1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.10.21. 10:20 HaFr

A narratíva hatalma az Orbán-rezsim stabilitásában

Képtalálat a következőre: „orbán rezsim”

Nem fogom sorolni azt az ezer meg egy racionális indokot, ami miatt az orbánizmusnak már rég a politikai süllyesztőben kellene lennie. Ennek ellenére él és virul, a máshogy értéktelen ellenzék pedig rosszabb állapotban van, mint négy éve ilyenkor. Mindent összevetve ennek egyetlen oka van, az erős orbáni narratíva, amelyhez hasonlót sem tud produkálni az ellenzék.

Megírtam egy kis párt vezetőjének, amit én ízlésbeli, a magyar nemzet iránti nem múló alázatom (ha ezt akarják, ami van, kapják meg), erőforrások hiányában, és mivel törekszem az őszinteségre: hát az Orbán iránti fel-fellobbanó elismerésem miatt -- amiről most nem akarok gyónást tartani -- sem csináltam pártvezetőként: a rezsim leváltása hármas stratégiával képzelhető csak el. Konkrétan 1.) a kormányzati inkompetencia értő kritikája, 2.) Orbán személyének szisztematikus támadása (1987-2017) és 3.) egy koherens, ütős ellenzéki narratíva együttes alkalmazásával. Mármost ebből a mai ellenzék nem csinál semmit.

Orbán személyét alapvetően senki sem bántja itt, ami alatt nem a korrupció hozzá kötését és egyéb kormányzati kudarcokat értem (ez kb. megtörténik), hanem az ő véleményeinek, ígéreteinek és pálfordulásainak -- a személyének -- harminc évre visszamenő intenzív, alapos kritikáját, hiteltelenítését.

De most a narratíváról, ami a Fidesz verhetetlenségének fő oka: az, hogy azonosulási lehetőséget, kollektív történetet, világképet ad a szavazóinak és ezeken keresztül biztonságot. Az ellenzék sok más egyéb mellett a Maslow-piramist sem veszi komolyan, ezért nem érti az alapvető szavazói igényeket. Minden szava és mégoly átfogó programhegyei is a levegőben táncolnak, nincsenek belekötve a magyar valóságba, amely etnicista, sérelmi nacionalista, autoritás-függő, közben pedig igényli a védelmet, illetve nem hoz létre versenyképes alternatív valóságot. Az ellenzék nem érinti meg a lelkeket, a szívet, ami sokkal erősebb kötődést hoz létre, mint az értelem megszólítása -- olyan erőset, hogy az értelem ellenében is működik. A lelki, világnézeti biztonság ráadásul -- amint látjuk -- fontosabb erő, mint a tényleges egzisztenciális biztonság, noha ez utóbbira vonatkozik a Fidesz törekvéseinek további jelentős része.

Korábban rengeteget írtam arról, miért a modernizációs nacionalizmus (a győztes, versenyképes nemzet okozta biztonság) lehetne egy hasonlóan erős narratíva. Nem ismétlem. Itt csak azt mondom, hogy még ha nem is kalkuláljuk be az ellenzék néhány prominensének titkolt kapcsolatát a Fidesszel, ez az ellenzék így teljességgel reménytelen. Közpénzen produkálnak teljesen versenyképtelen minőséget a politikában, nem ismerik a népüket, nem ismerik a politikai hatalom működési mechanizmusát, csak ugatják a saját mesterségüket, ezért abszolút megérdemli a pártjaik fele, hogy 2018-ban elbúcsúzzunk tőlük. Kormányra nem szabad kerülniük, hiszen aki ellenzékben ezt nyújtja, az kormányon még nagyobb károkat okozna. Emlékezzünk, Orbán milyen kérlelhetetlen ellenzék volt annak idején! Hol vannak ők ettől!

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5913046802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2017.10.21. 13:21:29

@poszt: Valóban "ezer meg egy racionális indok" létezik. Nekem elég ez az egy:
"A magyar lakosság 63 százaléka annyi tartalékot sem tud összeszedni, hogy egy hónapig fenn tudja tartani mostani életszínvonalát, ha megszűnnek a rendszeres bevételei"
Hozzátenném, hogy az a "mostani életszínvonal" a lakosság ~40%-ánál amúgy is a "hónapról hónapra élés" színvonala. Mindez hét évnyi - gyakorlatilag teljhatalmú - disznóröfögés... izé NER kormányzás után. És ez nem meglepő, mert az elfogadható makromutatóknak, amire sok félbolond fideszértelmiség hivatkozik, ára volt/van :-(
inforadio.hu/gazdasag/2017/10/21/ketsegbeejto_helyzet_a_lakossag_ketharmada_van_veszelyben/

Más:
"hát az Orbán iránti fel-fellobbanó elismerésem miatt -- amiről most nem akarok gyónást tartani"
A balfaszkodó ballib kormányzás mellett ez (meg)érthető (mármint a fel-fellobbanó elismerés). Ez tkp. a komplett magyar értelmiséget sújtja. Az ember próbál kapaszkodni a pozitívumokba. Még én is a '98 őszi egész pályás letámadás összeugrasztó, arrogáns fellépése óta kerestem a pozitív pontokat (ld: a Kérinél asszem 2009-ben, zártkörben elmondott vitya-szpícs). Pedig össze sem tudom számolni "hány ingert" ;-) kaptam a fideszes narratívától (annyira gyűlölöm az elvtelen tekintélyelvűséget, a "középszer" uralmát, hogy azt ki nem lehet mondani).

Laikus Érdeklődő 2017.10.21. 14:36:45

A sokadik ellenzékváltó hangulatú poszt után nyilvánvaló, hogy a szerző a diktatúra szekerét tolja.
Pedig írhatna például a nem létező Soros-tervről, a CEU-ügyről és a fasizmus terjedésének egyéb jeleiről, de ő inkább a Habony-kottát választja.

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.10.21. 16:34:39

@Laikus Érdeklődő: a fasizmus hét éve terjed, Orbán minden évben megbukik, az összes pártnak össze kell fognia a "demokratikus" ellenzékkel, a bevándorlás esély Európának - kell még mondanom valamit, Ildikó?

2017.10.21. 19:51:01

@ijontichy:
lakossági megtakarítási rátája lényegében annyit változott, hogy ez a rendszerváltás környékéig 20% volt. azóta 10%.
d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/hungary-personal-savings.png?s=hungarypersav&v=201707031924v&d1=19170101&d2=20171231
a lakosság eladósodás gdp arányosa azonban 2010 óta lényegesen csökkent.
d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/hungary-private-debt-to-gdp.png?s=hungarypridebtogdp&v=201707031818v&d1=19170101&d2=20171231
a magyar lakosság 1,4 évnyi össztermékkel tartozik a nem tudjuk kiknek.

GyMasa 2017.10.21. 20:35:36

@feher.b:
...a fasizmus hét éve terjed,...
EZ nem igaz, a szoci kormány altt is ment bőszen a "barna ines"-ezés, ami miatt komoly hányingerem is volt.
...Orbán minden évben megbukik,...
Nem, Orbán MInden KEDDEN megbukik!
...az összes pártnak össze kell fognia a "demokratikus" ellenzékkel,...
Ja, kivéve a jobbikot, akikkel _ESETLEG_ még esélyük is lenne :-)

DrGehaeuse 2017.10.21. 21:38:00

@ijontichy: jóné hány ingeren túl vagyok magam is. :)

DrGehaeuse 2017.10.21. 21:50:00

@Laikus Érdeklődő: takonyárpa egy lapon emlegetése HaFr-el kb. olyan mintha azzal vádolná valaki Márai Sándort, hogy Farkas Mihály kottájából jatszott mert egyformán rossz véleményük volt a nyilasokról.

GyMasa 2017.10.21. 21:50:53

Kedves HaFr!

1.) a kormányzati inkompetencia értő kritikája,
Ez kizárólag egy, a kritika mellé tett programmal lehet hatékony!
Szerintem roppant káros ez a "Orbán MINDNET rosszul csinál" narratíva, mert a valóság nem ezt mutatja.
Tehát, igenis tessék részletezni a terveiket:
- Nem tetszik az alkotmány? - Tessék letenni az asztalra azt a változatot, amelyiket ők megfelelönek tartnaának, és akkor meg lehet vitatni.
- Nem tetszik a jogrendszer? - Tessék közzétenni egy listát, hogy melyik paragrafusok nem megfelelőek, és mellétenni a javasolt új szöveget.
- Nem tetszik a választási rendszer? - Tessék letenni az asztalra a terveket!
- Nem tetszik az egykulcsos adó?- Kérjük a SZÓ szerinti javaslatokat! (A "fizessenek a gazdagok" az egyrészt demagóg, másrészt sajnos, sok embernek már saját bőrén megérzett tapasztalata van arról, hogy ez szoci színekben mit jelent.)
Pl. meddig tartott volna Botkának azt mondania, hogy: havi 500 kHUF-ig 10%, 1MHUF-ig 10% 2MHUF-ig 30%, felette 35% lenne az SZJA. Ez egyrészt megnyugtatta volna az idegeskedőket, másrészt meg rövidrezárt volna minden kormányzati támadást...
Merugye, az nem kifogás, hogy "még nem is tudjuk..." Bazzeg, 6 hónap múlva választások lesznek, mikor a rákba' akarják kidolgozni a programjukat???
2.) Orbán személyének szisztematikus támadása (1987-2017)
Ez maximum csak egy sokadlagos eszköz kellene legyen, hiszen, nagyon könnyen elképzelhető, hogy túltolják, és éppen az ellenkező hatást érik el, és hőst csinálnak belőle...
(nézd csak meg Gyurcsányt, a folytonos foglalkozás vele, csak megerősítette.)
3.) egy koherens, ütős ellenzéki narratíva együttes alkalmazásával.
Ez is csak valódi programmal, és az emberekhez közelkerüléssel lehetséges.
A budai füves értelmiségenek tartott réteg egyrészt nincs képben a vidék problémáival kapcsolatban, másrészt pedig nem is nagyon termékeny, ha ők járnak vidékre osztani az észt...

2017.10.21. 22:55:50

"nincsenek belekötve a magyar valóságba"
"nem érinti meg a lelkeket, a szívet"

ezt hozta néhány olyan megrázkódtatás az utóbbi 100 évben, amelyeket követő konszolidációk és narratíváik megértették az emberekkel, hogy a szimpla túlélés az életük tétje .
minden ami ennél több, az itt akkora bónusz, hogy megér egy kis elvtelen lojalitást a hatalomhoz.
sőt_mi_az_hogy, megéri akár függeni is tőle :D

világos, hogy ezt a narratívát csak akkor verheti meg egy másik, ha előtte oly dolgok történnek honunkban, amelyek teljesen új kontextusba helyeznek minden eddigi verhetetlennek látszó narratívát
valamint eme dolgok, események következményei lehetetlenné teszik, hogy bárki a továbbiakban használja és hitelt adjon ilyeneknek, v hasonlóknak
Isten óvja a hont ezektől az eseményektől !
:D :D :D
(de_most_tényleg. nem?)

DrGehaeuse 2017.10.21. 22:56:56

@GyMasa: Egyetértek! Kivéve azzal, hogy orv-bán igazan komoly és targyilagos érvekkel torténő lekaraktergyilkolása kontraproduktív lenne. 1. Rengeteg tényanyag van hozzá. 2. Soha senki nem próbálta érzelem-mentes módon mondjuk Attenborough stílusában ízekre szedni ezt a beképzelt majmot. 3. Senki sincs aki jobban megerdemelné.

GyMasa 2017.10.21. 23:08:54

@DrGehaeuse:
Sajnos én a mostani poltikai garnitúra képességeiből indultam ki.
MA nincs arra reális esély, hogy ezt a te általad elképzelt módon valaki végrehajtsa.
Ráadásul, ez csak amolyan "last resort" lehetne...
Szerintem a nép nem olyan hülye, mint ahogy azt az ellenzéki fröcsögők lefestik!
Az ellenzék olyan hülye.
Szóval, amint megjelenik egy értelmes, jobboldali alternatíva, az képes lesz magától is a fidesz ellenzéke lenni!

DrGehaeuse 2017.10.21. 23:37:33

@GyMasa: Alapos érvelés. Egyébként az megvan, hogy Csehországban győzött az ottani Csányi Sándorba oltott Donald Trump?

GyMasa 2017.10.22. 00:24:52

@DrGehaeuse:
Nem, nem figyeltem a híreket.
Kicsit azért szkeptikus vagyok!
(mondjuk, a progresszív balos értékerendnél BÁRMI jobb, de ez csk az én véleményem...)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.22. 02:03:40

@GyMasa:

"Szerintem roppant káros ez a "Orbán MINDNET rosszul csinál" narratíva, mert a valóság nem ezt mutatja."

"Akinek eppen nem teljesul az akarata, az [...] elhuz olyan helyre, ahol a szivenek jobban tetszoek a viszonyok."

Lavinia Pinkerton 2017.10.22. 05:13:59

@444: Azért csökkent az eladósodás, mert nem vesznek lakásokat, se kocsikat, se óriástévéket, se medencéket, ahogy abban a másik elmúltnyolcban.
A fidesz lenyúlásaival megszűnt a biztonságérzet.
Vesznek valami kaját és egy telefont, bérelnek egy lukat, tekernek egy biciklit, buszoznak, és amint lehet elhúznak.

Lavinia Pinkerton 2017.10.22. 05:29:14

@GyMasa: Én már 25 éve nézegetem a jobboldalt, de amint megjelent egy értelmes jobboldali alternatíva, Orbán bedarálta.
Értelmes baloldali alternatívák időnként váratlanul meghalnak, emigrálnak.
Nem lehet, hogy az, hogy Orbán 25 éve egyedül pávatáncol, mégiscsak törvényszerű a magyar valóságban ?
Egy kényszerpálya, amit nem lehet elhagyni.
Orbán úgy mondta, hogy centrális erőtér.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.22. 07:45:59

@GyMasa: 1. nem erről van szó csak, a program triviális, kell -- az értő kritika alatt a szisztematikus, emberi nyelven ismételt alapvető összefüggések bemutatását értem.
2. hát pedig ez nagyon fontos, nem véletlenül az orbánizmus a rendszer neve: gyakorlatilag egyetlen személy köré szervezett autoriter rezsimről lévén szó.
3. bele vagy pistulva ebbe a program dologba; oké, képzelj el egy 400 oldalas Momentum programot, ezt kb tizenhárom ember olvassa el az egész országban; képzeld el -- ami nincs neki -- egy 40 oldalas még mindig szakmai kivonatát, amely ráadásul összefüggéseket teremt a modulok között, ez való az értelmesebb választónak és véleményvezér közéleti értelmiségnek; utána képzeld el ennek egy négyoldalas "konferencia" verzióját, na ezzel lehet elkezdeni "járni az országot", és képzeld el ennek négy soros végét (elevator speech), ez való a médiába. Ennyit a programról. A narratíva más

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.22. 08:36:35

Ezt a narratívát többnyire a valóság írja, Orbának csak éppenhogy hozzá kellett tennie pár díszítő elemet.

Ugyanis a liberális narratíva, a hülye számára világosan is, nem működik, csak pár pont:
- a kapitalizmus nem hoz jólétet,
- a nyugat által uralt gazdaság nem hoz felzárkózást,
- a kisebbségek preferálása a többség kárára antidemokratikus,
- a nagytőke által uralt médiák eltiporják a szólásszabadságot,
- az idegen, perverz értékek állami támogatása és propagálása undort kelt,
- azonos munkáért nem jár azonos bér, ha a dolgozó keleti, s ezt a keletiek nem hajlandók elfogadni már,
- a nyugati agresszív katonai tömb tevékenysége indokolhatatlan,
- a nyugati szarkeverés okozta migránshullámot ne tegye a nyugat a mi nyakunkba,
- amikor magunkat védjük meg, a nyugat abba is belepofázik.

A ballib ellenzék nem mondhatja ugyanaz, mint Orbán. Hiszen akkor minek van?

Ha meg az ellenkezőjét mondja a legfontosabb kérdésekben, az mind védhetetlen és hibás álláspont.

Esetleg kritizálhatja őt kevésbé fontos kérdésekben - de ez a terepet már lefoglalta a Jobbik.

DrGehaeuse 2017.10.22. 08:51:07

@Lavinia Pinkerton: Hogy ferenctestvér halhatatlan mondasát idézzem: Lószart Mama!
Orv-ban még annyira sem törvényszerű kényszerpálya mint volt anno Kádár vagy Horthy.
Az elmult 100-150 (ízlés szerint akár 1000) év összes rossz emlékét, fájdalmát és félelmét kihasznalva , aljas maffiahálózatokkal kiegyezve került hatalomra. Amihor majd eltűnik (vagy a NER nagyurai eltüntetik) még annyira sem fog hiányozni mint fletó vagy megyó.

Carmichael 2017.10.22. 09:08:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
A problémáid ne abból fakadnak, amit nem tudsz, hanem abból, amit biztosan tudsz, csak éppen nem úgy van.
Mark Twain

Lavinia Pinkerton 2017.10.22. 10:25:50

@DrGehaeuse: Fletó vagy Megyó epizódszereplők voltak. A semmiből tűntek elő és lazán kisétáltak amikor megunták.

Orbánt a kádári politológusképző képezte, ott bízták meg pártalapítással, mindig támogatta a közszolgálati sajtó, mutogatták, dicsérték, nem jártak utána a terhelő adatainak, korlátlan pénzeket fordíthatott plakátolásra, rendezvényszervezésre, mellé állt a tévében mutogatott hatalmi elit, mindenkit besorakoztattak a háta mögé, minden pénzről nála döntöttek, akkor is, amikor épp más volt a miniszterelnök.
Az ország élete során csak Orbánt látta mindig, ahogy jártatja a lepénylesőjét.
Megkerülhetetlen.
Róla szólt az ország élete már lassan 30 éve.
Mindeközben nem tud az ország semmit róla. Egy festett kép szobánk falán ...
És nem múlik el.
Generációkba ivódott bele a szotyolázó félbolond kocsmatöltelék vezér imádata és az alattvalói attitűd.
Ilyenek maradnak a magyarok. Ez a 25-30 év sose fog elmúlni.

GyMasa 2017.10.22. 11:06:52

@HaFr:
OK, elhiszem, hogy zavar, hogy ennyire hiányolom a programot, de vajon hogyan fog kormányozni az az erő, akinek semmilyen szinten nincs progrmaja?
A program megléte közelebb viszi az adott pártot a hitelességehez.
Teljesen igazad van a felsorolással, de ahhoz, hogy a 4 soros elevator pitch meglegyen, ahhoz kell a 400 oldalas alapprogram is!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.22. 11:34:11

@GyMasa:

"hogyan fog kormányozni az az erő, akinek semmilyen szinten nincs progrmaja?"

Úgy, ahogy az Orbán-rezsim kormányoz?

"A program megléte közelebb viszi az adott pártot a hitelességehez."

Ha ez így lenne, akkor a MoMa lenne a leghitelesebb párt; ők már 2014-ben összeállították a programjukat: www.moma.hu/programpontok

2017.10.22. 12:19:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
egyet mondj meg. lehetséges lenne a balkánon bolgár-albán kiegyezés?

2017.10.22. 12:31:08

@GyMasa:
a belügyi (önkormányzati) hatalom gyakorláshoz kell program. kormányzáshoz se árt "szamárvezető". egy várost, vagy egy vidéket úgy lehet irányítani, hogy a vezető, vagy a vezetés mindig tudja, hogy mi lesz a következő évben. a külügyi (kormányzat) az ügyek napi szintű menedzselése. orbán is ezt csinálja. és ezt nem tudja megcsinálni lázár. aki hiába nagy munkabírású, de a a miniszterelnöki hivatal élén nem tudja ügyvivőként vezetni az országot. a kulcs kérdés az lesz, hogy 19 őszén ki szerez 5 évre önkormányzati hatalmat. mert az lesz a posztorbáni átmenet győztese. az vált rendszert. persze ez is lehet a fidesz. lehet a jobbik is. és ha melléjük áll, akkor az lmp. a momentum feltéve, hogy a parlamentbe bejutnak.

DrGehaeuse 2017.10.22. 13:40:42

@Lavinia Pinkerton: Tálán a 2,4 millió orv-bán hívő balek élete róla szólt. Bevallom, 98 és 2001 között én is bíztam benne. Az első furcsaság az volt, hogy szabad kezet adott sanyibának az olajügyek eltussolásához. Majd 2002 után volt egy hisztérikus országjárása minden nagyobb városban ledfalas szinpados hordószónoklatokkal, szoc. demagóg lózungokkal és kényszeredettnek ható hazafiaskodással.
A 2006-os "magyarverések" során játszott szégyenteljes szemfényvesztő és aljas szerepe után végleg elmúlt minden illúzióm vele kapcsolatban.

Szerintem elég sokan vannak még így. És amikor majd a nyugdíjasok között hirtelen megjelenik a a ratkó-gyerekek minimalbéres, a 90-2000-es években feketén foglalkoztatott tömege akik jórészt létminimum alatti nyugdíjra sem szamithatnak, szépen elillan majd vitya jelenleg legerősebb szavazóbázisa.

2017.10.22. 16:40:17

@DrGehaeuse:
igen, ez valóban probléma lesz. ebből a rétegből szerezhet szavazókat jobbik, vagy jobbik-lmp. ez önmagában aligha rengeti meg fideszt. a brüsszeli apanázs elapadása. kínai recesszió. munkaerő piaci problémák, korrupciós botrányok, forintválság. akár ezek együtteséből is győztesen kerülhetnek ki egészen addig amíg a politikai ellenfeleik közéleti szerepre alkalmatlanok. a "szabad" sajtónak vissza lehet beszélni. és ez lényegében kinyírta a korábban uralkodó neolib-neokon elitet. a "social" media a nacionalizmust erősítette fel. most nagyon úgy tűnik kelet-közép európai a hatalmi centrumokban lényegében egy néppárti tömörülés marad, és a parlamentekben radikális és mérsékelt euroszkeptikus frakciók vitatkoznak. már csak az kérdés, hogy a brüsszeli bürokrácia szétzavarását ki tűzi napirendre. akár még orbán is megteheti. szövetségi államrendet és az uniót leginkább csak külügyi céllal lehet fenntartani. és ha úgy sem, akkor orosz befolyás nem gyengül. ami visegrádi országokat összetartja. semleges ausztria és részben svájc érdekeltté válik a kárpát-medencei és a balkáni rendezésben.

Hidvégi Mihály 2017.10.22. 19:23:53

@DrGehaeuse: Orbánt nem lehet karaktergyilkolni.

Karaktergyilkolni egy normál embert lehet, aki tök átlagos, aki norma szerinti életet él, akinek van pozitívuma.

Orbán annyira lealjasult, hogy nincs karaktere, ergo így karaktergyilkolni sem lehet. Róla maximum igazságokat lehet elmondani, csak annyira lesújtó a kép, hogy átlagmagyar ezt el sem hiszi, fel sem foghatja.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.22. 19:33:02

@GyMasa: jó, rendben, de még egyszer, egyik fajta program sem helyettesíti a narratívát

GyMasa 2017.10.22. 20:43:41

@neoteny:
...Úgy, ahogy az Orbán-rezsim kormányoz?...
Ezek szerint, te úgy gondolod, hogy az ellenzék maximum azt tudja nyújtani, mint a mostani kormány?
Mert ha igen, akkor nagy kérdés, hogy miért is szavazna bárki egy olyan dologra, ami legjobb esetben is csak a mostani állapottal megegyezőt eredményezne, de óriási a kockázata annak, hogy rosszabb lesz az eredmény?
Ez teljesen értelmetlen választás!
Ugyanis zéró hasznossággal együtt járul egy óriási bizonytalanság.
...Ha ez így lenne, akkor a MoMa lenne a leghitelesebb párt; ők már 2014-ben összeállították a programjukat: www.moma.hu/programpontok...
Az lehet, de ők pedig elbaxták azt a részt, hogy megismertessék a nagyszerű programjukat a széles nyilvánossággal. Tudod, "nem elég hitelesnek lenni, annak is kell látszani!"

GyMasa 2017.10.22. 20:53:51

@444:
Szerintem a mai magyar önkormányzati rendszer teljesen alá van rendelve a központi kormányzatnak, és nagyon korlátozott lehetőségei vannak csak arra, hogy felülbírálja azt.
Valahogy úgy képzelem el, hogy az önkormányzatok tulajdonképpen kifizetőhelyei az uralkodó pártnak.
Az pedig, hogy az önkormányzati választások eredménye milyen lesz, nagyban függ attól, hogy hogyan szerepel a fidesz jövóre.
Ha veszít a népszerűségéből, akkor elképzelhető, hogy elveszít jópár önkormányzatot, a népszerűségvesztés arányában, de ha újból 2/3-a lesz, akkor nem nagyon hiszem, hogy ez bekövetkezik.

GyMasa 2017.10.22. 20:55:59

@HaFr:
Igen, a sikerhez mindkettőre szükség van.
És az ellenzék egyikben sem remekel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.22. 20:57:57

@GyMasa:

"nagy kérdés, hogy miért is szavazna bárki egy olyan dologra"

Csak épp' a kérdésed, amire válaszoltam, ez volt: "hogyan fog kormányozni az az erő, akinek semmilyen szinten nincs progrmaja?"

"ők pedig elbaxták azt a részt, hogy megismertessék a nagyszerű programjukat a széles nyilvánossággal"

A Fidesznek nem volt nagyszerű programja, amit meg kellett volna ismertetnie a széles nyilvánossággal, mégis nyertek 2010-ben (meg 2014-ben is).

Tamáspatrik 2017.10.22. 21:04:55

Konkrét javaslat.
Mit csináltak Orbánék, amikor az Mszp másodszor is megverte őket? (2006) Polgári köröket.
Mit kellene mos létrehoznia az ellenzéknek? Ugyanazt, polgári köröket.
Csakhogy nem elég erős a vágy a rezsim leváltására, és a szándékok sok félék, divergensek.
Az értelmiség nagy részét meghipnotizálta, ledominálta az orbáni erőkultusz és arrogancia, hogy képtelen magát függetleníteni tőle, csak reagál.
Annak idején a polgári körök jöttek a saját destruktív világképükkel és ókonzervatív felfogással.
A mostani "polgári körök" lehetnének gyűjthetnének olyan jó példákat, amelyekhez kevés pénz kell és nem igényelnek nagy bürokráciát.
-Az egészségügy átalakítása. Hogyan működik pl. a szlovéneknél?
-Oktatás: mit tanulhatunk a finnektől?
-Mért építik olcsóbban az autópályákat nálunk a horvátok? Milyen egy jó pályázati rendszer?
-A lengyel és cseh mezőgazdaság és élelmiszeripar mitől sikeresebb?
stb.
-Sportszervezés gazdaságosan és eredményesen: szerbek, horvátok többek között...
-Gazdaságfejlesztés: lengyelek jók pl. a kisvállalkozásokban. Az osztrákok világverő cégek nélkül is magas GDP-t termelnek.

A nagy népnemzeti ömlengés helyett egy olyan narratíva kell, hogy kitől mit érdemes átvenni az EU-ban. Az átvétel nem egy az egyben való hasznosítást, hanem tapasztalatok átültetését, REFORMOKAT.

Így is maradnak érzékeny témák, amelyekre még senki nem tudja az optimális válaszokat, pl. a bevándorlás tipikusan ilyen, de hasonló ehhez még a nyugdíjrendszer átalakítása is.

Vagy pedig meg kell várni, hogy 2020 után az egész rendszer összeomlik, de az eléggé fájdalmas lesz... És még magunkat is szidhatjuk, hogy nem tettünk meg mindet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.22. 21:18:30

@DrGehaeuse: igen, kb nekem is ez a Fidesz-utam

Lavinia Pinkerton 2017.10.23. 06:54:42

@űlposzt...
Én értem, hogy bele vagy szerelmesedve Orbán tömegmozgósító hatalomgyakorlásába, de mégsem hinném, hogy a kormányzás enélkül nem lehet jó.
Hadd ne soroljak népeket, amiknek volt rajongott vezérük, aztán az élet korlátozott hossza okán szépen eltemették és aztán nem volt rajongott vezérük, és azóta is remekül vannak.
Hogyha jobban belegondolok, a rajongott vezér alatt többnyire egymást és másokat is üldöznek, gyilkolnak, gyűlölnek a népek, amikor nincs rajongott vezérük, akkor meg elég szépen prosperálnak és eszükbe sincs egymást meglincselni.
Szóval, ha engem kérdel, az Orbán istenítésére és legendáriumára egy körömpiszoknyi szükség sincsen se az ország kormányzásához, se felvirágzásához, se a tömegek jólétéhez, úgy ámblock senkinek nincs Orbánra szüksége, mert az egész orbánizmus egy hisztéria, ami nélkül meglenne mindenki.
És sokkal jobban lenne mindenki, ha lázas tömegérzelmek helyett és élethossziglani diktátor helyett egy olyan országban élne, ahol a politikusok jönnek-mennek, az élet pedig nem kitalált élet-halál harcok, árulások, rettegések és megvédések rémületes sora,
hanem csak élet.

Lavinia Pinkerton 2017.10.23. 07:21:43

@HaFr: Bocs, az előző neked szólt.
Az én fidesz-utam meg teljesen egyirányú. Én egy handabandázó senkiházi csalót láttam az első pillanattól fogva Orbánban és a haverjaiban, és ezt kizárólag az emberismeretemre alapoztam, amiben nem is kellett soha csalódnom.
Gyerekkoromban már sok ilyet láttam nagymamámnál falun, ahová időnként beóbégattak jöttment alakok csapatostul, hogy hazudozással kicsalják a háziakat és beengedjék őket lopni.
Nagymamámról úgy pattantak le, ahogy rólam is azóta az összes bazsajgásuk sirámaik és fenyegetőzéseik.
Jól megélnek az ilyenek a hiszékenyekből, de van, aki nem dől be nekik, mert pofára kiszúrja őket. Szerintem nem nehéz. Valaki, aki rázza a kaput, hatalmas dicsérettel indít, aztán nagyokat mond, végül akar tőlem valamit, hogy mentsek meg valakiket, mert milyen jó vagyok, miközben hátul sunyin vihognak a társai.
Nekem átlátszóak voltak mindig a fideszesek.

Lavinia Pinkerton 2017.10.23. 07:23:59

Ja, és ha nem engedem be, és nem tud lopni, akkor átkokat szór és rombol.
Eccerű népség.

Hidvégi Mihály 2017.10.23. 07:52:27

@Lavinia Pinkerton: Tökéletesen igazad van, egy kis senki Orbán, mondják néha, mondogatják, hogy tett valami jót is, naná, vaktyúk is talál szeget alapon maximum, véletlenül, akaratlanul, azért, hogy fedje igazi valóját, de az egész életműve csupán a gyűlölet, a hataloméhség, lumpenproletár módjára való harácsolás.

DrGehaeuse 2017.10.23. 08:14:12

@Hidvégi Mihály: Az a baj, hogy félnek tőle. Ettől lesz egyre erősebb.

DrGehaeuse 2017.10.23. 08:25:59

@Lavinia Pinkerton: Az én személyes bizalmamat 98-ban úgy tudta kicsalni, hogy előtte volt egy gyalázatos másik banda akik már jó sok kárt okoztak.

Hidvégi Mihály 2017.10.23. 09:22:23

@DrGehaeuse: Nem tudom, hogy így van-e, hogy félnek-e tőle?

Biztosan vannak akik félnek, a közalkalmazottak egy része, akiket fogva tart az államon keresztül. De a szavazófülkében azért ők is egymagukban fognak állni, tehát a félelem nem szabad, hogy előjöjjön náluk.

A nagyobb baj az, hogy a félelemgerjesztés által (ránk tör az egész világ brrr), valamint a mézes-mázos szirénbeszédei miatt sokan vallásos révületbe esnek ettől a kis szartól. S ők vannak többen, akik nem a környezetükben lévő szegénység és elmaradottság, hanem a szentbeszédek alapján fognak szavazni
.

Hidvégi Mihály 2017.10.23. 09:24:16

@DrGehaeuse: Valszeg '98-ban én is rászavaztam, már pont nem emlékszem, de 2002-ben, mikor elvesztette a választást s elkezdett csalásról beszélni, akkor gyanús lett az ipse s 2010-re már láttam, hogy semmi emberi nincs benne, csak a színtiszta gonoszság.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.23. 09:25:51

@Lavinia Pinkerton: sajnos én 1993 és 2000/2001 között elég jól megvoltam vele

Európai téridő 2017.10.23. 09:28:20

Az elvtársaknak is volt jó néhány pocsék narratívájuk. És aki nem hitte el azokat, annak alaposan utána jártak. A hazánkban ideiglenesen állomásozók arzenáljáról nem is szólva, az is nyomatékosító tényező volt.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 09:55:24

@Hidvégi Mihály:

Én nem fordítva. Csak 1998-ban szavaztam a Fideszre, akkor is csak a második fordulóban.

Viszont az utóbbi időkbnen pozitív irányban változtak, így jövőre rájuk szavazok.

Hidvégi Mihály 2017.10.23. 10:33:16

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ha van kedved egy gonosz emberre szavazni, akinek nem fontos a hazája, nem fontos a népe hanem csak a pénz s a hatalom az istene, hát lelked rajta, szavazz rá. Majd el fog jönni az idő, amikor vered a fejed a falba, de az is lehet, soha nem érsz el tudásban oda, miért is káros a nemzeti mázba öltöztetett haveri-kommunizmus. S így sosem kell a fejedet a falba verned, de attól még beütöd hazád koporsójába a magad szögét.

postumus mumus 2017.10.23. 10:38:57

Mintha ez a cikk:
m.origo.hu/gazdasag/20171019-minden-otodik-cegvezeto-pszichopata-az-uzleti-vilagban.html?pIdx=1
Igaz lenne az ország jelenlegi vezetőire is. A stílusjegyek megegyeznek orr bánéval. És ez a seggnyaló lapukban kommunikálva. Jó ezt látni.

nemecsekerno_007 2017.10.23. 10:43:24

Ha jól emlékszem én se szavaztam még a Fidesz-re, de jövőre kénytelen leszek rájuk szavazni.

1. Pont nem hiányzik, hogy az MSZMP utódpártja újra a hatalomba kerüljenek.

2. Pont kell legalább még egy ciklus, hogy komolyabb reformokat tudjanak elindítani úgy, hogy utána ne lehessen visszacsinálni.

postumus mumus 2017.10.23. 10:45:42

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Mindig voltak ilyen emberek, akik úgy váltogatják a nézeteiket, mint az alsógatyájukat, és olyan köpönyegforgatók, akik egy állami fillérért még az anyjukat is eladják. Nem szégyen ezt bevallani, csatlakozhatsz dicső elődeidhez zűrös matyikához, posvay elvtárshoz, szili katóhoz.

Hidvégi Mihály 2017.10.23. 10:51:08

@nemecsekerno_007:

Ha van kedved egy gonosz emberre szavazni, akinek nem fontos a hazája, nem fontos a népe hanem csak a pénz s a hatalom az istene, hát lelked rajta, szavazz rá. Majd el fog jönni az idő, amikor vered a fejed a falba, de az is lehet, soha nem érsz el tudásban oda, miért is káros a nemzeti mázba öltöztetett haveri-kommunizmus (az MSZP is MSZMP utódpárt, s nem különb a FIDESZ sem tőle). S így sosem kell a fejedet a falba verned, de attól még beütöd hazád koporsójába a magad szögét.

Azt elárulhatnád, eddig miféle reformokat vitt végbe Orbán? A nyugdíjpénz-lenyúlás annak számít? A valutatartalék felélése reformnak számít? A multimegadóztatás, amit áthárítottak a lakosságra az reformnak számít? Az offshore-ozás reformnak számít ha Rogán csinyája?

Vagy hogy az apád faszában van ez? Csak az a korrupció amiből téged kihagynak, ugye?

postumus mumus 2017.10.23. 10:54:00

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Mindig voltak olyan emberek, akik az eszük alapján szavaztak, mert van pénzük, és voltak olyanok, akik mindig a zsebük alapján, mert nincs eszük. Te a másodikba tartozol, nem szégyen ez, büszke lehetsz magadra és kapzsi, korrupt orr bánodra.

nemecsekerno_007 2017.10.23. 10:59:55

@Hidvégi Mihály:

Hagyjuk, én még adok nekik egy ciklust.

"Gonosz emberek" Jajj, ez nem a Trónok Harca...

postumus mumus 2017.10.23. 11:05:24

@nemecsekerno_007: Amikor mszmp utódokat írsz, akkor a fideszes pozsgay és szűrös elvtársakra, a kisz titkár orbánodra és kövéredre gondolsz, ugye?

postumus mumus 2017.10.23. 11:07:41

@nemecsekerno_007: Én ezeknek max menstruációs ciklust adnék, heti rendszerességgel.

nemecsekerno_007 2017.10.23. 11:14:06

@postumus mumus: Azért nem kéne összemosni például a tartótiszt Megyót, a pufajkás Horn Gyulát két fiatal KISZ titkárral, akiket párszor elvertek március 15-én.

Ha nem érzed a különbséget, akkor arról nem én tehetek.

2017.10.23. 11:16:28

@Európai téridő:
az a narratíva, mint kiderült csak időrendben az egyik utolsó "importált" és belsőleg alkalmazott fűtőanyaga volt emennek.
ezért nem hiszek én abban, h történhet itt olyasmi, ami ezt a narratívát végleg eltüntethetné.
csak a narrátorokkal együtt.
azaz jó így ahogy van.
avagy kétkeziék gyakori szólása szerint a jól elvégzett munka után: jó az attól, hogy szar

Bolshevik 2017.10.23. 11:34:08

@Lavinia Pinkerton: "Azért csökkent az eladósodás, mert nem vesznek lakásokat, se kocsikat"

igen igen ha csökken az eladósodás az azért va nmert félnek az emberek költeni, DEBEZZEG ha nő az eladósodás akkor a fidesz adósrabszolgaságba kényszeríti az országot :D

postumus mumus 2017.10.23. 11:35:49

@nemecsekerno_007: A kisz titkár uracskák ugyanazt a kommunista rendszert szolgálták, amiben ők is éltek és hűséget fogadtak( magyarul elárulták rendszerüket) Én például se kisz se párttag nem voltam, pedig lehetőségem lett volna rá, nem is szavaztam soha rájuk( se orbánékra, se gyurcsányékra, mivel mindketten volt kommunisták)De nem is ez a gond, hanem az, hogy volt kommunista ifjú titkárocskák később a sajátjaikat szidták habzó szájjal. Mint ahogy tették ezt egyes magyarokkal és most az eu- val. Most is éppen ezt teszik folyamatosan, valakit, vagy valakiket habzó szájjal szidnak. Sajnos csak ehhez értenek. Mi a fasznak lettek korábban kommunista ifjúsági vezetők, ha nem értettek egyet a rendszerrel? Csak nem bomlasztani akartak? Esetleg a kapzsiságuk vezérelte őket? Érdekes kérdések ezek, és nekem egyik jellemük sem tetszik. Nem is szavaztam rájuk soha.

2017.10.23. 11:53:19

@postumus mumus:
az érvényesülés, hát a drágalátos jó magyar érvényesülés !
érvényesülni minden/bármi áron.
ez a magyar_ember vezérlőcsillaga.

mindenki annyit ér amennyije van
+
csak az számít aki érvényesül(-t, -ni tud)

Janossz 2017.10.23. 12:01:10

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"A ballib ellenzék nem mondhatja ugyanaz, mint Orbán. Hiszen akkor minek van?

Ha meg az ellenkezőjét mondja a legfontosabb kérdésekben, az mind védhetetlen és hibás álláspont."

Istenem, Birca, vallást váltottál? Katedrálist is építetek hozzá?

Khonsu 2017.10.23. 12:01:41

@nemecsekerno_007:

A következő ciklus alatt az ország sorsa végérvényesen eldől. Az irány már most is megfordíthatatlannak tűnik, mert az ellenzék soraiban sem látszik olyan erő, kellő támogatottsággal, aki helyes irányba fordíthatna.

A következő ciklustól úgy fog kinézni, hogy bár az út a lassú sorvadásba, elhalásba vezet majd, változtatni rajta nem lesz tanácsos, mert a környezet már nem lesz kedvező (beárazza a fennálló helyzetet), és az azon való változtatás azonnali, gyors (és nagyon csúnya) összeomlást eredményezne.

Jövőre a Fideszt gyakorlatilag örökös kormánynak választjuk meg. Hatalma a nemzettest "elhalásáig" tart majd, így lesz úgy 30-40 "szép" évük. A nép dönt.

nemecsekerno_007 2017.10.23. 12:06:43

@Khonsu: Na ebből a negatív hangulatból van már kurvára elegem ami az egész országot jellemzi. Ez sokkal több kárt tesz nekünk mint bármilyen politikai alakulat.

Ez a nemzethalál vízió, világfájdalommal keverve...

hányok már ettől és a legnagyobb gond, hogy ez a hétköznapokban is jelen van...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:13:26

@postumus mumus:

Ezzel szemben a valóság: a KISZ a gyakorlatban már a 70-es években is egy ideológiamentes ifjúsági szervezet volt, melyben a fő mondandó az volt, hogy menjünk együtt bulizni.

Az MSZMP hasonló volt: szipla államrész volt, ahová csatlakozni kellett, ha az ember karriert akart.

postumus mumus 2017.10.23. 12:16:40

"Emlékezzünk, Orbán milyen kérlelhetetlen ellenzék volt annak idején! Hol vannak ők ettől!"
Orr hazudós bán jelenleg is egy ellenzéki szintjén áll. Ő csak ehhez ért ugyanis, mindenre tiltakozni. Ezt csinálja már vagy 30 éve. Miért lenne most másképp? Ő ebből él, csak ehhez ért. Most jelenleg az eu és soros ellenzéke. Felelősen kormányozni teljesen mást jelent. Ő felelősséget soha nem vállal semmiért, a hibáit elsumákolja, az erre irányuló kérdéseket kerüli, felelős vitába senkivel nem száll. Egy felelős kormány a gazdasági sikereiből él, ettől azonban orr bán nagyon messze van. Azt tudja felmutatni, hogy a haveri köre milliárdos lett, épített vagy 20 felesleges stadiont, felhúzott gazdaságialag csak a pénzt vivő sportlétesítményeket, elköltötte a nyugdíjmegtakarításokat, megcsapolta a valutatartalékokat, egy marshall segélynyi eu támogatásból kilátókat építetett a hortobágyra, jelenleg már semmire nem lehet találni jó szakmunkást mert azok külföldön dolgoznak és sorolhatnánk. Az átlag magyar ezekről nem lett gazdagabb, csak azok, akik kimentek nyugatra dolgozni. Orr bán gazdasági teljesítményét bárki képes lett volna reprodukálni egy felívelő világgazdasági környezetben, még a kétfarkúak is.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:16:46

@postumus mumus:

Amit írsz, az nem a demokrácia, hanem az oligrachia leírása: a gazdagok döntsenek, a többieknek kuss.

Én még sose szavaztam anyagi alapon egyébként. Mindig elvont elvek alapján szavazok.

Ráaádásuk munkém teljesen független a politikától, azaz a megélhetésem nem függ tőle.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:18:28

@postumus mumus:

Csak a nagyon buta emberek nem változtatják sose nézetekeiket. Ugyanis akinek van egy kis esze is, az észlelli a változó tényeket, ezeken gondolkodik, s sokszor más következtetésekre jut, mint korábban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:22:04

@Hidvégi Mihály:

2 fő opció van jövőre.

A választóvonal 1989 megítélése: az 1989-ben választott modell alkalmas-e arra, hogy jobb legyen az ország lakosainak élete?

A ballib válasz: igen, alkalmas, csak esetleg finomítani kell rajta.

A Fidesz-válasz (részben ezt mondja a Jobbik is, sőt az LMP is): alkalmatlan, de jelenleg nem lehet kihátrálni belőle.

Az én válaszom: ki lehet hátrálni belőle. Nem kell se polgári demokrácia, se liberális kapitalizmus. Ezt senki nem mondja, így a hozzám közelebb állót választom. A kisebb rosszat. A Jobbikot nem tartom hitelesnek, plusz zavar az értelmetlen nacionalizmusa, a Schiffer nélküli LMP-ben nem bízom. Így marad a Fidesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.23. 12:22:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Bármiféle adatokat vagy támogató érveléseket nélkülöző puszta állítások semmiféle elemzésről sem tesznek tanúbizonyságot, még csak sekélyesről sem.

Khonsu 2017.10.23. 12:22:42

@nemecsekerno_007:

Örményország.

A nemzet súlypontja létszámában, gazdasági erejében és érdekérvényesítő képességeiben is áttevődik a nemzettestről a diaszpórára. Mindeközben a nemzettest egy képességeiben és létszámában megfogyatkozott (és tovább fogyó) zárvánnyá alakul.

Így néz ki a "nemzethalál". Nekem ettől nincs világfájdalmam, mert a diaszpóra előtt szép jövő állhat, csak a maradók szívják meg.

Janossz 2017.10.23. 12:23:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
A tévedhetetlenség, az egyetlen igazság birtoklása csak vallásokban létezik.
Amit te Orbánról tartasz, közönséges bálványimádás.
Mit szól ehhez a pópa?

vajdasagi 2017.10.23. 12:36:17

@Hidvégi Mihály: Azt írod bircának: "Majd el fog jönni az idő, amikor vered a fejed a falba, de az is lehet, soha nem érsz el tudásban oda, miért is káros a nemzeti mázba öltöztetett haveri-kommunizmus (az MSZP is MSZMP utódpárt, s nem különb a FIDESZ sem tőle)."

Bircának ezt ne mond: ő nem magyar. Ő Putyin Oroszországának a szekerét tolja. Nem tudom, hogy van-e Magyarországon szavazati joga, de akár van, akár nincs: birca igen következetes: ő visszaállítaná valamilyen formában a KGST-t. Ő nem hülye, hanem éppen hogy művelt, képzett, okos ellenség. Nemecsek az más: őt megpróbálhatod meggyőzni :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.23. 12:39:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Te nem mondod el azt, hogy mit gondolsz: kinyilatkoztatásokat teszel anélkül, hogy bármit is megmutatnál abból, hogy hogyan jutottál ezekre a konklúziókra.

Janossz 2017.10.23. 12:44:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Túl sokat beszélsz, túl keveset mondasz.
Már azt se tudod, mikor mit.
"Ha meg az ellenkezőjét mondja a legfontosabb kérdésekben, az mind védhetetlen és hibás álláspont."

Ez nem az Istened tévedhetetlenségét hirdeti itt?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:45:38

@neoteny:

Pont ahogy te is, de az nem zavar, mivel más az alapállásod, s az alapállosoddal egyező dolgokat elfogadod vita nélkül.

Khonsu 2017.10.23. 12:46:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Szerintem ott tévedsz, hogy azonos fejlődési irányt jósolsz a "Nyugatnak" és a "Keletnek".

Én úgy gondolom, a két tömb fejlődése széttartó lesz. Ebben mindkét esetben a technológia lesz meghatározó, de teljesen más állapotot fog eredményezni.

Ezek a jövők pedig ezen a ponton gyakorlatilag már eldőltek, így sorsszerűen következnek be. A döntő különbség, hogy kinél van a technológia az adott társadalmon belül.

Nyugaton a technológia a "multiknál" és a "népnél" van. Ez a rendszer fejlődése során egy decentralizált, hálózatos rendszert, anarchiát eredményez.

Keleten a technológiát közvetve vagy közvetlenül az államhatalom/kormányzó erő birtokolja. A rendszer fejlődése során így ez az állapot erősödik, és talán valami részben hasonlót eredményezhet ahhoz amit vársz.

Ez a harc azonban már eldőlt. A téteket mindenki megtette. Nyugatból már nem lesz Kelet, és Keletből sem Nyugat.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 12:49:20

@Janossz:

Hol van itt Isten szerepe? Sehol. Ez politikai kérdés.

A kérdés az volt, ha valaki olyan álláspontot mond valamiben, ami objektív módon igaz, annak nehéz ellenzéki álláspontot hozzátenni.

Pl. nyilvámvaló, hogy a migránskérdésbnen a nyugati álláspont bugyutaság, s Orbán helyesen cselekszik, amikor azt kritizálja. Ekkor jön aballib ellenzék: mivel Orbán mondta ezt, automatikusan az ellenkezőjét állítja, lásd "nincs migránsválság", "mindenki menekült", "nem lehet határokkal megállítani őket", stb., ami minden téves álláspont.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.23. 12:49:31

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Pont ahogy te is"

Dehogy: én elemzésnek vetem alá az állításaidat, így jutok arra a konklúzióra, hogy ezek olyan kinyilatkoztatások, amik nélkülöznek bármiféle támogató adatot vagy érvelést.

postumus mumus 2017.10.23. 12:52:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az erkölcsi elvek mindig állandóak. Én mivel mindig jól éltem, soha nem a pénztárcám alapján szavaztam, hanem az alapján, hogy ki érdekesebb emberileg és erkölcsileg az ország felemelésére, az emberek jólétének megteremtésére. Erre a lázadozó orr bán teljességgel alkalmatlan. Mind emberileg mind erkölcsileg. Nagyon megosztó személyiség, ebből kifolyólag soha nem fogja őt az ország többsége támogatni, pont a rossz emberi tulajdonságai miatt.

Janossz 2017.10.23. 13:01:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Félre beszélsz.
"Ha meg az ellenkezőjét mondja a legfontosabb kérdésekben..." Magyarul mindenben igaza van a jóembernek.
Most jössz ide eggyel (amiben, megjegyzem szintén nincs, vagy nem úgy van igaza, ahogy gondolja).
Mondjak én tízet, amiben egyáltalán nincs?
Nem érsz annyi munkát, hogy bepötyögjem. Imádd csak!

Khonsu 2017.10.23. 13:05:58

@Khonsu:

Ha valaki mégis megpróbálja a váltást (mint kormányunk), azzal annyit tud elérni, hogy zárvánnyá teszi az országot a tömbön belül. Ez pedig a legrosszabb lehetőség.

A kormányzat tőkeszegény és erőtlen (az ország méreteiből adódóan is) ahhoz, hogy a technológia fölött megszerezze az irányítást. Így az ilyen zárványok egy ponton megrekednek a fejlődésben, és fennmaradásuk egyetlen záloga, ha "kiszolgálóivá" válnak tömbjük domináns erőinek.

Így leszünk a bérmunkások országa és a Nyugat "demográfiai tartaléka".

morph on deer 2017.10.23. 13:42:09

@neoteny:
“ők mélyelemeznek.”

Mélyen van bennük az elem.
Egész mélyen...

morph on deer 2017.10.23. 13:56:48

@Khonsu:
“Ha valaki mégis megpróbálja a váltást (mint kormányunk), azzal annyit tud elérni, hogy zárvánnyá teszi az országot a tömbön belül.”

Ezért lázítgat viktorka körös körül, hogy ne csak ő legyen az egyetlen hőbörgő segg a civilizáltabbak klubjában. További bónusz, hogy legalább “vezetőnek” érezheti magát valahol, még akkor is, ha ezt rajta kívül más nem gondolja így.

Ezredszer mondom, hogy neki kéne lennie a futball szövetségi kapitánynak, az pont a képességeinek megfelelő állás lenne, és mindenki jobban járna...

De látod milyen, képes és nem hallgat rám! iIkább tovább ontja a sületlenségeket valahányszor megszólal, mintsem valami értelmes és hasznos dolgot csinálna, - először az életben!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.23. 14:12:51

@morph on deer:

"neki kéne lennie a futball szövetségi kapitánynak"

De ott nem tudná átírni a szabályokat minden meccs előtt és közben.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 14:30:02

@postumus mumus:

Nem is erkölcsi elvekről van szavazás, hanem politikai elvekről.

Vagy azt hiszed, hogy x ideológia eleve erkölcses, y ideológia meg szükségszerűen erkölcstelen.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 14:33:56

@Janossz:

Messze nem mindenben, de sok nagyon fontos aktuális kérdésben igaza van, pl.:
- nem igaz, hogy helyes a nyugati integráció,
- nem igaz a nyugati migrációs-álláspont,
- nem igaz, hogy helyes támogatni a nyugat gyarmatosító politikáját,
- helyes a közműszolgáltatók és általában az idegen multik megszorítása,
- helyes a keleti nyitás,
- helyes a pluralizmus, azaz a lberális véleménydiktatúra megszüntetése.

2017.10.23. 14:48:37

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
minden félig tele pohárba beleköp, hogy más ne ihasson belőle
kb ennyi, amit tud

Janossz 2017.10.23. 14:55:47

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
- nem igaz, hogy helyes a nyugati integráció,
- helyes a keleti nyitás,

Ezekről Szent István kicsit másképp vélekedett.
Biztos valami megátalkodott liberális volt Ő is.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 16:20:19

@Janossz:

István kényszerhelyzetben volt eleve, nem volt választási lehetősége.

Janossz 2017.10.23. 16:35:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Juncker lovag tőrét érezte bordái közt, így választott népének irányt, mi? Hülye vagy.

2017.10.23. 18:12:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
a tiédbe is csak te rátöltesz, hogy tele legyen és utána boldogan iszod.
megszokás kérdése.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 19:17:54

@Janossz:

Én is tudok mondani olyat, amiben nincs igaza, de mi ennek a jelentősége?

Janossz 2017.10.23. 19:34:58

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Semmi jelentősége, csak délelőtt még ott jártál, hogy mindenben igaza van.

postumus mumus 2017.10.23. 20:12:06

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem. Nem bojkottálom, mivel nem mindenki lop. Van aki még kormányon és a parlamentben sem volt. Kétségtelen hogy az eddig hatalmon levők és 30 éve parlamenti pöffeszkedők többsége lopott. Ezekre én nem szavazok.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.24. 04:28:35

@postumus mumus:

A kapitalizmus alapja a lopás. Ha valaki személyesen nem is lop - én is ismerek ilyen politikust, pl. Semjén ilyen -, attól még a rendszer alapja a lopás, s ennek az a politikus is részese, aki saját magának egy fillért se lopott el.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.24. 07:25:52

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"A kapitalizmus alapja a lopás."

Helyesen: a politika alapja a lopás.

"Ha valaki személyesen nem is lop - én is ismerek ilyen politikust, pl. Semjén ilyen"

Mivel Semlyén a polgároktól erőszakkal ill. annak hiteles fenyegetésével elsajátított javakból -- adókból -- kapja a parlamenti képviselői meg miniszterelnök-helyettesi (és esetleg még más) fizetését, Semlyén személyesen részesül az államhatalmi lopásból (pontosabban: rablásból).

Európai téridő 2017.10.24. 08:12:01

@Bánegressy: "Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan" (filmcím) abban, hogy OV-t sok eredmény legitimálja? Ez az eredménylegitimáció is egy elvtársi narratíva volt. És ha mindenről kijelentjük, hogy szar, azzal még nem jutunk egyről kettőre.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.24. 08:40:02

@neoteny:

Szóval a bérmunkás is kizsákmányoló, mert a tőkése abból fizeti a bérét?

2017.10.24. 10:33:17

@Európai téridő:
ja! fogadjuk el OV marketingjét és kiderül, hogy a szar jó, a narratíva marad, az elvtárs honfitárs.

Európai téridő 2017.10.24. 19:04:43

@Bánegressy: Kedves Bánegressy Aromo Úr!Nem ezt mondtam. Magyarázatot vártam.

2017.10.24. 19:39:20

@Európai téridő:
sztem arra még kell egy kicsit várni
(mit is kéne megmagyaráznom?)

2017.10.24. 19:48:22

@Bánegressy:
javaslatom a politikai viták új típusú lebonyolítására a parlamentben[a pc (és mindenfajta fölösleges)beszéd sikeres kiiktatása érdekében is]
www.youtube.com/watch?v=WJEYYcdblkw
és nincs több narratíva

Európai téridő 2017.10.25. 09:54:08

@Bánegressy: Na, ugye, nem kell olyan türelmetlennek lenni. Feltéve, hogy az álcád alatt - néhai Gábor Andor Népszállós versikéje nyomán - nem dobog újságíró szív.

2017.10.25. 10:45:59

@Európai téridő:
sajnos rengeteg hiányossága van a műveltségemnek. ezek közül gábor andor csak egy.
de annyit tudok, h van akinek fontos és van akinek fontos tudni, hogy kinek fontos
süti beállítások módosítása