1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.07.10. 08:58 HaFr

Megmenthető-e még a Fidesz presztízse?

2010-ben a párt törvényes körülmények között, jórészt a magyar baloldal kormányzóképtelenségére és erkölcsi lényegére való reakcióként kétharmaddal nyerte a választásokat. Ez akkor jónak tűnt így -- elsősorban azoknak, akik nem viselték kellően a szívükön se a történelmet, se a nyugati jogfejlődést, amelyek ismerik, de nem szeretik a procedurális kiszámíthatatlanságnak (a jogállam intézményrendszere felborulásának) esélyt teremtő leosztásokat, számtalanszor bizonyítván, hogy ahol túlzott hatalom összpontosul, ott ezzel törvényszerűen visszaélnek. A civilizáció jogfejlődése arra figyelmeztet, hogy az alkotmányosságnál és a hatalmi ágak hozzávetőleges egyensúlyánál nincs fontosabb értéke egy társadalomnak: semmi sem ér fel vele, se értékrendszer, se a szociális biztonság, se az igazságérzet. 2010-ben azonban a Fideszről még el lehetett mondani: volt presztízse a társadalomban, és az elvont fenyegetés egyelőre nem tűnt többnek az érzékenyebbek szemében sem, mint túlfeszült lényeglátásnak.

Mára a Fideszről és vezéréről kiderült, hogy a baloldallal szembeni jogos kritikát teljesen indokolatlanul egy korrupt, autoriter rezsim bebetonozására használta fel, és ennek során nem voltak cövekek, amelyeket ne tudott volna kitolni vagy eltörölni. Az, amit elérhetett volna a kétharmaddal, de nem tett (versenyképes, mindenki számára biztonságos, polgári jogállamot), megkétszerezi a veszteségünket. Mára oda jutottunk, hogy túlnyomórészt nemtelen eszközöket használva tönkretettek mindent, ami még jó volt, és nem hoztak semmit, ami legalább pótolná a szétvert javakat, ha már új reményeket nem ébreszt. A közélet ma abban merül ki, hogy a belharcaikat figyeljük (reménykedve). Akik -- ha mégoly közel állnak a Személyéhez -- azt állítják, tudják, mi van az Orákulum fejében, és mit tervez a jövőt illetően, hazudnak. Kenyerünk a napi hírek, bármi megtörténhet, a magyaroktól elvárt legfontosabb erények a vakság és az irracionális hit. A jobboldali sajtó fel is mutatja ezeket. A hívek jobbjai még mindig azt hiszik, hogy egyszer majd lehull a lepel, a megmutatkozó Logika egyszerre érthetővé és átláthatóvá tesz mindent, ami a múltban történt, másnap pedig kb. bekopogtat hozzánk a Mennyország.

Nincs ilyen Logika. Nincs ilyen Mennyország. A Fidesz ellenben már nem válhat olyan erkölcsi orientációs ponttá és azzá az alkotóerővé, amely megvívhatná a társadalom hatékony megújításának harcát. Aminek most elébe nézünk, az egy hosszúnak ígérkező agónia. Azok, akiknek a szavára még adunk, és mint pl. Heim Péter, még a rezsim életképessége mellett érvelnek, minimum nem veszik számba a már elszenvedett hatalmas veszteségeket és az elszalasztott lehetőségeket, amelyeket a közjó számára teljesen indokolhatatlanul mért ránk Orbán és köre. Ha ettől kezdve szakadatlanul ontaná is a sikereket a Wunderwaffe (nem fogja), a társadalmat már akkor is behozhatatlan erkölcsi és anyagi kár érte, amely sosem fogja legitimálni azt a viszonylagos jót, ami még elkövetkezik. De ez sem fog. A rezsimet olyan alakok lakták be, akik képtelenek az alkotásra, és nem is céljuk ez. Azokról, akik elhitették magukról 2010 előtt, hogy a markukban tartják a bölcsek kövét, már egyszer és mindenkorra kiderült: mindössze egy kültelki tolvaj banda az ilyenek szellemi és erkölcsi képességeivel. A markukban legfeljebb mások üveggolyói vannak. A presztízsük értelemszerűen szintén ennek megfelelő.

159 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr846495881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2014.07.10. 11:26:20

"Megmenthető-e még a Fidesz presztízse?" - Már miért kellene megmenteni?:-)

hammurabbi 2014.07.10. 12:49:12

@Moin Moin:
Igaz ,igaz Ványadt Ványadtovics “szép dolog”,temetni kell őket,betonnal a lábukon,mély vízbe ennyi tolvajlás,jogtiprás után,megelőzve a még nagyobbat ,az újabb Trianont.

Moin Moin 2014.07.10. 13:04:29

@hammurabbi: "...Akárcsak magam mondtam volna.":-)

program készítő 2014.07.10. 13:12:39

Az egyetlen megoldás nekik,körbe falaztatják felcsútot,és oda viszik a szektájukat.

Carmichael 2014.07.10. 13:30:49

Engem a címben megfogalmazott kérdésnél jobban érdekel, hogy hogyan lehet a szektatagok fejébe világosságot gyújtani a fenti elemzés ügyében. Nélkülük nem lehet változást elindítani, ellenükben még úgysem. Milyen módon indulhat el az a szellemi folyamat, ami kirángatja a kritikus tömeget az önfelmentős, csodahívős és várós panelgondolatokból.

Vagy ha ez már nem megy fájdalommmentesen, akkor mikor jön el a mi 7:1-ünk, ami után szem nem marad szárazon, arc nem marad döbbenetlen, és egy ország próbál magához térni a sokkból. Hogy tanulnak-e belőle kétséges, de ezek olyan értékes pillanatok, ahol be lehetne juttatni némi értelmes gondolatot a szekta szellemi összezártsága ellenében, és talán meg is maradna néhány mag a későbbiekre. Na de ki fogja bevinni ezt az ütést nekünk?

32FNewYork 2014.07.10. 14:19:04

Túl az egy kulcsos adózás családomat érintő előnyein még a bebetonozás előtt megvárnám a devizahitel-csapdából történő kimentésünket. Az itt kommentelő későn érő kamaszokkal szemben nekem az is fontos szektás cél, hogy ne egy híd alatt kelljen laknunk és legyen mit enni adni a gyerekeknek. Mindezek után lehúzható a teljes Fidesz a vécén. Egy dologtól azonban még tartok: ha visszajönnének a magukat baloldalnak hazudók, kinézem belőlük, hogy akkor is visszafizettetik a családokkal a bankok által most kifizettetteket, ha fél Magyarország a háza előtti árokban lenne kénytelen megágyazni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.07.10. 14:25:43

@32FNewYork: nyilván ezzel fog érvelni Lázár kormányfő mellett a fidesz 2018-ban

Carmichael 2014.07.10. 14:30:33

@32FNewYork: Fortélyos félelem igazgat...

Carmichael 2014.07.10. 14:57:58

@HaFr: pszt, ne adj tippeket, mert már viszik is...mibe kerül egy törvényt írni az iPad korában?

Lexa56 2014.07.10. 15:14:18

off: Istenem, de szépek ezek az üveggolyók ... gyerekkoromban volt egy egész dobozra való, hogy szerettem velük játszani. Ez sokkal jobban érdekel mint a Fidesz presztízse ...

panelburzsuj 2014.07.10. 15:16:05

@Carmichael:
Hát ez nem volt guszta.

Tartós távollétemben - (vannak igazi szellemi szabik is, nem csak ilyen khm... konzervatívan unortodoxok, mint e blogon... :) - csodahívős és várós panelgondolatokat emlegetni.

A tetejébe mindezt KÖTŐJELTELENÜL!!!

(A panelok így írnák: csodahívős és -várós. Szóval ebből világlik ki leginkább, hogy az egész panelozás - szemérmetlen ráfogás! ... :)

Carmichael 2014.07.10. 15:29:38

@panelburzsuj: mentségemre szóljon, én még nem voltam szabin.. :)

I_Isti 2014.07.10. 15:39:31

Ugyan már. A probléma egy olyan szubjektív valami, amit egy személy, vagy szervezet, vagy állam, vagy akármi rossznak érzékel. A probléma megoldásának kettő darab lehetséges módszere van:
1) azt, amit a problémát érzékelő rossznak érzékel megszüntetjük, vagy
2) a problémát problémának érzékelő személy értékítéletét módosítjuk úgy, hogy ne érzékelje negatívnak azt, amit addig problémának tartott.
Szerintetek mi zajlik az elmúlt 5 évben, és mi történik most is?

panelburzsuj 2014.07.10. 15:39:53

@Carmichael:
No én is csak lélekben...

Azt az omegás szabadságbulit fel kellett dolgozni. Hogy nem is (annyira) a pénzért álltak ki vénesvénen, szörnyű hanggal is óbégatni, hanem mert hiába minden siker az ötvenkét év alatt, ennyi ember előtt azért még sosem izéltek: És az olyan csábító, hogy bármit megér...

Point of no return. A rendes emberek közé.

Úgy látszik, mostanában ennek van szezonnya.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 15:41:38

napifasság varázsmantra

'Mára a Fideszről és vezéréről kiderült, hogy a baloldallal szembeni jogos kritikát teljesen indokolatlanul egy korrupt, autoriter rezsim bebetonozására használta fel'

1. 2014. június 25. 18:21

A Tárki legfrissebb felmérése nem mutat változást a pártpreferenciákban: júniusban májushoz képest egyik párt sem erősödött, vagy gyengült számottevő mértékben. A Fideszre a teljes népesség harmada, a Jobbikra és az MSZP-re a 9-9, a DK-ra 4, az LMP-re és az Együtt-PM-re 2-2 százaléka szavazna.

2. 2014. június 19. 16:41

Az Ipsos felmérése szerint már egyértelműen a Jobbik a második erő a Fidesz mögött. A szocialisták tábora a választókorú népességben 11 százalékról 8 százalékra csökkent. Ebben a körben a Fidesz tábora 37, a Jobbiké 12, a DK-é 4, az LMP-é 3, az Együtt-PM-é 2 százalékos.

Fejesrob 2014.07.10. 15:43:28

Ez jó. A ballibsi a Fidesz presztizze miatt aggódik:))))

Vakmacska 2014.07.10. 15:43:38

üveggolyó, ugyanmá, mások golyói, nem épp üvegből.

Lexa56 2014.07.10. 15:45:40

@Kón Bandit: a két pont mennyiben cáfolja az első mondatot? Szerintem semennyire sem.

röf 2014.07.10. 15:48:47

Ezek a blogok az égi világon semmire nem jók.
Semmi újról nem szólnak, egyszerűen csak ébren akarják tartani a gyűlöletet, mantrázzák a szabadságtiprást, mint hetente a holokausztot.
Az itt (is) nyáladzó "törzsközönség" mind az ötven tagja majd lerója megvetését kb. este tízig, és annyi.
És holnap egy másik blogra megint annyi.
És holnapután megint.
Mind az ötvenen.

lavór 2014.07.10. 15:55:06

"Presztízs"? Milyen presztízs

@röf:

Így van, dögunalmasak a politikai blogok.
Ugyanazok fröcsögnek egymásra. És nem nagy létszámról van szó.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.07.10. 15:58:44

@Carmichael: @Kón Bandit: @Fejesrob:

Tessék befutott kettő kísérleti nyúl (vagy zolmbi). Kezdheted a világossággyújtási kísérletet. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.07.10. 15:59:55

@röf: A 3-4 ügyletes narancstroll meg csahos kutyaként követi őket, hogy frusztráltságát névtelenül kiélhesse. Tényleg romantikus. :-)

Carmichael 2014.07.10. 16:00:44

@panelburzsuj: Képzelj el egy politikai búcsúkoncertet a mai pártokkal, mint fellépőkkel, még egyszer, utoljára meghallgathatnád a legjobb demagóg sikerbeszédeket, kérhetnél ráadást, öngyújtós balladisztikus búcsúüzenetek váltanák egymást, meglepetésvendég oligarchák... és utána továbbléphetnénk, mert ezek még egyszer két tucat embernél nem tudnának többet összegyűjteni ugyanakkor ugyanarra a térre...

Kellene az a szabadság már nagyon...nekem legalábbis mennem kéne...

bioLarzen 2014.07.10. 16:05:07

@Moin Moin: Pont ezt kérdeztem én is a cím láttán. Akinek fontos, hogy egy pártnak legyen presztízse, azoknak már végképp szalonképtelen lett a fidesz, akik meg kitartanak mellette, azoknak nyilvánvalóan nem fontos a szalonképesség.

Akkor meg minek?

bioLarzen 2014.07.10. 16:05:44

@röf: Sajnos, van igazság ebben - nem is kicsi.

Carmichael 2014.07.10. 16:18:35

@Pocakos focista: Ehhez nálam képzettebb világítás-technikusra lenne szükség. Van olyan küldetéstudat, amihez én már nem érek fel... :(

panelburzsuj 2014.07.10. 16:29:36

@bioLarzen:
CÖF-ök, röf-ök igazsága?

Az minden rendszerben ugyanaz: lapíts vagy nyalj!

panelburzsuj 2014.07.10. 16:31:38

@panelburzsuj:
(És merugye kell valami kontinuitás is, hát többnyire a személyi állomány is ugyanaz a bölcsességnek ezen műhelyeiben... )

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 16:37:39

@Carmichael: Amint lesz választható alternatívája a Fidesznek, meg fog indulni a folyamat.

stoppos76 2014.07.10. 16:45:08

@bölcsészmérnök: Egyelőre ügyesen vigyáznak arra, hogy ilyen ne legyen.

Carmichael 2014.07.10. 16:46:47

@bölcsészmérnök: Ez a feltétel sajna kevés (hiszen az most is van, legfeljebb kutya és eb relációban).

A kérdésem arra vonatkozott, hogy hogyan lesz vonzóvá tehető egy olyan - valódi megoldásokat hozni képes - alternatíva szektásodott kis hazánkban, amely olyan nyalánkságokkal nyit, mint az önfelmentés elutasítása, felelősségvállalás, szembenézés, stb., vagyis egy, a gondolkodásunk, önképünk változására építő, új erő. Nekem most reménytelenül nagynak tűnik a szakadék, pedig tudjuk, hogy két kis ugrással nem lehet átjutni rajta. Vagy mégis?

Szúrófény 2014.07.10. 16:48:55

@hammurabbi: Rövid ész, vagy emlékezet?
A „Jobboldaliság” dicsérete:
Márai Sándor Naplójából:

Ha vége lesz ennek a háborúnak, a feladatok mérhetetlen sora vár ránk: államot kell építeni a cserepekből, amit a rablógyilkos horda, melynek nagy része megszökött már, reánkhagyott…Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit; a tudatot hogy ő, „mint keresztény magyar ember”, előjogokkal élhet e világban egyszerűen azért, mert ő „ keresztény magyar úri ember” joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem „keresztény magyar

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 16:56:46

@Carmichael:@stoppos76: Az önképünk védi magát, azaz minden erővel próbálja megőrizni személyiségünk integritását. Ugyanez működik nagyban is. A néplelket tehát olyan adottságnak kell tekinteni, amit rövid úton megváltoztatni nem lehet. Aki ilyet ígér az vagy naiv, vagy szélhámos.

Carmichael 2014.07.10. 17:03:00

@bölcsészmérnök: Ez korrekt, de ha ez bebetonozódik, nem hatol be fény, ami lassan fellazítja és átalakítja, akkor olyan jelenetek között törik majd össze újra és újra, mint Braziliáé két napja (nem véletlenül vontam párhuzamot).

Darth Revan 2014.07.10. 17:04:13

Elnezest, a Fidesz mije?
Bevallom, hogy 1998-ban a fideszre szavaztam a masodik forduloban, mert nem tudtam a szocik melle ikszet tenni, de mar a 98-02 kormanyzas alatt kiderult szamomra, hogy Viktorra soha tobbet nem szabad szavazni

2014.07.10. 17:18:59

Gratulálok, kiváló írás. Sok ilyenre lenne szükség.

1ghost 2014.07.10. 17:39:48

Gratulálok a szerzőnek, kiváló a cikk. Remek látlelet a történtekről, s a várható jövőről.

Az agyukat trafikért, vagy más üveggolyóért a Narancsos Főpapnál zálogba helyező rémisztően buta fidesztálibokkal pedig nem kell törődni.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.07.10. 17:48:02

Jó írás. Szomorú, hogy az egykoron antikommunista és polgári Fideszből egy kommunista szellemű, kaméleon párt lett Orbánnal az élen.

Tiborpapa 2014.07.10. 17:57:00

Az írás tökéletes diagnózisa a kórnak, mit ránk szabadítottak a "méltóságos urak".
Meghajlok előttük, ha beismerik bűneiket, ha jóváteszik azt, és örökre felhagynak a közszerepléssel. Addig tisztelje őket a "hóhér"!

zavaros 2014.07.10. 18:17:13

". Mára oda jutottunk, hogy túlnyomórészt nemtelen eszközöket használva tönkretettek mindent, ami még jó volt"

Azannyát...
Na sorold fel egy tízes, egye fene ötös listán
mindazt ami "jó volt" és amit a gazFidesz "tönkretett"..

Demszkigrádot, négyes metróstól, vigadóstól,zeneakadámiástól,várbazárostól?
Netán a devizahiteleket?
A virágzó egészségügyet? A hasonlóképpen kiváló tanügyet?
Az államháztartást? A 2004 óta tartó EU -s túlzott deficit eljárást?
A 7%-os alapkamatot?

Mesélj, iszom a szavaidat.
De hogy könnyebb legyen, sorold fel azokat a területeket, amire a 2010-ig tartó nyolc éves mszp-szdsz kormányzás után azt lehetett mondani hogy:igen, ezt rendbe tették/hagyták, ehhez hozzá sem kell nyúlni(és amit Orbánék aztán tönkre tettek).

Hajrá:)

űrszelvény (törölt) 2014.07.10. 18:38:35

@zavaros: Jajmá' mit kell itt trollkodni? Az igazi szakértő mindenféle konkrétum nélkül vörösödő fejjel orbánozik :) Hogy is ne, majd bunkó módjára hozni mindenféle táblázatokat meg grafikonokat, és ezeket összehasonlítani.

És már ne is haragudj, de ha nem vagy képes megérteni, hogy az államadósság 2010 április 12. hajnalán emelkedett 55%-ról 82%-ra, vagy azt, hogy az emberek előző nap még a padláson szárították a pénz, de másnapra már 4,5 millió éhező ember országa voltunk, akkor annyira ostoba vagy, hogy nem is éri meg veled vitatkozni :)

űrszelvény (törölt) 2014.07.10. 18:40:38

@HaFr: Vajon mennyit törhetted a fejed egy ilyen frappánsnak tűnő válaszon, csak, hogy megspórolhasd a konkrétumok előhozását? :)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 18:49:37

Látom a téma qrvára nem érdekel senkit, az má vót, hogy a Buzsihisz egy transzvesztitát választott főnöknek?

Nem rossz példány, he?

www.origo.hu/itthon/20140710-nem-tudtak-a-budapesti-zsidok-kit-valasztanak-meg-vezetonek.html

Most meg nem tuggyák, hogy PC-k vagy nácik legyenek hirtelennyébe.

zavaros 2014.07.10. 18:53:07

@űrszelvény:

Pedig már vártam hogy előáll a posztszerző "leütős" azzal hogy bezzeg a közszolgálati Pártkelte milen jó is volt, és amúgy az egész MTV/MR valamint a Schweitzer főrabbi veje, a derék vincemátyás vezette MTI...:)
És hogy ezeket is tönkretette a gazFidesz...

Vagy hogy párás szemmel gondol molnár lajosra és a mengelica ágnesre és a "megmentett" egészségügyre...

Netán a "demokráciát" siratja, amely lehetővé tegye hogy egy kirúgott sportminiszter megpuccsolja saját D209 nevü miniszterelnökét és beüljön a székébe..vagy a 2009-es miniszterelnöki castingot, mosógépgyárossal és Amway ügynökkel..

De látom, most már soha nem tudjuk meg, mi is
az konkrétan az a minden amit állítása szerint "tönkretettek mindent, ami még jó volt"...

zavaros 2014.07.10. 18:57:09

@Kón Bandit:

Nem az a gond hogy kit választottak..:)
A gond hogy most hogyan, milen indoklással szabaduljanak meg tőle...
Kirúgják mert kiderült hogy buzi?

Már szinte látom hogy az egész Pride már ott vonaglik , Kulkástól, Alföldistől a Mazsihisz homofóbiája ellen tüntetve...

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 19:22:11

@Carmichael: „hogyan lesz vonzóvá tehető egy olyan - valódi megoldásokat hozni képes - alternatíva szektásodott kis hazánkban, amely olyan nyalánkságokkal nyit, mint az önfelmentés elutasítása, felelősségvállalás, szembenézés”
Társadalmi mérnökösködés erre nem képes. Egy jó politikus viszont képes lehet arra, hogy a társadalom széles rétegeiben vonzóvá és elsajátítandó mintává tegye a fent említett erényeket. Ez a politika művészete.

feketeesfeher 2014.07.10. 19:25:43

@zavaros:
"sorold fel egy tízes, egye fene ötös listán
mindazt ami "jó volt" és amit a gazFidesz "tönkretett""

Fontossági sorrend nélkül:
- Alkotmány
- Alkotmány Bírósági jogkörök
- Médiaszabályozás
- OGY választási rendszer
- Fővárosi választási rendszer
- Önkormányzati képviseleti rendszer és jogkörök
- Közoktatási rendszer
- Egyházi jogok és függetlenség
- Drogstratégia
- Dohányforgalmazási rendszer
- Közüzemi szolgáltatások rendszere
- Mobilfizetési rendszer
- EU-s pályázati rendszer
- Civil támogatási rendszer
- Kormányzati átláthatóság
- Tudományos és szakpolitikai háttérintézmények

Csak így hirtelen.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:26:55

@zavaros: 'Már szinte látom hogy az egész Pride már ott vonaglik , Kulkástól, Alföldistől a Mazsihisz homofóbiája ellen tüntetve... '

1) azt várhatod, ez egy firma

2) ez nem a Mazsihisz, hanem a Buzsihisz (BZSH)

P.Freddy 2014.07.10. 19:27:17

@Kón Bandit:

Ugyan-ugyan. Semmi jelentősége se a buzsiságnak, se a népcsoportnak, túllihegitek ezt a kérdést, fideszesek.

Hiszen Orbán legjobb tanácsadói egy magyar és egy izraeli buzsi. És akkor mi van? Semmi különös, se a buzsiság, se a hovatartozás nem dönt arról, mennyire sikeres és hatékony például egy gyűlölet- és megosztó propaganda, amivel Orbánt ellátja a magyar buzsi és az izraeli buzsi.

Kizárólag a tartalom a sikeresség fokmérője.

nu pagagyí 2014.07.10. 19:29:47

A Fidesz 2006-tól szisztematikusan verte szét a demokratikus rendet, majd a felfordulást sikeresen az előző kormány nyakába varrva, beült a hatalomba. Még nagyobb demokráciát, olcsó és tisztakezű kormányzást és természetesen rendet ígért. Mi is lett ebből?

Látható, hogy az akkori korrupció kismiska volt a mostani intézményes típusúhoz, amelyben már nem összeférhetetlen, hogy a miniszter kollégáinak magáncégeik legyenek és saját miniszterüktől kapják a többmilliós megrendeléseket. Törvényesen lehet elszedni mások tulajdonát (vagyont, piacot) és odaadni havernak, komának. A retorika a külföldiek ellen irányul, de magyarok tömegeit fosztják ki. A külföldi cégekkel "stratégiai" szerződéseket kötögetnek inkább, amelyben garantálják az olcsó bérű, jogfosztott magyar rabszolgákat és némi állami támogatást az üzelmeikhez.

Az is világos, hogy gigantikusra nőtt az állam, luxuskiadások tömkelegével égetik a közpénzt és nem csak Lázár szexhétvégéjére gondolok.

Demokrácia helyett pedig bolsevista hatalomgyakorlást tapasztalhatunk. A kisebbség (amely valójában többség, de a választási rendszer machinálásával kisebbséggé degradálódott) jogfosztott lett, a közpénzek és piaci lehetőségek csak a hatalmon levőket illetik.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:30:05

@feketeesfeher: Ja hát ezek qrvára senkit sem érdekelnek.

Olyat mondj ami valakit áprilisban érdekelt, és a fidesz meg hazudott benne.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 19:30:21

@feketeesfeher: Sikerült olyan dolgokat összegyűjtened, amik az éppen állását vagy házát elvesztő, az egzisztenciális ellehetetlenülés által fenyegetett embereket abszolút hidegen hagyják.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:31:39

@P.Freddy: Ha a tartalom a sikeresség fokmérője, akkor biztos azért hívta össze a Buzsihisz a rendkívüli közgyülést, hogy helyben hagyja transzveszcica elnökét.

Igy van?

feketeesfeher 2014.07.10. 19:33:17

@Kón Bandit:

A fidesz áprilisban sem mondott semmit.
Az embereket meg áprilisban sem érdekelte oly nagyon semmi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.07.10. 19:35:11

@feketeesfeher: kösz... úgyis fölösleges, akinek ezt 2014-ben fel kell sorolni, annak tök mindegy

feketeesfeher 2014.07.10. 19:39:34

@bölcsészmérnök:

Nem is az volt a kérdés, hogy az állásukat vesztőket mi érdekli.

Persze lemehetünk az abszolut demagógba, és mondhatjuk azt, hogy a politikának márpedig az a küldetése, hogy generálszósszal leöntéssel oldja meg a problémákat, csak akkor ugye hazudnánk.

A magyar társadalom egyszerűen nem jutott még el -sok oknál fogva- arra a felismerésre, hogy az egyébként távolinak tűnő rendszerszintű beavatkozások milyen mélyen tudják befolyásolni a napi életét.

Ez ma a helyzet.
Majd amikor ez az egész fideszes tákolmány összeomlik, akkor majd talán elgondolkodik.
De az is lehet, hogy akkor sem.

Mert mondjuk nem lesz már az országban annyi spiritusz meg képzett emberi erőforrás, amelyik ezt majd elvégzi ezt a munkát.

islander01 2014.07.10. 19:43:51

@32FNewYork:
Előbb nézz légyszi' utána ki és mi okozta ezt az egész devizaproblémát ...

P.Freddy 2014.07.10. 19:44:18

@Kón Bandit:

Mondom, túllihegett téma. Nem is igazán érdekel, mint ahogy az se, hogy Orbánnak két buzsi, egy magyar meg egy izraeli buzsi adja a tanácsokat.

Kizárólag a tanácsok tartalma érdekel. Annak alapján pedig teljesen igaza van a posztolónak: brutális deficitet alkotott a két buzsi, a magyar és az izraeli buzsi.

Persze hatalmilag, meg anyagilag kurvajóljárt például Lázárm Rogán és a többi bűnöző, de ennyi az összes "pozitívum", slussz-passz.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:44:27

@P.Freddy: Ha a tartalom a sikeresség fokmérője akkor a 8% meg a sikeresség foka lehet.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:46:48

@P.Freddy: 'Kizárólag a tanácsok tartalma érdekel. Annak alapján pedig teljesen igaza van a posztolónak: brutális deficitet alkotott a két buzsi, a magyar és az izraeli buzsi.'

Miféle deficitet? Demokrácia deficitet? Muhaha.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 19:52:11

@feketeesfeher: 'A magyar társadalom egyszerűen nem jutott még el -sok oknál fogva- arra a felismerésre, hogy az egyébként távolinak tűnő rendszerszintű beavatkozások milyen mélyen tudják befolyásolni a napi életét.'

Úgy látszik a baloldaliak nem gondolkodnak. A jobboldaliak bezzeg gondolkodtak 2006-ban, amikor 6 millió ember volt az uccán minden 7végén.

P.Freddy 2014.07.10. 19:59:07

@Kón Bandit:

"Miféle deficitet? Demokrácia deficitet? Muhaha. "

Az megint kevéssé lényeges. Hanem lényegesebb, hogy presztízs deficitet.

Figyelj, megpróbálom elmagyarázni: az, hogy a Fideszt és különösen a vezetőit a fél ország mocskos tolvajnak, hazug disznónak és rohadék cinikus köcsögnek tartja, az nem szerencsés helyzet presztízs szempontjából.

Erről szól a poszt is.

panelburzsuj 2014.07.10. 20:00:39

@Kón Bandit:
Hatmillió má disznóból se volt addigra.

Nemhogy jobberjobbágyból.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 20:04:12

@P.Freddy: Ilyen magas presztízse 25 éve nem volt egyik magyar pártnak se.

1. 2014. június 25. 18:21

A Tárki legfrissebb felmérése nem mutat változást a pártpreferenciákban: júniusban májushoz képest egyik párt sem erősödött, vagy gyengült számottevő mértékben. A Fideszre a teljes népesség harmada, a Jobbikra és az MSZP-re a 9-9, a DK-ra 4, az LMP-re és az Együtt-PM-re 2-2 százaléka szavazna.

2. 2014. június 19. 16:41

Az Ipsos felmérése szerint már egyértelműen a Jobbik a második erő a Fidesz mögött. A szocialisták tábora a választókorú népességben 11 százalékról 8 százalékra csökkent. Ebben a körben a Fidesz tábora 37, a Jobbiké 12, a DK-é 4, az LMP-é 3, az Együtt-PM-é 2 százalékos.

Még közel se. A fidesz 90 hónapja vezet minden közvélemény kutatást.

panelburzsuj 2014.07.10. 20:09:29

@Kón Bandit:
OK:együtt volt hatmillió.

Coca és pártsertés.

Csakhát kinek van kedve szétválogatni? ...

Carmichael 2014.07.10. 20:23:28

@bölcsészmérnök: Remekül hangzik, van esetleg konkrét ötleted? Nem a személyre, a hogyanra. Ha az meglenne, személyt is könnyebben lehetne találni hozzá.

toportyánzsóti 2014.07.10. 20:24:04

@Kón Bandit: Zombikok oroszországért és a csuti putincidázó komoly versenyben vannak az NKVD utód KGB főtiszt péniszének cibálásában.Nem lennék a helyükben amikor a sötptben tartott és hazugsággal etetett választók ezt felfogják.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 20:44:07

@feketeesfeher: Lehet, hogy az ország összeomlik Orbánék alatt, de az viszont biztos, hogy a ballibek alatt összeomlott. Nehéz a 2002-2010 között ámokfutás mellet bármilyen érvet felhozni. Mára már Gyurcsány is elismeri, hogy nem állt készen az ország kormányzására.

feketeesfeher 2014.07.10. 20:57:08

@bölcsészmérnök:
"de az viszont biztos, hogy a ballibek alatt összeomlott."

Lószart omlott össze.
2002-2010 között meg minimum volt 4 pregnánsan elkülöníthető időszak.
És egyikben sem vették ki a kormányzati tevékenységből az önkorrekciós elemeket.

De te sem tudsz semmi valós tényt hozni az általad vizionált "összeomlásra".

feketeesfeher 2014.07.10. 21:02:21

@bölcsészmérnök:
"Zimbardo egyike lehet azoknak, akik képesek lehetnek választ adni. "

Úgy kábé 3 nap alatt gyalulná le a fidesz rendszere a próbálkozást, mint ellenséges kísérletet.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 21:09:10

@feketeesfeher: Simor behívta az IMF-et, mert senki sem volt hajlandó magyar államkötvényt venni.

Carmichael 2014.07.10. 21:13:06

@bölcsészmérnök:
Jó is, hogy mondod, ezt nem sikerült még elolvasnom, pótolom.

feketeesfeher 2014.07.10. 21:13:50

@bölcsészmérnök:
"Simor behívta az IMF-et"

Ez mondjuk fényévekre van az összeomlástól.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.07.10. 21:19:51

Jó összefoglalás. Kérdés lehet, vajon voltak-e a Fidesznek tálentumai, csak eltékozolta őket, vagy eleve nem is volt nekik, mindig is bűnözők voltak, csak becsaptak minket. Kérdés az is, létezhet-e még az értelmesebb emberek között olyan, aki becsületes és fideszes, vagy tekintsük őket nyugodtan bűnözőknek.

Gyorgy Nagy 2014.07.10. 21:29:31

Gyurcsiék tanuló kisinasok voltak lopásban,urizálásban ( a paraszt fiuk szeretnek vadászgatni régi nemesekkel, dél francia ország tengerében uszkálni,elökelő hotelekben lakni.hogy ki ők a paraszt gyerekek; a felcsuti Viktor amenő volt KISZ titkár apuka párt tamogatàsal,Lázár pubi, Rogán toni ki a vagyonával nemtudott még elszàmolni pedig megigérte,Mr 20% Kosa Lala,Hopál csodás Peti bajai Zsigó tehetségtelen cukrász Robert.Kocsis Màté,stb,stb.)Ezek a fiuk terorizálnak ma mert2/3 van.Nyolcmillio egyszázernek kettőmillió háromszáz ezer szerintem nem 2/3 .bàr matekból mindig gyenge voltam.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.07.10. 21:37:45

@feketeesfeher: Nem éltél itthon? Tényleg le kell írnom a nyilvánvalót?

Simor azért kérte az IMF segítségét, mert tartósan nem lehetett eladni a magyar államkötvényeket. Az IMF-et ugyanis arra hozták létre, hogy csődbe jutott államokat finanszírozzon, hogy azok ne tegyenek kárt a kapcsolódó országokban/gazdaságokban.

P.Freddy 2014.07.10. 21:41:12

@Holger Hartland:

"Kérdés lehet, vajon voltak-e a Fidesznek tálentumai"

Erről mindig az a "szerencsétlen" fideszes vezető jut eszembe, aki szakmai kiválósága miatt a libsibolsigyurcsánybajnai alatt jutott fel jó magas pozícióba, majd jött a Fidesz, és kib*szta, mivel az "előzőek" alatt került oda :)))

Ebből is látszik, hogy

1. A libsibolsigyurcsánybajnaiék alatt legfőbb szempont a szakmaiság volt

2. Orbánék alatt a legfőbb szempont a politikai megfelelőség alias seggnyalás, és legutolsó szempont a szakmaiság

3. Orbán rendszere betegesen irtózik a szakmájában "túl megfelelő" emberektől. Tulajdonképpen maga Orbán irtózik, mint a deficites, netán törpe emberek általában.

6.Lenin 2014.07.10. 21:43:25

Az 1ik este TG blogján dicsekedett Hidvégi Misi a Polgári Konzervatív Párt létéről, és néhány ezzel összefüggő lényegtelen dologról.

eszembe jutott ez a blog...

Benéztem, és...
Miért is érdektelen számomra ez a Párt(ocska)?
(főleg a poszt elolvasása után)

) közelebb van a korom a 70-hez, mint a 69-hez
) ez a PKP nevezetű a következő évtizedekben nem fog sok vizet zavarni a magyar közéletben
(1-2 tucat monitor fényétől elkábult ........klubja lesz, vagy még az sem)

Nos, H. Misi kár volt hencegned.

(talán már tavaly ősszel is ajánlottam, hogy ki kellene menni az emberek közé. Beszélgetni, meghallgatni őket, akkor talán érdemes lenne ilyesmikkel-pártalapítás hosszútávra-vacakolni)

Időt múlatni kiváló, másra nem nagyon, de mindenkinek joga van a saját idejét arra használni, amit jónak (?) lát.

feketeesfeher 2014.07.10. 21:44:35

@bölcsészmérnök:
" Az IMF-et ugyanis arra hozták létre, hogy csődbe jutott államokat finanszírozzon"

Ne beszélj már égbekiáltó ökörségeket.

Tényszerűen nem volt csőd, sőt csődközeli állapot sem.
Az IMF hitel ráadásul le sem lett hívva teljesen, viszonylag gyorsan visszaállt az ország a piaci finanszírozásra.

Az IMF-EU hitel konkrétan szakpolitikailag jól lett rendezve.
Szó nem volt csődről.

P.Freddy 2014.07.10. 21:45:07

@P.Freddy:

"fideszes vezető" = "fideszes politikai elkötelezettségű _szakmai_ vezető"

(tehát nem pártfunkci)

Le Orme 2 2014.07.10. 22:07:43

Azt írja a poszter: "tönkretettek mindent, ami még jó volt, és nem hoztak semmit, ami legalább pótolná a szétvert javakat"

Hát ez konkrétumok nélküli, de egyébként teljesen hülyeség. Megmentették a nyugdíjrendszert, hatékonnyá tették a közigazgatást, rendezték a devizahitelproblémát, érvényesítik a nemzeti érdekeket külföldön és sok mást javítottak. A közoktatásban a pozitívumok mellett követtek el hibákat is, ottani tevékenységük eredménye vegyes.

feketeesfeher 2014.07.10. 22:18:19

@Le Orme 2:
"Megmentették a nyugdíjrendszert"

Konkrétan elégettek 3000 milliárdot a semmiért.

"hatékonnyá tették a közigazgatást"

Kár, hogy ez speciel nem látszik.

"rendezték a devizahitelproblémát"

Nem rendezték, még most sem tud senki semmit. Kimentették a gazdagokat, eddig ennyi. A költségeket rálőcsölték a bankokra, aztán utána a nagy semmi. Ami sikerült, az nagyjából érdektelen a tömegek szempontjából.

"érvényesítik a nemzeti érdekeket külföldön"

Kár, hogy ebből senkinek semmi haszna nem lett, mert a szájkarate eredménye úgy egyenlő a nullával.

gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.07.10. 22:18:31

@Le Orme 2: "Megmentették a nyugdíjrendszert?" Ugye, viccelsz? "Hatékonnyá tették a közigazgatást?" Próbáltál mostanában valami hivatalos dolgot elintézni?

baldoc 2014.07.10. 22:30:25

@Le Orme 2: érvényesítik a nemzeti érdekeket külföldön
Bóvli, bóvli, bóvli!!

netnepper 2014.07.10. 22:31:25

@32FNewYork: "kinézem belőlük, hogy akkor is visszafizettetik a családokkal a bankok által most kifizettetteket"

Nem fognak a bankok kifizetni senkinek semmit, e miatt nem érdemes aggódni.
Vagy csak nevetséges morzsákat nagyon keveseknek, amit aztán más oldalon busásan levernek majd a delikvenseken.
Szemfényvesztés az egész bankellenes haccacáré...

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 22:40:07

@netnepper: 'Vagy csak nevetséges morzsákat nagyon keveseknek, amit aztán más oldalon busásan levernek majd a delikvenseken.
Szemfényvesztés az egész bankellenes haccacáré... '

A bankadót nem tudták áthárítani teljesen, és ezt sem fogják tudni, megy is az ajvék éjjel nappal.

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/devizahitelek_fajdalmas_bejelentes_az_erstetol.201189.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/devizahitelek_fajdalmas_bejelentes_az_erstetol.201189.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

+ a többi bank. Fájni fog.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.07.10. 22:58:21

Lépésről-lépésre meghunyászkodtatták a sajtót, így nem igazán lépi át az ingerküszöböt a fideszes ügyek híre.

Most, hogy bevásárolták magukat a tv2-be a fiúk, és látták, hogy veszteséges, bezsarolták a reklámszakmát, hogy oda pakoljatok már egy kis reklámpiaci szeletet, különben problémátok lesz. Mivel a reklámszakma nem hirdethet akárhol, hiszen szerződések kötik őket a nézettségi adatok figyelembe vételére, egyszerűen nem állt módukban teljesíteni a maffiás zsarolást. A diúk ezt nem értették, hiszen siha nem kellett piaci körülményekhez alkalmazkodniuk, nekimentek a reklámszakmának, és betámadták a sikeréért az RTL-t.

Ha az anyavállalat nem hátrál meg, és nem vonul ki a piacról, hanem felvállalja a veszteségeket, és elkezdi végezni a dolgát, és a híradóban nem tér vissza az álatkerti vizilóbébik örömteli születéséről tudósítani, falusi biciklisbalesetekre közvetítőkocsikkal kivonulni, hanem a fideszes csontvázakat kezdi kiborogatni a szekrényből, akkor a fideszes ügyek átfogják lépni az ingerküszöböt.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 23:04:53

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: 'Ha az anyavállalat nem hátrál meg, és nem vonul ki a piacról, hanem felvállalja a veszteségeket, és elkezdi végezni a dolgát, és a híradóban nem tér vissza az álatkerti vizilóbébik örömteli születéséről tudósítani,'

Ez volt a híradókban 2006ban is, mégis elkergették a balfasz összefosókat a gecibe. A fideszt nem lehet elkergetni mert nem lesz aki kormányozzon.

fabatka2 2014.07.10. 23:07:29

Kón Bandit, sokféleképpen vissza lehet ütni egy unortodox társaságnak. A bankok például a hitelkihelyezés visszafogásával fűthetnek be (még jobban) a kormánynak (mert a magyar gazdaság nem a tőkeerejéről híres, ergo a növekedéshez szükség van a bankokra.
Friss példa: a LOT esetében az Unió eltekint az állami támogatás visszafizettetésétől, a MALÉV-nek adott milliárdokat pedig keményen visszakövetelték. Ugye nem gondolod, hogy ebben nem játszott szerepet Orbán csaholása az Unió ellen - az ellen az Unió ellen, amelynek euromilliárdjai tartják életben a magyar gazdaságot.
Amely - mint Orbántól tudjuk - hamarosan Európa zászlóshajója, és mint ilyen, irigylésre méltó lesz...

high up! 2014.07.10. 23:10:04

Ja igen, a Heimpéter, aki aszondta, hogy az adórendszer csodálatos, semmi változásra nem szorul. Meg aszondta, hogy milyen fantasztikus jó, hogy emelkednek a fogyasztás adói, mert ez kiváltja a megtakarítás növekedését.

Ez a Heimpéter úgy látszik fejébe vette, hogy a maTROLLcsi-barcza Hungaricum gazdasági trollpárost letaszítja a trónról.

Megcsinálja!

fabatka2 2014.07.10. 23:11:13

Kón Bandit 2014.07.10. 23:04:53
"A fideszt nem lehet elkergetni mert nem lesz aki kormányozzon."

Lesz. Nem most, és nem ez az ellenzék, de lesz.
Az örökké tartó egypártrendszert még nem találták fel - és a Fidesz sem fogja feltalálni.

high up! 2014.07.10. 23:17:31

@Kón Bandit: "A fidesz 90 hónapja vezet minden közvélemény kutatást."

Há má hogyne vezetné. Teccik tudni 2006-ig a maszop gyüjtöte az Átlaghülyemagyarok végtelen táborát, ma meg a fidesz.

Teccik fogni, hogy a fidesz kétharmadhoz a panelprolik átállása kellett? Oszt ezzel nincs is fidesz. Csak Prolesz. Mert a fidesz összetétele:

1,5 millió átállt maszopos panelproli
1 millió alatti nömzöti szart legelő fidióta birka

Tehát a nömzöti fideszesek valójában a panelprolik segédei szolgái lettek fideszben, mondhatnám "Palesztinok a saját putrijukban" Orbanescu de facto a panelproliknak kormányoz.
500 ezer értelmes és polgári tudatú ember pedig az orbanescu agyzsugorítás helyett a nem-szavazókhoz menekült.

FOLYTASSUK!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.10. 23:21:13

@high up!: A demokrácija ilyen, aki a választóknak jó, az a győztes párt.

Ami extra, az az, hogy a fidesz ellenzékben erős volt, kormányon még erősebb, a függetlendemokraták meg kormányon gyengék, ellenzékben nullák.(2006 óta)

high up! 2014.07.10. 23:29:06

@fabatka2: "Az örökké tartó egypártrendszert még nem találták fel - és a Fidesz sem fogja feltalálni."

A fidesz már rég börtönlakó párt lenne, ha valamelyik pártnak csak annyi esze lenne, hogy programjába veszi, hogy

1. havi 1 millió bruttó jövedelem felett 40%-os adót vett ki az oligarcha jövedelmekre
2. az ügynök aktákat azonnal nyilvánosságra hozza
3. az elmúlt 10 év összes nagy értékü közbeszerzését átvilágítja, a tolvajokat lecsukja és a tolvajokkal minden lopott forintot visszafizettet (élükön az udvari stadion építtetőkkel)
4. Az elmúlt 10 év összes parlamenti és önkormányzati képvislőjét valódi vagyon gyarapodási viszgálat alá rakja
5. a képviselők költségtérítés alatt futó közpénzlopásait beszünteti
6. a 47 eter forintot automatikusan kapja mindenki, akár van közmunka, akár nem
7. választáskor fejenként 100 kiló tüzifát ad minden falusi szavazónak

Ezzel az Átlaghülyemagyarok 90%-a már meg is indulna rá szavazni. Mert ezeket a dolgokat még ő is képes megérteni.

Alick 2014.07.10. 23:30:16

Alapvetően mi köze is van a demokratorikus kiszorítósdinak bármiféle erkölcshoz..??

semmiextra 2014.07.11. 00:44:04

@Fejesrob:
De rég láttalak. Bár okosabb nem lettél azóta se...
Ez egy klasszikus konzervatív blog HaFr pedig Orbán egyik volt tanácsadója. De ballibsi biztis...

semmiextra 2014.07.11. 01:00:03

@zavaros:
Nyugdíjak: idézet Orbán: www.blikk.hu/blikk_aktualis/orban-szerint-osszeomolhat-a-nyugdijrendszer-2087208

Államadósság: 57% helyett 83%

Forint: 267 helyett 310

Országkockázat

Trafikok

Föld pályázatok

Szegénység: 5 millióan élnek a lét minimum alatt többen mint valaha

De én még ide sorolom a fékek és egyensúlyok rendszerét, az egészségügyet, a felső oktatást, az ország szét lopását, bár tudom szerinted minden rendben van... ja és hát akkor a civil szféra szét vererését, a tőke kiáramlását, nem említettem. vagy azokat a dolgokat amiket hosszútávon fogunk megszívni. Pl. Paks, rezsi csökkentés, stb.

semmiextra 2014.07.11. 01:05:14

@feketeesfeher:
Kiegészítő
Nyugdíj rendszer
Közép és felső fokú oktatás
Államadósság
Ország kockázat
Tőke befektetések
Hitelezés
Egészségügyi rendszer
Mezőgazdaság

gizmo26 2014.07.11. 03:52:01

A Fidesz mindent tökéletesen csinál. Nem szabad engednie a kommunista-liberális propagandának, sem a brüsszeli gyarmattartók károgásainak. Magyarországnak meg kell mutatnia, hogy képes önálló úton járva példát mutatni.

bandika57 2014.07.11. 04:26:49

@gizmo26: Remélem a szabad ég alatt laksz. Mert a plafon most szakad le.

midnight coder 2014.07.11. 06:15:26

"A civilizáció jogfejlődése arra figyelmeztet, hogy az alkotmányosságnál és a hatalmi ágak hozzávetőleges egyensúlyánál nincs fontosabb értéke egy társadalomnak"

Ez a civilizáció sajna már rég túl van azon a ponton, ahonnan az összeomlást még vissza lehetne fordítani. És ennek a legfőbb oka a jogfejlődése, illetve a szociálliberális eszméknek a térhódítása. Ez a civilizáció ma éppen az apáik, nagyapáik, dédapáik által felhalmozott értékeket éli fel, mint Jókai Párizsban dőzsölő főurai.

"Mára a Fideszről és vezéréről kiderült, hogy a baloldallal szembeni jogos kritikát teljesen indokolatlanul egy korrupt, autoriter rezsim bebetonozására használta fel, és ennek során nem voltak cövekek, amelyeket ne tudott volna kitolni vagy eltörölni."

Amivel a korrupt, autoriter liberósbolsi vezetést váltotta fel. A cövekek pedig előzőleg is gumiból voltak. Sőt, bár a FIDESZ sokkal pofátlanabbul lop, de meg merném kockáztatni, hogy még így is kevesebbet mint az MSZP.

" Fidesz ellenben már nem válhat olyan erkölcsi orientációs ponttá és azzá az alkotóerővé, amely megvívhatná a társadalom hatékony megújításának harcát."
Ez nem a XIX század eleje, ez a XXI. század. Senki nem fogja a társadalmat megújítani. Sőt, a mai európai társadalom is hamar ki fog gyógyulni a liberális betegségből, de addigra már rég késő lesz.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.07.11. 07:17:05

@Le Orme 2: Na ne b@ssz! :D Ez jó! Megmentették a nyugdíjrendszert! :) K*rva jó!
"A magyar nyugdíjrendszer pillanatokon belül össze fog omlani. Ezért nekünk egy új nyugdíjrendszert kell létrehoznunk” – nyilatkozta tegnap a Kossuth rádiónak Orbán Viktor miniszterelnök."
Vazz, nem voltál ott az eligazításon? :D

felcsutisuttyo 2014.07.11. 07:32:13

ÉN A NAGY NÉPI FORRADALMAT A NAGY NÉPI LÁZADÁST VÁROM SOK MILLIÓ MAGAMMAL EGYÜTT!

Blogger Géza 2014.07.11. 07:37:19

@Miazmás: Csak éppen ez egy évekkel ezelőtti nyilatkozat, mára már sokkal stabilabb a rendszer.

Blogger Géza 2014.07.11. 07:40:23

@felcsutisuttyo: A remény hal meg utoljára, de te hamarabb fogsz, minthogy ilyesmi bekövetkezzen. :)

zavaros 2014.07.11. 07:52:51

@semmiextra:
Nyugdíjak: idézet Orbán: www.blikk.hu/blikk_aktualis/orban-szerint-osszeomolhat-a-nyugdijrendszer-2087208 "

Mondta 2012-ben, két évvel ezelőtt...
És igaza is volt.
Egy olyan ország ahol 2,8 millió foglalkoztatott(ebből 1 millió minimálbéres)
tartja el a maradék 7,2 milliót, az csak fejre állhat.
Szerencsére azóta sikerült a foglalkoztatottságot növekvő pályára állítani, ha majd a cseh struktúra kialakul kb. öt millió foglalkoztatottal, helyreáll a rendszer..

"Államadósság: 57% helyett 83%"

gyurcsány bajnaiak sara, ahogyan az Eurostat grafikán is világosan látható:
http://www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

"Országkockázat"

Az un. CDS mutatóra gondolsz?
Jelenleg 160 körül van, ami történelmi mélységet jelent Magyarország számára...

"Forint: 267 helyett 310"

Kérdés hogy mikor volt "267"?
Ugyanis a 2010-es kormányváltás előtt hetekkel már 284 is volt( a görög helyzet miatt).
És azóta eltelt négy és fél év...
Vagy te úgy gondolod hogy az exportőrők
négy és fél évig ugyanannyi forintot kéne kapjanak a termékeikért, miközben belföldi árak/bérek stb. emelkedtek?

"Trafikok"

Mi van velük? Kiderült hogy egyáltalán nem akkora biznyák, mint amivel uszítottak a ballibák, helyreállt a piac, a karaván halad.

"Föld pályázatok"

Ez is zömében ballib propaganda,amúgy meg elenyésző területek az ország mezőgazdaságához képest.

"Szegénység: 5 millióan élnek a lét minimum alatt többen mint valaha"

Ja. Mert így számolta ki korozs elvtárs/mszp.
Ugyan kérem.

"De én még ide sorolom a fékek és egyensúlyok rendszerét, "

Már melyiket? Pl. a halmaigábor,szigeti,rítkó-féle OVB-t?

"az egészségügyet,"

Hogyne. A molnár lajos és horváth mengelica félét, nincs nap hogy ne sírnák a népek vissza.

"a felső oktatást,"

Persze, a hiller, agyar bálint félét, dettó.

"az ország szét lopását,"

Ugyan már mit lophattak még szét?
Max. visszaszerezték amit "ezek" szétloptak...

" a civil szféra szét vererését,"

Melyik civil szféráét? A sorosgeorg-féle "norvégokét"

" a tőke kiáramlását, nem említettem."

De említsd. Ha lehet konkrétan.
Mert momentán a tőke befelé áramlik.

"vagy azokat a dolgokat amiket hosszútávon fogunk megszívni. Pl. Paks, rezsi csökkentés, stb. "

Felőlem szívjad, de sajnos , ahogyan Paks 2 nélkül, ahogyan Paks 1 nélkül amit amit 1981 óta szívsz,Magyarország nem tud megállani...

Szóval, ennyi volt a nagy nekiveselkedés?
Ennyi volt az a "jó" amit "tönkretett" az Orbán kormány?
Egy halom lózung, csúsztatás és nettó hazugság?
Borítékolhattam volna.

Blogger Géza 2014.07.11. 07:53:57

@semmiextra: Az államadósság a szocik alatt szökött fel 52%-ról 85%-ra, azóta csökkenő pályán van.

A magyar gazdaságnak egyáltalán nem tenne jót egy 267 FT/EUR-s árfolyam, mindenki versenyez abban, hogy hogyan tudná gyengíteni a devizáját, hogy ezzel is élénkítse az exportját.

Az országkockázatunk olyan alacsony, hogy már 3% körüli kamatért kapkodják el hosszú távú (3-5 éves) államkötvényeinket.

A trafikrendszer máris elérte fő célját: csökkent a dohányzás Magyarországon (még a becsült feketepiaccal együtt is), és megnehezedett a fiatalok dohányhoz jutása.

A földpályázatok következtében kb 10-szer annyian gazdálkodhatnak most állami földeken, mint előtte.

Az, hogy ki a szegény, marha képlékeny (amúgy is imádunk panaszkodni, és a jövedelmek egy része hivatalosan nem látszik) , de az tény, hogy 2013-2014-ben nagyon meglódult a belföldi fogyasztás.

Szóval amit ti hatalmas kudarcnak láttok, a többség sikerként éli meg. S épp ezért nem a Fidesz, hanem az őket kritizálók egyre olvadozó presztízse miatt kellene aggódni. Hiszen választási szereplésük csupa kudarc, és az állandó baljóslatú jövendöléseik is sorra megbuknak.

zavaros 2014.07.11. 08:00:12

@Blogger Géza: ("Az államadósság a szocik alatt szökött fel 52%-ról 85%-ra")

Egyrészt.
Másrészt érdekes a sokadik hörgő cikket olvasni, amiben arról óbégatnak hogy
" az államadósság is 84,6%-on áll most."

Nagyon bírnak azon csodálkozni hogy a bruttó államadósság nő.
Hát hogyne nőne a szerencsétlen, mégpedig évről évre, hiszen az államháztartás eleve HIÁNYRA van tervezve, a magasságos EU miatt 3% alá, ami tételesen kb. ezer milliárd MÍNUSZT jelent évente...(és ezzel a 3%-al még EU viszonylatban jól állunk)
Ráadásul azt is "elnézik" hogy az állam éppen ezermilliárdos tételekben vállalta el az önkormányzatok adósságait..ja és visszavásárolt (ballibsi szóhasználattal: államosított) olyan cégeket, tulajdonrészeket amiket "ezek" elkótyavetyéltek anno a befolyt pénznek meg nyakára hágtak.

És persze a külföldi tartozások kifizetésére bespájzolt előre 3 milliárd dollárt,aminek egy részét már májusban kifizettük, a maradékot meg két hónapon belül fogjuk , ezzel is csökkentve az adósságállományt.

És végül, nem értettem most mit akarnéának?
Netán visszahívni azokat akik az államadósságot 55%-ról a mai 80%-ra vitték?
Vagy mi volna a tuti recept?

nemszólokmégegyszer 2014.07.11. 08:08:53

Ki hisz ma Heim Péternek, te kis naiv szerző?

zavaros 2014.07.11. 08:09:23

Csak a tények kedvéért, már a kormányváltás előtt!/ 2010 május 27./- előtt is előfordult a libaszakértő kormány alatt, hogy a forint/euró árfolyam 280 felett volt, idézem:

Megint 280 felett az euró
2010.05.20. 10:22 - MTI
A szerdai esést követően csütörtök reggel tovább gyengült a forint a bankközi devizapiacon: az eurót csütörtök délelőtt fél tízkor 280,40 forinton jegyezték a szerda délutáni 279,70 forint után. Az MTI által megkeresett devizapiaci kereskedők elmondták, már a kora reggeli nyitáskor 282 forint volt az euró árfolyama, majd folyamatosan erősödtek a régiós devizák, így a forint a 279,40-es euró árfolyamig is eljutott.
----

zavaros 2014.07.11. 08:13:29

@feketeesfeher:
""sorold fel egy tízes, egye fene ötös listán
mindazt ami "jó volt" és amit a gazFidesz "tönkretett""

"Fontossági sorrend nélkül:
- Alkotmány"

Világos. Az amelyik így kezdődött, idézem:

1949. évi XX. törvény
a Magyar Köztársaság Alkotmánya
A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba
való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának
elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg "

Az amelyik az elmúlt 20 év "eredményeit" lehetővé tette.
Ez volt -szerinted" az a "jó" amit aztán a gazFidesz tönkretett.
Na ne már.

Doberdo 2014.07.11. 08:33:34

A siralmas az, hogy nem volt semmi meglepetés 2010-től, mert a Fidesz a 2/3-dal csak azt folytatta, amit 1998-ben már egyszer elkezdett,
de akkor a nép "viszonylagos bölcsessége" még
gátat emelt nekik....

Göntér László 2014.07.11. 08:34:31

Nekem az a bajom, hogy egyetértve a poszt megállapításaival, a többi pártnál sem találok olyan elemeket ami miatt azt a pártot követendőnek tartanám. Az egész parlamentet egy pöce gödörhöz hasonlitanám, ahol a híg "alaplében" darabosabb részek is úszkálnak.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.11. 09:11:31

@Doberdo: Jaja, ha 98 óta a fidesz kormányozna, mi hiteleznénk az IMFet és az átlag 85%-ra eladósodott EU-t.

De a bölcs népünk inkább úgy döntött jöhet a jólét hitelből is, végül is Kádár alatt már megszoktuk.

Morrancs 2014.07.11. 09:36:50

@zavaros: Azokat a kis szigeteket tették tönkre, amik még működtek az országban. Volt egy pár, nem sok, általában politikafüggetlen helyek. De ugye a politikafüggetlen azt is jelenti, hogy nem kormánypárti, ami a fidesz uralom alatt már egyenlő az árulással, tehát vesznie kell. Amúgy meg nem nekik tejeltek ezek a szigetek, tehát ezért is veszniük kellett.

1ghost 2014.07.11. 09:39:47

@zavaros

"Ráadásul azt is "elnézik" hogy az állam éppen ezermilliárdos tételekben vállalta el az önkormányzatok adósságait.."

Miről beszélsz balfaszkám?

Az önkori adósság benne van az államadósságban, mindegy hol kerül kimutatásra!

Érted-e ezt narancstálib?

1ghost 2014.07.11. 09:43:40

@Blogger Géza:

"Az államadósság a szocik alatt szökött fel 52%-ról 85%-ra, azóta csökkenő pályán van."

Ne hazudj te narancs kretén, mert parazsat teszek a nyelvedre!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.11. 09:45:59

@Morrancs: 'Azokat a kis szigeteket tették tönkre, amik még működtek az országban.'

Pl. a német multis Zsorigót, ami évek óta veszteséges volt, az norvég pénzből szervezett független tüntetésszervezőket. Remélem a Pride szervező értelmiséget is tönkrevágják..:)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.11. 09:47:17

@zavaros: A libaszakértő alatt 317 forintos euró volt a rekord. Csak mondom. 2009 március.

Krisz11 2014.07.11. 09:49:32

"Mára oda jutottunk, hogy ....... tönkretettek mindent, ami még jó volt, és nem hoztak semmit, ami legalább pótolná a szétvert javakat"

Mekkora egy kamu duma. Én rohadtul nem érzékelek semmit, ami olyan jó lett volna és most nincs.
Mi volt jó, a Klub Rádió? Még az is megvan.

"(versenyképes, mindenki számára biztonságos, polgári jogállamot)"

Ezt nem rakta rendbe az előző kormányok után, de nem is rontott rajta. Közbiztonságért is minimális, elégtelen lépéseket tett.

zavaros 2014.07.11. 10:13:45

Az un. "rendszerváltás" óta eltelt 23 év alatt a két fajta , a ballibák és a Fidesz igazgatás között mégis kimutatható a lényegi különbség.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve)ez a pénz is eltűnt(ahogy a többi is) és az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......majd jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel...

ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is
pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin.

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És hamar kiderült hogy eltűnt 206 milliárd forintos , ez évre tervezett(!) MNB veszteség is, amit persze jövőre az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia...

A titok a lopások természetében rejtőzik.
Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...
utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.
De ha valaki tud, nevezzen meg egy sikeres utódkommunista kormányzást az EU-ban.
Egyet.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.07.11. 10:17:25

Ha jól emlékszem, 2010-ig jogállam voltunk és megvolt még a 3000 milliárdos Manyup vagyon is.
Mára már banán nélküli banánköztársaság vagyunk, ahol a közvagyon a narancsos oligarchák zsebében pihen és szerte az országban közpénzből épülgetnek a rég halott magyar foci stadionnak álcázott síremlékei.
Minderről pár hétig még értesülhetünk, de amint tönkreteszik az RTL Klubot (leendő Nemzeti Kertévé), már minden országosan fogható híradó csak pártpropagandát fog zengeni.
Magyarország jobban tejel! :)

1ghost 2014.07.11. 10:30:40

@Frady Endre:

Kedves Endre! Perfect észrevétel! Sajnos azonban egyelőre túl sok a zavaros fejű a honban.

Üdv.
GHOST

Doberdo 2014.07.11. 11:02:19

@Kón Bandit: Nincs mese 2/3-dal sokkal rosszabbul élünk, mint 8 éve ! Valóban ezt akartuk ?

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.11. 11:03:12

@Doberdo: Én azt akartam hogy ti rosszabbul éljetek.

Minden OK.

Doberdo 2014.07.11. 11:18:33

@Tiszteltetem Brüsszelet: Én nem élek rosszabbul. csak azt nem tudom 2 év múlva nem
lesz-e egy nagy bukta az államháztartásban ?
Jelek vannak arra, hogy a fideszes oligarcháknak
sem lesz már jobb!

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.11. 11:35:04

@Doberdo: A 2010es Államcsőd óta a blogszféra 1 emberként izgul, hogy mikor omlik össze minden. Bár előtte lett volna ilyen sok okos ember..:)

gizmo26 2014.07.11. 11:36:37

@bandika57: Itt az ég szakad le éppen zivatar formájában, de a plafonom épen vam. Sajnálom a plafonodat, és köszönöm hogy aggódsz.

gizmo26 2014.07.11. 11:54:44

@bandika57: A Plafonom meg természetesen azért sem szakad, le, mert már Isten is kiállt a Fidesz keresztény-konzervatív értékrendje mellett, ahogy Jézus, és a Szentlélek is.

laci_52 2014.07.11. 12:03:48

Lehet itt morogni a Fidesz presztízséről, de nem érdemes. '18-ig ugyanis biztosan ők kormányoznak kétharmados többséggel és nagyon nem érdekli őket a presztízs.

Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy legyen '18-ra egy erős, hiteles ellenzéki erő, amely legyőzheti Orbánt. A mostani ellenzéki pártok közül egyik sem alkalmas erre.

gizmo26 2014.07.11. 12:19:29

@laci_52: Inkább azon kelene dolgozni, hogy egy erőtlen-hiteltelen ellenzék legyen, megy egy erős-hiteles utód, aki átveszi Orbán Viktor helyét

Doberdo 2014.07.11. 12:33:24

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Kedves " Brüsszelet" Az összeomlás biztos és
előre látható. Mit gondolsz miért nem akar
Orbán kormányfő lenni 2016-től ? Nos kényelmesebb lesz az álomfői poszt. Nem ő viseli
majd a felelősséget a további megszorításokért,
hanem "Lézer" alteregó János fővadász úr....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.11. 12:51:47

2006 óta nincs a Fidesznek presztízse.

Pont akkor vesztette el, mikor Gyurcsány hazugságbeszéde lelepleződött. Az arra való reakció volt hihetetlenül romboló.

Mikor a kossuth téren haknizott minden este másik politikus, és minden nap FELSZÓLÍTOTTÁK a kormányt, hogy mondjon le.

Aztán teltek a napok, hetek, hónapok és szépen hazamentek...

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.11. 13:19:16

@Doberdo: Ami biztos az a 2010es ÁLLAMCSŐD.

AZt is megjósoltad, okoska?

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.11. 13:20:50

@laci_52: 'Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy legyen '18-ra egy erős, hiteles ellenzéki erő, amely legyőzheti Orbánt.'

Ezt mondta a baloldal 2010 óta, csak nem tettek érte semmit, ahogy most se.

laci_52 2014.07.11. 13:31:04

@gizmo26: Orbán utódlása nem gond, a Fideszben sok ember alkalmas erre: például Rogán vagy Lázár, bár szerintem inkább Kósa lenne a legjobb.

Az ellenzék jelenleg annyira megosztott és romokban hever, hogy nehéz lesz '18-ig rendezni a sorait.

gizmo26 2014.07.11. 14:49:12

@doggfather: Teljes mértékben egyetértek veled gyetértek veled. A Fidesz az öszödi beszéd után akkora presztízsveszteséget szenvedett, hogy azóta csak 2 cikust tudtak egyhuzamban megnyerni, és 2/3-ot is csak kétszer tudtak szerezni. Ha akkor nem kúrják el, most ők irányítanák az Uniót, sőt, az egész bolygót, és még talán a galaxist is. Még szerencse, hogy a baloldal egységesen harcol a fidesz hatalma ellen.

gizmo26 2014.07.11. 15:01:34

@laci_52: lesz az 22 is. Ha a fidesz elkúrja, akkor a szavazóik jó része a jobbikhoz vándorol, akikkel a Fidesz koalícióra lépve könnyedén megszerzi ismét a többséget.

laci_52 2014.07.11. 17:08:47

@gizmo26: Ebben igazad van, ha a Fidesz népszerűsége csökken, a Fidesz-Jobbik koalíció mindig ott van pótmegoldásnak, bármennyire is lehetetlennek tartja ma mindenki.

Doberdo 2014.07.12. 08:51:22

@Tiszteltetem Brüsszelet:
"Okos" enged. a szamár meg hadd szenvedjen.
A maga idejében......

tamas11 2014.07.12. 11:45:20

@laci_52: @Tiszteltetem Brüsszelet:
Szeretnél látni egy igazi ellenzéki erőt?
Akkor hadd kérdezzem meg: mégis, mi köré szerveződne, és kikből? A jelenlegi kétharmad (idézőjelben kétharmad!) összetétele szavazókra átszámolva , becsléssel:
5-7 % kedvezményezett, politikapolgár, erőnyerő, (nem akarhat változást),
Kb 5-7 % közalkalmazott, függő államszolga,(tart a változásoktól), további 5-10 % médiafüggő, félretájékozott potenciális tulok, plusz még néhány százalék, aki "fél is, ha kell", végül néhány százalék határon túli, aki a mindenkori kormány kövét fújja.
A tudatok súlyosan elfertőződtek azzal, hogy ez egyúttal a jobb és bal konfliktusa, ami hatalmas tévedés, ám a propaganda máig remekül megél vele, és belőle... Hajtja, mint Singer a varrógépet.
Az álságos, de létező jobb/bal képletbe behelyezkedve vajh ki lehetne az a minimum két és félmillió kormánydöntögető szavaző, aki ezekkel a fent leírtakkal szemben, szervezetten egyfélét szavaz meg, és eléggé érdekelt abban hogy el is menjen (majd) szavazni?
NINCS ilyen tömeg, nincs ilyen erő. A kormányváltók jobbára ugyanazok lehetnének, mint akik most élveznek, közszolgálnak, függenek, félnek.
Ellenzéki irányból csak irtózatos válsághelyzetben mozdulnának nagyobb tömegek, aminek elkerülésében viszont nagyon sokan, cvsaknem valamennyien érdekeltek vagyunk.
Erre írta valaki, hogy "túl jó" az ellenzék: mert arra már képes, hogy belássa a fentieket.
Mi következik mindebből? Nem jósolok évszámos nemzethalált csak arccal a paraméterek felé fordulok: államadósság nem csökkent, 4-5 milla létminimum alatt, nyugdíjügy megoldatlan, egészségügyben nem látni változást, a nemzet megosztva, gazdaság hitelviszonyai mostohák, polgári osztály nincsen, korrupció nem csökken, hanem állami szintre emelkedik, Európába jutva egyre többek kifelé cibálják a rudat...Minimum harminc negyven évre orosz energiafüggés befolyás, ill adósság.
Minek jósolgatnánk? Akinek úgy tetszik, rajzolgasson ide Gyurcsány-sormintát.

Lexa56 2014.07.13. 17:27:26

Épp belebotlottam egy kitűnő idézetbe Ortega "A tömegek lázadása" c. könyvéből, nem állom meg, hogy ne idézzem: "„a kiválasztott ember nem az a kellemetlen fráter, aki másnál felsőbbrendűnek hiszi magát, hanem az olyan ember, aki többet követel önmagától, mint mástól még akkor is, ha személyében e magasabb követelményeknek nem tudna megfelelni". No comment - nálam ezért nincs a Fidesznek SEMMI presztízse, mert rájuk többnyire a mondat első és nem második fele alkalmazható ...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.07.14. 00:06:24

@Lexa56: hjja, aki Ortegát olvas..., miért nem olvasol Magyar Nemzetet :)

Lexa56 2014.07.14. 06:08:20

@HaFr: hát őt Franco sem nagyon szerette. A 80-as években Marxot és Lenint lehetett venni Madridban, de Ortegát vagy Madariagát nem ... Pedig ők aztán minden voltak, csak kommunisták nem. Hiába, minden diktátor tudja, kitől kell igazán félni. Aki gondolkodik és nem ideologizál.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.14. 11:32:47

@gizmo26: jaj, nem kell leereszkedőnek lenni.

Azért, mert a baloldalnak nincs presztízse a kettős állampolgársági NEM kampány óta óta még a Fideszé is nyugodtan csorbulhatott, nem?

Az, hogy a balosokéval szemben az övé még mérhető nem jelenti azt, hogy nem szenvedett kárt.

És szenvedett ha tetszik ha nem.

gizmo26 2014.07.14. 12:43:27

@doggfather: Ja, szenvedett, de a Fideszből kiábrándultakat méhgetően nem a baloldal szívta fel, hanem a Jobbik. De úgy látom ezt a DK is észrevette, mert most már ők is cigánybűnözésről beszélnek, jól megosztva a baloldalt. Hehe

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.14. 12:55:31

@gizmo26: persze, annál már sokkal nagyobb az ellentét, hogy aki Fideszből kiábrándult az baloldalra szavazzon valaha is. Ez azért érdekes, hogy fordítva viszont simán előfordul, aki kiábrándult a balból elmegy a Fideszre szavazni. 2010ben legalábbis tömegével voltak ilyenek is.
süti beállítások módosítása