1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.02.24. 21:26 HaFr

Így nyerj választást II.

Hát, kérem, van egy ellenzékünk, amely nem konyít a politizáláshoz, és egy kormányzatunk, amelyik nem konyít a kormányzáshoz. Az előző kormányprogramok gyártásával próbálja orvosolni a politikai képtelenségét, az utóbbi politikai erővel a kormányzati képtelenségét.

Jöjjenek a banalitások, mert fájó, az ellenzék alapvető dolgokkal nincs tisztában. Legelőször is azzal, hogy először kormányra kell kerülnie ahhoz, hogy kormányozhasson. Kormányra kerülni nem torokszorítóan izgalmas belső egyeztetésekkel, "most már csak 68 nap, és párttá alakulunk"-szerű sitcomokkal, nota bene nem is kormányprogramokkal szokás. A kormányprogram megszokott, bár fölösleges udvariassági kűr a választók előtt, a jelentősége a cél szempontjából csaknem nulla. Kormányra kerülni három-négy jól megválasztott, szenvedéllyel és sokszor ismételt mondattal, egy alkalmas (legalább karizmatikus) miniszterelnök-jelölttel, húsz médiaképes szakpolitikussal, egy-két száz választókerületi kvalitású és érzékenységű emberrel, rengeteg lelkes talpassal, és néhány milliárd forinttal lehet (Magyarországon). Banális, ugye? Az ellenzéki értelmet mégis meghaladja.

A három-négy mondat -- ennél nem több -- az üzenet. (Pl. ezekből: Jogállam, szolidaritás, felemelkedés. Vagy másból. Kreatívat, áttörőt, populistán izgalmast. Izgalmast.) A néhány mondatban és mögötte ott legyen a világos válasz arra, hogy miért pl. jogállam (ami nem magától értetődő ebben az országban), miért akarunk kormányozni (különösen ez elmúltnyócév fényében), mi jogosít fel arra, hogy kormányképesnek tartsuk magunkat (na mi?), mi a víziónk (kéne már), mitől vagyunk jobbak, mint bárki más -- kb. így. Ez marketing és sales. És aztán ezt az üzenetet képviseli mindenki a fejtől a talpakig. Ehhez rendelünk image-t, honlapot, frizurát, akcentust, férjet-feleséget, diétát. Nincs mellébeszélés, nincs kibeszélés -- fegyelmezett és szenvedélyes meggyőződés és meggyőzés van. Van valakinek ilyen üzenete Magyarországon az ellenzéki oldalon? Nyet. Bölcsességnek álcázott ostobaság van, amatőrség van, időfecsérlés van (szerintem már mindenről lekéstek), aszarháziorbán van. (Látta már valaki Bajnaiék honlapját? Nem? Jól tette. Ha látta, inspirálta? Ha trepanált fejű könyvelő, esetleg.)

Alkalmas miniszterelnök-jelölt? Well, Orbán alacsonyra helyezte a lécet, akár nagy is lehetne a tolongás, még az ékszerteknősünk is alkalmas lenne, de nem erről van szó: nem miniszterelnököt keresünk, hanem jelöltet. Jelöltet, aki miniszterelnökké bír válni egy választási küzdelem eredményeként. Aki valamiért áttörően karizmatikus (vagy mert annyira unalmas, vagy mert annyira hiteles, vagy mert annyira okos, vagy mert annyira gonosz, vagy mert annyira jó fej, vagy mert, vagy mert) és hihetően alkalmas. Van ilyen miniszterelnök-jelöltünk? Ugye viccelni tetszik, poszter úr?

A húsz médiaképes kérdését nem vizsgálom, egész egyszerűen, mert nincsenek -- a kontraszelekció megbízhatóan működik. (Média sincs, ahol a képességek megmutatkoznának és összeméretődhetnének, de mindegy.) A talpasoké minden tiszteletem, de ha jól tudom, E14 oldalon kvázi most kezdték el hirdetni az állást a Nép-kezdetű lapokban, az LMP még nem döntött, hogy akar-e szavazatokat gyűjteni vagy inkább egy lothrórieni kirándulással készülne fel a választásokra egy greenpeaces és Gandalf oldalán. Az MSZP-nek meg biztos van valami, amire Mesterházy szerény lehet, de nem gondolnám, hogy az áttörő kreativitásról fognak megismerődni a door-to-door kampányolásban.

Pénz? Kinek van, kinek nincs. De tizedannyi sincs összesen, mint a Fidesznek. Na jó, én értem, a pálya lejt, de azt már nem értem, hogy miért (biztos értitek, ez egy metafora), miért bénákkal, sántákkal és vakokkal megy fel rá az ellenzék. Ja, mert nincs más?

Egy évük viszont még van. Egy év múlva azonban már ez sem lesz.

(Ui. Ma bele-belehallgattam a holdudvar Klubrádióért rendezett demonstrációjába. Hát nincsen arra szó, mennyire volt unalmas, belterjes, hervasztó, gondolattalan. Lehet, hogy ennek a csatornának is el kell tűnnie, mielőtt a baloldal végre megérti, hogyan fonta szorgosan a kötelet az ország jelképes nyaka körül nyolc éven keresztül, mígnem eljött valaki, aki -- surprise, surprise -- kirúgta a sámlit. Ott esne a fene mindegyikbe.)

102 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr85102234

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.02.25. 09:33:35

Ez a demokrácia paradoxona: aki kormányozni képes, nem képes választást nyerni és fordítva. Egy olyan megmérettetésen indulnak a jelöltek, ahol nem a kormányzáshoz szükséges képességeiket kell próbára tenniük.

Nálunk az utóbbi 23 évben a világszerte általában kretén politikusokhoz képest is különösen hülye, belterjes társaság jött létre, amely képtelen eltűnni végre.

elwood 2013.02.25. 09:36:08

"szenvedéllyel és sokszor ismételt mondattal, egy alkalmas (legalább karizmatikus) miniszterelnök-jelölttel"

megyó annak idején simán nyert, pedig karizmatikus szónoknak nehezen nevezhető.

orbánék mindent megtesznek, hogy mindenkivel megutáltassák magukat, nyerhet akár egy hintaló is.

Mérnork 2013.02.25. 09:49:08

@elwood:
Megyó mellett akkor komoly nosztalgia állt. Róla a legtöbb embernek a '80-as évek békés aranykora jutott eszébe, amikor volt biztos munka, VGMK-ban vagy maszekban aki kicsit ügyes volt még meg is szedhette magát, lehetett kiutazni nyugatra és hozni videjót meg számítógépet meg gorenjét. És igen, róla hihető volt a szakember imázs és hogy vele talán olyan irányba mehet a rendszerváltás, amilyenbe elképzeltük '89-ben. Ja meg persze a nyugdíjasok megkapták a 19000 Ft-os csekket, amit a patásorbán elvett tőlük...

Balt 2013.02.25. 09:57:03

Jó cikk. De az alapvető problémájuk, hogy Gyurcsányt máig nem tudták levakarni magukról, ő meg a személyes garancia arra, hogy többet nem nyerhet az az alakulat, amelyben csak felmerül a neve bármilyen áttételes kombinációban.

Lencsés István 2013.02.25. 10:02:04

" .... és egy kormányzatunk, amelyik nem konyít a kormányzáshoz. .... "

Megint a hazugság . A tények bizonyítják hogy jól kormányoznak . :) ;) Szóval ennyit erről . :)

elwood 2013.02.25. 10:02:27

@Mérnork: biztos benne van ez is, de én azt gondolom annyira el akarták zavarni orbánt, hogy mindegy volt ki az.

ha emlékszel nem volt népszerű, pedig az érveid pár hónappal korábban is igazak voltak.

még a választás napján végzett közv.kut. is a fideszt hozta ki, akkor mondta kovács lászló, hogy válsztást akarnak nyerni nem közv. kut.-t

most is lehet hasonló helyzet, ha az ellenzék valami csoda folytán egységesebbé válik, az utolsó hét is elég.

ráadásul a fidesz minden nap sulykolja, hogy mennyire fél bajnaitól ...

elwood 2013.02.25. 10:03:26

@Lencsés István: "A tények bizonyítják hogy jól kormányoznak ."

melyek is ?

biohouse 2013.02.25. 10:05:02

Like.
Kérdés: Bokros Lajos miért nem tud karizmatikussá válni?
Vagy pl. Dávid Ibolya miért nem tudott?

biohouse 2013.02.25. 10:05:02

Like.
Kérdés: Bokros Lajos miért nem tud karizmatikussá válni?
Vagy pl. Dávid Ibolya miért nem tudott?

Mérnork 2013.02.25. 10:08:26

@elwood:
Én spec. alapjában véve elégedett voltam az 1. orbán kormánnyal (támogatott lakáshitel, gyerekek utáni adókedvezmény), különösebben nem szerettem a szocikat (mivel addigi tapasztalataim alapján a szemükben én csak fejőstehén lehetek), mégis reménykedtem benne, hogy megyóval az élen tényleg jó irányba viszik az országot.

elwood 2013.02.25. 10:08:30

@biohouse: mert nálunk kommunisztikus pártokra van igény. a nép nem akar kapitalizmust.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.25. 10:09:35

az első része ennek a posztnak jobb volt.

Gandalf Garaboncias 2013.02.25. 10:10:45

lothrórieni -> lothlórieni

elwood 2013.02.25. 10:13:59

@Mérnork: az első két évük még gazdaságilag jó volt. ( de az arrogáns nagyképűség miatt nem bírtam )

viszont pl. a támogatott lakáshitel már az eszelős pénzszórás ideje volt. több kollégám is vett második lakást befektetési céllal, amire azóta is fizeti az egész ország a kamattámogatást.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.02.25. 10:34:20

Hát igen, sokat elárul az ellenzék kompetenciájáról, hogy egy valamirevaló miniszterelnök jelöltet sem tudnak kiizzadni.

"van egy ellenzékünk, amely nem konyít a politizáláshoz, és egy kormányzatunk, amelyik nem konyít a kormányzáshoz"
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy van egy kormányunk amely nem konyít a kormányzáshoz, és egy ellenzékünk, amely semmihez sem konyít. Ez itt a tragédia.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 10:34:54

Tisztelt cikkíró!

Itt távolról sem csak holmi kommunikációs deficitekről szól a fáma.

ad1) ugyan nem szereti beismerni, de a haladó bal ugyanolyan belterjes, mint a fidesz kollégium, ha nem jobban. Hiába rakták sírba irányzatukat kuncemacik és somogyiszakértők, sokadszorra is ők fogják az észt osztani első sorból, sokadszorra is ugyanazok az arcok lesznek a lista elején. Ugyanazzal a borítékolható eredménnyel. Mert a szintén belterjes külföldi haverok úgyis dobnak egy kis támogatást, egyszerűen nem érdekük a kialakult megélhetési politikus BT-t felhigítani új emberanyaggal, mert ők válnának nélkülözhetővé.

ad2) a fidesz 2010-ben egy utólag minimum sikeresebbnek érzett, de (akkor még) tényleg aktívbarát első kormányzásra tudott alapozni reménykeltőként. Bajnai a saját szarát világbajnokként válságmanagelő politikus (ugye addig zokszó nélkül hajtotta végre felelős pozícióban az mszp csődpolitikáját) , aki ráadásul vastagon benne volt a minden kockázatot a devizahitelesekre toló banki konstrukció bevezetésében is. A lehetőségein felül dőzsölni szerető magyarok milliós tétele kapja ma is a törlesztőcsekkeket, ergo nekik Bajnai sose lesz reménysugár a múltból, pláne, hogy tévedésével (lásd Róna levele) a mai napi esze ágában sincs szembenézni. 2002-ben az Mszp visszatekinthetett Horn/Bokros sikeres kormányzására referenciaként, most ott a nyócév, 2008 bezuhanása, 22 éve megújuló régi kádereivel, mint demokratikus szövetségesek. Szexi a javából. A látens szövetséges Gyurcsányról nem is beszélve, aki ugyan plusz 100k DK szavazat, de mínusz 1Mill bizonytalan. De hát csak rajta.

ad3) van egy tartalmi része is a dolognak. Pölö az áhitattal mantrázott szociális érzékenyég (aka nyomorfétis, aka SZJA többkulcs a "gazdagoknak" és biankó segély a "mélyszegényeknek"). Mások adójából roppant menő igazságos Mátyást játszani, no de hol látunk példát, hogy az a sok haladó demokrata saját vagyonát áldozná látványosan a szegényekre? Na ennyire is hitelesek.

ad4)a másik nagy mantra, a pirézbűnözés nincs, náciveszély van kettőssel SOHA nem tudják a többséget beterelni, mert szimplán nagyon nem találkozik a többség valóságérzetével. Ha egy Bayer cikken hetekig rugóznak, de a 20 forintért bestiálisan megölt Mari temetésén nem mutatkoznak, akkor a jónép ezt beárazza. Javasolt az szdsz utolsó 5 évének agóniáját átlapozni. Hiába tapsolják meg ezt a haveri követségek (naná, így nem az ő adófizetőiken csattan a kanadai turizmus integrációja - ráadásul ha az emberek azt látják, hogy a dicső nyugat szemlátomást az aktívak és nem az inaktívak érdekeit kezeli elsődleges prioritásként, még jobban nevetségessé válik az egész).

ad5) lásd fenti kellemetlen gondolatmenet, Bajnai betegesen kerüli a közbiztonság kérdéskörét, noha magas labdaként 2 hét alatt se lett rend és tengernyi szavazat múlik ezen a témán is (a Jobbik kvázi ebből él és az szdsz ezen bukott el teljesen.) Pedig bizony lenne itt is jogállami kampánymágnes (fegyvertartás/"csendőrség" beígérése, mint számos európai államban, nemhogy a nagy testvér usa)

ad6) a ballib imázs per pill (tetszik, nem tetszik) eleve nem népszerű, a legutóbbi varsói gyors esete mutatja, hogy a populista ikreket jobbról előzte Donald Tusk - ez lett VOLNA a járható út Bajnainak, de lásd 1-es pont, a belterjes holdudvar beidegződései ezt az opciót alapból kizárják. Nekik inkább az a világvége, ha Isten neve szerepel a Tákolmányban.

ad7) rengeteg vidéki szavazat múlik a családi birtokokat látványosan kisemmiző nagybirtokoknak kedvező politikán - no itt is nagy a hallgatás, bár meglehet azért, mert az überoligarcha Csányinál dolgozó Oszkó meg a Leisztinger pajtásra nézve nagyon is kedvező a finesszes földpolitika. Kicsit sem átlátszó.

ad8) szimpatikusak az antikorrupciós tervek, csakhogy ezek a "nyócév" alatt kétharmad nélkül is megvalósíthatóak lettek volna, valahogy mégis elmaradt a Lop Stop. Most ugyanezek ajánlják ugyanazt. Ühüm. Kezdhetnék akár ma a még kezükön lévő önkormányzatoknál a jó példát megvalósítani. Mégse látni.

ad9) a teljes pályás letámadásos arrogáns naribolsi tempó helyett sokaknak kéne civilizáltabb, konstruktívabb hangnem. A széles sajtónyilvánosság előtt prímán tálalt erőszakos és kudarcba fulladt LMP beterelési kísérletével ezt a lehetőséget is eljátszotta az E2014. Ezek is machiavellista getzik? Még hülyék is hozzá? Na biztos ez lesz a remény útja.

Csöndben megjegyzem, a fentiekben vázoltak normális megvalósítását kb 10 éve Dzurinda meglépte Szlovákiában, azaz markánsan aktívbarát politikában utazott fájdalmasan lefaragott, a lehetőségeken nem túlmenő minimális szociális juttatásokkal, önvédelmi jogok megerősítésével, tervezhető jövő megteremtésével. Már középtávon is kifizetődött.

Reálpolitikára van szükség, hogy minél több témában boldogulhasson, aki boldogulni akar és tesz is érte, nem pedig egy sokadik olvasatra arra, hogy épp miként akarják a besöpört közterheket valami újabb tuti terv keretében újra elosztani.

Ezért indul a kivándorlók lavinája, mert a másutt sem kevésbé fáradságos munkájuk gyümölcsét maguk élvezhetik egy olyan államban, mely értük és nem ellenük van. Ezzel is lehetne a maradékot itt tartani.

Minden más rizsa.

regress 2013.02.25. 10:39:01

@Lencsés István: lehet,hogy a tények bizonyítják,de a hétköznapok nem.a tényektől nem laksz jól

Fejesrob 2013.02.25. 10:43:35

Végül is magánügy mivel vigasztalja magát egy blogger, de az MSZP-SZDSZ azért lett leváltva mert nem értett a kormányzáshoz.

Szelid sunmalac 2013.02.25. 10:46:14

Igy van. Az ellenzek unalmas es en ennek orulok. Orulok, mert itthon az nem unalmas, aki populista, hazudozo esetleg fel-neonaci turulos saman. Imadom az unalmas politikusokat? Mint pl: Angyan vagy Bajnai. Mert csendben, normalis emberi hangon mondnak dolgokat, es a mondandora erdemes figyelni, nem pedig arra, hogy habzo szajjal dakota vicceket mesel es szarral dobalozik.
Csak egy pelda: Nemetorszag olyan kibaszott unalmas, hogy a vesztes tartomanyi miniszterelnokjelolt megkoszonte az nyertesnek, hogy korrekt kampany volt, ami nem csapott at szemelyeskedesbe es populizmusba, majd sok sikert kivant a munkajahoz es a tamogatasarol biztositotta.

Igen. En ilyen kibaszottul unalmas politikusokat szeretnek!

Mérnork 2013.02.25. 10:48:04

@elwood:
A támogatott lakáshitel kiindulása nem volt rossz -szerintem- . Elején igen szigorú feltételekkel adták (ha jól emlékszem 35év alatti, nem lehetett előtte saját lakása, és két létező gyerek). Mivel 2000-ben már 4 éve laktunk anyósoméknál, szorgosan raktuk a pénzt a fundamentába, és számolgattuk, hogy 15-20 év múlva talán lehet is saját pénzből lakásunk, az akkor átlag 25-30%-os kamatra felvehető hitel nem igazán volt alternatíva, így én boldog voltam, hogy van egy kormányzat aki a jelszavakon túl is törődik a fiatal házasokkal.
Abban egyetértek, hogy faszság volt később boldog-boldogtalannak osztogatni.

tonypek 2013.02.25. 10:51:10

Ami a miniszterelnökséget illeti, most szedik darabokra és tiporják sárba Simort és stábjának szakértői hitelességét.
Simor akár egy lehetséges, valódi szakértelemmel vértezett jelölt is lehetne.

Lencsés István 2013.02.25. 10:59:12

@elwood: Csak négyet mondok mert három a MAGYAR igazság és egy a ráadás . Csökkent az államadosság , csökkent a nukanélküliség , csökkent a rezsi , emelkedtek a minimálbérek . Lehet tovább sírni anoniman , attól még a tények nem változnak ....

@regress: Hát nekem a hétköznapok is bizonyítják , én mindig akkor éltem jól mikor a FIDESZ kormányzott . ha van neted kajára is kell hogy teljen ....

balage_81 reloaded (törölt) 2013.02.25. 10:59:24

@nemorino: lehet, hogy brutális és kicsit sem demokrata, és persze utópia, de én bevezetném a 4 évente kötelező választói vizsgát. véletlenszerű kérdések, úgy 100 darab. könnyítés, hogy feleletválasztós lenne és csak 75%-ban kéne tudni a jó válaszokat. ilyen kérdésekkel:

- tagja-e magyarország az oecd nevű szervezetnek
- hány százalék volt az elmúlt 4 év gdp-növekedése
- nevezzen meg 3 külföldi devizát
- melyik ország az európai unió soros elnöke

stb. lenne ilyen kérdés kb 40-féle, az önkormányzatoknál lehetne vizsgázni. aki leteszi, mehet választani. aki nem, az kapja be. úgyse valósul meg.

Alkibiadesz 2013.02.25. 11:02:03

Kíváncsi lennék, hogy az ellenzék készíttett-e mostanában valamiféle finkelstein-i felmérést arról, hogy mit útál a nép a fidesz kormányzatban.

regress 2013.02.25. 11:03:42

@Fejesrob: vigasztald te is magad,viktorék sem értenek hozzá

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 11:11:44

@balage_81 reloaded: inkább azért agyalj, hogy miért nem valósult meg másutt sem soha ilyesmi. Mert hülyeség. A lexikális ismeretek nem óvnak meg a rossz választói döntéshozástól. Nézz végig pártjaink drukkerein, épphogy a képzettek a legvéresszájúbb hívők.

Ellenben egy Svájcnak nevezett bigyulában fordítva fogják meg a dolgot: a felkínált pártlistákból a szavazók az ikszelésen felül KIHÚZHATNAK nekik nem tetsző politikusokat és végső biztosítékként bármiről lehet népszavazást tartani (nincs alkotmányosan tiltott kör). Azaz ha hatalomra is jut valami hibbant, bármikor, bármiben megakasztható, ha a többség akaratával szembe megy. Ezzel a pofon egyszerű módszerrel karizmatikus überpolitikusok nélkül is szemlátomást pompásan elvan Svájc. Na ez lenne ám a veszélyes a hazai kontraszelektált elitre, na ez nem lesz soha.

elwood 2013.02.25. 11:14:50

@Lencsés István: "Csökkent az államadosság , csökkent a nukanélküliség , csökkent a rezsi , emelkedtek a minimálbérek ."

ezek tévedések
- az államadósság még annyival sem csökkent amennyi az elkobzott nyugdíjvagyon, nettó értelemben nőtt és azóta is nő

- a munkanélküliség annyival csökkent amennyi a közmunkások száma, ez kapunbelüli munkanélküliség, nincs gazdasági haszna

- a rezsi csökkentés egy eszetlen, nem fenttartható intézkedés semmi köze a kormány teljesítményéhez, a szolgáltatók lenyelik, aztán megspórolják hiányzó fejlesztéssel és ritkább karbantartással.

- a minimálbér pedig nem nőtt. bruttója nőtt, nettóban ugyanannyit visznak haza a minimábéresek, a befizetendő járulék és adó viszont magasabb, tehát ez lényegében egy adóemelés a minimálbéres foglalkoztatójának

Gera 2013.02.25. 11:14:55

Tévedés, itt nem ezek a dolgok kellenek egy választási győzelemhez, hanem az, hogy a másik oldal alaposan elkúrja. A kiindulás

Lencsés István 2013.02.25. 11:20:15

@elwood: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Nem tévedések , olyanok mondták akik dolgoznak rajta és nem egy anonim . A tényeket nem lehet megcáfolni . A nyugdíjvagyon nem lett elkobozva , ez hazugság , csak állami lett a magánból , az állami pedig jobb . Az államadósság csökkent . A közmunka is munka de anélkül is csökkent a munkanélküliség . A rezsicsökkentés jó dolog , aki mást állít az hülye . A kormány csökkentette , tehát megint hazudsz . Aminimálbér is nőtt .

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 11:20:51

@Gera: eddig így volt, ma már nem. A döbbenetes mértékű bizonytalan tábor és kivándorlást tervező ember épphogy azt jelzi, hogy már nem működik a kisebb kakikupac elve. Már nem opció a mindenkori másik. Leírták a jelenlegi palettát. Megérdemelten.

Gera 2013.02.25. 11:22:16

@Gera: Bocs. Szóval a kiindulás az, hogy mindkét oldal száz százalékig tehetségtelen, nincs ilyen megkülönböztetés, hogy a kampányhoz ért, de a kormányzáshoz nem, nem értenek ezek semmihez. Aztán ha a másik oldal a szokásosnál is jobban elbassza, akkor véletlen az ölükbe hullik a győzelem, amivel persze nem tudnak mit kezdeni, így egy-két ciklus elkúrás után visszajön az előző társaság.

Mindezt azért, mert a nép van annyira ostoba, hogy egy elkúrás után még szavazzon rájuk valamiféle ködös kötelességtudatból, hogy hát szavazni muszáj valakire. Nem muszáj. Én a továbbiakban csak olyanra vagyok hajlandó szavazni, aki mögé odaállnék jó szívvel. Ha nincs, hát nincs.

Gera 2013.02.25. 11:25:43

@Herr SturmLikudnik: Működik az, majd meglátod.

elwood 2013.02.25. 11:31:58

@Lencsés István: "A rezsicsökkentés jó dolog , aki mást állít az hülye ."

kikezdhetetlen érvrendszer. nyertél.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 11:38:25

nem akarok nagyon belekotyogni, de az ellenzéknél, ha nem is látszik, van mindenki, aki kicsit is ért a politikához. Többek között a nyeréshez is. Az egy más kérdés, hogy valójában eszük ágában sincs nyerni 2014-ben. De csak drukkoljatok, gyerekek.

Balt 2013.02.25. 11:43:17

@Herr SturmLikudnik: Remek összefoglaló.

Ad5-höz: A nyugger poltisztekkel erre akár elméleti lehetőségük is lenne... vagy ellenkezőleg? :)

elwood 2013.02.25. 11:43:52

@vészmadár (pica pica): "Az egy más kérdés, hogy valójában eszük ágában sincs nyerni 2014-ben."

ezt tudod, vagy tippeled ?

Balt 2013.02.25. 11:46:51

@tonypek: "Simor akár egy lehetséges, valódi szakértelemmel vértezett jelölt is lehetne."

Kötve hiszem. Értsd: Gyurcsány-Bajnaihoz és a még a Megyói-Bokrosi értelemben vett "bankárkormányhoz" is szorosan kötve...

Balt 2013.02.25. 11:51:15

@Herr SturmLikudnik: "Azaz ha hatalomra is jut valami hibbant, bármikor, bármiben megakasztható, ha a többség akaratával szembe megy."

Már csak ezért is (ti. az elmúttnyócévért, bővebben-szűkebben a 2006 utáni, kormányzatokon, sőt cikluson "átívelő" agóniáért) is muszáj volt az Alkotmányt újragombolni.

Lencsés István 2013.02.25. 11:53:04

@elwood: A tényt nem kell érvelni . :) ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.25. 11:54:10

@Lencsés István:
"A nyugdíjvagyon nem lett elkobozva , ez hazugság , csak állami lett a magánból ,"

Légy szíves ne csavard ki az édesanya nyelvemet, magyar nyelvet! Ha állami lett a magánvagyonból, azt államosításnak hívják (de lehet lopásnak, vagyonelkobzásnak is hívni)! Ilyet utoljára a Te elvtársad, Rákosi elvtárs csinált! Te kis kommunista! ;)

"az állami pedig jobb ."

Rákosiék is ezt mantrázták. 50 év kellett a Szovjetúnió hathatós segítségével, hogy megbukjon ez az elképzelés!

"Az államadósság csökkent ."

Nézted Te a grafikonokat? Éppen most nőtt egy csomót!

"A rezsicsökkentés jó dolog , aki mást állít az hülye ."

Szépen érvelsz! Ez is egy komumnista frazeológia, csak nem igaz! Ez megint a közművek totális lerobbanásához fog vezetni. L. BKV és MÁV!

"Aminimálbér is nőtt . "

Mínusz a minimálbér után fizetendő 16%, mínusz a jóváírások megszüntetése. Ergo a nettó csökkent!

A Te hiteddel már-már vízen is tudnál járni. Feltéve, ha főnököd elárulja, hogy hová verte le a cölöpöket! ;)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 11:55:27

@elwood: a látható történések alapján eléggé biztos vagyok benne.

Gera 2013.02.25. 11:57:20

@vészmadár (pica pica): Ezt már Orbánra is mondták 2010-ben, akkor se hittem el. Ezeket a figurákat semmi más nem mozgatja, csak a megszerezhető pénz, úgyhogy nyerni akarnak. Arról nem is beszélve, hogy ha jövőre győzni tudnának, azzal esetleg végleg padlóra küldhetnék Orbánt, ezt ki nem hagynák.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 11:58:35

@Gera: remélem nem gondolod, hogy akiknél a pénz van, azok most kevesebbet tesznek el, mint ellenoldali kormányzás idején? hehe

balage_81 reloaded (törölt) 2013.02.25. 12:01:10

@Herr SturmLikudnik: lehet, hogy a véresszájúak képzettebbek, de az tény, hogy a balos programok és osztogatások legjobban épp a képzetlen, "nekem ez jár" típusú réteget célozzák. ha ezt kiiktatod, kapsz egy viszonylag stabil réteget, aki szavaz, adót fizet és NEM transzfereken él. ennek megfelelni jobb, mint a másiknak, kevésbé visz a csőd felé.

a svájci példa ott bukik, hogy akkor se orbán, se bajnai, senki nem tudna kormányozni, gyakorlatilag mindent megakasztana az istenadta nép

Saga 2013.02.25. 12:06:40

@elwood: Ne vitázz Lencsés Istvánnal. "Neki ténye van."
Nem gondolkodik csak hisz. Ezzel nem fogsz tudni mit kezdeni.

Ne etesd.

elwood 2013.02.25. 12:10:50

igaz. bocs. próbálok uralkodni magamon, és mindig azt hiszem hogy az emberek nem ostobák, csak tudatlanok.

Gera 2013.02.25. 12:11:17

@vészmadár (pica pica): Mi van? Tudsz olvasni? Mondom nem hiszek abban, hogy itt lenne olyan politikus bármelyik oldalon, aki valamilyen megfontolásból nem akar választást nyerni, mert ezeket a férgeket kizárólag a megszerezhető pénz mozgatja, az meg ugye alapvetően kormányon dől, még ha ellenzékben is csurran-cseppen valamicske.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 12:16:51

@balage_81 reloaded: beteges hozzáállás a fránya népben a megszűrendő problémát látni, amikor az elit baszarintja el. a közértbe is a romlott kaját szűri a hatóság és nem a felelős vevőt keresi, aki mindig lenyomozná a termék eredetét. megjegyzem legutoljára a 2. vh előtt volt mindenféle műveltségi cenzus (is), a delejes nyilas párt növelte az arányát, a monarchiában meg a bolond károlyi lett a favorit, ennyit ehhez. arról nem is beszélnék, hogy a jelen korban nem lehet cenzust alkalmazni nemzetközi jogi megkötések miatt (putyin sem él vele, pedig nem szívbajos), szóval kár a gőzért, ellenben a JELÖLTEK-kel szembeni plusz követelményeket jóval elnézőbben kezeli a nemzetközi jog. Önmaguk dolgát persze mégse szeretik megnehezíteni a politikusaink, tehát nincs ebbe az irányba lépés, pedig lehetne.

egy kis malícíával megjegyezhetném, hogy önmagad is a "hülyenép" kategóriába sorolod a választói tesztes felvetéssel, mert ugyan mondsza, hogy a francba vizsgáztatsz le potenciálisan 8 milla szavazót újra és újra, helyi választásokról nem is beszélve? sorban állnak hetekig? egy rövid tesztet is 5 perc kitölteni, kiértékelni is időbe telik, tízezrével állítasz be kiértékelő tanárokat? hány százezer tételsor kéne, hogy ne tudják fél óra múlva az egységes megoldáskulcsot láncszsavazósan? mennyibe kerülne ez? a puszta felvetés sem éppen az általad óhajtott, a dolgokat felelősen végiggondoló embert sejtet, cumi

a svájci példa sem bukik semennyire, mivel a nép csak tudja akarja megakasztani, ami többséggel megy szembe. itt eseti döntésekről van szó és nem percenkénti kormányváltásról. és igen, megszavazhatja azt is a nép, hogy nem akar semmilyen adót, persze abban a pillanatban üres is lesz az államkassza. hegyi parasztok népe a svájci, mégis működik a rendszer, nem kell cenzus-szűrt atomfizikusnak lenni, merthogy a hülye, az csakis mindig a többi nemde?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 12:18:21

@Balt: muszáj lett volna, helyette éppen az ámokfutás lehetőségének a bebetonozása irányába hat, próbálkozz mással droidka

kertészrobi 2013.02.25. 12:19:07

A kormány nem tud kormányozni?
Nem is akar.
A pártjuk akar ismét választást nyerni.

Szelid sunmalac 2013.02.25. 12:24:14

Hehe. Itt van aki nem ismeri meg az Istvant? Amator! Nyugodtan etessetek! Nem koz- csak onveszelyes. Artalmatlan figura, otthon Napoleonnak oltozik es bilivel a fejen kantalja Viktor nevet.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.02.25. 12:25:59

@TrueY: Felesleges meggyőzni szerencsétlent. Ne fáradj. Márpedig kettő meg kettő az 2.2
Persze igazán mókás a párbeszéd, de hitét azt sem ingatná meg, ha maga Viktor mondaná el neki személyesn, hogy ez nem így van.

szonár 2013.02.25. 12:28:43

Azért láttuk már ezt az ellenzéket - legalábbis a fő erőit - kormányozni. Hát kérem, ezek se értenek ám a kormányzáshoz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 12:31:11

@Gera: tudok, köszönöm az érdeklődést. Azt, hogy ki nyer, nem az dönti el, kik az arcok, akik indulnak. Tehát akarhat nyerni mondjuk Kovács József képviselő úr, mert az neki jó volna. A kérdés az, ki áll mögötte? Mennyi pénz? A pénz akar-e nyerni, akar-e egy kirakat-arcot? Én úgy gondolom, a következő 4 évben bárki kerül is látható helyre, le fog járatódni, mert nem tud csodát tenni. ANNYIRA még nem utálja Viktort a nép. Majd 2018-ra. Addigra már, hajjaj...

Szelid sunmalac 2013.02.25. 12:31:39

@szonár: De a rombolashoz sem ertenek annyira es itthon ez mar elony!

Ad Dio 2013.02.25. 12:37:17

"Pénz? Kinek van, kinek nincs. De tizedannyi sincs összesen, mint a Fidesznek."

Ez a kulcs. Nincs pénz. De ez már csak következmény. Ugyanis a pénz nem a levegőből, de még csak nem is a pártfinanszírozásból lesz (sic!), hanem azt bizony olyan emberek dobják össze, akik a hatalomra segített párttól később pénzt/lehetőséget szeretnének látni. Nem kell ezt szeretni, de így van.

És a jelenlegi baloldali ellenzékben nem bíznak a háttéremberek. Egyszerűen nem hiszik azt, hogy ez a csapat képes lenne átvenni a hatalmat. Az, hogy kormányozni tudnak-e kevésbé érdekli őket, mert a a pénzek/lehetőségek leosztásában nem jelentkezik. Az őket nem érdekli. Csak az, hogy képesek-e átvenni a pénzosztó pálcát vagy sem. Most nem úgy tűnik. Erre meg pénzt adni nem okos dolog. Egyszóval a baloldali ellenzék jelenleg egyszerűen rossz befektetésnek látszik.

Ennek következtében nincs pénz, ennek következtében nincs szervezet/szervezettség, ennek következtében nincsenek "sztárjátékosok" stb.

Ez a helyzet érzésem szerint csak akkor változhat, ha a Fidesz nagyon elrontja a lépést, illetve ha a külső körülmények magukkal rántják az országot lefelé. Ennek következtében tud az ellenzék olyan helyzetbe kerül hogy elhiszik majd - azok akiknek el kell - hogy van reális esélyük leváltani a kormányt. Akkor majd adnak pénzt és esetleg megindul valami.

Mondjuk már majdnem késő...

Balt 2013.02.25. 12:43:45

@Herr SturmLikudnik: Kacagj, Bajazzo!
Ezt híjják felétek ún. dialógusnak? De ne is fáraszd magad. Sajnálom a fentebb elkövetett méltatásomat, egyben de azért díjazom és remélem a jóslataid igazát. :)))

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 12:58:27

@Balt: hehehe, telibe találtam a picsogós reakcióból ítélve... ez jóóó... a Kedves Beteget nem a nyomi ellenzék fogja sírba rakni, hanem önmaga, majd meglássad hogyan és milyen csúfosan, készítheted a pattogatott kukoricát :DDD

I_Isti 2013.02.25. 13:02:30

@vészmadár (pica pica): "ANNYIRA még nem utálja Viktort a nép".
Kádár elvtársat is szerette a nép. Ez egy ilyen nép.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.25. 13:03:14

"Aki valamiért áttörően karizmatikus (vagy mert annyira unalmas, vagy mert annyira hiteles, vagy mert annyira okos, vagy mert annyira gonosz, vagy mert annyira jó fej, vagy mert, vagy mert) és hihetően alkalmas. Van ilyen miniszterelnök-jelöltünk? Ugye viccelni tetszik, poszter úr?"

Hogy Bajnai nem karizmatikus, azt aláírom. De hogy ne lenne hihetően alkalmas az egyetlen olyan volt miniszterelnök Horn óta, aki felívelő pályát hagyott az utódjára...

sjános 2013.02.25. 13:06:46

@elwood: Jajajjaaajj! :) Trollt nem etetünk! Nem nézzük! Nem beszélünk hozzá! Pláne, ha Lencsés! Békén hagyjuk! (Mintha a pápának magyaráznád, hogy nincs Isten!)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 13:10:34

@Fedor: hahó, bajnai úgy tett növekvő pályára, hogy előtte zokszó nélkül rakta lejtőre a kócerájt, mintha gazdasági területen lett volna Feri minisztere ill. a nyugaton elképzelhetetlen módon szemét hazai devizahitelkonstrukciók egyik felelőse...

sebaj, majd a szőnyegedre szarok, aztán káprázatosan feltakarítom és utána már nem vitathatod, hogy nálam aztán nincs jobb fókamotor kerek e világon :)

sjános 2013.02.25. 13:12:06

Ok kedves posztoló! De akkor ki??? Mert, ez az út a nemzetiszocialista (nem náci! Még.) pokolba vezet! Sajnos...az idő rövidsége miatt megint, egy "ennyire rossz és idióta nem lehet más" választásnak nézünk elébe! A "kisebbik rossz"....hihetetlen, hogy ide jutott ez az ország 23 év alatt!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.25. 13:21:16

@Eltévelyedés: "Felesleges meggyőzni szerencsétlent."

Nem is volt célom. Tudom, hogy hitek ellen érvekkel nem lehet küzdeni.

"de hitét azt sem ingatná meg, ha maga Viktor mondaná el neki személyesn, hogy ez nem így van."

Pedig dehogynem! Simán mást kiabálna holnaptól. Hányan megteszik! Még a cölöpteknős is saját magát cáfolja meg óráról-órára... :(

balage_81 reloaded (törölt) 2013.02.25. 13:25:05

@Herr SturmLikudnik: a fránya nép arra szavaz, aki neki a könnyű utat ígéri. ez lenne a kereslet. a kínálat meg a politika, ami ezt megígéri és meg is csinálja.

a svájci példa bukik, mert a svájci nép kapitalista, a magyar meg kommunista, ld. még a szociális népszavazást

a teszteket gép értékelné ki, ez ma adott technológia és nem drágább, mint egy stadion ára. plusz nem 8, csak 5 millió szavazó jár szavazni (60-65% szokott lenni a részvétel) és ezek egy része így eleve távol maradna. reálisan a valóban dönteni akaró réteg menne el, hasonló volt a regisztráció célja is, csak pártpolitikai alapon

sjános 2013.02.25. 13:25:49

Jahhh...és a sok elégedett, kormánypárti szavazónak, akik tutira veszik a győzelmet..:) Erősen szelektív memóriátok van!
2002ben a mostaninál sokkal masszívabb előny mutatott az összes kamugyáros kutató cég a Fidesznek! Sokkal kevesebb volt a rejtőzködő! És pofára estetek! De ez így jó! Nem tanultok semmiből! (Ti sem!) Ez a "beteg" ember , aki most a miniszterelnökünk, tanulhatott volna belőle! Ha nem arrogáns! Ha nem akar csak büntetni és megalázni! Ha nem lenne ennyire erőszakos! Ha egy picivel jobban a haza érdekeit nézte volna, mint a saját+haverok cégeinek hasznát, tényleg lehetett volna akár 2-3 ciklusig elnök!
De ez a "nagy formátumú politikus" még, ezt sem ismerte fel!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.02.25. 13:26:55

@balage_81 reloaded: a tesztekre pedig rendelkezésre állna a választások előtti 3-4 hónap és a társadalmi haszon sokkal hamarabb visszajönne,mint a jelenlegi rendszer 100 napos programjainak a kára

Lencsés István 2013.02.25. 13:34:37

@TrueY: Nem történt sem lopás , sem vagyonelkobzás , tehát megint ( mindig ? ) hazudsz . Az államositás jó dolog . Nincsenek már rég elvtársak , nekem meg sosem volt .... Nem vagyok kommunista és kommunisták sincsenek már .... Az államadósság csökkent , annak hiszek aki dolgozik rajta nem egy anonimnak , ezt másodszorra és utoljára írom , mert ez nem az általános .... A tényt nem kell érvelni . A nettó és a btuttó minimálbér is nőtt . Az iróniád pedig kurva gyenge . :) ;)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 13:40:15

@balage_81 reloaded: na persze, tesztelőgép minden faluba, amikor a krétát is maga veszi már a tanár. az ilyen egyedi gép drága is, kurva sok is kell, meg jó pár ezres karbantartó brigád aki javítja meg frissítgeti stb, az ám az olcsó, nyöhehe, aztán év közben tárolni is kell a gépeket, amit aztán az hekkel meg a sufniban, aki akar.

na és persze amikor az átlag szavazó mari néni életében először lát villogós gépet, elmélázik az fél órát is hogykelleztetcsinálnibogaram. pekingig állna a sor. az sem mentség, hogy nem mind a nyolc milla szavazó megy el úgyse, mert mindre fel kell készülni, ugyanis NEM tudhatod, hol lesz kisebb-nagyobb a részvételi arány (regisztráció mellett is csak a max várható számot tudod, a tényleges a szavazás napján dől el)

továbbá még ha megoldanád is a gépeket, még mindig ott a nemzetközi cenzustilalom, de te csak rugózol az életidegen megoldásodon, muhahahahahaa

mekk elek díj pajti

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 13:42:33

@balage_81 reloaded: apafej, nem csak parlamenti választás van, helyi és időközi is stb., egész évben pörgetheted a tesztagymenésedet, imádni fogja a jónép, kb. mintha a jogsit is évente tetetnéd le velük, hiszen úgy a felelősebb vezetők ülhetnének a volán mögé, kac-kac.

MACISAJT 2013.02.25. 13:55:29

"Van egy ellenzékünk, amely nem konyít
a politizáláshoz, és egy kormányzatunk, amelyik nem konyít a kormányzáshoz. "

Világos.
Már csak az hiányzott volna hogy a posztíró azt is leríja hogy a mai ellenzék, kormányzati pozícióban mennyire értett a kormányzáshoz..:D

Bruhahah:D

Balt 2013.02.25. 13:57:48

@Herr SturmLikudnik: Telibe? Mivel, te szerencsétlen? A kac-kaccal? Ez marad neked, a dedó. De semmi vész, talán te még megéled, hogy nem "narancsuralmat" kell elszenvedned. :)))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.25. 13:58:22

Ha a kormány nyilatkozik, mindenki röhögve vagy sírva fogja a fejét.
Ha az ellenzék nyilatkozik, akkor senki észre se veszi, hogy kinyitották a szájukat. Ez csak kisebb részben köszönhető a jobboldali médiafölénynek...

defender of the clown 2013.02.25. 13:59:04

na. ez már valami, ez már cikk. a tegnapi vagy tegnapelőtti szar után

elwood 2013.02.25. 14:00:29

@sjános: de olyan szépen megtanulta a szíjártó szövegét, azt hittem érti is

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 14:05:45

@Balt: elszenvedni? élvezetes komédia ez nékem :D

balage_81 reloaded (törölt) 2013.02.25. 14:31:06

@Herr SturmLikudnik: látom nem érted. nem a választó érvényesítené, ő csak kitöltené a papírt. az önkormányzatban 1 db ember is le tud húzni kétezret egy nap. plusz egy ilyen lap 4 évre szólna, minden választásra. de még mindig nem érted, hogy pont azt lehetne vele elérni, hogy csak azok szavazzanak, akik ezekre a kérdésekre tudják a választ, vagyis mari néni pont szarna rá, nem menne már el, mert úgyse tudná a válaszokat. ennek 4-8 év alatt gyönyörű kultúrája alakulhatna ki. most minden barom ikszel kedvére, ha neked ez jó, ám legyen

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.25. 14:53:12

@balage_81 reloaded: apafej, az ötödik commentváltásnál sem sikerül felfognod, hogy még ha logisztikailag megoldható is (amit még mindig vitatok), de a nemzetközi szabályok miatt NEM lehet? és még neked van pofád másokat szűrni értelmesség szerint? LOL

ui: igen, nekem kifejezetten tetszik, ha minden "barom" ikszelhet, mert utána pont olyan országot kapsz, mint amilyet a többség érdemel. erről szól a demokrácia. fel kéne nőni hozzá, csak az nyűgös, nemde?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.25. 16:45:46

@Lencsés István: "Nem történt sem lopás , sem vagyonelkobzás , tehát megint ( mindig ? ) hazudsz ."

Azt hiszem ezt Te teszed! Azért mert adócsaló ódon nem fizettél, csak minimálbér után TB járulékot, megértem, hogy nem fáj, hogy elvették azt a keveset. Én sajnos minden fityingem után befizettem minden járulékot. Persze tudom, én vagyok a balek. De hát én valóban európai és polgári Magyarországot szerettem volna.

"Az államositás jó dolog . Nincsenek már rég elvtársak , nekem meg sosem volt ...."

Ha úgy gondolod, hogy az államosítás jó, akkor Te kommunista vagy. Hiába ragozod a dolgot. Ez alól nem tudsz kimászni!

"Nem vagyok kommunista és kommunisták sincsenek már ...."

Pedig de. l. előző pont.

Lencsés István 2013.02.25. 17:03:44

@TrueY: Kommunisták nincsenek , másodszorra és utoljára írom ugyanis ez nem az általános ....

@defender of the clown: Megakadt a szalag ? :D Amúgy mondatkezdés nagybetű . :) Ja és a sértésed lepereg . :) ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.25. 17:21:52

@Lencsés István: Nem általános? Ha valaki egyszer lop (államosít, rekvirál, akárhogyan is nevezed), akkor az már lopott. Nem lehet szépíteni. De nem csak ezt "államosította", hanem a MOL-tól kezdve az E.On gázüzletágán át egy csomó mindent. Szóval ez az "államosítás" nem csak egy múló szalmaláng.

Szóval üdvözöllek a magyar komenista párt aktivistáinak sorában. Én maradok inkább valódi jobboldali!

sortelen 2013.02.25. 17:55:30

A kormányra kerülés feltételei közül egy kimaradt. Szükséges még legalább egy ellenség.
orbánnak ott vannak a kommunisták és a leosztott feladatként a Jobbiknak a cigányok és a zsidók, de mi van az MSZP-nek: a diktátor orbán?
A polgárság túlnyomó többségének egyáltalán nem ellenszenves a diktatúra, csak az övé legyen.
Ezt kellene politikailag is tudomásul vennie a polgárság baloldalán szervezkedő MSZP-nek.
Nem kormányprogram meg vezető személyiség kell: ellenség. Olyan nincs, hogy orbánnak lehet, másnak meg nem.
Üzenet? mint orbáné: a kommunista lop! Milyen ehhez mérhető lehengerlő üzenetet tetszenek tudni felmutatni?
Én a Szegénységet és a Munkabizonytalanságot (erre kellene egy jó szó) próbálnám. De hát ehhez egy valóban baloldali, nem polgári párt kellene. Sapienti sat.
Tessék visszavenni az öklendezésből és/vagy a röhögésből. orbán ezt a pármilliót nyomta a politika téren kívülre. Kétkezi emberek (nevezzük őket pl. munkásnak és parasztnak)nélkül nem lehet orbánt legyőzni. És erre – ha a felismerés meg is lenne – 2014 –ig már nincs idő. A 2014-es választás valódi tétje nem orbán megbuktatása, hanem, hogy 2018-ig beletörünk, és már az EU-n kívül megszokjuk rendszerét. És akkor meg lesz neki a negyven év.
A negyven év ellen kell fellépni.

sortelen 2013.02.25. 17:58:12

Munkabizonytalanságot (erre kellene egy jó szó.Például: Létbizonytalanság.

KopaszMercis 2013.02.25. 18:00:56

@Lencsés István:
"az állami pedig jobb"

Kedves holgyeim es uraim, Sztalin elvtarsat hallotak!

Lencsés István 2013.02.25. 19:20:48

@TrueY: Igen a szinted az általános iskolás szint de az is csak a a maximum . Nem lopott a FIDESZ kormány , de hazudozz csak tovább magadat égeted . :) ;) Az államosítás jó dolog ( másodszorra és utoljára írom ezt is ) Az államositás pedig nem egyenlő a lopással .
Ilyen nincs : " .... magyar komenista párt .... " . Igazi jobboldali az fideszes , a huza - vona pártját mondják jobboldalinak , de az meg nem tényező .

@KopaszMercis: Hs idézel pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Tanulj meg írni meg olvasni . :) ;)

KopaszMercis 2013.02.25. 23:51:44

@Lencsés István:
Ő... kopi pészteletelek Miki Egér, mit nem értesz?

Lencsés István 2013.02.26. 08:26:29

@KopaszMercis: Sajnos nem tanultál meg olvasni , sajnálom , így nem reagálok rád többet te anonim geci . :) ;) :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.26. 09:21:26

@Herr SturmLikudnik: "mintha gazdasági területen lett volna Feri minisztere ill. a nyugaton elképzelhetetlen módon szemét hazai devizahitelkonstrukciók egyik felelőse..."

Miniszterként az uniós források elosztásáért felelt, az általános gazdaságpolitikáért nem, mint ahogy a devizahitelezéshez sem volt az égvilágon semmi köze (ami amúgy az első Orbán kormány alatt indult el).

Talán nem a Békemenetes plakátokról kéne gyedül tájékozódni...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.26. 11:00:10

@Fedor: oh persze, gondolom bajnai többszörös kormánytagként ki se mozdult a mindenkori szaktárcájából, a kormányülésekről ki volt tiltva, a gazdaságpolitika csak úgy elsuhant a feje fölött, halovány tudomása sem volt semmiről, esélye se lett volna időben felemelnie a szavát a negatív tendenciák ellen, akár az ellenzéki sajtóig elmenve vészharangot kongatva pokorni/ángyán módra... és ha egyszer a devizahitelezést elkezdte az ormány piktor, akkor gordon bácsinak már semmi lehetősége sincs annak ésszerűsítésére, módosítására, arra való ösztönzésre pláne nyolc éven keresztül, ez sem vitás, kac-kac

ami a banki kódex felelőseit illeti, imhol, nem éppen CÖF-ös forrásból:

www.origo.hu/gazdasag/20121128-rona-peter-het-ember-felelos-a-devizahitelezesert.html

Talán nem kéne inverz-finesszesen komplett hülyének nézni :)

KopaszMercis 2013.02.26. 20:55:38

@Lencsés István:
es 10szer annyit keresek, mint te... ha kivaltsagos vagy :)))) ha nem akkor 20szor :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.27. 09:45:51

@Lencsés István: "Nem lopott a FIDESZ kormány , de hazudozz csak tovább magadat égeted . :)"

Te és a hasonszőrű kommunista elvtársaid zsigeri szokása a hazudozás. Sajnos nem tudod kihúzni a buksi fejedet a cölöpteknős komfortos popójából. Pedig hidd el, itt kívül sokkal érdekesebb a világ. Persze ott bent biztos jó meleg van.

"Az államosítás jó dolog"

Ez mutatja, hogy a kommunista frazeológia milyen káros hatással van a szürke állományodra. Már vészesen roncsolódtak az idegpályák.

"Az államositás pedig nem egyenlő a lopással."

Rákosi, a Te elvtársad is így gondolta, amikor kuláklistára vette a parasztokat. Gratulálok, hogy eljutottál idáig!

Szép napot!

Lencsés István 2013.02.27. 10:08:13

@TrueY: Nincsenek kommunisták . A fejem az a világra néz , és MAGYARORSZÁGON jó irányba haladnak a dolgok . A sértésed lepereg . :) ;) Nincsenek elvtársak sem már . Te még 1988 előtti évekről beszélsz , pedig már 2013 van . :) Kicsit lemaradtál de sebaj , van ez így . :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.27. 10:42:50

@Lencsés István: "Nincsenek kommunisták. A fejem az a világra néz,"

Dehogy nincsenek kommunisták. Akik minden államosítani akarnak, azok definíció szerint kommunisták. Nevezheted nemzeti-szocialistáknak is, de a lényegen nem változtat. Így nézel Te a világra. Gratulálok...

"A sértésed lepereg"

Juj, csak nem besértődtél, kis mimóza? Bezzeg, amikor Te kezdesz sértegetni engem, akkor az rendben van, mi? Én csak lesüllyedtem a szintedre, hátha úgy képes leszel felfogni a mondandót. De hát nem sikerült.

"Te még 1988 előtti évekről beszélsz"
Hát persze, ide akarnátok kommunista elvtársaiddal visszatuszkolni a mai magyar valóságot! Nekem elegem volt a Kádári pangásból, én nem ilyen Magyarországot szeretnék.

Lencsés István 2013.02.27. 13:24:09

@TrueY: Utoljára írom hogy te jó pár évvel el vagy tévedve , ugyanis kommunisták nincsenek . Ha továbbra is állítod hogy van , nem fogok visszaírni , ugyanis szint alattiakkal nem lehet kommunikálni .... Az államosítás jó , tanuljon már meg olvasni , meg értékelni a sok jót . Nemzeti - szocialisták pláne nincsenek .... Nem sértődtem be , csak nem szeretem a hazudozó anonimokat . Te süllyedtél le a szintemre , amikor név nélkül állítasz valótlanságokat ? :D Érdekes , vicces és szánalmas vagy . A mai magyar valóság jó . Utoljára írom ezt is hogy elvtársak sincsenek . Az hogy te mit szeretnél az senkit nem izgat . :) ;) :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.28. 14:12:12

@Lencsés István: "kommunisták nincsenek"

Jaj, dehogynem! Csak szégyellitek bevallani (ez a kognitív disszonancia minősített esete), hogy cölöpteknős ezt csinált belőletek.

"Az államosítás jó"

Na ugye, hogy kibúvik a kommunista szög a népnemzeti zsákból!

"Nem sértődtem be , csak nem szeretem a hazudozó anonimokat."

Én a te féle hazudozókat nem szeretem. Se névvel, se a nélkül.

"amikor név nélkül állítasz valótlanságokat ?"

Valótlanságok garmadát te írogatod össze! Egyébként meg nem tök mindegy, hogy milyen nevet írok oda? A TrueY egy szép, pontos név. Miért lenne jobb/rosszabb példának okáért a Csokonai Lili? Ilyen kommunistákkal, mint te amúgy sem szívesen ismerkedem...
süti beállítások módosítása