1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2012.12.30. 11:31 HaFr

Hazugságok III: A multik

A multikkal kapcsolatos népi ellenérzések különösen erősek, illetve a kritikátlanság -- etatista liberális oldalon -- különösen szembetűnő olyan tőkeszegény (tőkeimportőr) országokban, amelyek egyúttal alacsony hozzáadott értéket is képviselnek a multinacionális ellátási láncokban. A globkritbe bukó magyar népi frusztrációt tovább fokozza a hagyományosan fals önértékelésünk (részint "a magyar tehetségre", részint a nemzeti múltra vonatkozóan), amely azt a meggyőződést táplálja a magyarok jelentős részében, hogy velünk kitolnak, minket messze érdemeinken alul értékelnek, sőt a világ hajlamos össze is fogni ellenünk, noha éppenséggel hálásnak kellene lennie nekünk. A kormányzati szintre emelt antiglobalista, multiellenes tódítások erősítik az arra fogékonyakban a Washington-Brüsszel-Tel Aviv tengely boldog pörgésének képzetét, a visszatérő magyarellenes titkos tanácskozások előkelő helyének faktumát a nagyhatalmi napirenden, a mindenkori magyar szabadságharccal szembeni nyugati egységfront ötletét, és további ökörségeket.

Közelebb áll az igazsághoz, hogy egy, Magyarország nem szuverén ország a szuverenitás teljességének értelmében, de mi ahelyett, hogy a helyi értékén kezelnénk ezt a tényt, felhergeljük magunkat, és szívós munkával tovább rontjuk  a pozíciónkat; kettő, a multik valóban nem a szeretetre és a szolgálatra építik a filozófiájukat, egyúttal azonban -- mindent összevetve -- szeretnének racionálisan működni. A szuverenitás felemlegetésének -- főleg XVI. századi (!) kritériumok alapján -- csak egy letűnt civilizációs paradigmában van értelme, de az érzelmi létjogosultságát megértem. (A nemzeti érzelem a nacionalizmus törzsökös fája.) A multik pedig tényleg sok szempontból nem erkölcsi minták, mert gyakran korruptak és ahol tehetik, kihasználják a helyi emberjogi, gazdasági, környezetvédelmi stb. szabályozásokban lévő lyukakat, nem ugyanazt a minőséget viszik mindenhova, a nyereséget viszont rosszabb környezetből repatriálják -- mégis, ahol az államok nem korrumpálhatók túlságosan és nem szabják lelkesen a gazdasági környezetet egy megrendelő ízlésére, ott a versenynek, a globalizációnak és szabványoknak jelentős civilizatórikus hatása van a fejlődő környezetekre. Tehát az összkép legalábbis megértendő, a multik, hogy ne mondjam, megérnek egy misét.

Amellett, hogy a multik nélküli Magyarországon (beleértve azt is, hogy minden korábbi állami vagyontárgy "nemzeti" kézben marad) ma elképzelhetetlen nyomor tombolna, az ország nem volna az EU és a NATO tagja, és minden bizonnyal folyamatos utcai harcokkal és anarchiával kellene szembenéznünk, szóval mindemellett a multik mai szelektív megadóztatása és pfujolása nem tűnik éppen heroikus tettnek. Ez csak a gyávák nagyszájúsága. Az energetikai, telekom cégek, bankok megadóztatása sem túl bátor, ha azt vesszük, hogy a beágyazott infrastruktúrájuk és befektetett eszközeik miatt alig mehetnek el innen komoly veszteségek nélkül, ráadásul, ha rosszul sülnek el, a különleges intézkedések árát sem az állam és nagyszájú felkentjei viselik, hanem a nép (amelyik momentán viseli is).

A multikkal szembeni kormányzati retorika tehát annak a gyanús nacionalizmusnak a része, amiről egy korábbi posztban már megemlékeztem. Mindez nem jelenti, hogy a kormányzatnak ne volna kutya kötelessége kialakítani azt a gazdaságszerkezeti és makrogazdasági egyensúlyt, amelyben a hazai vállalkozások szimbiózisra léphetnek a multikkal, megtanulva tőlük, ami jó, és megtartva maguknak, ami a saját értékük, és ne kellene okosan tárgyalniuk -- a hőzöngés helyett -- a generális piaci szabályozókról multikkal, érdekképviseletekkel, mindenkivel, akivel kell. De minden ökölrázás és nagyszájúság dacára a magyar kormányzatnak nincsen távlatos gazdaságpolitikája, a hazai vállalkozások versenyhelyzete romlik, a korrupció és a fekete gazdaság nő, a gazdasági szabályozás romló minőségű, a növekedés alapjai több évre előre megroggyantak. Magyarán a nemzet szabadságharca minden frontján merő fikció csupán, a kormánynak nincs nemzeti gazdaságpolitikája (hatalompolitikája van), amire jó példa, hogy az állam legújabban milliárdokat juttat közpénzből rosszul gazdálkodó vagy tőkekivonással szándékosan megrabolt húsos cégeknek, hogy ideig óráig elkerülje munkahelyek ezreinek megszűnését. No, erről meg az állami tulajdon veszélyei kapcsán írtam a Hazugságok sorozat első részében. (Képzeljük el, mennyire racionális gazdálkodást folytat majd a Pápai Hús jövőbeni többségi tulajdonosa  -- a Pápai Önkormányzat. Viszont cserében virtigli magyar cég gyártja majd -- amíg gyártja -- a pápai párost. Csak győzzük számolni majd az elfolyó pénzünket.)

492 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr614987486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mis 2012.12.31. 12:30:30

@Bicepsz Elek: A TESCOban legalább lehet kapni ékezetes billentyűzetet. Ha másért nem is ezért mindenféleképpen betérhetnél... :)

silent76 2012.12.31. 12:34:36

@Don Quixote de la Ferko: Mit szeretnél?
Fizetési kivonatot? Nem kell elhinned, ha nem akarod, irigykedj tovább. Milyen lakhatás és élet költségeit szeretnél?
Bruttó fizetés: 4800 CHF, ebböl
3960 jön kézhez (mivel külföldi vagyok, nekem levonják az összes adót (quellensteuer)

Lakás: 1411 CHF (víz, fütés benne van)
Krankenkasse: 295.5 CHF/hó
Villany kb.:30 CHF
Internet, TV telefon, mobil: 100 CHF
Mit akarsz még tudni?

FGSuperman 2012.12.31. 12:41:56

@Dr. Furia: na persze
- mert a nők nem szeretik belepakolni a picsájukat a szép autóba - mi'nnyá kiderül, hogy te az 1200-es Ladára buksz
- a műszaki cuccokkal is hasonló a helyzet - gondolom Junoszt-TV-t nézel és Commodore +4-ről írogatsz

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 12:46:49

@FGSuperman: nem érted! A jó nők a pénzes pasikra buknak.
A nőket viszont nem érdekli a pénz.
A nők viszont nem érdeklik a férfiakat. Annyira legalábbis nem,hogy költsenek rájuk.

Ellentétben a jó nőkkel, mert azok viszont érdeklik annyira a férfiakat, hogy akár még dolgozni, és költeni is hajlandók azért, hogy legyen nekik olyanjuk.

Fikalnyik Eugén 2012.12.31. 12:49:35

@Squid:
"Szerinted ki fejlesztette a Magyar Telekom hálózatát a 70-es évek katasztrofális állapotaiból?"

na azért ez nem ilyen fekete-fehér, ha csak szimplán a közműalagutakat nekik kellett volna piaci áron kiépíteni a meglévők helyett be se teszik a lábukat ide. A gáz és elektromos cégek al- és felépítményeiről már nem is beszélve (amiket a fogyasztók fizettek ki anno önköltségen)...

csomagos 2012.12.31. 12:53:50

"Amellett, hogy a multik nélküli Magyarországon (beleértve azt is, hogy minden korábbi állami vagyontárgy "nemzeti" kézben marad) ma elképzelhetetlen nyomor tombolna, az ország nem volna az EU és a NATO tagja",........" és minden bizonnyal folyamatos utcai harcokkal és anarchiával kellene szembenéznünk"......!!!!!!!

1. A multik és a NATO... Érdekes összefüggés. Át kéne gondolnod, már csak időrendben...
Anarchia, utcai harcok. Mi van? Kérlek fejtsd ki bővebben! Nem fikázás, tényleg érdekel, hogyan vezeted le ezeket a gondolatokat!

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.31. 12:57:01

@silent76: te azért szeretsz vetíteni, igaz?

Mercel 2012.12.31. 12:57:56

@macitalp:

+1 a hozzászólásért, mert van igazságod, bár az éremnek van másik, sőt ez esetben több oldala is.
A sérelmeknek azért van alapjuk bőven.

++++1 ezért
"4. Ha a hülyeség fájna, ebben az országban nem lehetne megmaradni az ordítástól. Lassan így sem lehet."

Ezt pedig bizonyítja az évenként több tízezer honfitárs aki úgy gondolja, hogy nincs kedve stresszesen magyarkodni, nincs kedve birkát játszani, és közben azt gondolja ne rajta gyakorolják a hamis hazaszeretet prezentálását.
Különös iróniája a dolognak, hogy kétszeresen verik le döbrögin azzal, hogy elmennek - egyrészt nem adóznak, nem fogyasztanak többé itthon, másrészt pedig nagy számukkal naponta bizonyítják, hogy elcseszett kézivezérléssel nem lehet (soha nem lehetett máshol sem) csodát tenni.

"Frigyes"

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:03:06

@silent76:

"Fizetési kivonatot?"

Tojok rá. Veled együtt.

"irigykedj tovább. "

Egyszerű életed egyszerű létét ne vetítsd ki másokba. Felesleges.

Bár nem fogod felfogni agyilag a kérdés lényegét, az érdekel, mennyi marad. Hogy még jobban megzavarjam egyszerű gondolkodásodat, nem összegszerűen, arra mint említettem, veled együtt tojok, hanem arányaiban. Mennyi marad? Ha nem érted a kérdést, nem baj, hőzöngj tovább, az is egy megoldás.

reálisan 2012.12.31. 13:07:09

Kár a multikat védeni, ne hazudjatok liberálisok. Rengeteg magyar vállalkozás lett életképes a mezőgazdaságban de még az iparban is. Ami rossz van ebben az országban az az elmúlt 8 év liberális politikája miatt van, kiárúltátok az országot, a kereskedelmi TVk rongálják a közerkölcsöt, minden ami a liberalizmushoz kötödik az ártalmas és káros. Ti vagytok a világ rákfenéi. És máig ti éltek a legjobban sajnos és ti károktok arról, hogy milyen rossz itt élni!

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:08:30

@Mercel:

" nem adóznak, nem fogyasztanak többé itthon"

Ahogy azt hinni teccik. Dokinál meséli 50-es nő, hogy a lányának íratja a gyógyszert, aztán küldi ki neki.

Remélem minél hamarabb rendezik a tb befizetés ellenőrzését, és valóban csak azt látja el a doki, aki fizetett is valamit.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:10:45

@reálisan:

A közerkölcs Győzikét tette a legnézettebbé.
Nézőszáma kb. háromszorosa volt a teljes liberális-maszop tábornak.
Ugye nem kell segítség, a maradék kétharmad honnan került ki.

Reformista Pista 2012.12.31. 13:10:53

@reálisan: Nah, te nagy magyar!
a károk, meg a kiárúl az mit jelent?
Tanulj meg magyarul te buta g.ci

Mercel 2012.12.31. 13:11:52

Nincs kedvem közel négyszáz kommentnyi hőbörgést végigolvasni, így csak megtippelve szokás szerint a közhangulatot jelezném, hogy a multik sokszor valóban visszaélnek a fölényükkel DE..

Van/volt a mindenkori Magyar kormány ami meghatározza a Magyarországi gazdasági feltételeket.
úgy nagyjából 1990 óta kormánypártoktól és az épp aktuális ellenzéktől függetlenül el lehet mondani, hogy súlyosan elcseszték, az utóbbi 10, és főleg az utolsó 2.5 évben.

Nem a sokat és joggal szidalmazott tesco, madaras tesco és társai hibásak a Magyar kiskereskedelem nyomora, a saját nyomorunk miatt, hanem a mindenkori kormányzat.

Már többször elmondtam, hogyha a gyerekeimet felzabálja a kerti medencében egy rakás cápa, akkor nyilván sósavat öntök a medencébe, de miután lehiggadtam fogok egy vadászpuskát és megkeresem azokat akik cápát telepítettek a medencébe.
I. A cápák nem véletlenül kerülnek a medencébe.
II. A cápák tökéletes gyilkológépek akik azt csinálják amihez értenek illetve ami az életben maradásukhoz szükséges.
III. A multinacionális vállalatok pontosan úgy működnek mint egy rakás cápa.

Ez ilyen egyszerű.
Nem a multikra kell elsősorban hörögni, azok profitorientált vadak és lelki kérdések nélkül zsigerelnek ki piacokat és munkavállalókat a világ minden országában.
De látni kell, hogy nagy sikerrel ezt csak olyan országokban tudják ezt megvalósítani ahol béna, korrupt az államháztartás.

Amúgy nem a multik védelmében, de azért csendesen megjegyezném, hogy ma Magyarországon tisztességes bejelentést, szabadságolást többnyire pont a rohadék multiknál lehet megkapni munkavállalóként.

"Frigyes"

Mercel 2012.12.31. 13:18:15

@Don Quixote de la Ferko:

Nem mondtam, hogy minden Magyar aki elmegy innen az az erkölcs bajnoka.
A TB.-vel visszaélés azért ne számítson már se adózásnak, sem kereskedelmi fogyasztásnak.

Nem fizet ide sem jövedelem adót, sem fogyasztási adót semmilyen formában, ott adózik, ott fogyaszt ahol él. Tiszta?

A TB. visszaélésről meg annyit, hogy feketén fehéren nézve természetesen fujj.
Nade ismerek pár embert akik egy családi ház árát fizették be a TB rendszerbe, 'oszt mit is kapnak érte? Tudod mit? Én is kihasználnám.
Másrészt elmesélném azt a titkot, hogy a legtöbb értelmes kivándorló még évekig fenntartja a TB. jogviszonyát pontosan azért, hogy egy esetleges betegség esetén ne kelljen egy lakás árát kicsengetnie.

"Frigyes"

Squid 2012.12.31. 13:19:42

@Fikalnyik Eugén: "na azért ez nem ilyen fekete-fehér, ha csak szimplán a közműalagutakat nekik kellett volna piaci áron kiépíteni a meglévők helyett be se teszik a lábukat ide. A gáz és elektromos cégek al- és felépítményeiről már nem is beszélve (amiket a fogyasztók fizettek ki anno önköltségen)..."

Nem kevés helyen ők és a Pantel/Invitel/SiemensTraficom/stb stb csinálta meg ezt is! Nem is beszélve a teljes fizikai hálózat modernizációjáról és a városi alhálózatok kiépítéséről. És ezek csak a tyúkbelek, az aktív/passzív hálózati eszközökről, a számlázási rendszerről és a millió más dologról nem is beszélek!

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:21:58

@Mercel:

És pont ezért fizessen ott a gyógyszerért, ahol van. Nem visszaélés, csalás. És gusztustalan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 13:23:29

@reálisan: Tökre azt hittem, hogy Orbán vezette be a közműadót, amitől a falu élhetetlen lesz.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:24:39

@Mercel:

Tegyük mellé még az önkormányzatokat.
Nehéz úgy kigazdálkodni egy üzlet költségeit, ha a helységet, amit kapsz, valakitől bérled vagyonokért, ő meg fizet érte gombokat az önkorinak. Régen azért ez nagy divat volt, nem tudom, most mi a helyzet, de ez is benne van a pakliban és erősen hozzájárult a kialakult helyzethez.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.31. 13:26:01

@kolbászoszsömle:

Kádár rendszer, Antall kormány...
Nem folytatom, mindig a fejétől bűzlik a hal.

FGSuperman 2012.12.31. 13:27:29

@kolbászoszsömle: értem én

a gond, hogy lassan már a rossz nők közül is egyre többen a pénzes pasikra buknának

lelkük rajta

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 13:28:49

@Don Quixote de la Ferko: Azé' be kell látni, hogy Kádár sem volt a falu ellehetetlenítésében akkora ász, mint Vitya.

Lekapcsoltatja az Internetet, kábeltévét és magától elmegy onnan a nép.
Még aludni sem megy falura!
Zseniális!

ANTI-SQUIRREL 2012.12.31. 13:44:14

Ugy tunik hogy a szerzonek elgurult a gyogyszere! 25 evvel ezelott amikor nem voltak multik nem hogy 30 ezer, de meg 300 hajlektalan sem volt Budapesten. Dul a szegenyseg es a nyomor szo szerint. Meg hogy multik nelkul szegenyseg lenne?!
Nelkuluk normalis gazdalkodas lenne es nem ehezne a fel orszag bakker, mert kib@szott korrupcio van mindenhol!!!
Sem a multik es sem a kib@szott nyugati bankok nem hianyoztak nekunk.
Ha errol tartananak nepszavazast kivancsi lennek ki tenne X-et a bank/multi rublika melle.
Kb. 1 millio ember van barlistan a 10 milliobol. Ja nem mellesleg a nagy mutik fel, egy ev mulva fizetnek a beszallitoknak miutan atvettek es eladtak az arut. Pont ugy mint a libas sztori, ahol tobb szaz vallakozot tettek tonkre azzal hogy nem fizettek nekik.
Ezt csinaljak a multik nem csak otthon, de mindenhol mashol a nagyvilagban. Termeszetesen a problema a korrupt 20 fillerert megveheto kormanyzatban van, ahol kivetel nelkul mindenki lop/csal/hazudik.

Leulni, egyes!

2012.12.31. 13:52:02

Nézzük a nem politikai dumát:
"Ha nem lennének a multik, nyomorban tobzódnánk."
-Érdekes. nem voltak multik és nem nyomorogtunk. Most vannak, és nyomor a "köbön".
"nem lenne EU, nem lenne NATO".
-Ki a büdös francnak hiányozna? A sok hülye szavazót megvezették szépen, ahogy most is, legutóbb. Mindenki áradozott a bővülő piacokról, holott elég lett volna csak egy kicsit kitekinteni a szomszédokhoz, mekkorát szívtak azzal, hogy tagok lettek anno. Azt hittük, a piac az lesz, hogy majd mindent el tudunk adni. nem gondoltuk, hogy a piac az lesz, hogy mindenünket kinyírnak és mi majd megvesszük az ő szarjaikat. Nincs állattenyésztésünk, nincs iparunk. Hurrá!
De vannak multijaink. Akik nem itt adóznak, akik éhbérért dolgoztatnak, akik heti (!!!) szerződéseket kötnek a dolgozókkal. Akik mindent megtehetnek, mert a törvényeinket ők alkották, a pénz alkotta. Ki vagyunk szolgáltatva nekik. Ha a zalai Flextronics 9 ezerről 2 ezerre akarja redukálni a létszámot, hát ennyi, nem tudunk ellene tenni semmit. Mert ugye milyen jó is volt, amikor annyi ember dolgozott nekik szaré-hugyé, amikor ment a szezon. Azután meg mindenki le van szarva. És igen! Megtehetik, mert a jog őket, nem a munkásokat védi. Jöhettek akármilyen dumával, a multik miatt és az EU miatt tartunk ott (az éppen aktuális kormány asszisztálása mellett) ahol a part szakad. Vajon miért indultak el százezrek a határok fele? Mert itthon csak éhen dögleni lett jogunk. Ez már nem élet.
A vidéki ember is szenved, mert nincs már semmije. Nincsenek állatok, kert. Mert sem ideje, sem lehetősége. A nap 24 órájában azért gürizik, hogy azokat a kurva csekkeket befizesse. Nem tud nyúlni semmihez sem. Nincsenek csirkék, sertés, amihez nyúlhatna, ha nincs pénze enni. Én magam is vidéken lakom, de egy kezemen meg tudom számolni, hány háznál vannak állatok. Én innen úgy látom, hogy a legnagyobb hibát pont Antallék követték el. Onnan már nem volt nehéz hibázni. Hisz minden kormány kivette a részét ebből, megvesztegetni nem volt nehéz (és most sem az) senkit. Most jönnek a földek, mert az a nagy biznisz. Azt még el lehet adni. Vajon miért jön annyi Holland, Belga, minden genyó ide hozzánk és vesz meg mindent, amit csak lehet? Mert otthon már nem tud! MERT NINCS! De majd mi eladjuk a hazánkat megint és megint. Rohadjon meg az EU. Nem hiszem el, hogy nem látjátok, mire megy ki a játék? Ők csak úgy tudják fenntartani a jólétüket, ha mi a rabszolgáik leszünk, ha minket kizsákmányolnak. Menjetek már ki külföldre, nézzetek már körül! Évek óta kint dolgozom, nem lehet nem észrevenni. Most jön Románia. Most ott szabad a rablás. Minket már leraboltak. Itt már nincs semmi, csak a föld. Még...
(Nyíregyházán hatalmas állami támogatással épült anno a Flextronics ipari park. Kérdem én, hol van ma? Sehol. Hol van az a pénz?)

2012.12.31. 13:55:02

@kolbászoszsömle:

"A bérek meg azért alacsonyak,mert a kormány megengedi, hogy alacsonyak legyenek."

És mi értelme lenne a minimálbér-emelésnek?

A minimálbérrel pont az az alapvető probléma, hogy horror magas Magyarországon.
Amíg egy kínai üzemben egy munkás 1,6 dollárért (durván 600 forint) elvégzi havonta ugyanazt a betanított munkát az elvárt minőségben, épeszű cég nem fog nálunk dolgoztatni kötelezően legalább 130 ezres bérköltségért havonta.
Csak nagyon kevés multi jön ide Magyarországra, többnyire csak a kedvezményekkel lehet idecsalogatni őket.
Ha emelnénk a minimálbért, akkor egy nagyon jelentős munkavállalói réteg végleg kiesne a magyar munkaerőpiacról.
Most mondhatnánk, hogy makroszinten esetleg nem is lenne rossz, ha tényleg a jelenleginél jóval szűkebb, de európai szinten kvalifikált szakemberekből álló, minőségi munkaerőpiac alakulna ki Magyarországon a kötelezően magas bérek miatt. Viszont akik ebbe a körbe tartoznak, azok meg messze nem minimálbért keresnek állami kényszer nélkül sem...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.31. 13:57:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne csodálkozz az 50 év körüli diákmunkásokon. A diploma nélküli közalkalmazottak jelentős része a nyugdíj előtt rájön, hogy diplomával magasabb bért érhet el és a nyugdíj előtti években kapott bért nagyobb súllyal veszik figyelembe, ezért nagyon sokan beiratkoznak valamilyen szociális munkás vagy hasonló szakra. Persze ők csak azért kaptak fizetésemelést az utóbbi 10 évben, mert a minimálbér alá csökkent a bértábla szerinti bérük, így nem kell csodálkozni, hogy a munkahelyük mellett pénztárba is beülnek... A másik kategória az OKJ-s kereskedelmi szakot végzők hada a munkaügyi központok által támogatott képzésekről, de vannak felnőttek gimnáziumában tanulók is...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.31. 14:02:18

@tff: A kínai munkások legendás olcsóságáról annyit, hogy a nagy elektronikai üzemekben a gyártósoron dolgozók bére már a havi 60-70 ezer forintos kategóriában van. Nem véletlen, hogy több amerikai cég tervezi az USA-ba visszavenni a gyártást, mert a hazatelepülési adókedvezménnyel már megérheti nekik.

zotyesz11 2012.12.31. 14:07:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Te figeyjj!
Milyen alap- és nyersanyagokról beszélsz?

A földgázt és a kőolajat Ukrajna felől Oroszországtól kapjuk.(Vámolva)
A vasat szintén.
Szerintem az összes ötvözőt és színesfémet is...
A búzát nem.
A tej és a tojás jó részét viszont az Eu-tól...
(micsoda nagyszerű vívmány)

Mit kapunk az Eu-tól olyan nagyon olcsón?
Demokráciát?
A Internetet?
Ja a t-mobil, meg a telenor szolgáltatókat, azokat kaptuk (a nyakunkba), mint jó multikat.
Meg kaptunk még olcsó deviza hiteleket, a raiffeisen meg erste nevű leányvállalatokon keresztül.

Ja. Drágábbak lennének - sokkal - bizonyos termékek. Mint az Ájfón meg a többi okos telefon? Szerintem ezek most is drágábbak, mint mondjuk Németországban.

Multik nélkül nem lenne például több tíz ezer Tesco pénztárosi és anyagmozgatói állás.
Nyomor lenne, mint a 90-es években...

csőcsere 2012.12.31. 14:10:34

@mrs. white: miért játszottál középhaladó sakkozóként egy sakknagymesterrel sakkot? Hacsak nem a tanulásért, igaz. A vereség borítékolható volt. Miért nem más játszmában hívtad ki, amiben nem mester, sőt? Ez a kérdés a többi kisboltosnak is szól, apropó.

Vásárlóként a véleményem: a kisboltosok azt hiszik, a tecsót meg tudják verni a játékában. Mintha egy vézna kisgyerek hívna ki egy többszörös győztes bokszolót egy bokszmeccsre. Esélytelen.
Mi van akkor viszont, ha ez a vézna kisgyerek, aki pl. imád x-box-szal játszani, kihívja a digitális téren kihívásokkal küszködő bokszolót x-boxon egy bokszmeccsre? Ugye milyen máshogy néznek ki ebben az esetben az esélyek?

Kisboltosok nyelvére lefordítva: rengeteg a kisbolt, akik tele vannak olyan áruval, amit a tecsóban is megkapok. Miért venném a kisboltban?
Nagyítóval kell keresni viszont pl. a jó hentest és a jó zöldségest, ahol olyan húst és zöldség-gyümölcsöt kapnék, amit a tecsóban soha.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.12.31. 14:16:19

@nincs_itt: " minimálbéren foglalkoztatja a mérnöktől a segédmunkásig, mindenkit" - ez egyszerűen nem igaz.

Sir Galahad 2012.12.31. 14:16:51

@tff: Bocs, hogy beleszólok a vitátokba, de ez a mondat kiverte a biztosítékot: "A minimálbérrel pont az az alapvető probléma, hogy horror magas Magyarországon." Igen? Mondd csak, hogy tudsz belőle megélni? Ja, nem annyit keresel? Akkor meg honnan veszed, hogy magas? Igen, abból a szempontból lehet magas, hogy egy befektetőnek sokba kerül a munkavállaló... Oké, akkor ne a minimálbért emeljük olyan szintre, hogy meg lehessen élni belőle, csökkentsük helyette a megélhetési költségeket! Mondjuk a közüzemi díjakat... de jaj, jaj, megint sírnak a multik, mert ezzel meg az ő hasznuk csökken... Szóval csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a kérdéskör elég bonyolult. Egyébként BÚÉK!

Makkasz 2012.12.31. 14:24:30

@Bicepsz Elek: Befektetés, tőke, tudás nélkül egy rakat szar lenne. Tudjuk mi lenne a multik nélkül, mert már megtörtént. Elfelejtetted?
- 2 év várakozás ladára,
- 3 év telefonra,
- egész napos bevásárlókörutak,
- minden termékkel végtelen szopás ha elromlik, nem megfelelő minőségű, a kiskeres magyarázkodik a garanciáról.

Ilyen lenne multi nélkül.

Tesco titok. Ugyan mond már meg, ki kényszeríti az embereket, hogy ott dolgozzanak?
Szittyafasz.

Squid 2012.12.31. 14:25:52

@Sir Galahad: Az adók horror magasak Magyarországon és az adóelkerülés, nagyjából az összes problémánk erre vezethető vissza.

nincs1itt 2012.12.31. 14:53:17

@vallatas: Egyedül vagy ilyen okos, vagy súg valaki??? Pl. Németország, oda áramlik az a profit is amit máshol termel meg! Mo.-on pedig marad a éhbérért dolgoztatott melós, mérnök és a fejletlen gazdaság...
@droid_: Cáfold meg! Szerinted szívjóságból van 2 féle minimálbér??? Halkan kérdezem csak, tudjátok ti mennyit kap egy német mérnök, szakmunkás Németországban ugyanazért a munkáért????
Fogalmatok sincs! Na, ezért van itt(átmenetileg) a "multi"!

2012.12.31. 15:06:34

@Sir Galahad:

Nyilván teljesen más az a kérdés, hogy meg lehet-e élni belőle (és ha igen, milyen szinten), de azt se feledjük, hogy a munkabár az nem szociális jogon jár, hogy a melós az ilyen-olyan szintű életszínvonalát fizethesse belőle
A bérfizetés és a melós csak egy szükséges rossz a profittermelési folyamatban a vállalkozó számára.

Egyébként még szerintem egy 30 ezer forintos minimálbér is pont 30 ezer forinttal több, mint a 0 Ft-os bér. És lehet, hogy sokan szívesen vállalnák ennyiért is, mert pl. van máshonnan is jövedelme a családnak, vagy megelégednének egy szerényebb életszínvonallal stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 15:11:35

@tff: Az a baj, hogy a minimálbér nem elég a megélhetésre.
Ha valaki a munkájával nem keres annyit, hogy abból megéljen, akkor hülye, ha dolgozik, ha pedig nem termel annyi értéket, hogy abból jusson neki annyi, hogy abból megéljen, akkor azt a munkát, feladatot el sem kell végezni, mert nem éri meg elvégezni.

A minimálbér felemelése egy elvárt életszínvonal biztosítási szintjéig egyszerre két dolgot okozna: az alacsony értékteremtési képességgel rendelkező, emellett szükségtelen munkahelyek megszűnnének (ezek amúgy is csak a nyomort generálták), plusz az adócsaló vállalkozók is hozzájárulnának legalább olyan szinten a közterhekhez, mint ahogy azt az általuk folytatott életszínvonal alapján minimálisan elvárná az ember.

Ezen kívül kicsit zárulna az az olló, ami a megtermelt értékből való részesedést illetőleg figyelhető meg egy nyugati munkás és egy magyar munkás között.
Magyarul csökkenne a kizsákmányolás.

2012.12.31. 15:15:15

@Squid:

"Az adók horror magasak Magyarországon"

Ez így általánosságban nem igaz, vannak adók, amik valóban magasak, de pl. a jövedelemadózás EU-s viszonylatban kifejezetten kedvező.

Az adóelkerülés is egyszerűen azért magas, mert ilyen a magyar mentalitás, másrészt meg mert többnyire büntetlenül meg lehet tenni.

Ha összesen fél százalék közterhet kéne fizetni az állam felé, hidd el, hogy ilyen viszonyok mellett sokan azt sem fizetnék be.
De a 90%-os adót is befizetnék, ha azonnali és elkerülhetetlen szankciókkal járna az elmulasztása.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.12.31. 15:20:08

@nincs_itt: megcáfoltam. és van fogalmam róla, a kollégáimnak is, hogy a "kinti" mérnöki bér alig feléért-harmadáért dolgozunk, ami a minimálbér sokszorosa itthon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 15:20:37

@tff: Amióta a járulékból adót csinált Orbán, általánosságban is igazzá vált, hogy itt horror adók vannak.

heck 2012.12.31. 15:22:44

@tff: Ilyen adó politikával indult a náci párt is.

2012.12.31. 15:23:38

@kolbászoszsömle:

"az alacsony értékteremtési képességgel rendelkező, emellett szükségtelen munkahelyek megszűnnének (ezek amúgy is csak a nyomort generálták)"

Oké, ezt mondtam én is, csak akkor adódik a kérdés, hogy mi legyen azzal az uszkve egymillió alulképzett munkavállalóval, akik máshova nem kellenének...

Ami pedig a vállalkozók terheit jelentené, arról azért ne feledkezzünk el, hogy ma a vállalkozások túlnyomó többsége szerintem nem kimondott fényűzésben élő, rosszhiszemű bűnöző adócsaló, hanem olyan kényszervállalkozás, ami némi ügyeskedéssel ki tudja venni évi átlagban kb. egy család átlagbérét az üzletből, és esetleg még pár alkalmazottnak is adnak munkát.
Na ezeket is rögtön tönkretennénk a minimálbér-emeléssel.

heck 2012.12.31. 15:24:44

@tff: Az 5000Ft-os bér meg ötezer forinttal több mint semmi. Nagyon magvas gondolat.

heck 2012.12.31. 15:26:26

@tff: "alacsony értékteremtési képességgel rendelkező, emellett szükségtelen munkahelyek megszűnnének" és a bőség kosarából majd mindenki egyenlőn vehet?

2012.12.31. 15:28:52

@heck:

Költözz ki Észak-Koreába vagy Kubába, ott igen.

2012.12.31. 15:30:10

@mrs. white: Különbséget kellene tenni a multik között.

A kereskedelmi dolgozók itthon sajnos semmit sem keresnek, és még ki is vannak szolgáltatva. Tudom, még sok olyan ember van rajtuk kívül is, aki éhbért keres.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 15:35:37

@tff: Most az van, hogy valami okból kifolyólag inkább végzünk minden munkát ár alatt, belekényszerítve egy negatív árversenybe a segédmunkástól a mérnökig mindenkit, mert úgy gondoljuk,hogy nem lesz majd munkája annak az egymilliónak, aki egyszerűen most sem termel elég értéket ahhoz, hogy abból megéljen.

Miközben sírunk a recesszió miatt, meg a szegénység miatt, meg az miatt, hogy itt nem fizetik meg a munkásokat, és elmegy mindenki, aki egy kicsit is többet akar.

Ez egy olyan spirál, amibe nagyon csúnyán beszálltunk és ebből ki kell törni.

A munkanélküliek száma egy 120k forintos minimálbértől nem emelkedne, csak annyi történne, hogy érdemes lenne dolgozni.
Az új munkatörvénykönyvvel egyidőben simán be lehetett volna vezetni, jut is marad is alapon.

csavari 2012.12.31. 15:49:15

@dr kíváncsivagyok:

Te hülye gyerek kb. 20 millió némettel van kevesebb a háború befejezése óta! Arról nem is beszélve, hogy a bolsevizmushoz több mint 100 millió halott tartozik! A bolsevizmust a zsidók hozták létre (mellesleg a fasizmust is) azok is üzemeltették! talán meg kellene ismerne
d a valós történelmet és nem azt amit ti össze hazudoztok!

heck 2012.12.31. 15:50:44

@kolbászoszsömle: A munkavállaló szinte minden munkát elvállal, akkor hogyan jön ki, hogy nem termel értéket. Elvégzi a munkát, amivel megbizzák. Mi köze neki az értékteremtéshez? Az útszéli örömlány milyen értéket termel havi 2 millióért adómentesen? 1 millió utcalány felvirágoztatná az országot? Azért van recesszió kis országban, mert haldoklik a szexipar?

heck 2012.12.31. 15:52:49

@csavari: Kár, hogy nem igaz, amit írsz. Részleteiben sem. Továbbá miköze a minimál bérhez?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 16:08:29

@heck: Ha legális lenne a prostitúció, és a lányok bárcával üzemelhetnének legális bárokban, gyanúsan jobb lenne a helyzet. :)

Hogyhogy mi köze az értékteremtéshez?

Gyártasz zöld gumimacit. A zöld gumimaci gyártása munka, de a zöld gumimacit nem lehet eladni, tehát hiába dolgozik, nem termel értéket.

Ha a zöld gumimacit csak úgy éri meg gyártani, hogy azért csak 30k-et tud fizetni a munkáltató, akkor igazából nincs is szükség gumimacira.
Ha valaki olyan dolgot gyárt, amire nincs olyan igény, amiért érdemes azt gyártani, akkor arra a termékre nincs szükség.
Mert megfelelően alacsony árral _bármit_ el lehet adni, de nem kell _bármit_ eladni.

Gondolom fizetnél 5 forintot, hogy kirakja valaki a sétányodon a gyöngykavicsokból a macskád portréját.
Viszont ez két nap meló, meg két nap rákészülés.
Tehát egy hét, ami alsó hangon 100k, mert oda kell menni, van amortizáció, ezazamaz.
Ennyit viszont nem fizetsz érte, mert a valós bekerülési költségért nincs rá szükséged.

Ha úgy csinálunk, mintha az élőmunkának nem lenne valós bekerülési költsége, akkor azzal nyomort generálunk, mert ahogy a karbantartás hiányában egy darabig el lehet autózni, ugyanúgy el lehet melózgatni megélhetés alatt is, csak akkor bizonytalan lesz a termelés minősége, meg sok lesz a roki.

Mercel 2012.12.31. 16:24:01

@Don Quixote de la Ferko:

Most komolyan nem akarom mindenképp a magam igazát védeni, úgyhogy részemről ennyit tennék hozzá aztán mindenki azt csinál amit akar..

I. Senki nem mondta, hogy az általad felhozott példa tömeges lenne.
II. A forrásod az ismerek valakit aki ismer valakit aki azt mondta alapú - ez annyira nem hmm tényszerű.
III. A TB. jogviszonyt szerintem is helyesen egyre szigorúbban ellenőrzik - ezen kár görcsölni mert már most is megvan.
IV. Azt mondjuk honnan is tudod, hogy az illetőnek akiNEK felíratták a gyógyszert nincs itthon fenntartott TB. jogviszonya?
Most őszintén kint élsz mondjuk Írországban VAN itthon jogviszonyod (kb. havi 6000 forint), de a gyógyszerért haza kéne repülnöd amit esetleg számos oknál fogva nem tehetsz meg akkor nem kérnéd meg anyukádat erre? Mert szerintem akkora erkölcs bajnoka te sem vagy, hogy nem.. Csak nem most épp nem vagy abban a helyzetben és kaffogsz..

Ez így hangulatkeltés ami ostobaság. Még ha színtiszta csalás ahogy azt mindenképpen be akarod állítani (Mellesleg egy hallottam valamit a többit meg jól kikövetkeztetem alapon) akkor sem lehet ez alapján egyrészt az összes kint élő / dolgozó Magyart csalónak brigantinak beállítani bárhogy is szeretnéd, másrészt még mindig nem fér a fejembe, hogy hogyan lesz ebből tényleges fogyasztás ÉS adózás ITTHON.
Nálunk érted?

Arra próbáltam rávilágítani, hogy Magyarország, Mi a Zemberek, vagy pógárok és a Magyar állam bukunk azon nem keveset, hogy éves szinten egy kisvárosnyi Magyar gondolja úgy (nem kalandvágyból), hogy jobb lesz neki egy olyan országban ahol normális munkával de akármilyen munkával is nem lesz az élete mindennapi stressz, harc, nem kell rettegnie a sárga csekkektől a napi szinten kitalált lehúzásoktól, a szar közbiztonságtól a jövőtlenségtől, a seggfej politikusainktól.. soroljam még?

Konkrétan ezt írtam le, mire te jöttél valami hallomás alapon kitalált TB csalással.
Ehh...
A gond az, hogy nem csak nálad és nem csak a kommentelők között tapasztalom ezt a hozzáállást hanem a mindennapi életben is.

"Frigyes"

nincs1itt 2012.12.31. 17:06:36

@droid_: akkor Neked, máris jóóó!!! Éljenek a multik!!! Azért én, a helyedben utána számolnék, hogy 2-3x-os bérért szívatnak-e, vagy inkább 4-5x-ös a különbség... Az árszínvonal azonossága mellett!! Röviden, gyökér vagy, azokkal együtt, akik a jelenlegi "jólétükért" - csak a minimálbérhez képest, ott Hátsó Hátasztánban - simán megszívatják magukat és dolgozó társaikat, akiket még le is néznek...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.12.31. 17:27:42

@nincs_itt: utánaszámoltam. röviden, te vagy a gyökér, mivel hülyeségeket irkálsz olyasmiről, amiről fogalmad sincs ;)

nincs1itt 2012.12.31. 17:49:29

@droid_: Bizony, mert én a helyi viszonyokat ismerem... De sebaj, gondold magad okosnak, éhbérért!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.12.31. 17:58:31

@nincs_itt: szóval a helyi viszonyokat mi? mert te multinál voltál mérnök itthon is, meg most bécsben is ugye? ha az lettél volna, nem írtál volna azt az ostobaságot, amit kijavítottam. a többi fröcsögésed, meg a fenti hülyeségek, amit megpróbálsz az én véleményemként beállítani (lenézés és társai), nem érdekel.

csavari 2012.12.31. 18:02:10

@heck:

Minden betű igaz amit írtam! Az meg, hogy nem vagy képes az összefüggéseket látni közte az mutatja hogy milyen szellemi szinten vagy! Nem kérek választ egy ilyen bunkótól!

Zedder 2012.12.31. 18:17:46

@nincs_itt: "Na figyu, járj utána, hogy az adó- és járulékkedvezmények, amiért a "multik" méltóztattak megtelepedni"

Pont leszarom ezt, amíg azt látom, hogy a tavalyi adóbevallásom szerint 3 millió forintnál is több SZJA-t fizettem. Na most számold ki, hogy ehhez még mennyi TB-t és nyugdíj fiszfenét fizetett be a munkáltatóm. Plusz még a céges juttatások, amelyek eredményeképpen több maradt a zsebemben, többet tudtam magyarországon elkölteni, a fogyasztásommal még az adók+járulékokon felül is támogattam az országot.

Ehhez képest az előző magyar KKV munkahelyemen 4 órára voltam bejelentve és gyakorlatilag zsebbe jött minden lóvé. Kvázi nulla juttatással, értelemszerűen kisebb fogyasztással.

A mocsok multi...

Tényleg, te mennyi adót is fizettél be, ha már ennyire magyarkodsz?

"Beruházást, fejlesztést NEM hajtanak végre... "

Ezt is sokszorosan megcáfolták már előttem. Amit mintha nem írtak volna: TUDÁST is átad és itthagy a magyaroknak. Ez az "ingyen" jött oktatás szinte felbecsülhetetlen, nemzetgazdasági szinten óriási pluszt jelent.

Zedder 2012.12.31. 18:20:52

@silent76:

"
Lakás: 1411 CHF (víz, fütés benne van)
Krankenkasse: 295.5 CHF/hó
Villany kb.:30 CHF
Internet, TV telefon, mobil: 100 CHF
Mit akarsz még tudni? "

Azt, hogy mit nem értesz a bérezések közti különbségen. Majd ha idehaza is 1500 frankot fizetsz egy lakásért, meg 50 frankot egy kilo csirkemellért (valamiért a kajaárakat nem nagyon írtad be!), 100-150 frankot a havi BKV bérletért, na akkor talán itthon se bruttó 142 papírt kapnál.

Mondjuk a hitetlenkedőket nem értem, kimondottan keveset keresel Svájcban, furcsállom, hogy ismerve a megélhetési költségeket, ezt így bevállaltad... De hát a te életed.

Zedder 2012.12.31. 18:25:32

@nincs_itt: "Azért én, a helyedben utána számolnék, hogy 2-3x-os bérért szívatnak-e, vagy inkább 4-5x-ös a különbség... Az árszínvonal azonossága mellett!!"

Milyen azonosság, hülyegyerek? Én holnaptól kezdek egy EU-s államban, viszlát abszurdisztán. Azt már látom, hogy csupán 2x annyit fogok keresni (volt honnan indulni, lásd az előző szólásom), ellenben a lakhatási költségem kb. 5x-e lesz a magyarnak. A többi még kérdéses, ki kell tapasztalnom, de az azonosság mindenképpen csúsztatás.

Persze akinek kifli-párizsi-zacskóstej és egy koszos-bérelt szoba az élet netovábbja, az lehet úgy látja, mint ahogy te tálalod.

heck 2012.12.31. 18:31:35

@csavari: A pincértől is azt rendeled amit nem kérsz, hogy emlékezzenek rád?

heck 2012.12.31. 18:33:01

@Zedder: A 3 milliót a család összevont jövedelme rovatba kell irnod!

Zedder 2012.12.31. 18:44:11

@heck: én ebben látom:

66. Levont, befizetett adó, adóelőleg (az 59. + 64. + 65. sor) együttes összege

Azért, mert te nem tanultál, küzdöttél és dolgoztál tisztességesen, másnak még bejöhet az élet. Annyira magyar dolog az irigykedés, muszáj lejáratnod magad?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 18:44:13

@Zedder: Legálisan bérelted a lakásodat itt, és ez ötödannyiba került, mint amennyibe egy EU-s legális lakásbérlés kerül? :o

Zedder 2012.12.31. 18:47:00

@kolbászoszsömle: a saját lakásom törlesztője + rezsije összehasonlítva a kinti lakás bérleti díjával és rezsijével. Legálisnak tűnik mindkettő.

Zedder 2012.12.31. 18:48:58

@kolbászoszsömle: bár mielőtt belekötnél, legálisan bérelni is ugyanannyiért tudnék egy magyar lakást, kb. ugyanakkora méretben. A saját lakásom kb. 2x akkora, mint a leendő bérlemény.

A kinti sürgősen kellett, ez lett belőle ilyen áron. Lehet költözni fogok, ha túlleszek a munkahely és környezetváltással kapcsolatos dolgokon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 18:50:19

@Zedder: Ez a virsli összehasonlítása a mustárral olyan alapon, hogy mindkettő jár május elsején a sörhöz.

Zedder 2012.12.31. 18:52:22

@kolbászoszsömle: miért is? Olvasd hozzá a kiegészítésemet, hátha úgy tisztább a kép.

heck 2012.12.31. 18:59:45

@Zedder: Nem baj ha elrontottad és befizetted, visszakapod.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.31. 19:03:58

@Zedder: Összehasonlítod a "sürgősen kell"-t azzal, amit itthon el tudsz intézni magadnak a helyismerettel.

Amúgy, legyen! Lehet, hogy a lakás drágább, meg a kenyér, de vurszt, meg a knédl, meg a záverkrajt, meg a csoki, meg a gyereknek a játék, nekem úgy tűnt, kinn olcsóbb.
Meg a ruha, meg az autó, meg az üzemanyag, meg a sör, meg a...

Zedder 2012.12.31. 19:07:38

@kolbászoszsömle: nézd, én arra figyelek, hogy magyarországon is kell laknom, meg itt is. Ebből a szempontból kb. tökmindegy, kerül amibe kerül, legyen négy fal körülöttem és tető a fejem felett!

De ha még találok is olcsóbbat, akkor lehet lesz 3-4x annyi, de nem 5x. Na és? Mé mindig marha drága a hazai viszonyokhoz képest. Mert azt nyilván nem gondolhatod, hogy majd egál árban lesznek a bérlemények...

Ezténírtam 2012.12.31. 20:04:12

Végigolvastam a kommenteket azóta, amióta írkáltam és ebből megint csak a nagy sötétség meg a nagyképűség jön le. Észre kellene már végre venni, hogy Mo SEMMILYEN olyan dolgot nem tud előállítani saját erőből, amit külföldön megvesznek, ezért van szükségünk a külföldi tőkére és szaktudásra.

A minimálbér és bérköltség meg adók körüli vitához csak annyit, hogy Mon példátlanul magas szinten vannak a közszolgáltatások, talán a legmagasabb a világon (és ne írd, hogy így is szar, a mennyországhoz képest lehet, de a földi országokhoz képest nem), ezért szükségesek a relatíve magas adók. Pl. Kínával összehasonlítva, ahol jóval alacsonyabb a bérköltség:

- ott nincs nyugdíj
- nincs egészségügy (csak fizetős természetesen)

a brazil csirkeimportos meg kínai cipős kommenthez meg csak annyit, hogy bakker, ez itt Európa, mi nem fogunk tudni ilyen alacsony hozzáadott értékű termékeket előállítani, mert ahhoz nem lehet összefogdosni elég munkavállalót, 30e Ft-ért senki nem fogja csinálni. A mi célunk a magas hozzáadott értékű termékek piacán való jelenlét kellene, hogy legyen, mint pl.:

- gépgyártás (autók is, de az az alja, inkább orvosi műszer, IT, stb.)
- egészségügyi és rekreációs szolgáltatások
- kertrendszerű mezőgazdaság (nem szaros búzát vetni -amivel persze alig kell dolgozni- , hanem gyümölcsöket és zöldségeket próbálni exportálni)
- ha meg akkor termálvíz-hatalom vagyunk, vajon miért nem járunk élen a geotermikus technológiák fejlesztésében? lehetne itthon kísérletezni, aztán meg exportálni azt is, ezekkel kéne foglalkozni

ÉS MÉG EGYSZER, A LEGFŐBB KÖZÖS CÉLUNK AZ, HOGY AZ EGYÉNEK MINÉL GAZDAGABBAK LEGYENEK, MERT AKKOR SZABAD, MENŐ, NEMZETI, AKÁRMILYEN EGY ORSZÁG! (és nem a közvagyont kell próbálni növelni, mert azt a politikusok a sajátjukként hajlamosak kezelni)

Bicepsz Elek 2012.12.31. 20:46:49

Makkasz:
Multis..nyalo vagy sajna. De mondtam mar, hogy a magyar lakossag gazvezetek kiepitesere is alkalmas volt. 1989. utan rohamosan epult ki a telefonhalozat, es nem egy multinak koszonhetoen (persze kellett tokebefektetes).
A szocializmusnak vege. Akkor kb. volt 3 fele kerekparbol valasztek. Az 1990-es evekben mar 10 felebol, amikor bejottek a szakboltok, onnantol 50-100 felebol. Most bejott az internet es meg se lehet becsulni, hanyfele kerekparbol valogathatsz (minimum 30 000 felebol vagy meg tobbol). De a Teszkoban/Auchanban/Coraban stb. meg mindig csak kb. 10 fele gagyit kapsz. Te meg orulsz, mint majom a farkanak.

Bicepsz Elek 2012.12.31. 21:00:27

Ezertirtam:
Bas.od ez arrol szol, hogy a fejlett EU orszagok pl. Braziliaba exportalnak, cserebe az onnani elelmiszerimportot nem vamoljak. Ki van a f..z rossz vegen? Az EU mezogazdasagi termeloi. Mert a 3-ik vilagban(meg az USA-ban) a csirkeknek sincsenek jogaik, es emiatt tenyesztik ki oket olcsobban. Kinaban meg munkataborokban termelnek, a rabok meg kapnak kb. 36 dollart, kis moslekot, fekvohelyet cserebe. Es az EU meg nem ved meg ezen konkurenciatol. A sajat vamhatarok igen. Valoszinuleg pl. Anglia, Nemet- vagy Oroszorszag nem az elelmiszerbehozatalt vamoln'a meg (mert onmaguk lakossagat nem tudnak elelmezni) hanem egy magyar autoipart. Svajc se unios tag es Norvegia se, megis jol tudnak tarsulni az EU val. Ok. Nem kapnal lenyulhato unios tamogatasokat. Ezek sajnos sokkal karosabbak hosszu tavon (volt egy fil mAfrika segelyezeserol. Arra a konkluziora jutottak, hogy mindenki onmagatol fejlodik es orszagok is valhatnak potyalesokke, nem csak egyenek. Hosszu tavon ezzel sajat magukkal.szurnak ki).

Globetrotter2014 2012.12.31. 21:13:23

@Bicepsz Elek: ez így azért a tények durva elfrdítése, illetve nem igazán vay képben a dolgok súlyával, és pár miérttel.

zotyikaa 2012.12.31. 21:18:42

@kovacsjancsYYYZZZ:

Igen. De azt ne felejtsük el, hogy ameddig nem voltak a külön adók addig sem kaptuk meg az általad számolt különbözetet. Igen olcsón átvették az infrastruktúrát, amit azóta is csak foltozgattak.

Ezténírtam 2012.12.31. 21:20:32

@Bicepsz Elek: csak azt próbáld megérteni, hogy a világnak ezen a felén, Európában az élelmiszer-termelés a tökmindegy kategória, a magyar GDP-ből is kb. 5% a részesedése. Ha mi a csirketenyésztésben akarunk gondolkodni, az egy elképesztően rossz irány, mivel alacsony a hozzáadott érték, nem igényel nagy szaktudást és sok, igényes munkát. Azért írtam, hogy az ilyeneket el kell felejtenünk.

zotyikaa 2012.12.31. 21:20:55

@Makkasz: Aha akkor ezért tartunk itt mert ilyen a közgázon a képzés...

nincs1itt 2013.01.01. 09:26:09

@droid_: A világ nem Bécsig tart... De igen, eltaláltad...
@Zedder: Akkor hozod az olvasott színvonaladat... Ja 2x keresel többet, ami cca 2.500 EUR lesz, mert Te ugyi qrva komoly ember voltál, gyanítom anyuci mellett laktál 35 évesen, ki kell fizetni 4-600 EUR-t a lakásra, ha otthon találsz 100-200 EUR-ért lakást, bizony megnézném!
Tudatlan, arrogáns, nagyképű banda maradtatok, tisztelt diplomások... Rátok tényleg rá fér a multi, "ingyen hozott" kultúrája.

Zedder 2013.01.01. 10:30:49

@nincs_itt: A 2x annyi most 4000 EUR körül van (nettó), ezt könnyen ellenőrizheted, mivel leírtam, hogy mennyi magyar adót fizettem be tavaly. Saját lakás mellett.

Lehet, hogy neked könnyebb trollkodni, mint elfogadni a valóságot, lelked rajta. Nekem nem érdekem hazudni, inkább örülnék neki, ha inspirálni tudnék embereket, igenis vannak lehetőségek odahaza is meg külföldön is. Nem voltam nagy ember, egyszerű diplomás mérnök vagyok, aki tanult, dolgozott, fejlődött. Tenni kell érte, az már igaz. Ez nem nagyképűség, ezek a tények.

Persze mivel a kivetítés egy remek pszichológiai hárító mechanizmus, NEKED lehet valóban anyuci szoknyája adatott meg, miközben minden este azzal ostorozott: "fiam, még egy diplomát sem tudtál összehozni!"

Így volt? Szeretnél beszélni róla?

Nick Leeson 2013.01.01. 10:43:33

@01234567: Ez technikai fejlődés?
Aha és szerinted ki hozta ide a fejlett technikát te szerencsétlen? Nézd már meg a ruszkik máig milyen autót gyártanak! Egy rakás szar az egész! Esetleg a Skoda magától lett ilyen minőségű? Véletlenül sem azért mert megvette a Volkswágen? Mit gondolsz a ruszkik miért iPhone-al meg Nokiával, Samsunggal telefonálnak és nem Elektronyika telefonnal?
A multik hozták ide a fejlett világot és nem a hős szoci elvtársak agyalták ki!
Ébresztő Elvtárs!

Nick Leeson 2013.01.01. 10:48:53

@Domini: Persze, hogy élhetőbb volt. Egy mesterségesen létrehozott, fenntarthatatlan szarkupac volt az egész, aminek most keményen fizetjük az árát. A "teljes foglakoztatás" címszó alatt, olyan idióták is fizetést kaptak a nagy semmiért, akik ma szart lapátolni se lennének jók. Akik meg valós munkát végeztek, azokkal a szocialista ipar remekeit gyártatták. Amik már akkor is eladhatatlanok voltak a világ jelentős részén!

Nick Leeson 2013.01.01. 10:50:19

@Pipas: De azért Te sem ladával jársz ugye? Vajon miért?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 11:21:26

@Zedder: Tudod, az a hihetetlen, hogy nekem kb 40k a rezsim, víz-gáz-fűtés-kuka-net.
Azt mondod, fizetsz törlesztőrészletet.
Mondjuk, az én kamatveszteségem legyen 60k havonta, tegyük fel, hogy te buzira értesz a pénzhez, ezért ennyit fizetsz egy ház építése után, törlesztőrészletet és akkor nagyvonalúan eltekintünk az önrészből adódó kamatveszteségtől.

Ez 100k HUF, aminek 500k forint az ötszöröse, ami viszont olyan 1650 euro.

Ami tulajdonképpen lehet is albérletár, a kérdés az igényszint.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 11:24:35

@kolbászoszsömle: jah, és ha neked nagyobb volt a rezsid egy húszassal, és a törlesztőd is 120k volt, akkor kiderül, hogy a fizetésed nem elég a lakhatásra...

Mert ott kinn, ötszörannyiba kerül minden...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.01.01. 11:44:08

@nincs_itt: nézd már meg magad. leírod, hogy még a mérnök is minimálbért keres a multinál, leírom, hogy nem így van, mert pont rólam beszélsz, erre leírod, hogy gyökér vagyok, meg tudatlan, meg arrogáns banda. normális vagy? na mindegy, buék!

Zedder 2013.01.01. 11:56:47

@kolbászoszsömle: na a kedvedért utánanéztem.

A lakáshitelem euró alapú, fixen 130 eur / hónap. A magyar rezsim az elmúlt egy évre leosztva 290-es euróárfolyam mellett 122 eur / hó, tehát legyen szumma 250.

A kinti lakásom rezsivel 1200 körül lesz, nyilván függ majd a fogysztástól (áram, víz, fűtés), nem tudom belőni elsőre. Igazad van, nem 5x, csak 4.8x... Én kérek elnézést, hogy hasból mondtam számokat. Pont nem érdekel, hogy 4x vagy 5x annyi, JÓVAL TÖBB, és ez a lényeg.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 12:15:57

@Zedder: Nekem a saját tulajdonú, kvázi passzív házam kerül 10000k-be havonta.
Mondjuk falu, drága a net, de nincs beleszámolva a közlekedés.
Hogy' a fészkes francba lehet neked ez az egész hitelfizetéssel 70k körül?

Tán csak nem egy 30 nm-es panel a tizenhetediken, a Tömő utcában? :D

Nem hagysz ki nagyvonalúan tételeket a magyar rezsiből, amit viszont külföldön beleszámolsz?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 12:34:47

@kolbászoszsömle: "kvázi passzív házam kerül 10000k-be havonta." azé durva lenne a tízmilliós rezsi...
100k-es lesz az. :)

Zedder 2013.01.01. 12:38:08

@kolbászoszsömle: sose mondtam, hogy házam van, azt te képzelted bele.

Sima 60nm-es lakás, szigetelt, felújított házban, távfűtéssel (mért, tehát azon sokat tudok fogni). Mégegyszer ránéztem a rezsi excelemre, a közös költséget fent nem írtam, az plusz 20 eur, na puff neki, nem oszt, nem szoroz.

Víz, csatorna, fűtés, áram, net, szemétdíj: ezek voltak beleszámolva. Telefonom a cég fizeti mindkét helyen. Mint írtam, átlagrezsiről van szó, fogtam az éves kiadásaimat és leosztottam 12-vel (nyilván pl. a fűtés most télen drágább). Mit akarsz, álljak neki számlákat scannelni? Kezd szánalmas irányba elmenni ez a beszélgetés.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 12:50:48

@Zedder: nem, nem kell szkennelni a számlákat, csak tényleg csodálkozom!

Én akárhogy számolom, egyszerűen százezer alatt nem jön ki a rezsim, ugyanazokkal a tételekkel, mint ami neked van. Plusz a minimum kamatveszteségem, amit a ház létezése miatt szenvedek el.

Zedder 2013.01.01. 13:18:43

@kolbászoszsömle: város és falu között sajnos nagyok pl. a net árbeli különbségek, nekem elég a legolcsóbb digis net 2700-ért, míg lehet te egy tizessel többet fizetsz érte. Társasházban nyilván jó, hogy valamennyire melegen tartanak a szomszédok, bár nálad passzívház van, nem tudom mennyi így a fűtésben az eltérés. Amit tudok, hogy amíg gyerekként családdal családi házban éltem, pl. az áram és a vízszámla jóval nagyobb volt, ott a kert, több elektromos fogyasztó, stb, nem lehet ezt összehasonlítani.

De ez nem is erről szól. Én leírtam a saját élethelyzetemet, elsőre becsültem, másodjára kiszámoltam, túl nagy különbség nem jött ki (vállveregetés magamnak:)). Teljesen normális, hogy másoknak teljesen más számok jönnek ki, nem vagyunk egyformák.

A lényeg az, hogy LEHET diplomásként magyar multinál JÓL, mondhatni magyar viszonylatban NAGYON JÓL keresni. És azzal a tudással, tapasztalattal pedig MÉG JOBBAN külföldön. Ellenben akármennyire csábító a magasabb fizetés, VANNAK dolgok, amelyek kint SOKKAL drágábbak. Ennyi, BUEK.:)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.01.01. 13:38:24

@Zedder: A pesti albérletem összességében tényleg olcsóbb, mint a falusi házam.

Mondjuk ilyen szempontból innen már Bp. is maga a Kánaán.
Kb. másfélszer annyit keresnek az emberek, és emellett minden határozottan olcsóbb, mint szinte bárhol, bármi más az országban.

nincs1itt 2013.01.01. 18:54:24

@Zedder: Gratula, csak olvasni nem tanultál meg... Ugyanis, leírtam, hogy én már évek óta külföldön élek és dolgozom... De sebaj, majd meglátod Te is a különbséget, ha észreveszed... Kiszámoltam, hogy nagyjából 1500 Eur. volt az otthoni nettód. A 4000 pedig eléggé az alja mérnöknek, de hát a multi téged ennyire értékel, mert Te megelégszel ennyivel is, mert azonnal forintosítasz, ahogy egy troll szokta! Illetve a lehetőségtől, máris überperfekt vagy a kinti viszonyokban, árakban! Sok sikert!

Zedder 2013.01.01. 22:33:45

@nincs_itt: vicces, hogy pont te jössz az olvasás, szövegértés témájával!

1. Fentebb még nyamvadt 2500-ra taksáltál, most már a 4000 is kevés. Szerinted. Érdekesen alakítod az aktuális álláspontodat, hogy az neked mindig kényelmes legyen.

Ehhez képest a Payscale.com szerint az adott helyen az adott poziban az átlagnál 50%-kal jobban keresek. De biztos kizsákmányol a multi, oké.:)

2. Pont én lovagoltam azon, hogy semmennyire sem érdekel a forintosított fizetés, mivel idekint kell megélnem belőle. Tehát ez is félrement. Továbbá leszel szíves nem nekem tulajdonítani olyan mondatokat, amelyek nem tőlem hangzottak el.

Szóval hálásan köszönöm, hogy meg akarsz menteni a kizsákmányoló multitól, és felnyitod a szemem, hogy nekem mennyire a "legalja" lesz itt. Tudod mit? Tényleg köszönöm, de fogadd el, hogy vannak, akiket nem menthetsz meg. Pl. engem sem, én jól elvagyok így.

Innentől ignore.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.02. 08:50:35

@Mercel:

"Csak nem most épp nem vagy abban a helyzetben és kaffogsz.."

A fentiek igénybevétele nem a helyzeten múlik, hanem a neveltetésen.
Ennyire egyszerű. Aki arra volt nevelve, hogy lopjon, csaljon, hazudjon, az alapból erre áll be, tök mindegy hol él, akit nem erre neveltek, az meg kaffog ellene.

De ugye nem baj?

Szép a magyarázkodásod, ahogy véded a csalók becsületét, és az ez ellen fellépőt meg kaffogónak hívod, ez nagyjából bizonyítja, mennyit ér az, amit leírtál.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.02. 08:56:29

@Ezténírtam:

"Észre kellene már végre venni, hogy Mo SEMMILYEN olyan dolgot nem tud előállítani saját erőből, amit külföldön megvesznek, ezért van szükségünk a külföldi tőkére és szaktudásra."

Itt a lényeg. Az oktatás és az azt felszívó alapanyag minősége a béka segge alatt. Igény hatalmas, tudás, amivel az igényeit megteremtse nem látható mértékű.
Tisztelet a nagyon kevés kivételnek, de a többség megszerzi a diplomát, és nem alkalmas arra, és nincs benne annyi tudás, hogy abból saját maga építse fel az életét.
süti beállítások módosítása