1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.09.24. 06:25 HaFr

Október 2-a? Természetesen otthon maradok

Képtalálat a következőre: „társasjáték”

1. A népszavazás tétje nem világos, egyedül Orbán tudja (amint bevallotta), hogy hogyan és mire fogja felhasználni az eredményét -- magyarul a szavazók nem tudják, milyen politikai térbe kerülnek bele, ha részt vesznek az aktusban. Ez olyan, mintha mindenki bekötött szemmel szavazna valójában nem a feltett -- egyébként silány -- kérdésre, hanem arra a kérdésre, ami csak a miniszterelnök fejében van meg egyelőre. A népszavazás tehát finoman fogalmazva nem fair.

2. A népszavazás tétje egyúttal olyan hatalmasnak látszik a miniszterelnök számára, ami megerősíti, hogy a neki tetsző eredmény előzetesen hivatott legitimálni egy távlati tervet, ami az egészet nagyon baljóssá teszi, és ismerve a kormányzat gátlástalan politikáját, csakis az európai politikai válság további mélyítését szolgálhatja. Annál is inkább így van ez, hogy az európai államok gyakorlatilag egyetértenek már a kötelező kvóták félretételében, az európai határvédelemben, sőt egyebekben az európai egységesülés visszafordításában is, vagyis el lehetne kezdeni ettől kezdve konstruktív politikát folytatni, de ehhez éppenséggel be kellene fejezni a nemzet hiszterizálását. A népszavazás tehát nem szolgálja a nemzet érdekeit.

3. A migrációs válság terheiből Magyarország egyelőre semmit vagy majdnem semmit sem visel, ráadásul az esetleges hosszabb távú kezelésükhöz nincs szükség a nemzet állásfoglalására, az kötelessége a nemzet biztonságának és a határainak védelmére kötelezett kormánynak -- bár e kötelességének 2015 eleje óta igen szelektíven tett csak eleget, sokáig nem tudta megfelelően védeni az államhatárt, és rengetek migránst átengedett az országon regisztráció nélkül részint hanyagságból, részint szándékosan. A kormány mégis úgy tesz, mintha csak egy népszavazási eredmény birtokában tudná ellátni a feladatát (miközben érdekes módon más kulcskérdésekben ettől a népszavazástól elzárkózik). Ahelyett tehát, hogy szakszerűen végezné a feladatát, kiszámítottan félelembe kergeti a hiszékenyebb állampolgárokat -- habár közben muszlimok és kétes hátterű keletiek ezreivel üzletel, ad nekik jó pénzért letelepedési lehetőséget, hirdetésekben toboroz új bevándorlókat Afrikában, munkások tízezreit akarja betelepíteni Ukrajnából, tehát nyilvánvalóan nem tart se a magyar kultúra megroppanásától, se nem érdekli a "kereszténység" védelme, se semmi más az emberek hergelésén kívül. Láthatóan egyetlen érdeke van: a válság és az erjedés fenntartása. A népszavazás tehát durván manipulatív a felvetett problémát -- a migráció elleni védekezést -- tekintve is.

4. Míg a kormány tízmilliárdokat költ el -- az iméntiek értelmében -- nem fair, nemzetellenes, durván manipulatív népszavazási kampányra, az oktatásügy, az egészségügy, a nyugdíjrendszer, a gazdasági versenyképességünk, és általában a kormányzati szakpolitikák sosem tapasztalt válságát élhetjük meg, ami komolyan visszaveti az ország fejlődését és rombolja a jövőjét. A kormány szándékos károkozása felveti a kérdést, hogy milyen távlati tervei vannak Orbánnak a határainkon belül élő 9,5 millió magyarral -- egyáltalán számít-e még arra, hogy ez az ország jól jöhet ki a kormányzásából, vagy lemondott erről, és már csak a bedőlésünk forgatókönyveiből válogat. Ez utóbbi esetén viszont jogosan merülhet fel a kérdés az állampolgárokban: akarjuk-e ugyanazt az exit stratégiát, amit Orbán szán nekünk.

Ez utóbbi gondolatokon innen azonban világos: a népszavazási játékban részt venni egyenlő egy galád ember önös játszmájába való belépéssel. Otthon kell maradni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1211739033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nu pagagyí 2016.09.25. 15:31:12

@leponex a mélyben hallgató világ: Az EB végrehajtó szervezet, nem hoz törvényt, nem semmisít meg és nem értelmezgetheti kénye kedve szerint. Az Európa Tanács az, amelynek jóvá kellett hagynia az európai parlament döntéseit, jóváhagyta, a zárónyilatkozatot Orbán is aláírta Magyarország nevében.

desw 2016.09.25. 15:34:05

@HaFr:

" arról van szó, hogy egy trutyi tolvaj kormány közben ne csinálhasson meg mindent a közjó ellen, miközben a magad fajták hülyítik a közvéleményt"

Aha. Tehát ha nem lenne szavazás, akkor Orbánék nem lopnának/lophatnának annyit??

Még a végén kiderül, hogy ezek a refjudzsíkok a Habony-Művek által beszervezettek!

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.25. 15:34:14

@nu pagagyí:
' Utána regisztrálgattunk, de akkor sem vizsgáltuk, ki menekült és ki nem. '

Ja.

Mert valamiért a derék menekültek egy napot se vártak a nyitott táborokban, nem is akarták hogy vizsgálgassák Magyarországon őket, hiszen Merkel Anyu már várta őket, csak ez a gonosz Patás hivatkozott a schengenre, hogy ha meg nem is akadályozhatjuk őket a szabad mozgásban - Ausztria felé természetesen, de legalább ne szállítsuk őket saját vonatunkon Bécsig.
Emiatt lett a Gonosz Despota, aki embertelenkedik a szegény menekültekkel, lásd keleti pu.
Hát legyen meg a kívánságotok kedves sógorok, kedves Merkel, fogadjátok szeretettel őket!
A határig azért elvittük őket ...
De nektek semmi nem elég jó :))

egy igazi barom vagy mária 2016.09.25. 15:34:33

@nu pagagyí: Te kis történelemhamisító, te.
Nem úgy volt, hogy el kellett kapdosni a migráncsokat mindenfele? Hogy aztán közöljék, hogy nem regisztrálnak? HOgy az egész világ arról ugatott, hogy hogyan is képzeljük, hogy nem mehetnek szegények amerre akarnak? Halálkamion aug 27 volt. A keletis balhé aug elején. A nagy megindulás az autópályán szept. 4.
Nem utána regisztrálgattunk, hanem pont hogy addig. És mivel a pápától kezdve az enszig mindenki minket basztatott inkább buszoztatták a tetveket amíg el nem készült a kerítés. JA! beidézzem a liberális oldalakat, hogy pont ők írták kb. ezer helyen, hogy ezek átutazók, embertelen az orbán, hogy regisztrálni akarja őket, hadd menjenek.
Egy hazug tetű vagy, az az igazság.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.25. 15:39:50

@HaFr: '. Ezt az ügyet már egy éve le lehetett volna zárni a kormány részéről világos beszéddel, '

Nosza, fejtsd ki Péter, lássuk miként kellene ezt megoldani!
Halljuk azt a világos beszédet!

(Ja, csak vicceltél megint.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 15:43:54

@leponex a mélyben hallgató világ: kedves olvasóm nézze vissza a posztjaimat, viccelődni szoktam, de nem az ország sorsával. Persze könnyű lenne nekem megoldást javasolni, az én szekerem nincs hozzákötve Putyinéhoz, egy cseppet szuverénebb vagyok, mint a vezéred, ezért nem ráng annyira a szekerem

desw 2016.09.25. 15:45:59

@leponex a mélyben hallgató világ:

"Nosza, fejtsd ki Péter, lássuk miként kellene ezt megoldani!"

Az ellenzéknek és az összes menekültsimogatónak addig egyetlen értelmes ötlete sem volt. Csak addig tart az eszük, hogy mindenre nemet mondjanak, mert az úgy rossz, ahogy Orbán mondja/akarja.

A PKP is csak addig jutott, hogy Orbán lop, tehát érvénytelenül kell szavazni 2-án. Hogy mi a fasz köze van a kettőnek egymáshoz, azt ők sem tudják, de most ez a sikk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 15:46:56

@egy igazi barom vagy mária: hát akkor minek töröd magad itt, menj, és csinálj fontos dolgokat -- mit akar a nép? csak véletlenül nem azt, amit több tízmilliárdos kampánnyal letömnek a torkán. De hát így is fuldoklik az istenadta, mert érzi, hogy mérgező a táp

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 15:48:09

@desw: most hogy tényleg nem látod az összefüggést, világos, hogy tényleg nem tudunk szólni mindenkihez ... azt a magyarázatot, amit mellékeltünk már ehhez, egy előgerinhúros is megértené

nu pagagyí 2016.09.25. 15:48:51

@leponex a mélyben hallgató világ: Nyilván nem mentek táborba, mert senki nem mondta nekik. A magyar hatóságok nem készültek fel ilyesmire és hát szándék sem nagyon volt. A békés polgárok rutinszerű baszogatását meghaladó feladatokra sajnos képtelenek a magyar hatóságok. A migránsoknak így maradt a pályaudvar és a közterület, amíg a németek éppen nem akartak fogadni regisztrálatlan embertömeget.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 15:49:09

@egy igazi barom vagy mária: ugorj neki még egyszer, mit akarsz mondani?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 15:58:19

@egy igazi barom vagy mária: öö, akkor minek a több tízmilliárdos kampány?

bgp 2016.09.25. 16:03:38

Ebben a kérdésben minden politikus geci. Az ellenzék és az EU kritizálta a kerítést - ez baromság volt, ez volt Orbán egyetlen rendes tette. Orbán meg kihasználta az egészet saját céljára, sok ember életével játszva. Ha én csináltam volna ezt, akkor:
1. kerítés
2. erős határvédelem
3. gyors regisztrálás és elbírálás
4. aki terrorista gyanús azt visszapattintani, vagy helyben lelőni (attól függöen mennyire pattog, van-e nála valami fegyver, stb)
5. az elfogadható embereket (valódi menekültek) pedig humánusan ellátni. Letelepíteni vagy továbbvinni máshova (mindenki egyetértésével).

Ehhez természetesen az EU-nak és Orbánnak a kezdetektől fogva össze kellett volna dolgoznia.

nu pagagyí 2016.09.25. 16:05:39

@egy igazi barom vagy mária: Addig semmi probléma nem volt, amíg a magyar hatóságok tudtával és aktív félrenézésével vígan folyt a menekültcsempészet. Egy idő után besokalltak a nyugati országok, e miatt gyűlt fel a nép Budapesten, mi másért?. Regisztrálást követeltek (azt ők sem gondolták komolyan, hogy mi szakszerűen le tudunk folytatni egy menekültügyi eljárást, ezért azt nem is kérték). A regisztráció egyébként arra kell (az azonosíthatóságon kívül), hogy később vissza lehessen passzolni azokat, akiket nem lehet és nem akarnak befogadni: mert nem bizonyulnak menekültnek és gazdaságilag sem veszik hasznukat. A visszapasszoltakat egyébként mi is visszaküldhetjük oda, ahonnan jöttek, mert nyilván nem üldözik őket a hazájukban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 16:05:57

@egy igazi barom vagy mária: konkrétan nem kellene lopni és hazudni, és akkor könnyebb lenne bármit elhinni nekik. De ezt nem egy, hanem hat éve kellett volna elkezdeni. Utána a kerítés rendben, de lehetett volna az egész migrációs ügyről felnőttemberek között civilizált párbeszédet folytatni. Utána parlamenti határozattal az EU-ban diplomáciai munkát folytatni (ugye most ilyen sincs, csak tahóság). Utána meg ki néne szállni az oroszok és a törökök hátsójából, de persze ez a vonat már elment Pakssal meg az oroszok ki tudja milyen zsaroló potenciáljával. Szóval, lehetne civilizált ország civilizált vezetőiként viselkedni -- legalább viselkedni, ha már hazulról nem ez jön ... és ha mindezt csináljuk, biztos nem lennénk rosszabb pozícióban, mint most, amikor egyébként a GDP-nk 10%-a közvetlen nyugati transzfer, tehát minimum röhejesek vagyunk

desw 2016.09.25. 16:08:28

@HaFr:

"most hogy tényleg nem látod az összefüggést, világos, hogy tényleg nem tudunk szólni mindenkihez ... azt a magyarázatot, amit mellékeltünk már ehhez, egy előgerinhúros is megértené "

Aki elhiszi azt, hogy áss/jobb lenne az eü, oktatás, ... akármi akkor, ha nem lenne ez a migránscirkusz, az csont idióta.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.25. 16:10:31

@desw: á, tényleg nem -- a két inkompetencia egy tőről fakad. van egy büdös halfej, ennyi

desw 2016.09.25. 16:13:47

@nu pagagyí:
"A regisztráció egyébként arra kell (az azonosíthatóságon kívül), hogy később vissza lehessen passzolni azokat, akiket nem lehet és nem akarnak befogadni: mert nem bizonyulnak menekültnek és gazdaságilag sem veszik hasznukat. "

Ezért nem akar(t) igazából senki regisztrálni.

"A visszapasszoltakat egyébként mi is visszaküldhetjük oda, ahonnan jöttek, mert nyilván nem üldözik őket a hazájukban. "

Akkor pl a németek miért nem toloncolják egyből haza őket?? Ja, mert nem lehet! nem fogadják őket a küldő országok, vagy max csak pénzért.

nu pagagyí 2016.09.25. 16:17:13

@HaFr: Intenzív kampány nélkül nem rettegnének az emberek olyantól, amit nem tapasztalnak személyesen. Másrészt a kampány során kinyerhető, közpénz jellegét elvesztő közpénz is indokolja a buzgalmat. Magyarország húzóágazata a plakátkészítés, kár hogy nem lehet megenni.

nu pagagyí 2016.09.25. 16:23:27

@desw: A dublini egyezmény szerint a regisztráló ország gondoskodik a visszapasszolásról. Ehhez az olyan csóringer országok, mint mi is, nyilván számíthatnak az EU pénzügyi segítségére.

"nem fogadják őket a küldő országok, vagy max csak pénzért"
Milyen küldő ország? A gazdasági bevándorlót nem üldözik otthon, ezért bármikor hazamehet. Kap egy repülőjegyet az EU büdzséből, aztán agyő. Persze van akire szükség lehet, azt nem küldik haza.

Khonsu 2016.09.25. 16:24:31

Azért, ha kiderül a robbantásról, hogy valamelyik "mélymagyar" így ünnepelte meg 2006 évfordulóját 6 év gyűlöletkampány hatására, akkor azt nehéz lesz kimagyarázni...

desw 2016.09.25. 16:29:06

@HaFr:

"á, tényleg nem -- a két inkompetencia egy tőről fakad. van egy büdös halfej, ennyi "

Vili! Télapóban is hiszel?

Neo07 2016.09.25. 16:29:36

@nu pagagyí:
Te jó ég, te most vagy hülye vagy vagy direkt hazudsz óriásiakat!

Idézem:
"Addig semmi probléma nem volt, amíg a magyar hatóságok tudtával és aktív félrenézésével vígan folyt a menekültcsempészet. Egy idő után besokalltak a nyugati országok, e miatt gyűlt fel a nép Budapesten, mi másért?. Regisztrálást követeltek (azt ők sem gondolták komolyan, hogy mi szakszerűen le tudunk folytatni egy menekültügyi eljárást, ezért azt nem is kérték)."

1. Nem azért gyűltek fel a menekültek, nem! Azért gyűltek fel, mert nem mehettek tovább. Mo-nak a menekülttábor szerepét osztották ki korábban, ugyebár regisztráció után sem mozoghatnak szabadon az EU területén.
2. Nem volt kerítés, mi mást lehetett tenni, azonkívül, hogy nézzük, gyűlnek fel a Keleti pu. környékén?!
3. De, kérték, tehát tudták, tudják, hogy mi is le tudunk szakszerűen folytatni a regisztrációt!

4. Tudod, mi volt a baj? az, hogy a bevándorlók nem akartak adni ujjlenyomatot, nem voltak, vagy hamis papírjaik voltak. Ne mondd, hogy nem tudod, hogy mindenki szírnek hazudta magát, mindenki január elsejét adott meg születési dátumként, és mindenkit Ahmednek hívtak!

Ezek után ne mondd, hogy volt értelme a regisztrációnak! (nem volt.) Ráadásul Görögországban kellett volna regisztrálniuk, csak ők is szartak rá. (Nem csoda.)

desw 2016.09.25. 16:55:45

@nu pagagyí:

"A dublini egyezmény szerint a regisztráló ország gondoskodik a visszapasszolásról. Ehhez az olyan csóringer országok, mint mi is, nyilván számíthatnak az EU pénzügyi segítségére."

De nem működik a visszapasszolás!

"Milyen küldő ország?"

Ahonnan származik.

"A gazdasági bevándorlót nem üldözik otthon, ezért bármikor hazamehet. Kap egy repülőjegyet az EU büdzséből, aztán agyő."

Persze! Csak ha nem fogadja a küldő ország, akkor baszhatjuk. És többnyire nem fogadják, vagy pént kérnek a visszafogadásért.

nu pagagyí 2016.09.25. 16:56:01

@Neo07: "Tudod, mi volt a baj? az, hogy a bevándorlók nem akartak adni ujjlenyomatot, nem voltak, vagy hamis papírjaik voltak."

Olyan hülye vagy mint, ahogy kinézel. Ha te nem vagy hajlandó igazolni magad a rendőrnek, akkor szerinted mi fog történni? Na ugye!

Ha már féltéglával döngetjük a mellünket, hogy milyen szuverének vagyunk, akkor egy idegennel szemben is alkalmazható a magyar állampolgárokra kidolgozott protokoll. Addig nem megy tovább, amíg hitelt érdemlően ki nem derül, ki is ő. Emellett illene betartani a nemzetközi kötelezettségeinket is, ahogy egy civilizált országhoz illik és aminek tartjuk magunkat. Legalább is valamiféle kultúráról hablatyol ez a kormány, bár nem fejti ki mire gondol. Egészséges Fejbőr Lagzi Lajcsival?

nu pagagyí 2016.09.25. 17:06:01

@desw: Persze, hogy nem működik, a skandiváv országok épp most mószerolnak be minket, mert nem fogadjuk vissza a nálunk regisztrált nem menekülteket. Tehát azért nem működik, mert mi nem akarjuk. Tehát azért rossz a bor, mert valaki belehugyozott. Mi voltunk azok, épp ezért nem nekünk kéne nagy hangon kritizálni a minőséget.

Mi az, hogy küldő ország? Felejtsd már el. A gazdasági bevándorlót senki nem küldi. Fogja magát és útra kel és ugyanúgy vissza is tud menni. Kap egy repülőjegyet, felültetik a gépre, aztán már otthon is van. Ilyen egyszerű. Összességében, nem kerül többe, mint a kerítés és a gyűlöletkampány, ráadásul erre kérhetünk pénzt az EU-tól, így marad pénz a rezsicsökkentett oktatásra is.

Neo07 2016.09.25. 17:14:40

@nu pagagyí: Jézus Mária, te hülyébb vagy mint gondoltam...

Guglizz már utána, hogy mennyire általános az, hogy nem adnak ujjlenyomatot nemcsak nálunk, hanem más országokban sem, és hogy micsoda szent tehenek a migránsok! Egy rossz szót sem szabad hozzájuk szólni, különben felrobban a nemzetközi média!

Ne No-ot nézd, persze hogy ott, a végállomáson már adnak. A odavezető úto állomásain nem akartak adni, pont a Soros-kiadvány tanácsa miatt, nem igaz, hogy nem tudtál róla!

desw 2016.09.25. 17:17:02

@nu pagagyí:

"Persze, hogy nem működik, a skandiváv országok épp most mószerolnak be minket, mert nem fogadjuk vissza a nálunk regisztrált nem menekülteket."

Butaságot beszélsz! Egyrészt ha nem menekült, akkor mi a bránerért nem a származási országba toloncolják ki őket egyből? Miért hozzánk akarják?

"Tehát azért nem működik, mert mi nem akarjuk."

Persze! Elég friss, olvasgass:
index.hu/kulfold/2016/09/22/550_ezer_elutasitott_meneddekkero_ragadt_nemetorszagban/

"Mi az, hogy küldő ország? Felejtsd már el. A gazdasági bevándorlót senki nem küldi."

Akkor származási ország.

"Fogja magát és útra kel és ugyanúgy vissza is tud menni. Kap egy repülőjegyet, felültetik a gépre, aztán már otthon is van. Ilyen egyszerű."

De nem tudják visszatoloncolni, mert a származási országban nem fogadják vissza! Nem érted?

www.dw.com/en/germany-plans-to-accelerate-deportation-of-algerians-moroccans/a-18985272

"In the case of Algeria and Morocco, however, Germany faces difficulties. Germany has complained the two countries are not cooperating in taking back their nationals."

desw 2016.09.25. 17:20:18

@nu pagagyí:

www.dw.com/en/why-rejected-asylum-seekers-are-seldom-deported/a-18981467

"Around 80 percent of asylum seekers arrive in Germany with fake papers, or no papers at all. That's especially true for migrants from countries where there is no war or persecution. Aid organizations say that many people opt for fake papers because there are no legal means to enter Germany. But it's not possible to deport a person without any papers once their application for asylum has been rejected. Even once the country of origin has been established, many states refuse to take their citizens back."

desw 2016.09.25. 17:27:28

@nu pagagyí:

Elhiszem, hogy utáljátok Orbánt, én is utálom mint a szart, de azért nem veszítsétek már el a valósággal a kapcsolatot csak azért, hogy ellentmondhassatok neki!

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2016.09.25. 19:08:07

A népszavazás(ok) eredménye nem kötelezi eredmény szerinti törvényalkotásra a törvényalkotót. Az október 2-i népszavazás kérdése így szól: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?” (Nem akarom. Sőt azt se akarom, hogyha az Országgyűlés mégis hozzájárulna, jöhessenek.)

Van egy törvényesen, olyan többséggel megválasztott kormányunk, Országgyűlésünk, amilyen nincs még egy az Unióban. Szavazza meg az Országgyűlés, hogy NEM és kész, hiszen úgyis kell róla szavaznia az eredmény ismeretében, mert ha mind a tizenötmillió magyar nemmel szavazna, akkor se lenne törvényerejű. Mit kell ezt így kerülgetni!

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.25. 19:16:01

@HaFr: ' kedves olvasóm nézze vissza a posztjaimat, '

Kedves HaFr, nézem, néztem, gyakran idéztem is. Ölég kevés kommentelőd van, aki tényleg foglalkozik néha a blogbejegyzéseiddel is ;-)
Az sem tetszett neked.

Megint mondtál 'valamit', aztán csak a nagy semmi.

'. Ezt az ügyet már egy éve le lehetett volna zárni a kormány részéről világos beszéddel, '
- írod, és türelmesen várjuk e pompás lezáró beszéd rövid vázlatát.
Mit kellett volna mondania Orbánnak - és hol?
Egy év után kezdik majdnem ugyanazt 'fölfedezni' Brüsszelben.

Ennyike, szokták mostanság jópofizni, nem tenném, de akkor ne ugorj el megint (és mindig) a saját szavaid elől.
plííííz.

morph on deer 2016.09.25. 20:21:18

@leponex a mélyben hallgató világ:
"Egy év után kezdik majdnem ugyanazt 'fölfedezni' Brüsszelben"

Boldogult ifjúkoromban volt egy Brachfeld Siegfrid szkecs, - úgy mint kabaré - és az pontosan ugyanazokkal a különbségekkel foglalkozott, mint amit ez a "majdnem" jrlent.
Ez volt az:
m.youtube.com/watch?v=PT29zJXRNlU

Igen.
Véleményem szerint ugyanis az EU-s javaslat és az orbáni hőzöngés között körülbelül annyi a közös, mint a "dugóhúzó" és a "rejtővonó" között, holott az összetevői közel azonosak.

Az orbáni változat embertelen, önző és szélsőségesen avítos nacionalista, mg még minden más, ebben az irányban fellelhető getzység.

Ez nem az "ember"-hez méltó megoldás, ez egyszer már biztos.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.25. 21:22:04

@morph on deer: 'Az orbáni változat embertelen, önző és szélsőségesen avítos nacionalista,'

Miértis?
Mármint konkrétusan.

- schengen betartása
- tranzitzónák, az jöhet be az Eu-ba, akit ellenőriztek és aki jogosult a menedékkérelemre
- a 'kibocsátó' országokhoz közel létrehozni a tranzitzónákat, ezzel elvenni az embercsempészek jövedelmét, megszüntetni a valóban menekülteknek bizonyulók tragédiával kisért utaztatásukat
- megszüntetni a kiváltó okokat
- segítséget nyújtani OTT, ahonnét menekülnének el az emberek, mert veszélyben van valóban az életük.

- segítséget nyújtani a migrációval elsőként találkozó Uniós országoknak

...
hadd ne kelljen újra idemásolnom a kommentemet, bloggazdánk egyszer kiradírozta, másodszor sem fog habozni, akkor meg minek.

Léccilécci a szokásos halandzsát mellőzve írd le, miértis?

PS: ami embertelen, az a farizeus liberálisdemokrata szemlélet: megvárjuk amíg saját költségükön, saját kockázatukat vállalva a valódi menekültekkel együtt eljönnek Nyugat-Európába a helóták milliói, kiválogatják belőlük a hasznosítható(nak látszó munkaerő) részét, a többit szétterítjük, bíbelődjenek ők a kiutasításukkal.

Mint egy modern rabszolgavásár.

Amelyik Eu-s országnak mnkaerő, demográfiai okokból van rájuk szüksége, az menjen ki Szíriába, Afganisztánba, ... és onnét utaztassa be őket, ne arra várjon hogy gyalog, lélekvesztőkön, embercsempészek jövedelmét biztosítva ingyen megjelenjen.
EZ a förtelem.

Ennyike.

zipe moha 2016.09.25. 21:28:51

...a mindenkori magyar kormány kormányoz-kizárólag magyar emberek felhatalmazása jóvoltából- a rendszer pedig "képviseleti"....akár mit is jelentsen ez...erre felé...
majd ha a "képviselet" módja, az irány nem tetszik...a magyar emberek leváltják a kormányt...a kormány megy, s jön olyan aki jobbat képes alkotni....mi a baj???....nincs alternatívája a fidesznek??...még a az mszp-t is ő tartja egyben?....index.hu/belfold/2016/09/16/ha_osszeomlik_az_mszp_a_fidesz_osszetakolja/

nincsenek oldalak, alternatívák, hazugok az ideologiák...az ideológia -hordozó értelmiség lealjasulása pedig csak a szokásos korszakos ismétlődés???....a generációs kártétel a finálé felé közelít....nem kár érte...

zipe moha 2016.09.25. 22:07:54

@HaFr: ...már nincs nóvum, épp ez az... a kiüresedettség,s kompenzációjaként a hazug képmutatás fokozhatatlansága mára bármilyen megszólalás egyáltalána múlttal a jelennel kapcsolatban...."exit stratégia"-mint elit stratégia...kiváló kép-szó, mindent leíró, mindent jellemző...és általános várakozás

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.25. 22:36:38

@zipe moha:

Köszi a linket, érdekes esszé.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.26. 00:14:09

@HaFr:
' És amíg nem születik döntés, addig is végre kéne ám hajtani ezt, de hát erről nincsen szó, ugye, angyalom? '

Tündérbogaram, oszt az első (önkéntes) meg a második ( kötelezö !!!, tudod, ami nincs is, de valami rejtélyes okból e nemlétezőről fog dönteni az Eu Bírósága) kvótadöntést végrehajtották-é már azok, akik megszavazták??

Te persze erre nem azt mondod: sunyi, hazug, kétszínű fasiszták, ugye?

Aki meg a nyilvánvalóan végrehajthatatlan, és vélhetően az Eu szabályaival ellentétes döntést demokrataként a Bíróságra bízza döntsön ebben a kérdésben, az viszont pofátlan.

( Péter, valamennyit éltél már a szocializmusban - egyetemet legalábbis Kádár alatt végezted - nem ismerős ez?
Határozatokat hozunk, amit természetesen eszünk ágában sincs végrehajtani, de aki nekünk nem tetszik, annak a fejéről levernénk a sapkát ?)

Fura egy felfogás a demokráciáról egy konzervatív liberálisnak felkonferált bloggertől, nyilvánosan.

Tán ezért sem rángat már a szekered...

morph on deer 2016.09.26. 00:48:03

Rossz a cím, ha a valódi megoldás szorgalmazásáról van esetleg szó!

Az általad felsorolt megoldási lehetőségek jó részét már cca egy éve mrgírtam, több nyelven.
Nem én vagyok a zseni, az UN már több mint húsz éve pontosan így csinálta!

Én irakiaktól hallottam, akik Jordánián keresztül jutottak akkor ki, hogy a kérelmüket helyben, a menekülttábor közelében levő Vöröskereszt és ENSZ által üzemeltetett irodákban adhatták be, majd a szükséges várakozás után kaptak egy "ajánlatot", hogy hol és mikor fogadnák őket.
Aztán, ha kiválasztották az országot, amrlyik egyébként kész volt a fogadásukra, ott repülőte szállhattak, a célországbsn meg már várták őket.

Ez ennél nem volt komplikáltabb akkor, most sem hiszem, hogy sokkal nehezebb lenne megvalósítani.

Persze ez okafogyottá tenné a migránsozást, meg a hőbörgést, ezt a mondvacsinált népszavazást meg végképp.

Ez persze nem azt jrlenti, hogy én jónak tartom az EU-s megközelítést, távolról sem!

De normális helyen erre nem az a válasz, hogy 'keresztényüldözés' elleni államtitkárságot hoznak létre, meg marhaságokkal riogatják a lakosokat,(Brüsszel egy városnyi , stb. Melyik város? Tókió, vagy Kiskőrös?) hanem javaslatokat nyújtandk be, és megtárgyalják azokat, nem pedig durcáskodnak, vagy éppen gagyi és gusztustalan kézcsókokkal hívják fel magukra a figyelmet!
Az is igaz, bevallom, hogy ahhoz politikusra, igazi államférfire lenne szükség, nem a tehéntrágyából alig hogy kikapaszkodott felcsúti bonvivánra, aki csak arra az időre engedi el két kézcsók közt nyakkendőjén a csomót, amíg a hasán összébb húzza a zakóját, vagy zsebre dugott kézzel ellenőrzi, hogy a nadrágja tényleg még mindig egy legalább két számmal magasabb emberre van szabva, pont úgy, mint amikor elindult hazulról...

Egyszerűen szánalmas!

Kompenzálás képpen kapunk hasonlatokat a "Magyar anekdotakincs" című műből, arrogáns kioktatásokba csomagolt mellébeszéléseket a parlamentben, és huszárokat, meg lóistállót a várba, ahova milliárdokért be kell költözni mindenáron, lehetőleg pereputtyostul, ahogy dukál!

Ezen túl már csak a nemzetiszocialista gondolkodásmód zavar úgy istenigazából, mert az már egyszer 'sikeresen' romba döntötte az országot és lealjasította az ország jó részét dgy olyan szintre, ahonnan még máig sem sikerült mindenkinek kivergődnie.
Azokról beszélek akik még mindig cigányoznsk, zsidóznak, araboznak, négereznek - és ezek a 'szalonképes' elnevezések, csak szólok!

Szóval ez mind Orbánnak köszönhető, és akkor a nepotizmust nrm is említettem.
Nem is fogom, mert a gusztustslanságnak is kéne, hogy határa legyen.

Ilyesmi lenne az, ami dohszagú, egyúttal fertőző, mindent mocskossá tesz, amit érint.

Pár éve olvastam egy Orbánra vonatkozó kifejezést, a "Charpatian Carcinogen"!
Tudomásom szerint pontosabban még nem határozták meg ezt a kórokozót, bár én sem ismerhetem minden új változatát a metastázisnak...

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.26. 07:13:38

@morph on deer: 'Persze ez okafogyottá tenné a migránsozást, meg a hőbörgést, ezt a mondvacsinált népszavazást meg végképp. '

Tenné, de nem teszi, mert nem volt, nincs ez a javaslat ( csak Orbántól, legalábbis eddig).

Bár, ahogy írod:"javaslatokat nyújtandk be, és megtárgyalják azokat," - ahogy Orbán teszi másfél éve, ugye.
De mindeddig nem is akarták meghallani, csak az ostoba minősítgetések mentek, ahogyan teszed te is.

A többi primitívségedet fedje jótékony homály, amiből nyaktól felfelé már gazdagon el vagy látva, igényeidnek megfelelően.
üdv!
l.

desw 2016.09.26. 08:49:22

@morph on deer:

"Az általad felsorolt megoldási lehetőségek jó részét már cca egy éve mrgírtam, több nyelven.
Nem én vagyok a zseni, az UN már több mint húsz éve pontosan így csinálta!"

És nyilván Orbán a gátja, hogy most nem így működik, ugye?

"Ez ennél nem volt komplikáltabb akkor, most sem hiszem, hogy sokkal nehezebb lenne megvalósítani."

Persze! A sok kamumenekült el sem indulna, mi?

Most már laza 550 ezer kamumenekült van csak Németországban, és nem igazán működik a kiutasítás dolog.

index.hu/kulfold/2016/09/22/550_ezer_elutasitott_meneddekkero_ragadt_nemetorszagban/

"Persze ez okafogyottá tenné a migránsozást, meg a hőbörgést, ezt a mondvacsinált népszavazást meg végképp. "

Ha úgy működne, akkor igen. De mivel nem úgy működik...

"Ez persze nem azt jrlenti, hogy én jónak tartom az EU-s megközelítést, távolról sem!"

Örülök! Orbánék pl ezt támadják, amíg a többi baromarcú politikus csak kussol és mosolyog Merkel muttinak.

"Azokról beszélek akik még mindig cigányoznsk, zsidóznak, araboznak, négereznek - és ezek a 'szalonképes' elnevezések, csak szólok!

Vajon miért nem kínaiznak? Pedig sok van belölük Magyarországon?

2016.09.26. 12:31:07

Itt annyira mindenki a senki által meg nem kérdőjelezhető megoldásra van kiéhezve - pedig az nyilvánvaló, h a népsz. után is marad probléma a kérdéssel kapcsolatban dögivel, hiszen azt maga a fidesz is hangoztatja, hogy a migráció durva fokozódására kell számítani, hogy a népszavazással hatalmazzuk fel Orbán Viktort a probléma végső megoldására, az EU megreformálására is(akár egy külön erre vonatkozó)népszavazással, valamint alkotmány- és törvénymódosítás szavatolja, hogy ŐT gyűlölni, szidni bűncselekmény. Mást megoldásnak gondolni nemzeti kérdésről, mint Ő szintén, következésképp népszavazáson föltett kérdésre más választ adni, mint, amit Ő jónak lát úgyszintén. Legyen legalább 3 havonta népszavazás a miniszterelnök úr javaslataival, a demokrácia megerősítése végett.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.26. 12:53:47

@Tizenötmillió Magyarok: ok, akkor arra szavazok. Jó lenne, ha a ti "nemzetetek" a kommunista furkáló tolvajoké megdöglene. Úgy is annyi kárt okoztatok már a világban, hasznotok pedig 0.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.26. 21:25:44

A V4 egysége csak a magyar miniszterelnök fejében van meg. Orbánt valóban "átverik" a kollégái: hagyják, hogy egyedül rugózzon a migránsügyön, mert tudják, hogy -- szemben velük -- Orbán semmilyen tényleges kormányzati eredményt nem tud felmutatni, és szüksége van a migránsozásra, mint egy falat kenyérre -- a saját hazai választói megtartása érdekében. 444.hu/2016/09/26/robert-fico-szerint-nem-erdemes-a-kvotakkal-foglalkozni-mert-azoknak-politikai-szempontbol-veguk

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.26. 21:41:55

"...Tölgyessy Péter szerint másfél éve Orbán Viktor óriásit kockáztatott a menekültügyben hangoztatott álláspontjával, aztán megütötte a főnyereményt, most pedig szeretné hazavinni azt.

„Nemcsak itthon arathatja le a győzelmet, hanem Európa egyik legerősebb miniszterelnökének is nevezheti magát” – hangsúlyozta az InfoRádió Aréna című műsorában, amelyet ide kattintva teljes egészében elérhet."

2016.09.27. 09:58:57

@leponex a mélyben hallgató világ: tányérnyalók számára a lényeg: "a magyar ismét a hatalom által integrált társadalom lett"
bár szerintem az, hogy "ismét" indokolatlan. volt egy rövid időszak, ami nem tette ezt egyértelművé, de a jobb érzésű keresztény nemzeti{ értsd:hatalom által integrált(minden rendszerben)} része a fülkében megharcolt érte

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 10:56:49

@Bánegressy: hát persze, a tányérnyaló, megfélelmlített, vazallus, megalkuvó, elbutított, önmaga választotta szolgaságban élő, rasszista, antiszemita, önsorsrontó, idegengyűlölóxenofóbfasiszta idegengyűlölóxenofóbfasiszta ... blablabla...

index.hu/belfold/2016/09/27/orban_menekultvalsag_interju_reformatus/

'a hagyományos keresztény jogrendű államokban élnek olyan arab családok, amelyek a felszínen betartják ugyan a törvényeket, de a valóságban, rejtetten a származási országuk kultúrája és jogrendszere mentén élnek. A magam részéről megértem, hogy jobban bíznak a saját hitükben, eszméikben, életvezetési szokásaikban, családi elrendezésükben, mint a miénkben. A szabadságot fontosnak tartom, és elfogadom, hogy a tőlünk különbözőeknek joguk van tőlünk különböző módon élni, de ahhoz nem kell idejönni. Jobb, ha mindenki a maga fügefája alatt marad.'

Nem kéne végre Valóság Anyánk orcájára vetni egy pillantást?
Egy röpke pillanatra elfelejteni az irracionális orbágyűlöletet...

'„És most, - Tisztelt Hölgyeim és Uraim, kedves barátaim! – mielõtt elköszönnék Önöktõl, szeretném elmondani azt, ami a legfontosabb. és aminek az érvénye talán jóval erõsebb, mintsem csak egyetlen választásra vonatkozzék. Kérem, hallgassanak meg és ha tudják, vigyék magukkal a következõ gondolatot. Mindig lehetnek olyanok, akik gyûlölnek. De csak akkor gyõzhetnek, ha te is gyûlölöd õket. Ezért mi hiszünk a szeretet és az összefogás erejében. Mi tehát hiszünk és higgyünk továbbra is a szeretet és az összefogás erejében. '

Lehet harcolni a fülkében október 2-dikán :)

De ha nem, hát nem.

2016.09.27. 11:56:20

@leponex a mélyben hallgató világ:
"mi hiszünk a szeretet és az összefogás erejében"
na ez a bla-bla-bla! vagy minthogy nem liberálisról van szó brekeke. Nem inkább vau-vau! Grrrrrrrr!
Ami az Orbán és hívője számára fontos, az nem a szabadság. Azt elfogadja a maga számára, ha szerencsés, mondhatnám kiváltságos helyzetben van, már csak családi, nemzetségi, foglalkozás körében fennálló pozícióbeli {ez lehet kivívott is(kivételes esetekben :D)] helyzetéből fakadóan, DE! ami a számára fontos az a megbízhatóan kiszámítható, hosszútávú és informális alapokon (tht. kevésbé jogi, bár az is fontos) függőségi viszonyok BÁTYÁM ! Ezek a viszonyok, pedig - jól látható - gyakran(rendszeresen)fölülírják a szakképzettséget, igazi rátermettséget, inkább az erőszakos vezetési stílust proponálják. És a legcsekélyebb mértékben sem érték a VALÓDI összefogás, amiben a hierarchia alacsonyabb fokán állók önként és a szolidaritástól, nem pedig lózungoktól és egzisztenciális félelmektől vezérelve vennének részt. Amúgy nekik a inkább szabadság intenzív belső megélése ajánlott. De némi korlátozással és persze alkattól függően kapnak rá lehetőséget, hogy a náluk is nyomorultabbakat megrugdossák, hogy érezzék az összetartozást. A szeretetet most hagyjuk. A legfarizeusabb bla-bla, amit az evangéliumból kibányásztak. Különösen az Orbánfélék és a hatalmon tartóik. Nem is kell a jelen kampány, a kezdetektől fogva az irigység és gyűlölködés szelleme az ő hatalmas konjunkturális erejük. Atomerőmű ez, aminek a fűtőanyaga M.O.-n sokszorta erősebb a legtisztább plutóniumnál is.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 12:29:48

@Bánegressy: ' A szeretetet most hagyjuk. A legfarizeusabb bla-bla, amit az evangéliumból kibányásztak.'
Ők azt mondták, hisznek benne, és azóta kétszer is győztek.
De OK, hagyd ki nyugodtan.

Rövidebbre is vághattam volna, mert a lényeg azon volt, lehet-é ezzel a végtelenített orbángyűlölettel győzni ...
Szerintem nem.

Ahogyan az a bullshit sem fog semmire sem menni (a választásokon), amit Te is nyomsz itt.

Orbánt senki más nem tartja 'hatalomban', mint azok a választók, akik előtte másokat.
Antallt, Hornt,Medgyessyt,Gyurcsányt.
És csak addig tartják ott, amíg jónak látják, ennyire egyszerű.
Mert:
' Természetesen verseny lesz, és a végén a választók fognak dönteni. A kérdés csak az, hogy milyen alternatívát kínálunk.'

De ha nem, hát nem. Akkor marad Orbán.
Ha csak le nem váltja valaki a 'népet' :)

Hidvégi Mihály 2016.09.27. 12:30:02

@leponex a mélyben hallgató világ: Szerencsétlen Lepókám, hát már annyiszor idecitáltad ezt az orbáni szeretet-szöveget.

A szöveg szöveg bátyám, a lényeg, hogy mit tesz ez a kis rakás szerencsétlenség. Szeretetről pofázik s közben gyűlöletre gondol. Újmagyar, Lepó, újmagyar, tessék tanulni, ne maradj már ennyire naív.

2016.09.27. 12:35:15

@Bánegressy: "Lehet harcolni a fülkében október 2-dikán :)"
amúgy, ha végighallgattad a Tölgyessy riportot, akkor nem most, majd jó soká', egyszer, talán . . . harcolni a barikádokon lehet
de az is lehet, hogy tényleg honvédő háború lesz.
hamarabb.
pl. ha nyugaton is a trend diadalmaskodik.
vagy Vlagyimir Vlagyimirovics

2016.09.27. 13:02:47

@leponex a mélyben hallgató világ:
baj mindjárt elsőre 2 látszik ezzel kapcsolatban
1. alternatíva, ebben igazad van, Bullshit nem alternatíva. ezért is vagyunk itt(a blogon). ALTERNATÍVÁT VÁRUNK !
2. maga a hatalom egy kiváltságossy, tulajdonosi rendszert épített ki (nem volt nehéz dolga, elismerem), beleértve a média, a kommunikáció tulajdonlását, a választási rendszert, aminek az egyik fő célja a hatalom leválthatatlansága.
A választások, szavazás befolyásolásának kizárólagossá tételét. A napppóleoni(halld: TÖlgyessy) szavazás sikeres(?) bevezetését.
Azt, hogy miért mutat most látszólag minden vektor egy irányba, azt is nagyon szépen elmondta a Tölgyessy, tht. új alternatívát itt valószínűleg majd az új korszak fog kiizzadni, ha csak nem a megjövendölt apokalipszis, mert a fundamentalista keresztények (remélem) nagy örömére, erre is mutatkozik esély. Új eszmék, dinamikus ifjúsági mozgalmak eljövetelében nehéz hinni.

2016.09.27. 13:08:25

@leponex a mélyben hallgató világ:
"Ők azt mondták, hisznek benne, és azóta kétszer is győztek"
ja! még erre, úgy látom szereted a szép idézeteket: a hatalom szeretete, nem a szeretet hatalma
(az, hogy az alávetetteknek ez imponál, magukat érzik erősebbnek általa az mindennel ellenkezik amit ez a brancs hirdet. még az identitással kapcsolatban is)

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 13:29:59

@Bánegressy: ' a hatalom szeretete, nem a szeretet hatalma'
Így van, a politikai hatalomnak is feloldhatatlan(nak látszó) ellentétet jelent: '...két pejlovat egy fenékkel soha meg nem ülheted...'

Maradva a blognál, megint csak idéznem kell kedves szerzőnket, ritka őszinteséggel tesz beismerő vallomást:

'Megírtam már több mint egy éve: ez időtájt, reálisan nézve, a bevándorlással és a menekülthullámmal szemben csak rossz választásokat tehetünk. Vagy a humánum, vagy a kultúránk ellen vétkezünk (amely kultúra tehát nem egyoldalúan a tolerancia kultúrája, hanem a tolerancia genetikus alapjainak megőrzésére is irányul, mivel a toleranciára való képesség nem a levegőben lebeg, hanem kontextuális, tanult, kulturális). A mérlegelés kényszer és kötelesség. A veszteség előre borítékolva.'

Leegyszerűsítve: vagy a fennkölt, parttalan 'humánum' vagy a 'kultúránk', azaz a saját jövőnk mellett döntünk (most is).
Valóban kényszer, valóban kötelesség - nem én, nem Orbán, Dr. Béndek Péter úr írta.

Lásd a bátor válaszát ...

A legnagyobb magyar banda így látta:

"
Tél fut az éjen át, nyílik a jégvirág,
Új bölcsőben sírdogál egy élet
Apja emeli föl, ebből a gyerekből
Fegyverkovács lesz, ha addig élek

Így is lett, bizony, de szólt egy szép napon
Ne csináljunk soha többé fegyvert
Nem lesz háború, könnyes, szomorú
Boldognak látok majd minden embert

Kis harangot önt, vándorruhát ölt
A haranggal a világot bejárja
Halkan zeng a dal, mit senki meg nem hall
S nevet rajta mindenki, ha látja

Egy nap visszatér, megáll, alig él
Már nem az, ki elment lehunyt szemmel
Apja jót nevet, nyisd ki két szemed
Ilyen a világ, s kell a fegyver

Tudom, tudom, tudom, tudom, fáj a szíved
Ohhh Mégis, mégis, mégis, mégis meg kell értsed
OhhhTudom, tudom, tudom, tudom, fáj a szíved
Ohhh Mégis, mégis, mégis, mégis meg kell értsed
"

Talán valamit mond a szeretet meg a hatalom dichtomiájáról is.

De ha nem, hát NEM.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 13:32:59

@Hidvégi Mihály: a gyűlöletre Te gondolsz Mihály bátyám, mindig, meg sem állva, csikorgó fogakkal ... kár ...
'Az eredmény minősít!' - ez megint közösen szeretett bloggazdánktól maradt rám :)

Hidvégi Mihály 2016.09.27. 13:38:22

@leponex a mélyben hallgató világ: nem így van, Lepó, a szeretetre többször gondolok s többször gyakorlom, csupán látom mit tett ez a kis sz.r a magyar néppel, megmérgezte lelkét, gyűlölködővé tette. Én annyit teszek, hogy tárgyilagosan közlöm ami itt folyik.

Neked ez rosszul esik, mert az igazság fáj, látni, érezni, hogy szeretett vezéred mekkora kárt tett szeretett népedben. S még nem látod be, még nem mered bevallani, most még úgy érzed, hátha van remény, s minden úgy lészen, ahogy te gondolod.

Sajnállak. De tényleg.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 13:49:29

@Hidvégi Mihály: 'Neked ez rosszul esik, mert az igazság fáj, '
Mihály bátyám, az igazság szabaddá tesz, miért félnék tőle?
Ha már fájna valami, az az irracionális, primitív gyűlölködés, amit Te is nyomsz itt lankadatlanul és igen hatásos kontraproduktivitással.

Pedig lehetne, ideje lenne a konstruktív párbeszédnek is - megint csak bloggazdánkat híva segítségül.
De ha NEM, hát NEM.

Hidvégi Mihály 2016.09.27. 14:07:58

@leponex a mélyben hallgató világ: Az én paraszti természetemnél fogva nem lehet párbeszéd közöttünk, azt tanultam, hogy egyenesnek kell lennem és keménynek.

Azt írtam az imént, hogy sajnállak. Az csak egy gyenge pillanatomban írhattam, nem szabad sajnáljalak, mert az gyengeség lenne, nem polgári. Egy polgárnak s pláne parasztnak erősnek kell lennie, így nem szabad sajnáljalak, azt fogod kapni, amit megérdemelsz majd a nagy kiábránduláskor.

Honnét ez a nagy magabiztosság bennem? Tanulmányozd a bibliát, a tízparancsolatot s megtudod majd akkor mi az alap. S aki attól eltér, azzal szemben lehet s kell magabiztosság. Orbán barátod messze letért a tízparancsolat által követelt útról, így bukni fog.

akármennyit robbantgat is...

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 14:28:35

@Hidvégi Mihály: :)
A jó értelemben vett 'paraszti természetről' legfeljebb csak olvashattál Mihály bátyám, azt se figyelmesen.
Én azért sajnálom a volt Pártelnök urat, oka van annak hogy azt a szekerét már semmi-senki nem rángatja. Kifelé, ahol megragadt.
A Te kommentjeid mind-mind azt bizonygatják, miért az az eredménye a PKP-nak, ami.
De bármikor meggondolhatod magadat.
De ha NEM, hát NEM!

2016.09.27. 14:43:03

@leponex
-bloggazda: "A mérlegelés kényszer és kötelesség."
-leponex és Orbánvitézek(lényegében): gyűlölj és gyűlöld a mérlegelőt( ki néma volt netán s csak lelkesedni rest, már azt is gyűlölték, akár a pestisest)
Ja és még Pál apostol: a szeretet nem mérlegel
de most ne tévesszen meg, ez nem csupán a népsavazásról szól
a lényeg, az illib. (ál)demokrácia hívei a fölülről elrendelt döntéseket és a biztos ítéletet szeretik
De sztem leragadtunk a szeretet_ dichotómia bla-bla bullshitnél.
Mi van az alternatív/átlansággal?
miért jó nekünk az, hogy nem kell mérlegelnünk sem? nagy leválthatatlan királyunk és udvara, hívei, minden problémánkat megoldják (az utolsó fillérünkig)
mi van azzal, amit Tölgyessy beszélt?
jó az nekünk, amit jósol, vagy húzzuk szét a farpofánk, úgysem tehetünk semmit?
és akkor ez a demokrácia, vagy demokrácia kell a francnak. úgyis csak bullshit
Úgy lesz minden jó, ahogy a főni akarja
éljen a nagy sirály és éljen vezető ereje a szindikátus és a cöf!

Hidvégi Mihály 2016.09.27. 16:00:23

@leponex a mélyben hallgató világ: csúsztatsz Lepó, hazudsz.

A mélyben lévő kívánságodat közlöd, mikor azt mondod, hogy félnénk a politikai versenytől. Lófüttyöt. Hazudsz, nagyon csúnyán.

Nem fél senki, egy demokrata főleg nem fél. Azt viszont tudjuk, hogy gazdád, a patás olyan feltételeket teremtett, hogy nem hogy lejtene a pálya, hanem egyenesen derékszögben áll, rajta a tetején csücsül a gazdád, aki pedig rajta kívül részt kívánna venni a versenyben, az valahol lent a pályán alján, azon kívül ugrál, talaj sincs a lába alatt.
Persze a cinizmusod miatt ezt soha be nem ismernéd, helyette lenézel mindenkit, aki ez ellen tiltakozik.
Gazember vagy Lepó, csak úgy, mint a gazdád.

Egy valamire való demokráciában (mint pl. az USA) az ilyen helyzetben (a hatalmat úgy bitorolja valaki, hogy leválthatatlan) bárkinek felhatalmazása van a hatalom birtokosát likvidálni.

Így bizony.

2016.09.27. 17:22:06

@leponex a mélyben hallgató világ:
bla-bla-bla, könnyű a főni bicepsze gigantikusra kivetített árnyékának védelmében totális politikai impotenciával fitymállani :D azokat, akik csak nem akarnak beállni alá. Az, hogy nem akarunk esetleg a csicskák cselédei lenni, nem álljuk a fennhéjázó csendőrpertuját az olyanoknak, akik minden elnyomó rendszerben szívesen smasszerkodnak, csak legyen meg az ő biztos beosztásuk, az már igen is politikai értelemben a jó! igazán jó akkor lesz, ha ki is állunk azokért és ők maguk is kiállnak azért, hogy ne csúfolhassák meg őket ilyen hitvány semmirekellő gazemberek(mint a főni. én egyébként szeretem a focit).
Jó, elismerem, ez az oldal eredendően gyenguska, nincs citoyen polgárság (. . . az nem az!), nincsenek pl harcos szakszervezetek . . . annak idején azért voltam a legdühösebb (magamra is) és ott én is megbuktam, amikor('90-ben?) hagytam a szakszervezeti választások ellen agitálni, mondván, hogy a komcsik falova(amiben azért volt valami)ahelyett, hogy ott kezdték volna el a rendszerváltást a kedves akkori hangos "antibolsevisták". Na ebben azért volt bőven a politikai versenytől való félelem, csak akkor még azt gondoltuk, h a leváltott hatalomnak óriási titkos háttérhatalmi tartalékai vannak. Egész más lenne a világ és egyszerre több okból is, nemzeti tulajdonban megmaradt iparágak, erős érdekvédelem . . . könnyebb fölszámolni valamit, mint mindenki kedvére átalakítani, de késő bánat. Ha a főni tervei beválnak, most ez vár a liberális demokrácia maradékaira is. De olyan helyzetben, amikor a fennálló nem tűr magával szemben alternatívát óhohóriásra nagyítódik a jelentősége a hibának. Akkor is, ha nincs ellenfél, vagy nem tudja mit kell tennie.
Éljen a HIBA!
Az emberiség (és a bioszféra egésze) is annak köszönheti a létét.

2016.09.27. 17:30:10

bocs kimaradt: ki is állunk azokért √ akiknek nincs hangja és akik a legelnyomottabbak és majd ők maguk is kiállnak magukért
ez már valami baloldali nem?
a fidesz is állandóan a megalázottakkal és megszomorítottakkal támadt, de az a bibliából van. azokért csak a fidesz állhat ki. neki van felhatalmazása rá az egyháztól és a fülkéből.
nem baj a felét előbb utóbb elbukja

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.27. 19:45:01

@Bánegressy: 'Egész más lenne a világ és egyszerre több okból is, nemzeti tulajdonban megmaradt iparágak'

Bezony.

Amikor az utolsó - valamennyire még becsülhető balos miniszterelnök, Horn a villanyosenergiaszektor 'privatizációjakor' államilag garantálta a magánprofitot, no akkor kellett volna egy picivel hangosabbaknak lennetek.

Van az úgy, hogy az ideológia, a zsigeri gyűlölet elhomályozza a józan paraszti ész sugallatát, oszt mindenfélét gondolnak a nemlétező fennhéjázó csendőrpertu miatti félelmükben. Emléxem, amikor mindenkinek becsomagolva álldigált a bőröndöcskéje, merhogy jönnek a fasisztákok ...

Érdekes, amikor a liberálisok kedvenc Nobel-díjasa mások tömeges jövetelében látja - ölég nyilvánvaló megalapozottságú - nem az elképzelt, hanem a valóságos veszélyt, akkor megint kihagy a józan ész.

Merthogy e mostani poszt tárgya is erről szól, a kikerülhetetlen kötelességről, a mérlegelésről: hagyjuk, vagy NEM, hogy így legyen esetleg.

„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.

Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.

Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)'

Mielőtt megint tereléssel, trollkodással illetne bloggazdánk.

2016.09.27. 20:00:44

@leponex a mélyben hallgató világ:
szerintem viszont egyszerűen csak önzés és képmutatás. csak az önzés paradox módon plurális. több arca van.

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.28. 00:52:15

@Bánegressy: de hogy Tölgyessyre visszatérjünk. T.-nek nagy ambiciói voltak a liberálisoknál, teljes kudarcot vallott, simán ledarálták.
Beállt a Fideszbe, ott sem vitte semmire.
Főszerepelhetett a királyi rádióban, de amikor az egyszemélyes előadásai helyett kapott volna a műsorába egy lehetséges opponálót rögvest visszakozott, azt már nem merte? vállalni, hogy élőben kelljen valakivel prompt érvelni, vitába szállni.
Tipikus 'megmondóember' lett belőle, egy Kéri, Lengyel Laci, bácsi-féle, aki Dr.B.P-hez hasonlóan a kisujjából kirázza a Jókormányzás Kézikönyvét, mindenkiről mindent tud, Németországtól, Olaszországtól, Ferenc Jóskán át, Svájcon Napóleonon keresztül Anvar Szadatig, Hitlerig, ... az értelemig és tovább ..
egyszerűen mindenről pontos, magabiztos kijelentéseket tesz.

Például:

'számos adat van arra, hogy Európának a legkevésbé szolidáris társadalma is a miénk. ... De különösen nem szolidáris más bőrszínű emberekkel. Nagyon nem. ... Miközben szerintem sem lenne szerencsés egy olyan kisebbség nagyszámú bejövetele, aki nagyon nem akar asszimilálódni, nagyon nem akar feloldódni, hanem egy enklávét jelenthet bármelyik befogadó országban.'

Magyarul: ugyanazt gondolja, amit a népszavi feltesz kérdésnek, de egy echte liberális értelmiségi erre egyenes választ nem adhat, maszatol.

Nem lenne szerencsés, ennyike.

A langyosakat kiköpi az Úr:((

És hogy kétségünk sem legyen, úrias eleganciával üzen aligsem burkolt nácizással:

' Napóleon volt az ilyen népszavazások mestere, többször tartott ilyen voksolást, és más hasonló vezető is, például Anvar Szadat is tartott ilyeneket, és az az igazság, Hitler is. Egészen a világháborúig újra és újra ilyen népszavazások elé állította a német népet. A világért sem gondolom, hogy a Fidesz közvetlenül hasonlítható lenne ezekhez a rendszerekhez, de a hétvégi népszavazás egy erőfelmutató népszavazás'

Nem lenne szerencsés, ha tényleg megtörténne, hogy Uniós verdikt miatt valóban nagyszámú integrálhatatlan kisebbség jönne be, reménykedik is ebben, hogy a gonosz Orbán csak tudja abszolválni számára is ezt a feladatot, csak az ő piciny glasszékesztyűit ne érje makula.

Merthogy nem ügydöntő a népszavazás.
Ezért
"Az egész eljárás része a hagyományos polgári demokrácia meghaladásának."

A sikertelen liberális pártelnök, a tehetségtelen, semmit nem produkáló volt fideszes képviselő, a versenyhelyzet elől elmenekülő magabiztos megmondóember kontúrjai rajzolódnak ki ebből.

inforadio.hu/belfold/2016/09/27/tolgyessy_a_magyar_tarsadalom_ujra_a_hatalom_altal_integralt_tarsadalom_-_arena_interju_1._resz./

2016.09.28. 09:31:51

@leponex,a mélyben hallgató világ:
"sikertelen liberális pártelnök, a tehetségtelen, semmit nem produkáló volt fideszes képviselő"
megmondóembernek attól még sztem tehetséges
nagyon is plauzibilis elemzései vannak, más kérdés, h nehezen változtathatók verdiktté, márpedig fidesz berkeken belül csak az az elemzés, amiből rögtön (egyéni) törvény (javaslat) tud születni, némi pénz vonzattal, vagy sarkos, az elemzett jelenség személyi összefüggéseit boncoló, azt "leleplező", az érdekviszonyait legalább Sorosig vezető, merészebb esetekben egyenesen a Bilderberg csoportig is elmerészkedő harci tam-tam.
Az azért érdekes, hogy a főni tele van volt miépes tanácsadókkal is, de nagy nyilvánosság előtt a Judapest New York Telaviv tengely még várat magára. Ami késik, ráér :D
a "jó" fideszes megmondóember mintapéldája még mindig a Selmeczi Gabika, volt(?) szóvivő 444.hu/2014/04/02/dontson-bunko-vagy-buta-selmeczi-gabriella/
akinek az esete jól példázza, mi történik, ha érdemi kérdésben kerül vitahelyzetbe a fidesz. Ezt számtalan pl. erősíti egyébként Pokkornytól, rezsibiztoson át nem is tudom . . . sok
persze vannak ezek a tehetséges szófosdaráló, szócséplőgépek, akinek a fölkészültsége abban merül ki, hogy a kérdező közbe se tudjon szólni. bármit
Mr.Нет!
(nem véletlenül mondják ballib konteohívők, hogy főni csak kapott kis időt, amig elfelejtkezett róla, hogy kinek tartozik jelentéssel, aztán keményen eszibe juttatta a kgb.-s tartója(Владимир Владимирович). de érezhető is az udvartartáson megboldogult товарищ А. А. Громыко iskolája) xD

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.28. 12:46:22

@Bánegressy: Pokorny az egyik legszimpatikusabb volt számomra, nem akart mindent legjobban tudni, visszafogott volt, barátságos, jóindulatú, konstruktív, együttműködésre hajlandó, ...

Ölég aljas módon megalázták, pofátlanul leugatták az atv-n pl. , nem akarta elhinni hogy Magyarországon még egy jó ideig csak akkor van esély a velejéig romlott 'liberálisok' és a velük összeborult, önmagukkal meghasonlott 'szocialisták' média-gazdasági-politikai hatalmát visszavonhatatlanul megrogyasztani, ha megtanulja ő is 'megölni' a politikai ellenfelét, ha teheti.
Vagy te, vagy ők, ahogy előtte Ferenc testvérünk megjósolta.
A politika nem szépelgés.

Hogy ki kinek a helytartója, azt meg rádbízom :)

Khonsu 2016.09.28. 14:04:25

@leponex a mélyben hallgató világ:

Akárhogy is, azt nagyon eltalálta, hogy ez a kormány az ellenzékével együtt fog bukni, amikor erre egyszer sor kerül. És az is nagyon valószínű, hogy ezt külső okok fogják előidézni.

Miután a "nyugaton" lezajlik a rekonfiguráció, két lehetősége lesz a NER-nek. Letérdel, és feltétel nélkül szolgál, vagy nyomtalanul kiradírozzák.

Részemről sajnos az első változatot tartom valószínűbbnek, mert ahhoz gyávák, hogy komoly erővel szembeszálljanak, ellenben a hazai kis királyságuk megtartásáért attól tartok bárkit készségesen kiszolgálnának.

A lakosság értelmesebb része csak abban bízhat, hogy őket "kimentik" és integrálják az új világba és csak az azt kiérdemlők nyögik majd az évszázados szolgaságot.

Persze ez még mindig jobban hangzik, mintha keleti perifériává válnánk, mert azt a szolgaságot az ártatlanok is nyögnék.

2016.09.28. 15:04:04

@Khonsu: de ha ez bekövetkezik, akkor aligha marad itt olyan politikai erő, egyáltalán politizáló tömeg, amiből kiválhat egy vezetőképes, az eddigiektől független társulat. a mai fiatalok! . . . :D
akinek van vágott dohánya a fejibe', az kifele ingadozik, a többi semerre, kivéve a "nemzeti radikálisok"-at. nahiszen! ott a vége. az ország gyámság alá kerül.
kíváncsi vagyok orákulum zseninkre, hogy mit hoz ki ebből 2.-a után, mert itt konkrét elképzelése csak neki van, független attól, h ez kinek jó.
Hova tette ez a sok Ildikó-Feri . . . sokeszű a "hatalmas" think-tank-jét?
hvg.hu/itthon/20160927_alkotmanymodositas_nepszavazas_orban_viktor?s=hk
Olyan sok lehetőség azért csak nem merülhet föl, amihez egy szuper számítógép kapacitása kéne?
Nekiállok egy pár pókeros, informatikus haverommal, 'oszt sztem nem kellenek hozzá hosszú órák és kitaláljuk. És az lesz a tuti.
Abból is látszik, hogy egyebek közt milyen isszonyú gyenge lábakon áll itt a civil, nem az államtól függő (üzleti)világ, hogy odaát(valahol) már arra is adnák az oddsokat a fogadóirodák és tolonganának a fogadók.
Itt?! www.vg.hu/kozelet/politika/rohannak-a-kepviselok-ha-a-kaszinotorvenyrol-van-szo-475919 xD
szal azért mondom, beszart szar ez az egész és ez az ilyen kis, látszólag érdektelen részletekben van elrejtve

zipe moha 2016.09.28. 15:55:54

..." A változáshoz éppúgy jelentős tömegeket megmozgató ideológiák kellenek, mint ahogy a kultúrmarxista eszmék is hatottak annak idején – legalábbis a diákság széles rétegeire. Ilyen ideológiának egyelőre nem látni nyomait, a fennálló helyzet kritikája – kevés részterülettől eltekintve – nem útmutatás a jövőt illetően. Euró­pának, ha történelmi kultúrájában fenn kíván maradni, olyan új megoldásokat kell keresnie, amelyek a felismert és hosszú távon ható társadalmi és gazdasági ellentmondásokra egyidejűleg adnak választ. Ennek érdekében pedig vennünk kell a bátorságot a politikai korrektség elvetésére, a nyilvánvaló igazságok kimondására.”" Lóránt Károly...

Nos , miután a handabandázó majd most alibiző, sunyin sze4mforgató, majd egyesével elszivárgó értelmiségi klánok a demokráciát és a kapitalizmust kiüresítették... betették a zsebeikbe...adósak maradnak a hogyan továbbal..miért is nem csodálkozom?!

2016.09.28. 16:23:00

@zipe moha:
sztem már azt mondani is pc., hogy Európa történelmi kultúrájában fenn kíván maradni. legalábbis, "ha" (őszintén, nem PC.) "olyan új megoldásokat kell keresnie, amelyek a felismert és hosszú távon ható társadalmi és gazdasági ellentmondásokra egyidejűleg adnak választ".

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.28. 16:23:12

@Khonsu: "Akárhogy is, azt nagyon eltalálta, hogy ez a kormány az ellenzékével együtt fog bukni, amikor erre egyszer sor kerül"

Olyan még nem volt, hogy egy kormány vagy egy kormányfő egyszer "ne bukna meg", egyszer nem őket fogják megválasztani, a demokráciák legtermészetesebb dolga ez.
Az, hogy ezt egy politikai elemzőnek gondoló liberális értelmisége csak külső okoktól reméli, már inkább szégyen.
De ez legyen az ő baja.

De te még ezen is túlteszel, amikor egy virágzó, szabad liberális demokráciákból álló Új Európai Uniót így képzelsz el:

"Miután a "nyugaton" lezajlik a rekonfiguráció, két lehetősége lesz a NER-nek. Letérdel, és feltétel nélkül szolgál, vagy nyomtalanul kiradírozzák."

Sok hívet nem szerzel ezzel a liberális demokráciának ;-)

Khonsu 2016.09.28. 16:29:34

@Bánegressy:

"Orákulum zsenink" ebből már nem sokat tud kihozni az említett lehetőségeken kívül, mert fordítva ül a lovon. Nem most taktikázta el magát, hanem már közvetlen a válság után, amikor a "mesterterv" kipattant a fejéből (vagy valaki fejéből). Az akkor mindenki számára világossá vált, hogy hamarosan nagy változás következik be a világban, mert az addigi rendszer már nem tartható fenn sokáig. Ekkor jött a terv, hogy hogyan alkalmazkodjunk az új világhoz, csakhogy mire a terv alapján átépítették az egész országot, kiderült, hogy mégsem olyan jövő felé tart a világ, mint amire ők készültek. Vagyis amit eddig csináltak, az teljességgel hibás és értelmetlen. Azóta csak sodródnak, és görcsösen ragaszkodnak a hatalmukhoz, vagyonukhoz.

A magyar fiatalok és úgy általában mindenki, aki alternatívát képezhetne a NER-el szemben, lassan teljesen elszivárog az országból. A maradék pedig önkéntes belső száműzetésbe vonul.

Az előbbi réteg a helyváltoztatása által csatlakozott az alternatívához, melynek a rekonfiguráció után így automatikusan a részese lesz, míg az utóbbi csoport "autonómiát" nyer, és afféle csatolt részévé válik az új rendnek, amit a NER is kénytelen lesz eltűrni, azonban megdönteni nem akarja azt, mert hasznot húz majd a helyzetből, mint az új világrend előretolt állása egy kényszerpályán mozgó, és az új rend kegyelmétől függő NER mellett. Mindössze addig kell túléljen, míg ez az állapot bekövetkezik. Kialakul a párhuzamos társadalom, amire mostanában olyan előszeretettel hivatkoznak migráns ügyben, csak épp ehhez még migránsok sem fognak kelleni.

Végül mondhatnám mindenki megkapja, ami jár.

Khonsu 2016.09.28. 16:43:54

@zipe moha:

Az lesz a legérdekesebb a közeljövő (illetve már zajló) eseményeiben, hogy a változás ideológiák, vagy akár csak különösebb tervezettség nélkül fog végbemenni. Egyszerűen a szemlélet és életmódváltás következtében, mely a társadalmi és gazdasági generációváltással sorsszerűen bekövetkezik és maga után vonja a politikai változást is.

Na persze nem nálunk, Magyarországra az előbb ismertetett sors vár. Ugyanis az ehhez szükséges új "gazdasági generáció" itt nem jöhet létre és erősödhet meg, míg az új társadalmi generáció el/kivonul a társadalomból, vagy persze betagozódnak (a csókosok).

Khonsu 2016.09.28. 16:58:23

@leponex a mélyben hallgató világ:

"De te még ezen is túlteszel, amikor egy virágzó, szabad liberális demokráciákból álló Új Európai Uniót"

Itt tévedsz, ugyanis nem véletlenül nem említem ezeket. A kulcsszó a "rekonfiguráció". Az az eseménylánc, amikor a "nyugat" (avagy találóbban a fejlett világ) újrarendeződik. Akkor már nem lesznek lesznek sem "virágzó, szabad liberális demokráciák" de még csak Új Európai Unió" sem abban a formában ahogyan elképzelnéd. Egy furcsa massza jön létre, mely a komplett fejlett világot, a "nyugatot" foglalja magában. Kifelé, és perifériái felé birodalmi logikát érvényesít majd. Csodás világ lesz annak, aki benne van, de kívülről nézve a legfélelmetesebb erő lehet, ami ezen a Földön valaha létrejött.

Az a világ amit látsz, illetve elképzelsz semmivé lesz.

Khonsu 2016.09.28. 17:15:11

@leponex a mélyben hallgató világ:

Nem is kívánok híveket szerezni egy olyan rendszernek, mely szerintem egy generáció múlva már nem is létezik.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az értékei is elvesznek. Azok fennmaradhatnak az új rendszeren belül is, és valószínűleg fenn is maradnak, de összességében, egyben az egész teljesen másképp fog kinézni mint ma.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.28. 18:38:06

@Khonsu: a legújabb infó az orákulum tevékenységéről, amely minden józan számítás szerint sokkal kártékonyabb bárminél, ami az utóbbi 26 évben Magyarországgal történt. Ennél a PKP nagyságrendekkel sikeresebb -- csak azzal, hogy nem csinál semmi észrevehetőt. www.portfolio.hu/gazdasag/magyarorszag_csunyan_leszerepelt_a_versenykepessegi_rangsorban.237930.html

a röhejes NGM-nyilatkozatra egy mértéktartó válasz (én sokkal durvább lettem volna) www.portfolio.hu/gazdasag/zsiday_a_magyar_versenykepessegrol_lerohadt_trabant_vagyunk.3.237965.html

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.28. 18:41:30

@HaFr: nem mintha hozzá kéne tennem annak, aki ért egy csöppet is hozzá, hogy ilyen körülmények között, miközben a szemünket is kilopják hozzá, hülye népszavazásokkal fecsérelni az időnket, és ebben látni a felemelkedésünk zálogát.. nos, hát jellemzően magyar kis abszurd

2016.09.28. 20:04:39

@HaFr:
chö WEF ! ez is valami 3 betűs, még ha az egyik betű dupla is. egyáltalán . . . hogy is mond(at)ta drága jó megboldogult Fassbinder(ha jól emlékszem) betü-tetü ! (legalábbis magyar fordításban)
Az igaz, hogy az is valami nihilista volt.
De ez az OECD is kezd a begyemben lenni.
A PISA is az ő szervezete ugye.
Nna ezek ne mondják nekem a frankót, amikor a globalistákat erősítik, egyebek közt abban is, hogy a gyengéket eltapossák.
Többet nekem ez a PISA nem fogja itt méricskélni a mi világraszóló oktatásunk eredményeit.
Megy a PI.SÁ-ba, ahova való !
:D :D :D trollkodni is golden.(bocsánat)

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.28. 22:10:36

@Khonsu: 'Nem is kívánok híveket szerezni egy olyan rendszernek, mely szerintem egy generáció múlva már nem is létezik.'

nem volt elég egyértelmű a szmájlim :))

Khonsu 2016.09.29. 00:02:48

@HaFr:

Önsorsrontásban jól teljesítünk, mint mindig. Pedig erre a hajóra lett volna esélyünk felszállni, de már úgy néz ki, legfeljebb csak integethetünk neki.

Khonsu 2016.09.29. 00:49:29

@leponex a mélyben hallgató világ:

Nem, de így már más az olvasata. :)

Egyébként most kissé ünneprontó leszek (én már csak ilyen vagyok), de az a helyzet, hogy a liberális demokrácia utóda nem ám az "illiberalizmus" lesz (mielőtt valaki azt hinné), mert nem mindenki akkora barom, mint mi errefelé, hogy ebbe beleléptünk. Az új rendszer nem alternatívája lesz a libdemnek, hanem következő evolúciós lépése.

Most szépen kibillen a rendszer az egyensúlyból, köszönhetően elsősorban bizonyos gazdasági és politikai rendszerhibáknak, technológiai fejlődésnek, generációs feszültségnek. Persze a folyamat siettetésében komoly érdemeket szereznek Putyin és illiberális barátai is (a "demokráciaexport" oroszul, avagy az "illiberalizmusexport"), de a migrációs nyomás sem elhanyagolható tényező.

Szépen kibillen a fejlett világ a hosszú egyensúlyi állapotából, melyet többek között a libdem jellemzett, és némi fluktuáció után szépen újrarendezi sorait, a fő okokra adott megoldások, válaszok, és az utána említettekkel szembeni védelem mentén, minek során eljut új egyensúlyi helyzetébe, mely megadja mindazt a társadalmának mint eddig, és azon túl, még sokkal többet is.

A "rekonfiguráció" kulcsmozzanata az lesz, amikor a hitelüket folyamatosan elvesztő államhatalom és hagyományos politikai erők feje fölött összeérnek az új gazdasági generáció bajnokai, a techóriások és csatolt részeik, illetve a velük szimbiózisban felnövekedett és felnövekvő új társadalmi generációk. Ők ugyanis egyek. Az emberek azt látják majd (már most is), hogy miközben a politikában csak az erjedés és a rosszabbnál rosszabb lehetőségek közül választás, korrupció, sárdobálás folyik (pl. ilyen csodálatos Trump - Clinton párosok előadásában), addig a cégek "startup generációja" precíziósan célbaveszi és megoldja a problémákat, megreformálja az életüket, az életüket, mely lassan egyé válik ezen cégekkel és a cégek velük.

Az állam, és a hagyományos politikai erők eközben már egyre inkább csak ballasztnak, felesleges és káros tehernek fognak tűnni mind az új gazdasági, mind az új társadalmi generáció számára.

Egy ponton a szövetség deklarálttá válik, megköttetik a frigy, és új játékosként beszállnak a politikai arénába a fejlett világban. Nem azért, hogy uralkodjanak, egyáltalán nem, hiszen addigra már valójában ők uralkodnak. Azért teszik, hogy felszámolják, beszántsák és sóval hintsék az államot.

Az eredmény az anarchia egy formája lesz, melyben funkcionális részek sora működik szimbiotikus egységben egymással, a társadalommal, gazdasággal, miközben ezek igazából többé már nem is lesznek elválaszthatóak egymástól.

És igen, a rendszerben lesznek majd annak védelmét biztosító elemek, mechanizmusok is. Ha a rendszert, a társadalmat támadás éri, az automatikus választ vált ki, meddő politikai háttér alkudozás helyett. A támadó porrá lesz, de a többségük el sem jut odáig, mert a veszélyforrásokat felszámolja a világban, amíg csak elérnek karjai. Azok pedig messzire érnek majd.

Az illiberális rendszerek mindaddig biztonságban lesznek majd, amíg nem jelentenek veszélyt és tiszteletben tartják új játszópajtásukat.

Valahogy így fog kinézni a "rekonfiguráció" és ami utána jön. :)

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.29. 08:05:39

@Khonsu: "Valahogy így fog kinézni a "rekonfiguráció" és ami utána jön. :) "
Esetleg. Talán.
De addig mi lesz?? Mármint velünk?
Mertugyebár a blog erről (is) szól, vagy ahogy te is írod: " Mindössze addig kell túléljen, míg ez az állapot bekövetkezik. "

Mondhatnám azt is, a mindenkori kormányoknak megkerülhetetlen kényszere a JELEN, és prompt válaszokat kell adniuk a túlélés érdekében is.

A tévedés kockázata mindig fennáll, még az is lehetséges (elvileg) hogy a mostani kormány ítéli meg tévesen a JELEN problémáját, és rossz választ ad rá.
DE EZ korrigálható lenne, HA ez kiderülne.

De ez a mostani öngyilkos liberális doktrínerség lehetséges következményei már visszafordíthatatlanok, helyrehozhatatlanok.

A liberális Kertész Imrének a liberális Berlinben a liberális multikultiban lett mindez világossá, nem ok nélkül tette őt félre az addig ünneplő fanklubja.
NEM bizony.
A mai 'liberálisok' egy dologtól irtóznak, de nagyon: a Valóságtól, a kimondott szavaktól.

Khonsu 2016.09.29. 10:32:06

@leponex a mélyben hallgató világ:

Az itt és a most-ot már írtam a korábbiakban. Egy belülről megdönthetetlennek tűnő rendszer, egy a lován fordítva ülő orákulum vezetése alatt, aki rombolni igyekszik a fejlett világ jelen berendezkedését, azonban nem számol a következményekkel, ráadásul eközben a saját országát is tönkreteszi, mert rossz tervet valósított meg. Ez a nagy magyar valóság jelenleg.

Ez addig minden bizonnyal nem is változik pozitív irányba, míg a rekonfiguráció le nem zajlik a fejlett világban. Onnantól pedig az említett két lehetőség közül választhat a rendszer.

Nem a NER-nek kell addig túlélnie, mert annak létét jelenleg semmi sem veszélyezteti komolyan (legfeljebb csak az, ha az EU elzárja a pénzcsapot, de még az is odébb van), tehát fennmarad.

A belső száműzetésbe vonulóknak kell addig kitartaniuk, "túlélniük" a NER-t, hogy aztán legyen az országban, aki elfogadja az új rend kéznyújtását. Aki beilleszthetőek abba a struktúrába, mert gondolkodásukban meghaladják a NER-droidok szintjét.

Khonsu 2016.09.29. 10:48:04

@Khonsu:

És igen, ennek a csoportnak ki kell vonulnia a magyar közéletből, hazai tevékenységét minimálisra, épp csak a sajátjaik összegyűjtésére kell korlátoznia, kitérve a támadások elől, "radar alatt repülni". Mivel itthon csak feleslegesen pazarolnák el energiáikat a NER ellen folytatott meddő harcban. Ehelyett idejüket és energiáikat az új világra való felkészülésre és az abban való tevékeny részvételre, kapcsolatépítésre (már a mai, kezdeti fázisban is) kell felhasználniuk. Nagyon meg fog térülni...

A "kivonulóknak" integrálódniuk kell a fejlett világot újraformáló erőkhöz, részt venni a folyamatban, előmozdítani azt, (kreatív részvétellel, nem rombolással, az az illibek "dolga").

Vagyis az itthon megspórolt erőket a fejlett világban felnövekvő új gazdasági és társadalmi generációhoz való csatlakozásra, illetve egy, a sajátjaik felé kiterjesztett védőernyő kiépítésére (ha már párhuzamos társadalom...) kell fordítaniuk. A disznók meg hadd birkózzanak gondtalanul a pocsolyában, addig, míg egyszer csak a böllérrel térünk vissza. :)

leponex a mélyben hallgató világ 2016.09.29. 11:06:52

@Khonsu: "A "kivonulóknak" integrálódniuk kell a fejlett világot újraformáló erőkhöz, részt venni a folyamatban, előmozdítani azt, (kreatív részvétellel, nem rombolással, az az illibek "dolga"). "

OK, 'mi' türelmesen megvárjuk itt ezt a szép új világot amit teremteni fogtok, oszt majd meglátjuk térden rimánkodunk-é a bebocsáttatásért, ha jöttök értünk a böllérrel meg az ő hosszú késeivel ...
THLPJ

Khonsu 2016.09.29. 11:23:36

@leponex a mélyben hallgató világ:

Nem kell majd rimánkodni, ez pl. fontos különbség az illiberalizmushoz képest, az abba vetett hit, hogy az emberek megváltozhatnak, és lehet még az ellenségből is barát, de ezért neki is tenni kell.

2016.09.29. 11:47:42

@leponex a mélyben hallgató világ:
de hát ez ráadásul nyilvánvalóan, hülyeség
nem is igaz
nem kis részt ebből is ered az ellenállás.
nem a kimondott szavakkal van a baj.
nem az igazsággal szembesítik a zembert, hanem lapos csúsztatásokkal teli gyalázkodással szidnak egy berendezkedést, aminek hosszú ideig ők is ÉPÍTŐI és HASZONÉLVEZŐI lehettek.
nem kis részben ennek köszönhetik a mai gazdasági helyzetüket
valójában csak a kontroll és kommunikáció változott, hiszen a kontroll most csak az szolgálja, hogy a hatalom a céljait belső informális egyezkedéseken keresztül megvalósíthatja.
"kívülálló" mindenki, az államhatalmi szervek is amelyiknek prominense nincs belül az informális körön (adott kérdésben, vagy egyáltalában)
a kommunikáció, pedig legyen egyoldalú
abszolúte legyen érdektelen, amit bármely kívülálló mond
érdektelen, vagy durva tárgyi tévedésektől hemzsegő hazugság
ami a doktrinerséget illeti, azt el lehet ismerni, szembesíteni lehet valaki(ke)t úgy is, hogy ne rúgjuk föl az eddigi együttélési íratlan(ha úgy tetszik) szabályokat.
de nem ez a cél, nyilvánvalóan nem
hanem csakis a hatalom, érvényesítése
erre pl jó példa a liberálfaszista véleménymonopólium hangsúlyozása, olyan monopólium kiépítésével, aminek az eszközei hatalmi eszközzel garantálják egyoldalúságot, de ez az egész valójában nem a véleményekről szól, hanem arról amiről előbb valamelyikben már volt szó: a szabadság és az igazság kapcsolatáról
a libfasban(a kedvedért) ti. senki nem volt rákényszerítve, hogy a szabadságát lehetőleg belsőleg élje meg akár intenzíven, akár nem.
vannak kérdések, ahol sarkosan merültek föl viták, gender-, holokauszt-, globális gazdasági, pénzügyi háttérhatalom stb ezek többnyire a gyalázkodás szintjén jelentek meg, az érdemi viták ( voltak ilyenek is) nem érték el a populáció ingerszintjét.
nosza, az emberek ezt gondolják, akkor ez igaz is!
a könnyebb megoldás ! ugye?
ezekben rejlik a hiba, amit említettem
ja! és a bukás
és ebben, meg főleg HaFr · hafr.blog.hu 2016.09.28. 18:38:06

üvölt a csönd fülemben s felkiáltok 2016.09.30. 12:32:11

hvg.hu/itthon/20160929_Roger_Scruton_konzervativ_filozofus_Orban_migracio

"Kiemelkedő érték, hogy önöknek még van saját fővárosuk" – közölte Scruton.

"Rendkívül bátornak találom a miniszterelnöküket, a migrációs politikája modellértékű" – jelentette ki a Heti Válasznak adott interjújában az egyik legismertebb brit konzervatív filozófus. Roger Scruton szerint "a magyarok elsőként építettek kerítést, ma pedig egy sor ország követi példájukat. (...) Orbán nem tesz mást, csupán a hazáját igyekszik megvédeni a nem kívánt migrációtól" – vélekedett Scruton, aki szerint "a nemzetállamok nem veszíthetik el a jogukat, hogy eldöntsék, kit engednek a területükre."

no comment.

unionista‎ (törölt) 2016.09.30. 18:23:53

@Khonsu:
a magyar közéletben a liberális egy bizonyos vallási irányzatot jelöl. a konzervatív egy másikat.

béndek péter számára nem a tulipános ládika hagyomány. szerinte olyan, hogy magyar hagyomány nem is létezik. vagy ha igen, akkor az meg van haladva. és azt egy felsőbbrendű népcsoport haladta meg. az ő szótárában a "polgári-konzervatív" = "zsidó-keresztény" hagyományrendszert jelent. a pázmányon egy törzsi tudatot adnak el magas filozófiaként. ami nem egy ungabunga. hanem egy olyan iskola, amit a "nyugat" többé kevésbé elfogadott. de a magyarok többsége kevésbé fogadja el. egy részük egyáltalán nem. és erre béndek péter azt mondja, hogy szegény magyarok. azokat az embereket rekesszük ki. mert ha nem rekesztjük ki őket, akkor ők rekesztenek ki minket. és innentől kezdve kezdődik a politikai kiszorítósdi. ezt a játszmát nyeri meg orbán. és hétvégén eldől, hogy relatív vagy abszolút többsége van.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.30. 21:49:28

@unionista‎:

"ezt a játszmát nyeri meg orbán. és hétvégén eldől, hogy relatív vagy abszolút többsége van."

Nocsak, nocsak: eldől minden vitás kérdés? Ez lesz az _Endfrage_, Az Utolsó Kérdés, aminek megválaszolásával kinyilvánítja Az Államalkotó Magyar Nemzet azt, hogy A Vezért (A Gazdát) totálisan támogatja? Tűzön-vízen át, életüket és vérüket?

üvölt a csönd fülemben s felkiáltok 2016.09.30. 22:10:56

@HaFr: a konzervatívok már csak ilyenek, ragaszkodnak a hazájukhoz, szeretnek ott élni, még ha nehéz is néha ...
üdv!

Khonsu 2016.09.30. 23:09:04

@unionista‎:

Biztos, hogy ugyanazt a blogot olvassuk? :)

"hanem egy olyan iskola, amit a "nyugat" többé kevésbé elfogadott. de a magyarok többsége kevésbé fogadja el."

A folyamatok jelenlegi ívén haladva ezért fog a magyar társadalom végletesen, valóban párhuzamos társadalom szinten kettészakadni.

"ezt a játszmát nyeri meg orbán. és hétvégén eldől, hogy relatív vagy abszolút többsége van."

Ha érvényes lesz, akkor mi történik? Semmi, megy minden ugyanígy tovább.

Ha érvénytelen lesz, akkor is, de Orbán hiúsága és egója kap egy gyomrost.
süti beállítások módosítása