1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.11.27. 07:07 HaFr

Győzhet-e az egyesült ellenzék? - Igen.

1989: A Next 2000-ügy árnyékában zavartalanul folyt a síbolás | Magyar Hang

Szokásomtól eltérően nem az ellenzéki pártok iránti szkepszisemnek akarok hangot adni. Ezt a kérdést már többször körbejártam kezdve az objektív tényezőktől (a magyar nép történelmi múltból örökölt közösségi inkompetenciáitól -- nem elválaszthatóan a függetlenségi etnicizmus nemzetromboló politikai hagyományától) egészen az ellenzéki vezetők vegyesen korrupt, gyenge erkölcsű és hiányos tudású, hazafiatlan egoizmusáig. Ahogy azonban a miniszterelnök legutóbbi megnyilvánulásait hallgatom (leginkább az utóbbi két hónapból, amikor érezhetően megijedt a vírus politikai következményeinek lehetőségeitől), amelyekben gyakorlatilag folyamatosan hazudik és nyilvánalóan eldöntötte -- ha eddig még nem, akkor mostanra, hogy -- bármilyen adminisztratív intézkedésekre hajlandó, ami legalább a parlamenti többségét, de inkább a kétharmadát szolgálhatja a 2022-es választások után, egyre inkább megerősödik bennem az az érzés, hogy a NER stratégiai tartalékai kimerültek, örvénybe került és magyar választók egyre nagyobb hányadának elege van a kurzusból.

Ez a blog mindig igyekszik a múlt és a jelen tényeire támaszkodni a közölt elemzésekben és kevéssé elrugaszkodni a jövő irányában. Úgy gondolom -- sok más elemezővel szemben --, hogy ez így mértéktartó és becsületes. A jövőt érintő szkepszisem mindig a múlt és a jelen rettenetéből és azonosítható viselkedési mintáiból indult ki, amelyek semlegesítése objektíve lehetetetlen a rendelkezésünkre álló közösségi tudással. A szkepszis ma is igazolt, kivéve, hogy végre okát látom annak, hogy a kb. egy éve, az önkormányzati választások után szárnyra kelt kifejezésnek, miszerint "megszületett az ellenzéki választó", én is egyre nagyobb hitelt adjak.

Ez a feltételezelés, aminek több forrásból -- egyrészt Orbán talajvesztéséből, másrészt a közvéleménykutatásokból, harmadrészt az ország erősödő romlásából következően a közhangulat prognosztizálható trendjéből -- látom az igazolását, arra kényszeríti az ellenzéki pártokat, hogy amelyik nem akar már nyilvánvalóan Orbán csicskásának feltűnni, az álljon be a közös ellenzéki listába és választókerületi jelölési rendszerbe, aminek a végén egy potens ellenzéki jelölt állhat elő. Már látom az esélyét annak -- ismétlem: Orbán rossz kormányzásának és politikai taktikázásának, nem az ellenzéki pártok látványos minőségjavulásának eredményeként --, hogy a választók ki fogják kényszeríteni a győztes ellenzéki stratégiát és ezzel visszamenőleg definiálják majd, hogy ki számít ellenzékinek és ki nem. Ha legalább a Momentum, a DK és a Jobbik össze tud állni, akkor -- hiába az "összegyurcsányozódás" és az ilyen-olyan hibák utána -- az ellenzéki szavazó tudni fogja, hova ikszeljen.

A rezsim mindent elkövet már, amiről egy hanyatló diktatúra felismerhető, semmi újdonság nincs benne. Kapkodás, kormányzati alulteljesítés, értelemszerűen a gátlástalan forráskivonás (tolvajlás) nem kis részben éppen a rezsim struktúrájának (a csak korrupcióval fenntartható lojalitásoknak) a támogatására, folyamatos hazudozás, erkölcsi züllés, (egyelőre csak) verbális erőszak. Ezek mind olyan jelek, amelyek a nyilvánosság további központosítására irányuló szánalmas kísérletek aligha fednek már el. Mivel a logikájából, az ethoszából és a tudásrendjéből fakadóan kizárt, hogy a rezsim képes legyen produktív fordulatra, a bukása -- a jelen tényeiből és trendjeiből nagy biztonsággal láthatóan -- viszonylag közelre került. Ez nem olyan fejlemény, ami -- noha Orbán kétségbeesetten igyekszik új forrásokat keresni -- további eurómilliárdokkal visszafordítható. A rezsim egyszerre ragadozó és élősködő természete semmilyen politikai berendezkedést nem tehet fenntarthatóvá -- ez nem wishful thinking, hanem az empíria mellett viszonylag logikus következtetés. A diktatúrák elsődleges problémája a nevükből következik: hogy ez a politikai uralom képtelen, sőt el akarja kerülni a társadalomban élő politikai vélemények, akaratok és életcélok becsatornázását a döntéshozatalba, vagyis hosszabb távon -- amikor a hazudozás ereje már nem fog a népen -- olyan hatékonyságvesztést mutat és olyan feszültségeket hoz létre a politikai osztály és a nép között, amely valamilyen formában a felszínre kerül.

Többé-kevésbé biztos vagyok abban (megint csak a falon megjelent írásból), hogy Orbán továbbszigorítja, ha szükséges, el akarja majd tolni, és adott esetben nagy arányú csalásokkal akarja befolyásolni a 2022-es választásokat. Az az év mindenképpen vízválasztó lesz -- ha "győz" Orbán, ha nem. A magyar nép kritikus tömegének türelme a végéhez közeledik és ez le fog csapódni abban az évben vagy szorosan azt követően. Az ellenzéki pártok egytől-egyig akkor teszik jól, ha képesek végre meghallani a mélyben morajló hangokat és elkezdenek jobban félni ezektől, mint Orbántól; de ami még fontosabb, elkezdenek többet remélni is a saját népüktől, mint a nép ellenségétől.

(Mindez semmit nem mond egy esetlegesen felálló többpárti kabinet várható eredményességéről. De a premisszám az, hogy mindent összevetve semmilyen összetételű kormány nem lehet rosszabb egy Fidesz-kormánynál.)

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7716303780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2020.11.27. 07:42:26

Ahogy a művelt szerb mondaná....a te tolladból az Isten fülében.

Én továbbra is szkeptikus vagyok.....bár az is igaz, hogy minden hosszúnak van egy vége... sajnos az nem 2022-ben lesz.

Fülig José 2020.11.27. 08:34:52

"A magyar nép kritikus tömegének türelme a végéhez közeledik és ez le fog csapódni abban az évben vagy szorosan azt követően. "
egy francot. a kipcsaknál ostobább, megaklkuvóbb és széthúzobb szerencsétlent nem teremtett az Úr, s ez annál szembeötlőbb, minél jobban döngeti a mellét önnön nagyságát ordítva. így volt már I. András idején és valószínúleg (sajnos) így lesz az idők végezetéig. José mondja: ha nem tetszik el lehet inne nmenni. :-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.27. 09:05:49

@Fülig José: Ezek a Szapolyai-magyarok, akikről beszélsz, nem pedig a nyugati kultúrájú magyarok. Amit meg kellene érteni: 1.) sok millió, Szapolyai-magyarnak nem minősülő állampolgár nem fog elmenni innen 2.) a Szapolyai-magyar kultúrával nem lehet egy modern társadalomban együtt élni, mert erkölcstelen familista és rossz hatásfokú 3.) komolyan el kell gondolkodni az erkölcstelen familista és Szapolyai-magyar tőkesúly leválasztásán és egy föderális jellegű kettős államrend létrehozásán. Ha nem tudunk együtt élni a Szapolyai-magyar kultúrával, talán nem is kellene együtt élni vele egyáltalán. Az alkotmányosan és demokratikusan létrehozott kettős államrend eltérő alkotmányos és törvényi szabályokat tartalmazna és eltérő jogrendbeli státuszt adna azoknak a városoknak és térségeknek, amelyek nem Szapolyai-magyar és erkölcstelen familista jellegűek. A szeparáció megváltás és végtelen boldogság lehetne mindkét fél részére. Utána persze a Szapolyai-magyarok gyorsan a nyomor olyan szintjét érnék el, amit a XVIII. század óta nem tapasztaltak, no de ez egy másik kérdés. Akkor lenne az, hogy not our problem anymore.

Moin Moin 2020.11.27. 09:46:05

@Fülig José: Te elmész és leszavazol majd az egyesült ellenzékre?

Igen?

Akkor máris nem olyan reménytelen ügy ez!:)

Fülig José 2020.11.27. 10:03:33

ű@Moin Moin: hogy mire...? miféle ellenzék? a befolyáshoz és ezen keresztül luxus életükhöz görcsösen ragaszkodó, régesrég halott köpönyegforgató exkommunisták (ilyen van azé' a fideSSben is, szép számmal), felcsövesedett hungaristák, legatyásodott milliárdosok, málészájú liberalisták és félcédulás neonácik-ez a választék?
nem, dehogy... mondom az ördögi tervet: a szuperülteljesítő mindennélsokkaljobb gazdaságon szépen megkeresem magam oszt 2 év múlva fogom a kalapom és köd előttem... a maradottak meg szavazgassanak, bohóckodjanak égessék magukat szerteszéjjel ország-világ előtt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.27. 10:17:39

@Fülig José: Már csak a nagyonhülyék nem látnak át a folyamatos fideszes demoralizáláson, megosztáson, félreinformáláson, terelésen, álellenzéki pártokon, álellenzéki tévéken stb. stb. stb.. Komolyan azt hiszed, hogy a győzelem kapujában fogjuk a kalapunkat és elmegyünk? Azért ennyire nem vagytok ügyesek és mi sem vagyunk ennyire hülyék. ;)

Fülig José 2020.11.27. 10:19:38

@Főnix Oszlár Gazdag: nem vagyok forradalmár. az egs életemet szeretném lehetőség szerint kellemesen leélni. a jelenleg kishazánkban menőnek számító emberi tulajdonságok (hőzöngés, melldöngetés, önnön nagyságunk a másik arcától 2 centiméterre fröcsögve történő bizonygatása, történelem hamisítás, gyűlölködés, mindig a MÁS hibáztatása stbstb) ezt nem teszik lehetővé. megaztán egy olyan entitás, amelyikkel el lehet hitetni, hogy Bécset elfoglalták a nyamnyammok, (nem Kuala Lumpurt vagy egyéb egzotikus, már-már mesebeli helyet, hanem a szomszéd fővárost!!) legfeljett 6 láb földet érdemel. vertikálisan, természetesen... :-)
innen nincs tovább a kipcsaknak, még 30 év orbánizmus következik. addigra az utolsó gondolkodni tudó is elhagyja az országot és a maradók utolsó agysejtje is meg fog dögleni. és lőn kánaán!

Carmichael 2020.11.27. 10:21:13

A nagyobb kérdés talán nem is az, hogy győzhet-e az ellenzék, hanem, hogy jó-e az valóban, ha győz.

Lehet ugyan azt mondani, hogy ennél minden jobb, tán igaz is, de azt az elképzelés nélküli totojázást, ami itt várható egy ellenzéki győzelem esetén, szintén nem érzem megoldásnak. Kellene tőlük legalább 4-5 olyan vállalás, sarokpont, amihez ők igazodni fognak, és elég vonzó, hogy sikerüljön eladniuk a szavazóknak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.27. 10:23:33

@Fülig José: A valóság az, hogy nyer az ellenzék 2022-ben és az USA-nak és az EU-nak elege van a ruszki és törökbérenc populistákból. Nem tudnak még prolibb demagógiát előadni, mert már a prolik is undorodnak tőlük (korog a gyomor, elvtársak). Mi a gond?

Fülig José 2020.11.27. 10:38:10

@Főnix Oszlár Gazdag: "a győzelem kapujában fogjuk a kalapunkat és elmegyünk?"
ez nagyon jóóóó!
:-)
egyébként azt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.27. 10:39:58

@Carmichael: ha győz, az se lesz egy fáklyásmenet, és óriási különbség lesz a közhangulatban, ami viszont egyelőre kiszámíthatatlan irányba lendítheti a dolgokat

Fülig José 2020.11.27. 10:45:27

@Főnix Oszlár Gazdag: a gond az, hogy a kipcsak mindig a nyugattól várja a megmentést. a megmentés után viszont AZONNAL nekiáll köpködni. szted mikor lesz a nyugatiaknak elegük...?
véleményem szerin a kipcsak a legrosszabb: se hús, se hal, keletinek gyáva, nyugatinak rendetlen, megrekedt a világ peremén, sehova sem tartozik. a fényestekintetű dagadt kertitörpe most épp' a lengyeleket tolja maga előtt (igaz bátor kipcsakként, ugye...), v4 sehol nincs már, a környező országok jobban gyűlölnek mint eddig (ez azért szép teljesítmény csak nem ok az örömre) kína, oroszok simán átlátnak a cigányon, pont le is szarják a dörgölődzését, nyugaton felvázolták a lehetőségét (kussolsz, összeszerelsz kapsz pénzt) és ahhoz tartják is magukat. ja, arrafele szintén nem kedvelnek minket.

Carmichael 2020.11.27. 10:58:22

@HaFr:
Épp ettől tartok, hogy a közhangulat még durvábbá válik, OV-ék ezerrel nyomulni fognak és tolják majd az agresszív propagandát, velük szemben meg ott lesz egy tanácstalan, és gyorsan erodálható(ódó), ma sem egységes tömeg valódi vezetés és összetartó erő nélkül.
Van egy évük valami közöset, egység felé mutatót összerakni, ami nekik is sorvezető, és egy közös minimum a rá szavazóknak.

Reding Roli 2020.11.27. 11:04:08

@Carmichael: Annál ami most van , már egy interim government is jobb, hiszen szinte semmilyen kormányzást nem folytat Orbán -lsd : koronavírus- járvány tobzódása - csak az ország szisztematikus kirablása\tönkretètele , az ország legatyásodása megy ès a nemzetközi politikai elszigetelődès , amit mihamarabb meg kellene valahogy állítani.
Az esèlyek 2022- ben az ellenzèki összefogásnak kedveznek, hiszen rendkívüli válság előszobájába került az ország, jelentős rèszben az orbáni nemzetvesztő politika miatt , emellett a demográfiai változások is zajlanak, amelyek egy kormányváltást vetítenek elő. Már most , 2020- ban egy szűk összellenzèki többsèg van a társadalomban, ami tovább nyílhat ...Orbánnak kedvező trendváltás kizárt , a nagy és totális diszkreditálódás csak ezután fog jönni...Azt persze nem lehet garantálni , hogy Orbán nem lèp - e egy trumpi vagy lukasenkói útra, ès akkor az utcán kell megharcolni az elnyomó rendszerrel...Erre is kèszen kell állni!

Fülig José 2020.11.27. 11:12:23

@Reding Roli: "Erre is kèszen kell állni!" ahogy a viccben mondja: "menj előre, mi majd bosszút állunk!"
jó amit mondasz de nem tudom honnan van a kincstári optimizmusod...orsósnál lejjebb nincs életforma, egy beteg elme, nyilván MINDENT (+1000) meg fog tenni a hatalomért. az ország 2/3 vidéken él, ahova jó eséllyel el sem jut a valóság, szerencsétlenek a mártix rabjaiként élik világukat boldog tudatlanságban. honnan lenne a szűk ellenzéki többség?

Reding Roli 2020.11.27. 11:22:29

@Carmichael: Épp ettől tartok, hogy a közhangulat még durvábbá válik, OV-ék ezerrel nyomulni fognak és tolják majd az agresszív propagandát, velük szemben meg ott lesz egy tanácstalan,"

Az agresszív fasisztod propaganda szerintem már új rètegeket nem fog megszólítani , csak a hívő birkákat hergeli tovább, viszont a való világ brutális realitásai mindenkit pofánvágnak előbb - utóbb...

A diktatúra már felfedte valódi arcát , egyre inkább nyilvánvalóbb lesz mindenkinek , hogy mi törtènik ....Újra itt van a szabadeuropa.hu , aki emlèkszik már rá ...
Lebuktatták az MTVA hírigazgatóját , hogy nyílt utasításba adta az EU parlamneti valasztasok előtt a kormánypárt , a kormanypárti jelöltek támogatását ...Ezek a saját Alaptörvènyüket is megsèrtik , ès választási csalást követnek el a közszolgálati TV- ben..
Közönsèges bűnözők , akiket mihamarabb bíróság elè kell állítani!

Reding Roli 2020.11.27. 11:33:20

@Fülig José: Ha a 2019- es önko. választás eredemènyeit nèzzük: Budapest , Pècs, Szeged , Miskolc, 13 nagyváros , ès 100 legnagyobb lèlekszamú város fele, nem kormánypárti ès hol volt még a covid- válság ...
A jelen közvèlemènykutatások szerint, - Idea , Publicus - több szavazója van az ellenzèki pártoknak , ha szűkön is ( a Kutyák nèlkül) Ez persze csak közvèlemènykutatas, de akkor is mutatja , hogy tredváltás lehetett ....ès hol van mèg a válasz vége ...
Szinte biztos vagyok abban, hogy a jelenlegi trendek már nem fordulnak meg 2022- ig ès az ellenzèki pártok , de a inkább a szövetsèg erősödèsère számítok...Egy szövetsèg nagyobb erőt kèpvisel a jelen helyzetben , mint a pártok egyenkènt..
Akár 7 párt is szövetséget köthet , akkor is csak 35% a bejutási küszöb...
Szerintem bevehetik Palinkasèkat is, a PM- et ès a LMP-t is...

Reding Roli 2020.11.27. 11:55:52

Ez persze csak közvèlemènykutatas, a helyèn kell kezelni ...
De: A Závecz legfrissebb, november 25-én megjelent felmérése szerint a közös listára 37 százalék szavazna, a kormánypártira pedig 34. Augusztus végén ez az arány még éppen fordítva volt ...
www.zaveczresearch.hu/a-partok-tamogatottsaga/

A jelen helyzetben sincs már kormányzati fölèny , pedig a válság nehezebb időszaka mèg csak most következik...
2022-ig fel lehet èpíteni a biztos összellenzèki győzelmet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.27. 12:30:50

@Reding Roli: ez ennél sokkal ravaszabb játék, mert az ellenzék egy része (pontosabban egyes fontos szereplői, pl. az MSZP-ben koncentráltabban) nem akarnak ellenzéki győzelmet

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.27. 13:54:01

@HaFr: Nagyon remélem, a rendszerváltás utáni politikai kultúra eltűnik és egy keresztény, nyugati ellenzék 2022-ben győzelmet arat, új korszakot kezdve.

Moin Moin 2020.11.27. 14:07:22

@Reding Roli: Erst kéne épp ezért egy "ellenzéki titkosszolgálat" (kb. mint volt a Fidezsnek az Ud Zrt. volt). És kéne az is, hogy tudják előre, kiket neveznek ki rendőri vezetőknek, kapitánysági szintig bezárólag.

Aztán kitakarítani a Fidesz-kollaboránsokat a saját sorokból (maradna egyáltalán valaki pl. az MSZP-ben?:-) ).

...De az ellenzéknek még a leginkább a Fidezs eltakarítását komolyan akaró(?) része sem gondol erre. Így nem is tudják meggátolni a Fidesz választsi vereség utáni elsöprő támadását!

Bánegressy 2020.11.27. 15:45:45

@Moin Moin:
kéne, ami itt soha nem lesz.
kéne egy erős polgári réteg, amelyik nem csak azt tudja miből van elege, hanem azt is mit és hogyan kéne helyette megvalósítani, de nem egy fővezér vezérletével, mert az mindig ilyen lesz, mint ez.
kéne egy erős középosztály, amelyiknek minden alrétege tisztában van a saját érdekeivel és azért tesz is.
pl a "produktív" rétegnek erős szakszervezeteik kellene, hogy legyenek.
kéne, hogy megfelelő kommunikációval és érdekegyeztető rendszerrel ezek időről időre meg tudjanak egyezni a problémáikon.

győzhet itt az ellenzék, de attól még sajnos @Fülig José: -nek van igaza, méghozzá pontosan úgy látom, ahogy ebben a hsz.-ben mondja, ti. én már a gengszterváltáskor elmantráztam ugyanezt(és azóta is) és minden egyes fordulatnak álcázott döccenőkor kiderül, hogy itt mindig van lejjebb.
vagy itt mindig csak lejjebb van?
belemászhatok én a közéletbe,mert törvény szerint mindenki választhat és választható, de azzal jóelőre nem árt tisztába lenni, hogy 2 kimenetel lehetséges(ill. tkp 3, ha egyből kiderül, hogy alkalmatlan vagyok és hamar eltűnök vissza a civil mocsárba); 1.vagy tönkreteszem a saját és családom életét, az illúzióim örökre odalesznek. depi leszek és önygyi jelölt.vagy 2. rengeteg ember életét tönkreteszem és gazember leszek, de legalább lesznek cimboráim a betyárbecstelenség alapján, akikkel, amíg az érdekeink azonosak jókat tudunk tivornyázni.

szekertabor · provo.blog.hu 2020.11.27. 15:49:18

Sajnos azt kell mondanom, hogy az ilyen írásokra kár pazarolni a pixelt. Az objektív, távolságtartó elemzés látszata mögött a megszokott minősítő jelzők ("gátlástalan", "hanyatló", "szánalmas", stb.), általánosító megállapítások ("folyamatosan hazudik", "az ország erősödő romlása", "kapkodás", "kormányzati alulteljesítés", "tolvajlás" stb.), illetve kisujjból szopott gyalázkodó rágalmak ("Orbán továbbszigorítja, ha szükséges, el akarja majd tolni, és adott esetben nagy arányú csalásokkal akarja befolyásolni a 2022-es választásokat") közönséges lázító propagandája található. Ettől még persze lehetnek részigazságok abban, hogy kellő mennyiségű protestszavazó megbuktathatja a kormányt, amennyiben egyfelé szavaznak, mivel az ellenzéki pártok nem kínálnak számukra alternatívát, vagyis szélsőjobbtól szélsőbalig koalícióra lépnek a kormánnyal szemben.

Carmichael 2020.11.27. 16:01:14

@Reding Roli:
"Az agresszív fasisztod propaganda szerintem már új rètegeket nem fog megszólítani ,"

De az árok még lehet mélyebb, a saját tömeg radikalizáltabb. Ahogy Trump is ezen melózik Amerikában, és ezt akarja majd fenntartani 4 évig. Nekik ez az érdekük, semmi kétség, hogy képviselni is fogják. Van még ebben az irányban sajnos némi útszakasz (mondjuk a Belarusz állapotig), és van elég követőjük is ehhez, hogy tovább tudjanak menni az úton. És az ellenzéknél egy kézzelfogható mondatot sem hallottam még, hogy erre mi a válaszuk. Pedig ez fogja eldönteni, sikerül-e bármifajta kormányzást megvalósítani (tegyük fel, hogy a kompetencia nem hiányzik hozzá, ami merész).

Reding Roli 2020.11.27. 16:25:06

@HaFr: Az ellenzèkben valóban voltak\vannak kollaboráló politikusok, meg is látszik is ez az MSZP, LMP , Jobbik nèpszerűsègi mèlyrepülèsèn....Az a párt nyerhet most támogatókat , amelyik a lehető legtisztább ellenalternatíváját adja az Orbán- rendszernek, de leginkább egy közèputas pártszövetsèg profitálhatna , amelyről már " előre " látszik , hogy kèpes leváltani Orbánèkat...Egy erős pártszövetsèg olyan eddig szkeptikus szavazókat is elvihet szavazni, akik a predesztinált "sorstalanságban " hittek .....
Ami biztos: a magyar pártrendszert újjá kell èpíteni az alapoktól, hiszen sem egy mèrsèkelten jobbos, polgári-konzervatív párt nincs a politikai palettán , sem egy mèrsèkelten balos , szocdem jellegű...
Vagy : lehetne egy közèputas "gyűjtőpárt" amely a társadalom mèrsèkelt, pragmatikus rèszèt szólítaná meg ...

A Fidesz mára egy szèlsőjobboldali populista párt lett , de a fasizmussal is cimboralnak , sajnos ( háborús retorikai, pusztító nacionalizmus, államkapitalizmus, stb) azaz elvesztette a mèrsèkelt nèppárti jellegèt. A baloldalon a DK sem egy olyan párt , amely szerintem egy mèrsèkelten balos váltópártnak alkalmassá teszi őket , hiszen a Fideszhez hasonlóan egy szektás közössèg...

Nagy a baj itt pártpolitikai szinten , hiszen modern 21. századi alternatívák helyett a politikai roncsderbi- versenyfutás folyik , eddig èlen a Fidesz- szekta , amely egyre mèlyebbre rántja az országot ...

Valahogy a nyugati típusú, plurális demokráciát- a pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdáldásán alapuló rendszert kellene felèpíteni, az egymással versengő politikai alternatívákat , valahogy revitalizálni a társadalmat, hogy az átlagember is vállaljon szerepet, máshogy nem fog menni az országnak...
Azt Kell megèrteni, hogy " 1990" van, az ország elba ...ott 30 èvet, újra kell èpíteni az egèsz társadalmi ès rèszben a gazdasági rendszert ...

Reding Roli 2020.11.27. 16:30:22

@Moin Moin: Erst kéne épp ezért egy "ellenzéki titkosszolgálat"

Igen, de Leginkább azt kellene kitalálni ,hogy mi lesz Polt Pèterel vagy Varga Andrással...Ők meg 8-9 èvig garantálják hogy egy fideszes bűnözőt se ítèljenek el...Ez egy irtó szilárd monolit rendszer lett, 10 èv alatt, a leverèse sem fog könnybe menni...Kellenek majd az unortodox módszerek...:)

Reding Roli 2020.11.27. 16:41:05

@Carmichael: És az ellenzéknél egy kézzelfogható mondatot sem hallottam még, hogy erre mi a válaszuk."

Erre nincs azonnali válasz , hiszen -ahogy már tárgyaltunk korábban - globális tudasszociológiai változások állnak a folyamat hátterèben .. ( szerintem )
A szellemi háború hosszú lesz, hiszen a civilizáció leèpülèse sem egyik napról a másikra ment vègbe ...Az emberek jelentős rèsze már nem olvas, kèptelen önálló tèzisalkotásra , nem gondolkodik racionálisan ....
Itt egy dolog segít csak rövid távon : ha a valóság irtó keményen arconvágja a kollektív dellúziók fogságában szenvedő tömegeket ...
A valóság pedig már itt dörömböl a megvezetettek ajtaján !

Reding Roli 2020.11.27. 16:55:11

@szekertabor: közönséges lázító propagandája található"

Azt ugye tudod , hogy a valós demokráciában mindenki szabadon kifejezheti a vèlemènyèt. Csak a monolit , önkènyuralmi jellegű rendszerekben használja a hatalom a "lázító propaganda " kifejezèst...

Carmichael 2020.11.27. 17:06:05

@Reding Roli:
ha viszont ebben igazad van, akkor el kell menni a pofonig. Ez esetben a Fideszes szavazók jelentős része is "felhomályosul", átbillen, és ez okozna akkor súlyponteltolódást, ami ellehetetlenítené az eddigi gyakorlatot az ellenzék számára is, és a Fidesz vitorlájából is kifogná a szelet, elveszítenék a befolyást az események alakítására. Erre írtam viszont, hogy ezt én még sajna nem látom, ez a pofon még nincs a következő fordulónál, OV "erős vagyok értetek" hipnózisa még nagyon is működik, pont a covid okozta nehézségek miatt. Biztos, hogy eljön majd a fal, csak nem vagyok annyira optimista, hogy 2022re tegyem. Mondjuk OV nyomja a gázt most már rendesen...

kunzoo 2020.11.27. 17:25:05

@Reding Roli:
Kellenek, kreatívnak kell lenni. Európai ügyészség?

Reding Roli 2020.11.27. 19:50:59

@Carmichael: OV "erős vagyok értetek" hipnózisa még nagyon is működik, pont a covid okozta nehézségek miatt. "

Èn nem így látom...Inkább zavart ès bizonytalanságot látok az " erőben " , adhoc intèzkedèseket, kèslekedèst...Az erős politikus az nyugodt, magabiztos , konzekvens- nem úgy viselkedik , ahogy Orbán...A vèlt ellensègekre szórt agresszió csak az elbizonytalanodás elpalástolására szolgál...Nagyon meg lennèk lepődve, ha a jelenlegi kormányzás erősnek ès kompetensnek tűnne tömegeknek ...Elèg csak valamilyen egèszsègügyi problèma, vagy a munkahely elvesztèse ès rögtön látja az ember, hogy semmi sem várja, ezekben a társadalmi alrendszerekben...Egy ideig lehet bárányvakságban tartani egy nèpet, de nem örökkè!

Rodney_2 2020.11.27. 19:57:30

@Fülig José: "Bécset elfoglalták a nyamnyammok"
Nem tudom mikor jártál arra utoljára, de van egy rossz hírem...
Szerencsére a nyamnyammok elkezdték megtámadni a zsidónak látszó embereket, ezért hamarosan egyre többen fognak értesülni erről az elfoglalásról. Ha csak nemzsidókat mészárolnának, akkor antirasszista polgárjogi aktivistáknak hívnák őket (HaFr meg haladár csőcseléknek) :)))

Carmichael 2020.11.27. 20:10:09

@Reding Roli:
"Èn nem így látom...Inkább zavart ès bizonytalanságot látok az " erőben " , adhoc intèzkedèseket, kèslekedèst..."

Te igen, mert nem torzítod a valóságot, de a Fidesz hívők még nem, sajnos nagyon erős ott a kognitív disszonancia, az a 28% biztos pártválasztó, az sok. Ahogy írtam egy nagyobb szeletet onnan is ki kellene harapni egy biztos és fenntartható fordulathoz (úgy 15%-ot), de ott még nem tartunk. Ez nem kevés ember, és egyelőre nincs igényük és kényszerük változni. Lesz majd, de egyelőre még remélik, hogy a hajó feléjük eső fele nem sűllyed el...

Reding Roli 2020.11.27. 20:21:18

@Rodney_2: Igazad lehet. Gondolj csak arra, hogy a nyugati liberálfasiszta diktatúrákban egy tetszőleges migránsellenes párt azonnal megkapja a "lázitó propaganda" kifejezést és feloszlathatják, illetve tagjai börtönbe is kerülhetnek ha "szabadon kifejezik a véleményüket".

Èn semmi ilyesmiről nem tudok, hogy valakit börtönbe zárták volna nyugaton a politikai nèzetei miatt, pedig szoktam volt követni az alt-right mozgalmakat is ...
Martin Sellner , az európai Identitás mozgalom vezetője kapott 100 óra közmunkát, mert egy zsidó templom falára horogkeresztet rajzolt...Legutóbb pedig christchurchi terroristának küldött anyagi támogatást, de még mindig szabadlábon van, ha jól tudom...( Talán a bankszámláját zárolták )

Szóval: èn olyan nagy " liberálfasiszta " vèlemènyterrort vagy szèlsőjobb üldözèst nem látok...

A liberálisok sem örülnek számos globális folyamatnak, de bármely problèmával szemben csak az emberiessèg szemüvegèn lehet közelíteni , így a megoldásokat is úgy kell kialakítani , az alt- right kimond egy csomó fèligazságot, ès olyan "megoldásokat", amelyek nyilvánvalóan nem megvalósíthatók, csak az indulatokat korbácsoljak vele...
A "politikai korrektsègről" :
A " határ " általában elèg tág, hogy mit lehet kimondani egy nyugati demokráciában , de nem mindent...A kollektív bűnössèg elve ès a közössèg elleni uszítás az mindig csak bajt ès erőszakot szül...A vèlemènyszabadsag határa lehet vita kèrdèse , de azért egy ponton nem illik túllèpni : ahol már a mások jogait durván sèrtik vele, lsd: fentebb..
A szèlsőjobb narratíva pedig pont ott rontja el, hogy egèsz közössègeket ítèl el, ez az , amit pl a bizonyos szociális média platformok - talán èrthető módon- nem engednek ...A társadalom nincs bizonyos dolgok èrtelmezesère felkèszülve...

Fülig José 2020.11.27. 21:03:42

@Rodney_2: attyavilág, minnmeghalunk...nemtom viccnek szántad-e, sajna az orsós szavazó olyan sötét, mint a a kátrány. simán elhiszi, még többet is...innen nincs tovább, higgyétek el.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.27. 21:05:57

@Rodney_2: bocs, libernyákozásst, sorosozást irtok -- általában mindent, ami a bayerzsóti-orbán-mandiner leghülyébbeknekszólópropagandatengelyen van, kösz a megértést

morpho 2020.11.27. 23:27:59

Nincs túl nagy különbség a fidesz és a nemfidesz között. Már ami a pártkádereket illeti. Annyi látható különbség van, hogy a fideszben egy a tábor, egy a zászló. Mert Orbán ezt végül összerakta. (a tábor lassan edzőtáborrá alakul, de ez most mindegy) De attól még a fideszben ott ül egy csomó libernyák, széljobber és centrista egyaránt. Az a hír járja, hogy ha Habony bemegy a szobába, Kövér olyankor kimegy. Az ellenzékben ugyanez a helyzet, csak az egyes irányzatok nem egy párton belül vannak összezárva. Egy esetleges ellenzéki győzelem esetén nem lesz egyetlen főnök, aki meghatározza a politikai irányvonalat. Ezért tűnik sokaknak a fidesz erősebbnek, mert ott meg van. De egy esetleges ellenzéki győzelem esetén pont ezért alapvetően nem változik meg semmi. Ide új rendszerváltás kell. Új, össznépi alkotmánnyal, új választási törvénnyel, új pártfinanszírozással, újragondolt fékekkel és ellensúlyokkal. Csupa kétharmados törvény. Ráadásul mindezt úgy kell megcsinálni, hogy ne lehessen még egyszer meghekkelni. Nehéz ügynek tűnik ez a magyar valóság és történelem ismeretében...

Bayaz 2020.11.28. 00:53:02

@szekertabor: Hát igen, ezek a 'független-objektív' újságírás és véleményírás szépségei...
Habár ez alkalommal eléggé úgy tűnik, hogy igaza van HaFr-nek abban, hogy a halálozási adatokat hamisítják. Vagy te tudsz racionális magyarázatot adni arra, hogyan lehetséges, hogy alig növekedtek a napi halálozási számok, miközben sokkal többen vannak kórházban, mint 2-4 héttel ezelőtt?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.28. 07:36:47

@morpho: igen, alapvetően igazad van, de egy purális bűnbanda sok szempontból jobb a társadalomnak, mint egy egységes -- ráadásul a balosok butábbak is és hát valljuk be, nem olyan gátlástalanok se, mint Orbánék

HaCS 2020.11.28. 13:28:35

A Freudi elszólás:

"Ha olyasmik történnének Magyarországon, mint amik most ott, leszakadna az ég. De ők választják meg az amerikai nép vezetőjét ebbe mi nem tudunk beleszólni."

(OV Kossuth Rádió 2020.11.06.)

Győzhet az egyesült ellenzék, csak nagyjából erre kell készülni.

Én az ellenzéki politikusok helyében a következő két évben legalább százszor végigrágnám magam az összes íráson, melynek címében szerepel a "weimar" szó.

Valószínűleg a FIDESZ tanácsadói is ezt teszik, ha a B-tervről van szó.

alöksz róz 2020.11.28. 14:05:50

@Bayaz: a 2-4 hét túl rövid időtáv (a 2 hét biztosan), ennél több időt tölt a kórházban a túlélésre esélyes beteg, a halálos beteg meg hamarabb meghal.

(a szlovák és a svéd adatokat szoktam nézni ha kíváncsi vagyok valamire. a szlovák eredményről amúgy elég nagy kuss van médiaszerte, mert nehéz megmagyarázniuk az arányokat... ha 2-4 hete kb elhittük a magyar adatot a kórházban ápoltak számáról, a szlovák arányok alapján nálunk akkor volt minimum 400 ezer koronavírusos egyszerre egy időben.)

Bayaz 2020.11.28. 14:36:43

@alöksz róz: Pont az a probléma, hogy kb. november 9-ig a napi halottak száma nagyjából arányban állt a két héttel azelőtt kórházban lévők számával, aztán viszont 2 hétig stagnált (annak ellenére, hogy a kórházban lévők száma továbbra is gyors ütemben növekedett) és mostanában (kb. 1 hete) kezdett újra növekedni.

Ez teljesen hihetetlen, hiszen a november 9-én meghozott korlátozások hatásának pont most kéne meglátszania, ehhez képest mostanában kezdett el gyorsan növekedni a halottak száma.
Szerintem komolyan van valami trükközés vagy hamisítás a halottak számával, egyszerűen nem látok más magyarázatot.

alöksz róz 2020.11.28. 16:22:23

@Bayaz: lehet. amióta (lassan egy hónapja) kijöttek a szlovák eredmények, nem követem a magyar számokat.

szlovákba' a koronavírust elkapók 0,2-0,3 százaléka volt intenzív osztályon/lélegeztetőgépen, ez tény. és ehhez passzol a halálos áldozatok alacsony száma/aránya is.

az a probléma, hogy egy nálunk teljesen esetlegesnek tekinthető adatot viszonyítasz egy nagyjából korrektnek tekinthető adathoz (a koronavírusbaan meghaltak száma kérdéses még akkor is ha nem akarnak csalni vele, a kórházban ápoltak számát szerintem el lehet fogadni), és ebből akarsz valamilyen következtetést levonni.
mindenkinek úgy kéne számolni, ahogy a szlovákok.

screpes 2020.11.28. 16:31:08

@Bayaz:

A z esetek számát kizárólag a teszteltek számával együtt érdemes kezelni.

A teszteltek is alapvetően háromfélék:
1. aki "csak" vizslatja magát (kis kiváncsi)
2. aki azért megy szűrésre, mert gyanú, vagy tünet fűződik szeméyléhez
3. a gyógyultakat (gyógyulást ) igazolandó teszteltek köre

-------

Khonsu 2020.11.28. 17:04:38

@HaFr:

Valahogy így vagyok vele én is. Nagyjából ennyi szól az ellenzék mellett. :(

trabant 2020.11.28. 21:03:23

@Reding Roli:
"Ez egy irtó szilárd monolit rendszer lett, 10 èv alatt, a leverèse sem fog könnybe menni...Kellenek majd az unortodox módszerek...:)"

Pédául az Alkotmány újbóli érvénybe léptetése, ami jogellenesen lett a kukába dobva.

trabant 2020.11.28. 21:10:21

@Bayaz:
"tudsz racionális magyarázatot adni arra, hogyan lehetséges, hogy alig növekedtek a napi halálozási számok, miközben sokkal többen vannak kórházban, mint 2-4 héttel ezelőtt?"

Azok csak a tesztelés pozitív eredményeként covidos halottak. A többiek tesztelés nélkül halnak meg, de nem számítanak bele a statisztikába. Pedig jóval többen vannak.

Gery87 2020.11.30. 23:04:48

Nem hallom a "morajlást" itt "Mucsaröcsögén" (értsd: nem pest) az a baj....

szekertabor · provo.blog.hu 2020.12.03. 16:46:28

@Reding Roli: "Csak a monolit , önkènyuralmi jellegű rendszerekben használja a hatalom a "lázító propaganda " kifejezèst..."
Ebben alighanem igazad van. Viszont mivel én nem vagyok a hatalom, azt a kifejezést használom, ami nekem tetszik, így aztán mivel ez írja le legpontosabban a poszt stílusát és tartalmát, ezt a kifejezést alkalmazom rá. Nem vitatom el a szerző jogát, hogy megalapozatlan állításokat hordjon össze az olvasói hergelése céljából, hanem rámutatok, hogy azt teszi.

szekertabor · provo.blog.hu 2020.12.03. 16:59:48

@Bayaz: "Szerintem komolyan van valami trükközés vagy hamisítás a halottak számával, egyszerűen nem látok más magyarázatot."

A halálozási statisztika (nem a covidos, hanem az összesített) nálunk eléggé megbízható, hiszen minden halottat azonnal rögzítenek a visszaélések elkerülése végett (pl. ne lehessen leüríteni a bankszámláját a hagyatéki tárgyalás előtt). Ha a covidos halálesetek számát illetően kételyeid vannak, azt érdemes megfigyelni, hogy a fertőzésszám növekedésével két hét fáziseltolással párhuzamosan növekedett e a halálesetek száma (összességében), ami nem korrelál a covidos halálozási növekménnyel. Amennyiben van ilyen indokolatlan halálozási hullám, igazolva van a gyanúd.

Rodney_2 2020.12.03. 19:18:49

@Reding Roli: Van egy csomó ilyen, csak nem ezzel van tele a függetlennek hívott ballib sajtó.
Kb 1 éve egy angol azt tweetelte hogy a UK-ban már túl sok a pakisztáni, másnap bilincsben vitték el a rendőrök. Pedig tényleg túl sok a pakisztáni. (pont ott voltam, minden napilapban szerepelt) Ha egy "filantróp" bedob egy banánt a focimeccsen, akkor letartóztatják, bilincsben elviszik börtönbe és azután vizsgálják ki hogy ez nem volt-e véletlenül rasszista cselekmény. Akkora a freedom hogy már nincs hova fejlődni...
Most itéltek el egy német papot mert vallási alapon híveinek a buzulás ellen beszélt (érdekes hogy a Saria szerint a buzikat meg kell ölni, őket nem piszkálják ezért)
Holland pártvezetőt elitélt a holland bíróság iszlám ellenes izgatásért, pedíg a szerencsétlen nem a dolgozó indonézek ellen "izgatott" hanem csak a marokkói megélhetési migráncsok befogadása ellen emelt szót (ez egy külön történet)
Amikor az AfD a népszerűsége csúcsán volt (lokális maximum :) ) akkor a demokrácia bajnoka Mutti és tettestársai arról kezdtek nyilvánosan beszélni, hogy talán fel kellene oszlatni jogi úton az AfD-t, mint szélsőjobboldali pártot.
Nyilván van 1000 ilyen történet. Én erre azt szoktam mondani, hogy Nyugaton pont akkora szólásszabadság van mint pl Törökországban: ha azt mondod ami a "mainstream" vagy hivatalosan elfogadott ideológia, akkor szólásszabadság van, ha meg valami mást mondasz akkor annyi neked. (az USA más elven működik, szerintem te azt ismered jobban)

Rodney_2 2020.12.03. 19:34:47

@HaFr: "bocs, libernyákozásst, sorosozást irtok -- általában mindent, ami a bayerzsóti-orbán-mandiner leghülyébbeknekszólópropagandatengelyen van, kösz a megértést"

Ezt nem nagyon értem. Van neked fogalmad arról hogy a Soros miket csinál és miért? Mit nevezel sorosozásnak? Objektíven létező dolgok felsorolását nem kellene írtanod, különben felmerül a gyanú hogy miért is csinálod?? Ugye érted? Pl nemrégiben maga Soros nyilatkozta hogy aggasztja az antiszemitizmus és nácizmus erősödése a keletnémet területeken (ami kb azért van mert a 1.5 millió 2015-ös migráns nagy részét oda telepítette a Mutti mert ott volt üres NDK tipusú lakásállomány és ott még nem voltak ehhez szokva a népek, saját tapasztalat, mert covid elött ott cirkuláltam) és közölte hogy mennyi plusz pénzt ad arre a célra. Ezt követően "spontán" antifa tüntetések voltak arrafelé. Ez sorosozás nálad? :) És csak emlékeztetlek, hogy nem Magyarországon élek és nem a magyar sajtóból tájékozódom (akkor hülye is maradnék az biztos) és így sajnos fogalmam sincsen hogy mit írnak a mandineren vagy mit ír a bayer. Ha véletelnül ugyanazt mint amit én mondok, akkor lehet hogy történetesen igazat írnak csak neked valamiért nem tetszik vagy hihetetlennek tűnik :)

Glokta 2020.12.03. 21:33:38

@Rodney_2: "Kb 1 éve egy angol azt tweetelte hogy a UK-ban már túl sok a pakisztáni, másnap bilincsben vitték el a rendőrök. Pedig tényleg túl sok a pakisztáni. (pont ott voltam, minden napilapban szerepelt) Ha egy "filantróp" bedob egy banánt a focimeccsen, akkor letartóztatják, bilincsben elviszik börtönbe és azután vizsgálják ki hogy ez nem volt-e véletlenül rasszista cselekmény. Akkora a freedom hogy már nincs hova fejlődni...
Most itéltek el egy német papot mert vallási alapon híveinek a buzulás ellen beszélt (érdekes hogy a Saria szerint a buzikat meg kell ölni, őket nem piszkálják ezért)
Holland pártvezetőt elitélt a holland bíróság iszlám ellenes izgatásért, pedíg a szerencsétlen nem a dolgozó indonézek ellen "izgatott" hanem csak a marokkói megélhetési migráncsok befogadása ellen emelt szót (ez egy külön történet)"
Ezekre linket tudsz adni?
Én csak arról hallottam hogy a Tory pártból kirúgtak valakit, mert azt írta hogy valamelyik képviselőnek vissza kéne mennie Pakisztánba.

Rodney_2 2020.12.03. 21:54:33

@Glokta: Én nemzetközileg cirkulálok és elég sok papír újságot olvasok több nyelven. De ezek a storyk azért megjelennek az interneten is nyilván. Ha nagyon érdekel keress rá guglival, én is csak azt tudnám csinálni.
A német evangélikus papot kb 1 hete itélték pénzbüntetésre, a hollandot legalább egy éve, de ott csak azt olvastam hogy a bíróság bűnösnek találta, az nem volt hogy mire büntették de elvileg lehetett szabadságvesztés is, esetleg felfüggesztve.
A marokkói ügy az hogy valamelyik rájött, hogy ha odamegy és azt mondja hogy ő buzi és ezért üldözik Marokkóban (Saria - halálbüntetés, de más iszlám jogrendben sem dicsérik meg) akkor a debil hollandok politikai menedékjogot adnak neki (lakás, pénz, havaj) és nem vizsgálhatják, hogy tényleg buzi-e, mert az sérti az emberi méltóságát. Vagyis bemondásra jön a habzsi dőzsi :((( Erre aztán beindult a marokkói "buzi" invázió ami sokaknál kivágta a biztositékot. Ott az adófizetők nem stadionokat finanszíroznak, hanem megélhetési migránsokat. Mennyivel jobb. És a jogállamiság is rendben van :))) (7 évig volt egy jó állásom Amsterdamban, ismerem az ottani dolgokat)
Ausztriában pl van egy jól szervezett (ha jól emlékszem) szenegáli "migráns maffia" akik szabályosan terrorizálják az osztrákokat (szellemileg/verbálisan), pl ők kezdték a "Mohr im Hemd" controversy-t is még 2015 előtt, ezt egyszer simán megtaláltam guglival, persze németül.

Summary: az európai fehérember teljesen elhülyült és emiatt vége van. Ez egy evolúciós dolog, majd lesz helyettünk más kultúra itt, aztán majd az is valahova fejlődik.

Glokta 2020.12.04. 00:20:47

@Rodney_2: Mondom, linket kérek.

Az elvileg 1 évvel ezelőtt történt angol esetre nem találtam semmit.
Csak egy ilyet találtam: www.bbc.co.uk/news/uk-england-birmingham-44608876
ahol valaki a mecsetek megtámadására buzdított és azt írta, hogy legszívesebben elnyiszálná egy muszlim torkát.
Nem gondolom, hogy ezért feltétlenül le kéne tartóztatni - szerintem a "gyűlöletbeszéd" mint olyan baromság,- de azért ez sokkal durvább, mint azt mondani, hogy "túl sok a UK-ben a pakisztáni". Nem tudom elhinni, hogy az utóbbi kijelentésért elvittek valakit.

Rodney_2 2020.12.04. 01:32:43

@Glokta: szerintem 2019-ben volt, de lehet hogy 2018. Ebben a két évben évente több hónapot voltam a UK-ban és akkor volt ez némi szenzáció, hogy ennyiért elvitték. néhány éjszakát töltött letartóztatva aztán szerencséje volt a bíróval aki hazaengedte. A banándobálós az tuti hogy 2019-ben volt, csak egyszerű hír volt, ilyen gyakran történik, ott se minden focirajongónak tetszik amit lát maga körül.
Amikor én a 90es évek elején megjelentem a UK egyik "egyetemi" városában (Mastert csinálni) akkor nagyon meglepett hogy kb minden házra ki volt téve egy plakát hogy aki rasszista beszólást hall az ezen a telefonszámon jelentse a rendőrségnek. Az ilyesmit normális ember nem tudja felfogni :((( néhány évvel később az USA-ban a nagy multi irodáiban kétféle plakát volt mindenhol: sexual harrasment és a "nigger is ember" témákban (utóbbit egy ismert liberális magyar barátom fordította le így aki akkor szintén ott dolgozott :)) ).
Egyébként hogy érzékeltessem a helyzet szürreális voltát, amikor a londoni parlamentben felszólalt egy labour képviselő (még BLM rombolás előtt) hogy a rendőrségen belüli rasszizmus bizonyítéka az, hogy a börtönökben a feketék a lakosságban meglevő arányukhoz képest felülreprezentáltak, akkor nem kiröhögték hanem komoly hangon kijelentette a rendőrfőnök (vagy belügyminiszter??) hogy ki fogják vizsgálni a dolgot. Ilyenekkel foglalkozik a rendőrség, ahelyett hogy a bűnözőket üldöznék (a németeknél is a fókusz a fegyveres testületeknél a nácik kigyomlálása a szervezetből, nem a bűnüldözés, honvédség dettó. Pont mint Sztálin aki lefejezte a saját hadseregét mielőtt jött a náci támadás. Nyilván majd a maradék virággal flangáló buzi fogja megvédeni a német lakosságot :))) a von der Leyen hadügyminiszterként 2 dolgot csinált, ezt és egy óriási összegű korrupciós botrányt sikerült összehoznia rekord idő alatt tanácsadói szerződésekkel, ez már a második bukása volt, hova is ejtőernyőzhetett volna?? Az EU-val pont az a baj, hogy az EU szervekben ilyen harmadik vonalbeli többszörösen bukott politikusok vannak akiket otthon már nem lehet "eladni", ez nem csak nálunk van így (Deutsch, stb) hanem más országokban is. Pl a Tuskot is utálják Lengyelországban mint a szart, úgy bukott meg hogy elég jól kormányoztak, de túl sokat loptak -> irány az EU :))) Aztán az ember csodálkozik hogy az egész miért egy nagy rakás szar :((( Most képzeld el amikor a Tusk meg a von der Leyen pofáz jogállamiságról, akiknek otthon kellene börtönbe menniük ha működne náluk a jogállamiság. Vagy a Codruta Kövesi aki köztudottan erősen szelektíven nyomozgatott. Megabazmeg és megahányás.)

Rodney_2 2020.12.06. 04:00:43

@Glokta: Hogy kapjál linket is :)
Most küldte egy ITs ismerősöm azzal a kommenttel, hogy tipikus liberálfasiszta viszonyulás a más vélemenyekhez hogy megpróbálják minden módon elhallgattatni (sajtószabadság téma)

www.origo.hu/itthon/20201204-sulyos-tulterheleses-tamadas-erte-a-mandinerhut.html

Csak az érdekesség kedvéért Lengyelben is a "kormnányközeli" TV munkatársait szokták fizikailag is inzultálni (akkora a diktatúra :))) ), a másik oldal által hazaárulónak gondolt ballibsi bérhazudozókkal ilyen nem történik. Ennek kb az az oka hogy a "haladár csőcselék" szerű embereknek van Lenin-fiúi elhivatottsága a világ megváltoztatására és azt képzelik hogy nekik mindent szabad, másnak meg semmit

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.06. 07:53:47

@Rodney_2: a vádlónak kell bizonyítania egy civilizált országban -- gyere elő a Soros politikai beavatkozásának bizonyítékaival (azon túl, hogy Orbánékat Oxfordban iskoláztatta és fenntartotta az OSI/CEU-t, de az én ízlésem szerint még az is belefér ebbe, hogy nyíltan leteszi a voksot a saját társadalomképe mellett) és utána követeld tőlem ennek a cáfolatát. És akkor nem beszélek arról, hogy Soros nevében milyen ordenáré bűnőzés folyik nálunk a Fideszben. HA mindez megvan, akkor közösen megpróbáljuk eldönteni, hogy Soros a veszélyesebb a magyarokra vagy az Orbán-maffia.

abdul hackeem 2020.12.06. 10:30:51

@Rodney_2: Lol origo, mandi, liberálfasizmus - hiteles vagy, mint szájer

screpes 2020.12.06. 12:19:26

@abdul hackeem:

Törököt fogtam, nem ereszt

--------------

abdul hackeem 2020.12.06. 13:55:30

@screpes: Szegény eresz nem tehet róla, hogy megérintette az állítólagos keresztény-konzervatív (inkább hazug nemzeti-szocialista) propaganda szele.

kepek.444.hu/2020/12/05/emlektablat-kapott-szajer-jozsef-ereszcsatornaja

ijontichy 2020.12.06. 16:34:29

@abdul hackeem: Grat Herczeg Zoli :-)

@HaFr: Ami a "beavatkozásokat" illeti, WCkefe-külügyér épp most ment nagyot a romániai választásokkal kapcsolatban. Nomeg az EU biztosnak üzengetés: "MI, lengyelek és magyarok biztosan harcoltunk annyit a diktatúrák ellen a szabadságjogokért". Aszondja "MI". Meg az anyukája keserve! Mert ő már a pólyában harcolt a diktatúra ellen? Arról az apróságról nem beszélve, hogy - szavahihető hamistanúk szerint - a felmenői se voltak nagyon elnyomva '90 előtt.

Rodney_2 2021.01.13. 17:35:39

Itt a legképességesebb ellenzéki párt vezetője éppen bizonyítja, hogy egy felelőtlen demagóg idióta

index.hu/belfold/2021/01/13/koronavirus_koronavirus_magyarorszagon_momentum_fekete-gyor_andras/

screpes 2021.01.14. 05:58:39

@Rodney_2:

....és mégis mocorog a Föld"
Ha elég felelőtlen demagóg idióta,
el fog hódítani egy raklapnyi fidesz szavazót.

ugye nem felejted el, hogy a fidesz is "előnyökkel" kecsegteti a regisztrálókat?
Hátrányokkal az elmaradókat.
--------------

Rodney_2 2021.01.14. 10:24:04

@screpes: Persze, de így eljutunk hamar a 24. havi nyugdíjig :) Kiszámoltad mibe kerülne? Be kellene oltani a nyájimmunitáshoz mondjuk 5 millió embert de ennyi pénzért lehet hogy többen is jeletkeznek. Régen ment a sok proli vért adni, mert kaptak ingyen virslit és sört, az valahogy érték-arányosabbnak tünik :)
Szerintem nagyon gyorsan elég motiváló lesz ha bevezetik azt hogy oltási igazolvánnyal nem kell karantén határátlépéskor, lehet menni étterembe (kocsmába) színházba stb. Az értelmesebbje úgyis beoltatja magát, főleg hogy látja majd, hogy akiket beoltottak azok nem hullanak mint a legyek, szemben a be nem oltottakkal :)

"Ha elég felelőtlen demagóg idióta,.." aztán majd a megnyert választás után tarthatnak "igazságbeszédet" kézenfogva a Ferivel. Ilyen már volt :)))

screpes 2021.01.17. 09:32:46

@Rodney_2:

Előbb még hiányzik egy időszerűbb igazságbeszéd, nem gondolod? Reggel délben este. Te aggódsz, hogy nyilván lesz félrevezetés, és közben sunyin hallgatsz, nincs dolgod azzal, hogy tíz év óta mennyire hiányzik ugyanez az önkontroll.
Feri pedig nem lesz, az már elképzelhetetlen ugyanabban a szerepben. nem lehet jó irrealitással érvelni.

----------

@ijontichy:
Nekem is szemet szúrt ez a külügyér, kétlem hogy annyit küzdött volna a diktatúrák ellen, vagy a szabadaságjogokért.
De nem vitatétel a melldöngetés, mert ők,( és pontosan ők) MÁR NEM kellett, hogy küzdjenek. Ölükbe hullott, s aztán deformálták azokat a jogokat, ami még maradt... (89-et, meg az orosz kivonulást NEM a fidesz érte el.)
Orbán egy beszédben hátbaplakátozhatta az elmenőben lévő oroszokat, .. előre levajazva a (Nagy Imre) temetési szónoklatot Pozsgayékkal.. Fiatal demokratát játszhattak még egy kicsit. Csak a választásig kell kitartani a hatalomba jutáshoz...
Aztán viaskodhattak a választási sikerért.. Mögöttük közakarat állt a lopással (Ld HagyóMiklós) + az oroszbefolyással szemben, európaiság és polgárosodás érdekében ( híres magyar mondóka). Azóta meg az ellenkezőjéről nevezetesek nap mint nap.
-------
süti beállítások módosítása