1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.02.15. 18:45 HaFr

Az Orbán-kultusz alkonya

Orbán unalmas, ami a tömegkommunikációra épülő korunkban a politikusnak is a halála. Azoknak, akik az átlagnál intenzívebben kísérik nyomon a politikát egyre torokszorítóbb érzés, hogy a nagy plagizátor, a nép felkent majma ásítóan unalmassá vált az utóbbi hónapokra. Félünk, hogy végül nem maradnak mások rajtunk, csak a Mesterházy és Bajnai svádájú emberek: Attila, aki majd "átalakítja az országot" (Gyurcsány) -- vajon mivé, egy kültelki szakközép FIB-alapszervezetévé? -- és Gordon, aki "rendbe teszi majd az országot" -- már ha az IMF leírja előtte ehhez a kottát, és el nem sírja magát közben. Mindenki Viktora, a nagy mágus, aki a levegőből is pénzt csinál (ebből áll ugyanis a választási programja), megöregedett, megpocakosodott, kapzsi és unalmas lett, főleg unalmas. Jaj nekünk.

Már bármelyik hatodikos gyerek tudna írni egy orbánibb évértékelőt a (holnapi) orbáninál. Már előre lehet tudni a szenvedélyek kiszámítottságát, a röhejes nagyotmondások minden fordulatát, az álbölcsességek tobzódását, a lyukas diadaljelentéseket, a rossz humorba öntött narcisztikus fordulatokat, előre ismerjük a közönségét, amely főleg visszatérő kitartottakból, kisebb részt újdonat süketekből, vakokból és némákból áll, akiknek természetesen fogalmuk sincs az államvezetésről (hiszen Orbánnak sincs), de megtapsolják Hungária bűzét, fogalmuk sincs az értékteremtésről és ennek egy ország jólétével való összefüggéseiről (hiszen Orbánnak sincs), elég nekik az orosz és kínai pénzen finanszírozott független rezsiállam ígérete -- felhúzzák hát a legutolsó kelet-európai divat szerint szabott ruhájukat, rossz dezodorral a hónuk alatt, romlott fogakkal nyomulnak be a lelátóra, hogy részt vegyenek életük legfontosabb eseményén, a nagy szemfényvesztés n-edik kiadásán.

Közben azonban az egész utazó cirkusz szépen megöregedett, kipusztult már régen belőle az ötlet, a szikra, a meglepetés, a manézsban csak a legrosszabb utazó társulatok kellékei vannak, az égő karika, a kivénhedt légtornász, a lerobbant bohóc, a zsíros arcú idomár -- és megint csak, a szakadt nézők, akik egy autonómiahiányos, öntudatgyilkos országba születtek, ebben nőnek fel azzal áltatva magukat, hogy teljesítmény nélkül is élre lehet vágni egy olyan versenyben, amelyhez nem magunk írjuk a játékszabályokat... és halnak jelentéktelen halált egy rossz erkölcsű élet után.

Így múlik el a kor felettünk és az ország körülöttünk. Hagytuk, hogy egy beteg elme berendezze a világunkat, ahogy hagytuk már többször is. Tök mindegy, hogy ez aktuálisan ki, nem először tesszük. Apró lavór, állott, húgyszagú víz, a tetőn becsepegő valóság. Szép álmokat, Etelköz.

Annak, aki boldogságra vágyik egy ilyen csúnya poszt után: https://www.youtube.com/watch?v=PLvkLDrhobk

248 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr765815915

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz már unalmas 2014.02.15. 21:26:44

Matolcsy MNB-elnöksége mellett érvelni nem fog senki. Azt csak megvédeni lehet. A Fidesz szavazói sem tapsikolnak örömükben, mert nem bővülni látják az Orbán-színpad hátterében az ember-díszletet, hanem bejegecesedni. A közvélemény kevésbé rajongói rés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hannibal ante portas 2014.02.16. 14:47:25

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Nívós hozzászólás. A bajod neked is (nem mondom, hogy elmebeteg vagy, amivel te itt dobálózol), hogy 24 év óta nem tudtok kikecmeregni abból a mentalitásból, amibe én már 65 évvel ezelőtt se léptem be.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 14:49:40

@Hannibal ante portas: "Jobb-e ennél a tegnapi (újabb) Gyurcsány féle őrjöngés, mocskolódás, szellemi ámokfutás?"

Ha Orbánra ráesne egy kósza műhold, ha szétrohadna egy áttétes rákban, ha leállna a szíve, ha elpattanna egy ér az agyában, vagy dögösítené egy elmebeteg, kiharapná a torkát egy szökött vadállat, szíven szúrná egy ceruzával egy megalázott bennfentes ideg-összeroppant talpnyalója, ha ledarálná egy elszundikáló kamionsofőr a szolgálati autóját... Szaladnék pezsgőt venni. Úgyhogy te bármit gondolhatsz mocskolásnak, de meg sem közelíti azt, amit sok ember érez. Boldog pillanat lenne, ha megdöglene. Mert hazánknak az elsődleges biztonsági kockázata, a nemzetveszelytés személyi garanciája Orbán Viktor. Csak politikai merénylet áldozata ne legyen, mert mártírrá emelik, és bebalzsamozzák, mint a rohadék Lenint, és kibasszák valami megyéspüspökkel felszentelt szakrális helyre üvegkalitka alatt büdösödni ahelyett, hogy bekaparnák egy lukba, lefednék márvánnyal, hogy az embereknek legyen hova hugyozniuk meg szarniuk.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.16. 14:54:57

"Úgyhogy te bármit gondolhatsz mocskolásnak, de meg sem közelíti azt, amit sok ember érez."
Helyesen: "Úgyhogy te bármit gondolhatsz mocskolásnak, de meg sem közelíti azt, amit sok beteg ember érez." :)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 15:00:46

@Hidvégi Mihály: "Gondolj majd erre később is kérlek. Amikor a vezérre ráborul a bili."

Sok trottyos öreg nem éri már meg. Tapsikolnak neki a birkameneten, jól megszavazzák a szart, de hogy húsz év múlva mi lesz, az már őket nem zavarja.

jogalany 2014.02.16. 15:02:20

@Tökönrúgott Feleségek:
Ismerethiányban szenvedsz, mert a fidesz gyülésről hazafelé tartók közül is több száz embert állítottak elő, és vagy százat ítélt el a független Bíróság pár nap alatt gyorsított eljárásban.
Pár tucatot érintett a fidesz törvényhozás amnesztia illetve semmiségi tv-e, de vagy száz perben kellett sokaknak új eljárásban bizonyítania ! , hogy bizonyítékok nélkül ítélték el. Pl. rendőri jelentés alapján, és kiderült az a rendőr nem is volt ott a helyszínen egyáltalán, ez csak a hatalom birtokában volt bizonyítható, szemét ez a Gyurcsány, és ezzel szövetkezett az MSzP.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.16. 15:05:32

@jogalany: Ki nem szarja le, hogy mit mond Orbán. Megmondta: hazudik. Ne azt figyeljük, hogy mit mond, hanem hogy mit csinál. Ebben hallgatok rá, és szavazni sem az alapján fogok, hogy mit mond, hanem hogy mit csinál(t).

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 15:06:31

@űrszelvény: "Áprilisban lesz egy szavazatod, mindez kifejezésére. Majd ha az emberek többsége úgy látja, hogy nem őket szolgálja a jog, akkor visszatérhetünk a kérdésre :)

A diktatúrák sajátja, amikor egy felhatalmazás és támogatottság nélküli kis csoport megmondja, hogy mi a véleményük az embereknek és mit akarnak..."

És ezt vagy erőszakkal, vagy tömegpszichózissal el is érik.

Remélem vágod, hogy mi a problémám a Kárpátok Türkménbasijával.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.16. 15:09:18

@kovi1970: Hát, bocs, hogy ilyesmit juttatok eszedbe. Pedig jó nicknév, volt már vele pár jó poén. :-)

jogalany 2014.02.16. 15:09:58

"A diktatúrák sajátja, amikor egy felhatalmazás és támogatottság nélküli kis csoport megmondja, hogy mi a véleményük az embereknek és mit akarnak... "

@űrszelvény:
Ha ebben igazad lenne, akkor mindenhol diktatúra van, mert bizony mindenhol megmondják mit kell gondolnod erről vagy arról. Pl. Media (az állítólagos közvélemény, vagyis már válaszolnod sem kell semmire, mert szinte azt mondják, írják, hogy mit gondolsz, gondoltál.)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 15:12:51

@Hannibal ante portas: "Nívós hozzászólás. A bajod neked is (nem mondom, hogy elmebeteg vagy, amivel te itt dobálózol), hogy 24 év óta nem tudtok kikecmeregni abból a mentalitásból, amibe én már 65 évvel ezelőtt se léptem be."

Neked csak kuss a neved, ha a stílust kritizálod. Ha egyszer lesz más mondandód is, szívesen válaszolok.

jogalany 2014.02.16. 15:29:47

"Ez mutatkozik meg a fideszesek ellenzék iránti gyűlölködésében. Meg a zsidózásban is, akik ártanak a szeretett lénynek és a haza romlását akarják. "

@kuszkusz1:
Ez egyszerűen nem igaz, hiszen a fidesz vezetését is nagyobbik részben zsidók adják élükön O.V.-al,(aki egy angol hírtudósítónak elismerte zsidó származását) és számos helyzetben és eseményeknél bizonyítják a tiszteletet. Elég csupán a sok állami pénzből felújított zsinagógákra gondolni, de a rendezvényekhez való hozzájárulás, vagy a zsidó segélyezéshez adott állami támogatás stb.
Tehát az enyhén antiszemita utalásodnak alapja nincs. Ne állítsd szembe a jobboldalt egy rasszal, mert ember van jobb oldali és baloldali, de politikus csakis hazug és csaló.

kvadrillio 2014.02.16. 15:40:49

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Beküldő
~*orsi*~

~*orsi*~

Pontszám: 2
Dalszöveg
Csendes éj!Szentséges éj!
Mindenek nyugta mély
Nincs fent más csak a szent szülőpár,
Drága kisdedük álmainál:
Szent Fiú aludjál! Szent Fiú aludjál!

Csendes éj! Szentséges éj!
Angyalok hangja kél,
Halld a mennyei halleluját,
Szerte zengi e drága szavát:
Krisztus megszabadít! Krisztus megszabadít!

Csendes éj! Szentséges éj!
Szív örülj, higgy,remélj,
Isten Szent Fia hinti reád,
Ajka vigaszadó mosolyát:
Krisztus megszületett!Krisztus megszületett!

orbán: ...EURÓPÁBAN VAGY KERESZTYÉN DEMOKRÁCIA LESZ VAGY NEM LESZ ".......

ORBÁN.....20 ÉV MÚLVA....70 ÉVES LESZ VAGY NEM LESZ. :)..

kvadrillio 2014.02.16. 15:44:23

@kvadrillio: CSENDES ÉJ = 2 TBL VALERIANA...:)

Bicepsz Elek 2014.02.16. 15:46:38

Ez egy ballibsik altal fizetett ber-blogger(egy a sok kozul, akiket a (z.)index futtat. Orbannak nincs alternativaja ma Magyarorszagon. Ez van. EZT KELL SZERETNI!!!

high up! 2014.02.16. 15:51:29

@jogalany:

A fidesz vezetését 2/3-adban komcsik adják. Ráadásul a megdönthetetlen két parasztvezér (Orbenscu és Kövér) fajtiszta komcsi családból származnak.
Ráadásul Orbenscu és Kövérecu faterja és testvírei is hót megszedték magukat a privatizációkban.

Errefel ott ül a 100% Átlaghülyefidióta és rendre arra rájszol, hogy Orbanescu már 25 éve harcol a családja, a családi összeprivatizált vagyon meg a fél fidesz ellen (= komcsik ellen)

Ja és még egy: Orbenescu pont annyira zsidó mint Jasszer Arafat. Betegesen zsidót látni mindenkiben valójában megkattant elméről tanúskodik.

nemzeti csótány írtó 2014.02.16. 15:52:35

@Kobakos: Akkor, hajrá paraszt! Mond el, te mit kaptál az elmúlt négy évben ettől a rabló bandától? Földet? trafikot? Tán állami megrendeléseket?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 15:53:06

@kvadrillio: Ne haragudj, én nem tudok mit kezdeni liturgikus dalocskákkal.

Bicepsz Elek 2014.02.16. 15:57:54

@high up!:
Egy banda a Fidesz meg az Mszp(es tsi). EGyutt lopnak es kishalakat neha bealdoznak (Zuschlag, Simon meg par kisfideszes).
sidok mindenhol vannak, meg a Jobbikban is. Persze a baloldal felvallalja a kisebbsegek vedelmet szavazatszerzesre(nok, cigok, .sidok stb.).

high up! 2014.02.16. 15:59:00

@Bicepsz Elek:

Nem mindenki lebutított fidesz birka, hogy még szeresse is az orbanscui szart zabálni.

Teccik tudni, ezért is akar a fiatalok 50%-a kivándorolni. Nem minenki igénytelen, az orránál fogva vezethető állat.

nu pagagyí 2014.02.16. 16:00:12

@Fulek: Mi a bajod az oroszokkal? Most kapsz tőlük atomot a kandallódba. Csinálj már úgy, mintha hálás lennél.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.16. 16:01:21

@high up!: "Ja és még egy: Orbenescu pont annyira zsidó mint Jasszer Arafat. Betegesen zsidót látni mindenkiben valójában megkattant elméről tanúskodik."

Hát szerintem sem zsidó, hanem cigány. Hibrid zsipacinak elég kemény beállítani.

♔batyu♔ 2014.02.16. 16:24:30

Ballibsik. Nem a megírásban van a lényeg, hanem abban, hogy hányan hallgatják meg.

nu pagagyí 2014.02.16. 16:30:15

@Bicepsz Elek: "Ez egy ballibsik altal fizetett ber-blogger(egy a sok kozul, akiket a (z.)index futtat."

Fején találtad a szöget! Rossz helyen bukkantál fel. Értékes véleményeidre a jobboldal kiváló sajtótermékei tartanak igényt. Vár a rezsiharc, ne itt cseszd az időt, mert a végén még nőni fog a gáz ára.

Doberdo 2014.02.16. 16:34:23

@kuszkusz1: A mai 14.29-re. Hát itt van a kutyuli elásva, hogy tudna rendet tenni és javítani a gazdaság teljesítményén
(különösen, ha sikerülne Oszkóval kooperálni)
s ez esetben mondható, hogy javítaná az életszínvonalat, s egyebeket....

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.16. 16:39:37

@Bicepsz Elek: Bizony, nincs alternatívája... már abból a szempontból, hogy senki sem tudja ilyen ügyesen lehetővé tenni a közvagyon magánosítását. Méghogy nokiásdoboz... muhaha.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.16. 16:41:41

@♔batyu♔: No végre. Hol voltál batyu? Már féltem, hogy megdöglöttél, vagy ilyesmi. Szabadnapos vpoltál, vagy csak más nicken nyomtad a narancsmatrát?

Kobakos 2014.02.16. 16:46:18

@high up!: Nem egészen. Megmentette az országot a teljes tönkremenéstől, és most már van mire építeni. A szockók csak a romhalmaz építéséig jutnak el, de azt mélyen értik.

Mpatikus Eszetlenellenes 2014.02.16. 16:47:36

A poszt kicsit durván fogalmaz, de tény, mára Orbán már csak önmaga paródiája.

Az a helyzet, hogy lényegesen több (anno?)fideszes ismerősöm van, mint más csapathoz húzó.
Ezen emberek javarészének is egyre inkább tele van a tökük Orbánnal, lejárt lemeznek tartják.

A társadalmi EVOLÚCIÓ, ez az amit anno a szoci hatalomátmentők, most pedig ezek a mára már büdösszájú "fiatal/demokraták" (mindkettő mekkora vicc ma már...) akadályoznak.

Nem bírják otthagyni a húsosfazekat, főleg a mostani maffiastruktúrában jó nagy fazekakat gründoló (anno mszmps / most gondosan nem ügynöklistán átvilágított fideszes) bagázs kezdte el feszíteni a húrt.
Addig feszítik amíg a csalódott, rászedett, megcsúfolt, propagandától megcsömörlött sajátjaik szedik szét őket.

Megérdemlik már ma is, s minden nappal csak rátesznek egy lapáttal. Mert az ostoba, arrogánsan pökhendi banda a szervilitásra építi fel a rendszerét az irígységéről és kicsinyességéről híres, régiújan félfeudális Magyarországon.

Kobakos 2014.02.16. 16:49:17

@nemzeti csótány írtó: egyiket sem. Ha nem ilyem tökagyú zsírbunkó lennél, akkor gazdaságpolitikáról is vitázhatnánk. Addig próbáld a tények összességét nézni, ha a hályogot sikerült leműttetni a beteg szemedről.

kuszkusz1 2014.02.16. 16:52:22

@jogalany:

Nem Orbánról és a Fidesz vezérkarról beszélek hanem a hívekről. A szimpatizánsok zsidóznak, legalábbis sokuk, rájuk kenik, meg az ellenzékre, hogy áskálódnak a szeretett Viktor ellen és ha valami nem sikerül a szeretett lénynek akkor a zsidók/bolsevikok/gyurcsányok tettek keresztbe.
A zsidókat - mint olyanokat - a Viktor/a magyar haza(!) ellenségének tartják.

Ez színtiszta bűnbakképzés.

Kobakos 2014.02.16. 16:53:19

@Mpatikus Eszetlenellenes: ez lehet igaz is, de mégis fékeződött az ország lerohadása.
A szockó oldalról meg felületes féligazságokkal meg gazdaságpolitikai idiótizmusokkal dobálóznak, mindkettő veszélyes. Tehát: még mindig a szoclib a NAGYOBBIK ROSSZ!

Ha fokozhatom: szoclib, szoclibb, legszoclibb!

kuszkusz1 2014.02.16. 16:54:24

@Doberdo:

Sem Oszkó, sem Bajnai társadalomképe nem jó. Sőt, vacak. Ezért nem jutnak egyről a kettőre.
Oszkó most is ott van a Haza és Haladás alapítványban, jelenleg is együttműködnek.

Kobakos 2014.02.16. 16:54:56

@kuszkusz1: a szoclib ismerőseim között ugyanannyian zsidóznak. Ez ügyben mélyebben van a baj.

nu pagagyí 2014.02.16. 16:55:57

@drkovax: Persze! A bíróság azt mondta ki, hogy ebben az ügyben sem volt taggyűlés.

Érdekes, hogy a vagyonosodás szemmel látható, de lopás nincs. A bírósági ítéletek ilyen ügyben csupán annyit jelentenek, hogy megállapítják a lopás törvényes volt.

Egy példát mondok is rögtön. Orbán úgy tömte be annak idején a vagyonnyilatkozatának egyik rését, hogy horribilis honoráriumot vett fel a könyve kiadására alapított cégtől, amely azután rögtön csődbe ment, az adótartozást, miegymást meghagyta nekünk, legyen mire adót fizetnünk.

De folytathatjuk a sort a Kékessy-féle lakásvásárlással, aki Orbán félmillióért privatizált lakását vette meg 65 millióért. Később persze kamatostól visszakapta a befektetést a köz pénzéből, tokaji birtok, nagyköveti poszt formájában. Az Orbán papa bányáiról se felejtkezzünk el, akit Orbán miniszterelnökként nyomott be az állami cégekhez. A korábbi beszállítókat természetesen tönkre tették, érvényes szerződéseiket kártérítés nélkül felmondták. Azt mondanom sem kell, hogy Orbán papa drágábban, extra haszonnal dolgozott a köz kárára.

Minden törvényes volt (polt péteri értelemben persze), de mind erkölcstelen.

Kobakos 2014.02.16. 16:59:05

@Magyarország jobban teljesít: a vagyonszerzés egyformán megy mindkét oldalon. De a szoclibek nem locsolgatják a meglopott kertet és nem is ültetnek bele semmit. Ezért marad utánuk az az élettelen sivatag, ami 2010-ben volt.

Doberdo 2014.02.16. 17:03:40

@kuszkusz1: Amit írtam azt úgy is gondolom....
Szerintem Bajnai jó miniszterelnök lenne, fényévekkel jobb Orbánnál. (Csakhogy nem tud
politikusként küzdeni, helytállni.)

nu pagagyí 2014.02.16. 17:11:48

@kuszkusz1: A mostani választás tétje az, hogy kiszolgáltatott parancsszóval terelgethető emberekből álljon-e a társadalom, vagy saját sorsukat irányítani tudó, öntudatos emberekből? Feudális, vagy polgári világ? Az állam mondja-e meg mit csinálj, vagy teremtse meg azt a környezetet, amelyben szabadon dönthetsz? Képmutató világot akarsz-e, amelyben a saját érdekeidet közügynek kell hazudnod, vagy bátran vállalhatod, amit csinálsz, mert a haszon és a felelősség is a Tiéd.

Liberális oldalról soha nem fogják neked megmondani mit kezdjél magaddal. Lehetőségeket teremtenek, a választás a Te dolgod.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.16. 17:13:29

@nu pagagyí:

Baszki ez már anarchia amiről te beszélsz.

Valamilyen szinten minden ország kormánya beleavatkozik fontos ügyekbe, ennyire ne ess át a ló túloldalára!

nu pagagyí 2014.02.16. 17:14:01

@Kobakos: Felteszem, az autópályákra gondolsz?

kuszkusz1 2014.02.16. 17:26:23

@Kobakos:

Egek ura! Erről nem tudtam. És a szoclibek miért zsidóznak, ők mit hánynak a szemükre?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.16. 17:27:40

@Kobakos: Fú ez érdekel. Milyen meglopott kertet locsolgat a fidesz?

kuszkusz1 2014.02.16. 17:27:53

@Doberdo:

Bajnai jó miniszterelnök volt - amikor alája tolták a széket.
De ő maga nem képes megszerezni.

kuszkusz1 2014.02.16. 17:28:25

@nu pagagyí:

Ezt úgy írod mintha lehetne most jó választás is.

nu pagagyí 2014.02.16. 17:31:01

@Nyekenyóka.: Orbánék mostani kormányzásáig hellyel-közzel liberális világ volt, nem tapasztaltam anarchiát. Minden működött, az emberek ki tudták fizetni a rezsit, voltak álmaik, amelyre akár hitelt is felvettek. Minden ellenkező híresztelés ellenére nem volt államcsőd, működött a versenypiac, Bajnai a világválság miatti esés után már növekedést tudott produkálni.

És mi van most. Felesleges jogszabályok tömegével kötötték gúzsba az embereket. Kriminalizáltak mindent, ami nem a középszer passziója. Megszűnt a törvény előtti egyenlőség. Leépítették a társadalombiztosítást, megölték az autonómiákat, elvették a magánmegtakarításokat. Megfojtották a piacgazdaságot, helyén mesterséges monopóliumok tenyésznek. Lebutították az országot, primitív zagyvaság ömlik minden médiából. Száműzték a szakértelmet mindenhonnan. Félművelt büdösbunkókkal nyomták tele az össze-vissza centralizál állami vízfejeket. Dönteni már senki nem mer, felelős semmiért nincs. Tudjuk, üljünk át másik autóba, amíg szállingózik a hó.

Kiszolgáltatottá tették a társadalom 80%-át. Puccs történt. Felelniük kell.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.16. 17:34:13

@nu pagagyí:

Azt elismered, hogy Magyarországon szitokszó a liberális, és a magyarok túlnyomó többsége nem liberális beállítottságú, hasonlóképp a többi kelet-európai országhoz?

Szerinted ennek mi lehet az oka? Nem az szdsz?
Vagy más oka van neki?
Még az MSZP tábor egy része is szitokként tekint arra, hogy "liberális".

Nem csak a nyugdíjasok.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.16. 17:38:35

@nu pagagyí:

A magánnyugdíjat meg a fizetett kölcsönből fizették, amit az ország nyakára hoztak. A nyugdíjkasszába akkor is ugyan annyi pénz ment be, viszont a nyugdíjkasszánál a bankok egy csomó pénzt emeltek ki az országból. Nemdebár?

Az a pénz VIRTUÁLISAN létezett, sok közünk nem volt hozzá. De javíts ki, ha tévednék.

nu pagagyí 2014.02.16. 17:43:44

@kuszkusz1: Az a jó választás, amelyik nagyobb szabadságot hoz. Normális esetben minden ember erre vágyik. Ha mégsem, biztos lehetsz benne, hogy manipulálták az agyát. Most az a jó választás, ha nem hagyod gyökeret ereszteni azt, ami elszívja a levegőt minden egyéni törekvés elöl.

nu pagagyí 2014.02.16. 17:46:42

@Nyekenyóka.: Engem rohadtul nem érdekel, ki mit gondol a liberális eszméről. Azt tudom, hogy saját magával szemben mindenki végtelenül liberális. Nem áll távol tehát ez az eszme az emberektől. Annyit kell csak belátni, hogy ami nekem jár (esély, jog), az másnak is.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.16. 17:50:57

@nu pagagyí:

Arra akarok kilyukadni, hogy a magyarok többsége nem akar liberalizmust (most mindegy, hogy tudják-e mi az valójában..), a lényeg, hogy ez szitokszó (szerintem az SZDSZ is hibás ebben)
Ezt tudja Orbán Viktor is, hogy itt liberális dumákkal nem nagyon lehet az embereket megnyerni, ezért mindig azt mondja, amit az emberek hallani akarnak - populizmus.
Valami oka pedig van, hogy itthon nem dívik a "liberális eszme". De ez persze az egész keletre igaz...történelmi okai vannak, vagy mittudomén.

nu pagagyí 2014.02.16. 17:55:26

@Nyekenyóka.: Ezt már sokszor lejátszottuk. Én munkáltató is vagyok. Pontosan tudom, hogy az alkalmazottaim magánpénztári számláira valódi pénzt utaltam a cégem bevételéből. Ha az ország költségvetésében hiány van, akkor adót kell emelni, vagy csökkenteni kell a kiadásokat és akkor nem adósodik el az ország. Nincs tehát köze a magánpénztárnak direktben az eladósodáshoz. Annál is inkább, mert a magánpénztári vagyon elzabrálása ellenére nem lett szufficites a költségvetés és nem állt meg az eladósodás sem. A kormányváltás óta mintegy kétezer milliárddal nőtt központi költségvetés adóssága.

Egyébként Gyurcsány is kísérletezett a kiadások csökkentésével, leszavaztátok, emelte az adókat, hőzöngtetek, viszont ő nem lopta el az öregkorotokra félre tett pénzeteket.

nu pagagyí 2014.02.16. 17:56:49

@Nyekenyóka.: Nevezzük almának és zavarjuk el Orbánt.

nemzeti csótány írtó 2014.02.16. 18:06:29

@Kobakos:Igen, nekem már leműtötték a hályogot a szememről, és már tisztán látok! Viszont te is kivehetnéd a szarból a fejedet, és látnád a valóságot, amit a cigány és a bandája művel velünk!

Cirmos Cica 2014.02.16. 18:10:50

@dr kíváncsivagyok: Igen félnek tőle.
Miért sunyít Orbán arra, hogy tegyék ki mindketten a vagyonbevallásainkat (és a családjaikét is) ?

Azért, mert tudja Orbán, hogy Gyurcsánynak igaza van:
Az Orbán család vagyonát a tőlünk szerezték lopással. Hogyan lehet, hogy Orbán csak akkor gyarapodott látványosan amikor miniszterelnök volt?
Gyurcsány (és Bajnaié is) vagyona pedig akkor csökkent amikor miniszterelnök volt?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.02.16. 18:58:22

@ursus artos: Na, milyen volt, jól szórakoztál?

2014.02.16. 19:05:12

Semmi probléma, nyerjen Orbán. Még jó sok rezsicsökkentést szeretnék és lehetőleg 320 feletti eurót. Abból a szarból nem mossák ki magukat, utána talán jöhet egy kíméletlen reformer és például az egészség mégis lehet üzlet. Én már várom, addig is jó lesz a műsor.

Doberdo 2014.02.16. 21:23:07

@kuszkusz1: 17.27-re. Teljesen Igaz megjegyzés.

Kobakos 2014.02.16. 22:07:28

ATV, Somogyi Zoltán:

Én a magam részéről kiszállok ezzel a kormányt aktívan kritizálók közül, mert megijedtem attól, hogy tulajdonképpen kik is követelik itt maguknak a hatalmat.

Kobakos 2014.02.16. 22:10:14

@nu pagagyí: a liberálisok nevében pl. Csillag István valóban ezt mondta, bár ő úgy fogalmazott, hogy akinek nincs pénze, az szabadon pusztuljon el.

Kobakos 2014.02.16. 22:12:23

@kuszkusz1: nem a szoclibek zsidóznak és nem a fideszesek zsidőznak, hanem hülye emberek, akik sajnos mindenhol vannak.

Kobakos 2014.02.16. 22:18:50

@Magyarország jobban teljesít:
2010-ben minden regionális gazdasági statisztikának az utolsó helyén voltunk, most többekben elmozdultunk.
2010-ben az országkockázati lista utolsó helyén voltunk, most 12 helyet javítottunk.
Vesd össze a gazdasági növekedést, költségvetési hiányt..
Ha 2010-ben nincs kormányváltás, szerinted mennyivel több ember veszíti el a lakását?

Erre mondja a magyar liberárlis, hogy nem baj ez, ennek így kell lenni, sírjukon majd a fejlett liberális piacgazdaság fog felnőni (Csillag István)

Kobakos 2014.02.16. 22:21:04

@nemzeti csótány írtó:
1. rasszista vagy
2. tahó tarack vagy
3. ha a szemed rendben, még egy agyműtétet meg lehetne próbálni.

Utána folytassuk.

Kobakos 2014.02.16. 22:24:46

@nu pagagyí: minden kormány úgy működött, hogy a cél szentesíti (értsd: ellophatóvá szabályozza) az eszközt.
Medgyesiék meg úgy tömték be a költségvetést, hogy x milliárdot leinkasszóztattak az APEH-al, amit 3 hónap múlva egy bocsánatkéréssel visszautaltak - már ha még volt kinek.

quendelapo 2014.02.16. 22:28:31

@HaFr:
Attól, hogy balra vagdalkozol az irásod nem kiegyensúlyozottabb lesz, hanem kevésbé igaz. Kár.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.17. 09:12:26

@Kobakos: Bocsáss meg, hogy ezt mondom, de ez bullshit. Kiemelsz 2-3 mutatót, amire részben igaz a javulás, és bőszen hallgatsz azokról a mutatókról, melyek romlottak, talán pont a javuló néhány mutató áldozataként. Valós növekedés nélkül ugyanis csak valaminek a kárára lehet fejlődni. Magyarország mára így stabil, de mozdulatlan, növekedési kilátások nélküli ország lett. Bocs, de nem fejtegetem tovább, egyrészt mert úgysem tudlak meggyőzni semmiről, másrészt, mert ezt a beszélgetést már marha sokal lefolytatták a commentekben, mégis mindig ugyenezok a toposzok jönnek. Semmi értelme.

jogalany 2014.02.17. 09:34:52

@high up!:
elég közönségesen tudod állásfoglalásod közölni, de hogy szerinted még Jasszer Arafat is zsidó lenne, mint O.V. az egészen elképesztő.
Talán kicsit nem vagy antiszemita?

kuszkusz1 2014.02.17. 09:52:59

@nu pagagyí:

Jó, hó az Összefogás nevű borzalomra fogok szavazni, de szeretnem azért nem kell!

kuszkusz1 2014.02.17. 09:55:52

@Nyekenyóka.:

Kér a liberális szóért, igen kár, hogy nálunk - teljes joggal, hála az SZDSZ-nek - szitokszóvá vált.

A liberális eszméért meg még nagyobb kár. A mi szeretett SZDSZ-ünknek annyi köze volt a liberális eszmevilághoz, hogy szégyent hozott rá.

kuszkusz1 2014.02.17. 09:56:55

@Doberdo:

Igen fájdalmas ez nekem. Olyannyira vártam vissza és fűztem hozzá nagy reményeket.
De hát....

kuszkusz1 2014.02.17. 10:39:35

@Kobakos:

Persze. De azért engem mégis érdekelne, hogy a szoclibeket mi viszi rá erre. Nekik mi bajuk van 'a zsidókkal'?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.02.17. 11:37:30

@quendelapo: Már mi a vagdalk? Nem igaz, amit írtam?

quendelapo 2014.02.17. 18:59:16

@HaFr:
Többnyire igaz, de ez pont nem:
"Gordon, aki "rendbe teszi majd az országot" -- már ha az IMF leírja előtte ehhez a kottát, és el nem sírja magát közben."
Nem hiszem, hogy tudnál mondani jobb kormányzatot az elmúlt 25 évből. Szerintem a hibáit sem tudnád hosszan sorolni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.02.18. 08:06:02

@quendelapo: Miniszterelnökként egy válságkezelési forgatókönyvből játszott, amit nem ő állított össze. Politikusként... hadd ne kommenteljem.

quendelapo 2014.02.18. 09:03:57

@HaFr:
A kottát nem az IMF írta, hanem a Reform Szövetség, amit az IMF is jóváhagyott, Bajnai ezt a programot belföldön és külföldön is elfogadtatta és végrehajtotta, így komolyabb konfliktusok nélkül minden korábbinál jelentősebb fordulatot vitt végig a magyar gazdaságban. Ez jelentős politikai siker.
Pártépítésben, mozgalom-alapításban valóban gyengén teljesített Bajnai. Ezen azért nem csodálkoznék, mert világ életében úgy dolgozott, hogy alá toltak egy már összerakott szervezetet. Ezzel próbálkozott most is, nem volt jó ötlet....
Bajnait egy lapon emlegetni Orbánnal nem kiegyensúlyozottság, hanem méltánytalanság, sőt rövidlátó hibás (bűnös) taktikázás.

egyetmondok 2014.02.18. 10:46:01

@quendelapo:
Ezt én is így látom. Amit hozzátennék,az az,hogy túlzás Bajnai esetében arról beszélni,hogy "a magyar gazdaságban" fordulatot hajtott volna végre. Egy rövid év ehhez nyilván kevés.
Ami történt az nem volt más,mint, amit itt mi teljesen hibásan "megszorítás" címszó alatt emlegetünk: ha értelmesen nyúlunk az államhoz,annak kiadásait olyan értelemben csökkentjük,amely kiadás csökkentés fenntartható,akkor önmagában ettől elkezd "rendbe jönni a gazdaság".

Ennek politika sikerként történő elkönyvelése ellen nem tiltakozok,lehet ilyet mondani,ám azért lássuk be,hogy az Mszp/Szdsz többség Bajnai esetében is akkor támogatott ilyet,és csak akkor,és csak addig (lásd: Bokros-Surányi program),amíg kegyetlen külső kényszer félelme alatt álltak. Azokat a nagy átalakításokat,amelyekre ma is nagy szükségünk van,nem lehet kényszerek hatására csinálni,azokról fel kell ismerni,hogy nem ettől elkerülhetetlenek.

quendelapo 2014.02.18. 11:09:46

@egyetmondok:
Fordulaton azt értem, hogy egy teljesen más logikára épülő kiigazítást tudott keresztül vinni. Ennek 3 lényeges pontja volt:
1. a bruttó bérhez viszonyított elvonást (adóék) sikerült a közép-európai átlaghoz közelíteni; 2. a szociális kiadásokat sikerült közgazdasági (és talán) szociológiai racionálitás mentén csökkenteni;
3. ezeket nem csak a maszop/szadesz támogatta, hanem az EU és a pénzpiacok is jól reagáltak rá, így jelentősen csökkent a válság során elszabadult Euró árfolyam, a forint erősödött, így a devizahitelesek megmenekültek.
Ez nem azért volt politikai siker, mert a kormánypártok, az EU és a pénzpiacok támogatták, hanem mert itthon is békésen sikerült levezényelni a jelentős reformokat.

egyetmondok 2014.02.18. 11:17:28

@quendelapo:
Egyetértünk, a Fidesz kiigazításaihoz képest ezek egészen más "dimenzió". A józanság és én merem mondani,hogy a tisztesség dimenziója.

Arra azonban nekem más a magyarázatom,hogy miért sikerült ezt itt békésen levezényelni. A Fidesz azért nem vitte az utcára a népet,mert választás jött,ha ilyen,ehhez hasonló értelmes lépések (13.holmik visszavonása, stb.)egy ciklus elején történtek volna,a Fidesz randa botrányt csinál.(Újabb szociális népszavazás,mert az idegenszívűek elveszik a nyugdíjat,stb.)
A politikai béke mögött semmi más nem volt,mint a Fidesz önző hatalmi érdeke,s nem nem a józan belátás.

quendelapo 2014.02.18. 11:32:23

@egyetmondok:
Jól volt összerakva a kiigazítás. A válságban nehéz lett volna a 13. havi dolgokat védeni és a többi elem sem sértett jól behatárolható érdekcsoportokat. Jó volt a kommunikáció.
Nem hiszem, hogy Orbán ilyen pitiáner dolgok érdekelték volna, ennél nagyságrendekkel nagyobb összegeket vettek el: nyugdíjpénztár, tandíj, nyugdíj, munkanélküli segély, tb járulék stb.

egyetmondok 2014.02.18. 11:39:13

@quendelapo:
Orbánt a legpitiánerebb dolgok is érdeklik,ha hergelni lehet vele a társadalmat,pl.300Ft-os vizitdíj.
Szerintem nagyon fontos volt az orbáni,utólagos kommunikáció számára,hogy Bajnaiék "csökkentették a nyugdíjakat",pl.simán ezért megérte csendben maradni.Még ma is hallani ezt,nemde.

quendelapo 2014.02.18. 12:17:41

@egyetmondok:
Biztos megmérték, akkor is a közhangulatot. Aztán inkább vártak.

egyetmondok 2014.02.18. 12:25:39

@quendelapo:
Azért ennél Orbán profibb: a közhangulatot régóta ő csinálja.Ehhez ért egyedül.
(Persze,nyilván mérik is közben a nagy művüket, a hangulatot.)

kuszkusz1 2014.02.18. 18:35:00

@quendelapo:

Igazad van. Hozzátenném, hogy Bajnai azzal az MSZP-vel is együtt tudott működni amelybe Gyurcsánynak beletörött a bicskája.
(Mibe nem törött bele a Gyurcsány bicskája?!)
Választás előtti évben úgy ment át Bajnai-féle megszorító költségvetés az MSZP-én mint kés a vajon!

Kobakos 2014.02.18. 21:46:16

@Magyarország jobban teljesít: a növekedési mutató épp csúcsot döntött. A számokkal lehet trükközni, de hogy lényegesen erősebb a gazdaság, mint 2010-ben volt, vagy szockói úton lett volna, azt épeszű ember nem vitatja.

Kobakos 2014.02.18. 21:54:49

@Cirmos Cica: Gyurcsánynak valóban csökkent a vagyona kormáynfőként, AKKORIBAN JÖTT KI NAPI 239.000 FT-RA A CSALÁDI KONYHAPÉNZ! :) Erre emlékszel még? Ezt vallotta be.
Így könnyű. Mehg kárpótolta, hogy az Altus közben viszont nőtt!

tamas11 2014.02.18. 22:16:28

@kuszkusz1:
Igen, kikötötte már a castingon.

kuszkusz1 2014.02.19. 06:34:47

@HaFr:

Vajon mire vonatkozik a hah?

Az maszoppal való együttműködésre? Meg az SZDSZ-frakcióval is, mert ők is kellettek.
Ez a kettő volt a kormánypárt, másképp nem lehetett kormányzani csak velük együttműködve. Normális politikus - és Bajnai akkoriban normális volt - ezt teszi és ezt is kell tennie.
Csak Gyurcsány volt akkora barom, hogy a saját pártjának szidalmazásában telt öröme, a maszoposok ellenében fényezte magát.
Asszem ő volt a világ egyetlen ekkora barom pártelnöke.

A megszorító költségvetésre pedig szükség volt. Ekkoriban volt a világválság. Egyetlen kormány, egyetlen kormánypárt sem tesz szívesen ilyet, választások előtt pedig pláne nem.
Ehhez kellett igazi bátorság, szakmai értelemben és ez megvolt a Bajnai-Oszkó párosban.
Az egy más kérdés, hogy politikai értelemben, a társadalom és a többi párt megítélésében milyenek voltak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.02.19. 07:08:16

@kuszkusz1: Igen, csak a felsorakozásnak vélhetően köze volt a maszop kétségbeejtő pozíciójához, az IMF ultimátumához és egyéb olyan dolgokhoz, amelyek egy autószerelő kormányzati produktumát és látványosan megnövelték volna.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.19. 07:59:29

@Kobakos: No ez a fideszes agyúak nagy baja.

"Amit én mondok azt épeszű ember nem vitatja". Ez az alapfelállás a kis agyatokban. Ezért tart ott az ország megosztottságban, ahol. Viszont jó hír: te megtaláltad, ahova az attitűdöd alapján tartoznod kell.

sinclairzx81a 2014.02.19. 09:24:44

@kuszkusz1:
"A megszorító költségvetésre pedig szükség volt. Ekkoriban volt a világválság. Egyetlen kormány, egyetlen kormánypárt sem tesz szívesen ilyet, választások előtt pedig pláne nem.
Ehhez kellett igazi bátorság, szakmai értelemben és ez megvolt a Bajnai-Oszkó párosban."

Elnézést az okvetetlenkedésért, de a válságot megszorítással kezelő általános szemléletet mintha elég alaposan megtépázta volna az azóta napvilágot látott néhány visszafogottan önkritikus elemet tartalmazó OECD és IMF elemzés is - UTÓLAG természetesen.
Az USA ezirányú stratégiáját most ne is említsük.

Sok bátorság meg szakértelem nem nagyon kellett egy IMF-nél megírt komplett kotta levezényléséhez, hiszen se Oszkó, se Bajnai deklaráltan nem kívánt beszállni (akkor még ) a választásba, így semmiféle kockázatot nem is kellett vállalniuk emiatt.

A válságkezelés támogatására meg ott volt a providentes gyorskölcsön, aminek visszafizetésében megint csak nem kellett semmiféle erőfeszítést tenniük.
Azt a következő kormányra hagyták - nyilván a bátorságukból eredően.

Még a kőbe vésett 3% alatti vállalt hiány harmadával való növelését is gond nélkül elnézték Bajnainak.

kuszkusz1 2014.02.19. 09:39:05

@HaFr:

Nincs olyan helyzet amit kellő hülyeség esetén ne lehetne tovább rontani.

Bajnai és Oszkó pedig nem rontotta el. És ebben az értelemben az MSZP is jól szerepelt.

Kobakos 2014.02.19. 10:17:06

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
"Ez az alapfelállás a kis agyatokban"
Megkérdezetem, hogy hova soroltál be? Nem tudok róla, hogy tagja lennék bármilyen csoportnak, a magam nevében beszéltem.
"TI" érvek helyett mindig kategorizáljátok a vitapartnert.
Tehát szerinted nem állunk jobban, mint 4 éve?! Ezt te mered állítani? Akkor Csillag Istvánnal egy szinten vagy.

kuszkusz1 2014.02.19. 10:19:04

"Sok bátorság meg szakértelem nem nagyon kellett egy IMF-nél megírt komplett kotta levezényléséhez, hiszen se Oszkó, se Bajnai deklaráltan nem kívánt beszállni (akkor még ) a választásba, így semmiféle kockázatot nem is kellett vállalniuk emiatt."

Ez a két ember nem ennyire önző és nem ennyire kalandor és nem felelőtlen.
Ők nem 'utánam az özönvíz' jeligével tették amit tettek.
Mind a ketten felelősséget éreztek az ország iránt amelynek irányításában kulcsszerepük volt.

Azt aki semmiféle felelősséget nem érez a ország iránt azt az illetőt Orbán Viktornak hívják.

kuszkusz1 2014.02.19. 12:11:16

@HaFr:

Remélem, nem csak az utolsó mondatra gondolsz, hanem a középső bekezdésre is!

Tulajdonképpen sinclairzx-nek szántam válaszul, de elfelejtettem megcímezni.
süti beállítások módosítása