1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.01.05. 01:18 HaFr

Szavazz a baloldal ellen!

A mai ún. baloldali pártok egyetlen értéke -- az ellenzéki szavazók körében kialakuló konszenzus szerint (!), mások szerint nyilván még ennyi sem -- az, hogy megakadályozhatnák Orbán hatalmon maradását. Azt, hogy erre képtelenek, egyre több ellenzéki ingerülten vagy letargiával fogadja. Nem kéne. Ha ugyanis e pártok és a tudásuk csak arra futja, hogy netán győzzenek egy választáson, akkor nem érdemlik meg a győzelmet sem.

Az ún. baloldal kiszikkadt, perspektívátlan, erkölcsileg és (természetesen) anyagilag korrupt, ellenzékként hiteltelen, érdemtelen a maradék egymillió hívének reményére is. Nem belemenve abban az örökzöldbe, hogy egyáltalán baloldali-e (ez fölöslegesen messzire vezetne), nyilvánvalóan (1) pőrén materialista, nem hallani tőle egyetlen releváns szót sem a magyar szellemre, sorskérdésekre, történeti helyzetre, versengő alternatívákra vagy specifikumokra vonatkozóan, de arra vonatkozóan sem, hogy ilyenek nincsenek, mivel véleménye sincs erről, nincs saját mitológiája, legföljebb narratívája, nyelve a gazdaság és az anyagi javak elosztásának inspirálatlan bikkfa nyelve, politikusai és szakértői a kivénhedt, lejáratott, de mindig visszakapaszkodni kész technokraták több évtizede velünk élő seregei, akiknek az értelme viszont menthetetlenül ugyanaz, mint huszonöt éve. A baloldal képtelen összetartani egy nemzetet.

(2) Az ún. baloldal gazdaságban, jogban és államban (és ezek vélt törvényszerűségeiben és intézményeiben) gondolkodik megélhetés, sorsok, sikerek, szolidaritás és közösségek helyett. Se nemzeti mitológiájuk, se emberi gondolataik. És ez még nem lenne akkora baj.

(3) De miközben gazdaságban gondolkodik, az ún. baloldal kritikátlan a gazdasági érdekekkel szemben. Szervezetekbe és intézményekbe kapaszkodik, de a piacot defenzíven kezeli, mint aki nem érti és tart tőle, az államot meg hagyja korrumpálódni. A társadalompolitikája emiatt is alacsony hatékonyságú. Törvényszerűségekre hivatkozik ott is, ahol az emberi döntések mögött az erőfölény diktál a rációval vagy a méltányossággal szemben. Okoskodik akkor is, ha semmit nem tud. Azaz se mitológia, se emberi gondolatok, se -- köztes -- intézményes profizmus. Se vezetők. Se adekvát döntések. Ez így viszont már tönkretehet egy társadalmat.

(4) Ha a saját erejéből tönkretenné a társadalmat, vajon tudja-e adott esetben magára hagyni, hadd éljen viszonylagos szabadságban? Ezt sem. Az ún. baloldal kiszolgáltatottá teszi a társadalmat, mert az újraelosztás csökkentésében nem érdekelt, viszont az autonómiára sem készít fel. Ebben osztozik a Fidesszel, és az utóbbi bűnei e téren nem feledtethetik a megelőző és ez idő szerint elképzelhető szocialista kormányok inkompetenciáját. De míg a Fidesz mégis csak nyújt valamilyen (narkotikus) élményt a társadalom relatív többségének a fentebbi pontokban, addig a baloldal minden hatásában hervasztó, kiábrándító, dühítő.

(5) A magyar társadalom csapdában van. De amíg ezt maga nem veszi észre, nem szembesül brutális erővel a saját kudarcával, és amíg nem támad igény ennek következményeként, a magyar politikai rendszer várható jobbra tolódásával párhuzamosan egy jobbközép, polgári alternatívára, addig innen mindent összevetve csak az ún. baloldal ellen tudok érvelni. Nem javaslom senkinek azt, hogy rájuk szavazzon. A baloldal karanténját fenn kell tartani, a jelenlegi szereplőit hozzá kell segíteni ahhoz, hogy a pártjaikkal együtt végre eltűnjenek -- és közben a magyar társadalomnak, ha bukni fogunk, a Fideszbe kell belebuknia. Milyen szenvedés árán, nem tudom, de nem ússzuk meg. Ez az egyetlen forgatókönyv, ami tiszta helyzetet teremthet. És az egyetlen, amely a parlamentáris demokrácia és a jogállam presztízsét a lelkekben is megalapozhatja. A bürökpoharat ki kell inni.

365 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr205734518

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szavazz a baloldal ellen! 2014.01.05. 14:00:01

A baloldal karanténját fenn kell tartani, a magyar társadalomnak, ha bukunk, a Fideszbe kell belebuknia. Milyen erővel, milyen szenvedés árán, nem tudom, de nem ússzuk meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laciii 2014.01.06. 13:47:11

Baloldal kizárva, tehát se fidesz, se mszp és társai, se lmp.
Tehát maradt a Jobbik.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 13:49:03

@explanatus:

Nem tudom, pontosan mire gondolsz, mert a magam részéről éppen feloldhatatlan akadálynak érzem, hogy MSZP megőrzött egymillió szavazót, ezzel szükségszerűen a legnagyobb baloldali párt státuszát, ellenben emellé az egymillió mellé nem képes, és nem is lesz képes egy választási győzelemhez elegendő saját, vagy szövetséges tábort szerezni.

Én azt gondolom, hogy erre nincs megoldás, csak az idő. Idővel az MSZP ellenzékben elsorvad, az emútnyóc prominensei és opportunista társutasai kikopnak, a hajdani 'párttagok' (arra gondolok, amikor ez még egy pártot jelentett) kihalnak, és akkor, talán, akad baloldalon kihívója az utódpárti monolitnak. Na, akkor (soká) bukhat meg a Fidesz, és mehet végig maga is a felmorzsolódás, felismerhetetlenségig megújulás útján.

Tippelni nem mernék, de valószínűnek tartom, hogy ez a folyamat minimum egy évtized lesz - és még igazából el sem kezdődött, ebből a szempontból a baloldal számára az elmúlt négy év is elveszetgetett idő volt.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 13:54:27

@Laciii:

"Tehát maradt a Jobbik."

Maradt bizony. 10% körül. Ami különösebb protest-izgalom nélkül nagyjából a potenciálja teteje is. Szélről nem lehet demokratikus választásokat nyerni, pláne nem egy first-past-the-post, többségi szisztémában.

Marad a Jobbik, marad amolyan testimonial party, a maga harsogva előadott, de az inherensen konformista és centrista többség számára sosem elfogadható mondókájával.

Lengyel 2014.01.06. 14:04:09

A népképviseleti demokrácia MEGBUKOTT. VÉGLEG!

Azt csak jellemes emberek tarthatják fenn. A mutyizók: Jellemtelenek.

Ki kell találni a folytatást!

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 14:25:03

@Lengyel:

"A népképviseleti demokrácia MEGBUKOTT. VÉGLEG!"

Ó, hát az olyan, mint a katolikus egyház. Minden héten VÉGLEG MEGBUKIK. Évszázadok/évezredek óta.

"Ki kell találni a folytatást!"

Valószínűleg nem kell kitalálni, kialakul az magától is. Jelen állás szerint valószínűleg valamiféle adott témákban összeálló, cloud-szerű, ad-hoc csoportosulások formájában. A közeljövő valószínűleg a számtalan, tömeges lobbicsoport némiképp entropikus rendszere. A konkrét igazgatási intézményrendszer meg majd közben adaptálódik, ahogy szokott.

Trackers 2014.01.06. 14:30:04

@Attitude Adjuster:
De éppen a korosztályok szerinti pártpreferencia mérés azt mutatja, hogy a kommunista diktatúra szépítését célzó történelemhamisító törekvések egyre kevesebb sikert érnek el.
Teszem azt a 20 éveseknél az MSZP kb 5%-on áll.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 14:36:25

@Trackers:

Nem vagyok benne biztos, hogy a pártpreferencia-mérések ebben mérvadóak.

De azért nagyon remélem, hogy igazad van.

Trackers 2014.01.06. 14:37:13

@Attitude Adjuster:
Én azt látom, hogy a Jobbik igyekszik lefejteni magáról a vállalhatatlan részeket, és kezd középre haladni.
A levált részek, pedig jobbról kezdik előzni a Jobbikot.

Persze ez hosszú folyamat, mire konszolidálódnak annyira, hogy az EU ne kényszerítsen új választásokat ránk Jobbik győzelem esetén (mint Ausztriára Haider-ék győzelménél), de az irány tisztán látszik.

És itt nem a Vadai féle dühödt és standard nácizás csökkenésére gondolok, amivel mindenkit illet, aki nem tartozik a "demokratikus ellenzék"-hez.

hexensussz 2014.01.06. 14:44:06

@luis5: Vágyik rá a fene! Csak egyszerűen jönni fog, bekövetkezik.
Annyit azért elárulhatnál, hogy hol vannak, melyek azok a "jó" mutatók?

Mert amit én tudok:
- Az államadósság eddig nőtt kb. 2000 mrd Ft-al, emellett eltünt a Manyup vagyon;
- A gazdaság le van ülve és hülve, a szakértők elemzésből vettem, hogy a sikerágazat ép.ipar mutatója az EU-s pénzek felhasználásán alapul, a lakásépítés és a kkv-k sehol;
- A foglalkoztatottak száma az állami foglalkoztatás (közmunka) következtében javult, meg a korábbi adatértelmezés módosítása miatt (pl. egynapi foglalkoztatás után az illető arra a hónapra foglalkoztatottnak minősül);
- Egyes elemzések szerint az igazán képzett és értékes szakmunkaerő zöme már eltávozott külföldre, ez a gazdaság bővülésének már akadálya lesz;
- A száunkra kulcsfontosságú országokan már második éve növekedés van, mi pedig még állunk. A következő 4 évben valamikor valószínű bekövetkezhet egy őket érintő recesszió, ami minket viszont azonnal érinteni fog.
Lehetne még folytatni!

Lássuk hát a sikerlistádat!

♔batyu♔ 2014.01.06. 14:55:00

Ballibsiknek a jobbikot tudnám javasolni. Már vezeklésképpen is.

explanatus 2014.01.06. 15:05:33

@Attitude Adjuster: „De ezzel valójában a baloldal politikusainak totális önfeladását kérjük számon, ami nonszensz.”

Ismered a fecskemamás mesét? Akkor is elmondom :) Eresz alatti pihe-puha fészekben szájtátva várják a fecskefiókák a finom falatokat. Fecskemama röpül, legyet fog, viszi fészekbe. Egyszer csak kirepül az első madárka, utána a második, míg végül marad egy, amelyik úgy gondolja ő a legokosabb, nem repül, mert csak ki kell tátani a száját és jön a kaja. Párszor mondja neki az anyja, édes gyerekem a többiek repülnek már, próbáld meg te is. De nem. Egy napon azonban a fecskemama megunva a sok noszogatást, kilöki a fészekből. Ekkor van még két méter esélye az elkényelmesedett kisfecskének, hogy megtanuljon repülni.

Az ovis gyerekek hallgatva a mesét ilyenkor felsikítanak, hogy milyen kegyetlen az ilyen anya. Persze ők még nem tudják, ez volt az utolsó nap, amikor a kisfecske ki kell repüljön a fészekből, mert ha nem, már nem lesz annyi ideje, hogy megerősödjön annyira, hogy bírja a több ezer kilométeres utat.

Szóval, ha a baloldal vezetői nem hajlandók a „nonszensz”-re akkor az általad említett hű szavazók vagy azt teszik, amit a fecsemama, és akkor van esély arra, hogy „életben maradnak” vagy marad a két méteres zuhanás aztán vége. Ez a szavazóréteg ma még pártjaik vezetőit meg tudná tanítani „repülni” azaz baloldali eszmékért dolgozni, a határnap után (elvesztett választás) már nem lesz erre mód.

Akkor marad, amit mondtál „Tippelni nem mernék, de valószínűnek tartom, hogy ez a folyamat minimum egy évtized lesz - és még igazából el sem kezdődött, ebből a szempontból a baloldal számára az elmúlt négy év is elveszetgetett idő volt.”

Sztavrosz_ (törölt) 2014.01.06. 16:00:16

Ma is vannak besúgók, és ma is figyelnek meg polgárokat. Ugyanolyan aljas dolog mint akkor volt.

_most_ 2014.01.06. 16:02:10

látva a fidesz ámokfutását, azért a baloldal egész vállalható alternatíva lett :D

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:14:26

@Attitude Adjuster:

Pont ez az hogy addig van csak biztonságban, amíg az emberek még elfogadhatónak tartják a zsebükben kotorászást. De amint a saját lakásuk, fizetésük kerül veszélybe, akkor már nem az MSZP-vel kell számolniuk, hanem a lámpavasra húzással, mint 56-ban.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:18:18

@Attitude Adjuster:

"a sok évtizedes történelemhamisítás meghozta eredményét, vannaki ilyen balfékek is, akik ilyeneket írnak le..."

... mint te. Személyes léteddel bizonyítod a szellemi sötét középkor visszatérését, az iskolarendszer totális csődjét, az egyenes utat a hajléktalanság/fradi b közép/fidesz táborba.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:20:48

@Attitude Adjuster:

Nem a baloldalon kell kihívó orbánnak, arra ott van ő maga, hanem a józan oldalon.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:23:05

@Lengyel:

Koszovói mintájú ENSZ protektorátus kéne ide. Az egész parlamentet meg hagyni hogy elvigye az árvíz.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:24:40

@Trackers:

Leginkább azért mert belenevelték a viktorista posztkommunisták, hogy ciki felvállalni a józanságot.

Ad Dio 2014.01.06. 16:27:15

@Kolb Ace 2:

"A TV székház gyújtogató fradista csőcselék az nem a kormány volt!"

Nem. Azok szimpla huligánok voltak. Viszont az azonosítójel nélküli (honnét is jött?) karhatalmistákat - abszolút szakmaiatlan és tökéletesen indokolatlan módon - bevető az bizony a kormány volt. Ugyanaz a kormány, aki ahelyett hogy utánajárt volna az egyértelmű jogsértéseknek, nem habozott kitüntetni a bűnösöket.

Mosogasd csak a szerecsent Te demokraták gyöngye Te...

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:27:57

@♔batyu♔:

A jobbikosoknak meg Szegedi Csanádot. :D

Ad Dio 2014.01.06. 16:29:26

@Kolb Ace 2:

"A lakosság kb 80-90%-a ateista, felvilágosodott ember. A maradék 10-20% meg élősködik a többség nyakán, ránkerőszakolja magát, fizetteti a népbutító propagandáját. Kb. mintha a zsidókkal fizettetnék ki a koncentrációs táborokat."

Elnézést. Elfelejtetted említeni hogy fanatikus ateista hívő vagy. Azokra jobb ráhagyni a dilijüket. Épp mint a fanatikus istenhívőkre. Az adatok/érvek az ilyeneket tökéletesen hidegen hagyják.

Szóval: persze-persze...

:-)

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:32:07

@Ad Dio:

Szimpla fideszhívő huligánok. A fidesz szervezte a háttérből az egész műbalhét. Az volt a baj hogy a rendőrség kezdetben töketlenkedett, nem oszlatta fel azonnal a huligánokat, ezért felbátorodtak, látták hogy lehet itt szórakozni a hatósággal, végre elérkezett az ő napjuk, balhézhatnak reggel-délben-este. Aztán amikor a yard észbe kapott és rendet tett, akkor meg ment az óbégatás, pedig az 1. perctől így kellett volna. Amerikában ilyenért a tömegbe is lőttek volna, a túlélők meg mentek volna Guantanamora, nálunk meg játszották a mimóza áldozatot, és a rendőr a hülye mert mert rendet tenni.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:34:55

@Ad Dio:

Értelmes ember nem is lehet hívő. Mert akkor fel kéne tennie magának a kérdést hogy most akkor melyik istenben is higgyen, és rájönne hogy az övé semmivel nem komolyabb mint a másiké. Ha meg erre rájön, akkor arra is hogy az egész istenesdi egy nagy néphülyítő, orbánista mese.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:35:56

@Sztavrosz_:

És munkásőrök is vannak, pl. a fidesz fradista gyilkosai, egyetemisták vegzálásához.

Ad Dio 2014.01.06. 16:37:40

@Lengyel:

Ha érint Téged a munkanélküliség, akkor sajnálom.

A közmunkaprogram hatékonysága erősen megkérdőjelezhető, de ugyanezek az emberek fele ennyiért segélyen meresztenék a seggüket otthon. Segély helyett munka mindig jobb. Ez speciel a mostani kormány egyik legnormálisabb húzása. Ugyanezt a célt szolgálják a nagy középítkezések is. Hogy miért pont stadiont? Mi mást?

Btw életemben 3-4 hónapig voltam munkanélküli. Élete legborzalmasabb időszaka volt. Egy hétig bírtam, aztán elkezdtem járni a környéket. Bekopogtattam minden udvarba, hogy van-e valami munka. Festettem kerítést, ástam kertet, hordtam fát, nyírtam füvet, lomoltam ki pincét, forgattam át tetőcserepeket. Néha nem is pénzért, csak hogy valami hasznosat csináljak, mert a tétlenség megöl. Aztán újraindult szerencsére a vállalkozásom és azóta nem fordult elő ilyen.

De aki munkanélküliségre panaszkodik, annak azért tudnék tanácsokat adni...

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen.

Sütemény1975 2014.01.06. 16:44:05

@toportyánzsóti:
"Normális becsületes ember nem szavaz tolvaj hazug csalókra "

ezért nem szavazunk a baloldalra :)

Ad Dio 2014.01.06. 16:44:26

@Kolb Ace 2:

"Szimpla fideszhívő huligánok. A fidesz szervezte a háttérből az egész műbalhét."

Tudod ezt bizonyítani is, vagy csak úgy mondod??? Teeeee, jogállam dísze Teeee...

"Amerikában ilyenért a tömegbe is lőttek volna, a túlélők meg mentek volna Guantanamora, nálunk meg játszották a mimóza áldozatot, és a rendőr a hülye mert mert rendet tenni."

Veled ellentétben jártam ott. A rendőrök kemények, de SOHA SEMMI körülmények közt nem lépig át az alkotmányos és törvényi kereteiket, mert akkor olyat kapnak instant, hogy fal adja a másikat. OTT nem fordúlhat elő azonosítószám nélküli fegyveres rendfenntartó, mert a társaik lövik ki késlekedés nélkül. Tetszik érteni?

De csak mosogasd a szerecsent. Szórakoztató.

Ad Dio 2014.01.06. 16:45:12

@Kolb Ace 2:

"Értelmes ember nem is lehet hívő. Mert akkor fel kéne tennie magának a kérdést hogy most akkor melyik istenben is higgyen, és rájönne hogy az övé semmivel nem komolyabb mint a másiké. Ha meg erre rájön, akkor arra is hogy az egész istenesdi egy nagy néphülyítő, orbánista mese."

Persze-persze... :-)

ö...mikó? 2014.01.06. 16:45:50

@Ad Dio: Ezt kitaláltátok magatoknak a többi nagy varázslóval, hogy az ateizmus is hit. Nem, nem az. Ahogy Dr. House mondta: nekem ezzel az egész hit dologgal van problémám.
Nem hinni kell, gondolkodni. Próbáld meg, fuss neki még egyszer az alapoktól, s hamar eljuthatsz oda, hogy a nagy varázsló nem létezik.

Sütemény1975 2014.01.06. 16:46:44

a magyar szavazó nagyon rövidtávú memóriával rendelkezik. a sok agymosott libsi rohan majd szavazni, mert az a jelszó: Le kell váltani orbánt! Hogy mi lesz utána? Kiket hoznak vissza kormányba? Addig már nem jut el a gógyi...
Aki a baloldalra szavaz, az nyilván nem élt ebben az országban 2002 és 2010 között.
A fidesz sem tökéletes, de még mindig ezerszer jobb alternatíva mint a komcsi bagázs!

Sütemény1975 2014.01.06. 16:48:52

@ö...mikó?: akkor te csak gondolkodjál! korábban is elkezdhetted volna és akkor nem hánysz ide baromságokat.

ö...mikó? 2014.01.06. 16:51:31

@Sütemény1975: Rád is rád férne, te bárány, te. :)

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:52:56

@Ad Dio:

"A közmunkaprogram hatékonysága erősen megkérdőjelezhető, de ugyanezek az emberek fele ennyiért segélyen meresztenék a seggüket otthon."

Vagy teljes fizetésért ott ahol most közmunkászsebpénzt kapnak. Az önkormányztaok szinte mindegyike kirúgta az embereit és visszafoglalkoztatta közmunkásként. ez aztán a fejlődés! Kár hogy te nem voltál köztük, most nem lájkolnád ennyire C. Viktort.

"Hogy miért pont stadiont? Mi mást?"

Mást el se tudsz képzelni? Focihuligán-e vagy? Iskolafelújítást? Kórházfelújítást? Útfelújítást? Igen ott is, ahol volt, csak a 2 új szakasz közt kimaradt egy rész, mert elfogyott a lóvé, vajon kinek a zsebébe mehetett, lásd: gyorsforgalmi út, Üllői út...

Kolb Ace 2 2014.01.06. 16:57:28

@Ad Dio:

"Veled ellentétben jártam ott. A rendőrök kemények, de SOHA SEMMI körülmények közt nem lépig át az alkotmányos és törvényi kereteiket"

Persze hogy nem, mert ott eleve szabályosnak számít az amiért itthon te hőbörögsz. És ott nincs kivételezés, hogy híres ember vagy, mondjuk Császár Elődke, és akkor már drogosan ölhetsz is rendőrt, nem. Ott a Vészhelyzet néger dokiját is lelőtték, mert szilveszterkor vizipisztollyal nyitott ajtót a ráküldött rendőröknek. És nem évekig vizsgálták hogy jogos-e. Jogos és kész. aki hülye haljon meg, tartja a magyar mondás is, de az USA-ban ezt nemcsak mondják, hanem alkalmazzák is. És nem kell levennie az azonosítószámát hogy utána évekkel eg másik rezsim ne tudja megtorolni, hanem büszkén, jelvénnyel a mellén lő lyukat a hasadba a shotgunjával. Mert az a törvény.

Ad Dio 2014.01.06. 17:00:01

@Kolb Ace 2:

"Vagy teljes fizetésért ott ahol most közmunkászsebpénzt kapnak. Az önkormányztaok szinte mindegyike kirúgta az embereit és visszafoglalkoztatta közmunkásként. ez aztán a fejlődés! Kár hogy te nem voltál köztük, most nem lájkolnád ennyire C. Viktort."

Egyik fülemmel az hallom, hogy a munkanélküliség nem csökken, csak a közmunkások javítják az arányt.

A másik fülemmel meg azt, hogy a közmunkások valójában kirúgott közalkalmazottak helyett dolgoznak.

Tessék már engem ideológiailag továbbképezni: most akkor mit kell gondolni? Egyszerre mindkettő nem jön ki matematikailag. Vagy a matek helyett van valami alternatív eljárás az ilyen jellegű politikai helyzetek korrekt elemzésére?

"Hogy miért pont stadiont? Mi mást?"

Ez szarkazmus akart lenni, csak elmaradt a :-/

ö...mikó? 2014.01.06. 17:00:13

Sok vallássérült egy olyan közvetítő eszközön (internet) kommunikál, illetve bizonygatja a nagy varázsló létezését, amelynek létéhez több olyan fizikai törvény megvalósulása kell, ami ki is zárja (vagy legalábbis értelmetlenné teszi) a nagy vari meg a zombijézus létezését.... De azért csináljatok csak hülyét magatokból... :D

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:00:19

@Sütemény1975:

Ja, lopásra, pökhendiségre biztos jobb a fidesz. De nekünk nem ez a célunk. Eddig nem mentem el soha szavazni, mert pont leszartam, de a Fidesz elérte hogy biztos ott legyek.

Trackers 2014.01.06. 17:01:02

@Kolb Ace 2:
Teszem hozzá Császár Elődkének éppenhogy az MSZMP KB-s anyukája intézte el a tutit pl.

Ha már kommunista diktatúrára emlékezünk így együtt.
Te aki elképzeled, és én aki éltem benne.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 17:01:42

@Trackers:

Nem gondolonám, hogy egy ilyen project sikeres lehet, a Jobbik lényege a 'radikalizmus', ami egyfelől olcsó szavazat, másfelől egy kemény karantén. Ráadásul néhány kárpátia-pólóban, meg turul-ezoterista könyvkiadásban utazó kisvállalkozón kívül nem áll mögöttük senki, márpedig a történelem arra tanít, hogy szélsőség tömeges támogatottsággal nem, csak komoly anyagi hátországgal tud hatalomra kerülni.

Ad Dio 2014.01.06. 17:02:26

@Kolb Ace 2:

"Persze hogy nem, mert ott eleve szabályosnak számít az amiért itthon te hőbörögsz."

Nem tudom mit szívsz, de ez nem így van. Ami ott törvény, azt tartania kell a rendőrnek. Itthon 2006-ban felmentést kaptak a kormánytól. Ott ilyen nincs.

Mosogasd még a szerecsent, hajrá...

Ad Dio 2014.01.06. 17:03:32

@Trackers:

"Teszem hozzá Császár Elődkének éppenhogy az MSZMP KB-s anyukája intézte el a tutit pl."

Pontosan. És Stohl Buci "úr" dolgait is hozzátehetnénk...

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:03:57

@Ad Dio:

Az egyik füleddel az orbánista mesét hallod (csökkent a munkablablabla...), a másikkal meg a valóságot (1 munkás >> 1 közmunkás).

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 17:03:58

@explanatus:

"Ez a szavazóréteg ma még pártjaik vezetőit meg tudná tanítani „repülni” azaz baloldali eszmékért dolgozni, a határnap után (elvesztett választás) már nem lesz erre mód. "

Nem nagyon látom, hogy erre a baloldal politikusai indíttatást mutatnának (személyesen érthető), úgyhogy marad a zuhanás, aztán onnan a repülési kísérlet. És ez szerintem legalább egy évtized lesz.

Valahogy úgy képzelem, hogy előbb szakad a jobboldal darabokra, mintsem a baloldal feltámadna.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:06:35

@Trackers:

És Simicskaya Ibrahim elvtársnak ki intézte el? Biztos nem az MSZP. Egy vicc hogy ebből a bűnözőből APEH vezér lehetett. Mint Pintér "Tasnádival gengszterkedek a józsefvárosi piacért" Sztív belügyminiszter.

Ad Dio 2014.01.06. 17:06:43

@Kolb Ace 2:

Fuss neki még egyszer ;-)...

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:07:55

@Trackers:

Tényleg éltél a kommunista diktatúrában? És hol? Mert itt Magyarországon csak szocialista diktatúra volt / van. És hány évet is éltél ott Álomvilágban?

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:09:46

@Ad Dio:

Nem tudom mit nem tudsz ezen felfogni. Amiért itt a rendőröket vegzálták 2006-ban, azért az amcsi rendőrt kitűntetik. Szabályosan. Ott próbálj meg a Capitolium előtt autókat gyújtogatni, meg a rendőrök megverésére felszólítani! Már céloz is be a mesterlövész a tetőtől.

ö...mikó? 2014.01.06. 17:10:41

@Kolb Ace 2: Vallássérülttel vitatkozni? Nincs sok értelme.... Persze szép dolog tőled, hogy ember számba veszed szegény kognitív képességeiben visszamaradott élőlényeket, de azért komolyan venni nem kell őket. Hogy is lehetne? Gondold el, ha azt a mesét beveszi, amit a pedofil papok suttognak a fülébe, akkor a fidesz hazugságai ehhez képest egy gyakorló hívő gyomrát nem kezdik ki.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 17:11:08

@Ad Dio:

"Azokra jobb ráhagyni a dilijüket."

Hát nem ezt mondom? A cigányozó, egyben valami virtuális Kádár-nosztalgiába merülő ostobákra kár szót vesztegetni. Egyszerűen le kell írni őket, mint amolyan társadalmi veszteséget. Kegyetlenül hangzik, de racionális, egyszerűen vannak olyan szegmensei a társadalomnak, amikkel semmilyen rendszerben nem tudsz mit kezdeni, legfeljebb eltartod őket, és tűröd a hülyeségeiket.

Ennek a társadalomnak kevesebb, mint a fele, amivel lehet még kezdeni valamit. Lehet, hogy csak a harmada.

Ezzel minél hamarabb szembenézünk, annál jobb az esély, hogy legalább azzal sikerülhet.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:11:44

@ö...mikó?:

:)

Lehet hogy igényli a pedopapok anális suttogását. :)

egyetmondok 2014.01.06. 17:13:31

@clozapine56:
Sötétebb,kirekesztőbb,sunyibb szöveget politikus 90 után tán nem is mondott ebben az országban,mint ő akkor.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:14:14

@Attitude Adjuster:

A fideszszopókra is kár szót vesztegetni, mégis megtettük.

"Egyszerűen le kell írni őket, mint amolyan társadalmi veszteséget."

Ja, 2006-ban pont ilyen veszteségként írtak le titeket, most meg itt ajvékolsz, mikor szerinted is rendben volt ez.

"Ennek a társadalomnak kevesebb, mint a fele, amivel lehet még kezdeni valamit. Lehet, hogy csak a harmada."

A többi vagy Londonban van, vagy fideszzombi.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:16:03

@Ad Dio:

Ismersz más magyar szavakat is? :)

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.06. 17:18:12

@ö...mikó?:

" Ezt kitaláltátok magatoknak a többi nagy varázslóval, hogy az ateizmus is hit. Nem, nem az."

Dehogynem. Ugyanis nem létezik semmiféle racionálisnak tekinthető gondolatrendszer, aminek lenne _ellenbizonyítéka_ Isten (világszellem, pepita zsiráf, világkód) létezésére.

Nem hit az agnoszticizmus.

Az ateizmus viszont az.

És bár a teizmus/ateizmus kérdését csak marginálisan érinti, éppenséggel a materialista világkép de facto megdőlt. A kortárs fizika nagyjából ott tart, hogy nem létezik olyan, hogy anyag.

ö...mikó? 2014.01.06. 17:20:53

@Kolb Ace 2: Mondjuk ez már trollkodás tőlem is, de tényleg nem értem, hogy azok az emberek hogy vehetik komolyan magukat, hogy tudnak magukra, mint értelmes lényre gondolni, akik bevesznek egy kétezer éves mesét, és olyan alapvető fontosságú kérdésekben, mint a világ vagy az élet eredete elfogadnak egy röhejes és kínos hazugság halmazt, amiről egy 6 éves gyerek logikai képességeivel meg lehet állapítani, hogy hazugság.
Amúgy a vallásoknak fontos értékteremtő szerepe VOLT. Ma már több gondot okoznak, hisz egyszerű hatalompolitikai eszközök, amivel a birkákat irányítani lehet, és a vallásilag ingerelt tömegnél nincs veszélyesebb és gonoszabb. A legviccesebb, hogy mindenki látott már magából kikelve gyűlölködő vagy ordítozó keresztényt, pedig az a szeretet vallása, elvileg, milyen a többi. Lassan be kellene tiltani az emberek butítását.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:23:12

@Attitude Adjuster:

Ezt Gyurcsok mestertől tanultad?

ö...mikó? 2014.01.06. 17:23:39

@Attitude Adjuster: Kicsit olvasgass többet kvantum mechanika tárgykörben, ne ragadj le a Discovery/Spektrum/natgeo művelődésnél, talán hamar rájössz, hogy nincs nagy varázsló, vagy legalábbis semmiképp olyan formában, ahogy hiszik a birkák, s semmiképp nem foglalkozik veled...

ö...mikó? 2014.01.06. 17:25:09

@Attitude Adjuster: Ne használd az internetet, hiszen léte maga az istenkáromlás. Hogy nézel így tükörbe?

Lengyel 2014.01.06. 17:25:33

@Ad Dio:

Ne sajnáld! Azt sajnáld, hogy az 52 %-os ideiglenes többség (fülkeforradalom) által megválasztott párt 2/3-osra tudta változtatni a súlyát, majd vértelen tömeggyilkosságot folytat a polgárok aljanépségén ("Aki nem vitte semmire, az annyit is ér."), miközben a vagyonát szinte végtelen mértékre emelheti anélkül, hogy azonnal elzavarnák őket, teljes vagyonelkobzás mellett.

Az NEM DEMOKRÁCIA, hogy 4 évente manipulált módon választhatunk, elnyomó, kizsákmányoló, élősködő szociálisan totálisan érzéketlen maffiózókat, akik pl. a gyerekeink (3000 mill.) nyugdíjalapját azután is elpocsékolhatják, hogy a mienkkel ezt már kétszer megtették a szocik.
Ez a rendszer nem demokratikus!

Egyetértünk?

A demokratikus rendszer az lenne, hogy a kormány nagy baj esetén garanciát vállal és teljesít a vagyonával és az életével arra, hogy hogy ha ideiglenesen kölcsönveszi a magyar polgárok öngondoskodása folytán az állami, és magánpénztárakba befizetett nyugdíj alapokat, záros határidőn belül, visszafizeti.

Egyetértünk?

Lengyel 2014.01.06. 17:25:44

@Ad Dio:

Ne sajnáld! Azt sajnáld, hogy az 52 %-os ideiglenes többség (fülkeforradalom) által megválasztott párt 2/3-osra tudta változtatni a súlyát, majd vértelen tömeggyilkosságot folytat a polgárok aljanépségén ("Aki nem vitte semmire, az annyit is ér."), miközben a vagyonát szinte végtelen mértékre emelheti anélkül, hogy azonnal elzavarnák őket, teljes vagyonelkobzás mellett.

Az NEM DEMOKRÁCIA, hogy 4 évente manipulált módon választhatunk, elnyomó, kizsákmányoló, élősködő szociálisan totálisan érzéketlen maffiózókat, akik pl. a gyerekeink (3000 mill.) nyugdíjalapját azután is elpocsékolhatják, hogy a mienkkel ezt már kétszer megtették a szocik.
Ez a rendszer nem demokratikus!

Egyetértünk?

A demokratikus rendszer az lenne, hogy a kormány nagy baj esetén garanciát vállal és teljesít a vagyonával és az életével arra, hogy hogy ha ideiglenesen kölcsönveszi a magyar polgárok öngondoskodása folytán az állami, és magánpénztárakba befizetett nyugdíj alapokat, záros határidőn belül, visszafizeti.

Egyetértünk?

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:27:41

@ö...mikó?:

Volt. Ez a lényeg. Anno a sok primkónak nem lehetett elmagyarázni mi az a szingularitás, vagy elektron, csak azt hogy valami isten aszonta oszt jónapot. De ma már értelmesebbek az emberek, fel tudják fogni. Mint itt a hsz-ek közt is látjuk, már aki. :)

Franciaországban a kresztet is leszedetik az iskola faláról, nemcsak a fejkendőt tiltják be. Mert az Európa, ez meg a Balkán. sose leszünk Európa része, mégha valami Unióba véletlenül bele is pottyantunk (ma már ezt is bánják hogy beengedtek minket, hála a Kim Dzsong Viktor fajtájának).

feketeesfeher 2014.01.06. 17:27:58

@poszt
"egy jobbközép, polgári alternatíva"

A magyar társadalomban ennek a politikának nincs szavazóbázisa.
Egyszerűen a mérsékelt középjobb réteg a magyar társadalomból szimplán hiányzik.

A poszt is pusztán csak azt a megoldást sugallja, hogy "kedves balközép szavazók, soroljatok át a bázis nélküli egyébként sem létező jobbközép párt alá. Csókoltat titeket a pártelnök".

_most_ 2014.01.06. 17:30:55

@Sütemény1975: szerintem leginkább az agyhalott fidesz szavazók démonízaljak túl az elmúlt nyolc évet, a fidesz propaganda rendesen átmosta az agyukat, a fidesz rezsim négy événél messze élhetőbb volt az ország 2002-2010 között.

Kolb Ace 2 2014.01.06. 17:33:55

@_most_:

ez így van. Mint ahogy az is figyelmeztető jel lehetett volna hogy az előző Orsós rezsim már egyszer eltapsolta a Bokros csomaggal helyreállított államkasszát, miért ne tennék meg újra? És ezeknek ez kellett. Kár hogy nem lehet olyat választani hogy ennek a levét is csak ők igyák meg.

Lengyel 2014.01.06. 18:00:41

Ezt találtam:

'Elég szomorú dolog, hogy az Orbán kormány, Lázár Jánossal az élen létrehozott egy ilyen kb. 1000 trafikból álló Nemzeti Dohányboltot. Itt minden a pénzről szól! Arról, hogy a saját csókosaikat, pereputtyukat, rokonaikat egy jól fizető álláshoz juttassák. Bunkó és kapzsi módon és rendkívül gyorsan megszervezték, csupán azért, hogy a "régi" trafikosokat kiszorítsák. Nem a magyar népet kell megvédeni Orbán és Lázár Uraim az EU-tól, hanem a magyar népet kell megvédeni a FIDESZ-KDNP kapzsiságától és pénzéhségétől. Az ilyen paraszt-származású vezetők a legkártékonyabbak a társadalomra. Csányi Sándor is megjegyezte, hogy"a magyar politikai közélet kimondottan versenyhátránya az országnak!". Az elsötétített üvegű trafikok jelképei lehetnek a FIDESZ sötétségének és elvakultságának. Nemzeti szintre kellet emelni a mindennapos trafikrablást. Mennyi norma? Napi 1,vagy 3? Az összes bolti szarka helyszínt változtatott, mivel itt különösebb kockázat nélkül napi több százezer Forintot lehet rabolni,illetve munka nélkül keresni. Csak átvették a tolvajok és rablók az Önök stratégiáját! Eddig még haláleset nem történt a rablások során,de ha így megy tovább, akkor előbb-utóbb annak is eljön az ideje. Hajrá FIDESZ! Hajrá Magyarország! Mehettek a bunkó "Békemenetbe" a FIDESZ seggét nyalni. Akit eddig még nem érintett a FIDESZ kártékonysága anyagilag, azt majd fogja ebben az évben! A saját bőrén is tapasztalhatja és utána - a kommunista múltja ellenére- járhat templomba, hogy meggyónja eddigi bűneit, vagy mehet egy kört a "Békemenettel."Aki a rezsicsökkentésre adja a szavazatát és továbbra is támogatja Orbánék semmitmondó nemzeti konzultációs szennylapjait, akkor az a nyugdíjpénztár elrablására, a trafikok elvételére, a takarékszövetkezetek lenyúlására szavaz!'

Lengyel 2014.01.06. 18:00:47

Ezt találtam:

'Elég szomorú dolog, hogy az Orbán kormány, Lázár Jánossal az élen létrehozott egy ilyen kb. 1000 trafikból álló Nemzeti Dohányboltot. Itt minden a pénzről szól! Arról, hogy a saját csókosaikat, pereputtyukat, rokonaikat egy jól fizető álláshoz juttassák. Bunkó és kapzsi módon és rendkívül gyorsan megszervezték, csupán azért, hogy a "régi" trafikosokat kiszorítsák. Nem a magyar népet kell megvédeni Orbán és Lázár Uraim az EU-tól, hanem a magyar népet kell megvédeni a FIDESZ-KDNP kapzsiságától és pénzéhségétől. Az ilyen paraszt-származású vezetők a legkártékonyabbak a társadalomra. Csányi Sándor is megjegyezte, hogy"a magyar politikai közélet kimondottan versenyhátránya az országnak!". Az elsötétített üvegű trafikok jelképei lehetnek a FIDESZ sötétségének és elvakultságának. Nemzeti szintre kellet emelni a mindennapos trafikrablást. Mennyi norma? Napi 1,vagy 3? Az összes bolti szarka helyszínt változtatott, mivel itt különösebb kockázat nélkül napi több százezer Forintot lehet rabolni,illetve munka nélkül keresni. Csak átvették a tolvajok és rablók az Önök stratégiáját! Eddig még haláleset nem történt a rablások során,de ha így megy tovább, akkor előbb-utóbb annak is eljön az ideje. Hajrá FIDESZ! Hajrá Magyarország! Mehettek a bunkó "Békemenetbe" a FIDESZ seggét nyalni. Akit eddig még nem érintett a FIDESZ kártékonysága anyagilag, azt majd fogja ebben az évben! A saját bőrén is tapasztalhatja és utána - a kommunista múltja ellenére- járhat templomba, hogy meggyónja eddigi bűneit, vagy mehet egy kört a "Békemenettel."Aki a rezsicsökkentésre adja a szavazatát és továbbra is támogatja Orbánék semmitmondó nemzeti konzultációs szennylapjait, akkor az a nyugdíjpénztár elrablására, a trafikok elvételére, a takarékszövetkezetek lenyúlására szavaz!'

Ad Dio 2014.01.06. 19:31:09

@Attitude Adjuster:

"Nem hit az agnoszticizmus.

Az ateizmus viszont az."

Az agnoszticizmus is az :-). Ugyanis azt HISZI, hogy nem szerezhető a kérdésről releváns tapasztalat. Ez még abban az esetben is hit, ha igaz az a kijelentés, hogy "eddig még nem jutottunk ilyen ismeret birtokába".

Az egyetlen önellentmondás nélküli isten nélküli világkép az gyakorlati istentelen élet. Terminus technicus "riskatehén" állapot: eszek, iszok, süttetem a hasam a nappal, böfögök jóízűeket, fajfenntartok alkalomadtán, evriszing is ólrájt. DE (!) EGYETLEN PILLANATRA sem gondolok bele semmi elvontabb dologba mint ami a közvetlen igényeim kielégítéséhez szükséges. Nem ateista vagyok, hanem "istentelen" állat. Ez egy becsületes, önellentmondások nélküli életforma. Mentes mindenféle igazolhatatlan hittől.

A nagy kérdés valójában az, hogy valóban csupán ennyi-e az élet? A reflexív gondolkozás vajon csupán egy evolúciós zsákutca? Vajon a kognitivitás olyan felesleges szerv mint a féregnyúlvány, vagy a farokcsont vagy a fülcimpa?

Nem kérek választ, erről szól az emberiség kultúrtörténete :-D és a válasz lehet 42.

Mindenesetre ha valaki nem elégszik meg a riskatehén állapottal, akkor bizony szükségszerűen hitek közé keveredik, ő maga is hinni fog valamiben, amit nem tud igazolni. Evvan.

Ad Dio 2014.01.06. 19:35:57

@Ad Dio:

"Ugyanis azt HISZI, hogy nem szerezhető a kérdésről releváns tapasztalat"

Helyesen

Ugyanis azt HISZI, hogy nem szerezhető a kérdésről releváns ismeret

toportyánzsóti 2014.01.06. 20:25:27

@Sütemény1975: Rendes ember vagy,nem szavazol a falujában stadiont és kisvasutat építő ovi fattyúra.Hűtlen kezelés is a lopás egyik változata.

kuszkusz1 2014.01.06. 20:47:53

@Hohó60:

Sajnos már nem vagyok annyira fiatal amennyire szeretnék.

A rendszerváltást meg az az előtti időket átéltem, sőt akkor még a politikára is odafigyeltem, néztem a parlamentet is.

Abban igazat adok, hogy a privatizációnál sok disznóság történt. És hogy az elvtársak jókor voltak jó helyen.

Egyebekben összesküvés-tanból meg mitoszokból roppant gyenge vagyok.

Tehát nem tudom elképzelni, hogy Antall ne szólalhatott volna meg a tévében - Hankiss Elemér a testével torlaszolta volna el a bejáratot?
A taxispuccsot nem szervezték, spontán akció volt, az eszdéeszesek csak ráröpültek. Antallék dilettantizmusa, a Németh-kormány után roppant lehangoló volt.
A Németh-kormány idején, a régi bolsevik(?) tagsággal a parlamentnek igazi tekintélye volt amelyet Antallék fertelmes koalíciója tett tönkre.

A táskában kihordott dollárokról nem tudom, hogy a legendákhoz sorolandó-e, vagy tényleg megtörtént-e.

Bezzeg egy hős rendszerváltó az nem vitt volna, ha Brezsnyev igényt tartott rá, mi? Tele vagyunk hősökkel így utólag.
Akik egyenesen barackot nyomtak volna Brezsnyev elvtárs fejére és "Netene, Brezsnyev Elvtárs!" felkiáltással elkergették volna az országból a szovjet csapatokat.

quendelapo 2014.01.06. 21:24:15

@explanatus:
Megbeszéltük?
Nem tartom magam lelkes baloldalinak - mit is kell ezen érteni? - de tényleg kiváncsivá tettél: mi az aminek ma a baloldal a gátja, az Orbán meg nem?

explanatus 2014.01.06. 22:05:42

@quendelapo: Jó, pontatlan voltam, esetleg elnagyolt. A PKP-ról (jobban mondva, új szereplők megjelenéséről) beszéltünk. Mivel jó megfigyelő vagy pontosan kell most fogalmaznom (persze jó lenne máskor is).

Mivel a fidesz van hatalmon ezért az ellenzék feladata, hogy alternatívát nyújtson a választóknak. Azt akartam mondani, a jelenlegi baloldali ellenzék most nem alternatíva.

Mai friss hír, hogy a baloldali pártok mégis kibővítik a kört.- Holnap meg lehet az lesz a friss hír, hogy mégse bővítik a kört. Az nem alternatíva, hogy valahogy majd csak lesz, ha rajtunk kívül nem szól bele a dologba senki, majd mi elintézzük egymás között. Esetleg most egymás ellen vetik be a „trükkök százait” :)

Alternatívát, kimozdulást ebből a helyzetből csak egy vadiúj párt (PKP) vadiúj látásmóddal lenne képes nyújtani, de a baloldali ellenzék már csak a médiafelület lefoglalása miatt is gátja ennek (sok egyéb más mellett). Szóval, a fidesz nem lehet a gátja, mert most ő a várúr. A baloldali ellenzék önmagával van/volt elfoglalva, és ezzel lehetőséget és teret ad/adott a fidesznek, hogy megerősítse a várfalat.

Úgy tűnik sikerült a baloldali ellenzék segédletével bevehetetlen erődöt építenie a fidesznek. Most biztosan azt kérded, miben volt a segítség. Hát többek között abban is, hogy a baloldali ellenzék olyan médianyilvánosságot von(t) magára, hogy emellett nincs helye más „hírnek”

Ha még így sem érthető, akkor nem tudom elmondani, amit akarok. (sorry)

quendelapo 2014.01.06. 23:03:14

@explanatus:
Értem. Nekem úgy rémlik, hogy 2012 októberében Bajnai - ő baloldali? vagy liberális? a családi háttere, a haverjai vagy a gazdaságpolitikája alapján kell besorolni? - kiállt a pesti linberális értelmiség, a füvesek, a hipszterek és a yuppiek elé és valami olyasmit mondott, hogy össze kéne fogni az antiparlementáris Nyugat- és piacellenes Orbán ellen, azoknak, akik nyugatos Magyarországot akarnak. Mintha valami olyasmit is mondott volna, hogy: gyerek jobboldali barátaim, vagy szólaljatok meg má végre! De azok nem jöttek és nem szólaltak meg, csak égtek, olyan szépen, olyan sárgán, hogy a mentősök sírtrak látván....
Aztán Bajnai is elkeseredett, és elbattyogott először a maszpos nyugdíjasklubbokba, aztán a pártközpontba és összeszövetkezet azzal, akit leváltani szeretett volna.
és akkor felharsant a halottnak hitt mérsékelt jobboldaliak szoprán kórusa: deugye megmondtam, deugye megmondtam .....

kuszkusz1 2014.01.07. 09:01:29

Az Oroszlánszívű Gordon!

hvg.hu/itthon/20140107_Bajnai_kesz_vagyok_aldozatot_hozni_es_hat

Mindig olyan politikusra vágytam aki a színrelépése első pillanatától kedve hősiesen hátrál.

Már a legelső estve látogatást tett a jobboldal hátsó fertályában (külhoni szavazók eldöntehtik akár, hogy mely politikai erő legye a mi nyakunkon), ezután lendületesen hátat fordított a saját szimpatizánsanak - az Együtt közösségi oldalán gyülekező szimpatizánsaihoz egyetlen szót sem szólt, egyetlen üdvözlő mondatra sem méltatva őket - viszont a vonakodó elempések keblére vetette magát ottan óhajtván pihegni.

A cizellált modorú, szimpatikus
elempések a Bajnaival kapcsolatos esetleges összefogás elengedhetetlen kellékének tartották a gumikesztyűt és a hányóvödröt.

Oroszlánszívű Bajnai nem sértődött meg, nem szakajtotta meg a tárgyalásokat, ellenkezőleg hanem továbbra is hevesen burukkolt a nemes pártnak.

Később nagynehezen ellátogatott a szimpatizánsaihoz (vö. hülye, barom, idióta lakosság), amely alkalomból Oroszlánszívű Gordon elbújt néhány lézengő jobbikos elől a hátsó bejáraton slisszolva bé az esemény színhelyére.

"Összefogni, összefogni, összefogni!" - skandálta lelkesen, majd rátért arra, hogy őtet a csúnya Viktor akadályozza, ami nem szép.

A (hülye, barom, idióta) lakosság figyelmét felhívta arra, hogy a Simicska lopik.

Majd leestem a székről a döbbenettől!
Mit nem monc, Gordon, mit nem monc!

Soha az életben nem gyöttem volna rá ha nem mondod....! Eleddig abban a biztos tudatban voltam, hogy Simicska Lajos karthauzi szerzetes a legszigorúbb, szegénységi fogadalmat tett rend tagja.

Köszönet érte Gordon, hogy felnyitottad a szememet!

Az meg pláne lenyűgözött, hogy rám hivatkozva, az én sürgető óhajomra összefeküdtél a Mesterházyval.

A legtitkosabb gondolatomat találtad ki!

Tudod, eleve azért szimpatizáltam veled, mert a Mesterháyra vágytam, őt akartam, ő vala nekem a fény az éjszakában.

Hidd el, kedves Gordon, nagyon jólesik nekem, hogy áldozatot hozol értem és lendületesen hátrálsz és feláldozod magad az én kívánságaim oltárán. Asszem' nemsokára értesülni fogok róla, hogy a Gyurcsányt is felettébb óhajtom.

Óh, én hősöm, óh én Oroszlánszívű Gordonom!

Hohó60 2014.01.07. 12:40:20

@kuszkusz1:

Amiket írtam, tények.
Hankiss valóban megakadályozta, hogy a stúdióban tartózkodó Antall képernyőre kerüljön.
Horn és társai ellenvalóban indult devizabűncslekmény miatt eljárás, de az rövid időn belül szabálysértéssé enyhült.
Ha jól rémlik, guruló dollárok néven emlegették ezt a botrányt. Néhány millió dollárt biztosan kihordtak így az országból, és az ma már néhány tízmillió dollárral ér fel... Ezt, és ennek kamatait, mi fiettük, fizetjük máig is. És ezek szellemi és fizikai jogutódai, a valaha volt Kádár Apró Dögei élcsapat mai megfelelője, a Gyurcsány Apró Vadai társulat ma elvárnák, hogy rájuk szavazzunk!

Hornnak és tettestársainak nyilván a karrirjébe került volna, ha ezt a hazánk kárára végzett tevékenységet visszutasítja. Ha megteszi, jóvátett volna valamennyit pufajkás bűneiből, de nem tette meg, nem lett kicsit sem hős. Meg nagyon sem, mint Nagy Imre, aki egyetlenként vallotta magát "nem bűnös"-nek a perében, tudatosan vállalva ezzel sorsát, a haza érdekét a sajátja elé helyezve. (Mindenki más rajta kívül, Gönczöstül,Maléterestül megtévesztettnek, félrevezetettnek vallotta magát. Hogy Göncz köztársasági elnökké válhatott ezek után, az szintén csak Magyarországon történhetett meg. Aztán szörnyűsges országlásával ismételten elkövette ugyanazt újra...)

Lengyel 2014.01.07. 13:33:27

Kellene egy összehasonlító áttekintést készíteni!

A fejlécben pártonként az alábbi rubrikákat javaslom:

ADOTT, ELVETT, VISSZAADOTT, VISSZAVETT, SAJÁT ZSEBBE TÖMKÖDÖTT, A SLEPPNEK JUTTATOTT (MUTYIZOTT), HŰTLEN KEZELT, ELSIKKASZTOTT, MUNKAHELYET TEREMTETT, MUNKAHELYET FELSZÁMOLT, HÁNY EMBER HALT MEG INTÉZKEDÉSEI KÖVETKEZTÉBEN, KIREKESZTETT, MONDOTT-E IGAZAT IS. A sor természetesen bővíthető.

kuszkusz1 2014.01.07. 16:22:35

@Hohó60:

Így, hogy guruló dollárok, már emlékszem az ügyre.

Hm. Felsorolnád - konkrétan - Horn bűneit a pufajkában?

Igen kritikus vagy a régi rendszer embereivel szemben, fölteszem, hogy ez a szigorú kritika új pártok esetében is működik.

Elmondanád a véleményedet a Viktorról, a Simicskáról, Mészáros Lőrinc alcsúti polgármesterről, Nyergesről, Habonyárpiról?

Csupa fül vagyok, illetve csupa szem!

Hohó60 2014.01.07. 17:31:02

@kuszkusz1:

Sztem pufajkában lenni, azaz a kommunista terrorszervezet tagjának lenni már önmagában elegendő bűn. Vagy Németországban lehetett volna az SA tagja min.elnök?
Egyébként a távolság megszépít mindent, pont ezért fontos, hogy emlékezzünk, és határozottan ítéljük el azokat a jelenségeket, amik még emlékezetünkben élnek.

Igyekszem mindent kritikusan szemlélni, a Fideszt is, mert arra kérdeztél rá.
Számtalan kisebb-nagyobb dolog van, amivel nem értek egyet. Sokszor gondolkodtam azon, ... de hagyjuk, nem hiszel az összeseküvés elméletekben.
Szóval Fidesz. Nincs alternatíva, mert számomra patriótaként bármiféle internacionalista képződmények elfogadhatatlanok, én nem pénzben mérem a politikát, nekem nem tudnak az internacionalisták olyat ígérni, hogy rájuk szavazzak.
Az általad forszírozott gazdasági dolgokról nincs kifejezett véleményem, illetve inkább információm. Amit az MSZP, Bajnai, Gyurcsány mond, az számomra nem létezik, semmit sem hiszek el nekik, annyit hazudtak már. Más információm meg nincs az általad említett urakkal kapcsolatban.
Önmagában azt, hogy a Fidesz hozzá közeli embereknek adja a megrendeléseket, nem gond nekem.
Főleg azért nem, mert az elmúlt hetven évből legalább 60 olyan elképesztő baloldali zabrálással telt, amivel kapcsolatban törvényszerűen felmerül a kiegyenlítésre vonatkozó igény.
A gazdasági pozíciók jelentős része internacionalista körök kezében van, értelemszerű, hogy a Fidesz is épít klientúrát magának. És azért ezt még nagyon-nagyon sokáig kell folyatnia, hogy a Szadeszmp nyomába tudjon érni.
Tehát e mentén lehet adni a megrendeléseket a hozzá közelebb álló vállalkozónak, hogy legyen gazdasági hátországa. Ez a helyzet ismeretében nem baj, hiszen azért mégsem lenne jó, ha a StrabagDemokraták kapnák a pénzünket, amiből aztán az álláspontom szerint kártékony politikai erőket támogatnák.
A kérdés az, hogy csupán annyi történik -e, hogy reális áron inkább a hozzájuk közelieknek adják a munkát, és nem az ellenoldalnak, vagy pedig túlárazás van. Ha igen, az baj.
Mivel azonban ez utóbbit csak az internacionalisták fújják, én nem hiszem el. Miért pont ez lenne igaz, mikor tegnap meg azt kérdezték, hogy hány óra van, és az sem volt igaz...
A mostani esetekre nincs bizonyíték, míg a két szadeszmp ciklus undorító posvány és erkölcsi, gazdasági zuhanórepülés közepette megvalósult mérhetetlen korrupcióját nem lehet letagadni.

Hohó60 2014.01.07. 17:31:02

@kuszkusz1:

Sztem pufajkában lenni, azaz a kommunista terrorszervezet tagjának lenni már önmagában elegendő bűn. Vagy Németországban lehetett volna az SA tagja min.elnök?
Egyébként a távolság megszépít mindent, pont ezért fontos, hogy emlékezzünk, és határozottan ítéljük el azokat a jelenségeket, amik még emlékezetünkben élnek.

Igyekszem mindent kritikusan szemlélni, a Fideszt is, mert arra kérdeztél rá.
Számtalan kisebb-nagyobb dolog van, amivel nem értek egyet. Sokszor gondolkodtam azon, ... de hagyjuk, nem hiszel az összeseküvés elméletekben.
Szóval Fidesz. Nincs alternatíva, mert számomra patriótaként bármiféle internacionalista képződmények elfogadhatatlanok, én nem pénzben mérem a politikát, nekem nem tudnak az internacionalisták olyat ígérni, hogy rájuk szavazzak.
Az általad forszírozott gazdasági dolgokról nincs kifejezett véleményem, illetve inkább információm. Amit az MSZP, Bajnai, Gyurcsány mond, az számomra nem létezik, semmit sem hiszek el nekik, annyit hazudtak már. Más információm meg nincs az általad említett urakkal kapcsolatban.
Önmagában azt, hogy a Fidesz hozzá közeli embereknek adja a megrendeléseket, nem gond nekem.
Főleg azért nem, mert az elmúlt hetven évből legalább 60 olyan elképesztő baloldali zabrálással telt, amivel kapcsolatban törvényszerűen felmerül a kiegyenlítésre vonatkozó igény.
A gazdasági pozíciók jelentős része internacionalista körök kezében van, értelemszerű, hogy a Fidesz is épít klientúrát magának. És azért ezt még nagyon-nagyon sokáig kell folyatnia, hogy a Szadeszmp nyomába tudjon érni.
Tehát e mentén lehet adni a megrendeléseket a hozzá közelebb álló vállalkozónak, hogy legyen gazdasági hátországa. Ez a helyzet ismeretében nem baj, hiszen azért mégsem lenne jó, ha a StrabagDemokraták kapnák a pénzünket, amiből aztán az álláspontom szerint kártékony politikai erőket támogatnák.
A kérdés az, hogy csupán annyi történik -e, hogy reális áron inkább a hozzájuk közelieknek adják a munkát, és nem az ellenoldalnak, vagy pedig túlárazás van. Ha igen, az baj.
Mivel azonban ez utóbbit csak az internacionalisták fújják, én nem hiszem el. Miért pont ez lenne igaz, mikor tegnap meg azt kérdezték, hogy hány óra van, és az sem volt igaz...
A mostani esetekre nincs bizonyíték, míg a két szadeszmp ciklus undorító posvány és erkölcsi, gazdasági zuhanórepülés közepette megvalósult mérhetetlen korrupcióját nem lehet letagadni.

kuszkusz1 2014.01.07. 19:47:09

@Hohó60:

Szegény Gyulám (nyugodjék!) pufajkáját azért megkapirgálnám kissé.

Ne felejtsük el, hogy Horn nyomortelepfélén született és a kommunista párt tette lehetővé, hogy tanulhasson Rosztovban.
1956-ban Horn Gézát, a Gyula huszonegy éves dokumentumfilm rendezőnek tanult bátyját "hős forradalmárok" meglincselték. Természetesen ártatlanul, neki semmi köze sem volt az ÁVO-hoz.

Mindezek figyelembevételével a tisztelt értelmiségi(?) bagázs elvárta volna Horn Gyulától, hogy politikai értelemben álljon a testvérét agyonverők oldalára.
Ugyanaz az értelmiségi bagázs amely Csurkát vállvetve mentegette - nem a jobboldalról beszélek, hanem a eszdéeszesekről - amikor kiderült, hogy a derék Csurka III/III.as volt.
Neki találtak mentséget.

Még valamit megpendítenék.
Ma már tudjuk micsoda rémtetteket követett el Sztálin, Berija, stb. Tudunk a Gulágokról, a sztálini idők ínségéről, terrorról, éhen halt emberek tömegéről.
Akkor azonban erről nem tudtak az itthoniak.
Nem tudott ezekről a borzalmakról Horn sem nyilvánvalóan.
Nagyon sok kommunista abban a hiszemben állt a rendszer mellé, hogy ez a rendszer alapvetően humanista. Legalább is távlataiban az.
Voltak persze olyanok is aki egy percig sem gondolták ezt, de sokan nagyon őszintén hittek benne.
Na most ezeket az embereket simán legazemberezni, úgy ahogyan a "rendszerváltók" tették....naná, hogy felfordult tőlük a gyomrom.

Lengyel 2014.01.08. 09:10:43

@Hohó60: 'A mostani esetekre nincs bizonyíték'

Az nem jelenti azt, hogy később se lesz. Illetve ami most is van, az rejtve van, de nem minden. A mutyikra van bizonyíték, csak folyik a dugdosás, rejtegetés, álcázás.

öreg zsidó blogger 2014.01.11. 17:37:48

vpmegyei:
EGY új párt ugyanoda jutna, ahová a régiek.
Egy öngyilkos párt kellene, amelyik új alkotmányt érvényesít: két nagyhatalmú, de könnyen leváltható vezetőt VÁLASZTANÁNK, egy köztársasági elnököt (főbírót, régi szóval kendét) és egy gyulát (kormányzót)
A gyula törvényeket hozhatna, sérthetne és adhatna utasítást törvénysértésekre.
A kende normális helyzetben a bíráskodást uralná, de ha a gyulával elszaladna a ló, akkor a kende foghatná le (a leggyorsabban) a kezét...
Más szóval a régi, jól bevált kettős fejedelemséget kéne visszaállítani...

öreg zsidó blogger 2014.01.11. 17:43:02

Bocsánat, elfelejtettem az előbb odaírni, hogy a leírtakat megvalósító alkotmány természetesen sérthetetlen maradna.
És még egy bocsánat, hogy ily későn válaszolok: megdögleni se volt időm (tehát örökéletű leszek).

Lengyel 2014.01.12. 12:56:05

A magyarságnak, - nem a FIDESZ magyarjainak sok ezer éves múltja és kialakult demokráciája volt. Ezért valóban helyes lenne a régi rend visszaállítása, a leválthatóság, és az elszámoltathatóság mellett a büntethetőség visszahozása. Az állam, a nemzet vezetőinek felelősséget kell viselniük minden intézkedésükért, aki pedig nem ezt teszi, csak a saját zsebeit tömködi, azt örökre, ÖRÖKRE el kell távolítani, és az elorzott javaitól meg kell fosztani. Csak jellemes ember lehet képviselő. És miért nincs pl. nő miniszterelnökünk végre?
Felmerült nemrég egy név: Tétényi Éva neve.
Bár Ő húzódozik, de biztosan kiváló elnökünk lenne. Tessék elgondolkozni a felvetésen!

Moin Moin 2014.01.12. 16:10:20

@Lengyel:

„A magyarságnak… kialakult demokráciája volt.” – Mesélnél erről az ősi magyar demokráciáról?:-)

Mert hogy a(z ős-)magyar társadalom – mint általában a nomád társadalmak – kifejezetten a születési hierarchia-sorrenden és a családi-közösségi kötöttségeken alapult, abban a szabad kezdeményezéseknek, ill. a teljesítményalapú pozíciószerzésnek alig-alig volt terepe. (Legfeljebb a vagyonfelhalmozásban, ám a nomád vagyon sohasem tőke – így az adott társadalmi rend átalakítására sem alkalmas. Továbbá: e társadalmakban a pozíció és a hatalom sohasem vagyonalapú – éppen hogy a pozíció alapján lehet a közjavakból részesedni.) Gondolom, megvan neked az a „demokráciamodell”, amelyben a góré mindig „az Árpád neméből való, hadakozásra alkalmas legöregebb férfi” volt – függetlenül attól, hogy az illető éppen zseni, vagy lőtt hülye volt-e? Ezzel szemben a demokrácia leglényege éppen az, hogy a pozíciószerzésben igen jelentős szerepe van a személyes alkalmasságnak.

Tétényi Éva: Aha…!:-) Egyébként pedig Magyarország gyakorlati vezetője nem az elnök, hanem a miniszterelnök… Talán kissé felkészültebben kellene beleszólnod a dolgokba – elvégre a demokrácia másik fontos ismérve a KOMPETENS beleszólás (nem pedig az, hogy ki-ki a saját csökött esze/kevéske és hibás tudása birtokában is oszthatja az észt).:-)

Moin Moin 2014.01.12. 16:12:37

@öreg zsidó blogger:

O.K., faszikám - de akkor te meg lakjál jurtában!:-)

öreg zsidó blogger 2014.01.14. 18:42:09

@Moin Moin:
A "faszikám megszólítás és a jurtába-költözésem egyaránt meglepett. De, ha Neked így tetszik..., én nem haragszom.
Hogy Te se haragudj, előadom, hogy jurtába azért nem költözöm, mert az a nomád életmódhoz célszerű, és én letelepedett vagyok.
Sejtem, hogy a kende és a gyula címek váltották ki Belőled az ellenszenvet. Számomra ezek szeretnivalóak, és szépek. Bocsájtsad meg nekem!

öreg zsidó blogger 2014.01.14. 18:56:24

@Hohó60:
Egyik gazemberséget a másikkal kiegyenlíteni NEM LEHET!!!
Ez egy alapvető igazság, amely még arra az esetre is érvényes, ha tényleg csak két felet érint: pl. ha Te adsz nekem egy pofont -ok nélkül- az nincs azzal kiegyenlítve, hogy tőlem visszakapod. Azért, mert Neked nem volt okod adni, nekem viszont volt. Tehát mérlegelés kérdése, hogy nem két pofont kéne adnom az egyért...
Csakhogy a "juttatásokat" nem a sajá zsebéből adja a kormány, hanem a Tiédből, az enyémből, mindannyiunkéból!!!
De még mindég nem ez a legnagyobb baj: hanem az, hogy rongálja az erkölcsöt, sérti a versenyt, ami a kapitalizmus minden kínai falat ledöntő ágyújának az OLCSÓSÁGNAK az előidézője. (Így aztán a túlárazásról már nem is kell beszélni...

Hohó60 2014.01.15. 10:53:27

@öreg zsidó blogger:

Mivel olyanok állítják a "juttatások" sztorit, akikben én nem bízom, így ezt nem tekintem bizonyítottnak.
Ettől függetlenül, elismerem, hogy van logika abban, hogy a verseny hiánya emelheti az árat, de ismétlem, erre nincs jelenleg bizonyíték.
Magamból indulok ki, én nem áraznám túl a projektet, ha olyan helyzetben lennék, hogy erre lehetőség kínálkozik.

Az előző hozzászólásban Moin Moin kapott tőled egy pofont amit indokolatlanul adtál, ő még sem adott vissza egyet sem, nem hogy kettőt.

öreg zsidó blogger 2014.01.16. 20:53:33

@Hohó60:
A verseny tenyésztette ki az embert: a mi őseink -élelem szűkében- kiölték a Világból a konkurens és többnyire testvér törzseket, AKIK KEVÉSBÉ VOLTAK ÉRTELMESEK, AZAZ KEVÉSBÉ EREDMÉNYESEK A HARCBAN. Ez ment még az én fiatalkoromban is a pápuáknál, az Amazonasz mentén stb.
A kapitalizmus megszelídítette (valóban megszelídítette?) ezt a harcot, piaci versenyre.
Ezek után ugye nem kell magyaráznom, hogy miért nemzeti öngyilkosság a versenyképességünk rongálása?

A pofonokat összekevered: MoinMoin nem kapott tőlem pofont!

Hohó60 2014.01.17. 11:36:14

@öreg zsidó blogger:

OK, ezek serint azt is másként értelmezzük, mi az indokolatlan inzultálása valakinek.

Újlaki 2014.05.09. 12:49:15

@Laciii: Kedves druszám, biztos, hogy két rossz helyett a biztosan még sokkal rosszabb harmadikat kell választani?
süti beállítások módosítása