1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.12.25. 21:46 HaFr

A magyar ellenzéki szavazó menetelése a semmibe, és a sajtó felelőssége

Széky János, kollégám a nyilvánosságban, akivel alapvető értékek is összekötnek, egy érdekes cikkben utasítja el a budapesti és a varsói "események" analógiás megközelítését, magyarán azt, hogy Lengyelország hazánk sorsára jutna az autokráciának való behódolásban. "A fő különbség,"  írja, hogy "Lengyelországban egy egészséges politikai közösség, pontosabban a választásokat eldöntő „bizonytalan” része, elkövetett egy hibát, amit ki lehet javítani. Magyarországon a politikai közösség beteg, és nem tudható, hogy ki, mi, hogyan fogja meggyógyítani."

A fő különbséget egyebek mellett az alapozza meg Széky szerint, hogy "míg Lengyelországban [a sajtó] szabad, gazdaságilag is független, plurális és nem utolsó sorban felkészült (...), Magyarországon jórészt a kormányzati kegy és oligarchák függvénye. Ha éppen nem kormánypárti, akkor is hajlamos rá, hogy az államhívő-kollektivista alapnyelvet beszélje (legföljebb baloldali változatban), a kormányzat által adagolt információkból éljen, és ha nem is a Fidesz szócsöve, mindig a Fidesz cselekedeteire adjon válaszokat, tehát az ő fogalmai szerint gondolkodjék. (...) Úgyhogy annak, aki nem az alapnyelven beszél, minimális esélye van, hogy szóhoz jusson a „nagy” (elektronikus) médiában."

Mondhatni ezt a magam (és PKP-beli társaim) bőrén is érzem, akik a lényeget tekintve radikálisan más nyelvezettel, értékrenddel, és eltökéltséggel küzdünk a Fidesz-rezsim (és az ennek részét képező) ún. demokratikus ellenzékkel szemben. Miközben számos tekintetben távolról sem képviselünk hírértéket, nyilvánvalóan ütközünk olyan akadályokba, amelyek egy valamire való demokráciában nem léteznének, és a hiányzó képességeinken túl büntetnek minket, illetve nem engedik a képességeink nyilvánosságban való pótlását a potenciális szavazótáborunkhoz való eljutással.

Az első ilyen akadály, hogy a névleg állami (valójában párt-)média nem vesz tudomást rólunk, viszont teret ad annak az ellenzéknek, amelynek helye van a rendszerben. Ez alapvetően nem igazságos és nem demokratikus, de hát tudjuk, az orbáni hatalomátvétel és -stabilizáció egyik első fejezete volt az elfogulatlan ügyészség és alkotmánybíráskodás kiiktatása mellett a pártszempontoktól független közmédia felszámolása, az utóbbi révén annak elérése, hogy a politikai nyilvánosság "hivatalos", "tekintélyes" része ellenőrzött térben, egyenlőtlen feltételek biztosítva üzemeljen. (A Fidesz pártszempontjait közvetlenül vagy egyensúlyozva érvényesítő, túlnyomó erejű magántulajdonú médiáról most nem beszélek, a döntések evidensen működnek ezekben.)

A második ilyen akadály az ellenzékiként elkönyvelt, de valójában (informálisan) kormányközeli tulajdonosi struktúrával rendelkező média (elsősorban az ATV) illeszkedése a "centrális erőtérbe" az olyan álellenzéki műsorokkal, mint a Kálmán Olgáé, amelynek a feladata valójában az ellenzékiség lejáratása, egyszersmind az ellenzéki szavazók megtévesztése jellemzően a szintén NER-beli ellenzéki éthosz és Orbán-reaktív mondanivaló -- pontosabban a mondanivaló hiányának -- propagálásával.

Sorolhatnám még az ártatlanabb adókat, mint a Klubrádió, amely nem kitartott -- jól emlékszünk a meg-megújuló létfenntartási kampányaira --, mindössze reménytelenül törzsi irányultságú (a hallgatottságát nem reméli feljebb tornászni a budapesti baloldal szintjénél), a hvg.hu, a 444.hu és a Magyar Narancs (liberális értelmiségi réteglapok), Népszabadság és Népszava (saját politikai felelősség és minőségi elképzelések nélkül), az index.hu, amely a legnyitottabb, mindössze a választások előtt bezáruló felület (szintén érzékelhető tulajdonosi elkötelezettségekkel a rendszer iránt) stb.

Ez utóbbi orgánumok osztoznak a magyar ellenzéki szavazók tévedésében azzal kapcsolatban, hogy mi lehetséges itt 2018-ban, ami a kormányváltást illeti. A tévedés ez: azt hiszik, nem váltható le a rezsim. Mindössze a felelősségüket nem látják ennek a tévedésnek az általánossá válásában -- amit lépten-nyomon elkövetnek azzal, ahogy bemutatják az ellenzékiség lehetőségeit; ahogy századszorra és ezredszerre a képernyőre, nyomtatásba és mikrofon elé rakják a rég lejáratott, vesztes figuráit; amilyen színvonalon tárgyalják a közéletet; ahogy nem avatják közüggyé a politikát. Azt a tévedést, hogy Orbán nem küldhető el, könnyű elkövetni ugyanis, ha az ember a mai baloldali ellenzékre tekint -- könnyű a szavazónak így gondolnia, és könnyű a szerkesztőségnek is ezt sugároznia, ha egyébként képtelen kitörni ebből a mókuskerékből. Innen egyenes út vezet a tényleges választási vereséghez. A baloldali ellenzék intézményrendszere és szavazótábora derékig belekötött ebbe a reménytelenségbe.

A mai ellenzéki figurákat és eszméket nézve joggal bizalmatlanok, és joggal hiszik azt a nevezett szerkesztőségek és újságírók, hogy a legtöbb, ami elérhető, az a munkahelyeik megtartása, ezért nemcsak kényelmesebb újra- és újralegitimálni az unalmas arcokat és gondolatokat (gondolattalanságot), akár állandósítva a reménytelenséget, de ugyanezért nem is kötelességük szisztematikusan bemutatni ma még kisebb, alig látható, "esélytelen" pártokat sem (mint a PKP), ezek úgysem okoznak itt változást, ellenben a bemutatásuk kihívhatja a rezsim urainak bosszúját, akiknek az az érdekük, hogy a jelenlegi ellenzéki felállás maradjon. De ezek a szerkesztőségek tévednek -- méghozzá kétszeresen is. Tévednek abban, mit jelent demokratikus sajtót csinálni, és tévednek abban, hogy a demokratikus sajtó mire képes eddig ismeretlen, de jó orral megtalálható demokratikus politikai erők támogatása révén egy alapvetően igazságosságra és jólétre vágyó országban, mint amilyen Magyarország. E kettős tévedés miatt könnyű most a felelősségük etikai parancsát zárójelbe tenni. Nem szabadna. Különösen, mert fogy az időnk. (Nem beszélek most az üzleti tévedésről: a régi verkli régi zenéje nem biztosíték az elérhető legnagyobb kattintásszámra.)

Az ellenzéki (de legalább a nem kormánybérenc) sajtó -- tovább gondolva Széky megállapításait -- irány vesztett, ami a szerkesztőségi küldetéseket, de ami a szerkesztőségi értékrendeket is illeti, amelyek az újságírás régi, nagy, történelemformáló intézményeiben egyformán és eltéveszthetetlenül jellemezték a mindennapokat. Az értékrendje pedig éppen a nyilvánosság munkásainak nem lehet más, mint a liberális demokrácia intézményrendszerének és az azt szolgáló politikai erőknek a képviselete. Nemcsak bemutatása (amit eleve hézagosan tesznek meg), hanem a képviselete. Nem panaszkodom. Tudatosítok. A közös felelősségünkről beszélek.

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr68199456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FreeTibet 2015.12.26. 19:02:32

@Moin Moin: A minden mögött orosz összeesküvést látó vonalra gondolsz, vagy arra, hogy pl. a párizsi merényleteket elkövető terroristákat részben a francia és a belga jólléti állam termelte ki?

Attól még, hogy pár dolgot túlgondol, az nem negligálja a jó meglátásait, és ha végignézünk az ellenzéki sajtón (nézhetnénk a kormánypártit is, de minek, haha), nemigen mond senki még csak hasonlókat sem és hát valahol erről szólt ez a poszt is itt. :)

01234567 2015.12.26. 19:05:07

Magyarország igazi tragédiája nem a Fidesz. Hanem az "ellenzéke". Egyszerűen nincs alternatíva jelenleg.
Pedig igény van rá, nagyon.
Megkerülhetetlen a magyar média szerepe. Aki látja az utóbbi 30 év folyamatait annak nyilván való az embereknek miért Antal, Horn, SZDSZ, Fidesz, Orbán Gyurcsány, Bajnai, és most ez a tragikus Jobbik-Vona vagy az LMP létezik csak.
Aki valamit akar, annak a médiát "megkerülve" van csak esélye. És ha kellően radikális. Az embereket ki kell mozdítani az apátiából. A radikalizmuson természetesen nem radikális cselekményeket, hanem verbális dolgokat értek. Ki kell mondani az igazságot és az evidenciákat. Igen is populistának is kell lenni, és igen is hangosnak, hogy szóljon. Aki itt akar valamit annak az offshore-t, a korrupciót, a nyugdíjas kérdést, a dolgozó réteg egyre lehetetlenebb helyzetét, a gazdaságpolitikai döntés miatt mára nevetségesen alacsony bérek, a mezőgazdaságban kialakult lehetetlen helyzetet, a földkérdést, és igen, a retorziókat az elmúlt 25 évért kell kampányában nyíltan kitárgyalnia. Itt szétloptak, és ezáltal tönkre tettek egy többre hivatott országot. Az embereket akik a Fidesz ellen szavaznának ezek a dolgok érdeklik, erre várnak megoldást, választ. És mindenképp egy szakértő, pártsemleges kormány kell, az elmúlt 25 évben be nem sározódott emberekkel. Aztán jöhet a társadalom normalizálása, leküzdeni a túltengő rasszizmust, a vállalkozói morál európaibbá tétele, a munkavállalók érdekvédelmének felélesztése, modern, korszerű oktatás amely nyerteseket és nem loosereket termel, az egészségügy felemelése, demokratikus gondolkodás és demokratikus társadalmi légkör teremtése újra.

01234567 2015.12.26. 19:26:16

@pamut: Egyet értek.
Aki itt, ezekkel, és ez alatt nem csak a Fideszt értem, fehér kesztyűben, úri módon akar harcolni, az eleve halott. "Kocsmai verekedésben megb.szhatod a görög-római stílusú birkózó tudományodat!" Az a szó ott benne a ponttal szándékos, valami ilyesmi kell annak aki itt akar valamit. Itt igen is személyek ellen kell harcolni, mert személyi kultusz van, több tucatnyi mininapóleonnal, és nem ideológiákkal, mert itt egyik pártnak sincs ideológiája, ideológiai meggyőződése meg aztán annyi sem. Meg kell érteni, ezek csak üzleti alapú alvilági gazdasági társulások, ezeken nem lépéseik ideológiai indoklását kell számon kérni, hanem rávilágítani azok sötét gazdasági hátterére, személyi kötődésére, és bizonyítani azokat. És tudatni, ennek retorziója lesz. Bele kell menni a mocsokba. Igen ahhoz hogy a sz.rt ellapátold, neked is sz.rosnak kell lenned, és ehhez gyomor kell, meg bátorság. Ma, aki Magyarországon szerintem érdemlegesen szembe akar menni ezzel a mai elittel, mert szembe kell, kivétel nélkül, csak akkor számíthatsz a normális kisemberek támogatására, annak nem ideológus kampánycsapat kell, hanem oknyomozó. Itt az elszámoltatás igérete nélkül, és annak végrehajtása nélkül nem lesz változás.

is 2015.12.26. 19:58:41

@01234567: "Egyszerűen nincs alternatíva jelenleg. "

Ez baromsag. Mondjad a FIDESZes nevsort, es mindegyik melle lehet kapasbol a tobbi partbol jobbat mondani. Kapasbol.

my_anyád (törölt) 2015.12.26. 20:07:17

@is: gátlástalanságban is? a NER-ben mintha az lenne a legjobban hatalommá konvertálható tulajdonság.

amúgy meg őssenkik a fideszesek, találhatsz hasonlókat, jobbakat. de végrehajtják azt amit kitalál a fideszes management (pár ember) és pontosan ennyi kell. annál a fideszes core team-nál nincs jobb egyelőre másik oldalon.

szörnyű, hogy a kormányzás minőségéről szó sincs. :(

FreeTibet 2015.12.26. 20:29:26

@01234567: Orson Welles 1941-es! Aranypolgár című filmjét esetleg ismered-e? Márcsak azért, mert amit követelsz, az nem mai találmány, maximum a közvetítő közeg lett más, az egyszerű emberek pedig ezt kajálják. Nem mintha nem lenne jogos a követelés, csak magamban mindig jót mosolygok ezen, és hogy a primitív üzenetek, azok ugyanolyan primitív üzenetek, mint 50, 100, stb. évvel ezelőtt.

FreeTibet 2015.12.26. 20:32:53

@is: "Ez baromsag. Mondjad a FIDESZes nevsort, es mindegyik melle lehet kapasbol a tobbi partbol jobbat mondani. Kapasbol."

Ez baromság. Mondjad a árnyékkormány névsort, és mindegyik mellé lehet kapásbol a FIDESZ-ből jobbat mondani. Kapásbol.

Netuddki. 2015.12.26. 21:04:42

@HaFr: Abból kell főzni ami van. Mindenki tudja, hogy a fidesz a közpénzt sikkasztja el a saját agitprop médiájára, amiket régen "köz"-nek hívtak. Tudomásul kell venni, hogy most per pillanat ez a helyzet, más utakat kell keresni a zemberek eléréséhez.

Aztán ha majd sikerül leváltani ezeket a tolvaj bűnözőket, nem kell elfeledkezni azokról akik az ország tönkretételében segédkeztek. Az ilyen halászzsuzsaféléknek utána maximum teszkó árufeltöltői állásra legyen lehetőségük a karrierjüket illetően. Miután leülték a maguk kis idejét amiért közreműködtek a lopásban. Örökre be kell égetni az orbán rendszer után a tudatba, hogy ha valaki bűnözőket segít akkor ugyanígy járhat...

Netuddki. 2015.12.26. 21:07:42

A probléma nem a nevekkel van. Olyan politikai rendszert kell teremteni ahol minden közpénz forint elköltése nyilvános. Ahol nem lehet lopni. Függetlenül attól kire lesz bízva az ország.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.26. 21:18:08

@bértrollbosszantó_kovi1970: elég lenne, ha az ügyészség és a bíróság tenné a dolgát, és itt nem a halázszsuzsák az elmarasztalandók, a szervilizmus nem büntetőjogi kategória

vakapad 2015.12.26. 21:53:00

@is:

T. Kolléga, kár erőlködni. A magyar sajtó SZDSZ-es "gondolkodói" (csak olyan van ellenzéki oldalon) sokkal jobban rühellik a komcsikat (Gyurcsány, Tóbiás, Mesterházy, stb.), mint a jelenleg regnálókat, pedig az nehéz.

Maradjunk annyiban, hogy ők sikeresen biztosítják a "mindkettő egyformán rossz" elv permanens győzelmét, és mivel Orbán feltétlen hívei 1,6 millióan vannak, az ellenoldal feltétlen hívei pedig csak 1 millióan, a többi meg nem szavaz, Orbán regnálása biztosított innentől a visszavonulásáig tutira.

Ha ezt a "mindkettő egyformán rossz" nevű mérhetetlen ostobaság lelkes propagálását abbahagynák, hamar bukna, illetve már bukott volna a FIDESZ. Nadeviszont azt nem tehetik, mert akkor az "én nem tévedhetek soha, tehát 2010-ben SEM tévedtem, mikor a komcsikat nekünk köszönhetően sikerült kétharmaddal elüldöznünk" elvet fel kellene adniuk, az meg ugye lehetetlen.

Dániel Galsai 2015.12.26. 22:06:52

Széky logikája - az elkeseredett fanatizmus...
Igazi magyar balliberális okoskodás, még azt is sikerül "kielemezgetnie", hogy Lengyelországban, ahol már az egész komplett baloldal a politika szemétdombjára került, plurálisabb a sajtó!Meg úgy általában minden... A szokásos öncélú tézis-rendszer, semmi alap, semmi bizonyíték - a maroknyi belvárosi hőbörgőnek egy kis gumicsont, hogy százezredszer is elmondhassák, hogy Magyarország a világ legócskább helye!Ezzel szemben az a valóság, hogy Kaczinsky kemény és bátor nemzeti politikát folytat, nem is tagadja, hogy példaként tekint Orbánra, jól mutatja ezt, hogy soros EU-s elnökként Tusk is keményen kiállt az illegális migráció (és ezzel Merkelék ...) ellen! Ahogy a V4-ek is kompletten Orbán kottájából játszanak... A lengyel belpolitika stabil- egy 50 milliós országban egyszer tudott néhány tízezer tüntetőt összehozni az ellenzék, az a hőbörgés is elhalt - kísérteties a hasonlóság a mi "kormánybuktató civiljeinkhez"!
Ehhez a hamis és öncsaló elmélkedéshez csatlakozik "HaFr" - ebben a történetben ő - nem akarom megbántani! - az örökös sértett reménytelenség!A legbánatosabb és legjellemzőbb példa a "média elemzése"!!! Az valami gyönyörű, ahogy az ATV-től és a vad ellenzéki Kálmán Olgától a Népszaváig és a Magyar Narancsig minden orgánumot besorol valahogy az Orbánt támogatók közé!Valahogy úgy néz ki a világképe, hogy mindenki kollaboráns, aki nem ír, beszél naponta a PKP-ról!
Láthatólag föl sem merül benne - ez valami törpepárti "farkasvakság" lehet - hogy nem a sajtó a hibás abban, hogy az emberek 99.9% azt sem tudja, mi az a PKP!
A valóság ezzel szemben az, hogy pl. a jó Kálmán Olgica a "civil" tüntetések idején szinte minden hőbörgőt személyesen behívott a stúdióba, egyik-másik szerintem bent is aludt...

Rossz volt hallgatni, azt a sok szánalmas, beszédképtelen, közhelyes, gondolattalan alakot - ennél jobb propagandát a Fidesz nem is kaphatott volna!
A helyzet Számodra (számotokra...) nyilván nehezen feldolgozható, pedig nem bonyolult: Orbán körül sok rémes alak van (Habony, Mészáros Lőrinc...) akiktől a magamfajta elkötelezett nemzeti-konzervatív embereket is kirázza a hideg! De ez a kormány NAGYSÁGRENDEKKEL jobb döntéseket hozott (és nem csak migráns ügyben...) mint Medgyesy, Gyurcsány, Fodor Gábor, és az egész balliberális bagázs! A legfrissebb felmérések szerint, két (hat...) év után a Fidesz a válaszolók 51%-át tudja maga mögött, és akkor még arról nem is beszéltem, hogy a Jobbik halál biztosan második...
Elhitethetitek magatokkal, hogy a durván 2.5 millió szavazó mind trafikos, "mutyista", oligarcha, közbeszerzési nyertes, és mind a köztévéből tájékozódik... A baj csak az, hogy ha 5 percig hajlandóak vagytok elgondolkodni, akkor rájöhettek, hogy ennyi ilyen egész Európában nincs!!!!
Láthatod kedves "Ha Fr", hogy én olvaslak (már csak szakmai okokból is), sőt, mint aq jelen eset mutatja, hozzá is szólok.
De mindent egybevéve, csak azt tudom mondani, hogy a túlkompenzált kisebbségi komplexus nem vezet sehová! A Fidesz (vedd csak az elmúlt két évet, a rezsi-csökkentéstől migráns ügytől a 3 gyerekeseknek járó 25 milliós lakás-támogatásig!) döntően jól politizált!Az idő (megint döntő számban...) Orbánt igazolta!

Lehet jönni a kivándorlással, a kórházakkal, és még számos (amúgy több évtizedes) problémával... Lehet jönni a liberális közhelyekkel, az "elnyomott" médiával, olyan médiákban leírva, amelyek nap mint nap gyalázzák a kormányt háborítatlanul...De az a nagy büdös igazság, hogy Orbánék számos szempontból túlléptek a "kicsi, szar ország vagyunk" a "multiknak mindig igaza van", és a "majd a piac megmondja" - elven! És ez az emberek jelentős többségének fontos!

Lehet menekülni a romkocsmai filozófiákba, be lehet csapni magad, hogy egy blogon néhány száz (állandó) ember Téged támogat, de ez egy kapitális öncsalás!

Nem a média tehet róla, hogy az emberek a Barcelonát (na jó, a magyar válogatottat, amelyik most ugye kijutott az EB -re...) szeretik nézni, benne hisznek, és nem a Nyírpilis II. törzsszurkolójában, aki a meccs után a kocsmában megmondja a frankót...

Csak remélni tudom, hogy lesznek itt, akik elgondolkoznak ezen a sport-hasonlaton, s talán Te is...!

zipe moha 2015.12.26. 22:13:24

@HaFr:
" szervilizmus nem büntetőjogi kategória "....
mondjuk közeledünk a lényeghez...
a szervilizmus világosan , jól felismerhetően versenyellenes jelenség...erős jellemzője az autoríter szervezeteknek...mint például egy vállalat..vagy épp az Állami szervezet...egyértelműen az ezek kárára, a károkból személyes előnyök előállítására irányuló cselekedet sor..ugyanakkor az ember természetéből fakadó jelenség...mely pont ugyan olyan korlátozást kíván meg, mint mondjuk a fizikai erőszak...hiszen ez szellemi erőszak , az események természetének jellegétől való szándékos és nagyfokú eltérítésére befolyásolására irányul.

jó szervilizmust nem ismerek...

ha büntetőjogilag nem is lehet önálló tényállásként egy jellemhibát ...erkölcsi kategóriába tartozót büntetni...addig amíg következménye nem kapcsolódik nyilvánvalóan pl befolyással való üzérkedéshez, sikkasztáshoz, csaláshoz ect...viszont megállapítható,hogy iránya már kezdetben célozza az erkölcsi kategórik túllépését és az abból fakadó személyes előnyöket...

tehát küzdeni kell a szervilizmus ellen, szerves velejáróként sosem elfogadva azt...

s hogyan..? jelenleg az értelmiségen belül miközben liberalizmusről beszél és demokráciát kíván verseny folyik a szervilizmus mértékében...mint a megmaradás leghasznosabbnak vélt eszközében

ha változik a közkultúra minta jelenséghez való viszonyulási környezet, változik a szervilizmus eszközként való bevethetősége is...

a bokszoló is rúghatna lábbal, hogy megnyerje a mérkőzést...de leléptetnék,kizárnák, megvetnék e miatt...az utolsó meccse lenne...

nem a bányász szervilizmusával van orbitális gond...az értelmiségnek van munkája vele...megvetés, kizárás, kiközösítés...1 generáció gyökeres szemléletváltást képes okozni...az egyik legősibb magyar ( nem csak magyar) társadalmi-gazdasági hátrányképző likvidálásában....szerintem érdemes lenne kihangosítani,hogy sokan értsék...pláne azok akikre tartozik...hogy hiába múlnak el az évek...akik a közéletben mozogtak bizonyítványt állítottak ki magukról...név szerint...és nem csak a z utókor képes ítélni, de ilyen információáramlás -sebesség mellet a jelen kor is...

Balt 2015.12.26. 22:20:03

@Dániel Galsai: Pontosan. Ha KDNP-s (netalán Jobbikos) szájából hangzana el a vázolt konteó, akkor az említett baloldali orgánumok alighanem vinnyogva röhögnének. És nem hinném, hogy parancsszóra.

- duplagondol 2015.12.26. 22:40:59

"A bemutatásuk kihívhatja a rezsim urainak bosszúját"

Mintha paranoia uralkodna a Fidesz vezérkarában: "eddig minden olajozottan működött, mindkét kezünkben ott lóg a pénzeszsák, de mi lesz, ha jön a PDP?" Ilyen mondatok után arra gondolnék, ha a politikai alkalmasságnak a valóságérzékelés a legjobb mércéje, mindjárt a legelső próbán elbuktatok. Egyetlen média sem fogja odanyomni a mikrofont néhány tucat ember orra elé attól, hogy valamelyik vidám pillanatukban bejelentik, mostantól kezdve ők számítanak az egyetlen, az igazi, mindenkivel szemben hiteles ellenzéknek. Jól írta fentebb valaki, manapság a közösségi médiában kreatív, de nem feltétlen demagóg üzenetekkel nagyobb hatást lehet elérni, mint akármelyik nyomtatott újságban, úgy, hogy nem kis részben ingyen a rendelkezésre áll. A kreativitás körülbelül a névválasztással kezdődik: az pl., hogy 'Jobbik Magyarországért' vagy hogy 'Lehet más a politika!' jól hangzó, ha úgy tetszik, 'eladható' brand. A 'Polgári Demokratikus Párt' nem az. Lehet, hogy a kitalálói a politikai értékrendjüket akarják tükrözni vele, de a köznép szemében ezek tökéletesen közhelyes, unalmas fogalmak, mire kimondják, el is álmosodnak tőle.

gellért mária 2015.12.26. 23:07:08

@Dániel Galsai: " Láthatod kedves "HaFr" én olvaslak....hozzá is szólok".
Neked mindkettő hiábavalóság...fölösleges.Elég ha annyit írsz "Magyarország jobban teljesít "..hamarabb megtudjuk a véleményedet.

2015.12.26. 23:07:57

@pamut: A PKP-hoz képest az LMP egy masztodon gigapárt. És ennek ellenére erősen kétséges, hogy 2018-ban bejutnak-e a Parlamentbe, hacsak a FIDESZ mint 'szalonellenzék'-et, nem nyomja be őket. A PKP-ből, amely most egy szűk értelmiségi asztaltársaság, ha egyáltalán létezni fognak még akkor, talán 2022-ben lehet parlamenti párt. Olyan 5.02%-os eredménnyel. Minden más nem több, mint egy éhes kamasz nedves álma a 18 éves Angelina Jolie-val. Quod dixi, dixi; quod scripsi, scripsi.

tudom_hogyan_szól_két_tenyér_ha_csattan 2015.12.26. 23:10:47

@borzimorzi:
"...Magyarországon a politikai közösség beteg, és nem tudható, hogy ki, mi, hogyan fogja meggyógyítani...."

Attól még, hogy nem értitek, hogy miért ez a választásunk, attól még nem MI vagyunk betegek. Inkább a magát orvosnak KÉPZELŐ gondolkodásával van baj.

01234567 2015.12.26. 23:35:24

@is: Korlátoltan gondolkodsz. Ezt nem pejoratív gondolom, szó szerint értem.

01234567 2015.12.26. 23:41:41

@FreeTibet: Lenézni az un. egyszerű embereket primitív dolog szerintem. Nem tudni hogy a közhelyek evidenciák, az evidenciák igazság, az is primitív. És mind közt jobbá tenni egy világot az egyszerű emberek akarata nélkül, és nem az igazsághoz igazodva lehetetlen. De ha neked mindig az a jó ami éppen van, lelked rajta, bár szerintem ez elég primitív. :)

jet set 2015.12.27. 00:14:39

A PKP az egyetlen igazi alternatíva? Túl sok bejglit zabáltál! Akkor már inkább maradjon a fidesz, pedig rühellem azokat is.

pamut 2015.12.27. 00:32:37

@Nyírjeslakó: Én nem tudom mi lesz se az LMP-vel se a PKP-val. Két külön eset az biztos. Az LMP már sok éve létezik, és az 5%-ról nem tudott elmozdulni, megújulni, változni láthatóan vagy nem tud vagy nem is akar. Nem gondolom hogy az LMP komoly tényező lenne valamikor majd és változtatna Magyarország sorosán. Már a az ambíciót, lendületet sem látom bennük, beleszoktak a sorsukba, elvannak. Pedig sok éve parlamenti párt, tehát esélyük volt. Nem tudom mit gondolnak, talán a kis pártok klasszikus reményében, a "mérleg nyelve" pozícióban reménykednek, nem tudom. Mindegy, sok bizalmat kaptak, nem lettek sem profik sem tömegpárt.

A PKP ma még nekem egy kérdőjel, vagy egy fekete zsák, hívhatjuk bárhogy. Hogy mire jutnak, milyenek a képességeik, az ambícióik, a tanulási képességük, mit vállalnak be az előrejutásért, meglátjuk.

Pártoktól függetlenül úgy gondolom hogy a jelenlegi kormánypárt olyan szinten szar, olyan velejéig korrupt, olyan sok és nagy társadalmi réteget sért közvetlenül az ámokfutása vagy éppen a kizsigerelése vagy leszarása, olyan sok ember lett szegényebb vagy éppen emészti fel egész életét hogy nem csússzon lejjebb, olyan sok a magát "bizonytalannak" való (nyilván egy részük örökre az marad, de messze nem mind), stb.; és olyan bénák, lúzerek, hiteltelenek az ellenzéki pártok is, hogy tulajdonképpen egy ügyes profi pártnak most bőven van mozgástere, lehetősége. Csak pártnézőpontból nézve ez a botrányosan szar maffiakormányzás és ledarált ellenzékiség tulajdonképpen ideális, paradicsomi helyzet egy induló pártnak. Mint írtam ma már médiára sem kell azonnal költeni, az internetre való feljutáshoz anyagi tőke nem kell (szellemi annál inkább).

Szóval lehetőség van, bőven van, tudni kéne kihasználni. Ez mondjuk ugyanígy igaz volt 1 éve is, meg 3 éve is. Az, hogy sem akkor sem most senki nem tudja kihasználni, csak nihil, bénázás, meg impotencia van, az nekem egy ijesztő látlelet az ország állapotáról és humán tőkéjének minőségéről, kiüresedéséről. A mesékben, meg a filmekben is mindig jön egy hős, vagy egy legény a gátról aki rendet tesz, nálunk nem jön senki.

Hozzáteszem hogy én kifejezetten nem akarok értelmiség pártot meg elvi politikát vivő pártot. EZ nem megy, erre nincs igény, azzal nem lehet nemhogy nyerni, de meg sem erősödni. Ez ma a politikai realitás Magyarországon. Szomorú hír de ez van. Az ország, a választók szellemi állapotát tükrözi vissza. Ez egy adottság. Ezt megváltoztatni szép szóval nem lehet, pláne nem rövidtávon pár év alatt. Szóval ehhez alkalmazkodni kell, ha tetszik ha nem. Ha nem, jön a bukás. Szóval én abban reménykedem hogy jön egy jó demagóg, populista gátlástalanul hazudozó, normális szemmel undorító párt. Amely aztán ha behazudta magát a hatalomba, akár a kamu kommunikációt is (részben) megtartva teszi amit tenni kell a hazáért. Az már világos, hogy ebben az országban teljesen nyugodtan lehet tök az ellenkezőjét mondani mint amit tesz egy párt. Örökké, minden következmény nélkül. Illetve pár ember megírja a neten meg cikkekben hogy hazudnak, pár értelmiség búsong egyet valami kis tv-ben vagy rádióban kedd éjjel fél 12 és fél egy között, oszt ennyi.
Szóval ezt be kellene vállalni valakinek, másképp egyszerűen nem megy, nem mehet, csak így lehet tömegeket elérni, ez a tényhelyzet.

Nem Kossuth, Bibó, vagy Ady népe vagyunk, hanem Kisgrofóé, meg Oravcz Nóráé, meg Tibi atyáé. Ez tény, meg lehet nézni a követőik számát a facsén, a számok nem hazudnak. Őket követik tömegek, ők a népszerűek, ők találják telibe a magyar néplelket, ha úgy tetszik ők beszélnek a magyarok nyelvén, a választók nyelvén. Tőlük tanulni kellene... Aki ezt nem ismeri fel politikai pályára lépése előtti napon, vagy legkésőbb a politikai pályája első napján, amikor már meg is kapta az első pofonokat, annak esélye sincs.
Nem szép szakma a politika, az embernek be kell kurvulnia ha eredményt akar elérni. És nem egyszer, hanem minden nap, következetesen, és hitelesen. Remélem a PKP ezt tudja. Ha nem, akkor ők is csak egy kis értelmiségi klub maradnak, ahogy több más ilyen 1-2%-os pártocska is most, amik szintén el fognak tűnni gyorsan, az ország meg rohad le tovább a büdös szarba Orbán király vezetésével.

2015.12.27. 01:10:03

@pamut: Én sajnos, nem vagyok képes tiszta elvi síkon és filozófiai alapokra helyezkedve megközelíteni ezt a kérdést. Azzal kezdem, hogy a népet nem lehet leváltani. Minden olyan elitista szemlélet, amely a népet a.) nevelni b.) átformálni c.) leváltani akarja, szánalmas, és ab ovo kudarcra van ítélve. Az SZDSZ szellemi elitjét is rendkívüli mértékben zavarta a nép "lábszaga". Azonkívül doktrinér volt és dogmatikus. Amúgy én "szabadelvű" lennék, de sajnos, a szabadelvűséghez már a Szabad Kezdeményezések Hálózatának sem volt sok köze. Az SZDSZ-nek meg semmi. Nekem az a nagyon korai FIDESZ volt szimpatikus, mikor Orbán Viktor még a saját testével védte - már nemtudomkit, TGM-et, Demszkyt? olymindegy - a rendőrök gumibotjától, és a parlamentben benyögték, hogy "cipőt le, imához!". Azóta sincs se pártom, se "értelmiségem", amely-akik nyomokban is szabadelvűek lennének. Amúgy az a problémám, hogy ugyan a FIDESZ államvallássá tette a korrupciót, és, mivel törvénybe iktatták, egy újabb, nemfidesz kormány sem tud majd fellépni ellenük, hiszen a törvényeket eleve úgy hozták, hogy ha betű szerint betartják, már nincs is szükség korrupcióra. DE! Ha ezévben Gyurcsány (Bajnai, Mesterházy, tökmindegy)lett volna a miniszterelnök, akkör most ez lenne a helyzet: a.) nem lenne kerítés b.) feltehetőleg valahol az Alföldön lenne egy 2-300 ezres "befogadó tábor", valószínűleg közvetlenül a Frontex - Brüsszel által irányítva, mint egy brüsszeli enklávé Magyarország területén, ahol a magyar szuverenitás nem érvényesíthető, persze, kaptunk volna hozzá egy kis money-t, mint "kedvenc" gazemberem, Erdogan Merkel nénitől. Ezt, nagyjából pont így, az év első felében többször felajánlották nekünk Brüsszelből, csak Orbán elhajtotta őket, mint a bolhár kutyát. namost, ha ez történt volna, akkor én elkezdtem volna oljaozni a Dragunov távcsövesemet, hogy levadásszam azt a miniszterelnököt, aki ezt tette velünk. sajnos, azt kell mondanom, hogy inkább lopja ki Orbán az aranyeremet is, de maradjunk ki ebből a Merkel-féle bizniszből, minthogy az ország jelenlegi erkölcsi állapota a Bajnai-féle szakértő kormány egy éve alatti erkölcsi állapotában legyen, egy országon belüli Frontexes enklávéval. Most nemcsak az ellenzéki alternatíva teljes és totális hiánya miatt vagyok nagyon nehéz helyzetben, hanem azért is, mert az összes ellenzéki párt bármelyikének nemkívánatos regnálása esetén itt most egy enklávé üzemelne. Kivéve az LMP-t, mert ha ők lennének hatalmon, mindenki GPS-es jeladós bokapánntal járna-kelne, hadd ne röhögjek egyet a kiváló ötletükön. Most jól kihúztam a gyufát a filo-migránsok nagy táboránál.

pamut 2015.12.27. 01:23:52

@Nyírjeslakó:
Aha.
Mondjuk a menekülthelyzetnek semmi köze ahhoz amit írtam... de értem hogy a jelenlegi szisztematikusan hisztérizált helyzetben sokaknak mindenről ez jut eszébe, illetve csak erről hajlandóak beszélni.

(Amúgy semmiféle "2-300 ezres" tábor vagy enklávé nem lenne itt, és nem csak a politikai szándék teljes hiánya miatt, hanem azért sem mert sokszoros tapasztalat van rá hogy a menekültek piszok elszántak és ha már megtettek pár ezer km-et, akkor Magyarországon legfeljebb pár napot hajlandóak maradni és ha kell akkor gyalog mennek tovább még a féllábúak és kerekesszékesek is, hát még a többi. Szóval sem ők sem mi nem akarjuk hogy itt maradjanak akárki van is kormányon, semmi értelme és alapja nincs az apokaliptikus vízióknak.)

No mindegy. Boldog Ünnepeket.

Nyugee 2015.12.27. 02:10:50

Bármilyen moralizálásnál egyszerűbb a helyzet.
1. ha a hülyepicsa lendvaiildi azt sipítja hogy nem lesz gázáremelés, és mégis lesz, vastagon;
2. a Fidesz azt mondja hogy rezsit csökkent, és tényleg érezhetően kisebb lesz a gázszámla;
akkor vajon kire fog szavazni a szavazó?
Sírhattok ti a partvonalról, a piros lapot megkapta az egész csapatotok, azok miatt az ősbölények miatt.
És igen, lehet hogy nem az a csapat vagytok. de ez nem észrevehető.
A liberalizmus is szitokszó, mint a kommancs.
Ha megemlítitek, máris kigolyóztátok magatokat.
Csak úgy mondom, de beszélgessetek, álmodozzatok ám csak nyugodtan!

Május 40. 2015.12.27. 06:06:14

"Akinek tévé kell, vegyen magának, egy ország vagyunk, nem kettő."

Május 40. 2015.12.27. 06:10:11

A véleményem pedig az, hogy annyi kevés Orbán leváltásához, hogy Orbán takarodj. Ezt megtanulhattátok volna a gyorsan kifulladó Milla-Együtt-Gyurcsány-Mittudoménmégki csoportosulás tavalyi erőlködéséből.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 07:04:51

@Dániel Galsai: azt hiszem, nem nézed elég differenciáltan Sz vagy a magam elemzéseit, de mindegy, nem ez a lényeg. Orbánnak épp elvándorolt egymillió szavazója, amikor jött (?) a menekültválság, és vele a nacionalista hisztériája (ami, a félreértések elkerülése végett, nem arra utal, hogy nem megoldandó probléma ez, hanem arra, hogy mesterségesen hiszterizálta a közvéleményt), és már millió egyszer megírtam, hogy a nacionalizmus, a propaganda és a szociális demagógia (rezsicsökkentés? na ne vicceljünk! láttad már az energiahordozók szabadpiaci árának alakulását?) egyvelege micsoda cinikus fegyver egy száz meg száz éve megvezetett társadalommal szemben + ellenzéki kínálat és erkölcsi képességek = korrupt, lecsúszó rezsim. Te rávetítheted ezt a világra -- ahogy a többiek is -- politikai zsenialitásként, vagy a PKP nyavalygásaként (amely PKP mellesleg nem én vagyok, és ez sem a PKP blogja, az egy másik), de ezzel csak azt támasztod alá, amit a megvezetett társadalomról írtam. Ja, hogy nem szállunk le "az emberek szintjére"? Hát nem. Ehhez ugyanis kellene némi kriminalitás, cinizmus és nemzetellenesség. Nem osztozom a drukkolásodban ez utóbbiaknak sajnos, de tudomásul veszem, hogy vannak, akik ilyen keresetlen jószándékkal ezt ajánlgatják. Mellesleg századszor ezen a blogon. Thanks but no thanks. Ez szól a többi kritikusnak is, akik alapvetően keverik össze a politika feladatait a népámítással. Nyilván nem véletlenül.

Punxsutawney Mormota 2015.12.27. 08:27:15

@Dániel Galsai: Tessék ám mondani naccságos úr, csókolom a bokáját, hoty-é a baszom nagy nemzeti elkötelezettséges büszkeségből meg lehet-é élni? Attól, hogy maga 5 éve bódogságos zúgfirkász ócóbban adják-é a kenyeret, heee?
Hogy úgy érzi, hogy Magyarország a a létező helyek legjobbika-e?

Beszarok, komolyan... Orbán körül sok rémes alak van - muhahahahahaaaaa. Nem zúgfirkász Elvtárs, Orbán maga a rémes alak. Rémes, hahahaha... rémes. Megyek és reggelizek.

Dániel Galsai 2015.12.27. 08:29:00

@HaFr: Válaszodból világosan látszik, hogy az "önjelölt világmegváltás" nagyon erős fertőzés, én aligha tudlak kigyógyítani belőle!Arról nem is szólva, hogy a különféle hátterű "civileknek", háttér, infrastruktúra nélküli egyleteknek, törpe pártoknak meg van az a hatalmas előnyük, hogy soha sem kerülnek a hatalom közelébe - így azután kockázat és a belebukás veszélye nélkül ápolhatják önmaguk mitológiáját!
Ennyit az öncsalásról...Arra, amit tényszerűen írtál: én szilveszterkor leszek 49 éves (ha megérem). Kb. az 1974-es olajválságig emlékszem vissza. Akkor hozták divatba az elvtársak, hogy "a nemzetközi folyamatok begyűrűznek"! Ez az elegáns kifejezés helyettesítette az "áremelést"...
Több mint negyven év alatt az olaj, gáz, áram ára volt fönt, lent, középen, mindenhol... Nálunk mindig minden ára csak emelkedett! A szocializmusban sokáig január 1-n, a poszt-szocialisták már olykor évente kézszer-háromszor is emeltek, még egy remek dumát is kitalált erre a jó Gyurcsány Fletó, hogy "nincs ingyen ebéd"!Azt ugyan senki nem is kért tőle, legfeljebb hogy ne hazudozzon, de ugye tőle ilyet sem illendő kérni... Így azután inkább folytatta a Horn-féle remeklést: a német, francia szolgáltató multiknak garantált (!!!!!!) 6% profit, ami csak több lehet, hiszen az árképzés gyakorlatilag a multik kezében volt! Na így nem lehetett rezsit csökkenteni!Mindig szánakozva nevetek, amikor a szocik, és különféle ellenzékiek ezzel az érvvel jönnek: 40 évig lehülyézték a népet, ha az tiltakozott az emelés ellen, most lehülyézik a népet, mert az meri értékelni a csökkentést...
A Fidesz januárig valóban veszített szűk 1 millió szavazót. Így már "csak" utcahosszal vezette a népszerűségi listát...
Szívből örülök, hogy szerinted is probléma az illegális migráció! Annak már kevésbé, hogy még most is mantrázod azt a liberális közhely gyűjteményt a témával kapcsolatban, amit 3/4 éve hallgatunk! Csak azóta Merkel legalább 10-szer bukott meg hazugságon, összevissza beszélt, ígérgetett,népszerűsége a mélyponton, Németországban égnek az illegális migránsoknak szánt épületek, a különféle országok rendőrségei most már tucatjával keresik a hordával beáramló terroristákat, nagyjából esély nélkül, hiszen az EU idiótái engedték ezt a papírok nélküli őrületet! A hordának persze most már Németország sem jó. most már Svédországban járnak, és Finnországban tüntetnek, hogy nem jó a víz(!)...
A török-görög határzárral (kerítéssel!)sikerült azt megvalósítani, amit Orbán már egy éve mondott! Hogy az EU bürokraták nem kérnek legalább bocsánatot, azon nem lepődöm meg... De hogy egy elvben magyar értelmiségi számára, még ennyi történés, vitathatatlan tény után is fontosabbak legyenek a liberális közhelyek és az Orbán-fóbia - na ez tényleg megdöbbentő!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 08:35:45

@Dániel Galsai: mit is mondtál? ne haragudj, de ezt a szösszenetet már bármelyik fideszes propaganda lapban el tudtam volna olvasni, a blogot és kommentfelületét nem ezért tartjuk

M illumino d immenso 2015.12.27. 09:42:24

@Dániel Galsai: Ne haragudj Te tényleg félreértetted ezt a blogot, különben nem döbbennél meg rajta.
A bal és liberális ellenzék gyakorlatilag rendíthetetlenül menetel a lengyel úton, az egyetlen lehetségesnek látszó alternatíva a radikális jobb mellett ez a radikális PKP lehetne.
Elsőre fel kell építenie magát, aztán lehet foglalkozni a 'fideszes propaganda' gonoszkodásaival.
Addig elégséges magyarázatot ad a mai magyar valóságra Széky brilliáns elemzése.

És nincs igazad a rezsicsökkentést illetően sem, minden komoly közgazdász bebizonyította hogy csak veszteséget okozott az energiaárak majd 30%-os látszatcsökkentése, az E-on épp most vonul ki a lakossági gázpiacról.
Ráadásul, ahogy ezt megint csak közgazdászok is leírták, nagyobb árcsökkentés is indokolt lenne, de a népbutítás miatt ezt nem már látja a nép.
Inkább az Orbánt gyógyítsad!

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.12.27. 09:46:30

@Dániel Galsai: "Orbán körül sok rémes alak van (Habony, Mészáros Lőrinc...) akiktől a magamfajta elkötelezett nemzeti-konzervatív embereket is kirázza a hideg!"
Kedves Galsai Úr, Ki Orbánt még 2015-ben is támogathatónak tartja (bármilyen magyarázat mellett) az nem konzervatív. A konzervativizmus elveket és jellemet feltételez, aminek Ön igen erősen hiányában van.

Balt 2015.12.27. 10:03:44

@HaFr: Szerintem is ki kéne moderálni - a demokrácia legnagyobb örömére. Sőt, jobbat mondok: megszüntetni a kommentfelületet. De még ennél s lenne jobb ötletem, csak nem biztos, hogy a "népszerűség"növekedés irányába hat. :)

explanatus 2015.12.27. 10:07:23

Hosszabb idő után rákattintottam egy helyi hírportálra. Nagyon meglepődtem, mert teljesen megújult felületet, tartalmat találtam. Az írások nyelvezetéből ki lehetett venni legalább három szerzőt. Jött azonnal a kérdés. Miből? A mennyit meg lehetett saccolni. Három szerző, plusz a tartalomfeltöltő, (felület)karbantartó bére, úgy havi két millió, plusz hardware; profi kamerák, fényképezőgépek, céges gépkocsik, hogy naprakészen saját anyagok álljanak rendelkezésre. Mindenestől úgy hárommillió havonta. Egy egész évben, a nem tervezett kiadásokkal, negyven-ötvenmillió. Most gondoljunk bele, hogy egy pártportál országos híranyaggal mibe kerülne és honnan, azaz ki adná rá a pénzt. Egy ilyen induló hírportál bevételi oldala (reklámok) nulla forint.

Külföldön vannak kezdeményezések (a „wir schaffen das” országában) független hírportálokra. Amikről tudok, azok úgy indultak, hogy ellehetetlenített, kirúgott, évtizedes múltú médiaemberek a saját anyagi bázisukon indítottak egyet, majd az elfogadottság, ismertté válás után az olvasók rendszeres kisebb, vagy egyszeri nagyobb összegű adományokkal járulnak ahhoz hozzá, hogy olyan híranyagokhoz is hozzájussanak, melyek a közszolgálati- és privátmédiában nem jelennek meg.

Itthon, a kirúgott profi médiaembereknek eddig valahogy ez nem jutott eszükbe, sem az, hogy tapasztalataikat térítésmentesen fölajánlják mondjuk a PKP-nak, pedig így tudnának a legfájdalmasabban visszaütni volt munkaadójuknak.

Egyszóval, az állítás, hogy a net mindent megold (semmi pénzért), nem állja meg a helyét.

explanatus 2015.12.27. 10:07:55

hoppá, ez kétszer ment

Netuddki. 2015.12.27. 10:27:45

@HaFr: Az ügyészség bíróság más téma. Vajon milyen szintig korrumpálódtak olyanokkal akik a fideszmaffia és nem a jogállam érdekeit szolgálják?
A jogállam helyreállításakor ezt a korrupt réteget ezekről az állami szervekről is el kell távolítani.

Szerintem itt már régen nem a média a legfőbb probléma. A mutyista volt kollégiumi haverok önként és dalolva nem fogják odaadni a jól jövedelmező "hatalmukat" tudván, hogy a biztos, jó hosszú börtön vár rájuk. 2002 után az orbán is lefosta a bokáját, hogy lecsukják. Még Grazban is kellett kezelni. Aztán annál nagyobb lett a pofája amikor látta simán megússza.
A nagy kérdés, hogy a fidesz mennyire vonta a saját irányítása alá az erőszakszerveket? A NAV-ot, a rendőrséget és a katonaságot. Nem véletlenül irtóznak a politika szereplői a komcsi rendszer óta, hogy bármiféle fegyver legyen az állampolgároknál.
Szóval a fő kérdés, hogy ha itt kitör a forradalom a fegyveres testületek kinek az oldalára fognak állni?

Netuddki. 2015.12.27. 10:36:45

@Balt: Azért érdekes, hogy a fidesztrollok a demokráciával jönnek amikor felmerül, hogy nem kéne teret engedni a blogokon a pártjuk agitprop szövegeinek. Azok, akiknek a pártja közpénzből üzemeltet saját pártmédiát, amire a demokrácia a legkevésbé sem fogható rá.
Minden bloggazdának ezt kellene észben tartani amikor kivágja a fidesztrollokat a saját blogjáról. Azért olvasom a blogokat, mert ott legalább a valósághoz közelebb van amit látok, és én sem vagyok kíváncsi arra ami amúgy is ömlik a közpénzen sikkasztott fideszmédiából...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.12.27. 10:42:59

Elég zagyva poszt... ez is...
Lehetne egyszerűsíteni:
Ha nem a Fideszre, akkor... normális ember mégis KIre szavazzon???

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 10:46:35

@wmiki: :) vicces vagy, de hát régen is az voltál

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 10:47:47

@bértrollbosszantó_kovi1970: így van,miért tartsam fel ezt a blogot fidesztrolloknak, ha egyébként engem nem engednek be máshova a fidesztrollok tartói?

Balt 2015.12.27. 10:51:40

@HaFr: OK, tilts ki a fejlett demokrácia és a szavazók elérése feletti sirámok jegyében! :)) Legalább ide se kell benéznem többet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 11:10:22

@Balt: ja, szóval ilyen körmönfont módon akarsz könnyíteni a munkádon? És a fizud nem csökken ezzel arányosan? Mesélj a műhelytitkokról

Netuddki. 2015.12.27. 11:18:26

@wmiki: Ki? Normális ember? Vagy te?

Netuddki. 2015.12.27. 11:19:26

@Balt: Kisfácán! Helyesen: ide SEM kellett volna benézned...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 11:19:41

@bértrollbosszantó_kovi1970: persze, hogy az -- ő is a piacból él, neki ez jutott

Netuddki. 2015.12.27. 11:23:34

@HaFr: A másik dolog amiért a fizetett fidesztrollok posztolnak a blogokba, hogy szétoffolják, megakadályozva az értelmes párbeszéd kialakulását. Szerintem a kubatov tanítja nekik a fejtágítóikon, és nagyon könnyű ezt a fajta viselkedést is kiszúrni. Főleg olyan blogokon jellemző ahol érzékeny, a fideszes vezetőkre kényelmetlen témákat feszegetnek.

Netuddki. 2015.12.27. 11:24:30

@HaFr: A mikike meg a normális? Muhaha!

Balt 2015.12.27. 11:37:22

@HaFr: Ez meglepően talmi "érvelés". Ha éppen kíváncsi vagy, tisztában vagyok vele, hogy a kormány jelentős támogatást vesztett pl. azzal a milliós tandíjjal, amit fizettem a Pázmányon diplomázott gyerekem után, többek között a te fizetésedet előteremtve.

2015.12.27. 12:23:23

@pamut: Passut László egyik könyvének címe: "Ravennában temették Rómát". Ha ma élne, ez lenne a könyv címe: "Berlinben temették Európát". És Angela Merkel neve pont olyan jól hangzik majd a jövő történelemkönyveiben, mint Odoaker neve. Legyen számukra könnyű a föld.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 12:51:48

@bértrollbosszantó_kovi1970: ööö, kissé idézőjelben értettem, azt hittem, átmegy

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 12:54:06

@Balt: nem tudom, ez mikor lehetett, mert amikor én tanítottam ott, gyak. fizetést se kaptam, és főleg a Horn- kormány támogathatta az egyetemet bár, de tandíjat biztos nem szedtek

Dániel Galsai 2015.12.27. 12:54:37

@gellért mária: Buta, elfogult vagdalkozásra nehéz válaszolni... Én nem is próbálkozom vele - már csak azért sem, mert a hozzászólásodban csak ostoba személyeskedés van . tény, érv semmi!
Talán csak annyit: éppen a hozzád hasonlók miatt áll a magyar balliberális oldal, ott ahol tart!
Nézd meg a felméréseket, és magadat is látni fogod!

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 13:07:27

@Nyírjeslakó: ". sajnos, azt kell mondanom, hogy inkább lopja ki Orbán az aranyeremet is, de maradjunk ki ebből a Merkel-féle bizniszből"

Sajnos azt kell mondanm, hogy orbánnak pont az ilyesfajta ostoba magyar kell, aki meg tudja magyarázni saját magának, hogy miért is jó az, hogy beszavazza a bünözőt a hatalomba. Miközben azok már 60 éve teszik tönkre az életét.

Meg is érdemlitek a sorsotokat, ennyi ésszel tenyleg nem kell nektek európai jólétet adni, amikor saját magatok szavaztok a két kezetekkel a mocsok fennmaradásáért.

Jól tudják ezt orbánék is, hogy mindent megcsinálhatnak ezzel a néppel, mert nincs ezeknek annyi eszük se mint egy kecskének.

profilo 2015.12.27. 13:08:06

@HaFr:

Mondod ezt egy olyannak, aki egész életét itt, a blogföldön éli. Ő is csak egy troll...

Gondolkodtál már azon, hogy netes pártodat kiviszed az életbe? 2018-ban még nem kerültök be és nem azért, mert a gonosz kormány és a műellenzék elnyom. Így nem kerülhetsz Kálmán Olga színe ellé. Ahhoz kell valami, valami eredmény.
Már rég rendelkezned kellene néhány olyan ígéretes "jelölttel", akik egy kisváros vagy ismertebb település polgármesteri posztját megszerezve, munkájukat jól, elismerés mellett végezve, a táblára tennék a PKP -t.
A megfelelő embereket keresd és ha van eredmény, jön a médiafigyelem is.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 13:10:00

@Dániel Galsai:

neked az agyadig nem jut el, hogy normális ember nem a ballibekhez (vagy a fideszhez, vagy a jobbikhoz) méri magát, hanem az objektív lehetőségekhez. És persze a nemzetközi konkurenciához.
Ezekhez képest az imádott fidezmaffiád a magyar történelem legszégyenteljesebb korszakát csinálja!

dr kíváncsivagyok 2015.12.27. 13:11:03

Ha Horn Gyula még élne és aktív lenne,..Orvbán elmehetne a picsába...

dr kíváncsivagyok 2015.12.27. 13:12:51

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

Ez így igaz...
Mindent úgy kell mérni :
mihez képest ?

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2015.12.27. 13:13:25

@Dániel Galsai: kiegészítés: Fideszt támogatni intelektuális igénytelenség.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 13:14:46

@profilo: nem akarok KO "színe elé kerülni", kevés dolgot akarok kevésbé, talán kevésbé csak azt akarom, hogy a kommentelőim azt képzeljék, ez a célom; hanem ezt a posztot fontosabb helyen is félreérted -- a fizikai valóságban folyik a munka, tudjuk, mi a feladat, és 2018-ban be fogunk jutni

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 13:24:28

@Balt: "OK, tilts ki a fejlett demokrácia és a szavazók elérése feletti sirámok jegyében!"

Hogy ezt is megértük! A liberalizmusra parancsszóra okádó fidióta birkatábor hirtelen a liberális jogok elvesztése miatt nyivákol!

Hogy ti mekkora debilek vagytok!

Philip F. Queeg 2015.12.27. 13:32:52

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

Mondjuk az is király, amikor a szabadságjogok védői más elhallgattatását kérik és támogatják.

:)

pamut 2015.12.27. 13:33:23

@Nyírjeslakó:
Sajnálom hogy a fidesz vérgagyi propagandáját ilyen simán beszoptad.

baldoc 2015.12.27. 13:33:36

@01234567:"Magyarország igazi tragédiája nem a Fidesz. Hanem az "ellenzéke". Egyszerűen nincs alternatíva jelenleg. "
Ez orbitális fideszes HAZUGSÁG!!
A Fideszen kívül ( a Jobbik kivételével,mert az nem ellenzéki)minden más párt jobb.Ez az ellenzék, csak szavazni kell rájuk.
Amiről maga hazudozik azt úgy hívják, hogy EGYPÁRTRENDSZER!Tudja ezt váltottuk le 1990.-ben.
Maga nem???

Andy73 2015.12.27. 13:38:17

Sok kis párt vett fel állami támogatást az előző választások előtt, amivel azóta sem tudnak elszámolni. Tehát a helyzet az, hogy a poszter által szidott NER még mindig túlságosan bőkezűen szórja a pénzt az esélytelen, kis pártokra az adófizetők pénzéből.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 13:39:53

@Philip F. Queeg:

ezt a sztandard fidióta rinyálást címezd azoknak, akik téged elhallgattattak. Csak azt nem értem még most se, hogy egy libaralizmust rühellő fidióta mit rinyál, ha nem kap libarális jogokat?

Hát nem ezért harcol a ti illib világszövetségetek?

Philip F. Queeg 2015.12.27. 13:53:06

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

Ja, hát szar egy diktatúra a miénk. Még a véleményemet is leírhatom.
Pfej, vazze!

:)

Balt 2015.12.27. 13:54:46

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: Csak jelzem: egy egykori SZDSZ-szavazóval vitázol a "liberalizmusról". Nem mintha különösebb ingerenciám lenne védeni bármelyiket a hozzád hasonlóktól.

sztd 2015.12.27. 14:26:52

Nem részletezem miért, de nem kedvelem az Indexet különösebben.

Ettől eltekintve ennek a blognak is teret nyújt az Index is és a Mandiner is, de pl. a Kettős Mérce extra támogatást is kap, ami kattintásszámot is hoz, mégsem jelent meg az az új párt.
Egy párthoz ennél egyértelműen több kell. Csak tippelem, de nem tudom, hogy kell igény (az most nem nagyon van), és fel kell építeni, amit netes eszközökkel lehet segíteni, de személyesen kell végrehajtani.

A közélet betegségét éppen a baloldal okozta azzal, hogy a nemzetet, mint a politikai közösségi tér alapját megkérdőjelezi. Ez sem Lengyelországban, sem máshol nincs így, így máshol soha nem kellett félnie a polgárnak, hogy a léte egyik alapját megkérdőjelezik, vagyis a megjelenő új formációktól sem félnek ilyen értelemben ösztönösen. Egy Jobbikot sok mindennel lehet bírálni, de legalább ezeket az alapokat senki nem félti tőlük. Ha lenne egy nem radikális ilyen helyre soroló piacpárti erő, akkor jobb lenne, feltéve, hogy nem merül fel komolyan az, hogy ők egy új SzDSz. Erre utoljára az MDF-nek volt esélye.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 14:32:43

@Philip F. Queeg:

egyre jobban nyüszítesz. Szar is a ti fidióta sorsotok, hogy önmagatok mocsok rendszerét kell mindennap Hóferkének hauzdni. Nektek is az agyatokra ment már ez a sors, akárcsak orbán gazditoknak.
De legalább ő évente sok száz millió forintot keres ezen, ti meg csak maradtok panelprolinak.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 14:34:21

@Balt:

te egykori libsi szavazó vagy? Akkor nálad már évtizedes hagyomány a legmocskosabb pártokat kiszolgálni és agyhalált halni értük.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.12.27. 14:37:14

@sztd:

A Jobbikot és a többi EU-s szélsőjobbos náci testvérpártjait a ruszkik finanszírozzák hogy bomlasszák az európai egyseget.
A Jobbik egy hazaáruló ruszki bérenc párt.

Philip F. Queeg 2015.12.27. 14:41:33

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

Azért remélem, amikor eljön a nagy forradalom, akkor minket, buta panelprolikat, belelőttök a Dunába.
Mert hát ennyi birka nem fér a demokrácia nagy karámjába.

:)

2015.12.27. 14:42:16

@pamut: Akkor kezdjük távolabbról. Amikor még Orbán Viktor apja sem született meg, hogy ne takarózhass a "FIDESZ prooagandá" szellemileg igénytelen bunkójával. Kemal Atatürk. Szent Istvánéhoz hasonló kőkemény módszerekkel próbált megteremteni egy modern Európa-kompatibilis Törökországot. Ahol az államiság a lehetőség határain belül el van választva a vallástól, ahol - szintén a lehetőség határain belül - a törvénykezés nem a sariján alapul. Azóta bizony eltelt nem csekély idő, és most - hála Nato szövetségesünknek, a deli legény Erdogannak, nagyjából ott tart Törökország, mint Atatürk előtt. Én a mai Erdogan-féle Törökország és Khomeini ajatollah Iránja között semmi érdemleges különbséget nem látok, kivéve, hogy az egyik ország szunnita, a másik meg síita. Ha Atatürknek történelmi léptékű idő alatt nem sikerült az iszlámot megreformálni és domesztikálni, akkor miből gondolják egyesek (ha még egyesek lennének, és nem sokak), hogy itt, Nyugateurópában, nekünk sikerülni fog az interáció? Ezek az emberek a történelemből sem tanultak semmit. Hogy jön ide Orbán? Mivel a történelem folyamatosan megismétli önmagát, okos ember tanulhatna a múltbeli tényekből. De nem tanul.

willcox 2015.12.27. 15:12:02

Bonyolult filozofikus elemzéseket olvastam. Az igazság pedig nagyon egyszerű. Profi kommunikációs szakemberek szondázzák a társadalmat és e szerint irányítják a közbeszédet, míg a háttérben erőteljes pénzszivattyú működik, mely lehetővé teszi a Fidesznek fontos emberek feltőkésítését. Ideológiának (főleg a konzervativizmusnak) ehhez semmi köze, lásd, hogy változott Orbán is a lehetőségekkel. Ha probléma adódik remekül terelnek ebben is nagyon hatékonyak.

pamut 2015.12.27. 15:42:31

@Nyírjeslakó: Oké, kezdjük távolabbról.

Először is gyorsan cáfoljuk azt a butaságot, amire a fals hasonlatod épül, és ami a gondolkodásod hibáját is megmutatja. Rómát nem a barbárok győzték le, hanem saját belső hibái vezettek olyan szintű meggyengüléséhez, hogy aztán egy erősebb hódító már legyőzhette. Azaz nem ok, hanem következmény a vereség.
Rómát mindig is "barbár" törzsek vették körül (illetve ők hívták így azokat a - gyakran békés - népeket akiket valamiért nem öltek halomra és tettek rabszolgáikká), amelyek egy része mindig is támadta/visszatámadta a rómaiakat, ez az agresszív hódító római történelem természetes része, állandó velejárója volt. Az is szükségszerű volt, hogy ha nagyon meggyengülnek az a végüket jelenti, mert annyi ellenséget termeltek ki maguknak az évszázadok során.

Mondjuk mindez gyakorlatilag a történelem bármelyik birodalmára igaz, külső nyomás, ellenség mindig van, addig tudnak fennmaradni amíg belülről elég erősek maradnak ahhoz hogy a nyomásnak ellenálljanak. Ha buknak, akkor belső hibák miatt buknak.

Másodszor Róma már bukása előtt 500 évvel is egy - mai szóval - multikulturális társadalom volt (lévén gyarmatosították az egész Földközi-tengeri medencét), hatalma csúcsán is, ahogy a végóráiban is. Azaz sem aranykorának, sem bukásának semmi köze a több nyelvű, több kultúrájú társadalmához. Ennélfogva a történelmi hasonlatod azon értelmezése amit te szánsz neki, eleve fals, és nem csak a mai helyzet miatt értelmetlen, de a hivatkozási pontnak, hasonlatnak szánt ókori helyzet sem az aminek hiszed.

Lássuk az új hasonlatodat, a törököt. (Mellesleg az hogy a fidesz előtti időkből veszel hasonlatnak szánt példákat egyáltalán nem jelenti vagy cáfolja hogy nem fideszes szöveget fújod. A több százeres enklávés butaságod sem erősíti a török hasonlat, mert semmi köze. Ez fidesz-forrású hisztéria). Igen, Törökország most egy nagyon szar úton van, erős visszafejlődési úton. De az hogy egy diktátor mit kezd az országában és mire és hogyan használja a vallást, az nem a vallást minősíti, hanem a diktátort.
A te logikád alapján amúgy a magyarokat sem lehet civilizálni, a magyarok sem képesek integrálódni Európába, a magyarok sem bírnak európaikká lenni, indoknak lásd: Orbán.

Több millió muszlim él teljes békében az EU-ban nagyon régóta, ez tény, és ez a tény önmagában cáfol minden vérgőzös hisztériát és rémálmot amit a fidesz szít és uszít.
Egyébként az hogy ezt írom nem jelenti (még mielőtt..) hogy muszlimmá akarnám tenni az EU-t vagy bármelyik országot, ellenkezőleg, kifejezett elvárásom a menekültek felé, hogy ha életmódjukban, értékrendjükben a vallásuk adta magatartás bárhol is ütközik az európai értékekből fakadóval, akkor ott szépen fogják vissza magukat és az európai kövessék. Ezt ki is kell tőlük követelni és ellenőrizni, betartatni (ez a befogadók feladata). Aki erre nem képes vagy nem hajlandó, annak kívül tágasabb, ki lehet kísérni a határhoz és kilökni. A menekültek befogadása kölcsönös kell hogy legyen, akit befogadnak az alkalmazkodjon ahhoz, akit befogadtak, ez természetes. Pláne hogy hálásnak is lennie kéne, ez az alaphelyzet. El is várom az EU-tól hogy szűrjék ki azokat akik nem akarnak vagy nem tudnak integrálódni. A humanizmust támogatom, de nem hülyén és nem önfeladóan. A több millió most is békésen az EU-ban élő muszlim példája bizonyítja hogy aki akar az tud integrálódni, ez tény.

Irán és Törökország között ma hatalmas különbség van (noha mindkettő szar hely), Törökország nem egy teokrácia, pláne nem vallási diktatúra, egyházi személyeknek érdemi beleszólásuk a politikába nincs. A hatalom Erdogan kezében összpontosul, aki legfeljebb használja a vallást mint eszközt a diktatúrája kiépítésére, de amúgy pont leszarja azt. Nem a vallásból fakad és nem is a vallásért történik az ami ott történik, hanem a politikai hatalomért, és ezt nem is nagyon titkolják még ők sem. Mindez tehát nem a vallást minősíti.

Nem mellesleg miközben itt egymillió embertől hisztériát kap egy csomó ember (persze ez államilag fűtött hisztéria, elismerem), aközben az USA-ba évtizedek óta évi átlag 1-1,2 millió ember vándorol be, miközben az ország stabilan a világ vezető hatalma... semmiféle összeomlás-pusztulás-világvége nem történt, sőt sok európai is oda vágyik ma is...

pragmatika2 2015.12.27. 18:13:34

@ob.szerver:

"Igen, az ilyen nép (többsége) hülye."

Hmm. 2002-2010 között nekem is ez volt a véleményem. Azóta módosítottam annyiban, hogy kicsit lassú felfogású.
Amúgy semmiben sem különbözik a többi néptől, (sőt igazságérzetből nagyon erős, gondoljunk csak Gyurcsány bukására,) hacsak annyiban nem, hogy az átlagnál kishitűbb, önbizalom-hiányos, ebből fakadóan önmarcangoló is. Ez sajnos megvolt már 100 éve is, és sajnos mint önbeteljesítő önmeghatározás rombolt az utóbbi 100 évben is. Az hogy kishitű és önmarcangoló, történelmi vonatkozásban teljesen érthető.
Az, hogy a jelenlegi kormány regnál akármeddig, annak csak egy oka van, hogy a magyarok nagy része velem együtt még mindíg úgy gondolja, hogy nincs alternatíva, (mint ahogy nincs is.)
Annyiban egyet lehet érteni a posztolóval, hogy a jelenlegi ellenzék perspektívátlan. Persze a PKP-t ez alól kivételnek látja, ami természetesen az ő szemszögéből érthető.
A lényeg azonban az, hogy a szavazóképes társadalmi csoportok mit látnak.
Azt látják, hogy van itt egy olyan kormány, amely több esetben is vitatható lépéseket tesz, mégis, úgy tűnik adekvát válaszokat képes adni a felmerülő problémákra, legutóbb pl. a menekült kérdésben, ezzel szemben az ellenzék nagy része, beállt szépen abba a vonalba, amit a libsik képviseltek, (először a törvénytelenül az országunk területére belépőkkel szembeni pozitív hozzáállást hiányolták ??? (ami persze egy jogállamban furcsa elvárás) hogy aztán később pont a jogállamiságot kérjék számon a jelenlegi kormánytól. )

És végül, az hogy a magyart lehülyézed, attól nem lesz népszerűbb az általatok preferált politikai vonal.
Ez arra hasonlít, mint amikor kosarat kapsz egy csajtól, erre lekurvázod.
Úgy gondolom nem túl elegáns.
Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy a magyaroknak, mire van igénye. Semmi esetre sem a kozmopolita, előregyártott liberális maszlagra, melyet pl. a "szabad" egyesült államok is rendre felülír, ha pillanatnyi érdeke úgy diktálja. Fékek és ellensúlyok rendszere ide vagy oda.
Tipikus példa a legutóbbi menekültügy.
Szóval, mire van igénye a magyaroknak ?

Pragmatizmus,
Patriotizmus,
Rugalmasság.

Pragmatizmust asszem nem kell kifejteni, legyen egy kormányzó erő gyakorlatias, adekvát válaszokkal, ideológiai sablonoktól függetlenül.

Patrióta, tehát foggal körömmel képviselje a határainkon kívül élő magyarság érdekeit, de itthon minden magyar állampolgár kormánya legyen.

Rugalmasság, kapcsolódik a Pragmatizmushoz, hogy a változó környezethez tudja igazítani a kormányzati stratégiát.

Az a baj a jelenlegi balliberális ellenzékkel, és a volt kormányzó erőkkel, hogy ezeknek az elveknek időnként pont az ellentétét valósították meg. Önmagáért beszél a 2002 2010 közötti időszak.
A PKP-val pedig az a baj, hogy a jelenlegi ellenzéki mezőnyből nem tud kiemelkedni, mert retorikájában nagyon analóg a liberális elképzelésekkel. Nem érzem pl. hogy rokonságot mutatna az amerikai Republikánusok konzervativizmusával, vagy éppen a Theacheri patriotizmussal.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 18:20:48

@Voznyák Pista: nézd, ha ismered ez utóbbiakat (amint feltételezem), pontosan tudod, hogy az elsőben annyi áramlat, ahány csillag az égen, az utóbbit pedig maga Cameron is rühelli -- és igen, mi liberális konzervatívok és patrióták vagyunk, és azért nem tűnik ez fel, mert az protofasiszta (szabadságellenes) konzervativizmus és az etnicista nacionalizmus jobban fekszik a magyar népnek -- azért-e, mert pragmatista? nyilván nem. Azért-e, mert rugalmas? Ugyan miben? HA a folyamatos hazudozás képességét érted rajta, akkor persze halál rugalmas.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.27. 18:24:27

@HaFr: (..folytatva) azért fekszik jobban neki, mert nem látja a hátrányait még kristály tisztán a propaganda tengerben fuldokolván. De nyugodt lehetsz, hogy mivel a magyar népi gondolkodás tényleg pragmatikus, ha késve is, de be fogja látni, hogy megint rossz lóra tett. A kérdés, tanulunk-e ebből, vagy folyatódik a népámítás egy más színezetben

pragmatika2 2015.12.27. 18:38:33

@HaFr:

"HA a folyamatos hazudozás képességét érted rajta, akkor persze halál rugalmas. "

Természetesen rugalmasság alatt azt értem, hogy a külpolitikai erőviszonyoknak megfelelő politizálás, ezzel együtt a rendelkezésre álló mozgástér maximális kihasználása, természetsen az ország, és az összmagyarság javára.
Van egy nagyon jó történelmi példa, Románia, akik társadalmi rendszereken ideológiákon átlépve, sokszor azokat felülírva, mindig az adott helyzethez alkalmazkodva el tudták érni, hogy valahogyan mindig a győztes oldalon maradjanak.

- duplagondol 2015.12.27. 20:57:22

@- duplagondol: Bocsánat, PKP, Polgári Konzervatív Párt. Úgy látszik, a kóros tájékozatlanság engem is érint.

ob.szerver 2015.12.27. 22:33:58

@Voznyák Pista:

"Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy a magyaroknak, mire van igénye"

Nos, a következőkre:
- autokráciára, omnipotens vezetővel
- A jogállami intézményrendszer kiüresítésére, és feltöltésére dilettáns pártkatonákkal
- arra, hogy a csaknem monopolizált médiában 7/24-ben hazudjanak neki
- a piaci szabadverseny felszámolására, durva állami beavatközásra
- pofátlan, már a látszatra sem adó, állami szintre emelet korrupcióra, amelynek legfőbb haszonélvezője a strómanjain keresztül maga a miniszterelnök
- a gazdasági versenyképesség folyamatos romlására
- olyan gazdaságra, amelyben a növekedés kizárólagos forrása a nyugati segélyek
- menekülő tőkére, megszűnő innovációra, szinte csak az állam által indított beruházásokra
- a jogbiztonság hiányára, visszamenőleges jogalkotásra
- szétvert külkapcsolatokra
- csökkenő forrásokra az oktatásban, egyre kevesebb tanulóra és hallgatóra
- a működésképtelenség határára sodródó egészségügyre
- az értelmes, képzett, öntevékeny fiatalok tömeges menekülésére.

A sor nem teljes. És igazad van, a magyar népnek erre van igénye. Ezért ostoba és önsorsrontó ez a nép, és ez nem szubjektív megítélés, hanem objektív tények függvénye. Ám nem lehet egyszerre ostobának lenni és elkerülni a folyamatos leszakadást, elnyomorodást, jogfosztottságot. Ez folyik ma, még akkor is, ha ezt te nem látod.

sztd 2015.12.28. 00:02:57

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:
Ettől még a nemzeti érzelmük alapvetően nem kérdőjeleződik meg.

pamut 2015.12.28. 01:20:53

@sztd: Való igaz, egy kis hazaárulás igazán nem lehet ok rá hogy megkérdőjelezd a nemzeti érzelmüket, hisz attól még hogy elárulják a hazájukat és orosz érdeket szolgálnak attól még dúlhat bennük a nemzeti érzés...

pamut 2015.12.28. 01:36:48

@ob.szerver: és sajnos igény van a gyűlöletre is.

Tamáspatrik 2015.12.28. 10:39:17

Egyrészt mindig is belterjes ország voltunk, ahol mindenki védi a pozícióit. A hivatalos sajtó nagyon színvonaltalan, mert az számít, hogy KI írja a cikket, nem az, amit mond. kb. 50%-ban olyan emberek irkálnak mindkét oldalon, akiknek már régóta semmi mondanivalójuk nincs, vagy jelennek meg TV műsorokban.

Másrészt a jelenlegi helyzet nem példa nélküli. A Horthy korszakban volt egy nagy kormánypárt és annak "díszellenzéke", akik nem tudtak labdába rúgni. A mai helyzet hasonló, de a díszellenzék még fontosabb, mert azt a látszatot kell kelteni, hogy teljem mértékben demokratikus a rendszer. (Valójában a mértéke erősen kérdéses.) A háború nagy felfordulása kellett hozzá, hogy a természetes pártrendszer megint létrejöjjön, azonban 1-2 év után a nagy orosz síkság felől érkező áramlatok ezeket a virágokat lefagyasztották.

Tamáspatrik 2015.12.28. 10:45:12

Vannak konkrét javaslataim is a PKP számára.
1.A teljes média óriási, mindig lehet találni szívós munkával egy rést, egy olyan felületet, ahol van igény új hangokra és látnak fantáziát ebben.
2.Figyelemfelkeltő akcióval lehet leginkább bekerülni a médiába.
3.Más pártokkal, csoportosulásokkal való szövetség. Ilyen lehet a mérsékelt jobboldali szellemű, volt Antal kormány tagjainak köre. (Jeszenszky, Bod Péter stb.)
4.Szövetség más ÚJ csoportosulásokkal, ha vannak közös pontok.

almodhi 2015.12.28. 12:14:10

Nem véletlen, hogy Széky egy szlovákiai magyar oldalon publikál...

borzimorzi 2015.12.28. 13:02:28

@HaFr: Nos, azóta újraolvastam, és nemcsak egyszer. Továbbra sem betegséget látok a magyar választók tömegeinél, hanem reményvesztettséget, mély depressziót. Ha nem tud egy párt reményt adni nekik, akkor az szerintem el se induljon. Ennél kelendőbb cikk nem lesz 2018-ra a magyar politikai piactéren.

Üdv:
b

Khonsu 2015.12.28. 14:51:54

@Tamáspatrik: A 3. pontot kivéve egyetértek. Szeretném, ha a PKP tiszta lap lenne, és semmilyen közösséget nem vállalna korábbi vagy jelenlegi politikai szereplőkkel. Kivételt képeznek a 4. pontban említett új csoportosulások, melyek szellemiségüket tekintve is újak, frissek.

sztd 2015.12.28. 16:49:10

@pamut: Az a helyzet, hogy az EU-t a többség nem tekinti a hazájának, a maradék egy része legszívesebben úgy lenne EU-s polgár, hogy a magyart elfelejtena, a magyar nemzeti érdekek elárulásával pedig eddig még Kovács Bélát sem vádolták meg. Emiatt nincs igazán szó a magyar nemzeti érdekek elárulásáról azokban a körökben, ahol i
yen fogalmakat egyáltalán értelmeznek.
Ha eljön a magyar állam elleni kémkedés vádjának az ideje, akkor is kérdéses lesz a a vád hitelessége, az pedig végképp, hogy a cselekedet a magyar nemzeti érdekeknek rossz.
A legfontosabb mégis az, hogy hosszú hagyományokat egy rossz húzás nem kérdőjelez meg, maximum gyengít. Az MSZP-t 1994-ben annak ellenére segítette hatalomba a Kádár rendszer nosztalgiája, hogy azt az örökséget elveiben eleve csak a Munkáspárt vitte tovább.

program készítő 2015.12.29. 07:57:03

Szerintetek mennyit keres egy politikus celeb egy reggeli interjúval?Nem kellenek MLM rendszerben működő pártok-a szavazóknak ,valódi képviselők kellenek.

Klütaimnesztra 2015.12.30. 17:02:11

Hová tűntek a mai kommentek (köztük az enyém is)?

borzimorzi 2016.01.08. 21:18:59

@ob.szerver: Így van. De ha ezt így kimondod, az kontraproduktív, mert nem a kilábalást segíti, hanem még mélyebbre nyomja az embereket a depresszióba és az önutálatba.

Üdv:
b
süti beállítások módosítása