.10. 11:41:41

@Lexa56:
Nem akarnék freudi tollakkal ékeskedni, de azért teszek egy tippet, hogy mi az a jelenség, aminek a felismerése az érzelmeidet fölgomolyítva elhomályosította a madártani tisztánlátást: az ősi magyar virtus, a POTYÁZÁS Leponex mintájú bejelentkezése.

2013.12.10. 13:08:10

szerintem először a demokrácia fogalmát kellene tisztázni, mert ami most van az nem az
polgári pártnak csak azon belül van értelme

Sweet And Full Of Grace 2013.12.10. 14:23:10

@altjeno:

"nehez ugy valakin segiteni, hogy kozben lehulyezed meg akkor is ha az! mar csak az eszmeid befogadasanak elosegitese miatt sem kell ugy mondatot kezdeni, hogyaszongya: Figyelj hulyegyerek elmondom mi van"

Ellenben ennek elmellőzése sokat rontana a szerző és a többi hasonszőrű bohóc szórakoztatóértékén.

Evoke 2013.12.10. 14:25:38

@leponex: Kedves leponex! Egyszer kifejthetnéd egy posztban, hogy te mit gondolsz, hogyan, mi módon és hova kellene az országnak eljutni. Várjuk a gondolataidat, jó munkát!

Evoke 2013.12.10. 14:28:53

@panelburzsuj: Kutyából nem lesz szalonna, bár ritka kivételek akadnak.

Lexa56 2013.12.10. 15:48:57

@Evoke: nem teszi, mert akkor őt is lehetne fikázni, ezt pedig jobb tenni mint elszenvedni

leponex 2013.12.10. 17:20:42

:)
Most egy kisebb érzelmi gomolyodásba regresszáltam, miféle potyázás mintázata lettem hirtelen ...

leponex 2013.12.10. 17:33:31

@panelburzsuj:
"Egy pap bácsi egyszer úgy hallotta, hogy Magyarország fellélegzésének egyik legnagyobb akadálya a fullasztó államadósság."

Igaza van.
De.
Lajosakárhány barátunk egy másik blogon írta egykor, hogy a fidesz az önsorsrontásban verhetetlen ...
És tényleg, olyan mérhetetlen ostobaságokra képesek, hogy blogot lehetne nyitni belőlük.
Vagy egy új pártot alapítani.

Ez az államadósságcsökkentő számla az egyik kiemelkedő ökörségük, egy valamire való ellenzék minden parlamenti ülésnapon érdeklődne a folyószámla aktuális egyenlegéről.

Hogy szarka-e vagy kakukk-e, esetleg egyéb ornitológiai tévedés, netán kutyaszalonna-e vagyok most, aztat nem tudhassam ;-)

leponex 2013.12.10. 18:04:12

@Lexa56: "Ad lepo: kényszeresen jár más fészkébe piszkítani"

Érdekes hozzáállást takarhat ez a dorgálásod. Szerinted mindenki járjon a szívének kedves blogjára kommentelni, és ott ajnározzák a bloggazdát meg egymást, a 'Mi Hazánk Fészkébe' szelíd kötözködéssel 'piszkító' alávaló meghatározatlan ornitológiai objektum meg hessenjen innét, mert különben a kimoderálás plusz ignorálás konzervatív goelro-terv leszen megvalósításba helyezve egyszerre gonosz aknamunkáját meghiúsítani;-)

Én, ha blogot írnék, bezony inkább igényelném a kritikai kommenteket, AZOKBÓL esetleg
kiderülhetnek a gyönge pontjaim.
A lelkes fanklub sápitozásai a kakukkszarkák elhajkurászására meg kifejezetten zavarna ...
Mostan meg vagyok bántódva ...

panelburzsuj 2013.12.10. 18:17:57

@leponex:
Meghatározlak, ha ennyire kéred:

Másfészkébe nyögveszaró hájas hímkakukk.

(igyekezetem minden attribútumodat beépíteni, de szólj, ha valamit mégis kifelejtettem)

A pártalapítást nem egészen értem: szerintem a Fideszt pont a népfrontos (ld. még: Tovaris Éceszgéber Pozsgai... ) telhetetlenség tette ilyen borsóagyú dínóvá. Puszta személyes lojalitási alapon minden párthulladékot, minden arra igényt tartó szirszar embert (ld. még: megélhetési politikus) magába olvasztott.

Feleségem tanár: Mezey György elvtárstól Rózsika Arankáig ível az a szellemi baldachin, amely alatt megadatott eddigi pályáját megfutnia.

Mi a fenét akarsz te ebből a moslékból még újrahasznosítani?

panelburzsuj 2013.12.10. 18:25:03

@leponex:
Hát ez valahogy úgy lehet, hogy érdemi kritikának indulsz a magosba, de útközbe valahogy annyira elragad a Pegazus, hogy borzalmas favicekkel aládúcolt gúnyiratként kászálódsz le róla.

leponex 2013.12.10. 19:07:39

@panelburzsuj:
Szikár meghatározásodat természetesen tudomásul veszem, ez is egy vélemény, bár a kétbites attributumszámlálódat bátran növeld meg;-)

"Mi a fenét akarsz te ebből a moslékból még újrahasznosítani?"

Vélem, hogy nem a baldachinos bekezdésre gondolsz, marad a PKP.
Nekem ennél sokkal megértőbb a véleményem a kezdeményezésről, HaFr barátunk projektmenedzseri tevékenységét viszont ölég gyöngének látom.

"Hát ez valahogy úgy lehet,"

Lehet :-)
Alkalmazkodik a hímkakukk a környezethez.

Bár nem tudom, miféle érdemi kritikát lehetne megalkotni a K.kiáltvány2-höz?
Bánatom fokozódik ... :(

panelburzsuj 2013.12.10. 19:30:12

@leponex:
Hibásan vélsz, mert hagyod, hogy az oldalszélbe kerülő paci beszéljen belőled.

De összefoglalom neked: milyen pártot vágynál előhalászni a Fidesz feliratú moslékosdézsából?

explanatus 2013.12.10. 19:44:19

Milyen is egy (választó)polgár?

Alapvetően kétféle. Az egyik él választópolgári jogával, a másik nem. Mindenekelőtt azonban az egyik is, meg a másik is megélt tapasztalatai alapján teszi, amit tesz.

Ha mondjuk olyan ember, aki látott már cseresznyefát, és miután beválasztotta a „vidék megmentőjét” nem csoda, ha arra gondol, hogy akinek az jutott vidékfejlesztés címén eszébe, hogy Chiléből importáljon cseresznyét, az azért teszi ezt mert ez a zseniális módszer akkor juthatott eszébe, mikor valószínűleg olyan mennyiségű cseresznyét vett magához folyékony halmazállapotban, hogy csupán ennyit tudott kiadni az agya.

Ha egy másik nem is kis rangot viselő honatya, arra használja fel választói felhatalmazását, hogy kedvenc sportjának (nem foci, vadászat) kereteit bővítse énekesmadarak puskavégrekapásával és ezt törvényerőre próbálja emelni, akkor nem csoda, hogy a választási kedv mégha meg is lenne, de a választhatók köre miatt inkább beáll a hagyjatok engem ezzel békében egyre szélesedő táborba, vagy azt mondja én emeltelek trónra, tehát le is taszíthatlak.

Valahogy így folytak el ciklusaink, és a szavazási hajlandóság is, hol trónra emeléssel, hol „trónfosztással”.

A választópolgár tehát jól felfogott érdekét nézi, amikor X-el. Ha úgy látja azzal ér eredményt, hogy tapsol, hát tapsol. A választópolgár nem akar sokat, csak megélni, és ha jólfizető munkahelyek hiányában a rezsicsökkentés számára megoldás, hát élteti a rezsicsökkentőket. Cselekvése ok okozati összefüggés, nem kell mélyebb értelmet keresni benne.

A választópolgár nincs abban a helyzetben, hogy keressen magának elvárásainak megfelelő képviselőt, csak a szavazólapon szereplők közül választhat, és hiába mondaná, mondjuk Józsinak vagy Marikának te lennél szívem választottja, amikor Józsi meg Marika azt mondja neki, hagyjál engem békén ezzel, van nekem ezer más bajom.

Akkor eljutottunk a ki legyen kérdéshez. A ki legyen megválaszolása egyszerű. Egy párt embere. Pártonkívüli is lehetne, de a tapasztalat az, hogy esélye egyenlő a lottóötössel.

Szóval, a választópolgár szeret választani és képes kellemetlenségeket is magára vállalni. Persze van az a fajta választópolgár, akinek bizony jól jön egy kis tüzelő. Persze, hogy szemét dolog, de az a választópolgár, aki ezzel él valószínűleg nincs más választása. No, ez a szemét dolog.

Nézzünk kicsit szét hol hogyan csinálják. Legutóbb épp ott volt választás ahonnan a multik idejönnek hozzánk, hogy gyarmati bérekkel dógoztassanak bennünket. Ha a multik hazájában hibátlanul mennének a dolgok, akkor nem alakulnának ott új pártok időről időre. Most nem merülnénk ebbe - az újpártalakításba- mélyebben csupán egyet emelnénk ki. Alternative für Deutschland.

Igen, itt meg alternatíva Magyarországért, igaz nem szó szerint.
A Polgári Konzervatív Párt igenis alternatíva. Persze csak akkor, ha a még szavazni eljárók is úgy gondolják majd, meg azok is akik beleuntak a be nem váltott ígéretekbe és az ígéretek ismételt ígérgetésébe.

Ha lennének szónoki képességeim, akkor most valami olyat mondanék: Emberek, választópolgárok, és nemválasztópolgárok megjelent az Alternatíva, éljetek vele. Mivel azonban nem vagyok szónok,csak annyit mondanék, emberek nem kéne újragondolni közös dolgaikat?

(írhattam volna még 1703 karaktert, de nem írtam :))))

leponex 2013.12.10. 20:22:44

@panelburzsuj:
"Hibásan vélsz"

Kedves Feleségedet érdemes lenne felkérned kommentjeid lektorálására:)

Mosogatás közben leesett a tantusz, miféle kakukknak vizionálhattál ...

Bloggazdánkkal párban foghatnád magadat a kordé elé, lovat célzol de bakot lősz, ha fideszkakukknak nézel :)

Abbéli véleményemet sose lepleztem, hogy közel-jelenkori hazai garnitúránkból Orbánt vélem egyedül komolyan vehető politikusnak, nem emlékszem, hogy a fideszt különösebben sztároltam volna.
Oszt milyen fidesztojást tojtam volna épp ide?
Csalódtam benned, elvtárs ...

panelburzsuj 2013.12.10. 20:34:16

@leponex:
Ja hogy annyi volt az egész poénod, hogy a Fideszből akár több PKP-ra való hülye is kitelne? ...

Nagy az én hitem - hiába rongyolod magad itt hónapok óta, én még mindig föntebb kerestem a nagyszerű verbális ütés nyomait... :((

panelburzsuj 2013.12.10. 20:35:31

@leponex:
Orbánon nem veszünk össze - tokostul-vonóstul tied lehet.

leponex 2013.12.10. 21:05:08

@panelburzsuj:
Dehogy, inkább az, hogy lehetne egy fidesz is a PKP-ból, de hát ahhoz egy újabb Orbán kellene :)

Aki keres, talál ...
Nagy hiteddel hegyek garmadáját nyargaltathatnád a tengerbe - ehelyett itt lapítasz, várva hogy HaFr barátunk széket toljon alád, és a következő háromnyelvűjén már öten lessétek a pogácsarablókat :(

explanatus 2013.12.10. 23:04:35

Elvenni mástól azért szoktak, hogy az övék legyen. Ha az ember (lelkiekben, vagy anyagiakban) nem elég erős, akkor rávetemedik ocsmányságokra.

Van egy kategória, amikor úgy veszünk el másoktól, hogy azzal nem gyarapodunk, mert pusztán a károkozás szándéka vezérel és ezért (se lelkiekkel se anyagiakkal) nem indokolható.

Amikor olyat veszünk el embertársunktól, amivel senki se gyarapszik, csupán a megcélzott személy károsodik, az bűn.

Ez a kategória a Rufmord. Bár van magyar kifejezés is rá, az azonban nem adja vissza azt a brutalitást mit német megfelelője.

Hogy hogy jutott ez most eszembe? Pont karácsony előtt?

Hát, a pogácsarablókról.

Istenem, biztosan éhesek voltak, vagy csak nagyon szeretik a pogácsát.

tamas11 2013.12.11. 13:06:03

@Lexa56:
Lepo olyan, mint az a diák, aki önéletrajz gyanánt az órarendet adja be... Arra senki nem mondhatja hogy nem jó, vagy, hogy életidegen.
Az értelmes felügyelők az utolsó pillanatig elfogadják, mert ebből látszik, miféle eszköz a destrukció. Nem egy szín a palettán, hanem, hogy fessünk, avagy ne!
Sokszor, sokan eltanácsoltuk már őt - oda se neki. Mindenképpeni Orbánizmusával egy élő anakronizmus itt, aki mégsem Anakreon.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.11. 13:12:25

@tamas11: leponex (szigúran kis kezdőbetűvel) nem árt a légynek sem. Nemhogy egy király pártnak.

leponex 2013.12.11. 13:18:04

@HaFr:
Kedves Péter!
Örülök, hogy legalább beláttad, nem ártanék én senkinek sem :)
Szép Ünnepeket!
Ölel: leponex

Lexa56 2013.12.11. 18:04:08

@tamas11: igen, igazad van. A válasz csak újabb válaszra ingerli, talán még inkább, mint ha válasz nélkül marad. Sokféle ember van, és van, aki tényleg a destrukcióban leli örömét. Én nem mennék olyan blogra vitatkozni, aminek hangvételével nem értek egyet. Igaz, én nem is akarok senkit meggyőzni az igazamról. Azt viszont elvárom, hogy békén hagyjanak ... Igaz, eddig ennek ellenkezőjére nem történt próbálkozás.

egyetmondok 2013.12.12. 00:42:03

Hogy milyen egy polgári párt ma Magyarországon ? Elsősorban radikális, hiszen a volt szovjet blokk legrandabb posztkommunista kormányának az ellenzéke.
süti beállítások módosítása