1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.01.16. 15:43 HaFr

Volt egyszer egy LMP

Az a fő baja az LMP-seknek, hogy valamiért még mindig nem döbbentek rá, a 2010-es vihar, amely érdemeiken felül (kb. az SZDSZ érdemtelenségének arányában) jutalmazta és beröpítette őket a parlamentbe, már rég elült: különösebb érdemeik viszont változatlanul nincsenek, és az egyszeri polgár erősen gondban lenne, ha kiegyenlítettebb versenyben meg kéne okolnia magának, hogy miért szavazzon rájuk. A lehető leghatékonyabb gátjai volnánk a további Fidesz-uralomnak? Ugyan. Netán egyenesen az MSZP megújulását kényszerítenék ki? Hah! Különösen tetszetős, markáns identitásuk volna? Na ne. Szeretni valók lennének? Már az is csak éppen hogy. Más lett tőlük a politika? No comment. Akkor minek vannak?

Hogy a Fidesz-einstandra nem volt ellenszerük, az természetes. De az nem természetes, hogy a saját karakterük kidolgozásához sem volt tehetségük. Alig 15-en a parlamentben, és máris esnek szét. A közvélemény-kutatásokban két éve legfeljebb stagnálnak. Hátországuk virtuális. Ha ennyire sikerült a pártépítés a fennállásuk négy éve alatt, hogyan lehetne rájuk bízni a kormányzást, amely a szándékuk szerint egy egész ország újjáépítéséről fog szólni? (Jaj.)

Az egész egy rossz blődli tele kérdéses karakterekkel. Belső ideológiai csatáik egy személy (Schiffer) körül folynak a lét és a nem lét határán. A valós kérdés számukra nem az, hogy kivel szövetkezzenek vagy ne szövetkezzenek, hanem, hogy melyik konstellációban van esélyük a túlélésre, ki viszi őket megint be a parlamentbe, ha nem lesz forgószél. Márpedig forgószél nem lesz. Ki fizeti hát a következő kört? -- aggódnak. A kurvák pártja, momentán. Csak azért, mert tehetségtelenek voltak, és elvesztegették a felkészülés legfontosabb éveit, rossz taktikával a reménytelen törvényhozási szakmunkára koncentráltak önmaguk és a hátországuk helyett, mostanra nem maradt más választásuk a gombamód szaporodó kis pártok környezetében, mint megtalálni magukban azt, amit még áruba bocsáthatnának -- mert kezdeti üdeségük már a múlté, a fiatalságuk megfonnyadt, az ártatlanságuk oda, de madámmá nem válhatnak. Fogalmam sincs, mit találnak majd. De bármi lesz az, már nem an Sich und für Sich vannak, hanem másokért. MSZP, E2014, Fidesz -- ezek meg majd aprópénzzel fizetnek azért, ami valóban már csak aprópénzt ér.

(Egyetlen esélyük lenne, amit összeszedetlenségük és koncepciótlanságuk okán nem fognak meglépni, hogy felmutassák a Fidesszel versengő, ám azzal egyszersmind kompatibilis defenzív konzervativizmus lehetőségét. Aminek a gyökerei egy beteges-ideologikus zöld színnel leöntve benne vannak a programjukban: családok, kis- és középvállalkozások, értékteremtő piaci modell támogatása, organikus iparszerkezet, szubszidiaritás, lokalitás, kontextualitás, felelős autonómiák, jogok és kötelességek harmóniája, tradíciókba ágyazott pluralizmus, Széchenyi, Deák és a józan ész hősei, miegymás. Nem mondom, hogy ezzel választást lehet nyerni, de legalább valami. Biztosan több mint a mostani semmi. Good night and good luck.)

101 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr525021782

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.17. 10:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Tippek az LMP-nek: nyisson és jobbikosodjon 2013.01.16. 21:46:57

Legújabb slágertémánk mostanában, hogy ki lehet a Fidesz fő kihívója a következő választásokon. Az esélyesek közül az LMP épp most szervez át, a Jobbikhoz pedig egy erős kijelentés és egy elkélszült kutatás társult, most csak az előbbi pártról lesz szó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2013.01.16. 19:04:03

Az LMP még mindig a legvállalhatóbb alakulat a magyar parlament pártjai közül. A szüzességet is sikerült megőrizni, ami persze nem mindenkinek tetszik. Ha sikerül megszólítaniuk a politikából kiábrándult tömegek egy részét, akkor bent lesznek a következő parlamentben is.

veracity 2013.01.16. 19:05:53

kuruc.info

Ezt a bűvös szöveget az index által referált blogokon tilos leírni?

Szevasztok 2013.01.16. 19:10:44

@Brix: "Az LMP még mindig a legvállalhatóbb alakulat a magyar parlament pártjai közül. "

És ez azt is jelenti egyben, hogy rájuk fogsz szavazni a nagyon valószínűtlen bekerülés tudatában is?

N48 2013.01.16. 19:12:10

"Ha ennyire sikerült a pártépítés a fennállásuk négy éve alatt, hogyan lehetne rájuk bízni a kormányzást, amely a szándékuk szerint egy egész ország újjáépítéséről fog szólni?"
"reménytelen törvényhozási szakmunkára koncentráltak önmaguk és a hátországuk helyett"
A kormányzásnak a párt- és hátországépítésről kell szólnia?
A jó politikus, miután bekerült a parlamentbe, a törvényhozási szakmunka helyett a saját népszerűségének építgetésével kell hogy foglalkozzon?

WLaci 2013.01.16. 19:16:21

Konzervativizmus? Szélsőbal, lásd szja-mértékek a programban. Egy Szanyi-féle MSZP-vel koalícióképes max. Innen a csalódott Fidesz-szavazókat megnyerni? Butaság.

Állam-vizsga 2013.01.16. 19:19:00

"Egyetlen esélyük lenne, amit összeszedetlenségük és koncepciótlanságuk okán nem fognak meglépni, hogy felmutassák a Fidesszel versengő, ám azzal egyszersmind kompatibilis defenzív konzervativizmus lehetőségét."

Látom a blogger beszopja azt amit a Fidesz és az MSZP is akar az LMP-ről beszopatni. Koncepciótlanság? Lószart. Tessék felmenni az LMP oldalára és a bal oldalt végigtekinteni, tele van programokkal (Anti-korrupciós program, Föld mutyi, Magyarország talpra áll több mint 150 oldalban!). Kérdem, az MSZP milyen programmal állt elő az elmúlt 2,5 évben? Semmivel a saját nyerési stratégiájukon kívül. Zéró. Inkább az a baj, hogy a magyar választók mindent beszopnak és még 5 percet sem szánnak arra hogy a másikat meghallgassák (vagy elolvassák).
Egész eddig azon nyavajgott mindenki hogy az LMP élén nincs egy karizmatikus vezető. Most ott van Schiffer aki egy irányba viszi az LMP-t, abba hogy az elmúlt 20 év leharcolt politikusaival nem egyezkedik. Végre kiállnak egy eszme mellett. Erre most ez sem jó.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 19:21:12

"...a lét és a nem lét határán." - pontosan. néha olyan érzésem van, hogy schiffer saját magáról sem tudja eldönteni, hogy akar-e létezni egyáltalán

"..defenzív konzervativizmus lehetőségét". - ez viszont nagy hülyeség. a fidesz szavazói azt sem tudják mi az a konzervativizmus. nem is ezért szavaznak. volt egyszer egy mdf, halló!

@Brix: "Ha sikerül megszólítaniuk ..." - ettől a mondattól lefordultam a székről. vannak még álmodozók, az látszik. arra tudsz esetleg válaszolni, hogy ha eddig nem sikerült, akkor most mégis HOGY A FASZBAN FOG?!

köszi

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 19:23:24

@N48: "a törvényhozási szakmunka helyett a saját népszerűségének építgetésével kell hogy foglalkozzo" - csak akkor, ha kormányozni is akar valaha. magyarázd el a 76 éves kisnyugdíjasnak, hogy miért rossz, ha a hatalmi ágak egy kézben összpontosulnak. de előtte magyarázd el neki, hogy mit jelent a hatalmi ág kifejezés.

Amidazophen 2013.01.16. 19:23:26

"Belső ideológiai csatáik egy személy (Schiffer) körül folynak a lét és a nem lét határán."

Schiffer "csak" egy személy lenne??

Na, neeee.. Ő maga a végletekig letisztult és mindenek fölött álló "AZ ESZME"! Akinek - ha hatalomba kerülne - minden (bül-bül) szava egyből rózsát teremne ebben az országban! Aki mindig pontosan tudja, hogy mit kellene tennie az országnak! Aki nagy szögletes betúivel képes mindenkit feljelenteni, ha toll és papir került a keze ügyébe. Aki meg van győződve, hogy ő sokkal többre képes, mint OV! Aki mindenek felett arra hivatott, hogy kezébe vegye a gazdaság, az alkotmányosság, a tisztesség hazánkban senki által nem képviselt ügyét.

Meg persze a kis-stilú tömény hülyeségéét is.

Foxtrotty 2013.01.16. 19:52:11

Ugyanezt a szöveget be lehetne copyzni kicserélve a pártnevet akár a DK,akár a 4K, akár az E14, vagy más törpokratikus pártok esetében. Van egy emblématikus húzószemélyiség, aki időnként tiltakozik valami ellen, aztán hátha rákattan néhány protestszavazó jobb híján

Battlestar Galactica 2013.01.16. 19:52:20

Nagyon veszélyes formáció lehet ez az ELEMPÉ, ha a Fidesz leviszi a parlamenti küszöböt. Akkor azt fogják hinni, hogy egyedül is bejutnak, ami elvinne a Fideszváltóktól 2%-ot.
A mostani választás LMP-je az E2014 lesz. Csodavárás van körülötte, ami jelentősen feltornázza az eredményüket. Ha kormányozni fognak, és jól teszik, akkor jól jár Magyarország. Ha nem kormányoznak, akkor az LMP sorsára jutnak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.16. 19:54:30

Zöld pártra eleve semmi szükség. A zöldség csak picit veszélytelenebb a fasizmusnál és a marxizmusnál. Az országnak fejlődés kell, nem eszement zöldeskedés.

2013.01.16. 20:04:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hogy te birka vagy, az már hótzivatar. Honnan szoptad ezt az ökörséget, pici fiam? Bizonyára olvastad, mi is a helyzet most Pekingben, ugye? Zöldekre tényleg nincs szükség, mehetünk továbbra is a szakadék felé... Zöldekre akkor nem lesz majd szükség, ha mindenki az lesz. A "zöldség" egyébként még sok minden mást is jelent, például felelősséget a jövő nemzedékért, részvételi demokráciát, szociális igazságozságot - neked ez mind olyan veszélyes, mint a fasizmus. Elmebeteg.

2013.01.16. 20:07:09

Ja, a cikk meg úgy hülyeség, ahogy van, de ezt már megszoktam. Tényleg borzasztó, hogy van egy párt, amelyik komolyan veszi azt, amiért a parlamentbe küldték...

N48 2013.01.16. 20:08:31

@balage_81 reloaded:
Nem magyarázom. Ha azt akarom, hogy kormányra kerüljenek, akkor rájuk szavazok, és nem érdekel, hogy hány 76 éves kisnyugdíjas áll még be mellém a sorba.
Persze okoskodhatnék hogy így meg úgy kéne kommunikálni, mert lehet hogy én értem, de azt a sok többi műveletlen tahót meg kisnyugdíjast is meg kéne győzni.
(és ezzel egy igen hosszú sorba állnék be, lásd pl. ez a poszt)

Tyreo 2013.01.16. 20:17:40

"rossz taktikával a reménytelen törvényhozási szakmunkára koncentráltak önmaguk és a hátországuk helyett.."
ezzel a mondattal gyakorlatilag kimondtad azt, hogy a demokrácia nem működőképes..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.16. 20:20:18

@iii:

Szakadék? Ez egy zöld fantázia.
A zöld politika a fejlett világ luxusa. Nemcsak a harmadik világban nem lehetséges ilyen politikát alkalmazni, de még a fejlett világ alsó szegmensében (ahová Magyarország is tartozik) sem. Persze jó lenne, ha Budapesten kamionok és autóforgalom helyett cseresznyefa-ligetek lennének, s a Városliget mondjuk a tízszerésére növelné méretét, valamint a Csepel-szigeten nyaralóparadicsom lenne, s mindenhol zöldellő sétálóutcák lennének. Bevallom, jó lenne. De sajnos ez nem lehetséges. 45 évig kommunizmus volt, ez elvesztegetett idő volt, nagyon sokat kell behozni. Ráadásul ne feledjük: a kommunizmus előtt is csak a fejlett világ alsó szegmensében volt Magyarország! Fellendülés kell, nem nyugalom. Nyugalom nem lehet egy fejlődő fővárosban. A főváros a lázas tevékenység, a dübörgő gazdaság helye. Kaminok kellenek, melyek 5-6 sávos utakon zajosan szállítják az árukat, lázasan siető üzletemberek, vállalkozók, szellemi alkalmazottak, kétkezi munkások. A cseresznyefa alatt meditáló nyugdíjas nem alternatíva.

Szevasztok 2013.01.16. 20:22:52

@WLaci: "Szélsőbal, lásd szja-mértékek a programban. "

Azért a jobb/baloldaliság egy kicsit összetettebb kérdés mint az SZJA tábla felépítése...

eax_ 2013.01.16. 20:25:42

"defenzív konzervativizmus lehetőségét. Aminek a gyökerei egy beteges-ideologikus zöld színnel leöntve benne vannak a programjukban"

Nem tudom, a posztolo milyen programot nezett, de amit en lattam, abban ilyesmi nyomokban sem volt kimutathato.

eax_ 2013.01.16. 20:27:16

@WLaci: Igy van, ok max. a Munkasparthoz kepest konzervativak. :)

2013.01.16. 20:40:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Semmi ilyesmi nincs a zöldek és az LMP tervei között, mint amiről halandzsázol. Ez a tájékozatlanok téveszméi.

A lényegről: ugyanezt mondják a kínaiak meg az indiaiak, brazilok is, hogy mivel ők el vannak maradva ezért magasról szarnak a környezetre, nem érdekli őket, mi lesz a világgal. Hát, lehet így is gondolkodni, de erre mindenki rá fog baszni.

dzsadzsarblinx 2013.01.16. 20:51:16

Az LMP-nek úgy elég nehéz, hogy mind a jobb, mind a baloldali sajtó folyton fikázza, vagy a tevékenységüket agyonhallgatja, mint a népszavazási kezdeményezésüket.
Nem találták meg az identitásukat? Nyilvánvaló, hogy egy ökoszocialista párt.
Azt róják fel nekik, hogy azon tökölnek, összefogjanak a Szocikkal, meg Gyurcsánnyal, meg Bajnaival a FIDESZ legyőzéséhez. Mert aztán ez Qrvára könnyű kérdés!!!
Tény, hogy nem alkottak nagyot, de ebben a néphülyítő, demagóg politikai környezetben nem nagyon lehet normális hangon beszélni.
De nem baj! Lesz megint emútnyolcév, aztán elfelejtjük az előtte levő emútnyócévet, mint 98-ban az emútnegyvenet.

trolipotlo 2013.01.16. 20:55:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: azt írod, hogy szellemi alkalmazottak. Mégis, mire használják azok a "szellemüket"? Hogy hogyan kell 6 sávos utat építeni? Vagy kamiont vezetni? Az a recept már megvan, kérem!
A XXI. század kihívása ha tetszik, ha nem, az, hogy hogyan tudjuk az ökológiai lábnyomunkat csökkenteni, különben nagy bajban leszünk. És a vicces az, hogy ezek a technológiák lassan olcsóbbak lesznek, mint a régiek, lásd padlózott napelem árak és a becsődölt EU-s/amcsi gyártók. Nem hiába tol Németország annyi milliárd EUR-t a zöld energiába, mert ha sikerül gazdaságossá tenni, versenyelőnyhöz jutnak. (Nekik mondjuk pont a palagáz-technológia tehet keresztbe, mert az már ötödannyiba kerül, mint a nap-/széláram, de a németek hisznek benne, jó okkal és én drukkolok nekik.)

És ha már Kínáról esett szó: kolléga mesélte, hogy egy nevenincs kisvárosban olyan tömegközlekedést csináltak, hogy nincs még sofőr sem a trolikon, full automatizált, az információs rendszerrel együtt. Csak ez itt Mo-n nem megvalósítható, mert akkor kiderülne, hogy pl. nincs szükség szanálni a MÁV-ot, mert működne az magától is, illetve meg lehetett volna csinálni a 4-es metrót tizedannyi pénzből. Csak hát akkor csak tizedannyit lehet "visszaosztani", az meg már nem buli...

Hunor Levente 2013.01.16. 20:55:32

"Szeretni valók lennének? Már az is csak éppen hogy."

Nem sok szimpatikus képviselőjük van. Osztolykán esetleg.

galileo dr. 2013.01.16. 21:11:47

ez valami bérblog?
hogyan lehet az LMPt szivatni? milyen agyalágyultnak áll az érdekében az LMPt szivatni? Pontosan olyan erkölcsös, fejlett és friss párt amire szüksége van az országnak. Lehet hogy nem egyre lenne szüksége de sajnos csak ez az egy van. Nem birom megérteni azokat a kormányellenes bloggereket akik állandóan valami jó ellenzéki pártot keresnek, miközben értelmes érvekkel nem lehet belekötni az LMPbe.
Csak egy valaki mondjon az LMP ellen bármit.
Én '10ben rájuk szavaztam és '14-ben is rájuk fogok. Ez akkor fog bizonyossá válni ha a Bajnai összeáll a szocikkal.

Lucky Larry Silverstein 2013.01.16. 21:13:16

Kiadták a parancsot hogy Bajnainak minden zsidóra szüksége van?

Nyugi, 14re összeáll az egész baloldal a régi arcok mögé.

galileo dr. 2013.01.16. 21:15:44

Azt mondja még el a retardált posztoló hogy miaz hogy nem csinálnak semmit? Fel sem tudom sorolni hány kérdésben ők álltak ki a legmarkánsabban a fidesz ellen kezdve az ügynökkérdéstől a választási regisztrációig. Ki emlékszik bármilyen szoci ténykedésre is? kétszer annyian vannak a parlamentben de ők aztán tényleg nem csinálnak semmit. És ennyi. Nincs több ellenzéki párt a jobbikon kívül de őket ugye nem akarjuk összehasonlítani az LMPvel?

Hunor Levente 2013.01.16. 21:19:06

@trolipotlo: Egyet is lehet érteni azzal, hogy az "ökológiai lábnyomunkat" csökkenteni kellene, csakhogy Magyarország nem Németország. Magyarországon a környezetszennyezésnél sok súlyosabb probléma van. Le vagyunk maradva, mint a borravaló.

A maxval... ezúttal kivételesen tehát elég jól méri fel a helyzetet, csak egy kicsit finomítani kellene az állásponton. (És tekintetbe venni olyanokat, hogy a környezetet most is védik, lásd pl. a szelektív hulladékgyűjtést.)

Egyébként most úgy hallom a Jobbiknak is készül az öko programja a 2014-es választásokra. Még kevésbé lehet majd őket megkülönböztetni az LMP-től. (Mármint túl a cigányozáson, zsidózáson, keresztény maszlagon.)

Hunor Levente 2013.01.16. 21:20:35

@galileo dr.: Nem kell őket összehasonlítani (a Jobbikot és az LMP-t), mert majdnem ugyanaz a kettő.

teknoc erno 2013.01.16. 21:28:12

Igen. Valóban. Az LMP a magyar viszonylatok közt még nem nevezhető felnőtt, komoly pártnak. Gyerekesek. Fuj, fuj! Mert mi számít Magyarhonban felnőttesnek? Lássuk csak! Például 13. havi nyugdíjat kéne ígérniük, tuti lenne ebből néhány ezernyi plusz szavazójuk, az MSZP, Fidesz a két nagy és komoly, felnőtt párt már tl van ezen, az LMP gyerekes, vagy mondjuk ígérhetnének megszorítások nélküli, fájdalommentes, 1-2 éven belüli tejjel-mézzel folyó kánaánt, mint a Fidesz, vagy az MSZP - a két komoly, felnőtt párt, akik a komoly, felnőtt magyar választópolgároknak megígérik ezt minden 4 évben. Valóban az LMP egy komolytalan, szar párt, akik mindenféle gyerekes választási programokat irogatnak, benne számokkal, amelyek a komoly és felnőtt magyar választó számára gyerekesek és forrófejűek. Vagy mondjuk bevehetné az LMP Bayer Zsoltot a pártba, aki cigányozhatna egyet minden héten, hogy a komoly és felnőtt magyar szavazóknak legyen kikre ráfogni a problémákat. És még lehetne folytatni, de minek az LMP komolytalan, gyerekes, nemhogy beállnának már a sorba azok közé, akik 20 év alatt már bebizonyították, hogy milyen komolyak és felnőttek! Az LMP nem érdemli meg a komoly, bölcs magyar választók szavazatait, azokat csak a Fidesz, vagy az MSZP érdemli, mert ezek nem holmi balfék, naiv pártocskák!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.16. 21:46:08

@trolipotlo:

Ha az ökológiai lábnyom szót hallom, elalszom. Az ilyen zöld szómágiának semmi értelme. Ki kell aknázni a bolygót, fejlődni kell, s nem hülyeségekkel foglalkozni. Persze nyilván jó, ha megmarad az élhető környezet, hiszen ez kell az emberi élethez, de ez nem lehet olyan módon, ahogy a zöldek csinálják. Nehogy már a nyúl vigye a puskát!

Erről két rövid írásom:
wp.me/p2oZYa-cS
wp.me/p2oZYa-dc

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.01.16. 21:46:19

Sajnálom, hogy tisztelet a kivételnek, a kedves kommentelők nem tudnak olvasni. Pedig a szöveg se nem túl hosszú, se nem túl bonyolult. Sehol sem írom, hogy a Fideszt vagy az MSZP-t kívánnám mintának állítani az LMP elé. Arról van szó leegyszerűsítve, hogy az LMP nem jól gazdálkodott az idejével, és kezd a körmére égni az el nem végzett munka. Aki azt hiszi, hogy a magyar demokrácia a parlamentről szól és ott kell borzasztóan nagyot szakérteni, az sajnos még elementárisan sem ismeri a modern tömegdemokráciák működését. Az LMP elvétette a parlamenti munka jelentőségét a magyar demokrácia szempontjából, mint ahogy elvétette a saját szempontjából is. Rég meg kellett volna vívnia azokat a belháborúkat, amelyek most vív meg, rég le kellett volna tisztáznia, hogy a 2010-es választási programja mennyiben fogja segíteni a középpárttá válását (semennyire), rég helyre kellett volna tennie Schiffert, aki a párt méretéhez képest pont akkorra akarnok, mint Orbán stb. stb. De azért csak mondjátok a magatokét, ezért van a komment felület. De a magyar oktatásban nem tanított szövegértés fájóan hiányzik a megszólalásokból.

2013.01.16. 21:49:57

@Hunor Levente: Te nem vagy magadnál. Ég és föld.

Annak örülök, ha a Jobbik is ökoprogrammal akarja lenyúlni az LMP-t, csak kérdés, melyik lesz a hiteles. 2010-ben mindenesetre nekik volt az a világraszóló ötletük, hogy Budapestet telerakják kéreg alatti villamosokkal...

trolipotlo 2013.01.16. 21:52:28

@Hunor Levente: és ha le vagyunk maradva, mivel tudunk felzárkózni? Az alacsony hozzáadott értékű kétkezi munkával vagy a magasabb szellemivel? Hová akarunk felzárkózni? Vegyük át a fejlettebb országok elavult technológiáit vagy dolgozzunk be nekik az újak fejlesztésénél?
A környezetvédelem nem közvetlen cél, hanem a fentiek okozata kell legyen.

Nem vagyunk Németország, de ha a németek elérik azt a fejlettséget, hogy kb. ingyen állítják majd elő az áramot napból/szélből/árapályból, akkor aztán ugrálhatunk a milliárd eurós Paksunkkal, senki nem tőle veszi majd az áramot. Aztán meg jön majd a sírás, hogy "jajj, a ZEJU tönkretette ezt is".

Mondjuk rittyenthetnénk pár geotermikusat, ha már olyan jók az adottságaink.

2013.01.16. 21:55:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A két gegednek semmi köze nincs a zöld gondolkodáshoz. Arról hallottál már, hogy Római Klub? Vagy az is csak hadova? Vajon a fejlett országok vezetői miért versenyt tülekedve bizonygatják, hogy melyikük a zöldebb? Az ilyen hülyék miatt fogunk beleállni a földbe, mint te vagy. Lehet, hogy elalszol a lábnyomon, de az akkor is tényeken alapszik, te viszont a voluntarista vágyálmaidban élsz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.16. 21:57:57

@iii:

Nyilván kellemesebb a tiszta körmyezet, de nem lehet ez az alap.

trolipotlo 2013.01.16. 22:03:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: melyik zöldek? Nekem meg attól van herótom, hogy kb. minden ismerősöm arról papol, hogy "persze, napelem... csak éppen az előállítása több áramba kerül, mint amennyit 20 év alatt termelni fog, amit ráadásul fosszilisből nyerünk". Igen, ez MOST így van, a V1.0-k már csak ilyenek. Majd tovább kutatnak, aztán szép lassan csak elérjük azt a szintet, amikor majd hatékonyabban fog termelni és tovább. Csak hát ehhez idő kell.
Mo pedig be tudna dolgozni ilyen kutatós projektekbe, illetve a geotermiát tudná kiaknázni.
Még mindig nem tudom egyébként, hogy szerinted mihez kéne felzárkózni.

TheloniusMonk 2013.01.16. 22:04:37

@WLaci: Tökmindegy milyen szja van a programjukban. Schifferi demagógia és kompromisszumot nem ismerő gyurcsányozási valamint szocifóbiája elegendő kínálat lehet pont elegendő csalódot fideszes számára még egy ciklusra...

2013.01.16. 22:04:41

@HaFr: Csakhogy az LMP-ben nincs se Orbán, de még Mesterházy sem, hála a jó istennek, aki ilyen kőkeményen végrehajtotta volna, amit te hiányolsz. Ha lenne, az LMP egy lenne a többi haszonleső párt közül.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 22:05:00

@N48: te most ugye saját magadnak mondasz ellent, de a jelek szerint még ideges is vagy miatta. akkor még egyszer, te kérdezted:

"A kormányzásnak a párt- és hátországépítésről kell szólnia?
A jó politikus, miután bekerült a parlamentbe, a törvényhozási szakmunka helyett a saját népszerűségének építgetésével kell hogy foglalkozzon? "

erre mondtam (egyszerűsítve), hogy IGEN. arról bizony. ha kormányozni akar, akkor a gyulai gazdálkodót ugyanúgy meg kell nyernie magának, mint a politológust, a multivezért, meg a buszvezetőt, péket és szobainast. ugyanis az egy dolog, hogy mi itt páran tudjuk, hogy miért rossz, ami az országban megy, de képzeld, vannak emberek, akik ezt leszarják és csak a saját mikrokörnyezetük problémái érdeklik, meg a saját pénztárcájuk. tehát újból, neked külön: IGEN, a pártépítéssel foglalkozni kell. amit az LMP csinál az az, hogy ül az értelmiségi klubban és nagyon meg van sértődve a világra, mert a világ hülye, ő meg okos és persze tiszta. de még a felkészültebb szavazók meggyőzéséhez is kevés az, hogy "elmúlthuszonkétév".

szívesen segítettem.

TheloniusMonk 2013.01.16. 22:06:07

@HaFr: De ki tenne helyre Schiffert, amikor ő ott a góré :)

trolipotlo 2013.01.16. 22:19:09

@trolipotlo: Mondjuk az, hogy az adottságainkat sem tudjuk kiaknázni, arra jó példa, hogy kaptunk 8000 000 000 000 Ft-ot uniós támogatásként, aminek kevesebb, mint a felét tudtuk lehívni, mert vagy A) mi már olyan k..va jól állunk vagy B) még koldulni sem tudunk.

Alkibiadesz 2013.01.16. 22:25:28

@HaFr:
Azért az ne feledd, hogy a poszt utolsó bekezdését sokan megértették, és nem értettek vele egyet. Én magam se látom, hogy valóban benne van-e az LMP-ben egy általad vizionált konzervatív párt lehetősége, és azt se, hogy ez jobb lenne a mostani "semminél". A te ízlésednek nyilván jobban megfelelne, na de most is van elég sok olyan ember, akiknek az ízlését tökéletesen kielégítik.

Ami pedig a pártépítést illeti ahhoz pénz is kellene, ami meg nincs az LMP-nek. Persze lehet, hogy ezért is ők a hibáztathatóak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.01.16. 22:30:42

@Alkibiadesz: Az élet nem habos torta, Alki. AKi politikára adja a fejét, az kikerül a kutatóintézetek és a szülői házak melegéből, és szembe fognak jönni vele néhányan a legundorítóbb férgek közül, és viszonylag kevesen a közjó bajnokaiból. Ezek között kell helytállni -- és megmutatni, hogy "lehet más". Hát ezt nem tudták.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.01.16. 22:31:58

@HaFr: Vagy OK, talán tudták -- de nem váltak mintává... Tehát nem tudták :(

Alkibiadesz 2013.01.16. 22:37:07

@HaFr:
Az is relatív, hogy nem tudták megmutatni. Mihez képest nem tudták megmutatni, hogy lehet?
Az egész rendszert nyilván nem alakíthatták át.
Ugyanakkor mégiscsak másként politizáltak.
Mondjuk az már valóban tragikus, hogy pont az az irányzat "nyert", amelyiknek a parlamenti politizálása terméketlennek bizonyult.

Összességében tehát én is úgy látom, hogy a sorsuk "kuka".

wowerman 2013.01.16. 22:41:40

Hogy mennyire nincsenek képben az LMP-sek azt az bizonyítja hogy még mindig azt hangoztatják hogy ők a Bajnai-kormány ellen jöttek létre. Nem esett le nekik hogy azóta történt itt egy s más.

ősbölény 2013.01.16. 22:47:38

Érdemes egyáltalán elolvasni egy olyan blogot, amelynek első mondatából kiderül, hogy a szerző az elmúlt húsz évben vitézkedő pártok közül kifejezetten az SZDSZ-t utálja a legjobban? Hogy úgy mondjam, ez a gyűlölet az ő politikai axiómája?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 22:51:46

@Alkibiadesz: nézd, nekik az eddig a fő üzenetük, hogy senkivel nem fogunk össze, mert elmúlt huszonkét év. dávid ibolya ezt 2006-ban sokkal jobban csinálta, ha már nagyon akarom. de ne feledjük, az emberek mást akarnak, elsősorban valószínűleg szakértelmet, kormányképességet, elszántságot, és amit ez eredményez: jólétet. mondjuk lehet a nép akarata a mérce. de ha 5%-ot is nehezen érnek el, akkor pont azt mutatták meg, hogy eleve rosszul ülnek a lovon, és nem lehet más a politika. azzal hogy "mi nem ők vagyunk", viszonylag esélytelen nyerni. a következtetésben egyetértünk, kuka.

bayard 2013.01.16. 22:58:05

A kedves polgártársak azon keseregnek, hogy "nem látszik" az LMP.... Talán nem nyitjátok ki a szemeteket rendesen. Ez nem a párt hibája, hanem a buta, politikai analfabéta, manipulálható, alzheimeres magyar választópolgáré.

Nézz bele egy parlamenti közvetítésbe és számold össze,hányan ülnek ott az egyes pártokból. Látni fogod, hogy az LMP-s politikusok ott vannak, próbálnak dolgozni.

Számold össze, hány felszólalásuk, törvényjavaslatuk,indítványuk, figyelemfelhívó akciójuk volt a többiekhez képest. Látni fogod, hogy -annak ellenére, hogy első pillanattól tudják, senki nem fogja őket meghallgatni - mégis próbálnak dolgozni.

Nézd meg, hogy ütik mindkét oldalról...ATV, HIRTV, stb... mert ebben az országban nem lehet középen állni, mást mondani anélkül, hogy árulóvá ne válj a fele ország szemében; látni fogod, hogy ők mégis megteszik.

Menj be a munkahelyedre évekig úgy, hogy xart se tudsz csinálni, mert vezetőség magasról lexar, és mindenki másnak meg hiába kiabálsz, hogy rossz felé mennek a dolgok, mert mindenki behúzza a nyakát, kussol és azon rimánkodik, hogy a holnap ne legyen sokkal rosszabb. Ilyen világban, politikai környezetben és kultúrában mi a túrót vársz egy törpepárttól?

Mondom mindezt úgy, hogy naiv, valóságtól elrugaszkodott őrültnek tartom a legtöbbjüket (a gazdaságpolitikájuk pl. egy vicc). De ott tartunk, hogy már azt is tisztelni becsülni kell, ha valaki bemegy a parlamentbe kicsit dolgozni,az eredmény legkisebb reménye nélkül, nem csak mereszti a se*gét.

Majd ha felnő a kedves magyar választópolgár és elküldi a pi-ba a kétharmados miniducét, az egymásraborulós maszkabált játszó "demokratikus baloldalt" és a sok megélhetési szélsőjobbost, akkor lehet majd panaszkodni, számon kérni, hogy mi a faxt csinál az LMP a parlamentben...

N48 2013.01.16. 23:03:18

"vannak emberek, akik ezt leszarják és csak a saját mikrokörnyezetük problémái érdeklik, meg a saját pénztárcájuk"
Nem te gondolod úgy, hogy a világ hülye, és te vagy az okos?
Ha valaki értelmiséginek tartja magát, akkor miért utasítja el az LMP-t csak arra hivatkozva, hogy az az értelmiségieket akarja/tudja megszólítani.
Ha úgy gondolja, hogy az LMP-nek sok kérdésben igaza van, csak az üzenetét nem tudja elég jól közvetíteni, akkor miért nem vesz részt a párt munkájában, vagy miért nem alapít saját pártot, ahol ezeket az üzeneteket úgy közvetíti, ahogy az szerinte hatékony?
Ha úgy gondolja, hogy mások meggyőzése a politikusok dolga, akkor miért okoskodik, és miért írogat politikai blogokat?

Szélmalomharcos 2013.01.16. 23:07:05

@ősbölény:
Nem erősséged a szövegértés. A szerző arra utal - szerintem jogosan - hogy az LMP az SZDSZ után maradó űrt töltötte be a 2010-es választáson. Most ezt kérik számon azok, akik a bukott szoclib elit feltámasztásán ügyködnek

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 23:32:22

@N48: mármint ha leírom, hogy az emberek a saját dolgaikkal jobban el vannak foglalva, mint az LMP aktuális hisztijével, akkor miért is én hiszem magam okosnak? mert meg mertem állapítani egy tényt, ami neked nem tetszik? veled is ez a baj, hogy benned van a tipikus LMP-s sértettség. jajj, de meg tudtok sértődni! semmi keresnivalótok nincs a politikában, egyáltalán. ez a görcsös idealizmus, ez a fojtogató megfeleltetési vágy valami megfoghatatlan erkölcsi normának. a társadalom nyilván hülye, hogy nem érti a kis belvárosi elitklub aggályait igaz? vicc az egész.

nekem nem kell pártot alapítani öcsi. én bajnaival és végső esetben az mszp-vel tökéletesen meg vagyok elégedve. ti vagytok azok, akik nyafognak és meg vannak sértődve a világra, mert az nem támogatja őket. eléggé félrement a kommented, gyermeki duzzogásra utal, semmi másra.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.16. 23:34:39

@N48: "..hogy az az értelmiségieket akarja/tudja megszólítani." - hát ez az:) még az értelmiséget SEM tudja megszólítani! vagy te úgy gondolod, hogy az értelmiség összes tagja LMP-szavazó? muhaha!!! :)))))

egyébként sok sikert egy oktatási vagy eü-reform végrehajtásához, ha nem tudják azt hatékonyan kommunikálni. nem mintha lenne bármire is válaszuk, csak úgy mellékesen.

galileo dr. 2013.01.17. 00:35:21

@HaFr:
Mi az hogy nem tudták? 15-en vannak egy 2/3-os parlamentben. És még mindig jóval jobb megmozdulásaik és törekvéseik voltak mint bármelyik másik parlamenti pártnak.
Fejtsd már ki hogy mégis mi a tökömet vársz tőlük hogy valami csodát csinálnak? Egyébként pont az olyan cinikus emberek miatt tűnik úgy az embereknek hogy nem csináltak semmit mint te vagy. A sok magadfajta mondja hogy "hát ezekkel is csak többen vagyunk", és ezt az emberek elhiszik, miközben minden egyes felszólalásuk és tiltakozásuk értelmes célért volt.
Az a legjobb hogy itt nyavajogsz (?) hogy hát ők sem változtattak semmit és most mehetnek a kukába de közben meg pont az ilyen vélemények küldik őket a kukába, semmi más. Még a többi párt sem tudott soha felhozni ellenük semmit és igazából te sem tudsz.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 01:26:17

@galileo dr.: bocs, nem nekem szólt a hsz, de áruld már el, mi az lmp oktatáspolitikai programja? hogyan küzdene a cigányok felzárkóztatásáért? energiapolitika? zárjuk be paksot? mivel váltaná ki az atomenergiát? hipermarket tényleg ne épüljön? akkor se, ha egy város kimondottan kéri? rajta, ne fogd vissza magad, győzz meg minket, hogy a pártod nem csak tiltakozni és felszólalni tud. köszi.

makkmarce (törölt) 2013.01.17. 01:26:28

@trolipotlo: felejtsuk mar el ezt a zold energias baromsagot, mar reg mindenki (meg japan is) visszakapcsolta az atomeromuveket. Ar-apaly eromu, na az kell magyarorszagnak a nemetektol. uristen..
Amig nem tudnak az LMP-sek 2 szamot osszeadni meg kivonni, addig ne akarjon senki se zold eromuvet (nemtudom feltunt e, de itthonrol is kivonulnak a szelkerekes sracok is, mert kb 70 forintbol csinaljak azt, amit paks tizenparbol tud)
Zard be paksot, es nyersz meg 3x annyi szen es gazturbinas eromuvet, jo bolt lesz, de akkor ala is koltoztetlek, kinaban a szeneromuvek miatt van oriasi szmog.

lorantka_a_gall 2013.01.17. 06:03:47

@Állam-vizsga: Nekem tetszik. Ha megtartják a távolságot és nem csinálnak orbitális baromságot a hátralévő időben,az én szavazatomat megkapják '14-ben (is).

felcsutisuttyo 2013.01.17. 07:51:11

az LMP nek is van "Orbánja"...ez a baj...
Egy akaratos barom ( s még körbe is van metélve és úgy bólogat mikor beszél mint a Pető Iván):D Ne csodálkozzatok.. a 23 százalékával elmehet a p...ba!

felcsutisuttyo 2013.01.17. 07:51:49

nem 23, hanem 2-3 százalékával...elírtam:)

Régi Péter 2013.01.17. 08:08:19

HaFr: Nem állt be a vállalhatatlan E2014-be ez itt a baj. Az E2014-ben baloldalinak álcázott nagytőkés, füves civilek, és rendvédelmisek nyomulnak együtt, még jó hogy ilyen csapattal nem égeti magát egy normális ember.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.17. 08:18:28

összefoglalva:
a fidesznek még mindig nincs választható alternatívája, vagyis min. 2018-ig maradnak kormányon

helyes

Conchobar 2013.01.17. 08:26:37

"a 2010-es vihar, amely érdemeiken felül (kb. az SZDSZ érdemtelenségének arányában) jutalmazta és beröpítette őket a parlamentbe" - Node, az a viharnak aposztrofált valami még mindig nem látszik elülni (hiszen beröpíteni látszik a E14-et is, az MSZP se látszik visszanyerni 2006-os/2002-es szavazóit). Nagyon is nyerő lehet az LMP taktikája (amely 2010-ben őket bejuttatta), az, hogy egyenlő távolságot tart az elmúlt 20 év minden politikai szereplőjétől

barli 2013.01.17. 08:35:55

Összefoglalnám a cikket:
-Az LMP hülye, mert nem úgy politizál, ahogy ÉN azt szeretném
- Az LMP hülye, mert úgy politizál, ahogy azt a választások előtt megígérte (nem áll össze a szocikkal meg a gyurcsánnyal, de főleg a Gordonnal)

Nem kell rájuk szavazni, ennyi. Ez a demokrácia. Ha meg nincs rájuk igény, az lehet hogy nem az ő hibájuk, hanem a tisztelt választópolgáré. Nekem speciel azóta alternatíva az LMP, amióta nemet mondtak (egyenlöre) a szoci restaurációra.

Conchobar 2013.01.17. 08:39:15

"ki viszi őket megint be a parlamentbe, ha nem lesz forgószél" - Azt a bizonyos forgószelet alighanem főként a politikai szereplők hiteltelensége (és választók bizalmatlansága) generálja. Az LMP-hez viszont nem fűződnek botrányok. Az LMP-nek az a baja, hogy a társadalomnak csak egy szűk csoportját tudja/akarja képviselni

N48 2013.01.17. 08:49:05

@balage_81 reloaded:
Az eredeti kérdéseimet a blogbejegyzés kapcsán írtam (ahol a végén le van írva, hogy a szerző végül is egyet tudna érteni a párttal, csak hát a kommunikáció...), te elkezdtél rá válaszolgatni, gondoltam, neked is hasonló kifogásaid vannak az LMP-vel kapcsolatban. Emellett a további kérdéseimet nem E/2-ben tettem fel, hogy éreztessem, alapvetően a bejegyzéssel van bajom.
Ha persze úgy gondolod, hogy az LMP a törvényhozásban sem tudott meggyőző javaslatokkal megjelenni, és nincsenek normális elképzelései, programja, akkor persze más a helyzet (de akkor az eredeti kérdésem se hozzád szólt, és ha már mindenáron válaszolni akartál volna rá, akkor nem a kommunikációt, hanem magát a törvényhozási szakmunkát kellett volna kifogásolnod).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.17. 08:52:18

Arra leszek kíváncsi, hogy a politikusaik hol (értsd.: melyik pártban) fogják folytatni a karrierjüket, mimkor az lmp végleg feloszlik.

Nah az lesz még tanulságos.

Állam-vizsga 2013.01.17. 08:59:45

@galileo dr.: Teljesen egyetértek veled, előbbre én is hasonlót írtam. A blogger csak fikáz hogy mit nem csinált az LMP, de azt már nem írja le hogy mit kellett volna csinálnia, mert neki sincs fingja róla.

Az hogy az LMP zöld párt, az nem abban merül ki hogy a környezetet védi. Persze fontos alapköve, de az LMP is tudja hogy ennél sokkal égetőbb problémák vannak az országban. Én is környezettudatos vagyok, de vannak dolgok amiben nem értek egyet a párt programjában, de attól még ez az a párt aminek legalább van valamilyen elképzelése a különböző problémák kezelésére és a legvállalhatóbb gyülekezet.
Mégegyszer, tessék elolvasni a weboldalon a programjaikat, és nem a média szarságait beszopni.
Ha a szocikkal és Bajnaiékkal nem állnak össze, 2014-ben tuti rájuk szavazok.

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 09:29:25

@N48: 55 éves vagyok, és NEM kisnyugdíjas, de akkor is az LMP-re fogok szavazni, ha én leszek az egyetlen ember, aki rájuk szavaz ! Aki egy kicsit is tudatos, olvassa el Serge Latouche-tól A nemnövekedés diszkrét bája c. könyvet, és megtudhatja belőle, miért jó az LMP. Aki meg úgy akar szavazni, hogy melyik pártvezetőnek szimpatikusabbak az arcvonásai, az meg szavazzon aszerint.

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 09:32:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: sajnos, az a baj, hogy csak próbálsz gondolkodni, de nem sikerül...

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 09:36:02

@dzsadzsarblinx: az LMP elvi lapja egy paradigmaváltás a gondolkodásban. Persze hogy minden újat támadnak, a tudományban és a művészetben is, meg mindenütt.

Alkibiadesz 2013.01.17. 09:38:48

@bayard:
Ha egy párt, vagy a párt szimpatizánsa, azzal magyarázza a párt sikertelenségét, hogy a nép hülye, iskolázatlan, nem eléggé felnőtt a nagyszerű párt értékeléséhez, vagyis a párt túl jó az érdemtelen népnek, akkor már régen rossz!

Ez egy szellemtelen magyarázat a saját, vagy a támogatottunk kudarcára, amit csak valamiféle eltorzult küldetés és elittudat indokolhat.

Márpedig, ha erről van szó, akkor szerintem jobb is ha a kérdéses párt megy a kukába, mint anno az szdsz.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.01.17. 09:40:40

Azért az LMP még nem ennyire halott ügy, mint ahogy a posztban megjelenik. Tény, hogy lehetne ezt jobban is csinálni, de majd választások előtt aktivizálja magát a párt (megint) és lazán becsusszan, bármi lesz.

Egy kis olvasnivaló:
jozan-parasztok.blog.hu/2013/01/17/se_program_se_cselekves

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 09:46:01

@HaFr: Te meg jó lenne, ha írás helyett néha olvasnál is, mondjuk olyan könyveket, ami a "zöldség"-ről szól, és akkor nem gyaláznád az LMP-t.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.01.17. 09:47:50

@Jeanne d'Arc: Neked gyalázás, az okosabbaknak tanulság.

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 09:53:18

@ősbölény: te mégis elolvastad ... :)))))))))

Jeanne d'Arc 2013.01.17. 10:00:45

@felcsutisuttyo: hajrá, legyen 23 % !!!!nekem tetszik !!!

Flúgatlan 2013.01.17. 10:06:59

Az LMP távolságtartása a "nagy" pártoktól nekem szimpatikus. Szerintem sokan mások is így vannak vele.

De amíg az LMP egy csomó irreális zöld dumát ereget, és láthatóan a fővárosi értelmiségi "entellektüel" hozzáállás dominálja megnyilatkozásaikat, én nem bírom őket komolyan venni.

ősbölény 2013.01.17. 10:22:38

@Jeanne d'Arc: Csak az első mondatot olvastam el, a többire nem voltam kíváncsi. Most, hogy két válasz is érkezett kis szösszenetemre, végigolvastam. Azt hüvelyztem ki a nagy óvatossággal és politikai rutinnal megírt blogból, hogy az LMP-t önálló indulásra sarkallja. Na, ez vajon kinek az érdeke?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.01.17. 10:24:23

@ősbölény: Hadd reagálja erre mint autentikus forrás: az öreganyám térde kalácsáé.

ősbölény 2013.01.17. 10:37:49

@Szélmalomharcos: Nem hiszem, hogy baj lenne a szövegértésemmel. Az a bizonyos első mondat a maga zárójeles közbevetésével az SZDSZ érdemtelenségét posztulálja, mint vitathatatlan tényt és mint történelmi ítéletet, amely mandátumhoz segítette az erkölcsösebbnek vélt LMP-t. Kétségtelen, hogy az LMP-ben megvannak azok az összetevők, amelyek az SZDSZ-t is működésképtelenné tették: tehát a radikális zöld ideológia, a baloldali populizmus és a liberalizmus helyett az anarchizmus. Köszönhetően annak,l hogy az LMP i8ndulásakor élppen az utolsó volt azon pártkísérletek között, amelyeket a jobboldal aktuális vezető pártja hozott létre az SZDSZ kiszorítására. Minden választáson fellépett ilyen párt, ugyanilyen komponensekből kikeverve, 2010-ben végül sikerrel. Schiffer ehhez az indíttatáshoz tartja megát, másoök pedig (nem lévén bennfentesek), valkósi politikai pártban gondolkodnak. Ez az LMP belső hasadásának a lényege.
Sajnos igazi liberális pártnak semmi esélye Magyarországon, mert nálunk csak populizmussal lehet választást nyerni. Az SZDSZ messze nem volt igazi liberális párt, de a legközelebb állott ehhez, épp emiatt morzsolódott fel. Az, hogy a neve szitokszóvá vált, két dolog következménye: egyrészt, hogy a legkevésbé populista formációval szemben senki nem táplál szimpátiát, másrészt hogy nevetségesnek tartják azt a gesztust, amellyel - beletörődve sikertelenségébe - megszüntette működését (igaz, egyes hajszálai még nőnek itt-ott). Pedig ez volt a legelegánsabb módja a közéletből való távozásnak.

Foxtrotty 2013.01.17. 11:22:08

@ősbölény:
Kicsit túlfantáziáltad, de megértem hogy nem élhetünk összeesküvés-elméletek nélkül. Ez is a populizmus egyik formája nálunk, nem élhet a nép enélkül.

Egy dologban viszont egyetértek: "Az SZDSZ messze nem volt igazi liberális párt"

Alkibiadesz 2013.01.17. 11:27:44

@ősbölény:
Ez valami ős szdsz-es szöveg?

Van valami bizonyíték is arra, hogy az LMP a fidesz hozta létre azért, hogy kiszorítsa az szdszt, vagy ez csak egy olyan feltételezés, amelyet a feltételezés megfogalmazója automatikusan tényként tálal?

Az szdsz-t csak a populisták kritizálhatják? Nem túl kényelmes lekezelése ez minden kritikának? Nem lehet, hogy pontosan a kritika fentebb látható lekezelése mögött meghúzódó alaptalan fensőbbségtudat volt az szdsz legfőbb sírásója?

nevem van 2013.01.17. 11:40:09

Hát sajnos, hiába rokonszenves arcok, az LMP is csak arra példa, hogy az un. zöld pártok nullák.
Az a bűntudat, rossz lelkiismeret, ami valakit világnézet híján zölddé tesz, nem vértez fel az érdemi politizálásra, ha véletlenül lenne is rá mód, mandátum. A "Macskafogót" idézem, bár ott más volt a bizgentyű színe. Kedves LMP "nyomja meg a zöld gombot és nyugodjon békében".

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 13:17:43

@ByA:

Mindig valami, amiben az emberek egyet tudnak érteni.

galileo dr. 2013.01.17. 14:43:11

@ősbölény:
Mondj EGYETLEN EGY "baloldali populizmust" ami az LMP szájából hangzott el.

nandras01 2013.01.17. 16:21:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
ritka eset, de most tökéletesen egyetértek veled.

németh györgy 2013.01.17. 17:55:15

Az LMP még elvégezheti a „repair and maintenance” feladatát, van még idő, meg aztán valamilyen frász mindegyik pártban van!

Tgr 2013.01.26. 10:21:43

@dzsadzsarblinx: "Azt róják fel nekik, hogy azon tökölnek, összefogjanak a Szocikkal, meg Gyurcsánnyal, meg Bajnaival a FIDESZ legyőzéséhez. Mert aztán ez Qrvára könnyű kérdés!!!"

Végülis tényleg, miért kéne egy, a teljes jelenlegi politikai elit leváltására aspiráló pártnak képesnek lennie nehéz kérdések kezelésére? Ha valami csoda folytán kormányra kerülnének, és ott kényszerülnének valamilyen ideológiailag megosztó kérdésben döntést hozni, a világ nyilván megállna és megvárná, amíg három hónapig marakodnak rajta.

HaFr jól írja, az LMP (egy viszonylag szimpatikus, és a magyar politikai életbe valóban sok frissességet hozó kampány után) katasztrofálisan rosszul mérte fel a helyzetet, és a törvényhozási munkába fektette az energiáit (ami a konszenzuskeresésre nyomokban sem törekvő Fidesz mellett teljesen kárbaveszett tevékenység), ahelyett, hogy a kommunikációját fejlesztette volna, vagy a hátországát, vagy a belső kohézióját, döntéshozatali rendszerét. Most éppen az utóbbi elmaradása bosszulja meg magát (egy dolog, hogy Schiffer bázisdemokrácia helyett hierarchikus vezetést szeretne, lehet hogy igaza is van benne, de hogy nem volt képes felmérni, hogy jelenleg nem az van, amit szeretne, és ebben a helyzetben nem szabad 50%-nál csak hajszálnyival nagyobb támogatottsággal keresztülverni egy megosztó döntést, az mindenképpen az ő vezetői kudarca), a szavazáskor majd az előbbieké is meg fogja.

Tgr 2013.01.26. 10:31:59

@trolipotlo: "Mo pedig be tudna dolgozni ilyen kutatós projektekbe, illetve a geotermiát tudná kiaknázni."

És szerződést köt az ötven év múlva levő Magyarországgal, hogy az majd cserébe visszatranszportálja időben az áramot, vagy hogy gondolod?

Egyébként is, Magyarország a bomlófélben lévő oktatási rendszerével, tőkeszegény tudományos életével, elmaradott iparával aligha az a kutatási nagyhatalom, aminek a bedolgozása vagy be nem dolgozása különösebben befolyásolná a dolgok kimentelét. A zöldek ugyanabba a csapdába mennének bele (csak ők szerencsére nincsenek döntési pozícióban), amibe az előző kormányok a nyugdíjakkal: ahelyett, hogy a versenyképességet fejlesztenék, a pillanatnyi teljesítmény érdekli csak őket, nem hajlandóak áldozatot hozni a jövő érdekében. (Zöld szempontból az áldozat az lenne, hogy most a fejlődésre és nem a környezetvédelemre koncentrálunk, hogy minél előbb eljussunk a nyugati jóléti demokráciák szintjére, ahol a környezetvédelem már reálisabb alternatíva.)

Tgr 2013.01.26. 10:37:28

@Alkibiadesz: "Az egész rendszert nyilván nem alakíthatták át.
Ugyanakkor mégiscsak másként politizáltak."

Kezdetben igen, azóta egyre kevésbé. A választási kampányuk a nyilvános pénztárral, a sokkal személyesebb, internetre és mikroközösségekre építő kommunikációval, a bal-jobb toposzok következetes elutasításával, a demagógia alacsonyan tartásával valóban friss levegő volt, aztán ezek sorra eltűntek. Kialakították a saját demagógiájukat (oligarcházás és az előző kormányok konkrétumoktól mentes fikázása), a kommunikációt a parlamentbe bekerüléskor nagyjából el is felejtették, most épp a bal-jobba tagozódnak be. Tulajdonképpen nem sokat sikerült megvalósítaniuk abból, amit ígértek, nemhogy a kormány, de a saját pártjuk szintjén se.

Alkibiadesz 2013.01.26. 14:51:17

Az oligarcházásban, közgépezésben mi a demagógia?
A bal-jobb betagozódás viszont tény.

dzsadzsarblinx 2013.01.26. 16:43:43

@Tgr:

Hát igen, és ez szomorú.
LMP kilőve, Schiffer kilőve. (Választási szempontból, gondolom, nehogy valaki félreértse).
No de akkor mi lesz 2014-ben?
Amíg tart a választók és a két "nagy" párt közötti összekacsintás az áldozathozatal nélküli csodavárásról, addig egyre jobban belecsúszunk a híg fosba.

Tgr 2013.01.26. 21:53:42

@dzsadzsarblinx: Orbán nyer, aztán belefullad a maga és pártja inkompetenciájába, miután elfogy a felélhető nemzeti vagyon.

A magam részéről ezzel a cikkel értek leginkább egyet:
hvg.hu/velemeny/20121112_Folytassa_Viktor

dzsadzsarblinx 2013.01.27. 12:47:04

@Tgr:
Én is eljutottam idáig, gondoltam direkt rájuk szavazok. De mi lesz a vége? Jobb esetben lesz megint elmúlt nyócév után nagy bukta, legrosszabb esetben meg gazdasági csőd, polgárháború.

Torkosborz 2013.01.29. 21:01:52

Az LMP, ha követi a "külső" civilnek titulált beavatkozók szisztémáját, egy csodálatos ifjú hévvel küzdő, támogatni érdemes liberális, ökopárt maradhatott volna! De: Nem engedett az erőszaknak, tehát buknia kellett! A jövőbelátók megölték saját kutyájukat, hogy egy másik szolgálhasson tovább! A háttérben pedig tovább konspirálnak azok a "független" civil szervezetek, akik feltalálják majd a spanyolviaszt. Előbb Maguknak aztán Nekünk.
Ui:A renitensek mennybe mennek, a morál sárba taposva!
süti beállítások módosítása