1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2012.12.26. 07:38 HaFr

Orbán a magasban

"Csak rajtad áll, elfogadod-e." - mondja a miniszterelnök, és ha valaki a Fideszre gondol, igaza van. Ő ugyan Krisztusról beszél, de a mai politikai klímában elhanyagolható a különbség, a dolgok összefüggenek. Krisztus is a Fidesszel lenne. Mindkettő funkciója a megváltás. Szentségtörés? Méghozzá elég vaskos. A karácsonyi interjúban Orbán -- sok, sok év után -- még mindig a hitünkre apellál. Egyfelől azt mondja, küldetése van, amit nem a választóktól kapott, hanem "mélyebb oka is" van annak, hogy kétharmada van, ami elég ijesztő. Másfelől viszont erre vagy más hitre az olvasó rá is kényszerül, csak hittel hidalható át ugyanis a valóság és a fikció, a mindennapok és az előadott nagyívű perspektíva közötti szakadék.Orbán szentségtörésében így kénytelen osztozni és tettestárssá válni a nagyérdemű, mert ha még bízni akar, akkor jobb ha mindjárt hisz is ebben-abban.

Orbán magát a tényeket is a hit szemüvegén keresztül nézi és rendezi meg. Nem hiszem, hogy Bauer Tamáson és Szigetvári Viktoron kívül másnak még magyarázni kellene a Gyurcsány-féle rettenetet. Na de hogy az ország "végzetesen" le lett volna gyöngülve 2010-ben, most viszont "erős", ahogy Orbán találja mondani, az enyhén szólva költői túlzás. Az egyik talán (vélhetően egyik sem), de mindkettő egyszerre.... ugyan. Márpedig a tendenciózus helyzetbeállításból nem születhet értékelhető tanulság, és bizony az embernek -- ha elég idős -- eszébe juthatnak a nyolcvanas évek Népszabadság-interjúi az akkori pártkorifeusokkal: a hangvétel, a tényekhez való hozzállás, a hitelesség nem sokkal volt rosszabb ennél, a legitimációs válság akkoriban már tapintható volt, itt legalábbis szaglik. A tények távolról sem makacs dolgok, tények nemigen léteznek interpretáció nélkül, de ha az interpretációk és élettanulságok kritikus tömege meghazudtolja a nyilatkozót, akkor ott a bukás csak idő kérdése.

Orbán szentül meg van győződve róla, hogy át tudja magát hazudni a túloldalra, egy kis osztogatással, egy kis választási manipulációval megtűzdelve a közvélemény még átállítható. Nem a szklerózis jele ez? Mi ez a vakság, ami a jobbára éles szemű népvezért érzéketlenné teszi a tényekkel szemben? Ugyanaz, ami megengedi, hogy már csak szentenciákban és kinyilatkoztatásokban forduljon a választóihoz, és alig ötven éves korában úgy viselkedjen, mint egy dakota-székely vegyesházasságból származó erős nyolcvanas, aki előtt már csak a jövő század történelemkönyvei és a Széchenyivel való mennyországbeli bratyizás lebegnek? Mi ez a hülyeség, aminek milliónyian mennek a kárára -- áldozatokként egy még viszonylag fiatal ember végzetes önhittségének és ambícióinak oltárán? Miközben vannak néha méltányolható törekvései is, biztosan. A bankoknak, a telekom- és energiaszolgáltatóknak biztosított kartellszerű oligopol pozíció és állami barátság ezeket a cégeket módfelett elszemtelenítette a múltban, kár, hogy Orbán képtelen volt ezt az ügyet egy kicsit intelligensebben lejátszani, miközben még több pénzt szivattyúzik ki a kasszából a sajátjainak biztosított közbeszerzésekkel, az önkormányzatok "megmentésével", földosztogatással, tehát a népesség nagyobb része még rosszabbul jár, mint korábban. A lötty a pórusokban profibb, csak a szemérmetlen hazudozás nem változik.

A  MN dicséretére legyen mondva, háromszor is megkérdezi, hogy meddig feszíthető még a húr. Kap válaszul szokásos metaforákat és Matolcsy legjobb dizőzszámaiba illő nagyívű, de rettenetesen tájékozatlan, naív fejtegetéseket. Mint magyar állampolgár ezt rossz jelnek látom. A kormányfő és környezete egyre inkább csak az elkövetkező harminc évről szeretne beszélni, a látványosan romló növekedési adatokkal ("egyedül ez nem jelzi még az áttörést"), a versenyképtelen, kiszolgáltatott gazdaságszerkezettel (többnyire bérmunkás státusz, alacsony magyar integrációs és versenyképesség, zuhanó beruházási ráta) a rablóállam politikai érdekből fenntartott egyensúlyjavítási voluntarizmusát helyezi szembe. Az egész percepciója hibás, a kérdés, hogy csak nekünk szól-e,vagy igazak a pletykák, miszerint Orbánnak semmi érzéke az alapvető gazdasági logikához.

Hit, profánabbul, ráolvasás. Ezzel tisztelte meg híveit a kormányfő. Nem lennék szívesen a híve. Egyre megalázóbb pozícióba kényszerítene. De így csak egyszerűen félek 2014-től. Úristen,mi lesz, ha valaki nyer?

103 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr504981880

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikai mítoszok és eposzok 2012.12.26. 17:51:38

“Nyomot hagyni” - írta Török Gábor Orbán és köre egyik fő politikai és személyes céljáról, hogy megérthessük, miért nem elégszik meg a regnáló miniszterelnök csak egy “sima” kormányzással. Kétségtelen, a név megörökítésének szándékát számos momentum bi...

Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.12.26. 14:08:48

Képzelt ellenségek, rettegő bizalmasok, gátlástalanság, az ellenállás megtorlása – a Fidesz alapítói közül nem Orbán az első, akin az elmebaj jeleit véli felfedezni a környezete. Fodor Gábor kijelentéseire azért érdemes odafigyelni, mert a Fidesz...

Trackback: Láttad már Orbán betegesen grimaszolós videóját? 2012.12.26. 14:04:40

Orbán bizarr arcjátéka volt a bónusz az állami kitüntetések átadásához. Ilyen arccal szokták végigcsinálni a résztvevők az efféle díjátadókat? Orbán a kitüntetések átadásakor a közjogi méltóságok sorában állt, és a legmagasabb szintű állami elismerések...

Trackback: Orbán kereszténysége 2012.12.26. 13:41:10

Orbán Viktor egyik kedvenc vesszőparipája a kereszténység, a keresztény kulturális gyökerek, a magyar történelmi, eltagadhatatlan keresztény mivolt felemlegetése. Nem csak szavakban, de tettekben, alaptörvényi szövegezésben, pénz kiosztási preferenciák...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

épészmérnök 2012.12.26. 13:01:26

"dakota-székely vegyesházasságból származó erős nyolcvanas" - eredeti percepció, már-már varánuszi magasságokban :-D

Jó a levezetés. Szeretném hinni, hogy jól érzékeled a helyzetet, mégis, vannak kétségeim.

Silvestris 2012.12.26. 13:04:38

Sajnos az a felo, hogy 2014-ben meg a mostani kormany meg tudja venni kilora azt a 2-2,5 millio szavazatot, a fenntarthato gazdasagi palyara pedig nagy ivben tesz, remelve, hogy 2018-ra talan Europa kihuzza magat sajat hajanal fogva a sz@rbol, es a farvizet o is meglovalolhatja. Ez utobbiban en nem nagyon hiszek, es nem lennek meglepodve, ha 2018 aprilisaban Magyarorszag miniszterelnoket Botka Laszlonak hivnak, akinek alighanem van annyi taktikai erzeke, hogy nem megy bele az Orban-Bajnai pisiloversenybe, hanem megvarja, amig az orbani gazdasagpolitika nyilvanvalo hianyossagai "beernek" es olebe hullik az orszag 2018-ban, kulonosebb erofeszites nelkul is. Latvan Szeged fejlodeset, ez lenne talan a legjobb megoldas.

Sir Galahad 2012.12.26. 13:12:29

"Orbán szentül meg van győződve róla, hogy át tudja magát hazudni a túloldalra, egy kis osztogatással, egy kis választási manipulációval megtűzdelve a közvélemény még átállítható. Nem a szklerózis jele ez?" - Nem, hanem kifinomult realitásérzék. Az előttem szólónak teljesen igaza van. Leszámítva, hogy 2018-ig még sok minden történhet, elhamarkodott dolog most triumfálni Botkának.

Reggie 2012.12.26. 13:16:13

@Silvestris: Na a Botka sem hianyzik ide.

vakapad 2012.12.26. 13:27:50

@Silvestris:

Igen örülök, hogy az előttem szólók úgy gondolják, hogy a hátralévő másfélen kívül Magyarországnak még van négy éve 2014 - 2018 között. Legalább valaki. Én, sajnos, nagyon szomorú vagyok emiatt, ugyanis, szerintem, már ez is sok volt, amint a mellékelt ábrák mutatják.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.26. 13:28:06

Miért kellene "áthazudnia" magát a túloldalra?

Főleg úgy, hogy épp a túloldalra nem volt jellemző, pld. a rezsicsökkentés, nem véletlen nem lehet ma már "baloldali vagyok" szlogennek aratni.

Az más tészta, hogy elég sok volt baloldali szavazó, most nem balra fog szavazni, de helyes is, érdek szerint kell szavazni, nem pedig valamiféle baromság alapján (nem szavazok oda, mert azok nácik).

Silvestris 2012.12.26. 13:29:25

Hat en is orulnek, ha a kovetkezo par evben valami hiteles szemelyiseg kikone a semmibol, aki nem a mostani politikai establishment resze, es erre azert a kozossegi media terhoditasaval van nemi, es talan nem is halvany esely.

Martian (törölt) 2012.12.26. 13:36:18

@Silvestris: meg kéne szüntetni a jelenlegi korlátlan mandátumos választási rendszert, nem pedig mindenféle "hiteles személyiséget" keresni, aki csak addig hiteles, amíg a hatalom szele meg nem csapja...
De legjobb lenne betiltani a pártokat.

Vén Csataló 2012.12.26. 13:37:58

Jééé, egy újabb libsi öklendezőblog! :D
Eftársak ti tényleg bevettétek, hogy a mennyiség idővel minőséggé változik?

kirsten 2012.12.26. 13:38:39

@Anti Anyag: Hát orbánc máűr így is megfeküdte az ország gyomrát csicskásával vonával együtt. A politikai szemétdombon a helyük és ott is fogják végezni.

petikécske (törölt) 2012.12.26. 13:42:57

Mi nyerünk, ne agódjatok, komunistákok. Még lesz egy jó 20 év a Fidesszel.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.26. 13:44:35

@kirsten: Magadnál vagy? Gondolod, hogy elhiszik Bajnainak azt, hogy ők 20%-al csökkentik a rezsit, főleg úgy, hogy nem is mondta?

sanyix 2012.12.26. 13:44:37

@Martian: és ki tudja megszüntetni? Hát pont azok akiknek a legkevésbé áll érdekében: az elvtársak.

Mária 2012.12.26. 13:53:19

Felesleges politikai elemzéseket írni egy jelenségről, ami nem a politika kategóriájába tartozik.

Orbán messiás-komplexusa és a Fidesz szektásítása nem az a téma, amit ebből a szempontból érdemes megközelíteni.

alfax 2012.12.26. 14:10:29

Hungarians are obsessed with their politicians.

aranyhorcsog (törölt) 2012.12.26. 14:16:16

Érdekes, Horn Gyulának nem kellett trükköznie az Antall kormány ámokfutása és dilettantizmusa után megvolt a kétharmados parlamenti többsége.

De soha nem hallottuk, hogy ezzel propagált volna bármit is.

Az is furcsa, hogy senki nem emlékszik rá akinek ez szakmája lenne.

Mária 2012.12.26. 14:21:06

"Nem a szklerózis jele ez? Mi ez a vakság, ami a jobbára éles szemű népvezért érzéketlenné teszi a tényekkel szemben?"

*

Eddig azt gondoltuk, hogy Orbán az, aki egyszemélyi döntéshozóként igyekszik a kormányzati munka minden területén a kezében tartani és mozgatni a szálakat.

Van azonban egy ennél sokkal rosszabb verzió is.

Lehet, hogy Orbán már semmiféle döntéseket nem hoz, semmilyen szálakat nem mozgat. Lehet, hogy már tökéletesen elveszítette a kapcsolatát a valósággal.

Lehet, hogy most már őt mozgatják a háttérből, mint egy bizarr politikai hullát, azok, akiknek az üzleti számításai csak addig jönnek be, amíg el tudják hitetni az emberekkel, hogy a kormányfő és a kormány a helyén van.

ob.szerver 2012.12.26. 14:37:46

"Nem hiszem, hogy Bauer Tamáson és Szigetvári Viktoron kívül másnak még magyarázni kellene a Gyurcsány-féle rettenetet."

De, nekem is. Tedd már meg lécci.

Mária 2012.12.26. 14:43:13

@ob.szerver:

Engem is érdekelne a "Gyurcsány-féle rettenet" kifejtése és magyarázata.

masszív 2012.12.26. 14:58:04

végre megérthetnéd hogy nem gyurcsányon és nem orbánon múlik hogy mo. gyenge-e. csak azon hogy mennyire akarunk az uniohoz tartozni.azon kívül ugyanis számunkra nincs hely. ebből a szempontból gyurcsány fényévekkel jobb volt. ennyi a többi púder rizsa szófosás.

Kerek négyszög 2012.12.26. 15:19:29

@masszív: Igen, pontosan erről van szó!

Orbánék nagyon jól tudják, hogy az EU nélkül nincs jövője Mo-nak. Csakhogy! Az EU nem csak gazdasági támaszt jelent, hanem demokratikus elveket is. Es itt van a kutya elásva! Ennek a maffiakormánynak mindennél fontosabb a hatalom, az elnyomó uralkodás, az erőszak. Ennek fenntartásához már át kell lépniük a demokrácia alapelvein. Sajna az EU nem ilyen hely. Kreáltak hát egy elméletet, hogy az EU nem is olyan jó, meg káros nekünk. A hívek meg szokás szerint precízen érzékelik a vezérük fanyalgását, és egyenesen uszításba kezdtek.
Tehát lényegileg az EU demokratikus elvei vannak útban Orbánéknak.

Ezért köpködnek valójában a jobbantak az EU-ra.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.12.26. 15:25:01

@Anti Anyag: "Főleg úgy, hogy épp a túloldalra nem volt jellemző, pld. a rezsicsökkentés, nem véletlen nem lehet ma már "baloldali vagyok" szlogennek aratni. "

Bazmeg, ha lenne az OSTOBASÁGNAK SI mértékegysége, te lennél az.

Kerek négyszög 2012.12.26. 15:36:07

@Mária:

"Engem is érdekelne a "Gyurcsány-féle rettenet" kifejtése és magyarázata. "

Emlékezz vissza a 2002-es Tv vitára ahol Gyurcsány irgalmatlanul lealázta Orbánt. Na, innen a jobberek vadállati gyűlölete. Ezt soha nem fogják nyíltan bevallani, de így van. Jobbanték érzelmi oldalról közelítenek mindenhez (isteni imádat-mély gyűlölet), tehát érthető is a dolog. Istenük lett lealázva.

Gatinho 2012.12.26. 15:42:39

@kerek négyszög:

Nem emlékszem a 2002-es Tv vitára,ahol ElQuró bárkit lealázott volna. Hülyegyerek.

Gatinho 2012.12.26. 15:44:30

@aranyhorcsog:

Csak a szadesszal együtt volt meg a 2/3 a pufajkás komcsinak. Ordas különbség.

Ianas 2012.12.26. 15:54:23

@Gatinho: asszem, nem a tv vita volt akkor a lényeg. De persze ha valaki a Barátok Köztön meg a Nyaló Világon él, annak nyilván fontosabb valami tvbeli történés, mint a valóság, ahol a fidesz akkor elvesztette a választásokat. EZZEL alázták Istenedet, nem valami trévé vitával.

Ianas 2012.12.26. 15:55:52

@Gatinho: Én látok némi hasonlóságot. Emlékeim szerint a fikusznak most sincs önmagában kétharmada, csak azzal a vérszopó keresztényimitátor kdnpvel.

Észmegálló 2012.12.26. 16:04:57

@Gatinho: Csak a pontosítás kedvéért: 2006-ban mosta fel a padlót Piktorral. A többi stimmel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.26. 16:06:31

@Vén Csataló: Köszi, hogy hozzászóltál! Erre futotta.

Az írás amúgy korrekt. Valóban elmondható, hogy a fidesz szimpatizánsainak hite van a pártban és annak bölcs vezérében. Nem úgy kezelnek egy politikust, ahogy azt kell, hanem úgy, mint ahogy az Urat dicsőítjük a templomban. Ezért van az, hogy a blogokra járó fideszdroidokkal sem érdemes vitázni, mert hitvitába okos ember nem megy bele. Listázni kéne őket, hogy mindenki tudja, kinek érdemes válaszolnia, és kit érdemes hagyni főni a saját agresszívkismalac levében. Feléjük úgyis hagyománya van a listázásnak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.26. 16:07:43

@Gatinho: Pedig vót az... :-) De az érthető, hogy te nem emlékszel.

Vicca Verza (törölt) 2012.12.26. 16:14:13

Én már csak 2018-ban bízom. Talán lesz egy új csillag, aki még fiatal volt a jelenlegi elit 60:40 es osztozkodásaikor, és nem a saját baráti körén keresztül akarja bebetonozni magát a hatalomba. A mostani társulat már nyakig besározódott, és nehéz ügy félszívvel oda tenni bárki mellé is az ikszet. Orbánékat túl kell élni valahogyan, és hinni benne, hogy többé nem lesz ilyen sötét korszaka az országnak.

Bambano 2012.12.26. 16:30:38

@kerek négyszög: igen, az eu demokrácia azt is jelenti, hogy add el a termőfölded a gazdag nyugatiaknak. ha ez szúrja orbán szemét, támogatom.

Csak ámulok és bámulok 2012.12.26. 16:31:04

"A sas nem kapkod a legyek után."- mondotta vala az a Torgyán Jóska, akit Orbán a pártjával együtt úgy leszalámizott, hogy hírmondójuk sem maradt mára. Hacsak a virtuális kirakat/szatellit műpártot nem tekintjük annak.
Tehát minek itt a piszlicsáré jelennel foglalkozni, ti. Mao. mára a 4M koldus országa lett és sorolhatnám, amikor a párás szemű hívei, sőt saját maga is kész ténynek veszi, hogy 2013. az elrugaszkodás éve lesz.
Igen. A szakadék széléről...
Előre sajnálom azt aki 2014-ben nyerni fog. Ugyanis addigra ezt a káoszt már nehéz lesz NER-nek, fülkeforradalomnak és/vagy gazdasági (élet-halál) szabadságharcnak eladni.
A Numerus Orbanus esetleg még hozzásegítheti a Fizess-t a 14-es választások megnyeréséhez, de ez a győzelem kb. olyan lesz, mint amikor már a Hazafias Népfront is lasszóval fogta a még szalonképes jelölteket.
Oszt jónapot!

Bambano 2012.12.26. 16:33:12

gyurcsány féle rettenet: amikor a tvszékház gyújtás után le kellett volna mondania, olyan háttéralkukat kötött különböző érdekkörökkel a hatalma megtartása érdekében, amit utána mi, egyszerű nép vettünk mélytorokra.

Squid 2012.12.26. 16:38:36

@Bambano: És akkor mondjuk nem Bajnait és Oszkót kapta volna mellbe a válság, hanem Orbánt és Matolcsyt..

Játsz el egy kicsit a gondolattal, hogyan és miképpen kezelte volna a válságot a mostani bagázs...

pjm 2012.12.26. 16:42:00

@aranyhorcsog: az antall kormány a zsenik kormánya volt. Legalábbis szerintük. ossszt jóóónapot

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.26. 16:45:59

@Bambano: Gyurcsánynak le kellett volna mondani a TV székház gyújtás után? Miért ő gyújtott? Vagy valaki mások gyújtottak, ki tudja miért...?

Vagy az öszödi beszéd miatt kellett volna lemondania? Ha már öszödi beszéd: azt ki mondta, hogy "ne azt nézzék, amit a kampány alatt mondtam, hanem amit csinálok"? Akkor kinek is kéne lemondania?

Bambano 2012.12.26. 16:52:42

@Squid: lehet, hogy jobban. sokkal kisebb mozgásterük lett volna, sokkal hamarabb belefutottak volna pár imf papírba csomagolt sallerbe, sokkal hamarabb rá lettek volna szorítva a jó útra, mint most, hogy egy hajszállal több ugrálási lehetőségük van.

Másrészt meg ha fletó a gyújtogatás után lemond, hamarabb kapjuk Bajnait és Oszkót.

Bambano 2012.12.26. 16:53:33

@pocakos focista: a tényből, hogy egy bizonyos hsz-ben egy bizonyos politikust ekéztem, nem állítja, hogy más hsz-ekben ne ekéznék más politikusokat...

penumbra1984 2012.12.26. 17:01:08

Ez az öszödi beszéd még mindig nincs kibeszélve, feldolgozva tárgyilagosan. Maradjunk annyiban, hogy egy ilyen beszéd nyilvánosságra kerülése után minden jobb érzésű, magát erkölcsösnek tartó ember lemondana, függetlenül attól, hogy ezzel éppen tiszta vizet öntött a pohárba, vagy csak kicsúszott a száján, teljesen mindegy. Az nem kifogás, hogy azért mert akkor jön az Orbán vagy még rosszabb, vagy egyéb kifogás. Ezt nem kell úgy beállítani, hogy igen, le kellett volna mondania, de az adott helyzetben mégis csak jobb, hogy maradt a helyén és kapaszkodott a hatalomba. Az ilyen pillanatnyi előnyökért történő megalkuvások vezetnek oda, ahol éppen most vagyunk. Mindenki szaros lett.
És akkor amikor valaki feldobja, hogy Öszöd miatt le kellett volna mondani, akkor az a válasz, hogy a "ne azt nézzék..." miatt nem kellett volna lemondania annak aki mondta? De igen, neki is le kellett volna már réges rég mondania. A polgároknak meg felülemelkedni ezen a gyerekes magatartáson, hogy a másik szarával takargatjuk a saját szarunkat. Ez egy amolyan nemzeti minimum lenne, hogy bizonyos dolgok pártállástól függetlenül erkölcstelennek számítanak, amolyan abszolút koordinátarendszerben elhelyezve és nem a korlátolt pártduma tengelye mentén értelmezve csak, amely erősen részrehajló manapság nálunk.
Amíg ez nem következik be a "zemberek" fejében, addig itt lehet nyálat verni, demokrácia nem lesz (legyen az bármi is), csak a félázsiai ugar.
20 év is kevés volt felnőni a feladathoz, sőt utóbbi időben fordulunk vissza a kádári posványba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.26. 17:15:28

@Bambano: Ez - bár nem válasz a kérdésemre - dícséretes.

2012.12.26. 17:18:04

@Bambano: "sokkal hamarabb rá lettek volna szorítva a jó útra, mint most"

tényleg, most jó úton vagyunk ?

sutyerák 2012.12.26. 17:21:26

a gyurcsány -féle rettenet e te hülyeséged!

-addig olvastam a blogot.
-ti,blogírók kényszert éreztek,hogyha méltán és jogosan gyalázzátok az orbán-féle fideSS maffiarezsimet,akkor kicsit szidjátok Gyurcsányt is.
-Igy kiegyensúlyozottnak és függetlennek tűntök,-pedig csak megalkuvók vagytok.

avanivi/ 2012.12.26. 17:24:17

Arra szeretnék én választ kapni, hogy orbán miért ragaszkodik olyan nagyon a matolcsyhoz ?
A karácsony miatt hagytam ki néhány jelzőt a nevek elött.
Szegény országunk ,ennyi pancser egy rakáson :(

avanivi/ 2012.12.26. 17:29:14

@sutyerák: Ugyanezt érzem én is amikor Gyurcsányt emlegetik, de csak azt érik el ,hogy eszünkbe jut összehasonlítani őket,és átgondoljuk, hogy mennyivel volt jobb mint a Viktorka .

Hertelendi 2012.12.26. 17:30:26

@Anti Anyag: Látom hülyegyerek megint belefingottál a levegőbe és hazaszaladtál:)
Mit akarsz a rezsicsökkentéssel? Megtörtént? A kormánytól kapjuk, ha kapjuk? Majd más formában de behajtják rajtunk a közüzemü cégek, mint ahogy a bankok és telefontársaságok tették...
Erre azért ne legyél olyan büszke.
Te szerencsétlen, ilyet minek ígérjen Bajnai? Egyből bukta lenne...

gono 2012.12.26. 17:34:18

"A bankoknak, a telekom- és energiaszilgáltatóknak biztosított kartellszerű oligopol pozíció és állami barátság ezeket a cégeket módfelett elszemtelenítette a múltban."

Azert, ezt sem ártana kifejteni egy kicsit, mert premisszának kicsit bonyolult volna. Teny, hogy egyes nagyvállalatok kissé elkényelmesedtek, de ebben legalább akkora szerepe van a fogyasztói szokásoknamk mint a multban valóban gyenge szinten levőállami szabályozásnak. Viszont 2010-re szerintem normalizálódott ezeken a piacokon a helyzet annyira, hogy semmi sem indokolja azt a bevatkozássorozatot, ami aztán pedig semmi hasznosat nem hozott.

sutyerák 2012.12.26. 17:37:31

@/avanivi/: én orbánról a székház ellopása óta gondoltam azt amiben végülis meggyőzött a későbbiekben,hogy:egy pitiáner kis tolvaj-csaló.
mostanában stricinek is nevezem,mert az amit tesz az pont ugyanaz a futtatott ribancaival.
-és semmi több.
-Gyurcsány államférfi,orbán meg egy szélhámos maffiózó.
kb. így gondolom.
és ne gondold,hogy bármikor is valamely párt tagja lettem volna a kötelező KISZ-en kívűl ahonnan kizavartak beszólásaim miatt.

Jolka40 2012.12.26. 17:40:59

@penumbra1984: Ha minden kormányfő azonnal lemondana egy-egy hazugság kiderülése után, ebben az országban örökös káosz lenne.

sutyerák 2012.12.26. 17:44:40

@sutyerák: nem ide tartozik,de osztályunkból egy srác nem volt a KISZ tagja,az egyik itteni gyár párttitkárának fia,akkor a legjobb haverom.
-ma néha facebookolunk,-ő Svájcból.:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 17:54:21

@sutyerák: Lelepleztél, megalkuvó vagyok. Egy cseppet sem arról szó, hogy Gyurcsány 7 usque 9 teljesítetlen programot (xyz mennyiségű pontba szedve) hirdetett meg az utolsó három évében, hogy képtelen volt szembeszegülni az utcával, hogy olyan emberekkel osztotta meg a hatalmát, mint Kóka, Draskovics, Veress, Szilvásy, hogy az ország államadósságát a másfélszeresére duzzasztotta, és 2008-ban olyan állapotban érte a válság a magyar államot, hogy a igen közel volt az államcsőd.

Nem, sutyerák, azért a memóriánkat ne dobjuk sutba, csak mert Ovit nem komáljuk. Súlyozni persze mindenkinek szíve joga.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 17:55:32

@HaFr: Korrigálok, az államadósság Medgyessytől értendő természetesen.

Dr.Bio74 2012.12.26. 17:59:41

Egy fityiszes hisz és hinni akar. Biztos voltak fideszesek is, akik nem a hitre és a gondolkodás nélküli a főnököt kiszolgáló politikára építettek annó, de mán kihaltak, ilyen az evolúció.

Másrészről, hogy a gyurcsánynak le kellett e volna mondania, vagy sem ez láthatóan annyira objektív, mint megítélni, hogy a TV székház felgyújtása mennyire tükrözte a magyar nép véleményét. Viszont szeretném már látni az orbáni igazságbeszédet is, mert hazugságon már sikerült érni ( nem is kevésen), de valahogy mindig kiderül, hogy az nem is ő volt.

avanivi/ 2012.12.26. 18:00:35

@sutyerák: nem voltam én sem egy pártnak sem a tagja,és nem szerettem vagy utáltam a miniszterelnököket,csak megbróbáltam reálisan nézni tevékenységüket, amit a saját bőrömön érzek. Ennyi.
Azt viszont nagyon szeretném, ha a politika nem furakodna be a mindennapjaimba.
Ezért éreztem magam jól a Bajnai kormány alatt,mert nem hintette az igét naponta.

sutyerák 2012.12.26. 18:04:48

@HaFr: márciusra egy harmaddal kevesebbet fog érni a fizetésünk,-szerintem.
-de sebaj,-még mindig marad a kétharmad.
-Kókával,Veressel semmi baj sem volt szerintem,-de ne menjünk bele a mostani debilgyuri,vagy szíjjártóba aki valami külgazdasági ugronc lett.
-egyetlen szakértő sincs ebben a kormányban,-már ha a kormányzást és országvezetést értem szakértőnek.

sutyerák 2012.12.26. 18:12:40

@/avanivi/: pontosan. Ha nem is akarsz politikával foglalkozni akkor sem hagy békén ez az orbáni rezsim,-mindenhol megtalál.
-családban,munkahelyen,orvosnál.
-és orbán bűne a többszörös hazaárulása mellet az is,hogy a hivatali kötelességének ellenkezőjét teszi:megoszt és uszítja egymás ellen a magyart.
-ha az ellenkezőjét hiszed,mint amit mond,közelebb jársz a valósághoz.

pávatáncos.de megnézném a tűztáncát,-ahol kerítés van a parázs körül!

sutyerák 2012.12.26. 18:17:09

mondja:mi magyarok megvédjük zsidó honfitársainkat.
-na akkor kellett volna szembeköpni és szívlapáttal tarkón verni azt a cibak fejét!

-és még mindig nem cigányoztam le,pedig gondoltam rá.-

sutyerák 2012.12.26. 18:19:41

Na,jó,-megyek odébb,mert kezd felforrni a zagyvizem ha orbán a téma.

ui.:kokárdát akkor tűzök,ha eltűnik a közéletből.

viszlátásra mkinek!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 18:20:02

@sutyerák: ez utóbbit jól tetted szerintem.

sutyerák 2012.12.26. 18:28:43

@Hertelendi: www.youtube.com/watch?v=-4WEB_nb00Y

-és nem az a baj,hanem az,hogy én küzdök az előítéletek ellen,de erősíti némelyik.

sutyerák 2012.12.26. 18:36:12

Miközben én cigány kollégámat fehértestvérnek nevezem,-ő meg csak mosolyog rajta.
-na,helló-

baromArtz 2012.12.26. 18:50:23

Csak egy szilveszteri vicchír, mint az alábbi:
I. Viktor Absurdistan uralkodója tegnap este titkos koronázási ceremónián esett át. Szeretett Népe kívánta, hogy így legyen. A nagy vezír sokat törődik alattvalóival. Önfeláldozóan különböző szabadságharcokat vív érettük, állandóan új adókat talál ki értük és nem ellenük, évközben módosít törvényeket és adókat, hogy az ellenség meg össze legyen zavarva, és minderről konzultál is népével. Ennek érdekében rendszeresen kéretlen leveleket küld számukra, hogy legyen biztos hivatkozási alap. Ezt a törődést az alattvalók erős érzelmekkel fogadták, és úgy gondolták, hogy megkoronázzák. Megkonzultálták, és kétharmaddal elfogadták, hogy szeretett vezérüket, a kéretlen levelek küldőjét, megkoronázzák, és Spam királynak, fenségesebben, Spam King-nek nevezik el.
I. Viktor Szpemkirály ajándékként egy orsós magnót kapott, ha álruhában keresné az igazságot, akkor fel tudja venni a történteket. Mert ugye kétség se merül fel igaz erényét illetően.

Hertelendi 2012.12.26. 18:58:46

@baromArtz: Nem tudom, de ezt az orsós magnót célzás értékűnek véltem...:))) tévednék?:))

Netuddki. 2012.12.26. 19:02:23

"hanem "mélyebb oka is" vannak annak, hogy kétharmada van"

Mindig mondtam, hogy csaltak. Azt nem tudom hogyan, de nem tudok senkit a környezetemből aki rájuk szavazott volna 2010-ben...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 19:31:25

@Hertelendi: Nem hiszem,hogy baromArtz rasszista allúziókra vetemedett volna, mert azt bizony azonnal kimoderálnám, elnézést.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.26. 19:36:26

@HaFr:

Pedig nem kétséges, hogy az, de kár lenne törülni.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.26. 19:40:33

Teljesen mindegy önmagában, hogy Orbán cigány számazású-e, vagy nem.

De ha történetesen igaz, az nagyon jót jelent az országra nézve.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.26. 19:48:58

" "mélyebb oka is" vannak annak"

minek ír, aki nem bírja?!:)

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.26. 19:50:02

egyébként ez is közhelyes témát fogalmaz meg, uncsi, és valami szörnyen szarul fogalmaz. szenvedés olvasni. nem is bírtam végigolvasni, idegesítően szar

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.26. 19:51:23

a kötelező Bauerozás, Gyurcsányozástól is a falra mászik ma már a normális olvasó. mi a fasznak kell ezt?!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.26. 19:53:30

és komolyan, azt, hogy minden post kikerül az indexre, ezt egész biztosan orálisan biztosították a "tartalom managernél"

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 19:58:08

@rabelais: Te, minden következő posztomnál megkapom majd a fixációidat? Nem kérhetnélek meg, hogy engem kimélj meg tőlük? Lécci..

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.26. 20:01:44

@HaFr: nem arra van a komment, hogy megírjam, szart írsz?!

baromArtz 2012.12.26. 20:05:57

@Hertelendi: Nem célozgatok, nem célozgatok. Mivel szeretett vezérről írtam, az egy retro fogalom volt anno. Ahhoz meg nem illik a diktafon. ByA 2012.12.26. 19:36:26: Nem az, lásd az előző mondatom. A véleményed szerint pedig az Orsós névvel anyakönyvezettek is abból a célból történtek? Na ugye, hogy nem. Akkor rasszista lenne az állam, az anyakönyvvezető iroda? Na neee! És van aki megváltoztatta az Orsós nevét. Kár. Miért kell nevet változtatni? Olyanok sem változtatták meg mint például Ondó, Kurják, stb. Vannak ilyen nevek, nézz utána! Ők mégsem változtatták meg.

Mária 2012.12.26. 20:06:02

@HaFr:

Nyugi, Rablé azzal tölti ezt az estét, hogy végigjárja a címlapos posztokat és mindenhová beböfög valami bántót :D

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 20:14:23

@rabelais: Figyusz, én tisztellek a pedagógiai igyekezetedért, de így nem érsz el semmit. Mondd el viszonylag kevés káromkodás mellett a véleményedet, és akkor arra lehet reagálni. A szar és társai kevés, melléjük kell tenned az indokaidat. Így, szépen, és akkor talán kialakul valami, amiből nekem is hasznom van.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.26. 20:17:47

és Orbán hite csak a magába vetett hite.

Néha beszél valami kereszténységről vagy miről, de nem hisz ő csak magában.

old 99 2012.12.26. 20:40:05

A címet olvasva azt hittem , hogy... és lengeti a szél.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 20:44:02

@old 99: Nem, ez egy Illyés-parafrázis (Haza a magasban).

Anti Anyag (törölt) 2012.12.26. 20:53:16

@Hertelendi: Na már megint ez a segg Hertelendi.

Neked jó Bajnai is, mit reklamálsz.

2012.12.26. 21:12:16

Jó kis írás. A Fidesz belső körének végzetes szellemi leépülése 2002 óta egyre nyilvánvalóbb. A vereséget - ami valljuk be, eléggé övön aluli volt - OV csak úgy tudta feldolgozni, hogy összeesküvés-elméleteket gyártott. A vereség oka választási csalás, ballib médiafölény, a jobboldal heterogén pártstruktúrája, vagy az összefogás hiánya volt. Nos, most kiköszörüli a csorbát. A biztonság kedvéért most azért átalakítják a választási rendszert, nehogy már veszítsenek. A ballib médiafölény Ferenc alatt atomjaira esett szét, az ő ámokfutása még a keményvonalas újságírókat is elbizonytalanította, ezzel párhuzamosan viszont kiépült egy jobber média. A jobboldali heterogén pártstruktúra már a múlté, a pszeudo-párt KDNP-n kívül nincs más, azonos körzetben pedig nem indul párhuzamosan Fideszes és KDNP-s jelölt. Végül itt van nekünk a NER, az ötvenes évek békeharcos lendülete némi 19. századi kacagányos historizmussal leöntve.
A kormány névsorát nézve elég gyorsan kiderül, hogy OV nem szereti a nálánál okosabb embereket a környezetében. Ezek meg ennyit tudnak, nem kell csodálkozni. Ez egy zárt, fülledt ökoszisztéma, ahol OV hóbortjai az irányadóak, a kormánytagok és a pártelit igyekszik ehhez minél jobban alkalmazkodni. Ordító félműveltség, hirtelen ötletekhez kreált kártyavár-elméletek, kommunikációs öntökönszúrások naponta... Kívülről nézve persze teljesen őrültnek látszanak, de mindennek megvan a maga belső fideszes logikája. Kicsit olyan, mint a Napkirály udvara Saint-Simon herceg emlékirataiban: mindennél fontosabb volt, hogy Melun kisasszony a zeneesten átadja az ülőhelyét az elkéső hercegnőnek és eggyel hátrább üljön, mert az rangban előtte volt, amikor ezt nem tette meg, a Király személyesen gondoskodott a kivezettetéséről. Egy ilyen körbe semmi sem hatolhat be kívülről, a tényeknek is a vezér gondolataihoz kell alkalmazkodniuk. Nekem volt szerencsém ilyenhez a polgármesterünkkel, aki nyilvánosan őrjöngött és alázta meg az egyik dolgozót azért, mert a szokatlanul enyhe decemberi időjárás miatt pár éve nem lehetett az előre kiadott időpontban megnyitni a szabadtéri jégpályát. Ha egy vidéki porfészek polgármestere ilyen torzan érzékeli a valóságot, akkor milyen lehet a kormányfő viszonya a tényekkel? Norvégiában nincs orvosképzés, persze...

Antoninus Pius 2012.12.26. 21:18:32

@Kocsis Máté: Kell is neked, hogy észhez térj,agymosott...

2012.12.26. 21:19:10

@Silvestris: "Latvan Szeged fejlodeset"
Legfeljebb visszafejlődésről beszélhetünk. Botka semmi mást nem csinált, minthogy megragadta a pályázati lehetőségeket és véghezvitt pár infrastrukturális fejlesztést. A város gazdasága közben romokban. A Pick csődben, a Picken kívül pedig nincs termelés a városban, mindenki kereskedelemből, vagy szolgáltatásokból akar megélni. Ha nem lenne az egyetem, Szeged csődbe menne. Az egyetem a legnagyobb foglalkoztató, az egyetemisták fogyasztása tartja életben a várost, nyáron nincs számottevő turizmus, a város totálisan kihalt. Botka csak egy közepes polgármester, de a többit jól látod, nagyon készülődik a háttérben. Az első lépés Mesterházy megbuktatása lesz, szerintem közvetlenül a 2014-es választás után.

zila5 2012.12.26. 21:49:31

@kerek négyszög:
Így van.
Azt az egy órát szívjuk 10 éve.
Az impotens gyűlölet, a közös ellenségkép pedig kiváló összetartó erő.
Az ilyen közösségeket szinte lehetetlenség szétrobbantani.
Egyben mentesítve érzik magukat minden fejlődés és haladás kényszere alól, hiszen demonstratíve harcolnak valaki(k) ellen és ez az összes lehetséges erejüket felemészti sajnos...
Szegény hősök...:((( :D

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.26. 21:56:56

Tisztelt Kommentelők!
Fájóan ugyan, mert a szólásszabadság kritikáját is látom benne, de kitiltottam erről a blogról Rabelais-t. Ezt tartoztam elmondani.

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.12.26. 22:00:09

@Silvestris:
Amire készülni kell az nem ez szerintem.
Egyszerűen el fogja csalni a választásokat.

Az előkészületek nyilvánvalóak, egy sokkkolással több vagy kevesebb, nekik már igazán nem számít.
ALL IN, ahogy eddig végig...

Ami azután lesz, hogy nyilvánvalóvá válik, hogy ELCSALTA, na arra kell készülni...

John Doe3 2012.12.26. 22:18:24

@nemorino: ugyanezt nagyjából el lehet mondani Pécsről is, ahol a zseniális Páva Zsolt az úr. A különbség: Szeged adóssága 27 mrd Ft, Pécsé 43 mrd (+ a Sueznek fizetendő kb. 5-10 mrd Ft kártérítés). Te melyiket választanád?

Jorgos Vadefakisz 2012.12.26. 22:54:50

Azt mondod: "Nem hiszem, hogy Bauer Tamáson és Szigetvári Viktoron kívül másnak még magyarázni kellene a Gyurcsány-féle rettenetet. "

Hát akkor figyelmezzé' ide jóember. Én igencsak igényelném, ha valaki hiteltérdemlőn megmagyarázná ama "rettenetet". Mert én mást nem láttam anno, csak orbán-féle manipulációt, plusz szoci intrikát. Valaki mondhatna már valami konkrét "szörnyűt" is.

Jorgos Vadefakisz 2012.12.26. 23:04:17

@sutyerák: Örvendek, kollega. Számból vetted ki a szót. Kb. itt ment ki nálam is a bizti. Üdv.

bonafide 2012.12.27. 00:05:19

@Kocsis Máté: Ja! Igaz! És addigra ittmaradnak a cigányok meg a nyuggerek, a többi lelép! Fasza lesz, kár hogy nem várja meg, akinek van egy csöpp esze :P

Jorgos Vadefakisz 2012.12.27. 01:28:19

@ob.szerver: @Mária: No tessék, én meg azt hittem, eredeti volt az előző kérdésem. :)

belekotty 2012.12.27. 06:59:55

@HaFr: Nem csodálom. Rabelais mindenütt csak a blogokat fikázza, mást nem csinál. Valaki össze is gyűjtötte. Jól tetted!

belekotty 2012.12.27. 07:01:47

@rabelais: Te hülyegyerek! Minden blogon a blogtulajt basztatod. Megérdemled hogy kitiltsanak!

belekotty 2012.12.27. 07:06:34

@rabelais: @HaFr:

rabelais tevékenysége, kicsit én is tallóztam. Többnyire fikázik, gondolom az asszony duzzog karácsonykor, ezért maradt neki az ötcombú, meg az internet. :-))

1000 leütés Orbán a magasban

rabelais 2012.12.26 19:53:30
és komolyan, azt, hogy minden post kikerül az indexre, ezt egész biztosan orálisan biztosították a "tartalom managernél"

Örülünk, Vincent? A nép a helyén van

rabelais 2012.12.26 19:45:16

nem kell az elején az a sok kivonat, tessék iderakni egy táblázatot, vagy grafikont! van egy pár, nem nagy munka ide tenni, és sokkal egyértelműbb szemléletesebb.

ezt eléggé elbasztátok, nem sokat dolgoztatok rajta.

méltó az index főoldalra az ilyen szar

ja, és van egy elméletem arról is, hogy mi az indok, majd megírom. ezek elég vérszegény hipotézsiek

Örülünk, Vincent? Orbán Viktor karácsonyi nagyinterjúja a Vincenten

rabelais 2012.12.25 21:07:27
ez valami kreatív post akart lenni?! mert elég erőltetett, szar.

1000 leütés A Fidesz aláhullása

rabelais 2012.12.24 09:22:06
nagy barom vagy te, mit ne mondjak. kiteszik az indexre a blogod, erre átnevezed a címét. n ilyen dilettáns barmokat emel ki az index, és ilyen dilettáns az index maga is

A KARD Pávatánc a diákokkal

rabelais 2012.12.24 09:20:26
uncsi. ennyit tud az index a kitartott kedvenceivel. szar az egész blogketrec, mert az összemutyizott középszernek nincs jó ötlete

A morgás joga Orbán Viktor és a keresztény gyökerek

rabelais 2012.12.24 09:12:41
uncsi. ennyit tud az index a kitartott kedvenceivel. szar az egész blogketrec, mert az összemutyizott középszernek nincs jó ötlete

apám titkos élete Részeg kacsa

rabelais 2012.12.19 15:28:22

zavaros

belekotty 2012.12.27. 07:09:39

@/avanivi/: "Arra szeretnék én választ kapni, hogy orbán miért ragaszkodik olyan nagyon a matolcsyhoz ? " - 1*ű. Ha leváltaná, akkor elismerné hogy két és fél éve baromság ami történik a gazdaságpolitikában.

nu pagagyí 2012.12.27. 08:12:43

Nekem például szintén el kéne magyarázni a Gyurcsány-féle "rettenetet". Én csak egy jó szándékú, de rosszul politizáló demokrata politikust látok, aki adott körülmények között tenni akart valamit a gazdasággal, hogy megfordítson egy rossz trendet. Történetesen meg óhajtotta reformálni a nagy ellátó-rendszereket, valamint tenni szeretett volna a hétköznapi korrupció ellen.

Azután látok még egy bukott politikust, akit Orbánnak hívnak és aki nem nyugszik bele, hogy egy demokratikus választáson vereséget szenvedett. "Nemzeti ellenállást" szervez, diktatúrát hazudik, a legaljasabb eszközökkel járat le mindent, ami útjában áll. Eközben hazudik és hazudik. Nagyobb demokráciát, ingyenebédet, bármit, amire ember csak vágyhat. Ez már nem a "polgári" Orbán, a legsötétebb figurákkal veszi körül magát. semjénekkel, kubatovokkal, simicskákkal, bayerekkel, pozsgaikkal.

A tömegnek tetszik a dolog. Most mindent Gyurcsány nyakába varrhatnak, a rendszerváltás igazságtalanságait, saját tehetségtelenségüket, balszerencséjüket. Úgy érzik, ők irányítják a dolgokat. Sajnos nem veszik észre, hogy eszközökké váltak, utasítható bábokká és egyre aljasabb jelszavak foglyává. A kollektív őrület fertőz. Tulajdonképpen, konkrétan már senki nem emlékszik rá, mi volt a baja. Leginkább azt ragadt meg, hogy Gyurcsány "hazudott". Hogy miről, azt senki nem tudja. Hazudott és kész. A nagy népi ellenállás az intolerancia iskolája lett. Pártok alakultak erre a téveszmére.

És most itt állunk. A nép sikeresen leszámolt a demokráciával, jogfosztotta magát. A demokráciát nyolc éves munkával szétziláló Fidesz puccsot hajtott végre, a demokráciát feudális diktatúrára cserélte. A kockázatos korrupciót nyílt lenyúlás, hitbizományok osztogatása váltotta fel. 2014-ben már nem lesz szabad választás. A nagy hőzöngés idején még mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy önerőből boldoguljon, most csak annak, aki hajlandó kiszolgálni a hatalmat és a hatalom egyáltalán igényt tart rá. És még mindig Gyurcsány a fő ellenség.

vakapad 2012.12.27. 09:11:05

@HaFr:

Hajdemég mennyire olyan állapotban. Igenigen államcsőd közeli. Az adatok 2008. augusztusában, a világválság előtt:

Államadósság: 65 % (Medgyessytől 60 %-on kapta)
Várható hiány: 3 %
13. havi nyugdíj és fizetés: van
Hitelminősítői besorolás: nem bóvli, mint most
1 CHF: 160 Ft

Ez annyira államcsőd közeli, hogy magam is csodálkozom , miért nem lett belőle az.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.27. 10:44:25

@vakapad: államadósság adat - amiről írtam - ez egyszerűen nem igaz. CHF/HUF átlag 2009 áprilisában (Gyurcsány lemond) 192,5.

államadósság az Ecostat szerint:
www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&met_y=gd_pc_gdp&idim=country:hu&dl=hu&hl=hu&q=%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1g

Miért kell hazudni és kihasználni mások tájékozatlanságát?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2012.12.27. 10:57:57

@vakapad: Az ország fundamentumainak állapotát a lemondás körüli időszak mutatja, nem a válság előtti beteges eufória, amikor éppen rohantunk bele a káoszba a közös állami, banki és fogyasztói "bölcsesség" hatására. AZ, hogy az ország milyen hirtelen csuklott össze, jól mutatja a nagyszerű kormányzást.

A mai tolerálható költségvetési adatokat is az teszi hiteltelenné, hogy az ország fundamentumai (növekedési és regenerációs képessége) roppant gyenge, a világgazdaság esését meghaladóan esik -- tehát egy hipotetikus szakadékra ugyanúgy szabadesésbe váltana, mint GY. idején. A lényegettekintve semmi sem változott, még jó, hogy mindkét oldalon vannak a kormányzatokat felkenő hivatásos és amatőr kommentelők.
süti beállítások módosítása