1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.19. 21:59 HaFr

Epic fail 2013

Az év epic bukása az ellenzéki összefogás. Nagy szerencsénk, hogy a fiúk már ebben a szakaszban bebizonyították a tökéletes alkalmatlanságukat -- rossz lett volna, ha ez kormányon derül ki. De legalább lesz izgalmunk a 2014-es Fidesz-kormány kapcsán. Politikai totónk: 1. Lesz szabályos, koncepciós peres, erőszakos, keletbe torkolló diktatúra. 2. Csak szabálytalan, konkáv, slampos diktatúra lesz. X. Hatalmas csőd és népharag lesz.

Az ellenzéki bukásnak a hatalomtechnikai tanulságait is sikerült kitapogatnunk: az egész ún. demokratikus ellenzék és intézményrendszere szívesebben van ellenzékben és kockáztatja a további lecsúszásban, adott esetben a diktatúra megszilárdulásában való társtettességet, minthogy feladja relatív pozícióit a saját oldalán. Pedig a Fidesznek nem ők az egyetlen alternatívái rövid távon. Nem biztos, hogy mindig lesz nekik egyáltalán oldaluk. Lehet itt még a korrupt diktatúrával szemben a virtigli fasizmust is választani. 1-ből, 2-ből, és X-ből egyaránt van kijárat az Y-ba. És akkor BMX is odakerül, ahova már most önként kellene elgurulnia. A történelmi magányba.

Nice job, boys, way to go. Jingle bells, jingle all the way. Kretének

   

egyutt-hvg-260x170.jpg

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr845700184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYJetsTD 2013.12.19. 23:14:56

Bár már vagy tíz éve nem totózom, most tippelek. Mindhárom esélyt érdemes megjátszani. Sőt, sorrendben: 2 x 1

De legjobban annak a forgatókönyvnek örülnék, ha a ner patkányai először egymást zabálnák fel és a meccs elmaradna...

nevetőharmadik 2013.12.20. 00:22:28

2. Persze tényleg bejöhet az X is, de abba most este így lefekvés előtt nem gondolok bele.

toportyánzsóti 2013.12.20. 09:37:56

Rendszerhia van,nem az ellenzék a problémás hanem a tojásfejűek által kigondolt rendszer.Ha a világ nem fejlődne köröttünk rohamléptekkel itt is nyilvánvaló lenne rövid idő alatt a rendszer csődje,hiába való lenne a miniberluscának és ovisainak minden győzelmi jelentése.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2013.12.20. 10:03:34

Egyetértek, találó helyzetértékelés. Hasonló képet fest az Anyósblog is:
anyoos.blog.hu/2013/12/19/szabo_timea_es_a_meg-nem-ertes_adomanya

Valami jó kis animgifet nem sikerült találni a cikkhez? Mondjuk, Mesterházyék kézenfogva legurulhatnának azon a lépcsőn...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.20. 10:29:47

@Fátyol Katalin: Szerencsére Szoboszlay György idetalált korábban, ezáltal megismerhettem egy-két írását, és általában azt kell mondanom, amit le is írtam a konkrét ásotthalmi ügyben is: jelenleg a rendszer a legnagyobb gyakorlati ellenségünk, a szélsőjobb a legnagyobb elméleti ellenségünk. Félve írom ezt (félve írtam akkor is), mert a nácik választásánál idáig nem tudtam elképzelni undorítóbb dolgot -- de egyrészt rákényszerülünk a választársa az elmélet és a gyakorlat között, ha már ezek szembe kerültek egymással, másrészt ez a gázálarcos választási lehetőség is csak addig lesz, amíg rá nem döbbenünk a Fidesz-rendszerben rejlő valós tartalékokra, úgy 2015-16 táján, és esetleg visszasírjuk majd 2013-14-et, amikor még elméletileg megállíthattuk volna.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2013.12.20. 10:55:32

@HaFr: Az utolsó megjegyzéssel egyetértek; valóban, én is úgy vélem, hogy a Fidesz nem bontotta ki még az "igazság" minden részletét. Bár én ugyanakkor X-re tennék: vagyis, ha újra nyernek, szerintem nem fogják megérni 2016-ot.
Ami a szélsőjobbal való együttműködést illeti: nos, ez bizonyára nem a blogger- és kommentelő társadalom állásfoglalásain fog múlni. Ha az ország 2014 áprilisában úgy gondolja majd, hogy a Fidesz szépen fejlődő autokrata rendszerének a lebontásához a fasizálódáson keresztül vezet az út, akkor fasizálódni fogunk. Amire azért van némi esély, figyelembe véve, hogy az ún. demokratikus ellenzék milyen prímán a homokba dugja a fejét, figyelmen kívül hagyva a szép lassan a közép felé araszolgató Jobbikot. Például. Ha valamilyen erő képes lehet egyáltalán meglepetést okozni, akkor ők azok.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.20. 13:19:07

Én mást látok. Szerintem az egész EU megy el lassan az orbáni típusú kapitalizmus irányába. Orbán csak hamarabb kezdte meg azt, amire az egész EU készül.

Az ok: a kapitalizmus baloldali modellje (lásd szociális állam) elbukott. A megoldás a jobboldali fordulat lenne, de ezt senki sem meri megmondani. Így marad a féldiktatúrás-peronista-francóista típusú verzió, melynek előfutára az orbáni eszmény.

jag3 2013.12.20. 13:36:54

Mondok valamit:

Mesterházy Attila szndékosan bedarálta az E2014-P-et a Közjogi megállapodással és elérte, hogy "szövetségesei" ha akarnák se tudjanak előállni más mondanivalóvalmint a saját pártjna. Igy persze a 2szvetségesei" __senkit__ sem tudnak megszólitani egy plussz szavazatot nem tunak hozni. Mit mond ez el M.A. "szakérteméről"?

Szigetváry Viktor, Bajnai "tanácsadója" volt MSZP-s "kampányguru" Bajnaira egy, az ő karakterétől, habtusától tökéletesen elütő szerepet szabott.

Amióta ez jó alaposan bebukott, nem tudott előállni semmi újjal, most az emeszpés "szervezettség a lényeg" mantrát ismételgeti,

Mit mond el ez Szigetváry "kampányguru" szakértelméről?

Nem, nem kretének. "Csak" tökéletesen alkalmatlanok.

Bambano 2013.12.20. 13:42:18

az komoly választás lesz, ahol a választási lehetőség az, hogy mindenki ellen szavazni kellene valahogy.

Anselmo 2013.12.20. 13:59:29

@jag3: több kellett volna, mint kampányguru. Valódi változás kellett volna, de a 2010-es választási vereség nem volt elég ok a változásra.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.12.20. 14:06:32

Hát én biztos nem megyek szavazni, ahogy legutóbb sem.

Van még a Kétfarkú Kutya Párt? Arra esetleg. A többi komolytalan.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.12.20. 14:11:05

Nem lesz kormányváltás, mert munkát kellene beletennie az ellenzéknek, erre pedig egyik résztvevő sem hajlandó.
Koncepciós peres, erőszakos, keletbe torkolló diktatúra sem lesz, mert mégiscsak EU tagok vagyunk.
X-re tippelek, már le is szavaztam:
tinyurl.hu/0xGG/

2013.12.20. 14:16:12

Életemben először érzem azt, hogy bármelyik oldal nyer, örülni fogok. Ha az ellenzék, akkor azért, mert csak leváltottuk ezt a borzasztó társaságot. Ha a kormány, akkor 2015 végére kinyírja magát a Fidesz. Azt csak a legelvakultabb fanok hiszik, hogy ilyen gazdasági eredmények mellett a nép 8 évnél többet kibír Orbánból. Mire eljön 2015 vége, kb a 2007-es gyurcsányi állapotok köszöntenek be és onnantól vegetálnak 2018-ig, aztán totális bukás. Jövőre még nyerhetnek, most van némi optimizmus.

blah 2013.12.20. 14:17:14

@Bambano: ez elég pontos megfogalmazás.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.12.20. 14:22:37

KITALÁLTAM!

Fordított választási módszer kellene: számozd be 1-től x-ig a cetlin levő pártokat szimpátia szerint: 1-es a leggyűlöltebb, az utolsó meg a leginkább megtűrt.

Különbség nem lenne az eredményekben valószínűleg, de biztos vagyok benne, hogy többen mennének szavazni.

jag3 2013.12.20. 14:35:30

@Anselmo: Szigetvári most Bajnaiéknál "kampánygur"u. Mihez képest akard, hogy Bajnai megváltozzon? A korábban nem létező álláspontjához képest?

Megváltoznia az MSZP-nek kellene. Ott viszont nincs "kampányguru" egy sem. De még az alapfogalmakkal tisztában lévő politikus se akad.

2013.12.20. 14:42:04

@HaFr: @maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: A jóléti állam ellenkezője nem az, amit Orbán épít. Ahhoz túl sok benne a keleties vonás. Ami itt történik, az a tőke érdekei elleni politizálás, mint tudjuk, baráti vállalkozók hasznára. Ez a modell nyugaton egy perc alatt bukna meg, már a cégek méretéből adódóan is. A szociális juttatások és a banki szigor+adók rendben, de az orbáni modell ennél sokkal korruptabb, öncélúbb.

Larry Silverstein 2013.12.20. 14:42:35

Még mindig a fidesz aki 2014ben választható párt, más alternatíva nincs.

Larry Silverstein 2013.12.20. 14:47:14

@storker: Mi az hogy tőke elleni?

Mit tudunk?

Orbán kőegyszerüen azt akarja, hogy az ország többet termeljen mint amennyit elfogyaszt(ezt is tette az ország az 1. Orbán kormány idején).

Igaz hogy erre jelenleg inkább a kelet képes, a nyugat nem, de ez nem keleties vonás hanem józan ész.

Lexa56 2013.12.20. 14:47:48

@storker: én azt sem hittem volna, hogy 2014-ig kibírják, de kibírták, úgyhogy én nem lennék ilyen optimista

1001nappal 2013.12.20. 14:49:59

Én PKP győzelemre tippelek. :-)

2013.12.20. 14:54:29

@Larry Silverstein: Tőke elleni a bankadó mértéke, kivezetésének elmaradása, a végtörlesztés, az újabb devizaadós-mentés. Meg a rezsicsökkentés. Hahó, az MNB most ad pénzt, hogy valami hitelezés mégis legyen, rájöttek a közgáz alaptételére 3 év után, hogy hitel nélkül nincsenek beruházások. Plusz segítene sokat, ha nem minden a Simicska&Nyerges Co. kezére kerülne

jag3 2013.12.20. 14:54:49

"Még mindig a fidesz aki 2014ben választható párt, más alternatíva nincs"

Pontosan erről van szó.

Mesterházy "darálógép" Attila pont ezt képtelen megérteni.

Hogy amig reális aternativát fel nem tud mutatni, addig akik ott hagyták az emeszpét visszanemmennek, akik a fideszre szavaztak, el nem gondolkoznak az ország helyzetén. Pont ezért alkalmatlan mint politkus.

Pechünkre ez a tipus általában addig ragaszkodik a kormánybothoz, amig sziklára nem fut a hajója.

Nzoltan 2013.12.20. 15:16:52

@storker: Ez nem úgy van, hogy egyszer csak rájöttek. Egyszerűen a bankok nerm hiteleznek, és nem vártak tovább. A bankok mindent nyomnak kifelé a szarban lévő anyabankok felé. Pedig a kihelyezett összegegy részét le lehetett írni a bankadóból.

Nzoltan 2013.12.20. 15:22:23

@storker: Miért számít az, hogy kinek a kezében vannak a nagy bizniszek? Most sokan sírnak, de azok szinte mind az előző időszakok pátyolgatott széplelkei. Megmondom: Az átlag szarik rá, hogy ki veszi el a pénzt tőle. Neki az az érdeke, hogy több maradjon. És bizony ebben a Gyurcsány sem jeleskedett a haverjaival együtt.

2013.12.20. 15:30:05

@Nzoltan: Páran azért mondták előre, hogy a hitelezés láthatja a dolog kárát, de nyilván ők nem értek fel Matolcsy nagyságához. Aki azt is mondta, hogy nem emelkednek majd a banki költségek a verseny miatt. Csak 95%-ban emelkedtek szerencsére, nem veszem el tőle az 5-öt. Ami azt illeti, a lopás az üzletnek rossz, mert akitől lopnak, az te vagy meg én, plusz a befektető. Nem csak azokat zavarja, akik már nem kapnak belőle, hidd el.

Lexa56 2013.12.20. 15:47:43

@Nzoltan: annyi a különbség, hogy az MSZP alatt a lopás anarchikusan folyt, most pedig szisztematikusan. Ne lopj, mert az állam nem szereti a konkurenciát!

Bambano 2013.12.20. 16:01:08

@Nzoltan: nem, nem tesz rá, mert a magántulajdont az előző kormányok alatt tisztelték. Nem mindegy, hogy csak a frissen induló beruházásokat meg az aktuális állami költést nyúlják le, mint régen, vagy mindent.

2013.12.20. 16:02:16

@Lexa56: Illetve ők azért a helyi döbrögiket mégsem uszították rá a szomszédra, lásd trafik-ügy. Amikor az alpolgármester debil fiacskája kedvére nézheti ki magának a hűbérbirtokot, másnap meg törvényt írnak hozzá, hogy jogszerűen lenyúlhassa, az kicsit durvább, mint a pártpénztár feltöltése autópálya-milliárdokkal.

Lexa56 2013.12.20. 16:19:12

@storker: A FIDESZ ebben is jobban teljesít. Profik.

Bambano 2013.12.20. 16:31:11

@storker: viszont ha most elveszed orbán valamelyik lányát, leaszfaltozzák a bekötő utat. azért ez is valami... :)

Larry Silverstein 2013.12.20. 16:42:55

@storker: Ez hülyeség ez csak a bankok szerint tőkeellenes ami a kutyát nem érdekli. Az MNB ingyenhiteleken is profitál a kereskedelmi bankszektor.

Larry Silverstein 2013.12.20. 16:45:18

@storker: Azért ez elég vicces.

Minden bankban van hitel, csak sokkal kisebb a kamatláb mint 2008ban a válság előtt.

Az emberek nem akarják felvenni mert fosnak, ennyi.

Larry Silverstein 2013.12.20. 16:46:54

@storker: Ugyebár ez sem volt ügy, hiszen senkinek nem hübérbirtoka a trafik, még annak sem aki eddig ebből élt.

2013.12.20. 16:52:59

@Larry Silverstein: Á, dehogy volt. Szekszárd óta tudjuk, mennyire nem.

2013.12.20. 16:53:59

@Larry Silverstein: Meg egy kicsit a vállalkozások is. Meg egy kicsit a befektetők is. Vajon miért a mi pénzünkből hiteleznek? Csak nem az elszart bankellenes politika vezetett ide?

Larry Silverstein 2013.12.20. 16:57:40

@storker: Szekszárdon mi is derült ki?

Larry Silverstein 2013.12.20. 16:59:52

@storker: Vajon a FED miért ontja a pénzt évek óta?

Semmi gond a befektetésekkel meg a hitelezéssel. Ellenkezőleg, a gazdaság sokkal jobban nő az utolsó három évben, mint az azt megelőző négyben. Az adóssághalmozás meg megállt.

2013.12.20. 17:39:37

@Larry Silverstein: A FED teljesen más okokból osztja a pénzt, az amerikai bankok nem a kormányukban nem bíztak. Tökéletesen irreleváns példa. Viszont ezen a blogon tényleg kár pártpropagandát folytatni ilyen sületlenségekkel, hogy minden rendben a befektetésekkel meg a hitelezéssel. Két perc alatt kikereshető 20 bizonyíték az ellenkezőjére, ne törd magad.

2013.12.20. 17:42:16

@Larry Silverstein: "a gazdaság sokkal jobban nő az utolsó három évben, mint az azt megelőző négyben." - Mármint leszámítva, hogy tavaly önmagában 1,7%-ot csökkent? Nem lát el a párközpont kellő információval pubi?

2013.12.20. 17:43:40

@Larry Silverstein:

"Semmi gond a befektetésekkel meg a hitelezéssel"

vs.

index.hu/gazdasag/bankesbiztositas/2013/12/20/matolcsy_negy_nagy_bank_is_kivonulhat/

"nem hiteleznek ezek a bankok, nem segítik a magyar gazdaságot – nyilatkozta Matolcsy."

Larry Silverstein 2013.12.20. 18:39:55

@storker: Na tehát mi köze annak amit írsz a befekztetésekhez és a hitelezéshez?

Larry Silverstein 2013.12.20. 18:41:32

@storker: Aha tehát más okból.

Magyarországon nincs semmi gond a hitelezéssel kereslet nincs rá. Az meg külön jó hogy nem bankárkormány van egyből rendbejött az államháztartás.

Larry Silverstein 2013.12.20. 18:42:13

@storker: 2009ben meg 7%-kal csökkent.

2013.12.20. 22:56:07

@Larry Silverstein: Igen, külön jó. Most tolvaj kormány van, ami eltapsolt háromezer milliárdot. De ha a te állításod az, hogy nincs semmi gond a hitelezéssel, Matolcsyé meg az, hogy nem akarnak hitelezni a bankok, akkor valamelyikőtök hazudik.

"2009ben meg 7%-kal csökkent." - Igen, csak sajnos a te állításod nélkülözi a tényt, hogy akkor volt egy világválság. Itt van néhány ország GDP-adata 2009-ből:

bolgár -5,5%
észt -14,1%
írország -6,4%
lettország -17,7%
litvánia -14,8%
lengyelország 1,6
románia -6,6%
szlovákia -4,9%

Valóban, a rohadt gyurcsány tehetett még a világválságról is, de ti szerencsére egyenesbe állítottátok a repülőt és most, miután elvertétek 15 év megtakarításait, minden a legnagyobb rendben. Te is szereted a csokit, pubi?

savanyujóska 2013.12.21. 07:41:05

@storker: Még meggyőzőbb lehet, ha a 2008-as válság óta eltelt öt év, 2009-2013 GDP növekedésének adatait is megnézzük:

EU átlag: 2,4%
Bulgária: 3,5%
Csehország: 2,3%
Lengyelország: 12%
Románia: 4%
Szlovákia: 10,5%

És a húsz forintos kérdés, hányadik Magyarország? Könnyítésül a vonatkozó növekedési adat: 1,7%

Az adott időtartamban ugyan benne van az elmúltnyolcév utolsó éve is, a 6,3 százalékos csökkenéssel, de a statisztikán ez se sokat ront, különösen ha figyelembe vesszük, hogy abban az évben a többi ország is ugyanilyen lejtmenetben volt.

explanatus 2013.12.21. 09:31:20

@savanyujóska: Ha már számok itt, a vásárlóerő alakulás 2008-2012 között

www.regiodata.eu/sites/default/files/downloads/RegioData%20Presseaussendung%20Kaufkraft%20Europa_15102013.pdf

Island, Serbien, Griechenland und Ungarn um je mehr als -16 % real zurück

savanyujóska 2013.12.21. 09:56:27

@explanatus: És lehetne még hosszan sorolni.
És akkor most hallgasd meg a Kossuthon a Déli Krónikát. Nincs olyan nap, hogy ne nőne, emelkedne valamilyen gazdasági mutatónk, és ne érnénk el újabb, az egész világot bámulatba ejtő sikereket és győzelmeket.

2013.12.21. 11:35:51

@savanyujóska: Senki nem védi annak a 8 évnek a gazdaságpolitikáját. Mint bizonyára feltűnt, a fideszes kolléga ismét azt az álságos érvelést vette elő, hogy bezzeg most minden jobb, mert...Igen, minden jobb, csak Orbánéknak nem kellett egy világválság kellős közepén kormányozniuk, Gyurcsány már 2006-ban szembefordult a korábbi politikájukkal, nem költött el 3 ezer milliárdot. Ezzel együtt akkor vedd elő szépen a 2012-es GDP-adatokat is, amikorra beérett az unortodoxia és sikerült lejtmenetbe vinni az országot

2013.12.21. 16:28:10

@savanyujóska: Nem tudom, miért olvastam félre, mindenesetre sorry.
süti beállítások módosítása