1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.08.11. 07:58 HaFr

Lesz-e Budapestből Minszk?

Belarus Election: What Happened at Mass Protests in Minsk ...

A rövid válasz: lehet, de nem holnap. Akarom-e ezt? Nem. Azt akarom, hogy megálljunk a lejtőn, mielőtt erőszakra kerülne a sor. Van emény erre? Fogyóban.

Az Orbán-rendszer sikeresen telepedett rá a magyar politikai kultúra antimodernizációs, etnicista fősodorvonalára, de ez a vonal és a vele járó közösség inkompetencia óhatatlanul a hanyatlás felé visz. Közben a rezsim elzárja a politikai ellenállásnak azokat az intézményes csatornáit, amik valóban számítanak és a lehetővé tennék a gyakorlat korrekcióját. Ha Orbán nem száll le erről a vonatról, az ország előbb-utóbb olyan állapotba kerül, amit a többség észre fog venni és hirtelenül, kétségbeesetten fog reagálni rá. Ez nem a szokványos ballib jajveszékelés (hadd dobjam ezt a csontot a kutyáknak), hanem pusztán logikus következtetés, amire -- az értelemre és a logikára -- a magyar történelem ugyan visszatérően rácáfol, de ez nem ok a büszkeségre. (Nézzünk rá a sorsunk alakulására úgy ötszáz évre visszamenően!) Az értelmet kiröhögni sokba kerül. Rövid idejű kielégülés, hosszú siránkozás, permanens tévelygés.

A rezsim tíz éve van uralmon és ezt a tavalyi eredményt produkálta. (A táblázatban az EU "alsó háza", megjelölve a mi országunk -- láthatóan tökösek vagyunk, mindenkit legyőztünk, minden csatát megnyertünk. Vagy mégse. A baloldali oszlop a vásárlóerővel kiigazított fogyasztás (kb. az életszínvonal) százalékos aránya, a másik az egy főre jutó GDP aránya az EU átlaghoz képest, az Eurostat kimutatásában. Az előbbihez nézni kell még az államadósságot, valamint háztartások eladósodottságát és likvid vagyonát, az utóbbiakat itt lehet. Nem javít a képünkön.) Világosan a harmadikak vagyunk -- a végéről. Ezek a fiúk tényleg értenek a kormányzáshoz! (A kutyám jobb lenne benne.) És még a forint romlásával elért GDP-növekedést le se számoltam ebből. Az intézményes korrupcióról nem beszélek.

Ezt nem lehet sokáig űzni így, ennek meglesz a böjtje. Ha valaki nem hisz a számoknak, elég, ha elfogulatlanul körbenéz az országban. (Tudom, ez sokaknak nehezére esik, mert inkább gebednének meg maguk is, minthogy elismerjék választott kormányuk példátlan kártékonyáságát. Mit mondjak erre? "Okos.") A közszolgáltatásokban és a közpénzek felhasználásának hatékonyságában romlás mindenhol. Nem véletlenül.

Ahogy a dakoták mondják, a magyar türelmes, béketűrő fajta, én meg azt mondom, történeti kondicionálása miatt túlnyomórészt jobbágyi a mentalitása (ez valahol a tekintélytisztelő és a szolgai között van) és nem enged a fantáziája játékának, amit a soros urai is kihasználnak. De egyszer majd rájön, hogy átverték. És akkor lehet Minszk itt is -- főleg, ha előtte Orbánék is rákényszerülnek egy-két választás elcsalására. Előbb-utóbb rá fognak. Eltart még egy darabig ez, de nincsenek csodák, ahol ilyen számok vannak, mögöttük meg ilyen aljas kormányzati gyakorlat.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6416127452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FrVili 2020.08.11. 08:26:43

Elkerülhetetlen. A rendszer kontrollvesztett. 24 órában kell egyre agresszívebben hazudniuk és a hatalmukat fitogtatniuk (másuk sincs) és gyakorolniuk, ami minden erejüket felemészti. Ez az agresszió agressziót fog szülni.

tatárfejű kutya 2020.08.11. 09:03:03

Nekem akkor esett le, hogy mennyire be vannak Orbánék szarva és nem érzik biztonságban a pozíciójukat, amikor a karantén elején bejelentették a 13. havi nyugdíjat...ez szerintem mindent elmond a tényleges lelki állapotukról.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.11. 09:25:31

Klasszikus önmegsemmisítő ciklus kezdődhet el, ami rossz hír. Én az illiberalizmus mögött álló stratégákat magasabb IQ-val képzeltem el, de hát a valóság az a valóság és mindenki megöregszik. Ha a gazdasággal vagy a társadalmi igazságossággal összefüggő súlyos gondok merülnek fel és korlátozni akarjuk szankciókkal a kritikát, ha ezzel párhuzamosan leépítjük a ciklikus politikai váltógazdálkodás lehetőségét, akkor szerintem ezzel nem nyerünk, hanem lassú öngyilkosságot követünk el. Ugyanis a totális állampárti kontroll alá kerülő sajtó, társadalmi kommunikáció, gazdaság és államrend a "végső győzelem" küszöbén állva a pártállamon kívüli társadalmat egyre inkább ellenségnek látja és láttatja. ÉS lezárja a kuktát, meg feltekeri a hőfokot. A pártállamon kívüli társadalom emiatt egyre inkább úgy fogja vélni, hogy ez nem az ő országa. Ám 3 millió ember nem fog menedékjogot kérni Kanadában. Ha egy illiberális politikai erő azt hiszi, hogy ezt az elégedetlenséget pár liberális filozófus és értelmiségi kvázi elüldözésével meg tudja oldani, az élete legnagyobb meglepetését készíti elő. Ugyanis a társadalmi robbanás sem liberális, sem értelmiségi, sem civilizált nem lesz. Ellenben a zéró összegű játékok logikája alapján ez tökéletesen bele fog illeszkedni a magyar történelem "generációs rendszerváltásaiba". Én jobban aggódnék az urak helyében, mert elég egyszer elejteni a labdát, utána már gyorsan le lesz ez az egész játszva.

lecsós 2020.08.11. 09:30:46

@cvsvrs: Na most van az ősbűn, amikor is a mostani 45-65 között született generációk elárulták a módszerválátsát, mivel lopni kellet, és nulla pénzért baksisért kellett eladni mindent a nyugatnak, űgy, hogy 3 éven belül szarrá kellett verni vidéki gazdasági infrastruktúrát. Na most a a gond, hogy ez felfogási vonulat máig jelen van a gazdasági- politikai életben. Ezért van az, hogy aki teheti, húz a picsába, mivel pl. a peter- elv szerint itthon kicsi lett a hirearchia - nem volt hova becsatlakozni -, továbbá sok öreg még ma is pozícióban van, és mondhatni foglalja a helyet, és védi a régi felfogást. Tehát nem az a baj, hogy nem volt módszerváltás, hanem az is, baj. hogy nem volt ideológiai rendszerváltás sem. Az állami vállalatok helyett multik, ugyanazokkal az arcokkal, a privatizátorok meg ugyanúgy tolják, mint egy párttitkár. Ebben a rendszerben nulla az innovációs potenciál. Ezt a zorbán ismerte fel, és tolja a rendszert pl. a récsöl alá, meg tolja be mindenhova a fiatalokat, hogy megtörje a hierarchikus rendszerek rendszerstabilitását. Kb. ennyi. Ehhez az ellenzék meg balfasz volt, ezért húzott el innen mindenki, akinek keze és lába volt.
Az ellenzék jelen esetben a nagypapi gondolkodásának klónjait képviselik, ami roppantul nem trendi, mivel nyitva vannak a határok.
Az egyetlen hiteles ellenzéki párt a Mi Hazánk, az nem bolsik unokákkal van tele. Itt tartunk 30 évvel a módszerváltás után. Gyönyörű. Az ország 5 részre szakadt gazdasági téren...

lecsós 2020.08.11. 09:37:54

@lecsós: Politikában ugyanez, az ellenzéki oldalon ugyanazok az arcok vannak porondon, mint 2000 környékén...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.11. 09:40:19

@lecsós: Hiába csinálsz nácit az erkölcstelen familistából, hiába csinálsz bolsit az erkölcstelen familistából, hiába csinálsz EU tagot az erkölcstelen familistából, hiába üvöltöd a sovinizmus himnuszát, ez nem változtat semmin. A posztfeudális csőd nem múlik el magától. A csőd megszüntetéséhez olyan szellemi alapzat szükséges, amelyet a fröcsögő, menetelő hangpártok nem birtokolnak. A hangemberkedés nem megoldás. Csak a szokásos, jól ismert történelmi csőd, újrakeverve. Más kell ide.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.11. 09:44:15

@lecsós: *** Csak egy szakmai észrevétel: a lakosság egyharmada biológiai okoknál fogva jobboldali, egyharmada meg biológiai okoknál fogva baloldali. Az illiberális szenilitás újabb jele az, hogy a BALOLDALI radikálisokat el akarja szívni a szélsőjobber Mi Hazánkkal. Jézusom. Bácsi, tessék abbahagyni. Generációváltás kell a generációváltó pártban is. ***

DrGehaeuse 2020.08.11. 09:44:48

"De egyszer majd rájön, hogy árverték."

Ez annyira jó (Freudi?) elírás, hogy szerintem hagyd is így!

:D

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.11. 09:47:48

@DrGehaeuse: :) azért kijavítottam, köszi

DrGehaeuse 2020.08.11. 10:01:19

@tatárfejű kutya: Szerintem is az volt az egyik jel.

Az se volt kutya amit az iskolabezárással műveltek. Péntek reggel még rizsaszilárd (vagy valamelyik hasonló gyíkarc) csaknem lehazaárulózta azokat akik szerint be kell zárni az iskolákat - estére orv-bán már bejelentette: hétfőtől nem nyitnak ki az iskolák.

ijontichy 2020.08.11. 10:31:30

@tatárfejű kutya: @DrGehaeuse: Minap írtam, hogy kurvára be vannak szarva. Már az EP választás óta érződik (bármekkorát is nyertek odahaza). Pocak nagyot hibázott, amikor túlságosan is kiállt az európai porond reflektorfényébe. Ráolvadt a fejére a vaj, a sajtó meg tette a dolgát: részletekbe menően beszámolt a magyar állapotokról. A Tanács még hagyján, de az EP már nagyon nem örül, mert a saját választóik kezdenek intenzíven érdeklődni, hogy "ugyan már, mire fel is pénzelik német-holland... stb. adóból a magyar közpénztolvajokat?"
Márpedig Vitya (&al) létérdeke, hogy "de facto" az utolsó levegővételéig kezében legyen a hatalom (különben nincs garancia arra, hogy nem a sitten rohad meg). És ez bizony rossz hír, a poszt címében feltett kérdésre adható válaszra nézve. Avagy amit @HaFr annyiszor emlegetett már, ti. meddig megy el a rezsim, ha a hatalmon maradáshoz a 130dB-en bömböltetett popdemagóg sláger már kevés.

lecsós 2020.08.11. 10:55:53

@Főnix Oszlár Gazdag: @ijontichy:
Az a gond, hogy a fiatal generàciòk is balfaszok ahhoz, hogy koherens alternatìvàval álljanak ki a porondra, amit mondjuk a tiktok generáciò kajál. Gondolom, ha megcsinálnàk, akkor nem lenne lòvè, fasza fizezés, ingyen poltikai utak, hanem el kellene menni gürizni, amihez nagyon nincs kedvük, ezèrt marad az ez a hìg fos, amiben lubickolunk, űberfasza. Lassan egy burleszk az egèz. Nem baj, csak lòvè legyen vazz. A màsik, ki a ló pikulàt èrdekel az, hogy mennyit lopnak? Nèmet elnöknèsg van, nem? Az itteni eu-s lòvè 70%-a a fritzekèl köt ki kèt hèten belül, ugyan màr..

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.11. 11:19:24

@lecsós: A cél és az eszköz az két eltérő dolog. A szavazók dolga a cél, a szakembereké meg az eszköz meghatározása. Az illiberalizmus célja elviekben jó (semlegesíteni a nemzeti kapitalizmust gátló társadalmi és nemzetközi ellenállást), de a felhasznált eszközök szánalmasak. Eredmény meg nem nagyon van, csak egy csomó Döbrögi, buta propaganda és görcsös erőlködés. Mindennek az oka a társadalom történelmi, erkölcsi, érték- és know-how válsága. ERRE nem ajánl senki megoldást, a választók meg főleg semmiféle megoldást nem tudnak erre kitalálni maguktól.

Khonsu 2020.08.11. 13:01:26

Ha el is jutna odáig a folyamat, sajnos még az sem garantálná a pozitív fordulatot. Amikor legutóbb Budapest Minszk volt, akkor egy mainál sokkal gyengébb hatalmat és miniszterelnököt sem sikerült leváltani. Majd négy évre rá jött a NER.

Khonsu 2020.08.11. 13:16:26

@ijontichy:

Annak én is nagyobb esélyt adok, hogy ez a rendszer nem belülről fog megdőlni. Valószínűbb, hogy a nyugat (államok és multik) egy ponton túl nem fogja tovább finanszírozni és falazni neki.

Khonsu 2020.08.11. 13:20:06

@Főnix Oszlár Gazdag:

"Ám 3 millió ember nem fog menedékjogot kérni Kanadában."

Pedig lehet, hogy az hatásosabb lenne. Arra rögtön felkapná néhány százmillió nyugati polgár is a fejét, és elkezdene kérdezősködni...

lecsós 2020.08.11. 13:45:11

@Khonsu: Szögezzük le, a rendszer hatékony, főleg azért, mert az átlag Piroska, meg Sanyi eljuthat oda, valahová tud fejlődni, igaz, ez balkáni fejlődési vonal pl. a fizetésekben. A baj az, hogy Gyurcsány és csapata is annyira balfasz volt, hogy meg sem kísérelte kikompenzálni az akkor elmúlt 20 év telibe szart dolgait, hanem ment ugyanaz, hogy nagyon óccsó a melós, gyertek, multik, közben ellopunk mindent, amit lehet, mert kell pár milliárd nettó cash évente, kormányozni meg nem kell, mi a tökömnek? A mostani ballib ellenzék, meg ennek a hajónak a farvizén akar csodát csinálni ma. Ugyanez volt a szakértő kis bajnai alatt, szépen ment a business as usual, közben a nép meg telibe szopta a tököket. Egyszerűen az ami van, az nem más, mit a komcsi minták újratöltve, csak az egyik vér balról, a másik meg jobbról. Egy a gond. Nincsenek meg azok az innovációs körök, sem a gazdaságban, sem a politikában, ahol ki lehetne kísérletezni egy-egy új dolgot, mivel ha ezeket felépítenék, akkor nagyon gyorsan erodálná a felépített rendszerek a gazdasági, meg a politikai hatalom kis köreit.
Nyugaton em ennyire balfaszok. Ha ott épp kormányon van egy politikai kurzus, akkor pl. a szakszervezeti vezetők, vagy érdekképviseleti vezetők beülnek a kormányba, és ha netán leváltják őket, mennek vissza. Csak itthon van egy kis gond. Mindkét oldalon belterjes a bagázs, ugyanazok az arcok vannak 20 éve, és szedik a lóvét a semmiért. Működik szépen a Peter-elv, csak az a gond, hogy nincs ki elvégezze a melót.. Ezt szopjuk be.

@Főnix Oszlár Gazdag:
Tehát az elv jó, csak a történetet, akik létrehozták, azok nem igazán voltak abban a pillanatban kompetensek. Szépen van ez így, őgyes.

Értem én. Volt ilyen a kis hazai praxisban, régen is. Pl. voltak emberek, akik jókor voltak jó helyen, és a nevükre tudtak íratni egy-egy bankot, vagy állami vállalatot, vagy időben tudtak profin lenyúlni egy-egy külker piacot, vagy állami pozíciójukat voltak képesek szépen átmenteni egy-egy jól fizető cég állásába, vagy még sorolhatnám.
A történet hiteltelen, ez a gond. A mögötte lévő ideológiai máz alatt kandikál ki a darab szar, és kurvára büdös.
Tehát ezzel azt mondom, hogy a szakemberek jobban tennék, ha elmennének nyugdíjba, és tényleg átadnák a helyüket annak, akik tényleg kompetensek a témában.

A mostani milliárdosokkal ugyanaz a baj, mint a régiekkel. Elhiszik magukról, hogy egyedül ilyen okosak, ebből sem lesz innováció, főleg nem regionális, lásd videoton, stb.

Ezt szokták kérdezgetni tőlem azok, akik lelépnek, és 3 hónap alatt érk el azt nyugaton, amiért 10 évek szoptak. Nem akarják elhinni, hogy ilyen egyszerű, nyílik a bicska a zsebükben.

Balfasz gazdasági-politikai elit olyan világot teremtett, ahol egyszerűen nem tud egy fiatal mérnök karrier utat tervezni, mert nulla a rendelkezésre álló hierarchia.
Akik meg a 60-as években születtek a születés, és a tudás jogán szereznének évente minimum hazavinni a családnak 100 millát nettóban, mivel ők ezt megérdemlik ugye. m

Szépen marad a híg fos tengere, gazdagodni szépen lehet, de ebből a lóvéból nem lesz innováció, mivel ha innovatív hazai vállalkozásokba fektetnének be, akkor nagyon gyorsan veszítenék el a pozíciójukat. Ezért ilyen nem lesz. Lesz majd máshol, Uk-ban, meg Lengyelországban.

Reding Roli 2020.08.11. 14:36:47

Azt gondolom , hogy megjelent egyfajta pánik ès bizonytalanság Orbán politikájában , hiszen az önkormányzati választások világossá tettèk, hogy a budapesti ès nagyvárosi polgárságot nem tudja kontrollálni , de leginkább a fiatalságot nem, ami a jövőbeli bukás lehetősègèt hordozza magában ...A pillanat lehetősèget nem tudta megragadni , hogy legalább a válság kapcsán elinduljon a konszolidáció felè , inkább a mèg intenzívebb belháborút választotta , ès ott is frontot nyitott, ahol teljesen felesleges ès kontraproduktív: MTA ( kutatás) , színházak ( kultúra ) , önkormányzatok - iparűzèsi adó elvètele , ès a pártok állami támogatásának lefelezèse...
Ez egy olyan út már , ahonnan nem lehet visszafordulni ès valóban elkèpzelhető a jövőben egy minszki forgatóköny, pedig a magyar társadalomban nem látszanak most nagy feszítőerők, de covid válság pszichère gyakarolt hatása olyan erős, amit senki nem látott előre, és az elkövetkezendő 2 èvben a többsèg kènytelen lesz anyagi nehèzsègekkel ès\ vagy munkanèlkülissèggel szembenèzni... Eljöhet tehát az utcai harc , a polgárháború ideje is...
Orbán rèszèről jele sincs annak , hogy mèrsèkelje a politikai harcot, konszolidálódjon....Úgy tűnik, hogy teljesen irracionális módon retteg a hatalom elvesztèsètől....Pedig , ez egy következmènyek nèlküli ország, soha senkit nem vonnak utólag felelőssège politikai szerepvállalásèrt ....
Azt nem tudjuk - illetve sejtjük - hogy nagyon nagy disznóságok törtènhettek a NER - burzsoázia vagyonosodása kapcsán, lehet hogy Mèszaros , Tiborc ès "üzletttársai " egy másik ügyèszsèggel már máshol lennènek...

Az autoriter rendszerek ès vezetőik nem mennek bele a tisztessèges ès egyenlő feltètelekkel folytatott politikai versenybe , mert túl sok lenne a kockát számukra (( akkora lehet a bűnlajstrom , amelyeket elkövettek az eltorzult ,kontroll nèlküli rendszerben ))
Helyette a csalást ès az erőszakot választják , a verseny helyett pedig az èlet- halál küzdelmet ...
Olyan ez a helyzet , mint amikor boxverseny helyett - ahol van bíró , szabályok , ès többè- kevèsbè azonos súlyú és tudású versenyzők versenyeznek - utcai harcra váltanának , ahol nincsenek szabályok , a felek alantas eszközökkel küzdenek ès ha nem avatkozik be egy erősebb , akkor bármi megtörtènhet ..
Ez lefordítva azt jelenti , hogy az EU- nak be kell a avatkozni, legalább az EU-n belül ,de azon kívül sem ártana.... Minden eszközzel konszolidációra kell bírni az autoriter rendszer- kezemènyeket , amíg nem kèső....

lobaszopiatej 2020.08.11. 15:30:34

Mindig szükség van egy rosszabb alternatíva belengetésére (itt: MSZP = adóemelés pártja), hogy a jelenlegi rendszert igazolják.
Minszkben ez nincs meg.

lobaszopiatej 2020.08.11. 15:33:12

Aztán meg, amelyik illibsi diktátornál Orbán látogatást tesz, ott folyton kitörnek a zavargások.

Emmett Brown 2020.08.11. 17:03:43

@Főnix Oszlár Gazdag: nem hinném, hogy az illiberalizmusnak lennének céljai.

morpho 2020.08.11. 18:35:29

Amíg a társadalom jelentős része azt hiszi, hogy neki ez jó, addig nem fog történni semmi. A Kádár rendszerben is bejött a legvidámabb barakk hakni és simán elvoltak a népek a trabant-hétvégi telek-Gorenje arany háromszögben.A rendszerváltást sem akarta igazán senki, néhány liberális és népnemzeti értelmiségin kívül, Kádár temetésén pedig százezrek hömpölyögtek és ma is a 20. század legnépszerűbb politikusának tartják. Orbán pont ilyen szerepkörbe navigálta magát. Budapestből Minszk? Ugyan már!

Khonsu 2020.08.11. 18:43:37

Ha a magyar társadalom robbanni fog, akkor szerintem "késleltetve". Arra látok legnagyobb esélyt, hogy amikor valamilyen (valószínűleg külső) körülmény miatt megdől a NER, vagy már nyilvánvalóvá válik, hogy hamarosan meg fog, akkor a félelem és gátlások elmúltával hirtelen felszínre tör a sok felgyülemlett sérelem és harag, bosszúvágy formájában. Tehát szerintem a rezsimet nem népfelkelés fogja megdönteni, de miután megdől, nehéz idők jöhetnek a nerlovagokra, de talán az egész magyar gazdasági és politikai elitre, válogatás nélkül.

Khonsu 2020.08.11. 19:04:47

@lecsós:

Igen ez a baj. Aki tudna innoválni, itthon az sem fog, mert azért, hogy elgáncsolják vagy valamelyik Döbrögi elvegye tőle, azért minek?

Reding Roli 2020.08.11. 19:10:33

@Khonsu: Az is lehet, hogy a felszínre kerül egy nagy horderejű ügy, amely èrinti a miniszterelnököt ès a családját , vagy hoznak egy rossz döntèst, mint anno az internetadó, ami hirtelen diszkreditálódási lejtőre küldi...Előbb-utóbb úgyis lesznek "nem megszorítások " - mert a 2000 milliárdos államháztartási hiányt valahonnan pótolni kell, miközben az államadósság is növekszik...A nèpszerűsègvesztès nem mindig egy lassú folyamat eredmènye , mert a mèdia által szabott trendekkel sodródók , egy pillanat alatt oldalt cserèlnek, ha már nem látszik annyira győztesnek, "coolnak " a győztes...
Eddig a " The Running Man " akadályait Orbán kiválóan vette, minden útjába kerülő ellenfelet legyőzött...Most azonban egy új pályán kell küzdeni : a covid válság át fog írni minden szkennáriót, olyan indulatok szabadulnak fel az emberekből ....Több éves gazdasagi- szociális ès politikai válság jön világszerte, ami nálunk is begyorsíthatja a változásokat ...
Ha Orbán demokratatènt viselkedik , tegyük fel , ès nem "èlesíti be" a diktatúrát , akkor reálisan max. 2026 - ban vège lesz a rendszernek ..Ha megtetszik neki a lukasenkoi út, akkor viszont nem elkerülhető a polgárháborús állapotok kialakulása...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.11. 19:44:34

@morpho: Gorenjéért már Bécsbe mentek, az már '89-90

morpho 2020.08.11. 19:47:57

@HaFr: Ok, akkor a Gorenjét húzd ki és helyette legyen a vonalas telefon tíz év alatt.

Khonsu 2020.08.11. 20:00:32

@Reding Roli:

Nem hinném, hogy a rezsim bukását népfelkelés okozná. Ha lesz népfelkelés, akkor inkább arra tippelek, hogy abban épp a rezsim bukása indíthatja el az eseményláncot. Nagyjából úgy, hogy a rezsim bukásakor felszínre törhet az évtizedek óta halmozódó feszültség és egy általános elitellenes felkelésbe fordulhat, ahol az elmúlt 30, vagy addigra ki tudja hány év vélt vagy valós vesztesei bosszút kiáltanak a nyertesekre. Ugyanis szerintem minden politikai sallang, propaganda ellenére a magyar társadalom legnagyobb lappangó feszültsége, időzített bombája, hogy a vagyonos gazdasági és hivatali elitnek alacsony a társadalmi legitimációja. Magyarul a tömeg túlnyomó része nem hiszi (szerintem), hogy az elit vagyoni és/vagy hivatali státusza arányban lenne az érdemeivel. Én legalábbis úgy érzékelem, hogy a tömeg mélyen megveti a magyarországi elitet, csak óvatos, mert fél tőle. Ezért, ha egyszer valahogyan lekerül a fedő, és elszáll a félelem, akkor eldurvulhatnak az események. Szerintem.

ijontichy 2020.08.11. 21:12:22

@Khonsu: "Nem hinném, hogy a rezsim bukását népfelkelés okozná." Én sem. Mint azt sokat tapasztalt @morpho olvtárs (tíz év vonalas telefon? "hanyas vagy? 28-as?" ;-) ) írta, a Kádár-rezsim (meg a szekértábor is) a gazdasági fenntarthatatlanságon dőlt meg (a '87-es válság rúgta bele az utolsót). A NER gazdaságilag sokkal stabilabb (sajnos).
"ha egyszer valahogyan lekerül a fedő," akkor szerintem is sokan meg fognak lepődni. A '98 ősze óta terjedő hangnemnek meglesz a böjtje.
"mélyen megveti a magyarországi elitet" hááát... van némi alapja ;-).

Barkalot 2020.08.11. 22:08:15

Lesz. 2022-ben. Ez teljesen biztos. Már 2018 decemberében is komoly indulatok voltak, a választás évében durvulás lesz.

Barkalot 2020.08.11. 22:10:02

Orbán nem Kádár, hogy "puhadiktatúra", Orbán Rákosi, tehát keménydiktatúra.

Ezzel kéne végre szembenézni a sok "értelmiségi megmondóembernek".

Vérengzés lesz sajnos 2 év múlva, ha tetszik, ha nem.

Orbán nem Kádár! Rosszabb.

FreeTibet 2020.08.11. 22:25:22

A jó olvasata ennek a táblázatnak, hogy a magyarok kultúr antropológiailag mások és nem költekeznek túl és basszák el erőn felül az összes pénzüket, ellentétben mondjuk a románokkal.
A rossz pedig, hogy az átlag magyar valóban ennyivel szegényebben él. Franz tudja, lehet hogy az igazság valahol a kettő között van.

Mindenesetre ha fizetésekben ugyan nem (versenyképesség és a "komprdortőke" kiszolgálása miatt), legalább a GDP/főben visszajöttünk a régióra és megelőztük már Portugáliát is. Sőt, elnézve a Spanyolország és Olaszország eladósodottságát és a sokkal hosszabb COVID leállást náluk, a KK-Európai régió szerintem évtizeden belül simán utolérheti a déli államokat.
Az illiberális kreténkedést viszont tényleg be lehetne fejezni, mert mostanában eléggé túltolták a biciklit jobbra és nem nagyon látni a perspektívát, ami visszalendítené őket. Meg aztán egyre unalmasabbak és kopottabbak és a kopprució és folyamatos einstandolás és becsatornázás az egy számlára is szúrja már az emberek szemét, szóval simán jöhet egy megingás. Ha nekiállnak a választást elcsalni - még ha nem is a Belorusz szinten - a városi értelmiség vagy elzavarja őket, vagy tényleg egy élhetetlen rongyország leszünk az EU és Oroszország között.

Reding Roli 2020.08.11. 22:28:12

@Khonsu: Az "elitet" valóban megveti a legtöbb ember , mert nagyon jól látható, hogy kik ès milyen forrásból szereztèk a vagyonukat...A Forbes , 2020- as listán az első ember a Fidesz - pártállam legfőbb üzletembere : " tudjuk ki " a második pedig egy pártállami időkből velünk maradt privatizációs reliktum ember...Az első 10 - ben van 3 -4 olyan , akik közvetlenül kötődnek a Fidesz - pártállamhoz, 3 pedig mèg a régi rendszerèben szedte össze magát ...A kivètel talán a " selfmade man " pornópápa...
Az első 100- ben alig van nagy mozgás : szinte mindegyik " versenyző" valamely nagy állampárti rendszerben szedte, alapozta meg magát ...
Tulajdonkèppen 30 èvvel vissza lehete menni, a privatizációig, a nagy lopások akkor kezdődtek..
Ma pedig egy teljes politikai rendszer alapozódik , a közènzek rendszerszintű lenyúlására , a crony kapitalizmusra...
Hogy lesz - e ebből földindulás , nagyjából az elmúlt hónapokig èn is úgy gondoltam , hogy nem ...Azóta viszont megfordult a világ!
A válság , amelynek mèg csak az előszele volt eddig èrezhető , teljesen átprogramozhatja az emberi agyakat , az elfojtott frusztraciók kitörhetnek össztársadalmi szinten, ès a" nemzetközi helyzet is fokozódik ":) - ahogy az elvtársak mondták anno....
Èn ma már nem tartok lehetetlennek semmit , mert annyira kiszámíthatatlan folyamatok játszódnak le társadalmi- gazdasági szinten , ami mindenfajta előzetes spekulációt lehetetlennè tesz... Èn mègis azt gondolom, hogy egy hosszú sorozaton vagyunk túl, Orbánnak szinte minden sikerült eddig, az idő múlásával óhatatlanul megfordul a " wheel of fortune" ...Abban , hogy 2026- ig maximum, kimerülnek a rendszer tartalèkai ès vège lesz , teljesen biztos vagyok ....A jóslásban jó vagyok! :)

2020.08.12. 07:12:30

"rákényszerülnek egy-két választás elcsalására."

fura ez a jövőidő !

a neten 10 másodperc alatt lehet találni elemzést arról, hogyan csaltak a 2018-as választáson.

chrisred 2020.08.12. 09:45:38

Eleve ez volt a cél. Az volt a különbség, hogy Lukasenko már a szovjet időszakban elég nagyhatalmú káder volt, hogy a famulusaival felvásárolja az országot, és kézivezérlés alá vegye. Míg a Fidesznek szüksége volt a Magyarországra érkező multikra és az uniós pénzekre, hogy gazdasági egyeduralmat alakítsanak ki. Ez most már megtörtént, tehát egy vargabetűvel eljutottunk oda, ahol a beloruszok negyed évszázaddal ezelőtt voltak.

chrisred 2020.08.12. 09:47:28

@Barkalot: Szerintem meg olyanok lesznek a választások, mint a Kádár-korszakban.

shakespeare 2020.08.12. 10:29:17

Nektek nem tűnt fel eddig, hogy Orbán mennyire profi ?
2015-ben az egész EU ellene volt a határkerítés és mondatai miatt, 2018-ban úgy szavalták a mondatait mint valami kisiskolások.
Nem tűnt fel, hogy összes környező országban mennyire buktak a vírus kezelésével, csak mocskolták az aktuális politikusokat, itt pedig simán vették az akadályokat, senki nem pampogott, szerintem még mutyiztak is közben annyira nyerőben voltak.

ugyanitt kérdem : nem tűnt fel, hogy az ellenzéki alternatívák mennyire bénák ? Schiffer és Vona volt az a kaliber akik ellenfél lehettek volna, de ők félre lettek állítva.

miről beszélünk ?
milyen minszk ?

chrisred 2020.08.12. 10:49:36

@shakespeare: Nem. Az EU nem volt ellene a határzárnak 2015-ben, az a határszakasz mint a schengeni övezet déli határa, zárt és szigorúan őrzött határövezetnek számított. Románia kivételével az összes szomszédos ország nagyjából hasonlóan boldogult a vírus kezelésével, mint mi - de most a második szakasz beindulása előtt kivárnék az értékeléssel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.12. 10:49:51

@shakespeare: de feltűnt--- ennek ellenére vigyáznék a profi szóval, mert méltatlan egy gazemberhez. És vigyáznék a profizmus igazolásaként a vírus kezelésének felemlegetésével. Ennek aztán semmi köze Orbánhoz. Nem tudjuk, mihez van köze a viszonylag alacsony esetszámnak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.12. 10:50:44

@chrisred: az ellenzék meg boldogan betölti a Hazafias Népfront szerepét

chrisred 2020.08.12. 10:53:19

@HaFr: Az alacsony esetszám az alacsony tesztelési aránynak köszönhető. A halálozási arányszám a közép-európai átlag. Amennyivel Ausztria rosszabb, annyival jobb mondjuk Horvátország. Ha a szlovákok vernék a mellüket, azt még megérteném.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.12. 10:55:30

@chrisred: igaz.. ezt kelett volna írnom -- a halálozási arány a lényeg természetesen

shakespeare 2020.08.12. 10:56:28

@HaFr: az alacsony esetszám egy dolog és az emberekben keletkezett pszichés feszültség egy másik,
a kórházak erőltetett kiürítésével nagyot hibáztak, de a pszichés feszültséget megelőzték, ha kellett akkor egy nap alatt változtattak céljaikon (lásd iskolák bezárása), pontosan tudták, hogy az arcvesztés sokkal kisebb baj mint hogy az emberek befeszülése....
és léptek, döntöttek, gyorsan

hol van ez az öszödi beszéd és annak a helyzetnek a kezelésétől ? (ott akkor minden hibát elkövettek, mert majmok voltak)
fényévekre van

én erről beszélek

chrisred 2020.08.12. 11:03:44

@shakespeare: Durva lett volna, ha az őszödi beszéd után Fletó rendkívüli állapotot hirdet, és minden hatalmat a saját kezébe ragad. Akkor tényleg Minszk vagy Majdan lett volna pillanatok alatt. Szerintem összetéveszted a nyugalmat a rezignált beletörődéssel.

shakespeare 2020.08.12. 11:12:12

@chrisred: azt hiszem nem érted, hogy miről beszélek

úgy tűnik nekem, hogy csak konkrét történésekről tudsz értekezni és azokat egymáshoz hasonlítani

én pedig a történésekhez való viszonyulásról beszélek, arról, hogy milyen a hatalom hozzáállása

pl egyik kiküldi jelzés nélkül a rendőröket durvulni, olyanokat mond, hogy majd megunják s ennek is vége lesz egyszer,
másik azt mondja, hogy igyekezzünk az együttműködésre, ne kényszerítsünk

ennyi a különbség a hülye és a profi között, nem mindegy, a hülyének a mozgástere csökkent, a másiknak meg nőtt

chrisred 2020.08.12. 11:21:53

@shakespeare: Kettőjüknek alapvetően más a mozgástere. Gyurcsány hatalma azokon múlt, akiknek az őszödi beszédben könyörgött, hogy támogassák. Orbánnnak meg akkor is simán megvan a parlamenti kétharmada, ha az állatkerti majomházból jelöl képviselőket.

Fletó tényleg alulfejlett sok értelemben, de nem hiszem, hogy bármilyen köze volt a jelzés nélküli rendőrökhöz. Szerintem egyébként minden politikus azt gondolja a tüntetőkről, amit ő.

Rodney_2 2020.08.14. 00:10:53

@HaFr: Vírus és Orbán. Némi érintettség alapján elmondom a véleményemet :)
Nálunk mindenki orvos a családban, csak én fajzottam el :)
A hugom pofesszor a SOTE-n, 3 nyelven oktat (tudod ott van a magyar mellett német és angol nyelvű szak is, kb abból él az egyetem, meg az oktatók is :) ) Hugom tanította az irániakat is akik állítólag az első beazonosított COVID fertőzöttek voltak az országban. Akkor ő is kicsit betegnek érezte magát, de hamar rendbe jött, ma sem tudja hogy azt kapta el vagy sem mert nem volt teszt akkor még a vírusra és később nem csinált antitest tesztet (még azelőtt volt kicsit beteg hogy kitalálták a COVID hisztit). Az a lényeg, hogy ő és kollégái szerint az volt a kulcs az alacsony esetszámban, hogy
1. nagyon korán lezárták a határokat
2. az egyéb "lockdown" intézkedéseket korán meg merték hozni és az emberek nagyjából be is tartották.
Ad 1. nyilván a vírus csak külföldről jöhetett be (ez nem migráncsozás hanem ez így van minden országra ahol ez a fajta COVID nem őshonos :))) ) A magyar határt március 17-én zárták le. Én 15-én mentem Pestre küldföldről és 99% hogy már fertőzötten. De volt egy másik lázzal járó baktériumos betegségem amitől először nem látszott. Mikor a másik elmúlt, akkor jöttem rá hogy baj van, mert a láz maradt. Bevittek mentővel a Szent Imre kórház erre kialakított részlegére. Nagyon profin ment minden, megvizsgáltak, megállapították hogy ez van, de a tüdőröntgenem jó volt, így hazamehettem házi karanténba. Ahhoz képest hogy 17-én zárták le a határt, én kb a 100. beteg voltam amikor 21-én diagnosztizáltak (aznap 10 új esetet találtak). Máshol akkor zárták le a határt amikor már százával hulottak az emberek, vagy akkor sem. Orbán egy interjúban elmondta hogy Káslernek elévülhetetlen érdemei vannak, mert ő javasolta a gyors határzárat. Kb ennyi.
Ad 2. több országban is jártam a fertőzésem előtt is meg azóta (én ilyen vagyok) és szerintem Magyarországon tartják be a legjobban a maszkos bohóckodást, stb. Amíg a magyar "szervekkel" voltam kapcsolatban, naygon meg voltam elégedve mind a profizmussal, mint a stílussal, mind a látható elkötelezettséggel az egészségügyi és a rendőri szervek részéről is. Ez engem nagyon meglepett, mert sokkal negatívabb kép élt bennem...
Az elején kevés tesztet csináltak, mert egyszerűn nem volt elég teszt és akkor még nem volt egyszerű szerezni nagyobb mennyiséget. Igazából a nagy egyetemi random tesztelés és a szennyvizek vizsgálata mutatta meg, hogy sikerült valóban alacsonyan tartani a vírust az országban. Most jön majd a 2. hullám, az már egy más eset, máshogy kell megközelíteni, mert még egy lockdown-t nem bír el a gazdaság (de a nyuagti országok gazdasága sem). Érdekes lesz...

Rodney_2 2020.08.14. 00:21:53

@h.kovacs: A neten arról is lehet találni elemzéseket hogy a bankárok hogyan teremtik a pénzt, a föld lapos, a vírust az 5G tornyok terjesztik, fényevésből meg lehet élni, stb. Az már rajtad múlik hogy melyik baromságot hiszed el.
Volt elég "csalásféle" de nem az amit abban az "elemzésben" olvashatsz az IT rendszerről. Az még a jövő zenéje :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.14. 07:45:44

@Rodney_2: A vírusos hozzászólásodról az jut eszembe, amikor megkérdezik a reklám próbaközönségét, hogy tetszett a reklám? Igen - jön a válasz. Jó volt a történet? Igen. Tetszettek a szereplők? Igen. Fognak vásárolni a termékből? Ja, azt nem fogunk.

Rodney_2 2020.08.14. 09:16:26

@Főnix Oszlár Gazdag: Pedig jobb az ilyenen túllenni :))) Akkor az ember azt hiszi hogy már immunis és nem idegeskedik...

kistót 2020.08.14. 09:46:16

@Rodney_2:

"1. nagyon korán lezárták a határokat"

Nem a mi zsenialitásunk a korábbi stádiumban lezárt határ, hanem azért van, mert amikor hozzánk ért a járvány, már látszott, hogy tízezres katasztrófát okozhat, a nyugatiaknál pedig még nem. A zárlatunk szigora és a fertőzöttek száma is a környező országokhoz hasonló. Nincs semmiféle "magyar út". Az egyetlen kormány, amelyik merészen eltérő módszert alkalmazott, az a svédeké volt.
Az alacsony átfertőzöttséggel kár dicsekedni, anno AIDS-esünk is alig volt, ez a kevés utazásnak "köszönhető".

"Káslernek elévülhetetlen érdemei vannak, mert ő javasolta a gyors határzárat"

Szerintem Kásler a jégeső ellen is határzárat javasol. A határzár a jobberek univerzális csodaszere minden baj ellen.
süti beállítások módosítása