1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.07.28. 17:59 HaFr

Tusványos 2.0

1989/90-ben lelkesek voltunk. Az a másfél év nem csak a Gorenje hűtőkről szólt, ahogy a cinikusok mondani szeretik, hanem a szabadságról, a Nyugatról és a reményről, a múlt lezárásáról és a Magyarországba (az egymásba) vetett hitről, az elvtársak és saját gyávábbik énünk elküldéséről, a polgári élet lehetőségéről.  Mára ebből semmi nem maradt. Remény nincs, az elvtársak nem mentek el, sőt újak bukkantak föl más színű bőrben, a múlt egyre komplikáltabb, jövő nem nagyon van, és kétségtelenül többen és jobban utáljuk egymást, mint 25 éve.

Szerintem ez nem jó így. Nem jó, mert ne teljesültek az álmaink, de főleg azért nem jó, mert egyúttal feladni is látszunk az álmainkat. A vitáink parttalanok és a terméketlenek, ami tünete egy a Nyugattól (a modernségtől) elmaradt, önértékelésében kaotikus, sikertelen társadalomnak, amelyben a restség és a kitartás hiánya, az irigység és a szervilizmus az úr. Tele vagyunk lelki és szellemi gátlásokkal, maga a kultúránk vált zsákutcássá, képtelen modernizációs pályára állítani az országot akár úgy, hogy az egy a Nyugatétól elütő, etnikailag (hang)súlyosabb modernizáció legyen, akár úgy, hogy a jelenlegi képességeink mentén integrálódjunk. Egy ilyen helyzetben, amikor nagyon nehéz a cselekvés, mert nincsen magától értetődő politikai irány, se iránytű, csak a mindent elöntő propaganda, agresszió és hazudozás, akkor az embernek bele kell állnia az eszményeibe, a régi reményekbe és hitekbe, és röviden megtanácskoznia magával és szűkebb környezetével, hogy milyen társadalomban szeretne élni.  Szerintem a szabad, modern polgári társadalom megfelelő, jó cél nekünk. Ha bárki belegondol ép ésszel az alternatívákba, ezt aligha vitathatja. Ezért Churchillhez hasonlóan a legkisebb politikai rossz elvét vallom: a megvalósult világok közül a nyugati polgári demokrácia a legjobb, és ha már megvalósítottuk ezt (ami még sosem történt meg), akkor és ezzel párhuzamosan gondolkodhatunk a korrekciójáról, és tehetünk azért, hogy a mi polgári demokráciánk minta legyen a világ számára. De autoriter végkifejletű, zsákutcás forradalmat és hanyatló országot nem szeretnék ezen a 93 ezer négyzetkilométeren.

Ami a legnehezebb felismerés: a szétesett, sokszor évszázadok alatt kialakult, káros reflexeket hordozó kultúránk ellen kell felvennünk a küzdelmet, ezt kell korrigálnunk tiszta ésszel és józan elszántsággal, miután beláttuk, hogy a világ mint tükör már jó néhány száz éve nem igazolja vissza a "nemzeti stratégiáinkat". Kár másban keresni hát a hibát, vagy ha továbbra is így teszünk, akkor jobb felkészülnünk a további süllyedésre. A szkeptikusoknak azt is mondhatom: nyugodtan higgyék, hogy klassz, sőt azt is, hogy kivételes nép vagyunk – lehet, hogy az is vagyunk. De ebben a világban kell élnünk, és ha a különlegességünk egyre nagyobb kiszolgáltatottságot eredményez, akkor el kell döntenünk, ragaszkodunk-e hozzá, vagy hajlandók vagyunk-e a gyerekeink és az unokáink érdekében alkalmazkodni egy kicsit. Ezt hívják valóságismeretnek: megkeresni azokat a pontokat, ahol elkerülhetetlen az alkalmazkodás, azokat, ahol nagyobb haszonnal jár, mint kárral, és azokat, ahol ragaszkodhatunk a velünk hozott értékekhez.  De a helyes valóságértékelés nélküli teljes és tökéletes hajlíthatatlanság öngyilkos gesztus. Differenciálni kell tudni, és ez a képesség tesz felnőtté és sikeressé egy nemzetet.

Magyar modernizációra és magyar polgárosulásra van szükség, de modernizációra és polgárosulásra, olyanra, amely versenyképes, és lehetővé teszi a nemzet megmaradását. Ha ilyen politikai célod van, nem kell foglalkoznod  a Fidesz és az MSZP nevű tényezőkkel még akkor sem, ha sokak szemében megkerülhetetlennek tűnnek is: ezek többször és végleg leszerepeltek már, nem tudják egyesíteni a társadalmat a minimálisan megkívánt mértékig (politikai fogalomként a nemzetnek nincs tárgya, aminél nagyobb kudarcot -- főleg a jobboldali értékrend szerint -- aligha lehetne elképzelni), valójában nem is értik, mi lenne a feladatuk abban a bonyolult helyzetben, amelyben vagyunk, a közjó ismeretlen fogalom a képviselőik körében, sikerrel lejárattak minden eszményt, amelynek 25 éve még lelkes hívei voltunk, tönkretették a társadalom pszichés és maradék önfenntartási rendszerét -- újabb esélyt adni nekik egyenlő azzal, ha a beteg újabb esélyt ad a ráknak. Ezek a pártok rákos sejtekként burjánoztak el az országban, és semmi más dolog nincs velük, mint erős ellenszert keresni ellenük.

165 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr645429677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.07.29. 09:29:54

@Larry Silverstein: A modernizáció egy az általunk követendőnek tartott társadalom irányába történő haladást jelenti számomra. Nem az USA ez a követendő irány, talán inkább a skandináv országok.

mahet 2013.07.29. 09:34:39

@Kiábrándító valóság: ha a józan ész nem hat akkor majd az összeomlás talán észhez téríti az embereket.

Csak viccelek... :) tudom, hogy nem. Csak még erősebb lesz a nacionalizmus, hiszen ki tehet a mi kudarcainkról ha nem a zellenség: liberálisok, multik, zsidók, négerek, zöldek, melegek, németek, japánok, kínaiak, etiópok, nyuggerek, vállalkozók, a máv, az oroszok, Brüsszel, az időjárás, a románok, a zindex, trianon, a baloldal, a jobboldal... de az biztos, hogy VALAKI MÁS, NEM MI!

Mi egy kiválasztott, különleges nép vagyunk! Csak hát a gonoszok akadályoznak!

2013.07.29. 09:36:46

Ez butaság, nem leszünk egységesek, hála a jó istennek.

Előbb legyen egy Fidesznél és MSZP-nél jobbat kínáló párt és majd aztán az emberek eldöntik, hogy elfelejtik-e őket vagy sem.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.29. 09:38:21

Progresszívéknél nagyon depis a hangulat mostanában. Itt a nyár, vígan fürödnek a libák a pocsolyában, alig várják hogy finom pecsenye legyen belőlük. Ezek meg csak sírnak-rínak hogy itt a világvége "mert ne teljesültek az álmaink"

Melyik, a komenista, a libista, vagy az ajrópéer? Nem kérünk egyikből se, álmodjatok csak tovább

Larry Silverstein 2013.07.29. 09:39:50

@Kiábrándító valóság: Akkor hol a gond? A magyarhoz a skandináv modell éppen hasonlít. Kis népesség, magas adók, magas újraelosztás, nagy állam.

Mi tőlük leginkább a pénzmennyiségben és az ásványkincs hiányban különbözünk, és a tengerpart, terület hiányában.

vakapad 2013.07.29. 09:41:48

@zengjen a dalunk fajtárs:

Hát, ahogy a beruházási rátát meg az ipari "fejlődést" nézem, tényleg nem teljesültek az álmaink.

Azért örülök, hogy legalább néhányan a trafikosok közé tartoznak.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.07.29. 09:45:51

Tetszik a gondolat, nyilvánvalóan jó lenne egy harmadik erő, aminek az ernyője alatt meg lehetne változtatni az országot.

Csak az a gond, hogy éppen a szerző által említett végletekig fajult acsarkodás miatt annyira elképzelhetetlennek tűnik, hogy a szükséges minimális keretfeltételek és stratégiai irányok tekintetében társadalmi konszenzust tudna elérni ez az új erő. Jelenleg ilyen, karizmatikus, szilárd elvekkel rendelkező csapat nincs a politikai játszótéren...

A másik probléma azonban sokkal nagyobb. Bármennyire azt gondolja a szerző, hogy a saját igénye széles társadalmi igény (modern, nyugati kapitalizmis), valójában azt csak egy szűkebb réteg szeretné.

A többség a kádárizmus, a paternalista állam, és a bölcs vezető egyvelegét akarja. A demokrácia mint működési forma másodlagos. Ezt tudta "jól" felismerni Gyurcsány (amikor komoly központosításba kezdett, csak a sarkára léptek/közbejöttek ugye az öszödi problémák), és ezt tudta a tettek szintjén is megvalósítani Viktor.

És szeretik érte. Ez baj? Baj, hogy a vezető elveszi a demokrácia egy részét, helyette védelmet ad a népnek, és szeretik ezért? A magyar népben nincs igény a demokráciára, majd ha lesz, fellázadunk. Azt sem tudjuk mi az, ide is exportálták.

mahet 2013.07.29. 09:49:12

@Larry Silverstein: elsőre az is jó lenne ha Magyarországon az elvonás mértéke csak akkora lenne mint Svédországban. Bizony, mi vezetünk!

Amúgy nem mindegy, hogy mire megy a sok adó... oktatásra vagy segélyre, stadionra és a holdudvarnak.

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.07.29. 09:50:03

@mahet: Az összeomlás akár jót is hozhat, éppen a kijózanodás által.

vakapad 2013.07.29. 09:51:35

@Józsi bá':

Ha tetszene mondani egy példát arra, hogy Gyurcsány hogyan akart "központosítani", mert egyébként ez az "ide is rúgok egyet, meg oda is rúgok egyet" taktikának tűnik.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.07.29. 09:51:45

@regress:
Te még mindig itt rontod a levegőt, te idegen?

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.07.29. 09:54:07

@Larry Silverstein: Sajnos nem hasonlít. Bárcsak akkora adókat kellene fizetni itthon is. A közmorálban jelentősen különbözünk.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.07.29. 09:54:45

@Józsi bá':
Érdekes ez a harmadik erő is.

A vallásosak a messiás eljövetelében hisznek, a sci-fi rajongók a pufók ufókban, a primitívek az ősök szellemében.

Én meg a józan magyar paraszti észben.
Na, ezt add össze ceruza nélkül!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.07.29. 10:00:16

Na, nem fejeztem be zseniális gondolatom!

Mert ugye meg kéne válaszolni azt is, hogy kik azok, akik a 3. erőben hisznek. Rajtam kívül, mert ugye én szerény egyszerűséggel magam tartom a 3. erőnek.

Nos, ahogy én látom ezeket a lompos, 4K-s, méregzöld, álhumanista, meg mindenféle alternatív szerveződéseket..., hát, nem vagyok tőlük elragadtatva. Leginkább erkölcsi iránytűt vesztett, ide-oda kapkodó, bizonytalan, semmi iránt (kaja, pia, cigi, bulizást leszámítva) el nem kötelezett vigécekről van szó.
Penig, 3. út sem lehetséges szilárd ideológiai alapok nélkül.
Ideológiai alap az nincs. Van mindenféle hőbörgés, meg hőzöngés, meg vartyogás, fr értelmes szó, na az nincs.
Tán, többet kéne olvasni szerény blogomat. :-)

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.07.29. 10:00:25

@mahet: @Larry Silverstein:
Egy társadalom csak akkor lehet egészséges, ha vannak olyan közös értékek, célok, amelyeket az emberek túlnyomó többsége elfogad, és erős az úgynevezett társadalmi tőke, a bizalom, a kölcsönösség és a civil szervezetekben való részvétel. Ezzel szemben a mai magyar társadalomra a közös értékek, célok drámai csökkenése és a társadalmi tőke soha nem látott erodálódása jellemző.

logout.hu/bejegyzes/beri_2/hogyan_teremtheto_politikai_kozosseg_egy_individua/hsz_1-50.html

mahet 2013.07.29. 10:18:52

@Kiábrándító valóság: ez a Fidesz érdeme. Kezdődött 2002-ben a kokárda, majd a "polgár", "magyar", "nemzet" szavak kisajátításával, folytatódott a primitív kommunikációval és az árokásással.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.29. 10:22:56

@vakapad:
"ahogy a beruházási rátát meg az ipari "fejlődést" nézem"

Van egy 5 éve tartó világgazdasági válság, sehol a kilábalás, az EU inkompetens vezetői csak töketlenkednek, az úgynevezett Nyugat valójában csak a szerző által mechanikusan átvett trademark. Zsákutcás gondolkodás a makacs kisgyerek szintjén, aki próbál maga helyett valami bűnbakot találni. Saját szellemi zsákutcájából mindenki saját maga kell hogy kikeveredjen

elwood 2013.07.29. 10:29:12

@Arbet: "
De!!! Aki változást akar, az ne menjen el szavazni. Egyedül a nemszavazással tudjuk kényszeríteni a politikát. "

bocs, de ez hülyeség.
ha nem mész el akkor azok döntenek akik elmennek, valakikre fognak szavazni és minden megy tovább.

a fidesz pl. egy profi politikai szervezet, élénken reagál minden visszajelzésre. ha az lenne a visszajelzés, hogy ez szar, akkor változtatnának. de az a visszajelzés ( közv. kut. és időközi választás ), hogy minden tutti.

amíg nem szavaznak egy másik kis pártra addig marad a két nagy, minek változzon, ha működik. csak akkor fog változni, ha másra szavaznak, bárkire.

2010-ben 6 db. párt volt a listás papíromon. ha mindenki elutasító lenne az mszp fidesz demagógiájával szemben a többiből kéne választani, bármennyire is ismeretlen.

a "még annyira sem ismerem, nem bízom bennük" és az otthonmaradás nem segít.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.29. 10:29:51

@mahet:
Tíz évvel korábban kezdődött a Fidesz átpozícionálása ultraliberálisból nemzeti liberálissá, ami a libsi helytartósággal való szembefordulást jelentette. Azóta is hiába próbálják tűzzel-vassal, efféle szir-szar blogokkal visszaterelni a libsi akolba, szerencsére nem megy

Sneé Péter 2013.07.29. 10:55:19

A cikk hangütése rokonszenves, gyaníthatóan sok mindenben egyet is értenék írójával, ha meggyőzően érvelne. A pszichologizálás azonban nem alkalmas ilyesmire, mivel föltevéseinek akár az ellenkezőjét is igazolhatná. Tételeinek bizonyítása pontosabb fogalmazást, más és sokkal konzekvensebb gondolatmenetet kívánna.
Tisztelettel

Arbet 2013.07.29. 11:00:03

@BKV reszelő: Érvénytelen szavazatot? Hogy aztán mutogathassák, hogy nézzétek mennyi ember elment szavazni. Az érvénytelen szavazatot leadók csak feleslegesen növelik a résztvevok számát, semmi értelme, többet használ, ha inkább otthon marad.

Arbet 2013.07.29. 11:03:51

@elwood: Milyen kis pártra gondoltál? :D Én három pártot látok. Fidesz, Együtt az MSZP és a Jobbik. Hol van még ezen kívül kispárt? Törjön le a kezem, ha elmegyek szavazni. 23 éve csak szavazgatunk, de semmi haszna, ugyan azok ülnek a parlamentben és ugyan úgy folyik el a pénz, ugyan úgy nönek az adóterhek.

koborvadász 2013.07.29. 11:13:04

@Gab198: Én is mindig ezt mondom. Sajnos ez a mentalitás, végigkíséri a történelmünket.
Sajnos remény sincs rá, hogy ez valaha változni fog.

Kalmár 2013.07.29. 11:13:43

@mahet: Szomorú, hogy valaki nem veszi fel a kokárdát, mert a Fideszesek fölveszik.
Szégyen, hogy megtagadjátok a történelmi zászlóinkat, mert a Jobbik vagy a Fidesz fölemeli.

Amerikában a legvéresebb kampányban sem jutna senkinek eszébe, hogy ne énekelje a Himnuszt, ne emelje magasba a csillagos sávos lobogót, mert a másik oldal ezt teszi.

Mi történne, ha egy demokrata politikus kitalálná, hogy nem tűzi ki a kokárdát, mert a republikánusok kitűzték....

Egy szöges léccel vernék agyon a hülyét!

Senki nem tiltota meg nektek, hogy fölvegyétek a kokárdát, nem a Fidesz sajátitotta ki.

TI DOBTÁTOK EL!

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.07.29. 11:23:43

@Kalmár: " Szomorú, hogy valaki nem veszi fel a kokárdát, mert a Fideszesek fölveszik.
Szégyen, hogy megtagadjátok a történelmi zászlóinkat, mert a Jobbik vagy a Fidesz fölemeli."

a swastika a jo szerencse illetve a halhatatlansag jelkepe volt, amig hitler ki nem forgatta a jelenteset.

en elsosorban ember vagyok. utana magyar. es soha sem olyasvalaki, akit veletlenul is ossze lejhet keverni azzal a koztorvenyes, moralisan retardalt bandaval, amit a fidesz es a szavazoi jelentenek.

Stan Amk 2013.07.29. 11:27:52

Milyen kár hogy mindenki osztja az észt és arra nem veszi a fáradtságot hogy megnézze az alábbi oldalakat: www.tempohirek.com www.apostolimagyarkiralysag.hu
www.issuu.com/tempohirek
www.szentkoronabank.hu

Új-régi államforma, uj bank és pénz rendszer, alalpjövedelem, adósságátvállalás. A társadalom újraszervezése és uj világ indulása.

jobbrolbandita 2013.07.29. 11:27:57

@Adalberto Gellenzeeri: Súlyosan elmebeteg vagy. Akik itt embereket bebörtönöztek és halomra öltek, azok az általad "ellenzékinek" nevezett szervezetek elődszervezetei voltak, és leginkább a jelenlegi ellenzéki szervezetek vezetői dicsekedhetnek orbitális nagy kommunista felmenőkkel. Na, éppen tőlük kell félni.

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:31:24

Nem volt eleg az elmult 30 evben a "kisebbik rosszra" szavazni? Hova vezetett ez? Egyetertek azokkal akik azt mondjäk,h minek menjenek el szavazni, ha csak mesehäzi es viktator az alternativa. Egyik sem hiteles "politikus". Abban az esetben, ha jönne egy pärt, aki HITELES es tenni akar, az orszäg visszaadnä a bizalmat. Ebben az esetben müködhetne a dolog es lenne vältozäs. Viszont ne legyenek illuzioitok. Egy befektetöi csoport penzeli mindket oldalt. Egy kis, független es TISZTESSEGES pärtnak eselye nincs Magyarorszägon.
Hinnek a vältozäsban, HA:
-megfizetnek a magyar politikusokat, DE cserebe tisztesseggel es korrektseggel tartoznänak. Aki ez ellen vet (mivel kiemelt helyen van), minimum 15-20 ev letöltendö börtön! Ide ertem a plagizäläst, barätoknak pälyäzatok ätjätszäsät, a nemzet megkärositäsät.
-politikus felelösseggel tartozzon a szavaiert es tetteiert. Ha kimond valamit azt tartsa be, ha nem tudja es nincs elfogadhato magyaräzat, akkor BÖRTÖNBE vele, mert HAZUDOTT. Gyorsan vege lenne a hatärtalan es gätlästalan igeretkampänynak.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:32:24

@Csa gyikok, en leleptem (Sipi): De le is léptél, mindenki szerencséjére. Integráld magad oda aholvagy.

Arbet 2013.07.29. 11:32:27

@BKV reszelő: A ritka nagy butaság az, hogy mindenképp el kell menni szavazni. Ez olyan, mintha kötelezö lenne mindig abba az étterembe járni ahol csak szarral töltött palacsintát árulnak, mert csak az van nyitva. Csak addig lesz az nyitva amíg az emberek önként dalolva járnak oda és megeszik.

Két szavazattal is lehet most már kormányt választani, de azért ha kicsit elbeszélgetsz magaddal, akkor te is belátod, hogy egy 20% által megválasztott kormánynak koránt sincs akkora elfogadottsága, mint egy 70%-os részvételi arány melett megválasztott kormánynak. Ha lenne egy vállalkozásod mikor kezdenél el félni, ha a városból mindenki odajár, vagy ha csak a szenilis nyugdíjasok?

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:33:03

@Csa gyikok, en leleptem (Sipi): az a szegyen es äruläs,h valamelyik szutykos pärt kisajätithatja a nemzeti jelkepeinket!!!! Onnan kezdve be van mocskolva es megertem, ha valaki nem akar ilyen közösseget vällalni.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:34:39

@Poszt Olok001: Naiv vagy. Nem szavazni meg a legnagyobb butaság, bár sírni nemszavazás után is lehet, sőt, azok szoktak csak igazán!

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:36:27

@Poszt Olok001: Az is milyen szemétség, ahogy a határon túliakat kisajátította a patás fideSS!

Elmeroggyant ballenzék....:))

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:36:30

@Larry Silverstein: NEm vagyok naiv. Ha az lennek, akkor elhinnem azt asok hazugsägot amit nap mint nap tolnak. Inkäbb azt mondanäm,h idealista. Hinni szeretnek egy ideälis megoldäsban, de egyre inkäbb csak szeretnek...

koborvadász 2013.07.29. 11:38:01

@Larry Silverstein: Nem is az MSZP-ről írt.
Ellenzékről.

Amúgy tök igaza van!

Majd a birkákat feláldozzák de akkor már késő lesz.

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:38:57

@Larry Silverstein: nem erdekelnek a verbeli, hatäron tuli magyarok. Nincs velük semmi bajom. Azzal mär van,h szavazati jogot kaptak, miközben egy fillert sem fizettek a nagy magyar penznyelöbe.

Az nem fäj a fideszeseknek,h vezetöik lehazudtäk az egröl is a csillagokat,h csak az összetartozäst szimbolizälja a kettös ällampolgärsäg es istenbiza nem kapnak szavazati jogot????
Ez nem zavaro?

Arbet 2013.07.29. 11:40:18

@Poszt Olok001: Ki az a befektetöi csoport akiröl beszélsz? Én itt csak pénzéhes politikusokat látok és állami pénzekböl finanszírozott jólmenö vállalatokat. Tudod ki a nagy befektetöi csoport aki pénzeli az összes pártot? A magyar adófizetö ember. :) Nem kell túlmisztifikálni. :) És még 4 évente el is mennek szavazni a rablókra. Micsoda mazochisták :)

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:41:26

@koborvadász: Az ellenzék a maszop és a jobbik. Lemaradtam vmiről?

Arbet 2013.07.29. 11:43:31

@Larry Silverstein: Aki nem szavaz, az csak röhög azokon a hülyéken akik még mindig elmennek szavazni. Szavazni annyit ér, hogy a veled szemben álló tolvajok közül rámutatsz az egyikre, hogy a következö években melyiket szeretnéd, hogy kiraboljon. Valóban nagyon okos hozzáállás. :) Dícsérd meg magad és légy büszke, hogy választhattál. :D

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:43:42

@Poszt Olok001: Mi köze az adófizetésnek a szavazati joghoz? Pl. Mo-n vagy Európában?

Miért lenne zavaró? Te irigykedsz a htm-ekre, nem én. De azért hozzáteszed hogy nincs velük bajod....:)

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:44:47

@Arbet: Van pär olyan ismerösöm aki politikaközeli emberekkel dolgozik. Erdekes összefüggesekre hivta fel a figyelmet. Eleg csak azt megnezni,h a välasztäsok idejen milyen orszägokbol jönnek sürün lätogatok. Illetve van Mo-on egy szük reteg, aki rendszertöl függetlenül fent marad. Bär ezek a hätterben vannak ällandoan. Amugy ne leggyenek illuziok. Bajnai, Gyurcsäny, Mesterhäzi, Orbän csak egy bäb. Valojäban azok iränyitanak, akiknek a kezeben van az orszäg adosägällomänya.
A magyar valoban mazochista! :) Azt elvezi, ha szivatjäk.

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:47:52

@Larry Silverstein: mi köze???Komolyan gondolod ezt a kerdest? Ezt direkt csinälod....

Csupän annyi a köze,h az szavazhasson, aki ott el eletvitelszerüen es fizet vagy min 5 evet fizetett a kasszäba, mert onnan kezdve az ö börere megy.. Viszont, ha nincs bajod vele, akkor megneznem azt, hogy mit szolnäl hozzä, ha a Te penzedet ilyeneknek osztogatnäk, elvegre magyarok...miert ne..

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:50:10

Amugy emberileg nincs velük bajom. Csupän a kapott jogok mennyisegevel. Mäs faszäval verni a csalänt jo dolog es egyszerü. Ezt csinäljäk a politikusaink is (a fizetesük mellett könnyü ugatni). Eljenek meg 47e Ft-bol egy evig. Sok sikert nekik.

Arbet 2013.07.29. 11:53:12

@Poszt Olok001: Minden politikus fennmarad kormánytól függetlenül. Ebben az országban még nem bukott úgy igazám még egy politikus sem. Nem nagyon vontak senkit sem felelösségre, nem nyomoztak senki után érdemben, egy korrupciós ügyre sem derült fény 23 év alatt. Kéz kezet mos. Jól elélösködnek rajtunk. Külföld meg annyit foglalkozik velünk, hogy jönnek ellenörizni, hogy mire kuncsorogtunk annyi hitelt és vajon miböl fizetjük vissza, ha a pénzükböl nem a gazdaságot fejlesztettük, hanem a haverok businessét.

sörtelen 2013.07.29. 11:55:50

HaFr, ez egy nagyon tisztességes, őszinte intellektuális fényép önmagadról. Jó volt olvasni, akkor is, ha nagyon másképp látom a dolgokat. Illetve az okokat. Egy-két premisszád olyan, hogy azokból csak ez a gyötrődő helybenjárás következhet.
Az entellektüelek legtermészetesebb korlátja, hogy majd' mindent fejben megoldhatónak látnak, illetve fejben akarnak megoldani. A 'kivetítés' (szándékoké, személyes erkölcsi meggyőződésé, stb.) pedig igen veszélyes gondolati eljárás. A háttal-lovaglás képét idézi fel bennem.
De mindegy, a második mondatomon van a hangsúly.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:56:59

@Poszt Olok001: Csak azért kérdezem, mert adófizetéshez kötött választójog:

1. a világon nincs
2. mo-n 2 millió ember fizet adót
3. Hogy osztogatják a pénzedet a htm-eknek konkrétan? Az megvan hogy az összes mo-i régi középület az ő adójukból is épült? Követeljék vissza?

BKV reszelő 2013.07.29. 11:57:41

@Arbet: Butaság. Két szavazattal választott kormány is legitim és hivatkozhat arra, hogy a "csendes többség" mellettük áll. Pont ezt tette orbán is most. Azonban két szavazattal nyerni és mellé 2,5 millió érvénytelent látni nem lehet.

Poszt Olok001 2013.07.29. 11:58:26

@Arbet: Sajnos igazad van!Ez Magyarorszäg. Jo szegenysegi bizonyitväny. Ezen csak az vältoztathatna, ha az emberek ÖSSZEFOGVA elüldöznek az elösködöket.

tamas11 2013.07.29. 12:00:42

@mahet:
nem csak a szavakat sajátították ki. Manipulálták ezzel a hozzájuk fűződött jogokat is, meggátolva, hogy össznépi praxisba mehessen át a sok évszázados polgárosodási álom. Nem arról van csak szó, hogy X meg Y megmondaná mi a polgár, hanem hogy te meg te meg te, nem lehettek azok.
Ez nem valószínűsíti a bomlást, hanem szétbomlasztotta a nemzetet.Nézeteik alapján nevesíthetők az egyes emberek az OV propaganda produktumaiként.Pontosan tudható, hogy te például trafikos nem lehetsz.A Miniszterelnök nem is beszél összefogásról hanem csak együttműködésről. A nemzetfogalom, a közjogi értelmű, az csak Tusványosi bonmot.

koborvadász 2013.07.29. 12:01:44

@Larry Silverstein:
A beszűkült, agy mosott fideszes szerint!

Majd kiderül, hogy ki és mi az ellenzék.
Remélem. Remélem, ha mi nem is de a gyerekeink már egy élhetőbb országban fognak megöregedni.

Viktor nem ezt az országot építi.

Tudod a világ legnagyobb arcátlansága ( stadion a kert végében ) sem bassza ki a biztosítékot az embereknél, na ez a gáz ebben az országban.

Szutyok kis faluba milliárdokért építenek stadiont a nem létező, magyar focinak.

Közben emelik az adókat, kitalálnak újakat, agyonadózott fizetésedhez, ha hozzá akarsz férni akkor adózz és vedd meg az extra adókkal terhelt dolgokat a boltokban.

Ez kell nekünk?

Trafik? A multit megfingatja viktor! Hurrá!
Csak arról nem beszél, hogy a dohány piac 90%-a a multiké. A magyar részesedés 10%

Sorolhatnám.
Persze, lehet itt libázni, böszmézni, Antalozni. De! Itt most erről a bűnözői rétegről van szó amit fidesznek neveznek.

Nyugatra, sőt északra ( Csehek ) ennél kevesebbért is elítéltek már politikust vagy államfőt.

Itt majd szobrokat állítunk neki, hozzá fogunk imádkozni stb.

Vagy el lehet húzni, vagy éhen lehet halni.

Vagy össze lehet fogni! Ugyanis a 2/3 az nem akarja viktorékat!

Csak a fásult, összetört, esetleg egyszerű ember, nem megy majd szavazni. Ezt piktor is tudja.

Nyugodtan megköttetheted a koszorút Magyarország sírjára!

Arbet 2013.07.29. 12:04:08

@BKV reszelő: Ajjmár.. a választási rendszer alapján 2 db pártra leadott szavazat többet ér, mint 2.5 millió érvénytelen. Így is úgy is az fog kormányt alakítani aki 2 db érvényes szavazatot kapott. Az érvénytelen szavazat meg megy a kukába, a statisztikába meg lehet mutogatni, hogy 2.5 + 2 ember szavazott. Gondolkodj már. :)

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:04:26

@Larry Silverstein: 1. Olyan csodäs unortodox tud lenni a kormänyod. Annyira tud häboruzni mindig es mindenkivel (Orwell-töl jot tanult). Miota erdekel itt (pläne az elmult 3 eve) bärkit,h mit gondol vagy tesz a viläg?
2. rosszul tudod... 4,3 millio. Kedves vezetö megaszonta.
3. Nem azt mondtam,h osztjäk nekik, hanem azt,h ha nem zavar teged a szavazati jog, amivel a TE eletedröl dönt az, aki egy fillert sem ad a kasszäba es nem is adott, akkor biztos az sem zavarna,ha a TE penzedböl tämogatnäk öket...mert hidd el. Amint keves lesz a lekenyerezesnek szänt szavazati jog, hirtelen segiteni fogjäk penzzel is az ottani szavazokat. Mondjuk nem ketelkedek benne,h ezt mär most is megteszik.

Larry Silverstein 2013.07.29. 12:09:16

@Poszt Olok001: 1.?

2. beleszámolva a közszférát, ami nem valódi adófizető

3. felakadt a lemez? eddig is olyanok döntöttek az életemről akik nem fizettek adót. Amúgy mi köze a szavazati jognak az adóhoz? A fantáziáid elég sötétek.

Larry Silverstein 2013.07.29. 12:11:14

@koborvadász: Nem vagy te egy kissé hisztérikus?

Arbet 2013.07.29. 12:11:48

@Poszt Olok001: Egyet értek én is azzal, hogy az adózáshoz kéne kötni bizonyos dolgokat. A szavazati jogot is ide sorolnám. Az szavazzon aki adózik. Az kapjon csak normális egészségügyi ellátást aki adózik, a többi csak alapot és hosszú várólistákat. Persze a nyugdíjasoknak járna az EÜ szolgáltatás attól függöen, hogy mennyi adót fizetett be életében. Ha keveset akor alapellátás, ha sokat akkor bövitett. Ezzel lehetne növelni az adozási morált. Jelenleg az szív aki adózik, aki meg elcsalja az jár jól. Ennek így nincs sok értelme.

tamas11 2013.07.29. 12:15:02

@Kalmár:
a jelképekbe beépül mindaz, amire használták őket. Ha meglátok egy tilosan parkoló autót Mozgáskorlátozott matricával, már az jut eszembe, hogy CSALÓ.. . és már jön is a tulaj, délceg léptekkel. Ez Mo....

Szélmalomharcos 2013.07.29. 12:15:28

@Adalberto Gellenzeeri:
"Fél év múlva választanunk kell. Vagy a degenerált mentálisan beteg orbán és őrült országromboló rendszere, vagy az ellenzék. ... Ha orbán győz, kilépünk az EU-ból, és utána már lehet eltüntetni mindenkit aki útban van. Megölni, bebörtönözni. Senkinek ne legyen kétsége a felől, hogy orbán és vazallusai nem öletnék halomra az embereket."

Meggyőztél, kapjon egy újabb ciklust Orbán! Aztán bocsássák népszavazásra az OPNI újraindítását. Én igennel szavaznék, hogy a hozzád hasonlóknak kijusson a hely ami megillet

A szerzőnek se ártana egy kiadós antidepresszáns kúra

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:19:38

@Larry Silverstein:
1.semmilyen vezetöt nem erdekel Mo-on a viläg. Legyen korrekt a szavazati jog.
2. ebben egyetertünk, de veri a mellet rä...
3.Nem felakadt lemez. Viszont, ha jätszod a hülyet, akkor tenyleg ertelmetlen megprobälni elmagyaräzni (akär egy elvonaztkoztatott peldän keresztül),h mi miert nem JOGOS.

Larry Silverstein 2013.07.29. 12:26:04

@Poszt Olok001: 1. milyen világ? a románoknál és a cseheknél ugyanígy 2s áp-ok a külföldi véreik. Mo. még különleges is, mert a határ közelében élnek tömbben.

2. ez potenciál, lehetőség, növekedési és bevándorlási lehetőség mo-nak, tehát éppen nem kell tőle rettegni. Amikor gyereket szülsz, akkor sem azon rettegsz, hogy de sokba fog kerülni, hanem hogy milyen jó lesz vénségedben ő lesz a támaszod.

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:26:24

@Arbet: Igen...egy kis modositässal. Szavazati jog järjon annak aki itt el es dolgozik vagy dolgozott valamennyit. Aki nem tett semmit (vagy probält) az elörejutäsert, az ne kapjon semmit. Elsö legyen az adofizetök jog- es letbiztositäsa. Mondjuk ez nem ilyen egyszerüen megoldhato. Viszont van egy falu Bekesben, ahol a lakossäg 95%-a cigäny. Egy alapitväny vezetesevel igyekeznek önellätok lenni. Megtermelik a fütöanyagukat, elelmiszert es probälnak valami piaci keresletre alkalmas termeket elöällitani. Jutalmuk extra penz es azert is penzt kapnak, ha a gyerek jol tanul. Motivältak. Mig Salgotarjän környeken csak siränkoznak (fökent az eleterös 30as rokkantnyugdijasok),h az ällam nem tämogatja öket. Elsönek adnek, mäsodiknak semmit

egyetmondok 2013.07.29. 12:29:28

@Larry Silverstein:
Két különbözőbb modell,mint a magyar (ez az orbáni ? ne vicceljünk,a szándékok és az újraelosztás jellege szerint inkább a ballib volt "svéd-tipusu",ha már oda próbálnánk passzítani magunkat)és a svéd "nagy állam" nem is létezik.És ennek semmi köze az egy főre jutó gdphez, tengerparthoz, ásványkincsekhez satöbbi.

A svéd társadalom akkor is gyökeresen különbözött a miénktől,amikor ott az egy főre jutó gdp pont akkora volt,mint most itt,meg akkor is,amikor sokkal kisebb.

És persze pont ott a különbség,amit ez a poszt is,meg sajnos vagy hála Istennek sok-sok mások,írások, beszédek felvetnek: az autonóm,szabad egyének szabad közösségei (felvállalva az ezzel járó veszélyeket is) képesek olyan államot csinálni mint a svéd(amely azért ma nagyon nem ugyanaz,mint akár csak húsz éve volt---ott komoly államreformok történtek,pont az újraelosztás környékén...,és ma ott is akadnak gondok,persze nekünk lennének olyanjaink); a saját egyéni és közösségi autonómiáit kábán a hatalom lábai elé dobó magyarság olyat, mint ami nekünk van, lett. Olyan államot,mint a svédeké,de általában az északi,protestáns társadalmaké,csak nagyon anti-etatista,erősen szabadságpárti, azt lehetne mondani, a magyar balos-jobbos kövélekedéssel: baromira liberális társadalmak képesek működtetni.
Ezért osztogató-fosztogató a magyar állam,mert a magyar társadalom nem ilyen,a svéd nagy állami újraelosztás pont nem osztogató-fosztogató. Létezne egyébként "modell",ha már ilyet keresgélünk az "olyan" társadalmaknak is,mint mi vagyunk: a neolib,nagyon kicsi állami újraelosztás,itt az vezetne eredményre.

A kérdés szerintem az,hogy a poszt által is felvetett,évszázados zsákutca problémánk,amely vitathatatlanul Orbánnal látható a legélesebb fényben (ő merte bátran a rendszerváltás utáni összes szarhoz igazítani az államot,de milliméter pontossággal, ezért ez szarabb az összes előző többi kormány idejétől,és csak azt csodálom,hogy a jobboldal miért nem veszi észre,hogy pont a korábbi orbáni ciklus államához képest a legszarabb...),szóval,hogy mennyire oldható meg úgy,ha egymilliomodszor írjuk le,hogy zsákutca,zsákutca, zsákutca...hogy vajon nem az egyébként is alig pislákoló egyéni és közösségi önbizalom morzsákat söpörjük-e ezzel össze,és dobjuk ki a kukába,amelynek a vége az,hogy semmi se marad.
De az meg milyen,hogy nem írjuk le,nem mondjuk,ha egyszer világosan abban,zsákutcában vagyunk ?
Az ezen gondolkodók ezen dilemmája is erről, évszázados,mint maga a dilemma.

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:30:32

@Larry Silverstein: 1. romänia nem alternativa. Csehorszägban ment a kormäny a börtönbe, mert lopott. Amugy a hatär közeleben elök (es meg sokan mäsok is) Ausztriäban vagy No-ban dolgoznak, de haza viszik a penzt es ott väsärolnak belöle.

2. Nincs baj a potenciäl lehetöseggel es a Hatäron tuli magyarok, magyar földre költözesevel. Viszont ezek nem potenciälok nagy reszt, mert maradnak ahol vannak. Ott väsärolnak, dolgoznak es elnek meg. Aki betelepül azt fogadjuk szeretettel, ha van helye es munkäja, mert az ott is fog költeni. Viszont a kettö teljesen mäs. Ez jelenleg csak sima szavazatgyärtäs.

Larry Silverstein 2013.07.29. 12:34:52

@Poszt Olok001: Lárifári.

Ha te külföldön vállalsz munkát és élsz, ugyanúgy szavazhatsz Mo-n.

koborvadász 2013.07.29. 12:35:11

@Larry Silverstein: Nem!
Racionalista vagyok! Látom a régmúlt, múlt hibáit!
Aki a jelent másként látja az illúzióban ringatja magát.

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:42:56

@Larry Silverstein:
1. ez aztän az erv

2.Igen, igazad van. Mint ahogy teszem is. Viszont nagy különbseg,h en 13 evet ott szivtam, amivel jogalapot szereztem ahhoz,h elmondjam a velemenyem es ennek hatäsa is legyen.

BKV reszelő 2013.07.29. 12:43:48

@Arbet: Na ja, ez a hozzáállás adta meg a fidesznek a nem létező 2/3-adot. Csak ilyenkor nem kell sírni, tessék örülni, mint szavazáskor a TV előtt.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.29. 12:46:15

@Szélmalomharcos:
Amióta az SZDSZ kénytelen volt lehúzni a redőnyt, nem bírnak kijönni a hangulati válságból. Szórják a hamut a fejükre, és egyre csak azt kérdezgetik: miért is, miért is

Ahogy eddig nem tudták megtalálni a választ, most is tévutakon járnak, egyszerűen képtelenek beleilleszkedni a magyar rögvalóságba. Kényszeresen ócsárolnak valamit, amit a felsőbbrendű agyukkal fel sem bírnak fogni

Lencsés István 2013.07.29. 12:50:27

" .... Nem kell foglalkozni a Fidesz és az MSZP nevű politikai tényezőkkel. .... " Az Mszp - vel nem is mert nem tényező már rég ....

Bicepsz Elek 2013.07.29. 12:52:04

Tamogatom!!!! Kulonosen mert a Nyugat hamarosan iszlamizal es akkor vege lesz a libsi sz..sagoknak!!!

Poszt Olok001 2013.07.29. 12:53:40

@Lencsés István: Munkaköri kötelesseg volt megjelenni itt?

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.07.29. 13:04:20

@Poszt Olok001: szerintem a ficko ilyen inverztroll:-)

azert van, hogy minnel inkabb lejarassa a ffideszt es a szavazoit, hogy ilyen semmirevalo, szervilis, onallotlan pocs banda az egesz fidesztabor:-)

Poszt Olok001 2013.07.29. 13:06:34

Tenyleg elkeseritö az orszäg megosztottsäga. Pläne az,h pärtok ärnyekäban es celjai miatt törtenik.

Poszt Olok001 2013.07.29. 13:10:58

Azert elkeseritö az orszäg megosztottsäga. Pläne azert mert ez pärtok ärnyekäban es celjaiert törtenik.

toportyánzsóti 2013.07.29. 16:05:22

@Lencsés István: Szórakozásból vered szét a NER-t belülről ahogy a átkosban megszoktad?

toportyánzsóti 2013.07.29. 16:07:43

Ha Ángyán úr zászlót bont akkor lesz befűtve rendesen a narancspatkányoknak,végre becsületes emberre lehet szavazni a jobboldaliaknak!

Lencsés István 2013.07.29. 16:08:29

@toportyánzsóti: Nem szórakozom , csak nem szeretem , ha valaki névtelenül hazudik .

tamas11 2013.07.29. 16:55:44

@BKV reszelő:
nem az árok garantálja a radikalizálódást? Mindkét oldalon. Csakhogy: az egyiken kiépült hatalmas abszolút hatalmi szervezet és rendszer, a másikon semmi... Bár itt valamelyik MOST Is azt írja, hogy az utódpártok a hatalmas veszély... Röhejes.
Thürmer nyugdíjasai állnak kaszahiánnyal Csillebércen - amint egy zseni megfogalmazta.
Ha pedig friss fiatal erő lenne mögötte, születésétől demokrata hajlandóságú, akkor mi is azzal a baj?!

BKV reszelő 2013.07.29. 17:38:43

@tamas11: Igen, érdekes módon a szélsőség mélyíti az árkot, ugyanakkor az árok garantálja az elmozdulást a szélsőség felé....patthelyzet.

tamas11 2013.07.29. 17:50:41

@toportyánzsóti:
szép lenne, és nekem is tetszene, de nem fognak (odaszavazni Ángyánékra) mert hibádzik mögüle a hatalom képviseletének mítosza... Ősmagyarul: A kiváltság.
bár tévednék!

toportyánzsóti 2013.07.29. 18:00:46

@tamas11: 1 milka birka van csak közvéleménykutatás szerint,többieknek normális becsületes emberekre van igénye.

tamas11 2013.07.29. 18:21:37

@toportyánzsóti:
úgy legyen!
De miként regisztrálta vajon a közvéleménykút a birkaságot?

civilkurazsi · https://www.facebook.com/civil.kurazsi.5 2013.07.29. 19:07:22

És vajon a normális ember miért nem politizál, ha arra van igény?
Szerintem azért is, mert utána kiállnak mögüle az emberek.
Ha svédként akarunk élni, akkor a mindennapokban is svédként kellene viselkednünk. Mert "jobb nem is jár, ha nekünk így is jó"

civilkurazsi · https://www.facebook.com/civil.kurazsi.5 2013.07.29. 19:17:20

@explanatus: milyen igaz! A "demokráciát" működtetni is kell, minden nap, nem elég négyévente szavazni. Vajon elég érett hozzá a nemzet?

explanatus 2013.07.29. 21:22:57

@Gab198:  „ … soha nem tudtunk összefogni, egyetérteni … „ Ne add fel! És köszönöm a támogatást. A Te meglátásod is oda mutat, akarni kellene, bár nem könnyű.

explanatus 2013.07.29. 21:30:23

@civilkurazsi: Én nem adom fel, és a nemzetet is érettnek tarom. Te is példa vagy arra, hogy érettek vagyunk, mert fel mersz tenni ilyen kérdést. Mindig volt és lesz, akik nem adták/adják fel. Tisztában vagyok én a képességeimmel/korlátaimmal és azzal is tisztában vagyok, hogy akarni kell, anélkül nem megy.

Igazad van, nem elég négyévente szavazni, meg is kell szólalni, amikor úgy gondoljuk mondanivalónk van. Nem biztos, hogy igazunk van, de azért beszélünk „ egy nyelvet”, hogy megbeszéljük. Amíg beszélünk uralkodunk az indulatainkon. Utána már nehezen.

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 22:14:53

Én viharban született Daenerys-re szeretnék szavazni.

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 22:59:18

@BKV reszelő: Emlékeim szerint,mint ha te is a fideszes szavazók közt lettél volna anno.
Most megeheted amit főztél magadnak.
A baj csak az,hogy nekem is ezt a szart kell zabálnom.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.30. 06:31:29

@Józsi bá':

"a vezető elveszi a demokrácia egy részét, helyette védelmet ad a népnek"

- Adj nekem pénzt és megvédelek.
- Kitől?
- Kitől, kitől... hát magamtól.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.30. 06:38:44

@Kalmár:

"Amerikában a legvéresebb kampányban sem jutna senkinek eszébe, hogy ne énekelje a Himnuszt, ne emelje magasba a csillagos sávos lobogót, mert a másik oldal ezt teszi."

9/11 után amikor sokan kitűzték a Stars & Stripes-t a házukra vagy akárhová, komoly cikkezés folyt pl. a Salon magazinban arról hogy miért borzasztó ez a patriotizmus és ők (a cikkírók) hogyan nem tűzik ki a zászlót csakazértsem...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.30. 06:53:17

@Larry Silverstein:

"Amúgy mi köze a szavazati jognak az adóhoz?"

Az amerikaiak a "no taxation without representation" (nem érvényes adóztatni ha nem kap az adózó képviseletet a törvényhozásban) elvvel igazolták a forradalmukat/függetlenségi háborújukat. Ennek visszafelé is érvényesnek kellene lennie: "no representation without taxation" (nem érvényes törvényhozásbeli képviseletet biztosítani azoknak akik nem adóznak).

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.30. 07:45:42

@hot-spot:

Westerosban szavazással választják az uralkodót?

toportyánzsóti 2013.07.30. 08:02:09

@tamas11: Ennyinek volt rendben az hogy a csókosok kapják az államtól a trafikot...

civilkurazsi · https://www.facebook.com/civil.kurazsi.5 2013.07.30. 22:37:04

@gipsz.jakab: Helyesen szólsz! Erkölcsi válság fent... és - sajnos - lent.
süti beállítások módosítása