1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.05.28. 20:25 HaFr

Konzervatív nőként a homoszexuálisokról (vendégposzt)

Atzél Mária írása

Van az úgy, hogy az ember nem választ: megtörténnek vele dolgok. Engem nem érdekelt, mit él át egy olyan ember, aki rádöbben arra, hogy azonos nemű emberbe szeretett bele. De kétszer is akaratlan tanúja lettem.

Két, teljesen átlagos emberről van szó. Diplomások, normális munkahelyük van, élik az átlagember életét. (És nem ismerik egymást.) Mindketten egy négyszemközti, baráti beszélgetés során mesélték el a “tényállást”. Nem azt, hogy “homoszexuális vagyok”, nem azt, hogy “rájöttem, hogy meleg vagyok” vagy azt, hogy “kiderült, hogy a saját nememhez vonzódom”, csak egy keresztnevet. Az egyikük már a következő mondatban hozzátette: “de én nem vagyok buzi”.

Kettejük történetében rengeteg a hasonlóság. Elsősorban a végeláthatatlan gyötrelem és öngyűlölet. Hogy ki fogadja el őket olyannak, amilyenek ők valójában? El se jutottak eddig. A társadalom a maga precíz, kidekázott ítéletével a saját lelkiismeretükben dolgozott. “Velem ilyen nem történhet meg”. “Azt hiszem, most már tényleg képes vagyok a szakításra”. Az újabb és újabb elhatározások, hogy visszatérnek a “normalitásba”, hogy olyanok lesznek, mint a többi ember, végig ott dolgozott bennük. A kínlódás, hogy mit kellene tenni, mi a helyes. A titkolódzás, aztán a dilemmák, hogy van-e bárki például a családjukban, akinek be szabad vallani. A hihetetlen erős, igazi párkapcsolati szerelem, ami a barátsággal együtt egy életre boldoggá tehette volna őket, csak éppen… csak éppen “valami” nem stimmelt. És ezen egyikük sem tudott túllépni.

Mielőtt ezekkel a személyes történetekkel találkoztam, a homoszexuálisok világa számomra egy homályos és kissé negatív valami volt. A nyakukat ugyan nem akartam kitekerni, nem akartam börtönbe csukni őket, de úgy voltam vele: ez a magánügyük és én nem akarok tudni róla. Ne mutassanak semmilyen jelet a nyilvánosság felé, amiből tudni lehet, kik ők. Ne mászkáljanak kézen fogva, ne öltözzenek furcsán, ne provokáljanak.

De ahogy hónapokon, éveken át folytak az említett, titkolódzó és szenvedésekkel teli történetek, sokat változott az álláspontom. Egy idő után fárasztó és dühítő volt, hogy miért nem lehet egyszerűen azt az életutat választani, ami annyira kézenfekvően adta magát. “Miért nem vállalod fel saját magadat és őt? Miért nem fütyülsz a világra?” De nem kérdezhettem meg… mert én is tudtam. Azért, mert nem mehettek oda mindenkihez, tízmillió emberhez egyesével és nem mondhatták el, hogy micsoda gyötrelem az, amikor nem akartad, hogy beleszeress egy azonos nemű emberbe, mégis benne találtad meg életed igazi párját. Mert nem mehettek oda tízmilliószor a kéréssel: “légyszi, ne köpj le miatta”. Mert nem akartak és nem tudtak “furcsa különcként” vagy “undorító alakként” élni. Mint ahogy nem voltak sem különcök, sem undorítóak. 

Mivel konzervatív vagyok és nem tudok kibújni a bőrömből, ma sem a kedvenceim a szándékosan feltűnő(en ronda) emberek. Sem a punkokért nem vagyok oda, sem a harminc darab piercingért, sem a tetkóért, sem a lila hajért, sem az ízléstelenül felöltözött transzvesztitáért. (Értsd: az ízlésesen felöltözött transzvesztita nálam rendben van.) És csupán azért, mert valaki meleg, nem bocsátom meg neki, ha direkt belerúg a vallásos emberekbe. Ha ocsmányul öltözött fel, nem fogom szépnek nevezni csak azért, mert ő homoszexuális. És ha melegként arról akarna meggyőzni, hogy én tévedek a heteroszexualitásommal, elég cifrán küldeném el valahova.


De már nem értek egyet az általánosságban mondott elutasításokkal és ítéletekkel. Mert már látom mögötte a keserű sorsokat és összetört embereket. Már nem akarom azt kérni a melegektől, hogy titkolják, kik ők. Igen: meg fogok hökkenni, amikor először látok valakit kézen fogva a párjával, de túl fogom tenni magam rajta. Nem akarok másoknak fölösleges szenvedést okozni. Azt akarom, hogy ők is boldog legyenek. Úgy, ahogy boldogok tudnak lenni. Az én életem nem kevesebb, hanem több lesz ettől.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr476223852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsbagoly 2014.05.30. 11:13:08

@polyvinyl:
1. az állatvilágban,.akár az élővilág egészében is a fajfenntartás előnyt élvez a létfenntartás fölött! Sok élőlény elpusztul a szaporodás után (ld. növények, rovarok, halak, stb).
Az hogy mikor vannak felajzott állapotban az a hormonháztartásuktól függ (ciklikusan/állandóan).
2. az embereknél, akár a legtöbb emlősnél, madárnál, stb. a hímek állandóan készen állnak a párzásra szexuális érettségük elérésétől halálukig. Ez a vágyuk az ivarsejtek termelésének ritmusától és a hormonális telítettségől függ. A nőktől származó ingerek (az állatoknál főleg a feromonok)csak erősitik ezt.

Publius Decius Mus 2014.05.30. 11:13:17

@bbrrr: Gratulálok, nagyon jól foglaltad össze a lényeget!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.30. 11:15:11

@kaleidoscope:

Maradjunk annyiban, amit leírsz, az NEM keresztény tanítás.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.30. 11:17:02

@pátyi:

Pontosan így van.

Isten szereti egyformán a homokost, a gyilkost, a pedofilt, a szadistát. De mindegyikük bűnét utálja. S mindegyiknek lehetősége van a bűnbocsánatra.

belekotty 2014.05.30. 11:18:12

@Zka: Már az is gyanús hogy @maxval a gondolkodó birca: a kedvenc birkájának a képét teszi ki avatarnak. Biztos bensőséges a kapcsolatuk. :-))

belekotty 2014.05.30. 11:19:33

@bbrrr: "A homoszexuálisok "problémája" elsősorban az ő fejükben létezik: nem tudják elfogadni magukat olyannak, amilyenek, és ezért a társadalomtól akarják "kicsikarni" az elfogadást, hátha így jobban el tudják fogadni saját magukat. "
- Huh! Ez egy nagyon bölcs gondolat!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 11:36:27

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"Lehet 40 centis faszom, de nem fogom nyilvanosan lobalni es tiszteletet kovetelni erte."

Pedig a toleranciabajnok libsik imádnának érte :DDD

belekotty 2014.05.30. 11:42:56

@polyvinyl: Sikerült egyet libsizned. Most már jobban vagy?

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.30. 11:44:33

@unionista: egy valodi liberalis igy all hozza, en is
Az is egy velemeny, allasfoglalas, hogy valaki homofob, es mint minden velemeny nyilvanitasnak, meggyozodesnek, ennek is szabadnak kell lenni.

A magyar liberalisnak nevezett formaciok (SZADESZ) mazsolazgattak a velemenyek kozt, es csak azt toltak, amibol nekik hasznuk szarmazott
Ellenvelemenyt nem gyerek, elfojtottak a kritikat.
Kb ugy alltak hozza, hogy: "mi liberalisok vagyunk, mi mondjuk meg, hogy egy liberalis mit gondolhat, aki mast gondol, azt lezuzzuk, mert fasiszta sopredek"

Na ez minden, csak nem liberalis allaspont. Kirekeszteni valakit, mert mas a velemenye. Es nem csak jobboldaliakat, de valodi liberalisokat is kirekesztettek. Ezert a magyar "liberalisokat" inkabb libsinek beveznem. A liberalis az valami teljesen mas dolog.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 11:45:47

@MAC-Ka:

"A fő ok a tudatlanság és empátiahiány."

Nem.

A fő ok az, hogy a hangadó buzik nem az emberi jóságuk, vagy a szakmai teljesítményük, hanem a buziságuk okán akarnak média-nyilvánosságot, sajtófelületet, sok pénzt és politikai hatalmat.

Az milyen már, hogy egy senki csepürágó, akire az ország idősebbik fele egy didaktikus komcsi tévésorozatból emlékszik, a fiatalabbja meg sehonnan se, ahelyett, hogy a színpadon, a tehetségével hívná fel magára a figyelmet, veszi magának a bátorságot, hogy a BUZISÁGÁT LENGETVE, azt propagálva politikaformáló ambíciókkal lépjen fel?

bölcsbagoly 2014.05.30. 11:57:55

@polyvinyl: Kulka, ahogy Alföldi s kevésbé ismert régi és mai sorstársaik amúgy tehetséges és jó színészek. Előbbi az Életképek sorozatban is emlékezeteset nyújtott. Balliberális ideológiai beállítottsága lehet az amely a kormánnyal szembeni kiállásokra serkenti, eszközt nem nézve. Akárcsak Alföldi, nem fogja fel, hogy több kárt okoz a felvállalt ügynek, mint hasznot, ahogy ezt a Pride-on vonulók sem.
De ez legyen az ő dolguk.

unionista (törölt) 2014.05.30. 12:12:35

@egyetmondok:
úgy, hogy ha a szegedi ünnepi játékokba esetleg be lehet illeszteni valamilyen meleg parádét. persze a megfelelő ízléssel. nem a szexualitást hangsúlyozva. hanem ezt találják ki. mint ahogyan az rem is ki volt találva.
a felejthetetlen örömök: shiny happy people.
www.youtube.com/watch?v=uuTgBw90oBw
a mérhetetlen kínszenvedés: losing my religion.
www.youtube.com/watch?v=xwtdhWltSIg
persze ez nem egyszerű feladat. a tehetségeknek ki kell választódni. lehet, hogy nincs igazam, de ahhoz, hogy valaki ilyet alkosson melegnek, vagy heteroszexuálisnak de kifejezetten melegbarátnak kell lenni. ehhez ilyen összművészeti műhely kell.

kiállnak a musical színészek. és mindenki úgy viselkedik, mint egy 13 éves.
www.youtube.com/watch?v=6HUldT88aHo
mintha azon a ponton meg akarnák akasztani az idő kerekét. a melegek a serdülőkorukig előnyöket élveznek. de onnantól fogva hátrányt. persze lehet, hogy belemagyarázom, de ezek meleg vagy kifejezetten melegbarát városias kulturális termékek. amivel semmi probléma nincs. sőt azt gondolom, hogy ebből nőhet ki a magas művészet. abban az esetben ha ez egy szélsőségesen humanista gondolkodással párosul. végtelen altruizmussal, mérhetetlen alázattal, szorgalommal. őstehetséggel és tehetséggondozással. de én tényleg liberális vagyok. és azt gondolom, hogy engedjük meg, hogy aki a homofóbiával nem tud mit kezdeni az alapítson ellenszínházat. és ne az irodalmat, hanem a történelmet idealizálja. de az egy másik iskola. és ezeket egy ponton lehetetlen egyesíteni. nem lehet bohóckodva előadni a bánk bánt. és a macskákat se lehet nagyon szigorúan játszani.

és itt jön be az, hogy a magyar városok elég kicsik. és sajnos nincs túl sok pénz. 22 vidéki színház van 21 városban. innentől kezdve valamilyen döntést kell hozni arról, hogy mit preferáljunk. nem lehet minden egyszerre.

bbrrr 2014.05.30. 12:13:05

@pátyi:
+1 pontként az 5. után: miután felismerte és megbánta, hogy bűnt követett el, el kell határoznia, hogy nem folytatja a bűnös életet tovább.

Például ha egy pár összeköltözik, és az albérletbe 1db franciaágyat vesznek, akkor az elég nyomós érv amellett, hogy a bűnös állapotot fenn akarják tartani (a házasság előtti szex tekintetében). Ilyen esetben, az egyház tanítása szerint nincs bűnbocsánat. Ha a bűn felismerése, megbánása minden nap megtörténik, akkor sem. Ha például elhatározzák, hogy a pár egyik tagja mostantól a földön alszik, akkor igen (persze, az optimális megoldás az életre szóló elköteleződés lenne). Még akkor is, ha néha újra bűnbe esnek. Jogilag ez nem értelmezhető, mert az ember gondolataiba nem lehet belelátni (a börtönben lehet színlelni, hogy megbántam a tettemet, és jól fogok viselkedni.. Isten előtt felesleges színlelni)

A példa persze, mint mindig, kicsit sántít, de a bűn-bűnbánat-megbocsátás vonalat talán jól írja le.
Egy homoszexuális számára sok ilyen "bűnbánó lépés" lehet. NEM mutatja ki a homoszexualitását, nem keresi a homoszexuális párkapcsolat lehetőségét. Olyan közeget keres, ahol nem nézik ki azért, mert "szingli".
Ezeket a lépéseket erősen MEGKÖNNYÍTI, ha a társadalom NEM fogadja el a nyílt homoszexualitást, pláne nem állítja be jó példának. (ha valaki nyíltan felvállalja a homoszexualitását, akkor elég nehezen tudja megelőzni, hogy "ajánlatokat kapjon". Ha titkolja, akkor kevesebb lesz a kísértés).

MAC-Ka 2014.05.30. 12:13:29

@polyvinyl:
A kérdés és a cikk általánosabb, mint az aktuális Kerényi és Kulka ügy!

De mondom, a tudatlanság a fő ok.
Meg az azt kihasználó agresszív politikai manipuláció.

Épp ezért nem tudsz te sem ettől és a politikai preferenciáid által diktált véleménytől elvonatkoztatni.

A konkrét ügyben a "politikaformáló ambíciókat", politikai hatalmat, pénzt nyugodtan keresd a másik oldalon.

kalandozomagyar 2014.05.30. 12:17:54

@kaleidoscope: "Csakhogy a homoszexuális emberek számára elfogadhatatlan, hogy őket abnormálisnak tekintsék, és alapvetően nem együttérzést, hanem egyenrangúságot szeretnének."

Az, hogy valami normális vagy sem, nem azon múlik, hogy ez tetszik nekem/elfogadom-e vagy sem. Ahogy egy vak sajnos soha nem lesz egyenértékű egy látóval (nem a saját hibájából, hanem mert nem lát) úgy egy saját neméhez vonzódó ember sem lehet soha egyenértékű egy heteroval, mert nem képes átélni ugyanazt az élmény, amit egy heteró igen (Amikoris a szerelmének gyümölcse, a gyermeke a kezében lehet.) ugyanis bár lehet vér szerinti gyermeke, de mivel nem annak a vér szerinti apját/anyját szereti nem ugyanaz az élmény. (Most ne gyere azzal, hogy a de a heterók sem képesek erre mind, mert a heterók között is van hierarchia, vannak akik közelebb állnak a normához és vannak akik távolabb tőle...)

Vagyis a kettő nem ugyanaz, csak az egyik a normális (ugye van a norma amihez mérjük a többit, és egy norma van, mert másképp nincs értelme a fogalomnak) akkor meg tekintsük annak a heteroszexuálist, mert az képes valami olyanra ami természetes, de a homoszexuális nem képes rá.

Az egyenrangúság meg hiú ábránd. A konzervatív szemlélet szerint akármit is akarunk csinálni a társadalom hierarchiális. El lehet törölni a hierarchiát, de az újra és újra meg fog jelenni. Vagyis soha nincs egyenrangúság két különböző egyén között.

egyetmondok 2014.05.30. 12:20:26

@unionista:
Amit írsz,azzal hibátlanul egyetértek. Szuper,magam így meg se tudnám fogalmazni.

Egy a lényeg azonban: amit Te most ebben a kommentben leírtál,megírtál,kigondoltál,stb. véletlenül se legyen,lehessen se helyi állami,se a központi állam "dolga".
Akkor tud mindaz,amit helyesen és okkal leírsz,megvalósulni,ha abba se helyi törvényhozás,se központi törvényhozás bele nem szól.
Mondhatom úgy is,hogy nekik kuss van.
Arra kell ügyelni,hogy az ebbe való politikusi beleugatás meg ne történhessen,s akkor oda lehet kerülni,amit írsz,ami nagyon is támogatható.

bölcsbagoly 2014.05.30. 12:21:35

@MAC-Ka: Kulka úgy tesz, mintha neki két különböző véleménye lenne a tárgyban! Civilként és szinészként/LBGT tagként! Nos Kerényinek is csak egy van, civilként és kormánymegbízottként is. Az meg gusztustalan amit Terry Black nyilatkozott a tegnap. A sárdobáláshoz nagyon értenek az elvtársak akár heterók, akár homók.

MAC-Ka 2014.05.30. 12:46:18

@bölcsbagoly: TB nem tudom mit nyilatkozott és nem is különösebben érdekel, kb annyira nem, mint a legtöbb itt kommentelőé.
Sokkal inkább érdekelne kerényi megbízójáé, de vagy soha nem fog megszólalni, ahogy már sokszor történt "kényes" ügyekben, vagy megvárja a közvéleménykutatókat, hogy mi hoz több politikai hasznot.

De továbbra is mondom a homofóbia nettó tájékozatlanság és tudatlanság.
Akármennyire is próbáljátok "elvtársazással" tisztán politikai síkra vinni, ettől tény marad hogy amit mond az ostobaság.

bölcsbagoly 2014.05.30. 13:01:33

@MAC-Ka: homofóbia van, ahogy nálatok van Orbánfóbia vagy fidesz6jobbosfóbia is. De jó libsi szokás szerint csak mások fóbiája elítélendő, a sajátotok nem! Miért kellene válaszoljon a ME egy nárcisztikus szinész magamutogató produkciójára? Alföldi legalább leült a tv kamerák előtt Kerényivel megvitatni a vitatandó kérdéseket. Lobbik amúgy vannak, miért pont eféle ne lenne? Aki a színészek közt él, az tud róluk. Szerinted nem színészlobbik támadták Nemcsákot, Dörnert, Balázs Pétert, Vidnyánszkyt, stb?

belekotty 2014.05.30. 13:22:00

@bölcsbagoly: Hmmm... rád jellemző hogy a homofóbiát és az Orbán fóbiát egy mércével jellemzed.
Egy homokos nem szól bele általában az életembe és emiatt ha valaki utálja őket a fura.
Ellenben Orbán beleszól az életembe és nem is kicsit. Húzzá vissza és kapargasd a homokot a sztegoszauruszodról, az való neked!

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 13:22:03

@$$$=$$$:

Akkor miért a váltazatos embereket kell szapulni isten élvezkedése miatt?

Gadget 2014.05.30. 13:25:08

Egy hetero házasodhat, vagy élettársi kapcsolatban élhet azzal a személlyel akit SZERET. Ezt a törvény elismeri, jogokat ad nekik az együttéléshez.
Egy buzeráns pedig dögöljön bele, hogy ilyennek született.
Nem akarok felvonulni, tüllszoknyában vonaglani, de nem akarom szégyellni azt akit szeretek.
Ha orvosi probléma merül fel, a heterónak semmit nem kell bizonygatnia, azonnal szóba áll a párjával az orvos, nekem miért kell közjegyzővel hitelesített papír ahhoz, hogy akivel 20+ éve együtt élek hozzáférjen az orvosi dolgokhoz.
Nem akarok a Mátyás templomban baszni vele. De igenis el akarok menni egy templomi koncertre szégyenkezés nélkül esetleg megfogni a kezét.
Munkahelyen miért kell letagadnom a páromat?
Mindenki boldogan meséli és nevén nevezi a feleségét, férjét, élettársát, nekem miért kell gondosan elkerülni a keresztnév használatát?
Hosszan sorolhatnám, hogy buziként mi az amit nem tehetek meg, mert a "normális" emberek meghatározzák nekem a korlátokat.
És nagyon nem utcán smárolásról és tüllszoknyában vonaglásról írtam.
De ahhoz is korlátoltak vagytok, hogy felfogjátok mi a különbség.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 13:26:52

@I_Isti:

Oké, de ha isten teremti az embert olyan formára, hogy génekkel adja át utódjának az örökségét, akkor ki is dönt, miről is dönt és mikor dönt? Szerinted isten döntését felül lehet bírálni?

Nem hallottál még gyerekekről, akik fejlődési rendellenességgel születnek? Van ezek közt olyan is, ami nem látszik, pl. az ami a fejedbe nincs benne most sem.

unionista (törölt) 2014.05.30. 13:29:08

@egyetmondok:
én értem, hogy az ideális az lenne ha költeni sem kellene rá, mert ezt eltarthatná a mecenatúra. a probléma, hogy a színházakat nem tartja fent a közönség és a mecenatúra. lehetne a személyi jövedelem adókról nagyobb részben rendelkezni. nem 1+1 hanem 10+10 százalékról. de nekem erős a gyanúm, hogy budapesten kívül autonóm színjátszás nem jönne létre. talán pécsen, vagy szegeden. de szerintem már ott sem. ebben az esetben a város független elöljáróinak kellene dönteni. annál közvetlenebb demokrácia nem működik.

baliY 2014.05.30. 13:38:41

@bölcsbagoly: "az állatvilágban semmiféle evolúciós előnyt nem jelent jelent a homoszexualitás"

Ezek szerint a homoszexualitást okozó génkombinációknak csak hátránya van? Nem gondolod hogy ugyanez a génkombó más területen előnyt jelent, és összességében a fajnak is jó?

Másképp megfogalmazva: Ha az idézőjelek közti rész igaz lenne, már rég nem lenne 1 sem.

egyetmondok 2014.05.30. 13:44:08

@unionista:
Az,hogy költeni kell rá,úgy értjük nyilván Te is én is,hogy közpénzt, nem jelenti és nem is jelentheti azt, hogy a politikus - helyben vagy nem helyben - előírhatná, hogy miféle színjátszás legyen itt vagy ott,azt pedig különösen nem jelentheti,hogy a melegek mit igen és mit nem csinálhatnak a színjátszásban.

Ez persze és természetesen így,ahogyan leírtam tisztán megvalósulni nem tud,ez világos,mindig bele akar majd szólni az,aki/ami a pénzt adja abba, hogy miféle színjátszás legyen.

A lényeg az, hogy ezt ne tekintsük természetesnek,és tiltakozzunk ellene kézzel-lábbal; ugyanis, aki a közpénzt adja,nem a sajátját adja,hanem a másét,aki másnak viszont úgy,ahogyan a helyi vagy központi hatalomnak,nincsen lehetősége,de semmi, megmondani,előírni,stb.hogy miféle színjátszás legyen.

Olyan ez,mint a tanszabadság.Az attól még nagyon is létezhet,hogy az állam biztosítja a pénzt,de attól is nyugodtan,hogy mihez/kihez tartozik az iskola,önkormányzathoz, egyházhoz,alapítványhoz,központi kormányhoz.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 13:44:29

@pátyi: "Van, ami tetszik nekem, és van ami nem. Nem zavar, ha egy hetero pár megy kézen fogva az utcán, de ha a buszon csókolóznak, az már zavar..."
"1. Minden ember bűnös."

Elmondanád miért zavar? Talán irígy vagy, hogy te nem csókolózhatsz?

No oszt miért is bűnös minden ember? Mi van, ha én nem érzem magam annak? Vagy a ti isteneteknek azokon is van intézkedési jogosultsága aki nem istenhívő, vagy más vallásban hívő? Nocsak-nocsak!

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 13:49:12

@bölcsbagoly:

B+, ha igaz, amit a teri nyilatkozott, akkor tényéleg gusztustalan. No nem a teri.:)

I_Isti 2014.05.30. 13:53:31

@baliY: Ez a meleglobbi által terjesztett hazugság. Nincs a homoszexualitásért felelős gén. Ráadásul, még ha volna is, ott volna a választás felelőssége: nem kell az embernek a perverz vágyainak engedelmeskedni.
Biztos hogy némi, vagy erős gyötrődéssel jár, de az ember azért ember, hogy uralkodni tudjon a vágyain.

unionista (törölt) 2014.05.30. 13:57:32

@Gadget:
a probléma, hogy a társadalom ez ügyben sem tud egyszerre fejlődni. mert van akinek az is sok, hogy két egynemű meg akarja fogni a kezét. és azt mondja: a négy fal között legyél homoszexuális, azon kívül viselkedjél rendesen. pont. és sajnos ezt tolerálni kell. én értem, hogy téged ezért veszteség ér. a homofóbnak ez nem nyereség. összesen ez húzza lefelé a társadalmat. de ez azért nem teljesen igaz.

azért, mert vannak gyerekek akik aszexuálisnak születnek. és a kamaszkorban rögzült viselkedési minták nemi identitást. és sokan gondolják azt, hogy ezek a gyerekek semmi esetre se legyenek melegek. a négy fal közé szorítás racionális érv egészen addig, amíg a népesség nem növekszik. 80 óta csökkent 1 millióval. erről nem a melegek tehetnek. de az össztársadalmi probléma. és nem az, hogy te mondhatod meg a párod keresztnevét a munkahelyen.

itt van egy üzem, ahol konzerv kukoricát gyártanak. asszonyok állnak egy gépsor mellett. a sterilező túlnyomás mellett 130 fokon működik. ha felvesznek egy fiatal lányt, vagy asszonyt, akkor az első héten jó eséllyel maga alá vizel, mert olyan hőségben és gőzben gyártják a kukoricát. de kénytelen vállalni az állást (szó szerint állni kell), szezonban 12 órás műszakot (egyszerre érik le az a kibaszott kukorica). kénytelen ezt vállalni, mert gyerekét iskoláznia kell. tudom, miért vállalta? azért, mert heteroszexuális. így született. mit csináljon. öljük meg a nőket, mert gyermeket szülnek? vagy mi legyen. szóval nem fogjátok fel, hogy az, hogy te az irodában nem mondhatod meg, hogy ki a barátod. az nem egy össztársadalmi probléma. jó lenne ha már csak ezt kellene megoldani.

baliY 2014.05.30. 14:06:41

Ez a buzilobbi szimpla hülyeség. Egy ilyen gén valóban nincs, én génkombinációról beszéltem ha elolvasod még 1x. Igazából az lett volna a pontos hogy többfajta génkombináció lehetséges ami a hajlamot vagy a tényleges állapotot kialakítja. Az hogy hogyan viselkedik az ember valóban a saját választása, ezzel nem vitatkozom. PL az is egy választás hogy nem buzilobbizol, hanem megnyomod a piros gombot a távszabályzón Koncsitánál, és megpróbálsz megnyugodni azon homoszexuálisok kedvéért, akik "normálisan" nem az utcán kezdenek előjátékba. Ugyanígy hetero párok is megmaradhatnának az utcán a kézfogásnál egyébként előjáték helyett.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 14:10:24

@I_Isti: "...nem kell az embernek a perverz vágyainak engedelmeskedni.
Biztos hogy némi, vagy erős gyötrődéssel jár, de az ember azért ember, hogy uralkodni tudjon a vágyain."

Aha, azért uralkodnak egyes vallás képviselői is amikor kisgyerekekkel gusztustalankodnak?

Gadget 2014.05.30. 14:10:49

@unionista:
Egy kis demagógiáért egyik fél sem megy messzire. Neked is jól megy. :)
Nem jó ha általános gazdasági, szegénységi, egzisztenciális problémákat összekeverünk alapvető emberi jogokkal.
A gyerekét eltartó "normális" asszonynak nem lesz jobb attól, hogy engem elfogad vagy kirekeszt a társadalom.
Az ő nyomorát nem oldja meg az én kirekesztettségem.
És félek az ő nyomorának össztársadalmi végeleges megoldása sem tenne engem elfogadottabbá.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 14:14:45

"PL az is egy választás hogy nem buzilobbizol, hanem megnyomod a piros gombot a távszabályzón Koncsitánál, és megpróbálsz megnyugodni azon homoszexuálisok kedvéért, akik "normálisan" nem az utcán kezdenek előjátékba. Ugyanígy hetero párok is megmaradhatnának az utcán a kézfogásnál egyébként előjáték helyett."

Talán ez a helyes emberi hozzáállás mindkét oldalon. Egy földre vagyunk kényszerülve, férjünk el békességben egymás mellett.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 14:32:09

@MAC-Ka:

"De továbbra is mondom a homofóbia nettó tájékozatlanság és tudatlanság."

Csak ezt tudod mantrázni?

Tegyél fel egy másik lemezt, mert amit most ismételgetsz, az akkor is butaság, ha még ezerszer ideírod.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 14:35:41

@látjátok feleim szümtükkel:

"Elmondanád miért zavar? Talán irígy vagy, hogy te nem csókolózhatsz?"

Nem mindenki akar a buszjegy árában grátisz szoft pornót nézni.

Moin Moin 2014.05.30. 14:38:19

A liberális buzilobbi erőszakos térnyerése már legalább két és fél évszázada tart: annak idején az a homokos II. (Nagy) Frigyes is több háborúban verte el azt a szegény keresztény-konzervatív-hetero, 16 gyermeket szülő Mária Teréziát…

…De hogy sokkoljam még a Tisztelt Nagyérdeműt: már bizony a nácik kérlelhetetlen buziellenességében sem lehet bízni! Hiszen mit is várhatunk akkor, ha maga Hitler is, kancellársága kezdetétől egészen öngyilkossága napjáig a dolgozóasztala fölött éppen az említett és közismerten homoszexuális Nagy Frigyes portréját tartotta? (Ld. itt: kultur-online.net/files/exhibition/02_2077.jpg - itt pedig A Bukás c. film egyik jelenetében kér tanácsot Frigyes szellemétől egy válságos helyzetben: img1.wikia.nocookie.net/__cb20120306193636/hitlerparody/images/6/6d/Hitler_Frederick_Great.jpg De egyébként is szívesen szerepelt vele együtt, ld. pl. itt is: images-02.delcampe-static.net/img_large/auction/000/202/206/283_001.jpg )

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.30. 14:43:28

@Moin Moin: Remélem, Frigyes jogutódja nem fog beperelni a kommentedért -- viszonzásul rád zúdítom majd Julius Caesar pereputtyát egy rosszindulatú oldalvágással, pl. hogy Brutus valójában a szeretője volt (amire van némi esély)

MAC-Ka 2014.05.30. 15:11:15

@bölcsbagoly: Nos a cikk, alapvetően a homofóbiáról szól, mint jelenségről. Egyébként Magyarországtól, orbántól meg jobbosoktól függetlenül. Mégiscsak mindig ide térsz vissza.
Mert ezeket a kliséket ismered.
..orbánfóbia fideszfóbia...mintha azonos súlyú lenne a homofóbiával. Ugyanmár, magad se hiheted.

Mondod: "nálatok"... nyilván, mert neked úgy egyszerű, hogy vagytok "ti" meg vannak "ők". Kb ez a legegyszerűbb emberek manipulálására való technika. Próbálj kiszakadni a propagandából...

Az meg elég szomorú, hogy a ME nem szól semmit. Elvégre is ezt a fazont ő tette oda, ahol van. ha egyetért, mondja azt, ha nem, akkor meg azt. Persze amíg a propaganda az, hogy csak egy "magamutogató színész" stb.
Csak az a baj, hogy ez nem igaz. Szegénységi bizonyítványa annak az embernek és mindannak aki vele ért egyet. ha kovács edőmér géplakatos így gondolkodik, az is sajnálatos, de ha egy miniszterelnöki megbízott, aki mindenféle kúltúráért felelős. az SZÉGYEN!

MAC-Ka 2014.05.30. 15:13:47

@polyvinyl: Ez a tény! ismered a fogalmat?
Lehet ignorálni tudományos tényeket, lehet visszatérni a középkorba és hajtogatni hogy a föld lapos, de akkor azt TUDATLANSÁGNAK nevezik.
Ez itt a 21 század, még ha sokakon nem látszik is :(

unionista (törölt) 2014.05.30. 15:15:26

@Gadget:
értem, hogy ha ne adja isten téged, vagy a társadat baleset vagy valamilyen baj ér, akkor az orvosok nem adhatnak a másiknak felvilágosítást. ez helytelen. szerintem ha két nagykorú személy állandó lakcíme azonos, akkor az azt jelenti, hogy tartósan együtt élnek. ezek után nem kellene azzal foglalkozni, hogy kinek mi van a lába között. a jognak olyannak kell lennie, hogy ettől kapásból elvonatkoztatunk. ezzel a véleményemmel a magyar társadalomban kisebbségben vagyok. értem, hogy harcolhatnék érted. kiállhatnék a jogaid mellett. de ezt a problémákat alacsony prioritásúnak találom. és ezért a várakozási sornak majdnem a végére sorolom.

unionista (törölt) 2014.05.30. 15:24:18

@Moin Moin:
yekaterina velikaya bár volt férje, és férfiszeretője leszbikus volt.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.30. 16:01:21

@HaFr:

Különösen. ha a tunika alatt nem hordtak gatyát.;)

röhögő 2014.05.30. 17:35:28

@bölcsbagoly: "homofóbia van, ahogy nálatok van Orbánfóbia "
- Szerinted ez ekvivalens? Hülye vagy, foglalkozzon veled a patológus, te paleontológus!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 18:32:46

@látjátok feleim szümtükkel:

Édes bogaram!

Ha látsz közterületen vagy tömegközlekedési eszközön egy leplezetlenül, vagy éppen a szemtanúkat szándékosan provokáló módon önmagát szexuálisan izgató embert, mit gondolsz róla?

a) megértően bólogatsz
b) elnézően mosolyogsz
c) felháborodsz

Ha látsz közterületen vagy tömegközlekedési eszközön egy leplezetlenül, vagy éppen a szemtanúkat szándékosan provokáló módon EGYMÁST szexuálisan izgató PÁROCSKÁT, mit gondolsz róla?

a) megértően bólogatsz
b) elnézően mosolyogsz
c) felháborodsz

Ha az első kérdésre a c jelű a válaszod, akkor a másodikra miért nem az?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 18:36:00

@MAC-Ka:

Lófaxot tény. Ez csupán a te buta mantrád.

Gadget 2014.05.30. 18:56:15

@unionista:
Nem várom el tőled a kiállást, csak az elfogadást, ez részedről - ha jól értelemezem amit írtál - meg is van.
Ha mindenki "csak" elfogad engem ahogy vagyok, és nem akarja szabályozni, hogy nekem mit szabad, akkor már meg is oldódott az én problémám.
Ebben a pillanatban mindenki ráér a kukorica konzerváló anyák sorsának megjavításával foglalkozni. Megígérem segítek én is. :)

MAC-Ka 2014.05.30. 19:13:36

@polyvinyl: Nem várom el hogy felfogd. A világ tájékozottabb, empatikusabb fele már tudja.
Te döntöd el hová akarsz tartozni.
Ha elhiszed, hogy a Föld lapos, tedd, de viseld el hogy így tudatlan maradsz.
Nyugodtan nevezd dilisnek az autistát, hülyézd le a siketet, ahogy más tudatlanok teszik.
Mert amit képviselsz az pontosan ugyanaz.
Ostoba tudatlanság.
Talán egyszer ma rájössz...de gondolkodás nélkül nem fog menni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.30. 20:14:43

@MAC-Ka:

"Nem várom el hogy felfogd. "

Nyilván ezért nem vagy képes leakadni rólam a buta mantráddal, cicuka :)

bölcsbagoly 2014.05.30. 20:37:28

@belekotty: jó jó, de hát nem én vagyok homokos, hanem ti, miért velem akarnátok kapartatni a homokot s pont egy Stegosaurusról?

bölcsbagoly 2014.05.30. 20:38:52

@látjátok feleim szümtükkel: persze, magatoknak az inszinuálásokat is simán megbocsátjátok! igazi demokraták vagytok! Ami szabad Jupiternek, alapon....

bölcsbagoly 2014.05.30. 20:47:29

@baliY: mivel a létfanntartásukat nem zavarja , elélhetnek sokáig, mert nem kényszerülnek a rangsorért viadalokat vívni és folyamatosan védeni a poziciójukat a populációban. Ennek ellenére hátrányban vannak, mivel a vonalukat nem tudják átörököltetni s az velük együtt kipusztul.

bölcsbagoly 2014.05.30. 20:47:43

@baliY: mivel a létfenntartásukat nem zavarja , elélhetnek sokáig, mert nem kényszerülnek a rangsorért viadalokat vívni és folyamatosan védeni a poziciójukat a populációban. Ennek ellenére hátrányban vannak, mivel a vonalukat nem tudják átörököltetni s az velük együtt kipusztul.

Alick 2014.05.30. 23:30:30

@bölcsbagoly: "A szinapszisoktól legfeljebb a mobilitás függ."

Nem így van, a szinapszisok hálózatának komplexitása meghatározó az idegrendszer működésének szempontjából.

De van más példa is a genetikai determináció elégtelenségére. Egy gyerek születhet élsportra alkalmas genetikai háttérrel, ugyanakkor a gyerekkori antropometria alapján már észrevehető, ha a testi-lelki fejlődés körülményei (ezek már nem a genomtól függenek) a kihozható potenciál szintje alatt vannak. És még ha a genetikai adottságok és a környezeti körülmények ideálisak is, az illető csak akkor lesz élsportoló, ha az ehhez szükséges edzői-szakmai háttér megfelelő és a fejlődő sportoló önmagát is képes "összerakni" az eredmények eléréséhez.
Vagyis összegezve, a végeredmény, a sportolói eredményesség szükséges, de messze nem elégséges feltétele a megfelelő genetikai háttér... az elért teljesítmény nem a genetika determinációjának elsődleges függvénye.

bölcsbagoly 2014.05.31. 02:56:00

@Alick: persze, de a szinapszis hálózat csak a neuronok közti kapcsolódási lehetőségeket bővíti! Ami fontos, de nem meghatározó az idegsejt testek működésére nézve.
A sportolók esetében pont a mobilitás a leglényegesebb: reakciósebesség, gyorsabb reagálás, hatékonyabb izom tevékenység. Ezek veleszületett jellegek, nem sokat lehet rajtuk fejleszteni, ahogy a gondolkodás sebességén sem.A komplexivitásán igen, pont a szinapszis hálózat minél jobb kihasználása révén.

bölcsbagoly 2014.05.31. 04:53:25

@Alick: az idegrendszer egyedi fejlődésében három szakasz különíthető el:
- az neuronok számának növekedése a kisgyermek korral bezárólag;
- az agyi/agykérgi strukturák komplexitásának növekedése a felnőtt korig;
- a harmadik szakasz viszont már a neuronok és ezáltal a kapcsolataik fokozatos pusztulása a halálig.
Mindhárom szakasz genetikailag determinált, a belső/külső körülmények csak az adott keretek közt befolyásolhatják a folyamatot.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.31. 06:14:15

@bölcsbagoly:

"...magatoknak az inszinuálásokat is simán megbocsátjátok!"

Megbocsátom én neked is, ha ez a szíved vágya.

Örülnél te, ha olyan vonalad lenne, mint ami utánam marad majd.

MAC-Ka 2014.05.31. 09:36:24

@polyvinyl: Nemcsak a tudásod hiányos, hanem a memóriád is :)))) te szólítottál meg, amire egy jólnevelt ember válaszol... én ugyan nem voltam kíváncsi a véleményedre.
A gyerekes provokációs kísérletedre se :))
Amúgy a MAC nem onnan jön :)

Alick 2014.05.31. 10:33:08

@bölcsbagoly: "Ami fontos, de nem meghatározó az idegsejt testek működésére nézve."

A funkcionalitás nem egyes idegsejteken, hanem pont a hálózat minőségén múlik. A megfelelő ingerek, a környezeti hatások hatnak ennek fejlődésére.

"Ezek veleszületett jellegek, nem sokat lehet rajtuk fejleszteni, ahogy a gondolkodás sebességén sem."

Az egyéni genetikai háttér adott, de a reakció sebességén megfelelő módszerekkel lehet fejleszteni. Egy jó genetikai háttérrel rendelkező, de a képességeit egyéni szinten nem fejlesztő emberhez képest a születésénél fogva kevésbé gyors, de megfelelően tréningezett sportoló gyorsabb lesz. Ami azt illeti, pár éve részt is vettem egy ilyen fejlesztő program létrehozásában. Sikerült 50 feletti, nem sportoló emberek reakciósebességét 30-as amatőr sportolók szintjére fejleszteni, pl. a gyors választásos reakciósebességet sorozatban jó 500 ms környékéről 350 ms-re csökkenteni. Nyilvánvaló, hogy számítanak a születési adottságok, de ha megkérdezel egy edzőt, szívesebben dolgozik egy valamivel gyengébb adottságú, de jó fejű és elszánt sportolóval, mint egy instabil személyiségű fizikai superman-nel.

il_capitano · http://www.paperboat.hz 2014.05.31. 10:50:07

Nem kívánok elolvasni egy kommentet sem - túl sok gyűlölet van a világban ahhoz, hogy még itt is azt kapjam az arcomba. Annyit azonban mindenképpen szeretnék jelezni, hogy nagyon korrektnek és szépnek tartom ezt a bejegyzést. Remélem, még sok ember van ebben az országban, aki így gondolkodik. Remélem, az ún. csendes többség olyan, mint ennek a bejegyzésnek az írója.

tamas11 2014.05.31. 10:54:56

@il_capitano:
Sokan félreértik:
"mariann, maga mérijen?"

bölcsbagoly 2014.05.31. 13:25:40

@Alick: látom megint egy pszichomókust hozott elém a balsors!-:)) A reakciósebesség pont attól függ, hogy minél kevesebb szinapszissal jöjjön létre a reflexív! ugyanis amúgy a tengelyfonalakban/dendritekben (a rost vastagságától és védőhüvelyétől függően) egyforma mindenkinél! Kevesebb "megálló", gyorsabb reakció!

bölcsbagoly 2014.05.31. 13:26:33

@látjátok feleim szümtükkel: na ehhez kösd fel a gatyád/bugyid/tangád!

Alick 2014.05.31. 14:36:21

@bölcsbagoly: a mérhető végeredmény szempontjából inkább ez a döntő, a neuroplaszticitás elve szerint:

"The altered white matter allows for more abundant or complex cell connections in that brain region... which could increase the puncher’s ability to synchronize his or her movements."

www.popularmechanics.com/science/health/nueroscience/the-science-of-bruce-lees-one-inch-punch-16814527

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.05.31. 16:48:06

@Tisztelt Roll!: Az emberek nem veszik át a gyerekgyilkosságot a természettől, olyan mindig is volt (sajnos). Szita Bencével sem a nátha végzett.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.05.31. 16:50:24

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"De a buzisagot ott nem kotelezo unnepelni, nem jar erte automatikusan riszpekt."

Képzeld, SEHOL nem kötelező a buzulást ünnepelni. Azt várják el tőled a civilizált emberek, hogy hagyd békén azokat, akik ezt tennék, és ne vitasd az ehhez való jogukat. Gondolom ez borzalmasan nehéz. Automatikus riszpektet meg hol is kapnak a buzik? A képzeleteden kívül, úgy értem...

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.05.31. 16:52:24

@Magánvéleményem:

"Szerintem a buzikkal addig nincs semmi baj amíg nem csinálnak a szexuális orientációjukból közügyet. Manapság viszont az a "menő" ha valaki meghirdeti azt, hogy egy búza, ezzel kérkedik, követelőzik, előjogokat akar. Ez a bajom velük!"

1. Mikor lett menő buzinak lenni?
2. Miben nyilvánul ez meg? Kapsz egy "Menő vagyok" pólót, ha bejelented, hogy buzi vagy, vagy mi a franc?
3. Milyen előjogokat akarnak a buzik? Én még leragadtam annál, hogy egyenlő bánásmódot követelnek, amihez ugye minden joguk megvan...

Szindbad 2014.05.31. 21:00:24

@maxval a gondolkodó birca: Szerintem ezt NEM te - bűnös gyarló ember - döntöd el, hanem Isten.

Szindbad 2014.05.31. 21:41:23

@maxval a gondolkodó birca: És egyetlen halandó ember sem döntheti el. Halandók által írt, többször átszereksztett írás sem dönti el.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.31. 21:44:49

@Szindbad:

Isten azért alapított egyházat, hogy az tovább adja a tudást és megmondhassa ezt.

Szindbad 2014.05.31. 21:52:52

@maxval a gondolkodó birca: Jézus egy próféta volt, egy ember. Hús-vér ember.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.31. 21:58:15

@Szindbad:

Ez nem véleménykérdés. Ez a keresztény tanítás.

Szindbad 2014.05.31. 22:03:48

@maxval a gondolkodó birca: Az emberiség valamekkora, nem túl nagy százaléka szerint.

Szindbad 2014.05.31. 22:13:52

@maxval a gondolkodó birca: Emberek szerint, akiknek a kereszténység a kultúrájuk részét képezi. Közös tudás, amely segít szervezni az életüket, segít megoldani a problémáikat. Társadalmi haszna nyilvánvaló, anélkül, hogy bármiféle valóság alapja lenne. Nem kell, hogy Jézus Isten legyen, elég, hogy ügyes próféta volt, aki megteremtette a kereszténység alapjait.

Van ez az L. Ron Hubbard nevű figura. A hívei szerint bejár a megbeszélésekre, pedig már nem él.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.31. 22:16:14

@Szindbad:

Szabadon hihet mindenki amit akar.

Ha Jézus nem Isten, akkor a kereszténység értéke nulla körüli.

Szindbad 2014.05.31. 22:19:05

@maxval a gondolkodó birca: "Ha Jézus nem Isten, akkor a kereszténység értéke nulla körüli."

A legeslegnagyobb tévedésed ez.

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.01. 11:09:22

@Szindbad:

Teljesen igazad van, olyan ember volt, aki felismerte az emberben a nemgondolkodó bircát.Nem véletlenül mondják, hogy fejjel ugrik a falnak, mint a birca.:)

baliY 2014.06.01. 11:55:08

@bölcsbagoly: "mivel a létfenntartásukat nem zavarja , elélhetnek sokáig, mert nem kényszerülnek a rangsorért viadalokat vívni és folyamatosan védeni a poziciójukat a populációban. Ennek ellenére hátrányban vannak, mivel a vonalukat nem tudják átörököltetni s az velük együtt kipusztul." Ha annyira bölcs lennél, belátnád, hogy már rég "kipusztultak" volna, ha igazad lenne. De nincs. Nyilvánvaló hogy a hajlamot okozó génkombinációknak előnyük is van, és nem okoznak minden esetben homoszexualitást, ezért is maradhattak fent. Gondold végig még egyszer, hátha sikerül.

bölcsbagoly 2014.06.01. 12:01:50

@baliY: nagyon buta lehetsz! nem pusztulhattak volna ki, mivel nem reprodukálják saját magukat! a heteró, szaporodó egyedek termésének a selejtjét képezik! Ők állandóan létrehoznak ilyen utódokat is, a kromoszómák táncának és a megtermékenyítésnek köszönhetően. Mivel amúgy életrevalók, életben is maradnak. De nem szaporodnak! capisci?

bölcsbagoly 2014.06.01. 12:06:33

@Alick: ez tkp. ugyanazt mondja mint én, csak éppen nem érted! A fehérállomány az ami =vezetékek=drótok egy árammal működő készülékben! Viszont a készülék lehetőségei a beépített kütyüktől függnek (szürke állomány).

bölcsbagoly 2014.06.01. 12:11:57

@baliY: a növények, látod, ahogy egyes egysejtű állatok, baktériumok, megoldották ezt a kérdést, de a magasabb rendű állatoknál már nem megy. A növényeknél az önmegtermékenyítés a siker titka, a baktériumoknál meg az ivarosság hiánya.
Az embernél meg majd a klónozás lesz az!-:))

bölcsbagoly 2014.06.01. 14:10:32

@bölcsbagoly: amugy a selejt kifejezést ne tessék sértőnek venni, mivel az evolúcióban a fajfenntartásnak van prioritása a létfenntartással szemben. Nos a homoszexualitás nem rug labdába a fajfenntartás tzerületén4ú

röhögő 2014.06.01. 14:20:14

@maxval a gondolkodó birca: "Ha Jézus nem Isten, akkor a kereszténység értéke nulla körüli. "
- Újra és újra elárulod milyen hülye vagy.

baliY 2014.06.01. 18:55:31

@bölcsbagoly: Gondolkozz butuskám. Csak beismerted hogy ezeknek a génkombinációknak előnye is van!! Szemezgetek tőled tollas barátom: ("mivel amúgy életrevalók") vs ("Ennek ellenére hátrányban vannak, mivel a vonalukat nem tudják átörököltetni s az velük együtt kipusztul.") Gratulálok, fejlődsz butuskám. Na ezért nem tűntek el a hajlamot okozó gének, és ezért nem tűnt el a homoszexualitás. Most már csak azt kéne belátnod hogy értelemszerűen a génkombinációk elsősorban a hajlamot okozzák, egy esélyt arra hogy szaporodjanak is. Ha csak hátránya lenne ezeknek a génkombinációknak már nem léteznének, ergo nem lenne homoszexualitás sem.

bölcsbagoly 2014.06.01. 19:06:38

@baliY: okoska, nincsenek ilyen hajlamot okozó gének! Több gén kölcsönhatása okozza azt, hogy az illető a 100%-os hetero és a 100%-os homo közt hova is kerül az illető egyed! (középen a biszexuális helyezkedik el). A gének hatását az életkörülmények is befolyásolhatják. Ahogy hormonális diszfunkciók is, mint a deviáns szexuális irányulásoknál (zoofilia, necrofilia, fétisimádás, stb. vagy az aszexualitás (nemi hormon hiány miatt).Pont ezen okok miatt lehet egy 100%-son heteró beállítású családnak is homo gyereke, sőt fordítva is ha pl. ők is vállalkoznak gyerek nemzésre. Tessék kicsit többet foglalkozni a tudománnyal!

bölcsbagoly 2014.06.01. 19:12:27

@baliY: a hátránytb a fajfenntartás tekintetében értettem, te okostojás! S sok évezrede óta ez az illető társadalmi helyzetét is hátrányosan befolyásolta. Nem volt mindig akkora "demokrácia" mint a régi görögöknél/rómaiaknál, vagy mostanság a nyugati világban, ahol lassan már szégyelni való lesz ha valaki "csak" heteró"

baliY 2014.06.01. 19:21:41

Küzdjél csak. Először kezdd a küzdelmet az olvasással, utána kezdj tudományról kioktatgatni, pláne nem úgy hogy google-ról ctrl-v-zel. Én ugyanis egész végig a génkombinációkról írtam és nem génekről. Ezen hozzászólásoddal végre azt is beismerted hogy csak a hajlamot okozzák ezek a génkombók. Egészen jól haladsz! így tovább öcsisajt.

pucros 2014.08.07. 12:53:50

@Shenpen:
Szexuális orientációban a norma nem úgy szól, hogy valamelyik menő, a többi meg nem. A norma egy eloszlás, amiről a természet külön megkérdezésünk nélkül is gondoskodik.
Nem jó párhuzam a Down-szindrómásoké. Ha a "betegség" ismérvének, mércéjének a korlátozottságot tekintjük, akkor a homoszexualitás nem az. Semmiben sem akadályozza, hogy az egyén "nettó befizetője" legyen a társadalomnak. Tudom, mindenki a szaporodást kéri számon rajtuk - meg kell tanulni, hogy nem ez az egyetlen, amit az ember tehet a jövő generációkért. A légy, a lepke az igen, azoknak nincs más választásuk, de az ember rengeteg hasznos dolgot tehet az övéiért azon kívül is, hogy csinálja őket.

Külön nem értem a hajléktalan és a fotómodell összevetését (bár nincs rá példa, elvileg a kettő még ki sem zárja egymást). A fotómodell egy olyan hierarchiában áll magasan, amit a jóléti társadalom unalmában állított a maga szórakoztatására. A hajléktalan ellenben olyan tudás hordozója - az igénytelenségé és a túlélésé - amire a jóléti társadalomnak ugyan épp szüksége nincs, de korai lenne arra bazírozni, hogy már soha többé nem is lesz (még velünk élnek néhányan nehéz idők túlélői közül). Ha már tibeti nicket melengetsz a hozzászólásod fölött, gondolj a mulandósággal :)
süti beállítások módosítása