1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.17. 14:11 HaFr

Középjobb üresség

Az önérzetes, elveszett, és egyre haragosabb jobboldaliak negyedszázada rázzák a szilvafát, leesik-e róla a hagyomány meleg paplanja, amelybe be lehet burkolózni, amely magabiztosságot és identitást ad, de csak a kemény szatmári szilva kopog a fejükre, hogy várni lehetett. A magyar hagyomány minimum nagyon bonyolult valami, nem terem szilvafán. Közben ebbe a hiányba a jobboldal belebetegedett és elnácult, ami nem jó senkinek, de úgy elnácult, hogy áperte, az egész jobboldal egyetlen összeszedett hagyományává a kismagyar nácizmus vált. Tessenek beleolvasni -- nem kell elmenni az echte náci portálokig -- a Mandiner vagy a HV komment felületeibe. Borzasztóan szerencsétlen, identitászavaros, jó szóban és sikerekben egyaránt hiányt szenvedő, frusztrált nickek üvöltik ki az üresség feletti fájdalmukat, és egymásra licitálnak otromba hagyományhiányukban, anyanyelvük az antiszemitizmus és a sima parlagi kurafinyelv. De mind azt tudakolják a maguk zilált állapotában, hogy mi van a rezsicsökkentésen túl. És rettegnek, hogy semmi. Joggal rettegnek. És amikor végleg rájönnek arra, hogy semmi, akkor elkezdik majd maguk megcsinálni az egyetlen hivatalos jobboldali hagyományt.

A magára találó kismagyar nácizmus az egykori szétesett, teljesítményhiányos úri Magyarország Ersatz ideológiája. Rajta kívül és Orbán Viktor személyén kívül nincs magyar jobboldali identitás, nincs hagyomány, nincs gondolat. Középjobb értelmiség nem létezik, behódolt, megvették, összecsuklott, Orbán személyén túl nem gondolkozhatnak. Egykori becsületes alakjai szétszéledtek. Egyre több középjobboldali rendes állapota a félelem, az üresség és a szélsőségnek való kiszolgáltatottság. A szélsőséget nem a Jobbik szavazói jelentik: azok is csak a célpontjai. A szélsőség az elvadult félműveltségben, az igazító hagyomány hiányában tenyésző militáns hordaszemléletben van, amelyik ma még csak azzal áltatja magát, hogy gondolkodik, de holnap azzal fogja, hogy övé az Igazság. Ez a kompetencia mutatkozik meg a hagyományhiányos, ötlettelen, szürke jobboldali portálokon, amelyeknek már rég nem az újságírók a szellemi vezérei, hanem a kommentelők. Ez utóbbiakkal szemben tette le a fegyvert a "mérsékelt" jobboldal.

A között, hogy Orbán magát a haza megmentőjévé tupírozza és a rendszere a teljesítményhiányban összeomlik, ott a nagy üresség, amelybe most az férkőzik be, aki csak nem fél. És az egyetlen, aki nem fél, az a szélsőség.

Ami valójában az egyetlen magyar valamennyire is pozitív politikai hagyomány ötszáz éve, a ellenállásé, az összefüggő erdélyi, hódoltsági, kisebbségi, poszt-'49-es-deáki, partizánhiányos, kádárista passzív rezisztencia, titkos illojalitás, konyhaasztal melletti bölcselkedés -- az szokás szerint hallgat. Nem megy szavazni. Visszavonul, ápolja a kertjeit. Kivár. Kibekkel. Az ellenállási hagyományunk része a forradalom és része a kushadás is. A magyar ember nehezen mozdul, tartja a dakota mondás. Passzív energia. Elégedetlen, de inkább megül. Nem veszi fel a harcot, hanem teret enged a harcos kisebbségnek, amelyik Magyarországon rendre fordított a történelem menetén, legutóbb '89-ben. Előtte '56-ban. Meg '44-ben.

Melyik fog ismétlődni? 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr896046912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2014.04.17. 14:42:53

a francia forradalom óta folyton rendszert váltunk, reformálunk.
1825, 1848, 1867, 1896
1920, 1945, 1968, 1989
?

almodhi 2014.04.17. 15:35:31

Nagyon precíz leírás.

unionista (törölt) 2014.04.17. 15:49:20

@Counter:
mária teréziával kezdődtek ezek a 20-25 éves ciklusok. de abba még nem nagyon volt beleszólása a magyaroknak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.17. 16:10:48

@unionista: Kb. Szent Istvánnal kezdődnek. Rémlenek olyanok, hogy Aranybulla meg I. Lipót?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 16:22:37

@HaFr:

Biztos, hogy jól vagy?

1) Elolvastál néhány kommentet a mandineren és HV-n és ebből te levontad azt a következtetést, hogy nincs jobboldali hagyomány és hogy az egész jobboldal egyetlen összeszedett hagyományává a kis magyar nácizmus vált (amely az egykori szétesett, teljesítményhiányos úri Magyarország Ersatz ideológiája volt)?:-)

2) Talán érdemes volna a hagyomány és az ideológia közötti fogalmi különbséget tisztáznod magadban. A magyar hagyomány köszöni szépen, megvan. Hogy a magyar ú. n. jobboldal nem sorakozik fel valamiféle ad hoc vagy up to date doktriner ideológiai irányzat mögött, az nem jelenti azt, hogy hagyományait is elveszítette volna; él velük és él bennük (ki többé, ki kevésbé), döntéseiben azokra támaszkodik (ki többé, ki kevésbé), csak (a baloldallal ellentétben) nem próbálja (kényszeresen) ideológiai aprópénzre váltani.

3) Értem én, hogy (szerinted) ha egy országban egymás után kétszer is kétharmaddal kormányra kerül egy párt az egymást követő választásokon, akkor ott az adott párt szavazótábora (a szavazó választópolgárok relatív többsége) csak tökhülye vagy töknáci lehet:-) Pedig lehet, hogy csak az adott párt meggyőzően politizál; majd ha nem politizál meggyőzően, akkor nem választják meg.

panelburzsuj 2014.04.17. 16:34:10

@bbjnick:
Üdv az első önkéntes szemléltetőeszköznek.

unionista (törölt) 2014.04.17. 16:35:15

@Counter:
persze, ha nagyon akarjuk, akkor rá lehet húzni ezt a sémát a történelemre. de a középkorban ezek az átalakulások nem voltak ennyire ütemesek. mert mondjuk 1222 előtt nagyjából 25 évvel mi is volt a lényegi nagy változás?

panelburzsuj 2014.04.17. 16:43:21

@unionista:
Nagyjából 1198.

(Na hogy kicountertam? ... :)

unionista (törölt) 2014.04.17. 16:48:19

@panelburzsuj:
és mi volt akkor? nekem csak reáliskoláim vannak. nem vagyok ennyire művelt.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2014.04.17. 16:52:14

Szóval csak Béndek Péter áll a vártán, a Magányos Igazi Konzervatív. Muhaha.

panelburzsuj 2014.04.17. 17:07:35

@unionista:
Annyira én se.

De röhögésen kívül mit csinálhatok, amikor pont egy Counter nevű nagy bölcsen benyomja a 25 éves ciklusokhoz az István-Lipót ciklust?

Visszaszámlálok.

Legalább az ötödik osztályig. Már azon a tájon megrepedhetett valami fundamentum...

panelburzsuj 2014.04.17. 17:09:36

@dobray:
Polgárdás cimbit is hívd.

Sok konzi vártát győz.

unionista (törölt) 2014.04.17. 17:25:25

@panelburzsuj:
éppenséggel rá lehet húzni ezt sémát húzni az egész történelemre. mert az aranybulla után tatárjárás volt. utána újjáépítés. utána jött róbert károly. de a középkorban ezek a reformok talán nem volt ez ennyire ütemesen összehangolt. persze az is lehet, hogy de. nyilván minden nemzedék próbált csinálni valami jelentőset. csak a történelmet nem eben a szemléletben tanuljuk.

Célkereszt 2014.04.17. 18:09:18

Állítólag, amikor a boldogult Csurka István találkozott zsidó ismerőseivel, azok meglehetősen tartózkodóan fogadták üdvözlését. Csurka megkérdezte távolságtartásuk okát, mire kérdéssel válaszoltak: "Pista, te nem olvasod saját magadat?"

Csurka Istvánnak legalább volt műveltsége és érvei. Mije van a mostani jobboldalnak?

panelburzsuj 2014.04.17. 18:16:21

@unionista:
Igazándiból arról nincs képünk, hogy 200-250 évnél távolabb mik voltak azok a tényezők, amelyek a születések többé-kevésbé folyamatos áradásából egy-egy nemzedéki csomópontot képeztek. Már persze olyat, amit a kortársak is annak tekintettek. Mik voltak a generációs "mi" és "ők" határok. És hogy léteztek-e egyáltalán a mai értelemben vett, "egyszeri és megismételhetetlen" generációk. Nem csak a csecsemő-agg skálán araszolgatás szakaszolatlan, időtlen időben...

(Azt gyanítom, a hogy tömeg körében legfeljebb egy-egy nagyobb kataklizma osztotta előtte-utánra az időt: amikor egy-egy templom évtizedekig épült, akkoriban föltűnőbb jelenség lehetett, amikor leégett, mint a jéé, elkészült ... )

fvipera 2014.04.17. 18:26:14

nem beszélnek nyelveket, nem ismerik ki magukat idegen országban, a tudásuk nem piacképes. tudják, hogy vesztesek. kb. az egyetlen vágyuk, hogy egymás kezét fogva merüljenek el. méginkább, hogy azokat is lehúzzák, akiket különbnek gondolnak: akik nekivágtak a világnak. nem felejtem el, amikor a féltudású focihuligán a maga módján párbeszédet kezdeményezett az egyik egyetem előadójában és egyre jobban kiborult: mert még mosogatni sem lenne alkalmas Londonban. mert gyáva pöcs.

ismertek olyan magyar gondolkodót, aki jobboldalinak vallja magát az elmúlt 30 évből?

panelburzsuj 2014.04.17. 18:26:16

@Célkereszt:
Tőkéczkyje meg Tőkése.

Nagy kincs a Heller Konrádokkal szemben, nem? ...

panelburzsuj 2014.04.17. 18:38:13

@fvipera:
Na, ez a focihuligánozás körülbelül ugyanaz a Wunderwaffe, mint a "rejtőzködő szavazó".

Nézz körül egyszer nyitott szemmel egy Jobbikos összejövetelen, és számláld meg, hogy bakancsos kopasz vagy ókulás doki van-e több a csapatban.

Föl kéne fogni, hogy a "szélsőjobb" pont ugyanolyan széles állás-, pályázat-, stástuszvadász érdekérvényesítési úttá nőtte ki magát, mint... mint...

(Hány párt nevét írhatnánk ide?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 18:51:06

@Célkereszt:

A hullagyalázó nekrofília valamiféle balos szenvedély?

Annál undorítóbb tempó nincs, mint mikor balról egy-egy személyiségre rázúdul a csőcselék, mocskolja, halálát kívánja, tesz is érte rendesen, majd mikor meghal, a sírjában sem hagyják nyugodni szegényt, mert balos hivatkozást csinálnak belőle.

Én még emlékszem miket mondtak, írtak Antallról a magyar balon, míg élt, mára (mikor már nem tud tiltakozni ellene) a par excellence (a példaértékű,a mértékadó) konzervatívként, jobboldaliként hivatkozgatnak rá. Most már szegény Csurkát is ez a veszély fenyegeti?:-]

Ez több, mint undorító!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 18:53:34

@fvipera:

"ismertek olyan magyar gondolkodót, aki jobboldalinak vallja magát az elmúlt 30 évből?" --- kérdezed.

Gondolkodó, mint mi? Filozófus? Író? Publicista? Megmondóember? Micsoda?:-)

Célkereszt 2014.04.17. 19:02:40

@bbjnick: Nem, nem. Csurkát nem fenyegeti ilyen veszély. Őt a Jobbik haladta meg, mint nehézkes, kissé avítt, elnéző mosolyt szülő öregúr.

unionista (törölt) 2014.04.17. 19:07:44

@panelburzsuj:
persze nem ez a történetírás királyi útja. ez egy sajátos felfogás. abból indul ki, hogy nem is annyira az uralkodók a fontosak, hanem az egymást követő generációk. rendszeres időközönként keressünk egy olyan momentumot, ami lényeges, egy olyan ügyet, ami mögé felsorakozott a nép, vagy a korabeli értelmiség (az udvar). és ezek között éppenséggel lehet logikai láncolat. szóval ez szerintem teljesen jó fakultációra. azt akarja sugallni, hogy nem feltétlen kell elszenvedni a történéseket. minden nemzedéknek van dolga.

explanatus 2014.04.17. 19:17:59

@almodhi: „Nagyon precíz leírás.” Talán annyit „Elégedetlen, de inkább megül. Nem veszi fel a harcot” persze, hogy nem veszi fel, minden porcikájával érzékeli, ha felveszi „hetedíziglen” nyög a következmények alatt.
---
Volt egy osztálytársunk, átlagos tanuló, ahogy mi akkor hetedikesként meg tudtuk ítélni. Az utolsó előtti évben, hetedikben, megbukott. Még a nagyon sokadik osztálytalálkozón (csak a mi osztályunk találkozóira jött el és mi is úgy vettük, hogy közénk való) kifakadt a sokadik sör után, azért buktattak meg, mert az apám maszek volt. (Kis szómagyarázat. Lakatosmester volt az apja és se szép szóra se másra nem lépett be a kátéeszbe.) Így marad meg minden bennünk, évtizedekig, generációkon át s így ölik ki belőlünk a változtatás akarását.
---
Marad a „konyhaasztal melletti bölcselkedés” vagy jövünk ide, hátha. Hátha a posztok olvastán összejön egy „lovasságra” való csapat, amelyik szétviszi a szélrózsa minden irányába, emberek, ez a mi hazánk is.

unionista (törölt) 2014.04.17. 19:24:55

@bbjnick:
meg bántják szegény biszku bácsit is meghurcolják. pedig egy kedves öregúr. hagyjuk már a hülyeséget. miért ne lehetne azt mondani, hogy csurka politikusnak egy tipikus seggarc volt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 19:42:45

@Célkereszt:

"Csurkát nem fenyegeti ilyen veszély. Őt a Jobbik haladta meg" --- írod.

Meghaladta a Jobbik? A progresszió megállíthatatlanul dübörög tovább?:-D

(A Jobbiknak az égadta világon semmi köze Csurkához és a MIÉP-hez: míg a MIÉP egy élő tradíció, a népi írók hagyományából táplálkozott ("harmadik út"), ill. próbált abból politikai praxist teremteni, addig a Jobbik egy posztmodern európai (nemzeti) radikális párt.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 19:44:13

@unionista:

Te csak írni szoktál, olvasni nem? Mielőtt reagálnál egy kommentre, talán, előtte el is olvashatnád:-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.17. 19:48:19

@dobray: Nem, ott van Dobray is a falba építve

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.17. 19:48:56

@bbjnick: AZé' ennél több van mögöttem, de kösz az aggódást

Célkereszt 2014.04.17. 19:51:37

@bbjnick: Igaz! Csurka csak szalonzsidózó volt.

panelburzsuj 2014.04.17. 20:18:07

@HaFr:
"Melyik fog ismétlődni?"

Egyik se: Magyarország nem lezárt üst többé.

Ami korábban látványosan szétfeszítette, az most láthatatlanul elpárolog.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.17. 21:50:02

@unionista: Valami polgárháborúra és horvát-dalmát herceggel való hatalommegosztásra még emlékszem.

@Célkereszt: Bbjnicknek igaza van; Csurka és a csurkisták valamikor 2006-ot követően a Fideszben találtak új szellemi-politikai otthonra. Logikusan belátható tehát, hogy őket a Fidesz haladta meg.

DrGehaeuse 2014.04.18. 01:09:56

Kedves HaFr,
Megfeledkezel azokról akiket a 83-85 körül kialakult "értelmiségi kánon" ab óvó leantiszemitázott 1987-ben, a lakiteleki sátorállítás másnapján. Abban igazad van, hogy jobboldali hagyomhány nincs. De szerintem kincsei rá valódi szükség. Az a hagyomány amit keresni érdemes és megújítása élhetőbb életet hozna, az látványosán csak pl. a Felszállott a páva formájában tud megnyilvánulni, mert 1945 óta csak ilyenekre kap teret. Az én hagyományom Bibó, Kodolányi, Mikszáth, Móricz és József Attila , de Kosztolányi, Arany, Berzsenyi és Balassy meg Tinódi a lantos. Ha politikai hagyományönről kérdekel az a mai pártosodott értelmében nincs és nem is kell.

DrGehaeuse 2014.04.18. 01:14:05

Bocs, a prediktiv mód ördöge tréfát űz velem :)

DrGehaeuse 2014.04.18. 01:57:08

@bbjnick:

Én MDF tag voltam 1990 Augusztusig. Utána még pár évig viszonylag "jólinformált" voltam az MDF ügyeiről. Csurka anno "Néhány gondolat"-a ürügyén szakította ki az MDF-ből az első nagyobb szalámiszeletet, és hozta létre a MIÉP-et. Engem is hívott a volt helyi MDF elnök akit 90-ben 3/3-as téglák megpuccsoltak, de zsigerileg éreztem, valami nem kóser. Se a név se a prominens személyi állomány nem drákói. Majd jött a 2010-és kampány és Csurka Jobbik ellenes kampány-különszámos húzása amivel többet tett a Jobbik térnyeréséért mint gyurcsány, és a MIÉP-et végleg a kukába küldte. Na ekkor adtam igazat egy öreg kritikának, aki azt mondta: aki egyszer zsidózik az indulatos, aki másodszor az idióta, aki harmadszor is zsidózik azt valaki küldte.

DrGehaeuse 2014.04.18. 01:57:14

@bbjnick:

Én MDF tag voltam 1990 Augusztusig. Utána még pár évig viszonylag "jólinformált" voltam az MDF ügyeiről. Csurka anno "Néhány gondolat"-a ürügyén szakította ki az MDF-ből az első nagyobb szalámiszeletet, és hozta létre a MIÉP-et. Engem is hívott a volt helyi MDF elnök akit 90-ben 3/3-as téglák megpuccsoltak, de zsigerileg éreztem, valami nem kóser. Se a név se a prominens személyi állomány nem drákói. Majd jött a 2010-és kampány és Csurka Jobbik ellenes kampány-különszámos húzása amivel többet tett a Jobbik térnyeréséért mint gyurcsány, és a MIÉP-et végleg a kukába küldte. Na ekkor adtam igazat egy öreg kritikának, aki azt mondta: aki egyszer zsidózik az indulatos, aki másodszor az idióta, aki harmadszor is zsidózik azt valaki küldte.

DrGehaeuse 2014.04.18. 02:02:18

Jelmagyarazat:
drákói=kóser
:-)

DrGehaeuse 2014.04.18. 02:05:31

Helyesbítek:
drákói=frankó
:-D

DrGehaeuse 2014.04.18. 02:11:54

Nem jó dolog andoid platformon kommentelni ha nincs kikapcsolva a prediktiv mód. Ennél csak az a rosszabb, ha még nem jöttél rá hogyan kapcsolódó ki. :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 02:57:51

@Counter:

Jó maguknak, hogy magukfelé minden és mindenki naponta háromszor "meghalad".:-D Tossza is magukat ezerrel előre a progresszió "az űrön át a semmibe".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 02:59:56

@Célkereszt:

"Csurka csak szalonzsidózó volt." --- írod.

Mert a Jobbik zsidóburgert uzsonnázik?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 03:50:16

@DrGehaeuse:

Csurka küldött ember lett volna? Nem tudom. Antall küldött ember lett volna? Nem tudom. Azt viszont tudni vélem, hogy a mi paktumos gatyaváltásunk logikus következménye volt, hogy az MDF úgy járjon, ahogyan járt (akár küldtek oda valakiket, akár nem). Valamint az is tudni vélem, hogy aki Magyarországon '90 óta politizálásra adja a fejét, az olyan erőtérbe lép be, amiben nem pozicionálhatja magát, nem mozoghat úgy, ahogy jónak látná, csak úgy, ahogy "lehet" --- épp mint a gyarmatokon. Ilyen viszonyok között "küldöttözgetni" nem sok értelmét látom.

A hagyományról pedig: hagyomány van. Nem kicsit, nagyon. Politikai értelemben is létezik hagyomány, csak épp nem ideologikus (azért hagyomány és nem ideológia:-)). A hagyomány nem olyan, mint egy összeszerelési útmutató, hanem olyan, mint egy barokk versenymű partitúrája: meg vannak komponálva a témák, a kíséret, a hangszerszólók helye pedig üresen van hagyva, azok a szólista hangszertudására, tapasztalatára, fantáziájára, improvizatív képességére vannak bízva. Széchenyi, Deák, Ady, Szabó Dezső, Németh László, Bibó stb. a mi partitúránk, hogy abból mi mennyit vagyunk képesek értelmezni és megérteni, ahhoz mit tudunk (mint hangszeres szólisták) hozzátenni az hozza létre (és jellemzi) viszonyunkat hagyományunkkal.

(Ez a hagyomány olyannyira élő, hogy viszonyunk vele folyamatos megújítást igényel. Mióta ez világos számomra, kb. tízévente nagyjából minden számomra meghatározó, fontos munkát újraolvasok. Minden alkalommal új műveket ismerek meg.)

toportyánzsóti 2014.04.18. 06:59:50

@dobray: Cipőjét sem köthetitek meg Péternek,narancsbolsikák.Próbálkozhattok 1000 évekig.

toportyánzsóti 2014.04.18. 07:02:10

Ballereket balról előző,népe elől bujkáló liberálszélkakas élő istene van csak a jobber oldalnak.

fvipera 2014.04.18. 07:26:11

@bbjnick: bármelyik a fentiek közül. az ismérv pedig legyen a nemzetközi elfogadottság. ne Magyarországon legyen világhíres. legalább egy nevet várok

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 14:53:56

@fvipera:

"Világhíres" magyar gondolkodót az elmúlt harminc évből nem tudok mondani, se jobbról, se balról se középről. Egy-két magyar tudóst (orvost, informatikust, ilyesmit) még talán össze tudnánk kukázni, akinek valamiféle dobása nagyot szólt az elmúlt kb. harminc évben --- de "gondolkodót"?!:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.18. 14:58:29

@bbjnick: Én se értem; ott van például a politikaigondolkodó-triónk: GFG, Lánczi és Fricz.

Ha ők nem világhíresek és gondolkodók, akkor ki az?

fvipera 2014.04.18. 15:03:43

Nádas, Spiró például elég híres gondolkodók.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 15:29:57

@Counter:

"ott van például a politikaigondolkodó-triónk: GFG, Lánczi és Fricz. Ha ők nem világhíresek és gondolkodók, akkor ki az?" --- írja.

Hogy köztük van-e és ha van, ki a "henrykissinger" (lásd: Waczak Szálló:-)), arra, szerintem, térjünk vissza húsz-harminc év múlva:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.18. 15:33:55

@bbjnick: Szóval maga a Waczak szállót használja a gondolkodói teljesítmény mércéjéül.

Ez sok, eddig érthetetlen értékválasztását megmagyarázza.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 15:56:22

@fvipera:

Szerinted Nádas vagy Spiró nevét hányan ismerik Magyaro.-on kívül? Attól, hogy egy német kiadó kiadja egy kelet-közép-európai író munkáját néhány száz vagy egy-két ezer példányban, az a kelet-közép-európai irodalommal foglalkozó irodalomtudósok és néhány ezer irodalombarát kivételévek hány ember gondolkodására gyakorol hatást a világban?

A te gondolkodásodra milyen hatást gyakorolt, mondjuk, Vladimir Paral, Lojze Kovacic, Sven Delblanc vagy John Barth? Pedig valamennyinek jelent meg könyve magyarul (én valamennyiüktől olvastam is:-)).

Ha irodalomról beszélünk, én három olyan esetről tudok, amikor egy magyar író egyáltalán témává vált a nyugati közvéleményben az elmúlt jónéhány évben: Márai Sándor egy harmincas években írt regényének olasz kiadása kapcsán, Hamvas Béla egy negyvenes években írt nagyesszéjének német fordítás kapcsán és Kertész Imre Nobel-díja kapcsán, amit egy hetvenes években írott regényére kapott.:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 16:04:55

@Counter:

Magában még annyi önbecsülés sincs, mint a trollokban (általában) szokott.

Hidvégi Mihály 2014.04.18. 16:46:20

@bbjnick: Én nem kérdem, én tudom, hogy te nem vagy jól.

Nincs jobboldal ma Magyarországon, Orbán s pribékjei nem jobboldaliak, hanem egyszerű kis pitiáner emberek, akik várják, hogy számukra is leessen egy kis konc. Orbán sem jobboldali, egy beteg hatalommániás aki populizmussal próbálja kitolni a hatalmát. S főleg ne említsd meg itt a baloldalt, azért embert szoktam enni.

Meggyőzően politizál? Meggyőzően hazudik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 16:55:21

@Hidvégi Mihály:

Ha az "elnököd" (lásd: Egészséges erotika) azt mondta, hogy "nincs jobboldal ma Magyarországon" vagy ha van is, az náci, akkor az úgy is van?! És ki vagyok én, hogy az "elnököd" szavát kétségbe merjem vonni?!:-D

Hidvégi Mihály 2014.04.18. 17:36:12

@bbjnick: Tévedsz kispofám, szuverén ember vagyok, szuverén gondolkodó. Jobboldali, konzervatív, önálló, tudod, léteznek még ilyenek, ha réteget nem is alkotunk még. S aki ilyen, az az elnökét sem úgy tekinti, mint a talpnyalók bagázsánál szokás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.18. 17:51:13

@Hidvégi Mihály:

No, hát akkor csak van jobboldal Magyarországon ("ha réteget nem is alkot")! Van az "elnököd", vagy te --- ez már kettő! --- és még ki?:-D

kov_vacs 2014.04.18. 17:58:46

@bbjnick: Ismered a legendás történetet 94-ből, mikor a fideszesek a választások után az utcára sem akartak kimenni szégyenükben, és volt rá esély, hogy ha két héttel később van választás, be se jutnak a parlamentbe? Szerinted hányan voltak? És szerinted alkottak réteget?

Teljesen mindegy, hogy MOST vannak-e hárman.

tamas11 2014.04.18. 17:58:59

@unionista:
izgalmas felfedezés ezeknek a kb 25 éves periódusoknak a kimutatása, én símán beírnám 2014-et a legújabbnak. Azt, hogy ennek mi a tartalma,sokféleképp magyaráznánk, van miből választani, annyi a kritériumgyanús össztársadalmi fejlemény.

kov_vacs 2014.04.18. 18:01:06

A fidesz már nem nagyon tud mit mondani vagy tenni, már most a múlt pártja. Benáculhat még és kereshet minden bokorban ellenséget, mint azt a komcsik csinálták 49 és 89 között. Ennél többre már nem képes. Nincs benne potenciál. Semmilyen. Sem gazdasági tehetség, sem szellemi tőke, sem új üzenet, semmi.

kov_vacs 2014.04.18. 18:01:13

A fidesz már nem nagyon tud mit mondani vagy tenni, már most a múlt pártja. Benáculhat még és kereshet minden bokorban ellenséget, mint azt a komcsik csinálták 49 és 89 között. Ennél többre már nem képes. Nincs benne potenciál. Semmilyen. Sem gazdasági tehetség, sem szellemi tőke, sem új üzenet, semmi.

unionista (törölt) 2014.04.18. 18:32:02

@tamas11:
azt nem tudjuk, hogy benne vagyunk-e a rendszerváltásban, vagy előtte tartunk. orbán viktor megszilárdíthatja a hatalmát ebben a ciklusban. és akkor hosszú ideig lehet kormányzó. de ez mindig egy kétesélyes sztori. nem olyan messze, nem olyan régen a románok kivégezték nicoleae és elena ceuasescu-t.

Prolibarát milliárdos 2014.04.19. 07:23:55

Micsoda identitásverseny folyik itt.
Majd visszajövök később és megnézem mire jutottatok.

32FNewYork 2014.04.20. 09:43:42

Norman Cameron: Közép-Európa

Dölyfös, zászlós őrgrófjaik dacára a honi évek - télbe zárt parasztok, kábán hatalmas kályháik hevétől,
vad istenektől ríva s farkasoktól -
lelkükre ocsmány sötétséggel ültek.

Szél kellene nekik, mely sót, sirályt hoz,
matrózt, hindu nábobot és új kincseket,
s zugaikból ős-félelmük kifúja.

Le Orme 2 2014.04.20. 20:49:35

"A magára találó kismagyar nácizmus"

Itt Konrád Györgyre és társaira gondol az író.

"Egyre több középjobboldali rendes állapota a félelem, az üresség és a szélsőségnek való kiszolgáltatottság"

Itt a Konrád György és társai által befolyásolt néhányezer elmebetegre gondol az író.

"A szélsőség az elvadult félműveltségben, az igazító hagyomány hiányában tenyésző militáns hordaszemléletben van."

Itt ismét Konrád Györgyről és társairól ír.

unionista (törölt) 2014.04.20. 20:59:30

@Le Orme 2:
miért lenne konrád györgy elmebeteg?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.20. 21:41:40

@Le Orme 2: Nem jól olvastad a szöveget, ess neki még egyszer

pocaklakó minimanó 2014.04.23. 14:46:55

"A szélsőség az elvadult félműveltségben, az igazító hagyomány hiányában tenyésző militáns hordaszemléletben van."

Vö.: "Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy ti. mi még sokkal jobban: gyűlölünk titeket mint ti minket."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.23. 14:50:03

@pocaklakó minimanó: Próbálom összevetni a kettőt, nem látom a hasonlóságot

pocaklakó minimanó 2014.04.23. 14:52:20

@HaFr:

félműveltség (általánosítás) és militáns hordaszemlélet (gyűlölünk)

Örülök, hogy segíthettem. Most ingyen volt.
süti beállítások módosítása