1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.02.20. 15:22 HaFr

Bevezetés a népi közgazdaságtanba ( = a szegénységbe)

Image may contain: 12 people, people smiling, text

Van itt ez a klassz képsor, amelyet boldogan lájkol az internet aparaja-nagyja. Ez a haza körülmények között úgy fordítódik le, hogy az állam "ingyenessé tette" a közétkeztetést, "ingyen" tűzifát osztogat, "ingyen" képez informatikusokat, "ingyenesen" biztosít nyelvtanfolyamokat, miegymás.

Még mindig túl sokaknak, meglepően magas formális képzettség mellett is meg kell magyarázni, hogy semmi sincs ingyen. Nem akarom ezt a keményvonalas piaci gondolkodás "botrányos" kijelentéseinek fényében értelmezni, miszerint még a szeretetnek meg a barátságnak is ára van, mivel nem vagyok keményvonalas piaci gondolkodó. Korlátozódjunk itt a munkára, valamint az árunak és szolgáltatásnak nevezhető dolgokra, amelyeket valakiknek létre kell hozniuk és azért meg kell őket fizetni (vagy az előállítótól a fogyasztóig terjedő láncban valahol veszteségként le kell írni és onnantól lehet "ingyen adni"). Aki azt hiszi, hogy Dániában ingyenes az egészségügy és nem a világ egyik legmegterhelőbb adórendszere működteti (nyilván viszonylag jól, de nem ez a kérdés) és hogy Magyarországon ingyenes bármi, amit a közpénzen eltartott kormány közpénzből fizet, az pont azt mulasztja el, hogy fájjon neki minden peták, amit a kormány haszontalanul, netán korrupt módon költ el. 

Ez a fájdalom hiányzik a magyar nép nagy részéből. Pedig ha bárki -- a legegyszerűbb tesztet elvégezve -- a kezébe kapná a teljes fizetését és abból neki kellene adóznia havonta, nem pedig eleve a nettó fizetését látná csak, rögtön érezné, mennyire sokba kerül neki ez a megalkuvás. Ha pl. a munkáltatónak 400 ezer forintba került egy alkalmazott, akkor az állam abból majdnem 200 ezret elvisz adóban. Azáltal, hogy az alkalmazott csak valamivel több mint 200 ezret lát a számláján, rendre elfelejt a 400 ezerben gondolkodni és vigyázni arra, hogy mi történik az elvitt összeggel. (Persze a helyzet még sokkal rosszabb, mert a maradék kétszázezerből is irdatlan mennyiség megy el további közterhekre: forgalmi adóra, illetékekre, a NER tolvaj gépezetének finanszírozására.)

Ez az államias szemlélet -- különösen egy végletekig korrupt állam esetén -- szegénnyé tesz. Nem egyszerűen az adózás tesz szegénnyé, hanem ez azzal a szemlélettel párosulva, hogy az az állam pénze. Nem, az államnak nincsen pénze, amit ne megbízottként kezelne és ezért kötelessége volna hitelesen elszámolni vele és róla. Ez nem kegy, hanem kötelesség; ha keggyé válik, az elég megbízható indikáció arra, hogy nagyban folyik a lopás.

Unalmas, evidens poszt? Hát csak szeretné ennek látni az, aki így gondolja. Vele együtt szeretném én is annak látni, de attól még nagyon messze vagyunk.

Ui..Értem én, hogy valakinek aktuálisan ingyenes lehet valami, mert nem kell fizetnie érte. De fizet más dolgokért, amikben más részesül, illetve valakinek valamibe került az, amit ő kap. Tehát summa summárum, semmi sem ingyenes, csak valaki más fizeti az árát. Ennek a tudatnak hálára kellene köteleznie minket egymás -- nem pedig Orbán Viktor és népi zenekara -- iránt.

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4514639294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyreo 2019.02.20. 15:56:44

Tök jó lenne, ha ilyenek mentén mehetne a közéletünk.

Carmichael 2019.02.20. 17:20:36

+1 a cikknek.
Nagyjából ebből le is lehetne vezetni egy értelmes narratívát, ami mellett már szavazni is érdemes lenne egy következő választáson. Mármint egy olyan pártnak, amelyiknek komolyan vehető célja is lenne ezzel (Érjük utol Dániát! :)). Az ember idealista, álmodozik...

2019.02.20. 18:32:38

dánia nettó befektetői pozíciója gdp arányosan +56%. magyarországé ugyanez -59%. dánia a helyben megtermelt érték hozamának több, mint másfélszereséhez jut hozzá. magyarország kevesebb, mint feléhez. ahogyan ezt általában lefordítják: "kizsákmányolnak", "kiviszik a hasznot".

Janossz 2019.02.20. 19:26:16

@444: Látod, ezek a smucig vikingivadékok ilyen jól állnak, mégis megfizettetik az utazás költségét a nyugdíjasokkal.
Nálunk bezzeg abból a kevésből a Jó Kormány ingyen utaztatja Európa összes nyugdíjasát, akinek gusztusa van a magyaros tömegközlekedésre, jövedelmi szempontok nélkül.
Gavallérok, na!

ricardo 2019.02.20. 20:03:12

A problémát általában a "fiskális illúzió" (fiscal illusion)fogalma alatt tárgyalják.

DrGehaeuse 2019.02.21. 15:50:04

Ez egy jó poszt. De sajnos csak a fal tövébe lepergett borsóhegy nő tőle.

abdul hackeem 2019.02.21. 19:10:27

@444: Utaztassa ingyen, a 9 órától 3 óráig terjedő időszakban

Brix 2019.02.21. 22:14:13

A magyarok többsége igényli a paternalista államot, azaz a minél átfogóbb állami gondoskodást, a jövedelmek jelentős újraelosztását. Az újraosztással- ha az igazságos, hasznos társadalmi célokat szolgál és nem eltúlzott- nincs is gond, csak nálunk nem éppen úgy valósul meg, ahogy Dániában, a felsőbb társadalmi osztályoktól a szegényebbek felé, hanem éppen fordítva: minél gazdagabb valaki, annál nagyobb szubvencióhoz jut a rabló-klientúra-kapitalista államtól...
Mondok egy példát: A volt szántódi Horthy-villát, ahol korábban munkások nyaralhattak , SZOT-üdülőként és gyermeküdülőként funkcionált , átjátszották Orbán haveri körébe tartozó nagyvállalkozónak, és még 2 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást kapott, luxus lakópark fejlesztésre...Ugyanez a csóka már egy másik projektre is kapott 2 milliárd forint körüli állami támogatást...Ez csak egy történet a NER-ben és ehhez hasonlók százával vannak Magyarországon...Ez a világ egyik legigazságtalanabb adórendszere, a maga családi adókedvezményével és egykulcsos bullshit parasztvakításával együtt. A kisember fizeti arányaiban legjobban a világ legmagasabb fogyasztási adókulcsát, meg vagy 30 másik implicit adót, azért , hogy a társadalom felső 0,05%-a elképesztő módon dőzsölhessen az állami szubvenciókból , és amikor szükséges , Orbán pénzt tudjon adni az ingatlan-gyűjtő nagypolgárságnak...
Abszurd és igazságtalan világ ez...Vissza kellene hozni a betyárvilágot Magyarországra, hogy a valahogy megdézsmáljuk a mindig gyűlölt elit összeharácsolt vagyonát! A mai állás szerint egy rendszerváltásra és elszámoltatásra semmi esély, sajnos...

morph on deer 2019.02.21. 22:25:11

@444:
"kiviszik a hasznot".

Kik is?
Akiké a haszon, mivel ők a befektetők!
A hasznot pedig - egyéb, ettől eltérő megállapodások hiányában - oda viszik, ahová akarják, mivel az az övék!

Fel kéne már fogni, hogy amíg mi csak az olcsó munkaerőt biztosítjuk a “multi” által birtokolt termelő üzemhez, addig semmi közünk, és semmifélele jogunk nincs a keletkezett haszon sorsával kapcsolatban!

Ez a szolgaság velejárója, pupákok!
Jó reggelt!

morph on deer 2019.02.21. 22:42:04

Mindennek mindig mindenhol ára van, és ezt nem felismerni csak kábé nagycsoportos korig szabad büntetlenül.
Akinél ez még nagykorúként sem tudatosul, azzal már vagy nagyon komoly gondok vannak, vagy csak orbánhívő bolsevik. Esetleg ez mind.

Valaki mindig mindent megfizet, akár tudatosan, akár nem!
Például az olcsó menzát a kolostorban, vagy a rezsicsökkentésnek nevezett átverést is mi mindnyájan!
Bizony!
Az egyetlen különbség a hozzájárulás mértéke, mivel a ténye vitathatatlan.

Emlékszem, hogy mekkora felzúdulás volt anno a vizitdíj bevezetésekor, - “népnyúzó kormány” óbégatta a Szijjártó pubi teli torokból, - holott akkor csak láthatóvá tették a valóságot!

Arról már nem is beszélve, hogy azonnal összfideszes hisztéria vette kezdetét, amikor Gyurcsány kijelentette, hogy “nincs ingyen ebéd”!

Ami amúgy igaz, de micsoda dolog ezt hangosan kimondani..! Még megbántja a hazafiak lelkivilágát ezzel a blunt, piacorientált, egyúttal teljesen realista kijelentéssel! Nahát!

Mert most ez nem így van, ugye?

morph on deer 2019.02.21. 22:57:11

@Brix:
“Vissza kellene hozni a betyárvilágot Magyarországra”

Erről a “Black Adder” egyik epizódjában Baldrick szájából elhangzott mondat jutott eszembe, amit az egyik (rabló)lovagról mondott: “Ő 50% Robin Hood!”
Mert ugyan már elvette javaikat a gazdagoktól, de még nem adta oda a szegényeknek..!

Magarul: egyszerűen csak rabló.

Innen nézve a betyárvilág már itt is van, csak éppen fordítva, - nálunk most a épp a gazdagok rabolják ki a szegényeket...
Ami - mint tudjuk - valójában a NER lényege.
Szóval lehet örülni, drága jó hazaffyjak, minden a “terv” szerint halad.

2019.02.22. 00:43:13

@morph on deer: "a gazdagok rabolják ki a szegényeket" ekkora populista hülyeséget... egyenlő jövedelemeloszlás nem kéne?

megamedve 2019.02.22. 05:46:03

A politika világa ugyanolyan kizsákmányolásra alapszik, mint a tőke világa.
A különbség csak a módszertanban van.
A lényeg: pénz, pénz, pénz.

DrGehaeuse 2019.02.22. 05:53:46

@HaFr: Kérdés, meddig ér a fal? ;)

theman 2019.02.22. 07:11:57

Ebből a posztból semmi nem derül ki sem a dán sem hazai egészségügyről. Barokkos mondatokban kérdez majd állít ösze nem illő dolgokat.Akinek ebből kiderült valami új és érdekes dolog, az boldog ember.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.02.22. 07:33:32

@theman: természetesen nem derül ki... és a brazíliai őserdők fotoszintetizáló hatásáról sem, ui. nem ez volt a téma

EssEm 2019.02.22. 07:36:28

@theman: Én egy kicsivel jobban értem, hogy Kósa 'elveszíti közpénz jellegét' Lajos hogyan lehet még szabadlábon, (valamint életben) azután a performansz után.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.02.22. 08:01:55

@theman: Bevezetés a nép közgazdaságtanba

chrisred 2019.02.22. 08:23:34

Az államszocializmusban szocializálódott társadalmakban ez a jelenség azért alakult ki, mert az állam, amely a közhatalom gyakorlása mellett az egyetlen munkáltató és az egyetlen lényeges gazdasági szereplő volt, totális kontrollt gyakorolt a munkavállalók felett. A munkavállalónak nem beleszólása, hogy dolgozzon-e vagy sem, mit és hol dolgozzon, mikor dolgozzon, és főleg hogy mennyit keressen. A munkavégzés az állam iránti kötelesség teljesítése volt, olyan, mint a sorkatonai szolgálat. Ezért nem tekinthette a saját magántulajdonának a munkaerejét, a képzettségét, a fizetésre meg egyfajta zsoldként, zsebpénzként gondolhatott, nem az elvégzett munkáért járó ellenszolgáltatásként. Ebből a gondolkodásmódból levezethető, ha az államnak jogában állt olyan fizetést adni munkáltatóként, amit jónak látott, bármilyen okból és bármennyit le is vonhat belőle.

szepipiktor 2019.02.22. 08:37:10

Egyetértek az írás szinte minden karakterével, továbbra is zavar azonban, hogy még mindig egyoldalú, aszimmetrikus megközelítést alkalmaz a szerző, hasonlóan az itteni propagandablogegrekhez.
Igen, értem, hogy az ellenzék mindig a másik oldal veszteségeit "dobolja", de az olvasók sem idióta analfabéták.
A ellenzéki hívek ezt pontosan tudják, tehát csak az együtt tapsolást segíti az ilyen írás, a fideszoldalika nem járnak ide csak a trolljaik, a ma már többséget jelentő passzív, pártnélküliek száma meg ezért növekszik rohamosan. Hiszen az idősebb generáció, akik már felnőttként éltek a kádári mocsokban, ha nem balosok, akkor tisztán látják az egészet, az 50 felettiek, akik nagyon sokan vannak, már végigélték ezeket a folyamatokat és már nem adnak biankó csekkeket egyetlen politikai oldalnak sem.
Mert látják, ez az egész csak a szokásos politikusi kamu, a tervezett, voksszerző ígéretcunami, politikia marketing csupán.
És leírhatja ezt a szerző helyesen, de ha levágja róla, hogy ez MINDEN oldalnak a sajátja, ugyaígy ígért az összes kormányunk (na a horn időben a bokros csomag kivételével persze), szóval ha azt lehagyja, akkor máris hiteltelenné válik az írás!
Sajnos ez a módi az ország lerombolásához vezet, ugyanis ma egyetlen politikai párt, mozgalom sem képviseli a többségi akaratot, bármely oldalt számoljuk, az csak a társadalom egy kicsi részhalmazának az érdekeit szolgálja.
Az ellenzéket nem csak a fideszesek nem akarják, hanem a + 38% passzív halmaz sem, és a fideszt sem az ellenzékiek nem akarják, hanem a +38% passzív halmaz sem!
Így amíg nem lesz egy olyan politikia erő, aki a 38%-nak az érdekeit képviseli (és akkor mindkét oldalról idevándorol még minimum 10-10% is, addig az országunk folyamatosan romlik, zuhan, negatív irányba halad.
Amíg a propagandisták, az újságírók, a bloggerek csak a saját oldalt fényezik és a másikat sározzák, csak a megosztást erősítik.
Ma egy blogger olyan, mint a marketinges!
A saját termékét hazugságokkal az egekbe emeli, lehallgatja annak negatívumait és az konkurens termékeket meg hazugságokkal sározza.
Így becsapja a vásárlót.
Ez az írás pontosan ilyen, tartalmaz minden igazságot, nem ír azonban a "saját termék" azon szarságairól, amiért meg a konkures terméket becsmérli.
Így tehát a gyanútlan vásárlót - olvasót - becsapja.

Larrikin 2019.02.22. 08:40:19

Pedig azt gondolnám, az idézett poszt eredetileg egy angolszász országból származik. Ahol pl. az iskolai étkeztetés önmagában is elképzelhetetlen vívmány, árazástól függetlenül. Érdemes arra is figyelni, hogy az ingyenes juttatás az igénybevevőnek lehet valóban ingyenes/anyagilag rendkívül kedvező (például mert befizetőként nem, vagy egy adott időszakban kevésbé vesz részt a finanszírozásban), vagy egyszerűen csak kevésbé stresszes.

A magyar adózással kapcsolatban nem árt tudni, hogy az szja bevétel kb. 2 ezer mrd huf, a költségvetés meg kb. 13 ezer mrd. Technikailag megoldható lenne az szja kivezetése is akár. Természetesen a közterheket akkor is a polgárok állnák, közvetetten, de gratulálok annak, akinek sikerül ezt az egyszeri polgárnak elmagyaráznia.

szepipiktor 2019.02.22. 09:00:18

A másik kamu, a korrupció emlegetése.
Ezt a hadházy vezette be a kamu korrupciófigyelőjével és a felszopó kálmánolga segítságável emelte harcifokozatba.
Igaz sosem érdekelte az exfideszest, hogy a napi hazugságait becsületes emberek eltiprásával kommunikálja, neki a politikai céljaihoz a társadlaom minden szereplője csa a kálót jelentette.
A korrupció alapja az ELLENSZOLGÁLTATÁS! Hogy a kedvezményezett fizet a döntéshozónak, illegálisan, feketén, a megrendelésért, a támogatásért.
A fidesz azonban nem ezt teszi, a kedvezményezettek a táptalaj csupán a pénszivattyúhoz, nem fizetnek vissza a pénzek, megrenedlések lrdekében! Azért vannak, hogy a fidesz kiáramoltathassa a közpénzt.
Ez nem korrupció.
Ez egyrész erkölcstelen - nem jogi kategória -, másrészt lehet hűtlen kezelés, közpénzek gondatlan kezelése, sikkasztást stb., de nem korrupció.
A világ egyetlen államának kormánya sem juttat nagy állami megrendeléseket nem neki tetsző cégeknek, csupán ott ezek a kedvezményezett cégeket nem maga a kormány hozza létre erre a célra!
Ezt alkalmazta a hazai kormányok mindegyike korábban is, írtam sokszor, hogy a medgyesiék érkezésekor hogyan rakták ki cégünket sok-sok év után egy állami céggel kötött szerződésből és tették helyünkre a szocik embereit, vállalkozását. És volt ilyen tapasztalatunk más állami céggel, amikor még hornék érkeztek vagy legutóbb a fideszesek...
Ez alap a politikában, a fidesz semmi "rendkívülit" nem tesz, csupán az eredmény lehetne támadni, de arra meg jogi paragrafus akkor sem létezne, ha nem poltpéter vigyázna a rendre.
Ha egy pályázatra, támogatásra, beruházásra a jelentkezők közül a elbíráló rendre az X körhöz tartozókat preferálja, azt csak akkor lehet megtámadni, ha a X körhöz tartozó nem a kiírásnak megfelelő ajánlatot tesz!
Sokszor próbáltam valódi dokumentumokkal bemutatni a valódi korrupciót, ami ma általános a döntéshozásban, de egyetlen ellenzéki médiát nem érdekelte, itt az indexeseket sem!
Mert a hadházy-féle hazg fősodor képviselete elég a célhoz, a hazug politikia alapú propagandához, nem cél a valóság felfedése.
Ma már engem sem zavar tehát a dolog, látom, az ellenzéket nem érdekli az igazság, így megtanultam a megrendelő igényeit kell néznem, így részesülhetek a megrendelkésekből, ki is fizetnek, és soha nem kell ezért zsebbe visszafizetnem.
Sajno sem a bloggerek, sem a kommentelők többsége nem vállalkozó, nem él ebben a mocsokban évek óta, nem tapasztalja a valóságot. Csak az aktuálpolitikia ostobaságok repkednek a fejek felett.
Meg kellene végre keresniük a érintetteket is, a érintett, átvert vállalkozókat, a kényszerből "engedelmeskedőket", és ezekről írni és nem hazudozni a "korrupcióról", hogy hárha a kedvenc segg kerül pozícióba és ő végezze a "korrupciót".

szepipiktor 2019.02.22. 09:12:09

@Larrikin:
Két dologban tévedsz!
1) az írás lényege nem a külföldi cikk, nem annak valóságtartalma! Az csak "eszköz" a napi politikai propagandához. Számtalan más téma is lenne, ehhez, most ez került terítékre.
2) egyáltalán ninsc szükség semmiféle magyarázatra, értelmezésre, ugyanis emberi alap az egész, nem azért nem a normális mód zajlik, mert a társadalom ne lenne képben, hanem mert az inortodox gazdaságpolitikai a pénszivattyúhoz kell a kormánynak, az ellenzék meg nem érdekelt a már beüzemelt pénzcsap elzárásában, csupán annak megszerzésében.
Ha a politikia hangadó propagandisták, a bloggerek a klasszikus gazdaságpolitikát ismernék, akkor tudnák, hogy mi működtet egy államot, kik a helyes működés kulcsai és ha azt támogatnák, akkor a cikkben lertak legtöbbje is automatikusan megvalósulhatna nálunk is.
Kamu az ingyenes tanköny felemlegetése, a fiam anno szintén ingyen kapta a tankönyveket az általánosban, nem volt hházifeladat, nem volt hétvégére kötelező tanulás stb.
Egy szociális háló kiépítése sem baloldali különlegesség, a szélsőséges piaci világban is ismert, hiszen a vállalkozók érdeke, hogy a melősok egészségesek legyenek, illetve többe kerül a lezuhanók megsegítése, mitn a még rendben élők biztosítása.
Ezek a klasszikus gazdaságpolitikai részei, alapjai.
Sajnos ma sem a kormány, sem az ellenzék nem érdekelt ebben, az ellenzék sem szeretné a hazia több százezres vállakozó kört segíteni, a hazai termelést preferálni, a munkavállalókat (fogyasztók, adófizetők) pozícióba hozni.
Az ellenzék is a multik támogatásában érdekelt.
Ez a cikk nem kritika tehát, hanem agitáció, hogy a választó melyik pénzszivattyú-kezelő mellé tegye az X-et.
Egyetlen ellenzéki opárt nem mutatott a 2018-as választási programjában olyan opciókat, mely erről szólna, ebben az esetben a cikkben felsoroltakra utalt volna.
Csak a kasszakulcs, a szivattyúház kulcsának a megszerzése a cél, erre szolgál egy ilyen írás is.

Brix 2019.02.22. 09:19:35

@szepipiktor: Szerintem, meglehetősen tárgyilagosan közlelíti meg a blog írója a jelenkori magyar társadalmi problèmákat, ès mond egyúttal rendszerkritikat is. Egy hatalomtól független gondolkodónak nem kell eladni semmit a marketing eszközeivel, elèg csak megvilágítani a való világ realitásait. A felszínen zajló politikai folyamatoknak mindig vannak mögöttes mozgatórugói, ezeket a gyakran nem látható összefüggèseket kell az ehhez hasonló, politikai blogokban feltárni. A propaganda az egy más dolog, hiszen ott egy ideológiai alapú sorvezető mentèn megszerkesztett, a vilag törtènèseit profán módon megmagyarázó manipulatív szövegről van szó...A kormányzati kommunikációból pont a problèmák szofisztikált megözelítèse, a hibák valamikori beismerèse ès a kiegyensúlyozott látásmód hiányzik... Az ellenzéki politikai kommunikació megint egy más dolog, hiszen az ellenzèk alapvető küldetèse a politikai hatalom megszerzèse, így nekik szinte minden tèmában Orbán- ellenes alternatív kell felállítani, ami nèha kontraproduktív, pl: migráció...Ha normál, konszenzualis demokraciában èlnènk, akkor kisebb lenne a politikai harc, az ellentèt ès több az integratív együttműködès...Orbán viszont nem èrti a demokracia lènyegèt, ès azt kell mondjam: a magyarok jelentős rèsze sem. A demokrácia nem azt jelenti, hogy a relatív többsèg uralkodik a "kisebbsèg" - ami valójaban a többsèg- felett...Másrèszt, nem lehet a hatalom kizárólagos megtartására törni, ahogy Orban teszi szofisztikalt , autoriter rezsimjèvel...

szepipiktor 2019.02.22. 09:29:23

@444:
Gyakorlatilag nem ismered a gazdasáépoitikát, illetve a klasszikus kommunista módit támogatotd. De ma kapitalista alapú társadalomban álünk, ha a többség mást akar, majd a választásoknál eldönti azt.
1) a befektető bármi kivihet, elvihet, ahasznot, a nyereséget vagy akár az egész bizniszt is, hiszen rá a állam pénzügyi, számviteli törvények vonatkoznak, illetve még az US szaba belső piac szabályozása is.
Te is szabadon használhatod a fizetésedet, igaz? Vagy azt szeretnéd, hogy melózól, majd a fizetésed elköltését
az állam határozni meg? Blékekölcsönt akarsz jegyezni?
2) A mai gazdaságpolitika lényege a töke idevonzása, de nem hosszútávú célokra, hanme a gyors pénzmosás végett, adunk olcsó munaerőt (így soha nem zárkózunk fel), rengeteg kedvezményt (amit a magyar vállakozások nem kaphatnak meg) és piacot is (multi áruháláncok), ahova a hazai vállakozások nem jutnak be.
Azaz a magyar munkaerő bérmukás, a termék preferált, azaz a fogyatásból is a multi részesül, az állam jól jár, a multi jól jár, te mint vásárló a multi termékeit veheted, így megint az állam, a multi jár jól, azaz két szereplő részesül a jóból és a komplett társadalom szopik.
Ezt amagyar ipar felszámolását, kivéreztetését már a komcsik idején a némethmiklósék kezdték, antallll jöttében*mentében harcifokozatba kapcsolta, hornék meg - kényszeről - befejezték.
Tehát nem az a megoldás, hogy igaz kommunistaként lázadsz a multi pénzének sorsáért, hanem olyan poltikai oldalt juttatsz hatalomra, aki az ország többségét képviseli!
Előírható ám a multiknak számos olyan feltétel a kedvezményekért - szociális támogatások, "munkássászállások" hogy a keleti területekről a szabad munkaerő is alkalmazható legyen, kötelező kvóta a munkanélküliek alkalmazására stb. -, akkor a pénzszivattyúnak legalább lenne valami társadalmi haszna is.
És ezt egy profi tőkés gond nélkül bevállalja, hiszen ez csak költség neki.
Anno a Ganz cég is épített prolitelepeket, kertes házakat - Madarász telep -, hogy a pihent melóst zsigerelhesse ki... Ma is lehetne előírni a Mercedesnek, Audinak, BMW-nek és a többinek, hogy építsen munkásszállókat és adott százalékban Nógrázdból, BAZ-ból, Szabolcsból alkalmazzon ott munkanélkül tenggődőket. (Ezt még a komcsik is ismerték, a 60-as, 70-es években alap volt a vidékieknek a szállás).
De a kormány azt támogatja, hogy a multi a legkisebb költséggel hozza ki (vigye ki) a legnagyobb hasznot, hiszen az elég neki a statisztikához...

desw 2019.02.22. 09:35:14

@theman:

"Mi volt a téma? "

És van szavazati jogod, b+! Utálom a demokráciát!

chrisred 2019.02.22. 09:35:20

@szepipiktor: A korrupcióba nem csak pénzbeli ellenszolgáltatás, hanem bármilyen jellegű jogtalan előny kilátásba helyezése beletartozik.

szepipiktor 2019.02.22. 09:39:06

@Brix: Nem!
Akkor tárgilagos, ha beleírja, az ellenáézk sem tette korábban, és nem is tervezi hatalomrajutása esetén a bemutatottakat.
Na akkor tárgyilagos.
Itt azt olvashatjuk, hogy mi van máshol, és mi lehetne itt is, ha nem a fidesz kormányzona.
De nem szól arról, hogy egyik mai ellenzéki párnak sincs a programjában ez vagy hasonló.
Azaz ha rájuk szavazna a többség, akkor sem lenne ez.
Így tehát tények nincsenek közölve. Azaz nem tárgyilagos, hanem, politikailag irányított.
Fogadjátok már el, hogy a társadalom TÖBBSÉGE nem fideszes agy ellenzéki, így egyik oldal tervei sem optimális a többség számára.
Egy demokrácia meg - tetszik a kisebbségeknek vagy sem - mindig a többségi akarat szerint működik.Aki a kisebbségi akarataot támogatja, az diktatúrapárti.
Jobboldali, baloldali stb. diktatúra párti, de nem polágári demokrácia párti...
(És ezzel semmi gond, tudjuk, hogy az index és ma a blog.hu a balos, balliberális oldal területe, csupán az a gond, hogy habonyi módon demokratának hazudják magukat. EZ azonban NEM DEMOKRÁCIA!)

Brix 2019.02.22. 09:39:16

@szepipiktor: A kormányzati korrupciót felszamolni teljes mèrtèkben soha nem lehet, azonban ne legyünk már nihilisták, kormányzatnak minden eszköze meglenne ahhoz, hogy korrupció- csökkentő törvènyeket hozzon:
- Növelni kellene közpènzek feletti társadalmi kontrollt, átláthatóva, nyilvánossá kell tenni a kormányzati palyázatok anyagait
- A gazdasági összefonódásokat, a lobbitevèkenysèget meg kell tiltani, ahogy az offshore cègek mögè bújt gazdasagi maffia műveleteit is meg lehet akadályozni törvènyekkel! Orban veje is offshore "lovag"!
- Nagyobb hatalmat egy valóban független ASZ- nak!
-Fel kell tárni a cègek valós tulajdonosi köreit
-Új antikorrupciós szakhatóság felallítasa
A korrupció- csökkentèsre van megoldás, minden csak politikai akarat kèrdèse!
Köszönjük meg Vagó Gabor ès Hadházy Ákos áldozatos munkáját , hiszen sokat tettek a bűnmaffia piszkos ügyeinek feltárásáèrt!

Brix 2019.02.22. 09:48:36

@szepipiktor: Nem. A diktatúra az, ha valaki a többsègi akaratra hivatkozva uralkodik az egèsz társadalmon. Tehát uralkodik, nem a hatalmat megosztva, konszenzuális módon kormányoz! A konszenzuális demokraciában a kisebbsèg akaratát is maximálisan figyelembe veszik ès nem leerőszakolják a többsègi döntèst az egyet nem èrtők torkán!
Az Lmp- nek 8-10 ève van egy olyan antikorrupciós programja, amit nyugodtan alkalmazhatna a jelenlegi kormányzás is.

szepipiktor 2019.02.22. 09:51:24

@chrisred: De a JOGTALANT nem tudod definiálni!
Adott egy pályázat, jelentkezik 3 cég, egy fideezközeli és két nem az, mindhárom azonos és megfelel a feltételeknek.
Nem tudod jogilag igazolni, hogy miért a fideszközlei kapja a megrendelést.
Azaz se nem tudod igazolni a korrupciót (nem történik semmi ellenszolgáltatás), se nem tudod a hűtlen kezelést, a sikkasztást sem.
Mert nem független cégek kerülnek bevonásra, hanem erre a célra létrehozott sajár érdekeltségű cégek.
Nem a közpénz ellopása a cél, hanem a közpénz irányított áramoltatása a saját érdekkör felé.
Azokat tudod megfogni, akik felveszik a lét, de nem csinálják meg a projektet. Sok ilyen is van, de ez meg nem korrupció, hanem sikkasztás, más kategória és nem a fideszhez köthető (jogilag).
Amit ma hallunk, az az erkölcsöt teszi a jog helyébe, nem az a gond a kritizálóknak, hogy értelmetlen a pénzfelhasználás, hanem az, hogy KI használja fel értelmetlenül.
Miközben az alap az lenne, hogy a kiírásokon a legjobb nyerjen, függetlenül a politikától.
A kritizált módszer a simicska-módszer, a hatalamt azért kellett megszerezni, hogy törvényekkel lehessen legalizálni a pénzszivattyút, tehát mivel a törvények jelentik az alapot, az erre írt törvény alapján ez nem korrupció.
Maximum a hűtelen kezelés, a hatalommal való visszaélés lehetne a "vád", de ezt is bizonyítani kellene - TÉNYEKKLEL! -, ami a polt-féle igazságszolgáltatásban elég kérdéses, ráadásul nagyon jól körbebástyázták az egészet!
Három évig közdöttem velük, számos dokumentumot "mentettem" el, de ezekkel is maximum az erre a célra közbeiktatott szervezeteket, azok illetékeseit lehetne megvádolni, dem a fideszt vagy orbánt.
EZT nem érti az allanzék, erre nincxs válaszuk, így marad számukra a demagóg politikai propaganda, az meg alapból hazugsáalapú minden oldalon.

DrGehaeuse 2019.02.22. 09:51:46

@chrisred: Nagy igazság van abban amit írtál!
Az "államszocializmus"-nak hazudott pártutasításos patriarchális rabszolgatartó társadalomban kialakult gondolkodásmód az egyik oka a köznép mai viszonyulásának az állambitorlók költekezéseihez.

A másik ok a közöny a "közügyek" iránt. Az ál-elit a módszerváltás után is sokat tett annak a népi "bölcsesség"-nek a fenntartásáért - sőt erősödéséért - miszerint az ilyesmi a "nagy"-ok dolga, kisembereknek nincs értelme beleszólni.

szepipiktor 2019.02.22. 09:59:54

@Brix: Ez így igaz!
Az diktatúra, ha a kisebbség hazudja a többséget és törvényekkel védi a kisebbségi hatalmát!
Egyetértünk.
De ugye számolsz?
Ma a fidesz 36%-al hazudja a többséget.
Az ellenzék összesen alig 33%-ot képvisel, azaz az ellenzéket nem akarja a 36% fidesz és a 38% passzív pártnélküli halmaz!
A fideszt nem akarja a 33% összellenzék + q 38 százalék passzív pártnélküli halmaz.
Bármit veszel, csak kisebbség kerül hatalomra és ők is a többségre fognak hivatkozni, ahogy ma minden pillanatban minden oldal teszi, hiszen mindig leveszik a 38%-ot, azzal nem számolnak, illetve beszámolják, ha azzal igazolni tudják a kisebbségi lépéseiket.
Tehát bármelyo oldal kerül hataléomra, az kisebbségi lesz, és kisebbségi arányait fogja többséginak hazudni, ahogy azt ma a fidesz teszi.
A fidesz nem demokratikus.
Én csak azt jeleztem, hogy hiába erőlteti az ellenzéki propagandagépezet, ha ők nyernének, az is kisebbségi lenne és nem demokratikus.
Nekik az, ahogy a fideszeseknek is az a mai.
De ma a többség nem fideszes és nem baloldali, ballliberális vagy szélsőjobbos náci.
Ezt kellen végre felfognia a becsületes állampolgároknak, véget kellene vetni az ingapolitikának, hogy mindig gyűlölet, undor alapján döntünk, mindig a rossz és a rosszabb között, azaz rohamosan megyünk a szakdék felé, mert nem a társadalmi többséget képviselőket juttatjuk pozícióba.
De ugye aki ezt látja, az a fideszeseknek lkibsi-komcsi, a ellenzéknek meg rohad korrupt fideszes, ma a kisebbségek napi szinten gyalázzák a többséget, hogy elérhessék a céljaikat.
Ha végre lesz hiteles politikai erő, ami a többséget képviseli, akkor a mai elit egységesen megy a kukába, vagy akár a bíróságok elé!
Ezért vigyázznak a kisebbséget képviselők arra, hogy ne kerülhessen a valódi többség hatalomra.

desw 2019.02.22. 10:12:00

@szepipiktor:

"A fidesz nem demokratikus.
Én csak azt jeleztem, hogy hiába erőlteti az ellenzéki propagandagépezet, ha ők nyernének, az is kisebbségi lenne és nem demokratikus."

Kutyát nem érdekli, hogy aki nem ment el szavazni, az kire szavazott volna. Nem élt az állampolgári jogával, így csitu van, ha -- szerinte -- rossz irányba mennek a dolgok.

A futóversenyen sem fut minden egyes ember, mégis van győztes és világbajnok is.

desw 2019.02.22. 10:19:39

@szepipiktor:

"Tehát nem az a megoldás, hogy igaz kommunistaként lázadsz a multi pénzének sorsáért, hanem olyan poltikai oldalt juttatsz hatalomra, aki az ország többségét képviseli!"

Mi lenne a többség érdeke?

"Ma is lehetne előírni a Mercedesnek, Audinak, BMW-nek és a többinek, hogy építsen munkásszállókat és adott százalékban Nógrázdból, BAZ-ból, Szabolcsból alkalmazzon ott munkanélkül tenggődőket. "

Akkor már jobban járnának a Mercédesznél, ha hoznának 1-2 csimpánzt Tanzániából. A szellemi szint kb ugyanaz, de a csimpó beéri napi 1-2 bannánnal és nem tüntizik, ha éppen úgy gondolja, hogy neki több bér jár mert csak.

B.Log · glossza.blog.hu 2019.02.22. 10:39:17

Fontos hangsúlyozni, hogy mindez nem csak az "ingyen" kapott szolgáltatásokra vonatkozik, hanem a juttatásokra is érvényes, hiszen ezeket is meg kell fizetni (a családi adókedvezmény miatt kieső adót a kiskorú gyerekeket még/már nem nevelőknek kell kipótolniuk; a CSOK-típusú hitelekre és azok elengedésére és az autóvásárlásra ígért kedvezményre is ők biztosítják a fedezetet, de akár az anyák mentesítése a tandíjfizetés, ill. a diákhitel visszafizetése alól is pénzbe kerül [mástól elvette a "helyet" a tanulás lehetőségét, aztán nem hasznosítja az ott szerzett tudást, a kormány meg sír a munkhaerőhiányon]?)
Nyilván azért (is) kell, hogy sokminden "ingyenes" legyen, mert így őrizhető meg a paternalista állam iránti igény és a választópolgár "megvásárolhatósága" (a középosztályról beszélek, nem a mélyszegénységben élőkről). Csak tipp, de talán nem véletlen, hogy 2006-tól a Fidesz minden "ingyenes" szolgáltatás megjavítását és a teljesn "ingyenesség" felszámolására irányuló kísérletet (vizitdíj, ami még a ki nem herélt formájában is vicc volt) megtorpedózott.

chrisred 2019.02.22. 11:08:27

@B.Log: Ahogy a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer melletti más nyugdíjpillérek kialakulását is visszanyírta. Ami szintén az állam újraelosztó szerepének és a társadalmi rétegek államnak való kiszolgáltatottságának kihangsúlyozását jelenti.

willcox 2019.02.22. 11:27:57

@szepipiktor: "A másik kamu, a korrupció emlegetése.
Ezt a hadházy vezette be a kamu korrupciófigyelőjével és a felszopó kálmánolga segítságável emelte harcifokozatba."
Hadházy nagyon korrekt ember és nagyon alapos. Ha olyan ügyészség lenne, mint egy tőlünk nyugatra lévő országban, szinte kiürülne a parlament. Elképesztő hatékonysággal működik a regnáló hatalom által szervezett pénzszívattyú. Hadházy nem hataloméhes politikus, a mostani sötétségben vív szélmalomharcot egy tisztább közéletért, köszönet érte.

N. Barbie 2019.02.22. 15:11:59

@szepipiktor: "Nem tudod jogilag igazolni, hogy miért a fideszközlei kapja a megrendelést."
"EZT nem érti az allanzék, erre nincxs válaszuk, így marad számukra a demagóg politikai propaganda"

Hogyne ertene az ellenzek. Vilagos minden nem fidesz-szektas szamara, hogy fideszek torvenyekkel szentesitett csalasokat, lopasokat, korrupciot kovetnek el. Nevezzuk aminek akarjuk.
Pl. szandekosan ugy alakitva egy torvenyt, ami mondjuk az allami foldek osztasara beadott palyazatokrol szol, hogy sok pontot erjen nem megfoghato es igy nem szamonkerheto dolog. Ki van ez jol talalva.
Nyilvan, ha egy fuggetlen ugyeszseg lenne, nem kezivezerelt fideszes, meg mindig lehetne esetleg fogast talalni rajtuk, de mivel nincs, igy semmi nem tortenik.
Ettol ezekre a csalasokra felhivni a kozvelemeny figyelmet meg nem demagogia.
Az meg, hogy nincs ra valasza az ellenzeknek, na az a demagogia. Mar bocs, de ok nem az ugyeszseg, nincs nyomozati joguk. Se osszecsalt ketharmaduk a parlamentben, hogy valtoztassanak a futoszalagon a fidesz altal elfogadott, lopaselokeszito torvenyeken.
Akkor megis mit varsz toluk?

csárlszbrunzol 2019.02.22. 18:27:10

@Brix: "Az újraosztással- ha az igazságos, hasznos társadalmi célokat szolgál és nem eltúlzott- nincs is gond,"

Megmondani azt, hogy mi "igazságos", "hasznos társadalmi szempontból" és "nem eltúlzott" máris politika. Ki mondja meg, ezeknek hol vannak a határai? Ezekről jobbára mindenki másként gondolkodik. Vannak olyanok, amelyekben látszólagos egység van, de azok jobbára populista dolgok. A legtöbbjükben meg nincs. És pont ez a politika egyik lényege: a mi pártunk ezt gondolja az adott dologról, a másik párt meg amazt...

csárlszbrunzol 2019.02.22. 18:28:41

@Larrikin: "A magyar adózással kapcsolatban nem árt tudni, hogy az szja bevétel kb. 2 ezer mrd huf, a költségvetés meg kb. 13 ezer mrd."
1,2ezer milliárd körül van az SZJA és olyan 17ezer milliárd körül a költségvetés. Legalábbis olyan tavalyig, tavalyelőttig ekörül voltak.

Brix 2019.02.22. 19:39:02

@csárlszbrunzol: Az újraelosztás egyik fő célja az , hogy valamelyest kiegyenlítse az emberek között meglévő óriási anyagi egyenlőtlenségeket- amelyek csak részben erednek az individuális, teljesítménybeli különbségekből- és adjon egyfajta közös és kötelező társadalmi biztosítást, hogy "senkit sem hagyunk az út szélén"... Aki többet keres , az járuljon hozzá arányaiban többel az állam és a társadalom fenntartási költségeihez, fokozottan igaz ez a jelentős értéket képviselő termelőeszközök birtokosaira, akik a mások által megtermelt értéktöbbletből és az állam által biztosított szubvenciókból szerzik vagyonukat...Ezért volt hiba az " arányos adózást " alaptörvénybe foglalni, mert később egy másik kormány, amely majd a kisember, a munkásság, azaz a valódi többség érdekeit képviseli inkább, az ingatlanhalmozó nagypolgárság és a nemzeti nagytőke helyett, visszavezetheti a többkulcsos adózást, amely minden jóléti állam sajátossága...
A lényeg szerintem az , hogy a többség jobban járjon és ne csak egy jól körülhatárolt, leginkább jómódú rétegnek kedvezzen az adórendszer...

abdul hackeem 2019.02.22. 20:14:57

@csárlszbrunzol: 2018 évben:
SZJA bevétel j-d: 2 177 428m Ft.
Bevétel összesen: 13 593 984m Ft.
Egyenleg: -1 368 776m Ft.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qse006j.html
Csak a pontosság kedvéért.

csárlszbrunzol 2019.02.22. 20:36:57

@Brix: Szóval arra próbáltam rámutatni, hogy többen többfélét gondolunk "megfelelőnek", "igazságosnak".
Én például elég kevéssé tudok egyetérteni azokkal, amiket ide leírtál. Szóval minimum ketten vagyunk, akinek más véleménye van ugyanarról a dologról. És az én hozzászólásom arra próbált rámutatni, hogy nem vagyunk egyformák, következésképp az igazságosságot is másként képzeljük el.

csárlszbrunzol 2019.02.22. 20:39:39

@abdul hackeem: Bizonyára vak vagyok, de a linken nem találom csak az ÁFA-t (meg még csomó mást is, persze). Nem látok ott SZJA-t, sem pedig azt, hogy mennyi volt a 2018-as költségvetés. De ez a 13ezer milliárdos cucc már évekkel ezelőttről rémlik (2010-es évek eleje talán) és azóta ment a GDP szépen följebb.
Mégis vak lennék, vagy másik link lenne jó ide? Köszönöm!

Szaktanár 2019.02.22. 22:36:23

a posztban szereplő képnek egyetlen kockája sem igaz.

@theman: mit akarsz tudni a dán egészségügyről? szar. odáig rendben van, h nagyjából 5-8 munkanapon belül tudsz a neten foglalni magadnak egy negyedórás időpontot a háziorvosodnál, de ha szakorvos kell, több hetes várólisták vannak. ugyanúgy, mint bárhol. ehhez képest marha sokat vonnak tb-re a fizuból.

Larrikin 2019.02.22. 22:53:12

@csárlszbrunzol: ott van az szja a táblázatban. De ez csak a központi költségvetés számait tartalmazza, a teljes államháztartás valóban 17 ezer mrd körül lehet. A poszt szempontjából akár azt is vehetjük mérvadónak, de didaktikailag csak rontana a helyzeten:)

csárlszbrunzol 2019.02.23. 09:13:45

@Larrikin: Áruld már el, melyik sor az; milyen néven keressem, kérlek! :)
Számok meg: én eleve kisebb SZJA-t tudtam és nagyobb költségvetést, szóval igen, nálam még rosszabbra jöttek ki az arányok, mint Nálad. Nem is érvelni szerettem volna, csak pontosítani (nem sikerült).
És amúgy számszakilag igaz, amit írsz (mármint, hogy tulajdonképpen el lehetne engedni az SZJA-t és más jogcímen beszedni*), de szerintem tudatosság miatt fontos, hogy maradjon. És szerintem az is, hogy mindenki dobjon, mert láttuk, mikor nullás volt a minimálbér, mennyien visszaéltek vele. nem mintha most nem lenne ilyen, persze.

* azt pedig ugye senki nem gondolja komolyan, hogy nem szedik be, amit be szeretnének. Nem csak ez a kurzus, hanem az összes eddigi.

Larrikin 2019.02.23. 09:25:20

@csárlszbrunzol: a Személyi jövedelemadó című sor megfelel?

csárlszbrunzol 2019.02.23. 09:30:02

@Larrikin: Ezt nem hiszem el! :) Scrolloztamm pedig, vagyis próbáltam. Most nyomtam rajta egy 'Ctrl-F'-et és mindjárt oda is ugrott. Köszönöm! :)
És valóban, 2,1ezer milliárd.
Viszont akkor nem tudom, miért emlékeztem rosszul. Totál úgy tudtam, hogy 2010 előtt a középosztály-nyúzó SZJA rendszerben 1600-1700 milliárd volt és utána csökkent 1200 körülre az egykulcsossal. Ezek szerint egy ezressel tévedtem. Mindegy, köszi még egyszer.

chrisred 2019.02.25. 08:40:17

@csárlszbrunzol: Valójában az adójóváírás eltörlése miatt emelkedett az SZJA bevétel.
süti beállítások módosítása