1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.04.29. 15:10 HaFr

A választók viszonya a Kövérekhez -- 1944 után újra

Lesz katarzisunk a Soá kiállításon? a Nemzeti Galéria ...

Nem az érdekel, hogy egy szemlátomást, sőt a saját elmondása szerint is (amennyiben a mondatai önmagukért beszélnek) beszámíthatatlan ember mit gondol arról, hogy mégis kicsoda ő -- méghozzá most épp annak kapcsán, amit kétmillió választó felhatalmazásából a parlamentben ülő "balliberális ellenzékről" megengedett magának --, hanem az, hogy mit gondolnak róla a választók, méginkább a Fidesz-szavazók. Nem Kövér személye számít, hanem a követőinek száma és véleménye. Kövérek voltak, van(nak), és lesznek (speciel a főfoglalkozásukban, a "nemzetidegenek" és a "hazaárulók" osztályozásában, kijelölésében és szankcionálásában 1944-hez képest még erőtlenek is vagyunk, akkor még a mostaninál is népszerűbb volt ez a szakma), de Kövér híveinek tudniuk kell, hogy a léte őket minősíti. A Kövérek léte mindig a szavazóikat minősíti. A kutya se figyelne a Kövérekre, ha nem volnának szimpatizánsaik, ezért a szimpatizánsaiknak tudniuk kell, hogy a Kövérek léte őket minősíti. A Kövérek -- joggal -- abban a hitben vannak, hogy igényt elégítenek ki; árusok ők is a politika piacán és váltig azt hiszik, tódulnak hozzájuk a vevők, keletje van a létüknek és gondolataiknak.

Van-e? Nem lehet tudni. Nem tudni, mai Kövérünk nélkül gyengébb vagy erősebb lenne-e a Fidesz, valószínűleg nem tudja ezt a Fidesz delegálta miniszterelnök se. Lehetne jóindulatúan mondani, hogy Kövér nem oszt, nem szoroz, havi hárommillióért nem is túl drága (ahhoz képest, amit elvtársai ellopnak), elbírja ez a szegény ország még őt is. De hát ilyet persze nem mondhatunk, súlyos cinizmus volna. A mai -- fedőfoglalkozása szerint házelnök -- Kövér náci szövegbe ojtott bolsevik propagandája (hogy mindent össze tudott gereblyézni, ami az emberiség százéves szégyene és mindennek az alja!), ez pedig a magyar nemzet ürügyén (hát, amit, bírjuk el itt ezt a persze megosztó beszúrást, ő és a csapata -- nyilván csak a számok szerint, de mégis -- nap napba öltve rabol le), szóval, kérem, ez az ember kurz und gut visszakézből lebolseviknácizta a magyar nemzetet, hm, szóval ez olyasmi, amit a magyar nemzetnek véleményem szerint ki kellene kérnie magának.

Már ha éppen nem szavazna éppen a mai Kövér politikai pártjára (úgy számbeli többségben, mint legújabban 2002 -- egy elhíresült beszéd -- óta a maga maga vallotta lényegiségében). És akkor itt a magyar nemzetnek el kell döntenie, hogy most merre. Meg tudja-e tenni?

Még egyszer, nem az a kérdés, hogy a mai Kövér honnan veszi a (mit?) bátorságot (?) -- nem tudom, mit vett --, hogy meg akarja határozni, ki tartozik és ki nem tartozik a magyar nemzethez (jóval túl vagyunk -- mi, a civilizáció -- azon, hogy komolyan vegyük, hogy az ilyen gondolatoknak magyarul értelmük van, de hisz -- gondoljuk tovább -- nincs is magyarul értelmük, ezeknek hagyományosan csak "nemzeti" értelmük van, lásd 1944/45-öt, a magyar és a nemzet kerülnek összeütközésbe végül, újra).

Ha Magyarországon a magyar nemzethez tartozás újra politikai kérdéssé válik és a magyarok többsége belenyugszik ebbe, akkor -- hát igen -- a nemzet nem érdemli meg a magyar nevet. Megint elválik egymástól, ami egyszer-kétszer már elvált: a magyar haza a nemzeti szakadéktól, a magas a mélytől, a magyar a nemzettől, a jelző a névszótól -- és mi, a civilizáció, féltve őrizzük majd a jelzőt a névszó ellenében. Miután összenő, ami összetartozik (a valamikori kommunista párttagkönyv a nemzetritkító vágyakkal), elválik, ami egyébként is folyamatos meghasonlásban van: magyar ("ballib", zsidó származású, konzervatív, européer, Párizs és Bécs, stb.) és a nemzet.

Megjegyzem végül, valószínűleg -- mint mindegyiket -- ezt a Kövért is leginkább agyon kellene hallgatni. Jobban járna mindenki. A magyarok nem nácik. Sőt a nemzet se náci, csak bizonytalan. A legnagyobb hang után megy.

U.i: Lehet, hogy most itt valami kampányocska van a nemzeti értelem maradéka ellen (tegnap Schmidt Mária, ma ez a Kövér), mert valamiről el kell terelni a figyelmet (vírusügyintézés? GDP? lopáshullám? mettomén), de akkor erre azt mondom, minden nemzetet minősít, hogy milyen kampányokat pénzel.

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7215647842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2020.04.29. 15:51:24

"...a közismerten cinikus, valláshoz, családhoz, hazához, forradalomhoz, kereszténységhez semmilyen módon nem kapcsolódó Kövér László (bocs) sötét arccal ilyen irányú terveket sző. Látnánk a képen, ott ül, és gonoszul sző."

(konyvtar.dia.hu/html/muvek/ESTERHAZY/esterhazy00087/esterhazy00107/esterhazy00107.html )

Mostly Harmless 2020.04.29. 16:19:35

Kövér László.

1986-ban az MSZMP KB Társadalomtudományi Intézetének ifjúságkutató csoportjában tudományos segédmunkatárs. 1983-ban a Jogász Társadalomtudományi Szakkollégium egyik alapítója, 1984-1988 között szenior, illetve nevelőtanár. 1984 és 1990 között a Századvég című társadalomelméleti folyóirat alapító szerkesztője, 1987-1988-ban a MTA-Soros Alapítvány ösztöndíjasa.

Mostly Harmless 2020.04.29. 16:22:10

Két rövid idézet Kövér László 1988-as kongresszusi felszólalásából: "Én szocialistának tartom magamat. Ennek alapján azonban nem érzem feljogosítva magamat arra, hogy ezt mástól is megkövetelhessem. Számomra ugyanis a szocializmus alapértéke a tolerancia, amely magában foglalja másik politikai meggyőződésének tiszteletben tartását."

"Állítólag szocialista-, sőt kommunistaellenesek vagyunk. Ez nem igaz."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.29. 16:27:40

@Mostly Harmless: ha na, szocialista maradt, csak már nemzeti is

Drizari 2020.04.29. 16:29:01

Sokaknak teccik Kövér dumája. Lesz itt még rosszabb is a dumánál.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 16:42:06

Teljesen mindegy, hogy komolyan gondolják-e vagy nem. Teljesen mindegy, hogy a választók őrjöngenek és a politikusok csak irányítják őket. EZ minden formájában sátáni. A Biblia az egyetlen hiteles forrás a morál teljes megsemmisülése esetén. Nem a jogállam, nem a demokrácia, nem a felvilágosodás, nem a liberalizmus bukása a probléma, hanem az abszolút JÓ elleni támadás. A FIDESZ nietzscheánus-gnosztikus ideológiája és módszere a Biblia és a kereszténység teljes és totális ellenpólusa. Ez a politika Isten szembeköpése. Amíg a magyarok le nem vonják a Bibliát olvasgatva ezt a végkövetkeztetést, addig nincsen remény. Az ellenzék hibája nem a tehetségtelenség, nem a butaság, nem az opportunizmus, hanem a szilárd morális alapzat totális hiánya. Szilárd morális alapzat nélkül pedig hiába zümmögnek, mindez csak hiábavalóság. Minden ellenzéki összefogás alapja csak a kereszténység lehet, mert a morál abszolút és teljes, sátáni szétesése zajlik a szemünk láttára.

Moin Moin 2020.04.29. 17:05:22

@Főnix Oszlár Gazdag: Te, csak szólok: isten nincs is - az emberek találták ki -, így parancsolatokat se adhatott.

...Tehát: nyugodtan lehet gecinek lenni!:)))

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 17:12:02

@Moin Moin: Erre célzok. Nincsen különbség a FIDESZ és az ellenzék között. Mind nietzscheánus-gnosztikus. Meneteltek magabiztosan a halálba és ünneplitek a nihilt. Ez lenne a civilizáció? Ez lenne a felsőbbrendű kultúra? Tarkón lősz vagy én lőlek tarkón? Aki egy jobb világban akar élni, az ne számítson rátok. Ez az egy biztos.

dare 2020.04.29. 17:32:02

@Főnix Oszlár Gazdag: Az az igazán probléma, hogy a vallás volt évszázadokon keresztül a szervező erő, az élet magyarázata, a tézis.
Erre jött a természettudományok forradalma, a liberális eszmék diadala, az antitézis.
És nagyon, nagyon sokan ebben a két értelmezésben találják csak meg a helyüket.
Hiányzik a szintézis, ami ahogy a dolgok kinéznek, még nagyon sokáig hiányozni is fog.
Ez az ami biztos.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 17:47:15

@dare: A vallás egy anti-entropikus célt ad, amely túlmutat önmagunkon. Ha ez az anti-entropikus cél, ez a végpont eltűnik, akkor a morál és a civilizáció szétesik. Isten létét meg lehet kérdőjelezni, de az anti-entropikus végpont morális hasznosságát nem.

dare 2020.04.29. 17:55:02

@Főnix Oszlár Gazdag: Arra céloztam a kommentemmel, hogy az idealizmus-materializmus ellentét (a többi sok sok más ellentéttel) nem tudnak közös nevezőre kerülni soha a (ide jönnek a csúnya szavak) életben.
Én tudom, hogy szükség van morálra, de ezt ki innen, ki onnan akarja eredeztetni, és a hasznosság a legritkább esetekben kerül csak szóba.

Bánegressy 2020.04.29. 17:58:39

a nemzet most már jó ideje szünetmentesen fideszkampányt pénzel.
persze ezzel a kampánnyal két legyet ütnek; egy a tábor, amelyik vevő ezekre a dumákra és kész a harcra, másik a lényeg a szindikátus főnökségének és vazallusai háborítatlan ténykedése.
a háborítatlan lopásért megéri bevállalni a zűrzavart az alattvalók közt, amíg az ember biztos lehet benne, hogy akármeddig is feszíti a húrt, annyira mégsem szabadulnak el az indulatok, hogy már ne legyen képes kontrollálni.
eddig bevált és vsz. nem az ellenzéken fog múlni, hogy a továbbiakban ne mukodne.
a nemzet meg olyan amilyen. szállasit sem a nemzet állította meg.
rákosit, véleményes, mert már előtte az elftársai megakasztották.
történelmi szempontból, vagy nem is . . . a jelen szempontjából érdekesebb a konszolidáció, amiben(mind2-ben)egy bizonyos réteg nemzedékekre vonatkoztatva tanulta meg és örökíti tovább, hogyan kell alkalmazkodni és jól_járni, egy másik jóval szélesebb réteg meg folyamatosan lehetőséghez jut, hogy generációról generációra tanulhassa, hogyan lehet túlélni.
ezért jó itt élni.
irigy pöcs nyugat :D

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 18:03:50

@dare: A választás egyszerű: vagy a rendet, vagy a káoszt választod. A káosz pusztulásba vezet, ez a DNS-ünkbe van kódolva. Mindenki tudja, mindenki érzi. Tehát rend kell, ami életet ad és támogat, hogy szabad lehess. Ez a civilizáció alapja, nem pedig a értékrelativizmus és a káosz.

dare 2020.04.29. 18:15:17

@Főnix Oszlár Gazdag: A választás azért nem egyszerű, mert akiknek a rendet kéne képviselniük, azok is káoszt okoznak, értékrelativizmust.
Hova álljanak akkor a "belgák"?

Bánegressy 2020.04.29. 18:19:16

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez azért túl sommás a jelenlegi magyar közélet főbb szereplőire nézve.
már abból a szempontból, hogy ezt a nietzscheánus-gnosztikus dolgot nem ők találták föl.
ha történetileg nézzük ennek az előzményei jóval korábbiak és szinte biztos, hogy a vallást politikai célokra használóktól indult, így aztán a tagadás némileg érthető, viszont nincs értelme számon kérni.
csak az ember és nem csak a politikusok, olyan minden időben, mint a bourbonok.
ja nem is. az ember, mint a zelefánt?
nehezen tanul, könnyen felejt.
@dare: l. mint fent.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 18:19:59

@dare: Nincsenek belgák, csak díszletek. Azoknak meg mindegy, hogy hol vannak. Valaki majd odébb rakja őket, ha lesz rá ideje. Beszéljünk a szereplőkről inkább.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 18:22:20

@Bánegressy: Sohasem az érdekel, hogy ki találta fel az alkoholt, hanem az, hogy lehányt a részeg. Van felelősség. Már hogy ne lenne.

dare 2020.04.29. 18:28:55

@Főnix Oszlár Gazdag: Beszélhetünk a szereplőkről, de ha már úgy kerülnek szóba, hogy mindegy hol vannak, akkor miért beszéljünk róluk.
Vagy a szereplők alatt kiket értesz?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 18:32:04

@dare: A vallonokat és a flamandokat.

dare 2020.04.29. 18:34:08

@Főnix Oszlár Gazdag: Máskor, majd egy másik poszt alatt.
Most nem igazán érek rá.

morph on deer 2020.04.29. 18:49:40

@Főnix Oszlár Gazdag:
“ Isten létét meg lehet kérdőjelezni, de az anti-entropikus végpont morális hasznosságát nem.”

Ó, hát dehogynem:
Ezennel megkérdőjelezem az antientropikus végpont morális hasznosságát, hic & nunc!
Na, mit szólsz?

Célkereszt 2020.04.29. 19:22:34

Mi lesz azzal, aki nem része a magyar nemzetnek? Ki lesz toloncolva Kamenyecbe?

civisvaros_ 2020.04.29. 19:27:43

@Célkereszt:
aki nem nemzeti érzelmű az nem része a nemzetnek. nem érez együtt a nemzettel. de része a társadalomnak. és állampolgár. csak épp nem "nemzethy".

civisvaros_ 2020.04.29. 19:42:39

a liberális baloldal és az akadémikus bölcselet alapvetése, hogy aki nemzeti érzelmű (nacionalista) az nem lehet keresztény, mert hogy a nacionalizmus a biblikus tanítással összeegyeztethetetlen. és láttuk, hogy hová vezetett. auschwitz-birkenau, dachau. de ez a nacionalizmus bűne és nem a kereszténység hiánya. ez a balliberális alapvetés. és ebből lesz az etnicista. görög megfelelője az ethnikos. a latin párja a gentilis. a gens. amiből egyébként a gentleman is ered. a zsidókereszténységében annak megfelelője a goy. az iszlámban a gyaur. a keresztény államnemzet tagja a gentleman. az úriemberség. az Úr tanításait követi. ehhez hasonló nemesség a magyarban. és erre mondják azt a filoszemiták, hogy keresztény magyar nemes. láttuk hová vezetett. gulágra velük. és ez megy.

Khonsu 2020.04.29. 20:22:00

@Célkereszt:

Dehogy, ennél cselesebbek. Egyszerűen csak úgy lerontják a közérzetét és a kilátásait, hogy egy ponton önként távozik a hanyatló nyugatra...

abdul hackeem 2020.04.29. 20:41:14

@civisvaros_: Ez a kövér nevezetű lény meg te is ugyanazt a tudatmódosítót toljátok.
A kis különbség, hogy te nem vagy közjogi méltóság.
_Normális helyeken_ ezek után a dumák után már ő se lenne, mivel a sajátjai is kivetnék.

Célkereszt 2020.04.29. 20:57:03

@civisvaros_: én ezt nem értem. Mitől nemzeti a nemzeti? A nép sűrűn változó szeszélye határozza meg? Lehet fokozni? Nemzeti, nemzetibb. Mi lesz, ha valakinek te sem leszel elég nemzeti?

ijontichy 2020.04.29. 21:00:08

"Brüsszeli vezérkar és Hitler"??? Hmmm... ezek szerint eldőlt, hogy a fityisz ki lesz hajítva az EPP-ből, mint a cicus? Vagy csak Kövér gondozói megint hibáztak a gyógyszerelésnél? :-/

@civisvaros_: " aki nemzeti érzelmű (nacionalista) az nem lehet keresztény," Marhaság. A nevezettek ráhatása a dolgokra egy míves nullával ekvivalens.
Nem inkább a főnököd adta parancsba, hogy mindenkit, mindenkivel, mindenáron össze kell ugrasztani, különben szarban lesztek? Btw. a poppi eléggé argentin, oszt mégis keresztény. Na és honnan hallottam, hogy "szenilis vénember"? Naná, hogy a vityaexkrementum-fogyasztóktól. Tényleg nem lehet eléggé elítélni ezt a tűrhetetlen gyakorlatot, hogy Róma püspökét nem a főnököd nevezi ki :-/

civisvaros_ 2020.04.29. 21:28:03

@abdul hackeem:
azt mondja az akadémikus bölcselet (amit maguk az akadémikusok neveznek filoszemitának), hogy magyar keresztény államnemzet mint olyan nem létezhet. miért is? azért, mert a kereszténység nem egyeztethető össze a nacionalizmussal. és az államnemzet nacionalista. ami ugye nem lehet keresztény.

a nation, az ethné, a gens egymás szinomái. és ez a goy megfelelője. tehát a nem zsidóké. akik ezek szerint nem keresztelkedhetnek meg? de miért is nem? ez egyes zsidókeresztények hite. és egyes zsidók hite. akik magukat filoszemitának mondják. és ők uralják az akadémikus bölcseletet. de ez egy szekta, amelyik szembe megy nem csak a magyar, de az európai tradícióval.

vagy ha ez hülyeség, akkor mondja azt az mta, hogy ezt nem gondolják. de erre a hittételre alapozva az, hogy keresztényszocialista párt helyett keresztényellenes szocialista pártra van szükség. ez az mszmp (abból is ugye az egykori poltikai bizottság), az mszp és a dk. őket hívják úgy a jobberek, hogy a komcsik. nem-nemzeti liberális pártra van szükség. ez ugye az szdsz és a momentum. ők a libsik. és egy államellenes konzervativizmusra. ők ugye az mdf mérsékelt irányzatai. felelős értelmiség. európai értelemben vett konzervatívok. ők állam ellenesek. béndek péter is. az állam szerepét minimálisra csökkentetni. majdnem teljesen felszámolni. a és ebből lesz aztán az antifasiszta koalíció.

de ha ez nincs így, akkor lehet mondani, hogy nem. erről szó sincs. a keresztény államnemzet egyébként nemcsak magyar hanem európai tradíciójának eltörléséről nincs szó.

civisvaros_ 2020.04.29. 22:02:20

@Célkereszt:
a nemzet egy politikai identitással rendelkező humán szaporodási közösség. a szaporodási közösség önmagában a populáció. humán populáció a nép. az emberek. és amikor ez politikai identitást kap, akkor abból lesz a nemzet. ami általában államalkotással jár. ebből adódik az államnemzet. és a nemzettudatot erősíti a népvallás, vagy az államvallás. és ebből lesz a keresztény államnemzet. illetve nemzetek. nemzetközösségi jelleg. és ebből adódik az európai tradíció.

és magyarországon az akadémikus bölcselet ezt tagadja. mondván, hogy ez anakronizmus. egy keresztény nem lehet népi nacionalista. csak egy pogány. ilyen alapon a magyar történelmi arcképcsarnok tagjai mind pogányok voltak. és európa nagy része is. mert hogy az európai államférfiak döntő többsége államnemzetekben gondolkodott és gondolkodik a mai napig. és ezt összekapcsolják a keresztény tradícióval az állami és az egyházi ünnepeken. ezt valakik el akarják törölni.

és aztán őket elnevezték úgy, hogy komcsik, libsik. és ehhez társul a soros terv. nyílt társadalom koncepciója. amiben eltűnnek a államnemzetek. és egy homogenizált biomasszává válna az emberiség. amit a multinacionális vállalatok uralnak. és ehhez társul egy filozofikus mesterrassz. amelyik ezt hirdeti. szekurális világállam és egy szinkretikus világegyház és egy világkormány, ami nem az egyesült nemzetek és szakosított világszervezetei. nem a nemzetközi vöröskereszt és a vörös félhold látja el a humanitáris feladatokat, mert ugye ezeknek keresztény és iszlám jellege van. hanem ezt felülírják az ngo-k.

és amikor ezt egyesek összefoglalják, akkor azt mondják, hogy nem ez nem így van. ez megint csak a nácik fantazmagóriája. ez esetben mégis hogy van. mit akarnak az ngo-k.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 22:49:15

@civisvaros_: Keverjük-kavarjuk a dolgokat, mint ahogy a nemzeti bolsevik keresi a helyét a kapitalizmusban. A hazafi nem gyűlöl senkit, hanem szereti a hazáját. A nacionalizmus viszont önző, mert a nemzet érdekét nézi mindenekelőtt és mindenek felett. Na, hát ezen utóbbi ideológia a Bibliába ütközik, mert ugye a nemzet nem lehet fontosabb Istennél. Másrészt ugye Izajás könyve 40. fejezet 17 A nemzetek mind semmik a színe előtt, mihaszna semmiségnek számítanak a szemében. *** Ezt elég nehéz másképpen értelmezni, de nézzük meg Jézus és az Újszövetség mit tanít: Kolosszeieknek írt levél 3. fejezet 11 Itt már nincs görög vagy zsidó, körülmetélt vagy körülmetéletlen, barbár vagy szittya, szolga vagy szabad, hanem Krisztus minden mindenben. Hát, ez is egyértelmű utalás annak, akinek értetlenkedik. *** De nézzük meg, hogy osztja-e a Biblia a tudatlanság kultuszát: *** Péter I. levele 2. fejezet 15 Mert az az Isten akarata, hogy tetteitekkel némítsátok el az ostoba emberek tudatlanságát. *** Hmmm. Nem osztja. Tehát a kereszténység nem barátja a nacionalizmusnak és az ostoba propagandának, Nietzsche viszont annál inkább az. A kereszténység nem barátja a test uralmának, mert a lelket helyezi előtérbe.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 22:59:19

@civisvaros_: A nemzettel és annak fennmaradásával semmi gond nincsen, de a nemzet nem lehet fontosabb Istennél és így az Isten által kinyilatkoztatott morális értékeknél sem. Pl. a nemzet nem lehet fontosabb a felebarátok szereteténél. Persze ezt nem kell elfogadni, de azt hívják pogányságnak.

Larrikin 2020.04.30. 01:49:02

@Főnix Oszlár Gazdag: "Minden ellenzéki összefogás alapja csak a kereszténység lehet, mert a morál abszolút és teljes, sátáni szétesése zajlik a szemünk láttára."
Nos, emlékeim szerint a kereszténység tanításai csak a keresztényekre (értsd valódi hívőkre, a tanítás követőire) vonatkoznak, és nem szerepelnek benne hegemón világuralmi tervek. Amúgy a nemzetközi példák sem igazolják, hogy minél vallásosabb egy ország, annál jobb élete lenne a polgárainak. Ha van ezek között korreláció, inkább fordított előjellel igaz.

Larrikin 2020.04.30. 02:01:02

Amúgy a poszthoz: a fidesz egy néppárt, így természetes, ha több hangon szól a választóihoz. 2018-ig, ha egyre halkabban is, nyugatos és polgári hangoknak is maradt hely. Ez persze nem menti Kövér viselkedését és nem teszi normálissá, hogy egy ilyen emberből házelnök legyen, csak arra magyarázat, hogy ha a fidesz az ilyen gondolkodású választókat IS maga mögött akarja tudni, akkor meg is kell őket szólítania.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.30. 07:57:58

@Larrikin: remek, Imrédynek és Szálasinak is meg kellett, ugye, valahogy szólítani a választókat... megszólították őket

abdul hackeem 2020.04.30. 07:58:11

@Larrikin: Mivel a kövér-félék vannak a kirakatban mégis csak egy keresztény-nemzeti-szocialista párt bújik elő a "néppárt" mögül.
Attól, hogy a rókát zöldre festik még ellopja a tyúkot.

civisvarosi__ 2020.04.30. 08:17:32

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet tagja, akik a magyar vallást vallják úgy viszonyulnak, mint az akadémikus bölcselethez, mint a biblikus tanítás a farizeusokhoz. fizikailag nem bántalmázzák őket. ez fel sem merül. de bírálják őket. ahogyan egyébként ez a filozofikus mesterrassznak is bírálja a társadalmat. például a kettős mérce miatt.

egy példa. felhatalmazási törvény. a horn kormány kétharmados többséggel örök időkre (!!!) felhatalmazta az akadémiát arra nézve, hogy a tudományos kutatásokat végezze magyarországon. úgy, hogy az mta tagjai nem a nép választja. és a bölcseleti intézetben a komcsi filozófuskör pöffeszkedik. és ezt támogatták a libsik. ők kényszerítették ki. mert ebben a körben ez a filozófuskör az értelmiség. 94-ben azonban a nép az mszp-szdsz kormánynak adott felhatalmazást. és ugye brutális médiafölényben voltak. és aztán még a média privatizációval, a két kereskedelmi médiummal még brutálisabbá vált a balliberális túlsúly. és fel sem lehetett vetni, hogy az mta bölcseleti intézeteiben kultúrfasiszták ülnek, akik örök időre történő felhatalmazást követelnek maguknak. úgy, hogy az akadémia elnöke nem köteles parlamenti bizottság előtt megjelenni, a képviselőházban interpellálható ellentétben a többi főhivatalnokkal. ez jogállami döntés? vitatható. a horn kormány egy filozofikus mesterrasszként tekintenek az akadémikus bölcseletre. horn gyula nem, de nem tehetett mást. medgyessy péter sem. de ő se nagyon tehetett mást. gyurcsány se.

az orbán kormány szintén kétharmados többséggel ezt a felhatalmazást visszavonta. jogállami módon tette? ha az első az volt, akkor ez is. ugyanígy ha az első lex ceu jogállami volt és nem személyre szabott jogalkotás, amit ugye maga soros nevezett így az szdsz-es magyar bálintnak írt levelében, akkor a második is.

és hosszasan lehetne sorolni. persze lehet mondani, hogy ez a vita nem keresztényi. valóban nem a keresztény kultúrkörbe esik. nem keresztény államnemzet kultúrája szerinti. hanem azok tagadóival vívott modern kori vallásháború. de filoszemita nézőpontból a fidesz az anakronisztikus. onnan nézve a nem-fidesz.

Larrikin 2020.04.30. 08:32:04

@HaFr: Sikerült is. Bár esetükben felmerül, hogy a politikiai marketing mögött őszinte hit állt.

Larrikin 2020.04.30. 08:35:53

@abdul hackeem: jah, a néppártot gyűjtőpárt értelemben használtam. Politikai irányultsága szerint a fidesz természetesen rég nem néppárt.

civisvarosi__ 2020.04.30. 08:37:36

@Főnix Oszlár Gazdag:
nem nagyon szeretem, amikor valaki a bibliát furkós botnak használja.

ez természetfilozófia. és nekem arról szól, hogy egyik nemzet sem áll Isten felett. se a zsidók, se nem-zsidók.

12Ki mérte meg marokkal a tenger vizét? És arasszal ki mérhetné fel az ég távlatait? A föld porát ki fogta vékába? Ki mérte meg mérlegen a hegyeket, és a dombokat a mérleg serpenyőjén? 13Ki adott tanácsot az Úr lelkének, és mint tanácsadó, ki látta el útmutatással? 14Kit kért meg rá, hogy ossza meg vele a bölcsességet, ki tanította meg a helyes útra, és ki mutatta meg neki az okosság ösvényét? 15Lám, a nemzetek olyanok előtte, mint a vízcsepp a vödörben, csak annyit számítanak, mint porszem a mérlegen, a szigetek íme annyit érnek, mint a porszem. 16Libanon nem volna elég tüzet rakni, sem vadjai nem volnának elegendők égőáldozatnak. 17A nemzetek mind semmik a színe előtt, mihaszna semmiségnek számítanak a szemében. 18Kihez hasonlíthatnátok az Istent; és milyen képmást alkothatnátok róla? 19A bálványt mesterember önti ki, aztán az aranyműves bevonja aranylemezzel, és ezüstláncokat aggat rá. 20Az ügyes képfaragó művész értékes pálmafát keres magának, olyan fát választ ki, amely nem rothad el, s ebből állít bálványt, nehogy meginogjon. 21Nem tudjátok és nem hallottatok róla? Nem hirdették nektek kezdettől fogva? Nem tudtok a föld teremtéséről? 22Ő az, aki a földkerekség fölött trónol, amelynek lakói csak olyanok előtte, mint a sáskák. Ő terítette ki, mint valami leplet, az eget, s kifeszítette, mint a lakósátrat. 23Ő az, aki a fejedelmeket is semmivé teszi, és megsemmisíti a föld kormányzóit. 24Alighogy elülteti, alighogy elveti őket, és alighogy gyökeret ver törzsük a földben: hirtelen csak rájuk fúj, erre elszáradnak, aztán a szél, mint a pelyvát, elsodorja őket. 25„Kihez tudtok hasonlítani? És ki lehetne hozzám hasonló?” – mondja a Szent. 26Emeljétek föl tekinteteteket és lássátok: Ki alkotta mind a csillagokat? Ő, aki elvezeti seregüket, megszámolja őket, és nevén szólítja valamennyit; hatalma és nagy ereje miatt el nem marad egy sem.

ez neked azt jelenti, hogy a nemzeti érzület (a nacionalizmus) feltétlen ellentétes kereszténységgel? ez esetben a európa népei mind mind pogányként viselkedtek. mindenki, aki magát valamely nemzet tagjának vallotta magát és követte egy közösség szokásrendjét, stb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 08:40:37

@civisvarosi__: Tudom, hogy egy bolsevik szocializációval, egy kis nyilas intermezzo emlékével, egy kuruc történelmi háttérrel és zéró bibliai tudással nehéz ezt megérteni, de nincsen magyar vallás, vagy ha van, az egy nietzscheánus-gnosztikus pogány hit. XI. Piusz pápa „Égető aggodalommal” kezdetű enciklikája szerint: „Aki a fajt, a népet, vagy az államot, vagy az államformát, az államhatalom hordozóit vagy az emberi közösség egyéb alapértékeit – amelyek a földi élet keretein belül lényeges és tiszteletreméltó helyet foglalnak el – kiemeli földi értéksorrendjükből s mindennek, még a vallási értékeknek is legfőbb zsinórmértékévé teszi, s bálványimádóan isteníti, az felforgatja, és meghamisítja a dolgoknak Istentől alkotott és megszabott rendjét.” Továbbá: „Csak felületes szellemek eshetnek abba a tévedésbe, hogy nemzeti Istenről, nemzeti vallásról beszéljenek, csak ilyenek tehetik azt a botor kísérletet, hogy az egész világ Alkotóját, minden nép Királyát és Törvényhozóját, akinek nagyságához képest »a nemzetek oly kicsinyek, mint a vízcsepp a vödrön« (Iz. 40, 15.), egyetlenegy nép határai közé, egyetlen faj vérségi kötelékébe akarják szorítani.”

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 08:48:43

@civisvarosi__: Honnan veszed azt, hogy aki értelmesebb nálad, az zsidó? Honnan veszed azt, hogy aki szemüveges, az zsidó? Honnan veszed azt, hogy aki olvasott, az zsidó? Honnan veszed azt, hogy aki hisz Istenben, az zsidó? Honnan veszed azt, hogy aki nem nacionalista, az zsidó? Ellenben én a Bibliából és Jézus saját megnyilvánulásából veszem azt, hogy aki nem szereti az embertársait, az nem keresztény. 36„Mester, melyik a legfőbb parancs a Törvényben?” 37Jézus így felelt: „Szeresd Uradat Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38Ez a legfőbb: az első parancs. 39A második hasonló ehhez: szeresd felebarátodat, mint önmagadat. 40E két parancson függ az egész törvény és a próféták.”

civisvarosi__ 2020.04.30. 08:54:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
miben térsz el a farizeusoktól. istennek képzeled magad, boruljon már le a nemzet a te színed elé, mert te akkora keresztény vagy.

a nemzeti kereszténységben, a népi nacionalizmusban a népvallásba beemelik a zsidókeresztény hagyományt, de nem totalitárius módon. liberárius keresztségben a biblia nem furkósbot. és ez engedi meg nemzeti liberalizmust. és egyébként így fogadja be a jó fej zsidókat, vagy azokat, akik meg akadnak zsidóulni. amit nem nagyon lehet. mert egy mesterrasszba születni kell. és a zsidóság jelentős része így tartja magát. és a filoszemiták többsége ettől zsidó. a zsidó népszokásokat elhagyták. a mesterrasz. a tudás. a civilek. így hirdetik magukat. és ezekhez csatlakoznak egyes zsidókeresztények. vagy egyes evangelikusok. lutheránus többségű országok zászlaját betölti egy kereszt. a népvallás államvallás volt egyben. és azt feladták újabban.

a keresztény államnemzet a régi svédországot tekinti társadalmi mintának. vagy régi nszk-tól venné át a munkakultúrát. csak az már nincsen. ezért szűnt meg a magyar társadalomban a nyugatosság. a nyugat átváltozott. és erre nyugaton azt mondják, hogy ennek az oka az orbán. szerintem nem. ez ennek az okozata. időnként ezért tartolhatnak orbán és haverjai. és akár évtizedekre állandósíthatják a hatalmukat. addig amíg nem lesz alternatíva.

és ez a komcsi, libsi, konzi bagázs világképe legjobb esetben is dekonstruált. ne akarjál már nemzetet. ne akarjál már földet művelni. ne akarjál már háziiparos lenni. ne akarjál már kiskereskedelmet. vagy ha mégis, akkor versenyezz baszott nagy multikkal, akik nem úgy vannak pénzzel kitömve, mint mészáros, hanem ezerszer, vagy százerszer jobban. a bertelsmann egy kicsit nagyobb média konglomerátum, mint a kesma. jaj szegény kis rtl klub. mert ők a szabad sajtó. a francot. az, hogy mi a szabad sajtó az vallási kérdés elsődlegesen.

és most az van, hogy a teljesen szabad. az a szabad sajtó. amikor minden beszélhet valami faszságot. leszámítva a szabad sajtó bírálatát. mert az náci. és a vigasztalások könyvét te így olvasod. hadd gratuláljak hozzá.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 09:00:20

@civisvarosi__: Barátom, ne lázadj Isten ellen. Utasítsad el a téged a nemzet pogánysága, kizárólagos hatalma és önzése képében megkísértő Sátánt és akkor benned is jelen lesz Isten. Korintusiaknak írt I. levél 3. fejezet 16 Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, s az Isten Lelke lakik bennetek? Timóteusnak írt I. levél 1. fejezet
9 de tudatában kell lennünk, hogy a törvényt nem az igaz emberért hozták, hanem a gonoszokért, a lázadókért, az istentelenekért, a bűnösökért, a vallástalanokért, a közönséges lelkűekért, az apa­ és anyagyilkosokért, a vérengzőkért,

civisvarosi__ 2020.04.30. 09:17:32

@Főnix Oszlár Gazdag:
mert te vagy az isten ugye. azok az evangelikusok, akik főhivatalnokként orbán seggébe bújtak, majd amikor leváltották őket, akkor lázadoznak a nemzet pogánysága ellen.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 09:19:33

@civisvarosi__: Kevesebb segg, több Biblia. Tisztelettel.

civisvarosi__ 2020.04.30. 09:30:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
valamit nagyon nem értesz. nem gondolom azt, hogy aki értelmesebb az zsidó. hanem csak azt zsidók között vannak nálam értelmesebbek (akiket annak tartok), meg hülyébbek is (akiket annak tartok). nem vagyok se szemita, se antiszemita. a jelenkori akadémikus bölcselet híveit nagyrészt hülyének tartom. nem azért, mert valaki mondjuk finnugrista. hanem mert nem értik, hogy az a hiten alapul. ő abban hisz. világias módon vall valamit. a finnugrizmust. vagy saussure jelelméletét. de saussure sem a teremtő atyaúristan. hanem ő azt gondolja, hogy a jelek választása önkényesek. és a követői úgy gondolják, hogy teljesen önkényes.

a népfőiskolán azt tanítják, hogy a tárgyrag a magyarban azért "t". mert hogy az hangutánzás. tö-tö-tö. így meg kocogtatták a tárgyakat az ősemberek. és az a tárgy. és ebből lett később a tárgyeset. de ezt az mta találta ki. csak még a reformkori. és ezt írta felül a finnugrizmus.

azt gondolom, hogy ez vallási kérdés. a tárgyragról van szó. de ez is ugyanúgy válik ketté mint szinte minden közéleti kérdés. van egy réteg, amelyik azt mondja, hogy na jó. a tárgyrag lehet, hogy attól té, hogy tö-tö-tö. ilyen hangutánzás féle. ki lehet így dumálni. és jön az mta, hogy nem lehet. hogy ne lehetne. ez részben hit kérdése.

mitől nyúl a nyúl. ez egy tundrai enyec szó. vagy attól nyúl, mert futás közben megnyúlik ahogyan a karod is, amikor nyúlsz. nem a 20. század borzalmairól van szó. a felhatalmazási törvényről, vagy akármiről. ennek túl sok tétje nincs, hogy mitől nyúl. és mégis szinte ugyenúgy fogadják el egyesek, hogy ez néphit. ez a népfőiskola. és mondják, hogy ezzel szemben áll a biztos akadémikus tudás. amelyik szerint ez ősfinnugor és alighanem tundrai enyec eredetű.

Larrikin 2020.04.30. 15:42:57

@civisvaros_: "és aztán őket elnevezték úgy, hogy komcsik, libsik. és ehhez társul a soros terv."
Hm, ez a soros aztán nem kispályás. Az elejét kihagytad. Igazából az erjesztő tevékenységét még a XVI. században kezdte, Erdélyben. A tordai országgyűlésen sikeresen átnyomta tervét a kereszténység felhígítására. Gikszerek akkor is akadtak, legjobb tanítványa, Báthory Erzsébet majdnem lebuktatta. Később emelte a tétet, és Londonban majd Párizsban bukkant fel, magát Saint Germain grófjaként eladva, ahol a felvilágosodás álcája mögé bújva libsivé tette fél Európát. Csak a megrendezett halála előtt vallotta be, hogy valójában Erdélyből származik, de akkor már újabb tervet forgatott a fejében, német földön. Természetesen a kommunizmus előkészítésén fáradozott, és hát Hegel utolsó szavai is új értelmet nyernek, ha tudjuk, kitől kapott szakmai segítséget. A kommunista üzekedés a Szovjetunió széthullásáig a malmára hajtotta a vizet, közben persze előkészítette a terepet a következő felvonásra, a nyílt társadalom mestertervével. De nem számított Orbán Viktorra, így most kiszámíthatatlan, veszélyes játékba kezdett. A tőzsdecápa álca persze már nem tartható sokáig, ha véletlenül eltűnne a gépe egy óceán felett, ne csodálkozzunk. Hamarosan egy mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalat vezetőjeként látjuk viszont, természetesen önmagához hűen ismét magyar kivándorlóként. Remélem, Orbán Viktor akkor is résen lesz, és időben korlátozza az internetet.

kószák egyike 2020.04.30. 16:15:07

Remek írás!
Szvsz a ház elnök elvtárs úr egyszerűen kijelölte a következő ellenségképet a szektának, rámutattatott arra kit kell gyűlölni. Az ellenzéket ma, holnap pedig az ellenzéki szavazókat. Csak mélyebbre ássák a nagy nemzeti árkot a betemetés helyett.

Itt jön be gépbe @HaFr: az előző egyik írásod, vagyis hol van ebben a fidesz szavazók felelőssége?! Mikor van az a pont amikor erre már nem vevők? Amikor azt mondják elég az uszításból hiszen aki ellen uszít már nem sorosmigráncs hanem a szomszédom, a gyerekem tanára, az orvosom, a mentős aki bevitt múltkor a kórházba. Mikor ébrednek már fel?
Egy kis adalék, bár kiráz a hideg Vadaitól, de érdemes ezt a videóját megnézni: 24.hu/belfold/2020/04/30/ujabb-kemeny-kover-idezetek-vadai-agnes-videon-mesel/

civisvarosi__ 2020.04.30. 16:33:54

@Larrikin:
a városi reformátusság kifejezetten zsidóbarát. a reformáció után a kollégiumban a latin és a görög mellett tanították a hébert is. ez egy 16. századi genfi kiadású héber biblia egy debreceni református diák jegyzeteivel.
cdn.mediaworks.hu/wp-content/uploads/2018/08/+otf/922w/DATI20180830032.jp
a 19. században a magyar szabadkőműveseknek már közel 80%-a volt izraelita. a maradék 20% döntő többsége városi református. ez nem konteó. ezt tényszerűen lehet állítani abból, hogy megmaradtak a páholyiratok. a szabadkőművesség a római katolikus egyház vélt vagy valós túlhatalmával szembeni összeesküvésként is értelmezhető. és a reformációnak is volt ilyen vonulata. azzal együtt, hogy kálvinnál jobban talán csak luther utálta a zsidókat, vagy azok egy részét beleértve a kikeresztelkedett zsidókat is.

a zsidó természettudományossággal nincs különösebb probléma. bár az sem teljesen ideológia mentes. mondjuk erdős és rényi véletlen gráfokról szóló elmélete a szórvány populációt modellez. és ez a legáltalánosabb gráfelméleti modell. ami nem vélelmez semmit a csúcspontokról és a kapcsolataikról. és egy ilyen véletlen gráfról mégis elég sok érdekes dolgot lehet állítani. bizonyítani. erre jött rá erdős pál és rényi alfréd. két kiváló magyar zsidó. és ővelük semmi probléma nincsen. én még láttam erdős pált. sőt azt mondták, hogy mindenki a legjobb ruháját vegye fel, mert jön az erdős pál. akit persze egyáltalán nem érdekelte, hogy ki milyen ruhát visel. de illett megadni a tiszteletet. erdős egy kicsit se volt hazafi. amikor pesten díszdoktorrá avatták, akkor egyszer eljátszották a magyar himnuszt. és pali bácsi megkérdezte: ezt az erkel írta? az ilyen zsidók általában a nemzettel kapcsolatban semlegesek és nem magyar ellenesek.

a természettudományosságot nélkülöző filoszemita bölcselet a problémás. abban az értelemben, hogy az viszont összeütközik a magyar hagyománnyal. magyar vallással. amit meg ugye általában protestánsok hirdetnek meg. és a római katolikusok ezt vagy elfogadják, vagy nem. elvekben kevésbé, gyakorlatban annál inkább. tulajdonképpen így maradt fent a zsidókeresztény hagyomány. annak elemeit beemelik a népvallásba. és így lesz húsvét a termékenység és a feltámadás ünnepe. vagy így lesz az, hogy az első kihajtással a ménes úgy vágtat, nyargal ahogyan a szent lélek kiárad. jelezve, hogy nyár van. természetfilozofikus képzelgés. így a vallás félig világias.

a zsidókeresztényeknél nem evilági, a filoszemita bölcseletben a vallás teljesen világias. és ebből következnek a totalitárius ideológiák. kommunizmus, vagy a kapitalizmus mint vallás vagy valláspótlékok. a reformáció és a reformkor ez ügyben az arany középutt kereste. de ez egy protestáns beállítás. ellentétes a felvilágosodással. azzal, amit a komcsik, a libsik és a konzi liblingjeik hirdetnek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 17:04:38

@civisvarosi__: Ez félrebeszélés. Neked nem a zsidókkal, nem az értelmiségiekkel, nem az akadémikusokkal, nem a szabadkőművesekkel, hanem az univerzális, abszolút és feletted álló Istennel van bajod. Az a bajod vele, hogy nem őt imádod, hanem a saját etnikumod génjeit.

colonel Tigh 2020.04.30. 17:28:18

@Főnix Oszlár Gazdag: Orbán olyan szinten űz csúfot a kereszténységből, hogy ha létezik pokol, őbiztosan a legmélyebb bugyraiban fogja tölteni az örökkévalóságot. Ugye van neki a híres mondása, hogy nem azt kell figyelni amit mond, hanem amit tesz. Hát akkor nézzük mit tesz, és most kizárólag az alapstratégiáját veszem górcső alá, mert minden egyéb bűnét ez alapozza: a megosztottságot és a félelmet táplálja, az emberek félelmeire játszva gerjeszti a haragot a másik ember ellen, ezt a félelmet és haragot táplálva szít egyre nagyobb megosztottságot, és ezt ráadásul a saját népén belül. Félelmet terjeszt, haragot szít, megoszt, és egymás ellen uszít - és hogy jön ide a kereszténység? A Bibliában is van egy entitás aminek pontosan ugyanez a stratégiája, úgy hívják Lucifer. És azzal, hogy sátáni dolgokat művel keresztény köntösben, az eredendően Jézus leköpése, a kereszténység megcsúfolása, olyan mint ha a Bibliával törölné ki a seggét. És vicces (bár ez nem vicces, hanem roppant szomorú), hogy pont a nagyon keresztény fideszes tábor nem veszi észre Orbán álkeresztény, a kereszténységből csúfot űző politikáját? Arra azért kíváncsi lennék, hogy ezt Orbán pl hogy rendezi el magában? Azt hiszi elmond egy három miatyánkot meg két üdvözlégymáriát és minden rendben, bűn letudva? Bár sokkal valószínűbb, hogy valójában egy cinikus ateista, esetleg patológiás pszichéjű messiáskomplexusos elmebeteg.

civisvarosi__ 2020.04.30. 17:58:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
miféle származású és vallású vagy. lefogadom, hogy betelepített magyar ellenes német és evangelikus. akik meneteltek orbánnal. és most sátánoznak. ez esetben a sátánnal meneteltetek.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:07:13

@Főnix Oszlár Gazdag:
miféle vallás az, amikor meg akarod mondani, hogy személyesen mit gondolok. eleve nem feltétlen csak azt írom le. mert nem a személyes blogom.

a népfőiskolán a néptanítók azt mondják, hogy a mindenséggel mérd magad. és ahhoz mérten semmik vagyunk. ahogyan ésaiás próféta szóla:
15. Ím a népek, mint egy csöpp a vederben, és mint egy porszem a mérlegserpenyőben, olyanoknak tekintetnek; ímé a szigeteket mint kis port emeli föl!
nem erről folyik a vita. hanem arról, hogy a magyar nép és a görög nepos rokonszavak. vagy a water és vider. például erről. hogy a magyar nyelv ősi. aminek rokona az angol és a görög. vagy ősi finnugor. és nem rokona az angol és a görög. ilyesmikről folyik a vita. világias dolgokról. abból is leginkább a dedóról. tehát az óvodás és az általános iskolás tananyagról. ami meghatározza a népműveltséget.

és ebben a vitában egyesek istent játszanak. mondván, hogy ők a világ összes népe felett állnak. van egy magyar hitvilág, aminek alapja a keresztény hagyomány és a népvallás. és erre azt mondják, hogy az nem lehet, mert a magyar nép szokásrendje pogány. és nem is egyeztethető össze a kereszténységgel. és átkozódnak. miféle vallás?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:08:03

@colonel Tigh: Egy rendkívül tehetséges, nietzscheánus-gnosztikus, machiavellista politikusról van szó, akit főként és elsősorban a hatalom megtartása és növelése érdekel. Az ország identitásának az előtérbe helyezése vélhetően ezen ambíció valamiféle sajátos mellékterméke vagy kelléke. Az ambíció és a nemzeti identitás így olyan mértékig összefonódik, hogy annak a szétválasztása már egyértelműen nem lehetséges. Az ambíció vélhetően egyben a saját magát korlátozó legfontosabb tényező is: nem tesz olyat, amely veszélyeztetheti a jövőbeli hatalmát. Civilizációs szempontból a nyugati modern hatékonyság és a kelet-európai kultúra egyedi, lokálisan történelmi keveréke. Mindez természetesen azt is jelenti, hogy nem tűnik valószínűnek az, hogy lélekben és igazságban imádná a keresztény-bibliai Istent. De erről nem lehet biztosat tudni, maximum sejtés lehet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:10:02

@civisvarosi__: Nem tudom, hogy te miféle vallásban hiszel, de aki a Bibliát nem fogadja el, hanem lázad ellene és Jézust farizeusnak tartja, az biztosan nem keresztény.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:10:54

@Főnix Oszlár Gazdag:
miféle származású és vallású vagy?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:11:45

@civisvarosi__: Genetikailag jobbára vidéki magyar vagyok és katolikus.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:24:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
15. Ím a népek, mint egy csöpp a vederben, és mint egy porszem a mérlegserpenyőben, olyanoknak tekintetnek; ímé a szigeteket mint kis port emeli föl!
[...]
17. Minden népek semmik Ő előtte, a semmiségnél és ürességnél alábbvalóknak tartja.
ezt te úgy értelmezed, hogy nincsenek emberek? vagy azok semmik te előtted. a teremtő atyaúristen előtt az összes nép semmiség. ami nem azt jelenti, hogy ne lehetne néphagyomány, népvallás. ne lehetne közösséget alkotni. akár keresztény államnemzeteket. de vannak olyan szekták, aki szerint ez tiltott. ilyenek a kommuninisták, az úgynevezett liberálisok (akik nem szabadelvűek) és egyes konzervatívok. akik orbánt sátánozzák. orbán arra való, hogy azt a politikai csoportosulást társaságot, amelyik magát a istenségnek képzeli elzavarja. és utána lehet magyar közművelődésről értelmesen beszélni. orbán nem cél, hanem eszköz, hogy a magyarellenes szektát legyen az zsidó, vagy nem zsidó, magát szocialistának, liberálisnak, konzervatívnak mondó szétzavarja. lehet az zöld. lila, akármelyik. és mivel ez a magát istennek képzelő farizeus csoportosulás a népi nacionalistól retteg ezért azt hirdeti meg.

a köznép pontosan tudja, hogy mészáros lölő lopik. azt is tudta, hogy simicska lala lopik. el akarja zavarni az szdsz-t, a konzervatív liblingjeiket, a felelős értelmiséget és így lehet elzavarni. egy illiberális átmenetben.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:28:32

@Főnix Oszlár Gazdag:
a származás nem kizárólag genetika. de most már értem. ellenreformált vagy.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:29:44

@civisvarosi__: A gond az, hogy Isten nem lehet még ezüstérmes sem. Istennek a dobogó tetején kell állnia. Ez pedig azt jelenti, hogy el kell fogadni azt az értékrendszert, amelyet a keresztény Isten hirdet a Biblia útján. Amikor pl. tucatszámra lehet sorolni azokat a bibliai szakaszokat, amelyeket egy politikai lépés megszeg, akkor egy dolog abszolút biztossá válik: nem Isten áll a dobogó legmagasabb helyén. Hogy ki vagy mi áll ott, azt nem tudhatom. De nem Isten, az biztos.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:32:03

@civisvarosi__: Nem feltétlenül, pl. a sola Scriptura nagyon nagy hatással van rám, ez nem "ellen", hanem kifejezetten protestáns vonás.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:39:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet azt jelenti. hogy vannak a magyarok. ők az elsők. a gyügyei parasztok. és utánuk jön a szent háromság. dehogy is. vannak a magyarok. és esetleg engedd már meg, hogy keresztények legyenek. te úgy olvasod a vígasztalások könyvét, hogy keresztény államnemzetek márpedig nincsenek. lelked rajta.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 18:44:44

@civisvarosi__: Nem, én úgy olvasom a Bibliát, hogy az nem a keresztény államnemzetről, hanem Isten szeretetéről szól. Szerintem lassan kezded érteni azt az irtózatos különbséget, amit ez jelent a mindennapi morálban.

civisvarosi__ 2020.04.30. 18:50:57

@Főnix Oszlár Gazdag:
a római katolikus hitvilág az, hogy vannak keresztény államnemzetek. és azokat megtérítik a pápisták. tehát nem az, hogy nincsenek nemzetek. hanem vannak. csak azoknak hirdetik a keresztséget. ami nem azt jelenti, hogy feltétlen keveredjenek. hanem azt, hogy keresztezdőjenek akkor ha akarnak. libertárius kereszténység. és ebbe beilleszthetők a római katolikusok is.

szent jános pál HUNGARORUM GENS című apostoli konstitúciója így kezdődik: "A magyar nemzet történelmének hajnalától kezdve a katolikus Egyház - amelyet Isten küldött a népekhez, - dicséretes módon töltötte be e nép között üdvösséget munkáló küldetését."

így zárja: "Veletek együtt, Szeretett Testvéreim, Szűz Máriára, a Magyarok Nagyasszonyára bízom mindezek sikeres megvalósulását; Ő, aki Pünkösd ünnepén együtt imádkozott az apostolokkal, esdje ki a Szentlélek bőkezű ajándékait e Nemzetben élő Egyház számára. Kelt Rómában, Szent Péternél. 1993. május 30-án, Pünkösd ünnepén."

ezek szerint szent jános pál is egy lengyel nacionalista pogány volt. nietzscheánus.

civisvarosi__ 2020.04.30. 19:06:22

@Főnix Oszlár Gazdag:
a reformációban a hit félig világias. az ellenreformáció mondta azt, hogy világias dolgokban csak ne akarjanak hinni a magyarok. mert a nacionalizmus a sátánizmus. ellenreformáció tana. és erre trompfolt a felvilágosodás. amelyik azt mondta, hogy a hit teljes egészében világias. el kell felejteni a teremtőt. mert azt csak az emberek találták ki. és úgy a hit valamiféle -izmus. a protestánsok általában keresik a modus vivendit. vagy nem evilági hitük valamennyi. a római katolikusoknak általában több van. de azért a reformáltak is igyekeznek. úgy, hogy világias módon is gondolnak valamit.

és erről a világias hitről folyik a vita. arról, hogy az összeegyeztethető-e a nem evilági hittel. jó hogy.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 19:09:35

@civisvarosi__: Nem, a nemzet említése és virágzása, továbbá Isten helyébe helyezése nem azonos. A gond akkor kezdődik, ha valakinek a nemzet hatalma fontosabb, mint Isten vagy a Biblia. Na, az a nietzscheánus politika. Tehát: 1.) a nemzet isteni morálnak megfelelő szeretet, Istennek tetsző virágzása jó 2.) a nemzet Isten helyébe rakása és a Biblia semmibevétele, a nemzet abszolút morális elsőbbségének a hite nem jó. *** Ennyire egyszerű. Isten/Sátán. :)

civisvarosi__ 2020.04.30. 19:39:28

@Főnix Oszlár Gazdag:
te orbán fóbiás vagy. engem meg nem érdekel orbán. leváltják, akkor leváltják. ha nem, akkor nem.

ez a városi tanévnyitó. behozzák a nemzeti zászlót a templomba.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/2968/180901-varosi-tanevnyito-pl-mj_1.jpg
és utána a város zászlaját. mert hisznek a keresztény államnemzetben. abban, hogy be lehet vinni a nemzeti zászlót a kettős kereszttel a templomba. és lehet mondani, hogy ezzel felülírják a bibliát. még a város zászlaját is beviszik. abban a helvét reformáció keresztjével és a könyves báránnyal. és lehet mondani, hogy ez bálvány imádás. a bibliát olvasgatva mindenkinek felmutatják az ördögöt. az ilyesmiben nem nagyon hiszek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 20:54:58

@civisvarosi__: Nem vagy Orbán-fóbiás, rendkívül tehetséges politikusnak tartom. Csak szerintem Isten moralitása nem a politikai sikeren alapszik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.30. 20:59:15

@civisvarosi__: "a bibliát olvasgatva mindenkinek felmutatják az ördögöt. az ilyesmiben nem nagyon hiszek.". Hát persze, hogy nem hiszel benne. :) Mert nietzscheánus vagy. Isten halott szerintetek.

civisvarosi__ 2020.05.01. 08:03:13

@Főnix Oszlár Gazdag:
a reformáltak azt gondolják, hogy a hit félig világias. van nem evilági bölcselet. ami a zsidókeresztény hagyomány. és van természetfilozófia. ami általában véve a néphagyomány. és mindkettő a hiten és az általános emberségen alapul. ebből következően össze lehet kapcsolni.

egy róm.kat. ismerősöm azt mondja, hogy majd meglásd, hogy a szent lélek kiáradása elsöpri a vírust. és ő abban hisz, hogy ez így lesz. legyen az ő hite szerint. de mondjuk a csikós abban hisz, hogy kihajtja a ménest a pusztába. úgy árad ki a szent lélek. mert megkezdődött a tavasz. és lassacskán nyár van. és nyargalnak a lovak. tehát a szent lélek kiáradása nem kizárólag a bibliában olvasható. hanem látható a természetben. íme.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/khajtas.jpg
ez ez élő Isten. az első. az égi, az egy, az ige. igen. ez sem nem nietzscheánus, sem nem anti-nietzscheánus. mert ez természetfilozófia.

Larrikin 2020.05.01. 08:11:31

A történelmi fantasyból visszatérve a politikai kommunikációra:
A 444-et olvasgatva már-már azt gondoltam, hogy Gulyás a szerepéből kiesve hatalmasat hibázott, hisz ő volna az 'européer', jólfésült, szemüveges, állandóan szerény mosolyra álló arcú figura, aki fideszes viszonylatban mértéktartónak számít, és akinek a széles közönséget kell megszólítania. Erre jön ez:
"Gulyás: Kövér rendkívül visszafogottan beszélt, amikor azt mondta, az ellenzék nem a magyar nemzet része"

Aztán persze kiderült, hogy a cikk címe és tartalma nem teljesen fedi egymást, a szerkesztő úr elfelejtette kibontani az igazság minden szirmát. Azért ez rendkívül fonák helyzet, mivel Gulyás a saját szerepében maradva is könnyen támadható választ adott, igazából pont az lett volna a 444 nagy lehetősége, hogy ezt a tárgyilagosság talaján maradva kihasználja.

2020.05.01. 08:18:30

Te Béndek. Te rövidesen agyvérzést fogsz kapni tehetetlen gyűlöletedben.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 08:24:43

@civisvarosi__: Ez félrebeszélés. Nem a néphagyomány, nem a zavaros elképzelések, hanem a Biblia szövege az, amely a kereszténységet és Istent meghatározza. Amit előadsz, az kizárólag azt bizonyítja, ami az ország alapvető problémája: a tudáshiány, az öntörvényűség, a gagyi toldozás-foldozás, az immoralitás, az önzés és a lázadás. A kereszténység nem identitás, hanem hit. Nem az a keresztény hit, amit te kereszténységnek gondolsz, hanem az a keresztény hit, amelyet Krisztus és a Biblia megfogalmaz. Te csak saját magadat és a saját etnikumodat szereted. Ez nem Krisztus üzenete és ez nem kereszténység. Ez az erkölcstelen familizmus és a nietzscheánus önzés posztbolsevik tombolása.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 08:27:47

@én itthon vagyok: Na, ezért kell a krisztusi szeretetre alapozni az ellenzékiséget a nietzscheánus sovinisztákkal szemben.

screpes 2020.05.01. 08:37:32

@Főnix Oszlár Gazdag:

nna mehetek megint kenyérért..
Azzal kell visszadobálni.

civisvarosi__ 2020.05.01. 08:40:22

@Főnix Oszlár Gazdag:
mert a biblia egy furkósbot. azon túl nincs semmi. ugye. de nem.

abdul hackeem 2020.05.01. 09:01:03

@civisvarosi__: Ilyen ez a ti modernitásotok.
A kereszténységhez meg nem kell a Biblia.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 09:07:46

@civisvarosi__: Zéró bibliai tudás, nagy posztkommunista-posztmarxista nietzscheánus öntudat. Példabeszédek könyve 10. fejezet 13 Az okos ember ajkán bölcsesség van, de botot érdemel az ostoba háta. Efezusiaknak írt levél 5. fejezet 17 Ne legyetek értetlenek, hanem értsétek meg az Úr akaratát. Péter I. levele 2. fejezet 15 Mert az az Isten akarata, hogy tetteitekkel némítsátok el az ostoba emberek tudatlanságát.

2020.05.01. 09:18:09

@Főnix Oszlár Gazdag:

Orbán Matolcsy, és Varga segítségével ismét talpra fogja állítani a gazdaságot. A Fidesz népszerűsége még mindig az egekben, és ha ez sikerül nekik -sikerülni fog-, akkor ott is marad.

Ez azt fogja jelenteni, hogy az ellenzéki liberális körökben nem a koronavírus, hanem az agyvérzés fog pusztítani.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 09:29:46

@én itthon vagyok: Az egy főre eső GDP (PPP) nem növekszik nagyobb ütemben, mint 1998-2008 között és nem növekszik nagyobb ütemben, mint a környező, volt kommunista országok egy főre eső GDP-je 2010-2019 között. Kádár népe ismét a propagandát szívja tüdőre, oszt' majd elképed, ha másodszor is megbukik a nagy népi egypárti demokrácia. Ja, és a források átcsoportosítása és az EU támogatás nem tényleges hatékonyságnövekedés. Másrészt honnan veszed, hogy az ellenzék gnosztikus liberális marad örökké? Mi van akkor, ha toleráns keresztényliberálissá vagy keresztényszocialistává válik?

Larrikin 2020.05.01. 09:36:20

@Főnix Oszlár Gazdag: "Másrészt honnan veszed, hogy az ellenzék gnosztikus liberális marad örökké? "
Nagyon egyszerű, annak mondja és kész. Ahogy most is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.01. 09:52:11

@én itthon vagyok: nagyon lenézed az embereket... de hát téged igazol ez a szegény ország

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 10:29:48

@én itthon vagyok: A 2.8 milliós többség, a 2.8 milliós "nemzet" egyetlen okból szavaz a FIDESZ-re, és ez nem a jólét vagy a gazdasági fellendülés. Ez az ok az önszeretet. A FIDESZ szavazói imádják pogány önmagukat. Ők a saját isteneik és ez most a saját univerzumuk. Itt és most - úgy érzik - mindent megtehetnek. Itt és most az van, amit ők akarnak. Magyarán mentális üveggyöngyökért eladják a lelküket a Sátánnak és a naciodrogot szívva mosolyognak. És gyűlölnek. Korlátlanul. Na, amit leírtunk sikeresen az egy Nietzsche filozófiáján alapuló sátáni erkölcstelenség. Aminek a részei a romkocsmában ülő értelmiségiek is. Tehát mi a megoldás? A gnosztikus pogány sovinizmus elutasítása. Azaz az igazi kereszténység. Ez a romkocsmák népének a megoldása? Nem. Ez a nyugati civilizáció megoldása. Ez Szent István megoldása. Ti csak egy posztkomcsi, nietzscheánus aberráció vagytok az ezeréves nyugati magyar kultúrában. Ahogy feltámadtatok, úgy fogtok eltűnni is, perc-emberkék.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.01. 10:50:38

@én itthon vagyok: Na de nemzeti bolsevik elvtárs, ahogy 1989-ben már tapasztalhattátok, erre nem lehet tartós munkás-paraszt államot felépíteni. Most sem fog sikerülni. A civilizáció nem így működik, elvtársak.

Bánegressy 2020.05.01. 12:16:10

@Főnix Oszlár Gazdag:
tényleg nem erről van szó!
a magyar nép(kompletten, ellenzéki és ellenzék_ellenzéki szavazók és tartózkodók) függőségben él gazdáitól.
viszont megszokta(tht mondjuk az üveggyöngy tökéletesen működő vonzerő).

amit nem szokott meg, az a politikai megosztottság, amivel okos felhasználók még jobban rá tudnak erősíteni erre a függőségre.
de ennyire intenzíven nem élik meg ők ezeket az érzéseket, ill. nincsenek is tisztába vele; mi én pogány? utálom a pogány muszlim stb. migráncsokat(tht keresztény vagyok). én és a sátán? de hát ott a bekeretezett keresztlevelem. aki ilyet mond egy hülye kereszténygyűlölő libsi. nietzsche? ki a lófasz az a niccse ilyen hülye névvel? biztos valami náci. kit érdekel?
kb ennyi.
mit vársz.
biblia meg tényleg bunkósbot lesz, ha ideológiai célra próbálják meg használni. mint egyébként bármi, kis_herceg, Micimackó, bhagavad gíta . . . dalcorze euritmia(mi a lófasz? ja az már politika. van nekünk kodály módszerünk. az összes japánt és kínait azzal tanítják zenére)
ria-ria-hungária!

Larrikin 2020.05.01. 12:22:20

@Főnix Oszlár Gazdag: "Az egy főre eső GDP (PPP) nem növekszik nagyobb ütemben, mint 1998-2008 között és nem növekszik nagyobb ütemben, mint a környező, volt kommunista országok egy főre eső GDP-je 2010-2019 között."
Nem növekszik a GDP, ma nem kell jósnak lenni, hogy tudjuk.

Ha a járvány előtti 5 évet és az 1998-2008-as időszakot hasonlítod össze, csekély különbség lesz utóbbi javára, ami önmagában az eltérő világgazdasági környezettel is indokolható.

Ha félretesszük a koncepciózus játékot a számokkal, akkor azt látjuk, hogy a 2004-2012 közötti időszakot leszámítva hasonló pályát jártunk be, mint a többi keleti tagállam. Mindeközben a többi ország gazdasága sem azért növekedett, mert annyira zseniális politikusai vannak, hanem mert kedvezőek voltak a feltételek.

Nálunk 2004-ben emlékezetes 'prudenciális' fordulat történt, amivel 2007-re saját recessziónk lett, 2008-ban meg pénzügyi mentésre szorultunk.

A 2014-es választáson ugyebár azért nem lehetett a GDP-vel érvelni, mert a fidesz részéről elég volt visszamutatni az előző garnitúra GDP-re gyakorolt negatív hatására, 2018-ban meg azért, mert az ország jól teljesített. Félreértések elkerülése végett, ez nem a kormány érdeme: az uniós gazdasági környezet erre predesztinálja az új tagállamokat. Viszont a 2004-2012-es leszakadás 1 bizonyos kártékony miniszterelnök és az őt támogató politikai szereplők sara.

A járványra adott elégtelen és össze-vissza gazdasági reakció viszont még hozhat nemzetközi összehasonlításban negatív eredményt Orbánékra nézve.
süti beállítások módosítása