1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.09.23. 08:02 HaFr

A 444.hu esete a demokráciával

A 444.hu szerint "Trump kapott egy esélyt, hogy évtizedekre árnyat vessen az amerikai politikára" azzal, hogy konzervatív bíró jelölése révén "hosszú évekre, akár évtizedekre biztosítja a konzervatív többséget az alkotmányos kérdésekben döntő testületben."

Magyarul a T. szerk. szerint (megengedve, hogy a szerző -- akiraly -- nem szerkesztőségi álláspontot írt meg, de egy viszonylag egységes kultúrájú lap esetében az álláspontja nem állhat nagyon messze a szerkesztőségétől), ha nincs progresszív többség az amerikai Legfelsőbb Bíróságon, akkor Amerika megnézheti magát. Hadd kérdezzem meg: miért döntött a szerk. (akirály stb.) úgy, hogy önként igazolja a progresszívokkal szembeni trumpista-orbánista-stb. gyanút, miszerint a saját uralmukat az egyetlen üdvözítő uralomnak tekintik a politikai rendszerekben, ezért kb. pont annyira demokratikusak, hogy semennyire?!  

Maga a cikk ezen túl is sajátosan érvel. Egy kétélű (ad absurdum értelmetlen) mondat után -- "a republikánusoknak váratlanul jó esélyük nyílt rá, hogy évekre, vagy inkább évtizedekre biztosítsák a konzervatív többséget a legfőbb bírói testületben, a függetlenségére amúgy nagyon is érzékeny Legfelsőbb Bíróságon", mit értsünk ezen a hátravetett jelzőn, milyen összefüggésben áll a megelőző tényállítással? -- az újságírói manipuláció gyöngyszeme következik: "elég valószínű, hogy Trump vereséget szenved, de már az se elképzelhetetlen, hogy a Republikánus Párt Trump katasztrofálisnak ígérkező választási szereplése miatt még a szenátusi többségét is elbukja". 

A kulcsszavak: "elég valószínű" (ez pontosan 1-99%-os valószínűség, ha értelmezni akarjuk a "valószínű" "eléggel" való megszorítását), "már az se elképzelhetetlen" (tényleg, mi elképzelhetetlen ebben a kontextusban? - pont semmi, de ez a képzeletnek ez a szép bevonása az érvelésbe -- ti. hogy Amerika homályba borul (!) -- az "elég valószínűt" akarja überelni), mégis a republikánusok "katasztrofálisnak ígérkező" szereplése teszi fel az i-re a pontot azzal, hogy a "katasztrofális" csak ígérkezik (egyébként nem ígérkezik semmi ilyesmi: még csak vereség sem; ma legalábbis még nem tudható, minden ezzel kapcsolatos vélemény a jóslás kategóriájába esik).  

Mármost, ha az LB "nagyon is érzékeny" a függetlenségére (nem mellesleg nem csak ő érzékeny erre, hanem az alkotmány is, ami sokkal fontosabb), akkor mi értelme van annyira átpolitizálni az ügyet a szerk.-ben, hogy gyakorlatilag Trump agyának megnyilvánulásaival azonosítják az LB következő évtizedekben várható ítélkezését? 

Miközben a szerk. alapvetően nem tűnik úgy, hogy elismeri a liberális demokráciákban megengedhető ideológiai különbségeket (amelyek természetesen nyilvánulnak meg a parlamentáris rendszer minden intézményében), érdekesen fogja fel a jog uralmát a populizmussal szemben is -- az előbbi kárára. Az írja: "a Pew Research felmérése szerint [legközelebb majd kérjük belinkelni a forrást, T. szerk!] 2019-ben ezt [az abortuszhoz való jog 1973-as szabályozásának fenntartását] az amerikaiak 61 százaléka támogatta. Egy kétharmadrészt konzervatív bírákból álló SCOTUS azonban ennek ellenére betilthatja az abortuszt az egész országban." Magyarul a szerk. kifogásolja, hogy a jog a végső instanciája révén nem alkalmazkodik a pillanatnyi populáris felfogáshoz (ahogy egy kutatóintézet ezt állítólag tálalja), megengedve, hogy ez a "veszély" -- betilthatja -- éppen annyira spekulatív, mint az egész cikk: nem éppen az újságírás legnagyobb dicsőségére. 

A szerk.-nek tudnia kellene alkalmazni ugyanazt a mércét, amit Orbán és társasága kapcsán rendszeresen helyesen idéz meg, hogy ti. a jog uralma és a populáris vélemény adott esetben két különböző dolog és ez jól van így. A populáris vélemény nem írhatja felül a jogot, mert az nem csak a jogra, hanem a demokráciára is roppant káros.  

Na, szóval, van még mit fejlődnie a jövőben a szerk. álláspontjának, ha megbízható képviseletévé akar válni a hazai liberalizmusnak. Összefoglalva: 1. A polgári demokrácia akkor is liberális, ha konzervatív többségű. (Minden más tendencia nem demokratikus, hanem leginkább keleties autokrata, mint tudjuk. Se nem polgári, se nem demokrácia.) 2. A liberális demokrácia védelme nem egyenlő a liberális ideológiai álláspont védelmével. Ha az előbbit az utóbbira redukáljuk, akkor az eredmény civilizált politikai kultúrákban Trump, kevésbé civilizált politikai kultúrákban, mint Magyarország (egyéb tényezők bejátszása mellett): Orbán. 3. A jog és a többségi álláspont szintén nem keverendők össze. Ellenkező esetben az eredmény -- lásd az előbbieket.

124 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8516210988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 13:40:01

@Főnix Oszlár Gazdag: "...Az ellenzéki értelmiség jelentős része használhatatlanul hülye, de a lassan ébredő tömegek majd helyrepofozzák őket...."

Igen, ezt szinte látom magam előtt, ahogy Izsák hős népe (nem a bibliai, hanem a falusi) rettenetesen helyrepofozza az értelmiséget.

Így lesz, nem vitás.

Én aztán kifejezetten undorodom attól, amikor köpködik a magyar népet, ocsmányul és általánosítva megalázva 10 millió magyart, de azért a jelen valóságunk alapján meglehetősen távolinak tűnik nekem ez a kurva nagy össznépi ébredés, tekintve, hogy 10 éve napi 24 órában ömlik a szar, de a három kétharmad az három kétharmad, akárhonnan nézem, és most sem úgy tűnik, hogy bárki veszélyeztetné a Mester birodalmát.

2020.09.23. 13:50:30

@zord íjász:
csakhogy orbán akkor is választást nyert, amikor ez ellenzéké volt a tv2, az rtlklub, a startlap, az index és origó is. és még a kereskedelmi rádiókból is az orbánellenes ellenpropaganda szólt. úgy is nyert. mert az ellenzék a 2008-as válság után csődbe vitte a magyar államot. és most hasonló próba vár a politikai osztályra. fideszre és az ellenzékre egyaránt. mert a főpolgármesterség visszaszerzésével az ellenzéki pártok és az ellenzéki értelmiség is cselekvő helyzetben van.

a szekértáborok hívei bár lehetnek olyan fanatikusok, hogy a politikai vezetőiket ennek ellenére újraválasztják de ha a kormány csődbe viszi az országot, akkor valószínűleg bukik. ha az ellenzék (összefogás, együtt, párbeszéd) csődbe viszi budapestet, akkor valószínűleg bukik.

a virtuális tér már kevéssé számít. az csak arra volt jó, hogy összeálljanak a szekértáborok. és kérdés, hogy egy új egyensúlyi állapotban melyik lesz a mainstream (jelen állás szerint a fidesz) és melyik a politikai underground (jelen állás szerint a 444 és a társai).

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 14:01:55

@cvsvrs: "...de ha a kormány csődbe viszi az országot, akkor valószínűleg bukik..."

Akkor igen.
De akkor nem azért, mert a assan ébredő tömegek helyrepofozzák az értelmiséget, hanem azért, mert a gyorsan ébredő tömegek lepofozzák a rezsimet. Remélhetőleg csak a szavazófülkében, és nem kell ezt az utcán csinálnia.

chrisred 2020.09.23. 14:09:00

@cvsvrs: A főpolgármesteri cím Magyarországon semmilyen cselekvési lehetőséget nem ad. Már Demszky idejében is a miniszterelnöki hivatalban dőlt el, hogy lesz-e négyes metró. Pedig akkor még a mostaninál sokkal nagyobb költségvetése volt a fővárosnak.

Bogomil 2020.09.23. 14:40:17

1. A SCOTUSBAN eddig is konzervatív többség volt, többen voltak eggyel az általában konzervatívnak minősített bírók.
2. Ha Trump jelölne egy új bírót most, a választás előtt, az teljesen jogszerű volna, legfeljebb nem elegánsnak lehetne nevezni. De vajon mennyivel az elnökválasztás előtti jelölést lehetne így minősíteni; ha RGB 2 hónappal korábban hal meg, akkor nincs probléma a jelöléssel?
3. A SCOTUS bírái alapvetően egyébként sem a világnézetük, hanem az amerikai alkotmány szerint ítélkeznek.
Összegezve: nem hiszem, hogy akár Trump bírójelölésétől, akár annak elmaradásától jelentősen sérülne az amerikai demokratikus intézményrendszer. Viszont döntése befolyásolhatja az elnökválasztási kampányt, mint egy új harci téma.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 14:40:45

@zord íjász: A lassan ébredő tömegek nem szocialista módon, átneveléssel pofozzák helyre a balliberális értelmiséget. Csak annyi történik, hogy ha a balliberális értelmiség nem fog alkalmazkodni a kereslethez, akkor éhen fog halni. Pl. ha egy hírportálra nincsen kereslet, az állami támogatás nélkül megszűnik. Ha egy párt nem azt mondja, amire igény van, akkor majd nem jut hatalomhoz. Ez is átnevelés és szerintem nagy erővel zajlik.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 15:13:36

@Főnix Oszlár Gazdag:

1. "Ha egy párt nem azt mondja, amire igény van, akkor majd nem jut hatalomhoz. Ez is átnevelés és szerintem nagy erővel zajlik."

Aha.

Barabás!!! Barabás!!!

Egy gondolkodó embernek nem a tömeg akaratát kell visszhangoznia, hanem a józan ész hangját. A józan ész hangjába beleférhet az is, hogy visszaállítják a halálbüntetést és engedik a melegházasságot...bármi beleférhet, amit emberileg, érzelmileg hitelesen és észérvekkel képviselni lehet. Ha az a gondolat átvihető a meggyőzés európai módjaival, (nem hazudozással, nem megtévesztéssel, nem agymosással, nem irányított médiával, stb.) akkor az Istenadta nép követni fogja azt az embert/pártot a -remélhetőleg- szebb, jobb világ felé, én pedig elégedetten fogom konstatálni, ahogy kirúgják a széket az olyan férgek alól, akik 200 Ft-ért baltával hasogatják szét egy öreg néni fejét vagy nemi erőszakot követnek el. A nép hangja olykor -vagy akár sokszor- találkozhat a józan ész hangjával tehát, de a történelmi tapasztalat azt bizonyítja, hogy mielőtt nagyon követni kezdenénk a népakaratot, először el kell gondolkozni azon, hogy ez a népakarat nem viszi-e a népet is a totális pusztulásba.

Sajnos a gondolkodó ember nem spórolható ki a képletből, ha jót akarunk önmagunknak, mert ahogy azt már a saját blogomban is idéztem mottóként:

"Az ember okos. De nagy tömegben buta és hisztérikus állattá változik." (Men in Black)

2. Az ún. balliberális értelmiség (minő abszurditás) éhen pusztulása okán nem hullajtanék könnyeket. Nem sokat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 15:59:46

@zord íjász: Szerintem amit írsz, mint érzelmi attitűd a magyar társadalom tipikus értékrendszerét tükrözi és egyben meg is magyarázza a problémáink jelentős részét. Írod: "Egy gondolkodó embernek nem a tömeg akaratát kell visszhangoznia, hanem a józan ész hangját.". Na de álljunk meg: a józan ész azt mondja, hogy a tömegek ellenében sem igazságos, nem ésszerű, sem működő társadalmat nem lehet felépíteni. Azaz az elefántcsonttoronyban élő, a valóságtól elzárt kelet-európai értelmiségi "igazság" sem nem ésszerű, sem nem igaz, hanem szimplán csak elnyomó. A dogmatikus és absztrakt, életidegen diktatúra legfeljebb tudományos szocializmusként adható el, de ténylegesen alig lesz több egy militáns államkapitalista diktatúránál. Tehát visszatérve a józan észre: a népet nem elnyomni kell az állítólag "értelmesebb" felvilágosodott diktatúra útján, hanem hagyni kell azt, hogy kitermelje a saját sikersztoriját. Talán a nép erre azért nem képes, mert a rajta élősködő "felvilágosult" államelvű értelmiség mohósága, erkölcstelensége és önzése sohasem hagyja egy nem defektes demokrácia kialakulását. Magyarán: a túlélési és erkölcstelen familista értékrendszernek nem csak a nép, hanem a népből kifejlődő "felvilágosult" értelmiség is masszívan a részese.

2020.09.23. 16:53:27

@zord íjász:
a lassan ébredő néptömegek 2010-re pofozták helyre az értelmiséget. a ner az a (fülke) forradalom, amire antall azt mondta a pártja radikálisainak, hogy tetszettek volna ezt 1990-ban megcsinálni. és orbán megcsinálta részben antall de mind inkább csurka, torgyán és vona örökébe lépve. minekután a "kommunisták" csődbe vitték az országot.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 17:08:27

@Főnix Oszlár Gazdag: Én egy szóval sem említettem olyasmit, hogy el kell nyomni a népet, és azt sem, hogy a nép akaratának ellenében kell felépíteni bármit is, valamiféle szuperértelmiségi szuperkiválsztott szuperembernek, akiből majd dől a szuperokosság kifelé, hogy jólmegasszongya a szupertutit. Én csak azt mondtam...ah, oda van írva, hogy mit mondtam, ha nem érted, minek ismételjem.

Együttműködésről, párbeszédről, közösségről, fontolva haladásról és józan észről beszélek, amelyben megvalósítható az optimális, az ország közös akaratát kifejező, de mindenképpen átgondolt, racionális és reális döntések sorozata. Simán lehet, hogy ezek olyanok, amelyek nagyon sok ponton találkoznak a tömeg (ez gusztustalan kifejezés így) akaratával és vágyaival, de mielőtt pusztán azért mert egymillió vagy egymilliárd ember ordítja, át kéne gondolni, hogy amit ordít, és biztosan kell-e, jó-e.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 17:15:31

@cvsvrs: "a lassan ébredő néptömegek 2010-re pofozták helyre az értelmiséget."

A 2010-es hatalomváltás az értelmiség lepofozása volt, nem a helyrepofozása. Plebejus kormányunk elviselhetetlennek tartja az értelmiség bűzét, ahogy a szakértelmet is, mert mindezek a bongyor hajú belpesti idegenszívűek ármányával azonos zavaró tényezők, amelyek belerondítanak a kokainos kurvákkal és oligarchákkal teli yachtozás egyszerű, népi örömeibe.
A háromszori fülkeforradalom elhozta az izsáki jobbágyok fényes korszakát. Most ez van.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 17:38:58

@zord íjász: Ez nem plebejus kormány, ez plebejust megjátszó kormány.

2020.09.23. 17:44:24

@zord íjász:
na ne viccelj. azt nem állítom, hogy orbán térden csúszik az értelmiség előtt. de nem veti meg őket feltéve, hogy azok nem alázzák meg csak azért, mert ő egy politikus, aki a hatalom megszerzésére és megtartására törekszik azzal, hogy uralni akarja a pillanatot. orbán populista politikus, de nem elitellenes. a köznép elitellenes, de orbán nem az. csak akik ővele szóba álltak azok schmidt mariksa és társaik. lehet mondani, hogy ők nem értelmiségiek. dehogy nem. persze azt is lehet mondani, hogy a világban nem vagy alig jegyzik őket ellentétben a budapesti iskola filozófus nagyságaival. a választók őket küldték el a francba. aztán lehet mondani, hogy orbán csak a focistákat szereti. és a természettudósokat nem. mégis csak meghallgatja merkely bélát és még nem tudom kicsodát a testnevelési egyetemről. aztán lehet mondani, hogy az nem értelmiség. de az. müller cecília is értelmiségi, kis róbert rendőralezredes is az és még győrfi pál is.

csak kétségtelen, hogy ők nem falus ferenc, a tűzoltó, akik szövetségre lépeett az együttben a világhírű közgazdász bajnaival. nem gábor györgy eszmetörténész. aki helyre igazította egont a médialakályt, hogy ő gyurcsánynal nem rántott húst evett hanem borjú bécsit. és az mégis csak más. mert az már a nyugat. és rezsiszilárd imádja a karcagi birkapörköltet. ahol a kunok ősi szokása szerint az áldozati állat fejét is megfőzik. talán attól lett ilyen okos birkózó. na de ő is értelmiségi. és a kocsmában azt kiáltják: ez az sziszi, adjad nekik. pofozd helyre őket. ez a ner. a populizmus.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 17:46:53

@cvsvrs: Orbán 2.8 millió ember miniszterelnöke és ez mindent elmond a Fidesz politikai tehetségéről. Ha zseniális államférfi lenne profi politikus helyett, akkor az a 2.8 millió minimum 6-7 milliót tenne ki. Na de nem zseniális államférfi, hanem egy erkölcstelen familista (mint értékítélet!) túlélési politikus. Itt és most a gyügyei parasztoknak zseninek tűnik, történelmileg meg egyszerűen csak középszerű. Persze a felhozatal félelmetesen gyenge rajta kívül. Meg az is árulkodó dolog, hogy a GDP a tendenciáit nézve még mindig nem nőtt jobban 2010-2020 között, mint Gyurcsány idején, az EU-s pénzóceán ellenére. Ez meg a valóság.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 18:01:23

@Főnix Oszlár Gazdag: Így van. Cserélj elemet az irónia-detektorodban.

2020.09.23. 18:01:26

@zord íjász:
ez elsődlegesen abból adódik, hogy a média kétirányúvá vált.

és előbb az értelmiség este 10 óra utánra a tévébe. utána meg egyszerűen kikerültek a média főáramából. a színészek helyébe léptek a celebek. természettudósok meg eleve nem is nagyon kerültek a televízióba néhány kivételtől eltekintve. de ettől még lehetnének népszerű tudományos ismeretterjesztő műsorok. sanyi a kútfúró nézi a kortárs művészetet. a vikingeket a "hisztorin", vagy sárkányos filmeket a "hábédzsón". vagy a vajákat a netflixen. persze ezekre nem fizet elő. hanem majd beállítja neki a számítógépet, a torrentet és tévét öcsike. és a nézik a tudományos ismeretterjesztő csatornákat. van ez a nesönel dzsiájdzsó és diszkóveri. ezek népszerűek. csak ilyen műsorokat az akadémikus értelmiség nem gyárt magyarországon. mondván, hogy nekik ez nem dolguk. dehogy nem. és ebből lesz az, hogy a köztévében bemondják, hogy a ksh szerint minden überfasza. és megkérdezik a szakértőket. a nézőpont intézetet, az alapjogok központot és még nem tudom mit. az rtl klub a soros alapítványt és az ellenzéki politikust. és ez két értelmiségi kör. amiből csak az egyik maradhat mainstream.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 18:03:15

@cvsvrs: Mi valószínűleg nem ugyanabban az országban élünk. Ez nem lep meg.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 18:04:06

@zord íjász: Plebejus -> "plebejus". Detektálni azt lehet, ami létezik. :)

2020.09.23. 18:39:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
a jelenkorból nézve orbán egy kétes megítélésű korszakos politikus. sokan imádják és sokan utálják/gyűlölik. ettől kétes megítélésű. és korszakos. mert nagyon úgy tűnik, hogy a kádárizmust az orbánizmus követi. a fidesz egy új állampárt/tömegpárt/néppárt. amit lehet szeretni és nem szeretni. de jelen állás szerint negligálni nem nagyon lehet. ahogyan az mszmp-t, vagy a cdu/csu-t. illetve lehet, de az a politikai underground.

németországban se állhat ki egy tanár és nem mondhatja azt, hogy merkel nyanya egy boszorkány. illete megteheti. de azt mondják, hogy náci és nyilván afd-s. és nem léptetik elő. nem lehet iskolaigazgató. takarító se nagyon lehet. mert ha helyébe jelentkezik egy bevándorló, akkor őt veszik fel. és nem a merkelt bíráló echte németet. és németország egy hibrid rezsim? valami olyasmi.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 18:49:28

@cvsvrs: Nekem semmi bajom azzal, ha az állami pénzeket politikai hűséghez kötik, mármint egészen addig, amíg ez egy előremutató rendszert hoz létre. Orbán hozott anyagból próbál dolgozni és vannak eredmények, de az egész rendszer mégis reménytelen. Még azt sem mondanám, hogy ez Orbán hibája. Orbán azért miniszterelnök, mert a tudása és habitusa rezonál a szavazók értékrendszerével, de sajnos ez a rezonálás egyben a stagnálás kulcsa is. Kétségtelenül vannak olyan elemei a rendszernek, amelyek előremutatóak, de a propaganda és a szakmaiság olyan szinten összekeveredik, amely hosszútávon fenntarthatatlan. Nem értek egyet Orbán személyeskedő támadásával, de Orbán hatékonysági alapú támadása minden hazafi kötelessége, mert nem egy magáncéget, hanem egy országot vezet. Túltolta a sovinizmust és erőből akar megoldani olyan kérdéseket, amelyek csak ésszel oldhatóak meg. Nekem ez nem egy felemelkedőfélben lévő politikus jellemtőjének tűnik. De ismétlem, ez nem magánügy, hanem közügy, mert meg lett bízva a kormányfői munkával és mi vagyunk a munkáltatói.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 18:53:01

jellemtőjének=jellemzőjének

2020.09.23. 18:54:20

@ijontichy:
sanyi ezért lett kútfúró. mert az apja a "székgyárban" dolgozott. azért nem rúgták ki az iskolából. mert a nagy sándorné nevű igazgatóhelyettest nagyseggűnének nevezte. az apját behivatták. és az apja azt mondta, hogy a tanári kar alatt a hajlíott székekben a fát ő gőzölte. és a sanyi az apja mellett akart dolgozni, mint asztalos. de gajdincsné a földrajztanár azt mondta, hogy az úgy szerinte nem lesz jó. mert erdőspuszta vízellátása nincs megoldva. ezért a bútorgyárban nem lesz munkásfelvétel. hanem majd jönnek a piaci reformok és leépítések lesznek. és a részeges apjával együtt rúgják ki. inkább menjen a vízműhöz. mert csatornákat építeni fognak. mert már a 70-es évek óta meg van terv. ez volt a 80-as évek végén. és ez látszik most megvalósulni. csatornázzák az erdőt.

2020.09.23. 19:00:31

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbánra nem azért szavaznak, mert rezonál a néppel. dehogy is. hanem azért, mert a köznép utálja a fővárosi értelmiséget. és erre rezonál orbán. és mivel ő az egyetlen pártvezető ezért úgy tűnik, hogy a nép egyetlen fia. és így lesz népvezér. de az orbánizmusnak nem sok köze van, amit magyar hagyománynak neveznek. az ellenzékiség a kontra. és orbán a rekontra.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 19:05:33

@cvsvrs: Nyilván a politikai termék Orbánról beszélek, a magánszemély magánszférája nem része a játéknak. A lassan, értelmesen beszélő, a magyar ember előzetesen, aprólékosan felmért aznapi nagy igazságait visszaadó, kedélyesnek tűnő politikus, mint "magyar termék" rezonál 2.8 millió emberrel.

2020.09.23. 19:15:07

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbán nem egy új rendszert épít, hanem lezárja, bevégzi a rendszerváltást. amire gyurcsány nevű azt mondta, hogy elkúrtuk. nem kicsit. ezt a folyamatot zárja le a ner. ami egy illiberális átmenet.

és ennek a végén az egyik bagázs marad. ha a fidesz csődbe viszi az országot, akkor az ellenzéki pártok. a dk, a momentum és a felelős értelmiség. és gábor györgy eszmetörténész fog okoskodni a köztévében. hogy kérem szépen a magyar rántott húst meghaladta a borjú bécsi. meg a magyarok húst se tudtak sütni. azt is bécsből tanulták. mert a föld gömbölyű és forog. de a nap nyugaton áll. és ebből következően az egyetlen kiindulási pont. mint az köztudomású. és aki ennek ellentmond az kripli, kretén, kókler, sarlatán, fasiszta, náci. 2010 előtt ez ment a tévében, a rádión. csak kocsma népe ezt a filozófus kört utálta nagyon. és ezért orbán beizzította ezt a szalonnázós, gumicsizmás, disznóvágós, pálinkázós projektet. vidékies hátországgal bevegye a fővárost. és szétverje az ellenzéki elit intézményeit.

már az első orbán kormány is ezért szerveződött. csak azt megbuktatta a heti hetes, a humor nagyágyúi. a jóléti rendszerváltás ígérete. nemzeti közép kormánya. gyurcsány ferenc ármánya. az őszödi beszéd után fordult a kocka. és a kiszorítósdiban a fidesz áll nyerésre. de ez nem népi-urbánus ellentét. nem habsburg pártiak és szapolyai hívei. nem bal és nem jobb. nem nyugat és kelet. veszprém és székesfehérvár is nagyjából ugyanúgy fideszes, mint debrecen. ez nem buda és pest ellentéte. hanem magyaroké (a magyar vallás, a magyar népi idealizmus híveié) és identitás nélkülieké.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 19:18:33

@cvsvrs: A Fidesz azt hiszi, hogy rendszerváltást csinál, de igazából nem: csak a mennyiségi hatékonyságot növelik, azaz nincsen szintlépés. A rendszerváltás egy nagy mítosz, amely szerint ha a kommunista rendszer emberei eltűnnek, akkor minden megoldódik. A francokat. A magyar társadalom alap értékrendszerét kellene megváltoztatni, erről meg szó sincsen. Ennélfogva ez a rendszerváltás mindössze kozmetikai műtét, de a beteg habitusát ez nem fogja nagyon megváltoztatni.

2020.09.23. 19:23:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
a nulladik lépés az, hogy budapestről a nem-magyar, vagy magyar ellenes értelmiséget elzavarják. ehhez kell orbán. a többség számára eszköz. nem 2.5-3 millió embernek, hanem a senkire se szavazóknak is. orbán az egyetlen politikus, aki ezt a piszkos munkát hajlandó elvégezni. és ezt az akadémikus filozófuskört hajlandó szétzavarni. és ezért megírják a világlapok, hogy ő az új hitler, náci, stb. ha még lenne 2-3 vezető politikus, aki orbán körein túl ezt mondaná, akkor lenne még 2-3 néppárt. de nincs. így csak a fidesznek van valódi tömegbázisa. és ennek vannak kisebb belső körei aminek számára a fidesz kifizetőhely.

tehát a fidesz egy szűk körnek forrás. a többség számára eszköz. te folyton azzal érvelsz, hogy cél. az orbánizmus nem cél. a "ner" egy politikai termék. nem egy ténylegesen működő rendszer. hanem egy illiberális átmenet, ami lezárja, bevégzi a rendszerváltást.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 19:29:25

@cvsvrs: Nem, ez az elzavarás az erkölcstelen familizmus kulturális kódjába van írva, amely a magyar bukás és stagnálás alapja. Ez az "elzavarás" váltotta ki Trianont is, ahelyett, hogy most egy 30 milliós középhatalom lennénk. Ezt magunknak okoztuk. Amennyiben a magyar társadalom nem tud asszimilálni, nem tud horizontálisan szerveződni, akkor társadalomszervezési képessége erősen korlátozott. Ebből következik a gazdaságszervezés problémaköre is. A versenytársat nem elűzni kell, hanem tisztességes versenyben lenyomni. Ahogy látod, minden idegszáladban, minden morális döntésedben az erkölcstelen familizmus kódját hordozod, amely a magyar sikertelenség és önsorsrontás központi eszköze.

2020.09.23. 20:49:21

@Főnix Oszlár Gazdag:
ne viccelj már. vannak országos közintézmények. ezek vezetéséről a kulturális kormányzat ajánlása alapján magyar országgyűlés határoz. és a kinevezést ellenjegyzi az államfő. tehát ezt nem az újlipótvárosi utcaszer mondja meg. vagy a budaörsi szdsz. illetve az is megmondhatja feltéve, hogy ők vannak kormányon. és volt ilyen is. akkor érdekes módon nem számított, hogy az underclass egy jelentős része balra szavaz. most meg ugyanaz probléma, hogy jobbra. ez ilyen.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:01:41

@cvsvrs: Nem, ez nem ilyen. A magyar ellenzék államon kívülisége sohasem merült még fel 1990 óta, ezért életveszélyes a Fidesz játéka.

2020.09.23. 21:03:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
a verseny politikai verseny. és orbán azt mondja, hogy a politikai ellenfeleinek gazdasági érdekeltségekeit kivásárolják. pecina urat. aki bécsi szocdem kormánykörökhoz tartozott. na de ő nem a bécsi munkásosztály érdekeit védte. hanem bécsben az identitás nélküliek úgymond baloldaliak. és erre a szavazói bázisra alapozva ügyes üzletemberek nagy összegű hitelekből vállalatbirodalmakat hoznak létre. és ennek mintájára szerveződnek a kormánykörök. orbán körbe nézett a faluban. és azt mondta: lőrinc, te leszel a szalmabáb. nagyon okos ember leszel. aláírni tudsz. a nevedet. hogyne. lesz majd mindenféle jószágot, ahogyan bécsieknek. és így lölő megvette a népszabadságot. vagy errefelé a helyi sajtót az övp-hez kötődő russ család vásárolta meg. és a mediaworks visszavásárolta. az ellenzéki értelmiséget érdekes módon nem zavarja, hogy bécsben ugyanilyenek a médiamogulok. amerikában is. legfeljebb jobban fésültek. és több a medencés buli. a yacht klub lölőnek is bejön. gazdasági érdekeltségeket kormányközeli ügyes üzletemberek vásárolnak. nagy összegű hitelekből üzleti titkok mögé rejtve korlátozott felelősségvállalás mellett. így jönnek létre a vállalatbirodalmak nagy része. elon musk a fizikus bsc diplomájával úgy ért a marsutazáshoz, ahogyan lölő érti a gagarin hőerőmű működését a gázszerelő szakmunkás vizsgájával.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:06:04

@cvsvrs: Nem ez már nem politikai verseny, hanem 2.8 millió ember nevében egy párt eldöntötte, hogy egyeduralomra törekszik, a hatalommegosztás hülyeség és ő állampárt akar lenni, továbbá az ellenzék meg 5.2 millió ember már nem a nemzet része. Ennek a logikus végigvitele elkerülhetetlenül katasztrófát fog okozni és visszafelé már nem nagyon tud innen menni a Fidesz, mert kényszerpályán van.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:08:07

@cvsvrs: Persze a Fidesz minden gondolata, sejtése, logikája, morálja az erkölcstelen familizmus kódját tükrözi, ami Trianonhoz is vezetett, tehát a Fidesz konzekvens módon őrzi a legrosszabb magyar hagyományokat. Na de akkor alkalmatlan a kormányzásra, ahogy azt egyre többen be is látják.

2020.09.23. 21:12:30

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz a magyar ellenzéki értelmiséget, vagy annak egy értetlenkedő részét az underground világába kívánja taszítani. gerő andrás eléggé ellenzéki. de őszerinte a jobbik egy neonáci párt. és ővelük ne fogjon össze az antifasiszta baloldal. ez egy tisztességes értelmiségi álláspont ugyebár. ami megfelel a fidesznek is. mert ezen alapul a centrális erőtér. és gerő andrást kinevezik a habsburg intézet élére. és kvaterkázhat schmidt mariskával. ez a nemzeti együttműködés rendszere. aki politikai értelemben nincs ellenünkre az velünk van.

na most ha ez valakinek nem tetszik, akkor lázadhat. tiltakozik, aláír. ez a politikai underground. ha kitüntetik, akkor nem veszi át. és majd nem tüntetik ki. beállhat az ellenzéki pártok közé. gyurcsány házaspár oldalán a dk-ba. vagy arcoskodhat a momentum mozgalomban. vagy alapíthat egy újabb pártot és azt sikerre viheti. vagy kínálhat bármiféle alternatívát. politikai terméket. vagy azt mondja, hogy most ezeket választják és vállat ránt. na und. és mondhatja azt is, hogy ezek a magyarok. nyugaton minden jobb. és ez esetben kivándorolhat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:14:00

@cvsvrs: Nem, az amerikai és nyugati vállalatbirodalmakat nem a miniszterelnök gyermekkori jóbarátja alapítja meg az államtól átirányított pénzekkel, hanem van sikertermék (sikerszolgáltatás) is. A Fidesz úgy épít kapitalizmust, ahogy egy komcsi csinálná, miután áttanulmányozta Lenin összes művét. Ahogy a Fidesz fordított leninizmusa működik: ha a kapitalistáék lopnak, akkor mi is lopunk, tehát kapitalisták leszünk. Egyszerű ez, de nem? De nem. Orbán és a Fidesz sajnos nem érti a különbséget. Nincsen történelmi ismeret és háttér, csak posztleninizmus.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:16:09

@cvsvrs: Á, a Fidesz azt fogja megszívni, hogy nem a nyugat lesz a legvonzóbb célpont, hanem a magyar oligarchák vagyona. Minek kivándorolni, ha elég csak visszavenni azt a pár ezermilliárdot? Van itt Eldorádó, de nem?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:28:55

@cvsvrs: A Fidesz nemzeti tőkésréteg-programja így is nevezhető: ahogy az erkölcstelen familista exleninisták a kapitalizmust elképzelik pár londoni sörözés után.

2020.09.23. 21:31:01

@Főnix Oszlár Gazdag:
a hatalommegosztás a fideszben van. debrecenben is van 6-8 hatalmi centrum. mind fideszes. de a közhatalom osztott. debrecenben sincs egyeduralkodó. tehát nem úgy van, ahogyan budapesten elképzelik, hogy kósa lajos egymaga eldönti.

dehogy is. van polgármester van. de neki az az egyházfelekezet felett nincs hatalma. a refomáltaknak nincs hatalma a görög katolikus metropólia felett. és megfordítva. a polgármesternek sincs hatalma az egyházi vezetők felett. és megfordítva. az ítélőtáblának sincs hatalma ezek felett. és megfordítva. az egyetem karainak nincs hatalma a város felett. és a városnak az egyetem felett. kósa lajos a belügyi főképviselő. és nincs hatalma a többi felett. és megfordítva. a külgazdasági köröknek nincs hatalmuk a belügyi főképviselet felett. és megfordítva. a kormányhivatalnak nincs hatalma az önkormányzat felett. és megfordítva. a bocskai dandárnak ezek felet nincs hatalma. és az van alárendelve a minisztériumnak. a többi nincs. a többi tárgyaló pozícióban van egymással.

a hatalom osztott annak ellenére, hogy ezek mindegyik fideszes vezetésű. így működik a rendszer. budapesten úgy képzelik, hogy orbán füttyent. orbánt bármikor leválthatja a nép. nagy számban kivonul az utcára és le van váltva. egyelőre nem ez történik. aztán lehet így is. és úgy is, hogy az ellenzéket váltják le 30 környékén. addig meg niedermüller lesz a heccmajszter az átévén.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 21:34:20

@cvsvrs: Nagyszerű, tehát a hatalommegosztás jó dolog. Azaz nincsen szükség a Fideszre, mint állampártra sem. Nincsen szükség nemzetvezetőre sem. MORÁLRA van szükség. És honnan jön a morál? Ahogy pár hónapja mondom folyamatosan: a Bibliából és nem Orbán beszédeiből. Ennyi a megoldás.

ijontichy 2020.09.23. 21:57:29

@cvsvrs: "budapesten úgy képzelik, hogy orbán füttyent." Ez pontosan így van. Vitya füttyent, ti bokáztok. Jó, tudom, hogy ciki... de miért is ciki? Nem vitya a földkerekség legnagyobb zsenije? Megtiszteltetés szolgálni, nemde? B+ még ahhoz sincs gerincetek, hogy büszkén vállaljátok? Akkor most igazam van, hogy baj van a magyar társadalom gerincével, vagy nincs? ;-)

"orbánt bármikor leválthatja a nép." Aha :-/. Ez már nagyon lejárt szavatosságú píárduma, kukázni kéne.

2020.09.23. 22:12:28

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz nem cél, hanem eszköz. mivel a nemzeti minimumot egyetlen párt támogatja ezért a politikai pártok közül egyedül a fidesz jöhet számításba annak, aki nemzeti érzelmű. és a szociális minimuot is csak a fidesz támogatja vidéken legalább is.

egy mai hír, hogy a helyi fatelepen 1,000 tonna tűzifa áll rendelkezésre. és ebből 800 tonnát fognak szociális alapon kiosztani. és 200 tonnát értékesítenek a szabad piacon. és közmunkaprogramok keretében jött létre. így tudnak fával fűteni a szegények. és ezt a fidesz szervezi meg nekik. azt, hogy a tanyavilágban ne fagyjanak meg télen. lehet mondani, hogy az egy minimálprogram. az is. ezt megvalósítja a fidesz. állampárti keretek között. azért, mert a többi párt az égegyada világon semmit sem tesz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 22:22:42

@cvsvrs: A Fidesz a nemzeti minimum, de ide nemzeti OPTIMUM kell. Mert a haza megérdemli. Új keresztényszocialista ellenzék szükségeltetik, amely modern, nyugati orientáltságú és hatalmas Magyarországot hozna létre. A Fidesznek 10 éve volt erre és sehol sem tart. Tehát köszönjük, ennyi volt. Az emberanyagot ideje átválogatni, majd a használható erőforrásokkal szintet kell lépni. Mert a Fidesz erre nem képes. A haza meg már várt eleget.

2020.09.23. 22:34:10

@Főnix Oszlár Gazdag:
tehát azért szavaznak a fideszre, mert a fidesszel nem fagynak meg. és el lehet indulni a választásokon azzal, hogy a mesterséges intelligencia az időben változó tereket egyesíti az ötödik dimenzióban. és azok majd elfűrészelik a fát. és a baltákkal elhasogatják. és a közmunkásoknak elég lesz lógatni a lábukat. tessék. most beköszöntött az ősz. és után szokott lenni egy kis tél. és az emberek azon része sem szeretne megfagyni, akik nem tudnak tüzelőt vásárolni.

és a fidesz azt mondja, hogy ehhez kell egy fatelep. és feltételekkel lehet alapjövedelmet osztani. ez a realitás. és vannak az akadémikus filozófusok, akik azt mondják, hogy a fidesz egy fasiszta párt. az antifasiszta koalícióval megfagynak. nem probléma. majd jönnek a világhírű közgazdászok. és bejelentik az újabb megszorításokat. erre szavaz budapest választói többsége.

nem azt állítom, hogy a fidesznél nem lehet jobban csinálni. hanem azt, hogy általában véve a fidesz az egyetlen cselekvő párt. a többi lófaszkarika.

ijontichy 2020.09.23. 22:35:16

@cvsvrs: "és ezt a fidesz szervezi meg nekik" Ezt is?? Ez a fidesz egy NGO!!! És tényleg! Apage satanas!!! Vagy akkor nincs is szükség a kibaszott bolsi kormányára, hisz a fidesz mindent megold? Te cívis, tüntesse már el a vírust is a fidesz, szegény magyar gyerekek már nagyon szívnak a kormányzat töketlensége miatt ;-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.23. 22:40:46

@cvsvrs: A Fidesz lendülete jó dolog, a Fidesz erkölcstelen familizmusa viszont csőd, Isten helyett meg a nemzet imádata morális elmebetegség és a posztbolsi egypártrendszer is az. Így a Fidesz menthetetlen. A használható emberanyag átvehető, a kereszténység előtérbe nyomható, a modernizációt meg fel kell gyorsítani. EZ hozna változást, nem Putyin meg Lukasenkó másolása kidülledt "hazafias" szemekkel. És egy ilyen ellenzék nem lenne a Soros vagy a külföldi titkosszolgálatok bábja. Nem a hazafisággal, hanem az erkölcstelen familista istentelenséggel van a baj. Ez sehová sem fog vezetni. De van alternatíva, amely nem libernyák és magyar. Ám nem Fideszes.

2020.09.23. 22:53:09

@ijontichy:
a fidesz teremti meg a szociális minimumot. például a szociális fetelepet. 1,000 tonna fáből 800 tonna szociális alapon kerül kiosztásra. és 200 tonna megy a piacra. 80% újraosztás. közmunka-programok. ez a kádárizmus. még kellenének a kiváló dolgozó jelvények és a brigádnapló. és az, hogy a munkaversenyen legjobban telesítő szociális fatelepet a párt élüzemmé nyilvánítsa. még hatékonyabbá válhatna. kellenek még hozzá építőtáborok. és énekelhetne a révész sanyi.
www.youtube.com/watch?v=LV_TMIHo8iw
na most lehet mondani, hogy ezt valaki jobban csinálná. tessék. nyitva van a pálya. lehet vezetni a fatelepet a szociálisan rászorult néprétegekkel. vidéken egy ilyen párt van. a fidesz. és nincs másik. erre mondom, hogy ez egy klasszikus állampárt, amit helyi egyesületekbe szerveződő valódi függetlenek kontrollálhatnak. csak ez nem a nyugati típusú többpártrendszer. valóban. olyan nem nagyon volt a lajtától keletre. aki olyasmit szeretne az tartok tőle rossz helyen jár errefelé.

screpes 2020.09.24. 11:37:49

@cvsvrs:

dehogy a fidesz teremti meg a szociális minimumot.
hanem mi. Az önkormányzatok osztják a fát, vagy az állam, de akkor sem egyetlen párt..
A fa korábbról való, közösségi földeken termett, ahol rég ott állnak állnak a kivágásra rendelt fák. Egyébként Kelet-Magygarországon 3,4 milliárd forintot küldött az EU arra, hogy teremtsenek erdőt, dolgozzanak faültetéseken az állástalanok. Volt is ilyen, hónapokon át ültettek és dolgoztak, fizetést is kaptak pár hónapig.
Két és fél MILLIÁRD fogyott, de a bérek és a fácskák csak törtrésze volt ennek az összegnek.. a nagyja nyomaveszett. Szociális szövetkezet volt a forma, az alapítók/vezetők fideszesek...
Mifelénk pedig több fát oszt ki az önkormányzat, mint az eddigi, fideszes városvezetés, és az adomány értékben is nagyobb, mivel már 4000 forint egy mázsának az ára.

De választások közelében, ha hideg is van, mindig élénkül a pártos serénykedés. Te pedig meghangosítod, leírod, hogy így a fidesz, úgy a fidesz...
Hivatásszerűen melegség járja át a szívünket, amúgy Mocsok munka.

2020.09.24. 12:59:32

@screpes:
az mszp és a dk tagsága nagyrészt nyugdíjasokból áll. és még a fiatalok, akik gyurcsány chatbotjával csevegnek a "meszendzseren". és van még a momentum generáció. közülük mégis ki vezetné el a falógert. azt a fideszből vagy a a függetlenek közül vállalhatja valaki.

értem, hogy budapesten azt mondják, hogy majd a momentum a lendület programban elvezetné az űrközpontot. na jó, de ha az állami pénzből épül, akkor előzetesen meg kell nyerni a tanyavilágban élők szociális szavazatát. ahhoz meg el kellene tudni vezetni a faraktárat is.

az mszp-szdsz időkben az volt a felállás, hogy ezt majd megoldják a szocik. szanyi kapitány és hasonlóak alkalmasak erre. csakhogy az ifjú szocialisták között már nincsenek ilyenek. újhelyi istván már nem szervezne szociális tüzifa programot. és nem állna be legalább egy fotó erejéig a fejszével, hogy ő hasogatja a fát, mert szolidáris a tanyavilágban élő szegényekkel. nincs olyan szoci párttag, aki melózna a cigókkal. hanem a fideszben a haverok között vannak, akik ezt megoldják.
video2.dehir.hu/0923_Tuzifa_Dekert_mix.mp4

és ha kell, akkor fejlesztenek applikációt.
video2.dehir.hu/0923_Egyetemi_app_nsz_mix.mp4
értem, hogy ez nem olyan nagy "vaszisztdasz", hogy elérhető mobil alkalmazással az órarend. de ilyesmiket kell tudni egy állampártnak, vagy pártszövetségnek. értem, hogy a balliberális brancsban ezt csinálná az szdsz helyébe lépett momentum. de ezt megoldja a fidesz is.

ijontichy 2020.09.24. 13:33:21

@cvsvrs: "de ezt megoldja a fidesz is" Ahogy a 370-es eurót is. Tudom, hogy ez momentán a tanyavilágban nem fáj, de ahogy Yódli mester mondta volt: majd fog, ifjú padavan, majd fog! :-)

2020.09.24. 13:34:20

@screpes:
ha majd lesz a szocialista pártban népi baloldal, amelyik tüzifát oszt, akkor majd lehet erről diskurálni. de most nincs. egy párt van, amelyik megszervezi a fidesz. a jobbik is szervezhethe hasonlót, de az vidéken nagyrészt feloszlott. országos méretekben egyetlen párt van, amelyik működőképes. és ez a fidesz. és ezen túl persze szükség lenne valódi függetlenekre is. de felőlem seperje el a párbeszéd a kormányt, vagy megfordítva.

2020.09.24. 13:37:18

@ijontichy:
a 370 forintos euró árfolyam annak jó, aki többet exportál, mint amennyit importál.

screpes 2020.09.24. 13:54:59

@cvsvrs:
Van a szocialista pártnak, népi baloldalnak fája?

ijontichy 2020.09.24. 14:21:01

@cvsvrs: hahó. Csaxólok, hogy már elég régóta bizonygatod, mennyire alkalmatlan a fidesz a kormányzásra. Ugyanis a tűzifa és társai nem pártfeladat. A bolsigyerek és pártja úgy megreformálta az állam és közizgatást (inc. az önkorik bevételeinek megrablása), hogy eszerint a még nem teljesen elhülyültek vállalnak fel feladatokat, amit te - akinek munkája a bolsigyerek sittre küldése lehetőségének kitolása, annak természetes megpusztulása utánra - a fidesz dicsőséges működéseként próbálsz prezentálni. Holott ez feketén-fehéren a fideszkormány impotenciájának bizonyítéka.

2020.09.24. 14:37:24

@ijontichy:
a szociális minimum megteremtése pártfeladat. és annak része a szociális tűzifa program. és alkalmas szavazatvásárlásra. mert ha valaki majdnem megfagy és jönnek a párt aktivistái, hogy béla bácsi, meghoztuk a fát, akkor béla bácsi valószínűleg őket fogja támogatni. és ezzel szavazatokat gyűjtenek. és azt mondják, hogy ezt ajánlóívet alá tetszene írni. tipikus népi baloldali program. amihez közmunkaprogramok kellenek. ezt a fidesz szervezte meg. és nem az mszp-p és a dk. mert ők nem népiesek. úgy nem lesznek népszerűek.

ijontichy 2020.09.24. 14:43:13

@ijontichy: Btw olvasom, hogy azt írja az új index
index.hu/gazdasag/2020/09/24/zold_jegybank_es_onmagara_hasonlito_evtized/
"A hétéves napsütéses időnek vége van, most jön a borúsabb hét év"
He??? Hát volt már elrugaszkodás, meg minden, de hol van a Kánaán? Jahogy neked megvolt kispofa? Gerinces pógár ilyenkor "leken két csárdás pofont". Hááát... Mo még láthatóan ott tart, hogy:
- Röf, röf! (OV)
- Oui, oui. (WHCFV)
:-(

ijontichy 2020.09.24. 14:48:17

@cvsvrs: "a szociális minimum megteremtése pártfeladat"
64.media.tumblr.com/62ca7e0026273a7539a85c448a5c9348/94342a99de63074f-07/s540x810/0fa6c2d10eac2d64c4328eedeed85b6286d79ead.png
Jesszumpepi, hogy én az ilyen hülye dumát már '90 előtt mennyire utáltam. "És éljen a szocialista(lista-lusta) országok megbonthatatlan barátsága. Ámen." (az utóbbi az egyetlen novum a szpícsben).

2020.09.24. 15:06:48

@ijontichy:
kinek a dolga szociális tüzifát osztani? a szabad piacé? a google tipikusan az a cég, amelyik szociális tüzifát oszt a tanyavilágban. vagy apple. azok aztán ellátják ezeket a feladatokat. és a hipermarketek is. lófaszkarikát. ez egy tipikus pártfeladat. népi baloldal. építőtáboros. a jobbik is ilyesmit akart. egyébként jelentős részben ezzel szerzett szavazatokat. csak aztán a jobbik az akadémikus filozófusok pártjára állt. orbán röhög a markába.

ijontichy 2020.09.24. 15:22:35

@cvsvrs: A fidesz szereptévesztésben van. Az lenne a feladata, hogy eltüntesse a bizonyítottan tökalkalmatlan (és nagyon bödös) fejét ;-). A többi csak pótcselekvés.

ijontichy 2020.09.24. 15:50:57

@cvsvrs: Te cívis! Most komolyan! 1000t fából 800 cuciális alapon megy? Tíz év - senkitől sem zavartatott - kormányzás után ennyire fussa? A 40% a bányászbrekit nézi alulról, a tüzifa 80%-a cuciális alapon megy? Ez a sikeres kormányzás? Izé, itten csökkentették az ÁFA-t, az alaptermékek árát levitték. Nálatok mit vittek le? A negyedéves áfahatárt, ja, "nesze sánta kkv, itt egy púp", meg az online számlázást (azt nem levitték, hanem lenyomták a torkán). Mikor teszi végre a dolgát a fidesz és bassza pofán a kormányát egy kis (ojrópa-rekord) áfavisszavágásért? Ne tüzifát osztogasson, nem az a dolga :-/.

2020.09.24. 18:19:25

@screpes:
kinek a feladata tűzifát osztani?

2020.09.24. 18:27:34

@ijontichy:
ne viccelj már. brutális médiacsatazaj van. kultúrharc. budapest választói többsége kormányellenes. magyarországot éppen ki akarják tenni az európai unióból az ellenzék jóvoltából. és van egy világjárvány. ez nem egy zavartalan kormányzás. és ebben a fidesz a középszert hozza. errefelé mondhatni azt is, hogy közepesnél jobban teljesít. az ellátórendszer nem omlott össze. egyelőre legalább is. de ez is valami. amivel szemben az ellenzék a nagy semmi. annak a helyébe kell lépni függetleneknek azért, hogy a polgárosodást a posztorbánizmus megteremthesse.

2020.09.24. 18:34:59

@screpes:
a szocializmus az volt, hogy a szociális közmunka-programok keretei között mindenki képességei szerint termeljen és szükségletei szerint fogyasszon a közösből. nincs feltétel nélküli alapjövedelem, hanem szocialista munkaverseny van. a legjobb szociális fatelepet a párt központi bizottsága élüzemmé nyilvánítja. és így a dolgozó néptömegek megkapják közösségi munkájuk eredményét például télre szociális tűzifát. ilyesmi a szocializmus. szükség van ilyesmire? lehet ezzel szavazatot szerezni? úgy tűnik.

ijontichy 2020.09.24. 18:50:42

@cvsvrs: "magyarországot éppen ki akarják tenni az európai unióból" mert nincs ott a helye. Slussz. Klubtagnak lenni nem kötelező. A vitya vezette fidesz által uralt Mo-nak nincs helye az EU-ban. Az EU nem a "népköztársaságok" gyűjteménye. Már mondtam: ha létező szocializmust akarsz, akkor tessék bakancsot húzni, és indulni Pestre békamenetelni a "Huxitot akarunk" követeléssel. Legyetek tökösek, ne csak szóban érjen térdig a farkatok ;-). Ha sikeresek lesztek, el lesztek ismerve.

"ez nem egy zavartalan kormányzás." Virnyus még egy éve sincs. Gyurcsányé és Bajnaié rosszabb volt. Nekik egy vérbe borult szemű állatkával (meg a sleppjével) az ellenzékben kellett kormányozni. A gazdasági válság ahhoz képest smafu.

Te figyelj! Nem vagy te egy kicsit nagyon elnéző a bolsigyerekkel, és mindenen túlmenően szigorú mindenki mással?

screpes 2020.09.24. 19:19:39

@cvsvrs:
Majd leváltjuk végre a fideszt, és akkor osztogathatja a fát.

2020.09.24. 19:34:21

@ijontichy:
kétféle unió koncepció van. az egyik azt mondja, hogy unió legyen amerikai mintára föderalizált. európai egyesült államok. ezt támogatja a jelenlegi ellenzék.

orbán azt mondja, hogy ez legyen nemzetek európája. egy konföderáció. de azért létezik maradjon meg a népjóléti szövetség. ide dobják a pénzes zsákot és nem ugranak el előle. ez maradjon meg. legyen egy interparlamentáris unió. ami most az európa parlament. hogy ha őt meghívják, akkor interpellálhatják az ep képviselők. ezeknek áll elébe. és egy nemzetközösség. közös haderő a transzatlanti szövetségben és eurázsiai békepartnerségben. orbán koncepciója sokkal jobb, mint amit a gyurcsány házaspár és a momentum mozgalom képvisel.

2020.09.24. 19:38:06

@ijontichy:
azért vagyok elnézőbb orbánnal, mert amit csinál azt elég pontosan lehet érteni, értelmezni, követni, kiszámítani az esetek döntő többségében. az ellenzék, az ellenzéki értelmiség lényegében fel akarja számolni az államiságot. nem klasszikus liberalizmust akar, nem valódi piacgazdaságot, hanem egy állam nélküli világtársadalmat. ami a virtualitásban létezik. de ők azt mondják, hogy ez meghaladja a valóságot.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.24. 20:17:13

@cvsvrs: Nem állam kell, hanem a túlélést segítő rend. Az állam mindössze a társadalmi rend jelenleg még nem nélkülözhető intézményrendszere. Kizárt azonban az, hogy az állam a rend egyetlen formája vagy akár a rend leghatékonyabb formája lenne.

2020.09.24. 21:12:23

@Főnix Oszlár Gazdag:
az az állam. az államrend. ami rendezetlenségből állapotszerűséget teremt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.24. 22:38:07

@cvsvrs: Nem, az állam csak az ember evolúciós biológiai (túlélési) viselkedésének az egyik kivetülése. Az államot a hatalomgyakorlás más módjai is felválthatják, például ha egy mesterséges intelligencia felügyeli az emberi viselkedést és egy közvetlen agyi interfészen keresztül koordinálja az egyes embereket, amennyiben az szükségessé válik.

2020.09.25. 09:25:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez hited. hogy lesz egy állam nélküli társadalom, amit a gépek irányítják az embereket. hihetsz a gépemberekben, de úgy nem lehetsz magyar. igaza van a fidesznek, hogy a politikai törésvonal magyar és nem magyar érzelműek között van.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.25. 09:40:19

@cvsvrs: Miért, Isten magyar? Hát nem isten kell szolgálnunk és szeretnünk?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.25. 10:26:33

@cvsvrs: A törésvonal a keresztény-nyugatiak és a kriptomohamedán, pogány barbárok között van.

Bánegressy 2020.09.25. 12:46:54

@cvsvrs:
nem is lenne baj orbánnal, ha valóban azt csinálná, amit itt fölvázoltál, de ő ezt egy keretként képzeli, ami kívülről belülről föltörhetetlen és csupán egy általa fölépített oligrcha-rablólovag elit kolát/ozhatat/lan működését van hivatva elősegíteni.
vagyis a parlament formális.
az ellenzék jogai korlátozottak. idehaza nagyrészt(bár csökkenő mértékben) a saját hibájából, az eu-n belül meg mert nincs áthidaló megoldás az ő konföderációs elképzelései és az uniós elképzelések között. vagy az egyik, vagy a másik. de az emberek egy része(még csak nem is mondom, hogy az ellenzék) látva, hogy orbán elképzelése nem más, mint egy autokrata, energia és egyéb erőforrásvámpír élősködő hatalmi berendezkedés, ami az ő jogaikat is csorbítja, olyan megosztottságot tart fenn(hacsak el nem szánja magát erőszakos fellépésre, ami viszont az uniós tagságot is megkérdőjelezheti), ami végső soron a saját rendszerének a hosszútávú működését is veszélyezteti.
vagy kiegyezés és akkor az unión belül még mindig kialakíthat magának saját mozgásteret(valódi diplomáciával, nem kakaduval), vagy el kell szánja magát a totalitárius berendezkedésre és akkor majd meglátja.
ill ideig óráig még el lehet ezzel a páva tánccal, de szvsz ez már ne fog sokáig muködni.

2020.09.25. 13:58:49

@Bánegressy:
ha normális ellenzék lenne, akkor orbán külpolitikáját néhány szélsőséges orosz elhajlást leszámítva éppenséggel támogathatná. orbán föderatív-konföderatív uniót akar. amiben az ep a tagállam állam és kormányfőit, a tanács tagjait interpellálhatja. orbán minden esetben elment ezekre a brüsszeli és strassbourgi meghallgatásokra. azt mondta, hogy az ő politikája felett a magyar nép ítélkezik. ő felelős magyar kormányfő. sargentini kisasszony őneki nem diktálhat. az ellenzék azt mondja, hogy magyarország az unióba való belépéssel lemondott a szuverenitásáról. dehogy is. többek között ebben különbözik az usa és az eu. a ksgt és a varsói szerződés tagsággal se mondott le magyarország a szuverenitásáról és nem lesz szovjetunió része. ahol egy fehérorosz képviselőnő dirigálhat a magyar kormánynak. ilyen a ruszki világban se volt. amit mondjuk a holland diplomácia elképzel. vagy akkor a dajcstomi is utasíthatja a holland királyságot, hogy ezt vagy azt tegye. dehogy is. az európai unió konföderatív alapokon nyugvó félföderális szerveződés. van egy kormányfői és államfői, szakminiszteri egyeztetés. és orbán azt mondja, hogy a nato keretein belül a us army mintájára legyen eu army. és az állhat békepartnerségben a nato-n kívüli haderőkkel. az izraeli védelmi erőkkel, oroszország fegyveres erőivel és a kínai néphadsereggel. mert hogy európának ez az érdeke.

orbán szövetségi külpolitikája támogatható lenne. és a szomszédsági politikája is. nem nézzük el ukrajnának a kisebbségi jogok megsértését. budapest visszautasítja szélsőséges szlovák és a román nacionalisták magyarellenes politikai kirohanásait ugyanakkor a szomszédaival lehető legjobb viszonyra törekszik.

az ellenzék lehasalt mindenkinek mondván, hogy majd a nyugat a magyar érdekeket tartja elsődlegesnek. az a külpolitika sehová se vezetett.

a belpolitikai konfliktusok abból adódnak, hogy az országos közintézményekből 1 van nagyrészt a fővárosban. és ezek mindegyikét a fidesz kívánja uralni mondván, hogy 3x egymás után alkotmányos többséget szerzett. minden joga meg van arra nézve, hogy uralja a személyzeti politikát. ebből az következik, hogy fideszesek és függetlenek kerülnek szinte mindenhová leszámítva ez ellenzéki vezetésű települési önkormányzati vagyonkezelőket. ez a rendszerváltás kori konszenzusból következik. abból, hogy a kétharmad (majdnem) mindent visz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.25. 14:33:19

@cvsvrs: Nem csak azzal van a baj, amit Orbán csinál, hanem azzal is, amit nem csinál. A magyar reform láthatóan meghaladja a Fidesz tehetségét és képességeit. Tehát van egy 2-es alá ellenzék és egy 3-as kormány. Na, ez a magyar csoda, mert 2+3=a nagy nulla. Innen kellene kiindulni és cselekedni. De erre a Fidesz (sem) képes. Tehát valami új kell.

Bánegressy 2020.09.25. 15:29:06

@cvsvrs:
szerintem meg minden abból következik, hogy a fidsze az első 2/3 birtokában már olyan súlyú bűncselekményeket követett el, hogy onnantól és a rablott holmi birtokában, valamint az oligrcha/rablólovag elit elvárásai miatt(és az ellenzék erőtlen akadékoskodásai miatt) is csak előre fele lehetett menekülni.
rohanunk a . . . totalitarizmusba.

2020.09.25. 17:05:11

@Bánegressy:
és ehhez képest az mdf-szdsz, az mszp-szdsz kéthamradok cselekményei milyen súlyúak? vagy mondjuk az mszp-szdsz-mdf és utódpártjaik illegális bevándorlással kapcsolatos elképzelései milyen súlyú cselekények?

Bánegressy 2020.09.25. 17:51:23

@cvsvrs:
az mdf-szdsz 2/3 politikai következménye a fidsze-kádnép 2/3. társadalmilag kétségtelenül súlyos. az esetleges cselekményeik büntetőjogi megítélése pedig az igazságszolgáltatásra tartozik.
elképzelésekről. mint cselekményekről szintén nehéz akár büntetőjogi, vagy bármilyen más ítéletet alkotni.
ez is csak a fidesznek megy.
a fijdesznél azonban az a gond, hogy az elképzelések megvalósultak, melyek egy része bűncselekmény és viszont súlyosbító, hogy az igazságszolgáltatást részben informális(cimborális viszonyok, baráti telefonok), részben adminisztratív eszközökkel gátolják.

Bánegressy 2020.09.25. 17:57:32

@Bánegressy:
tényleg! mi van a letelepedési kötvényekkel kapcsolatos betörés ügyében?
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--nTJmf9i_--/w_1160/71j4b3JXn8nb1UMpys.jpeg
elég hosszú ideje elég gyanús kuss van.
valamelyik jómadár a főni környezetében nyakig benne lehet.

2020.09.25. 18:03:51

@Bánegressy:
ha az ellenzéki értelmiségnek a lopás a legnagyobb problémája, akkor elég sokakat kellene egyszerre bíróság elé állítani. demszky-t a metró építés miatt miért nem akarja bíróság elé állítani ugyanez az értelmiség. vagy princz gábort. és lehetne sorolni.

2020.09.25. 18:14:08

@Bánegressy:
ez az értelmiségi kör miért nem akarja bíróság elé állítani puch lászlót. elkoboznák a vagyonát. elvész a népszava. de az nem egy független napilap, hanem egy pártlap. miért nem mondja mondott értelmiségi kör, hogy ez a komcsi pártlap szűnjön meg a picsába. azért, mert a "baloldali" nyugdíjas és "liberális" értelmiségi szavazatokra szükség van. de puch lászló ténylegesen egy szabadelvű szociálisan érzékeny gondolkodó. lófaszkarikát. van egy banda, amelyik azt mondja, hogy elsődlegesen ők őrködnének a költségvetés és a közvagyon felett. és van egy másik. csak azt állítom, hogy ebből az egyik bőven elég. és nehezen tudom elképzelni azt, hogy békeidőben a közönség mindkettőt egyszerre leváltja. ha a fideszt zavarják el, akkor őket. engem az se érdekelne különösebben se pro, se kontra. azzal együtt, hogy ha választani kell, akkor inkább az ellenzék menjen. de ha többség azt mondja, hogy a fidesz, akkor a fidesz. felőlem.

2020.09.25. 18:27:47

@Bánegressy:
például ma valamelyik államtitkár egy magánkórházat adott át debrecenben. a fidesz magántőke ellenes? dehogy is. van egy szakmai-baráti kör és ők képesek kiegyezni a fidessszel. értem, hogy vannak, akik nem. és vannak, akik az összefogás pártjaival nem egyezkednének. és ez érvényes az összes szakmacsoportra. ezt a problémát hogy lehet megoldani.

2020.09.25. 18:40:35

@Bánegressy:
vagy egy ma nyílt kiállítás. a rendszerváltás micsoda áttörés volt. nyitás a nyugatra. a német nagykövetség rendezésében.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4416/200925attores_ksz_(15).jpg
a fidesz nyugat-ellenes? dehogy is.

2020.09.25. 18:51:07

@Bánegressy:
vagy szintén mai hír, hogy egy a mártírok emlékére tucat újabb botlatókövet helyeztek debrecen járdáin.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4412/200924botlatoko_ksz_(16).jpg
az ellenzék telekürtöli a világlapokat azzal, hogy a fidesz egy náci párt és tombol a fasizmus. úgy egyébként összefognak a jobbikkal. mert tűrhetetlen ez a sok lopás. na de a demszky-t az nem. vagy a népszava és többi ballib sajtótermék nem lopott pénzből jöttek létre. vagy a wallis. bajnai egy ügyes üzletember. egy "világhírű" közgazdász. a szoci kormánykörökben mozogva nagy összegű hitelekhez jutott. nem fizette ki a libatenyésztőket. mit számít az. ott volt a szerződésben az a sok apró betű. el kellett volna olvasni a lábszagú parasztoknak. nyilván olvasni se tudnak. aláírták. ez a jogállam. ez a balliberális érvelés. a jobberek szerint minden jogszerű. ki van írva a közbeszerzés. éppen lölő felel meg neki. mázlija van. vagy egyszerűen csak ennyire jó az üzleti érzéke. ez a "libajnai" kisemmizi a keményen dolgozó kisembereket. bezzeg a fidesz kormány munkahelyeket teremt. lehet úgy csoportosítani a tényeket, hogy egyik vagy a másik. és szinte csak ez a két szélső álláspont jelenik meg a médiában. ami uralja a közbeszédet. ez esetben dönteni kell.

Bánegressy 2020.09.25. 20:49:48

@cvsvrs:
na ez a tipikus fideszes zavarkeltő, mindenkit gyanúba hozó harcmodor, csak épp sehol sincsenek bizonyítható konkrét bűncselekmények. ahhoz, hogy jogállami módon lehessen eljárni, a gyanúsításokat alaposan ki kéne vizsgálni, de ilyesmire a fideszben, ill a csatlós igazságszolgáltatókban semmiféle hajlandóság nincs(l.: még a császi, tátrai féle ügyeket, amikről még mindig kiderülhet, hogy alaptalan és nem megfelelően kivizsgált vádak voltak), mert ők sem biztos, hogy jól járnának.
a fidesznél azonban nagyon is konkrét, nem a gazdálkodás susnyásának körében, sok kézen közön, kigobozhatatlan felelősségi körökön elúszott milliárdok lenyúlása merül csak fel ám!
A betörés az konkrét. az, hogy a fidesz betelepítés politikájával kapcsolatos, ami nem elképzelés, mint az ellenzék bizonyos pártjainál, hanem nagyon is konkrét az jellemző a fidesz politikai játszadozására.
a questor ügy is konkrét bűncselekmény.
évek óta próbálják a tarsoly fejébe beleverni, hogy a bírósági tárgyaláson, hogyan kell kihagyni a kormány, ill a fidesz említését az esetlegesen erre vonatkozó keresztkérdésekre, de annyira nehéz, hogy még habonyék is belezavarodnak. ezért áll az ügy még most is :D
az, hogy a figysze milyen szimbolikus gesztusokkal próbálja takargatni a bűnözői karrierjét, az nem téveszt meg senkit. pláne, hogy nem egy tanújelét adja, hogy pont az ellenkezőjét gondolja és sugalmazza a saját választói között, legalábbis a magban pl. pont a mártírokkal kapcsolatban, l.: pl. a kulturális pozíciókba való kis nácicskák kinevezése, azok náci megnyilvánulásainak kritika nélkül való tudomásulvételével.

2020.09.25. 21:06:01

@Bánegressy:
a questor ügy bűncselekmény. és a buda cash? az nem. vagy tocsik ügy szálai hová vezetnek. vagy pricz gábor. vagy a kunos péter. csak a questor. double standard.

Bánegressy 2020.09.25. 21:49:26

@cvsvrs:
most már, hogy a figyszének volt ideje és lehetősége ezeket kivizsgálni és itt tartunk, meg lehet állapítani, minden szál a fideszhez vezet. :D

screpes 2020.09.25. 22:01:55

@cvsvrs:

A politikai törésvonal ott van, ahová azt a main stream politika helyezi, eszközrendszerével hangosítja.
Azaz, hogy eltöri a politikát: kétfelé osztja a nemzetet, azért, hogy uralmának az egyik fele által érvényt szerezhessen.
Ez megtörtént. Wermer András tanácsadó a vesztes választás után azt tanácsolta (hivatalból) Orbánnak, hogy a nemzeti keresztényi polgári konzervatív értékek meghirdetése (kisajátítása) alapján állítsanak elő többséget. Az lesz a nemzeti, polgári oldal...
A nemzet felét (a másikat) ezzel lenullázták, kifordították helyéből, a polgári értékrendből. Az elvett esélyről pedig tíz év múlva kihirdette egy főokos, (G Fodor), hogy az a nagy közös érték "csak" marketingfogalom...
Nem a magyar érzelem, hanem a hatalom mentén született a törésvonal.
Nekem például, (tizenhatodik századig visszavezett családfával, magyar szakkal, néprajzzal, számtalan utóddal, egyetemi katedráig kapaszkodottan stb) szembejöhet (és jön is) egy-egy tanulatlan figura, és kétségbevonja magyarságomat.... Mer' ő MDF -es (ez konkrét példaeset, azért írok MDF-est). Én meg nem mentem el (!) szavazni, annak érdekében, hogy NE kelljen az egészségügybe 300 forint vizitdíjat befizetnünk, ő meg ott elnökölt a szavazatszedő bizottságban... Emlékezett a távolmaradásomra.
Nemzeti oldal, á/300,-
Amely szavazásról aztán plakátot láttam a XIII. kerületben, hogy "győztünk", a nemzeti oldal...) De egy falusi cd-árus gyerek, ugyanígy "szembejöhetett" velem... Ő a kétezres évek elején gyurcsányistának hitt "eszelős Orbánfóbiáim" miatt.
Mer' ő meg MIÉP-es volt, azóta fideszes, sunyin hallgat...
----
Épp most tette közzé Hafr a szomszédos blogposzton ugyanezt (Falkaország ellen című írásában), az utolsó nagy bekezdésében, de elméleti kódolással.
" Amikor a magyar kormányfő hadba hívja a híveit és folyamatosan szembemegy a civilizációt alkotó (konstituáló) normákkal, hatalmi céljai érdekében relativizálandó és megrendítendő őket, a magyarok ember voltát utasítja a provinciális nemzeti (=minden nemzeti provinciális) és a hatalmi normákra ráfűződő törzsi énjük mögé. "
Én inkább Cívist és elvtársait kérdezném, ezegyszer beszédülve az ő kocsmájukba: nem kéne rettenesen pofánvágni a "sanyiékat?!"
Nem, persze nem, mert mi vagyunk az elátkozott szabad elvűek, a más hülyeségre is nyitottak.

2020.09.26. 08:05:19

@screpes:
az egyik tábor azt mondja, hogy magyar vs. nem-magyar érzelműek állanak szembe. az ellenzék vezető értelmiségét magyar-ellenesnek vélelmezi. a másik pedig azt, hogy az európai és a nem-európai értékek képviselői között van a választóvonal. a kormányzást európa-ellenesnek tartja.

de abban mindkettő egyetért, hogy magyarország az európai unió tagja maradjon. az ellenzéki politikusok azt követelik, hogy az unió korlátozza a magyar kormányt, függesszék fel a kormánypárt európai néppárti tagságát, vagy akár az országét azzal, hogy a magyar nép nem szenved hátrányt. hanem az ellenzéki politikusok kerülnek pontosan abban a hatalmi helyzetbe, amibe a kormánypárt. nem akarnak ők se kevesebbet. pontosan ugyanazt a politikai státuszt akarják, amit a kormány. azzal, hogy ők az európaiak. nyugati típusú többpártrendszert akarnak. de ezzel lényegében elűznék a kormánypártot. ami egy újabb rendszerváltás. ez az egyik opció.

a másik az, hogy a kormánypárt egy uralkodó állampárttá, tömegpárttá, néppárttá válik. és a köznép unortodox módon, egy illiberális átmenetben ellenzéket vált. és ezzel bevégzi a rendszerváltást. mert ez majdhogy nem visszatérés a 85-ös politikai konstrukció. egypártrendszerű szabad választás. nyílt előválasztáson párton kívüliek is indulhatnak a hazafias népfront jelölő gyűlésein. és ezek után pártos és a párton kívüli jelölt verseng a képviselőségért.

2020.09.26. 08:33:08

@screpes:
az ellenzék is hadba hívja a híveit. azzal, hogy elsöprik a rezsimet. az ellenzéki pártok is brutális fölénybe kerültek a média privatizációjával. mondván, hogy ezáltal szabaddá válik. csakhogy egy átlagos településen egy átlagos magyar családban született tehetséges és szorgalmas tévés aligha versenghet a 10 milliárd euró saját tőkével rendelkező bertelsmann csoporttal. amelyiknek éves árbevétele ennek a duplája. és még ugyanennyi hitellel van kitömve. és az igazgatótanács összesen 10-15 ezer milliárd forintról rendelkezik. ami a magyar költségvetéssel vetekszik. és ezzel versengjen misi mezőtúron.

lófaszkarikát. ahhoz, hogy a média szabadabbá váljon éppen, hogy nacionalizálni kellene. legfeljebb egy konglomerátumot beengedni. a televíziózást, a rádiózást állami fennhatóság alá vonni. és a szabad média az internet.

screpes 2020.09.27. 10:05:39

@cvsvrs:
Voltam a Bertelsmannál igazgató. Kérdezhetsz.

....

screpes 2020.09.27. 10:58:41

@cvsvrs:
Egy güttersloh-i német család, hírhedten szociáldemokraták.

screpes 2020.09.27. 11:15:39

@cvsvrs:

Nem tudom.
Még azt se, hogy van e egyáltalán.
Ha neked lenne ekkora birodalmad, te sem szolgáltatnád ki a személyes indulataidnak.

Larrikin 2020.09.28. 12:53:31

Bár megértem a posztert, nem értek egyet vele. A 444 hírei gyakran megkülönböztethetetlenek egy véleményes blog poszttól, a szerkesztő elfogultsága egyértelmű, de ebben az esetben az olvasó minden lényeges információhoz hozzájutott. Nincs manipuláció a tényekkel és adatokkal, felnőtt ember eldönti maga, hogy mennyire ért egyet a beleszőtt véleménnyel. Ennél sokkal rosszabbak a politikai megfontolásból csak részben közölt hírek. Pl. Érden összeverekedett két _család_. Franciaországban két _férfi_ öltözéke miatt megtámadott egy nőt. Ugyanúgy a sorok között kell olvasni, mint 30+ éve.
süti beállítások módosítása