1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.02.08. 11:29 HaFr

Miért mondom a gyerekemnek, hogy menjen külföldre tanulni?

Képtalálatok a következőre: crying teenager

Hazánk tragikus válságban van, amelynek a mélységét nehéz még felbecsülni is. A válság évszázadok elrontott nemzetfejlődésére és máig uralkodó, erősen korlátozott etnicista kompetenciakészletére vezethető vissza. Amit azonban az egymást követő korok így-úgy (kevésbé jól és nagyon rosszul) megpróbáltak oldani, azt a mai rezsim legutoljára a harmincas évekre jellemző erőszakossággal, de ezen bőven túlmutató cinizmussal és a civilizációval radikálisabban szembefordulva erősít fel és mélyít el. Az ország lejtőre került erkölcsi, tudásbeli, szociológiai és sok praktikus vonatkozásban, amelyet gyenge önismeretű, versenyképtelen és termékeny együttműködésre alkalmatlan népe örömmel fogad és fordít önmaga ellen.

Az orbánizmussal nem az a baj, hogy alternatívát ad a bárhogy felfogott baloldali, progresszivista politikával szemben; ennek bőven megvan a létjogosultsága. Az a baj -- és óriási baj -- vele, hogy amit ad, az nemzeti perspektívának halálos. Az erkölcstelenség, a kormányzati rangra emelt aljasság, az intézményesített kizsákmányolás (extrakció) és a civilizáció lábbal tiprása -- mind-mind a nemzet nevében, azaz nem mellesleg a nemzet lealjasítása -- egy alapvetően (még mindig, és remélem, mindig is) más nyugati környezetben súlyosan versenyképtelen, hátrányos helyzetet erőltet a magyarokra. Az orbánizmus gyümölcse a magyarság perspektívátlansága, ami akkor is így lenne, ha szimplán gyökeresen eltérő játékszabályokkal játszana, mint a nemzetközi környezet más szereplői -- nem pedig egyenesen a magyar képességek legaljára optimalizálva. De sajnos az utóbbit teszi.

Az új NAT ezt a tendenciát erősíti. A nemzethez való viszonyulásnak egy rég elmúlt állapot szerinti kanonizálásával, a gyerekek gondolkodásának, a mindenkori valóságra való reflexiójának, a múlt, a jelen és a jövő közötti összefüggések keresésének súlyos korlátozásával tulajdonképpen a nemzettől idegenít el, amelynek értő, értelmes megélése lehetetlenné válik számukra.

Ilyen körülmények között -- leegyszerűsítve: ha nem látja reményét az ország belátható időn belüli megfordításának -- a felelős szülő nem mondhatja a gyerekének, hogy maradjon itthon, tanuljon itthon, boldoguljon itthon. A helyzet tragikusságát nem tudom kellően aláhúzni, hiszen annak tudatában teszek így, hogy a gyerekem és én közém másfélezer kilométer ékelődik, sokkal kevésbé lehetek részese az életének, mint amire akár ő, akár én vágynánk, és ezen túl, hogy mégiscsak idegen lesz abban az országban, ahova érkezik, és talán végképp kétlaki lesz, aki sehol sincs otthon. Ezt mind ennek -- a politikába magát beevő bűnöző réteg és a magyar szellemtelenség (a lehető legrosszabbul működő demokrácia) egymásra találásának -- köszönhetjük.

Ez az ország még hosszú ideig hanyatló pályán lesz, ahonnan emberi és érthető lépés a menekülés, ha bárki igényt tart arra, hogy a tudását és a tisztességét megélje -- amire itt egyre kevésbé van esélye. Nem utolsó sorban nem a gyerekek feladata helyrehozni azt, amit a szüleik -- Orbánék hatalomhoz engedésével és hatalomban tartásával -- elszúrtak.

130 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6215464788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülig José 2020.02.09. 21:25:30

@dare: félreérthető volt, bocs. mostanság az össznépi nyavajgás 100. évfordulóján ingerült vagyok kissé, sok az input. sorry.

chrisred 2020.02.10. 02:11:01

@Moin Moin: Ők a magyarságon a saját szavazóikat értik. Azokból pedig a vezető réteg megengedheti magának azt, hogy a gyerekeiket külföldön taníttassák. A lenti arctalan tömeg nagy része meg úgy viszonyul az oktatáshoz, ahogy Mezőtúron és Nagykátán láttuk.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2020.02.10. 07:44:14

Az első fokozata a felelős szülő viselkedésének, amikor a gyereke előtt feltárja a külföldi tanulás lehetőségét. Van azonban egy második, radikálisabb szintje az aggodalomnak. Nem válunk szülővé Magyarországon, amivel eleve nem hozzuk kellemetlen helyzetbe a még meg sem született gyermekünket. A nagyeszű politikusok ezt észlelve, nagy pénzeket ígérve béranyaprogramot indítanak a jövő jobbágyainak megszülésére, ami egy lutri. Semmi garancia nincs arra, hogy a pénzért baszók gyerekei felcseperedvén jól fogják itt érezni magukat, és baromságokra akarnak adót fizetni.

VT Man 2020.02.10. 08:08:37

Pont tegnap olvastam az indexen, hogy az DK és a Gyurcsány mit nyilatkozott már megint.. katasztrófa. Minden ilyen akció +5% a Fidesznek.

Nem lehetne az ilyen lejárt idiótákat elküldeni messze a politikától, hogy legyen 2022-ben egy jó ellenzéki alternatíva?

Mit keres még mindig Gyurcsány a politikában? Ha csak nem a Fidesz fizeti.

VT Man 2020.02.10. 08:11:15

@Fülig José:
"hatalomra segítették a vajdát"

Hihetetlen, hogy 2020-ban még mindig menõ dolog a baloldaliak körében a rasszizmus, cigányozás.

Jó lenne kicsi európaibbnak lenni.

Nancsibacsi 2020.02.10. 10:22:52

Én ebből a posztból konkrétan egy szót se értettem. Mármint értem én, hogy patásorbán, gyilkos, gyermekvért iszik, ésatöbbi - de azt nem látom hogy a pszichoaktív szereken kívül mégis mi váltotta ki ezt az agonizálást.
Ez azért nagyon nagy baj, mert az ország 90-95 százaléka nem okosabb nálam egy centivel se. Márpedig az ő voksuk ugyanannyit ér, mint a szuperintellektuális (valójában drogos, zagyva) poszteré.

vajdasagi 2020.02.10. 10:42:06

@gyászhuszár: Érdekes, amit írsz. Megkérdezhetem, melyik országban éltél?

vajdasagi 2020.02.10. 10:50:21

@Nancsibacsi: Köszönjük az igen őszinte hozzászólást. Én a poszt minden szavát/gondolatát értettem, és mindazzal teljes mértékben egyet is értek. Valószínűleg igazad van abban, hogy az ország 90-95%-a nem okosabb Nálad. Ez valóban nagy baj. Mondom ezt minden ellenséges érzelem nélkül.

Más szemszögből nézve: azért a Nálad kevésbé okosak között is biztosan van sok olyan, aki látja/érti, hogy rossz úton jár a nemzetünk. Vagyunk sokan, de nem elegen.

közösperonos átszállás 2020.02.10. 11:41:25

@VT Man: "Pont tegnap olvastam az indexen, hogy az DK és a Gyurcsány mit nyilatkozott már megint.. katasztrófa. Minden ilyen akció +5% a Fidesznek."

Most a kedvedért elolvastam, és tökre nem értelek. Nem baj, konkrétumokkal majd könnyebb lesz.

index.hu/belfold/2020/02/09/gyurcsany_ferenc_evertekelo_2020_fidesz_ellenzek_demokratikus_koalicio/

Innen gyűjtheted, kíváncsi vagyok.

csakenekedregeltem 2020.02.10. 11:49:23

@vajdasagi: En ruhellem a nancsibacsit, de tokeletesen igaza van abban, hogy ami itt folyik az nem mas, mint verbalis onanizacio es egymas seggenek a fenyesre nyalasa. Ezert is nem lett semmi ebbol a katyvaszbol, mert nemhogy boviteni nem probaljak az elert emberek koret, de inkabb mindjobban szukitik. Nezd meg: Hanyan szoltak/szolnak mar hozza? Aztan vondd le a kovetkeztetest.

Fülig José 2020.02.10. 12:03:03

@VT Man: tán csak nem egy fidióta kéri számon az európai eszméket?! ejnye, hát ti azon régesrég túlléptetek, lassan úgyis elpusztul a nyugat, nem? nem beszéleve az európai értékeket közvetítő bajjerpatkányról meg a köcsögbedéről, mint fitymás zászlóvivőkről...ember, néztek ti néha tükörbe?

csakenekedregeltem 2020.02.10. 12:57:59

@screpes: Varjunk csak! Te vagy az Gabor?! Edes ocsem, ezer eve!

(Amennyiben ez jelentosen befolyasolja a leirt velemenyem, nagyon szivesen elmondom. Maskulonben ne kerdezz baromsagokat!)

VT Man 2020.02.10. 12:58:42

@közösperonos átszállás:
Nincs mit gyűjteni, de rosszul írtam: ez a Gyurcsány-féle ámokfutás -30% az ellenzéknek.

Nincs is mit boncolgatni, tele van idiótasaggal. Mondhatnám hogy "a szokásos", de ideges leszek, ha Feri bohóc miatt bukik az ellenzék megint.

"Szerinte nem kell Szíriából érkezni, ha nem úgy gondolkodik valaki, mint a Fidesz, akkor bevándorló lesz:"

Aha.
Es ezt a szavazók benyelik? Hogy ha nem gondolkodnak úgy, mint a Fidesz, akkor bevándorlók?
Ezzek a baromsággal lehet szavazatokat nyerni?

VT Man 2020.02.10. 13:01:08

@Fülig José:
Folyamatosan megy itt a cigányozás a posztok alatt baloldali hozzászólóktól.

Akkor ki is a rasszista?

A szomorú, hogy a többi ellenzéki se határolódik el a kommentek között, nincs egy se, aki azt mondaná, hogy talán nem kellene ennyit cigányozni.

fhdgy 2020.02.10. 13:14:46

@jatagán9: Igen, ma az információ könnyen elérhető, majdnem mindenki számára. Azok a kivételek, akik nem érzik szükségességét, esetleg túl nagy megerőltetés lenne a kezdeti lépéseket megtenni.

Ha az intézményesített oktatás képes lenne az igényt felébreszteni, kezdeti botladozásokon átsgíteni, már sokkal előrébb lennénk.

Továbbá azt is elmondanám, hogy véleményem szerint az ismereteket, a tudást nemcsak megszerezni kellene ( ebben segít az internet ), de a megszerzett tudást rendszerezni, egységes egészbe is kellene foglalni.

Példának elmondom, hogy 68. évesen jelentkeztem egy két féléves térinformatikus képzésre ( matematikus vagyok és programozóként dolgoztam/dolgozom ), sajnos a kevés jelentkező miatt nem indult el, talán majd ősszel.

Magam is sok mindent meg tudnék tanulni, de félek, hogy nem állna össze úgy a kép, ahogy kellene. Elmentem arra az egyetemre és megérdeklődtem az illetékes docensnél, hogy mi lesz konkrétan a téma, mit várhatok. Megmutattam azokat a programokat, amiket Androidra, pc-re már eddig, ujjgyakorlatként, megírtam. Dicséretet kaptam, de elhárítottam, mondván, hogy ez még messze van az elvárásaimtól és reményeim szerint sokkal többre lennék képes egy megfelelő képzés után.

közösperonos átszállás 2020.02.10. 13:58:29

@VT Man: "Nincs mit gyűjteni,"

Értem, tehát ha valaki megkérdezi, hogy "konkrétan mire gondolsz", arra te büszkén válaszolod, hogy "konkrétan semmire nem szoktam gondolni, csak általánosságokat dumálok, bele a levegőbe".

Semmi gond, ez legalább beárazza, mennyire lehet téged komolyan venni.

De persze valóban, amit idéztél, azt valóban mondta, ezzel együtt ni:

"
„A magyar kormány értelmezésében mi mindannyian bevándorlók lettünk. Hölgyeim és uraim, önök bevándorlók.”

„A hatalom urainak szemében mi magunk is, mert nem olyanok vagyunk, mint ők. Idegenek vagyunk, idegenszívűek, mocskos liberálisok, kommunisták, Soros-ügynökök, brüsszeliták, patkányok. Ezek vagyunk mi”
"

Ez így együtt elég egyértelmű: _a_Fidesz-vezérkar_így_gondolkodik (így kommunikál, így cselekszik stb).

Namost, azt akarod demonstrálni, hogy sok olyan birka van, aki az egy levegővel elmondottakat nem képes együtt értelmezni, vagy azt mondod, hogy egy bármilyen hosszú Gyurcsány-szövegből a lakájmédia bármilyen rövid, félremagyarázható részt ki tud vágni és félre tudja magyarázni?

Csak mert persze, mindkettő vezethet a Fidesz népszerűsödéséhez, de egyiknek sincs sok köze ahhoz, hogy mindenki Ferije épp mit mondott. (Pl. ha a Boci, boci, tarka kezdetű népies műverset szavalta volna, akkor is rá lehetne mutatni, hogy épp migránsnak nevezte magát és pártját. Például azt mondta, hogy Oda megyünk lakni.)

közösperonos átszállás 2020.02.10. 14:13:49

@errorológus: Igenigen, az Egyesült Államok utolsó előtti lett, a Szovjetunió pedig az előkelő második helyet szerezte meg. :-)

(Amúgy a nőitudósok-per-tudósok arány mellett (helyett?) talán érdekes lehetne még a nőitudósok-per-lakosok meg a tudósok-per-lakosok arány is. Biztos tudnánk találni olyan országot is, akiket beelőzünk ezzel, még az EU-ban is.)

konrada 2020.02.10. 14:30:34

@közösperonos átszállás:
Semmi kétség: ami elhangzik, az képileg erőteljes, sőt durva, de nem agresszív, és nem fenyegető.... De amit mond, az - egy kis rossz szándékkal - ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket...

chrisred 2020.02.10. 15:41:17

@Pipas: Pontosabban: évszázadokkal ezelőtt volt szokás, amikor még nem létezett közoktatás magyar nyelven. Most újból visszatér ez az állapot?

Pipas 2020.02.10. 16:48:09

@chrisred: "Pontosabban: évszázadokkal ezelőtt volt szokás, amikor még nem létezett közoktatás magyar nyelven. Most újból visszatér ez az állapot?"

Nem, ez nem igaz. Az emberek mindig is párizsba mentek festeni tanulni, németországba mentek fizikát meg kémiát tanulni, keresték az adott szakma jobb egyetemeit.

Einstein svájcba járt iskolába, pedig német volt, Hitler osztrák volt és párizsban akart festő lenni. Mondjuk neki nem jött össze. :)

VT Man 2020.02.10. 17:39:44

@Fülig José:

Tehát ott tartunk, hogy "nem baj, hogy itt a baloldaliak cigányoznak, mert.... bayerzsóóót".

Gratulálok.

VT Man 2020.02.10. 17:43:27

@közösperonos átszállás:
A lakájmédia? Az index?

Nem csak az a baj, hogy Gyurcsány még mindig a színen van és bomlasztja az ellenzéket, hanem az, hogy az index blogok tele vannak olyan fanokkal, akik akkor is tapsolnának Ferinek, ha a fejükre szarna.

Mert "Gyurcsányamegváltó"!

fhdgy 2020.02.10. 17:44:02

@Pipas: Az ne zavarjon, hogy sem Hitler, sem Einstein nem volt magyar és így nem illeszkednek abba, hogy Mo.-ról miért mentek/mennek külföldre tanulni az emberek.

Egyébként meg Hitler Bécsben akart tanulni, utána Münchenbe vetődött. Arra nincs adat, hogy Párizsba akart volna menni. Illetve már csak a hadseregével bevonulni, de az már egy más tészta!

Einstein sem tanulni ment Zürichbe, hanem még gyerekként a szüleivel költözött oda.

A többi, amit írtál stimmel! -:)

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.02.10. 19:02:43

Nagyon érdekes, mi több meghökkentő volt a bejegyzést elolvasni. Ilyenkor meg szoktam kérdezni, hogy ti vajon melyik országban is éltek? Mert szinte hihetetlen, hogy elvileg ugyanabban, és ennyire elképesztően máshogy látjuk a dolgokat, az országot. Nem tudom, hogy miért van ez a különbség, de teljességgel érthetetlen.

Amit én látok jelenleg:
Az egyetemre csóró gyerekként felvettek, még pont az átkos utolsó évében. Nem vagyok hülye, de nagyon okos sem. Nem kellett semmiféle protekció. Ez az ország ezt nekem INGYEN megtette, sőt még minimális ösztöndíjat, kollégiumot is kaptam. Elvégeztem, majd kaptam munkát. Egy kicsit ügyeskedtem, ami azt jelenti, hogy minimális időt töltöttem külföldön, és igen, az elején gyakran váltottam munkahelyet. Van szép családom, tök jól élek, és a barátaim is. Az egészségügy ingyenes, a gyilkosságok az USA-beli szint harmadán. Az oktatás továbbra is ingyenes.

Ha az országot nézem: 1990-ben soha nem látott szintre, az osztrák GDP-nek a negyedére estünk vissza. Ez történelmi mélypont volt, a Kiegyezéskor ez 70% volt. Most szerintem úgy 40%-on lehetünk. A fejlődés lassú, de folyamatos, szerencsére mostanában felgyorsult.

Ezért nem értem az olyan mondatokat, hogy "Hazánk tragikus válságban van, amelynek a mélységét nehéz még felbecsülni is."

A valósággal végképp ellentétes állítás:
"Ez az ország még hosszú ideig hanyatló pályán lesz"

Hát nem tudom, ezt milyen tényekkel tudná alátámasztani az író, mert az ellenkezőjét elég sokkal: a GDP nő, az államadósság csökken, az infláció alacsony, a munkanélküliség alacsony, a házasságok száma nő, a hadsereg évtizedek óta először új, modern fejlesztéseket kap, a közművek újra állami tulajdonba kerültek, az ingatlanhitelek kamata fele a válság előtti SVÁJCI FRANKBAN felvettekének. Mi a fene van itt hanyatló pályán??????

Khonsu 2020.02.10. 19:22:36

@fofilozofus:

"Mi a fene van itt hanyatló pályán?????? "

A makroadatokon túli mindennapok megtapasztalt valósága. A közbeszéd színvonala. Illetve minden olyan jövőbiztos kompetencia, ami 10-20 év múlva baromira hiányozni fog, amikor ezek a patkányok és leszármazottaik már rég a Bahamákon röhögnek rajtunk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.02.10. 19:37:37

@fofilozofus: az államadósság nő, az infláció a legmagasabb Európában, a forint a legrosszabb valuta Európában, a régiós EU-mutatókban jellemzően az utolsó előttiek vagyunk, a közszolgáltatások döglődnek, az infrastruktúra dettó, és ezek csak a makroadatok. Minden egyéb -- erkölcsi, jogállami, korrupciós, szabadság stb -- indexben a tökutolsók vagyunk. Kímélj legalább a legócskább propagandától, hozz valami fineszes hazugságot legközelebb.

vajdasagi 2020.02.10. 21:16:40

@fofilozofus: @HaFr: Arra, hogy "Mi a fene van itt hanyatló pályán?????? " én is hozzá tudok szólni. Volt egy ország: Jugoszlávia. Nagy tekintélyű, elismert ország volt. Az útlevele majdnem olyan jó/elfogadott/hasznos volt, mint a kanadai, amely már évtizedek óta a világ legjobbja egyébként. Ahova csak Jugó útlevéllel mentem, ott barátként kellemesen fogadtak. Segítettek. Aztán jött egy Milosevics nevű fazon és a saját gazdagodása és hatalommániája mentén szétbarmolta ezt a tekintélyt. Utána azzal az útlevéllel vért pisáltam, hogy vízumokat szerezzek, pedig a megélhetésem érdekében kellettek a vízumok. Aztán magyar állampolgárságom lett (az első Orbán kormánynak hála, with all due fairness). Időközben Magyarország egy elismert nagy tekintélyű ország lett. Bármerre jártam az útlevelével, barátként, kellemesen fogadtak. Segítettek. A szerbeket meg a hollywoodi filmek főgonoszaiként ábrázolják az észak-koreaiak, az Al Kaidások és az oroszok társaságában. Nos: mostanában Magyarország mindent megtesz, hogy megnyerjük a népszerűtlenségi versenyt, hogy lenézzenek minket. Kupeckedünk, cigánykodunk, úton útfélen vétózunk, több pénzért kuncsorgunk, mert az "nekünk jár", nem jó nekünk, hogy a finnek rokonai vagyunk, hanem inkább türkök lennénk. Truccból zárunk be egyetemeket (a Milosevics truccból bombázta Dubrovnikot, tehát még annyira mélyre nem süllyedtünk). Ha Te nem látod, hogy ez hova vezet, az rád nézve rossz jel.

VT Man 2020.02.11. 00:26:17

@HaFr:
"az államadósság nő"

Mint minden olyan országban, ahol deficites a költségvetés, azaz 14 országból a 28 (27) EU-s országból.

Deficit = több a kiadás, mint a bevétel, ezért nõ az államadósság.

VT Man 2020.02.11. 00:29:29

@HaFr:
Inflációs adatok: 2019-ben nem magyarország volt a legrosszabb, csaka második legrosszabb, 3.3%-al, utána szlovákia, litvánia 3%-al.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.02.11. 07:04:01

@VT Man: tehát nem csökken, ahogy a többi is blablabla

VT Man 2020.02.11. 09:17:22

@HaFr:
Így van, csak kontextusban úgy állítottad be, mintha valami különösen negatív lenne.
GDP arányosan viszont javult az adósság, ami nagy eredmény, azt persze nem gondoltad fontosnak megemlíteni.
Hiszen akkor nem illene a "minden szar" vonalba.

screpes 2020.02.11. 10:57:44

@VT Man:

hiányzik egy értő elemzés, hogy mit jelent a GDP-hez képest csökkenő, de abszolút értelemben ma is növekvő államadósság.
Mi lenne az előnye ennek az UTÓBBI növekménynek, és mi a hátulütője, ha van.

A válaszhoz vissza kéne menni odáig, hogy MI A FORRÁSA a GDP-növekménynek? Mert például a forint értéktelenedése is, tudtommal..
Meg a külföldön dolgozó hatszázezer magyar hazautalt pénze...
Meg az AUDI több mint 3 (6 ?) százaléka... Csupa hurrá.

2020.02.11. 11:55:01

@fhdgy:

A gyűlölt patás Orbán egyetemére akartál menni tanulni főhadnagy elvtárs? Ja, hogy ingyé van,és úgy már más.

Egyébként anno nem tanultál eleget a katonai elhárításnál?

2020.02.11. 12:24:35

@HaFr:

És ennek ellenére a hajam, meg a Fidesz 2/3-ad még mindig tart.

2020.02.11. 12:33:14

@HaFr:

Ja, és a gazdasági növekedés is. Valami homokszem kerülhetett a gépezetbe, mert 10 éve azt hallom minden nap, hogy az Orbán-rezsimnek holnap vége.

Aztán mégsem.

screpes 2020.02.11. 12:45:47

@pametno:
Jól van, még várj egy kicsit.

2020.02.11. 12:50:47

@screpes:

Még 10 évet? Rendben.

screpes 2020.02.11. 15:23:10

@pametno:

nem homokszem került a gépezetbe, hanem a gépezet a homokba...

2020.02.11. 16:45:22

@screpes:

Ja, hogy a jelenlegi ellenzéket legjobb volna elásni.
Egyet értek.

screpes 2020.02.11. 17:21:35

@pametno:
Te ásnál? Mennyiért vállalod ezt az ásást? Vagy addig is áskálódsz?
Jól értem, hogy pl a szegedi, pécsi, vagy a budapesti többségekről beszélsz így?
Mi lennénk a te áldozataid, te kis hazaáruló huncut.?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.02.11. 17:30:31

@Khonsu:

Ezúttal nem sikerült egyetlen egy tényadatot sem felsorolni.

"A makroadatokon túli mindennapok megtapasztalt valósága"
"A közbeszéd színvonala."

"Illetve minden olyan jövőbiztos kompetencia, " :-)) Ez a legjobb.

Általános marketingrizsa, amit sulykolással fejekbe lehet ültetni anélkül, hogy bármilyen valóságmorzsával is alá kellene támasztani.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.02.11. 18:00:11

@HaFr:

"az államadósság nő, az infláció a legmagasabb Európában, a forint a legrosszabb valuta Európában, a régiós EU-mutatókban jellemzően az utolsó előttiek vagyunk, a közszolgáltatások döglődnek, az infrastruktúra dettó, és ezek csak a makroadatok. Minden egyéb -- erkölcsi, jogállami, korrupciós, szabadság stb -- indexben a tökutolsók vagyunk"

az államadósság nő - mint mindenhol kb. a világban. A GDP-hez mért adatot nézi minden normális ember (a kekeckedőkön kívül). Mondjuk egy jó belga vagy francia adatot megnézhetnél, öcsém.

az infláció a legmagasabb Európában - nem igaz, de általában mindenkit a reálbéremelkedés érdekel: béremelés mínusz infláció. Abban pedig elég jók vagyunk, kb. az elsők között. Ez is olyan kötekedés-féle: mondjuk megnyeri az egyik csapat a BL-t, mire az ellenfelek azzal fikázzák, hogy de ő kapta a legtöbb gólt. Kit érdekel, ha a végeredmény jó????

" a régiós EU-mutatókban jellemzően az utolsó előttiek vagyunk" Sajnos ez igaz, de mi köze ennek a hanyatláshoz? A hanyatlás azt jelenti, hogy egyre rosszabb lesz minden. Itt pedig arról van szó, hogy egy csomó minden javul az országban, pár meg nem javul, de nem is lesz rosszabb. Ezért ezt hanyatlásnak nevezni minimum félrevezetés.

"a közszolgáltatások döglődnek" ez tényleg kézzelfogható mutató. Nem döglődik itt az agyatokon kívül semmi.

"az infrastruktúra dettó" Aha, MÁV vonalak komplett felújítása (pl. Szfehérvár), amire már egy fél évszázada egy forint sem jutott, autópályák mindenfelé (emlékszem, , hogy pl. Salgótarjánba egy szaros egysávos úton lehetett csak eljutni, ) Ja, a világon az egyik leggyorsabb a vezeték nélküli internet. Ti valami virtuális valóságban éltek.

"Minden egyéb -- erkölcsi, jogállami, korrupciós, szabadság stb -- indexben a tökutolsók vagyunk"

Ezt még kommentelni sem vagyok hajlandó. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ha hét részre osztjuk a világot, akkor mi az első 1/7-ben vagyunk, ott viszont a végén. Ezt kár lenne tagadni. Az más, hogy miért. Majd odaküldök a fejlettnyugatra 40 évre pár százezer szovjet katonát, oszt meglátják ők is. (Ahogy az NDK meg is látta). És a nekünk a helyünk az 1/7 elején van, ezt is tudom. De ne tévesszük már össze az állapotot, ami a múlt öröksége, meg azt, hogy hanyatlunk-e, mert nem, nem hanyatlás van, hanem erőteljes felzárkózás. És mióta a Fidesz van kormányon ez a felzárkózás gyorsulni kezdett.

Aki nyavalyog, hogy nem lehet itt megélni, az magáról állít ki bizonyítványt, mert kiderül, hogy sokan jól boldogulnak az országban (most átlagos mérnökökről, orvosokról beszélek, nem NER-es szupergazdagokról), csak ők nem. Én a helyetekben nem reklámoznám, hogy ennyire szerencsétlen vagyok.

Khonsu 2020.02.11. 18:03:58

@fofilozofus:

"Ezúttal nem sikerült egyetlen egy tényadatot sem felsorolni. "

Nem is állt szándékomban. Aki nem vakhitű fideszes, az úgyis látja, hogy valami nem stimmel. A szektásokat pedig a tényadatok sem győzik meg, ha egyáltalán elolvassák. Felesleges a meggyőzésükre időt pazarolni. Őket legfeljebb csak "megtéríteni" lehet, ami nem az én feladatom.

2020.02.11. 18:46:46

@screpes:

Ti a saját hülyeségetek áldozatai vagytok.
Egyébként hogyan is szoktak itt, és más szélsőséges liberális blogokon beszélni a többségről te kis huncut? Tudod, a fidesz szavazókról.
Majd akkor reklamálj, és hazaárulózz, ha megtanulod tisztelni a tiédtől eltérő véleményt. Igaz ehhez még nagyon sokat kell tanulnod.

Khonsu 2020.02.11. 18:56:51

@pametno:

"az ország"

Ez olyan szépen hangzik, de az a helyzet, hogy 2-2.5 millió szavazó nem "az ország". Ráadásul, még azoknak is csak egy része olyan vakhitű mint te.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.02.11. 21:46:48

@Khonsu: Végül is jól összefoglaltad:

"Ezúttal nem sikerült egyetlen egy tényadatot sem felsorolni. "

Nem is állt szándékomban.
"Aki nem vakhitű LIBERÁLIS, az úgyis látja, hogy valami nem stimmel. A szektásokat pedig a tényadatok sem győzik meg, ha egyáltalán elolvassák. Felesleges a meggyőzésükre időt pazarolni. Őket legfeljebb csak "megtéríteni" lehet, ami nem az én feladatom."

Minek ilyen hülyeségekre időt pazarolni, mint tények. Baromság. Jól megmondjuk, hogy O1G, oszt mi leszünk a királyok egyből. Ahogy Besenyő Pista bácsi mondta:
-Már mikor jöttem, kérem szépem, már akkor háromszor volt igazam, és ez a negyedik.

Khonsu 2020.02.11. 23:43:48

@fofilozofus:

Valahogy úgy. Egyik tábor vakhitűit sem érdeklik a tények, amennyiben azok ellentétesek a hitükkel. A hitvita pedig időpocsékolás.

2020.02.12. 11:40:19

@fhdgy:

A mai magyar társadalom rákfenéje az főhadnagy elvtárs, hogy vannak olyanok, akik habzó szájjal mocskolják a regnáló kormányt, miközben kínosan ügyelnek arra, hogy az utolsó fillérig kihasználják a rezsim nyújtotta kedvezményeket.

Ismerős a sztori főhadnagy elvtárs?

2020.02.12. 13:55:57

@fhdgy:

Magas beosztású főhadnagy elvtárs. A boka alatti kategóriában azok az emberszabásúak tartoznak, akik gyáván elbújnak cenzúrázott blogokon, és onnan arcoskodnak. Vagyis a gyáva patkányok. Ismerős?

2020.02.12. 16:39:44

@fhdgy:

Védelmet szeretnél főhadnagy elvtárs? A megoldás egyszerű. Eltűnsz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.02.12. 19:40:56

@Quercus erdész: bizony, mert elég hülyék vagyunk, hogy kitömjük őket, letelepedési adómentességet és évente több tíz milliárdos támogatást adjunk, ezen kívül a legalacsonyabb bérekkel fogadjuk őket, továbbá olyan adókkal, mint Panama. De te miért gondolod, hogy a magyar nép jólétének ez a legjobb indikátora, mi vagy te, a Nyugat ügynöke? Nézd inkább az aszfaltot a lábad alatt, a kórházakat meg a háztartások fogyasztását, ha már a korrupciós index nem mond semmit. Köszönöm az érdeklődést.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.02.12. 19:52:29

@Quercus erdész: előbb döntsd el, mit állítasz, vagy ide-oda csapkodsz, mert ezzel a troll stílussal itt nem jutsz messze -- a Fidesz azért van hatalmon, mert a magyar nép szerencsétlen kompetenciahiánya talákozik a Fidesz etnicizmussal leöntött gátlástalanságával.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.13. 08:04:46

@Quercus erdész:

"A baj az, hogy ez a szerencsétlen, kompetenciahiányos nép ezeket leszarja. Nem érdekli a liberós mantra, a katedraduma. A saját zsebe, a saját jóléte érdekli."

2002 és 2010 között más volt a helyzet?

"És amíg ez neki tetszően alakul, addig a fidesz mellé teszi az x-t."

Amikor meg nem neki tetszően alakul, akkor már késő lesz bárhová is rakni az x-et: akkor már ismét átesett egy birkanyíráson.

Khonsu 2020.02.14. 21:38:02

@Quercus erdész:

Tény ami mérhető. Vagyis tény a gazdasági növekedés és az infláció is. Tény az államadósság GDP arányos csökkenése és reálértékben vett növekedése is. Ahogy például a jövedelmek növekedésének egyenlőtlen földrajzi eloszlása, vagy mondjuk a gyengülő matematika eredmények az iskolások között is. És még lehetne sorolni.

Ami a lényeg, hogy a tényadatokból mind a fideszes, mind a balliberális tábor azt emeli ki, ami a saját igazát alátámasztja. Miközben itt a lényeg azon lenne, hogy értelmezni tudjuk a tényadatokat. Ebben áll a lemaradásunk, az oktatásunk, a társadalmi kompetenciáink gyengesége.

Ismerjük a nyers adatokat, de kevesen tudják azokat összefüggéseikben értelmezni, és ez baj, nagy baj.

tele.phone 2020.02.14. 22:49:25

@Khonsu: +1
Végre egy értékelhető szintézis! (Már több nap óta olvasva a beszélgetéseket a blogban csak egy folytonosan szakadó mozgásának tűnik az egész. Vagy ahogy Oldal Jakab és Növény Róbert mondaná: Communication Breakdown.)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 09:15:33

@Bánegressy:

Erre csak egy méltó válasz van:

www.youtube.com/watch?v=AgWVqA9T2FA

... good things never die, they just get dry ...

Bánegressy 2020.02.15. 14:43:51

@neoteny:
na!
el tudnánk mi itt dumálni reggelig, meg aztán. köszönhetően a youtube-nak(meg egyebek), amit nem gondoltam valaha, hogy egyszer azt kell mondjam, mára már nyomasztóan tele van.
olykor döntenem kell, hogy lemaradások bepótlása(rock), vagy lazító chillout rave(pókerhoz nem megy a rock www.youtube.com/watch?v=Hir_uHz2Uho ).
mindenesetre most kiderült, hogy szerintem van köztünk legalább min.20 év korkülönbség.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 14:59:03

@Bánegressy:

"lazító chillout rave"

Hát ez tényleg elég rétegzene az én szemszögemből, de én nem is vagyok túlságosan nagy zenehallgató.

De itt van Ray Charles slágerének egy szórakoztató etnikus feldolgozása:

www.youtube.com/watch?v=XKhbI2XUob4

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 15:06:08

@Bánegressy:

"szerintem van köztünk legalább min.20 év korkülönbség"

Hát hogy min. 20 év, abban nem vagyok biztos, de '73-ban én még általános iskola felső tagozatában szenvedtem üldöztetést az osztályfőnök-magyartanárnőmtől.

tele.phone 2020.02.15. 15:54:34

@Bánegressy: Ez is igaz!:) Én nem a vélemények ütköztetése ellen vagyok, hanem a valódi párbeszédet hiányolom. Nyilván naiv is vagyok. Érdekes megfigyelni, hogy mire nem reagálnak a felek, ott vannak a vakfoltok, illteve az is lehet, hogy nagyon is pontosan érzékelt, és épp ezért elhallgatott hiányok. HaFr például kifejthetné, hogy a világ többi, releváns országával ellentétben, Magyarország esetében az adósságot miért nem GDP-arányosan kell elsősorban elemezni. Főfilozófus meg elmesélhetné, hogy szerinte miért nincs nyilvánvaló és káros demokrácia-deficit, korrupció, szabadságkorlátozás, szóval, hogy miért nem lát szart ebben a palacsintában.

Bánegressy 2020.02.15. 17:46:06

@neoteny:
engem '71-ben üldözött egy a jezsuita rendből kiüldözött(vagy micsoda?) paptanárból lett matematika tanár a gimn érettségin(és előtte 3 évig. 1 évet máshova jártam).
de ügyes voltam. nem buktam meg. :D
hát nem voltam egy őstehetség számtanból.
vagy ki tudja.
egyszer még nekifutottam az életben . . .
de akkor sem derült ki az ellenkezője :D

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 19:20:32

@Bánegressy:

"de ügyes voltam. nem buktam meg. :D"

Nagyon helyes.

"egyszer még nekifutottam az életben . . ."

De az a 'nekifutás' már tart egy pár éve, nem?

Bánegressy 2020.02.15. 19:45:59

@neoteny:
nem.
nem igazán.
elvégeztem egy műszaki főiskolát 36évvel ezelőtt, de annyira nem éreztem a dolgot sikernek, sem szakmai sem az ott kapott egyéb ismeretek konvertálásának tekintetében, hogy hagytam az egészet és dolgoztam szakmunkásként még egy darabig.
de jól elvoltam legalább.
az összes évfolyamtársamat, aki valami pozícióba került a '80-as években, kirúgták a módszerváltás után, többnyire szakmai alkalmatlanság miatt. :D
(mondjuk elég gagyi egy évfolyam volt. ja! és estis. a nappalosok közt később még főnököm is akadt)

Bánegressy 2020.02.15. 20:28:12

@neoteny:
az az igazság, hogy ezek a geekek olyan készségszinten verik a póker matematikáját, hogy azzal felnőttkorban, megfelelő alapok nélkül már kár próbálkozni.
az úgynevezett regulár(mint én), csak ösztönös játékos lehet.
a geekek fejben másodpercek alatt kiszámolják az összes outot és oddsot.
nekem ahhoz papír, ceruza, számológép és idő kell.

Bánegressy 2020.02.15. 20:40:29

@neoteny:
viszont lehet, hogy ott van mellette amiről a cívis beszél?
ma már nem olvasom el, csak az elejébe néztem bele, de lehet hogy a debreceni kötő-horgoló asszonyok keresztyén egylete fog lobbizni orbánnál helyi ügyekben és meghatározni a helyi választások eredményét? vagy ilyesmi?

gen.medium.com/ive-been-a-democrat-for-20-years-here-s-what-i-experienced-at-trump-s-rally-in-new-hampshire-c69ddaaf6d07

2020.02.15. 21:48:24

@Bánegressy:
itt vannak ezek a lányok asszonyok.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4013/200215fonixfitt_ksz_(5).jpg
ők egy helyi egyesülete. és a támogatók száma alapján úgy tűnik, hogy elég jó érdekérvényesítők.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4013/200215fonixfitt_ksz_(28).jpg
és ennek alapja elsődlegesen nem a filosz, hanem a biosz. fitness. a rátermettség. ez egy mai hír.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 23:24:42

@Bánegressy:

Nem szabad elfelejteni azt, hogy az USA egy _szövetségi_ állam:

Texas sues California over law banning state-sponsored travel
By RENUKA RAYASAM 02/10/2020 07:58 PM EST

AUSTIN — Texas filed a lawsuit Monday in the U.S. Supreme Court over a California law that prohibits official travel to states that California deems discriminatory against LGBTQ people, throwing into question whether the ban affecting 11 states can remain.

[...]

www.politico.com/states/california/story/2020/02/10/texas-sues-california-over-law-banning-state-sponsored-travel-1260126

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 23:33:14

@Bánegressy:

"ezek a geekek"

Már több, mint három évtizede annak, hogy megkérdeztem a(z akkori) kanadai haveromat, hogy mit jelent a 'geek'? Mire ő fapofával: "a 'geek' is someone who bites off the head of live chicken in the circus".

Bánegressy 2020.02.16. 09:05:30

@neoteny:
ha a szótári alapértelmét nézem:
( geek -» ellenszenves ember
geek -» ellenszenvesen igyekvő diák
geek -» gennyes alak
geek -» stréber ), akkor rengeteg rokonértelmű szó lehetne még, mégsem használják csereszabatosan ezeket. most csak a motherfucker jut eszembe, de tudom, h rengeteg van.
viszont én az ilyenekre az urban dictionary-t használom és ha azt, ami ott van leírva le tudom fordítani magamnak magyarra, akkor ok. ez elég ritkán fordul elő :D

nekem a legjobban ez tetszik: sure, you kick their ass and steal their lunch money and pick on them now, but you wont be laughing when drives up the garage and you have to fix his porsche or ur boss will fire you, and then you realize that the guy in the porsche with a smoking hot wife is the guy you picked on when you were in high school, and you attempt to avoid eye contact but the guy says "hey dont i know you from high school?" and then you say yea and he laughs and drives off, then you go back to your mobile home and complain to your 230 pound wife what happened at work, and who knows, that 230 pound wife could have just have been the slutty hot cheerleader chick you used to date back in the good ol days, u never know....

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 09:15:04

@Bánegressy:

"ha a szótári alapértelmét nézem:
( geek -» ellenszenves ember
geek -» ellenszenvesen igyekvő diák
geek -» gennyes alak
geek -» stréber ),"

Ezt a szótárat nyugodtan kidobhatod. Még talán a legutolsó van a legközelebb az _igazi_ jelentéshez (mert én tudom az igazit), de az sem adja vissza a szó zamatát egy magyarul beszélő számára.

Ilyenkor értek mélységesen egyet W. V. Quine teóriájával:

en.wikipedia.org/wiki/Indeterminacy_of_translation

2020.02.16. 10:21:39

@neoteny:
a képen látható egy geek gyerek. gyenge. young. tűri a fájdalmat. tear. könnyezik. mert jönnek-mennek a migránsok. törnek-zúznak. terror. mindenki meg retten. threat. térul-fordul. turn. lőnek a cél tárgyra. target. ez is magyarul van. amikor az íjfeszítő népek a hunok és az anglik együtt harcoltak. na jó, eltűnök a csatonában. tunnel. channel.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 10:31:26

@civisvarosi:

"egy geek gyerek. gyenge. young. tűri a fájdalmat. tear. könnyezik."

None of which has _anything_ to do with being a geek.

2020.02.16. 10:47:18

@neoteny:
a young óangolul: ġeong. az vált felnőtté, harcossá, aki ki tudta feszíteni az íjat. a többi gyönge, gyenge. ellentéte erős, hős. heros.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 10:53:56

@civisvarosi:

"a young óangolul: ġeong."

True; & that has nothing to do with being a geek.

2020.02.16. 11:59:22

@neoteny:
mert nem érted az ősi (matriarchális) nyelvet. hosanna.
www.youtube.com/watch?v=OXDmfAB42z0
ősanya. yosuha. a gyermeki jóság. a népfőiskolán így fejtik meg. az mta szerint ez finnül van.

2020.02.16. 12:05:27

@neoteny:
és a jelenetben gonosz szellem (ghost) caiaphas kajabál. így fejtik meg a gyermekek a óvodában. de ez hit. a gyermeki jóság. és erre jönnek az elte seggarcai, hogy kérem szépen ez finnül van. na jó, finnül is. nem, csak finnül lehet. de nem mi vagyunk finnugorok, csak a nyelvünk. ez nem hit. ez már biztos.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 12:13:55

@civisvarosi:

"mert nem érted az ősi (matriarchális) nyelvet."

Anyád érti, még sem tanította meg neked.

"a gyermeki jóság. a népfőiskolán így fejtik meg."

No ha igen, akkor csak kölcsönöznek:

Márk 10:13 Ekkor gyermekeket hozának hozzá, hogy illesse meg őket; a tanítványok pedig feddik vala azokat, a kik hozák.

Márk 10:14 Jézus pedig ezt látván, haragra gerjede és monda nékik: Engedjétek hozzám jőni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.

Márk 10:15 Bizony mondom néktek: A ki nem úgy fogadja az Isten országát, mint gyermek, semmiképen sem megy be abba.

Márk 10:16 Aztán ölébe vevé azokat, és kezét rájok vetvén, megáldá őket.

2020.02.16. 12:28:52

@neoteny:
márk. a jel. marok. a tenyérbe (palm) fogott pálma. vagy az aratókalász. vagy a bárkai barka. a bárány jele. zsidókereszténység.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3368/190414-viragvasarnap-pl-mj_28.jpg
és a népvallás.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3368/190414-viragvasarnap-pl-mj_30.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 12:39:17

@civisvarosi:

Igen, a kereszténység ötvözése/'ráoltása' a helyi termékenység-ünnepekre. Ismét zseniális alkalmazott szociálpszichológia.

2020.02.16. 13:12:05

@neoteny:
a magyar tudományos akadémián a gyerek ismeretlen eredetű. a csecsemő a csecsen emik. szop-szopik. esz-eszik. hangfestő szavak. jer ide, gyere. jár. úgy lesz gyermek. megtanul járni. a magyar tudományos akadémia szerint ez népi etimológia. teljességgel tudománytalan. a magyarból a magyar eredetet ki kellen irtanani.

gyermek [első írásos említés 13. század eleje] Bizonytalan eredetű, esetleg jövevényszó egy csuvasos típusú török nyelvből a honfoglalás előtti időből, vö. csuvas sarmåk, samråk ’fiatal; fiú, gyermek’. Vö. még: tatár Jermäk, baskír Jermäk: <személynév>. Az egyeztetés legfőbb nehézségét az okozza, hogy közszóként a török nyelvek közül egyedül a csuvasban használatos. Igen gazdag szócsalád alapja: gyermekség [1416 u.], gyermekded [1416 u.], gyermektelen [1559], gyermekes [1571], gyermekeskedik [1585], gyerkőc [1678]. A gyermeteg [1847] a nyelvújítás korában keletkezett. A ma általánosan használt gyerek alakváltozat létrejöttének módja tisztázatlan. A magyarra vezethető vissza a lengyel régi nyelvi giermek ’apród’.

2020.02.16. 13:19:38

@neoteny:
socio. Latin socius. from PIE root *sekw- to follow." szokást követ. psyche. Latin psyche, from Greek psykhē from PIE root *bhes-. to blow, to breath. besz-besz-beszél.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 14:11:14

@civisvarosi:

Igen, ezért írtam azt, hogy zseniális alkalmazott szociálpszichológia.

2020.02.16. 15:31:59

@neoteny:
pssz. ahogy az anya lecsendesíti a csecsemőt. peace. akarsz róla beszélni? pszichológia. hangutánzás. ak-ak-akar valamit mo-mo-mondani. motyog. what? mit? valamit. kwo? ki? aki az aki kint van? ősi gyereknyelv. anyanyelv. dey-dey. tej. milk. meolc. meleg. mint a mell. melasz, méz. cool. kühl. hül. kint hideg van. hi-hi-deg. kiküldik a hidegbe. cold. gyere be, komám. come. ősi hangutánzás.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 15:38:05

@civisvarosi:

"akarsz róla beszélni?"

Más sem történik. :)

"hangutánzás."

Nem.

2020.02.16. 15:39:03

@neoteny:
de ez ugye hit, hogy social és a sequential egy tőről fakadnak. mert mit követ a társadalom? szokást. szokik > social, sequentital. összekötő láncszem a magyar. flow, follow. követik a folyót.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 15:40:54

@civisvarosi:

"de ez ugye hit"

Neked hit, nekem tudás.
süti beállítások módosítása