1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.10.02. 17:23 HaFr

A bankcsata elveszett

1. Orbánék pénzügyi stratégiájában a devizahitelek kivezetése elsősorban a rezsim külső zsarolhatóságának csökkentése miatt lett volna fontos (és csak másodsorban a valutánk elinflálásához fűzött kétes érdekből), most, hogy ez nem tűnik járhatónak a forint megreccsenésétől való félelemben, a globális (vagy európai) érdekeket képviselő bankvilág lépéselőnybe került (noha természetesen fölényben volt mindig).

2. Európa integrálódni fog. Azokat a kormányzatokat, amelyek az érdekperiférián belül vagy a határán nem hajlandók erre (Magyarországé most ilyen), bele fogják kényszeríteni az integrációba, vagy megdöntik őket. Akkor érdektelenné válik, hogy Orbán éppen ezt kerülendő tartja minden körülmények között 3% alatt a hiányt, nem fogja tudni elkerülni akár a behódolást, akár a bukást. A Nyugatnak megérte eddig szemet hunyni Orbán rezsimje fölött, mert a kormányfő olyan csomagot nyomott le a magyarok torkán, miközben azok az imádattól részegen táncoltak és éljenezték, ami öt Bokrosnak is a dicséretére vált volna. Minden banki veszteséggel együtt (amit ráadásul be is hoznak az országnak nyújtott "piaci" hiteleiken) még mindig sokkal olcsóbbak vagyunk Merkelnek, mint Görögország. Talán még nyernek is a fene nagy szabadságharcunkon.

3. Magyarországot ugyanazok a bankok finanszírozzák, mint az IMF-et. A bankvilágtól való függetlenség illúzió, ahogy illúzió az ország függetlensége is mint olyan. És egyre drágább illúzió. (A legfüggetlenebbek akkor maradnánk, ha okosan integrálódnánk, de a felcsúti kultúra már megette ezt a lehetőséget.) A függetlenségünk utolsó morzsáit Matolcsy éppen most számolja fel a devizatartalékok forinthitelekbe fordításával egy teljesen elszámított gazdaságélénkítési projekt keretében. Az az igazság, hogy Matolcsy az utóbbi 25-30 év legnagyobb gazdasági kártevője (habár a mezőny erős), személyesen felelős a gazdasasági és pénzügyi, és legújabban a stratégiai pozícióink radikális romlásáért -- azért mondom, hogy személyesen, mert a főnöke nyilvánvalóan és még látványosabban analfabéta gazdasági kérdésekben, és az egyetlen ember, aki talán azt mondhatta volna neki, hogy nem, az Matolcsy lett volna. Magyarország most beszorult Matolcsy két farpofája közé, egyfelől fiskális, másfelől monetáris nyomás alatt van, a kormányzat mindkét nyomást a másik pozíciójának további aláásásával próbálja orvosolni, ráadásul a nyakunkon a választások ezzel az irreális költségvetéssel és a szervilis Vargával.

4. Nevetséges dolog tehát a függetlenséggel kampányolni, de mégis működni fog, mert a magyar nép nagyobbik része annyira felkészült gazdaságismeretből, mint egy lámpaoszlop. A probléma, hogy Orbán nem csak kihasználja ezt, de fixálni is akarja egy generációra.

5. Orbán menni fog, vagy így, vagy úgy. Csak úgy jöhetne jól ki ebből a térből, ha hirtelen 5%-ra ugrana a GDP növekedés, de mint tudjuk, ez nem olyasmi, ami csak úgy ugrál. Nálunk momentán jól strukturált lejtőn van.

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr605547873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2013.10.02. 18:11:43

„A mi víziónk tehát az irigyelt nemzet”- ezt írtad ma délelőtt 11.50-kor, 17.23-kor pedig már azt, hogy „Európa integrálódni fog”. Ezek szerint az irigyelt nemzet víziója csupán 6 órát és 33 percet élt? (Aljas, szemét disznó vagyok!!!) Nem értem, hogyan lehet egy nemzet „nemzetként irigyelt” egy integrált, vagyis a nemzeti létet de facto felszámoló Európában? Vagy ezek szerint az európai integráció nem lesz perfekt integráció, hanem megmarad a mai húzd meg-ereszd meg nemzeti kormányalkuk világa?

Szerintem a magyar nép igazán akkor válik akkor válhat irigyeltté, ha országa feloldódik az európai föderációban. Ez persze nem holnap lesz.

Őszintén szólva nem hiszem, hogy igaz, pontosabban működőképes lenne az, amit írsz, hogy az egoista és individualista magyarok rendkívüli innovációs erőt jelentenének, mert az innováció nem egyenlő az ötlettel. Az innováció az ötlet gondos végigvitele és e végigvitel során együtt kellene működi másokkal (ez elkerülhetetlen), éspedig úgy, hogy az együttműködők betartják az együttműködés szabályait. Mármost a magyarok nem is tudnak, vagy nem akarnak tudni ezekről a szabályokról, éppen azért, mert annyira szélsőségesen és kétségbeesetten egoisták, mert egoizmusra dresszírozta őket a környezetük, mióta a világon vannak. Ne feledd azt, hogy vizsgálatok szerint a magyarság 80%-a abban hisz, hogy előrejutni csak a többiek kárára lehet. Fel sem merül az bennük, hogy az érvényesülést együttműködéssel próbálják meg. Kapitalizmus pedig lehetetlen együttműködés nélkül.

Ki és hogyan hozza létre „a kapitalizmus szabályozott etikai környezetét” (ahogy a posztban fogalmazol)? Elvileg igazad van. Elvileg igaz az, hogy „a kapitalizmus az autonóm egyén és a koordinált társadalom filozófiája, amelyben az államnak -- jó esetben -- csak szolgálói szerep jut”, de hogyan juttatod el ide nem is az országot és az államot, hanem a magyar népet? Mik ennek a lépései? Mi garantálja, hogy ezek a lépések eredményt hoznak?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.10.02. 18:15:35

@Moin Moin: Nem írtam, h ehhez fel kell oldódnia, bár eltűnni el fog, hanem válik irigyeltté. Ilyen szélsőséges időket élünk. Garancia nincs semmire. Csak erőfeszítés. De tudod jól.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.10.02. 18:16:24

@Moin Moin: Ezért írtam, hogy az individualizmus és a rendszer (az implementáció) kettős spirálja --

egyetmondok 2013.10.02. 18:50:34

A történeti hűség kedvéért illik megjegyezni,hogy a Bokros-féle válságkezelő programnak semmi köze ahhoz,ami most történik.
Különösen abban az értelemben nincsen köze,hogy az,ezzel ellentétben sikeres volt,ez meg nettó brutál kudarc.

Az Uniót illetően én fontosnak tartanám,hogy amit a politika el kell végezzen ebben az országban,annak pont semmi köze ahhoz,hogy tagok vagyunk,vagy nem vagyunk tagok. Amit el kell végezni, az új magyar állam létrehozása,azért kell elvégezni,mert a 90-nel megnyílott történelmi esély arra,hogy ismét európai nemzetté legyünk,ennek hiányában nem válhat valósággá.

A gazdaságról: ha itt 5-6-7% gdp növekedés lenne sem változna semmi. Annak is egyre nagyobb részét zabálná fel ez az állam, s csinálna elképesztő szocializmus-szerű baromságokat a növekedés gyümölcsével,amelynek a vége - igen gyorsan - egy ujabb belföldi zuhanás lenne.

(A növekedési adattal vigyázni kell,az ugyanis a vártnál is jobb lehet jövőre,nem más okból,mint az itt működő nem magyar gazdaságból,amely a magyar statisztikát ugyan jelentősen szépítheti,de a magyar társadalom történelmi léptékű leszakadásán,amely a Fidesszel inkább zuhanás, mit sem változtatna.)

egyetmondok 2013.10.02. 20:33:57

@Moin Moin:
Az európai föderációban nem lehetséges feloldódni. Bármely közösség csak egy másik közösségben képes feloldódni,közjogi intézményben nem. Ez egyébként valóban fontos kérdés,és szerintem Európa jövője valójában ez a kérdés,és nem más: lehetséges-e az európai nemzet ?

Igen ez lehetséges,és szerintem ez az európai út,ráadásul nem a Közös Piac,majd az Unió óta,hanem sokkal-sokkal régebb óta,történelmi értelemben régóta.
S mert az európai nemzeteket csak politikai élmények hoztak létre,s tudnak csak ma is létrehozni,ezért a magyarság "eltűnése" egyáltalán nem reális forgatókönyv,mint ahogyan a németség,vagy hollandság eltűnése sem az.
Az Unió politikai elitjének az a feladata,hogy az uniós létezés demokratikus, népszuverenitáson nyugvó politikai intézményrendszerének egyre mélyebb legitimációt adjon,szerintem ez zajlik is.
Ezt kell folytatni,ebben kell bátornak lenni,s ha ebben van,tán gyorsabb haladás is,mint eddig,akkor lehet itt olyan európai nemzet,európai közösség,amely olyan politikai közösség,amelyben a sokféle közösségek tagjainak etnikai,kulturális,stb. identitásai egyáltalán nincsenek veszélyben.

A bolsevik hatalom eltűnésével megnyílt az út arra,hogy az alkotmányosság és jogállam minden európai nép esetében a politikai összetartozás és a nemzeti konszenzusok alapja legyen. Innen nincsen messze az európai nemzetté válás,nincsen messze mondom én, persze ez kb egy évszázados programot jelent minimum.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.02. 20:47:31

@Moin Moin:

"Kapitalizmus pedig lehetetlen együttműködés nélkül."

Kapitalizmus pedig lehetetlen önkéntes együttműködés nélkül.

FIFY

Mitzimackó 2013.10.02. 20:54:00

És Nagy Britania is csak azért ugrál, mert előnyöket és vezető szerepet akar, csinálják a műhisztit. Dehogy lépnek ők ki, alig várták a 60-as években, hogy beléphessenek a közös piacba, miután megszűnt a Brit Birodalom!

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.02. 21:23:25

@Mitzimackó:

A Közös Piac és az Európai Unió két különböző koncepció.

Kanada és Mexikó aláírt egy szabadkereskedelmi egyezményt (NAFTA) egy negyedszázaddal ezelőtt az USA-val. Attól még nem lépett egyik ország sem unióba az USA-val: nincs sem közös törvényhozásuk, sem közös végrehajtó hatalmuk, sem közös bíróságuk.

toportyánzsóti 2013.10.03. 08:16:48

Gazdasági teljesítményünk elvileg fél %-a az Unióénak,ép elme nem gondolhatja hogy majd ők fognak hozzánk igazodni.Ez az etatista etnokrácia csak akkor lenne működtethető,ha olajexportőrök lennénk.

toportyánzsóti 2013.10.03. 08:19:00

@egyetmondok: Sosem lesz 5-7% növekedés,az állam már előre felfalta.

I_Isti 2013.10.03. 09:52:35

Vannak a realitásnak morzsái, amit a fidesz és vezérkara jól érzékel, a probléma az, hogy a morzsa-darabkákból rossz, és torz képet raknak össze, ami pedig már nem a valóságot, hanem egy virtuális valóságot közvetít.

zsg? 2013.10.03. 13:42:59

"Orbán menni fog, vagy így, vagy úgy."

Ámen. Ha rajtam múlna, akkor úgy (futva, sőt menekülve, Lajossal meg a sleppjével együtt, egyirányú repólőjeggyel valami egzotikus országba).

Kármentő 2013.10.03. 13:43:44

...igen, egyszer menni fog. Majd...
Merthogy eddig 0 alternatíva akad. És ezen persze lehet hosszasan rágódni. De minek?

Sexual Harassment Panda 2013.10.03. 13:46:03

Szerintem nincs igaza a blogírónak.
Az eu idáig sem tudta "megállítani" a fideszt, tulajdonképpen sok volt a hűhó, és semmi sem történt.
Nincs monitoring, nem vontak meg támogatásokat, jön a pénz, a tavares-jelentésnek semmi szaknkciója nincs.
Nem fog ez változni jövőre sem.
Ha meg minden kötél szakad, egyszerűen kilép az euból, és kész.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2013.10.03. 13:51:38

Orbán 2014-ben újra miniszterelnök lesz,a Fidesz újra kétharmadot fog szerezni. A ciklus végén, 4 év kormányzás után Orbán megválasztatja magát köztársasági elnöknek. Ez lesz a jutalomjátéka. Öt évig pihen a Sándor-palotában, aztán 59 éves korában visszavonul a családjához. Gyönyörű befejezése lesz ez Orbán bámulatos politikai karrierjének.

A balliberális oldal 2014-ben meg fog semmisülni. Erre jobb, ha felkészültök, kedves ballibek.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2013.10.03. 13:58:24

@zsg?:

Orbán hatalmas győzelmet fog aratni 2014-ben. Nagyobbat, mint 2010-ben. Ez lesz az utolsó nagy csatája, és mindent bele fog adni. A Fidesz egységes és erős, Orbán karizmatikus vezető, és elszántabb, mint valaha.

A ballib oldal szétesett és nincs vezére.

A balliberis oldalnak vége. 2014-ben teljesen meg fogtok semlegesülni. 2010-ben politikai értemben lettetek tönkreverve, 2014 után viszont jön a bellibaris pártok gazdasági megsemmisítése is. 20 évig esélyetek sem lesz a visszatérésére.

Ámen.

Sexual Harassment Panda 2013.10.03. 13:59:11

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
Nagyjából gyetértek.
Nyerni fognak, nem lesz 2/3-ad, és nem fog végigmenni a következő ciklus.
Előrehozott választások lesznek.
Eu-ból nem lépünk ki.

tavolirokon 2013.10.03. 14:05:11

Halalaig uralkodni fog. Akkor is, ha kozben marginalizalodik az orszag es csokken az eletszinvonal. Mari neni a valasztasi evben megkapja a tizenvalahanyadikhavi nyugdijat, hatosagi aras lesz a csirkefarhat, es mar garantalt is a szavazat.

Ha mar nagyon szar lesz, akkor direkt nyerni hagyja valamelyik dilettans ellenzeki bohocot egy ciklusra, aki egyreszt elviszi a balhet a korrekciokert, masreszt minden rossz okozoja lesz utana jo ideig.

Ellenpontok 2013.10.03. 14:06:30

@poszt: jobban szeretem amikor filozofálsz, ebben a posztban több (szerintem) butaság van.

"noha természetesen fölényben volt mindig" - igen, ezért vágta meg Orbán a bankrendszert több száz milliárdra, ezért rabolta ki (de facto) még az anyavállalatikat is, ezért hagyja magát a bankszövetség három éve alázni.

"Európa integrálódni fog." - most éppen dezintegrálódik, helló. Egyébként az egész 2. pont hibás, zavaros. Speciel a németek qrvára mérgesek Orbánra (és mély megvetéssel nézik amit csinál), az a szerencséje hogy sokkal nagyobb bajaik vannak. És kevesebb opciójuk, mint azt a legtöbben hiszik.

"Az az igazság, hogy Matolcsy az utóbbi 25-30 év legnagyobb gazdasági kártevője" - na, ez így ebben a formában igaz. Persze épp azért van ott, ahol, mert hajlandó ezt a szerepet vinni.

5. pont - ez komoly? Orbánt leváltani mert nem megy a gazdaság? Ki?

felcsutisuttyo 2013.10.03. 14:06:50

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
Nagyjából gyetértek.
Nyerni fognak, nem lesz 2/3-ad, és nem fog végigmenni a következő ciklus.
Előrehozott választások lesznek.
Eu-ból nem lépünk ki.

Á NEM ,úgy lesz. A Nemzeti Gazember Bűnszövetkezet elcsalj a 2014 es választást...unána egy hét múlva FORRADALOM ÉS A DIKTATÚRA MEGDÖNTÉSE LESZ , VÉRES LESZÁMOLÁSSAL

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.10.03. 14:07:47

Minden magyarpartinak elemi erdeke, hogy a Nagy Kiserlet folytatodjon! Ezert kell Viktornak maradnia 2014-ben!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/10/a-nagy-kiserlet.html

zengjen a dalunk fajtárs 2013.10.03. 14:08:32

" vagy megdöntik őket"

Mint Dopeman és Bajnai a hungarocell játékbabát

Csak nehogy aztán őrájuk dőljön majd a végén!

ursus artos 2013.10.03. 14:09:13

Csak ugatjátok Orbánt.

movhu 2013.10.03. 14:19:09

"a magyar nép nagyobbik része annyira felkészült gazdaságismeretből, mint egy lámpaoszlop"

Ezért sem tudtunk lassan 25 éve kilépni a múltból...
A szomorú, hogy a Viktor gyerek ellenlábasai pont azzal a szocialista populista dolgokkal kampányolnak, ami ebben a mélységben tart bennünket, és van aki még mindig megkajálja.

Az igazi baj, hogy az alternatívák sem jobbak, marad a mocsárban dagonyázás így vagy úgy.

DezInf 2013.10.03. 14:20:54

@ursus artos:

Van aki ugatja, van akit meg megfizet:)))
Ugyi?

Most pontosan mit is ugatsz és mennyiért? :D

ursus artos 2013.10.03. 14:23:49

@DezInf: a te világodban csak fizetett kommerek vannak. Persze. Mert magadból indulsz ki.

Hunor Levente 2013.10.03. 14:30:36

@Sexual Harassment Panda: persze, hogy nincs igaza. a képzelgéseiről ír.

fehérfarkas 2013.10.03. 14:42:48

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

Ez a gond, a mentalitásotok: demokrácia és demokratikus választások helyett háborúnak tekintitek a politizlást, és tisztességes választással való győzelem helyett megsemmisíteni akarjátok a riválisaitok (akiket ellenségnek tartotok - és nem pedig demokratikus ellenfélnek).

És most már arra sem figyeltek, hogy a saját (2/3-dal meghozott) törvényeiteket betartsátok. Arra sem figyeltek, hogy az új választási törvényeitek, amelyik a láncszavazást törvényessé teszi csupán jövő januártól lép érvénybe. Ti már most alkalmaztátok. Így még a sajt törvényeiteket sem tartjátok be, nemhogy a korbbi parlamentek áltaql demokratikusan konszenzussal meghozottakat.

Azért jó a hozzád hasonlók hozzászólásai, mert nagyon jól látszik belőlük, hogy fogalmatok sincs arról mi is az a demokrácia.

Ellenpontok 2013.10.03. 14:44:59

@HaFr: lehengerlő az érvelés

Sexual Harassment Panda 2013.10.03. 14:46:09

@HaFr: Leírtad, de semmi értelme.
Ha nagyon megszorítják, kilép az euból, és kész.

Napkutya 2013.10.03. 14:47:40

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Szép és átgondolt kép. Valószínűleg, egyezik a meggyőződéseddel is.

B.szdmeg!!

MIBE fog ez kerülni NEKED, Anyádnak, a harmad unokatestvérednek és a nénikéd unokatestvérének????? A villamosvezetőnek, a tűzoltónak? A köcsög nyuggernek, aki tejen kenyéren és TESCO macskaeledelen él?
KI fogja kifizetni, ami ezzel jár, amikor ELFOGY még az is, amit megígértek????

Sőt! MIBE került mindez, alig négy év alatt EDDIG az országnak??? Feltuningoltuk a cimbiket, lett néhány tízezer kiszolgáltatott közmunkás, aki megtanult NYALNI a fiúknak?

Bravó fülkeforradalom!!!!
Szép tenyészete ez a hülyéknek!

Brix 2013.10.03. 14:50:33

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: A választók többsége kormányváltást akar. Más kérdés, hogy a Fidesz által, a saját érdekei szerint kidolgozott választási rendszerben egy fragmentált ellenzéknek lesz-e esélye kormányt váltani...
Bár most a választások esélyese elsősorban a Fidesz, de nem szabad elfelejteni, hogy amikor igazán sokan mentek el: 2002-ben, és 2006-ban, akkor a Fidesz mindig vereséget szenvedett.
Ha megmozdulnak azok az emberek, akik politikai pártokhoz kevésbé kötődnek , akkor a választás eredménye kiszámíthatatlan lesz.
Orbán bukni fog, a fő kérdés csak az, hogy 2014-ben, vagy 2018-ban jön el a választási vereség ideje.
Az eddigi " unortodox " gazdaságpolitika kudarcot vallott. Az ország évről évre lejjebb kerül az EU-n belül, az egy főre eső vásárlóerő-paritáson mért GDP-t tekintve.

Sexual Harassment Panda 2013.10.03. 14:52:11

@Brix: ugyan már!
Ne hazudjunk saját magunknak.
A többség nem akar kormányváltást.
A fidesz támogatottsága nagy.

Napkutya 2013.10.03. 14:55:47

@Sexual Harassment Panda: KI lép ki az EU-ból?

Össze tudott szedni x ezer választót, -de ez ahhoz NEM elég, hogy kilépjen az EU-ból.
Ennyire, talán nem hülye a Magyar.

A Nagyobbik baj az lenne, hogy akkor a cimboráknak SEM lenne min kaszálni, -elzáródna a pénzcsap, amiből nyúlni lehet.

Úgy rúgnák ki a hatalomból, keményen, sajnálat nélkül,mint macskát szarni.

KI a fasz gondolja, hogy ebben ORBÁN számít?

Megy a faszba, ha kell be is csukatják, családostul, ha nem folyik az EU-ból a pénz...

:)

Napkutya 2013.10.03. 15:09:13

@Sexual Harassment Panda: Tudod, ha a FIDESZ kiveszi a szőrös, kicsi ujjacskáját a fülekből, akkor többen HALLANI kezdenek.

Magyarországot, meg az mentse meg a Jóisten haragjától, hogy azok is tartsák el, akik szavaznak rá.

MERT AKKOR rettenetesen megszívja az, aki Magyarországon él.

Össze lehet szedni az összes hulladékot, akinek van szavazati joga, csak azzal az a baj, hogy NEM termel.

Akár a virsliért szavazó cigányról, akár a milliós fizetésű menedzserről beszélünk, EGYIK sem fogja eltartani a többséget, aki itt él.

Az egyik továbbra is a segélyéért nyavalyog, a másik meg kimegy az országból, ha tényleg adózni kell.

Ennyire hülye a fülkés???

laci_52 2013.10.03. 15:12:03

"Orbán menni fog, vagy így, vagy úgy"

Ez nem mond semmit, ha nem írja mellé a cikkírója, hogy mikor. Hiszen egyikünk sem él örökké.

Szerintem jövőre még simán győz, csak az nem biztos, lesz-e újra kétharmados többsége.

'18-ra viszont annyira el fog használódni, hogy egy jól megszervezett ellenzék legyőzheti.

movhu 2013.10.03. 15:12:07

@Brix: "A választók többsége kormányváltást akar"
A pártok támogatottsága még a bizonytalan szavazók körében sem egyértelműen ezt a képet mutatja.
Ehhez még hozzájön, hogy a második legerősebb jelenleg a Jobbik, azt pedig kétlem, hogy bármelyik oldal a két legerősebb közül a másikkal kíván közösen kormányozni, ehhez alapvető elveket kellene feladni mindkét oldalon.

movhu 2013.10.03. 15:15:43

@Napkutya: A (nettó)milliós fizetésű manager munkáltatója ma is még ugyanennyi milliót becsenget az államkasszába minden hónapban, majd a milliós fizetésű manager a maradék zsetonból ÁFA, Jövedéki adó és hasonló dolgokkal terhelt áruk formájában még további összeget fizet be. Ezzel mi a baj?

randomuser1 2013.10.03. 15:17:31

hát, még sose volt annyira rossz, h még rosszabb nem legyen
bízom akormányban
bízom az ellenzékben
bízom az utóbbi két évtized kontinuitásában
kocsi megtankolva, önélterajz monszterkomra feltöltve

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2013.10.03. 15:18:18

@Brix:

1. A választók többsége mindig, minden kormány idején elégedetlen és kormányváltást akar. Ez nem jelent semmit.

2.A "választók többségébe" beletartozik a Jobbik is a maga tizenvalahány százalékával.

3. A Fidesz népszerűsége két éves csúcsra emelkedett, Orbán népszerűsége is csúcson van.

fn.hir24.hu/itthon/2013/07/18/rekordon-orban-viktor-nepszerusege/

www.origo.hu/itthon/20130925-tarki-keteves-csucson-a-fidesz-tamogatottsaga.html

Napkutya 2013.10.03. 15:19:11

@laci_52: "'18-ra viszont annyira el fog használódni, hogy egy jól megszervezett ellenzék legyőzheti."

Az az ellenzék, a lakosokkal együtt, még vagy ÖTVEN évig fizeti a tartozásokat, miközben a nép, a SRÁCOK boltjaiban tejeli az ÁFA terheket, fizeti a sarcokat, netán, náluk is tankol, bankol.

EZ a cél.

Bravó fülkeforradalom!

Zseniális előrelátásról tesztek tanúbizonyságot!

Van az a mese a lóról, meg az emberről, akit a hátára vett...

Így.

TrollSlayer 2013.10.03. 15:20:17

@Brix: "A választók többsége kormányváltást akar." Ebben egyetértek, de tisztán látszik sem Bajnai, sem Mesterházy, sem senki a mostaniak közül nem elég hiteles/rátermett/karizmatikus vezető, h neki sikerüljön leváltania. De, egyszerű, mint a fizikai törvényszerűségek, ahol igény van, ott azt be is fogják tölteni, h egy "ismeretlen", vagy eddig még kevésbbé reflektorfénybe került vki, még nem tudni.

Szerintem 2014-ben OV megnyeri a választásokat, de a négy évet már nem tudja kihúzni. Mostani ciklusban láttunk mindent: jogállam eltiprását, egész ágazatok, elrablását, alaptörvénybe/kétharmados törvénybe írt rendszerbebetonozást, ám a gazdasággal nem tud mit kezdeni, ezen bukni fog. Olyan rossz helyzetben van az ország, h ilyen önmagukat is sarokba szorító gazdaságpolitikával, nem fognak még négy évet kihúzni.

@poszt: Ami meg az EU-ban való maradást illeti, nem fogják levágni az aranytojó tyúkot, mely jó kis pénzt jelent nekik, s ráadásul eu-s pénz nélkül ugyan mi a fene épülne/működne itt?
Hogy ők buktatnák meg? Nem, ez nem igaz, már lett volna rá alkalaom, s nem tették, nem is fogják mástól sem irtóznak jobban, mint h ennyire mélyen beavatkozanak egy ország beügyeibe.
Ha nem tetszik, ki lehet lépni: privatbankar.hu/makro/nem-tetszik-az-eu-kedves-magyarok-ki-lehet-lepni-260912

randomuser1 2013.10.03. 15:21:20

@movhu: h a menedzser se zabál többet mint a minimálbéres melós és ennyi
tízezrek éheznek, mert pár "menedzser" olyan jól él, h jódolgában nem tud mit kezdeni a pénzzel..

2013.10.03. 15:21:22

@Doomhammer: Minden magyarpartinak elemi erdeke, hogy a Nagy Kiserlet folytatodjon! Ezert kell Viktornak maradnia 2014-ben!"

Hát, ha így gondolod, akkor tényleg kalapács vagy.

2013.10.03. 15:25:13

@Sexual Harassment Panda: Ha nagyon megszorítják, kilép az euból, és kész. "
Aha, mert ez így megy...
Holnap nem tetszik ,kilépek. Oké; de akkor most fizesd vissza az Eu-tól kapott támogatásokat, az összes termékeden vám lesz, tehát az Audi is vámmal viszi be az autóit az EU-ba, és Széles is a csodamasináját. Szerinted az Audi meddig maradna itt?

Napkutya 2013.10.03. 15:26:53

@movhu: Az, hogy NEM teszi.

Lehet, hogy te ÖSSZESEN nem keresel annyit, amennyit egy multi kioszt a vezetőjének, autóhasználattal, üzemanyag kártyával, mobilhasználattal, juttatásokkal, orvosi ellátással, és lakhelytámogatással együtt.

E felett vannak a részvénybónuszok, alkalmazotti osztalékok.

Mellesleg: Te komolyan úgy gondolod, hogy ITT vásárol, és ITT takarít meg????

Egyrészt, már van mindene, másrészt az is ingyen van neki, ha kimegy három napra a bécsi karácsonyi vásárba...

Csak mondom...

2013.10.03. 15:28:32

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Orbán Viktor 2002-ben is győzelemre állt. A Tárki és Meridián szerint legalábbis.
Ja, ha megkérdeznek, kire savazok, a fideszt nevezném meg.

randomuser1 2013.10.03. 15:33:20

@Napkutya: ja, amúgy igen, bécsben egy szalamander cipő kiárusításon 50ájró, idehaza konstans 50 rongy
hehe, mondaná rá az ecceri paraszt és rendeli a cuccost vizával szlovák vebsoppban pesti pikpakkpontra kiszállítva.
végülis eu, vagy nem?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.10.03. 15:34:01

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: "Öt évig pihen a Sándor-palotában, aztán 59 éves korában visszavonul a családjához."

Dehogy is. Berlusconiként fog lógni a nyakunkon még sok-sok évtizedig.Hol hatalmon és akkor építhetjük neki a stadionokat, hol pedig ellenzékben, amikor azon dolgozik majd, hogy minél rosszabb legyen az országnak, hátha akkor újra hatalomra kerül. A jövő történelemkönyvében pedig egy sötét háttér előtt szedett mondatot kap majd.

DezInf 2013.10.03. 15:39:07

@ursus artos:

Nem csodálkozok azon, hogy érzékennyé váltál :)))
Nem szégyen az ha pénzért csinálod, max kényelmetlen kicsit, de ez legyen a te problémád :)

♔batyu♔ 2013.10.03. 15:41:09

"Azokat a kormányzatokat, amelyek az érdekperiférián belül vagy a határán nem hajlandók erre (Magyarországé most ilyen), bele fogják kényszeríteni az integrációba, vagy megdöntik őket."

Kik?

Napkutya 2013.10.03. 15:42:30

@Emmanuel Goldstein: No, akkor végre térjünk is vissza az alapproblémához: Ki akar lépni a legjobban támogatott Orbán szavazó az EU-ból, azért, hogy a Főnököt ki ne b.sszák a hatalomból????

Nem.

Menne a Politikus Srác a lecsóba! Sőt! Ez még csak a probléma legalja... (OK. Mondjuk a teteje) Egy jó szakértő, komoly szakmai tudással, nyelvekkel, fel fogja találni magát, bárhol Európában.

De mi lesz a nyírségi cigánnyal???

Át is kúrták, szavazni is elvitték, nem is kapott utána semmit...

♔batyu♔ 2013.10.03. 15:44:52

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Orbánnal valójában nem sokan vannak megelégedve, de mégis azért van óriási mázlija, mert Bajnai és Mesterházy áll vele szemben.

Ez két lúzer, szerintem még egy autóeladást sem bíznál rájuk, nem hogy egy országot. Orbánra azért simán.

Napkutya 2013.10.03. 15:46:50

@Napkutya: Ja, és neki kellene fenntartani a lepusztuló társadalmat. Hiszen, még keresőképes.

Elárulom, addig fog tartani a FIDESZ-iránti hat virslis lelkesedése, amíg a beteg anyját fel nem teszik egy 24 hónapos várólistára a kórházban....

randomuser1 2013.10.03. 15:48:10

@Napkutya: hát, nem is én szaladgálok négyévente igánybejelenteni, piros v narisárga színű szopóálarcot szeretnék-e viselni a következő négy évben :)

megint 2013.10.03. 15:48:29

Én azért nem lennék olyan biztos abban, hogy Orbán menni fog, de abban sem, hogy máshol képzettebbek az emberek a gazdasági kérdésekben, inkább arról lehet szó, hogy máshol nem ilyen dilettáns az ellenzék mint itt. Baloldalhoz legközelebb az LMP áll, a többi nemhogy tettek de még szavak szintjén sem képes az lenni. Nem tudom ki jön még Dopeman után, talán Pákó fog énekelni a következő együtt gyűlésen?

♔batyu♔ 2013.10.03. 15:49:25

@Napkutya: Ez az Orbán ki akar lépni az EU-ból kb. akkora ballibsi marhaság, mint az, hogy van a jobboldal és a demokratikus oldal.

Nem kilépni éri meg, hanem a bentmaradás mellett a legtöbb lehetőséget kiaknázni.

Pontosan ezt csinálta anno Horthy, később Kádár és mindkettő sikeres is volt.

A ballibsik azért nem sikeresek, mert valami statikus dolognak gondolják ezt, pedig ők éppen kádártól tanulhatnának.

Napkutya 2013.10.03. 15:50:03

@Emmanuel Goldstein: Ez most MI? Vagy MIRE válasz?

Melyik is a TE álarcod?

Napkutya 2013.10.03. 15:51:52

@♔batyu♔: Persze. A Cimborák pénzének kétharmada EBBŐL van.

A Ballibsik meg hiába éhesek, MOST a Cimboráknak áll a zászló!

Szamiz67 2013.10.03. 15:54:22

@Sexual Harassment Panda:

Úgy néz ki, hogy a döntési helyzet előbb-utóbb eljön.
A. verzió: Szűk integráció a német, francia, skandináv országokkal ( a déli, balkáni országok...?)
B. verzió: Ukrajna előttünk jár ezen az úton, ott Kína megvett 3 millió hektár termőföldet, de Görögországból is megvásárolt már pár szigetet, kikötőt.

Ennyi, nincs érdemi C verzió, csak még maszatolunk, kampányolunk, harcolunk pár évet, leépítjük magunkat addig, amíg már nem lesz érdemes velünk kínlódni az A verzió keretében, akkor majd elleszünk a bolgárokkal, görögökkel a B verzióban.

jogalany 2013.10.03. 15:55:55

Igen, O.V. 2014 -ben nyerni fog, nem nagy, de fölénnyel.
Ha április 6 -án lesznek a választások, addigra lefolyik a petróleum a rezsiszámlák nyomán és mindenki rájuk szavaz. Közben meg lelővik az ellenzéki riposztokat az ország ellenesség tényeivel, melyeket az ellenzék csinált.
a kérdés már csak 2018, vagy előtte mi lesz?
A nép az istenadta nép, meg meghúzza magát és lapul. Hogy a nép szobrot döntsön? ugyan már hiszen még festeni sem mer.

notib 2013.10.03. 15:56:23

HaFr: álmodozás az élet megrontója...

a mostani Bajnai-tündöklés és a baloldal töketlenkedései után úgy gondolod, hogy Orbán menni fog ???

és ha megy (menne), ettől az "ellenzék"-től várható érdemi változás ???

ennyire még Te sem lehetsz egybites...

zsg? 2013.10.03. 15:58:25

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

Vonzódásod a karizmatikus apafigurákhoz letagadhatatlan, orbán imádatod mellett a nickneved is erről tanuskodik. Elváltak a szüleid gyerekkorodban és anyu nevelt?

Orbán menni fog és akkor te árván maradsz. És kereshetsz magadnak új követnivaló ikont, akinek feltétlenül hódolhatsz. Mert azt nem feltételezem rólad, hogy netán önálló gondolataid keletkeznek és leválsz (az éppen aktuális) pártról.

Az ostoba ballibezésre meg kár billenyűt pazarolnom, mert a te világképed úgysem ismer olyat, hogy valaki nem függ valakin, vagy valamin, netán önálló gondolatai vannak.

randomuser1 2013.10.03. 16:00:33

@Napkutya: az, amelyik neked kedvesebb :)

jogalany 2013.10.03. 16:00:56

@Napkutya:
várólisták, 62 ezer fő, / max 2 év.
Vagyis évente 30 ezer, ez négy év alatt max 120 ezer fő, mit számít, a 8 millió szavazói számnál?
Megfigyeltem, hogy az emberek sokszor még akkor sem hiszik, hogy a hibák nem rendszer specifikusak, ha ép Őket éri a bürokrácia ostora. Mert teljesen mindegy ki van hatalmon, a betegek sorsa nem változik. Az egyik vizit díjat vezetne be , a másik a szenvedést teszi évekre stabillá.

Szamiz67 2013.10.03. 16:01:18

@♔batyu♔: A 'kilépéshez' (ahogy most kinéz) nem kell semmit sem csinálnia, mert ha létrejön a szorosabban integrált belső mag, akkor a külső, lazább körben lévő EU-s országok (akik nagy része a problémás, eladósodott lesz) körül, mögül szép lassan elfogy a levegő (a pénzügyi támogatás), mert azt a belső körre fogják koncentrálni.

Napkutya 2013.10.03. 16:01:34

@jogalany: A nép nem a saját helyzetétől hülyül meg. Azt tűri.

Ha kibabrálnak a testvérével, az anyjával, az apjával, a gyerekével, attól viszont kegyetlenül meghülyül.

Most ezzel játszik a kormány.

Hiába 500 forinttal olcsóbb a villany, ha NINCS mit a hűtőbe rakni. Hiába 1000 forinttal olcsóbb a gáz, ha 5000 forinttal drágább az élelmiszer.

Napkutya 2013.10.03. 16:03:49

@Emmanuel Goldstein: NEKEM olyan mindegy!

A lényeg, hogy TE belenyugodtál abba, hogy hordod.

randomuser1 2013.10.03. 16:12:16

@Napkutya: lol, miért, van más verzió? minél feljebb vagy a szociális létrán, annál kevesebbet köll nyelj.
de egyébiránt, iyen a világ...

Napkutya 2013.10.03. 16:24:04

@Emmanuel Goldstein: Hát, erre sem vennék mérget!

Kevesebbet szopatnak, de TÖBB szálon.
A munkahelyedet meg így-is úgy is félted.

Szóval, nagyon egyszerűen: Ha csak te tudsz harangot önteni, a harangöntő gyárban, akkor NYUGODTAN elküldheted akár a főnöködet is a bánatos picsába, mert te maradsz, ő repül.

Ez bárhol igaz. Kivéve a vezetőket. Ott, ez mindig menet közben derül ki...

MACISAJT 2013.10.03. 16:29:35

". Orbán menni fog, vagy így, vagy úgy. "

Igaz.
Vagy így vagy úgy..:)
Már csak az a kérdés amire választ várnék:esetleg tipp is van arra hogy MIKOR?:P

2018,2022,2204 ?:)

I_Isti 2013.10.03. 16:30:38

@MACISAJT: én megmondom neked a tutit, amire akár mérget is vehetsz: előbb, vagy utóbb.

randomuser1 2013.10.03. 16:36:46

@Napkutya: férfiasan bevallom, már elveszítettem a fonalat, legyen neked igazad, szívesen egyetértek bárkivel ha fizet érte :)

megint 2013.10.03. 16:37:56

Nagyon úgy néz ki, hogy 2018 előtt nem fog, nem értem, hogy miért hagyják ki az elemzők a képletből a jobbikot, mert hiába is győzné le minimálisan az ellenzék a fideszt(amire nem sok esély van), a jobbikkal együtt bármit le fog tudni szavazni, még szövetkezniük sem kell. És akkor az LMP-ről még nem is beszéltem.

Napkutya 2013.10.03. 16:41:46

@Emmanuel Goldstein: Legyen közös pártunk!

Jogot a békáknak!!! Éljenek a gólyák!

s 2013.10.03. 16:43:15

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Az Ámen a végén arra utalt, hogy ez inkább fohász, mint bármi egyéb. Ennyire kell erősíteni a hiteteket?

s 2013.10.03. 16:45:05

@tavolirokon: "Halalaig uralkodni fog."

Haláláig fog uralkodni. Mennyire más, és mégis mennyire ugyan az. Nem?

♔batyu♔ 2013.10.03. 16:45:43

@Szamiz67: Sokan nem értik, szerintem te sem, hogy egy ország EU béli sikeressége, pontosabban az, hogy mennyire hasznos tagja az EU-nak nem azon múlik, mennyire szolgálatkészen akar integrálódni.

Sikeres EU-t egészséges gazdaságú országok képesek alkotni, A. Merkel épp ezt ismerte fel, amikor nem integrációról, hanem nemzetállamok szövetségéről beszélt.

Egy hiányokkal küzdő, adósságokból vegetáló, leépülőben lévő ország nem jó EU tag. Orbán azzal tesz a legtöbbet sikeres EU tagságunkért, hogy pozitívre fordítja a GDP-t, persze a Gyurcsányék féle gigantikus hitelek és államháztartási hiányok nélkül.

Azonban ha te teljesítményre törekszel és ezért kirugdosol pár olyan multit, akiknek Gyurcsányék, Bajnaiék olcsón eladták a piacot, akkor azok mindent el fognak követni, hogy eltűnj a hatalomból, EU ellenes vagy, diktátor vagy, antiszemita vagy.

Te pedig naponta tehetsz hitet a holokauszt ellen, meg lehet nézni, Orbánék milliárdban már hol tartanak (film, emlékmű, zsidó szervezetek támogatása), a napi zsolozsmákról már nem is szólva.
Erre Gyurcsányéknak nem volt szükségük és ennek ellenére Orbánék még mindig a rossz fiúk.

NekemNemEzKell 2013.10.03. 16:46:04

A blogíró olyasmiket állít nagy magabiztossággal,amely témákról a régi tagok is folyamatosan elmélkednek, vitatkoznak.Például:" Európa integrálódni fog." Na persze, feltehetően majd 40-50 év múlva, s ehhez semmi köze sincs Orbánnak.Kivéve, persze, ha valaki azt nem nevezi integrálásnak, hogy van két rész európa, egy szegény, meg egy gazdag.Az elmúlt évek gazdasági történései megmutatták, nagyon messze még az integrált Európa.( Amelyben többé kevésbé, hasonló vásárlóerővel él minden, értsd: MINDEN tagállam!)

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.03. 16:49:10

Jah,orbán menni fog (lol),majd jön helyette a libás+szaházy+gyurcsótány trió:D
Akkor lesz majd gazdasági felllendülés,megint lesz -8% gdp!Hajrá!Minden héten buziparádéval!

s 2013.10.03. 16:53:14

@Emmanuel Goldstein: Aranyam a zokniban.

Ez is fontos, nem is tudom, miért felejtetted ki.

panelburzsuj 2013.10.03. 16:55:29

@wanker cunt:

Jones gazda má szar, ő má vissza se jön?

s 2013.10.03. 16:56:06

@♔batyu♔: Az ott élők, a kibaszott, fizethetetlen adósságaik miatt.

orbánt ti fogjátok fellógatni. Mi csak nézni fogjuk, aki meg nagyobb paraszt, az még tapsikolni is fog hozzá. Jelenleg nem tudom megígérni 100%-ra, hogy például én nem . . .

♔batyu♔ 2013.10.03. 16:58:11

@NekemNemEzKell: Szerintem ez abból fakad, hogy a komancs felfogás szerint a Varsói Szerződés sikeres volt és fontos volt az érzelmi oldala is. A hazai ballibsik az EU-t afféle VSZ-nek fogják fel, ahol úgy is kell viselkedni, mint a VSZ esetében. Ebben partnerek a radikális kommunistákból lett nyugati liberálisok is, akiket valamikor a SZU támogatott és akiket most a multik támogatnak. Meg lehet nézni, a hazaiak mögött is Sorosék pénze áll.

Ők azt mondják, pld., ha bántod a külfüldit (pld. kiszorítod a belföldi piacról) akkor te EU ellenes vagy. (Mint ahogy, ha te kritizálsz újságíróként valami kemény volt komcsi hazai seggfejet és az zsidó, akkor nem érvelni fog, hanem antiszemita leszel).

♔batyu♔ 2013.10.03. 16:59:59

@s: Az a gond haver, hogy zilált lelkiállapotod neked van, nem nekem, így ki kellene bontanod, pontosan mit is vársz tőlem, mire reagáltál.

Persze ha Orbánozni akarsz, hagyd a francba.

s 2013.10.03. 17:03:47

@♔batyu♔: Hát . . . én orbánra sem bíztam. Ti igen, de én nem.

s 2013.10.03. 17:06:38

@♔batyu♔:
""Azokat a kormányzatokat, amelyek az érdekperiférián belül vagy a határán nem hajlandók erre (Magyarországé most ilyen), bele fogják kényszeríteni az integrációba, vagy megdöntik őket."

Kik? "

A kik kérdésre jön a válasz, hogy:

Az ott élők, a kibaszott, fizethetetlen adósságaik miatt.

orbánt ti fogjátok fellógatni. Mi csak nézni fogjuk, aki meg nagyobb paraszt, az még tapsikolni is fog hozzá. Jelenleg nem tudom megígérni 100%-ra, hogy például én nem . . .

Remélem, így kilassítva érthetőbb lett. :-)

♔batyu♔ 2013.10.03. 17:08:35

@s: Nem nagyon értem mi a problémád. Orbánnak megvannak a kis hülyeségei, saját stadion a WC-jébe lehetőleg kisvasúttal, újabban rákapott a holokauszt témára is, bár ez lehet kényszer, de ha valaki reálisan gondolkodik nincs ma alternatívája. Bajnai, Mesterházy a hátuk mögött állókkal különösen nem azok.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.03. 17:10:08

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
Szegényeknek már csak a hit maradt, azt hiszik ha sokat mantrázzák a neten, hogy ők győznek, akkor az így is lesz. Nagyon ezotérikésak a csávók.. vagy mi :D

♔batyu♔ 2013.10.03. 17:10:54

@s: Az kizárt, hiszen az adósság az egyik esetben sem fizetődik ki.

Akkor már inkább egy forradalom, de szerintem ennyire nem lesz rossz a helyzet. Forradalmárokhoz azért elég széleskörű kilátástalanság kell.

s 2013.10.03. 17:14:08

@♔batyu♔: Tudod kitől hallottam azt előzőleg, hogy nincs alternatíva? Hornéktól, a 98-as perecelésük előtt. Aztán kiderült, hogy volt alternatíva. Én addig sem hittem a túlzott magabiztosságban, de azóta aztán különösen nem. Mindig van alternatíva. Csak nem mindig látszik előre olyan kurva jól. De azért ott van az.

randomuser1 2013.10.03. 17:16:34

@s: zoknim még van, de aranyam...

Szamiz67 2013.10.03. 17:16:45

@♔batyu♔:
@♔batyu♔: Sokan nem értik, hogy éppen elég ha kifejtik a véleményüket, simán személyeskedés nélkül, az érvelés, a gondolatok minősége nem lesz erősebb, ha személyeskedéssel keveredik, sőt...
Én nem beszéltem Gyurcsányról ,Bajnairól, minek nyomod rám ezt a témát, a hozzászólásomnak köze nem volt hozzájuk?!
Az ilyen jelzőknek mint az országok szolgálatkészsége, mi köze a reál gazdasági folyamatokhoz?
A Fideszre szavaztam 2010-ben, de én egyelőre nem látom, hogy a remélt általános adóterhelés csökkentésében és a közszféra (eü., önkorm.) reformjában előrelépés történt volna. Az Orbán kormány csak az Mnyp vagyon eltüntetésével tudta hozni az elmúlt 3 évet, de az államadósság és az adósságszolgálat nem csökkent, a beruházási mutatók pedig siralmasak.
A szoros belső EU integráció tulajdonképpen annak beismerése, hogy nem lehet valami közös és egységes, amelynek az alkotó elemei (az egyes országok gazdaságpolitikája, pénzügyei) ennyire eltérő pályán mozognak. Egy új, szűkített EU jön létre és ha tovább nő a szegénység a hozzánk hasonló periféria országokban, akkor a schengeni határok is visszaállhatnak, mondjuk az osztrák határra. Ezen a szinten csak olyan országok tudnak kívülállóként sikeresek maradni, akik valamilyen specifikus természeti (Norvégia) , vagy gazdasági (Svájc) tőkével, tartalékkal rendelkeznek.

s 2013.10.03. 17:23:25

@♔batyu♔: Az itteniek (magyarok) adósságát nem itt (Magyarországon) kezelik. Ezek nem belső adósságok nagyrészt. Vannak persze hülyék, akik magyar állampapírt vesznek magyar állampolgár létükre, de devizahitelesek is vannak, a teljesen idiótákkal ne foglalkozzunk.
A magán- és vállalati adósságok rekord szinten vannak. A torkunk a hitelezők markában van, és mint te is bizonyára tudod, az állam nem áll nyerésre a pénzügyi világgal szemben. Ezt akarja elhitetni mindenkivel, de nem ez a helyzet. A szorult helyzetünkön csak egy jól működő gazdaság tudna segíteni, de a gazdaságot jelenleg kétélű fejszével baszkodják szerteszét.
Egy híg fossal teli tartályhajón sodródunk az óceán közepén, amiben el van dugva egy időzített hidrogénbomba.

s 2013.10.03. 17:24:24

@Emmanuel Goldstein: Pedig néha az a fontosabb . . .

kvadrillio 2013.10.03. 17:45:21

NEMMEGY !
ORBÁN AZ EU ÉS A TENGEREN TÚLI ORSZÁGOK SZABADSÁGHARCOS PÉLDAKÉPÉVÉ NŐTTE KI MAGÁT !
OLYAN KREATÍV SZABADSÁGHARCOS TE4CJNIKÁKAT VETETT BE A V
VÁLSÁG LEKÜZDÉSÉRE, AMELYEKET AZÓTA SZÁMOS ORSZÁG KÖVET ÉS ALKALMAZ !
EZÉRT ORBÁNT MERKEL NAGYASSZONY TOVÁBBRA IS HAGYJA ÜLDÖGÉLNI A KIRÁLYI SZÉKBEN JOGARRAL A KEZÉBEN !

_most_ 2013.10.03. 17:48:01

@♔batyu♔: szegény Orbánimádó jobboldaliak, gondolom nagyon bökheti a csőrötöket, hogy Orbán ennyire jóban van a zsidókkal, persze ezt is meg megpróbáljátok megmagyarázni magatoknak, biztos kényszerítik rá :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.03. 18:03:48

@toportyánzsóti: Az kőolaj-exportőrökből is két típus van, a milliomos és a polgárháborús, akit néha lebombáz az USA. Szerintem mi nem az első kategóriába tartoznánk, ha hirtelen óriási olajkészleteket találnának az Alföldön...

dr kíváncsivagyok 2013.10.03. 18:10:58

Anno nem volt világos, hogy miért kell Orvbánnak a MOL részvény .
Talán ezért ???:

"Orbán Viktor miniszterelnök vette napirendre a zágrábi megnyilatkozást, és közölte, hogy miután a Mol-ban 23 százalékig a magyar állam is tulajdonos, nem lehet szó nélkül elmenni a történtek mellett, ki kell állni a Mol becsületéért. "

kela-bá 2013.10.03. 18:13:02

Érdekes a blog és a hozzászólások is. Rengeteg energia van itt mindenkiben és jobbító szándék. De történik e valami e hozzászólások nyomán ? Reméljük , hogy igen.

A médiákban a nagy nyilvánosság előtt mondják a tutit a szakértők 1990 óta. És ? "Jött" gazdasági válság és fejre állt minden - a magyar vezetők kilététől függetlenül.

Az USA költségvetésével is gond van éppen most. Betartanak az elnöknek ? Korábban is gond volt azért mert az előző ciklusban az elnök nem látogatott el Izraelbe - ezt az amerikaiak mondták .Most meg azért mert nem támadta meg a Szíriát ?

Mi egy nagy "globálvalaminek" a piciny részecskéje vagyunk , vigyázzunk egymásra, főleg az egészségünkre- kormányoktól függetlenül, mert az a legfontosabb. A politikusok ? Kár, hogy acsarkodnak, vagy csak nagy a zaj a médiákban ???

További szép napot !

dr kíváncsivagyok 2013.10.03. 18:14:28

@s:
"Mindig van alternatíva. Csak nem mindig látszik előre olyan kurva jól. De azért ott van az. " Persze hogy van alternatíva : Orvbán el kell zavarni kisvasúton a felcsúti stadionjába...birkát legeltetni . Mert foci nem volt , nincs és nem is lesz Felcsúton...

ben2 2013.10.03. 18:17:33

"Azokat a kormányzatokat, amelyek az érdekperiférián belül vagy a határán nem hajlandók erre (Magyarországé most ilyen), bele fogják kényszeríteni az integrációba, vagy megdöntik őket."

Azaz a demokrácia merő illúzió, az EU pedig egy szimpla gazdasági diktatúra?
Amúgy konkrétan hogyan döntik meg a bankár köröknek nem tetsző kormányokat? Bevonul a NATO? Vagy Cohn-Bendit elátkozza őket?

s 2013.10.03. 18:24:32

@_most_: matolcsyt például nem körülmetélték, hanem csak körülbelül. Látszik is a szemén.

kvadrillio 2013.10.03. 18:26:07

Az Ab-hoz fordul a Tett és Védelem

MTI

2013. október 2., szerda 19:05 |
Címkék
alkotmánybíróság, tett és védelem, gyűlölet-bűncselekmény

Az Alkotmánybírósághoz (Ab) fordul a Tett és Védelem Alapítvány (TEV), mert a szervezet szerint változtatni kellene a gyűlölet-bűncselekményekkel kapcsolatos joggyakorlaton.

nu, ideje, hogy az 5-6 éve munkanélküli 3- mil,lió ember is nekiinduljon egy összefogásnak, alapítványnak érdekei érvényesítésére !

mert ebben az országban mostanában csakis a zsidók zsidóznak, tolják magukat állandóan a vegetáló emberek képébe !

s 2013.10.03. 18:27:44

@ben2: Egyszerűbb ez. Nem kapnak pénzt. Akkor menni kell, de kibaszott gyorsan. Így van ez.

kvadrillio 2013.10.03. 18:31:11

@kvadrillio: ÓRIÁSI TÁMOGATÁSOKAT NYÚLNAK LE, SZOKÁS SZERINT, MIKÖZBEN A MUNKANÉLKÜLIEK CSAK 3 HÓNAPRA KAPNAK SEGÉLY ÉS HALÁLRA ÍTÉLTETNEK, HA ROKONAIK NEM KAJÁLTATJÁK ŐKET.....
TELE A TÖKÖM A ZSIDÓK PÉNZLENYÚLÓ DZSEMBORIJAIVAL.....

s 2013.10.03. 18:33:31

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Én azt is hallottam, hogy a Parlament rövidesen épülő új szárnyának (egy geci nagy csocsószoba lesz benne) alapkőletételénél fog a pályája csúcsára érni. Bele fogják helyezni az alapkőbe, az alkotmánnyal együtt. Azt még nem tudom, hogy előtte kinyírják -e, vagy csak úgy rálöttyintik a betont a kurva jó közgépes betonkeverőkből, de majd kiderül ez is.

s 2013.10.03. 18:34:33

@kvadrillio: Oké, öreg, de orbán cigány. Ha már rasszizmus, érted?

lyia (törölt) 2013.10.03. 18:54:07

Van esélye Orbánnak

Talán kezdjük ott, hogy a Kádár-rendszer bukásához is több tényező együttállása kellett: kedvező (az enyhülés irányába ható) nemzetközi légkör, csökkenő életszínvonal, egyre liberálisabb belső politikai játéktér, végül, de nem utolsó sorban: egy olyan ellenzék megjelenése, amely képes volt alternatívát (demokratikus jogállam és szolidáris piacgazdaság) felmutatni az MSZMP-vel szemben, és ezt az alternatívát hiteles emberekkel képviselte.

Ha ezt a "csomagot" nézem, Orbánnak nem nagyon kell félnie: az unió bővülésével és a máig ható gazdasági válsággal együtt járó következmények inkább gyengítik az uniót, így az nem elég erős Orbán megfékezéséhez, a szavazásra hajlandó és véleményadó csoportok jelentős részét kedvezően érintették az orbáni gazdaságpolitika húzásai, kisebb veszteségeiket pedig kompenzálják azok a szimbolikus megnyilvánulások, amelyek mindig is hatottak a magyar választókra (Trianon "melegen" tartása, vallási és nemzeti frazeológia, a "nemzeti" és a "magyar" jelleg hangsúlyozása a szakpolitikákban). Az Orbánt váltani akaró alternatívák számosak, ezért egymást kioltó hatásuk is erős, ráadásul némelyeket hiteltelen emberek jelenítenek meg, vagy olyanok, akik a maguk alternatíváját ugyan hitelesen jelenítik meg, de vagy nem eléggé ágyazódtak be a társadalomba, vagy éppen akkora félelmet keltenek az ellentétes nézeteket vallókban, mint amekkora támogatást szereztek a híveik között.

Szóval, és ezt most nem azért mondom, mintha örülnék neki, Orbánnak bejöhet még akár három ciklus is, az más kérdés, hogy akkor majd legalább annyira megosztó személyiségként fog megbukni, mint amennyire Kádár bukott akkor, amikor Orbán a színre lépett.

Blogger Géza 2013.10.03. 18:55:14

Esküszöm, ez a blog már jobb mint egy Showder Klub! Ennyit röhögni ilyen rövid idő alatt máshol tényleg nem lehet!

no_successful2 2013.10.03. 19:00:22

Hmm. Megint egy bérrettegés.
2010-ben még 2012-re datáltátok az összeomlást, ezzel szemben, kiléptünk a túlzottdeficit eljárás alól, és a növekedés is, lassan bár, de beindult.

bandigyerek 2013.10.03. 19:00:56

valaki tényleg komolyan gondolja hogy a következő ciklus 4 éves lesz majd????? hélló, ébresztő!!!

Blogger Géza 2013.10.03. 19:00:59

@Napkutya: Még szerencse, hogy csak 2% az infláció. Mind a jelenlegi, mind a jövőre várható.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 19:03:43

@Blogger Géza:

"a jövőre várható"

Majd ha _kétszer_ megmondod a következő heti lottó nyerőszámokat, akkor lesz hiteled a jövőre vonatkozó számok területén.

Blogger Géza 2013.10.03. 19:07:04

A bankszféra a különadóval és tranzakciós adóval hatalmas mértékben járul hozzá a költségvetés terheihez. Prüszköltek, prüszkölnek, de nem sokat tudtak tenni az ügyben. A telekomadó és a chispadó ügyében még eljutottak a multik Brüsszelig, és ott buktak el ezek a próbálkozások, itt még oda sem jutottak el. Ezt "a bankcsata elveszett" néven összefoglalni több mint röhejes. :)

Blogger Géza 2013.10.03. 19:08:04

@neoteny: Nos, számodra lehet, hogy ez két dolog ugyanúgy rejtély, de nálad okosabbak számára azért nem ugyanaz a két kategória. :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 19:10:46

@Blogger Géza:

"nálad okosabbak számára"

Ezek közé sorolod magadat? ;)

Blogger Géza 2013.10.03. 19:12:33

Évek óta nem látott, 52%-os támogatást mérnek a Fidesznek - konzekvencia: "Orbán menni fog, " :D

Ehhez képest a Trabarna sehol sincs! :)

"A biztos pártválasztók körében a Fidesz-KDNP népszerűsége kissé nőtt: 48-ról 52 százalékra, míg az MSZP támogatottsága változatlanul 20 százalék. "

mandiner.hu/cikk/20130925_tarki_otven_szazalek_folott_a_fidesz

Blogger Géza 2013.10.03. 19:13:22

@neoteny: Ugye ez egy költői kérdés volt, amire nem kell válaszolnom? :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 19:14:42

@Blogger Géza:

"Évek óta nem látott, 52%-os támogatást mérnek a Fidesznek"

A nagy durranás az lenne ha mutatnál egy tavalyi hozzászólásodat amiben ezt megjósoltad.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 19:16:44

@Blogger Géza:

Ld. az előzőt: bárki tud dobálózni a jövőre vonatkozó számokkal. Az igazán okosak képesek megmutatni hogy ők a _múltban_ tettek olyan predikciókat amik meg is valósultak.

Blogger Géza 2013.10.03. 19:18:18

Elég egyértelmű a kialakult vélemény, hogy Matolcsy vezetésű MNB nagyon profin jár el. Épp Járai dicsérte meg minap, pedig nincsenek túl jóban. Szóval pont most matolcsyzni elég nagy öngól... És sose feledjük: a rendszerváltás óta a legnagyobb növekedést Magyarország Matolcsy minisztersége alatt érte el. (2000-ben)

Blogger Géza 2013.10.03. 19:19:57

@neoteny: Megjósoltam, hogy növekedni fog kb a 2010-es szintig (ami 52% volt), de nem mentegetem le miattad a hozzászólásaimat, ne is haragudjál.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 19:21:47

@Blogger Géza:

"Megjósoltam"

"képesek megmutatni" -- nem elhagyható lépés.

Függetlenbaloldali (törölt) 2013.10.03. 19:22:22

Lassan már csak ez marad nektek. Reménykedtek abban, hogy az EU majd tesz valamit. Talán. Majd egyszer... Nincs ezzel gond, más emberek az ufók eljövetelében hisznek... Szerintem egy egész vállalható rögeszme, vannak ennél sokkal égőbbek is :)

"Azokat a kormányzatokat, amelyek az érdekperiférián belül vagy a határán nem hajlandók erre (Magyarországé most ilyen), bele fogják kényszeríteni az integrációba, vagy megdöntik őket."
Íme a nagy demokrata EU! A nagy központi hatalom bekebelezi a kicsiket, az ellenállókat megdöntik. Mindezt természetesen a demokrácia jegyében.... Bár ha jobban belegondolok, a SU is csak felszabadított minket, szó sem volt az ország megszállásáról, és a saját akaratuk rákényszerítéséről az országra!

" a magyar nép nagyobbik része annyira felkészült gazdaságismeretből, mint egy lámpaoszlop"
Csak nem az a baj, hogy az egyszeri ember nem szopja be többé a hülyeségeiteket? :)

_most_ 2013.10.03. 19:40:45

@Függetlenbaloldali: az EU az egy szövetség, ami vannak bizonyos kötelezettséget, amiket a tagországoknak be kell tartani, ha nem tetszik ki lehet lépni, de Orbánnak ez nem érdeke, hisz az Uniós pénzeken kívül már nem maradt semmi az országban amit el tudna lopni a fidesz.

lyia (törölt) 2013.10.03. 19:42:55

Orbán azért maradhat hatalmon, mert elég okos ahhoz, hogy összeugrassza az embereket másokkal:

"Kellemes meglepetés, röhejes, nevetséges, erre számítottam – így számoltak be tanárok az Indexnek az októberi béremelésről. Az átlagosan 34 százalékos emelés nagyon különbözőképpen jelentkezik: van, aki pár ezer forinttal kap többet nettóban, de találtunk olyat is, akinek 65 ezer forinttal több pénz érkezett októberben a számlájára."

És van, aki kevesebbet kap.

Holnaptól ezek a tanarak egymást fogják utálni, és nem Orbánt, így volt ez az átkosban is, mindenki a másik fizetési szalagját nézte, nem azt, hogy ki adja a szalagot.

lyia (törölt) 2013.10.03. 19:53:19

Látom, még nem mindenki vette le:

2014-ben az a képviselő nyeri el a körzetét, aki a legtöbb szavazatot kapja.

Abban az 1 (egy) fordulóban, ahol erről egyáltalán - köszönjük, Viktor - szavazni lehet.

Mielőtt tehát számolgatni kezdenél, nézz körül a környékeden, mekkora a körzet, és kik az aspiránsok.

Tegyük fel, hogy az orbánista csak 30 %-ot kap, a jobbikos huszonkilencet, a baloldali összefogás is huszonkilencet, Szili Katalin meg tizenkettőt.

Ki fog nyerni?

Az orbánista.

És így lesz négyötöde Orbánnak.

Ki van ez találva, mint a Népfront.

Annyit is ér.

panelburzsuj 2013.10.03. 19:53:33

@lyia:

Mondjuk a Kádár-rendszerben azért eléggé elméleti opciónak tűnt, hogy tulképpen más is adhatná azt a szalagot...

csavari 2013.10.03. 19:54:35

HaFr

Te hatökör a matolcsy töredék kárt okoz-okozott ahhoz képest mint a többi gazember aki az MNB és a pénzügyminiszteri székeben ültek előtte! A rézműves, surányi, simor, bod péter, járay, oszkó, D209, bokros, békesi, szabó iván, drazsé, kupa külön-külön nagyságrendekkel több kárt okoztak az országnak mint matolcsy! A gyúrcsótányról, pufajkásról, libaniaról, a köztársasági elnökként funkcionáló "patkányról", a "szabad madárról" és a többi gonosztevőről nem is beszélve!

csavari 2013.10.03. 19:55:41

HaFr

A "privatizációs" rablókat nem is említettem, pedig azokból is akad egy szekér aljára való!

regress 2013.10.03. 19:56:10

@Blogger Géza: géza, ahogy közeleg a vég,úgy leszel egyre szánalmasabb.

toportyánzsóti 2013.10.03. 20:00:22

@Online Távmunkás: Megcsúsztál rendesen csiga,csússzál tovább az eketévére,hátha lebombáznak téged is a komparádorszivattyú gépei,mint a vörösiszaptározót.

Kámasuka 2013.10.03. 20:01:17

Kedvenc liberális kommunista bloggerünk 666. alkalommal jósolja meg Orbán pusztulását.

toportyánzsóti 2013.10.03. 20:01:45

@csavari: Itt is nyomulsz takonygerincű magyargyűlölő?

2013.10.03. 20:02:29

Laci_52: "Orbán 18-ra viszont annyira el fog használódni, hogy egy jól megszervezett ellenzék legyőzheti."

Muhahaha - jól szervezett ellenzék? Mitől lenne ez a csűrhe jól szervezet? Addigra Hál' Istennek kivéreznek anyagilag is, a moráljuk pedig már most is napról napra viszi lejjebb őket a népszerűségi listákon.

Hatalom éhes, tehetségtelen szedett vedett banda ez nem ellenzék! Ne reménykedj öreg, de így van ez jól: Hajrá Magyarország!

Kámasuka 2013.10.03. 20:08:53

Nevetséges a függetlenséget emlegetni is.

A bankoktól senki sem független. El kell adósodni, hisz meg van írva. csak így lehet boldogulni, ez a piac alaptv-e.
A piac másik alaptv-e hogy mindennek külföldi kézben kell lenni. Ami magyar az úgyis szar, csak ellopják meg elkótyavetyélik. Minek?

Kicsoda Orbán, hogy vitatkozzon a piac alaptörvényeivel? Nem látta hogyan müködött az ország az elmútnyócévben?

Minek a gravitációról vitát nyitni?

2013.10.03. 20:17:48

Nem Magyarországon lesz brutális pénzügyi válság, hanem a liberálisok Istenként tisztelt USA-jában. Már van is.

Söpörték évekig a lábtörlő alá a problémát, most már robbani fog a nagy lufi. A világ csendőre, Izrael állam hős védelmezője túl sokat költött a fegyverkezésre. Miközben tízmilliók ellátatlanok egészségügyileg.

Kámasuka 2013.10.03. 20:21:37

@Lindalinda: Kapóra jön majd egy új háború Irán vagy Szíria ellen. Az időlegesen mindig megoldja a pénzügyi gondokat.

Legalább a wall street-i és az izraeli zsidók is elégedettek lesznek. Obamakival, a nobel-békedíjas zulu harcossal.

komplikato 2013.10.03. 20:26:18

@fehérfarkas: "Arra sem figyeltek, hogy az új választási törvényeitek, amelyik a láncszavazást törvényessé teszi csupán jövő januártól lép érvénybe."

Felhívom rá a figyelmet, hogy az elfogadott törvény alapján SEM lehet a szavazóhelyiségek 150 méteres körzetében SEMMILYEN kampánytevékenységet sem végezni, így árgus szemekkel fogja mindenki figyelni, hogy a láncszavazási ingyen járatok akár egy centivel közelebb állnak meg vagy sem ... lesz itt olyan óvás hegyek, fényképekkel és videóval, hogy ihaj.

panelburzsuj 2013.10.03. 20:32:54

@komplikato:

Hát valakinek csak számon kell tartani, hogy mi hívtuk segíteni, vagy magától jött bekavarni, nem? :)

nnnnnnnn 2013.10.03. 20:35:15

álom álom édes álom. még szerencse hogy a fidesz 2014-ben is szarrá veri a ballibeket.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.03. 20:35:24

@Lindalinda:

"A világ csendőre, Izrael állam hős védelmezője túl sokat költött a fegyverkezésre."

Lássuk csak:

19,63% -- Társadalombiztosítás (Social Security)
18,74% -- Hadügy (Departmen of Defense)
16,13% -- Munkanélküli és szegénységi segély stb. (Unemployment/Welfare/Other mandatory spending)
12,79% -- Nyugdíjasok eü kiadások
8,19% -- Szegények és gyerekek eü kiadások

Tehát a szövetségi költségvetés ~62%-a különféle társadalombiztosítási és jóléti programokra kerül elköltésre; és ez kb. 3,3-szorosa annak amit "fegyverkezésre" költenek (ugye a DoD költségei magukba foglalnak fizetéseket is, meg Veterans Administration költségeket is mint pl. hadikórházak, gyógyszerek, "leszázalékolások" stb.)

A szövetségi kormányzat rengeteg pénzt költ (napi $10 milliárdot), nagy a költségvetési hiánya (kb. 20%) és sok megy a hadügyre -- de elsősorban nem a "fegyverkezésre költés" miatt van gondban a szövetségi kormányzat.

www.google.ca/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/ce/Fy2010_spending_by_category.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/2010_United_States_federal_budget&h=628&w=870&sz=75&tbnid=yRAG0A71Jn_mSM:&tbnh=82&tbnw=114&zoom=1&usg=__ZOlbJ1cvJyyUgruFBquQzKhfvEI=&docid=C9N555pn3mU3NM&sa=X&ei=TLZNUvK6LsHKiALiiIHACQ&ved=0CC4Q9QEwAA

Éhes_ló 2013.10.03. 21:13:58

Szar post.
Sok ilyet még, jót röhögtem és kell a vidámság a libás és buktor mellé.

Nge Swazili Mbeko 2013.10.03. 21:16:03

Sztem tök felesleges a parancsra idegyülekeztetett trollokat etetni.
Fogalmuk sincs arról, hogy a legkártékonyabb vírusszerepre vannak kárhoztatva: ha ismét győznek, főnökeik a diadalukban az összeset kirúgják, oszt mehetnek kéregetni.
Annyira szimplák, hogy már fáj.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.10.03. 21:17:50

VESZÍTETEK EMBEREK, MINT A HUZAT. KÜLÖNBEN NEM NYÜZSÖGNÉTEK MIND ITT AZ UNALMAS HABONY DUMÁTOKKAL. LEJÁRT AZ IDŐTÖK, ZOMBIK.

2013.10.03. 21:18:48

@zsg?: azért várd meg amíg meggyógyul a lába :)

1001nappal 2013.10.03. 21:21:31

@Lindalinda:
Szánalmas az érvelésed. Orbán nagyon jól tudja, hogy neki is 16 évébe került, hogy maga alá gyűrje az úgynevezett jobboldalt. (Valójában a frusztrált tehetségtelenek pártjait.) Tisztában van azzal, hogy ez az ellenzékének sem fog menni egyik napról a másikra. A hatalommal visszaélve, a saját pártjára szabni a választási törvényeket, nem politikai zsenialitás, hanem primitív hatalommánia. Ha te ettől boldog vagy, ha szerinted ez így van jól, az téged minősít. De az olyan gyáva, aljas és tehetségtelen politikusok, mint amilyen Orbán, csak elszegényedő, korrupt, államközpontú országot képesek építeni, ahogy azt 2010 óta láthatjuk is. A hiteket nem lehet megváltoztatni, csak eltörölni. A te hitedet nagyon gyorsan el kell törölni, mert a hittársaiddal nagyobb pusztítást végeztek az országban, mint a nyilasok és a kommunisták együttvéve.

2013.10.03. 21:23:08

Szerintem az van, hogy senki nem tudja, hogy mit kellene valójában csinálni. Persze a lopás az egy biztos pont, tehát az alap...ha nem is a politikusokat nézzük, hanem a közgazdászokat, ahányan vannak mindenki mást mond, hogy mi lenne a jó, pedig őket elvileg nem politikai eszmék vezérlik.
Lehet jókat vitatkozni, de, hogy kink van igaza vagy, hogy van-e igaza bárkinek is...

fehérfarkas 2013.10.03. 21:25:09

@komplikato: "Felhívom rá a figyelmet, hogy az elfogadott törvény alapján SEM lehet a szavazóhelyiségek 150 méteres körzetében SEMMILYEN kampánytevékenységet sem végezni, így árgus szemekkel fogja mindenki figyelni, hogy a láncszavazási ingyen járatok akár egy centivel közelebb állnak meg vagy sem ... lesz itt olyan óvás hegyek, fényképekkel és videóval, hogy ihaj."

Na ebből jövőre lesz jó sok szórakoztató melódráma a "mi buszunk/autónk ennél távolabb állt meg, a tiéket meg egyenesen a kapuban" mentalitás miatt. :D

Az ellenzéknek nem elég a szavazatszámlálókat összegyűjteni, hanem pluszban a megfelelő helyekre embereket kell tennie, akik azt figyelik, hogy a fideszesek valóban betartják-e a 150 métert (hiszen kamera/fényképező manapság már minden mobil van - és ahol egy fideszes szállítót rajtakapnak, azonnal a képet a netre feltenni).

unionista (törölt) 2013.10.03. 21:28:17

@zsg?:
lesz egy másik "mein orbán".

unionista (törölt) 2013.10.03. 21:35:45

@lyia:
orbán viktor úgy bukhat el ha az európai néppárt kizárja. de valószínűleg nem fogják megtenni. mert merkel sok szempontból egy tutyi-mutyi kancellár. ha nagykoalíció lesz berlinben és sdp adja az alkancellárt és a külügyminiszert, akkor lehet, hogy leosztják nekik kelet-európát.

unionista (törölt) 2013.10.03. 21:37:30

@laptop szerviz http.//www.doctorhouse.hu:
szerintem ennél durvább a helyzet. az van, hogy az állam szintjén nincs megoldás. mondhat bárki bármit. azt ország többsége nem fogadja el. ennélfogva kódolva van a diktatúra, vagy az anarchia. egész addig, amíg a politika teljesen új irányt nem vesz.

1001nappal 2013.10.03. 21:38:32

@laptop szerviz http.//www.doctorhouse.hu:
Éppen az a baj, hogy túl sokan gondolják magukról: tudják mit kell csinálni. Csak az elmúlt pár hónapban féltucatnyi vadkapitalista párt alakult, vagy készül alakulni. (Többek között a bloggazda leendő alakulata.)
Orbán tisztában volt azzal, hogy az államosító, szocialista programjának nincs valódi, számottevő programellenzéke. A középen álló elégedetleneket így tucatnyi törpepárt szívja fel, ha szavazóik nem undorodnak annyira Orbántól, hogy a szocikoalícióra szavazzanak.
Lehet hatalomtechnikával a húsosfazék közelében maradni még pár évig Orbánéknak, de ettől függetlenül politikai hullák. Húsz év múlva ugyanis semmi nyoma nem lesz annak az országban, hogy ők valaha hatalmat bitoroltak.

okossan 2013.10.03. 21:44:29

Először is OV-nak be kell számolnia arról, hogy kezelik-e elmebajjal. Minden más ez után következik.

unionista (törölt) 2013.10.03. 21:47:13

@no_successful2:
azért lassan 50%-os államadóssági szint kellene. ha jól emlékszem 2011 lett volna az elrugaszkodás éve. ehhez képest negyedéves plusz nullás növekedésnek kell örülni, mint majom a farkának. úgy, hogy ha valaki megnézi a ksh jelentéseket, akkor látja, hogy esetenként semmilyen tételes alábontás nincs. pl. 200 ezer új munkahely lett hirtelen. na akkor mond meg, hogy budapesten mi az a 40 ezer új munkahely. vagy debrecenben hol van 4 ezer új munkahely. ha egy 50 fős üzemet kormányzati támogatással megnyitnak, akkor felvonul akkor megy a hacacáré, de ez közel sem 4 ezer. debrecenben annyinak kellene lennie. szóval ezek a közmunkások ha egyáltalán. a beruházás úgy növekszik, hogy az árvízi védekezés költségeit gazdasági tevékenységként számolják el. és még lehetne sorolni. elő van írva, hogy növekedés kell. és a trükközés mértéke semmiben nem tér el a gyurcsányi időktől. sőt. az ország cseberből esett vederbe.

fehérfarkas 2013.10.03. 21:48:23

@Brix: "Bár most a választások esélyese elsősorban a Fidesz, de nem szabad elfelejteni, hogy amikor igazán sokan mentek el: 2002-ben, és 2006-ban, akkor a Fidesz mindig vereséget szenvedett."

Meg azt is sokan elfelejtik, hogy 1998-ban a Fidesz csak a választók átverésével és Torgyán József (FKGP) révén tudott nyerni. Ugyanis Orbán azzal kampányolt még a választások előtt, hogy ő soha semmilyen körülmények között nem fog össze a Kisgazdákkal (amivel a szocik vádolták). Az első fordulót nem sikerült megnyernie, ezért a 2. forduló előtt mégis összefogott Torgyánnal, aki 100 helyen léptette vissza a kisgazda jelölteket a Fidesz javára. És a Fideszre átszavazó kisgazda szavazókkal együtt már elég lett az eredmény a győzelemre.
(Torgyán József és az FKGP ebbe a szivességbe bele halt, vagyis eltünt a politikai sűllyesztőben, mert a Fidesz a kormány bedarálta őket - ez volt a Fidesz hálája azért amiért Torgyán a kormányra segítette őket;
nem mintha Torgyánért vagy az FKGP-ért könnyeket hullatnék, csupán a tényszerűség kedvvért írtam le)

2010-ben valóban egyedül megnyerte a választásokat a Fidesz, de ez inkább a szocik iránti ellenszenvnek volt köszönhető. 8 év kormányzásban történt elfásulás, a gazdasági világválság hatása, koalíciós szakítás, kormányfőcserék, és a korrupció az emberekkel megutáltatta a hatalmon levőket.
Pedig akkoriban a korrupciót még nokiás dobozban számolták, épültek autópályák, haladt előre a panelprogram, 30-cal kevesebb adónem volt, 25% volt az ÁFA, de volt 18%-os és 5%-os kedvezményes ÁFA kulcs is, többkulcsos SZJA volt, ami az alacsonyabb keresetűeknl hagyott többet nettóben és a magasabb jövedelműektől vett el többet, stb...
2010-ben nagyon haragudtam a szocikra, és azt hittem, hogy az új kormány majd kijavítja a szocik által elkövetett hibákat. Hatalmasat tévedtem. Egyetlen hibát sem javítottak ki, viszont tönkre tették a gazdaságot, a szegényektől vették el a pénzeket, hogy a gazdagoknak adják, összevesztek a legfőbb politikai és gazdasgi partnereinkkel, az Alkotmány 5x módosították, az Alkotmánybíróság jogkörét csökkentették, stb...
Nagyon hamar rá kellett jönnöm (egyből az SZJA módosításnál, amikor 16.000 Ft-tal lett kevesebb a nettóm, mert az átlagkeresetbe tartoztam és nem a gazdagok közé), hogy ezeknél bárki jobb. Nemcsak a szocik, de még a fekete-afrikai törzsi szinten levők is.

prolee 2013.10.03. 21:57:06

Szerintem koronázzuk meg az EKB elnökét, posztja legyen örökletes, a bankcsászár irányítsa az egységes Európabirodalmat és hagyjuk a picsába ezt a költséges cirkuszt négy évenként a demokratikus látszatválasztásokkal!
Úgyis mindent a bankok irányítanak....
Minden nemzeti és brüsszeli politikus húzzon a faszra dolgozni! Kormányozzanak a bankok!

gipsz.jakab 2013.10.03. 21:58:01

-igaz az hogy földalatti vasútat építetett,
mej csak a maga házánál és a tanácsháznál áll meg?
-ez így ebben a formában nem igaz...
mert megáll a párttitkár elftárs házánál is...

www.youtube.com/watch?v=SWHvN8bSGbc

komplikato 2013.10.03. 22:01:05

@Blogger Géza: "Elég egyértelmű a kialakult vélemény, hogy Matolcsy vezetésű MNB nagyon profin jár el."

Jut eszembe, ezúton gratulálnék Matolcsy elvtársnak az MNB vesztességessé tételéhez ilyen rövid idő alatt. Ha látod a közeljövőben add át neki.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.03. 22:02:14

@HaFr: kedvesem
a kezdeti higgadt és élvezhető stílusod tovaszállt. szerintem nem ártana egy kis szünetet tartani, mert összezavar ez a blogszféra, és az ittenit képzeled valóségnak, pedig ez nem valós...ez egy nulla. egy játszótér.

komplikato 2013.10.03. 22:06:18

@1001nappal: Dehogy nem lesz, egy csomó romjaira hullott, pénzhiányában fenntarthatatlan stadion marad itt, ha addig valaki el nem dózerólja, bár emlékműnek is megteszik majd. Kivéve persze a Felcsúti, mivel az okosan fából van ... abból kb. sz*r sem marad, ha nem költenek évente hatalmas összegeket az elemek karbantartására és folyamatos cseréjére.

Adalberto Gellenzeeri 2013.10.03. 22:18:57

Közelg a választás és orbán szarban van. Látszik a kommenteken is. Egyrészt egyre több az értelmes tényeken alapuló vélemény. Másrészt a vezénylőtábornok turulmadarai egyre kétségbeesettebben verdesnek a hazugság, a primitivizmus a szervilizmus szárnyaival. Ez így van jól. A turulmadaraknak az igazság a legfájóbb valami. Idegesek, zaklatottak lesznek a kimondott igazságoktól, félnek a tényektől. mert orbán valóban el fog tűnni. Mikor? Hamar, nagyon-nagyon hamar.

Blogger Géza 2013.10.03. 22:49:56

@komplikato: 1, Ha van szervezet, amelyet tényleg nem a kimutatott eredménye alapján értékelnek, akkor az a jegybank.

2) Még nincs egyetlen lezárt üzleti éve sem a jegybanknak, ami kizárólag az új vezetés alatti lenne. 2013-ben még volt Simor is...

sörtelen 2013.10.03. 22:51:00

HaFr, gratula, ez jó írás.

Az előző nem.

Blogger Géza 2013.10.03. 22:53:16

@komplikato: Már csak az a kérdés, hogy kampánynak minősül-e az, ha valaki nem a saját autójában megy szavazni...

Blogger Géza 2013.10.03. 22:57:53

@lyia: "2014-ben az a képviselő nyeri el a körzetét, aki a legtöbb szavazatot kapja." Micsoda felháborító törvény! Nyilván annak kéne, aki tök utolsó lesz! Ezért volt rossz az eddigi összes választás, mert hagyták, hogy az nyerjen, aki a legtöbb szavazatot kapta. Pfujjj! (Amúgy elég sokszor nem volt második forduló sok helyen már korábban sem, hülyeség azt hinni, hogy annyit változott a helyzet - a taktikázás nem sokat segít, ha nincs elég szavazód)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.10.04. 03:21:00

@FILTOL: Jajaj, rossz hírem van, el vagy tévedve

tamas11 2013.10.04. 09:37:31

@Blogger Géza:
tipikus vagy...
Álproblémát csiholsz, amikor igazi van.

tamas11 2013.10.04. 09:46:47

@Residente:
először is nekünk kell beszámolnunk arról, hogy MINKET kezelnek e elmebajjal. A diagnózis: Igen!
Félrekezelnek.

tamas11 2013.10.04. 10:00:41

@FILTOL:
egy publicistát az hasonlíttat össze egy önjelölt politikussal (na jó, legyen INDULÓ politikus...) hogy mindkettő a közéletet kívánja befolyásolni, de utóbbinak tudnia kell hogy mit kezd(ene) majd vele...
A publicistát első fokon az olvasói vagy szerkesztője minősítik, a politikában ténykedőt az eredmények, a tényleges történések.
Abból, ami a blogszférában történik mindez (ti. a kettősség) nem olvasható ki, nem azonosítható vele.
símán összekeverhető a nem történik semmi, azzal, hogy nem írnak róla.
süti beállítások módosítása