1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.10.22. 06:54 HaFr

Irány a zsákutca (egy egyszerű poszt)

Amikor a politikai taktika (remélhetőleg nem stratégia) abból indul ki, hogy a választók képlékenyek, mint a gyurma. A kormány október 23-ája nyilván arról fog szólni, hogy a rezsicsökkentést meg kell védeni, szükség van a szabadságharcunkra a baloldali EU bürokraták és magyar kiszolgálóik ellen, ami Nagy Imre a Pesti Srác volt tegnap, az ma Orbán, tankok = bankok (joviálisan zárójelbe rakva, mert hát mégse teljesen igaz ez, de éppen eléggé) stb. Amint mondottam, remélem, nem illeszkedik ez a blődség távlatos politikai stratégiába, hanem csak a néphülyítést szolgálja. De lehet-e büntetlenül hülyíteni a népet, anélkül, konkrétan, hogy meghülyülne? Folytatható-e ez a politikai érdekeknek alávetett mentalitás csorbítás, a mérföldkövek felszedése, a karók naponta történő áthelyezése, a terméketlen lázasság? Folytatható-e a kétharmados lehetőség elvesztegetése? Folytatható-e ez az egyharmad?

Persze, hogy folytatható. A politikai elitünk sosem ismert kegyelmet.

Ez egy egyszerű poszt. Nincs benne semmi, amit ne tudnánk. Sőt van, aki többet is tudni vél. Hogy ez a lényegünk. Danse macabre.

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr905591751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saga 2013.10.22. 09:29:31

Einstein: Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.

Hát úgy tűnik mi ezt évszázadok óta képesek vagyunk művelni és nincs belőle elegünk.

panelburzsuj 2013.10.22. 09:35:26

@Saga:
Hát ez attól is függ azért, hogy mit tekintesz "változatlan" eredménynek.

Mert hogy a magyar etnikumú népesség, meg a Magyarok országa azért egyre kisebb-kisebb hányadát teszi ki a "világnak".

panelburzsuj 2013.10.22. 09:39:47

@panelburzsuj:
(Specializáltabb "teljestménymércéket" - katonai, gazdasági, tudományos, vagy éppen focieredményeket - még nem is latolgatva...)

Lexa56 2013.10.22. 09:40:32

@Saga: akinek elege van belőle, megpróbál mást tenni, de ez elhanyagolható kisebbség. Egyébként jogos a két pont.

aszterixagall 2013.10.22. 10:27:25

Ha igazán jó napjuk lesz a srácoknak, akkor a rezsicsökkentés mellett a hatósági húsárak megvédéséről hallhatunk. Asszem ez Rogán legújabb zseniális ötlete.

Husz_János_Puszita 2013.10.22. 15:22:25

"De lehet-e büntetlenül hülyíteni a népet, anélkül, konkrétan, hogy meghülyülne? "

A nap mondata.

leponex 2013.10.22. 16:07:27

" Sőt van, aki többet is tudni vél."

Bizony, kedves HaFr, van aki tényleg többet tud a megszokott mélabúdnál:

@Shenpen:
"És itt megint visszatérünk oda, hogy szegényebb, a nemzetközi hierarchiában alul levő országokat gazdaságilag nem a saját elitje kormányoz, hanem a nemzetközi gazdasági centrumok, a saját elitek maximum kiszolgálnak."

Tudsz ezzel a mondattal valamit kezdeni, kedves HaFr?

Mármint a szokásos etatista önszolgasorba vágyó sablonjaidon kívül?

(Kommentelőnktől:)
" Ez meg nyilván nem fog a népnek tetszeni, mert akkor így a társadalmi felelősségvállalás sem lesz meg. Tehát: elitellenes, plebejus etatizmus. "

egyetmondok 2013.10.22. 16:55:56

@leponex:
Azért lehet mit kezdeni az idézettel:
" @Shenpen:
"És itt megint visszatérünk oda, hogy szegényebb, a nemzetközi hierarchiában alul levő országokat gazdaságilag nem a saját elitje kormányoz, hanem a nemzetközi gazdasági centrumok, a saját elitek maximum kiszolgálnak." --

a kommentelő nyilván nem Magyarországra gondol. Talán máshol,más országra ez igaz is lehet,persze még az sem magyarázná a helyi elit,az országhoz tartozó elit által vitt olyan betegen etatista politikát,mint ami itt van.
A "plebejus etatizmus" nagyon érdekes fordulat,jó lenne,ha ezt a kifejtené,aki úgy hiszi,hogy ilyen létezik,és ugyanis azt hiszem,hogy ilyen nincsen.

nevetőharmadik 2013.10.22. 19:12:42

@egyetmondok: Hát igen. A Lepó által idézett szöveg sajnos eltakarja azt (és ezáltal válik a mi esetünkben hazugsággá), hogy semmit nem ér nekünk a saját elit kormányzása, ha ez a saját elit szar. Az, hogy saját, még nem önérték. Attól, hogy mást nem engedek a szobám közepére szarni, még én is a klotyóba pottyantom az enyémet.

leponex 2013.10.22. 19:54:50

@egyetmondok:
@Shenpen remek kommentek sorát írta HaFr barátunk előző posztjaihoz, éppenséggel Magyarországra (is) gondolva :)

2013.10.15. 23:43
HaFr
Konzervativizmus és szabadság

leponex 2013.10.22. 20:13:12

"De lehet-e büntetlenül hülyíteni a népet, anélkül, konkrétan, hogy meghülyülne? "

Visszakérdezhetek, kedves Hafr?

Lehet-é büntetlenül hülyítened posztjaid sokaságán e szomorú pórnépet az ötszáz éve önként vállalt szolgaságával, a teljes politikai elit alkalmatlanságával, a 'tudjuk hogy a politikusok korruptak' végtelenül poppppulista lózungjával, a teljes reménytelenséggel?

Csak, mert nem akarnak semmiképp Népgyűlni , meg konzervatív-liberális-(keresztyény?) forradalmat csinálni a Te egyedül üdvözítő elképzelésed szerint?

Mert csalódtál Bajnaiban, az Egyetlen Utolsó Konzervatív Reménységben?

Persze akinek Stephen King a tanácsadója, attól ez nem is olyan borzalmas produkció.-)

És folytatható, abban bizonyosak lehetünk, akárhány harmaddal is :)
Hajrá kedves HaFr!

PS:
Ó, persze én nem értek semmit abból, amit írsz, meg csak tolom a csövön, ami kifér rajta.
Csak utánad, kedves HaFr, szigorúan a posztjaid követve.
:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.10.22. 20:39:40

@leponex: Hó bakker te nagyon frusztrált vagy, esetleg pénzt is kapsz érte. Kezdem úgy érezni magam, mint az utca szépe (ezért hála), akit egy szatír követ, állandóan a sliccét gombolgatván. Haggyá má, szokd meg h nem vagyunk azonos hullámhosszon, törődj bele, menj az Új emberhez kommentelni. Nem fogom kielégíteni a vágyaidat, és előbb-utóbb távoltartási végzést kérek ellened.

2013.10.22. 21:11:55

Nem értem,hogy lehet hülyébbé tenni az amúgy is szellemi fogyatékosokat?
Ez minimum egy Nobel lenne.

egyetmondok 2013.10.22. 21:24:14

@leponex:
Aki úgy vélné,hogy 1990 után a magyar elit kezében a magyar állam nem volt az állami szuverenitás teljes és hibátlan birtokában,az téved,s ezzel nem lehetséges magyarázni azt az etatizmust,ami ma itt tombol.

leponex 2013.10.22. 21:36:28

@HaFr:
Mintha Te lennél frusztrált, pénzt meg biztosan csak Te kapsz ezért kettőnk közül:)

Ez a szatírkodós poén nem illik hozzád, (már ha tényleg filozófus is lennél, nem csak egy megcsalatott bajnaifan :) )

De kedves Béndek Péter!

Nyilvánosan blogolsz, én meg messze az elvárható udvariassági keretek között kommentelek, egy szörnyelmes orbándiktatúrában ez nem kis bátorság részemről, legalább ezt méltányold, plíííz!

"Nem fogom kielégíteni a vágyaidat, és előbb-utóbb távoltartási végzést kérek ellened. "

Ne tedd kérlek, se ezt, se azt, ha kérhetem e búbánatos enszolgaságom igájában senyvedvén ...
(Tán csak nem a 'keresztyény' alapjaidra való hallomásozás miatt lettél ily mísz rám?)

panelburzsuj 2013.10.22. 21:47:54

@leponex:

Te, ez a Leponex nem valami ágypoloska-nemzetség neve?

Vagy hasonló sunnyogó vérszívóé?

leponex 2013.10.22. 21:58:45

@panelburzsuj:
Csak ne poénkodj a leponexxel, még szükséged lehet rá.

panelburzsuj 2013.10.22. 22:26:22

@leponex:
Szóval ez a névválasztás afféle mimikri?

Ahogy a hernyó feneke kígyónak öltözik?

"Vigyázz velem, mer harapok!"

leponex 2013.10.23. 00:13:03

@panelburzsuj:
Mimi mimikri?
Szóval már a hernyóra is szemet vetettél??
Érik neked az a leponex :))

leponex 2013.10.23. 00:21:13

@egyetmondok:
"nem lehetséges magyarázni azt az etatizmust,ami ma itt tombol."

Szerintem sem lehet ezzel magyarázni, de hát van, akinek ez a mániája, régebben aknamunka meg aláásás volt a menő, most az etatizmus.
Tombol, tombol, oszt majd megunja, mint édes pici lányocskám volt vala anno.

muscas01 2013.10.23. 02:15:32

Nem lesz zsákutca. Annál sokkal ügyesebb a mai elit. Zsákutca 2018-ban lesz, viszont akkora, amire nem is gondoltak volna...

muscas01 2013.10.23. 02:18:56

Nemhogy kétharmad, 10 % alá esnek majd. Az igazán hívők maradnak (és az sok, kb 20 % a Jobbikkal együtt). Így összességében 17-18 % lesz. És akkor, majd akkor, újra hergelni kezdik az országot. De akkor már nem fog menni...

egyetmondok 2013.10.23. 11:59:36

@leponex:
Tévedsz. Most ez a mánia a jobboldalon.Az aknamunka,az aláásás,stb. Erre alapozva könnyebben lehet ugyanis eladni az etatizmust,mint állameszmét.

almodhi 2013.10.23. 17:58:55

@leponex:

"Ó, persze én nem értek semmit abból, amit írsz, meg csak tolom a csövön, ami kifér rajta."

mitagadás...

leponex 2013.10.23. 21:08:41

@egyetmondok:

Kíváncsi lennék, hány embert találsz, akinek etatista állameszményt adtak el mostanság :)

( valld be, egy pici mosoly csak kerekedett szád sarkában egy ilyen echte hafr-os bölcsességen :-)

tamas11 2013.10.24. 10:28:27

@leponex:
az etatista állameszményt nem adják el, mert nem piaci termék: nincs igazi választék belőle... Viszont lenyomni a torkokon - az sokaknál sikerül, mindig is. Szóval EGYETMONDOK-nál eufemizmus csupán az "eladás" kifejezés.

egyetmondok 2013.10.24. 11:20:21

@leponex:
Az etatizmust itt 2000től a két nagy pártunk nagyjából a felnőtt magyar lakosság bőven több mint a felének sikerrel eladta. Ami@tamas11: 2000től elkezdődött,az zajlik ma is,s ha van verseny a két nagy párt között,akkor az semmi másból nem áll,mint e termék értékesítési technikái közötti versenyből.
Ilyen értelemben a 90es évek egészen más volt,mint ami 2000től létezik.

@tamas11
Az etatista állameszme éppen annyira falat se,amit le lehetne a torkon nyomni,de ha már valami képet akarnánk ehhez a fogalomhoz kapcsolni,akkor szerintem az árucikk inkább megfelelő: állami osztogatással szó szerint megvásárolni a lakosságot,szerintem ez helyes megállapítás.

leponex 2013.10.24. 12:54:25

@egyetmondok:
legalább @Shenpen barátunk kommentjeit olvasd el, talán azokon elmélázol, miért nincs értelme ennek az 'etatista' halandzsának ...

Értem én, hogy valamivel meg kell magyarázni, miért nem tolonganak a vevők HaFr barátunk politikapiaci standja előtt :)

egyetmondok 2013.10.24. 13:32:27

@leponex:
Arra gondolsz,amiben az általad idézett szövegrész szerepel:
"És itt megint visszatérünk oda, hogy szegényebb, a nemzetközi hierarchiában alul levő országokat gazdaságilag nem a saját elitje kormányoz, hanem a nemzetközi gazdasági centrumok, a saját elitek maximum kiszolgálnak." --

oké,olvastam,ez az aminek (esetleg?) az a végkövetkeztetése, hogy

"Ez meg nyilván nem fog a népnek tetszeni, mert akkor így a társadalmi felelősségvállalás sem lesz meg. Tehát: elitellenes, plebejus etatizmus. " --

ha jól emlékszem jeleztem neked,hogy ezzel így én nem tudok egyetérteni,ha ti. bárki ezzel gondolná magyarázni,indokoltnak vélni az etatizmust. Ha jól emlékszem azt is jeleztem neked,hogy ez a "plebejus etatizmus" szerintem fából vaskarika,szerintem elitellenes etatizmus nem is létezik,már ha a tényleg jó kommentekkel jelentkező Shenpen a plebejus etatizmus alatt az elitellenes etatizmust értené. (Ha jól emlékszem azt írtam neked,hogy jó lenne,ha ez a fordulat bővebb kifejtésre kerülne a szerezője által.)

Értem én,hogy valamivel magyaráznia kell a fidesz tábornak a saját tomboló,társadalom ellenes etatizmusát,de szerintem ebben Shenpen kommentelő nem tud neked (se) segíteni.

leponex 2013.10.24. 14:24:44

@egyetmondok:
"Értem én,hogy valamivel magyaráznia kell a fidesz tábornak a saját tomboló,társadalom ellenes etatizmusát,de szerintem ebben Shenpen kommentelő nem tud neked (se) segíteni.
"

:))
Ebben kétségtelenül nem tudna segíteni, még ha lenne is ilyen ;-)

Abban viszont talán Neked is tudna segíteni hogy ez a primitív-sablon etatista halandzsát tényleg érdemes lenne felváltani valami értelmes megközelítéssel.
Tudod, ami nem csak magyarázni, hanem először megérteni akarja a valóságot.
Ezt a megérteni akaró attitűdöt hiányolom kedves bloggazdánk szomorkáiból is.

Shenpen barátunk például ezt teszi.

egyetmondok 2013.10.24. 14:30:03

@leponex:
És mi lenne az etatizmus helyett az az értelmes megközelítés ? Olyat azért mégse csináljunk az etatizmus fogalmával,hogy najó,hát persze etatizmus az van, nagyon is van,szinte már semmi sincsen,csak ez: majd az állam,az állam,az állam....,de ejnyemá...ez olyan sablonos,mondjuk azt, hogy a kormányzat nem etatista. De az, etatista,tudjuk, tudjuk pontosan,hogy az,de ne mondjuk már...

No,mit javasolsz helyette,hogy mégse kelljen elhazudni az egészet ?

leponex 2013.10.24. 14:47:47

@egyetmondok:
Nem tudom, én egy egyszerű mezei vidéki kommer vagyok, aki néha ámulattal olvas AlDio meg Shenpen, ... kommenteket , felüdülésképp meg HaFr posztokat :)

leponex 2013.10.24. 14:54:23

@egyetmondok:
"És mi lenne az etatizmus helyett az az értelmes megközelítés ? "

lásd 'Konzervativizmus és szabadság' ;-)

egyetmondok 2013.10.24. 14:59:09

@leponex:
Helyes,én is vidéki vagyok,mezei kommerke,és én is ámulok olykor tőlem sokkal műveltebb,okosabb kommenteket olvasván.
Szóval,nem tudok mást mondani,mint hogy tombol az etatizmus. Az öngondokodás,az egyéni felelősségvállalás,a szerintem a magyarságban igenis létező spontán,egyéni és közösségi erők,kreativitások tudatos kormányzati pusztítása. S nem tudok mást se mondani,mint hogy a legnagyobb ellenzéki erő,az Mszp ezzel láthatóan nem kíván foglalkozni.

egyetmondok 2013.10.24. 15:00:45

@leponex:
Hát,ennek nagyon örülnék,hogy Te is így a konzervativizmus és szabadság...:-))) Komolyan,minél többen ítéljük el a kormányzatot,annál könnyebb lesz változtatni a közügyeken.

leponex 2013.10.24. 16:52:07

@egyetmondok:
:)
Azért ha beleolvasol Shenpen barátunk hosszú kommentjeibe, egy kicsit talán árnyalódik a hafr-féle fundamentalista 'konzervativizmusról' vallott dogmatikád ;-)
Van időd, megvárunk!
Azért ha konkrétan bémutatnád a kormányzat tudatos pusztítását az öngondoskodást illetően ...
(remélem nem az államadósságból történő öngondoskodással jösz elő :)) )

egyetmondok 2013.10.24. 17:01:53

@leponex:
Én nem látok Shenpen barátunk kommentjeiben semmit,szó szerint semmit,amely ellentmondana bloggerünk,mondjuk így : politikai irányának.
Azt pedig szó szerint viccnek vélem,ha Te meg Shenpen valamiféle egységet alkotnátok bloggerünk "fundamentalizmusa" ellen...bár azt hiszel amit akarsz.

Konkrétan értelmetlen bemutatni neked bármit is,elég,ha azt mondom,amit a Tavares-féle uniós anyag kapcsán a blog szerző is rögzített: a jelentés helyes,igaza van.
S ha az helyesen rögzíti a jelenkori hazai közjogi,történelmi állapotot,akkor nincsen szükség különösebb részletezésre.

leponex 2013.10.24. 17:15:27

@egyetmondok:
Semmiféle egységben nem vagyok Shenpennel, mindössze érvelése, felfogása világos, egyenes, szerintem helytálló.
HaFr barátunk meg kijelent, oszt annyi.

Neki Bajnai volt a titkos reménysége a konzervatív-liberális-... forradalma élére. Bokros pénzügyérrel és Mesterházy frakcióvezetővel megtámogatva.

És szemed se rebben: HaFr ne hülyéskedj, velük akarsz konzervatív fordulatot Magyarországon?
HaFr leírta, tehát ez így helyes.

Én meg vagyok az etatista.-)

"Konkrétan értelmetlen bemutatni neked bármit is,elég,ha azt mondom,amit a Tavares-féle uniós anyag kapcsán a blog szerző is rögzített: a jelentés helyes,igaza van."

'Lenyűgöző' érvelés, ilyenkor szoktam megadni magamat :)

egyetmondok 2013.10.24. 21:49:15

@leponex:
Amikor Bajnai bejelentkezett,magam is elhittem,hogy az mszphez képest valami értékelhető irányt vesz. S miért ne konzervatívat ? Nem így lett,ez van.

Bokros több,mint egy évtizede képvisel jobboldali,konzervatív gazdaságpolitikát,s ha a fidesz szó szerint nem csinálja ki Dávid Ibolyát,akkor abból a párosból lehetett volna tényleg jobboldali konzervatív párt is,erős.Bokros így,egyedül persze kevés,nem miniszterelnök típus,de hogy igaza van,az kétségtelen.

A Tavares - anyag,de nem csak az,vannak hazai anyagok is, szerintem is megadásra kéne kényszerítsen bárkit,aki meri vállalni,hogy belegondoljon alaposan azokba a rendkívül súlyos alkotmányos,közjogi problémákba, amelyeket ezek felvetnek. Nem is csodálom a Te megadásodat,ezek ellen érvelni a Fidesz mellett,az valóban szánalmas. Nincsen is érvelés,inkább csak "politikai kommunikáció" van,s mint tudjuk az a jobboldalon maga a hazugság.

leponex 2013.10.24. 22:02:15

@egyetmondok:
"Nincsen is érvelés,inkább csak "politikai kommunikáció" van"

Valóban, a szánalmas 'tavares-vita' semmiféle konkrét érvekkel nem is igyekezett alátámasztani 'jelentését', nem ok nélkül igyekeznek fű alatt elfeledkezni róla, kínos volt ez mindenki számára.
De az első nagy roham, a média elhalálozása körül dettó.

De hát ezek egy idő után hitvitává válnak, ahogy az államadósságból magánnyugdíjfelhalmozást deficites költségvetésnél megfinanszírozni 'magántulajdonban lévő magánmegtakarításként' értelmezni.
Az internet mindent elbír :)

egyetmondok 2013.10.24. 22:48:43

@leponex:
Az nem hitvita kérdése, hogy mi az alkotmányosság. Az sem,hogy mi a magántulajdon, s azt még az államadósság egyébként valóban nagy ügye sem teszi nem magántulajdonná. De abban igazad van,hogy az internet,a kormányszóvivői pult + a fideszes politikai kommunikáció ezekről mindent elbír. Bármely hazudozást.

leponex 2013.10.24. 23:36:50

@egyetmondok:
"Az nem hitvita kérdése, hogy mi az alkotmányosság. "
Nem, és az érvényben lévő Alkotmány alapján alkották meg az újat. Abszolút alkotmányosan.
Néhány uniós kifogásnak megfelelően alakítottak rajta, senki nem állítja (komolyan), hogy ne lenne legitim.
Hogy ne lenne alkotmányos.

"Az sem,hogy mi a magántulajdon,"
Senki magántulajdonát nem érte sérelem, még az unió szerint sem.
A sokat vitatott manyup esetében sem.

Vagy Te tudsz valami konkrétat?
Nos?

"az internet,a kormányszóvivői pult + a fideszes politikai kommunikáció ezekről mindent elbír. Bármely hazudozást."

Ahogy természetesen bárki másét.

egyetmondok 2013.10.25. 00:17:32

@leponex:
" Nem, és az érvényben lévő Alkotmány alapján alkották meg az újat. Abszolút alkotmányosan.
Néhány uniós kifogásnak megfelelően alakítottak rajta, senki nem állítja (komolyan), hogy ne lenne legitim. Hogy ne lenne alkotmányos. " ---

nem érted,nem is erről van szó. Legitim ? Szóba se hoztam ezt a kérdést. Ügyeskedj tovább,eddig gyenge.

leponex 2013.10.25. 01:03:03

@egyetmondok:
Ezt írtad:
"Az nem hitvita kérdése, hogy mi az alkotmányosság."

Én meg azt, hogy az érvényben lévő alkotmánynak megfelelően, tehát alkotmányos.

Akkor miről van szó abban hogy :

"belegondoljon alaposan azokba a rendkívül súlyos alkotmányos,közjogi problémákba,"

Sűlyos alkotmányos problémákra nem az alkotmány szerint kell 'belegondolni'?

Csak, mert én másmilyen Alkotmányt szeretnék ?

egyetmondok 2013.10.25. 09:32:07

@leponex:
Milyen más alkotmányosságot szeretnél,vagy szerettél volna az Alkotmány által rögzítetthez képest ? És más lett ez az alaptörvényi alkotmányosság,mint volt korábban, az Alkotmány idején ?
süti beállítások módosítása