1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.11.17. 09:10 HaFr

Orbán Viktor végzetes tévedése

Képtalálat a következőre: „dry tree”

Az ország rossz, az utóbbi évszázadban egyre rosszabb állapotba került. De messze nincs olyan rossz állapotban, hogy Orbán stabilizálni tudhassa benne az uralmát. Korosodó honfitársunk folyamatos radikalizálódása a politikai rendszer alakításában (az egyre koncentráltabb propaganda, az önkormányzatiság kivégzése, a parlamentarizmusban még rendelkezésre álló ellenzéki és sajtó-jelenlét diktatúrákra jellemző szűkítése, az iskolarendszer további gleichschaltolása), a politikai szabadság nem szűnő szűkítése, rokoni és szövetségesi körének leplezetlen, nyakló nélküli, minden szégyent mellőző anyagi gyarapítása, illetve eközben  az EU folyamatos rombolása arra utal, hogy se kedve, se lehetősége a rezsim konszolidációjára.

Mégis, a szakértők várakozásait rendre felülmúló (well, részben az aktuális forintgyengítésnek köszönhető) GDP-adatok és az ország lecsúszása közötti ellentmondás láthatóan nem érdekli a választóit; az ellentmondás feloldása -- hogy ti. a különbözetet nagyobb részt ellopják -- szintén nem. Az, hogy azért a büntetést -- legújabban 700 milliárd forintot -- az adóinkból finanszírozzuk, még annyira sem (de láthatóan az ellenzéket sem). Annak meg, hogy milyen hatékonysággal üzemeltetik az ellopott javakat (pl. egy Mátrai Erőművet), értelemszerűen túl bonyolult problémának kell lennie a választók többsége számára, amikor az egészségügy vagy az oktatás állapota sem mozgat meg sokakat, hiszen nincsenek sztenderdjeik, elvárásaik, nincs képzelőerejük. Aki teheti, elviszi a gyerekét nyugati oktatási rendszerekbe, aki meg nem, az úgyis képtelen lenne a kiállásra. Olyan egyszerű kérdések, minthogy miért kell az oktatásba és az alapkutatásba beruházni -- mert a folyamatosan változó világban a kreatív, művelt elme lenne ennek az országnak az egyetlen, messze legfontosabb, rugalmas és megújuló erőforrása -- a legtöbb ember szemében túl komplex átgondolást igényelne, meg egyébként is csak a pesti értelmiség vircsaftja ("nemzetellenes").

Nincs ebben semmi szokatlan. Megint nem sikerült átvinni kompországot a túlsó oldalra.

Viszont kompország a mostani nagyon rossz szellemi, anyagi és erkölcsi állapotában is megmaradt kompországnak. Felcsúti hímfitársunk várakozása, hogy le lehet majd cövekelni akár az ázsiai parton, akár -- amit ő a legjobban szeretne -- attól belátható távolságban még az áramlásban, afféle bójaként, legalább akkora tévedés, mint nyugatos meggyőződéseket várni liberális eszközök húszévnyi (korrupt, kudarcos) alkalmazása után. Ez a nép nem akar diktatúrát és nem akar közép-ázsiai politikai rendszert. A mélyen gyökerező lomhasága és fantáziátlansága éppen úgy ellenáll ennek, mint a nyugatos létnek és erkölcsi-kulturális rendnek. Imigyen ebben az erőben előny is van, nemcsak hátrány.

Egy dolog, hogy az ország kritikus tömegének ellenállása a progresszív, nyitott, huzatos kultúrával és az ezt szolgáló normákkal szemben megőriz valamit abból a közösségi intimitásból és kohézióból, abból a kulturális zártságból, ami az USÁ-ban egy eleve porózusabb, kisebbségi szintről (WASP) már negyven-ötven éve, Nyugat-Európában pedig '89 óta fokozatosan múlik és esik szét. A jelenlegi anómiánkban több van az ember komplexebb igényeiből, mint amit a modernebb, innovatívabb társadalmak még lehetővé tesznek vagy egyáltalán látni akarnak. Egy másik dolog, hogy a kompország-lét évszázadai és az ezeréves nyugati minta sem múltak el nyomtalanul felettünk. Az erőszakos diktátorok, a személyi kultusz, a politikai terror és az ezekkel létrehozandó zárt társadalom és autokratikus politikai rendszer -- mint az Orbán-rezsim természetes végpontjai -- nem olyasmik, amiket ebben az országban akár egy tört kisebbség is akarna, vagy konszolidációként élne meg. Ezt számos értékrend- és ismételt közvélemény-kutatás bizonyítja, amelyekben az égvilágon semmilyen elmozdulás nem történt az utóbbi tíz évben. Sőt hiába lenne Orbán még ötven évig uralmon, akkor se történne. A kontextus -- a világ és az idő -- zárja ki ezt.

Az a tehetetlenség, amellyel néhány napnyi hezitálás után Orbánék az önkormányzati választások eredményeire reagáltak (ti. nem tudták nem követni a rendszer természetes radikalizálódását), arra utal, hogy Orbán már a saját rendszerének foglya. Önmagában a torz arcával szembeni társadalmi méretű unottság, az eszközei iránt érzett -- a hívei körében a korábbi lelkesültséget felváltó -- érdektelenség, prosztó retorikájának végtelen kiszámíthatósága megakadályozza, hogy termékeny fordulat még kijöhessen az országlásából; az pedig, hogy ehhez olyan fordulatot kellene végrehajtani a vonalvezetésében, ami a rezsim óhatatlan megrendüléséhez vezetne, objektíve ugyanezt erősíti. Az ország lassú szétrohadása a kezei alatt tovább fog folyni, de a saját bankszámlájának hízlalásán túl ennek történelmi értelme már nagyon nincs. Minden egyes nap, amit még az ő országában élünk, újabb bizonyítéka lesz annak, hogy 2010 óta hiábavalóságon, tévedésen és erkölcstelenségen alapul az uralma.

A nép, amelyre ő úgy gondol, mint amit ismer és ezért manipulálhat -- bár maga sem tudja -- folyamatosan építi vele szemben a gátakat és menekíti magát előle. Ebben ugyan tovább rokkan és romlik, de legfeljebb taktikai értelemben, a túlélésért idomul, nem lelkesedésből. A törzsét csak hajlani engedik a gyökerei. Az ellenben, hogy a gyökeret -- átplántálás nélkül -- hogyan lehetett volna megerősíteni, hogy néhány tíz év elteltével tartósan termőre forduljon a koronája, Orbán képességeit jóval meghaladó feladatnak bizonyult. Nem csoda, (valódi) hazafiak eszközei is beletörtek ebbe az évszázadok során.

481 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5815309572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.11.23. 11:51:49

@neoteny:
a mammon semmiből teremtett pénz. és nem a költségvetési pénz. hanem a tőkepiaci. amire azt mondják: "piacok".

2019.11.23. 11:55:32

@neoteny:
lényegében most is úgy működik a közoktatás, hogy ami kötelező az ingyen van. a képzés egy pontig térítésmentes. és azon túl fizetni kellene. ez egy vegyes rendszer valójában. és az iskolában lehet 80% kötelező közoktatás és 20% magánjellegű fizetős képzés, vagy ugyanez az arány lehet 20%:80% vagy 50%:50%.

2019.11.23. 11:59:57

@neoteny:
tehát ha van egy állami tulajdonú iskola és abban fizetni kell a jazz balett óráért, akkor felteszem te annak örülsz. mert hogy az állami iskolát magánosítják. na ebben most majdnem minden magánosítva van. néhány állami ösztöndíjast leszámítva.

2019.11.23. 12:12:21

@neoteny:
tehát most van egy nemzetközi iskola az állami oktatási rendszerbe. abba lehet pályázni tanárnak, diáknak. diplomáciai elitet nevel. ha valaki kereskedelmi attasé szeretne lenni, akkor pályázhat 10 évesen. hogy ő nagyon jól tanul, kiválóan beszél angolul, szereti a matekot. vagy művészeti téren kiemelkedő. és dolgozna a londoni magyar intézetben, vagy akárhol. szeretne nemzetközi érettségit szerezni. egy olyan iskolában ahol a nemzetközi pénztőke, a burzsoázia gyermekei is tanulnak. ez egy félállami rendszerben működő kísérleti jellegű elitista iskola. amire budapest liberális értelmisége azt mondja, hogy ezt nem. mert a magyar állam legfeljebb csak a kötelező közfeladatok erejéig ruházzon be. és kereskedelmi attasénak csak ne neveljen senkit se, különösen nem vidéken. mert úgy "korlátozza" az "egyént".

2019.11.23. 12:15:27

@neoteny:
és a népfőiskolán azt mondják, hogy attach szóból lett az attak. attach a csata hangátvetéssel. és annak eredet csatt. tehát ezek ősi hangfestő szavak alakváltozatai. ebből lett az attasé. aki kereksedelmi háborúkat vívja. és próbál kölcsönösen előnyös üzleteket kötni. az jobb, mint a tényleges háború. de valójában nincs szabad kereskedelem. hanem csatározások zajlanak.

2019.11.23. 12:23:39

@neoteny:
csatt! --> csata --> attach (hangátvetés) --> attasé levezetés képzelt.

az akadémikus nyelvészet szerint ugyanez: *stikaną, *stikōną, *staikijaną --> *stikkan, stikjan --> atachier --> attach.

tehát nem abból, hogy csatt, csat/csata. kapcsol = attach és ütközet = attack. nem ebből jött ez létre. hanem az ősiségben azt mondták: "staikijana". talán inkább "csatt", "csat", "csata". feltéve, hogy magyar ősnyelv. de ha nem, akkor nem. akkor "staikijana".

2019.11.23. 12:34:54

@neoteny:
és ugye ez azért érdekes, mert így a népfőiskola tanítását követve is lehetne hazafias módon tanítani a világangolt. így nem lehet. mert nádasdy professzor szerint jönnek a nácik. de ő elköltözött londonba az ifjú barátjához. a nádasban csatangolókból is lehetnek attasék. ezt teszi lehetővé a fidesz. illetve nem teszi, mert nem verte szét a nádasdy professzorék intézeteit. freund tamás megírta ugyan levelében, de mégse mondhatja azt, hogy az akadémikusok többsége hülye. mert a többség választaná meg elnöknek. és akkor most hogy legyen.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 14:45:12

@civisvarosi:

"a mammon semmiből teremtett pénz"

Az Ószövetségben mást írnak.

2019.11.23. 14:53:49

Máté 6:24
Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.

2019.11.23. 15:03:00

@neoteny:
ha a mammon nem a semmiből teremt monéta, akkor micsoda.

2019.11.23. 15:08:58

@neoteny:
ha nem ez, akkor micsoda. ha a filantrópok nem a modern kori farizeusok, akkor kicsodák.

2019.11.23. 15:26:39

@neoteny:
kérdezem, hogy nem ezektől elhatárolódva váltak kereszténnyé az államnemzetek. ők határolódtak el mondván, hogy ők azok felett állnak. és a földek királyai felett uralkodnak. szolgálva a micsodát?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 15:33:11

@civisvarosi:

"kérdezem"

A válaszomért fizetned kell. Mennyit ajánlasz?

2019.11.23. 15:39:23

@neoteny:
ellon musk ilyen biztonsági üvegeket gyárt.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3048/30482/304827/30482747_de97aba7ba82c57db1c51fda41292aed_wm.jpg
a személyiségével (!) motiválja a tudósokat. inspirálja a tudományt.
www.youtube.com/watch?v=r0n1GiJdPJY
erre a piacok azt mondta, hogy ez nem tűnt biztonságosnak. erre 233 milliárd forint eltűnt a semmibe. dobjanak gyurmát az üvegre. az majd nem töri össze. és elom musk azzal kereshet 666 milliárdot.

lecsós 2019.11.23. 15:40:55

@civisvarosi:
Ahogy kinéz, a vidék kezd összeomlani. Nincs mérnök, nincs szakember, ahogy te is írod. Na most az úgynevezett állásportálok, és fejvadászok meg úgy gondolják, még mindig 1994 van, és elég egy szaros kulcsszavas keresés az SQL adatbázisban, vagy levadászni a "hasonló pozícióban" lévőket. Szánalmas, ezért már panaszkodnak a multik is, hogy lófasz az ami van, és ámítják magukat, hogy egy szabad pozíciót fel tudnak tölteni egy hónap alatt, ez nagyon nincs így. Már most döglődik az autóipar, sok helyen létszám stop van, visszavonásig. A balhé már érik, és szépen elkezdi felzabálni a hazai KKV szektor gerincét kitevő 1- 15 milliárd HUF árbevételt generáló a beszállítói láncba integrált cégeket. Pista ki fog szállni, oszt jónapot, vesz anyunak két hajót a Temzén - bocs a Balatonon - meg három kérót a lakóparkan ugyanott, a gyerekek elhéderezek a bentlakásos egyetemen külföldön, majd ha végeznek, Hans beteszi őket a céghez, ennyi. Szarni bele, szól a zene. ja van inygyé lóvé., akkor az gyühet, majd teszünk rája egy kamu projektet. Kb. itt tart a hazai KKV szaktor krémje, nem máshol.
Ebből ha kivetítem, egy kibaszott komoly bukta néz ki, van ha nem, akkor olyan meló imitáció, mint ami a mostani SSC-kben folyik, inegyen állami lóvéból, de pont addig, megy, ameddig az állam fizet, se tovább.
Innovációt senki nem finanszíroz, mert minek? A KKV tulaj fosik, hogy kibasszák a ringból, a német nem hoz ide innovációs platformot, - mert nem éri meg - Egy fiatal melós meg kifelé kacsintgat, ennyi ez.
Ha nagy a szar, marad egy komoly kőbe, meg betonba öntött halott potenciál, amit nem lehet megtölteni tartalommal, ember, ötlet, és lóvé hiányában.
Egy 3 év gyakorlattal rendelkező bármilyen mérnök, aki keres nettó Ł 3500 - 5000 havonta, meg ingyen minden a családnak, nem fog hazajönni, csak hasonló, vagy jobb kondíciókat kap. Lehet számolgatni az expat "juttatási csomagjait".
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz. Most pl. a Balaton van soron, de ha elmész a part vonalától olyan 2 km-re, és keresel ebben a sávban egy falut, az már a Balkán kereseti viszonyait tükrözni. Már nem lakik fiatal a balatoni településeken, mivel télen - már nyáron se- nincs jól fizető meló. A szakmunkás már elhúzott, most a mérnökökön van a sor, azok húznak, vagy olyan melót csípnek meg, amit lehet laptopról imitálni.
Szétesik az egész, a helyi politikai kaszt mindenhol osztja egymásnak a vagyonelemeket, ez nem változott 30 éve. Csak most van egy kis gond. Sokan dolgoznak papírból, és e miatt kibaszott nagy a hibafaktor.
Először Flint, Michigan lesz itt, csak e fázis után lesz Detroit.
Ha a csókák nem tudnak kitalálni valamit, ami elvezet valamilyen konszolidációhoz. Matolcsy bácsi ehhez még nem köpött hozzá, csak a családot tömte ki ingyen lóvéból ő is.
Óccsó lesz a reptér, meg az iroda, lehet majd Csernobil típusú filmet forgatni. A csókák, meg akik befektettek az infrastruktúrába, azok kurvára jól jártak, ennyi ez.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 15:43:54

@civisvarosi:

"ellon musk ilyen biztonsági üvegeket gyárt"

Dr. Papp mit gyárt?

lecsós 2019.11.23. 15:45:23

@neoteny: Majd loló fog gyártani ezt meg azt, mi a kérdés?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 15:47:51

@lecsós:

Ez a NER? Lölö gyárt, dr. Papp csak fogyaszt?

lecsós 2019.11.23. 15:59:25

@neoteny:
g7.hu/podcast/20191123/g7-podcast-mi-meszaros-lorinc-letezesenek-a-valodi-uzenete/

Ugyanaz, mint az UK-an, vagy mint az USA-ban, csak itt HUF-ban megy a történet, és két kezeden meg tudod számolni a szereplőket, nem több.

Ott tartunk, hogy a petike most nyilatkozott a népszavában, hogy mekkora truváj az élet. na most lolónak nem nagyon nagy gond befektetni egy egy sztártápba 3-7 milliárdot, ha úgy tartja kedve, pénz van ingyé, nem gond.
Ugyanaz a szitu mint az USA-ban, vagy az UK-ban, semmi különbség nincs.
Feltenném, hogy mi is a versenyképesség fogalma ebben a játéktérben? Lehet lóvét keresni, kibaszott sokat, gyorsan, kockázat nélkül? Ja, lehet. Ennyi, ezzel ki is merül a versenylépesség fogalma.
Kb. ugyanaz, mint amikor rátesznek direktbe egy szuper számítógépet lóvét keresni a tőzsde hálózatára, nulla késleltetés mellett. Mire a bróker kétszer megkeveri a kávéját a gépe előtt, és pislant közben egyet, a gép már minimum negyvenszer megkereste a csóka éves bónuszát, ennyi ez.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 16:01:46

@lecsós:

"a gép már minimum negyvenszer megkereste a csóka éves bónuszát, ennyi ez"

Pontosan: és _ezért_ a bróker _is_ vesz egy ilyen gépet.

lecsós 2019.11.23. 16:07:28

@neoteny: csak nem tudja rákötni direktben késleltetés nélkül a tőzsdei gerincre, és megbaszhassa, kap egy milisec késleltetést, és az már nem is olyan fasza. Ennyi ez. Csak egy maradhat ebben a játékban :) Vehetsz gépet, de nem lesz fasza. loló meg a többiek okosak, oda nem férsz be, ennyi ez. Ja, és versenyképesek, nekik saját tőzsdéjük is van a központi bankjuk mellett, ennyi. Ezek a tények, innen kellene varázsolni valamit. Erről meg nincs szó.

2019.11.23. 16:08:20

@neoteny:
és nem lehet, hogy a bróker imádja babilon szajháját?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 16:09:20

@lecsós:

"csak nem tudja rákötni direktben késleltetés nélkül a tőzsdei gerincre"

Más rá tudta.

2019.11.23. 16:23:07

@neoteny:
mert, hogy nem a semmiből teremtett pénz a legnagyobb szemfényvesztés, az intézményesített csalás, hanem az adószedés. add meg a császárnak, ami a császáré.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 16:30:07

@civisvarosi:

"intézményesített csalás"

Bezony: Babilon Szajhája által _intézményesített_ csalás. Mint ahogy az adószedés Babilon Szajhája általi intézményesített rablás.

2019.11.23. 16:57:28

@neoteny:
Máté 12

Az adószedésről
15. Ekkor a farizeusok elmenvén, tanácsot tartának, hogy szóval ejtsék őt tőrbe.
16. És elküldék hozzá tanítványaikat a Heródes pártiakkal, a kik ezt mondják vala: Mester, tudjuk, hogy igaz vagy és az Isten útját igazán tanítod, és nem törődöl senkivel, mert embereknek személyére nem nézel.
17. Mondd meg azért nékünk, mit gondolsz: Szabad-é a császárnak adót fizetnünk, vagy nem?
18. Jézus pedig ismervén az ő álnokságukat, monda: Mit kisértgettek engem, képmutatók?
19. Mutassátok nékem az adópénzt. Azok pedig oda vivének néki egy dénárt.
20. És monda nékik: Kié ez a kép, és a felírás?
21. Mondának néki: A császáré. Akkor monda nékik: Adjátok meg azért a mi a császáré a császárnak; és a mi az Istené, az Istennek.
22. És ezt hallván, elcsodálkozának; és ott hagyván őt, elmenének.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 17:06:44

@civisvarosi:

Ez mind így van megírva; és ez semmiben sem mond ellent annak, hogy az adószedés Babilon Szajhája által intézményesített rablás.

Ez is megíratott:

25 Légy jóakarója a te ellenségednek hamar, a míg az úton vagy vele, hogy ellenséged valamiképen a bíró kezébe ne adjon, és a bíró oda ne adjon a poroszló kezébe, és tömlöczbe ne vessen téged.

-- Máté 5

2019.11.23. 17:10:41

@neoteny:
úgy tűnik, hogy nem az adószedés a problémás, hanem a semmiből történő pénzteremtés. amennyiben az túlnő az adószedésen. mert ha egy elnyomott nép csak annyi pénzt teremt, amennyit az állam tőle erővel elvesz és cserébe nem nyújt semmit se, akkor az még rendben van. megadják a császárnak, ami a császáré. de ha azon túl mennek, akkor akkor a pokolra jutnak mind. egytől egyig. a tudósaik, a művészeik. mind. feltéve, hogy egy szó is igaz, amiről a papok prédikálnak. és tartok tőle, hogy a pesti "liberális" zsidósággal ez történik. tartok tőle.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 17:18:30

@civisvarosi:

"úgy tűnik, hogy nem az adószedés a problémás, hanem a semmiből történő pénzteremtés"

Igen, Babilon Szajhája ezt vetíti -- holott mindkettőt ő csinálja.

2019.11.23. 17:27:45

@neoteny:
nekem nem ellenségem se orbán és bandája, se soros és a bandája. egymás esküdt ellenségei. és ebből következően legalább az egyik a történelem szemétdombjára kerül. orbán szerint soros. soros szerint orbán. az egyik legalább. mindkettő azt mondja, hogy demokrácia van. a köznép dönti el. döntsük el. és ez ügyben szétszavazott a főváros és a vidék. budapest "liberális" népe. ezt vigyük dűlőre.

magyarországnak van fővárosa. vagy a fővárosnak vannak gyarmatai. értem, hogy a második a feltétlen nyugatos fejlődés. a kapitalizmushoz külső gyarmatbirodalmak kellenek. és azt mondani, hogy ott ne álljon egységbe a nép a külső elnyomatás ellen. ezért kellett letörni a nacionalizmust bécsből. aztán túltolták berlinből. ezért voltak német megszállások. németrómai és nácinémet. az elrendelt kényszerbetelepítések és kitelepítések. magyarország egyiket se kérte. hogy hozzák ide, meg vigyél el őket. ezt beszéljék meg a nyugat nevű gólemmel.

2019.11.23. 17:28:54

@neoteny:
az egyik valós politikai kockázatvállalás. a másik intézményesített csalás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 17:42:34

@civisvarosi:

"az egyik valós politikai kockázatvállalás"

Nem: intézményesített rablás.

2019.11.23. 17:42:50

@neoteny:
tehát amikor a polgármester elvonja az adót és beiratja a gyermekét az adóból épült iskolába. nem kér normatívát, mert ő megfizeti. politikai kockázatot vállal. egyik kezével ad, a másikkal kap. mint az iota és a kappa. ez a két kéz a hieroglif írásban. ez politikai kockázatvállalás.

amikor a semmiből teremtik a pénzt úgy, hogy mindenkit idiótának bélyegeznek, aki ezt állítja az nem politikai kockázatvállalás. intézményesített csalás. a civilek akadémikus üldözése. a közgazdaságtanban ugyanúgy, mint a nyelvelméletben. ugyanazok. faji vallási jelleggel. ezeket szokás a kocsmában zsidóknak mondani, de ezek nem-zsidók. és nem is liberálisok, ahogyan magukat nevezik. nincs valós politikai identitásuk. ugyanígy a felelős értelmiség. akik ugye szinte kivétel nélkül felelős kormányok tagjai vagy vezető tanácsadói voltak. és milyen felelősséget vállaltak? semmilyet. szinte semmi sem az, aminek mondja magát. a keresztény nemzeti nem tudom micsoda. az se. budapesten van két szemét társaság. és ebből elég az egyik.

2019.11.23. 17:51:57

@neoteny:
ha szabadon lehet pénzt teremteni, akkor az erőszakkal elvett adót lehet kompenzálni. ugyanannyi pénzt kell nyomni a magánbankokban. ilyen egyszerű. ha gdp arányosan 50% körüli állam adósság még rendben van feltéve, hogy 50% körüli a kormányzati költés. és annak a hozamát beszedi egy csoportosulás. mondván, hogy ők megfizetik az adót, de az állami szolgáltatásokból nem kérnek. ellenben az adósságszolgálat kamatait beszedik. és szabadon élhetnek. ha a pesti "liberálisok" ezt csinálják, akkor semmi probléma nem lenne. eddig nem jutottak el. elemi szinten nem értenek ennyit se. egy se. közéleti intelligenciájuk rendkívül csekély. sajnálatos módon. tessék mutatni már egy "liberálist", aki kicsit is értelmes. egyet. az óvodások szintjén zajlanak a viták. nincs már lejjebb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 18:00:17

@civisvarosi:

"tehát amikor a polgármester elvonja az adót és beiratja a gyermekét az adóból épült iskolába."

Akkor intézményesített rablást követ el.

2019.11.23. 18:13:10

@neoteny:
megválasztották és újraválasztották.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 18:16:30

@civisvarosi:

A zsidók meg Barabást választották amikor Pilátus megkérdezte tőlük, hogy kit bocsásson szabadon az ünnep alkalmából.

2019.11.23. 18:35:53

@neoteny:
és kit kellett volna választani? a dk-t? vagy a momentum-jobbik-lmp jelöltjét. jött egy kedves kislány. bedobta a szórólapját, hogy egyetemre jár és ő jelölt. kérdeztem tőle, hogy és az hogy van, hogy még el sem végezte az iskolát és máris főtisztviselővé akar válni. és azt mondta, hogy ő nem akar. csak valakinek el kellett indulni. a fideszen kívül nincsenek kompentens politikai szereplők. legalábbis errefelé. egyetlen frakció az önkormányzatban. ezért van kvázi egypártrendszer.

itt a dk képviselőjelöltje gurmai zita, aki budapesti. van egy fickó. ő a dk. szegény üldözött zsidó.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/c0.0.345.345a/12742562_989210547812693_509873202397078775_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ohc=v57TvU7-kaEAQmK7usMo4LBpcsKBaXfweKAOl3gyFYj3r4Wd7z9CB59jw&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=3e9d7d44849ee4704b6856bfb1b21136&oe=5E843475
de nem zsidó valójában. csak őt is üldözik a "nácik". ha budapesten ez bejött, akkor esetleg errefelé is bejön. ezek vannak. melyiket kellett volna választani?

2019.11.23. 18:37:03

@neoteny:
ez a facebook profilképe. nem akarom belemagyarázni ezt a vallásháborúsdit. de ez megy.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 18:38:42

@civisvarosi:

"és kit kellett volna választani?"

Senkit.

2019.11.23. 18:58:13

@neoteny:
nem szavaztam senki mellett, senki ellen se.

én azt mondtam volna, hogy lehet 10 ezer forintos kötvényeket jegyezni. minimális megtakarítással lehet tulajdonossá válni és jogokat szerezni. az üzemeltetők 5 év után nyereséget ígérnek. tessenek befektetni. és 5 év után fel lehet venni a nyereséget feltéve, hogy az üzleti terv teljesül. ha veszteség lesz, akkor a kötelezettségből részt vállalni. és ha elegendő befektető van, akkor a városkörnyéki földekből, aminek tulajdonsai a kötvényesek leválasztunk egy telket. úgy aliga épült volna ilyen iskola. eleve nem választottak volna meg. mondjuk eleve el se indultam volna. de aki ezt mondja azt nem választják meg.

félállami rendszert lehet építeni. ha letesz valaki 10 ezer forintot, akkor a (város) állam is mellétesz ugyanennyit. és ezzel nem korlátozza a többiek szabadságát. mert az újraosztás 50% körüli. ez már reálisabb. de ez a vegyes gazdasági rendszer ugyanúgy nem tetszik az ortodox liberálisoknak mondván, hogy csak a piac felsőbbrendűsége. nem, semmiféle piac nincs. soros alapítvány nem piac. pikó andrás a klubrádióból. kálmán olga és a többiek. németh sándor. ez egy rakás hülye zsidó. na erre szavaznának. hogy ezt valaki végre kimondja. de orbán ügyesebb hatalomtechnikus ennél. úgy, hogy ezt se lehet. sok értelme nem is lenne. akkor mi legyen?

a megoldás az, hogy orbán verje szét a soros alapítványt. sanyi bácsi döntse el, hogy hová áll. vagy az összefogás, együtt, párbeszéd, demokratikus koalíció, momentum generáció vagy nem tudom micsoda seperje el autoriter rezsmet. felőlem seperjék el. és utána mi lesz?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 19:10:10

@civisvarosi:

"nem szavaztam senki mellett, senki ellen se."

Kiváló. A zsidók mégis megválasztották dr. Pappot.

"a megoldás az, hogy orbán"

Az előbb még nem szavaztál senki mellett.

2019.11.23. 19:15:23

@neoteny:
tehát akik piacról papolnak azok mind a multinacionális tőke szekértolói. egy sem termel semmiféle valós árut. semmit. a vállalkozói szféra nagyrészt a fideszben van. és állami megrendelések után ácsingózik. azaz magyarországon nincsenek valódi vállalkozók. vagy csak egy szűk réteg. de az egész világon nincsenek. mert a multinacionális vállalatok ezeket kinyírták. általában véve olyan mértékű versenyelőnyhöz jutottak. egy átlagos magyar településen egy átlagos képességű és szorgalmú embernek kellene vállalkozóvá válnia. menjen el valaki mezőtúrra és ott okoskodjon. és ne a multik seggéből mondja, hogy a globális kapitalizmust fent kell tartani, mert annak nincs alternatívája. ez ugyanaz, mint az otp-t, vagy a mol-t, vagy mészáros lölő cégeit kiszolgálni.

erre mondom azt nagyon nagyon régóta, hogy egy ilyen világban induló állapotában egy félállami rendszert lehet építeni és azt lehet valamelyest piacosítani. vagy nem lehet. azt lehet egyensúlyban tartani. szerintem félfeudális-félkapitalista világnál nincs jobb legalábbis magyarországon. de ez is olyan, hogy ezzel is legfeljebb csak én értek egyet, vagy én se nagyon. mert mit tudom én, hogy mi a legjobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 19:21:59

@civisvarosi:

"tehát akik piacról papolnak azok mind a multinacionális tőke szekértolói."

Ez kinek a véleménye?

2019.11.23. 19:23:37

@neoteny:
vagy a másik. hogy összefogás. a karigeri, a tóthcsabi, a horváthcsabi, tüttőkata, gyénémetzsóka, kálmánolga, pikóandrás, baranyikriszta és nídermüllerpéter összefognak. orbán megálmodta a nemzet atlétikai stadionját potom 150 milliárd forintból. baranyi krisztina azzal kampányolt, hogy ilyen nem kell. most kiderült, hogy kell. csak legyen még kutyasétáltató és mászóka. és ez nem egy vicc.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--Wi15UYka--/w_1160/7NnlSsoIlTnz132mms.jpeg
ez az észak korea? hogy obrán nem épít a mászófalat. építsen basszus valaki. egy vállalkozó. ez lenne a "liberális". vagy akkor építsen az állam mászókát is. és még smart infó kaput.

2019.11.23. 19:26:14

@neoteny:
mutass már az ellenzéknek egy olyan támogatóját, aki vállalkozó és nem a multik szekértolója. a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektorból. mert a fidesz megvette magának a gyáripart.

2019.11.23. 19:41:14

@neoteny:
a fidesz átalakítja a szakképzést. 5 éves lesz a szakközépiskola. 2 év elméleti képzés. és 3 éves szakmai gyakorlat.

nézzük egy példán keresztül, hogy ez mit is jelent.
ha valaki beiratkozik debrecenben a vegyipari szakközépiskolába, akkor a teva, richter, a continental debreceni és a mol tiszaújvárosi gyárában szerezhet szakmai gyakorlatot. körbe járhatja ezeket. egyébként még várják műanyaggyárak, papírgyárak jelentkezését. illetve igyekenek bekapcsolni a kommunális vállalatot. valamint a debreceni egyetem kémiai intézete és biokémiai laborja is várja, akik a technikusi képzés után tovább szeretnének tanulni. és egyébként lehetőség van kétnyelvű képzésre. tehát ha valaki a vegytant és annak gyakorlati alkalmazását angolul és/vagy németül is szeretné megismerni, akkor arra is van módja. ezt nyújta a fidesz. nem ígéri, hanem ezt valósította meg. így indul el a 2020/21-es tanév.

ehhez képest az index, a hvg és a többi liberális lap firkásza leírja, hogy magyarországon nincs piacorientált szakképzés. dehogy nem. a probléma az, hogy a fiatalokat a duális képzéssel nagyon is kiszolgáltatják a piaci szereplőknek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 19:48:27

@civisvarosi:

"a fidesz átalakítja a szakképzést"

Ja, dr. Papp csemetéjének szakképzését már átalakította.

2019.11.23. 19:57:42

@neoteny:
így van. a nemzetközi iskolát végzettek az városi/állami ösztöndíjasokkal mennek a diplomáciai elitbe.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:02:51

@civisvarosi:

Dr. Papp csemetéje is ösztöndíjas azzal, hogy az Öcsike ás a gyügyei parasztok kisunokái szájától elvont falatokból finanszírozott építésű magániskolát fogyasztja.

2019.11.23. 20:07:54

@neoteny:
ez az iskolát üzemeltető társaság alapító dokumentuma.
denok.debrecen.hu/files/dokumentumok/denok_tarsasagi_szerzodes.pdf
tulajdonosok:
- debrecen megyei jogú város: 64%
- debreceni egyetem: 25%
- debreceni (felnőtt) képzési központ: 7%
- magyar állam: 3%

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:19:43

@civisvarosi:

"tulajdonosok:"

Nem látom Sanyit, Erzsit meg a gyügyei parasztokat felsorolva.

2019.11.23. 20:26:53

@neoteny:
debrecen megyei jogú város képviselőit ők delegálják. illetve a felnőtt képzési központ is felteszem önkormányzati tulajdonú. és ha ők nem papp polgármestert delegálják, hanem a momentum generáció tagjait, akkor mindjárt ők lesznek a tulajdonosok képviselői.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:34:39

@civisvarosi:

"debrecen megyei jogú város képviselőit ők delegálják"

Arra, hogy a gyermekeik és kisunokáik szájától elvont falatokkal finanszírozzák annak a nemzetközi magániskolának az építését amiben majd dr. Papp polgármester úr ivadéka kerül szakképzésre?

2019.11.23. 20:43:18

@neoteny:
ez kiemelt kampánytéma volt. helyi és országos visszhanggal. ezek az unortodox megoldások (állam, egyház, piac összefonódása) a többségi magyar társadalom tagjainak körében nem vágja ki a biztosítékot.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:46:57

@civisvarosi:

Akkor adományoztak volna a debreceni nemzetközi iskola megépítésére létrehozott alapítványnak. De ilyen opciót nem adtak nekik a megválasztott képviselőik.

2019.11.23. 20:47:06

@neoteny:
legalábbis vidéken. de budapesten kivágja ortodox liberális körökben. mondván, hogy ez ellentmond a felvilágosodás eszményképének. és valóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:48:01

@civisvarosi:

"unortodox megoldások (állam, egyház, piac összefonódása)"

Ez már a luxori műkőművesek idején is így volt. :)

2019.11.23. 20:49:30

@neoteny:
így van. ez nem alapítványi adományokból épült felvilágosodés hitelvei szerint, hanem az állam erőszakmonopóliumára alapozva egyébként a multinacionális vállalatok igényeit kiszolgálva nem mellékesen részben az európai adófizetők pénzéből.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:52:22

@civisvarosi:

"az állam erőszakmonopóliumára alapozva egyébként a multinacionális vállalatok igényeit kiszolgálva nem mellékesen részben a _nettó_ európai adófizetők pénzéből"

Tudsz te ha akarsz.

2019.11.23. 20:53:01

@neoteny:
és a szabadkőművességgel is ez volt a probléma. egyszerre akartak lenni az állam, az egyház és a piac.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 20:57:43

@civisvarosi:

Engem egy negyedszázaddal ezelőtt meginvitált egy ismerősöm a szabadkőművességbe. Köszönettel visszautasítottam; ezt a döntésemet a mai napig nem bántam meg. _Titkos_ társaságok mihasznák: a tudás hasznosságának mértéke épp' az, hogy mennyien tudják azt személyes hasznukra fordítani.

2019.11.23. 21:04:15

@neoteny:
a költségvetés nettó befizetői pénzelik ezeket. és egyesek neheztelhetnek, hogy ők nem akarnak ilyen iskolát finanszírozni. illetve bárki tiltakozhat. választójogával élve. a dk képviselője szerint ez egy "oligarcha keltető". a burzsoázia mellé belépnek az oligarchák gyerekei. és ezek összefonódása társadalmi értelemben problémás. ez egy méltányolható balos álláspont. jobbról lehetne mondani, hogy a nemzetközi standardnak megfelelő tantervet a tanítóképző fordítsa le magyarra. és magyar példákon keresztül mutassa be, hogy ez a svájci rendszerű tanterv mennyiben egyeztethető össze a magyarral. szakmai továbbképzés keretében ezeket vitassák meg egy konferencia sorozaton.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 21:14:03

@civisvarosi:

"a költségvetés nettó befizetői pénzelik ezeket"

Sanyi, Erzsi meg a gyügyei parasztok. A dr. Papp csemetéjének kiképzését a szakmunkára.

2019.11.23. 21:19:54

@neoteny:
errefelé nincs vita arról, hogy ilyen intézmény létezhet. azért, mert a magyar államnak vannak külkapcsolatai. és abban sincs vita, hogy a diplomáciai elitet ilyen iskolákban kell képezni oly módon, hogy a város/állam ezekbe az intézményekbe ösztöndíjasokat jelentős számban delegál. és aki ilyen pályára készül az találkozzon a multinacionális vállalatok, a követségek családtagjaival, illetve a város nagypolgári családjainak legyen lehetősége ilyen iskolákban tanulni. ezt a mszp vagy a dk képviselője sem vonja kétségbe. mert adott esetben ők is beiratnák a gyerekeiket. ha jön egy vendégtanár az egyetemre, akkor esetlegesen hozhatja a családját. és a gyereke végezheti az iskolát a nemzetközi standardok szerint. idejön egy sportoló. profi kosárlabdázó. annak a gyereke is nemzetközi iskolába jár. és ha leszerződtetik egy másik városba, akkor megy vele a családja. mert ott a kosárlabdázó tudását jobban megfizetik. ez lehetőséget ad a városnak arra, hogy nemzetközi kapcsolatokat építsen. debrecenben nincs arról nincs vita, hogy szükség van ilyen intézményre. budapesten sincs. csak ott azt mondják, hogy ezt építse meg a piac. ahogyan épített is közel egy tucatot. debrecenben azonban nem épített egyet sem. ez esetben majd maga a város/állam épít, illetve üzemeltet. unortodox módon. ebben nincs vita. csak a részleteken.

2019.11.23. 21:21:00

@neoteny:
így van és ők azt mondják, hogy alapvetően jól van ez így. amire budapest "liberálisai" azt mondják, hogy ez a feudális jobbágymentalitás. tkp. az.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 21:32:37

@civisvarosi:

"ők azt mondják, hogy alapvetően jól van ez így"

Ezt te mondod, sátánfajzat.

2019.11.23. 22:31:12

@neoteny:
miért nem szavaztak bokros lajosra. budapest ortodox liberálisai miért nem tudtak gyökeret verni debrecenben?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.23. 22:37:56

@civisvarosi:

Mert ő csak ígérni tud, míg Babilon Szajhája le is szállította a 7.2 tonnás színaranyborjút _előre_.

2019.11.23. 22:45:10

@neoteny:
ne viccelj már. budapest ortodox liberálisai kormányoztak. mindent eladtak, amit csak lehetett. mondván, hogy az állam rossz gazda.

2019.11.23. 22:47:46

@neoteny:
posztmodern életkép. ma este. csikósok és óriáskerék. (debrecen eye).
haon.hu/wp-content/uploads/2019/11/191123adventivasarKA30.jpg
őrzik az ősműveltséget.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/11/j1.jpg

2019.11.24. 08:27:20

@neoteny:
a fidesz ugyanúgy "zöld". kitiltották a műanyag poharakat az adventi vásárból. csak papírpoharak vannak egy csomagolástechnikai cég jóvoltából. akinek építettek lehajtósávot és kapott buszjáratot. minek ide "zöld" párt. minek ide akármilyen ideologikus képződmény. a fidesz egyszerre populista és elitista (lásd nemzetközi iskola).

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.24. 17:08:31

@civisvarosi:

"a fidesz egyszerre populista és elitista"

Mert kiválóak a kettősbeszédben, mint te is. :)

Ez is tisztázásra kerül a Political Ponerology-ban.

2019.11.24. 18:32:35

@neoteny:
úgy tudtam, hogy a kritikus gondolkodás a legfontosabb. annak alapja a kétkedés, a kételkedés, a kettős beszéd.

2019.11.24. 18:42:11

@neoteny:
az élet kettős spirálja, a kettős kereszt. a hármas halmon. négy sávval. egységet teremtve. a magyar címer. hogy készült a szlovák?
www.youtube.com/watch?v=HepFT_lo05Q

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.24. 18:50:53

@civisvarosi:

"úgy tudtam, hogy a kritikus gondolkodás [...] alapja a [...] kettős beszéd."

Kérd vissza a tandíjadat attól, akitől ezt tanultad.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.24. 18:56:45

@civisvarosi:

"a kettős beszéd a kételkedésből, a kételkedésből ered."

Ez kinek a véleménye?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.24. 20:32:21

@A libbantakat lelövik ugye?:

Á, csak nem vagyok vevő unionista gagyijára.

ijontichy 2019.11.24. 22:07:09

@civisvarosi: A busás profit alapja meg a kettős könyvelés (nem keverendő a kettős könyvvitellel ;-))
A fidesz nagy találmánya, hogy Mo-on már a kettős könyvelés sem kell a busás profithoz :-/
(ld. Victor de genere Alchewt: State capture. Advanced "Einstand" method of "Pál utca" in practice.)

ijontichy 2019.11.25. 00:20:52

@civisvarosi: "az akadémikus elit nyúlta el a közpénzt"
Ekkorát sem hazudtál még. Ez már hafr blogrekord :-).
Az akadémikus elit a saját farkát is nehezen találja meg. Ez a stílusú lenyúlás a faluvégi korcsmák "itt a piros, hol a piros?"-on szocializálódottak kézjegyét viseli magán :-).

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 06:16:33

@A libbantakat lelövik ugye?:

"Gagyi?"

Bezony; és egyre rosszabb.

"Ha ezen a blogon van gagyi, az te vagy."

Ez kinek a véleménye?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 06:37:22

@A libbantakat lelövik ugye?:

Ő nem olvasója a blognak, ebből kifolyólag az ő véleménye az én itteni kognitív teljesítményemről nem lehet a valóságon alapuló.

Próbálkozz újra.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 06:48:21

@A libbantakat lelövik ugye?:

"ha belegondolok"

Ja, hogy mindez a te véleményed. Ezt mondhattad volna hamarabb is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 07:02:15

@A libbantakat lelövik ugye?:

"ha egy egészséges petesejt találkozik egy selejt spermával"

Nos a sejtek mitokondriális DNSe a petesejtből származik; a spermium csak nukleáris (sejtmagi) DNSt tartalmaz. Így hát az összes, a sejt belső háztartásához kapcsolódó genetikai rendellenességek a petesejt nem kielégítően egészséges voltából származnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 07:53:35

@A libbantakat lelövik ugye?:

Viszek valami kognitív töltetet a társalgásba, ha már jónak láttad a szádra venni a genetikát.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 07:54:33

@A libbantakat lelövik ugye?:

Na a másik genetikus alattvaló. Te csak húzd az evezőt a gályapadon, neked az való.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 08:00:04

@A libbantakat lelövik ugye?:

Ja, balfaszka, korábban kellene neked felkelned ahhoz, hogy aranyat lelj.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.25. 09:02:40

@A libbantakat lelövik ugye?:

Az, hogy téged gyarmatosítottak, a te egyéni nyomorod.

screpes 2019.11.25. 16:16:29

@lecsós:
Agyamra mész, ahogyan tangózol itt a jövőidővel, mintha mindaz, amit leírsz, nem adna okot, s elég alapot következtetésekre. Már most is az van, ami "lesz". Nincs kerítés a történések közepében, amit jósolsz, amitől tartasz, az már be is következett.
Vagy mégis, mi az a pont, ahol elmaradt a döntési helyzet? Ahol még változtatni lehetett volna?
Jó, voltak korábban is gyanúba keverhető egyes szerepklők, de hol (ki) volt az utolsó? Ha szükségesnek tartod, akkor kitől várod a változást?

írsz például matolcsyról.. . Ki ebben a matolcsy? A Nemzeti Bank elnöke mitől döntnöki személy a vidék Magyarországán?
Az mégsem lehet ... Vitába keveredik a pénzügyminiszterrel...Ki az, aki győzött?
Egyetlen személy dönt, és talán nem lenne baj, ha a holdudvarban látszana a hozzáértőlk nevesedett, szakmai felelősséget is vállaló "serege".

Laptop7712 2019.11.25. 17:54:47

@screpes:
Én egy elég speciális körzetben lakom az országban, ahol szépen leképeződik az szinte hónapok alatt egy-egy gazdasági döntés. Látom a roppant gazdagságot, ha arrébb megyek pár km-el a kocsival, akkor meg látom a totális kilátástalanságot. Azt kérdezed, mi a gond. Hiányolom a koherenciát a gazdasági folyamatokból, és azt látom, hogy nagyon komoly erőforrás pazarlás megy, betonra van lóvé, és nincs humánerőforrásra. olyan szinten nincs, hogy röhögi való esetekkel tudsz találkozni ha végigmész egy-egy kisváros utcáján.
Tehát dübörög a gazdaság, ámbátor csak lokálisan, és csak is a nagyvárosok, és vonzáskörzetére terjed ki valamilyen fejlődés, ezek a körzetek meg nem fedik át egymást. Erre mondja azt a művelt angol, hogy helyi gazdaság motorja az SME, amit lehetőleg fejleszteni kell, minden szinten. Ennek nagyon nincs hagyománya kis hazánkban, és mondjuk ki, a hazai KKV rendszer innovációs potenciálja a béka segge alatt van. A lokális bankrendszer tudása - front line - ugyanúgy a béka segge alatt van, jelzáloghitel, meg fogyasztási hitel, ebből szarrá keresik magukat, ennyi van, ez megy 30 éve.
Meglátásom szerint a döntési helyzet ott maradt el - mint a rendszerváltás után általában - hogy nem találták ki azt, hogy akkor a vidéket hogyan lehet integrálni egy olyan történelmi- gazdasági helyzetben, ahol jelen van egy 20 éves multi működés. Nem tudnak folyamat központúan gondolkodni, továbbá nem számítják bele azt, hogy az egyén rendelkezhet Ł 400, vagy 400 EUR megtakarítással, és ha már utazik, akkor nem áll meg " Münkhenig". Ezeket a vektorokat nem integrálták egy komplex modellbe.
Ez lett belőle. Matolcsy hozza a formát. Teremti a lóvét, a többiek zárják a kört, a cél a kör számára a profit maximalizálása. Ezért a húzóágazat a turizmus, meg a multi, hogy tolja a melóhelyet. Nincs új a nap alatt 30 éve, egy valami új a történetben. Van roppant sok lóve, amit tenni kőne valahova. Ezért lett szuperállampapír, így nem megy ki a zsé offshoreba, meg lesz belőle kurvák seggéről szívott kóla a bérelt hajón az Adrián. A kérdésem az, hogy mikor, ki nem tette fel a következő kérdést:
Mi a célja ennek a 96 000 Km2- nek a XXI. században? Mi az, hogy magyar gazdaság? Ez konkrétan hogyan néz ki business modell szintjén, hogyan alakul itt a terület potenciál?
Amit látok, hogy ugyanaz baromság megy, mint 30 éve, egy dolog más. Kibaszott sok lóvé van, amit kőne valahova tenni, de beton már nem igazán kellene, ember meg nincs, vagy roppant drágán. Róka fogta csuka, ez már a globális versenytér, mindenben. Ezt a történetet még értelmezni sem tudják, hogy hogyan is néz ki a játék.

A németek, meg az amik seggében vagyunk, mára kb. 3 pozícióval hátrább az értékláncban. Megelőzött minket a Lengyel, a Cseh, és a Szlovák pozíció...A kérdés az, hogy hogyan fogják meg a témát. Ha szarul, átok lesz, ha nem lehet valami más is belőle. Erre nem látok szándékot, arra igen, hogy megrakják a lóvé raktárakat, mert gyün a válság..

screpes 2019.11.28. 11:08:02

@HaFr:
én sem vitatom észrevételeit, csak furcsa, hogy ugyanazt írja, mint kb négy éve... csak közbe a politikacsinálóknak a jelenlegieknek, voltak, vannak lehetőségei. Ez a gazdasági helyzetelemzés és a politika közt a különbség.

@Laptop7712:

Nincs vita közöttünk, az én problémám az, ami a politika, és gazdaság közt lehetséges. Befolyásos személyek döntései vagy törvényszerúségek?
Te nem látod a jelenlegi döntéshozók óriási szerepét, szóval mindazt, amit kifejezetten a mostaniaknak róhatnál fel...
Sok nagyon fiatal vesz körül, és közöttük megszoktam, hogy az igazi történetek végül MA kezdődnek.
Ezt ők kissé kíméletlenül úgy mondják: "mindegy, mi volt"
Ahogy te fogalmazol:
...." az a kérdés, hogyan fogják meg a témát...."

Vegyük a turiznmust , arról írtál és emlékezem korábbról is : csakhogy annak négy éve.

" ... " Úgy hívják, Alsóörs. Na már most ez a település 3 km-re van Csopak előtt Balatonalmádi után. A település olyan 700 millából gazdálkodik évente, az ország 4. leggazdagabb faluja.
Récsöl megkapta Balatonalmádiban a régi Auróra hotelt.

Mindenki tudja, hogy ez így van, madár mindegy, hogy most a szálloda tulajdonosi köre az kicsoda, vagy micsoda. Madár mindegy, hogy most a gázos cége, vagy valaki másé gyakorolja a tulajdonjogokat. Récsölnek egy feladata van, és ezt szerintem tudják is. Mégpedig az, hogy úgy működtesse a szállodát, hogy az E-i parti jól fizető turizmust fellendítse.
Eztet mondát szerintem Récsölnek a környékbeli önkormányzati vezetők. Mivel Récsölt helyeselt, hogy ez így lesz, ezért pl. kapott egy szép jacht kikötőt kezelésre Alsórsön.
Mindezt azért, mert a helyi polgárok tudják, ha
Alsóörs újra az állami vezetők nyaralóhelye lesz, mint volt ez mindig az átkosban is, az jó a helyieknek. Mivel így ment arrafelé a világ folyása az elmúlt 70 évben.

És minden a helyére kerül. Jöhet a Hanzi, és családja, hogy egyen egy egy jót a strandon, mivel gyerekkorában járt itt. Az önkormányzat meg szépen modernizálja a strandbüféket, szépen jönnek az új bérlők, szépen lehet befektetni a helyi gazdaságba.

Egy a fontos. Aki jön, a helyi gazdaságot támogassa, ha nem, mehet. Kb. ez az új szabály. Ebben egyetértés van az önkormányzati vezetők között.

A Balatonfüred- Csopaki Borvidék inkább Csopak-
Balatonfüredi lesz, és lesz belőle 3 éven belül mini Magyar Bordeaux.
Ha van minimum két milliárdod, és értesz is hozzá, lehet kis helyi borászatod, ha nem, akkor nem, úgy, mint Bordeauxban,
Récsöl teszteli a rendszerét, amit majd adoptálni fog az ország más részeire is. Egyszerű ez mint a faék.
Megy a rinya, hogy igy rossz, meg úgy rossz, de egy biztos. Helyi szintről indulva szépen napos az élet, Récsöl mutat fejlődési utat a vidéknek, szépen lehet köré szerveződni. Ilyen eddig nem volt az elmúlt 26 évben".

-----
Azóta, négy év alatt mit látttál? Ha nincs változás, akkor a csalódásoddal a mai szereplőket is megterhelhetnéd....

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.05. 13:40:41

@Kuglóf. Az:

Téged is átbasznak: te is megérdemelsz mindent, amit kapsz.
süti beállítások módosítása