1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.21. 21:30 HaFr

Felirati ellenzék

Képtalálat a következőre: „revolution and consolidation”

Széky János, féltucatból az egyik polgári esszéistánk-publicistánk, az ünnepi ÉS-ben megjelent (ötből) négy és félcsillagos vezércikkében -- a csillagokat mindjárt igyekszem megindokolni -- azt írja, hogy az ellenzéki politikusaink beleragadtak "a képzetbe, hogy Orbánt olyan játszmában lehet csak legyőzni, amelynek a szabályait ő jelöli meg." Nem mondhattam volna másként magam sem. Az, hogy az ellenzék elfogadja a játszma szabályait, nem elsősorban az alkotmányosságra vagy a politikai rendszerre vonatkozik ("centrális erőtér", választási szabályok), hanem a politika éthoszára, az értelmére, küldetésére, a jelentésére. Ti. nem állítanak szembe az orbáni világgal egy markáns alternatív erkölcsi -- akár polgári, mint a cikkben citált Donald Tusk, akár más jövőképes -- szemléletet. (Ennek jele volt a Jobbik és a baloldali pártok felmerült összefogása is, ami már az én hozzáadásom a témához. Az ellenzéki politika kimerül a technikai bravúrok igényében és a bénaságok/hitszegések tényében, de szemben Orbánnal, aki legalább a saját választói felé felkínálja a politika erkölcsi értelmét, addig az ellenfelei se egymás között, se a választóik felé nem tudnak másként, mint a pártokrácia nyelvén beszélni.)

Az alternatív jelentésadás, ha sikeres akar lenni, nem merülhet ki a fennálló bírálatában. (Ezért az ellenzéki politika, amely kimerül ebben, még csak nem is antiorbánizmus -- hiszen nem ad pozitív alternatívát --, csak amolyan unorbánizmus.) Az a bírálat, amely nem egy alternatív -- tágabban erkölcsi, a jó világra/rendre vonatkozó, ugyanakkor az érvényesség reális igényét támasztó  -- szemlélet alapján áll, nem bírálat, hanem petíció, mert nem tűzi ki célul a politikai világ átalakítását. És valóban, az ellenzékünk mintha folyamatosan feliratban és petíciókban levelezne (vö. cirkuszol) a főhatalommal. Nem pusztán politikai, hanem erkölcsi-világnézeti hatalomként fogadja el azzal, hogy nem tud alternatív világot emelni mellé és vele szemben -- ami a történelemben valamelyest járatos olvasónak a rendek és az uralkodó viszonyát idézheti, amely nem egyszerűen politikai, hanem definíciós képlet volt.

Ebben a posztban -- egyszersmind megindokolva az egyébként kiváló Széky-cikkel szembeni hangsúlybeli bírálatomat is -- még azt szeretném világosabbá tenni, amit ő a cikk utolsó bekezdésében az én ízlésem szerint elnagyolt: nem volt ilyen éthosza, jelentése a 2010 előtti világunknak sem, ami éppen a legfontosabb kérdésben a rendszerváltók -- nem tudok másként fogalmazni -- alapvető ignoranciájára, a magyar történettudomány, a nemzetismeret és a rendszerváltás-tudomány (tranzitológia) gyakorlati kudarcára vall. A rendszerváltás körüli felszabadulás érzése az elméleti felkészületlenség és a praktikus együttműködésképtelenség okán sosem vezetett el a konszolidált polgári, liberális, akármilyen, de európai közösségi éthoszig, amely -- legalább utólag -- a rendszerváltás közös szemléletét jelenthette volna. 1989 óta sincs politikai közösség ebben az országban, ahogy előtte sem volt, ezért is nehéz most Orbánnal felvenni a versenyt, aki éppen ezt a közösséget akarja létrehozni és nem kizárt, hogy sikerül is neki -- elsősorban innen a meggyőződés a köreiben, hogy már csak egy ciklus kell ahhoz, hogy visszafordíthatatlanok legyenek a változások. (Másodsorban persze az óriási informális hatalmuk fogja ezt a visszafordíthatatlanságot okozni: hogy a privatizált vagyonok révén a fideszes családok szabályosan beleeszik magukat tízmillió magyar mindennapjaiba és válnak ebben fizetett szolgáltatókká, szabályozókká és erkölcsi mércévé, ami az államirányításban bekövetkező valószínűtlen változásnak is ellent tud majd tartani.)

Ezért van félreértésben folyamatosan Kis János, aki a szintén most megjelent Narancs-számban n+1-edszer adja elő az orbánizmus moralizáló, a legjobb esetben is univerzalista bírálatát a politika olyan technicizáló-akontextuális felfogásában -- ti. ahogy korábban adottnak vette a liberális demokrácia és a semleges állam csak konstrukcióként létező erkölcsi rendjét, ma ugyanúgy adottnak veszi a már érvénytelenített erkölcsi rendjét, és ebből bírálja az orbánizmust --, amelynek sok köze lehet ahhoz, hogy a liberális (valójában progresszivista) oldal már harminc éve súlyos tévedésben van a saját politikai filozófiájának hasznosságát, Európát és a demokrácia hazai importját illetően. Amikor azt hitték magukról, a Nyugatot képviselik, annak legföljebb a hatvanas évek óta ismert rendszerkritikus felfogását sajátították el, a rendszerkritikai szemüvegen értelmezve magát a rendszert (az éthoszt), amelyet így sosem értettek meg valójában, ideértve, hogy nem értették az érvényességi feltételeit. "Európának" nálunk sosem volt képviselete, nem csoda, hogy ma sincs se értelmiségi, se politikai erő, amely értőn tudná védeni a hazai kontextusban. A progresszivista oldalnak most annál is nehezebb, hogy ami egykor evidens éthosz volt, az ma defenzívában van a Nyugaton is, noha szemben azzal, ahogy a putyinista propagandát átvevő kormányzatok beállítják, ez messze nem a hanyatlás, hanem inkább az átalakulás jele. Ebben a "káoszban" egy tehetséges vezető meg fogja sejteni a jövőt és elő fog állni a Széky és általam hiányolt alternatív szemlélettel Magyarországon is, Magyarországra szabva. De ezt a vezetőt még nem ismerjük.

164 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3213517077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lavinia Pinkerton 2017.12.21. 22:09:16

Én nem csodálkozom, hogy nem tudnak másként szólni az emberekhez az ellenzékiek, mint ahogy otthon beszélgetnének a családjukkal, barátaikkal.
Egyikük sem képzeli magát istennek, vallási vezetőnek, mint Orbán.
Ezek normális lelkű emberek, akik normálisan szólnak, ahogy szoktak.
Nem írja meg nekik senki a beszédüket, nem őrzik őket páncélosok és helikopterek.
Ettől a közönség kineveti őket, mert amatőrök a profi néphülytőkhöz képest, és védtelenek a kinevetőkkel szemben is.
Én pont szeretem ezt bennük. Nekem nem kell egy újabb laposhomlokú, hogy legyőzze a világot a fenyegető ujjával.
Ha ezt a diktátort tényleg le kell taszítani, azt nem hétköznapi emberek fogják megtenni a mondókájukkal, bármennyire is új világot tárnának elénk.
Ennek a népnek különben sem kell új világ.
Többségben vannak a nyócosztályosok, akiknek elég egy jó kis hecc, hogy jól szórakozzanak a politikán.
Másra nincs igény.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.21. 22:22:41

A ballibek tombolnak. Képtelenek megérteni, hogy a nép nem akarja őket. Szerintük ez képtelenség, hiszen nekik van mindig igazuk.

Érdekes, a liberálisok ezt az általuk egyénként elvetett marxizmustól vették át.

tomboló ballib 2017.12.21. 22:51:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: a nép nem akar minket, bele is dögölhetnek felőlem a pocsolyájukba. felőlem annyit acsarkodnak egymással meg dügöngenek amennyi tetszik

én meg az első adandó alkalommal el is húzok egy olyan helyre, ahol az emberek szeretnének egy jobb jövőben élni, békében

és akkor majd jól telibeszarom a te fajtádat aki az égbe magasztalja a saját agyát csak hogy ne kelljen szebmenéznie a valósággal

felőlem ki is pusztulhattok mind egy szálig, úgyse akartok létezni, csak képzelegni

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.21. 22:54:52

@tomboló ballib:

A jobb jövőhöz antiliberális ellenállás kell, a gazdasági szuverenitás visszaszerzése, s merész baloldali politika.

Te meg menj, nem tartoztatunk...

tomboló ballib 2017.12.21. 23:07:26

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: vonulj csak vissza a barlangodba, az ostoba ősember társaidhoz, takard el a szemedet meg fogd be a füledet, és mondogasd magadnak hogy nincs fejlődés nincs fejlődés nincs civilizáció nincs tecnhológia amíg el nem hiszed

és akkor folytathatjátok egymás kupánvágását a bunkósbottal ameddig akarjátok

ez a te antiliberáls ellenállásod

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.21. 23:28:58

@tomboló ballib:

Látom, előre tombolsz gazdáid jövé évi történelmi vereságe miatt... Ez van, törődj bele, a nép nem akar ballib országrontást...

tomboló ballib 2017.12.21. 23:46:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: ballib osrzágrontást? a nép országot sem akar, inkább úgy döntöttek hogy visszamennek a történelem előtti időbe

inkább zabálnak sarat csak ne kelljen megerőltetniük magukat és valami civilizált együttműködést mutatniuk. meg főleg ne kelljen jogállamban élniük mer ott nem lehet a legyőzőtt törzs asszonyait mindet végigerőszaolni

lehet hogy ez neked meglepő de nem mindenki így akar élni, én inkább válastom a 21 századot

2017.12.21. 23:48:11

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"a nép nem akar ballib országrontást..." - csak annyira, amennyire ballib-jobblib országokba vándorol szinte mindenki, aki teheti.

"Képtelenek megérteni, hogy a nép nem akarja őket. " - ez ugyanúgy elmondható a magadfajta putyinista-marxista kommerekről is.

Lexa56 2017.12.22. 05:29:16

Sajnos továbbra sem hiszem, hogy a mélységes cinizmus és erkölcstelenség alkalmas alap lenne arra, hogy a politika erkölcsi alapjait hirdesse valaki, mint Orbán.

Lavinia Pinkerton 2017.12.22. 05:42:59

Ez a fidesz kiválasztott fajnak képzeli magát.

index.hu/i2/#bloghu/b1/2017/12/21/gajdics_otto_azt_orditotta_meszaros_lorinc_tevejeben_hogy_fideszeseket_biralni_rasszizmus

Gajdics azt gajdolta, hogy ők fideszfajúak, egy bírálhatatlan faj.

Rászistákok báncsák szígeny felcsútnépét.

Lexa56 2017.12.22. 05:57:04

Inkább maradok azok közösségének a tagja, akik "A kik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek."

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 06:16:39

@tomboló ballib:

Fordítva. A nép nem akar individualista, atomizált, liberális önkényuralmdat, ahol a kulákság dolgoztatja a kiembereket, hanem bivalyerős, gondoskodó államot, ahol le van törve ugyanezen izgága kulákság szarva.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 06:17:21

@feher.b:

""a nép nem akar ballib országrontást..." - csak annyira, amennyire ballib-jobblib országokba vándorol szinte mindenki, aki teheti."

Mert ott több a pénz.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.12.22. 06:22:57

HaFr: "Ebben a "káoszban" egy tehetséges vezető meg fogja sejteni a jövőt és elő fog állni a Széky és általam hiányolt alternatív szemlélettel Magyarországon is, Magyarországra szabva. De ezt a vezetőt még nem ismerjük."

Várjuk a Messiást....nem fog eljönni....a zsidók is már rég várnak rá.

Lavinia Pinkerton 2017.12.22. 06:48:45

@Fuxos (ex bömis):

Egy olyan embert várnak, aki nem tiszteli őket.

Hogy végre valaki úgy bánjon velük, mint a barbár szervezett bűnözők fajtatiszta hordájával.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.22. 07:44:32

@Fuxos (ex bömis): a "nemzeti" oldalnak már eljött a "messiás", de fogalmazzunk inkább úgy, hogy egy vezetőre van szükség, tehát nem karácsonykergelyre stb

Lavinia Pinkerton 2017.12.22. 07:58:28

@HaFr: Egy olyan vezetőre, akit a mindenhol ólálkodó tettrekész fideszhorda nem végez ki.
Aki megtalálja a módját a médiamegjelenésnek, vagyis nem függ a jelenléte, vagy életbenmaradása a fideszhordától,
akinek nincsenek elfogható családtagjai és őt sem lehet börtönbe vetni.
Aki nem ül be a rendőrautójukba, hogy öngyilkos legyen, nem esik le a székről az őrszobán, nem fekszik a sinekre a tüntetés után és nem ejti le a létrát választások előtti este.
Szóval egy éteri lény kéne.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 08:09:10

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Mert ott több a pénz."

Helyesen: mert ott több a jószág (a pénzt a hajára kenheti az ember ha nem lehet mit vásárolni vele, ld. a magyar pengő mai napig világbajnok hiperinflációját 1946-ban).

Az igazán érdekes kérdés pedig az, hogy ott miért több a jószág.

Lavinia Pinkerton 2017.12.22. 08:18:03

@neoteny: Azért az is érdekes kérdés, hogy azok, akik idehaza nemzettesben tudnak csak létezni vallási vonzódással a nemzetvezetőjükhöz,
kimennek nyugatra jól élni, és ahogy mondják, nem akarnak magyart látni többet az életben.
Szóval mégsem annyira imádják a nemzettesttel együttpárolgást, ahogy idehaza álltják.
Csak a pénz kell. Idehaza is csak a pénzért járnak össze fideszkedni.
Ingyen... köpnének egymásra, ahogy nyugaton is teszik.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 09:05:46

@neoteny:

Igen, valóban ez az igazi kérdés. S a liberálisok ezért is rettegnek ettől a kérdéstől.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 09:22:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

A kérdéstől nem retteghetnek, legfeljebb a választól. Ami neked nincs, így hát tőled a legkevésbé lehet rettegni.

Janossz 2017.12.22. 09:44:21

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"S a liberálisok ezért is rettegnek ettől a kérdéstől."
Ha a ruszki gazdaság amúgy sem túl fényes teljesítményéből kivonod a nyersanyag-energiahordozó exportjukat, máris megkapod az illiberális gazdaságpolitika nagyszerű potenciálját.
Akkor kinek is van oka félni, mitől is?
Remélem, még megélem, mikor ezek a szerencselovagok a bezuhant olajárral küzdenek a betevőért Dubaitól Vlagyivosztokig.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 10:20:18

@neoteny:

Rettegnek a kérdéstől, mert a válasz nem igazolja őket.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 10:20:57

@Janossz:

Oroszország szegényebb a nyugatnál, de ezt tagadja bárki is?

Janossz 2017.12.22. 10:23:53

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ez tény. Miként az is, hogy valós teljesítményük alapján még annál is sokkal szegényebbek lennének.
Kivéve persze az ottani Lőrincéket.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 10:24:34

@Janossz:

Nem volt lehetőségük lerabolni a fél világot, ez a nagy helyzet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 10:27:54

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Rettegnek a kérdéstől, mert a válasz nem igazolja őket."

A kérdéstől nem retteghetnek, legfeljebb a választól. Ami neked nincs, így hát tőled a legkevésbé lehet rettegni.

Edward Görög 2017.12.22. 10:38:40

Idézném a ballibák fároszát, az öszödi böszme programját, mégpedig a hivatalos pártsajtóból:

"Le kell verni a jobboldalt. Az én feladatom az, hogy ennek a politikai versengésnek irányt adjak, feladatokat szabjak, és azokat számon is kérjem, s ezt meg is teszem hezitálás nélkül."
(Népszabadság, 2004. február 9.)

Jellemző ilyenkor a ballibák értetlensége.
Pedig elő lehet venni a tükröt,s jó mélyen belenézni.Kinek a hibájából került hatalomra Orbán 2/3-os többséggel??
És hogyan fordulhat úgy még mindig, 2017-2018 derekán, hogy bárhova is nézünk, a ballibák mögül még mindig Apró Antal klánja vigyorog ?
Nem ismerős a TGM "nevü" jelszava ?( aki ugye 1990-ben azt volt képes mondani a választások előtt:" Vagy SZDSZ. Vagy lábszag és mucsa")

Tehát- szerintük- van két változat: mikor az mszp-szdsz győz, az maga a "demokrácia", a nép okos és értelmes,a nép akarata úgy döntött hogy stb.

És van a másik eset: amikor(még kimondani és szörnyű)az mszp-szdsz nem győz...
akkor azonnal tombol a fasizmus,akkor a nép hülye és agymosott,nem látják hogy barna eső hullik, Europa aiúta, jöjjön kohn-bandita az EU-s tankokkal meg vonuljon heller ágnes a pucér köldökével, különben itt pusztulunk meg, ballibsi közgazdászok és véleményformálók ugrálnak naponta a Dunába,nem győzik őket kifogni Mohácsnál.(hajóvonták találkozása tilos.)

Janossz 2017.12.22. 11:04:05

@Edward Görög: "Vagy lábszag és mucsa"
Szerinted az ország mostani "elitjét" elnézve melyikből szenvedünk hiányt?

tomboló ballib 2017.12.22. 12:49:32

@Edward Görög: a ballibek nem olyan bugyuták mint te, az mszp szdszre max néhány megőrült nyugdíjas szavaz akik alig várják már hogy meghaljanak

ők annyival jobbak a fajtádnál hogy legalább a jövő felé akartak haladni csak túl hülyék voltak hozzá hogy sikerüljön

tomboló ballib 2017.12.22. 13:06:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: na és vajon miér gazdagabb a nyugat? biztos tőlünk lopták mi? szerencse hogy tőlünk sose volt mit ellopni mert mindg el voltnk maradva. megmondom azér gazdagabb, mert ők hajlnadóak volta dolgozni hogy jobb legyen, mialatt többi csak a pocsolyájában fetrengett és sajnálta magát

individualista önkényuralom?? hát addig addig tekerted az agyad amíg csak sikerült elhinni hogy a fehér az fekete gratulálok. éljen a sötét középkor keresztes hadjárat az isteni szeretet nevében. A háború: béke, a szabadság: szolgaság, a tudatlanság: erő. veregesd vállon magad

de nembaj majd átomsom za agyadat, kezdhetsz rettegni, látom már is bizonytalan vagy saját magadban, nem lesz nehéz

a kulákság meg megmondom micsoda a kulák az a gazdg paarszt aki hajlandó volt azér dolgozni hogy ne barlangban éljen hanem rendes körülmények között. a kisember meg az aki kurváva lusta élni sem akar cask túlélni éppenhoyg. csak annyit dolgozik amennyit muszáj hogy ne haljon éhen többet nem

2017.12.22. 13:17:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Mert ott több a pénz." - és kevesebb a birca.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:38:08

@tomboló ballib:

"na és vajon miér gazdagabb a nyugat? biztos tőlünk lopták mi?"

Igen, leegyszerűsítve ez a válasz.

screpes 2017.12.22. 13:38:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Persze, nagyokos...
Nem azért mennek, mert itt rosszabb, hanem mert ott jobb.
A pénz... Ami egy csereeszköz, amúgy.
Szóval, te vagy az, aki úgy csinál, mintha a távozóknak, és általában is a pénz alkalmas lenne mindennek kifejezésére.

A közérzet: egyenlő: jövedelmi viszony... (Nálad).
Ezenközben minden egyes esetben motívumok harca zajlik egy-egy kivándorlási elhatáározást megelőzően, annak kapcsán, és utána is.
Nem ők a primitívek (forintosítható közézrzetük okán), hanem te, ahogyan ítélsz döntéseikről.

A konkrét szövegedre visszatérve ("a nép nem akar ballib országrontást") - a nép kivándorló részének nyilván HIÁNYZOTT a ballib klíma, (mert hisz nincs!) és okád az illib országrontástól....
Én nem tagadom, hogy a túlzott liberalaizmusoknak VAN és volt negatív hozadéka. DE akik elmentek, NEM emiatt mentek, - ugye ez világos?

Milyen az általad megátkozott " liberális önkényuralom"? szabadelvű?
... és ha van kulákság, (újkori, magyar) a te kifejezéseddel élve, annak most már le van törve a szarva?
Odáig jutottál a hazudozásban hogy elemi ökörségeket kell írnod a szintentartáshoz.

@neoteny:
a pénz csak egy csereeszköz, és nagyon sok mindenre csere, van akinek mindenre.
Mindez nem jelenti viszont, hogy nem az értéket keresi, és/vagy kéri számon az ember, aki bérével és azáltal megmérettetik:
Pl. "szükség van e rám", vagy mennyire fontos, elismerik e amit csinálok?
Ez például, ahol politiusi munkért kap valaki (sok) pénzt, élesebben vetődik fel. nézetei nem rentábilisek.. Vagy csúnyák, útálatosak a közösség szemében.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:39:11

@tomboló ballib:

"kezdhetsz rettegni"

Aki barátja az igazságnak, annak nincs miért rettegnie...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:40:18

@tomboló ballib:

"a kulákság meg megmondom micsoda a kulák az a gazdg paarszt"

Én átvitt értelemben használom ezt a szót. A globálkulákságot értem alatt, akik híznak a nép verítékével.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:41:11

@feher.b:

Már ott is egyre több az öntudatra ébredő birca, ezért is hisztizik Soros és Brüsszel.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:41:50

@screpes:

"Nem azért mennek, mert itt rosszabb, hanem mert ott jobb."

Így igaz, mennek a több pénzhez. Mondtam mást?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 13:45:33

@screpes:

Sajnos nincs letörve a globálkulákság szarva még Mo-on, azaz ebben igazad van.

Pont ezen kell változtatni. Szavakban már van változás, most tettekben is kellene. A folyamat legalább megindult.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 14:12:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"A globálkulákságot értem alatt, akik híznak a nép verítékével."

Mert a marxista gazdaságpolitika, konkrétan az értéktöbblet-elmélet híve vagy. Ugyanis aszerint az elmélet szerint hízik a tőkés a nép verítékével.

Te ugyan tagadod azt, hogy te az értéktöbblet-elmélet híve lennél, de nem adsz semmilyen _más_ magyarázatot (elméletet) arra, hogy _hogyan_ híznak a nép verítékével a globálkulákok, ezért a logikus magyarázat az, hogy kripto-marxista vagy, legalább is ami az értéktöbblet-elméletet illeti.

nemecsekerno_007 2017.12.22. 14:18:44

"Gyurcsány Ferenc, aki kormányzása alatt átlagosan nagyjából 1-1,5 százalékkal rontotta a gazdasági növekedést évente..."

index.hu/gazdasag/2017/12/22/gyurcsany_ferenc_vezeto_politikus_gdp_novekedes_tanulmany_kutatas_william_easterly/

Ennyi.

Meg a hozzájuk tartozó SZDSZ, Horn Gáborral, Kuncze Macival egyetemben. Mehet mind a történelem sülyesztőjébe.

tomboló ballib 2017.12.22. 14:21:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Aki barátja az igazságnak, annak nincs miért rettegnie... hát ja annak nincs, neked van. mert az igazság az hogy a világ fejlődött, te meg visszasírod az ősemberlétet. vagy a nemlétezést

a nép meg mge is érdemli ha megszakad a munkájába, nem jött rá hogy a lényeg hogy a munka el legyen végezve, nem az hogy elfáradjon benne. tudod gépeknek hívják nemtom hallottál-e már ilyet a barlangodban. meg szervezett munkának. együttműködésnek.

de hát megértem. a gazdag az szemét mert rájött hogy lehet elfáradás nélkül megcsinálni mindent. szemét mert használta az eszét. ahleyett hogy te is ugyanezt csinálnád inkább kupánvágod bunkósbottal. és akkor te nyerted a vitát. csakhogy az igazság pont leszarja hogy a vitát ki nyeri. igazság tudod az a dolog amire azt mondod hogy hazugság. lehet struccpolitizálni meg lehet dühöngeni meg vitát nyerni meg a saját agyadat kitekerni. de az igazság az makacs és nem fog megváltozni

és az igazság az hogy a 21. század az előrébb van mint az ősember.

libsi nóta bárki unja 2017.12.22. 14:36:47

A filozófia nyomorúsága, úgy marxosan szólván hogy Kisjános is ércse. Mindig csak a kályhától bírja kezdeni, és mindig elrontja a tánclépést már az elején. Akiket képvisel azok semmit se tanultak és semmit se felejtettek

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 14:41:39

@neoteny:

Ezt már tisztáztuk.

A marxizmusnak vannak helyes meglátásai, ennek felismeréséhez nem kell marxistának lenni.

A marxista megoldást elutasítom, így nemigen lehetek marxista.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 14:43:23

@tomboló ballib:

Minek gép, ha a kulák kezében van és csak segíti a zsírosodását?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 14:45:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Ezt már tisztáztuk."

Te ugyan tagadod azt, hogy te az értéktöbblet-elmélet híve lennél, de nem adsz semmilyen _más_ magyarázatot (elméletet) arra, hogy _hogyan_ híznak a nép verítékével a globálkulákok, ezért a logikus magyarázat az, hogy kripto-marxista vagy, legalább is ami az értéktöbblet-elméletet illeti.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 15:18:48

@neoteny:

Növekszik a globálkulákság vagyona? Igen.
Isten adja ezt nekik? Nem.
Dolgoznak heti 1750 órában, 1 milliós órabérrel? Nem.
Akkor mástól veszik el, kihasználva erőfülényüket? Igen.
Pont.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 15:23:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Dolgoznak heti 1750 órában, 1 milliós órabérrel? Nem."

A befektetéseik dolgozhatnak heti 168 órában; és a befektetéseik "órabére" attól függ, hogy mekkora a befektetések összege és azok hozama.

"Akkor mástól veszik el, kihasználva erőfülényüket? Igen."

Ez a "mástól veszik el" pontosan a marxista értéktöbblet-elmélet.

Te ugyan tagadod azt, hogy te az értéktöbblet-elmélet híve lennél, de nem adsz semmilyen _más_ magyarázatot (elméletet) arra, hogy _hogyan_ híznak a nép verítékével a globálkulákok, ezért a logikus magyarázat az, hogy kripto-marxista vagy, legalább is ami az értéktöbblet-elméletet illeti.

ijontichy 2017.12.22. 15:41:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Fertelmes liberális gondolkozásod van. Mert csak a liberalizmus teszi lehetővé, hogy egy birka agyában felmerüljön a gondolat, miszerint neki jár abból, amiért más dolgozott meg! Mégis hova vezet ez? :-/

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.22. 15:43:24

@nemecsekerno_007: ja, ez vicces -- kíváncsi lennék a szempontokra, de nem volt türelmem lenyomozni, az viszont kétségtelen , hogy a fickó igen kártékony volt kormányon és van ellenzékben is

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 15:54:15

@neoteny:

Nem létezik olyan hozam, melynek semmi köze a valós értékhez. A semmiből csak Isten tud teremteni, a kulákság nem.

Azaz a létrejött irreális vagyonok forrása a lopás a világ népeitól.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 15:55:48

@ijontichy:

Ilyet nem is állítok, miért járna bárkinek abból, amiért más dolgozik meg? Nyilván van közösségi szolidaritás is persze, de ez más kérdés, ez az egyénnek is érdeke.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 16:03:31

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Nem létezik olyan hozam, melynek semmi köze a valós értékhez."

Nem létezik valós érték: minden érték szubjektív.

"a létrejött irreális vagyonok forrása a lopás a világ népeitól"

Az "irreális vagyon" egy értelmetlen koncepció.

Ez a "lopás a világ népeitől" pontosan a marxista értéktöbblet-elmélet.

Te ugyan tagadod azt, hogy te az értéktöbblet-elmélet híve lennél, de nem adsz semmilyen _más_ magyarázatot (elméletet) arra, hogy _hogyan_ híznak a nép verítékével a globálkulákok, ezért a logikus magyarázat az, hogy kripto-marxista vagy, legalább is ami az értéktöbblet-elméletet illeti.

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.12.22. 16:35:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Ilyet nem is állítok, miért járna bárkinek abból, amiért más dolgozik meg?" - nem jár belőle senkinek, mert a melós a fizetéséért dolgozik, az pedig 100%-ban az övé marad.

"Azaz a létrejött irreális vagyonok forrása a lopás a világ népeitól." - sima hazugság. A gazdagok cégei termékeket és szolgáltatásokat állítanak elő, ezeket pedig mások - önkéntes alapon - megveszik. Ez nem lopás, hanem csere.

Persze ettől te még átnevezhetsz alapvető folyamatokat és lehetnek saját igazságaid.

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.12.22. 16:38:00

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Már ott is egyre több az öntudatra ébredő birca" - több lenne a putyinista kommunista? Aligha.

tomboló ballib 2017.12.22. 16:54:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Minek gép, ha a kulák kezében van és csak segíti a zsírosodását? pontosan erről beszéltem. ahelyett hogy vennél magadnak egy gépet inkább legyél irigy arra akinek volt esze venni. ha én úgydöntöttem hogy a pocsolyában akarok fetrengeni akkor fetrengjen mindenki más is az én pocsolyámban. ez a te hozzáállásod.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 17:10:11

@feher.b:

Csere egyenlő felek közt lehet csak igazságos módon.

Az nem csere, hogy add ki a tárcádat, mert agyonverlek.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 17:11:45

@tomboló ballib:

Én kívül állok ezen a kérdésen, hidd el, nincs személyes érdekem.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 17:37:57

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Csere egyenlő felek közt lehet csak igazságos módon."

Ez egy semmitmondó állítás: nem mond semmit arról, hogy mi tesz egyenlővé feleket.

Amikor kimész a piacra, hogy vegyél friss zöldséget a kofától, akkor te egyenlő fél vagy a kofával és ő veled? Ő el akarja cserélni az áruját pénzre; te el akarod cserélni a pénzedet az áru(já)ra. Már ebben sem vagytok egyenlőek. Aztán lehet, hogy neki van több pénze a bankban; de az is lehet, hogy neked van több pénzed a bankban. Az igen valószínűtlen, hogy pontosan ugyanannyi pénzetek van a bankban: ebben sem vagytok egyenlőek. Aztán lehet, hogy ő lakik nagyobb lakásban; de az is lehet, hogy te laksz nagyobb lakásban. Ebben sem vagytok egyenlőek. Aztán lehet, hogy neki van több gyereke; de az is lehet, hogy neked van több gyereked. Ebben sem vagytok egyenlőek. Aztán lehet, hogy ő a fiatalabb; de az is lehet, hogy te vagy a fiatalabb: ebben sem vagytok egyenlőek. Aztán azt is lehet, hogy ő az egészségesebb; de az is lehet, hogy te vagy az egészségesebb: ebben sem vagytok egyenlőek.

Annak a valószínűsége, hogy egy cserében részt vevő két fél egyenlő _bármilyen szempontból_, elenyésző: az pedig, hogy az _összes lehetséges szempontból_ egyenlő, gyakorlatilag kizárt. Esetleg egy egypetéjű gyerekpár tekinthető egyenlőnek.

"Az nem csere, hogy add ki a tárcádat, mert agyonverlek."

Valóban: az rablás. Ha pedig az államhatalom csinál ilyet, akkor adószedés.

tomboló ballib 2017.12.22. 18:01:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: azért állsz kívül mindnene, mert bevonultál az ősemberbarlangba és nem veszel tudomást arról hogy van egy világ odakint. fetrengsz a saját pocsolyádban. de az igazság ettől még mindig ott van. akármennyire fogod be a füled. meg a fejedet is belenyomhatod a sárba mint egy strucc. az igazságot nem tudod megszüntetni azzal hogy nem veszel róla tudomást.

ijontichy 2017.12.22. 19:30:32

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "hidd el, nincs személyes érdekem" Há' dehogynem! Akarsz egy jó erős államot, hogy vegye el tőlünk, kapitalistáktól a pénzünket, aztán ossza szét a birkák közt. Mondom én, hogy tiszta ballib, birkabőrbe bújva :-)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 19:58:12

@ijontichy:

Ez közérdekű.

Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 20:09:31

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Ez közérdekű."

Ez a rablók érdeke: az pedig nem közérdek, akárhányan is vannak a rablók a megraboltakhoz képest.

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

Mert együttműködsz a kapitalistákkal.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 20:29:18

@neoteny:

Nem kell mindenben egyenlőnek lenni, de abban igen, ami az adott szerződés tárgya.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 20:35:16

@tomboló ballib:

Egyszerűen csak sikerült szintet lépnem, ennyi az egész. Képes vagyok enyhén lebegni a valóság felett, alig pár mm-mel felette, de ez is elég egy enyhe távolságtartó állappthoz.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 20:38:50

@neoteny:

A rablók érdeke a rablottak megtartása erőszakkal. De ehhez a megraboltaknak is van szavuk...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.22. 20:39:27

@neoteny:

"Mert együttműködsz a kapitalistákkal."

Csak amennyire kénytelen vagyok az életem szempontjából.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 20:41:42

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Nem kell mindenben egyenlőnek lenni, de abban igen, ami az adott szerződés tárgya."

Ennek ismét semmi értelme sincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 20:43:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"A rablók érdeke a rablottak megtartása erőszakkal."

Ennek ismét semmi értelme sincs. Amikor az állam adóztat, akkor megrabolja azokat, akik nettó adózók, és a nettó adófogyasztóknak adja a rablott javakat.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.22. 20:44:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Csak amennyire kénytelen vagyok az életem szempontjából."

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

DrGehaeuse 2017.12.22. 21:10:28

@HaFr:orv-bán tutira nem a "nemzeti" oldal messiása sokkal inkább a KNER messiása. A KNER (korrupt nemzetnyomorítók együttmutyizási rendszere) -ben egyesült az álkonzervatív szájkeresztény álelit és a rendszerváltás előtt és után is csak mások kárára érvényesülni akaró (többnyire csak erre képes vagy erre szocializálódott) ügyeskéső "vállalkozók" és hasonszőrű oligarchák, a jogászmaffia és néhány más maffia. Ezeknek nem sok közük van a "nemzeti" oldalhoz, amit van szerencsém belülről is ismerni.

tomboló ballib 2017.12.22. 21:42:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: nincs pár milliméter a valóság felett. vagy benne vagy a valóságban teljesen vagy csak a saját agyadat facsarod és bizonygatod magadnak hogy márpedig te jól csinálod. győzködöd magad hogy igenis igazad vna amikor nincs. ezt jelenti a pár milimétered. bevonulni a barlangodba.

és nem annyira működsz együtt a kapitalistákkal amennyire kénytelen vagy. annyira működsz együtt amennyire csak kényelms. élvezed a kapitlaizmus. az igazság az hogy kurvára szarsz azokra az eszmékre amik mellett így döngeted a melled. ezek az eszmék csak azért kellenek, hogy a eltreeld a saját figyelmedet a valóságról. nem hiszel bennük. istenben sem hiszel. csak mondogatod mindenki másnak meg mondogatod magadnak. azért mert jó érzés ezt mondogatni magadnak. ha bármit tenni is kellene az eszméidért akkor már magyarázkodsz hogy miért nem teszel semmit. ennyiből állnak az eszméid. önámításból.

menj vissza a hasonlóan kitekert agyú ősemberhordádba. ott annyi csomót köttök egymás agyára amennyit akartok. csak mintket hagyjatok békén mi szeretnénk fejlődni meg egy jobb világban élni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.22. 22:06:20

@DrGehaeuse: ezért tettem idézőjelbe a szót

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 08:52:54

@neoteny:

Az adóztatás lényege a közösség fenntartása, az az egyének érdeke is.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 09:04:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Az adóztatás lényege a közösség fenntartása"

Szó sincs ilyesmiről: a közösség fennmarad adóztatás nélkül is. Az adóztatás törvényesített rablás: az adókból élnek a politikusok, a bürokraták és az egyéb nettó adófogyasztók.

"az egyének érdeke is"

Csak épp' nem az összes egyén érdeke, hanem a nettó adófogyasztóké. Nem érdeke azoknak az egyéneknek, akik nettó adóbefizetők.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 09:10:06

@tomboló ballib:

"intket hagyjatok békén mi szeretnénk fejlődni meg egy jobb világban élni"

Semmi gond. Menjetek el egy szigetre, ott legyetek hatékonyak, zsákmányoljátok ki egymást, versenyezzetek, de a világ népeit hagyjátok ki ebből...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 09:18:26

@neoteny:

Amit írsz, az a legszélsőségesebb liberális eszme. Ezt ma már a mai fősodrú liberók is elvetik.

Laikus Érdeklődő 2017.12.23. 10:06:45

@tomboló ballib: Hiába tombolsz ballibkém. Hiába támadjátok a liberálnáci barátoddal együtt két oldalról a nép hős birkáját nem győzhettek ellene. A széles néptömegek bölcsessége és erkölcsi érzéke mindig felettetek fog lebegni és a megfelelő pillanatban lesújt majd a szabadság és a fejlődés álcája mögött bujkáló, az önérdeket a közösség érdeke elé helyező fasiszta farkasokra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 10:42:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

Mert együttműködsz a kapitalistákkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 10:45:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Amit írsz, az a legszélsőségesebb liberális eszme."

Így igaz, a legradikálisabb liberalizmus: a libertarianizmus.

"Ezt ma már a mai fősodrú liberók is elvetik."

A fősodrú liberókat (helyesen: progresszíveket) el is vetik az emberek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 10:54:58

@Laikus Érdeklődő:

"A széles néptömegek bölcsessége és erkölcsi érzéke"

Aminek a megnyilvánulásai voltak az 1990-től regnáló rezsimek amiket hatalomba szavaztak a széles néptömegek. Ennyit a bölcsességről és erkölcsi érzékről.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 11:07:14

@Laikus Érdeklődő:

"a nép hős birkáj[a]"

A magyar népé vagy a bolgár népé? Esetleg az internacionalista népé?

Janossz 2017.12.23. 11:22:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"Menjetek el egy szigetre, ott legyetek hatékonyak, zsákmányoljátok ki egymást, versenyezzetek, de a világ népeit hagyjátok ki ebből..."
Ha a munkásmozgalom, meg a Nagy Szovjetunió történetén kívül mást is ismernél esetleg, tudhatnád az egész sztori egy szigeten indult. Nem mentek oda, ott voltak.
Te viszont igazán elmehetnél egy félszigetre, tanulmányozni kicsit az eszméid gyakorlati megvalósítását! Ja, az északi felére menj, az a te pályád!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 12:15:12

@neoteny:

Csak amennyire kénytelen vagyok, hiszen kapitalizmusban élek.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 12:22:58

@neoteny:

Mindkettő voltam már, progresszív-liberális és konzervatív-liberális is, ismerem belülről mindkét eszmeiséget.

Mindkettő alaptalan marhaság.

Nyilván, most nekünk az az érdekünk, hogy az utóbbiakat kijátsszuk az előbbiek ellen, pl. ezért kellett támogatni Trump vonalát Clinton vonala ellen. De ha megnézed a Trump-tábor mögötti szellemi holdudvar marhaságait, a teaparty mozgalmat, az aynrandista ámokfutást, ugyanolyan borzalmat látsz, mint a másik oldal mögött9 szivárványos-genderista őrületben.

A Trump mögötti alt-right egy része - a Breitbart köré tömörültek - volt csak pozitív, az is csak részben, s pont ezek lettek mára kiszorítva a Trump környezetéből.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 12:26:04

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Nem minden bolgár működik együtt a kapitalistákkal úgy, mint ahogy te teszed. Van szövetkezeti mozgalom Bulgáriában is. Te az etatista kollektivizmus vizét prédikálod miközben az individualista kapitalizmus borát iszod.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 12:28:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Mindkettő alaptalan marhaság."

Így igaz: ezért vagyok én a legradikálisabb liberalizmus, a libertarianizmus híve.

"Az adóztatás lényege a közösség fenntartása"

Szó sincs ilyesmiről: a közösség fennmarad adóztatás nélkül is. Az adóztatás törvényesített rablás: az adókból élnek a politikusok, a bürokraták és az egyéb nettó adófogyasztók.

"az egyének érdeke is"

Csak épp' nem az összes egyén érdeke, hanem a nettó adófogyasztóké. Nem érdeke azoknak az egyéneknek, akik nettó adóbefizetők.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 12:49:22

@neoteny:

Tévedsz.

Én minimalizáltam saját lábnyomomat a kapitalizmus sarában. Nem célom eleve a munka, így életem alapja nem az ilyen vagy olyan munkavégzés.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 12:51:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"minimalizáltam saját lábnyomomat a kapitalizmus sarában"

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 14:52:28

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

Mert együttműködsz a kapitalistákkal.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 15:09:58

@neoteny:

Lásd fenti válaszomat: annyira működöm csak együtt, ami elengedhetetlen a rendszer miatt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 15:13:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Amely mértékű együttműködés az átlagnál jobb életszínvonalat és szerény vagyon birtoklását teszi lehetővé számodra.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 16:00:43

@neoteny:

Valójában jól helyezkedtem és szerencsém lett. Olyan helyen vagyok, ahol rendelkezem olyan tudással, ami éppen szükséges. Plusz szüleim gazdagok.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 16:16:43

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Valójában jól helyezkedtem és szerencsém lett. Olyan helyen vagyok, ahol rendelkezem olyan tudással, ami éppen szükséges."

Erről szól a kapitalizmus: az egyéni (individuális) képességek (individualista szubjektivitással megítélt) legtöbb jószágra válthatóságáról (mert a nem munkával töltött [szabad]idő is jószág).

"Plusz szüleim gazdagok."

És erről is: a magántulajdon átörökíthetőségéről.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.23. 22:08:33

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Én személyesen jobban élek az àtlagnál, még szerény vagyonom is van."

Mert együttműködsz a kapitalistákkal.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 08:05:20

@neoteny:

Ezt már tisztáztuk. Annyira működöm együtt, amennyi a rendszer kényszere.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 09:19:03

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Amely mértékű együttműködés az átlagnál jobb életszínvonalat és szerény vagyon birtoklását teszi lehetővé számodra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 12:24:24

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Lehetetlen: ha nem veszek lottószelvényt, nem töltöm ki és nem dobom be, akkor semekkora szerencsével sem fogok nyerni a lottóhúzáson.

A szerencse szükséges de nem elégséges feltétele a sikernek. A jó helyezkedésed nélkül semmilyen mértékű szerencse sem segített volna rajtad. Jól helyezkedni pedig azért tudtál, mert a kapitalizmusban az egyéni (individuális) képességek (individualista szubjektivitással megítélt) a legtöbb jószágra válthatóak (mert a nem munkával töltött [szabad]idő is jószág).

Azért van az átlagnál jobb életszínvonalad mert együttműködsz a kapitalistákkal, mert úgy tudsz a legtöbb általad szubjektíven kívánt jószágra szert tenni (beleértve a szabadidőt).

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 12:46:06

@neoteny:

Kénytelen vagyok dolgozni, mert a vagyonom nem elegendő, ennyi az egész. Ez lenne a hatalmas egyöttműködésem?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 12:58:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Kénytelen vagyok dolgozni"

Ez mindenkire igaz: _valamilyen_ termelő tevékenységet mindenkinek folytatnia kell (vagy a felmenőinek kellett folytatniuk, ha ő már az örökölt vagyonból él).

"Ez lenne a hatalmas egyöttműködésem?"

Igen: mert a kapitalistákkal együttműködve teszel szert azokra a javakra, amelyekre szert teszel (és amely javak fogyasztása az átlagnál jobb életszínvonalat biztosít számodra).

Nem egy a tagok által birtokolt szövetkezetben dolgozol; nem is egy nonprofit szervezetnél. A kapitalistákkal működsz együtt, mert így vagy képes az általad szubjektíven legtöbbre tartott jószágokhoz (beleértve a szabadidőt) jutni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 13:37:42

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Mivel te is a rendszer része vagy, a rendszer nem tőled független dolog.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 15:09:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Lehetne minimálisabb is: dolgozhatnál egy tagok által birtokolt szövetkezetben, vagy egy nonprofit szervezetnél is. De te a kapitalistákkal való együttműködést választod, mert így vagy képes az általad szubjektíven legtöbbre tartott jószágokhoz (beleértve a szabadidőt) jutni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 15:44:16

@neoteny:

Szövetkezet = amit tudok csinálni, s amit a kapitalista piac hajlandó megfizetni, az nem végezhető így.

Nonprofit = azt fizeti valaki, azaz nem jobb.

A legkisebb rossz elmenni szürke proletárnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 15:52:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Szövetkezet = amit tudok csinálni, s amit a kapitalista piac hajlandó megfizetni, az nem végezhető így."

Erről van szó: vagyis _számodra_ a kapitalistákkal történő együttműködés _a legjobb_.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 16:25:19

@neoteny:

Mintha a nonprofit és a szövetkezet nem lenne része a rendszernek...

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.24. 16:29:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

A nonprofitok és a szövetkezetek nem a globálkulákok zsírját növeszti a munkások verejtékével.

Amikor a globálkulákok szarva letörésre kerül, akkor hol fognak dolgozni az emberek? És te?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 07:18:25

@neoteny:

Lesznek tőkések az új rendben is, csak nem lesz politikai hatalmuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 07:33:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Olyan rend soha nem lesz amelyikben a politikusok ne bocsátanák áruba a hatalmukat: vagy pénzért, vagy szavazatokért.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 10:40:21

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Valóban -- de te azt állítottad, hogy az új rendben a tőkések politikai hatalmának mértéke zéró lesz. Elfelejtettél mélyelemezni: egyszerűen feltételezted azt, hogy eljön majd a földi mennyország.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 10:52:53

@neoteny:

Ez az ideális állapot, de nem érhető el a gyakorlatban.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 10:56:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Ez az ideális állapot, de nem érhető el a gyakorlatban."

Te nem ezt állítottad: "[l]esznek tőkések az új rendben is, csak nem lesz politikai hatalmuk".

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 11:29:18

@neoteny:

Nem ez lesz a rendszer alapja, mert a gazdasági hatalom része lesz az állami hatalomnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 11:34:11

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"a gazdasági hatalom része lesz az állami hatalomnak"

És ez miben fog különbözni a létezett szocializmusok gazdaságpolitikájától -- ahol tudvalévőleg nem voltak tőkések?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 14:15:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Hol lesz a választóvonal a tőkések és a nagytőkések között, és milyen módszerekkel lesz az megakadályozva, hogy egyes tőkések nagytőkésekké váljanak?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 16:49:22

@neoteny:

Nem lesznek gazdasági társaságok, azaz beazonosítható lesz az egyes személyek tulajdona.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 16:52:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Hol lesz a választóvonal a tőkések és a nagytőkések között, és milyen módszerekkel lesz az megakadályozva, hogy egyes tőkések nagytőkésekké váljanak?

Janossz 2017.12.25. 16:58:59

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Birca, birca, hát nem veszed észre, hogy egy sok idővel, és annál is több türelemmel rendelkező ember itt ízeire, atomjaira szedi a hamis ideológiád, már megnyúzott, kizsigerelt, csak a tüzet kell begyújtani a bogrács alá egy kis birkapörkölthöz...
Nincs ennyi önkontrollod? Fehér zászló?
Vagy a parancs az utolsó töltényig szólt? Már megvolt az is.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 18:30:28

@neoteny:

Ezek technikai kérdések, ne menjünk bele ilyen apróságokba.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 18:31:04

@Janossz:

Pont az ellenkezője zajlott: a liberális ellenérvek mind megdőltek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 18:34:26

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

A nonprofitok és a szövetkezetek nem a globálkulákok zsírját növeszti a munkások verejtékével.

Amikor a globálkulákok szarva letörésre kerül, akkor hol fognak dolgozni az emberek? És te?

Janossz 2017.12.25. 18:53:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Ha te ezt így éled meg, hát legyen belátásod szerint.
Karácsony van. A pravoszlávoknál is?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 19:04:12

@Janossz:

Ortodox, nem pravoszláv, ez utóbbi magyarul félreérthető.

Az ortodoxok 2 naptárt használnak. Az egyik szerint ma van Karácsony, a másik szerint január 7-én lesz.

Janossz 2017.12.25. 19:24:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Ezek szerint az ortodoxoké igen liberális egyház lehet.:-)
Kétféle naptárt használni...Ez szabadság!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 19:24:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

És a válaszod semmitmondó volt: az információtartalma a birkabégetéssel megegyező.

A nonprofitok és a szövetkezetek nem a globálkulákok zsírját növeszti a munkások verejtékével.

Amikor a globálkulákok szarva letörésre kerül, akkor hol fognak dolgozni az emberek? És te?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 20:02:28

@Janossz:

Ennek oka bonyolult és hosszú.

Röviden: a kérdés az, fontos-e, hogy igazodjon a naptár a csillagászati eseményekhez vagy sem.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 20:12:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Dehogy; a létezett szocializmusokban is voltak munkahelyek, pedig tőkések nem voltak.

De te mégis a tőkésekkel való együttműködésből teszel szert a legtöbb bevételre (beleértve a szabadidőt). Ha nem lennének (multinacionális nagy)tőkések, akkor egy szövetkezetnél vagy egy nonprofitnál húznád az igát.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 20:47:50

@neoteny:

Ilyen a jelenlegi rend, ezért kell megszüntetni. Nincs szükség nagytőkére, semmi ok, hogy legyen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.25. 20:57:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"ezért kell megszüntetni"

Miért?

"Nincs szükség nagytőkére, semmi ok, hogy legyen."

Számodra mégis a lehető legjobb megélhetést biztosítja. És még néhány ezer (vagy tízezer) ember számára. Amik elég okok a létezésére.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.26. 06:59:33

@neoteny:

Mert hatalmas társadalmi egyenlőtlenséget okoz, továbbá az állam képtelen ellenőrizni a nagytőkét, ezért kell megszüntetni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 08:05:47

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Mert hatalmas társadalmi egyenlőtlenséget okoz"

Nem a nagytőke okozza a hatalmas társadalmi egyenlőtlenséget, hanem a társadalom hozza létre a nagytőkét azáltal, hogy a társadalom tagjai megvásárolják a tőkés által haszonnal előállított termékeket, így nagytőkéssé téve őt. Bill Gates azért lett milliárdos, mert szoftvert adott el az embereknek, amit ők hasznosnak ítéltek meg a maguk számára, így megfizették annak az árát.

A társadalmi egyenlőség mihaszna, ha az a szegénység egyenlősége: ld. pl. Kubát.

"az állam képtelen ellenőrizni a nagytőkét"

Ld. pl. Kubát: ott képes az állam ellenőrizni a nagytőkét, meg is szüntette azt. A legtöbb kubai szegény is mint a templom egere.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.26. 08:31:41

@neoteny:

Csúsztatás. Kubában nem a nagytőke lett megszüntetve, hanem minden tőke.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 08:48:07

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Dehogy: Kubában nullára helyezték a tőke és a nagytőke közötti határvonalat -- ami ugye csak egy technikai kérdés.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 11:12:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Te is marxista alapon állsz hozzá, ami látható abból is, hogy nem vagy hajlandó megnevezni azt, hogy hol húzódik majd a határ a tőkés és a nagytőkés között, sem azt, hogy milyen módszerekkel lesz az megakadályozva, hogy egyes tőkések nagytőkésekké váljanak. Jó marxista módjára apróságoknak hazudod ezeket.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.26. 11:30:20

@neoteny:

Én 20 millió euróban maximalizálnám a személyes vagyont, de ez vitatéma még.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 12:02:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Én 20 millió euróban maximalizálnám a személyes vagyont"

Ami azt jelentené, hogy egy személy személyes birtoktárgyainak _és_ az általa birtokolt termelőeszközök értékének az összege nem haladhatná meg ezt a 20 milla €-s határt. Vagyis ha Hans-nak vagy egy 1 milla €-s háza meg még 1 milla € egyéb tulajdona (járművek, ékszerek, whatever), akkor legfeljebb 18 milla €-nyi termelőeszközei (pl. egy üzemépület és annak berendezései) lehetnének. És a jövedelméből csak annyit költhetne az üzemére, amennyi annak az amortizációja: az összes afölötti bevételét személyes fogyasztásra kellene fordítania. Még csak nem is tartós fogyasztási tárgyakra (újabb ház vagy nyaraló vagy lakás vagy járművek vagy ékszerek), hanem amit elfogyaszt rövid úton. Csak épp' nem kerülnek megtermelésre ezek a fogyasztási tárgyak, ugyanis _az összes többi_ Hans is limitálva van abban, hogy mennyi jószágot termelhet: ugyanis ők sem birtokolhatnak több termelőeszközt, mint max. 20 milla €-nyit, és így ők is limitálva vannak abban, hogy mennnyit tudnak termelni fogyasztási eszközöket. Vagyis az általad megálmodott rendszerben az emberek szegényebbek lennének, mint ha nem lenne ilyen vagyonhatár: mert a vagyonhatár limitálja a megtermelhető jószágok mennyiségét ahhoz képest, mint ha nem lenne vagyonhatár. Vagyis ismét arról van szó, hogy a viszonylagos egyenlőség ára a viszonylagos szegénység.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.26. 12:37:13

@neoteny:

Igen, ezt tartom még kontrollálhatónak, de hajlandó vagyok vitázni a részletekről.

Nem limitál ez semmit, már ez is a világ átlagvagyon 500-szorosa.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 12:45:25

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Nem limitál ez semmit"

Te miért hívod magad mélyelemzőnek, ha egy egyszerű gondolatmenetet sem vagy képes követni?

Csak épp' nem kerülnek megtermelésre ezek a fogyasztási tárgyak, ugyanis _az összes többi_ Hans is limitálva van abban, hogy mennyi jószágot termelhet: ugyanis ők sem birtokolhatnak több termelőeszközt, mint max. 20 milla €-nyit, és így ők is limitálva vannak abban, hogy mennnyi fogyasztási eszközöket tudnak termelni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.26. 14:17:11

@neoteny:

S miért gondolod, hogy a nagytőke tulajdonosi formája elengedhetetlen lenne bármihez is?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 14:30:36

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Például azért, mert egy csipgyártó üzem alsó hangon egy milliárd dollárba kerül. A te rendszeredben senki nem birtokolhatna egy ilyen üzemet: nem kerülnének csipek gyártásra, így te sem lennél képes az ostoba gazdaságpolitikai ötleteidet terjeszteni -- legalább is nem a neten.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.26. 17:49:56

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Kubában nincsenek tőkések; de ez nem akadályozza meg azt, hogy képbe jöjjön a kubai állam.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.27. 06:41:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Miért nem jön képbe az állam? Vagy azért szegény Kuba, mert képbe jött az állam?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 08:24:11

@neoteny:

A csúcstechnológiához pénz kell. Nem nagytőke, hanem pénz. S állam.

S önmagéban az állam nem elég hozzá, ahogy önmagában a pénz se. Ha nem lennének az amerikai állami megrendelések, a Szilikon-völgy 90+ %-a ma nem létezne.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.27. 08:38:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"S önmagéban az állam nem elég hozzá"

No ha ez így van, akkor a hajadra kenheted a képbe jövő államot.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 09:06:50

@neoteny:

Állam + pénz. Ez kell a nagy fejlesztésekhez. Tőke nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.27. 09:19:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Állam + pénz. Ez kell a nagy fejlesztésekhez."

Ha ez így lenne, akkor a legnagyobb fejlesztések ott és akkor történtek volna, amikor az állam orrba-szájba nyomtatott pénzt: amikor hiperinfláció történt. Mint pl. a Weimari Köztársaságban 1923-ban, Mo-n 1946-ban, Zimbabwe-ben a 2000-es években vagy Venezuelában mai napság. Ezzel szemben a kérdéses gazdaságok összeomlottak a hiperinflációk idején. Vagyis az "állam + pénz" kombó _tönkreteszi_ a gazdaságot ahelyett, hogy "nagy fejlesztésekhez" vezetne.

Próbálkozz újra.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 10:29:56

@neoteny:

Ezek szerint az USA tönkre van menve. A high tech szektor 95 %-a sehol se lenne az állami (Pentagon, NASA) megrendelések nélkül.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.27. 10:34:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Ezek szerint az USA tönkre van menve."

Valóban: az USA tartozása 20 ezer milliárd dollár. www.usdebtclock.org

"A high tech szektor 95 %-a sehol se lenne az állami (Pentagon, NASA) megrendelések nélkül."

Tévedés: a high-tech szektor 17%-a sehol sem lenne az állami megrendelések nélkül.
süti beállítások módosítása