1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.02.11. 14:58 HaFr

Le tudja-e győzni Karácsony szociális demokráciája Orbán illiberalizmusát?

Kapcsolódó kép

Karácsony Gergely miniszterelnök-jelölt olyat tett az MSZP-kongresszuson elmondott beszédében, mint azelőtt egy ellenzéki politikus sem a 2009-es Orbán óta: narratívát kezdett felvázolni. Jobb később, mint soha. Karácsony szociális demokráciáról, a "nagytőke" visszaszorításáról, egyenlőségről kezdett el beszélni, ami merőben szokatlan gesztus Magyarországon egy ún. demokratikus-baloldali párt képviseletében. Ő megtette. Baloldali unortodoxia. Jól tette? Jól.

Azt mondta: "A szociális demokrácia azt jelenti, hogy szakítunk azzal a három évtizedes modellel, amikor a gazdaság növekedését arra akartuk alapozni, hogy idecsalogatjuk Magyarországra a külföldi tőkét. Az elmúlt nyolc évben a Fidesz sokkal messzebb ment el, mint bárki más ebben a filozófiában. Bármit is mondanak a multikról, kétszer annyi egyedi támogatást adtak nekik, mint bárki korábban. Szándékosan szétverték a szakszervezeteket, szándékosan lenyomták a béreket, szándékosan szétverték a munkavállalói jogokat, szándékosan szétverték az oktatást, hogy (sic!) tálcán kínálják a külföldi tőkének a magyar munkavállalókat. Letérdepeltették őket a nagytőke előtt. (ováció) Ezen fogunk változtatni, és egy olyan Magyarországot építünk, ahol nem a tőke kiszolgálása, hanem az emberi tőkébe való beruházás lesz a jövő záloga."

Nem az a lényeg itt és most, hogy Karácsony baloldalisága kb. annyira manipulatív, mint Orbán etnicizmusa (=nemzeti szocializmusa) és semmivel sem visz közelebb az igazsághoz (ahhoz ti. hogy mitől lesz végre jó országunk). Hanem annak a belátása a részéről, hogy senkit sem érdekel az igazság 1. a politikában, 2. a magyar politikában pedig különösen nem. Karácsony megtette, hogy zárójelbe tudta tenni értelmiségi léte maradványait és úgy döntött, politikus lesz. Ez azonnal elhozta számára a felismerést, hogy a nemzeti szocialista retorikát egy polgárosulatlan, a centrum tulajdonosi erejét nélkülöző országban csak a kommunista retorika győzheti le,  amelynek elengedhetetlen része a dimitrovi fasizmus-értelmezés - preventív - felelevenítése (,,a finánctőke legreakciósabb, legagresszívabb, legsovinisztább csoportjainak nyílt terrorisztikus diktatúrája”).

Karácsony úgy tesz (nem gondolnám, hogy hiszi is), mintha Orbán azért számolt volna le a liberális demokráciával, hogy utat nyisson a "nagytőkének". Miközben értelmiségi szemüvegen át nézve jószerivel felmenti Orbánt a végső felelősség alól (amely a "nagytőkéé"), átlagválasztói szempontból olyan ellenséget mutat fel, amely ellen akár sikeresen lehet mozgósítani. Ezen keresztül eljuthatunk oda, hogy egy ellenzéki pártnak -- ráadásul adekvát módon -- végre nem Orbán szabja meg a napirendjét.

KG annyit csinál, hogy balról előzi a nemzeti szocialista retorikát, ti. kommunista retorikával. Hazudik sok kijelentésében? Naná. Kell ennél több a népünknek? Persze, hogy nem. Több esélye van ennek a retorikának, mint a polgári konzervatív/liberális stb. (civilizált) beszédmódnak? Sokkal. Mire elég? Meg fogjuk látni. Beljebb leszünk azzal, ha viszonylag jól szerepel? Igen, mert a választások egyetlen reális ellenzéki célja a politikai pluralizmus erősítése, csaknem teljesen mindegy, hogy a jelenlegi választékból kinek a becsúszásával. De Karácsonynak és régen sült új pártjának most nagyobb esélye van erre, mint két napja volt. Már ha tényleg értik, amiről beszélnek és akarnak vele kezdeni is valamit (ami a szocikat ismerve távolról sem biztos).

Karácsony elkezdett baloldali térfélen játszani -- úgy, hogy azt nem felejti el először létrehozni. Ez legalábbis a legjobb olvasata a beszédének.

755 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2113655918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.02.23. 15:42:46

@neoteny:
"liberális" mezben is trollkodom. ez ugye az alapvető értelmiségi attitűd. a nép hülye. ne szóljon bele.

2018.02.23. 15:52:21

a nép nem rendelkezik alapvetői információkkal arról hogyan is működik a magyar társadalom, vagy egy adott település, vagy településrész. innentől kezdve az emberek leginkább csak azt hiszik el, amit közvetlen megtapasztalnak. mert annyiszor átverték őket. lásd a közvéleménykutatók hazudnak. sorolják a történelmi sérelmeket. a zsidóknak köszönhetjük trianont és a gulágot. a másik oldalról kijátsszák a holokauszt kártyát. ez egy ideig mindent vitt. és erre jön a migráns kérdés. az visz mindent. ellenérzések uralkodnak el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 15:59:45

@444:

""liberális" mezben is trollkodom."

"hja, ha valaki belehazudott a kamerába, akkor jött török gábor, hogy milyen zseniális kommunikáció. minden kormányt kiszolgált a látszat függetlenséggel. nem állítom, hogy nem csinálta jól. hanem csak azt, hogy ez nem szolgálja a közjót.

nem a politikusokat kellene itt jól pofán verni. hanem azt az elitet, amelyiknek mindig csak a saját szempontjai voltak fontosak. töröknek is érdekesebb, hogy a balatoni villájának kerítésen legyen valami ciráda annál, hogy egy ügyben az összes választó érdekéből elemezzen.

mert ugye látjuk. lófasz jóska politológus blog. ezt utánozza. generációs elhülyülés. abból indul ki, hogy orbán viktornak mi a jó.

ha egy politológus kifelé, a köz számára kommunikál, akkor a közérdeket kell figyelembe venni. személyes tanácsadóként nem. mert ha valaki azt mondja, hogy orbán viktor seggébe bújt, akkor nyilván legyen lojális. de akkor neki kifelé nem kell beszélni.

de ha valaki független mezt választ, akkor nem A oldal, vagy B oldal szempontjából kell elemeznie, hanem az összes választó érdekét kell figyelembe venni.

török meg nem ilyen. a nyilvánvaló hazugságokra is azt mondja, hogy egyfelől, másfelől. a legnagyobb szarra is. és ha véletlen valami jó, akkor ugyanúgy elemez.

erre mondom azt, hogy itt van egy elit, amelyik vigyorogva veri át az embereket. és a nép nem veszi észre. de ez nem zseniális, hanem alávaló."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 16:20:30

@444:

"a nép nem rendelkezik alapvetői információkkal arról hogyan is működik a magyar társadalom, vagy egy adott település, vagy településrész."

Ha ez így van, akkor hogyan képes "a nép" kiválasztani azokat, akik kormányozzák "a népet", ti. akik felállítják a szabályokat "a nép" számára?

2018.02.23. 16:29:38

@neoteny:
amit az elit által igénybe vett politológusok kevésbé bizonyítanak(mert kit érdekelnek?), de a biztonságpolitikai szakértők meg egyenesen a sikítófrászt kéne, hogy ráhozzák
index.hu/belfold/2015/10/21/nogradi_gyorgy_bocsanat/

atlatszo.hu/2017/11/24/a-kaszarnyak-kifosztasat-fegyveres-onvedelmet-inditvanyoz-foldi-laszlo-az-orszaggyules-alelnokenek-keszult-tanulmanyaban/

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 17:06:12

@Bánegressy:

Na de ki is rúgta Tarlós a szegény kis Földi Lászlót: ennek a végén is Soros György nevetett.

Janossz 2018.02.23. 19:40:31

@444: " "liberális" mezben is trollkodom. ez ugye az alapvető értelmiségi attitűd. "

Ha te ezt az értelmiségi léted megnyilvánulásának tartod, hát nagyon tévedsz.
Ez egy büdös bunkó attitűd, beteg elmék játéka kiadni maguk ilyen-olyan személyiségnek, mezben kapcsolódni mez-telen emberek disputájába.
A te szinteden nem érzed ezt, szégyent sem. Ilyen vagy.

2018.02.23. 20:54:31

@Janossz:
de ez csak köpködés. azon túl van valami?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 21:44:35

@444:

"azon túl van valami?"

Amit írtál:

"a köznép közéleti kérdésekben hülye."

"kollektíven a nép is buta."

2018.02.23. 22:04:49

@neoteny:
a nép nem rendelkezik alapvetői információkkal arról hogyan is működik a magyar társadalom, vagy egy adott település, vagy településrész. innentől kezdve az emberek leginkább csak azt hiszik el, amit közvetlen megtapasztalnak. mert annyiszor átverték őket. lásd a közvéleménykutatók hazudnak. sorolják a történelmi sérelmeket. a zsidóknak köszönhetjük trianont és a gulágot. a másik oldalról kijátsszák a holokauszt kártyát. ez egy ideig mindent vitt. és erre jön a migráns kérdés. az visz mindent. ellenérzések uralkodnak el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 22:09:31

@444:

"a nép nem rendelkezik alapvetői információkkal arról hogyan is működik a magyar társadalom, vagy egy adott település, vagy településrész."

Ha ez így van, akkor hogyan képes "a nép" kiválasztani azokat, akik kormányozzák "a népet", ti. akik felállítják a szabályokat "a nép" számára?

2018.02.23. 22:40:56

@neoteny:
azt próbálom demonstrálni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 22:43:12

@444:

"azt próbálom demonstrálni."

Azért írod ezeket:

"a köznép közéleti kérdésekben hülye."

"kollektíven a nép is buta."

2018.02.23. 23:19:45

@neoteny:
ez az "értelmiségi" álláspont. ezerszer közbevetettem, hogy nem kizárólag saját véleményemet írom le. hanem a közvélekedést kiátlagolom. ez részemről egy szerepjáték. mivel szerintem a komment csatorna erre való.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.23. 23:34:49

@444:

"ez az "értelmiségi" álláspont."

Helyesen: ezt próbálod meg eladni az "értelmiségi" álláspontként.

"a közvélekedést kiátlagolom"

Az internet nem felejt:

"a sajátomat a környezetemben levők középértékével vegyítem. de ez nem egy reprezentatív minta."

screpes 2018.02.24. 09:00:26

@444:
A nyugdíjas könyvesbolti néni véleményét, indulatait például odahamisítottad: közvetlenül vegyítetted a magadéval.. A néni biztosan látta, hogy a soros által adott ingyentankönyvek rontják az állami könyvkereskedlem esélyeit (és javitták a nyelvtanulókét) de a nyelviskolák pénzért (is) kezdték árulni azokat...
Csakhogy a néni a kommentárt már nem úgy, nem annyit nem azt fűzhette hozzá. A parttalan bossszúvágyat csak te tetted hozzá hozott anyagokból....Én is ismertem a nénit,- a könyvszakmából.

2018.02.24. 09:26:12

@screpes:
nem ingyen könyvek voltak. a soros alapítvány ugyanannyiért árulta a könyvet, mint az állami könyvterjesztő. csak felvásárolta előlük. tehát a nyelvtanulók semmivel se jártak jobban. soros alapítvány az állam helyébe lépett.

Laptop7712 2018.02.24. 10:29:14

Ilyen az, amikor a gazdaságinak nevezett "elit", és a politikainak nevezett "elit" senkinek nézi a népet kb. 60 az elmúlt 60 évben. Ebből van balhé, mivel senki sem hiteles. A fiatal meg inkább menekül, mivel semmilyen túlélési esélye nincs.
Így néz ki egy olyan roncstársadalom, ahol mindenki elárult mindenkit. A gazdagok a szegényeket, az idősek a fiatalokat, nagyapák az unokákat.
Ki kellene szállni ebből a faszságból, és ki kellene állni egy hiteles, támadhatatlan gazdag embernek, és elmondani azt, hogy át lett kúrva ebben az országban mindenki, az elmúlt 40 évben.
Az "Y generáció" már lázad, és rá fogja törni az ajtót a valóságra. Lassan kérdezgetni fogja nagypapit, hogy "ugye nagypapi, te megtartottad a tökeidet, és nem loptad azt, amink van?"
Nagyon kemény idők jönnek, szerintem szépen elindul egy lassú tisztulási folyamat.

mno.hu/vezercikk/a-nemzet-lelke-2449560

2018.02.24. 11:24:41

@neoteny:
róna péter azt mondja, hogy a politika szálljon ki az emberek életéből (feleszem a közéletből). nos, róna péter az lmp állami finanszírozású pártalapítványának vezetője és lmp pártdelegáltja az mnb felügyelőbizottságban. lmp egy parlamenti párt. ezek szerint az lmp vonuljon ki a közéletből, vagy mégis hogyan képzeli?

2018.02.24. 11:55:10

@neoteny:
vagy mondjuk azt írják, hogy a jelenlegi autoriter rezsim megfélemlíti az embereket. de az ezzel szemben álló "demokratikus" ellenzék is megfélemlítik a velük szemben állókat. ez a nacionalista és a szupranacionalista elit között dúló vallásháború.

Laptop7712 2018.02.24. 12:11:16

@neoteny:
Ja, ja átkúrták a magyart a messziről jött business manek, meg a "politikai elitnek" elitnek nevezett néptömeg, olyan 30 éve. Azt mondták, hogy ez biza, ami itt épül az "liberális demokrácia, olyan nevű gazdaságfilozófiai alapokon, amit úgy hívnak másfelé hogy "kapitalizmus". A szerencsétlen barom nép, meg beszopta, hogy ez így lesz. A fiataljaink, hogyha nem akarnak kurvák, vagy stricik lenni az egyetem alatt, offolnak az országból.
Egy szaros startup ökoszisztémát nem tudtak összerakni a nagy tudós "befeketetők", mivel nincs semmilyen iparágban határterületi aktivitás.
Azok, akik levezényelték a "módszerváltást" pofán hányják magukat reggelente, ha a tükörbe néznek, a nyugdíjasok szájét be lehet tömni éves szinten 10 rugóval.
Nincsen független magyar tulajdonú vállalkozói aktivitás, a nép havi nettó 120 -ért szopja a gázt.

Ez lófasz, nem teljesítmény, közben sikerült minden erőforrást ellopni az elmúlt 40 évben.
Ebből nagyon komoly balhé lesz.
Egy fiatal, mielőtt végleg lelép ebből az országból, legszívesebben ráborítaná az asztalt az egész impotens gazdasági politikai "elitre".

Ha annyit elért volna az elitnek nevezett massza, hogy legalább a béreket a nyugati bérek 60%-ra felhúzta volna az elmúlt 30 évben, most nem kellene rettegnie.
Ez így kurva kevés, a vidék nekimenne a városinak, a szegény a gazdagnak, az értelmiségi a melósnak. Mindenki gyűlöl mindenkit.
A kapitalizmust, és az irányított "szabad piacot" a magyar soha nem ismerte, ami nálunk van, az minden, de nem kapitalizmus, meg szabad piac. Én "komcsizmusnak" nevezném.

A fiatal meg kimegy nyugatra egy diplomával a zsebében, és rájön arra, hogy az évi 70 000 EUR nettó kezdőfizetés nem is olyan rossz történet.
Mondom, summásan, lófasz ami otthon van. Erre a baromságra mondja azt Róna, hogy a magyarban valami elromlott. Szaros 120 -at keres, egy buszjegy a tüntetésre Pestre meg 8 000 Ft minimum. Vagy tüntetés, vagy kaja a gyereknek.
Ebben az országban az istenadta népnek nincs lóvé a zsebében hogy demokráciásat játsszon. Ennyi.
Az elit, meg aki meggazdagodott, húz a picsába, a gyerekit is külföldön taníttatja, mivel nem érdeke a városon kívül befektetni.
na most az van, hogy az ilyen ember hiába vesz fel szmokingot, és megy el a nagy fogadásra, egy barom marad abban a ruhában is. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek az urak nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy nem kellenek nemzetközi szinten az elitnek. Ez van.
Ezek meg ezért szívnak, és ezért frusztráltak szerencsétlenek.
Majd jön egy letisztulási folyamat, kíváncsi leszek rá, honnan fog elindulni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 14:05:10

@444:

"a soros alapítvány ugyanannyiért árulta a könyvet, mint az állami könyvterjesztő. csak felvásárolta előlük."

Te már azt is mondtad, hogy a LEGO nem ajándékozott egyetlen játékot sem magyar óvodáknak.

Te már azt is mondtad, hogy a Soros Alapítvány nem adott egy centet sem a magyar közoktatásnak.

Te már azt is mondtad, hogy az International Student Union által szervezett International Food Day a debreceni városvezetés általi ételosztás volt.

Te már azt is mondtad, hogy a TESCO nem fizet iparűzési adót Debrecennek.

Érdemes a te tényállításaidat erős szkepticizmussal kezelni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 14:10:51

@444:

"róna péter azt mondja, hogy a politika szálljon ki az emberek életéből (feleszem a közéletből)."

Majdnem:

– Az állam hagyja abba azt az elképesztő terjeszkedést, amivel az élet minden zugába megpróbál beavatkozni! – folytatta a közgazdászprofesszor. Szerinte Magyarország tehetséges nemzet – hagyni kéne ezt a nemzetet élni. A politikának ki kéne szállnia az emberek életéből, hagyni kéne, hogy felfedezzék a tehetségüket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 14:14:53

@Laptop7712:

"ami nálunk van, az minden, de nem kapitalizmus, meg szabad piac. Én "komcsizmusnak" nevezném."

Ebben jórészt egyetértünk.

2018.02.24. 16:16:56

@neoteny:
ha soros és támogatói valóban baloldali, szociáldemokrata lenne, akkor támogatnák szakmunkások, vagy a vidéken a diákok. akik nagyrészt jobbikosok.

2018.02.24. 16:21:12

@neoteny:
róna péter se intézményes megoldásokkal kampányol, hanem lényegében azzal, hogy megvédi a magyar embereket. csak ő oxfordból védi meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 16:24:33

@444:

"róna péter azt mondja, hogy a politika szálljon ki az emberek életéből (feleszem a közéletből)."

Majdnem:

– Az állam hagyja abba azt az elképesztő terjeszkedést, amivel az élet minden zugába megpróbál beavatkozni! – folytatta a közgazdászprofesszor. Szerinte Magyarország tehetséges nemzet – hagyni kéne ezt a nemzetet élni. A politikának ki kéne szállnia az emberek életéből, hagyni kéne, hogy felfedezzék a tehetségüket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 16:24:47

@444:

"róna péter azt mondja, hogy a politika szálljon ki az emberek életéből (feleszem a közéletből)."

Majdnem:

– Az állam hagyja abba azt az elképesztő terjeszkedést, amivel az élet minden zugába megpróbál beavatkozni! – folytatta a közgazdászprofesszor. Szerinte Magyarország tehetséges nemzet – hagyni kéne ezt a nemzetet élni. A politikának ki kéne szállnia az emberek életéből, hagyni kéne, hogy felfedezzék a tehetségüket.

2018.02.24. 16:28:14

@neoteny:
ha ellenzék nagyobb állami ellenőrzést akar kormányzati pénzköltés felett (ez most ugye az összes megtermelt jószág felét teszi ki), akkor lehetősége lenne alkotmányos változtatásokhoz megszerezni az alkotmányos többséget (a parlamenti kétharmadot). de ezek helyett érzelmi alapú vitákat folytatnak arról, hogy nacionalista, vagy egy szupranacionalista elit uralkodjon.

2018.02.24. 16:37:28

@neoteny:
tehát ha jól értem, akkor orbán viktor nem engedi, hogy sanyi, vagy edit, vagy öcsike felfedezzék a tehetségüket. vagy zolika, vagy andika, vagy irmuska. vagy az akadémikus ismerősöm. ők a magyar emberek. az lmp indul a választásokon. ők a korszakváltók.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--z6i7OyOY--/c_limit,w_1160/748OkrcYlO3g1Fzpzs.jpeg
de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne. elszámoltatnák a nemzeti nagytőkéseket azért, hogy helyükbe lépjen egy szupranacionalista pénzügyi elit.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 18:18:14

@444:

"róna péter azt mondja, hogy a politika szálljon ki az emberek életéből (feleszem a közéletből)."

Majdnem:

– Az állam hagyja abba azt az elképesztő terjeszkedést, amivel az élet minden zugába megpróbál beavatkozni! – folytatta a közgazdászprofesszor. Szerinte Magyarország tehetséges nemzet – hagyni kéne ezt a nemzetet élni. A politikának ki kéne szállnia az emberek életéből, hagyni kéne, hogy felfedezzék a tehetségüket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 18:24:52

@444:

"de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

lehetmas.hu/lmp-uj-kezdet-valasztasi-program-2018/

2018.02.24. 18:54:46

@neoteny:
ezek üres deklarációk. és nem végrehajtható politikai program. a nemzeti együttműködés rendszerének alapja: "legyen béke szabadság és egyetértés". így kezdődik a nemzeti együttműködés nyilatkozata. persze mindez azt jelenti, hogy nekünk van igazunk és nem nektek. de róna péter és az lmp ugyanezt mondja. csak persze a mi és az ti szerep felcserélődne. a ron werber kommunikáció hasonló. az lmp igérete is hasonló. következne egy korszakváltás. de annak nem tudjuk, hogy mi lenne a lényege. nyilván az is úgy kezdődne, hogy "legyen béke szabadság és egyetértés".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 19:02:09

@444:

"az lmp igérete is hasonló. következne egy korszakváltás. de annak nem tudjuk, hogy mi lenne a lényege."

lehetmas.hu/lmp-uj-kezdet-valasztasi-program-2018/

2018.02.24. 19:27:18

@neoteny:
ebben az lmp által jegyzett politikai pamfletben lényegében nincsenek adatok. a bekezdések vannak sorszámozva. azon túl néhány konkrétum van.

-- a népszavazások érvényességét nem az 50% részvételhez, 25%-os egy irányban leadott szavazathoz kötnék.
-- az 500 főnél kisebb falvak fejlesztését erősíteni. mert szerintük arra aránytalanul kevés jutott. szóval a gyügyei parasztok elvben örülhetnek. de azt már nem tudják meg, hogy az lmp kormányra kerülése esetén mi is jutna nekik.
-- az oktatási kiadásokat növelnék és a tanárok maximum heti 20 órát taníthatnának.
-- valamint az öregségi nyugdíj minimumát felemelnék 28.5 ezer forintól felemelnék 50 ezer forintra.
-- 2030-tól ne lehessen belső égésű motorokat forgalomba állítani.
-- 2030-ra 50%-ra növelik a megújuló energiatermelés részarányát. hogyan?

ennyi konkrétumot találtam. a többi mese. csak nem a szkítákról, pártusokról mesélnek, hanem hogy el a kezekkel az oktatástól. de az mit jelent konkrétan? túl azon, hogy heti 21 órát (21×45 percet) már nem taníthasson a tornatanár. vagy akár matematika tanár. ez a korszakváltás programja.

2018.02.24. 19:38:48

@neoteny:
tehát mezőtúron a változás az lenne, hogy a nagyjából 14,400 választópolgárból 3,600 dönthetne népszavazással. mezőtúron egy tanár nem taníthatna csak heti 20×45 percet. nem lehetne belső égésű motorokkal közlekedni. és csak fele annyit lehetne gázzal fűteni. és egyébként az átlagnál több járulékot befizetők kevesebb nyugdíjat kapnának azért, hogy a járulékot nem fizetők többet kaphassanak. ha ezek mind megvalósulnának, akkor mezőtúr új korszakba lépne. csak ezeket a lényeges lépéseket megakadályozza az autoriter rezsim.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 19:39:02

@444:

"a többi mese."

Mint általában a jóslatok -- és a politikusi ígéretek.

Mindenesetre részletesebben kifejtett mese mint a kormánypártok meséje.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 19:40:55

@444:

Vagyis nem igaz az az állításod, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

Janossz 2018.02.24. 19:45:35

@444: Talán, ha te meg méltóztatnál belinkelni a kiváló nemzetikeresztényszocialista párt programját, volna lehetőség az összehasonlításra.
Én is megtenném szívesen, de sehol sem lelem...

2018.02.24. 20:25:25

@Janossz:
a kocsma népe azt mondja, hogy a zsidók az első háború után összetartottak. és nagy összegű hitelekből olcsón felvásárolták a városkörnyéki földeket és a belvárost. ezt tényszerűen lehet igazolni. de nem gondolom, hogy ezért ma egyetlen zsidót is ki kellene rekeszteni a közéletből. de ez mondjuk árnyalja, hogy miért volt zsidóellenesség. 16. századi debrecenben is voltak választott esküdtek (jurátus) és fogadott ügyvédek (pro-kurátorok, vagy prókátorok) és a reformáció idején a kollégiumban tanítottak héberül is. miért vált a a magyar vidék zsidóellenessé? jelzem a zsidóságnak hagyományosan a városi reformátussággal volt a legjobb a viszonya. ez egy folyamat. amiből filoszemita propaganda részeket emel ki. és a filoszemitákkal szemben állókat is meg kellene hallgatni. az eseményeket tényszerűen feltárni. de ez történészi munka.

nekem az a határozott véleményem, hogy annak ellenére, hogy ezek a kérdések a köznépet foglalkoztatják, a stop soros kampány erősítette fel, de ezen túl kellene lendülni. mert az ellenérzéseket erősíti fel. és azt teszteltem, hogy lehet-e olyan vitát folytatni, amiben a racionalitás és az ellenérzések keverednek. képesek-e ezeket szétválasztani általában az emberek. és azt tapasztaltam, hogy nem. és a politikusok éppen ezeket használják ki. és azzal megosztják a társadalmat.

a parlament előtt nem "a" diákok" tüntetnek. hanem egyes diákok. nem "a" zsidók okozták trianont, hanem egyes zsidók valóban fel akarták számolni a történelmi magyarországot. ahogyan a mai napig célja egyeseknek az, hogy kárpát-medence népei ne alkothassanak semmiféle gazdasági, kulturális egységet. de vannak zsidók olyan hazafias zsidók is, akik éppen ezt forszírozzák. vallási-kisebbségi kérdéseken túl is van közélet. a többséggel kapcsolatos politikai programja egyik pártnak sincsen. a kormány a saját familiárisainak készíti elő a pályázatokat. és ezekhez korlátozott számban lehet csatlakozni. illetve vannak a termelő multikat támogató munkahelyteremtő beruházások. a héten utaltak ki 10,6 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást a continental számára. a debreceni üzemet egy brnoi magánegyetemen végzett üzletember fogja vezeti. nem mérnököt neveznek ki, mert az esetleg önállósítaná a gyáregységet. ügyes üzletember 10,6 milliárd forintot le is nyúlt a magyar államtól. 450 új munkahelyért cserébe. ebből az extrával támogatva fog munkaerőt toborozni. ez tovább emeli munkaerő piaci keresletet, növeli majd a reálbéreket. a gdp növekedést. a tisztességes versenyt a nyugat régen felszámolta. a deutsche telekom a beruházási összértékének 50%-át nyúlta le az államtól vissza nem térítendő támogatásokért cserébe. debrecenben ők viszik a prímet európából. de még van egy amerikai cég, amelyik arányaiban ennél is több állami támogatást kapott. a kormány programja lényegében egy eseti kézi vezérlés a gazdaságban, a kultúrában, a társadalomban általában. de az ellenzéki pártok sem rendelkeznek egyébbel.

2018.02.24. 20:36:53

@neoteny:
nem kell a többségnek részt venni ahhoz, hogy népszavazás érvényes legyen. elég érdekes javaslat.

az 500 főnél kisebb települések több forráshoz jutnának. felteszem az 500 főnél nagyobb települések kárára. de hogy mennyivel többet azt konkrétan nem tudjuk.

az, hogy a tanárok legfeljebb heti 20×45 percet taníthatnak megint csak érdekes. tekintve, hogy reál tárgyakban tanárhiány általános iskolában és középiskolában is.

az, hogy 12 év múlva gyügyén nem lehetne belső égésű motorokat forgalomba helyezne megint elég érdekes javaslat.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 20:39:21

@444:

"nagy összegű hitelekből olcsón felvásárolták a városkörnyéki földeket és a belvárost"

Ha meg nem vásárolták volna fel, akkor az lett volna a baj: hogy hagyják a magyart megdögleni amikor van pénzük rogyásig.

A kocsma népének csak az megfelelő, ha adakoznak nekik; nettó adófogyasztók akarnak lenni. Azokat pedig akik ezt az ötletet nem támogatják magyargyűlölőknek és nem-magyaroknak címkézik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 20:39:52

@444:

Vagyis nem igaz az az állításod, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

2018.02.24. 20:49:47

@neoteny:
pesten egyesek azt mondják, hogy ők nem akarnak a magyar nemzethez tartozni. ők nevezik magukat liberálisnak. és őket zsidózzák le. de ezek az emberek nagyrészt nem liberálisok és nem is zsidók abban az értelemben, hogy nem ismerik zsidó kultúrát, a nyelvet, a vallást. és nem demokraták. ha történetesen nem őket választják, akkor fasizmust kiáltanak. a legkevésbé filantrópok. ha soros györgy önzetlenül adakozna, akkor ünnepelt sztár lenne.

2018.02.24. 20:50:22

@neoteny:
lényegében semmit se tudunk meg.

Janossz 2018.02.24. 20:51:06

@444: " nekem az a határozott véleményem "
Ez most hogy értendő? Liberális mezben, vagy meztelen, troll?
A szerepjáték mely játékosa vagy épp?
Lehet veled normálisan beszélni, bohóc?
Mások programját varjúzod itt, mikor a tiéidre kérdeznek, idetojsz ezer karaktert valami egész másról.
Ócska vagy nagyon.

2018.02.24. 21:01:20

ron werber, szél bernadett és róna péter korszakváltásról bugyognak. és az lmp 8 éve kapja a parlamenti támogatást. az szdsz szétesése után gründolt, a "liberális" sajtó által sztárolt pártról van szó. kuncze maci után szél berni és gémesi gyuri bácsi párosából lesz a korszakváltás. a fidesz azt mondja, hogy folytatja a kézi vezérlésű politikát. a többi párt is ugyanezt tenné. a nyilvánosságnak szánt programjaikból ez derül ki. és van egy ígéret, hogy nem ők majd nem lopnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 21:02:55

@444:

"pesten egyesek azt mondják, hogy ők nem akarnak a magyar nemzethez tartozni."

Helyesen: ezt a narratívát te próbálod meg eladni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 21:06:57

@444:

"lényegében semmit se tudunk meg."

Helyesen: te semmit nem tudsz meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 21:10:13

@444:

"a fidesz azt mondja, hogy folytatja a kézi vezérlésű politikát. a többi párt is ugyanezt tenné. a nyilvánosságnak szánt programjaikból ez derül ki."

Hol van a Fidesz-KDNP koalíció nyilvánosságnak szánt programja?

2018.02.24. 21:25:59

@neoteny:
a kormánypárt programja az, hogy folytatják. nincsenek előre meghatározott elvek hanem napi szinten döntenek hatalmi szóval az ellentmondást nem, vagy alig tűrve. ezt alkotmányos többség birtokában megtehetik. de az ellenzéknek sincs konkrét elképzelése. csak nekik kevesebb a támogatottságuk. illetve várjuk meg április 8-át. aminek főpróbája a holnapi hódmezővásárhelyi időközi választás. kérdés, hogy mennyire tolerálják lázár (családi/baráti) vadászkastélyát.

2018.02.24. 21:27:02

@neoteny:
az lmp programjából ezen túl mi az, ami konkrétum?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 21:28:15

@444:

Vagyis nem igaz az az állításod, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.24. 21:30:46

@444:

"a kormánypárt programja az, hogy folytatják. nincsenek előre meghatározott elvek hanem napi szinten döntenek hatalmi szóval az ellentmondást nem, vagy alig tűrve."

Vagyis nincs a nyilvánosságnak szánt programjuk -- ami hiányát te rendszeresen számonkérted az ellenzéki pártoktól, amikor pedig linkelésre kerültek azok, akkor kifejtetted azt a véleményedet, hogy azok "lényegében semmit" sem tartalmaznak.

2018.02.24. 23:11:42

@neoteny:
az lmp karikatúrája a fideszről.
varosikurir.hu/wp-content/uploads/2018/01/26239665_10155539177242013_5834651406604570906_n-768x768.png

ez az mszp programja.
mszp.hu/static/img/site/determined/mszp_2017_kampany_valasztasi_program_A4_nezo.pdf

konkrét (számszerű) ígéretek szinte mind szociális jellegűek. a kiadások mellett a forrás sehol sincs megjelölve.
-- Az önkormányzati köztisztviselők, a közoktatásban, a felsőoktatásban, a közművelődésben dolgozók bérét átlagosan 35 százalékkal emeljük.
-- Nem kereshet senki kevesebbet nettó 100 ezer forintnál.
-- A nyugdíjjárulék felső korlátját 700 ezer forintban állapítjuk meg. Az e feletti jövedelemhányadra a megszűnő nyugdíjjárulékkal azonos, 10 százalékos, az 1 millió forint
jövedelem feletti jövedelemrészre 20 százalékos szolidaritási hozzájárulást vetünk ki.
-- 5 százalékra csökkentjük minden alapvető élelmiszer ÁFA terhét.
-- A munkanélküli támogatás jogosultsági idejét 9 hónapra növeljük, összegét az első hat hónapra a korábbi kereset 80 százalékára emeljük a jelenlegi 60 százalékról.
-- A pedagógusok bérének alapja a minimálbér lesz, így bérük átlagosan 35 százalékkal nő.
-- A hallgatói ösztöndíjakat 33 százalékkal emeljük.
-- 57 ezer forintra emeljük az öregségi minimális nyugdíjat.
-- Az időskorúak járadékát 50 százalékkal megemeljük.
-- minden magyar állampolgár a bejelentett lakcímén havonként egy 1 m3 ivóvizet jelképes áron, havi 15 m3 földgázt és 30 kWh áramot a mai ár feléért kaphat majd meg.
-- A gyermeket várók a 6. hónapban egy 60 ezer forintos, majd a gyermek születése után egy újabb 60 ezer forintos támogatásban részesülnek.
-- 50 százalékkal emeljük a családi pótlék összegét, garantáljuk reálértékének megőrzését.

ezen túl:
-- Végleg beszüntetjük a letelepedési kötvények árusítását, a forgalmazó cégekre 75 százalékos offshore adót vetünk ki.

konkrét (számszerű) ígéret még:
-- Visszaállítjuk a tankötelezettség korhatárát 18 évre.
-- Bevezetjük a 9 évfolyamos iskolai alapképzést úgy, hogy az alapkészségek elsajátítására
és megerősítésére (írás, olvasás, számolás, szövegértés, digitális alapismeretek)
szolgáló alsó tagozat 5 éves lesz.

2018.02.24. 23:39:16

@neoteny:
a jobbik programja. számszerű ígéreteket lényegében ez sem tartalmaz.
www.jobbik.hu/sites/default/files/kepek/magyar_szivvel_jozan_esszel_tiszta_kezzel.pdf
ez a dk. hasonló.
www.dkp.hu/DK_valasztasi_programja.pdf
és ez a momentum programja.
program.momentum.hu/static/pdfs/momentum-program-2018.pdf
néhány tételt azonban kihúznának a 2018-as költségvetésből.
cdn.blog.hu/mo/momentum/tab1.png
de ők sem jutnak el odáig, hogy 2019-es költségvetést nagyvonalúan előre megtervezzék illetve azt közzétegyék. lényegében az összes párt leginkább csak ígérget. oké. a rendszerváltás óta mindegyik ezt csinálta. leszámítva a fideszt. ők azt mondják: folytatjuk. április 8-án meglátjuk, hogy ezekből melyik tetszik a népnek.

az érzelmi alapú politizálás csúcsra lett járatva. próbáltam bemutatni azt, ahogyan (tapasztalatom szerint) működik. na de a többi párt is az ellenérzésekre alapoz. a nyugat felsőbbrendűségének a meghirdetése is etnikai konfliktusokat gerjeszt. csak nem egy kisebbséget, hanem a többségi magyarokat alázza meg.

na, majd meglátjuk, hogy mi kerekedik ki ebből az egészből április 8-án.

2018.02.24. 23:48:21

@neoteny:
hogy teljes legyen a kép még az együtt programja.
program.egyuttpart.hu/assets/download/egyutt_program_2018.pdf
491 pontban ígérnek. mindent átláthatóvá, kiszámíthatóvá tesznek. de hol van az átlátható, kiszámítható költségvetés.

és ugye az ellenzéki pártoknak együtt kellene működni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 01:28:55

@444:

Vagyis nem igaz az az állításod, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 01:38:03

@444:

"a nyugat felsőbbrendűségének a meghirdetése is etnikai konfliktusokat gerjeszt. csak nem egy kisebbséget, hanem a többségi magyarokat alázza meg."

Szerencsére vannak még kocsmák ahol sírva vigadhatnak a megalázott többségi magyarok.

ijontichy 2018.02.25. 06:20:39

@444: "a kocsma népe azt mondja," amit egyes aljas szándékú gazemberek (pl. orbánviktor) igyekeznek a fejébe plántálni - sajnos elég sikeresen. Egyébként is a kocsmában nem a "nép" van, hanem egyes kocsmatöltelék emberek, nemdebár? :-)

"a nyugat felsőbbrendűségének" A nyugat nem felsőbbrendű (ezt a "felsőbbrendűségi" komplexust a nemzetiszocializmusod mondja), hanem sikeres. Sikeresebb, mint a "Vitya & komcsy band" vezetésű unortodox berendezkedés. A "sajátos magyar gondolkozás" meg az, amikor be akarják bizonyítani, hogy de, ők - unortodox módon - sokkal sikeresebbek. Holott a siker első lépése - például - az lenne, ha vityát optikai tuningnak vetnék alá. Bézbólütővel, hogy meg ne sántuljon ;-).

2018.02.25. 09:12:07

@neoteny:
hanem megtudjuk, hogy egy tornatanár heti 20×45 percnél többet nem taníthat. és ehhez hasonló okosságokat. 12 év múlva gyügyén már nem lehet forgalomba állítani robbanómotort. az lmp szerint így fejlődnek majd az lmp számára legfontosabb 500 fő alatti kistelepülések. és ezzel végbemegy a korszakváltás. ezek a konkrétumok. na most ez nyilván egy vicc.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 09:20:49

@444:

"hanem megtudjuk"

Vagyis nem igaz az az állításod, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

2018.02.25. 09:44:49

@ijontichy:
a nyugat gazdaságilag sikeres. azonban a nyugat és magyarország összekapcsolódása már nem eredményezett tömeges felzárkózást. a multik alkalmazotti létet, gyarmati sort kínál a többségnek. és ehhez igényel egy helytartó elitet. ők a "demokraták". velük szemben szerzett orbán kétharmadot. kérdés, hogy ezt a nyílt visszaélések mennyiben rombolják. ez a hódmezővásárhelyi időközi választáson lesz lemérhető.

2018.02.25. 10:05:13

@neoteny:
lényegében semmit. tehát ha az lmp programját lefordítjuk arra, hogy mi történik egy átlagos méretű magyar településen (mondjuk mezőtúron) vagy egy kis faluban (például gyügyén), akkor lényegében semmit se tudunk meg a "korszakváltásról" az lmp által preferált településeken. talán nem véletlen, hogy vidéken inkább a jobbik erős. azzal, hogy a helyi képviselőik az etnikai konfliktusokra fókuszálnak. ezt már nem gerjeszti tovább az elnökség. (nagyon helyesen egyébként. mert a magyar-cigány együttélésben sem az összes cigány, hanem legfeljebb néhány család a problémás. a zsidóellenesség pedig kifejezetten jobbik-zsidó barátságba ment át. mert hogy a "liberálisok" felmérték, hogy a széteső szocik mellett a jobbikra is szükségük van a kormányba kerüléshez. vona úgy gondolta, hogy így lehet kormányfő. de ez így nem tud működni. vona-schiffer kormány esetleg válthatta volna orbánt. ami ugye a török gábori konstrukció.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1884/18843/188437/18843771_6bfd340c6ce4e036f3331591b1c7739e_wm.jpg
bár felteszem török csányi embereként inkább egy erős ellenzéket akart kreálni amelyik az agráriumban féken tartja lázárt, mészárost és a jegybank élén matolcsy györgyöt.

a hódmezővásárhelyi időközi választáson se két délvidéki fejlesztési koncepció versenyez azért, hogy melyik kapjon nagyobb prioritást. az ellenzéki jelölt azt mondja, hogy ő nem lopott, és nem is fog lopni. ezzel szemben áll lázár. aki azt mondja, hogy folytatják a fejlesztéseket. és abból megszépül a plébániatemplom is túl azon, hogy épül a vadászkastély.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 10:05:46

@444:

"a multik alkalmazotti létet, gyarmati sort kínál a többségnek. [...] velük szemben szerzett orbán kétharmadot."

Orbán mit kínál a többségnek?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 10:11:36

@444:

"lényegében semmit."

Csak épp' az állításod az volt, hogy "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

ijontichy 2018.02.25. 10:15:36

@444: Hány év alatt szeretnél "eredményt" látni? Például az EU maga is gyermekbetegségben szenved - úgy hívják bürokrácia.
Ha netán szükséged lesz CT-re MRI-re, gondolj arra, hogy a nyugat nélkül kevesebb készülék lenne. Amikor pedig nincs elég személyzet kiértékelni az eredményedet, akkor arra gondolj, hogy nem szabad az országot homi félázsiaiakra bízni, mert akkor a szakemberek elhúznak a faszba. Ki szeret egy olyan országban élni, ahol a permanens, harsogó disznóröfögéstől (erős alcsúti akcentussal) még egy jót aludni sem lehet, a fizuravalót meg ellopják.
Félreértés ne essék, a nyugat nem szent. De a két szereplő közül a magyarok a hülyébbek.

2018.02.25. 10:33:41

@ijontichy:
a rendszerváltás óta eltelt egy emberöltő 20-30 év. és a tömeges felzárkózás nem ment végbe. a magyarország és a nyugat (az atlanti-transzatlanti világ összekapcsolódása) magyar szempontból nem volt sikeres. franciák megvették a magyar élelmiszeripart. a britek adhatták a legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncot. london nyert néhány olcsó mosogató kajás fiút. az amerikai demokrata balos kormányok esetén feltétlen szövetségest, jobbos kormányok esetén pedig inkább ellenségeskedés folyt, illetve folyik. és az nyilvánvaló, hogy ez a kapcsolat túl sok előnyt nem kínál.

2018.02.25. 10:43:01

@neoteny:
ezért pontosítottam, hogy lényegében semmit. van néhány konkrétum. az lmp felemelné (csaknem megduplázná) a minimál nyugdíjat. de azt már nem tudjuk meg, hogy azzal mindenféle szociális ellátás, segélyezés növekedne-e. mert most ugye az ahhoz van kötve. ha igen, akkor annak ugye komoly költségvetési vonzata van. mi lesz a fedezete.

ijontichy 2018.02.25. 10:54:33

@444: És a magyarok még így is jócskán magasabb életszínvonalon élhetnek, mint a csatlakozás nélkül. Amiért a felzárkózás nem volt (annyira) sikeres, annak főként az az oka, hogy '98-ban, az ebben a szép kapitalista világban még gyakorlatlan polgárok kormányzati pozícióba engedték azt az alakulatot, mely a Kádár-rezsim társadalmának legaljából nőtt ki; nevezetesen a legocsmányabb talpnyalók, rendszerkiszolgálók rétegéből.
Mindaddig, míg ezt a szemetet a magyar társadalom kukába nem rakja, és nem hagy fel ezzel a teljesen elhibázott mártíromság/kurucság beteges keverékével, addig Mo. egy középszar hely lesz, ahol sokaknak nem lesz jó élni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 10:57:26

@444:

"az nyilvánvaló, hogy ez a kapcsolat túl sok előnyt nem kínál"

Tekintettel arra, hogy a magyar export és az ahhoz közel álló import volumene nagyjából a GDP mértékével azonos, "ez a kapcsolat" épp' elég előnyt kínál.

Persze a te féktelen fantáziálgatásaidban egy KGST 2.0 még nagyobb gazdagságot biztosítana -- de álmainkban repülni is tudunk.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 11:09:36

@444:

"ezért pontosítottam, hogy lényegében semmit"

Azért "pontosítottál", mert megmutatásra került annak az állításodnak a hamissága, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

Ismét a motte & bailey technikát alkalmaztad: tettél egy brutálisan idióta állítást, aztán amikor az védhetetlenné vált, akkor "pontosítva" visszavonultál egy látszólag védhetőbb álláspontba: hogy "lényegében semmit nem tudunk meg". De ez is csak posztmodernista bullshit: bármelyik pártprogramra mondhatod azt, hogy az nem tartalmaz "lényegében semmit".

2018.02.25. 11:52:47

@neoteny:
a világias politikában a fogalmakat aligha lehet abszolutizálni. általános érvényű állításokat nem nagyon lehet tenni, legfeljebb csak tagadni. ez a kijelentés is vagy igaz, vagy nem. mert lehet, hogy mégis csak vannak végső igazságok a filozófiában. ki tudja?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 11:56:11

@444:

"általános érvényű állításokat nem nagyon lehet tenni"

Ez nem akadályozott meg téged abban, hogy azt állítsad, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

2018.02.25. 12:05:08

@neoteny:
értsd: lényegében semmit. ahhoz képest, hogy róna péter, széll bernadett és ron weber korszakváltásról bugyognak. amit gémesi györggyel hajtanak végre. nem sokat tudunk meg arról, hogy az mi is lenne valójában.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 12:07:19

@444:

"értsd: lényegében semmit."

De te nem ezt az állítást tetted, hanem azt, hogy "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

"ezért pontosítottam, hogy lényegében semmit"

Azért "pontosítottál", mert megmutatásra került annak az állításodnak a hamissága, miszerint "de semmit se tudunk meg arról, hogy vajon mi történne ha az lmp esetlegesen választást nyerne."

Ismét a motte & bailey technikát alkalmaztad: tettél egy brutálisan idióta állítást, aztán amikor az védhetetlenné vált, akkor "pontosítva" visszavonultál egy látszólag védhetőbb álláspontba: hogy "lényegében semmit nem tudunk meg". De ez is csak posztmodernista bullshit: bármelyik pártprogramra mondhatod azt, hogy az nem tartalmaz "lényegében semmit".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 12:25:06

@444:

"oké."

No akkor ezt meg is beszéltük; haladhatunk tovább:

"a multik alkalmazotti létet, gyarmati sort kínál a többségnek. [...] velük szemben szerzett orbán kétharmadot."

Orbán mit kínál a többségnek?

2018.02.25. 14:45:25

@neoteny:
azt, hogy folytatják a kézi vezérelt politikát a gazdaságban és a kultúrában. hódmezővásárhelyi időközin kiderül, hogy a köznép mennyiben tolerálja a lázár vadászkastélyát. elég lesz-e, hogy felújítják a plébánia templomot.

2018.02.25. 15:00:00

@neoteny:
orbán kormány átutalt 10,6 millárdot a continental számára 450 új munkahelyért. nyíregyházán a múlt hónapban 2 milliárdot kerestek. 200 új munkahelyért cserébe.

a beruházás tartósságáról, komolyságáról sokat elmond, hogy az új debreceni gyárigazgató milyen végzettségű.

A) tapasztalt német vezető autóipari mérnök
B) fiatal cseh média-kommunikáció szakos

tippeld meg, hogy melyik.

2018.02.25. 15:18:10

@neoteny:
szóval ez a pénzszórás most arra jó, hogy a fidesz elmondja, hogy munkahelyeket teremtett. a continental igazgatótanácsában pezsgőt bontanak. és oszthatják bónuszokat.
dehir.hu/upload/images/galeria/2586/1802221-continental-pl-mj_57.jpg
a szakmunkás reálbérek emelkednek. egyre nehezebb lesz melóst találni. de nem ez a polgárosodás. ez nem arról szól, hogy tömegével megjelennek az alulról jövő vállalkozások és az államtól függetlenül felépülnek a városok, városhálózatok.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 18:06:08

@444:

"a fidesz elmondja, hogy munkahelyeket teremtett"

De nem a többségnek.

2018.02.25. 18:40:41

@neoteny:
de a munkaerőpiaci keresletet élénkíti. és ez a többség számára béremelkedést eredményez. szijjártó péterék úgy gondolják, hogy ezzel bővülnek a beruházások, bővül fogyasztás. és a gazdaság felpörög. ezzel csak az a probléma, hogy a keresletélénkítő politika egyszer lecseng. ha ezt ellensúlyozza a külső konjunktúra, mert úgy jön ki a lépés, akkor ez a politika sikeres. de ha éppen akkor jön a nagy recesszió amikor az új munkahelyek teremtésére elfogy az olcsó pénz, akkor az problémás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 19:01:01

@444:

"de a munkaerőpiaci keresletet élénkíti."

Úgy érted a multik (is) élénkítik a munkaerőpiaci keresletet. A Fidesz csak úgy tudja élénkíteni a munkaerőpiaci keresletet, hogy állami alkalmazottakat (bürokratákat) vesz fel.

2018.02.25. 21:04:51

@neoteny:
és úgy is, hogy támogatja a multik beruházását.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 21:09:31

@444:

Nem; a multik akkor is beruháznának, ha nem kapnának támogatást.

A Fidesz csak úgy tudja élénkíteni a munkaerőpiaci keresletet, hogy állami alkalmazottakat (bürokratákat) vesz fel.

2018.02.25. 21:42:51

@neoteny:
2016-ban a fag a beruházás összértékének 17%-át kapta meg vissza nem térítendő állami támogatásként. 2017-ben a thyssenkrupp, a diehl aircabin, a krones és idén continental 34-35%-ot. a deutsche telekom (kisebb) beruházásának 50%-át fizette a magyar állam. ez csak debrecen. német cégek. az epam 1.9 milliárd forintos beruházáshoz kapott 1.3 milliárd forint támogatást. a fehéroroszok ügyes üzletemberek.

2018.02.25. 21:47:41

@neoteny:
ebben a ciklusban a debreceni külföldi tulajdonú ipari beruházásoknál a vissza nem térítendő állami támogatás átlagos mértéke a beruházás összértékének 27%-a. és ez munkahelyenként 8.5 millió forintot jelent. az idén kötött szerződésben 23.6 millió forintot. a thyssenkrupp csavarrugó gyára munkásonként 15.2 millió forint vissza nem térítendő állami támogatást kapott. mégis csak ösztönözte a tulajdonosokat, hogy beruházzanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.25. 21:54:20

@444:

"mégis csak ösztönözte a tulajdonosokat, hogy beruházzanak."

Azt még nem mutattad meg, hogy ezen államhatalmi ösztönzések nélkül nem beruháztak volna a tulajdonosok.

De egyébként is: ezek az ösztönzések/beruházások a többségi nettó adófizetők jövedelmét csökkentették, hiszen tőlük vette el az államhatalom erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) azokat a javakat (praktikusan pénzt) amikkel ösztönözte/támogatta egy hangsúlyos kisebbség munkahelyhez jutását.

Vagyis Orbán és a Fidesz azt "kínálta" a többségnek, hogy fizethetnek egy kisebbség munkalehetőségeiért (már amilyen mértékben az ösztönzések/támogatások "teremtették" azokat a munkahelyeket).

2018.02.26. 01:06:30

@neoteny:
a contiental gyárat egy cseh-morva fogja vezetni. ha mondjuk a szlovák államkincstár fizeti ki a beruházás összköltségének 1/3-át, akkor valószínűleg inkább menne trencsénre vagy zsolnára. ficóék is kifizettek egy rakás pénzt azért, hogy oda menjen a jaguar, a kia, a volkswagen és a peugeot. és a magyarok is. ebből a pénzből a magyar és a cseh-morva szlovák kormány már megoldhatták volna, hogy a tátra teherautó húzza a mátra pótkocsit. rába és zetor szántsa a kisalföldet. és hiteleket nyújtanak alacsony adók mellett. és nem egyedileg kiosztott vissza nem térítendő támogatást.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.26. 01:19:53

@444:

"és nem egyedileg kiosztott vissza nem térítendő támogatást."

Erről van szó: Orbán azt kinálja a nettó adófizető többségnek, hogy támogathatják egy hangsúlyos kisebbség munkahelyhez jutását.

2018.02.26. 09:17:22

@neoteny:
ez a politika a helyi fidesz vezető ismerősömnek sem tetszik. úgy fogalmaz, hogy ez a politika egy "ipari káoszt" teremt. mert hogy a kormányzati döntések esetlegesek. de ettől ez a politika még hozza a gazdasági növekedést. csakhogy a magyar gazdaság a nemzetközi környezettől még erősebben függ. igaz, hogy ezek a vállalatok is függnek a magyar államtól. mert hogy a munkahelyeket egy ideig legalább is fenn kell tartaniuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.26. 09:37:24

@444:

"de ettől ez a politika még hozza a gazdasági növekedést."

Helyesen: ez a politika hozza a gazdasági növekedést azon kevesek számára, akiknek munkahelyek "teremtődnek". De a nettó adófizetők számára, akiknek az államhatalom által erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonított javaikból (praktikusan pénzükből) történnek az ösztönzések/támogatások, ez a politika gazdasági csökkenést hoz: szegényebbekké válnak ezen ösztönzések/támogatások összegével.

screpes 2018.02.26. 10:00:00

@444:

Igen, valamenyire új felállás adódik, (ápr 8-tól.), lehet csak az, hogy a változatlanságra kell berendezkedni. Nem berzenkedni, hanem berendezkedni.
Te úgy állítod, és úgy beszélsz, hogy ez az egyfelé, egyféle döntés kvázi valamyiféle megoldás, kimenet lehetne. Mintegy megnyugtató..
Hát, szerintem aligha. Akár így, akár úgy, a következő lépés nem a nyugvás lesz.
Az, hogy a racionális mondandóba keveredik az ellenérzés, (érzemi alapú "tervezés"), iszonyatos közhely, annak átfogalmazása, hogy érzelmek színezik a vélemyénalkotást és kapcsolattartást,
Hát persze..
De méginkább még valami, mégpedig az érdekek struktúrálják, alaposan. A közéletet is és a "racionális mondandókat" is , megfogalmazott és elhallgatott érdekek. Egyéni is, csoportérdek is, amik közt aztán ember legyen a talpán, a ki rendet vág.
Nem is történik ez meg, olyan módon, ahogyan te szeretnéd ill elvárnád, Ezért végülis erőszakos megolásokban hiszel, rangrejtve azokat preferálod ( szerencsére hatalmad nincs hozzá).
hatalom helyett követed a hatalom által manapság diktált módozatokat, annak perifériáján rángatódzol. Vita tárgya, hogy ez az orbáni módszer mennyiben tekinthető erőszakosnak, diktatórikusnak.
Lehet annak nevezni, de ha nem nevezed annak, az nem változtat semmit a léynegen: van e móddja kisebbségeknek, vagy akár többségeknek (!), hogy alakítson kollektív sorsán?
És én itt már elszakadnék attól, hogy ezt egy tételben, április 8-hoz kössem, hiszen MÁSKOR is kell tudni alakítania, nem csupán négyévente, agyonmanipulálva, megtésvesztve, propagandák által migráncsos fenyegetttségben.
-
----

---------

2018.02.26. 10:16:26

@screpes:
álljon össze az ellenzék. felőlem nyerhetnek is. de az nem jelenti azt, hogy ezek után kormányozni tudnának. hanem azt, hogy folytatódik a vallásháború. és akkor is ha orbánék győznek. egy politikai patthelyzet is adódhat. ezt majd április 8-án eldől.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.26. 10:21:12

@444:

"nem jelenti azt, hogy ezek után kormányozni tudnának. hanem azt, hogy folytatódik a vallásháború."

Amitől te kislányos baloldali módon rettegsz (persze a népfőiskolás mezbe bújva).

Magyarulaszlo 2018.03.26. 08:44:25

Igen, le tudja.

De ehhez az kellett, hogy Orbán elhiggye magáról, hogy félisten és ezáltal teljesen elszakadjon a való világtól.
süti beállítások módosítása