1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.03.07. 06:32 HaFr

Lesz-e itt anti-gyurcsányista ellenzék?

Képtalálatok a következőre: gyurcsány ferenc

Tíz éve ismert, hogy Gyurcsány Ferenc nem hagyja annyiban: nemcsak a DK megalakulásakor vitt el szavazókat az MSZP-től, de az összeset el akarja vinni és az egyébként régóta valóban pusztulásra érett kommunista utódpártot rákényszeríteni arra, hogy kivonuljon a politikai ringből. Nem mintha ne lennének ott barátai, csak hát Gyurcsány az egyetlen az ellenzékben, aki nem fél leszámolni a barátaival és elvtársaival is (jobb esetben visszautasíthatatlan ajánlatot tesz nekik), mert tudja, hogy ilyen a hatalommaximalizálás logikája. A legtöbb ellenzéki vezető -- talán az egy valamikori Schiffert kivéve -- még az ellenfeleivel sem teszi meg ezt és nem tud semmit, legfeljebb a cipőfűzőjét megkötni. Ezért is marad a politika számukra a moralizálás alfejezete. Nem tudnak erőt növeszteni és bánni vele. A legtöbb politikus végtelenül gyenge ember, aki alig várja, hogy megtalálja az aktuális erőközpontot és hozzácsapódjon. Maga nem tud ilyet létrehozni, a lojalitásokban és áthágásukban pedig párt, becsület, értékrend sokkal kevesebbet számít, mint a valószínűbb győztes vonzereje.

Gy. éveken át tetszhalottként irányította a pártját, az egyetlen ambíciója az volt, hogy bejusson a parlamentbe, megtartva a szavazóit. Az elnöksége nyilván nem volt kérdéses, ahogy a fő ellenfele (Orbán) és a vele való távlati összecsapás mint cél sem, ehhez azonban meg kellett várni, amíg az MSZP kellően meggyöngül, hogy ne tűnjék a "belpolitikája" rokoni leszámolásnak. Azt nehéz lett volna elmagyarázni a törzsközönségének.

Gyurcsány most az ellenzéki vezér szerepére törekszik ("there can be only one"), aminek nyilván el fogja mondani az ellenkezőjét, talán mást állít miniszterelnökjelöltnek is, de az erős, kohézív párt az ő személye miatt az, tehát a miniszterelnök is az övé lesz. Főleg, ha az egyben a felesége is.

Mondanom sem kell, hogy Gyurcsány kormányzati hatalma katasztrófa volna az országnak. Nemcsak mert katasztrofális miniszterelnök volt, nemcsak mert katasztrofális személyiség, hanem mert Gyurcsánnyal kormányon és Orbánnal ellenzékben olyan játszma venné kezdetét, amelyben tovább folytatódna a romlásunk. Nem akarom mérlegelni, hogy az ország évezredes történetében, de legalábbis mióta magyar parlamentáris kormányzás van (vagyis bő százötven éve), az eddigi legkártékonyabb békebeli kormányzásnál -- az Orbánénál -- előfordulhat-e még rosszabb helyzet; de az, hogy ezt Gyurcsány kormányra lépésével és Orbánnal ellenzékben nem lehet kizárni, legalábbis jelzi, hogy finoman szólva nem megnyugtatók a kilátások.

Gyurcsányt persze nem lehet kiiktatni az ellenzékből -- és egyre kevésbé lehet majd --, de fel kell növeszteni legalább vele egyenrangúvá az anti-gyurcsányista ellenzéket, hogy kellő erővel lehessen érvényesíteni vele szemben egy másik erkölcsi és politikai mércét, illetve egy lehetséges ellenzéki hatalomátvételkor -- aminek az esélyeit jelenleg nem teszem 10%-nál többre -- legalább kettős vezetéssel álljon fel egy kormány. Nem tűnik ez sem ideálisnak, de az ország mai helyzetében mindenféle idealitásról (idealizmusról) már régen lemondtunk, ugye? (Remélem.)

Ezért sem szabad a közös listába belemenni (általában semmit sem szabad tenni, amit Gy. akar, de legalábbis nagyon körbe kell azt járni); és ezért kell -- szerintem a Momentumnak -- integratív saját listát létrehoznia, amely egységesebb bázist teremt mögötte, mint Gy. mögött a saját pártja, az MSZP-s szabadcsapatok, a P (vagy mi) opportunista szekértolói és ezek összes függeléke, kitartottja, elvtársi hálózatmaradékai.

Persze ha a Momentum éppen olyan gondolattalan és töketlen marad, mint az utóbbi két évben -- hogy nem telik neki egyébre, mint a még sokkal gondolattalanabb, töketlenebb, döglődő pártoktól szavazókat elszipkázni, ami viszont semmit nem változtat a Fidesz támogatottságán --, akkor ebből a valamennyi tervezést és célszerű cselekvést azért kívánó forgatókönyből sem lesz semmi. Ehelyett megvárhatják, amint Gy. tovább erősödik, a közvélemény szemében az egyetlen posszibilis kihívóvá válik és a végén visszautasíthatatlan ajánlatot tesz a Momentumnak is.

És akkor majd visszatérünk 2006-hoz pepitában.

- Egy kommentelőm még világosabb összefoglalásában: Gyurcsány (és ez érvényes a sokkal tehetségesebb Dobrevre is) főszereplésével lehetetlen 2022-ben rendszert váltani, 2/3-ot elérni. Ha ezt magától nem akarja vagy nem képes belátni, akkor semmi más lehetőség nincs, mint (ezért is) erősíteni a jobboldali, jobbközép ellenzéket. -

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8715508248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.03.07. 12:12:46

a medián legutolsó (februári) nyilvános mérése szerint a politikai pártok támogatottsága a teljes népesség körében.

fidesz 55%
dk 13%
jobbik 11%
momentum 7%
mszp-p 7%

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.07. 12:23:23

@civisvarosi: ez a biztos választók körében mért arány

Reding Roli 2020.03.07. 12:39:12

@civisvarosi: Nem a Medián az, amelyik megjósolta Tarlós nagyarányú győzelmèt?
Èrdemes a többi közvèlemènykutatók számait is megnèzni, ahol " csak " 30-31% on áll a Fidesz, ami persze még így is nagyon sok, de nem 55% a teljes lakosságra vetítve..
Ráadásul a Medián sem 55%- ot mèrt a teljes nèpessèg körèben , hanem csak 40% - ot
kozvelemenykutatok.hu/havipartpreferenciak/

2020.03.07. 12:43:13

Minden le van írva. Világosan, érthetően. Honnan jöttünk, hol vagyunk, és hová kell eljutnunk.
Ebben a folyamatban Orbánnak megágyazott pozíciója van. Gyurcsány fegyencnek, meg a jelenlegi semmirekellő, hulladék ellenzéknek nincs. A kérdés meg van válaszolva.

"A február eleji ír választások mindenkit megleptek, hiszen olyan eredmény született, amire csaknem száz éve nem volt példa. A versenyt ugyanis nem a két nagy centrumpárt egyike nyerte meg, mint ahogy 1923 óta ez minden alkalommal történt, hanem az erőszakos múltja miatt megvetett szélsőbaloldali függetlenségi párt, a Sinn Féin. Az igazság az, hogy ez egy tágabb európai trend része. Úgy tűnik, az emberek sorra lázadnak fel a régi nagy pártok ellen, a politikusok pedig a lehető legrosszabb stratégiával, a saját szavazóik hibáztatásával válaszolnak, ami csak felgyorsítja a folyamatot.

Spanyolországban egy baloldali populista párt, a Podemos került hatalomra, miután koalíciót kötöttek a szocialistákkal. A lengyel Jog és Igazságosság nevű pártot Európa-szerte autoriter jobboldali politikája miatt támadják, mégis második mandátumát szerezte meg elsöprő többséggel. Olaszországban eközben még mindig a populista Öt Csillag Mozgalom kormányoz, Franciaországban pedig a fősodratú médiumok által szélsőségesnek bélyegzett Marine Le Pen vezeti a közvélemény-kutatásokat.

Aztán még ott van Merkel. Évekig győzködte a német szavazókat, hogy utasítsák el a szélsőjobboldaliként kezelt Alternative für Deutschlandot, de mára a párt annyira kinőtte magát, hogy a kancellár saját pártja, a CDU lépett velük koalícióba Türingiában, Merkel minden tiltása ellenére. A kancellár „megbocsáthatatlannak” nevezte a kollaborációt, de érzelmi kitörések nem fognak változtatni az egyre egyértelműbb valóságon. Mind a kereszténydemokraták, mind szociáldemokraták nagy bajban vannak Németországban.

Merkelt persze ez már nem kéne annyira bosszantania, hiszen fél lábbal már kint van a politikából. Az általa választott utódja, Annegret Kramp-Karrenbauer viszont gyorsabban követi, mint remélte, hiszen a türingiai események után ő is lemondott a párt vezetéséről. Nyilvánvaló, hogy a CDU a szavazók elégedetlensége nyomán belülről hasad ketté. A párt konzervatív szárnya ugyanis lassan rájött arra, amire Merkel még nem, mégpedig, hogy ha nem akarnak kikapni az AfD-től, akkor el kell kezdeni foglalkozni a nemzeti identitással és vissza kell szorítani a bevándorlást.

„Ez a történet már nem a populizmus felemelkedéséről, hanem a változásról szól” – írja a szerző. Az európai országok előtt két út áll: vagy a régi centrumpártok változtatnak a politikájukon, vagy a populisták mondják majd meg, hogy mi az új norma. Bármennyire is nehéznek tűnik, az előbbire is vannak példák a közelmúltból. Tavaly nyáron a dán parlamentben a helyi populista párt elvesztette a képviselőhelyeinek felét, főleg azért, mert a szociáldemokraták képesek voltak bevándorlásellenes retorikára váltani. Az osztrák Sebastian Kurz pedig megtarthatta hatalmát a koalíciós partnerének bukása után is, mert részben magáévá tette annak nemzeti identitásról szóló üzenetét.

A tanulság nyilvánvaló: Európa politikai centruma a múlté. Az ő identitásaik még az iparosítás korának maradványai, amikor minden párt a pénzügyi szabadság és a kollektivizmus (vagy marxista fogalmakkal élve, a munka és a tőke) legmegfelelőbb egyensúlyában kereste az útját. Ezek a törésvonalak ma is léteznek, de közel sem olyan dominánsan, mint egykor. A ma politikusainak a nemzeti identitás, a geopolitika és a népességváltozás kihívásaira kell választ adniuk.

És nem, ez a vita nem a progresszív balliberálisok és az autoriter nacionalisták között zajlik. Ez csak egy elterelés, ha úgy tetszik, karikatúra, amivé az egymást túlharsogó Twitter-huszárok alacsonyítják le. De a valóságban ezek a címkék nem jelentenek semmit, mert az átlagszavazók nem azonosulnak egyikkel sem.

Lassan kialakul az új közép, amelyet azok fognak betölteni, akik észreveszik, hogy ez az új nacionalizmus nem a rasszizmusról, hanem a társadalmi összefogásról szól. Az új közép anti-ideologikus, sőt, szinte anti-politikus is. Az emberek már megunták, hogy a hagyományos pártok rendre csak foltozgatják azt, ami elromlott, és helyette olyant akarnak, aki az egész rendszert cseréli ki. Olyan vezetőkre szavaznak, akik mernek fellépni egy már letűnt kor betokosodott politikai elitjével szemben, még akkor is, ha nem értenek velük teljesen egyet.

Az idők változnak és a régi centrumpártok lassan eltűnnek, mert képtelenek lépést tartani. Az új közép még egy ideig nyitva áll, de ha ők nem töltik be, akkor majd mások veszik át a helyük. Velük vagy nélkülük, Európa megváltozott, ideje hát továbblépni."

Szemlézte: Orbán Tamás

beta.spectator.co.uk/article/the-death-of-the-centre-in-european-politics

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.07. 12:47:14

@Petimester: ja hát igen, amikor lehetett volna, kevesen tolták meg a jelenlétükkel -- a vezetőséghez méltó volt a lehetett-volna-tagság is, no worry

2020.03.07. 12:47:45

@HaFr:
bocs. valóban. a fidesz a teljes népességben 40%-os támogatottságú legalább is a medián szerint. lehet, hogy túlméri egy kicsit. az elég brutális adat.

Reding Roli 2020.03.07. 12:54:05

@Petimester: A Márki - Zay - fèle Mindenki Magyarországa Mozgalom ilyesmi lehet...Ott van Dr Bod Pèter Ákos , a Fidesz miniszterelnök- jelöltje 2006- ban, oda kellene mèg bevinni a Pálinkás Józsefèk tömörülèsèt , hogy valódi mèrsèkelt konzervatívok váltsák le az el nemzethy nackósodó , velejèig korrupt állampártot....
Mindez persze nem megy mozgalomèpítès ès a fiatalság nèlkül, ehhez kell a Momentummal megegyezni( plusz LMP- Jobbik)
A règi baloldal pedig DK- MSZP elismeri a mèrsèklet konzervatív mozgalom vehető szerepèt...
Gyurcsánynak úgysem a hatalom a lènyeg, neki már elèg az, ha megbukik Orbán..
A választási nagykoalíciónak persze túl kell lèpni azon hogy" O1G koalícíó" - együtt utálják Orbánt..
Új jövőkèpet kell mutatni ès új társadalmi szerződèst ajánlani az embereknek : a demokratikus , plurális , modern Magyarország jövőkèpèt- az állampárti ,autoriter, populista jövő helyett...

2020.03.07. 13:05:05

@Reding Roli:

"Új jövőkèpet kell mutatni ès új társadalmi szerződèst ajánlani az embereknek : a demokratikus , plurális , modern Magyarország jövőkèpèt- az állampárti ,autoriter, populista jövő helyett..."

Vagyis liberálist. Az mióta jövőkép. A jövőképet akkor látod, ha előre nézel, és nem akkor ha hátra.

2020.03.07. 13:12:40

@Reding Roli:
bocs. ez a biztos választók körében mért adat. a poliitka iránt kicsit/közepesen/nagyon érdeklődő választók nagyjából fele masszívan fideszes. olyannyira, hogy errefelé nincs másik pártszerű képződmény. és egy lehetséges válasz az, hogy nem is kell. hanem a párton kívülieknek, a pártatlanoknak kellene projektek, vagy ügyek mentén szerveződni. projektvezetőket, ügyvivőket választva. de nem ellenkultúra. ngo-k és ehhez hasonlók. hogy a transznemű bevándorlók mellékhelyiség használati jogát terjesszék ki mert ha nem az, akkor a fasizmus. nem ilyenformán. hanem úgy, hogy szakmai szervezetek, helyi egyesületek összeállnak. ehhez nem kell különösebb ideológia. hacsak az nem, hogy egy új típusú centrizmus, pragramtizmus.

lehet mondani, hogy a momentum is ilyen. szerintem nem. persze nehéz megítélni, mert errefelé nincs olyan közéletet érintő ügy, amiben a momentum megszólalna. nemrég vitára hívták a fideszt. és azt meglepetésükre elfogadta. nem mentek el mondván, hogy nem megfelő a helyszín, időpont. tévéstúdió. mert a közönség nem tud kérdezni. de az úgy egy megint pártoskodás, az ellenérzésekre alapozva. a fidesz errefelé elfogadja a helyi tévévitát. a nyilvános rendezvényeket uralja. a többi párt azokon nincs jelen.

a fidesz propaganda lapjának vezető híre.
Kik vagytok ti? Erről is beszélt Háy János Debrecenben
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/hayjanos_veghveronika.jpg
na most lehet mondani, hogy ez a fideszes hölgyike kockás sztreccsnadrágban és piros műbőrkabátban egy ízlésficam. de nem a "horthyfasiszta" irodalmat népszerűsítik feltehetően. azt is hirdetik. a fidesz inkább tűnik egy néppártnak. amire lehet mondani, hogy "náci". és arra jön az, hogy komcsik, libsik, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 13:15:45

@civisvarosi:

"errefelé"

Az hol van, a pokol tornácán?

2020.03.07. 13:37:58

@neoteny:
debrecen története során elég sokszor táncolt a pokol tornán. a tatárjárás idején porig rombolták. a háromrészre szakadt magyarországon kétfelé volt kénytelen hódolni. a reformációból és a függetlenségi háborúkból kivette a részét. trónfosztás. protestáns részországgyűlések. kiegyezés. és aztán két nagy háború. a román megszállás az elsőben. aztán az ideiglenes nemzeti kormány megalakítása a másodikban. ami szovjet megszállással volt egybekötve. a pusztát egy nem idevalósi népcsoport el akarta foglalni. aztán a parasztok elmagyarázták, hogy ez a pokol tornáca. és elég nagy birodalmak is összecsuklottak. eddig még legalább is. és törmelékből (debris) felépítettek egy várost. európa legnagyobb szegényvárosát.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 13:44:12

@civisvarosi:

"debrecen története során elég sokszor táncolt a pokol tornán."

Igen, igen, de ez mind a külső körülmények begyűrűzése.

Én arról a pokolról beszélek, amiket a sátánfajzatok generálnak a többieknek. Lokálisan, hogy örüljél.

Reding Roli 2020.03.07. 13:45:22

@valóság nevű illető:
Vagyis liberálist. Az mióta jövőkép. A jövőképet akkor látod, ha előre nézel, és nem akkor ha hátra."

Akkor nèzzèl te is előre, ne hátra, mert az autokrácia, a kvázi egypártrendszer , a feudális èrdekfüggősègeken- , az uram- bátyám viszonyokon -, a pártközeli oligarchák hatalmán alapuló rendszer - egy nèpet fèlrevezető zsákutca, nem pedig a "szebb jövő..."
Valójában a populizmus csak egy hatalmi eszköz, amely a fennálló rezsim -elit hatalmának biztosításat szolgálja , de nem hoz valós èrtelemben általános közjót, vagy társadalmi megbèkèst ..
A nyugati típusú polgári demokrácia nem hiba nèlküli nèlküli rendszer , de mèg mindig az biztosítja a lehető legnagyobb individális ès gazdasági szabadságot az emberek többsègènek, nem pedig a determinált èletutat biztosító populista , autokráciák...
A magyar fèlszar társadalmi rendszernek èppen az a "szerencsèje", hogy teljesen azért nem sikerült még Orbánnak sem felszedni a "liberális "demokrácia alapjait...
Egy vègletesen autoriter rendszert, mèg a fideszesek többsège sem fogadna el...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 13:51:42

@Reding Roli:

"Egy vègletesen autoriter rendszert, mèg a fideszesek többsège sem fogadna el..."

en.wikipedia.org/wiki/Overton_window

2020.03.07. 13:51:59

@neoteny:
a demeter nem tudom kicsoda a pim élén 20 millió forintot adott 5 évre elosztva több tucat költők feltéve, hogy országágot járnak. közte ennek a háy andrásnak is. aki elfogadta a "ner" "kenyerét". és felteszem ennek részeként népszerűsítik a kortárs irodalmat középiskolásoknak. 45 költőből 2 utasította el. tehát ők nem azért titltakoztak, mert nem tüntették ki őket, hanem mert kitünették. és ők azt nem veszik át a "fasiszta" rezsimtől. ne vegyék át. hanem megdöntik a fideszt. döntsék meg felőlem.

csak nem értem, hogy működne mindez feltéve, hogy az "antigyurcsányista" ellenzék nyeri a választást.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 13:56:19

@civisvarosi:

"a demeter nem tudom kicsoda"

Én sem, szóval leszarom.

"errefelé"

Az hol van, a pokol tornácán?

Reding Roli 2020.03.07. 13:56:26

@civisvarosi: bocs. ez a biztos választók körében mért adat. a poliitka iránt kicsit/közepesen/nagyon érdeklődő választók nagyjából fele masszívan fideszes. olyannyira, hogy errefelé nincs másik pártszerű képződmény*

Èppen ez mutatja, hogy milyen komoly szintre jutott a pártállami rendszer kièpülèse , a virágzó , pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdálkodásán alapuló , plurális rendszer helyett...

2020.03.07. 13:57:51

@Reding Roli:
nyugati típusú demokrácia nem lesz. azért, mert szent istván sem a nyugathoz csatlakozott. hanem a kereszténység egységét hirdette meg. azt hirdeti a magyar szent korona, ami félig görög-félig latin. az német-róma is, de orosz-bizánc is. a kettő együtt. aztán ha ez nem tetszik, akkor lehet menni nyugatra. a nyugat nyugaton van.

2020.03.07. 14:05:10

@Reding Roli:

Hol van ma Európában polgári demokrácia? Polgári, nem liberális. Mert olyan, hogy liberális demokrácia nem létezik. A hetvenes évek végétől uralkodó patkánykurzusok liberális diktatúrák, nem demokráciák.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 14:05:26

@civisvarosi:

"nyugati típusú demokrácia nem lesz."

Azt pedig, hogy mi _lesz_, már most láthatja az, akinek szeme van.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 14:07:03

@valóság nevű illető:

"Mert olyan, hogy liberális demokrácia nem létezik."

Na ez sem tartott sokáig: te is egy Finkelstein-féle sátánfajzat vagy. Majdnem hozzátettem, hogy 'zsidó', de még nem ismerem az elszántságod mértékét.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 14:33:53

@valóság nevű illető:

"Legutko szerint a ténylegesen szabad, kíváncsi, kritikus gondolkodásmód eleve korlátok között létezhet"

32 És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket.

-- János 8

2020.03.07. 14:37:12

@Reding Roli:
a pártok egyenlő versenyén és politikai váltógazdálkodáson alapuló plurális rendszert senki se akar. orbán se akar. gyurcsány se. horn gyula se akart. antall józsef talán. a világias "zsidó" "baloldal" és a zsidókeresztény jobboldal kiegyeznek a köztársaságban. sanyi a kútfúró haverom elmélete, hogy ebből következik a "cigány" principátus. és a "balkán" dominancia. mert róma történeténél még figyelt. és abból a négy részre szakadt magyarország adódik. ezért kell a polgárosodáshoz a kiinduló állapoton változatni. ahogyan a reformáció idején és a reformkorban is keresztény államnezetet hirdetni. az nem a nyugatos fejlődés. de nem is a kelet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 14:41:23

@civisvarosi:

"a pártok egyenlő versenyén és politikai váltógazdálkodáson alapuló plurális rendszert senki se akar."

2002 és 2010 között akartak.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 14:43:29

@civisvarosi:

"keresztény államnezet"

De te zsidó vagy, szóval nem világos, hogy te honnét származtatod a tudásod a kereszténységről.

Ezért kell tisztázni a származásokat és a vallásokat, zsidó.

Bogomil 2020.03.07. 14:52:07

Az én ösztönöm is azt súgja, hogy egyetlen listával kevésbé valószínű az ellenzéki győzelem, mint kettővel, esetleg hárommal (persze az egyetlen ellenzéki egyéni jelölt mindenhol alapvető követelmény). Ugyanakkor szerencsére nem kell csupán az ösztönökre hagyatkozni: néhány független 1000 fős mintán párhuzamosan meg lehet mérni, milyen eredményeket hoznának a különféle listaállítási konstellációk. Erre szerintem az ellenzéki pártoknak megérné néhány millió forintot fordítania.

2020.03.07. 15:13:31

@neoteny:
hja, d-209 versengő pártrendszert akart? azért hirdette meg a "nemzeti-közép" kormányát. török gábornak és karácsony gergelynek adott összesen 50 forintot, hogy az új rendszert kidolgozzák. török gábor abból vásárolta a balatoni nyaralóját. medgyessy péter is centrális erőteret szeretett volna. egy mérsékelet baloldali kormányzatot, amelyik atlantista külpolitikával a jóléti rendszerváltással konszolidál. és most pogátsa zoltán lenne a munkaügyi miniszter és kötné a szociális bérmegállapodást a munkaadókkal. mondván, hogy nem a régi szakszervezeti potentát, hanem "nyugati" típusú. a hátsó szobában összekacsintanának a multikkal. a mérsékelt balos egy ilyen rendszert képzelt el. amiben a két kereskedelmi tévé híradója azt fújja, hogy a jobberek nácik. csak aztán gyurcsány ferenc úgy gondolta, hogy ezt inkább ő vezényelné le. úgy, hogy egybekapcsolja egy államreformmal. nagyon sok pártrendszert ő se akar. a feleségével kötött "demokratikus" koalíciót.

2020.03.07. 15:24:16

@neoteny:
a ballib értelmiség ezt szeretné. jelzem az európai baloldal is.
www.youtube.com/watch?v=F43DqnMoWi0
óceánia, amelyik harcban áll eurázsiával. csak ez esetben a magyarok nem a nyugatot nem választják. ez a bökkenő.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 15:28:40

@civisvarosi:

"hja, d-209 versengő pártrendszert akart?"

Elhitette elég magyar választóval, hogy _a javukat_ akarja.

"óceánia, amelyik harcban áll eurázsiával. csak ez esetben a magyarok nem a nyugatot nem választják."

És a pokoli az, hogy meg vannak győződve arról, hogy _választaniuk kell_.

ijontichy 2020.03.07. 15:43:41

@poszt: "Gyurcsánnyal kormányon és Orbánnal ellenzékben olyan játszma venné kezdetét, amelyben tovább folytatódna a romlásunk." Das stimmt. :-(
Én kiterjeszteném: nehezen tudok elképzelni olyan leosztást, ami "Orbánnal ellenzékben" ne vezetne ide.
Plusz - a magyar társadalom állapotát tekintve - kéne egy kellőképpen karizmatikus figura, aki képes "pöcegödörben iszapbirkózás"-ban (is) leverni a bajnokot. Na jah, "Aki dudás akar lenni, pokolra kő annak menni".

2020.03.07. 15:46:27

@neoteny:
a keresztény államnemzet az, hogy nem kell. mert az nyugat is és kelet is. az egy kicsit a éjszak. skandinávia és a baltikum. és egy kicsit dél is. balkán. és egy kicsikét kis ázsia. na de ha valaki olyat szeretne, mint svédország, akkor költözzön oda. ők is a barátaink. tuskóhalom stockholom. molnárok malmö-ben, kalmáriak, öre(g)bróderek, guti beregiek. göteborgban. őket is szeretjük. a tetovált lányt is. aki olyat akar az menjen oda.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 16:02:38

@civisvarosi:

"a keresztény államnemzet az, hogy nem kell."

Hát ez nagyon _mély_.

2020.03.07. 16:06:28

@neoteny:
a malmö városában a malm ércet jelent. a høj halom vagy hegy. ahogyan a hauge. az hágó. németesen a magaslat. hoch. angolosan high. a hegy. a malm mégse malom. csakhogy az oxfordiak szerint a meal és a metal egy tőről fakadnak. csak nem értik, hogy mi az őse.

így fejtik meg:
A soft, crumbly, chalky, grayish limestone.
An artificial mixture or chalk, clay, and sand, from which bricks are made. The resulting bricks have a light brown or yellowish color.

na de hogy függ össze az étellel. azzal, hogy meal. azt nem értik. magyarul minden málészájú érti: mál|ik. a népfőiskolán kiokoskodják, hogy ez egy ősi nyelv. tehát ez a kultusz nyugat is, kelet is. mert ha valami ősi, akkor az olyan régi, amikor még ez a világ egy volt. ahogyan az Isten.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 16:15:20

@civisvarosi:

"a malmö városában"

De az neked nem "errefelé": te a pokol tornácának egy másik zugában leledzel.

2020.03.07. 16:16:50

@neoteny:
a népfőiskola az általános emberséget hirdeti és azon túl a vallásnak különösebb mélysége nincsen. a mesékben nők szépsége és okossága, a férfiak erje és igazsága és gyermeki jóság alkotnak egységet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 16:18:36

@civisvarosi:

"a népfőiskola"

Ellen-CEU: ugyanúgy sátánfajzat-képző.

2020.03.07. 16:31:34

@neoteny:
a népfőiskola nem ellen-ceu. nem egy ligában játszanak. a ceu "felvilágosult", a racionalitás, az ész kultuszát hirdeti meg, a népfőiskola világa elsődlegesen a hitre van alapozva. azt nem lehet bebizonyítani, hogy a magyar nyelv eredetében ősi. abban hinni lehet. ahogyan az apostoli királyságban és minden másban, amiket meghirdetnek. a szkíták szívbe írt igazsága mindenkié. a pártus hercegek, a három királyok, a napkeleti bölcselet. csak ez nem a nyugat. kétségtelen. de a népfőiskolának része a nyugatosság is. azt hirdetik, hogy a világ közepe magyarország. európa közepe is. ami innen nézve kelet nekünk az a kelet. ami nyugat az nyugat. de az nem a jó és a rossz. hanem a kelet és a nyugat. a népfőiskola nem állítja szembe. a kereszténység egységét hirdeti. a földkerekséget. és ami még azon is túl van.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 16:34:23

@civisvarosi:

"a népfőiskola nem ellen-ceu."

Azt te honnét tudnád, sátánfajzat farizeus?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 16:44:03

@civisvarosi:

"a népfőiskola nem állítja szembe. a kereszténység egységét hirdeti. a földkerekséget. és ami még azon is túl van."

Csak az egyén és a világ(egyetem)?

2020.03.07. 16:49:27

@neoteny:
van a világ, abban európa és annak közepén van magyarország. ami a világ közepe is egyben. nekünk az a világ közepe. ez a népfőiskola hitvilága. az, hogy nekünk jézus magyar. egy magyar kereszténynek magyar. egy lengyelnek lengyel. egy zsidó kereszténynek zsidó. ez nem azt mondja, hogy a zsidók alávalók, csak nem a fejlebbvalóink. akinek jézus zsidó az vagy zsidó vagy meg akar zsidóulni. tegye. legyen az ő hite. és ha nem fogadja el a keresztséget a magyarokkal, akkor ne fogadja el. ez nem a "felvilágosult" kiindulási pont. de ez nem a ceu állításainak logikai tagadása.

a népfőiskola meghirdeti a történelmi magyarország egységét. mondván, hogy egy apostoli szent királyságot nem lehet csak úgy feldarabolni. gondolhatnak a nagyhatalmat akármit. a keresztény államnemzetet hirdetnek. de ha ehhez egy német, egy szlovák, egy ukrán vagy egy román nem akar csatlakozni, akkor ne csatlakozzon. keresztény libertáriusság. csak erre a filoszemiták azt mondják, hogy ez "kirekesztés". neki az.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 17:02:11

@civisvarosi:

"van a világ"

meg az egyén.

"nekünk az a világ közepe."

Nektek sátánfajzatoknak?

"ha nem fogadja el a keresztséget a magyarokkal"

44 Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölõ volt kezdettõl fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen õ benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8

ijontichy 2020.03.07. 17:15:48

@civisvarosi: "a keresztény államnemzetet hirdetnek." A ~25% minoritás? Álmodik a klerikális neveltetés? Halálra ítélt modell. Vityával eltűnik. Persze közben lehet még "modellváltás" is, ha úgy tűnik másban nagyobb a haszon. A parasztbolsitól kitelik.

Reding Roli 2020.03.07. 17:17:58

@valóság nevű illető: Mert olyan, hogy liberális demokrácia nem létezik"
Dehogynem, minden modern demokrácia a felvilágosodas ès a klasszikus liberális alapelvekben nyugszik:
-Az individuális szabadságjogok, a termèszetjog alapján , az uralkodói \ "isteni" , önkènys joggal szemben alakultak ki. Az alapvető polgári szabadságjogok: szabad választások, többpart rendszer, törvèny előtti egyenlősèg, szólás - gyülekezèsi ès sajtószabadság pl..
- A polgári kormányzás alapjait John Locke dolgozta ki először: lènyege az èsszerű ès toleráns kormányzás !!
- A modern demokráciák államelmèletèt, a hatalommegosztast pedig Montesquieu..
- A szabadpiaci kapitalista gazdaság működèsi feltèteleit, pedig Ádam Smith ès Ricardo..

Ezeken a klasszikus liberális elveken működik minden modern demokrácia, mèg többè- kevèsvè az Orbán -rendszer is, ezért tud közepesen szarul elműködni...
Az illiberális demokrácia csak akkor lenne az, ami szeretne lenni, ha alkotkanyban rögzítenèk pl hogy egypártrendszer van
De, csak kvázi egypárti uralom van, amiben az is benne van, hogy elvesztenek egy választást, meg ha az egyenlőtlen feltètelekkel van meghirdetve akkor is, ès akkor mondjuk egy " liberális párt(szövetsèg) vagy demokrácia - parti konzervatív mondjuk kerül hatalomra ..Akkor is Illiberális demokrácia lesz?
Èrthető, hogy miért csak túlnyomóan retorikai fogás az illiberális demokrácia ....Az illiberálisok felett mindig ott lebeg a damoklèsz kardja, mert a diktatórikus rendet teljesen nem tudják bevezetni , így a kocka bármikor fordulhat...
A nyílt diktatúra is lehet egy megoldás az" illiberálisoknak ", de az ilyen rendszerek legtöbbször erőszakos vèggel èrnek vèget: forradalom , nèpfelkelès ...
Trump vagy Johnson is csak populista vezetők, a rendszer alapjait nem tudják megváltoztatni , nem is akarják ...
Más kèrdès az erdogani Törökorszag vagy a putyni Oroszország , ott lehet nyíltan diktatúra, de a pakliban ott is benne van egy általános összeomlás ès demokratizálódás hosszú távon..

ijontichy 2020.03.07. 17:19:42

@ijontichy: Amúgy - ha már - szerintem inkább béemvét és hasonló valódi termékeket hiredetnek. Ti pedig pontosan egyformák vagytok a budapesti kávéházi életművészekkel. A valódi piac visszatérése majd megritkít, mert egyre kevesebben lesznek vevők a marhaságaitokra. Húzzál bele, és találj ki valami "valódi" árut :-)))

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 17:24:39

@ijontichy:

"Ti pedig pontosan egyformák vagytok a budapesti kávéházi életművészekkel."

Pintesen.

2020.03.07. 17:26:42

@neoteny:
abból, hogy van a földkerekség és annak kellős közepén van magyarország. és abban van egy keresztény államnemzet. az a magyar. ami egy tájegységen él. van irodalmi nyelve, történeti hagyománya, néprajza és vallása. és a filoszemiták ez utóbbit nem fogadják el. a magyar vallást elsődlegesen. és ebből következően az összes többit. a történeti hagyományt sem. mondván, hogy a magyaroknak csak a trianoni határokon belül van joguk államot alkotni, vagy azon belül sem. vagy hogy a magyar nyelv eredetében nem ősi, hanem ősi finn. és ez be van bizonyítva. na jó, és az ősi finn honnan ered? a népfőiskola a magyart ősanyaságtól (hosana) eredezteti. de ez mind hit.

a felvilágosultak mondhatják, hogy ez egy hülyeség. és különben is a világnak nincs közepe. a relativitás elmélet szerint tényleg nincsen. a népfőiskola se hirdeti, hogy abszolút közepe lenne. hanem csak azt, hogy nekünk az a világ közepe. nekünk magyar keresztényeknek jézus magyar. ha neked nem, akkor nem. hihet a világegyetem totális relatizálásban. a relativitás elmélet se ír le mindent közelítőleg se. ahogyan a gravitáció vagy a kvantum elmélet se. a népfőiskola nincs ellentmondásban a természettudománnyal. nem azon a pályán játszik. nem a ráció kultuszát hirdeti szemben a filoszemiták. tgm spektákuluma lenne a tudomány. egy nagy lófaszt. vagy annak tagadása. lófaszt. dehogy is. az akadémikus bölcselet téved. majdnem nyilvánvalóan.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 17:31:15

@civisvarosi:

"abból, hogy van a földkerekség és annak kellős közepén van magyarország. és abban van egy keresztény államnemzet. az a magyar."

Ez innét kezdve vallás; te meg egy istentelen sátánfajzat farizeus vagy.

Reding Roli 2020.03.07. 17:32:59

@civisvarosi: Meghirdetik a keresztèny államnemzetet"
Öregesek vagytok!
Nem kellene inkább a digitális társadalomhoz , a globális kihívásokhoz való jobb alkalmazkodási stratègiat meghirdetni , hogy a gyügyi paraszt is be tudjon valahogy kapcsolódni a globális termelèsi láncba ? A kereszèny államnemzet èpítèse egy hagyházas álom , ami 80 ève nincs porondon..
Van itt 850 ezer cigány meg egy csomó zsidó, nèmet, szlovák , román , ès hogy a terminológiáddal èljek: kevert etnikumú ember...
Ráadásul , vannak ugye a liberálisok meg a kommunisták ès a zöldek...Hogy akartok így" államnemzetet " èpíteni?
Őket inkább az èrdekelnè , hogyan tudunk a nyugati èletszínvonalhoz jobban konvergálni ès nem az" államnemzet " èpítèse...

2020.03.07. 17:47:28

@ijontichy:
megint egy nyilvánvaló dologról vitáztok. jogukban áll a történelmi magyarország hagyományt, a magyar irodalmi nyelvet, a keresztény államnemzetet a szabad világban és azon belül európában a magyaroknak meghirdetni. igen, vagy nem? ha igen, akkor ezt hirdetik a népfőiskolán. és ahol a néptanítók megfordulnak. forth. fordul. az is magyarul van. þ-ð hangváltás. fursza ugye. fordítoccsa. a fordítotja. ki lehet dumálni, hogy az angol is magyar. de ez a hitre van alapozva. te tudod, hogy a magyar finnugor eredetű. mert ezt tanultad az iskolában. a népfőiskola bölcseletje a szkíták szívbe írt igazságára van alapozva. a néphagyományra, a népballadákra, a népmesékre. vagy fazekas mihály lúdas matyijára, vagy arra, hogy kosztka tivadar a napút festője. vagy amit kanonizálnak. amire azt mondják, hogy az általános emberséget hirdeti és magyar.

és ilyenkor jönnek a filoszemiták, hogy csontvári nem is magyar volt. hanem szlovák. neked legyen szlovák. a lúdas matyi török. neked török. mátyás román volt. neked román. ebben a hitvilágban aligha lehetsz magyar. és ahhoz is lehessen csatlakozni. és ha az akadémikus bölcselethez 75% csatlakozik, a népfőiskolához 25%, akkor annyi.

2020.03.07. 17:49:42

@Reding Roli:
az egyéni szabadságjogok az önkényesek. úgy nincsenek közös normák. mert ha valaki azt mondja, hogy neki a mein führer megszólítás kijár, akkor azt nem vonhatja kétségbe a többi. mert jön a tasz, hogy annak a szabadságjoga sérül. egy ilyen világot szeretnél, akkor teremtsd meg. majd rájössz, hogy nincs ilyen. hanem hülye vagy, mint a seggem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 17:50:42

@valóság nevű illető:

"szerintem"

Váljék kedves egészségedre.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 17:53:05

@civisvarosi:

"jogukban áll a történelmi magyarország hagyományt, a magyar irodalmi nyelvet, a keresztény államnemzetet a szabad világban és azon belül európában a magyaroknak meghirdetni. igen, vagy nem?"

Nem.

"de ez a hitre van alapozva."

Te viszont egy istentelen sátánfajzat farizeus vagy. A legtöbbek esetében ez is hitre van alapozva -- de akinek szeme van, az látja azt, hogy mi történik és akinek füle van, az meghallja _mindkét_ üzenetet -- mindenkitől.

2020.03.07. 18:05:38

@Reding Roli:
nem érted, hogy ez vallás. hogy ez nem a digitalizáció ellentéte. tegnap adtak át egy digitális élményközpontot.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4084/200306agora_ksz_(13).jpg
nem erről folyik a vita, hogy akar-e ilyet a fidesz. mert láthatóan igen. hanem arról, hogy budapest "liberálisai" nem akarják azt, hogy magyarország elsődlegesen a magyarok országává váljon. mert a többségi magyarokat sötét elnyomónak tekintik. és megfordítva. a magyarok többsége budapest "liberálisait" tekinti annak. akkor is ha összefognak gyurcsánnyal és akkor is, ha nem. az mindegy.

2020.03.07. 18:06:23

@neoteny:
mert hogy miért nem?

Reding Roli 2020.03.07. 18:09:00

@civisvarosi: az egyéni szabadságjogok az önkényesek"
Hülye! Az egyèni szabadságjogokra èpül az egèsz modern jogrend:
-A lètjog ( right of personal security)
- A szemèlyes szabadság joga
- A vallás , lelkiismereti ès vèlemènyszabadsag
- A vagyonbiztonság joga
Az emberi joggal foglalkozó okmányok, mint pl az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata is elsősorban a társadalmat alkotó egyènek jogait tartja szemelőtt ès csak egèszen kis rèsz benne a csoport\ kollektív jogok...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 18:13:51

@Reding Roli:

"Hülye!"

Milyen mértékű hülyeség számít már gonoszságnak?

2020.03.07. 18:15:59

@neoteny:
az emberiség egy csoportja semmi módon nem válhat magyarrá, semmiféle magyar vallást nem vallhat magának. mert te ezt betiltod? ez téged személyesen sért. rendben van. de ez esetben nem vagy magyar.

2020.03.07. 18:18:31

@Reding Roli:
tévedés a modern jogrend nem az egyéni szabadságjogainak mindenek felett állásán alapul. hanem az általános emberségen és a közösségi jogon. másképp nem lehetnek közös normák. mert te reding roli betiltod. vagy a tasz, vagy valami fasz.

Reding Roli 2020.03.07. 18:20:12

@civisvarosi: budapest "liberálisai" nem akarják azt, hogy magyarország elsődlegesen a magyarok országává váljon."
A modern államnemzet-felfogás szerint az államnemzetet minden , az állam területèn èlő nemzetiség alkotja, egysègesen ..A kirekesztő államnemzet felfogás viszont kirekeszti azokat, akik nem "fajtiszta" magyarok, vagy èppen máskèpp gondolkodnak a világról ...Ez a soviniszta felfogás, ezert nincs társadalmi bèke, mert a kirekesztők nem fogadják el a hogy mások is lèteznek , sőt azonos jogaik vannak az alkotmány alapján ! Nèzz csak utána mit mond az Alkotmány ebben a kèrdèsben!

2020.03.07. 18:25:15

@Reding Roli:
"fajtisztaságról" egy szó se esik. közösségről van szó. és az közös ősiségen alapul. érted ugye a magyar. és a valláson. magyar az, aki magyarnak vallja magát. magának vallja a magyar vallást. érted ugye. nem kell magyarázni. mert magyar vagy. vagy mégse?

Reding Roli 2020.03.07. 18:39:40

@civisvarosi: általános emberségen és a közösségi jogon alapul" A közössègi jog alanyai a közössègek határai alapból plasztikusak , nehezen meghatározhatóak A jog alanyai általában termèszetes szemèlyek( emberek) , jogi szemèlyek -cègek vagy jogi szemèlysèg nèlküli szervezetek ès az állam mint önálló jogi szemèly...

Reding Roli 2020.03.07. 18:44:13

@civisvarosi: magyar az, aki magyarnak vallja magát. magának vallja a magyar vallást"
A kijelentès első felèvel teljesen egyetértek, a de másodikkal nem...
Mi van a vallastalan emberekkel , ettől ők mèg lehetnek jó magyarok, vagy sem?
Mi a magyar vallás ? A reformátust mondják a magyar vallásnak , de a izraelita is törtènelmi egyház...

ijontichy 2020.03.07. 18:56:18

@civisvarosi:
1. Én magyar vagyok, és nem vagyok vallásos.
2. Téged meg megüt a guta, ha így folytatod, mert 1. ellen nem tehetsz semmit.
+1 többen vagyunk, akik az 1. alattit _ÁLLÍTJUK_ (nem valljuk, csak állítjuk).

(Vallani a főnököd fog, ha rosszul sülnek el a dolgok. Tudod hol, ugye? ;-) )

2020.03.07. 19:08:07

@ijontichy:
ez kb. az, hogy mintha azt gondolnád, hogy bár férfi vagy, de egy kicsit sem vagy férfias. ha nem vagy vallásos, akkor hogyan vallod magad magyarnak?

2020.03.07. 19:14:20

@Reding Roli:
a mondat második fele abból következik. magyarnak vallod magad azt jelenti, hogy vallod a magyar vallást és úgy válsz magyarrá. a közösségben vállalsz valamit. a tested válladnál válik ketté. fent. lent a valagodnál. egy tisztség az, hogy legalább tíz ember megbízott. az a tisztség. kötelezve vagy a tisztességre. és úgy lehetsz tiszteletre méltó, vagy lelki értelemben tisztelendő vagy tiszteletes.

ha ezeket külön magyarázni kell, mert nem érted, akkor nem vagy magyar.

Reding Roli 2020.03.07. 20:03:50

@civisvarosi: Szerencsère, nem te mondod meg, hogy ki a magyar ès ki a nem! Visszakèrdezek: benned hányan bíztak meg eddig ès mit tettèl egy közössèg èrdekèben?
@ijontichy: A Kispál ès a Borz gyakran ment a debreceni Fácánban, ahová cívisvárosi járt fiatal korában...Ecte alternatív, " libsi" hely volt mindig, nem tudom elkèpzelni , hogy szedett fel ennyi nèpnemzeti szocializmust abban a liberális fertőben...

Reding Roli 2020.03.07. 20:11:53

@ijontichy: Cívisvárosi elfelejtette mit mondott Orbán: Csuhások! Tèrdre , imához! - Orbán akkor milyen keresztèny volt? Semmilyen! Ezt Orbánnak szívesen elnèzi , de èn, aki nem mondtam ilyet soha, de a 19-ik században nèmet őseim voltak fèlig , èn nem vagyok magyar , szerinte...

2020.03.07. 20:15:45

@Reding Roli:
engem néhányszor már megbíztak több, mint tízen. de nem olyan sokszor. azért nincs társadalomban bizalom, mert ezeket nem élik meg az emberek. a kis közöségekben szervezdő demokráciát. elveszik az identitásukat. a "liberálisok" teljesen. ők a közéleti identitást majdnem teljesen kiüresítik. kiherélik. az általános emberségen túl nincs semmi. de az nőiség. az ellentábor szinte csak férfiaskodás. férfiaskodó, nemzetieskedő arcoskodás. ősi magyar magyarságunk. herioikus. heros. hős, erős. görög is. magyar is. a hős az finnül van. ősuraliul úgy mondták: *kaća. erre nem gondoltál ugye. pedig ez be van "bizonyítva".

2020.03.07. 20:24:45

@Reding Roli:
te nem is vagy magyar. attól vagy német. néma. nem érti a magyart. és ez megmutatkozik, mert a népiskolában a gyökelméletet nem tanítják. mi az oktatás feladata? okokat és az okokat tanítsa. tánti. a tanító néni. a tícser dícsérjen. az úr jézus krisztust. annak alapja a gyermeki jóság. yoshua héberül a kis jézus. de ezt nem kell komolyan venni. egybeolvasni a nyelveket. ez csak egy vicc.

Reding Roli 2020.03.07. 20:31:37

@civisvarosi: Engem meg százak bíztak meg , de volt hogy ezrek, de mindez nem számít semmit , vagy csak annyiban, hogy tudtál -e hozzátenni valami pozitív dolgot az èletükhöz, legalább remènyt..
A " liberálisoknak" címzett gondolataidat ne nekem írd , èn sem szocial- sem klasszikus liberális nem vagyok, de a klasszikus liberális alapokon nyugvó demokráciában hiszek, amíg nem mutat valaki jobbat...

2020.03.07. 20:37:52

@Reding Roli:
a te nyomorult életedhez nem akarnék túl sokat hozzátenni. és csak remélni tudom, hogy ez kölcsönös.

Reding Roli 2020.03.07. 20:43:42

@civisvarosi: Rendben van, akkor ebben kiegyezhetünk...A lènyeg : èn sokkal inkább debrecenibb vagyok nálad, sokkal inkább reformátusabb, ráadásul, az èn nevem már dokumentálva nèhany lènyeges helyen, a tièd is?

2020.03.07. 21:19:00

@Reding Roli:
egy identitását vesztett német vagy. és a libsik pártján az is maradsz.

ijontichy 2020.03.07. 21:48:44

@civisvarosi: Én nem vallom. A "vallás" a te klerikális neveltetésedből fakadó igényed (ezért Te vagy az aki képtelen a hozzám hasonlókat megérteni). Nekem ilyen nincs. Magyar vagyok, Mo-on születtem, magyar szülőktől, ez az anyanyelvem, és ha egy kicsit megerőltetném magam családfát kutatni, apai ágon jó eséllyel azt találnám, hogy talán nincs is messze a DNS-láncom vége Verecke hágójától. Nem vallok semmit. Kijelentek egy egyszerű tényt. Neked van problémád a magyarságoddal, ezért aztán állandóan ezen a "magyar" kérdésen lovagolsz. Nekem nincs. Én biztosan tudom! hogy magyar vagyok, ez olyan biztos eleme a tudatomnak, mint a kétszerkettő, ezért aztán - "sátoros ünnepek" kivételével - nem is gondolok rá. Te pedig kis
fityiszmarkecingesem
www.youtube.com/watch?v=29MZ647i-5s
neked agyadra ment ez a bizonyítási kényszer :-(.

ijontichy 2020.03.07. 21:52:36

@Reding Roli: "az èn nevem már dokumentálva nèhany lènyeges helyen, a tièd is?"
Hát a vitya fizetési listáján biztos ott van a faszi :-DDD

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 21:54:29

@civisvarosi:

""fajtisztaságról" egy szó se esik. közösségről van szó."

Kondornét Kúrogató Kancigányok Közössége.

2020.03.07. 23:44:36

@ijontichy:
a református nem klerikális vallás, mert a protestantizmusban az egyházi hivatalok félig világiasak. clerk. a kormánytisztviselő. a hivatalnok. az ugyanaz a szó, mint a klérus. ógörögül kalap(h)os. a római katolicizmusban a legtöbb kalapos választott népből való. a vatikánban kikeresztelkedett zsidók vannak többségben. grünwald péter és társaik. és ők nevezik ki a többi főpapot. és ugyanígy nevezik ki a bírákat. vagy az akadémikus bölcselészeket. a zsidók és zsidókeresztények hegemónia kísérlete. "független" intézmények. jegybank és társaik. és a katolikus egyház. ellenreformáció erre alapozva ment végbe.

a felvilágosodás és a jákobinus diktatúra hozta azt, hogy clerk teljes egészében világias és vallástalan. így aztán a zsidó keresztényekkel se kell osztozni a főhatalmon. ezt találták ki a libsik és a komcsik. így övék a főhatalom. a nép ne szóljon bele.

na de vigyázzál, mert mindez csak egy KONTEÓ. a független intézményeket elfoglalják? a hogy is hívjákok ejtenék foglyul az államot. nem arról híresek. ilyen nincsen. csak a nietzsche kitalálta, hogy a németek is ilyenek. de azt láttuk, hogy vezet. ez mind stornó.

a protestánsok a magyar vallást hirdetik. és abban az egyházi hivatal félig világias. van egy választott egyházi és egy világi hivatalnok. nem feltétlen a választott népből való. de lehet úgy is. a protestantizmus nem antiszemita. bár kálvinnál nagyobb talán csak luther márton volt. de ők nyilván nem úgy gondolták. ahogyan józsef attila se úgy volt kommunista, mint kohn béla. akinek az unokája hazafias.

a katolikusoknál az egyház nem evilági, a liberálisoknál az egyház világias és vallástalan. a protestáns a kettő közötti. klérus is olyan, hogy van is, meg nem is. mint az okos lány meséjében.

2020.03.07. 23:50:56

@ijontichy:
ha nem vallod meg a magyarságod, akkor hogy vallod magad magyarnak? ha szerinted arra születni kell, akkor te vagy az, aki etnicista módon definiálod. próbáld meg egyszer átgondolni. hátha sikerül.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.08. 00:09:36

@civisvarosi:

"ha szerinted arra születni kell, akkor te vagy az, aki etnicista módon definiálod"

Az _echte_ pszichopataságra születni kell: pszichopatának lenni mégsem etnicizmus kérdése. Mindenféle népeknek meg vannak a saját (_echte_) pszichopatái.

Erre varrjál gombot, bioszos.

ijontichy 2020.03.08. 00:21:36

@civisvarosi: Nekem nincs szükségem vallásra. Nem vagyok se vallásos, se bűnöző ;-)
Az én személyiségem probléma nélkül képes felfogni a te problémádat, viszont a te sérült személyiséged nem képes felfogni a mi nem létező problémánkat.
Magyar vagyok, slussz. Ez ellen még tenni sem tudok (te meg pláne nem :-) ).

"ha nem vallod meg a magyarságod, akkor hogy vallod magad magyarnak?"
"Megvallom a hitemet, megvallom a magyarságomat..." a tanúságtétel mikor kerül elő? Mondtam, már: a klerikális neveltetésed korlátok közé szorítja a gondolkodásodat (vagy csak egyszerűen túl sok vityaexkrementumot toltál ;-) ). De azt már többször ajánlottam, hogy állj le róla. Írásaid alapján nem vagy te Phil K. Dick, messze nem, ergo nem segít a Parnasszusra, csak elhülyülsz tőle teljesen.

2020.03.08. 00:31:04

@ijontichy:
a református egyház kettős hatalmi szerveződés. ez tegnapi szenior akadémia. idősekneknak szóló előadások. a képen hölgy nem a szószék tetejéről prédikál világias módon beszél.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/szeniorakademia2.jpg
és így egy imateremben előadóterem is egyben. költségtakarékos. de ez a "felvilágosult" hitelvekkel ellenkezik. abban az egyház magánjellegű. nem lehet szenior akadémia és semmiféle közösségi jelleg egyház kötelékében legalábbis.

2020.03.08. 00:31:46

@ijontichy:
ha nem vagy vallásos, akkor hogy vallod magad magyarnak?

2020.03.08. 00:32:38

@ijontichy:
próbálom szemantikailag:
to vall. valling - vallás.

2020.03.08. 00:39:50

@neoteny:
iontichy előadja, hogy ő magyarnak született. és ennyi, nem több, semmi egyéb. csak a születés számít. ez az etnicista nemzettudat. amiben nem lehet magyarrá válni, mert nincs magyar vallás. neki arra szükség. na jó, de hogy vallja magát magyarnak? nem lehet érteni.

ijontichy 2020.03.08. 00:45:57

@civisvarosi: Próbálom lassan: A te korlátozott értelmed nem képes ezt felfogni.
Engem nem zavar a te léted, téged zavar az én létem. Nekem nem kell semmit megvallani, te akarsz engem valamire kényszeríteni, amire nekem nincs szükségem a magyarságtudatomhoz.

Btw. Te azt is meg szoktad vallani, hogy 2*2=4? ;-)

2020.03.08. 00:55:46

@ijontichy:
ha magyarnak vallod magad, akkor kell, hogy legyen valami amitől magyar vagy. amitől az a vallásod. felőlem gondolhatod, hogy születésednél fogva vagy magyar. és ennyi. az a primitív etnicizmus.

ijontichy 2020.03.08. 01:03:21

@civisvarosi: Nem "vallom" magyarnak magam, mert erre nincs szükség. Magyar vagyok és slussz (és büszkén vállalom, hogy primitív vagyok - ha te vagy a _nem_primitív! ). Nézd, az hogy az oktatásod, a szocializációd kissé félrecsúszott, s ezért korlátos a gondolkodásod, azt ne rajtam kérd számon. A magyarságtudathoz nem szükséges mindenkinek spirituális élmény. Ha pedig te ebből a lufihámozásból akarsz megélni, ne nálam próbálkozz a darabja háromcentes (tucatjával olcsóbb!) eszméiddel.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.08. 01:04:59

@civisvarosi:

"a református egyház kettős hatalmi szerveződés."

Na végre valami kézzelfogható.

2020.03.08. 01:15:10

@ijontichy:
a születésedtől fogva és kész. attól vagy magyar. ez a primitív etnicizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.08. 02:10:21

@civisvarosi:

"elve az egyház ilyen."

Azt te honnét tudnád, istentelen sátánfajzat?

"sanyi egy liberális vallásfilozófus is lehetne csak nem eléggé iskolázott."

Vagy rosszak a tanítói. A rabbijai.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.08. 02:12:22

@civisvarosi:

"iontichy előadja, hogy ő magyarnak született. és ennyi, nem több, semmi egyéb. csak a születés számít."

Ha egy gyerektelen japán házaspár fogadta volna örökbe őt, és Oszakában japánt tanult volna meg az _anyanyelveként_, akkor mi lenne?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.08. 08:40:36

@civisvarosi:

"ha valaki vallástalan, akkor legfeljebb csak születésénél fogva lehet magyar."

Igen, ez a te eseted, istentelen sátánfajzat.

Reding Roli 2020.03.08. 09:53:00

@Petimester: És sosem volt jobboldali-konzervatív piacpárti párt"
Magyarországon erre a politikai irányzata van legkevèsbè igèny , lsd: kèsei MDF sorsra..
Azért még Orbanèk is igyekeztek mindig, hogy a társadalmi kozvervativizmus mutatása mellet , gazdaságilag rèszben baloldalias programot adjanak. Ha visszaemlèkszünk, a plebejus politika meghirdetèsèvel kerültek anno hatalomra, ès nem egy igazán piacpárti , jobbos programmal...( a hatalom megszerzèse után változott..)
A jelen helyzet az, hogy elkèpesztő nehèz egy új országos pártszervezet felèpíteni, szinte nem is lehet a nulláról, csak a vakszerencse folytán ès hatalmas fiatal generációs támogatással, így pl. a Mindenki Magyarország Mozgalomnak önállóan sincs sok esèlye..Most a pártèpítès anyagi vonzatairól ne is beszèljünk....
Az egyetlen megoldás így valamilyen formájú együttműködès ,pl egyèni indulókènt , egy szèles választási szövetsèg jelöltjekènt vagy időleges beolvadás Momentumba , különben nem jut be a Parlamentbe...
A Jobbikról: valóban belső problèmák feszítik, de szerintem nem fog teljesen szètesni, ahhoz túl megalapozott párt vidéken is, hogy szètsessen , de, ha mègis szètesik, akkor a szavazók kb egyenlő arányban távozhatnak az ellenzèk ès a kormánypárt felè...- egy Momentum+ Jobbik+ LMP szövetsèg simán elkèpzelhető, a 15% könnyen hozható ...Sőt...
Gyurcsány : megkerülhetetlennek látszik , a DK 10- 11% - körül van , vagy felette a teljes lakosság körèben, ès az MSZP- t is beolvasztja ....Aki kormányt akar váltani , 2022- ben, annak tárgyalni kell vele..
Saját bevallása szerint Gyurcsány nem akar a kormányzásban vezető szerepet vállalni, csak a szövetsèg előkèszítèsèben vállal szerepet ( ezt mondja, legalábbis..)
A lènyeg: van Magyarországon még mindig - ès lesz is- egy kb most a teljes lakosságon belül olyan 16% ha nem több , baloldali tábor : DK+MSZP ( párbeszéd , liberálisok) akiket nem lehet megkerülni semmilyen kormányváltó erőnek...Ez a realitás ..
Ezért van az , hogy tisztán jobboldali , piacpárti programot nem lehet majd keresztülvinni az új kormánynak( ha lesz olyan..) ...Egy mèrsèkelt jobbos program gazdaságilag viszont simán kivitelezhető...

Reding Roli 2020.03.08. 10:10:20

Kiegèsztítve: Ha lenne kormányváltás - tegyük fel- akkor hasonló lenne a gazdaságpolitika mint most: a multik támogatásra alapozott gazdaság , nem is lehet rövid távon mást csinálni ...Az egykulcsos adó is megmaradna , legfeljebb az extrèm fizetèsekre találnának ki valamit , mondjuk ami a felső 1%- ot èrintheti, de ez sem biztos...
A forint erősebb lehetne , bár az főleg jegybanki pol függvènye
Valószínűleg, GDP- arányosan több pènz jutna oktatásra ès egèszsègügyre , kevesebb stadionokra ès útfejlesztèsre
Nőne a nyugdíj ès a családipótlèk kerülne előtèrbe a családi adókedvezmènyek helyett...
Persze , mindez fikció, de mivel az oktatás , egèszsègügy ès a szocialis rendszer a leggyengèbb pont a rendszerben, ott eszközölnèk a legtöbb változást , feltehetően...

ijontichy 2020.03.08. 16:26:06

@civisvarosi: Emese! Most már indul a buszod... :-D

Khonsu 2020.03.08. 17:24:07

Igen, nagy baj, hogy az ellenzék többi része nem igazán "látható" a nyilvánosságban, nincs benne napi szinten a köztudatban. Ha pedig a többiek nem látszanak, akkor a mára már meglehetősen elkeseredett ellenzékiek ahhoz kezdenek húzni, akit látnak, az pedig Gyurcsány. A "rendszerváltáshoz" pedig tényleg 2/3 kellene (a fidesz bebetonozott emberei csak úgy cserélhetők le), ami így nagyon nehezen elképzelhető. Szóval szintem mindegy is mit csinál az ellenzék többi része, csak csináljanak, mondjanak valamit, ami folyamatosan a köztudatban tartja őket.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 10:07:16

@Khonsu:

"mindegy is mit csinál az ellenzék többi része, csak csináljanak, mondjanak valamit, ami folyamatosan a köztudatban tartja őket"

There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about.

-- Oscar Wilde
süti beállítások módosítása