1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.05.21. 17:15 HaFr

SZABADSÁGOT!!!

A magyarságnak újra megadatott, hogy végigkísérje egy olyan bűntény megtörténtét, amelyben az áldozat ő maga. Megesett ez már, nem is egyszer. A házmesterek és a feljelentők országa vagyunk, ami szomorú, de az életbevágó kérdéseket mégsem ezek, hanem a nagy, rendíthetetlen massza dönti el, amelyik kritikus időben, mint ma, otthon ül bezárkózva a négy fal között, nézi, mi történik, és az istennek sem mozdul -- ezért a dolgok valóban megtörténnek. Adott esetben persze a függöny mögött ücsörgőkért is eljön az állam, de mielőtt áldozattá válthatnának, tudniuk kell: tétlen szemlélők is voltak. Nem méltók a sajnálatra.

Ma a magyar jogállamot folyamatosan és szisztematikus ássa alá egy szűk érdekszövetség, amelyik három éve indította el az alkotmányos jogi és intézményi koherencia, magyarul a fékek és ellensúlyok rendszerének felszámolását (amelybe csak ma belefért a választási jogok újabb korlátozása, a titkosszolgálati törvény módosításával a magánszféra megrendítése, és a negyedik alaptörvénymódosítás átcsusszanása az eszköztelen Alkotmánybíróságon). A magyarok -- néhány tucat tiltakozót leszámítva -- most is otthon ülnek, nem mozdulnak. Agyrémnek beillő indokokkal és sötét, baljós érvekkel támasztják alá (ha egyáltalán alátámasztják), miért jó így nekik -- mígnem visszafordíthatatlanná válik a bűnbanda rombolása, és beleküldenek minket egy újabb zsákutcába, amelyből nincs kiút, csak súlyos szellemi és fizikai károk árán.

Az ellenzék a demokráciáról papol, amikor a demokrácia csak eszköz. Itt nem a demokrácia forog kockán, hanem az emberi SZABADSÁG. És ezt nem az elkoptatott, kivehetetlenül fakó hangoknak kellene elsutyorogniuk végre, hanem érctorkoknak, amelyek felzúgják, hogy igen, a jogállam, a demokrácia, az alkotmányos eszközök mind a szabadság garanciáiként kapnak szerepet a kultúrállamok fejlődésében, és egyetlen funkciójuk ennek a szabadságnak a védelme. A demokrácia nem az államokat, hanem a SZABAD polgárokat hivatott védeni, ezért amikor a hatalom puszta legitimációjává silányul, mint most, akkor valami nagy baj van! A demokrácia nem pártügy, nem -- bah! -- politika, nem olyasmi, amiért pártoknak kell kiállniuk, hanem a társadalom legfontosabb közügye! Az önvédelmünk eszköze. A SZABADSÁGUNK garanciája.

Magyarországon persze nem akkor fordult meg a világ, amikor a mai rezsim elvette az alkotmányunkat, és sokatmondó gesztussal a szabadság és az emberi jogok védelme helyett egy beteg és korrupt országról vallott hagymázas álmait öntötte az alaptörvény paragrafusaiba. A világunk fokozatosan sötétült el attól a pillanattól, hogy a politikai osztály az első szabad választások másnapján képletesen szólva összekötözte és a parlament alagsorába láncolta a közérdeket és a szabadságot -- amelyek azóta sem láttak napvilágot. Orbánék csak kiteljesítik a felelőtlen, korrupt politizálás két évtizedét, amelynek során a szabadság és a közérdek közötti teret kisajátították az állam és csatolt szervei, a polgárokkal pedig szépen fokozatosan elfeledtették azt az egyszerű igazságot, hogy nem ők vannak az államért, hanem az állam értük, és ennek jegyében kell berendezni a világukat.

Az újságoknak rég gyászkeretben kellene megjelenniük, ha komolyan vennék magukat. A rádióknak rég gyászzenét kéne sugározniuk, ha egy cseppet is érdekelné őket vagy tudatában lennének a szabadságra leselkedő veszélynek: hogy nincs már -- a saját gusztusán kívül --, ami elejét vehetné egy ember gátlástalan randalírozásának. Ha az ellenzéki pártok kultúrájában ismert okok miatt nincs is benne az emberi szabadság féltése és a társadalom végső értékeinek pontos tudása, ezért minden szavuk egyformán hangtalanul veszik el az éterben, vannak olyan művelt magyarok, akikben meg lehetnek ezek, de a jelek szerint -- e néhány tucattól eltekintve -- ezek otthon kushadnak. Ez a rezsim, amelyik gátlástalanságában lassan odaér, hogy nem engedheti meg magának a pozícióinak feladását és egy választás elvesztését, a demokráciát szükségképpen tovább fogja rombolni, míg nem az már végképp a múlté lesz, és a szabadságunknak minden garanciája eltűnik.

Emberek, a legfőbb gondotok a SZABADSÁG legyen! Azt kérjétek számon a rabló és mameluk hadakon, amíg egy cseppnyi esélyetek van!

195 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr995311037

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.22. 11:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savanyujóska 2013.05.21. 17:36:23

Utóbbi időkben többször is eszembe jutott valahogy Szepes Mária egyik regényének néhány idézete. Például ezek: „Ilyen forradalmat nem ért még meg egyik generáció sem. Lázadtok a szabadság ellen! Tüntettek, hogy elvegyék egyéni jogaitokat. Összeesküvést szőttök a lehetőség ellen, hogy ti döntsetek önnön sorsotok fölött. Nyáj akartok lenni, egyetlen megszállott őrült vezetése alatt. Ő majd gondolkodik helyettetek is. Jó. Kasztráltassátok ki az agyatokat akkor! Minek nektek fej? Elég abból egyetlen egy, a többi úgyis veszélyes és felesleges.”
És: „Nem mindegy, hogy egy hatalmas dómot hitvány agyagból építenek e, vagy nemes márványból. A társadalom egésze, erkölcsi, szellemi színvonala az egyének minőségétől függ. S ha ezek az egyének saját személyiségükben lemondanak a szó és gondolat szabadságáról, egymás megbecsüléséről, a jog tiszteletéről, a filozófia, művészet, tudomány függetlenségéről, az igazság eszményéről, micsoda építőanyagává válnak így a közösségnek?”
A harmincas évek elejének Németországáról szól, de vélek némi áthallást felfedezni. Nyilván tévesen...

Tyreo 2013.05.21. 18:40:21

Az emberek nagy részének ez kell. Napokban olvastam valahol, hogy 3 napot töröltek orbán facebookjáról. Persze google megőrzi az ilyet és ha valaki megnézte, döbbenetes dolgokat láthatott. pl:
Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Előre bocsátom maximális tiszteletem az öné.

Elkötelezett jobboldali szavazó vagyok, hittem önökben mindig, de a trafiktörvényben szerintem óriási hibát követtek el.

Egy vesztes pályázó vagyok, ez ugyan nem fog eltántorítani a jobboldaltól, csak szeretném ha közvetlenül tudna meg dolgokat, erről a dologról.

Szóval, nem tudom elképzelni, hogy nem valami trükk van a nyertességben, mert most újra olvastam a pályázatomat és biztos vagyok benne a városban nem adtak be jobbat és azok nyertek akik nem is tudják hol nyitnak és én aki saját üzlettel rendelkezik, és a város legfrekventáltabb helyén van nem nyertem.

A leghosszabb nyitva tartást napi 16 órát és még szombaton is meg vasárnap délig írtam a pályázatba. Tudomásul veszem, nem háborgok nem szaladgálok sehova, de ha ön elfogja olvasni csak azt szerettem volna ha elsőkézből értesülne. A városunkban az alpolgármester 3-at is nyert és a 3.- ra még nincs is meg az üzlete.

Elnézést a zavarásért nem kérek semmit csak jó ha tisztán az állampolgártól értesül arról mi történik az országban."

amíg ilyen emberből nem egy van addig jobb híján kénytelenek leszünk otthon ücsörögni..

Ha valakit még érdekel az Orbán-vallás itt szemezgethet:
www.hirhatar.hu/hir/harom-napot-toroltek-orban-viktor-facebook-oldalarol

Saga 2013.05.22. 01:20:51

Szabadság Elvtársak, szabadság.

camilló 2013.05.22. 05:07:37

A házmesterek és a feljelentők országa vagyunk,
"Ebben a városban, több feljelentés futott be a Gestapóhoz, mint Európa összes nagyvárosában, együttvéve!"
A valahol Európában című filmben mondta Somlai Artúr:"A nyomor, a legnagyobb rabság!"
Mindenki figyelmébe ajánlom Szilágyi György, Hanyas vagy? 28-as? című monológját. Nem gondoltam volna, amikor először hallottam, hogy újra lesz az országban nyomor enyhítő akció, Róbert bácsi ingyen konyhája, és sorolhatnám.Gátlástalan maffiózók a politikusaink, akikből hiányzik az alapvető emberi érték, az empátia!

Deres · http://textura.blog.hu 2013.05.22. 10:52:44

Az átlagember buta. Azt megtanulta a ziskolában, hogy a közösség értelme, haszna az, hogy az egyén lemond a szabadsága egy kis darabjáról, egy kis jólétért, biztonságért cserébe.

Azt azonban már nem tanítják a ziskolában, hogy ez nem egy szigorúan monoton növekvő függvény, azaz nem jár egyre nagyobb jólét a szabadság egyre nagyobb feladása esetén.

Azt mutatja az élet, hogy minél intelligensebbek az egyedek, annál kevesebb szabadságról való lemondásnál van ennek a függvénynek a maximuma. Sajnálom, ennél érthetőbben nem tudtam megfogalmazni.

elwood 2013.05.22. 11:26:06

szomorú, hogy a szabadság káromkodássá vált, a liberális szótól irtózik a közember.

hátha csak arról van szó az emberek nem tudtak mit kezdeni a 90-ben rájuk ömlött szabadsággal és visszavágynak az akolmelegbe.

kicsit visszaleng most az inga aztán majd megint lesz szabadságvágy.

sárkányfő 2013.05.22. 11:46:41

Jogos mondatok, bár évek óta ezt mondják az okosok, nem értem miért pont most ez a nagy a felháborodás, mi a poszt apropója, a legtöbben már rég bele is fásultak abba amit a cikk ír.

Nem akarok vészmadárkodni, de úgy néz ki most halt meg szegény Erőss Zsolt a Himaláján.
Erőss lehetne a magyarság szimbóluma is: Nem lehet megmenteni önmagától.

nnnnnnnn 2013.05.22. 11:46:44

@HaFr: figyelj már te gyogyós. ird már le nekem hogy miben korlátoz most téged orbánviktor ami miatt nem érzed magad szabadnak. ez kimaradt valahogy a posztból. gondolom elsősorban azért mert meg se tudod fogalmazni.

sárkányfő 2013.05.22. 11:50:15

Apropó, a rendőrség már előzetesbe csapta a szekszárdi fideszbűnözőt?
Felszámolta már egy kommandó a maffidesz helyi szervezetét?

Vagy egy olyan országban élünk, ahol az interneten közzétett bizonyíték sem számít?

Hol a honvédő békemenet, amely üvöltve követeli, hogy a magyarellenes maffia húzzon el a hatalomból?

Hol a tomboló Orbán-gárda, amely a hangfelvétel hatására igen mély haragjában rágyújtja a dolgozókra az MTV-t?

LallyPop 2013.05.22. 11:52:34

@HaFr:

Milyen szabadságvágyról beszélsz? Az emberek 95%-a kijön az iskolából és haláláig aláírja a munkaszerződését, csak hogy meglegyen a minimális biztonsága.

Holott tudja hogy ebből nem lesz semmije, mert még soha semmilyen alkalmazottnak nem lett soha semmije.

A biztonság és a szabadság kizárja egymást. A többség mindig biztonságra hajt. Orbán és minden okos politikus tudja ezt.

LallyPop 2013.05.22. 11:53:54

@sárkányfő: Nem, sőt most hogy nyilvános a felvétel hirtelen vége a trafikügynek.

Mármint az Indexen, mert máshol eddig sem volt.

Netuddki. 2013.05.22. 11:55:08

"korrupt politizálás két évtizedét, amelynek során a szabadság és a közérdek közötti teret kisajátították az állam és csatolt szervei, a polgárokkal pedig szépen fokozatosan elfeledtették azt az egyszerű igazságot, hogy nem ők vannak az államért, hanem az állam értük, és ennek jegyében kell berendezni a világukat."

Nem a 23 év alatt veszett el a szabadság, soha nem is volt. A magyar nép nyakára telepedett ingyenélő, megélhetési politikusréteg soha nem engedte, hogy a kádári örökségből öntudatra ébredjen a magyar nép. Ezeknek a heréknek csak dolgozókra van szükségük, hogy maguknak átlagon felüli életszínvonalat biztosítsanak, és a tőkefelhalmozással új úri mutyimagyarországot csinálhassanak maguknak, családjuknak és haverjaiknak.
Ezt kellene már a zembereknek felfogniuk, és azt, nem szükségszerű, hogy ez legyen a forgatókönyv...

I_Isti 2013.05.22. 12:07:45

A sok zombi ujra klasszikus ma,
kiket egykor a ruszki puska lőtt rusztikusra

most kell a segítség onnan fentről,
Isten ments az übermenschtől!

Deres · http://textura.blog.hu 2013.05.22. 12:38:53

@$$$=$$$: Tudod, vannak akik esetleg emberi szabadságuk megsértésének veszik ha "önként" be kell lépni a nyugdíjkolhozba, vagy ha az alaptörvénybe beveszik a kereszténységet, vagy ha a falu egyetlen általános iskoláját átadják a papoknak, vagy ha a Pártbizottság véleményezi hogy ki kaphat trafikjogot...

Deres · http://textura.blog.hu 2013.05.22. 12:42:26

@Ándi bácsi: Sem a biztonság sem a szabadság nem bináris (van/nincs) fogalmak. Ezernyi fokozatuk van, és egyáltalán nem zárja ki egyik a másikát, hanem egy nemlineáris függvény szerint függnek össze.

Sir Galahad 2013.05.22. 12:44:35

Az ellenzék azért tart ott, ahol,mert ugyanezeket a lózungokat szajkózza. Az embereket nem az elvont szabadságeszmény érdekli, ami miatt a szerző toporzékol, s amivel egyébként az átlagember nem is megy semmire. A tényleges szabadság az, ha az ember úgy él, hogy nem a puszta létfenntartás az egyetlen dolog, amit a munkája révén elérhet. No, az embereket ez érdekli... az ellenzéknek olyasmiket kellene mondania, hogy például: európai munkáért európai bért! Persze, nem mondja, mert teljesíteni sem tudná... ezért is marad nagy eséllyel Orbán, aki persze szintén nem tudja, de a legtöbben azt mondják, egy rosszat miért cseréljünk egy más színű ugyanolyan rosszra?

logikusan@ · http://logikusan.blogspot.hu 2013.05.22. 12:47:04

Nem hirdethetsz szabadságharcot a szabadságharcosok ellen. Ők – állításuk szerint szabadságharcot folytatnak a külföldi, balliberális imperialisták ellen (?), akiktől meg kell védeni a haza függetlenségét. Ezért pedig igazán nem nagy ár néhány alapvető jog korlátozása, illetve a kormányzó elit anyagi támogatottságának biztosítása. Akinek ez nem tetszik az nyilván nem igazi magyar, annak el lehet menni! Ha mégis az utcára vonulna, akkor rájuk küldünk egy békemenetet, harcias nyugdíjasokkal és egyéb elkötelezett támogatóinkkal!

Pszt! 2013.05.22. 12:47:22

Úgy fognak járni ezek is mint Ceausescu és neje!

Makkasz 2013.05.22. 12:51:26

@$$$=$$$: Segítek:
Elveszi pénzed nagy részét, hatalmas államot tart fönn. Emberek millióit tartja kiszolgáltatott helyzetben, nem enged ki a kezéből egyetlen rendzsert sem. Oktatás, család, óvoda, cenzúra. Mit szeretnél még?

Makkasz 2013.05.22. 12:52:21

Megint nagyon igaz HaFr, de sajnos kimásni nem tudunk.

Csetepaté márki 2013.05.22. 12:57:28

“….hanem az emberi SZABADSÁG. És ezt nem az elkoptatott, kivehetetlenül fakó hangoknak kellene elsutyorogniuk végre, hanem érctorkoknak…”

Ja, nem elkoptatott erctorkok. Bajnai, Gyurcsäny, Bauer meg a Kohn…Bendit

pástétom 2013.05.22. 12:59:47

@Tyreo: A Sztálin c. filmben van egy jelenet, amikor Sztálin lányával vidékről indul vissza a vonat Moszkvába, és egy helyi nő a vonat után futva kiabálja neki, hogy monda el a drága jó Sztálin elvtársnak, milyen dolgok mennek itt az országban...ez jutott hirtelen eszembe erről a levélről.

A bölcs vezető sérthetetlen, a helyi kiskirályok a rosszak, simliznek, sanyargatják a népet. És nincs, aki tájékoztassa erről a szeretett bölcs, cslhatatlan vezetőnket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:09:22

@Csetepaté márki: Jaj, kedvesem, valamit nagyon félreérthettél

vakapad 2013.05.22. 13:11:50

@Csetepaté márki:

Különösen az umlaut tetszett ebben a lelátóról a pályára való beordibálásban.

vakapad 2013.05.22. 13:14:29

@HaFr:

Tudjuk, tudjuk, te sem ezekre a szörnyűséges alakokra gondoltál, nem kell annyira mentegetőzni. Viszont: nem lenne egyszerűbb, ha mindenféle vészkiáltó bejegyzések helyett egyszerűen a FIDESZ-re szavaznál, oszt kész?

nnnnnnnn 2013.05.22. 13:14:32

@Deres: @Makkasz: aha. komoly dolgok ezek. mindjárt be is sírok.

LallyPop 2013.05.22. 13:17:27

@HaFr: @vakapad: Nyilván éppen alapítódik már a mesepárt az ufonautákból.

Nehéz félreérteni titeket, hisz mindig ugyanazon pörögtök...:)

jobbrolbandita 2013.05.22. 13:20:25

Orvoshoz kellene fordulnia posztírónak, kezeltesse magát szakemberrel, amíg nem késő. Ennyi hisztérikus, gyűkölettel teli, pökhendi, bolsevik frazeológiájú fröcsögést régen nem olvastam már. Majd ő (meg a hozzá hasonló "ők") majd megmondják mi kell az embereknek. Ha mégsem az kell az embereknek, akkor azok ostobák. Ennyi. Hiszen ő, "ők" sohasem tévednek. Régi hazugság ez a gestapós sztori, nem is igaz, de sértegessétek csak a magyar átlagembert nyugodtan. Hát ezért nem fogtok ti kormányra kerülni újra, mert erre kioktató, gúnyolódó, pökhendi, anarchista dumára már senki nem vevő. Legfeljebb itt a neten néhány hasonszőrű idegbeteg hülye.

LallyPop 2013.05.22. 13:26:06

@jobbrolbandita: De azért brandingben überelnek bárkit. Itt pl. konzervatív libertárius néven jelentek meg. Szegények azt hiszik hogy a jó brand ellopása megoldja a gondjukat.

2013.05.22. 13:26:13

@$$$=$$$: Cizelláld még kicsikét az agyműködésedet. A "be" igekötővel helyettesíteni szinte minden igekötőt, vagy szükségtelenül használni, szellemi igénytelenségre vall, proli böfögés. Ennek folytán ha lennél szíves, komplikáltabb vitákba nem beleszólni.
Hogy megértsd: ha fingod sincs az adott témához, ne pofázz bele, légy szíves.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.22. 13:27:23

@$$$=$$$: Ne aggódj, előbb utóbb téged is ér sérelem. Kár, hogy nem fogok tudni róla, mert elnézve a narancsbérenc kommentelői munkásságodat nagyon örülnék neki.

nnnnnnnn 2013.05.22. 13:29:26

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: engem akkor ért sérelem mikor 2002-ben meg 2006-ban kormányra kerültetek. de többet nem lesz ilyen, arról gondoskodnak az emberek szépen. itt puffoghattok az indexen, ennyit még szabad nektek. ország dolgainak folyásával kapcsolatban kuss a nevetek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:32:16

@vakapad: Üljél má' lécci csetepaté mellé,és közösen gondolkodjatok egy picit

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:33:24

@jobbrolbandita: Hú de megmondtad. Ezek szerint te meg vagy a választási bizottság.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:34:14

@$$$=$$$: Uh, eljött a végső kétségbeesés.

vakapad 2013.05.22. 13:34:41

@Sir Galahad:

Úgy hallottam, jobbféle kapitalizmusokban nem a kormányok határozzák meg a béreket, fenti okból a politikusokon számon kérni az "európai munkáért európai bért" mondandójú ... khm ... izé ... (keresem a jelzőt) ... szlogen igazságtartalmát nem tartozik a feltűnően értelmes dolgok közé. Viszont a három éve (válság nélkül!) tartó stagnálás, a rendkívül deklaráltan csökkentendő adósságállomány (mindenféle irtózatos összegű lenyúlások és megszorító csomagok ellenére) nem csökkenés, és a közmunkások nélkül jóval 13 % feletti munkanélküliség, meg a már az amortizációt se fedező beruházási ráta megváltozzon, valamint a bóvli kategóriából kikerüljünk, az viszont az ő dolguk. És nem is kellene érte olyan sokat tenni. Viszont amit tenni kellene, bár az nem sok, arra a FIDESZ sosem lesz hajlandó.

Makkasz 2013.05.22. 13:35:43

@$$$=$$$: Magántulajdon államosítása, csak a jó oligarchának lehet igazi magántulajdona. Alkotmánybíróság jogköreinek felszámolása. Cégek (tulajdonosok) sarcolása, arcátlan korrupció. Végtelen a sor. Kötelező óvoda:))))))))))))))))). Állami mobilcég:)))))) Rezsicsökkentés:))))))))))

Fel sem tűnt hogy a poszt nem viktorkáról szól, hanem a 70 éves rombolás betetőzéséről?

Segítek hogy könnyekre fakadj. Már a rómaiak tudták hogy a szabadsághoz vagyon kell, az része a szabadságnak. Maslow: élelem, biztonság, kommunikáció, önmegvalósítás. Már a piramis második lépcsője bukta Moon.

Az kap segítséget, aki buta, felelőtlen. Azt sújtják aki felelős, gondolkodó.

Szándékosan csökkentik az önálló gondolkodásra képes emberek számát.

Szabadság nélkül nincs boldogság. Vagyon (vagy élelem, biztonság) nélkül nincs szabadság.

Ahol kicsi az állam, nem szól bele minden szarba:
- 700.000 Ft nettót keres a postás, tanítónő,
- 160 Ft egy l benzin,
- 7% az áfa,
- mindenkinek van autója,
- mindenki azt csinál amit szeretne, van értékes szabadidő, emberek figyelnek egymásra, jól élnek. Nem lesik minden nap mi változik javukra-kárukra a politikai vezetés öteletei szerint.

Mit gondolsz, miért menekül ki merre lát?

Mikor volt utoljára, hogy nem volt napilapban vagy online újságban 1 egész nap téged érintő jogszabályi változásról szó???

A határon túliak egyszerűsített állampiolgársága és az egykulcsos után mi jó történt viktorka alatt, mondj példákat (legalább egyet), gazdaságra, legalább egyet szabadság kiteljesedésére.

ember100 2013.05.22. 13:35:55

@$$$=$$$:
Helló !

Talán , a trafikmutyi , úgy 20-30.000 embert, esetleg a különadók , kevesebb pénz marad az embereknél csak egy pár dolog az utóbbi napokból, és ne gyere a rezsicsökkentéssel , mert az egy porhintés amikor a krumpli , tojás , hús ... ára az egekbe szökött

vakapad 2013.05.22. 13:41:12

@Ándi bácsi:

De mégis sikerült. Legalábbis engem.

LallyPop 2013.05.22. 13:41:49

@Makkasz: Persze, kicsi állam kell, csak akkor van a baj amikor pótjegyet vezetnek be a MÁVon a gyorsvonaton, meg tandíj van.

Nem, nem kell kisebb állam. Orbán tudja mi kell az embereknek, ezért lesz harmadszor ME nemsokára.

LallyPop 2013.05.22. 13:43:44

@ember100: Az a jó amikor kádárizmust kiáltanak a komcsik Orbánra a rezsicsökkentés miatt, aztán ugyanabban a mondatban szidják hogy magas a tojás ára.

Priceless

Ezténírtam 2013.05.22. 13:43:53

@Deres: "Az átlagember buta."

@HaFr: Kedves blogíró! Deres meg is adta a tételmondatot, rendszeresen olvasom a blogodat, de valahogy erről sose volt még bejegyzés. Demokrácia ott van, ahol az emberek elég értelmesek hozzá, hogy felfogják, mi az. Pl. Mo-n, ahol a lakosság igen tetemes része olvasni sem nagyon tud, de számolni meg talán a 20%-a, mi a fenét kezdenének a szabadsággal? Szabadon dönthetnének a...... miről is? Neked meg nekem persze feltűnik ez, de amúgy... senkit nem érdekel, csak ne nagyon kelljen dolgozni és legyen elég kaja.

Persze ez ne tévesszen meg senkit,vannak ennél sokkal rosszabb helyek is, ahol rendszeresen megerőszakolják a nőket, gyerekkatonák stb., és vannak jobbak is, ott már általában demokrácia van valóban.

Amúgy szerintem az EU elég garancia arra, hogy bármilyen marha kerül hatalomra, nagy kárt nem fog csinálni, nem hagyják neki (ezért is alázza OV állandóan az EU-t, de a pénz, ami onnan jön, az persze jó...)

Sir Galahad 2013.05.22. 13:46:30

@vakapad: Lehet, hogy én tudom rosszul, de valahol azt hallottam, hogy a kapitalizmusban is az állam határozza meg a minimálbért, az adók mértékét, a munkabéreket terhelő járulékokat, satöbbi. Ez szerintem mind hatással van a bérek alakulására, vagy nem?

2013.05.22. 13:46:56

@$$$=$$$: Érdekes észjárás egy mezei kommentelőt kormány alakító tényezőnek tartani... A helyzet az hogy sok különbséget nem látok a 2002, 2006, 2010 kormányai között. A felfogásod azt tükrözi hogy nem csupán a fidesz hatalom lenne ideális megoldás, hanem ha mellette maradna a többi komcsi, Gyurcsány, Bajnai stb. Neked maga a gyűlöletszítás az ideális terep és ehhez szükség van a céltáblára. Nos, számomra egyik sem ideális, sem Bajnai, sem Orbán, sem Gyurcsány vagy Mesterházy. Az ok az hogy ők csak megosztást gyakorolva tudnának kormányozni. Valószínűleg a szavazók minimum 40-45 százalékának elege van mindegyik parlamenti pártból, van még 30 százalék akiknek 1 éven belül szintén elegük lesz, a többi pedig birka. Vagy mszp birka, vagy milla birka, vagy pedig fidesz birka, esetleg jobbik birka. Az ismertetőjegyük hogy ha valaki kritizálja kedvenc pártjukat akkor kigyullad a jelzőlámpa a fejükben a MÁSIK OLDAL feliratnál.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:47:48

@Ezténírtam: Ez nem könnyíti meg a helyzetet sajnos (még ha szerintem nem is butaságról, hanem kulturális kérdésről van szó).

LallyPop 2013.05.22. 13:47:49

@Ezténírtam: A demokrácia humbug, sehol nincs demokrácia.

A pénz adja a személyes függetlenséget. Ezért irtották a bolsik mindig a középosztályt, hogy minnél kevesebb sorsáról dönteni képes ember maradjon. Ezt akarják most is, mert a hülye Bajnai előre bejelentette az adóterveit.

Lexa56 2013.05.22. 13:50:28

Kedves HaFr! Van joga a szabadság szeretőinek ráerőltetni a szabadságot olyanokra, akiknek nem kell? Kushadás az, ha az ember nem válik a szabadság nevében maga is zsarnokká? Ilyen helyzetben, ilyen emberek között az egyetlen nemes dolog, amit valaki megtehet, hogy védi a saját szabadságát - mindvégig és minden áron. A szabadságot éppolyan hasztalan dolog másra ráerőltetni, mint a szerelmet. Ha még elég fiatal az ember, elmenekülhet egy szabadabb világba, ha már öreg hozzá, meg kell próbálni méltósággal kibírni, amíg meg nem hal.

Makkasz 2013.05.22. 13:52:10

@Ándi bácsi: Nekem nincs baj, de ezeket a kérdéseket máshogy látom.
A MÁV-ot be kell zárni, el kell adni. 270 mrd/év adóból. Király, szerintem ebből meg lehetne szüntetni benzin jövedéki adót, és 200Ft/l alatt lenne.

Tandíj, ahogy fidesz akarta, úgy lehetetlen.

Így lehet:
- beruházás intézményekbe, EU szinten versenyképes oktatás megteremtése (előfeltétel),
- önálló, független, egymással és EU más egyetemeivel versenyző intézmények,
- ösztöndíjrendszer (tehetségeseknek vagy később állami munkahelyet vállaló megfelelőknek),
- diákhitel,
- fizetőképes kereslet megteremtése, 80 (egyesek szerint 70)% os adóék 50 majd 20%-ra csökkentése,
- tudás hasznosulásának lehetősége (vállalkozásbarát, kiszámítható környezet, alacsony adók, beruházások, valójában növekvő GDP), hogy a befizetett tandíj a befektetés élménye lehessen, ne a kukába dobásé, vagy lottózásé.

Igen, ha kell a kegyelem, kisebb rezsi (áfaemelés sokkal többet elvett), a nyugdíjka emelése, a közmunka, a főtér aminek építéséből az alpolgi audit vesz, ha kell a kötelező óvoda, ha az együttélést választó 40% nem család, ha kel a menekülő (aljas) tőke, kell az emigráció, akkor érdemes megválasztani.

Egyébként meg nincs alternítíva. A mégoly csalódott fidesz szavazók sem fognak baloldalra szavazni (bár nincs is más Moon:), csak kommunista és kommunistább), inkább a szerintük legkisebb rosszra, a fideszre voksolnak. Ez már ilyen.

Kevesen látnak tisztán mint HaFr vagy Ándi bácsi, vagy szerénységem.

LallyPop 2013.05.22. 13:55:08

@Makkasz: Orbán azt adja amit kérnek, és jól csinálja.

Ha emléxel volt olyan 5lete, hogy az idősek a választójogukat átadhatják a családjuknak. Lediktátorozták.

Pedig a karcsú, hatékony államnak a leggyilkosabb ellensége a szent tehén 'általános választójog'. Hadd higgye a proli hogy választ.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 13:56:42

@Lexa56: Hát, nem értek egyet. Nem erőltetésről van szó, hanem a szabadság választhatóságáról legalább. Mert az ma nincs. Aztán egy lassú akkulturációról.

2013.05.22. 13:58:33

@Ándi bácsi: "A demokrácia humbug, sehol nincs demokrácia."

Ez egy megcáfolhatatlan és nagyon részletes érvelés volt. Különösen a "humbug", az egy olyan szó, aminek kimondására csak 150 IQ felett képes az emberfia.
Ándi bácsiban a Monty Python csapat méltó konkurensre talált.

Ezténírtam 2013.05.22. 13:59:47

@HaFr: szerintem nemhogy nem könnyíti meg a helyzetet, hanem ez a helyzet kulcsa. Biztos te is ismersz számtalan ostoba embert, ezek általában megrettennek a döntéstől, utálnak dönteni, mert nem tudják felmérni a következményeket és a számtalan csalódás miatt nem is akarnak próbálkozni.

@Ándi bácsi: teljesen igazad van, általában az okosabb emberek több pénzt tudnak csinálni, a világ már csak így működik....

LallyPop 2013.05.22. 14:00:46

@HaFr: Ha minden nap minden magyar félretesz és befektet egy ezrest a rendszerváltás óta, ma már szabad ember lenne. A fejére szarhatna az összes pártelnöknek, és gründolhatna mesepártot ami elmondja a zembereknek hogy a szabadság jó és szép dolog csak el ne felejtsenek másnap bemenni a melóhelyre hóvégén meg adózni.

A demokrácia humbug, pénzhegyeket kell csinálni. Mindjárt nagy demokrata leszel, aki egyébként okos és jóképü is..:)

elwood 2013.05.22. 14:02:55

@Ándi bácsi: "A pénz adja a személyes függetlenséget. Ezért irtották a bolsik mindig a középosztályt, hogy minnél kevesebb sorsáról dönteni képes ember maradjon."

valóban, a nyugdíjrendszer államosításával a bolsevikok sok ember nyugdíját vették el, és tették államtól függőve.

LallyPop 2013.05.22. 14:05:41

@elwood: Bár az nyugdíj államosítás önkéntes volt, a privatizálás kötelező.

Innen lehet tudni melyiket csinálták bolsik.

Makkasz 2013.05.22. 14:09:11

@Ándi bácsi: Hát ez a választójog átadása meg egyebek elég gázos.

Azt ajánlottam, hogy gyermekeink (~ 25 év) legyenek új, fenntartható (értsd magán) eü és nyugdíjrendszerben, legyenek lecsatlakoztata az összes többiről, egy külön rendszerben, valódi kapitalizmusban.

Mi futtassuk ki ezt a beteg rendszert, ahol 3 m nyugdíjas várja a postást, dolgozzunk halálunkig vagy munkaképtelenségünkig (a mai nyugdíjasnak úgyis "jár", megdolgozott érte, részben vagy egészben kommunizmus idején, adósságot felhalmozva, de hagyjuk, ez már ilyen). Nem valaki ellen, hanem a jövőért beszélek. Vagy mindenkit lehúzunk a WC-n vagy megpróbáljuk ezt a szétválasztást. Benjamin Franklin szerint az a demokrácia vége, ha az emberek rájönnek, pénzt szavazhatnak meg maguknak. Ez fura mód 1994 óta van így Moon.
Ha több szavazó eltartott (kiszolgáltatott), akkor az életszínvonal zuhan, a politikuselit gazdagodik egyedül.

Miért szégyen gazdagodni Magyarországon?

Az én potenciálom 400 évnyi átlagadó/év.
De ennek feltételei vannak (pici állam, transzparencia, valódi demokrácia (érts beleszólás, nem négyévenkénti majomkodás), civil kontroll), amitől messzebb nem is lehetnénk.

A sok tök azért sem üvölt, hogy titkos a földpályázat, traffikpályázat.

A diák nem ment utcára az alkotmányért, sem a tandíjnál családjának nagyobb veszteséget okozó áfa miatt, hanem a szaros tandíj miatt csak (ezt is megértem, mert ők a vevők, az oktatásban nekik kéne diktálni, de már leírtam hogy működhetne a tandíj - egyébként nem is kell egyszerre minden intézménybe, ahol először invesztálnak, akár magántőke, ott indul a tandíj, az megy oda aki akar).

Tegnap Think Tanknek (akit egyébként nemigen kedvelek) volt a kisemberekről egy jó posztja.

elwood 2013.05.22. 14:09:27

@Ándi bácsi: én önként léptem be a manyupba.

a kiléptetéshez a zsarolás a legmegfelelőbb szó.

és igazad van, ebből lehet tudni melyik a bolsevik módszer.

J.László 2013.05.22. 14:22:09

@camilló:
"Ebben a városban, több feljelentés futott be a Gestapóhoz, mint Európa összes nagyvárosában, együttvéve!"

Eddig úgy tudtam, hogy a franciák voltak a leglelkesebb kooperálók.

Ukrajnában a legtöbb helyen virágszőnyeggel, sóval és kenyérrel fogadták a bevonuló német csapatokat. Több esetben a német hadsereg akadályozta meg a helyi lakosság "lentről jövő kezdeményezéseit" (pogromok, lincselések, stb.)

Ennyire nem kéne elvetni a sulykot.

LallyPop 2013.05.22. 14:25:00

@J.László: Azér a szlovákok is elég pragmatikusan nyomták.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 14:27:24

Demokráciában olyan a kormány, amilyet az emberek akarnak. A magyar ember idegenkedik a kapitalizmustól, liberalizmustól, szabadságtól, demokráciától, ezeket amolyan úri hóbortoknak tekinti, mint az agyaggalamb-lövészetet vagy a golfot.

Kádárt az átlagember 120 éves koráig éltetni akarta, sajnos meghalt, de most lett az új, fiatalabb verziója. Plusz értéke az új verziónak: az előzővel ellentétben magyarkodik is, szóval teljesen ideális.

Mi volt a hibája Kádárnak? Nem engedte az embereket utazni, s nem lobogtatott magyar jelképeket. Más baj nem volt vele. Hiszen kit érdekel a szólásszabadság, pártok, választások, s más buta dolgok. Most nem vannak magyar jelképek, s a szabad utazást sem gátolja senki.

Szóval éljen az új Kádár.

Lexa56 2013.05.22. 14:32:00

@HaFr: Én is erről beszélek. Az ember maga mindig választhatja a szabadságot, bármibe kerüljön is. Megpróbálhatja vonzóvá tenni mások számára, de nem írhatja elő a szabadságot olyanoknak, akik félnek tőle, akik önként vetik el maguktól, ha úgy gondolják, hogy szabadságért cserébe védelmet találnak. (az más kérdés, hogy meg is kapják-e). Másoknak pedig a szabadság annyit jelent, hogy szabadon és korlátok nélkül nyomhatnak el másokat. Akkor, és csak akkor szabadnak érzik magukat. A kelet-európai nemzetekre pedig különösen jellemző, hogy nacionalista mázzal leöntve a moslékot is úgy szürcsölik, mintha nektár volna. Hát, ide születtünk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.22. 14:36:00

@Lexa56: Remek, de ezzel csak azt igazoljuk, hogy a Nyugat ide jórészt csak bérmunkát telepít, foghegyről értekezik, repatriálja a profitot stb -- Orbán módszerével éppen hpgy igazoljuk, ami ellen Orbán lázadni látszik.

J.László 2013.05.22. 14:46:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Az utca emberének két meghatározó ideológiája, ha van ilyen neki egyáltalán, a nacionalizmus és a szocializmus. Nem véletlen, hogy Hitler legyőzéséhez az egész világ összefogására volt szükség.

Kínával nem tudom, mit fognak kezdeni, mert ott is valami hasonlóra jöttek rá.

zorki 2013.05.22. 15:10:06

A politika az ország, végső soron az állampolgárai tevékenységét és állapotát tükrözi.

Nem a tükörrel van baj, a képe nem torz, annak ellenére, hogy elszomorító látvány.
Én magam is egyetértek a több szabadságra vágyó -talán kisebbségben maradó- állampolgárokkal. De egyáltalán nem biztos, hogy kisebbségben vagyunk, mert nyilván mindenki több szabadságra vágyik.

Azon kell inkább elgondolkoznunk, hogy a társadalom kisebb - és sokszor legkisebb-metszetei is ugyanazt a képet mutatják, mint a politika.

Vajon mikor nagyobb egyenlőségről beszélünk, akkor annak szilárd alapját mindig képesek vagyunk megvalósítani a saját mikro környezetünkben?

Gondoljunk csak példaként a legnagyobb "kisebbség" -ugyi valójában többség-, a nők helyzetére.

Vajon mikor mutyiról beszélünk, megtudjuk-e valósítani saját környezetünkben a mutyi- mentességet. Persze találunk magunknak felmentést, hogy miért is nem. Ebben is pont olyanok vagyunk, mint a politikusok.

Talán a "gerendákat" kellene keresnünk. Persze én mindjárt nyugdíjas már könnyen teszem, de talán érdemes gondolkodni rajta.

nusica 2013.05.22. 15:10:57

Amikor az embert korlátozzák mozgásában, véleménynyilvánításában, akkor a bőrén tapasztalja a szabadság hiányát. Amikor csak gyűlöl egy rezsimet, amely őt nem korlátozza, ott a szabadság hiánya az ő nyomorult lelkének gúzsbakötöttségét jelenti. Úgyhogy a hőn áhított szabadsághoz a gyűlölet levetkőzésén keresztül visz az út!

nusica 2013.05.22. 15:12:38

@J.László: tévedés. Szocializmusból kétféle fan: náci és internáci.

J.László 2013.05.22. 15:13:25

@nusica:
"Úgyhogy a hőn áhított szabadsághoz a gyűlölet levetkőzésén keresztül visz az út!"

Hát, igen. Aztán pont a korlátlan szabadságot hirdető liberálisok szoktak a legnagyobb gyűlölködők lenni.

I_Isti 2013.05.22. 15:18:29

@nusica: Az perverz vágy, hogy azok, akik eltiporják a szabadságot, még azt is elvárják azoktól, akiket eltipornak, hogy szeressék az elnyomóikat.

zorki 2013.05.22. 15:21:45

@J.László:
A magyar közgondolkodásban két dolog maradt meg nagyon kivehetően a késő kádári-korból.

- A jólétet az állam biztosítja (ebbe munkahely, nyugdíj, családi- szociális támogatások, úgyszólván minden beletartozik.)

- Ha nem elég a jólét, az államot nem bűn megrövidíteni.

Napi probléma a lopás, de ne feledjük azon szocializálódott az én nemzedékem, hogy a munkahelyről -az államtól- elvinni valamit nem lopás. Na jó nem rögtön, az esztergagépet, iróasztalt vittük haza, de alkatrészenként azért már előfordult...

zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.22. 15:24:19

Árulja már el valaki, konkrétan miről szól ez az agymenés?

J.László 2013.05.22. 15:27:54

@zorki:
Éppen ma beszélgettem a törzshelyemen egy tunéziai fazonnal a Baross téren. Említettem neki, hogy ezt a teret már hét éve birizgálják és még mindig nincs készen. Erre azt mondta, hogy OK, itt is lopnak, otthon (mármint Tunéziában) is lopnak, de itt legalább csinálnak is azért valamit, mert otthon (mármint Tunéziában) csak lopnak és kész.

Nem vagyunk mi azért olyan rossz hely. Kérem szépen, ne jöjjön most senki, hogy bezzeg London, meg Stockholm, meg bla bla bla. Azok meg olyan hülyék, mint a segg. Alkoholista futballhuligánok.

Magyarország a világ legjobb helye.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.22. 15:28:11

"A házmesterek és a feljelentők országa vagyunk, "

Házmesterek pedig nincsenek. Ez a bezizzent libsi pedig feljelentheti magát 77-szer, aztán jöhet vissza blogolni hogy a rendőrség nem teszi rendesen a dolgát

zorki 2013.05.22. 15:31:47

@J.László: Valóban igaz, nagyjából ebben a hitben éltem eddig is az életemet.:)))
Jártál amúgy Tunéziában?

Dekatlon 2013.05.22. 15:32:31

Itt annyi a trükk, hogy aki morog, az ellenség, sőőőt komcsi, sőőőt elmút8év! Ennyi. És ez elég. A morgó csendben hebeg, hogy dehát ő nem, ő utálja a komcsikat, ellenük szavaott, meg minden... aztán legyint, befogja a pofáját, nem morog.
Ezzel a buta trükkel otthon lehet tartani mindenkit. Vizitdíjért országos tüntetés volt, nyugdíjlenyúlásért, trafikmutyiért meg? Senki nem akar komcsi lenni. És amig elhiszik, hogy a morgás őket komcsivá teszi, kussban maradnak.

J.László 2013.05.22. 15:32:39

Nem jártam még ott.

zorki 2013.05.22. 15:34:16

@J.László: Nekem volt szerencsém, azért mindent nem.:)))

2013.05.22. 15:36:37

A szabadság mindenkinek mást jelent. Nekem és a magyar emberek döntő többségének pl. az lenne a szabadság, ha nem idegesítenének minket a Meleg Büszkeség felvonulásokkal beteg emberek. De hiába vagyunk többen, a liberális világhatalom kierőlteti ezt. Hol itt a demokrácia?

Mellesleg az egész EU a nemzetek, a nemzeti érzés leépítéséről szól. És ezt minden erővel csinálják. Pl. a kereskedelmi szennyTVk a vetélkedőkbe mindig beválogatnak más országból jövő, vagy más népcsoporthoz tartozó embereket. Szemét dolog, de sajnos ez van. Nyomorult liberálisok nélkületek lenne szabadság a normális embereknek!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.22. 15:38:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Látni kell azért, hogy ebbe az irányba megy az egész világ. Európában nem kérdés, hogy a szociális elosztórendszer működtetése a legfőbb szempont ami a választókat befolyásolja. Orbán jó érzékkel ráérzett erre, de a számításba kerülő ellenfelei is ugyanolyan populisták

J.László 2013.05.22. 15:39:56

@Lindalinda:
A liberálisok a szabadság legnagyobb ellenségei.

2013.05.22. 15:40:59

@Lindalinda: "Pl. a kereskedelmi szennyTVk a vetélkedőkbe mindig beválogatnak más országból jövő, vagy más népcsoporthoz tartozó embereket. "
Ezt az überelhetetlen sérelmet... :D
Emeld mestered dicső fényét, mely ragyogó elméden tükröződik:)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.22. 15:41:47

@$$$=$$$: Én nem kerültem kormányra. De nem magyarázom ezt megint el egy kétbites faroknak.

Amúgy pedig menj a pokolba. Te puffogsz folyamatosan bunkó stílusban, rohadtul nem hiányoznál senkinek, ha nem lennél.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 15:59:22

@zengjen a dalunk fajtárs:

Igen, én is így látom. Orbán egyre inkább EU-konform, mert az EU ugyanebbe az irányba halad.

németh györgy 2013.05.22. 16:11:53

A Fidesz és Orbán Viktor politikája egyelőre sokkal hatékonyabb és működtethetőbb, mint az ellenzék türelmetlen, hisztérikus, ideges, színtelen-szagtalan elképzelései által felvázolt működési modellek. Az, hogy sok minden kicsit vadabbnak, keserűbbnek tűnik, ez a válság erőpróbája és nem a demokrácia eltorzulása. Jelenleg a napi feladatokban a Fidesz jobban teljesít! Amúgy az ország népe, amely társadalmi vonatkozásban biztonságot akar nem hajlandó a változásokért áldozni.

J.László 2013.05.22. 16:23:49

@madárjós:
Így van. Nem olyan modellt kell választani, ami megfelel ilyen meg olyan libbant ideológiai elvárásoknak. Olyat kell választani, ami működik.

zorki 2013.05.22. 16:35:18

@madárjós: A válság erőpróbája, hogy a kőbevésett Alaptörvényt már négyszer módosították?
Hogy a választási eljárásról szóló törvényt egy nap lezavarják?
Hogy már mindenki rég láthatja-hallhatja, hogy zajlott a trafikmutyi, akkor még mindig javítják a törvényt, hogy nagyobb hasznuk legyen a rokonoknak?
Ez egyszerűen egy narncsszínű kontaktlencsén múlik? Ezek a polgári értékek?
Mind1is.

vakapad 2013.05.22. 16:36:05

@Sir Galahad:

Ez így igaz, valóban hatással vannak a bérekre (a minimálbér esetében bár ne lett volna igaz 2001. környékén, és akkor még ma is volna könnyűiparunk - sajnos, most azt a kb. 150.000 embert családostul a mostani adófizetőknek kell eltartani).

Deviszontezzelszemben sokkal nagyobb hatással vannak más tényezők, egyrészt az, hogy mekkora kereslet van arra a termékre/szolgáltatásra, amelyet az alkalmazó cég előállít/nyújt (ennek függvényében tud tönkremenés nélkül adott bérszintet biztosítani), másrészt pedig, hogy van e másik munkavállaló, aki esetleg alacsonyabb bérért is vállalja. Amely dolgok nem az állam, hanem a piac kezében vannak. A termékpiacéban és a munkaerőpiacéban.

J.László 2013.05.22. 16:42:53

@zorki:
A probléma nem az, hogy hányszor módosítják az alaptörvényt. Azt toldozzák-foltozzák mindenhol. Ausztriában egy taxis rendeletet emeltek be az alkotmányba, mert megfúrta az ottani alkotmánybíróság és csak így tudták a fúrást kikerülni.

A probléma az, hogy vissza kell állítani a királyságot, a Szent Korona jogait és az Aranybullát. Az több száz évig működött. Most köbö száz éve szerencsétlenkedünk ezzel az idióta köztársaságosdival és eddig mindegyik kibaszarintott köztársaságnak totál csőd lett a vége. Ez a lényeg.

blah 2013.05.22. 16:45:24

@Lindalinda: akkor irány észak korea, ott nem fognak zavarni.

blah 2013.05.22. 16:50:44

@J.László: már bocs de nem ezt csinálja most viktor? csak a korona hiányzik a fejéről... azért ilyen szolgalelkűnek lenni haver...

J.László 2013.05.22. 16:54:06

@blah:
Orbán kormányozni szeret (és úgy tűnik, tud is valamennyire), nem uralkodni.

Valami Habsburg lenne kézenfekvő, de ha Habsburg Györgyön végignézünk, hát inkább mégse.

Lengyelországban vagy uram bocsá, Németországban körül lehetne nézni. A legtöbb régi európai uralkodóház részben német eredetű.

blah 2013.05.22. 17:02:02

@J.László: most akkor megkérdezem egyértelműen: miért gondolod jónak azt ha egy emberen múlik az ország sorsa? Nem bízol magadban? Nem tudod mi a jó neked? Vagy nem bízol másokban? Ne a nálunk uralkodó demokráciának nevezett viccből indulj ki...

szemtanú 2013.05.22. 17:03:19

A szabadság olyan, mint az igazság: relatív. Igen mélyről kezdtük mindkettőt '89-ben, így bőven van még tartaléka a ma politikusainak, jobbról is, meg balról is.

Mesterlövész 2013.05.22. 17:06:13

@Ándi bácsi: De nagy faszságokat hordasz itt össze. Ne égesd már magad, ha neked ez fekszik, akkor irány Fehéroroszország, ott befogadnak majd! És még nincs is olyan messze.

szonár 2013.05.22. 17:07:05

Téved a szerző, mert nem a demokrácia a szabadság eszköze, hanem éppen fordítva: a szabadság a demokrácia eszköze.

A szerző szemlélete éppen a demokrácia modern ellenségeinek szemlélete, akik a szabadságra építve akarják korlátozni (végső soron kiiktatni) a demokráciát.

Egyébként az, hogy a magyarok "nem mozdulnak", nem annak a jele, hogy hülyék.

Hanem egyszerűen nem érzik a szerző által felvázolt fene nagy diktatúrát. Bocsi, de egyszerűen nem gondolják azt, hogy itt diktatúra lenne. ez van.

J.László 2013.05.22. 17:09:02

@blah:
Ez duma. Az írott történelem 99%-a monarchiák története. A köztársaság egy 1789-es szabadkőműves baromkodás.

Ezen az alapon különben egy angol alkoholista futballhuligán sem tudja, mi a jó neki, hiszen neki is van egy királynője. Nem mintha őket tekinteném követendő példának.

egyetmondok 2013.05.22. 17:11:29

Hafr,szerintem ilyen még nem esett meg a magyarsággal. Nincsen erre történelmi példánk,ami van,és ehhez hasonlítható esetleg, mind külső katonai hatalommal függ össze.
Ha 1867-et nézem,ha 56-ot nézem, vagy éppen a két világháború magyar állapotát,a vesztes háborúkat nézem.
Ilyen eset szerintem nem volt,s talán ezért nem a legjobb ötlet magán a népen számon kérni,akár gúnyosan,akár lelkesítőn, hogy mijafas...é nem tesz valamit.

Lexa56 2013.05.22. 17:21:22

@HaFr: Az orbáni gondolkodástól a magyar nép csak önmagát szabadíthatja meg - ha majd egyszer akarja. Amíg jó neki, vagy legalábbis egy olyan relatív kisebbségnek, amely elég ahhoz, hogy akár államcsínyt is hajthasson végre, és amíg az ezt ellenzők nem tudnak egymással megegyezni, addig marad. A rendszer is a maga beteg gondolkodásával, a manipulált gyűlölettel, a paranoid vonásokkal és a felelősségtől való félelemmel.

Éhes_ló 2013.05.22. 17:35:55

Szerencsére a postert jellemző szdsz-es hányadékokat a választók lehúzták a budin évekkel ezelőtt.
A maradéka - a posterrel és a haverjaival - most megy utána.

Ettől ilyen idegbetegek.
De minden ilyen hányadék a bázisukat csökkentio tovább.
Nap nap után.

Én meg jókat röhögök a vergődésükön.
Nem rossz műsor, a végére pezsgőt bontok megint!

J.László 2013.05.22. 17:50:07

A cikkíró apokaliptikus látomásai alapján kénytelen vagyok feltételezni, hogy legalább ennyire féltette a szabadságot (csupa nagybetűvel ugyebár) példának okáért 2006 ősze környékén is.

Sir Galahad 2013.05.22. 17:56:15

@vakapad: Na most ha ez mind így van, ahogy írod - meglehet - , akkor tökéletesen fölösleges volt ez a poszt és az ellenzék helyzete is teljesen reménytelen.

explanatus 2013.05.22. 18:39:11

„... A házmesterek és a feljelentők országa vagyunk...” no meg a hülye tanácsadók országa.

Sokáig hezitáltam, hogy milyen blogba illene ez a nyelvtani fatális Orbán - Merkel félreértelmezés. Mivel itt a szabadságunkról van szó, talán passzol ide. Gondolom, a sajtófigyelő tolmács szépen, ahogy kell lefordította és megkapták az elemzők, hogy tegyenek javaslatot mit kell tenni. Kell-e tenni valamit, ha igen mit. És megszületett minden idők legfatálisabb szövegértés félreértelmezése.

Lengyelország legnépszerűbb és legkedveltebb politikusa Angela Merkel német kancellár egy vita során védelmébe vette a magyarokat a kihívója provokációjára reagálva. Steinbrück, az esélytelen szabadságával minden alkalommal fogást keres a népszerű kancelláron. Odáig ment ebben a -csak felhúzom ezt a csajt valamivel- mániájában, hogy ha rajta múlna a magyarokat már kirúgta volna az unióból. Erre Angela valami olyat mondott, hogy csak az érti, aki éri a német politika apró rezzenéseit is.

Szóval, Angela úgy védett meg minket, hogy mondott egy olyat, hogy rendesen visszavágott ennek a magyarokat fenyegető Steinbrücknek. Magyarul és Merkelt ismerve Merkel azt mondta, hogy -nem kell a magyaroknak mindjárt nekiesni, mint borjú az anyjának-. Tehát ezt mondta a vitapartnerének. NEM NEKÜNK. A vitapartnerének ! Erre, a magyar miniszterelnök tanácsadói kapásból azt látták jónak, hogy neki kell esni és jól meg kell mondanunk a magunkét még a németeknek is. Eddig a történet.

Tanulságok: Időszerű lenne bevezetni az „udvari bolond” intézményét, mert ha a nyalonc-udvaroncok nem képesek kancellár asszony szavait értelmezni, akkor kellene valaki, aki merné mondani, főnök, nehogy azt mond amit ezek súgnak. Csak égetni fogod magad a világ előtt.

Hallottam egy történetet a nyolcvanas évek végéről. Egy delegáció meglátogatta az egyik legjobb német autógyárat. A tolmács hölgy a legnagyobb igyekezettel fordított innen oda, onnan ide, mígnem elhangzott a kérdés -minden tolmács rémálma, ha valami olyat kell fordítani, hogy előtte történelemórát kellene tartani- Mennyibe kerül a színhibás autó? Ugye nem kell mondanom, hogy senki nem értette a kérdést. Azért egy cinikus megjegyzést a kérdező még eleresztett. No mi van kislány, nem megy a német?

Tehát vannak dolgok, amivel legjobb, ha elő se hozakodunk, mert csak magunkat áztatjuk el. Talán ha Orbán Viktor miniszterelnök úr bekopogna Angelához egy csokor virággal és azt mondaná, Angela, sorry, tegnap óta új tanácsadóim vannak. Talán, helyre hozná, amit a tanácsadók elcsesztek.

Szóval, ez is a szabadsághoz tartozik, hogy én -a kisember- merek szólni, amikor a NAGY EMBEREK nagyon nagy hibát követnek el.

Itt olvasható a német szöveg:

www.faz.net/aktuell/politik/ausland/europa/ungarn-und-deutschland-schon-wieder-die-kavallerie-12189003.html

„Es ging um den Weg Europas. Ungarn war ein Thema am Rande, das Steinbrück für einen Angriff auf die Kanzlerin zu nutzen suchte: Er wundere sich, so wurde er in Agenturmeldungen zitiert, dass Orbán mit seiner Fidesz-Partei Mitglied in der Europäischen Volkspartei (EVP) sei und die CDU-Vorsitzende nicht mehr Druck auf ihn mache. Dabei verwies er auf die Möglichkeit, einem Land Mitwirkungsrechte in der Europäischen Union zu entziehen, wenn es gegen demokratische Grundwerte verstößt (Artikel 7 des EU-Vertrags). „Mit Blick auf die Entwicklung in Ungarn, die ich als klar antidemokratisch und auch als diskriminierend empfinde, würde ich eine solche Entwicklung nicht ausschließen wollen.“

Frau Merkel machte daraufhin eine Anspielung auf einen brachialen Ausspruch Steinbrücks, mit dem er in der Zeit, als beide noch Regierungspartner waren, Druck auf die Schweiz ausgeübt hatte. „Wir werden alles tun, um Ungarn auf den richtigen Weg zu bringen, aber nicht gleich die Kavallerie schicken“, sagte sie.”

camilló 2013.05.22. 18:44:45

@J.László: Rosszul tudtad, nézz utána bátran! Ukrajnában hamar kijózanodtak, bár a zsidó pogromokban a lakosság tevőleges szerepet játszott. A német és sajnos a magyar hadsereg is hamar kimutatta a foga fehérét, így a lakosság elenyésző része vált kollaboránssá. Franciaországban az ellenállók fegyveresen is megtorolták a kollaborációt.
2006 őszéről jobb ha nem beszélsz mert a békésen ordítozó tömeg szétverte fél pestet. Ugyan nézd már meg nyugaton mennyire tolerálják az ilyen jellegű tömeget. Persze a rendőrség is kezelhette volna másként az eseményeket. Az hogy olyan ember is kapott a gumi lövedékből aki csak bámészkodott, véletlen. Egyébként, ha a rendőrség felszólítja a tömeget arra, hogy oszoljon, és mégsem teszi meg a tömeg, akkor mindenki magára vessen, ha kap az "áldásból"!

fermion 2013.05.22. 18:51:32

A posztoló nagyon rosszul választotta meg a mondanivalója címét!Sajnos a funkcionális analfabéták nem is tudták a mondanivalójának lényegét megragadni.Na de segítek a nagy okos ,mindenkinél okosabb magyaroknak!
Ez a lényeg :
" Orbánék csak kiteljesítik a felelőtlen, korrupt politizálás két évtizedét, amelynek során a szabadság és a közérdek közötti teret kisajátították az állam és csatolt szervei, a polgárokkal pedig szépen fokozatosan elfeledtették azt az egyszerű igazságot, hogy nem ők vannak az államért, hanem az állam értük, és ennek jegyében kell berendezni a világukat."
Nagy okosok ez a hiba forrása,ezen kell változtatni vagy beledöglik az ország!!!!!ja ,hogy az benneteket nem érdekel csak nektek legyen igazatok......gratulálok nektek,igazi "értelmes" emberek vagytok!

szonár 2013.05.22. 18:52:58

@explanatus: A szokásos libeárlbolsevik hülyeséget tetszik beszélni annál is inkább, mert Viktor egy szóval sem említette a válaszában, hogy Merkel asszony nézeteire reflektál. Vagyis, maga teljesen önkényesen veszi - egyébként a liberálbolsevik rögeszmés idióta német sajtóval együttt - hogy Viktor Merkel asszonynak szólt vissza.

Az igazság az, hogy az Önök Viktor-gyűlölete már nem normális. Ez pedig fatális tévedésekre vezet.

high up! 2013.05.22. 18:55:22

@camilló:

Mi van Gyúrtcsány Camilló, magyarázod a pogromjaidat a nép ellen? Töki baba, gergényiék bandájára elsőfokon a bíróság már ki is mérte az ítéletet. Az ujjakat törő Vágó László, akit meg még elő is léptetett a görény gyúrtcsótány bandád, meg már rég dutyiban tölti a megérdemelt jutalmát. A szemmahasságban kilőtt gumilövedékből meg akár anyád is kaphatott volna. Na akkor nézném meg hogy hogyan ünnepelnéd meg a komcsi diktátoraidat.

explanatus 2013.05.22. 18:58:15

@szonár:
Én a helyedben addig olvasnám újra meg újra, amíg meg nem érteném. Ha meglátod Orbán Viktor nevét egy blogban, az nem azt jelenti, hogy „Viktor-gyűlölet” van.

high up! 2013.05.22. 19:00:16

Az elmúlt 23 év eredménytelensége arról szól, hogy mire is lehet jutni a komcsikkal a kormányban. A maszop elmúltnyolcéve legendás mélypont a magyar történelemben gyúrtcsány maffia vezérel az élen.

De most itt van a másik oldal, a felcsúti párttitkár fia és a bandája. A fajtiszta komcsi családból származó Kövér Lackó. Meg az a halom MSZMP-s komcsi. Matolcsy, Hoffmann, Pintér, Martonyi, Bencsik Birkavezér András, Kerényi kultúrbugris Imre, na meg az alázatos komcsi rendszer kiszolgálói, a Schmitt Puli, Némethné és a többi elvtárs.

Ezeket, meg a mintegy három millió híveiket már rég ki kellett volna telepíteni valahova Szibériába. A maradékkal meg már rég EU középerős ország lennénk. Csak ennyi múlik a siker.

explanatus 2013.05.22. 19:04:23

@szonár:

Én le tudom írni, hogy „Orbán Viktor miniszterelnök úr”

neked meg csak egyszerűen Viktor és én szenvedek„Viktor-gyűlölet” -ben.

ob.szerver 2013.05.22. 19:35:58

@J.László:

"legalább ennyire féltette a szabadságot (csupa nagybetűvel ugyebár) példának okáért 2006 ősze környékén is."

Még jobban. A Kubatov elvtárs által szervezett, Sz. Feri és baráti köre által vezetett puccsista csőcseléktől.

J.László 2013.05.22. 19:36:34

@camilló:
A Sztálingrádot ostromló 6. hadsereg kb. 300 ezer fős élelmezési létszámából mintegy 50 ezer volt szovjet állampolgár. Miután az oroszok sztálingrádi offenzívája során Manstein tábornagyot nevezték ki a Don hadseregcsoport parancsnokának és őt a vinnyicai hadiszálláson Hitler meglátogatta, meglepetten tapasztalta, hogy a hadseregcsoport parancsnokságának őrsége kozák katonákból áll. Utánanézhetsz.

A német hadseregben a II. vh. alatt összesen legalább 500 ezer szovjet állampolgár teljesített szolgálatot. Orosz SS-katonák még Berlin védelmében is részt vettek.

Éppenséggel nem a német hadsereg (pláne nem a magyar), hanem a megszállt területek civil közigazgatása cseszerintette el a dolgot a viselkedésével. A katonák ettől kétségbe voltak esve, mert jól tudták, hogy a Baltikum, Fehéroroszország, Ukrajna vagy a Kaukázus népe megnyerhető a németek ügyének.

Furcsállom a 2006-os dogmát, hiszen maga Bajnai Mester is bírálta Ferenc barátunk 2006-os mutatványait. Értve ez alatt természetesen a békésen lövöldöző rendőrnek látszó köztörvényeseket.

ob.szerver 2013.05.22. 19:44:31

@explanatus:

"Talán, helyre hozná, amit a tanácsadók elcsesztek."

Annál azért egy kicsit többről van szó. A múlt heti incidenstől függetlenül Orbánt egy megbízhatatlan, hazug, demagóg maffiózónak tartják Berlinben és szerte a világon. Nem véletlen, hogy sehol nem fogadják (Finnországba bekönyörögte a külügy a rokonság kapcsán), és senki nem jön ide.

Ez pedig nem a tanácsadókon múlik.

ember100 2013.05.22. 19:53:26

@Ándi bácsi:
Helló !

Ezt azért annyira nem értem , kifejtenéd mire , kire gondolsz ??

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 19:57:27

@Dekatlon: Sajnos nagyon is igaz amit írsz :(

J.László 2013.05.22. 19:57:45

@Ándi bácsi:
... aztán az MSZP frakció megszavazza a következő rezsicsökkentést. Mutogatni való egy bagázs, az biztos.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 20:00:51

@J.László: A legmocskosabb önkényuralom a monarchia! És a koronát mint önkényuralmi jelképet is be kellene tiltani. És ha már itt tartunk az ősközösség meg évezredekig működött. (na és?) Államok nélkül.

J.László 2013.05.22. 20:04:26

@ob.szerver:
Legutóbb pölö csak az egész zsidó világkongresszus jött ide. Aztán mintha még elnézést is kértek volna tőle valamiért. De biztos rosszul emlékszem az egészre.

LallyPop 2013.05.22. 20:17:45

@camilló: Olyan hogy francia ellenállás csak a discoveryn létezik.

A 44 nyári partraszállás előtt marginális szerepet játszottak, néha felröbbantottak egy sínt v. lezuhant pilótákat bújtattak. Esetleg rádióztak, de inkább nem. Az SS ugyanis gyanúra is főbelőtte az ellenállókat, a franciák meg közismerten gyáva népség. Annál több volt a francia náci.

J.László 2013.05.22. 20:19:47

@Ándi bácsi:
Bismarck szerint reménytelen eset (mármint Franciaország).
Eisenhower szerint pedig magatehetetlen protoplazma-kocsonyák. Legalábbis, ha jó a fordítás.

LallyPop 2013.05.22. 20:23:14

@J.László: Hát, Napóleon óta nem sok sikert mutathatnak fel. De látod, nem is kell, elvannak,

zobod 2013.05.22. 20:32:18

Még jó, hogy vannak a zsarnoksággal foteljükből bátran farkasszemet néző bloggerek, megtudja tőlük az ember, micsoda szörnyű elnyomásban él...

_most_ 2013.05.22. 20:33:58

@J.László: 2006-ban még szabadság volt, csupán néhány, a fidesz által felhergelt, jobboldali terroristát intettek rendre a rendőrök. Viszont akkor még bárkinek lehetett trafikja, most már csak annak, aki ott volt a békemenetben.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 20:35:23

@Sztavrosz_: Lefagyott a propagandagépezet? Erre a kérdésre nem írt űrlapot Gulyás Gergely?

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 20:37:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem feltétlenül diktatúra (ezt nem is mondtam) de mindenképpen az uralkodó önkényuralmát mindenek felé állító elnyomó rendszer. Emberiségellenes.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 20:42:32

@camilló:

Az emberek persze utólag megmásítják a dolgokat. De alapvetően a hozzáállás semleges volt, nem ellenséges a németekkel szemben. Valóban, a kezdeti tömeges németbarátság gyorsan lecsökkent, ez tény, s ez a németek politikája miatt történt. Viszont tény: a németektől félnivalójuk csak a zsidóknak volt, más nemzetiségeknek nem, csak a zsidók ellen volt a tömmeggyilkosság a német hozzáállás. Kijevben a németek még ukrán színházat is nyitottak. Szóval a helyzet furcsa volt, kettős.

Egy példa. Egy idős orosz ember mesélte még 20 éve. Az illető ortodox pap volt, emigránsok családjában, Luxemburgban született. Amikor Hitler megtámadta a SZU-t, fel lett ajánlva orosz emigránsoknak, hogy mehetnek a németekkel együtt felszabadítani hazájukat a k kommunizmus alól. Ugyanekkor Sztálin is hívta az emigránsok az "haza" védelmében.

Ismerős mesélte: se ide, se oda nem mentünk. Mert a német megszállást bűrmilyen indokkkal segíteni hazaárulás, de a Lenin-Sztálin-bandát segíteni meg elmebetegség.

J.László 2013.05.22. 20:42:35

@_most_:
Mesterházy orbánista módszereihez mit szólsz?
www.origo.hu/itthon/20130519-hogyan-alakitotta-at-az-mszpt-partelnokkent-mesterhazy-attila.html

Különben évek óta megfigyelhető, hogy az MSZP tudatosan vagy tudat alatt a Fideszt koppintja sok dologban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 20:44:00

@Sztavrosz_:

Nem ez nem igaz.

A diktatúra a jogtalanság uralma. A monarchia meg a hagyományoké. A diktátort nem köti semmi, bármit tehet. A monarcha viszont nem véthet az ország szokásai elllen.

vakapad 2013.05.22. 20:46:30

@Sir Galahad:

Akkor megismétlem (hátha elkerülte a figyelmet):

"Viszont hogy a három éve (válság nélkül!) tartó stagnálás, a rendkívül deklaráltan csökkentendő adósságállomány (mindenféle irtózatos összegű lenyúlások és megszorító csomagok ellenére) nem csökkenése, és a közmunkások nélkül jóval 13 % feletti munkanélküliség, meg a már az amortizációt se fedező beruházási ráta megváltozzon, valamint a bóvli kategóriából kikerüljünk, az viszont az ő dolguk. És nem is kellene érte olyan sokat tenni. Viszont amit tenni kellene, bár az nem sok, arra a FIDESZ sosem lesz hajlandó."

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 20:47:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: És az miért jó nekem ha egy vérfertőzött belterjes arisztokrata seggfej akarja megmondani hogy ki ellen vagyok köteles ontani a véremet? Mert a monarchia kb erről szól.

J.László 2013.05.22. 20:51:38

@Sztavrosz_:
A vérfertőzött belterjes "liberális" mennyivel jobb? Elnézést a közbeszólásért.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 20:53:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A monarchia azon államformák gyűjtőfogalma, ahol az uralmat egy személy gyakorolja (a monarcha), aki hatalmát örökléssel vagy választással szerzi és haláláig uralkodik.

Szó sincs hagyományokról. És az Alkotmányos-Monarchia megint más. A legtöbb-ben az uralkodónak csupán veto joga van. Ez megint más mint vágóhídra küldeni a népet egy darab földért.

LallyPop 2013.05.22. 20:56:30

@Sztavrosz_: Annyiban mindenképp jobb a monarcha hogy családja ált. évszázadokon keresztül hozzá volt kötve egy földdarabhoz és a rajta élő plebshez. Igy felelősséget is érzett iránta.

A 'demokrácia' legfontosabb hozadéka hogy nincs és nem is lehet nemzeti elit, hanem mindenki világpolgár.

Ez viszont csak annak jó, aki világuralmat akar.

J.László 2013.05.22. 21:00:37

@Sztavrosz_:
Churchill, aki mégiscsak demokrata volt állítólag, még ifjú korában megjósolta, hogy a (liberalizmus által "demokratizált") népek háborúja sokkal véresebb lesz a dinasztiák háborúinál. Ebben történetesen igaza lett.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:00:45

@Ándi bácsi: Az ősközösség meg annyival volt jobb hogy ha nem voltál képes beilleszkedni elzavartak vagy megöltek. Sorrend felcserélhető tetszés szerint.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 21:01:39

@Sztavrosz_:

A demokráciák ugyanígy a vágóhídra küldik az embereket, ha ez szükséges.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 21:04:15

@Sztavrosz_:

A parlementáris monarchiában a monarcha olyan, mint a KE a parlamentáris köztársaságban - hatalma vagy nulla vagy minimális.

Ellenben a szűkebb értelemben vett alkotmányos monarchiábana monarcha hatalmi tényező.

Tény, hogy a mai Európűban már csak 2 alkotmányps monarchia maradt, a többi parlamentáris (plusz a Vatikán, ami speciális eset).

_most_ 2013.05.22. 21:05:14

@Ándi bácsi: lol, ez milyen baromság már, a demokrácia jobb, mint a monarchia ez teljesen evidens, ezért is kell megvédeni a demokráciát Orbántól. Mondjuk itt is be lehetne vezetni azt a korlátozást, hogy maximum csak két ciklusig lehet valaki miniszterelnök.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:06:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A munkaerőpiacon is farkastörvények uralkodnak. De a demokráciában "elvileg" "jóesetben" szavazással döntik el hogy mi szükséges és mi nem. A monarchiában elég egy megrészegült elme és milliók vére folyik.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:09:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az önkényuralomnál minden jobb.. én inkább nem szűkíteném le.

_most_ 2013.05.22. 21:11:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a kommunizmussal mi a baj, amennyit halottam róla, tök jó lehetett.

németh györgy 2013.05.22. 21:13:23

@zorki:
A polgári értékekhez polgárság kell, hogy ez hogy fog alakulni a XXI. században ezt nem tudom. Kontaktlencsét nem hordok. Azt gondolom a 2002-2010 közötti sikertelen múltból nagyon kevés megóvandó és ösztönző erővel bíró átmenthető emlék, tradíció vagy élmény maradt, ami ma hatna az emberekre. A 2010-2013 évi ellenzéki tevékenység összességében eldobható, egy-egy megvillanás kivételével a mondandó céltalan, még légvárak szintjén is nagyon erőtlen. A szétporladt ellenzék döntően elhasznált szakszerűen kiképzett dilettánsokból áll. A Fidesz a kétharmaddal persze többet tehetett volna, de néha süketségből, néha kényelemből, vagy a sajátjai előrejuttatásának segítése mellett ennyire - és ez nem kevés - futotta (válsággal a nyakában): Magyarország megáll a talpán. A jelenlegi ellenzéki vízióknál jobb a helyzet. Úgyhogy mondom továbbra is: egyelőre a Fidesz jobban teljesít. Egyébiránt nincs mese, ha egy népnek erkölcsi ereje és jelleme van, nem hivatkozhat mindig valamire, saját magának kell kiküzdenie mindent!

LallyPop 2013.05.22. 21:14:11

@Sztavrosz_: dehogy uralkodnak farkastvek. az eu női kvótájáról hallottál-e

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 21:21:36

@_most_:

Akkor nem hallottál róla eleget: teljes jogtalanság, jogállamiság hiánya, emberi és polgári jogok hiánya, kötelező ideológia.

ob.szerver 2013.05.22. 21:23:24

@J.László:

"Legutóbb pölö csak az egész zsidó világkongresszus jött ide."

A zsidó világkongresszusnak mi köze Orbánhoz, ember?

Számottevő országba nem mehet kétoldalú tárgyalásokra, és ide sem jönnek kormányfők. Egy közös fénykép vele, és egy életre lejáratnák magukat a saját választóik előtt. Kerülik, mint a leprást, és minden okuk megvan rá.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:28:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nekem ez a királyságot és a koronázási ékszereket tisztelni KELL és a kereszténység alaptörvénybve foglalása kimeríti a kötelező ideológia fogalmát. A trafikmutyi és a szerencsejáték valamint manyup pénzek lenyúlása meg a teljes jogtalanságot és jogállamiság hiányát az emberi és polgári jogokról nem is szólva. Hajléktalanok törvényenkívülivé tételének még a gondolata is.

ob.szerver 2013.05.22. 21:29:52

@madárjós:

"ennyire - és ez nem kevés - futotta..."

Mire is?

Mit lehetett volna jobban elbaszni, hogyan lehetett volna több kárt okozni az emút3évben, mint ahogyan az megtörtént? Sorold már lécci az eredményeket. Legyen az bármilyen aprócska részsiker is. Nos, melyek azok?

zobod 2013.05.22. 21:31:23

@ob.szerver: ... legalábbis a baloldali mesemondók szerint, ezt tegyük hozzá.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 21:32:57

@Sztavrosz_:

Nincs kötelező ideológia jelenleg.

A korrupció meg nem jelenti a jogállamiság hiányát.

ob.szerver 2013.05.22. 21:35:28

@Ándi bácsi:
@J.László:

Akkor soroljátok azokat a számottevő országokat, ahova Orbánt meghívták (bilaterális találkozóra), vagy azokat a miniszterelnököket, akik ide látogattak az elmúlt 2 évben.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:39:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: De kötelező elfogadnom az állam törvénykező és rendfenntartó szerepét. Ez is egyfajta ideológia. Ne akarj úgy élni ahogy szeretnél majd mi megmondjuk írásbafoglaljuk hogy kivel élhetsz kivel házasodhatsz mit ihatsz mit ehetsz és mekkora cukortartalommal. Majd megmondjuk mi minősül egyháznak majd kiválogatjuk hogy mi is az az önkény. Az alaptörvény rám is vonatkozik. És a kutya se kérdezett hogy mi legyen benne. Ez a baj minden törvénnyel. És ezért vesszen az államiság örökre!

_most_ 2013.05.22. 21:39:31

@ob.szerver: hát nem csodálom, hamar rájöttek a külföldi politikusok, hogy Orbán minden szava hazugság. Homlokegyenest mást mond külföldön, mint itthon, és nem érti mi ezzel a probléma. Ez már az imf-es huzavonában is megfigyelhető volt, egyik nap még felvesszük a tárgyalásokat az imf-el, másnap egész oldalas újsághirdetésben szidjuk őket.

J.László 2013.05.22. 21:39:44

@ob.szerver:
Orbán a legtöbbet utazó kormányfő 1990 óta, pupák. Szamárságokat beszélsz.

_most_ 2013.05.22. 21:44:35

@J.László: ja utazik, csak nem hívják, meg azért azt ügye vágod, hogy a focimeccseken való részvétel, mint például bl döntőre való elutazás nem számít diplomáciai útnak :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 21:47:04

@Sztavrosz_:

Amit leírsz, az minden államra igaz, a demokratikusra is.

Az anarchia rpsszabb a diktatúránál is.

J.László 2013.05.22. 21:47:04

@_most_:
Srácok. Beírjátok szépen Larry Page mester keresőjébe: Orbán külföldi útjai, vagy ilyesmi és lehet szemezgetni. Marhaságokon veszélyes dolog vitatkozni.

ob.szerver 2013.05.22. 21:47:53

@_most_:

"és nem érti mi ezzel a probléma."

Valóban nem érti. Nagyon tanulságos volt a pávatáncos beszéde, ahol azt adta elő, hogy hogyan bassza át a tárgyalópartnereit (gyengébbek kedvéért: nem azt, hogy hogyan taktikázik egy tárgyaláson), hogyan ígér meg valamit, amit azután úgysem tart be, és tényleg nem érti, hogy mi ezzel a probléma.

Úgy nőtt fel, hogy a legalapvetőbb morális értékekre sem lett megtanítva, és ezeket ő valójában még csak át sem hágja, mert számára ezek egész egyszerűen nem is léteznek.

ob.szerver 2013.05.22. 21:49:48

@J.László:

"Orbán a legtöbbet utazó kormányfő 1990 óta..."

Ez igaz. Minden fontos meccsen ott van.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 21:54:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Te már csak tudod.. nagy tapasztalatod lehet benne egy olyan helyen ahol a monokini is törvénytelen.
Majd idővel rájössz hogy csak a természet törvényei működnek eónokon át. semmi más.

J.László 2013.05.22. 21:56:12

@_most_:
"egyik nap még felvesszük a tárgyalásokat az imf-el, másnap egész oldalas újsághirdetésben szidjuk őket."

Az IMF-fel ezt kell csinálni. Jól tette.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.05.22. 22:01:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ugye hogy van kötelező ideológia most is. Köteles vagy engedelmeskedni az államnak. a monarchia is csak a történelemkönyveken keresztül szép, és a demokrácia se biztosíték arra hogy ne idióták és önjelölt színészek kormányozzanak. Esetenként milliónyi emberélet felett döntsenek. Sokkal inkább szól a hatalom diktatúrájáról mint a szabadságról. Bár ez csak az elmélet szvsz manapság sokkal inkább a pénzről szól. Ha megéri beindul a hadigépezet rögtön. Bérgyilkosokkal a sorkatonák ellen.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.05.22. 22:13:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Az anarchia rpsszabb a diktatúránál is."

Mi az a tulajdonsága az arkhosznak ami annyira nélkülözhetetlenné teszi hogy még a legönkényesebb manifesztációját is preferálod a hiányával szemben?

villamos alóli kacaj 2013.05.22. 22:40:35

Ja!
Jól mondja!
Szabadság!
Elvtársak!

birkakhoz 2013.05.22. 22:40:35

@J.László: Szerintem neked fogalmad nincs ugy amblokk semmirol ! A legnagyobb gyuloletkelto Orban es a fidesz oszd meg es uralkodj elven sajnos mukodik pont azert mert rettenetesen sotet emberek azt hiszik jobb , bal , liberalis partokrol szol a politika . Valojaban csak a kozpenzek sajat zsebbe aramoltatasa a cel , a tobbi mese , Orban szarik mindenre es mindenkire a 2000 milliardos maganvagyonaval ezt most meg megteheti , de elobb inkabb utobb neki is el kell majd szamolnia , egy biztos teljes moralis es gazdasagi valasagba dontotte az orszagot , fontos poziciokba idiotakat ultet akik jol bologatnak de semmihez nem ertenek ezert aki teheti menekuljon addig amig le nem zaratja a hatarokat az elmebeteg VEZER!

birkakhoz 2013.05.22. 22:51:09

@J.László: Igazad van Lacika vegyunk fel 5%- os kamatra penzt barkitol , de az IMF -tol nehogy nert az csak 2.5%-ot ker vegul is te meg a sok birka fizeti majd ki nem Orban, az EON EXTRA 150 milliardjat sem Orban fizeti hanem te LACIKA MEG A SOK HULYE AKI AHELYETT , HOGY ELZAVARNA OKET MEG TAPSIKOL IS HOZZA! Orban 50 eves de meg eleteben nem dolgozott, valoszinu ezert nem ert semmihez a nacionalista populista szonoklason kivul. Trafikos mutyi, nincs , gazdasagi novekedes van , maffia az a baloldal, az unio pedig csak minket szegeny magyarokat bant, hiaba a media nagy hatalom az pedig Orban-Simlicska kezeben van es jon is belole a hazugsag , mukodik az agymosas rendesen.

azbesztos 2013.05.22. 22:52:14

Emberi szabadságról szónokolnak a szemkilövető, kordonozó, szovjet seggeket nyaló, szadista ávósok tolvaj ivadékai.

J.László 2013.05.22. 22:54:13

@birkakhoz:
Orbán 2000 milliárdos magánvagyona. Te be vagy csavarodva, ne haragudj. Komplett hülye vagy. Nagyon ritkán mondok ilyesmit, de most nem tudom megállni. Honnan a faszomból veszitek ti ezeket az eszeveszett hülyeségeket?

birkakhoz 2013.05.22. 22:57:23

@ob.szerver: Ez tuti Orban szo szerint minden fontosabb meccsen ott van termeszetesen a mi penzunkon dorbezol nem sajatbol pedig ott aztan van ugy vagy 2000 milliard ! Szombaton a wembleyben lesz az biztos este nyocc utan.Ott fog poffeszkedni es nyalogatja majd a szajat rendesen ahogy mar lathattuk egy parszor a bajnokok ligaja dontoiben .

birkakhoz 2013.05.22. 23:06:03

@J.László: Onnan hogy kicsi az orszag te teljesen korlatolt felelosseggel biro isten barma! Kozgep , es a komplett Simicskanak tulajdonitott cegek valod tulajdonosa Orban kb 600-700 ceget olelnek fel az unios tamogatasok nagy resze is hozzajuk vandorol van radiojuk nem is egy most eppen a tv2 veszik meg hogy onnan is a hazug propagandat folyassak! de latom Ulaszlo eleg tajekozatlan foszer vagy a Herceghalmi allami gazdasag is az ove persze Stromanokon keresztul ! Ekozben tonkre teszik a kis es kozepvallalatok tulajdonosait ! tajekozodj ugy vagy 6 honapot aztan irogass megint! 1 baratomtol vettek el ceget maffia modszerekkel! Neked amugy nemcsak a fideszes mediakbol kene meritened de segiteni mar nem tudok , elvesztel.

J.László 2013.05.22. 23:08:56

@birkakhoz:
Te barom:
www.borsonline.hu/20130503_csanyi_sandor_maradt_a_leggazdagabb_magyar

Ha tudsz olvasni, nézd meg az ország legnagyobb magánvagyonát: 135 milliárd.

Akkora hülye vagy bazd meg, hogy azt sem tudod, mit beszélsz. Fingod nincs, te segg.

Hihetetlenül ritkán beszélek így másokkal, de ekkora vadbarmot sem tudom, mikor láttam utoljára.

birkakhoz 2013.05.22. 23:11:29

@azbesztos: Igen a Fidesz tele van ezekkel! Valosagrol neked sincsen fogalmad es 47 ezerbol jol meg lehet elni Zsiga Marcika is megmondta aztan lebetonoztatta a sajat utcajat kozpenzbol , hogy a hazat mibol vette arra nem valaszolt de neki nem is kell, mentelmi joga van !!!!!!!

birkakhoz 2013.05.22. 23:19:42

@J.László: Te isten barma nem erted nem lehet az o neven ! Inkabb okoskodj otthon! Szerintem te egy korlatolt agymosott okor vagy ezzel a legutolso hozzaszolasoddal egyertelmusitetetted a fogalmatlan frocsogo enedet ! Csanyinal ,Simicsaka is sokkal gazdagabb pedig o csak egy gazdasagi vegrehajtoja Orbannak ! Nagyon sokan nincsenek rajta a listan , lista innetol lenyegtelen! Amugy csak az olajszokitesnel 3000 milliard tunt el valahova , de erdekes 6 milliardos energolos ugy latott csak napvilagot! Posta Banknal eltunt 1400 milliard de senki nem ult a le is eltunt ! Rettenetesen fogalmatlan egy taj paraszt fkalap vagy ULASZLO!

Morrózió 2013.05.22. 23:33:20

Én egy kicsit másképp látom: szabadok vagyunk és ezt felelőtlenül ki is használjuk. Ne felejtsük el, hogy itt él velünk legalább két generáció, amely nem volt kész a váltásra és még mindig a régi világot sírja vissza. Kíváncsi lennék, hány százalékuk eszmélt már rá, hogy jólétük pont azon rétegen múlik, amely ellen alkalmanként szavaznak.
Szerintem legnagyobb veszélyt jelenleg mi magunk jelentjük azzal, hogy nagy többségünk passzív, nem gondolkodik előre, nem vállal felelősséget, vagy hogy egész egyszerűen a hatalomtól várja a megoldást. Nem hibáztatom ezt a többséget, egyrészt mert felkészületlen volt mikor a váltás történt, vagy a gondoskodó állam szépen elfeledtette vele hogyan kell megélni a saját lábán.

Nem fogunk egyik napról a másikra összerakni egy jóléti államot. Generációknak kell váltani a régieket, olyanoknak, akik már megtanulták kérdőre vonni a hatalmat és hallatni a hangjukat, illetve - ha hatalmon vannak - akkor érteniük is kell a dolgukat. Amit most látunk ügyetlen kísérletezés, de legalább az eddigi kormányokkal szemben a szándék már megvan a változtatásra.

Lehet itt egymás hajába kapaszkodni, hogy gátlástalan libsi vagy begyepesedett agyú konzervatív, de ettől semmi sem oldódik meg.

Morrózió 2013.05.22. 23:42:54

Ugyanakkor nem tudom elhinni a jelenlegi kormányunknak, hogy tényleg az ország teljesítménye a élvezi a legmagasabb prioritást.
Gyártottam egy hülye szót arra, ami látszólag leköti energiájuk javát: "újraelitesítés".

Reszelő Aladár 2013.05.23. 00:15:08

Csak 1 olyan országot mondj, ahol szerinted a SZABADSÁG létezik. Frankón összedobunk neked egy csak oda jegyre. Ha mégsem jönne be, akkor marad a szolgasor...

camilló 2013.05.23. 04:55:24

@high up!: Nem szokásom, vitakultúrával nem rendelkező kommentelővel vitatkozni, de most megteszem, mivel szegény anyám emlegetted!
1. Gyurcsány számomra mindig is ellenszenves volt, mint politikus, és mint ember is! Közöm sincs, a fajtájához.
2.Gőzöd sincs mi a jellemzője a diktátoroknak.
3. A mai Magyarországon véleményem szerint ritka az olyan bíró, aki politikától mentes ítéletet MER hozni.
4. Szegény édesanyám az események történtekor már halott, volt. Ha esetleg valahol találkoznánk, nem is igen javasolnám a számodra, hogy emlegesd, mert semmit nem tudsz sem róla, sem rólam. Ha csak szitkozódni tudsz, és normális érveid nincsenek, javaslom azt is, hogy ne írkálj!

camilló 2013.05.23. 05:10:10

@J.László: Valóban teljesített szolgálatot sok szovjet állampolgár, a német hadsereg oldalán. A többségük a Vlaszov hadseregbe volt sorozva, de voltak akik SS katonaként harcoltak. Az un. Atlanti falnál lévő hadosztályokban is voltak "önkéntesek", akik alig várták, hogy megadják magukat. (Cornelius Ryan: A leghosszabb nap) Sőt volt egy olyan hely is a volt Szovjetunió területén, amit "partizán mentesítettek", és a Német Birodalomhoz csatoltak. (Nem jut eszembe a neve az illetőnek, aki vezette ezt.) Általában elmondható, hogy aki valóban önként állt át az keményen és meggyőződéssel harcolt a Vörös Hadsereg ellen. Ha ismered a történelmet akkor azt is tudod miért. (Doni kozákok.) A Wermachtnál a háború elején, több, kevesebb sikerrel, betartották a Genfi egyezményt, sőt volt olyan tábornok, aki tiltakozott az SS tevékenysége ellen, mondván, hogy a barátságos lakosságot a hadsereg ellen hangolják, az ilyen jellegű akciók. Később változott a helyzet, és a reguláris német egységek is majd akkora lelkesedéssel követtek atrocitásokat, mint az SS. A Magyar Hadsereg viselkedéséről, meg olvasd el a Krausz féle könyvet, de nekem személyesen is meséltek olyanok, akik kinn voltak.
Határozott véleményem az a 2006-os eseményekkel kapcsolatban, hogy a rendőröknek nem kellett volna beavatkozni, és ha már megtették, akkor meg nem így, bár ez nem menti a felszólításnak nem engedelmeskedő tömeget, és megint csak felhívom a figyelmed, nyugaton miként kezelik, az ilyen eseményeket. Talán elég, ha a 68-as Párizsi eseményekre utalok, de ha közelmúltból akarsz példát, akkor nézd meg a Genovai antiglobalizációs tüntetésen történteket.

camilló 2013.05.23. 05:18:21

@Ándi bácsi: Elég ha a D-day eseményeket megvizsgálod, hogy mennyire is működött az ellenállás, de hogy tovább menjek, ugyan olvass már utána, hogy a Dél_Franciaországi partra szállás után, miért is volt majdhogynem sétagalopp a szövetségesek előrenyomulása. Ha akarsz akkor megint csak nézz utána, hogy mennyi féle, és milyen ellenálló csoportok voltak. A náci gyűlölet, egy oldalra sodorta a kommunistákat, és még a monarchistákat is. A csoportok, vagy azért vettek részt az ellenállásban, mert nacionalisták voltak, vagy meggyőződésből. A Szovjetunió megtámadása után aktivizálódtak a kommunisták, akik ezek után a legkeményebben, ha tetszik a legkegyetlenebbül harcoltak, mind a kollaboránsokkal, mind a megszálló csapatokkal szemben, és még a nyugati történet írók is elismerik, hogy ők adták az ellenállás vezető erejét. Ha van kedved, meg időd a youtube-on elég sok videót találsz, ahol az akkori partizán induló elhangzik.

camilló 2013.05.23. 05:27:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ha ismered Hitler elképzelését a jövő Európájáról akkor nem írsz ilyeneket. A szlávokat, eleve rabszolgáknak tekintették, mi magyarok csak egy fokkal voltunk eléjük sorolva. Ugyan keress már rá, Himler elképzelésére, miként is fogják működtetni a "végső győzelem" után a megszállt területeket, miként fognak viselkedni a csatlós államokkal szemben. Sztálin nem véletlenül vette elő az Orosz Anyácska fogalmát. Az oroszok is nacionalisták, és az ősi orosz föld védelme volt az, amivel harcra tudta serkenteni az embereket. Ajánlom figyelmedbe, a támadás utáni első beszédét, amiben addig elképzelhetetlen kijelentéseket tett, addig csak negatív értelemben emlegetett történelmi személyeket emelt ki, mint a Haza védelmezőit. Nem véletlen, hogy Sztálinnak máig létező kultusza van a volt szovjet utódköztársaságokban. Nyilván ismered az orosz mentalitást, ha nem akkor annyit azért tudj, hogy mindig is kellett nekik egy "Cár Atyuska". Ez volt először Lenin,majd Sztálin, napjainkban pedig Putyin.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.23. 08:51:36

@camilló:

Egy dolog a likvidálás, más dolog a szolgaság. Azt hiszem, nem ugyanaz a kettő.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.05.23. 09:09:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az hogy egy uralkodó nélkül nincs rend, csak egy feltételezés. De hogy a diktatúrában rengeteg önkényes erőszak van, az tapasztalat.

Sir Galahad 2013.05.23. 12:34:26

@vakapad: Nem kerülte el, csak amit írtál, irreleváns abból a szempontból, amit én vetettem fel.

camilló 2013.05.23. 18:22:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Egy idézet amivel egyetértek."Inkább állva meghalni, mint térden csúszva élni!"

népoldali 2013.05.24. 12:56:03

A nép nem szereti ha önmagának kell döntenie.Elvárja,hogy kormányozzák.Mint egy nö sem szereti,ha önmagátol kéne teherbe esnie.A nép vágyik egy /férfi/ eröre,mely joságosan és igazságosan kormányozza öt.
Annek fogja szivét/és szavazatát is/ adni,aki ezt a jóságot,és igazságot biztositja.
A többi meg csak legyen belpesti ,egyenruha szerüen sálat viselö,sápadt és sovány intellektuellek rekereációs szeánsza.

hajmási 2013.05.27. 11:15:35

@Lexa56: A kommenteket olvasva az az érzésem, hogy ebből aligha lesz program. Ahelyett, hogy elmondanátok (elmondanánk) mit tudnátok (tudnánk) hozzátenni a kezdeményezéshez, egymást - néha egészen durván - leszóljátok, (leszóljuk). Pedig ha jól látom, hosszú távú mozgalom vagy párt konstruktív programjáról lenne szó. Szerintem érdemes lenne világossá tenni:
1. Nem a 2014-es választási siker ennek a pártnak a programcéja, hanem messzebbere tekint.
2. Ezt a célt a jelenleg közzétett programtervezet csak elemeiben szolgálja. Nagyrészt olyasmit tartalmaz, amit a többi ellenzéki párt is megfogalmaz, vagy megfogalmazhatna.
3. Ahhoz, hogy a "mi" kezdeményezésünk ennél több legyen helyzetünk alaposabb elemzésére lenne szükség.
4 Ehhez az elemzéshez legalább három-négy év áll rendelkezésre.
5. Ez idő alatt - néhány alapkérdésre fókuszálva - fontos kérdésekre lehetne válaszolni.
a.) Jobban meg ellene érteni az Orbán rezsim természetét, jellegét. Hol vannak a határai, milyen végkifejlete lehetséges?
b.)Meg kellene érteni, miért is lehet sikeres, vagy legalábbis elfogadható ez a rendszer az ország lakosságának igen nagy többsége számára?
c.) Mire - milyen hazai és európai - alapokra és tendenciákra lehetne alternatív programot felépíteni?
d.) Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az ország lakosságának jelentős része megértse és kifejezze cselekvő egyetértését a programhoz, hozzájáruljon alakításához?
Annak érdekében, hogy ne csupán másokat bíráljam én is,a témákkal és az iménti kérdésekkel kapcsolatban egyetlen momentumot említek vázlatosan. Mégpedig azt, hogy hazánkban a nemzeti gondolat kezdettől fogva félelemmel van átszőve. Hivatkozásul említem Szechenyi "Kelet népe" írását, melyben - a 19. század elején! - elsőként fogalmazza meg összefüggéseiben e félelmet. Azt mondja, hogy amennyiben a Habsburgokkal szemben a nemzeti függetlenség programjával lépünk fel, akkor példát szolgáltatunk a mi nemzetiségeinknek, hogy ők is így lépjenek fel velünk szemben. Javaslata: legyünk olyan modern ország, mint pl. Anglia, s akkor (talán) elég vonzó lesz Magyarország, hogy a nemzetiségiek otthonává is legyen. Látva elképzelése kudarcát és ennek következményeit valóban bele kellett őrülnie abba, amit ennek alapján előre látott.
S igaza lett, mert végül is Trianon a félelmek beteljesítése volt, s újabb félelmek forrása, mely erős és védő szövetséges keresésére ösztökélt. A erős és agresszív szövetségessel a hátunk mögött akartuk aztán visszaszerezni, ami elveszett, és mi kezdtünk fenygetőzni, félelmeket keltve és újabb félelmeinkre adva okokat. És valljuk be: jóval később a hatvanas évektől a kádári enyhülő terror sem csupán a regnáló hatalomtól való félelemre épített, hanem egyben azt is ígérte, hogy garanciákat is kapunk a bennünket fenyegető szomszédainkkal szemben, ráadásul egy puha diktatúra fészekmelegének (csalóka) biztonságát nyújtva. A rendszerváltás azután a kisegisztenciák meghitt, megszokott zárt világát szünettte meg: a globálissá alakuló szabad világ leverte az ágról a hamis biztonságot adó fészkünket, s nem csupán feltámadtak a korábbi félelmek, hanem újabbak is keletkeztek. Megint a szomszédok, a kitágult világban helytállás, a személyes létezés, az önállósággal együtt járó felelősség vállalásának félelmei.Orbán jól megérezte ezt, s azt mondta: eloszlatom, mégpedig úgy, hogy magamra veszem a félelmeiteket, ha meglátjátok bennem a népmese bátor fiát és vezéreteknek fogadtok. Ebben a tekintetben Orbán mi magunk vagyunk: megtestesíti félelmeinket, ebből fakadó ösztönös agresszivitásunkat. De miután mindezt megszemélyesítette és magára vette, egyúttal magára szabottan oldja is fel. Önmagát, közvetlen hozzátartozóit, barátait mentesíti a félelemtől anyagi és személyes biztosítékok rendszerével és mások megfélemlítésével.
Bevallom, nem tudom miképpen lehetne kimenteni önmagunkat és az Orbánban bizakodókat (nem az elvakult, vallási hittel rajta csüngőkre, vagy a lekenyerezettekre gondolok) ebből a félelemből. De enélkül biztosan nem fog menni. Ha pedig megtaláljuk ennek a módját válaszoltunk az egyik (tényleg csak az egyik) olyan kérdésre, amelyet egy valóban új párt komolyan feltehet és fel is kell tennie magának.

Lexa56 2013.05.27. 13:56:47

@hajmási: Kedves Hajmási. Nincs szó lesajnálásról, legfeljebb rezignációról, meg arról a félelemről, hogy az a nézetrendszer, amit az itt hozzászólók többsége (magam is) képvisel még annyira sem reprezentatív, mint Orbán tábora (amely 20-25%-kal tudja a torz választási rendszer miatt hozni a 2/3-ot), ezért ha hatalomra kerülne, épp olyan kevéssé, vagy még kevésbé tudná a nemzet egészét képviselni. Ha pedig így van, csak erőszakkal tudna uralkodni, akkor pedig cseberből vederbe kerülnénk.
Ami az elemzést illeti, elég jónak látom a Méltányosság Kutatóközpont napokban megjelent elemzését a magyar jobboldalról - sok Általad felvetett kérdésre válaszol.
Ahhoz, hogy kis népünk kimásszon a maga által ásott gödörből szembe kellene nézni saját bűneivel (is), ez pedig nem nagyon akaródzik. Olyan ez, mint a megtérés: amíg csak annyit látunk, hogy felebarátain miért érdemelték ki a poklot, esélyünk sincs a megváltásra.
süti beállítások módosítása