1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.05.06. 17:52 HaFr

Nyelvi jegyzet progresszív barátaimnak az ország modernizációjával kapcsolatban

Kapcsolódó kép

B.R.-nak

Az ország hetven százaléka a nemzeti szocialista jelenre szavazott -- nem egyszerűen a szocialistára, tehát nem volt döntő szerepe a választásban csupán az állami gondoskodásnak (a propagandának -- hogy melyik fajta állami gondoskodás jut el a fülekig -- persze volt). Aminek döntő szerepe volt, az az idegenektől való félelmet az irracionalitásig fokozó etnicista ajánlat.

Ezt tudjuk. Mégis érdekes, ahogy a progressziót és a modern európai társadalmakat zászlajukra tűző balos pártok lassan zárványok lesznek ebben az országban -- érdekes mármint, hogy miért válnak zárvánnyá. (Zárójel: rögtön azért, mert a progressziót és a modern európaiságot persze nem értik és nem tudják képviselni, de lépjünk ezen túl.) Azért várnak zárvánnyá -- amiért a progresszív, leftist értelmiség is merőben terméketlen --, mert nem veszik komolyan: egy társadalmat nem lehet A-ról X-re juttatni egy csapásra, egyetlen egységugrással, radikális fantazmagóriák mentén, hanem először egy, majd több rétegét meg kell barátkoztatni B-vel, aztán C-vel stb. Megfigyeltem, hogy amikor -- leginkább a Polgári Konzervatív Párt nevében -- elkezdek beszélni a B-nek megfelelő nyelven, akkor rendre szép számmal ugranak rám a progresszív ismerőseim, hogy Orbán erkölcstelen rendszerét támogatom (nem pedig Rawls, de legalább Tocqueville liberalizmusát). Holott éppen csak Orbán nyelvén túl kell szólni azokhoz, akikről azt várjuk, hogy megértsék, miért kéne A-ról B-re eljutniuk: hogy miért rossz A-ban, miért lehet jobb B-ben. X-ről beszélni nekik (függetlenül X valós előnyeiről, amelyeket itt nem kérdőjelezek meg) érhetetlen, haszontalan, sőt visszás. Ezt a visszásságot igazolja a baloldali értelmiség és pártjainak terméketlensége és közéleti kudarcai.

Ez a fokozatosság ráadásul nem a célba vett rétegek lenézése, hanem jogos elvárás mindenkivel szemben, aki meg akar értetni valakikkel valamit. Nem lehet 21. századi lingua francával és az ennek megfelelő erkölcsi kódokkal beszélni azokhoz, akik az Ómagyar Mária siralom nyelvében vannak otthon. (Metafora volt!) A balos alapállás valójában elitista -- miközben szociális érdeklődéssel áltatja magát.

Az agresszív balos nyelvi műveltség (rétegnyelv), amelybe beletartozik az egyenlőség és a denaturalizált normák ihlette elvont értékrendtől kezdve az alkalmazott kifejezéseken át a politikai valóság minden egyéb értelmezési kelléke, érthetetlen és ellenszenves az említett hetven százaléknak, akik nélkül pedig -- nem kell magyarázni -- a progresszív miliő nem lesz lényegesen nagyobb a következő választásokra sem. Ezért amikor egy konzervatív párt -- ha nem is B-ről, de - F-ről elindulva kezdi el magyarázni a valóságot és ha végül nem is akar eljutni X-ig, mert azt nem tartja üdvösnek, de mondjuk célba veszi Q-t, akkor tessenek örülni. És máris felderenghet majd ebben az örömben az orron (=Körúton) túli valóság. Ki tudja, hátha mindenkinek jobb lesz. (Ja, és egy értelmiséginek épp elég nehéz esztétikai, erkölcsi, tul.képp minden értelemben politikusba fordulnia. Aki nem hiszi, próbálja meg.)

373 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7913895888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.10. 19:49:00

@444:

A rendszerváltók kétségbe vonták a Magyar Népköztársaság létjogosultságát.

2018.05.10. 20:05:41

@neoteny:
de ők szabad választásokon alkotmányos többséget szereztek. és aztán az antall-tölgyessy paktum alapján alkotmányoztak. nem lett közvetlen államfőválasztás azért, hogy az szdsz jelölhesse a köztársasági elnököt. és megindult a kultúrkampf. aminek az eredménye mszp-szdsz kétharmada, majd a fidesz háromszor egymás utáni kétharmada. orbán úgy tervezi, hogy 2030-ig még rátesz kettőt.

2018.05.10. 20:06:09

@neoteny:
jelen állás szerint erre minden esélye megvan.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.10. 20:12:37

@444:

"de ők szabad választásokon alkotmányos többséget szereztek."

És? Kétségbe vonták a Magyar Népköztársaság létjogosultságát. Azét a népköztársaságét, amelyben szerinted az utolsó sikeres társadalomszervezés volt.

2018.05.10. 20:22:12

@neoteny:
az ngo-k megkérdőjelezhetik az orbán kormány legitimitását. de az ngo-kat támogató pártok (mszp-p, lmp, dk, momentum, együtt, mkkp) összesen csak 30%-ot kaptak. budapesten 50%-ot. és ott a jobbik is beállna ebbe a szivárvány koalícióba. 19 nyarán lehetőségük van közös listát állítani az ep választásokon, és 19 őszén közös jelölteket állítani az önkormányzati választásokon.

2018.05.10. 21:01:20

@neoteny:
erre a válaszul az ász élén a fidesz kinevezettje több száz millió forint büntetést rótt ki a jobbikra mondván, hogy simicska a plakáthelyeket áron alul adta.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.10. 21:17:20

@444:

Mert az Orbán-kormány nem-nemzeti nem-keresztény.

2018.05.10. 21:19:54

@neoteny:
mert ahogy simicska lajos fogalmazott: orbán egy geci.

ijontichy 2018.05.10. 21:43:40

@444: "neoteny kétségbe vonja a magyar köztársaság létjogosultságát" És? Ez egy vélemény. A kázus onnantól válna érdekessé, ha @Neoteny olyan érdekérvényesítő képesség birtokába jutna, hogy mindezt meg is valósítsa. Mint például büdösagyú vitya és a demokrácia esetében :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 00:54:05

@444:

Igen, azért folytat kettős beszédet. Most a kereszténydemokrácia az új fedőduma.

2018.05.11. 08:27:03

@neoteny:
ha a stop soros törvénycsomagot elfogadják, akkor orbán menekültügyben lényegében elérte a célját. brüsszel ez ügyben meghátrálni látszik. és a kereszténydemokráciával most éppen a cdu és merkel udvarlója. tehát a következő lépést mindig az éppen aktuális érdekek határozzák meg. de ilyen a tőzsde is. elsődlegesen nem az számít, hogy régen mennyi volt egy részvény árfolyama hanem az, hogy most mennyi, és az az aktuális érdekviszonyok, a vállalat pillanatnyi teljesítménye. csak az ilyen politikus a tőkepiac számára kiszámítható rosszat, vagy kiszámíthatatlanságot jelent. tehát nem lehet tudni, hogy orbán milyen beszédet tart holnapután. lehet, hogy ha lesz egy fiú unokája, akkor ahogyan ígérte lovagiassá válik. ki tudja?

a jelenkori magyar közéletet nem a magas filozófia, hanem a szexizmus, etnicizmus és a familiaritás, az elemi biológia mozgatja. azért, mert a közvetlen kiválasztás erősen korlátozott. lényegében egyetlen személyt választ ki a köznép, őt is közvetve. tehát egy bandára szavazunk. fekete győr andrásnak is egy bandája van. és lehet, hogy az majd legyőzi a fideszt. de ahhoz még több hatalmat kellene adni fekete győr andrásnak, mint amennyivel orbán rendelkezik. és amikor a momentum mozgalomból párttá alakult, akkor onnantól kezdve már nem bázisdemokratikusan épült, hanem autoriter módon. a kilépők esetenként nyilvánosságra hozták a belső levelezést. a pártelnöknek van egy elképzelése és azt próbálja meg keresztül verni. de ugyanígy működött az lmp schiffer andrással. és az összes többi párt.

de a pártok nem tudják irányítani az internetes párbeszédet. mondok egy személyes példát. én például kifejezetten szeretem pléh csaba tudományos ismeretterjesztő könyveit. de felveszem tkp. a liberális mezt (amire ő azt mondaná, hogy "náci"), amiben szabadon lehet szidni pléh professzort és könnyen az agyagba lehet döngölni. vagy egy másik példa a finnegán elmélet. nyilvánvaló hülyeség, hogy a hantik és a manysik a "legközelebbi" nyelvrokonaink. hiszen nem csak a magyar és a finn, hanem az altaji török, a kaukázusi, a perzsa és a sumer is agglutináló. vagy a japán, vagy az inkák és a maják nyelve is. a szókincs nagyjából egy tucat valószínűleg ősi szó szoros rokonságát, néhány tucat laza rokonságát mutatja. esetenként a totális abszurditás. mondjuk a húz. ami elég egyértelműen hangutánzónak tűnik. húúúz. érdekes módon a csúúúszik is esetén elismerik. mert nem találnak finnegán rokont. k/h hangfemelést képtelen módon próbálják belátni valamibe. kŏpi̮tə feldarabol. és az "ősfinnugorok" azt mondták, hogy *kupɜtɜ. ebből lett a húz. nem abból, hogy húúzd meg, heeeeresztd. de ugye ide tartozik a hoz, a hord, hordó (időnként görgetve hoz), a hordoz, a hurcol. és a hoz a hoz, hez raggal függ össze. amiből lesz a ház, haza, hozza, hozzám. nyilván összefügg a kéz. tőszavakból összeálló szóképek, szóképzés. tömörített szómagyarázatok. és ebből gyarapodik a szókincs. lesz a huzal vagy a hozam. érdekes módon a németek a Zug szót is hangutánzónak tartják. amit a magyarul átvéve cug, huzat. de a zzzúúg is hangutánzó, akárcsak a cúg.

nagy általánosságban nyilván nem lehet azt állítani, hogy a legközelebbi nyelvrokonaink a hantik és a manysik. de lehet rokonítani a nyelvüket. valamilyen jól definiált szabályrendszer szerint lehet, hogy a többi reláció kevésbé közeli. ők a legközelebbiek. de ugye meg kellene mondani, hogy az pontosan micsoda.

ahogyan a finnugristák akadémián, hasonlóan csinálja orbán a politikában.

2018.05.11. 08:44:02

@ijontichy:
a kettő összefügg. orbán politikai ellenfelei felszámolnák a köztársaságot gazdasági értelemben, ne legyenek közösségi tulajdonú társaságok, mert az állam rossz gazda. a köznép adjon el mindent idegeneknek. és egyébként a jogot is diktálják kívülről. a magyar res publica jogi értelemben sem létezzen. erre mondják azt, hogy nem-nemzeti "liberális". és ezzel szemben áll orbán: a "nemzeti" illiberális. nem a nemzet egészét képviseli, hanem a választók relatív többségét, akik azt mondják, hogy a "baloldali" "liberális" pártokat politikai eszközökkel osszák meg, verjék szét. és teremtsünk nemzeti keresztény államvallást, ami az anarchiát kizárja. @neoteny nick ezt zárná ki és a köztársasági államformát, általában mindenféle államformát kivéve a totális anarchiát.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 08:58:47

@444:

"ha a stop soros törvénycsomagot elfogadják, akkor orbán menekültügyben lényegében elérte a célját."

Csak épp' a Stop Soros törvénycsomagnak semmi köze sincs a menekültügyhöz.

"de felveszem tkp. a liberális mezt (amire ő azt mondaná, hogy "náci"), amiben szabadon lehet szidni pléh professzort és könnyen az agyagba lehet döngölni."

A náci mez nem a liberális mez, hanem a fasiszta, kripli, kretén mez. Így hát semmiféle agyagba döngölést nem lehet végezni abban a mezben.

"nagy általánosságban nyilván nem lehet azt állítani, hogy a legközelebbi nyelvrokonaink a hantik és a manysik."

Helyesen: a kocsma borgőzös népfőiskolás népe szerint nagy általánosságban nyilván nem lehet azt állítani, hogy a legközelebbi nyelvrokonaink a hantik és a manysik.

"de lehet rokonítani a nyelvüket. valamilyen jól definiált szabályrendszer szerint lehet, hogy a többi reláció kevésbé közeli. ők a legközelebbiek. de ugye meg kellene mondani, hogy az pontosan micsoda."

en.wikipedia.org/wiki/Comparative_method_(linguistics)

Pontosan viszonylag kevés dolgot lehet pontosan megmondani -- aztán vannak olyan esetek, amikor _tudjuk_, hogy nem lehet pontosan megmondani dolgokat (ld. pl. en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle ). De még a klasszikus fizikában sem lehet egy csomó dolgot pontosan megmondani: ld. pl. en.wikipedia.org/wiki/Statistical_mechanics

Így hát a hajadra kenheted azt a követelésedet, hogy "ugye meg kellene mondani, hogy az pontosan micsoda".

2018.05.11. 10:24:32

@neoteny:
a stop soros törvénycsomagnak dehogy nincs köze a menekültügyhöz. arra alapozzák azt, hogy soros alapítvány nemzetbiztonsági érdeket sért. ezek az alapítványok a kormányzat által ellenőrizetlen, ellenőrizhetetlen tömeges bevándorlást preferálnak. ezt.
www.youtube.com/watch?v=DHl87TFke8E
és van ugye ez.
www.youtube.com/watch?v=6n89QyRUi1M
de ez utóbbi is veszélyes. ott van egy izraeli, egy palesztin, egy iráni, iraki. rendben van, hogy egyetemisták. de ezek a népek egymás testvéreit ölik a közel múltban, vagy fenyegetik jelenleg is. csak ezek középosztálybeliek. tehát nem az ottani uralkodó elit. mert egy nagyon gazdag nyilván nem kelet-közép európában tanul. egy nagyon szegény nem tud eljönni. talán ezért kevesebb, vagy szinte egyáltalán nincs konfliktus. de még ebben az esetben is kérdéses, hogy vállalja-e be debrecen ezt a nagyfokú multikulturalitást. de amit látható a helyi fidesz bevállalja a "soros tervet" esetenként még talán túl is teljesíti persze úgy, hogy a bevándorlást a kormányzat és nem az ngo-k kontrollálják. na de ez a normalitás. a nagyfokú önkormányzatiság keretében lehetne a közpénz elosztást szorosabban ellenőrizni. hiszen akkor eleve egy ember kevesebb pénz felett rendelkezik. és ez egyik vállalkozó fizeti a másikat. egy helyi kamarai rendszerben ott ül az építőipari vállalkozó. és azt mondja, hogy hogy építsünk stadiont. de ha a stadion árát a gyógyszergyártól veszik el, akkor azt mondja, hogy inkább egészségügyi intézményeket építsünk. mert abban több gyógyszer fogy, mint a stadionban. amire válaszol a herbária képviselője. a megfázásra több gyógyteát kellene felírni és kevesebb antibiotikumot. mert ők abban érdekeltek, hogy gyógyteákat igyanak az emberek. és a köznép meghallgathatja a főorvos főigazgatót. és összeveti azzal, amit saját magán és a környezetén közvetlen tapasztal.

ebben a felfogásban a világ egy globalizált városhálózat. na de magyarországon melyik település, vagy településegyüttes, amelyik erős közjogi hatalom nélkül globálisan versenyképes. igazán egyik se. meg lehet nézni a budapesti tüntető "szuperelitet". drogos, buzi, proli társaság néhány komcsi, libsi ávóssal és családtagjaikkal. semmiféle elképzelés nincs túl azon, hogy ők a "versenyképesek". ami azt jelenti, hogy ha alájuk tolják a pénzt, paripát, fegyvert. úgy, mindenki versenyképes. ha a pénzt néhány család rajzolja, akkor az a néhány család persze, hogy kiemelkedőt alkot. mert szinte mindenki nekik dolgozik. aztán amikor ezt az előnyüket elvesztik, akkor már nem. van aki azt hiszi, hogy a wahorn andrás és bizottság milyen jó. a zenében annál rosszabb kevés dolog van. csak wahorn andrás egy zsidó volt. és tűrték és időként megtámogatták a bizottság együttest azért, hogy a fővárosi liberális értelmiséget vonzza és ellensúlyozza a vidéki klerikális reakciót, amivel a hazafias népfront egyezkedett. a késő kádár kor (amikor maga kádár már nem tudta az egypárt rendszert uralni) hozott egy átmeneti egyensúlyt. a késő kádár korban vol sky channel, super channel. a szocialista lakótelepen szolgáltatta a gelka. vegyes gazdaságot és vegyes önkormányzatiságot közelített mivel már nem működött a régi állampárt, de még nem jött létre az új. de a rendszerváltást követő többpárti szabadság egy kultúrharcot eredményezett. alföldi róbert és alinda is ki akarja szorítani a nekik nem tetsző "fasisztoid" világot.
www.youtube.com/watch?v=vXpQMzuKYjA
mert hogy ezek ne jöjjenek már ide türkmenisztánból ferde szemű mongolid lányokkal. de valószínűleg ilyenek voltak a honfoglaló ősök, akik találkoztak a hanti manysi halász-vadászokkal. és talán árut cseréltek szamarovoban. talán azért számol így a manysi gyerek:
www.youtube.com/watch?v=E9tG34YOMvw
na de a 2010-es népszámlálás szerint 940 manysi beszéli ezt a nyelvet, ami négy nyelvjárás. és a szomszédos hantikkal sem értik meg egymást. tehát az derék dolog, hogy az mta megőrzi a manysi nyelvet. mert az eltén lehet, hogy több finnugrista beszéli, mint ahány native speaker manysi. na de hogy ez a magyar nyelv (és korábban azt is állították, hogy a magyar nép) eredete. ez egy kapcsolat. és valószínűleg a "nácik" világa áll közelebb a honfoglaló törzsi gondolkodáshoz, ami ugye mégis csak az államalkotásban egy lényeges hagyomány. nem tetszik alföldinek és alindának. esetleg engedjék meg, hogy azok a pusztában, erdőspusztában felvonuljanak. de ha ennek elég sok támogatója van, akkor felvonulnak mindenfelé. és ez kihat arra, hogy milyen legyen színház.

ilyen a szabadtéri színház.
www.youtube.com/watch?v=X65w2S7SOTM
esetenként elég posztmodern. miért lenne ez szörnyűséges "fasizmus"? elég sok szabadtéri színpad épült és épül. például debrecen mellett hajdúszoboszlón azt mondták, hogy 1-1.5 millió vendégéjszakás nyári forgalomra alapozva építenek egy 1,000 nézős szabadtéri színpadot. de ez versenyt jelent. mert a hajdúszoboszlói vendéglátósok elemi érdeke, hogy a vendégeik számára tetsző előadások legyenek. a színészek kiszolgálják.

2018.05.11. 10:52:28

@neoteny:
a gravitáció elmélet a földet mint bolygót egy tömegpontnak tekinti. a mechanika egy merev testnek. de ugye a föld nem egy pont. és ugye időnként vannak földrengések. és a merev test nem renghet csak úgy meg magától. tehát a fizika, és általában a tudomány elvonatkoztat, absztrahál. és formalizál. a statisztikus mechanika szabályrendszere is jól definiált.

amikor nádasdy professzor azt mondja, hogy az obi ugorok a magyarok a legközelebbi nyelvrokonai, akkor definiálni kellene azt hogy mi az, hogy nyelvrokon, és mi az, hogy legközelebbi nyelvrokon. tehát kellene hozzá valamilyen metrika. az ugye egy halmaz elemeihez távolságfüggvényt rendel. távolságfüggvény alaptulajdonságai egy elem önmagához mért távolsága zérus. d(a, a) = 0. szimmetrikus. d(a, b) = d(b, a). és teljesül az úgynevezett háromszög tulajdonság. d(a, b) ≦ d(a, c) + d(b, c) az összes a, b, c elemre. ez a távolság egy tetszőleges halmazon értelmezett absztrakt matematikai definíciója. amit akár a nyelvekre is lehet vonatkoztatni. az mta mi alapján állítja azt, hogy a "legközelebbi"? mi a metrika, a mérce, a távolság függvény?

mi alapján állítják azt, hogy a magyar három rokona a finn kolme, de nem rokona az óangol threo? ha valami matematizált, akkor a gép eldönti, hogy rokon, vagy nem rokon. egy adott szabályrendszer és tények és valamilyen kalkulus alapján. de ugyanígy lehet rokonítani a magyart a népművészet motívumaihoz. a három (h)órias. a harmadik ujj általábban a legnagyobb, a leginkább horgas. úgy is, hogy a három az valójában halom. hármas halom. három elemet halmozni lehet. kettőt nem lehet. csak összekötni. a magyar szókincsen belül is lehet kapcsolatokat keresni. és azt is lehet vizsgálni, ahogyan a nyelvhasználók többsége érez. vagy egy kisebbség. biztos van akiknek úgy tűnik, hogy a magyar nyelv finnegán. csak erre az a válasz, hogy a matematikusok ne szóljanak bele leszámítva persze a liberális zsidó matematikusokat, mert mérő lászló is úgy érzi, hogy a magyarhoz legközelebbi rokon nyelvek a hanti-manysi. de nincs mérce, ami alapján a legközelebbi. és a finn mitől rokon, a török mitől nem rokon?

2018.05.11. 11:23:32

@neoteny:
és ugye mi a nyelv. mondhatom azt, hogy elsődlegesen a nyelvtan érdekel. vagy a szókincs. vagy mindkettő. ezek hogyan hatnak egymásra. saussure professzor szerint a kettő nem hat egymásra. tehát a húz, a hoz, a hord, a horda, a hordó, a hurcol, a hozomány, a hozam, a huzal, a huzat legfeljebb csak véletlen függnek össze. hiszen a huzat helyett mondhatnánk azt is, hogy cúg. ahogyan a németek. úgy írják: Zug. a német akadémia szerint ez hangutánzó szó. a zúg is hangutánzó, és chúúg is. erre nádasdy professzor azt mondja, hogy ő nem érzi annak. azt se, hogy húz. hanem volt egy nagy horda. nyilván húztak valamit. és találkoztak kis sarkkörről délebbre húzódó népcsoporttal. és azok azt mondták: kopite. arra, hogy vág. és ebből lett a magyar húz. de együtt is éltek velük. előtte azt mondhatták, hogy kupötö. vigyorogva előadják, hogy nem lehet másként. ha valaki ezt kétségbe meri vonni az mta nyelvtudományi intézetében, akkor könnyen kibasszák. ahogyan orbán viktor is kibassza, aki szerint a centrális politikai erőtér kissé diktatórikus, mert egyetlen csoport diktál. de nem csak orbán rendszere ilyen. nádasdy professzor és társaik is ilyenek. erre mondom azt, hogy ezek tkp. vallási csoportok.

na most mondjuk a hét a népfőiskola szerint onnan lett, hogy hét bolygót lehet szabad szemmel észlelni. a nap, a hold, a merkúr, a vénusz, a mars, a jupiter és a szaturnusz. és a pap gábor nevű művészettörténész azt mondja, hogy ebből erednek a asztrálmítoszok. ógörög is. és a magyar mesevilágba is belelátja. na de egyébként fazekas mihály csillagászati megfigyeléseket gyűjtött össze a pusztában a pásztorok a csillagos eget. mert hogy ezt látták.
www.youtube.com/watch?v=RRbAuBMWCrA
és erre jönnek a finnegánok budapestről, a prolikkal, a drogos buzikkal, ávós családok gyerekei, pléh professzor, nádasdi tanár úr és a többiek és azt mondják, hogy na ezt már nem kérjük. mert nem ilyen a "nyugat". de ez a napnyugta és a napkelte. ez az é(j)szaki éjszaka. az ősök várták vártán. az az egy az égen délen delelve égetett. és amit bejárt az égen az volt az ív, és amikor az összekapcsolódott volt az öv. és esetleg ezzel rokon az óangol æf. övé. az oxfordiak szerint az óangol jelentése: "away, away from". ebből is felépíthető egy mesevilág. ami konkurál a finnegán elmélettel. és ilyenformán a magyar kultúra beágyazható a környezetébe. nemzeti identitást megőrizve jöhet létre a nyitott társadalom. csak azt nem soros alex fogja vezérelni. nem is nádasdy professzor. orbán ahhoz kell, hogy ezeket elzavarja a francba. mert hogy ezzel a társasággal értelmetlen egyezkedni. ahogyan veled is.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 11:31:56

@444:

"a stop soros törvénycsomagnak dehogy nincs köze a menekültügyhöz."

Ez csak a te féktelen fantáziálgatásod. A törvénytervezet kb. 22 oldalas szövegében a 'menekültügy' háromszor fordul elő:

1) "A tömeges migrációt propagáló és támogató, valamint az illegális határátlépést elkövető és menekültügyi védelemben nem részesülő személyt szponzoráló, egyéb módon támogató szervezetek regisztrációs kötelezettségét írja elő."

2) "Az idegenrendészetért és menekültügyért felelős miniszter [...]"

3) "A törvény rendelkezése szerint az idegenrendészetért és menekültügyért felelős miniszter [...]"

A Stop Soros törvénycsomag nem a menekültügyről szól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 11:36:59

@444:

"amikor nádasdy professzor azt mondja, hogy az obi ugorok a magyarok a legközelebbi nyelvrokonai, akkor definiálni kellene azt hogy mi az, hogy nyelvrokon, és mi az, hogy legközelebbi nyelvrokon. tehát kellene hozzá valamilyen metrika."

The appropriate clustering algorithm and parameter settings (including parameters such as the distance function to use, a density threshold or the number of expected clusters) depend on the individual data set and intended use of the results.

en.wikipedia.org/wiki/Cluster_analysis

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 11:40:20

@444:

"mondhatom azt, hogy elsődlegesen a nyelvtan érdekel."

Mondhatsz, amit akarsz; a kérdés az, hogy ki figyel arra, amit mondasz.

"saussure professzor szerint a kettő nem hat egymásra."

Helyesen: te azt mondod, hogy Saussure professzor szerint a kettő nem hat egymásra. Viszont amiket te mondasz nem kell túlságosan komolyan venni: te egy önbevallott provokátor és troll vagy.

2018.05.11. 11:46:23

@neoteny:
na most persze értem, hogy dr kolláth zoltán miért kapott pénzt a magyar államtól (a magyar adófizetőktől) arra, hogy elkészítse ezt a kisfilmet. rendben. de miért kaptak pénzt a fővárosi liberálisok, hogy készítsenek filmeket. orbán is gyűjti a familiáriasait. dr kolláth zoltán nyilván a fideszre szavazott. (semmi közöm hozzá. persze lehet, hogy rokonom, ahogyan szabó erika komádiból). a "jobboldal" ezekkel gyűjti a szavazatait. és vidéken nagyrészt begyűjti leszámítva a szélsőjobboldali szakmunkásokat és a szélbalos kisnyugdíjasokat és harmadik utas szabadbölcsészek, valamint a független reálértelmiség szavazatait. de orbánnak az is elég ha a népesség közel felének szavazatával szerez legalább kétharmadot és szolgálhatja a "három harmadot", amiben persze nem tartoznak bele a politikai ellenfelei. de mohácsi viktória szerencsére megkapta a menedékjogot kanadába. aki szörnyűséges elnyomatásban élt. mert ep képviselőség, államtitkárság után kirúgták, miután az szdsz-t nem szavazták be sehová. azóta a versenyképes szabad piaci képviselőik szörnyű elnyomatásban élnek.

2018.05.11. 11:50:11

@neoteny:
ezekre hivatkozva akarják korlátozni a soros alapítvány és kapcsolódó szervezeteinek működését. az amerikai nagykövet arra alapozva akarja megvédeni, hogy ez antiszemitizmus. a minta izraeli. amúgy ha az amerikai törvényt egy az egyben lefordíthatták volna, akkor orbán talán még erősebb jogosítványokkal rendelkezne.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 11:51:30

@444:

"ezekre hivatkozva"

Mikre hivatkozva?

A Stop Soros törvénycsomag nem a menekültügyről szól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 11:56:16

@444:

"dr kolláth zoltán miért kapott pénzt a magyar államtól (a magyar adófizetőktől) arra, hogy elkészítse ezt a kisfilmet"

Milyen kisfilmről fantáziálgatsz?

"persze lehet, hogy rokonom, ahogyan szabó erika komádiból"

Ja, hogy a komádi Szabó Erika rokonod? Akkor már érthető, hogy miért a MEGAKOM Stratégiai Tanácsadó Iroda Kft. kapott megbízást Komádi településfejlesztési tervének megírására.

2018.05.11. 12:07:13

@neoteny:
nádasdy tanár úrék így magyarázzák saussure professzort.

az egy előfeltevés, hogy a jelölés és a jelentés között nincs szoros kapcsolat. a folyó nem attól folyó, hogy folyik. hiszen éppen úgy jelölhetné a river szó. az óangolban még a francia hatás előtt "ea" volt, am a gót "ahua" víz rokona. (és a magyar ér/ár szavaknak vajon nem lehet rokona?) ami a latin aqua szóval rokon. ez mind lehet víz, folyó. de a magyarban a víz visz, a folyó folyik. tehát nem igaz, hogy a jelölés és a jelentés között nincs összefüggés. és hogy bármi jelölhetné ezeket a szavakat magyarban. az is, hogy river. csak úgy át lehet venni. miközben az akvárium, vagy az akvarell csak úgy át lett véve. de az akva nem szorította ki az ősi víz szavunkat. mert az visz. a folyó folyik.

nádasdy professzor saussure jelelmélet nem leíró, hanem előíró jelleggel alkalmazza. ne akard már megmondani, hogy az óangol ea és a magyar ér/ár szavak összefüggnek. hiszen a magyar az finnegán. rokonítható az óangollal is. csak az nem tetszik nádasdy professzornak és a magyar tudományos akadémiának és a "nyugatosoknak".

2018.05.11. 12:09:07

@neoteny:
ezek szerint a fenti kisfilmet nem nézted végig. ott szerepel, hogy ez kolláth zoltán fényképezte és ennek elkészítésére a fölművelésügyi minisztériumtól állami támogatást kapott.

2018.05.11. 12:10:08

@neoteny:
azokra a pontokra hivatkozva, amit felsoroltál.

1) "A tömeges migrációt propagáló és támogató, valamint az illegális határátlépést elkövető és menekültügyi védelemben nem részesülő személyt szponzoráló, egyéb módon támogató szervezetek regisztrációs kötelezettségét írja elő."

2) "Az idegenrendészetért és menekültügyért felelős miniszter [...]"

3) "A törvény rendelkezése szerint az idegenrendészetért és menekültügyért felelős miniszter [...]

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 12:17:43

@444:

"nádasdy tanár úrék így magyarázzák saussure professzort."

Helyesen: te azt mondod, hogy Nádasdy tanár úrék így magyarázzák Saussure professzort. Viszont amiket te mondasz nem kell túlságosan komolyan venni: te egy önbevallott provokátor és troll vagy.

"nádasdy professzor saussure jelelmélet nem leíró, hanem előíró jelleggel alkalmazza."

Helyesen: te azt mondod, hogy Nádasdy professzor Saussure jelelmélet nem leíró, hanem előíró jelleggel alkalmazza. Viszont amiket te mondasz nem kell túlságosan komolyan venni: te egy önbevallott provokátor és troll vagy.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 12:19:52

@444:

"ezek szerint a fenti kisfilmet nem nézted végig."

Milyen "fenti kisfilmet"? Visszafelé haladva ezen a szálon semmiféle kisfilmről sincs szó.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 12:24:40

@444:

"azokra a pontokra hivatkozva, amit felsoroltál."

Ezek nem "pontok", hanem a 'menekültügy' összetett szó előfordulásai a Stop Soros törvénytervezetben. Mivel csak ez a három előfordulás van a törvénytervezet szövegében és ebből kettő a miniszter címében fordul elő, a legelső pedig tagadó értelemben ("menekültügyi védelemben _nem_ részesülő személy"), egyértelmű, hogy a Stop Soros törvénytervezet _nem_ a menekültügyről szól. (A 'menekült' szó pedig _egyszer sem_ fordul elő a Stop Soros törvénytervezet szövegében.)

Így hát csak a te féktelen fantáziálgatásodban van köze a Stop Soros törvénytervezetnek a menekültügyhöz.

2018.05.11. 12:29:58

@neoteny:
ér szó etimológiája.

Örökség a finnugor korból: zürj. (Sz., P., KP.) šor
’patak’; votj. (SZ., G., J.) šur ’ua.folyó’.

ha azt mondják, hogy ez a magyar sor, sár szavakkal rokonítható, akkor rendben van. tehát egy ősvotjákok és egy ősmagyar esetlegesen találkozott és azt mondták: "sur". aztán az egyik úgy értette, hogy a nagy folyónál jöttek, a másik azt, hogy a sárban. sorban. de mta ez "az" ér szó eredete. ezen túl még Vog. (T.) tǟr: ’gyökér’.; osztj. (V.) ler ’vonás, vonal; sáv, csík’.

de ilyen alapon óangol "ea" (~folyó) rokona lehet az magyar "ér". értem én, hogy a votjákul "šur" patak. sáros, kis patak. és ott surrantak a magyarok, miközben susogtak a növények. a másik meg egy nagyobb ér. ea. az a folyó. de még a river szóban is ott van az ér. a folyó révbe ér. a magyar a franciával is rokonítható. tessék.

2018.05.11. 12:39:10

@neoteny:
a riviárát is a magyaroktól vették át az olaszok, a spanyolok és franciák. mert amikor az ősmagyarok révbe értek, akkor ezt kiáltották a hispán ispánok. é és a spanyol jobbágy úgy értette: ribera. az olasz kicsit díszítette: riviera. de ez a magyar révbe ér kifejezés átvétele. lehetett így? éppenséggel lehet. és még az is lehet, hogy kalandozó hunok vagy magyarok ilyesmit kiabáltak folyó torkolatánál elérték a tengert, ami csak úgy tengett-lengett.

ez alapján esetleges nyelvi kapcsolatokat lehet találni. miért kellene, hogy a finnegán legyen az első. nekünk magyarország az első. ez most így dől el politikai értelemben. nemzeti konzultációt a nyelvről.

2018.05.11. 12:54:23

@neoteny:
és ugye az idegen nyelv tanulást segítő képzettársításokat, azok összegyűjtését, rendszerezését gátolja nádasdy és a többit. a történészek majd megfejtik, hogy mi kapcsolja őket össze kálmán professzorral, vagy testvérével. ők mind finnegristák. történészek, irodalmárok, bölcsészek. a kocsmában megfejtik, hogy miféle népcsoport. amire az ékszerkeskedő, tőzsdeügynök nagykövet azt mondja, hogy a "tudományosság" ellen fordult a politika. a nagy lófaszt.

arról van szó, hogy ezek a nyomorultak a nyelvjátékokat ki akarják irtani a nyelvből. és ez tovább nehezíti a magyarok számára amúgy sem könnyű nyelvtanulást.

persze azt is értem, hogy ilyenformán hunglish tanulható. a magyar népfőiskolás magyarázná el az óangolt. ilyenformán priest a paraszt és nem prosztoj. na de ez a nyugatosság.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 12:54:25

@444:

"de még a river szóban is ott van az ér. a folyó révbe ér."

"a riviárát is a magyaroktól vették át az olaszok, a spanyolok és franciák. mert amikor az ősmagyarok révbe értek, akkor ezt kiáltották a hispán ispánok. é és a spanyol jobbágy úgy értette: ribera. az olasz kicsit díszítette: riviera. de ez a magyar révbe ér kifejezés átvétele. lehetett így? éppenséggel lehet."

Valószínűleg így volt. Mostmár csak le kell cserélnetek a finnugrista akadémikusokat. De azok összejátszanak, mint a zsidók: az akadémikusok választják maguk közé az akadémikusokat. Nem lesz könnyű dolguk a népfőiskolás népi etimológusoknak az Akadémia vártáinak rohamozásával.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 13:03:02

@444:

"arról van szó, hogy ezek a nyomorultak a nyelvjátékokat ki akarják irtani a nyelvből."

Te értekezel arról, hogy a népek poroszos közoktatást akarnak. Ne játszadozzon a büdös kölke a nemzet nyelvével, hanem tegyen szert azonnal hasznosítható tudásra. A finnugor nyelveredet-elmélet azonnal hasznosítható tudás: a népfőiskola népi etimológiája csak rendetlenkedés.

2018.05.11. 13:26:03

@neoteny:
na de finnegán "eredet" elmélet is ilyen.

hanti nyelven a "kŏpi̮tə" azt jelenti: feldarabol. az mta szerint valószínűleg ebből a szóból ered magyar: "húz". nem tévedés. tessék megnézni a legújabb kiadású etimológiai szótárt. azt is megfejtik, hogy a finnugor ősközösségben ezt mondták az ősmagyarok és az ősfinnek: kupɜtɜ. azt jelentette, hogy húz, ránt. csak aztán a magyarok mentek, mendegéltek. és a szó belsejében a p spiralizálódott és vokalizálódott. tehát az eltűnt. k/h és a t/z hangváltás. kupɜtɜ --> k(h)upɜt(z)ɜ --> húz. az hantik azt mondták, hogy kupɜtɜ/kŏpi̮tə legyen inkább az, hogy vágni, darabolni. mert ez a ránt szót is jelentette. és elszakadt a kötél. legyen az a darabolás. az mta szerint ez nem lehet másként.

na most van ennyire tudományos az is, hogy az őshunok, ősmagyarok amikor elérték a tengernél a folyó torkolatát, akkor azt kiáltották: révbe értünk. ezt kiáltotta a hispán ispán. és a spanyol paraszt azt mondta, hogy ez valami ribera. és ebből lett a francia-olasz riviéra. river: révbe ér.

de ez inkább csak nyelvjátékok, amik adott esetben segíthetik az idegen nyelvtanulást.

ha egy formális-axiomatikus modellben leszámláljuk a jeleket, akkor az óangol ea (jelentése river) nyilván lehet a magyar ér és ár rokona. az egy másik kérdés, hogy az oxfordiak ezt aligha fogadnák el. persze értem, hogy ez lehet véletlen hasonlóság. de lehet az óangol i(e)g-land (jelentése: island) az ég és föld találkozása az ősóceánban? a szigeten élő ősnyelvi csoport imádkozott. felfelé nézett. az volt i(e)g. ezt rejti az ige szó. az óangolok még tudták, hogy az ima, az ige az éggel van kapcsolatban. mert ők még éreztek és nem csak áraztak. értettek és nem csak ártottak. az ég és a föld azaz land találkozása legyen iegland.

éppenséggel meg lehet így is fejteni. és ez is van olyan jó sztori, mint a húz etimológiája.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 13:41:43

@444:

"na de finnegán "eredet" elmélet is ilyen."

Milyen?

A népfőiskolás népi etimológia csak nemzetellenes rendetlenkedés. A nemzet azért hozta létre a Magyar Tudományos Akadémiát, hogy az akadémiai tagok őrködjenek a magyar nyelv tisztasága felett. A népfőiskolások játszadozzanak a pöcsükkel a porban, de ne a nemzet nyelvével. Ha nem tetszik nekik a poroszos közoktatási rendszer, akkor visszamehetnek Levédiába vagy ahonnét szerintük jöttek.

2018.05.11. 13:53:05

@neoteny:
görögül a sziget nesos vagy nisos. ez található meg indonesia, macaronesia, melanesia, micronesia és polynesia szavakban.
en.wiktionary.org/wiki/%CE%BD%E1%BF%86%CF%83%CE%BF%CF%82
ismeretlen eredetű. leginkább elfogadott etimológiája: "nḗkhō" jelentése "I swim". vagy valamilyen "pre-greek borrowing". a magyar a "bárkai" nyelv. és az ősműveltségben azt mondták: nézzed már, ott egy sziget. ebből lett a görög nesos. van ez olyan jó, mint az, hogy "I swim"?

2018.05.11. 14:04:11

@neoteny:
a magyarok a magyar szavakról döntenek.
a görögök azt mondják, hogy szerintük a nésos/nísos nem a magyar hun/magyar "néz/níz" szóból ered. hanem abból, hogy "úszok". ha úgy érzik, akkor legyen úgy. de ettől még a magyar miért ne köthetné a saját nyelvi műveltségéhez a görögöt? miért kellene kizárólag hanti, a manysi, zürjén, udmurt nyelvi kapcsolathoz ragaszkodni?

2018.05.11. 14:13:08

@neoteny:
de vegyük swim szót. az a latin nare szóval is rokon. de azzal, hogy úszik már. egy hangátvetés. wsim. mindjárt úszik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:13:45

@444:

"a magyarok a magyar szavakról döntenek."

Helyesen: a magyar szavakról a magyar nemzet által létrehozott Magyar Tudományos Akadémia tagja döntenek.

A népfőiskolás népi etimológia csak nemzetellenes rendetlenkedés. Akkor volt rend, amikor sváb volt az orvos és szász volt a tanító. A szász tanító pedig nem rendetlenkedett, hanem azt tanította, amit a nemzet által a magyar nyelv tisztaságának őrzésére létrehozott Magyar Tudományos Akadémia hirdetett. A népfőiskolás népi etimológusok csak egyénieskednek, mint a sivatagi rovarok. A Magyar Tudományos Akadémia a nemzet chemotoxa az ilyenekre.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:15:55

@444:

"de vegyük swim szót."

A swim szót csak a nemzetellenes rendetlenkedők veszik. Akkor volt rend, amikor sváb volt az orvos és szász a tanító. A szász tanító pedig körmöst adott a nemzetellenesen rendetlenkedő nebulóknak, akik a swim szót vették.

2018.05.11. 14:18:59

@neoteny:
ne viccelj már. a szász tanító és a sváb orvos vagonírozta be gyügyén a finnegánokat. nem a magyar parasztok, hanem a megszállás után a németek vágtak rendet. mit gondolsz a finnegán kommunisták miért telepítették ki őket? túl azon, hogy irtották a magyar nemesi családokat.

2018.05.11. 14:31:26

@neoteny:
ő a jobbik társelnöke. sneider képviselő úr. a fiával.
hatvanonline.hu/uploaded/sneidercafol0001.jpg
a spinóza klubban azt mondják, hogy összeálljanak velük, akkor legyőzhetik a geci orbánt. konrád györgy és heller ágnes magasba emeli sneider képviselő karját. összeálltak a fasiszták. a magyar történelem, a magyar filozófia szégyenletes alakjai. álljanak össze a hatalomért. itt szavazzák meg a társelnökséget és a néppártosodást.
kuruc.info/j/480/egyeb/sneider_vona.jpg
"Nekik kellene továbbvinni az eddigi vezetési stílust, morált, és ápolni a Vona Gábor-i örökséget - jelentette be Z. Kárpát Dániel alelnök a HírTV-ben. Hozzátette: a Jobbik nem tér le a "néppártosodás" útjáról, az elnökségben is azok maradnak, akik ezt az utat tovább tudják vinni." felteszem ez esetben a kuruc info hiteles forrás. álljanak össze. álljon be nádasdy professzor. chikán professzor. csaba tanár úr. és még akik soros alex tenyeréből esznek. megteremtik a magyar polgárosodást. nem lehet máshogy. csak ők az egyetlen civilizáltak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:34:06

@444:

"a szász tanító és a sváb orvos vagonírozta be gyügyén a finnegánokat."

A szász tanító vagonírozta be Gyügyén a finnugor nyelveredetet hirdető akadémikusokat? Te hülyébb vagy, mint a kocsma borgőzös népfőiskolás népi etimológusai.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:36:31

@444:

Ennek semmi köze sincs a swim szó vételéhez. A swim szót csak a nemzetellenes rendetlenkedők veszik. Akkor volt rend, amikor sváb volt az orvos és szász a tanító. A szász tanító pedig körmöst adott a nemzetellenesen rendetlenkedő nebulóknak, akik a swim szót vették.

2018.05.11. 14:37:14

@neoteny:
hja, mert szerinted a német megszállás után magyarországon kikből állt az elit. a parasztok ugráltak? mit gondolsz miért telepítették ki őket a kommunisták?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:43:16

@444:

"a német megszállás után magyarországon kikből állt az elit"

És ennek mi köze van ahhoz a brutális idiótasághoz, hogy szerinted Gyügyén a szász tanító vagonírozta be a a finnugor nyelveredetet hirdető akadémikusokat?

2018.05.11. 14:45:04

@neoteny:
ezek a virágnyelven történő túláltalánosítások. amilyen a magyar közélet. (próbáld már megérteni, hogy azt karikírozom ki úgy, hogy nagy ritkán valami értelmet is próbálok belevinni).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:47:07

@444:

"ezek a virágnyelven történő túláltalánosítások."

Vagyis attól, hogy magadra húztad a náci mezt, hülyébb lettél, mint a kocsma borgőzös népfőiskolás népi etimológusai.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 14:55:29

@444:

"azt karikírozom ki"

Ezzel a tehetségeddel írhatnád a Sas-kabaré szövegét is.

2018.05.11. 17:35:14

@neoteny:
olyan, mint a sas kabaré. csak ez "náci" sas.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 17:38:39

@444:

Igen, olyan színvonalú, mint a Sas-kabaré.

2018.05.11. 17:41:31

@neoteny:
de amúgy egy része komolynak van szánva, egy része komolytalannak. aztán kiválogathatod, hogy mit minek tekintesz.

nekem nem az célom, hogy a népfőiskolát felmagasztaljam és persze nem is az, hogy megalázzam. engem az érdekel, hogy lehetséges-e kiegyezés. tehát ha a magyar közélet építőköveit összehordom egy kommentben, az építőköveket belerakom egy kaleidoszkópba és egy kicsit megpörgetve felsorakoztatom, akkor mi történik. és ez nyilván nem egyeztethető össze a "filoszemiták" hitével. de az is csak egy hitvilág.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 17:47:28

@444:

"de amúgy egy része komolynak van szánva, egy része komolytalannak."

Ami komolynak van szánva, az triviális. Ami nem triviális, az komolytalannak van szánva.

"engem az érdekel, hogy lehetséges-e kiegyezés."

Ez a komolytalan rész.

2018.05.11. 20:08:39

@neoteny:
ami komolynak van szánva az (majdnem) triviális.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 20:21:48

@444:

"ami komolynak van szánva az (majdnem) triviális."

Örülök, hogy ebben egyetértünk. Én viszont azt is írtam, hogy ami nem triviális, az komolytalannak van szánva.

"engem az érdekel, hogy lehetséges-e kiegyezés."

Ez a komolytalan rész.

2018.05.11. 23:05:56

@neoteny:
persze belátom, hogy nem lesz, nem is nagyon lehet kiegyezés. tehát most a cél az, hogy amit ezek a természeti népek képviselnek, amit nádasdy adám, nádas péter, vagy nádas györgy, abból kulturálisan semmi se maradjon. de ez ugye világos, hogy ezek az emberek saját magukon kívül semmit se ismertek el. ez egy kultúrharc, aminek a végén az egyik társaság munkásságát lehúzzák a budin. azt is leg fogják húzni, ami amúgy esetleg értékes lehetne. ennek ez a természete. nádas péter a végén egy senki lesz. lehet, hogy berlinbe kitüntetik, de csak a származása miatt. amúgy ismeretlen, vagy gyűlölik, mint a szart. sokáig azt gondoltam (tkp. a mai napig azt gondolom, hogy ez így mégse mehet), mert hogy majd nádas péter rájön, hogy őt fogják lehúzni a budin és nem kívánja hergelni azt a népet a végtelenségig, amelyik vagy megőrzi a munkásságát, vagy lehúzza a budin. mert hogy a németek le fogják szarni nádas pétert, mindegy, hogy miféle művészeti akadémiába választják. csak a származása miatt.

a mai napig azt gondolom, hogy egyszer majd györgy péter kiáll és azt mondja. gyerekek, nem lehet, hogy valamit elhibáztunk. mert hogy györgy péter nem hülyéskedik, hanem ő mint egy esztéta trollkodta végig a magyar kultúrát úgy, hogy neki szent meggyőződése, hogy ez egy komoly tett volt. és a többi hozzá hasonló tapsikolt neki persze. konrád györgy rájön, hogy csak a nemzetnek van emlékezete. lehet, hogy harminc nyelvre lefordították a könyveit. mert merjen valaki ellentmondani ebből a népcsoportból, hogy azt nem fordítja le. a radnóti miklós antirasszista díjjal kitütntettek rájönnek, hogy radnóti lírájában volt egy kis hazafiasság, na annyi, amire a radnóti antirasszista díj kitüntettjei már fasizmust kiáltanak. 2007-ben nyers rezsőt az mszmp-ből kitüntették, mint antirasszistát. egyszer valaki azt mondja a klubrádióban, hogy hagyjuk már a francba. hiszek abban, hogy lesz legalább egy, aki kibeszél majd ebből a közegből. kertész imre ilyen volt. legalábbis találtak egy ilyen bekezdést, amiben ostorozta ezt a liberálisnak mondott közeget. nemzeti hőst faragtak bele. alföldi róbert azt mondja, hogy esetleg meg tudna rendezni egy népszínművet az alföldön. úgy, ahogyan az alföldiek akarják. ez is belefér a művészi szabadságba és a piacba. erre így rájön a "liberálisok" közül valaki rájön. de lehet, hogy nem. és orbán 2030-ban is azt mondja, hogy meghirdetjük a spekulánsok elleni őszi hadjáratot. mert az ősz az ősök időszaka. és ezzel is nyerne. bármivel ami ezen csoportosulással szemben áll. és tiltakozik az amerikai nagykövetség és az ensz főtitkár. a biztonsági tanács ülését össze kellene hívni, mert orbán viktor kereszténydemokráciát hirdetett. tehát hogy megértik, hogy a földkerekségen az a sok ember az nem totális individualizmust és önzést éli meg szabadságként. és velük szemben választják a kereszténységet. mert úgy egyébként nem hisznek az emberek a szűznemzésben sehol a világon. régen se hittek. csak látják, hogy van a nem-keresztény kultúra. őket nem kérik semmilyen korban szinte sehol a világban. nem lehet, hogy a kereszténység sikeréhez ez is hozzájárul egy nagyon kicsikét? ezért hirdet orbán kereszténydemokráciát. persze. ez a nyilvánvaló része. a többi trollkodás. ne vedd túl komolyan.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.11. 23:44:21

@444:

"és orbán 2030-ban is azt mondja, hogy meghirdetjük a spekulánsok elleni őszi hadjáratot."

[...] A kiskereskedelemben természetesen a fejlődés lassúbb. Itt az állam és a szövetkezetek az áruforgalom körülbelül 25%-át bonyolítják le, de árellenőrzéssel és egyéb rendszabályokkal a népi demokratikus állam igyekszik gondoskodni róla, hogy a tőkés kereskedelem spekulációval ne juthasson jogosulatlan haszonhoz és ne zsákmányolhassa ki a falu és a város dolgozó népét.

[...]

A parasztságnál a fejlődés lassúbb. [...] Legtöbbjük még rabja a magántulajdonnak. Sorai közt még ott vannak a kulákok és nem egyszer uzsorázza ki őket a városban vagy falun még meglevő spekuláció.

[...] a millió gazdaságra szétaprózott egyéni termelés, mellyel elkerülhetetlenül együtt jár a spekuláció, növeli a rossz időjárás okozta bajokat s lehetővé teszi az osztályellenségnek, hogy a nehézségeket még jobban fokozza.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.12. 03:42:33

@444:

"és velük szemben választják a kereszténységet."

Az uralkodók választották a kereszténységet, nem az alattvalóik többsége.

"nem lehet, hogy a kereszténység sikeréhez ez is hozzájárul egy nagyon kicsikét?"

Egy nagyon kicsikét sok minden hozzájárult a kereszténység sikeréhez.

"ez a nyilvánvaló része."

Ez is csak fasiszta, kretén, kripli trollkodás.

2018.05.12. 07:54:59

@neoteny:
de ők ugye megint a zsidók. csak kommunista változatban. tehát arról szól a sztori, hogy kétféle viszonyulás van. a zsidó kommunisták és a zsidó kapitalisták. és még van a harmadik utas schiffer andrás. ezekből választhatsz. ez nagyjából a filoszemita alapvetés. ezzel szemben mondja azt a többség, hogy hjó. akkor inkább keresztények vagyunk. erre mondja orbán, hogy kereszténydemokráciát akar.

amire megállapítják, hogy na de ez nem-zsidó. és?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.12. 09:35:06

@444:

"na de ez nem-zsidó"

Csak úgy csinál, mint ahogy a kommunista zsidók tették.

2018.05.12. 13:39:06

@neoteny:
hja, szerinted a világnak ez a két lehetséges állapota van. világkommunizmus és totális kapitalizmus. ebből lehet választani. gyurcsány azt mondja, hogy vagy ő vagy a fasiszták. orbán azt, hogy vagy ő, vagy a migránsok. és ezt nyeri meg orbán. amire az válasz, hogy ez antiszemtizmus, bla, bla, bla. uncsi.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.12. 13:48:20

@444:

"orbán azt, hogy vagy ő, vagy a migránsok."

Ezt te írtad:

"és orbán 2030-ban is azt mondja, hogy meghirdetjük a spekulánsok elleni őszi hadjáratot."

Ennek semmi köze sincs a migránsokhoz, viszont köze van az antikapitalizmushoz, amit a kommunista zsidók is toltak.

2018.05.12. 17:37:57

@neoteny:
szerinted magyarországon kik a "migránsok"? a fekete afrikaiak? kik a "spekulánsok", a "filantrópok", "kozmopoliták", a "civilek", a "baloldaliak", a "liberálisok", "progresszívek", "felvilágosultak", a "nyugatosok". állítsuk meg "brüsszelt" kampány kikről szólt. kik a "brüsszeliták"? kik ellen akar politizálni toroczkai. és kikkel fogna össze vona. kik ők, mi ennek a politikai csoportosulásnak a neve?

Janossz 2018.05.12. 17:59:43

@444: " mi ennek a politikai csoportosulásnak a neve? "

Akiket felsoroltál, az nem politikai csoportosulás.
Vannak egyfelől a magadfajták, más felól az ép eszűek.
Utóbbiak elég sokfélék lehetnek, politikai nézeteik tekintetében is.

2018.05.12. 18:16:22

@Janossz:
ha ez nem egy politikai csoportosulás, akkor orbán nem is verheti szét őket. hiszen nincsenek is.

Janossz 2018.05.12. 18:24:08

@444: Nem verhet szét egy országot, kétharmaddal sem.
Az általad felsoroltak (a te kategóriáid szerint persze) a népesség többségét adják.
A népfőiskola meg egy törpe, ám hangos minoritás.

2018.05.12. 18:31:29

@Janossz:
ez a politikai csoportosulás, ami nem létezik nem az ország.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.12. 19:01:56

@444:

"kik a "spekulánsok""

Például Irmuska néni meg kebelbarátnője, Böszörményiné, akik az életük megtakarítását jelentő egy-egy millájukat Quaestor-kötvényekbe fektették arra spekulálva, hogy az magasabb hozamot ígért vagy 2%-al mint a lakossági államkötvény.

"a "civilek""

Pl. az itt 29 oldalon soroltak: civilek.debrecen.hu/debrecen/civil-portal/civilek

"a "baloldaliak""

Pl. Zolika, aki arról fantáziálgat, hogy a TEVA kenőcskeverő gépébe dobja a csavarkulcsot, ha a munkahelyének 15%-át feleslegesnek minősítik.

"kik a "brüsszeliták"?"

Pl. a MEGAKOM Stratégiai Tanácsadó Iroda Kft. amelyik tanulmányt ír Komádinak, hogy hogyan költsék el a Brüsszelből érkező EU-s pénzeket.

Janossz 2018.05.12. 19:51:23

@444: " ez a politikai csoportosulás, ami nem létezik nem az ország. "
Ezt a gondolatod kifejtenéd magyarul is?
Tudod, az olyan finnugor nyelvcsaládba tartozó Közép-európai nyelv.
Amit írtál, értelmezhetetlen a mi nyelvünkön. Lehet, hogy népfőiskolásul van...

2018.05.13. 10:19:36

@Janossz:
ez a te gondolataidból következik. támadnak egy politikai csoportosulást, akik szerinted nem is léteznek. ezek a viták majdnem teljesen értelmetlenek. mert előzetesen a vallás nincs tisztázva.

2018.05.13. 10:35:11

@Janossz:
két nyelv mikor tartozik egy nyelvcsaládban? mi a nyelv, a nyelvcsalád matematikai definíciója? a legközelebbi nyelvrokon fogalma micsoda? ahhoz kell egy távolságfüggvényt definiálni. mi a metrika? ezek vagy nincsenek definiálva, vagy rosszul definiáltak.

na de ezek részben vallási kérdések. kik a rokonaink. a népfőiskola kiindulásként azt mondja, hogy a földkerekség. emberiesség egyetemességéből indul ki. na de azon túl. mikor tekintünk két szót rokonnak, vagy rokoníthatónak.

a angol-francia klōs (close) és a magyar köz, közel szavak rokonok? closely related? nádasdy professzor szerint ez az összevetés teljességgel tudománytalan, mert ebben nincsenek hangmegfelelések. például az, hogy hanka = ág. jelzem az ágra, elágazásra a finnben elég sok szó van. és a hanka jelentése: leg, fork. tehát nem kifejezetten faág. jelentés átmeneteket is használ. rendben. de ez esetben ezt engedjük meg minden relációban. hangmegfelelésekkel, hangátvetésekkel, jelentésátmenetekkel nagyon távolinak tűnő nyelveket is lehet rokonítani. a magyar és a finn nyelvet is. a rank = rang is egy ilyen hangmegfelelés.

nádasdy professzor elképzelése a nyelvről az, hogy a magyar a nyelvújítás előtt minden szót átvett. és az ősiségben a finnekkel élt törzsközösségben. ami ugye biológia cáfol és az elemi földrajz. de az nem nyelvtudomány. nádasdy professzor elmélete mögött se matematikai modell nincs. semmiféle nyelvi, tárgyi emlék az évezredes magyar-finn együttélésről. van egy kapcsolat. de az nem "az" eredet.

2018.05.13. 10:38:49

@Janossz:
de ezek ezerszer lejátszott viták. és szinte mindegy, hogy milyen kérdésről van szó. van egy csoportosulás, akikkel nincs mód kiegyezésre. az lesz a cél 2020-ig, vagy 2030-ig kiűzzék őket budapestről. ezért van illiberális demokrácia. de azt lehet kereszténydemokráciának is nevezni. de a nem-keresztények összeállnak a bőrfejű sneiderrel. álljanak össze.

Janossz 2018.05.13. 10:57:12

@444: Most ezt jó lassan írom, hogy megértsd.
Ha kimész az utcára (nem Gyügyén, másutt), ott mindenféle emberek jönnek-mennek.
Ezek nagy része (talán nagyobb része) nincs elájulva a saját és országa viszonyaitól.
Mind más-más, saját bőrén megtapasztalt okokból kifolyólag. Nem tudják, nem is érdekli őket talán, hogy a másiknak mi baja is van rendszerrel.
Ezeket te egy politikai csoportosulásnak tekinted.
Gyügyén lehet, hogy így megy. Te viszont már gügyén fogsz meghalni, ahogy elnézlek.

2018.05.13. 11:31:18

@Janossz:
április 8-án szabad választások voltak.
fidesz: 2,824 ezer
jobbik: 1,093 ezer
mszp-p: 683 ezer
lmp: 404 ezer
dk: 308 ezer
szavazatot kapott. a többi párt nem lépte át parlamenti küszöböt. a momentum 175 ezer szavazatot kapott. a fidesz ennél csaknem 2,7 millióval többet. ennyit szavazót kellene még fekete andrásnak gyűjtenie. mindjárt annyi hatalma lenne, mint orbán viktornak.

Janossz 2018.05.13. 11:35:49

@444: Ha az általad felsoroltak tényleg egy politikai csoportosulás lenne, mint állítottad volt, akkor más eredmény született volna.
Ismét tévedtél, vagy hazudtál.

Janossz 2018.05.13. 12:35:33

@444: Neked az egy számnév, vagy a politikai csoportosulás értelmezése okoz gondot?
Műkedvelő nyelvészként....
Azt állítottad, hogy egy politikai csoportosulás.
Legalább 5 volt (nagyobb), az meg nem egy.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.13. 13:03:05

@444:

"a közéletben ha a származás, vallás nincs tisztázva, akkor onnantól kezdve értelmetlenné válik a vita a jövőről."

Ez csak a népnemzetiszocialista "közéletben" igaz: ahol az számít, hogy ki tartozik a _Volk_-hoz, ki része a _Volksgemeinschaft_-nak.

Laptop7712 2018.05.13. 21:06:28

Roppant egyszerű dolgokról beszélünk. Egy csávó, ha elhatározza, hogy a semmiből vállalkozást indít, simán bele tud bukni két éven belül, mivel ebben a baromi nagyvárosban olyan szinten nem támogatják a sima "parasztot" hogy meg fogja szívni. Na most ez van 30 éve. Most jöttek a fideszes csókák, és elkezdtek rajzolgatni a térképre, meg olyan dolgokat is megengednek maguknak, ami 1995 -ben valahogy elképzelhetetlen lett volna, mert akkor csak Hanzi, meg Joe rajzolgathatott a térképre. Ez van, ezt akarja a nép. A lőrincet meg meg lehet kérdezni, hogy mi meg hogy van.
30 éve a paraszt úgy érzi, hogy a nagyváros nem az ország fővárosa, mert nem tud labdába rúgni. Most jönnek a vidéki srácok, nézegetik, hogy mi a helyzet. Konszolidálni kellene a helyzetet, csak ebből is balhé lehet. A komplex pozíciókat nem lehet olyan egyszerűen csak lecserélni. Most viktor azt mondta, hogy van rá minimum 12 éve, és szevasz. Én hallottam, ott állt a parlamentben, és mondta.
Majd szépen lefordítják szakpolitkákra, és készen lészen, ahogy azt kell.

Laptop7712 2018.05.13. 21:15:00

@neoteny:
Vannak azok a helyzetek, amikor nem tudsz mire menni azzal, hogy belekötsz, mellébeszélsz, mismásolsz, mivel konkrétan belekérdeznek, hogy akkor most büdős-e friss szar, vagy nem. Ez lesz az alap a kommunikációba.
Szépen lesz egy saját igazságuk, amiből levezetik a tutit. És kész. A friss szar az büdös, és így tovább. Ők fogják meghatározni a fogalmi keretet.
Láthatatlan kéz a közgazdaságtanban? Erre mondja Szilárd gyerek, meg a többi, hogy olyant Ő még nem látott, nagyon is láthatóak azok a kezek. És megmagyarázza. Ez ért kétharmadot. Oszt jól van ez így.
Van olyan helyzet a tanácsadásban is, hogy dumálsz, és dumálsz, eladsz, és a végén kiderül, hogy amit toltál, a felé nem igaz. Jobb helyeken a sötét folyosón pofán fog baszni a projekt manager, ha kifogsz nála egy szar napot.
Egyszerű ez a játék, de tényleg :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.13. 23:07:18

@Laptop7712:

"Egyszerű ez a játék, de tényleg"

Kidolgoztad már annak elméletét, hogy hogyan illeszkedik a kurválkodásra kényszerített egyetemista lányok segge az értékláncba, mint fogalmi keretbe?

lecsos.blog.hu/2018/04/14/az_erteklanc_mint_fogalmi_keret

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 04:35:34

@Laptop7712:

"Láthatatlan kéz a közgazdaságtanban? Erre mondja Szilárd gyerek, meg a többi, hogy olyant Ő még nem látott, nagyon is láthatóak azok a kezek."

Bizony láthatóak azok a kezek amelyek kiutalják a Németh Sziszi címére bejegyzett Magyar Birkózó Akadémia Alapítványnak a 2.4 milliárd forintot a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal eltulajdonított javakból.

"És megmagyarázza."

Azt még nem magyarázta meg, hogy miért jó a nettó adófizetőknek az, hogy birkózócsarnokot épít az egyetlen "versenyző" Jánosik és Társai Kft. (főtevékenysége: általános épülettakarítás) abból a pénzből ahelyett, hogy a nettó adófizetők olyasmiket vásárolnának belőle, amikre nekik van igényük.

Mindamellett, hogy a birkózócsarnok építésénél felhasználásra kerülő építőipari kapacitás (anyagok, energia, munkaerő) is az ingatlanok (beleértve lakbérek) növekedéséhez vezet: aztán meg felháborodva emlegeted azt, hogy milyen magasak a lakbérek pl. Bp-n a nettó jövedelmekhez viszonyítva. _Ezért_ is magasak a lakbérek: mert Németh Sziszi birkózócsarnokot építtet a csókosaival az adófizetők pénzéből.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 04:54:40

@neoteny:

"is az ingatlanok (beleértve lakbérek) növekedéséhez vezet"

Helyesen: is az ingatlanok árának (beleértve lakbérek) növekedéséhez vezet

Laptop7712 2018.05.14. 19:39:04

@neoteny: Wake Up Neo...
Na most az a volág lesz, ami volt kb. 1995- 1997 között. Akkor is volt kapacitás, csak a megfelelő elosztásban. Na most eljutottunk oda, hogy nem működik a fránya közgazdaságtan, a te nézőpontodból, vagy épp hogy működik az a fene nagy szabadság. Nézzük mi is van. Az van, hogy szabad piacon vannak helyi kapacitások, és valakik használják is. Ez most az állam. Na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre, lehet projekteket alkotni, de kicsit tovább tart a megvalósítás, és nem biztos, hogy majd az akkori bérleti díjért találsz vevőt. nagyobb számokat kell írni az excel táblába, meg nagyobb megtérülési időre spekulálni, oszt jóvan. Szszi meg épít egy birkózó központot, ilyen az élet. Mint az 50-es években, vagy a 70-es években. De érdemes ránézni arra, hogy feriék hogyan akarták tolni a PPP beruházásokat. Nincs új a nap alatt.

Szoktam járni emberek közé, meg csinálok olyan dolgokat, amiket az átlag ember is szokott csinálni.
Mondok példát. Étterem tulajdonos egy messzi országban az üveghegyen túl meghirdetett egy állást, hogy szervező erőt keres. Haver, aki eléggé képzett a játéktéren, elment adott napon, adott helyre, hogy meghallgassa mi a stájsz. felvette az armani öltönyét, kisukárkodott, és elindult kocsival, hogy beszélgessen.
Adott időpontban adott helyen Hr-es csaj felvonul a managerrel.
Ezek berakták a vetítőgépbe a nagyfilmet, a srác megnézte, bólogatott, és a végén kérdezett kettőt.
Egyik a lóvé volt, a másik a szerződés, hogy hogyan is van ez. Mondott egy összeget a Hr-es csaj, a srác meg felállt, és ki akart jönni. A Hr-es meg nézett, mint a mozis a lukon, hogy most mi van. Kérdezte, hogy miért akar elmenni.
Válasz: 2011-ben, talán az, amit akartok, és úgy ahogy akarjátok, kb. két hétig működne. De most 2018 van, és kurvára nem fog működni. Oszt eljött. Mert nincs jó melós ember, nem hogy olyan lenne, aki ért is ahhoz, amihez kellene.
Ezt egy sör mellett mesélte el, a Hr-es csaj meg nem tudta hova tenni a szitut :) :)

Tehát feladat: Újratervezés, lázas telefonálgatás, és az excel tábla számainak átírása.
Nem akarnak működni sehol a 30 éve bevett gyakorlat, de tényleg. Izzad mindenki. :)

Tudom, ez okozhat pár álmatlan éjszakát, de van ilyen az életben.

Sziszi meg központot épít. Ez van, ilyen a valóság. :) :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 19:54:30

@Laptop7712:

"Nézzük mi is van. Az van, hogy szabad piacon vannak helyi kapacitások, és valakik használják is. Ez most az állam. Na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre"

Korábban még imígyen verted a nyáladat:

"Mi van nálunk? Lófasz. Egy 30 éves paktum alapján a magyar nép nem keresheti meg az alapvető életéhez szükséges lóvét, se ma se régen. Erre mondta azt egy német 25 éve, hogyha ez így megy, rá fog baszni egyszer erre mindenki.
Egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

Laptop7712 2018.05.14. 20:00:15

@neoteny: Miért vagy ennyire ráfókuszálva a kurvák seggére? Eléggé komoly, mély kifinomult gondolkodásra vall összerakni az értéklánc fogalmi keretéről való értekezést a kurvák seggével.

Az a generáció, aki olyan valóságot rak össze, hogy egy nő azon gondolkozzon, hogy mennyire jó lenne szabad akaratából a fejét kurválkodásra adni, mert a szaros egyetemet másképp nem lehet elvégezni, azt a generációt pofán kellene baszni, ez nem lehet kérdés.

Egyszerű ez. Neo, mutass egy példaképet, mert kurvára nem találok ilyent, pedig ez nagy kár, igény az lenne rá, hidd el.

Laptop7712 2018.05.14. 20:03:11

@neoteny: Ja, ja, át kell írni az excel táblákat neo, megint félrebeszélsz :) :) Nem volt fánk, vagy mi van? :) :)

Nem kellene komolyra venni a figurát, és értelmes mederbe terelni a vitát? El lehet karistolni ezen a szinten is, de nagyon nincs értelme :) :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 20:05:30

@Laptop7712:

"Miért vagy ennyire ráfókuszálva a kurvák seggére?"

Miért azt a képet raktad ki az értéklánc fogalmi keretéről értekezésedre?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 20:08:10

@Laptop7712:

"El lehet karistolni ezen a szinten is"

Bizony, te karistolgatsz ezen a szinten:

"Mi van nálunk? Lófasz. Egy 30 éves paktum alapján a magyar nép nem keresheti meg az alapvető életéhez szükséges lóvét, se ma se régen. Erre mondta azt egy német 25 éve, hogyha ez így megy, rá fog baszni egyszer erre mindenki.
Egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

Aztán meg:

"Nézzük mi is van. Az van, hogy szabad piacon vannak helyi kapacitások, és valakik használják is. Ez most az állam. Na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre"

Nem tudod eldönteni, hogy számít-e az, hogy mennyi a "jobb nettó fizetés" és az albérleti díjak aránya, vagy pedig madár mindegy az, hogy mennyi lóvé áll rendelkezésre.

Laptop7712 2018.05.14. 20:15:02

@neoteny: Neo, az van, hogy hiába épít a befektető, nem térül meg a beruházása az általa elvárt szinten, és időtávban. Egyszerű ez mint a faék.
Látom, most már elővetted az agyadat, és elkezdted használni is, mert elmúlt a flashed, és leszálltál a kurvák seggéről. Lassan tudunk majd vitázni is, és véget ér nálad ez a progresszív faszság, ami jellemzi a vitakultúrádat. :) :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 20:20:41

@Laptop7712:

"az van, hogy hiába épít a befektető, nem térül meg a beruházása az általa elvárt szinten, és időtávban"

No de ez más, mint korábban írtál:

"Nézzük mi is van. Az van, hogy szabad piacon vannak helyi kapacitások, és valakik használják is. Ez most az állam. Na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre"

Akkor most melyik van?

És még korábban ezt írtad:

"Mi van nálunk? Lófasz. Egy 30 éves paktum alapján a magyar nép nem keresheti meg az alapvető életéhez szükséges lóvét, se ma se régen. Erre mondta azt egy német 25 éve, hogyha ez így megy, rá fog baszni egyszer erre mindenki.
Egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

Nem tudod eldönteni, hogy számít-e az, hogy mennyi a "jobb nettó fizetés" és az albérleti díjak aránya, vagy pedig madár mindegy az, hogy mennyi lóvé áll rendelkezésre.

Janossz 2018.05.14. 20:34:08

@Laptop7712: "az van, hogy hiába épít a befektető, nem térül meg a beruházása az általa elvárt szinten, és időtávban"
Különösen, ha soha meg nem térülő hóbortos stadion, meg kisvasút-projektekre szórja a pénzt.

Holott építhetett volna megfizethető árú bérlakásokat fiataloknak, aminek következtében nem vonul ki az építőipar fele külföldre, munka híján.
Egységnyi pénzből tízszer annyi élőmunka finanszírozódik lakásépítés esetén, mint beton-acél monstrumoknál.

Lehet, hogy a demográfiai mutatók is jobban néznének ki, kicsit.
És nem kellene keseregni:
" Egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 20:42:44

@Laptop7712:

"Az a generáció, aki olyan valóságot rak össze, hogy egy nő azon gondolkozzon, hogy mennyire jó lenne szabad akaratából a fejét kurválkodásra adni, mert a szaros egyetemet másképp nem lehet elvégezni, azt a generációt pofán kellene baszni, ez nem lehet kérdés."

Te és a milliárdos haverjaid azok, akik még a box ganézásának munkáját is elveszik a szegény kurválkodásra kényszerített egyetemista lányok apjai elől. Ilyen az általatok összerakott valóság.

"mutass egy példaképet"

Az én egyik példaképem Gattyán György.

"mert kurvára nem találok ilyent"

Korábban még mást bugyogtál:

"Én akkor nagyobb kapitalista vagyok, mint te, üzletelek városlakókkal az egész világon, sőt olyanokkal is, akik saját 40 hektáros villa negyedben laknak, de a szart a disznók, és lovak alól együtt hordjuk ki, mert a milliárdos tudja azt, hogy mi a stájsz. És kurvára nem fél, mert nem veszíthet semmit, vagy ha bukik, akkor pár hónapon belül ugyanott van, ahol volt, mert nem barom, és megtanulta a leckét. Az ilyen arcokkal érdemes találkozgatni, mert példaképek."

Laptop7712 2018.05.14. 21:36:17

@neoteny: Össze-vissza beszélsz :) Nem látom azt a hatalmas munkahely özönt, amit ezek a milliárdosok generálnának belföldön. Ez nagy kár, remélem változik a helyzet.
Pontosan, úgy van az, ahogy írom, nincs ebben semmi rossz. Ritkán látok magyar milliárdost trágyavillával, hogy kiganézná a saját lovardájában a kedvenc lova alól a ganét. Hát most nézd meg, idáig jutottunk. Gattyán nem nyilatkozik a médiának.

Angliának most nézd meg, ilyen milliárdos jutott:

www.youtube.com/watch?v=hGJZSDBIo08
Sir Richard Branson dresses as an air hostess after losing bet with AirAsia chief

Ő egy példakép, tudod. Majd ha lesz vér a pucájában egy hiteles magyar milliomosnak is, hogy példaképpé váljon, akkor majd szóljál légy szíves, megyek kérek majd tőle egy aláírást. :) :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 21:52:24

@Laptop7712:

"Össze-vissza beszélsz"

Én megmutatom a tőled idézettekkel, hogy te milyen összefüggéstelen dumákat eregetsz.

"Ritkán látok magyar milliárdost trágyavillával, hogy kiganézná a saját lovardájában a kedvenc lova alól a ganét."

Amivel semmiféle hatalmas munkahely-özönt sem generál, hanem még elveszi a ganézási munkát is a szegény kurválkodásra kényszerített egyetemista lányok apjaitól. Te meg ebben segíted.

"Angliának most nézd meg, ilyen milliárdos jutott:"

A magyaroknak meg Mészáros Lőrinc és társai jutottak. Amit Németh Sziszi megmagyaráz. Az való neked; az ő és társai magyarázatai a te kognitív szintedre van méretezve: "na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre". Közben meg csodálkozol, hogy "egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

Laptop7712 2018.05.14. 22:04:08

Na megyek koktélozni egy kicsit, jobb időtöltés, mint veled játszani ezt a sehova nem vezető játékot. :) :) Jó fánkozást :)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.14. 22:24:57

@Laptop7712:

"játszani ezt a sehova nem vezető játékot"

Mert összefüggéstelen vakert eregetsz; a saját állításaidat megcáfolod két hozzászólással később. Nem tudod eldönteni, hogy a munkahely-özön generálása teszi-e példaképpé a milliárdost, vagy pedig az, hogy elveszi még a ganézási munkát is a szegény kurválkodásra szoruló egyetemista diáklányok apjaitól. Mint ahogy azt sem vagy képes eldönteni, hogy "na most az van, hogy madár mindegy, mennyi lóvé áll rendelkezésre" vagy pedig "egy „jobb nerttó fizetés” Pesten olyan 170 000 Ft. Az albérlet rezsi nélkül meg 100 000 – 150 000 Ft. Hogy a picsába sikerült ezt az arányt összehozni 30 év alatt?"

Az ilyen zavarodott nézetekkel rendelkezőkre vannak szabva Németh Sziszi és társai magyarázatai.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.15. 01:05:33

@Laptop7712:

"hiába épít a befektető, nem térül meg a beruházása az általa elvárt szinten, és időtávban"

Mert a magasabb költségek magasabb árakhoz vezetnek. De a költségek azért is magasabbak, mert az államhatalom (kormányzat) elszipkázza az építőipari kapacitást a magánbefektető elől. Ugyanis az államhatalom (kormányzat) _bevételei_ nem a szabadpiacról származnak: a 2 milliárd, amit Németh Sziszi a birkózócsarnokra költ nem a birkózócsarnok bevételeiből származik, hanem a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) elsajátított javakból. Az építési magánbefeketető nem képes versenyezni a bevételi oldalon az államhatalommal (kormányzattal): az építési magánbefektetőnek olyan fogyasztókat kell találnia akik _önként_ megfizetik az általa kért árakat (ingatlanárat vagy bérleti díjat), míg az államhatalom (kormányzat) erőszakkal jut a "fogyasztóihoz", ti. azokhoz, akik finanszírozzák az államhatalom (kormányzat) által építtetett létesítményeket. _Ezért_ vezet az államhatalmi (kormányzati) építtetés az építőipari szolgáltatások (beleértve alapanyagok, energiák, munkaerő) drágulásához: mert az államhatalom (kormányzat) többet tud fizetni, mint amennyi bevétel származik a létesítmény létrejöttéből. És _ezért_ szopja meg a faszt az adófizető kétszer is: egyszer akkor, amikor olyan építőipari létesítményért fizet, ami nem kell neki, másodszor pedig amikor azon építőipari létesítményekért, ti. lakóingatlanokért, amelyek tényleg kellenek neki, magasabb árakat fizet mint ha az államhatalom nem építtetett volna létesítményeket és nem verte volna fel az építőipari árakat.
süti beállítások módosítása