1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.08.15. 08:27 HaFr

Ha majd Orbán meghal...

Képtalálat a következőre: „lenin bebalzsamozott test”

...akkor végre eljön a mi időnk -- gondolják kb. az ellenzéki pártvezetők (vagy azok legalábbis, akik nincsenek Orbán zsebében). Ez a legbiztosabb ellenzéki stratégia egy ideje. A második -- már bizonytalanabb -- remény az, amit egy komoly nemzetközi erő-átrendeződéshez kötnek, pl. a liberális demokráciák hirtelen érkező reneszánszához. No nem azért, mintha az ellenzék bármit is tudna a liberális demokráciák működtetéséről, hanem mert azt azért tudják, hogy ez a fordulat Orbán vereségét jelentené a világtrendben, amivel egy kis ország kormánya kevés eséllyel tudna szembeszállni, elveszítené támaszait politikai és gazdasági téren is. De ilyen fordulatnak egyelőre az előszele sem látszik; legföljebb a két "rendszer" egymás mellett éléséről lehet beszélni. A harmadik -- vézna -- remény pedig a rezsimünk gazdasági bukása és/vagy nyomában az éhesek lázadása. No comment here.

Igen elgodolkodtató, hogy ha a világ legősibb parlamentáris rendszere annyire volt csak képes beépülni a politikai kultúrába, hogy egy közvéleménykutatás szerint a britek 44%-a (Észak-Írország nem tartozik ide) inkább látná felfüggesztve az ország parlamentjének működését ("suspend parliament"), ha ez kell a biztos Brexithez, vajon mit várjunk Magyarországtól? És ennek fényében mi a jelentősége annak, hogy ma az egyik, holnap egy másik ellenzéki párt osztozik ugyanazon a szavazóbázison, miközben a Fidesz támogatottsága mit sem csorbul? Mi lehetne a megfelelő ellenzéki narratíva, ha már a mai stratégia -- hogy Orbán is meghal előbb-utóbb, addig pedig kedvesen mosolygunk és minél kevesebb értelmet teszünk a politikánk mellé, vö. a politikai esztétizálódása -- pont semmire sem elég a kormányváltás tekintetében?

Az ellenzéki pártok közel azonos életciklusai jól láthatók részint a 2010-et megelőző, részint az azt követő érából. Berobbanás, felívelés, betagozódás, beleszürkülés, korrumpálódás, halál. Politika (és a keleti végeken ezzel intézményesen járó gusztustalanságok) mint hivatás. Legutóbb a Momentum is megindult ezen a pályán. Semmi sem változik a belátható időben, kár áltatni magunkat. Egy (tágan értett) korrupt társadalomban a sikeres politika is csak korrupt lehet, nem lehet szervezetet építeni nem korrupt módon és nem lehet hatalmon maradni (pártvezetőként) nem korrupt módon. Ellenzékből végképp nem, legfeljebb kormányzó erőként nagy többséggel, több ciklus kitartó munkájával lehet változást elérni a politikai kultúrában. Jelenleg azonban nincs a prondon gondolat, eszköz, akarat, tehetség, ami felül tudná írni két-három évszázad öröklött társadalmi tehetetlenségét.

Ez nem pesszimizmus, ez a realitás számbavétele. Ami nélkül csak önáltatás van és nincs remény megtalálni a sikerhez vezető utat.

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1715010546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nalanda 2019.08.17. 07:53:58

@kolompar lole 1116: Az államadósság a GDP arányában csökken és egyre inkább itthonról finanszírozzák. A dolgozók számának növekedése magával hozza a magasabb béreket is és emiatt a több az adóbevételt. Ha elegendő tőke lesz az országban, akkor az EU segélyek már nem számítanak élet-halál kérdésnek. Tehát a segélyek elmaradása sem lesz a Fidesz esetleges bukásának oka, hiába az ellenzéki remény.
Nehéz megmagyarázni, hogy balliberális kormányzat alatt, állítólag lopások nélkül mentek a dolgok ennek ellenkezőjeképpen. Még nehezebb rávenni az embereket, hogy ez utóbbira szavazzanak.

porte 2019.08.17. 07:55:01

Es melyik part az aki fideszen kivul kormanyzo kepes szavazobazissal rendelkezik?

Mi lenne ha jobbik lmp momentum mszp dk elkezdene kormanyozni? :)
Szerintetek ez osszejohet?

Korrupcio mindenhol van sajnos, egesz europaban.

Fidesz messze nem tokeletes de ha valasztani kell meg 60 40 %ban igy is fele billen inkabb a merleg nyelve. Itt most nem a szavazatok szamat ertem...

Masik oldal nem tud felmutatni ertelmes embereket...Schiffer jo volt...kar h eltunt. Az egy komoly ember volt. Ra is jott h ezt inkabb el kell engedni azon az oldalon...

Mellesleg az ellenzeknek (mszp szdsz).
Volt 12 evuk. Olyan vilagmegvalto dolgokat nem vittek veghez. Es akkor meg enyhen fogalmaztam. :)

Lacocks 2019.08.17. 08:04:32

@BiG74 Bodri: mivel orbánék tettek róla, hogy így legyen. Választási csalások, buszoztatások, újmagyarok betelepítése, mnb megszerzése, polt péter, kamupártok indítása, ovb megszerzése, sajtóeszközök megszerzése /kicsinálása, óriási pénzek felhalmozása szavazatvásárlásra.

Csak egy példa: a választások után volt egy apró hír, hogy valamelyik kisebb párt 20 millió Ft miatt került bajba, mert hitelt vettek fel a kampányra, és nemigen tudják visszafizetni. Most orbánék ennyiért le sem hajolnak. Mit számít nekik, ha pár milliárdot ki kell szórni szavazatvásárlásra, erzsébet utalványra, krumpliosztásra, újmagyar állampolgárságra, az egész ország óriásplakátokkal való beterítésére, csok -ra?

A magyar költségvetés főösszege 2018 -ban 20 ezer milliárd forint volt. Szted mekkora probléma orbánéknak kétharmaddal, ha ebből szét kell szórni pár száz milliárdot szavazatvásárlásra pl. csok -ra, vagy nyugdíjemelésre?
Ezzel hogyan versenyezzen az ellenzék?

Lacocks 2019.08.17. 08:13:07

@Nalanda: Nekem az az elméletem, hogy ezek csinálják a pénzt, abból mennek az iszonyatos költések, amelyekről cikkeznek.
Ha egy enron, questor meg tudta csinálni éveken keresztül, hogy félrevezeti az ellenőröket, befektetőket, akkor egy mnb, a fideszes matolcsyval az élen miért ne tudná. Gondolom, vannak rá bankügyviteli trükkök: elhatárolások, értékpapír -csereügyletek, számlakonverziók, növekedési hitelprogramok, kötvényvásárlások, lombardhitelek, mittudomén.
Persze a látszatra ügyelni kell nagyjából, áfabevételekre, költségvetési törvényre, nyugdíjkiadásokra, de azt ki mondja meg hitelesen, hogy az áfabevétel áprilisban mondjuk nem 300 milliárd volt, hanem csak 250 milliárd. És hopp, máris csináltunk csak ebből a kerekítésből 50 milliárdot.

A szocik idején meg emlékeim szerint járai volt a jegybankelnök, aki fideszes volt, akkor persze fontos volt a jegybanki függetlenség, tehát járainak az volt az érdeke fideszesként, hogy ne legyen partner a szocikkal a pénzgyártásban.

Csak aztán nehogy legyen pár év múlva egy világra szóló hiszti, hogy a magyarok csaltak a költségvetési, jegybanki számokkal, mint a görögök.

BiG74 Bodri 2019.08.17. 08:27:49

@Lacocks:
Az ellenzéki pártok pedig tettek róla, hogy a helyzetre fittyet hányva,ideológiai különbségeken lovagolva megosztották az ellenzéki szavazóbázist, illetve dajkálták az ellenzékbe beépült fityiszeseket.

mojszipupi 2019.08.17. 09:10:11

Már azzal fényéveket nyerne az ország, ha megszűnne az erőszakos tőkekoncentráció. Ez a blog folyamatosan elvi síkon politizál, filozofál miközben egy szót nem ejt arról, hogy ezt a gazdasági berendezkedést akartuk lerázni magunkról, mert katasztrófához vezetett és a világ a liberális piacgazdaság viszi előre a fejlődés útján.
Lehet itt fikázni az ellenzéket, csak a nagy büdüs helyzet az, hogy BÁRMI jobb lenne annál, hogy egy gázszerelőnek meg gyerekeknek adunk olyan gazdasági hatalmat, amit képtelenek úgy kezelni, hogy versenyelőnyt érjünk el vele.
Javaslom szakakdjunk el az ideológiáktól, a nagy és tévedhetetlen vezető képátől, mert garantáltan szenvedés lesz a vége, ahogy saját bőrünkön tapasztaltuk korábban.
Soha nem lesz eredményesebb a pártkozpontból vezérelt gazdaságirányítás a liberális piacgazdaságnál és ezt ponotsan tudja a szerző is, mégis az ellenzéket üti. Lehet hogy nincs akkora karakter az ellenzéknél, de NEM IS KELL. Ezt kéne megérteni. Egy ország akkor működik jól, ha azt se tudjuk hogy hívják a minisztereket. Az ellenzéknek ki kell tartani a liberális piacgazdaság hívószava mellett, mert ez a fejlődés záloga és nem szabad bele menni ideológiai versenybe. A világot mindig is a versenyképesség fogja előre vinni, nem a személyes varázs. Az ember tévedhet és fog is, a piac soha. Csak ezt Mo.-on az emberek 80% a soha nem fogja tudni felfogni. Ezt ki lehet használni, ahogy Orbán teszi, de leaglább értelmes embereknek nem kéne blogot írni arról, hogy micsoda teljesítmény ez a fidesztől

ddi 2019.08.17. 09:12:49

Ez jó, a korábbi gyakran megjelenő megbukik Orbán, most vége Orbánnak típusú álmodozásokat, ábrándozásokat a meghal Orbán reményteljes várakozása vállthatja fel. E várakozásban több a remény, a megnyugvás érzése, mert ugye hát egyszer biztosan bekövetkezik.
Ha Orbánnak van egy kis esze, végigcsinál még 1 ciklust, azután ereje teljében visszavonul, mint a rendszerválltás utáni Magyarország legjelentősebb politikusa. Persze, akkor majd jönnének az elemzések " érezte hogy itt a vég", ezért elmenekült.

BiG74 Bodri 2019.08.17. 09:21:28

@mojszipupi:
Ellentmondásosnak állítod be az ellenzék ekézését és az ideológiai síktól való eltávolodást, holott a kettő az egy.

marosy 2019.08.17. 09:33:11

Világ proletárjai, közösüljetek!

Brix 2019.08.17. 10:15:24

Nehéz lenne megjósolni, meddig marad fenn az Orbán-rendszer, de feltételezhető, hogy amíg a külső gazdasági feltételek nem változnak drasztikusan, addig stabil maradhat...
Intő jel lehet viszont a "testvér" illiberális demokráciák- a török és orosz- megrendülése Orbánnak...
Eddig szerencséjük volt, hiszen a nyugat-európai gazdaság és autóipar visszaesése még nem érezteti hatását a GDP-ben, sőt , papíron kiváló számok vannak, hiszen ne feledjük: az EU-n belül nálunk van a legmagasabb infáció ( és Romániában) azaz: magasabb infáció, nagyobb ( forintban számított) GDP és a többi ehhez kapcsolt statisztikai mérőszám...Extra gyenge forint- a nagy multik többsége euro -elszámolás, így egyre jobbak a közölt számok...Ehhez jön még az építőiparban és a mezőgazdaságban jelentkező vágtató infláció, ami szintén hamis illúziókat gerjeszt a gazdaság állapotáról...
A valóság viszont az, hogy nagyon gyenge a magyar vállalkozások legtöbbjének az versenyképességi, innovációs - és tőkeképző képessége , egyszerűen nem eléggé versenyképesek a világpiacon , még úgysem , hogy az állam csecsén lógnak anyagi értelemben...
Vannak persze üdítő kivételek, de az export 80%-a a és a GDP túlnyomó része a nagy nemzetközi multik által van megtermelve, nem a magyar vállalkozások által...
A rendszer hívei illúziókba ringatják magukat , amikor azt gondolják, hogy a nyugat közvetlen pénzügyi támogatása nélkül a ( GNI 4-5%..) működhetne az ország, a rendszer...A duális gazdasági rendszer nem változott..
Az orbáni modell lényege: extrém gyenge forint- "játék a számokkal" ebből adódóan alacsonyan fizetett dolgozók, extra állami pénzügyi támogatásokkal, egyrészt az improduktív politika-közeli magyar vállalkozásoknak , és jelentős támogatásokat kapnak a nagy nemzetközi multik is...
Az eredményeket láthatjuk: egyetlen közvetlen riválisunkat sem sikerült beérni bérekben/életszinvonalban: a csehek, a szlovákok, a lengyelek mind előttünk járnak, a románok trendszerűen közelítenek...
Az első lépés az euro bevezetése lenne, hogy megszabaduljunk az imlicit infációtól és ordas kis trükkök sorozatától...
Visszakanyarodva a fő kérdésre: Orbán addig marad hatalmon, amíg a jelenlegi, külső forrásokon alapuló equilibrium többé-kevésbé nem változik meg drasztikusan..
Az ellenzéki pártoktól ne várjon senki sem csodát, ebben a szofisztikált eszközökkel, szisztematikus módon kiépített modern autokráciában ők is csak a rendszer kiszolgáltatott elemei...
A rendszerváltáskor kellett volna észnél lenni az alkotmányozóknak: elővenni a történelemkönyveket, hogyan is működött az athéni demokrácia és az Alkotmányba foglalni azokat a "fékeket", amelyek megakadályozzák a türannisz hatalomra kerülését! Elképesztő, hogy nincs semmi Alkotmányban előírt hatalmi rotáció, így a Fidesz és Orbán akár 30-éves önkényuralmat is kialakíthat a népképviseletre hívatkozva...
Pedig, már Arisztotelész is megfogalmazta kristálytisztán : " Türannosz úgy jön létre, hogy az oligarchák közül kiemelkedik egy politikus , és az alsóbb néprétegek támogatásával megragadja a hatalmat "
Orbán rendszere, a NER egy modern türannosz, amely ellen jogos lenne akár az erőszakos fellépés is, mert a zsarnok önként nem fogja soha átengedni a hatalmát!
A türannoszok nem ritkán a népet átejtő színjáték (propaganda ) keretében jutnak hatalomra...
Az is egy nagyon lényeges kérdés, hogy feltárjuk milyen belső történelmi/társadalmi/gazdasági okok vezettek az orbáni, autoriter -rendszer kialakulásához, ha a kivezető utat akarjuk megtalálni...Nagy szégyen az nekünk, hogy feladtuk az alkotányos, liberális- plurális demokráciát és egy Türannosz kezébe adtuk a hatalmat!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.08.17. 10:23:34

@Pillangószelep: Hülyegyerek! Olvasni sem tudsz. Nem ácsingózik Orbán halálára.

Gábor Révész 2019.08.17. 10:48:27

@Brix: Nagyon jó hozzászólás! Gratula! Sajnos ez jelenleg falra hányt borsó, vagy más szóval gyöngyöt szórtál az olyan ártányok elé, akik itt bégetnek naphosszat.. (elnézést a fogalomzavarért, be birkában nem tudok negatív jelzőt találni)

Janossz 2019.08.17. 10:50:15

@Nalanda: Ugyan mit kellett volna kifejtenem?
Megállapítottam, hogy Te mint jóllakott napközise a NER-nek, sütkérezel írásod alapján annak jótéteményeiben.
Mindössze a magyarságkutatás, meg a tengeri kikötő hiányzott a komfortérzetedhez, lám megkaptad azokat is.
Kedves egészségedre!

Sokan meg osztják a nagy elégedettséget. Hogy van ez, nem is értem. Fő, hogy Neked jó.

marosy 2019.08.17. 11:03:43

@Brix: Gecikém, Szingapurt miért nem említed, az sem liberális állam?

marosy 2019.08.17. 11:07:27

@Brix: "Orbán rendszere, a NER egy modern türannosz, amely ellen jogos lenne akár az erőszakos fellépés is".
Majd javasolni fogom Orbánnak, hogy az alkotmány védelmében bárki fegyverrel léphessen fel.
Azt hiszed gecikém, hogy a jobboldal tétlenül nézné, hogy a liberális fekáliasöpredék erőszakosan lép fel?

marosy 2019.08.17. 11:14:18

@Brix: "Nagy szégyen az nekünk, hogy feladtuk az alkotányos, liberális- plurális demokráciát és egy Türannosz kezébe adtuk a hatalmat!"
Te adtad a hatalmat Orbán kezébe, te seggarc? Tán Orbánra szavaztál?

Gábor Révész 2019.08.17. 11:27:03

@Janossz: Köszi, nem a szinonímával volt gond. Az ártányt itt a negatív felhang miatt használtam. Az ürünek semmi ilyenje nincs.

Gábor Révész 2019.08.17. 11:28:27

@marosy: "liberális fekáliasöpredék" ... bagoly mondja!!!

Kalmár 2019.08.17. 11:42:11

@Brix: Atyaég... ez de beteg gondolkodás.
Ezért nem nyer az ellenzék év(tizede)k óta. Fogalmatok sincs, hogy miért szavaznak sokkal többen a Fideszre, mint bármelyik másik pártra.

Hamis illúzió..szerencséjük van!... már megint (ez a legjobb) kihagytad a nem fenntarthatót és azt hogy nem is nő igazából a GDP, de ha nő akkor csak a Fidesz ellenére nő, és sokkal jobban is nőhetne és még az is fontos, hogy káros a növekvő GDP mert túlfűtött a gazdaság...tehát inkább csökkennie kellene...stbstb
Teljesen vakon vagytok.

Gábor Révész 2019.08.17. 11:45:17

@Kalmár: az ilyen balfaszok szavaznak a fideszre...

BiG74 Bodri 2019.08.17. 11:48:39

@Brix:
Kemény szó ám az erőszak emlegetése, nem játék. Orkúr is tudja, hogy nem léphet ki az alkotmányos demokrácia színfalai mögül, mert addig pont az védi meg. De amíg nem egyértelműen diktátor, addig az erőszak nem említhető.
És itt jön be az ellenzék, mely nem képes felfogni, hogy a különböző ideológiák le vannak ejtve, mert már a rendszer nem teszi lehetővé, hogy különutasan, kisebbségben de képviseljék azt a pártok. Egyetlen cél lehet csak, de azt pont most 2018-ban elbaltázták.

@marosy:
Kurvára messze vagytok ti a jobboldaltól!

Janossz 2019.08.17. 11:58:03

@Gábor Révész: Az ártány és az ürü is töketlen.
Bár etimológialag az ártány, mint ártó lény jelenhet meg a szó hallatán, szegény töketlen kandisznók nem bántanak senkit.
A töketlen birkák (ex-kosok) annál inkább.
Nézd, miket bégetnek itt is!

Brix 2019.08.17. 12:35:55

@marosy: Szingapúrt nem tartják demokráciának, csak egy tekintèlyelvű államnak, hiszen, az állampárt ott is a fideszhez hasonló eszközökkel operál: elnyomják , lejáratják, perlik az ellenzèki pártokat , vagy èppen a választási rendszert alakítják át...Egyèbkènt kimoshatnád azt a mocskos pofádat , ès szemèlyeskedès helyett èrveket is felhozhatnál az orbáni rendszer vèdelmèben...Mert amikor kifogytok a központi propaganda által gyártott , profán szólamokból , azonnal megáll a tudomány! Látszik, hogy milyen egydimenziós gondolkodók vagytok: nektek aki Orbán ellenfele, az csak liberális lehet...Pedig ,nem így van...Egy klasszikus konzervatív gondolkodó is befogja az orrát , amikor az orbáni , populista rendszer agresszív egyeduralmát -, a jogállamiság sárba tiprását látja, meg a plebsz gátlástalan manipulálását a hatalom megtartása èdekèben...Mond csak , bennetek önkèntes rendszer prókátorokat nem zavar , hogy a befizetett adód közvetve a párközeli oligarchák ezermilliárdos vagyonát gazdagítja? Nem hiszem el, hogy nem gondolkodtok el ,hogy èletetekben nem lesz annyi pènzetek , mint pl Rogán Cecinek , aki 100 milliós állami támogatást kapott állami cègektől...Nem hiszen el, hogy nem gondolkodtok el azon, redjèn van - e az, hogy Orbán apja, testvère , veje milliárdos állami támogatásokat\megrendelèseket akvirál...Falutarsa dollármilliárdos lett , főként állami szubvenciókból! Próbáljátok már túllèpni egyszer a " libsi- bolsi- soros -migró szintű primitív narratíván! Legyetek őszintèk magatokhoz: Ti is ugyanúgy rabszolgái vagytok a rendszernek, mint azok ,akik ellenzèkiek, ès nem támogatják az orbáni oligarcha- rendszer szabadrablását! A rendszer nagyurai a pofátokba röhögnek, miközben ők milliárdos közpènzt akviralálnak, nektek csak a fèlnáci propaganda jut, az etnikailag homogèn Magyarországról....

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 12:36:32

@Nalanda:

"Ha elegendő tőke lesz az országban"

Soha nem lesz elegendő tőke az országban: amit megtakarítanának az emberek, azt elveszi adókban az állam.

És az, hogy az állam odaadja ezeket a javakat Mészárosoknak, nem javít a helyzeten: ugyanis a Mészárosok nem valamiféle piaci igény kielégítésével tesznek szert ezekre a javakra, hanem államhatalmi erőszakkal. Vagyis nem a vállalkozói vénáik révén, hanem mert erős hátszelük van.

Ha ezek a javak a népeknél maradtak volna, akkor vagy ők vállalkoztak volna velük, vagy résztulajdont vásároltak volna mások vállalkozásaiban. Tehát akkor a kompetens, ill. a csókosoknál kompetensebb vállalkozók alkalmazták volna azt javak előállítására: és a kompetensebb vállalkozók több értéket termelnek, ahogy ez lemérhető a nagyobb bevételükön.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 12:42:48

@Janossz:

"nem bántanak senkit.
A töketlen birkák (ex-kosok) annál inkább.
Nézd, miket bégetnek itt is!"

Ez egy igen szépen végrehajtott vágás-döfés kombináció volt.

Brix 2019.08.17. 12:58:43

@BiG74 Bodri: Az "erőszak "alatt valamifèle gyors , elsöprő erejű társadalmi mozgalom előretörèsèt èrtettem , a megfelelő törtènelmi időpontban...Ha úgy tetszik: ez lehet egy bèkès forradalom, a kvázi egypárti rendszer, a szofisztikált egyeduralom ellen...Aki az ellenzèkre èpít- az hiú ábrándokat táplál...Itt a pártok egyenlő versenyère ès váltógazdálkodásara alapuló, plurális demokratikus rend megbukott...A Fidesz hatalma beíródott , velődött, szövődött a társadalom legmèlyebb szöveteibe is...A plebsz rövidpórázra került: közmunka, utalvány , tűzifa...A helyi vèlemènyformálók mindenhol megvève, a közszfèra befenyítve...Az ellenzèk napi szinten megalázva ( lsd: Donáth Anna már szexuális zaklató lett...) Teljesen mindegy, ki próbálkozik: a propaganda jól fizetett gèpezete azonnal ledaral mindenkit, vagy diszkreditál....Ez a való világ sajnos! Mondjuk ki: ez egy szofisztikált ,modern módszerekkel működő türannisz , amit szinte lehetetlen leváltani a jelen helyzetben....A konzervatív gondolkodók már felismertèk ezt, nem vèletlenül alakították társadalmi mozgalmat Pálinkásèk...De ,ennek is kb 0 a társadalmi hatása... Ide egy fiatal csapat kell, akik a megfelelő pillanatban elèg számban az utcára tudnak menni ès hatalmat döntenek..Egyelőre ,ezt a Momentumban nem látom, pedig generációs okból nekik lenne erre esèlye ,hogy előbb- utóbb megdöntsèk a kivènhedő orbáni elitet...Ők is csak egy makronista ,"okoskodó" liberális párttá kezdenek válni, mint "forradalmi" elittè...A magyar politika vár mèg egy tehetsègre, akik schifferi hárrèrtudással rendelkezik, ès egy gyurcsányi , lehengerlő

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 13:01:00

@Brix:

"Ti is ugyanúgy rabszolgái vagytok a rendszernek, mint azok ,akik ellenzèkiek, ès nem támogatják az orbáni oligarcha- rendszer szabadrablását! A rendszer nagyurai a pofátokba röhögnek, miközben ők milliárdos közpènzt akviralálnak, nektek csak a fèlnáci propaganda jut, az etnikailag homogèn Magyarországról...."

Lehet, hogy ez a helyzet a kollégával, de az is lehet, hogy az apja sikeresen pályázott egy Nemzeti Dohányboltra és ő ezért végez (igencsak kezdetleges) rendszerapologetikát most itt.

Brix 2019.08.17. 13:04:44

@Brix: folyt: lehengerlő vitakèszsèggel rendelkezik....Egyelőre, nem látjuk az erős kihívót sem...Bár, megvan a veszèlye, hogy Orbán helyett egy újabb türannosz születik...Nem vèletlenül tudott Putyin, Erdogan, vagy Orbán ekkora hatalmat kièpíteni...Az elmaradott , tanulatlan , törzsi szellemű rètegeket ezekben a szegèny országokban ,mindenhol könnyen manipulálja a hatalom.....

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 13:05:33

@Brix:

"Ide egy fiatal csapat kell, akik a megfelelő pillanatban elèg számban az utcára tudnak menni ès hatalmat döntenek"

... és akik kitermelik a következő garnitúra Orbánt, Kövért, Ádert meg a másodvonalat mint a Németh Sziszi is.

Apámnak volt egy világbajnok nyögete; azt mondta nekem: abból tudod, fiacskám, hogy véget ért a forradalom, hogy elkezdik begyűjteni a fegyvereket.

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:05:47

@Nalanda:

"Ha elegendő tőke lesz az országban"

Ugyan mitől, a különadóktól? Innen menekül mindenki elfele, a beruházásokat a környező országok kapják, a német utógyárak is csak azért tartanak ki, mert erős érdekérvényesítő képesség van mögöttük, az ő pénzüket nem lehet csak úgy lenyúlni, mert azonnal leáll az EU-s pénzcsap, és talán még embargót is kapunk mint Irán. Már a Tesco is a kivonulást fontolgatja. Az meg hogy tulajdonost vált pár épület, multicég helyett NER lovag kft lesz a logója, nem beruházás, csak a hulladékok felcsipegetése, közpénzlopásból. A NER cégek mind életképtelenek, de ez még a gazdájukat se érdekli, hiszen mind csak az EU-s pénzek lenyúlására kellenek, hogy legyen mire hivatkozva átirányítani az országnak juttatott segélyeket az ő magánzsebükbe. Ha megáll a segélyezés, megáll itt az élet. Nincs magyar gazdaság, tönkretették, ellopták. Aki még tudna itt befizetni adót, azt is inkább tönkreteszik, hogy aztán fillérekért vásárolhassák fel a tulajdonát, lásd: Bige László vegyipari gyárai. Miből lenne itt élet a brüsszeli segély után???

A baloldali kormányok egyszerűen csak elbénázták a lehetőségeket. De legalább megpróbáltak valamit tenni, mégha nem is jött össze, meg előre látható volt sok esetben hogy nem is fog. Ezek (fideSS) még csak semmi ilyesmit nem is akar, csak lopni. Illetve szavakban akarnak, üvöltve verik a seggüket a földhöz hogy jöjjön már ide valaki befektetni, de a Nyugat nem olyan hülye mint egy fideszbirka, ők látják hogy mi folyik itt, és hát azért nem hoz ide senki pénzt befektetni hogy ellopják, meg különadókkal lehúzzák. Minuszos befektetésre épeszű ember nem vágyik.

Szóval amit te itt sikernek látsz, azok a brüsszeli segélyekből lehulló morzsák, amit a vezéred juttat a népnek hogy "na nesztek nektek is valami, de mostmár aztán pofabekuss!". Képzeld el mi lenne ha nem csak az 1%-a jutna el hozzánk a brüsszeli segélyeknek, hanem a 100%! A fidesz nélkül itt Kánaán lenne. Legalább a Felvidék szintjén állnánk már.

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:08:51

@porte: "Mi lenne ha jobbik lmp momentum mszp dk elkezdene kormanyozni? :)
Szerintetek ez osszejohet?"

Ha nem lopnának (ennyit), már megérte. Még akkor is ha nem csinálnak semmit. A lopásnál a semmi is jobb, a minusznál a 0 határozottan több!

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:15:32

@Lacocks: Neki nem probléma, de nekünk igen. Nekem se lenne probléma ha elvehetném tőlük a lopott közpénzüket.

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:17:38

@Lacocks: A Questor az Rogán (haverjának) cége, nem volt nehéz eltussolni mindent, leszóltak a hivatalokba hogy nincs ellenőrzés, aztán amikor mégis lebuktak, akkor jött Polt Petya hivatásos bűnpártoló pingvinezni hogy "nincs kit feljelenteni"...

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:21:47

@Brix: Ez van amikor egy mindent eltűrő birkanép találkozik egy gátlástalan tolvaj hazaáruló diktátorral. Orbán arra jött csak rá hogy ezeknek itt teljesen mindegy bármi, nyugodtan ki lehet lopni a szemüket is, csak hitegetni kell őket, mert azt szeretik, nem az eredményeket. Nagyzolós lózungok, vetítések, hazudozások, álomvilág az van, más nincs. Ezért cserébe a sok fideszbirka nemcsak hogy elnézi hogy kilopják a zsebéből a pénzét, de még tapsikol is hozzá mint egy szefós cigány.

kolompar lole 1116 2019.08.17. 13:26:47

@BiG74 Bodri: A fideSS sose volt jobber párt, kőkemény rákosista kommuniták azok! Nem véletlenül KISZ titkárok és MSZMP KB tagok irányítják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 13:35:44

@kolompar lole 1116:

"jött Polt Petya hivatásos bűnpártoló pingvinezni"

Ez igencsak ízesre, zamatosra sikerült; gratulálok.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 13:38:59

@kolompar lole 1116:

"A forradalom még el se kezdődött."

Ezt én értem, és egyet is értek ebben veled.

A kommentemben arra akartam rávilágítani, hogy mindenki izgul a forradalomra, de a forradalmak történelme igen szomorúakat mesél a forradalmat _követő_ időkben bekövetkező dolgokról.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.17. 14:02:41

Kérném a kötelezést és egyéb halálosztogatást mellőzni, és igen, az "Orbán majd meghal" nem jelenti, hogy a poszter -- főleg az erőszakos -- halálát kívánná, ksz.

marosy 2019.08.17. 14:18:35

Örömmel olasom az "ellenzéki" hozzászólásokat. Már 9 éve szopóágon vannak. Már 9 éve ájvékolnak, hogy diktatúra van. Nekik csak az a demokrácia, ha ők és a hazaárulók vannak kormányon. Get over it, idiots.

ijontichy 2019.08.17. 14:32:47

@HaFr: " főleg az erőszakos" Na jah, az LMPVS-protokollal szerintem is túl könnyen megúsznák ;-)

Khonsu 2019.08.17. 14:37:08

@Lacocks:

"Még 1986 körül is mindenki azt hitte, hogy a szocializmus örökké fog tartani. Aztán az akkori főgeci halálával egyik napról a másikra esett szét a rendszer."

30 év kellett ugyan hozzá, de amint láthatod, a rendszer a kornak megfelelő formában újjáépült. Azt szoktam mondani, hogy akkor leszünk kint a bajból, amikor Hofi elveszti aktualitását. Amíg ugyanazok a poénok ülnek, addig ugyanabban élünk.

"Vagy írhatnám az NDK létét, és megszűnését."

Keress rá németországi statisztikákra, látni fogod, hogy az NDK szelleme még ma is létezik.

"Kína példája: amikor a hatalom lazított a kommunista szabályokon, a nép rakétasebességgel elkezdett gazdagodni."

Amiben a NER nagyon ügyes, hogy megtalálták azt a középutat, ahol még nem annyira rossz, hogy tömeg, vagy a külföld komolyan ellenük forduljon, vagy a gazdaság összeomoljon, de ahhoz már bőven elég, hogy bebetonozzák magukat a hatalomba. A Kínai Kommunista Párt ugyanezt tette. Nekik is bejött és a NER-nek is.

"Irán példája: talán a 60 -as években viszonylag nyugatias ország volt, amennyire tudom, azután lett valami idióta vezetőjük, aki visszalökte az országot a középkorba. "

Amely idióta vezető forradalom segítségével, tehát kvázi a nép döntő tömegének támogatásával került hatalomra. Vagyis az a nyugatiasság még nem eresztett olyan mély gyökeret, hogy ne lehetett volna egy ilyen visszarendeződés mögé tömegtámogatást szerezni.

"Japán példája: a 2. vh. után nyílt meg az ország a külföld felé, lazítottak az addigi szigorú császár -kultuszon, ezért lett a világ kb. 3. legerősebb gazdasága."

Tegyük hozzá, az amerikai megszállók parancsára és támogatásával. Tehát külső hatalom által kikényszerítve, nem maguktól világosodtak meg a japánok. Mindemellett mai napig egy igencsak zárt, tradicionalista társadalomban élnek.

"A hatalom hatása erősebb a népre, mint fordítva, ami teljesen logikus is, mivel a hatalomnál van az erőforrások óriási része: pénz, erőszakszervezetek, törvénykezési, végrehajtó hatalom. "

Ez részben igaz, de csak részben. A hatalom ugyanis csak az érem egyik oldala. A hatalomban lévőket ugyanis (leszámítva a külső megszállást és demokráciát feltételezve) a néptömegek emelik fel. Tehát van ebben egy amolyan túk vagy a tojás volt előbb problematika.

Ezért én azt mondom, hogy ebben a rendszerben a visszacsatolás a meghatározó. Ha a tömeg olyan hatalmat emel fel, mely kritika nélkül teljesíti az akaratát, illetve ezen hatalomnak ugyanezen tömeg hajlandó alávetni magát, akkor beindul egy olyan spirál, amiben Magyarország van. Így mérgez a populizmus.

Ha viszont egy olyan hatalom emelkedik fel, amely hajlandó és képes módosítani a visszacsatolásokon úgy, hogy azok pozitív irányba vigyék a rendszer állapotát, illetve ezt alulról jövő kezdeményezések is erősítik, akkor a rendszer apránként el tud mozdulni a tartós változás irányába.

Ezért mondom, hogy az ország számára a kiutat valószínűleg egy NER 2.0 jelenthetné. A NER olyan, továbbfejlesztett változata, mely eléggé visszatükrözi a kollektív tudatot ahhoz, hogy a hatalmat meg tudja szerezni. Tehát ugyanúgy megszülethessen, "átjöhessen" a kollektív tudatból mint a NER, de annak egy olyan formán javított változata, hogy az ne a spirált erősítse, hanem a változás irányába hasson.

Mondjuk az ellenzéki töketlenkedés helyén monolitikus tömbként létre kellene hozni a "PER-t" (Progresszív Együttműködés Rendszere), mely nagyrészt lemásolná a NER struktúráját és működését, de más célok mentén haladna.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 15:13:14

@Khonsu:

Nagyon egyetértve az egész hozzászólásoddal, hadd reagáljak erre:

"az ország számára a kiutat valószínűleg egy NER 2.0 jelenthetné. A NER olyan, továbbfejlesztett változata, mely eléggé visszatükrözi a kollektív tudatot ahhoz, hogy a hatalmat meg tudja szerezni. Tehát ugyanúgy megszülethessen, "átjöhessen" a kollektív tudatból mint a NER, de annak egy olyan formán javított változata, hogy az ne a spirált erősítse, hanem a változás irányába hasson."

Egy megfelelő vezetői képességekkel rendelkező _államférfi_ (nem politikus) ha felpumpálna egy combos kereszténydemokrata vonalat, akkor el lehetne érni azt, amiről írsz.

"Progresszív Együttműködés Rendszere"

A progresszívek nagyon rossz hírek; ők csak eltéríteni tudnak bármilyen hajót (nem mellesleg az etatizmusuk miatt).

Amit egy kereszténydemokrata politikus meg tudna tenni az, hogy a gazdaság minél nagyobb felszabadításával járó életszínvonal-növekedésből származó politikai tőkét arra használja, hogy leépítse az államhatalmat. Tehát az emberek gazdagodásból származó jó hangulatuk közepette kihúzza alóluk a paternalisztikus államot.

De ehhez kellene egy karizmatikus fazon aki nem esne áldozatul a hatalom korrumpáló hatásának. És nem is arra gondolok, hogy ő is elkezdene lopni mint Orbán: hanem hogy ha nem úgy mennének a dolgok ahogy ő elképzeli, akkor elkezdene a tömegekbe lövetni.

Brix 2019.08.17. 15:17:15

@Khonsu: A NER 2.0 helyett inkább jobb lenne visszatèrni a plurális demokráciához, amely alkotmányos keretek között biztosítaná, hogy soha többet ne jöhessen lètre az orbáni rendszerhez hasonló , autoriter hatalom...

Gábor Révész 2019.08.17. 15:18:38

@marosy: a hazaárulók most vannak hatalmon, de jön még kutyára teherautó!

Gábor Révész 2019.08.17. 15:22:23

@Khonsu: "Mondjuk az ellenzéki töketlenkedés helyén monolitikus tömbként létre kellene hozni a "PER-t" (Progresszív Együttműködés Rendszere), mely nagyrészt lemásolná a NER struktúráját és működését, de más célok mentén haladna."
És gondolod, hogy Orbán és bandája karbatett kézzel nézné, ahogy ez "monolitikus tömb" elkezd kialakulni???

Brix 2019.08.17. 15:37:10

@neoteny: A legfontosabbak ( lennènek) az alkotmányos garanciák, hogy ne lehessen ètizedekre kièpíteni abszolút hatalmat...Nem vèletlenül korlátozták pl az amerikai elnökök mandátumát kèt ciklusban ,azaz: nem bízták semmit a vèletlenre , nehogy "örök " hatalmú türannoszzá váljon az elnök, akár a "nèp felhatalmazásával."....Mástrèszt, a hatalmi ágakat nagyon komoly szinten szètválasztják: Trump nem tudja a bírákat befolyásolni , hiába elnök...Nálunk szinte minden fő államhatalmi poszton Orbán pártemberei ülnek ...Zèró ellensúly.... Az USA parlamentaris rendszere is kètszintű: a szenátus ès kèpvislelőház tagjai , mástól másra kapnak felhatalmazást más időbeli terminusra... Úgy tűnik, a rendszerváltó" atyáink " nem voltak elèg körültekintőek az alkotmányos demokrácia megalkotásakor...

Brix 2019.08.17. 15:41:08

Ajánlott olvasmány: Kis János - Alkotmányos demokrácia, három tanulmány

kolompar lole 1116 2019.08.17. 16:19:42

@neoteny: Attól függ kinek szomorú. Ha a narancskomcsiknak, akkor az a magyarságnak pont hogy vidám, helyes dolog.

kolompar lole 1116 2019.08.17. 16:24:05

@marosy: Az ország van szopóágon. Majd észreveszed te is amikor nyugdíj helyett stadionbelépőt kapsz.

Khonsu 2019.08.17. 16:35:44

@neoteny:

"Egy megfelelő vezetői képességekkel rendelkező _államférfi_ (nem politikus) ha felpumpálna egy combos kereszténydemokrata vonalat, akkor el lehetne érni azt, amiről írsz."

Nyilván ez lenne az ideális, de racionálisan nem sok esélyt látok rá. Nincsenek meg a feltételei. A lakosság kormánypárti és ellenzéki fele egyaránt alacsony szinten polgárosodott (gondolkodásmódban). Tisztelet a kivételnek, de úgy látom az ellenzékiek döntő többsége nagyon is hasonló struktúrában gondolkodik, mint a NER (ez a domináns "tervrajz" a magyarság interszubjektív valóságában), és a legnagyobb bajuk a rendszerrel nem annak működése, hanem az, hogy nem ők vannak nyeregben.

"A progresszívek nagyon rossz hírek; ők csak eltéríteni tudnak bármilyen hajót (nem mellesleg az etatizmusuk miatt). "

Ehhez lenne alapanyag ellenzéki oldalon. Erre van igény. A kormánypártiak tömeges átcsábíthatóságát (legalábbis eleinte) valószínűtlennek gondolom. Aztán abból még elindulhatna egy változás a gondolkodásmódban, ebből ami van, már látszik, hogy nem fog. Szóval nem lenne ideális, de a jelenleginél valószínűleg jobb lenne egy progresszív kormányzat is.

"Amit egy kereszténydemokrata politikus meg tudna tenni az, hogy a gazdaság minél nagyobb felszabadításával járó életszínvonal-növekedésből származó politikai tőkét arra használja, hogy leépítse az államhatalmat."

Sajnos ilyen narratívával (bár jó lenne) a kollektív tudat jelenlegi állapota mellett rosszak az esélyek a hatalom megszerzésére Magyarországon.

"De ehhez kellene egy karizmatikus fazon aki nem esne áldozatul a hatalom korrumpáló hatásának."

Ilyenre mindenképp szükség lenne, de ráadásul egy olyanra, aki képes lenne azt a manővert végrehajtani, hogy nem csak, hogy a gondolkodásmódbeli "polgári fordulatot" tudná elindítani, de mellesleg rendelkezik egy olyan narratívával, mely a fennálló viszonyok mellett alkalmas a hatalom megszerzésére.

És persze mindemellett olyan erős személyiséggel kellene rendelkeznie, hogy ne térítse el a hatalom az eredeti küldetésétől.

marosy 2019.08.17. 16:54:07

A magyarországi magyargyűlölő ellenzék Szamuely Tibor szellemi örököse. Ugyanazt vallják mint Szamuely: "A magyarországi proletariátus eddigi győzelme nem került különösebb áldozatokba. Most azonban szükség lesz arra, hogy vér ömöljön. A vértől nem kell félni. A vér – acél: erősíti a szívet, erősíti a proletár öklöt. Hatalmassá fog tenni bennünket a vér. A vér lesz az, mely az igazi kommünvilághoz elvezet minket. Ki fogjuk irtani, ha kell az egész burzsoáziát!" Ugyanaz a "forradalmi" hév jellemzi a mai balliberális oldalt, mint annak idején Tibor Szamuelyt. Erőszakkal akarnak fellépni a jobboldali kormány ellen, hogy az ország szabad prédává válljon. Annak idején, Szamuely Tibor, Kún Béla, Rákosi Mátyás, Korvin Ottó, betiltották a magyar zászlót és magyar himnuszt. A himnusz és a magyar zászló manapság is zavarja a balliberális hordát.

marosy 2019.08.17. 17:01:21

@kolompar lole 1116: Nekem 600 a nettóm, miért lennék szopóágon? 100 év alatt nem változott semmi. Ugyanaz a vesztes horda lázong, mint a Tanácsköztársaság idején. "A bolsevik olyan ember, aki elégedetlen, irigy és tele van gyűlölködéssel. Mindenkit gyűlöl, aki nem úgy gondolkodik, mint ő… Aki csak rest, és ezért elégedetlen. Aki tehetségtelen, és ezért irigy… Aki nem akar egyebet, mint munka nélkül hozzájutni valamihez, osztozkodni a másén. És gyilkosságokkal csinál helyet magának a világban. Mindegy, hogy minek nevezi magát. Mindegy, hogy milyen jelszó nevében fosztogat, és milyen zászló alatt vonul fel az utcákon. Végeredményben egy és ugyanaz. Homo bestialis. Állatember."

Khonsu 2019.08.17. 17:02:47

@Brix:

A kérdés, hogy hogyan? A NER 2.0 funkciója épp az lenne, hogy egy vele összemérhető ellenerőt állítson szembe a NER-el. Ez pedig kiváltana egy versengést a két NER között, mely mindkettő folyamatos fejlődését eredményezve emelhetné ki az országot a jelen állapotból. Vagyis a NER 2.0 sajátos módon, de épp a plurális demokráciát állítaná helyre visszahozva a magyar politikába az érdemi versenyt és annak következményeit. Egy értelmezhető versenytárs mellett nem lehetne akármit büntetlenül megtenni.

Khonsu 2019.08.17. 17:07:02

@Gábor Révész:

Nyilván nem, de a karbatett kézzel csodavárás garantáltan nem vezet több eredményre. Ráadásul hozzátehetjük, hogy a NER alapjai is ellenzékben épültek ki, aztán mi lett belőle...

Brix 2019.08.17. 17:26:26

@Khonsu: A választási rendszer átalakítása valóban olyan irányba vitte az rendszert , hogy a politika kètpólusúvá váljon. Egyszerűen a sok kis párt nem tud összefogni az állampárt ellen ( elvesztik a választási pènzügyi támogatásukat , plusz szavazatokat, ráadásul, a második fordulót is eltöröltèk, azaz : nincs utólagos összefogás a legerősebb ellen..) A jövőben valóban csak egy nagy kihívónak lesz esèlye, mert a jelenlegi választási rendszer erre van kitalálva...Feltève , ha mègegyszer lesz olyan pont, hogy Orbán önkènt, választás eredmènyekènt lemondjon a hatalomról...Szerintem nem...Már több olyan pont volt, amikor lehetősèg nyílott volna Orbánèknak egyfajta konszolidacióra, mègis újabb harcokat hirdetnek...Az expilicit államcèl most: a homogèn, keresztèny nemzetállam megtartása , az implicit pedig a jelenleginèl is nagyobb hatalom kièpítèse -- a bírósági rendszer átalakítása a mèg többè- kevèsbè független hatalmi ág felszámolása, hogy attól kezdve mèg nagyobb fokozatra kapcsoljon az ország kirablása! G Fodor ki is mondta: soha nem lesz konszlidació, hiszen ők " harcosok"

Brix 2019.08.17. 17:32:53

@marosy: 100 èv alatt valóban nem sok változott: az önálló gondolkodásra kèptelen hülyèk akkor is sokan voltak ,ezért volt \ van nem kevès támogatója a Horthy- , Kádár- , vagy az Orbán- rendszernek is....A beszűkült, szervilis , csőlatok most is sokan vannak, aki kèptelenek önálló gondolkodásra , csak a hivatalos propaganda lózungjait harsogják...

Janossz 2019.08.17. 17:37:50

@Brix: " G Fodor ki is mondta: soha nem lesz konszlidació, hiszen ők " harcosok" "
Azért egyszer megnézném akcióban a harcost...
No jó, a csapatát is.:-)

Brix 2019.08.17. 17:48:25

@Janossz: G Fodorról Ephialtèsz fizikuma jut eszembe...( Lsd: A 300- ban ..)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 18:54:19

@kolompar lole 1116:

"Attól függ kinek szomorú. Ha a narancskomcsiknak"

Ha a forradalom győzött, akkor a narancskomcsiknak már mindenféleképpen szomorú.

Amiről én beszélek az, hogy milyen szomorú lenne a _győztes_ forradalmárok közül egyeseknek.

Khonsu 2019.08.17. 19:51:44

@neoteny:

Mondjuk a NER 2.0 nagyrészt eleve egy párhuzamos struktúrát jelentene az állam, és az azzal egybeépült NER 1.0 mellett, és mint ilyen a kiindulási alapot megadhatná egy piacpárti fordulathoz is. Amennyiben a hatalom megszerzése után nem épülne ugyanúgy egybe az állammal, mint az elődje, hanem helyette az állami funkciókat kiszervezné/saját szervezetén belülről helyettesítené. Illetve a hatalomtól megfosztva a NER 1.0 is erre kényszerülne. Bár nem tudom, hogy ez mennyire lenne végigvihető. Ez szerkezetében ugyan még mindig inkább közelebb állna a feudalizmushoz, de legalább az államról leválna.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.17. 20:12:05

@Khonsu:

"Sajnos ilyen narratívával (bár jó lenne) a kollektív tudat jelenlegi állapota mellett rosszak az esélyek a hatalom megszerzésére Magyarországon."

OK, akkor a következő a megoldás: a jelölt megigér mindent a választási kampányban örök élettől ingyen sörig és 72 szűzleányig. Aztán amikor hatalomba kerül, egyetlen dolgot tesz: _megszünteti a Magyar Nemzeti Bankot_.

Ennyi.

A központi bank megszüntetésével megszűnik az állam lehetősége annak az adónak a kivetésére, amit korlátlanul kivethet _és_ senki sem tudja elkerülni, még a politikusok sem: _infláció_.

A gazdaság fordulatszámának azonnali _fenntartható_ emelkedése következne be: mint ahogy a _Deutschemark_ háború utáni kibocsátása stabilizálta majd orbitális pályára küldte a nyugatnémet gazdaságot.

A magyarok csak kapkodnák a fejüket: azt hinnék, hogy egy bőségszaru nyílt meg -- pedig csak a saját maguk által megtermelt értékeik maradnának náluk.

regbor 2019.08.17. 21:42:03

@marosy: Neked? 600 nettó? Hát, az értelmi szintedhez én nem adnék 600 Ft nettót sem... Balfasz! Nagyzoló barom!

kolompar lole 1116 2019.08.18. 01:58:46

@marosy: Szamuelynek Rákosi Viktátor és Luxustóni KISZ titkárok az örökösei!

kolompar lole 1116 2019.08.18. 02:00:04

@marosy: "Ugyanaz a vesztes horda lázong, mint a Tanácsköztársaság idején"

Akkor a ti hordátok az a román megszálló hadsereg? Örülök hogy végre kimondta egy fideszes!

kolompar lole 1116 2019.08.18. 02:03:18

@marosy: "A bolsevik olyan ember, aki elégedetlen, irigy és tele van gyűlölködéssel"

Pontosan. Ilyen gyűlölködő agitprop bolsik: Origó, megyei lapok, Kampósorrú Bayer, valamint maga a csüngőhasú Reichsführer SS!

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2019.08.18. 07:12:22

@kolompar lole 1116:

Nem unod ezeket a ballib lemezeket? Valami újat nem tudtak kitalálni gazdáid?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.18. 08:22:15

@Hauptrichter2: MI lenne az? Lehet, hogy tényleg az én hibám.

hegyépülés 2019.08.18. 12:19:07

@regbor:
Hagyjad már, anyja picsája neki 600 nettó
ha nem lennének elveim és egyéb szabályok,ideírnám nevét címét és egyből látnád miféle
2. de még ha nem is lehetne tudni, akkor is akinek 600 nettó, az nem itt bassza magát seggbe hintőporos fasszal nyílt színen

Laptop7712 2019.08.18. 13:01:15

@neoteny: Neo van itt egy kis gondom az összes hazai közgazdásszal. Tudniillik annyi, hogy ennek népnek nem magyarázta el azt, hogy mi a faszomat jelent az, hogyha feltett kézzel, krémezett seggel várja a szépet és jót a nyugattól 89-ben. Ott meg lett szopatva a nép. Oszt nem tanult a politikai elit 2004-bben sem, amikor ugyanígy seggel előre tolták be az országot a nagy nyugati blokkhoz.
Azt mondom, hogy az összes közgazdász, elmehet a bús picsába, mivel sikerült az elmúlt 30 évben olyan történetet legalizálni gazdaság címén ebben az országban, ahonnan szépen ki lehet vinni kp-ban az ország által megtermelt GDP összegét kemény valutában.
A barom politkusok meg benyalják ezt a történetet, és sikerült zéró pénzért szarrá verni azokat a paltformokat, amelyről indítható lenne valamilyen szintű gazdasági prosperitás.
Transzferár, meg a 9 %-os coprp. tax, meg kifizetem a szaros multinak a melóhelyet előre 5 évre nettó 500 000-en, mert ez fasza.
Menjünk már oda, ahova kell, itt nem lesz gazdasági fellendülés olyan 50 évig, menni fog a járadékvadászat, oszt jóvan. A KKV rendszert meg el lehet temetni, ha nem lesz változás.
Az összes gazdasági szakember, karöltve a "politikai elittel" elmehet a búsba, soha nem tudtak olyan gazdasági környezetet teremteni az elmúlt 30 évben, ahol pl. egy kisvállalkozás jól érezte volna magát.. Ez a tudás ma sincs meg, de még a jelei sem látszanak.
A hülye barom magyar, azt hiszi, hogy az az élet rendje, hogy szaros 175 000 nettóért tolja az ipart, nettó 135 000 albérletárak mellet, 350 Ft-os kenyérárak mellett.
Az összes fiatal, megunta ezt a baszakodást, és dobbant a pár évre, ahol nem hülyék azok, akiknek az életet megfelelő mederbe kellene terelnie. Addig míg nem változik, nem jönnek haza, ha nem változik, majd hazajönnek intézni az örökséget.
A mostani 50- 70 es korosztály elkúrta és nem is érti, hogy mit tolt el.
Szarban vagyunk, nincs meg az, hogy szembenézzünk az elmúlt 30 évvel, azzal, hogy egy mosatni 18 éves miért akar azonnal dobbantani.

kolompar lole 1116 2019.08.18. 13:04:23

@maxval bircaman (cenzúrázott): De, kurvára unom már a kommunista diktátorodat meg a nagyipari lopásait!

kolompar lole 1116 2019.08.18. 13:16:22

@Laptop7712: "Oszt nem tanult a politikai elit 2004-bben sem, amikor ugyanígy seggel előre tolták be az országot a nagy nyugati blokkhoz."

Mihez kellett volna, vissza Putyinhoz? Nem volt neked elég a 40 év megszállás, még a CCCP-be is felvételedet kérted volna tagköztársaságként? A "ruszkik haza" nálad azt jelenti, hogy ruszkik GYERTEK haza?

A Nyugatnak nem kötelessége ingyenpénzt adni, felemelni minket az ő szintjükre. Nem is kértük. Csak a lehetőséget hogy hadd haverkodhassunk velük mi is, hátha leesik 1-2 morzsa nekünk is. Ezt megkaptuk! Az már a mi népünk hibája, hogy szolgalélekből mi mégis diktátorokat választottunk a magunk nyakába, akik a mi jólétünk helyett csakis a sajátjukat tartják előtérben. Sírva vigad a magyar, és milyen igaz! Ez nem a Nyugat hibája, hanem a birkanépé!

Divat az amcsikat szidni, ha beavatkoznak az a baj (Irak, Afgán), ha meg nem (Líbia, Szíria), akkor meg az. Az ilyen nyafizósoknak semmi se jó, várják a csodát aminek nincsen ára, a semmiből jön, isteni szeretetből. De az USA egy valós nép, valós érdekekkel. Neki is el kell adni otthon egy háborút a szülők felé, megmagyarázni hogy miért jönnek vissza a gyerekeik koporsóban, van-e értelme, célja ennek. Csak itt a sztálinista kultúrában divat az hogy kussolni kell, és örülj hogy nem fektetnek be téged is a fiad mellé a koporsóba. Nyilván ők is csak akkor küldenek katonát valahova, ha az nekik megéri. Ahogy mi se vagyunk képesek a szövetségeseink mellett kiállni, csak 1000 gázálarcot küldeni (a törököknek Szaddam ellen). Bezzeg a románok azok tudtak 100 fő HARCOLÓ alakulatot küldeni Irakba. És aztán még mi várjuk hogy valaki felülbírálja Trianont? Mi az a fajta szövetséges vagyunk, akik jobb ha inkább az ellenség táborát gyarapítják!

Laptop7712 2019.08.18. 13:31:17

@kolompar lole 1116: He, figyu, nem erről beszèltem. Kit érdekelnek az amik? Arròl beszèltem, hogy kis hazànkban 70 ève ugyaz van, kommunizmus. Ne told az okossàgot, itt nincs szabad piac, csak kicsit àt lett festve a zàszlò. Ugyanazok festettèk àt. :) :) Nincs -minimum 30 ève nincs koncepciò, hogy mit jelent nyugat, vagy kelet, vagy nekünk mi a szerepünk - ez szintiszta komcsi tempò 40 ève. A többi duma. Majd ha az agyakban rend lesz, akkor lesz valami, addig meg jàradèkvadàszat.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.18. 16:42:51

@Laptop7712:

Köszönöm, hogy mindezt megosztottad velem; ezekről még nem hallottam.

Nalanda 2019.08.18. 18:08:11

@kolompar lole 1116: A baloldali kormányok, leginkább Gyurcsányék nem egyszerűen elbénázták a dolgokat, hanem olyanokat tettek, amik egyértelműen hátrányos helyzetbe hozza az országot a nyugati tőkével szemben. Szerinted a nyugati kézben levő sajtó szívszerelemből támogatta, támogatja a baloldalt? Ez rengeteg pénzükbe került, amit az általuk hatalomra segített baloldalnak meg kellett hálálnia, nélkülük nem lettek volna Gyurcsány-kormányok, nem lett volna lejáratókampány a Fidesz ellen.
A NER nem gondolja magáról, hogy mindent tud, de a bankok jól futnak, hiszen drágán kölcsönözni és alacsony kamatokat fiztni nem kíván túl sok észt. Ahogyan a turisztikához sem kell hatalmas gógyi. Mondjuk a kereskedelem annyira nem jött be, a németek egy teljesen új modellel lépéselőnyben vannak. Az energiaszektorhoz mérnökök kellenek, de onnan pénzt kivenni, már nem kíván zsenialitást.
A NER Teljesen ésszerű dolgokat szerez meg: energia, bankszektor, sajtó, meg a kereskedelem kellene, de talán a távolsági összejön majd.
Ezek azt jelentik, hogy egyre több ágazatban nincs szükségünk már külföldi tőkére, azaz nem kell nekünk fizetni nyugatra a profitot, az a pénz már itt marad. Emiatt van az, hogy még egy gyengébben működő magyar cég is jobb nekünk, mint egy szuper külföldi.
Nem is értek mindent amit írtál. Mi az, hogy nem jön ide senki befektetni? Debreceni BMW gyár, vagy a kóreai, japán befektetések, amik folyamatban vannak? Pedig már telített a munkaerőpiac! Mégis jönnek.
Végül. Látom, hogy nem érted, ha elég tőke lesz itt, az abból keletkező profit bőven pótolni tudja a brüsszeli pénzeket. De amúgy meg, amíg a német cégeknek érdeke a magyarországi kdvező adózás, addig azok a pénzek jönni fognak, mert a mindenkori német vezetés ezt el fogja intézni.

Janossz 2019.08.18. 19:20:00

@Nalanda: Látom, mára sem maradunk kormánypropaganda nélkül.:-)
Te olyan jól értesültnek látszol, biztos azt is tudod, mikor készül el a debreceni beruházás?
Vagy, hogy mikor indul el...

Laptop7712 2019.08.18. 20:34:39

@Nalanda: Az élelmiszergazdaság pl. nem létezik. Alapanyag termelés van, az egész hazai vidék kultúrsivatag, lassan a vadnak sincs kedve kijönni enni, mivel egyben lát szerencsétlen szarvas 5 000 ha kukoricát, vagy búzát. Szóval rosszabb a helyzet, mint bármikor a komcsi idők alatt. Kialakultak a latifundiumok, nem kell ember, bankok által programozott módon lehet finanszírozni azt a pár tulajdonost. Kertészeti ágazat, mint olyan nem létezik kis haznánkban, most fog kimúlni a szőlészet, - néhány borvidék csak papíron létezik - a 30- 40 HUF-os meghirdetett felvásárlási árak mellett. Ennyit tudunk, ennyit tud az elmúlt 30 év szakközgazdász kara, ami a nagy büdös lófasszal egyenlő.

Szerintem a soproni szőlőtermelők a hajukat fogják tépni, amikor megkapják a 40 ft-os felvásárlási árat a kékfrankos 1 kg-jára, a határ túloldalán - csak pár kilométer - a burgenlandi termelő paraszt meg simán megkapja az 1.2- 1.5 EUR-t kilónként a terméséért. Ugyanúgy, amint az elmúlt 40-60 évben bármikor.
Arrafelé szimplán rágyújtanák a helyi irodát az emberkére, aki képviseli őket, hogyha nem tudná elérni azt, hogy a termelésük rentábilis legyen.
Egy kibaszott kg krumpli a piacon 300 ft felett van. Akkora barmok vagyunk, hogy az már fáj. Azt, hogy a paraszt termelje a szőlőt, 50%-os telepítési támogatással is nyomták. A fasz integrátor, meg azt mondja, hogy most 30- 40 ft / kg, kapjad be. Tönkreteszi a saját hazai termelési alapjait, mindegy, szarni bele, szól a zene.
A multi ilyen, azokat szokta zavarni az alapanyag :) :)
Erre mondom azt, lófasz az a tudás, amit itt ágazati gazdaságirányítás címén megy, főleg az élemiszergazdaságban.
Ebből nagyon komoly gond is lehet a jövőben.

kolompar lole 1116 2019.08.18. 23:29:34

@Nalanda: A NER = Orbán magánvagyona. Ide megy át a teljes államkassza. Ez nem magyar érdek, hanem román. A NER lovag cégek nem teljesítenek jól, sőt sehogy se, mert nem arra vannak kitalálva, hanem kizárólag lehúzásra. A magyaroknak járó EU segélyek ellopására. Piaci alapon csődben lennének. Amitn megszűnik a brüsszeli segélyezés, ezek mind mennek Kaya Ibrahim és Joszip Tot nevére...

"A NER Teljesen ésszerű dolgokat szerez meg"

Mi is teljesen ésszerű dolgokat fogunk megszerezni tőlük a rendszerváltás után: a pénzünket.

"egyre több ágazatban nincs szükségünk már külföldi tőkére"

De, van. Csak nincs aki adna.

"azaz nem kell nekünk fizetni nyugatra a profitot"

Helyette fizeted a gazdáidnak. Szegény Pénztáros Lőrincke, nyilván ingyen "dolgozik"...

"ha elég tőke lesz itt, az abból keletkező profit bőven pótolni tudja a brüsszeli pénzeket"

Itt? :DDD Még a migránskötvényes milliárdokat is azonnal a Bahamákra és a Kajmán szigetekre offshoreozta a Luxustóni és Habonyárpika. Majd pont neked fognak itthagyni pénzt?

Hauptrichter2 2019.08.19. 10:55:09

@HaFr: Nem akarnálak bántani, de te is abba a hibába esel, hogy más véleményét nem tudod objektíven nézni, a más által javasolt megoldást felületesen futod át, hiszen honnan tudhatná más jobban... És így valótlan információkat terjesztesz (mint ebben a posztodban is). Így szokták kidobni egyesek a csiszolatlan gyémántot, mert koszos kavicsnak látják.
Nem megyek bele ennél jobban a témába, minek, hiszen a másik nicknevemen már kitiltottál a blogról, ahol pedig lett volna lehetőség ÉRVEK ütköztetésére (de a kitiltás ezek szerint egyszerűbbnek tűnt...)

abdul hackeem 2019.08.20. 12:59:01

@marosy: Köszönjük, hogy remek hozzászólásaiddal emelted az építő jellegű kommentek színvonalát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.20. 19:56:00

@Hauptrichter2: pedig szívesen venném a csiszolatlan gyémántokat, tényleg, nem gúnyolódom -- és az is biztos, hogy nem szoktam kidobni embereket ok nélkül

Hauptrichter2 2019.08.21. 00:44:01

@HaFr: Pedig a kezedben volt, de - abban igazat adok neked - lehet, hogy nem egyszerűen eldobtad, hanem előtte letisztogattad, majd azt mondhattad, hogy "ááá, ez nyilvánvalóan csakis üveg lehet" és azután dobtad el.
Hogy mi miatt tiltottál ki a másik nicknevemen, halvány fogalmam sincs. Durva nem voltam, csúnya szavakat nem használok, tényekre próbáltam volna felhívni a figyelmed - aztán hopp, már ki is lettem tiltva... :-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.21. 04:07:30

@Hauptrichter2: hm, sajnálom, értelemszerűen nem emlékszem -- mivel a nicket se tudom ennek alapján, a mostanid nem idézi fel bennem, maj megnézem esetleg a kitiltottak között, ha a maira hajaz

Hauptrichter2 2019.08.23. 15:31:22

@HaFr: naivugyfel (kitiltva)
és a koncepció: A mi demokráciánk - a hiányzó láncszem (IMHO)
Ha esetleg ezzel a nickname-mel is kitiltanál, légyszi annyit tegyél meg, hogy jelezz vissza: koszos kavicsként, vagy nagyjából letisztogatva, de üvegnek nézve dobtad el? :-)
Köszönettel: naivugyfel

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.23. 16:26:30

@Hauptrichter2: most ezzel nem lettem sokkal okosabb: mi a "mi demokráciánk" lényege? És ezért tiltottalak volna ki, mert ezt kifejtetted?

Nalanda 2019.08.24. 14:30:50

@kolompar lole 1116: Nem arról van szó, hogy a Fidesz az üdvözítő út, hanem arról, hogy a baloldal még ezt is messze alulmúlta és ma sem ígér jobbat. Egyelőre ez a két választási lehetőség van és ebből a Fidesz szerintem jobb. Ha a baloldal fel tud mutatni egy reális alternatívát, amely az országnak is jó, akkor más lesz a helyzet, de egyelőre úgy néz ki, ők ilyet nem akarnak.

Janossz 2019.08.24. 18:07:42

@Nalanda: " Nem arról van szó, hogy a Fidesz az üdvözítő út, hanem arról, hogy a baloldal még ezt is messze alulmúlta és ma sem ígér jobbat. "

Miért? Mit ígér(t) a Fidesz?

screpes 2019.08.24. 19:23:31

@Nalanda:

Biztos vagy abban, hogy a fidesz (egyfelől) és a baloldal (másfelől) a létező tényleges alternatíva?
----------------

Hauptrichter2 2019.08.24. 22:48:07

@HaFr:
Na hát ez az :-)
"A mi demokráciánk - a hiányzó láncszem" egy könyv címe, amit pdf-ben megkaptál, aztán esélyes, hogy elolvasás, de mindenképpen a valódi megértés szándéka nélkül félredobtad. OK, persze, jó hosszú, viszont benne van a manapság oly fontos állítások bizonyítása is sokféleképpen. Például annak az állításnak a bizonyítása, hogy miért tévedsz alapvetően ennek a posztodnak a mondanivalójával (és így vezetsz félre sokakat); erről a gondolatról van szó:
"...Jelenleg azonban nincs a prondon gondolat, eszköz, akarat, tehetség, ami felül tudná írni két-három évszázad öröklött társadalmi tehetetlenségét...."
Valójában VAN és LENNE. Csak az "írástudóink" árulását látjuk mindig és mindenhol :-)
Nyilván nem emiatt a könyv miatt dobtál ki a blogról, az anyag korrekt, valami más volt, de ezt csak te tudhatod... :-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.25. 16:56:58

@Hauptrichter2: igen, most már emékszem erre a szövegre, elég messze eljutottam benne, de kétségtelenül nem olvastma végig.. ami pedig azt illeti, hog miben tévedek, lehet hogy van árulása, de a gonodolatok valósága dönt el mindent és az bonyolultabb probléma, mint az árulás; az TÉNY, hogy az általam hiányolt gondolatoknak nincsen valósága, ezért nem hiszem, hogy félrevezetnék bárkit

Hauptrichter2 2019.08.25. 18:09:06

@HaFr: Köszönöm a visszajelzést.
Mint írod: "...igen, most már emékszem erre a szövegre, elég messze eljutottam benne...".
Ahhoz képest, hogy a szűk célközönség nagy része bele sem néz, ennek nagyon örülök. Úgy állítottuk össze a könyvet, hogy ne legyen benne támadható állítás (azért a sok - túl sok? - bizonyítás a könyvben).
A kérdés már csak az, hogy feltéve, hogy a könyv állításai bizonyíthatóan igazak:
- unalmadban tetted le,
- vagy mert valamivel nem értettél egyet és felhúztad magad, de nem volt kedved kérdezni - így járt pl. Mellár Tamás (rá is nagyon igaz sajnos az "írástudók árulása"; hiszen a könyv pont azt fejti ki, hogyan lenne lehetséges a kerületében összehozott győzelem hozzá hasonlóan független és ismert és rendesnek tartott emberekkel ORSZÁGOSAN IS mindenhol).
ISMÉT: feltéve, hogy a könyv állításai bizonyíthatóan igazak, mindkét esetben kopogtat az ajtón az "írástudók árulása".
Továbbá mint írod:
"...az TÉNY, hogy az általam hiányolt gondolatoknak nincsen valósága..."
Ezen jól el lehetne beszélgetni, hogy mi a "valóság", én inkább az írnám le ismét, hogy:
"...Jelenleg azonban nincs a porondon gondolat - DE VAN! -, eszköz, akarat, tehetség - DE LENNE! -, ami felül tudná írni két-három évszázad öröklött társadalmi tehetetlenségét...."
Csak az "írástudók árulását" látjuk mindenhol - vagy B eset: ők mind ártatlanok, nekünk ilyen szintű írástudók jutottak csak, ebben az esetben neked van igazad:
"...Jelenleg azonban nincs a porondon gondolat - EZ MÉG VAN! -, eszköz, akarat, tehetség - EZ AKKOR TÉNYLEG NINCS! -, ami felül tudná írni két-három évszázad öröklött társadalmi tehetetlenségét....".

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.08.25. 21:29:22

@Hauptrichter2: azt hiszem, túl hosszúnak találtam és valamiért -- ha jól emlékszem -- nem láttam az implementáció reális esélyét, ezért nem akartam több energiát belefektetni

Hauptrichter2 2019.08.26. 12:40:04

@HaFr: Köszönöm a választ. Igen, lehet, hogy túl hosszú és az igazi "csavar" a könyv második felében jön, addig meg nagyon kevesen jutnak el (és akkor jön még a box-ból kitörés nehézsége is, ami magukat okosnak gondoló embereknek is igen nehezen megy :-)).
Azért nagyjából közös nevezőre jutottunk: a fidesz nem sajnálta az időt a népmanipulációs technikák megismerésére, a kísérletezésre velük és azok szinte tökélyre fejlesztésére. Valóban nem lesz változás itt, ha a tisztességes utat szeretők töredékannyi időt nem akarnak befektetni egy bizonyított koncepcióba.
Ha ez a helyzet, akkor egyetértünk abban, hogy ez a helyes megfogalmazás:
"...Jelenleg azonban nincs a porondon gondolat - EZ MÉG VAN! -, eszköz, akarat, tehetség - EZ AKKOR TÉNYLEG NINCS! -, ami felül tudná írni két-három évszázad öröklött társadalmi tehetetlenségét....".

Hauptrichter2 2019.08.27. 10:41:26

@HaFr:
Bocsánat, még egy rövid kiegészítés erre, talán meggondolod, talán törlöd, talán kitiltasz, de engem a jó szándék vezérel :-)
Ezt írtad: "... valamiért -- ha jól emlékszem -- nem láttam az implementáció reális esélyét, ezért nem akartam több energiát belefektetni..."
Sokan nem látták az "implementáció esélyét" a következő esetekben sem:
- Zuzana Čaputová
- Volodimir Olekszandrovics Zelenszkij
itthon:
- Márky-Zay Péter
- Mellár Tamás,
...
Szerencsére páran viszont látták az "implementáció esélyét" és... MEG IS CSINÁLTÁK. Ez elgondolkodtató kell legyen hasonló témákban.
Érdekességképpen: mi pl. a PKP / Új kezdet / ... kapcsán nem láttuk az "implementáció esélyét" (pontosabban az átütő siker esélyét). a 2017. végén kiadott könyvben ezt - bizonyítással! - le is vezettük (ld. I.3. Először tisztázzunk pár dolgot - Mi az, ami nem megy). Igazunk lett. Remélem, ezzel nem sértelek meg, hanem inkább elgondolkodtatlak. Gémesi ezen sértődött meg (az Új kezdet nevű pártot nem is jegyzik sehol, bár a jó szándék és a rengeteg - utólag nagyrészt feleslegesen - befektetett energia nem megkérdőjelezhető; viszont milyen szép lett volna, ha ezt az energiát egy sokkal esélyesebb koncepcióba teszik bele :-) - de őt is elvakította a saját "bébije", ami persze érthető emberi gyengeség).

Nalanda 2019.09.16. 10:33:10

@screpes: A Fidesznek ez így kényelmes, ahogyan az ellenzéknek is. Ezért közös erővel nyírnak ki minden más eshetőséget.

Nalanda 2019.09.16. 10:36:28

@Janossz: A Fidesznek már ígérnie sem kell, az is több, mint amivel az ellenzék elő tud állni.
süti beállítások módosítása