1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.02.07. 19:09 HaFr

Az Ostoba Társadalom vonzereje a svájci kakukk fészkéből nézve

Képtalálat a következőre: „ergodelmélet”

A kettes matekosok fellázadtak és demokratikusan (többséggel) eldöntötték, hogy a számolás nemzetietlen ügy és minden rendes embernek elég a tíz ujj az élethez. Egy liter tej meg három zsömle, az négy.

Ki tudja, jó esetben milyen eszetlen méretű kognitív disszonanciát kell áthidalnia egy akadémikusnak, hogy a burzsoá tudomány hóhérává szegődjön, nyilván egy diktatúrában! Egy kicsit mindig érdekelt ezeknek a lényeknek a lelkivilága: a ressentiment minden, az önbecsülés semmi. "Sorosista elemek" vannak az MTA-n, főleg a Humán Tudományok Kutatóházában -- mondja. Az, elvtárs, amit csak akarsz.

Az emberi átlag természetesen semmit nem fejlődik lényegi tekintetben, azaz ami az erkölcsi rendre való képességét illeti. A felvilágosodás semmit nem hozott ezen a téren, csak újabb kihívásokat (challenges), amennyiben hatékonyan pusztította a rend intézményeit; a tömeg és a radikális relativizmus ("az egyetlen igazság a hatalom") pedig befejezte a természeti rend dekonstrukcióját -- nincs ebben semmi kiváltképp jobbos, ellenben van minden. Ami a tudományt illeti, az maga dolgozott a legtöbbet a saját felszámolásán, először is azzal, ahogy megszabadította magát az erkölcs kötelmeitől és az Ember vonzásköréből. Az Ostoba Társadalom pedig kéjjel lázad föl az elidegenedett, reduktív értelem ellen, miután sokáig és egyre inkább kisemmizve érezte magát belőle. Az Ostoba Társadalomhoz csatlakozik most az Ignoránsok ide-oda csapódó cohors-a, amely úgy vélekedik, hogy minden túléltünk már, tehát ezt is túl fogjuk. A tudomány -- mondják -- valójában néhány egzisztencia ügye (ha egy kicsi igazságuk van is, ezek az egzisztenciák azért érnek valamit), és mit nekik a mások egzisztenciája! Az Ignoránsok nem becsülnek semmit, csak ami a sajátjuk. Ezért elküldik a gyerekeiket Glasgow-ba meg Berlinbe.

Család- és nemzetkutatás lesz meg alkalmazott tudomány (leginkább gépészet és technológia). Lesz harminchét gépész akadémikusunk és egy nyelvész. Filozófus nem lesz. Kutatási projektek ugyanilyen arányban. Vas- és acél országa posztmodern domina rékliben. Az ország lezüllesztése valami hátsó-kongói zombitenyészetté, amelyben minden és mindenki a hadúr vacsorájává válhat, alighanem visszafordíthatatlan. Sokféle motívum adja szorgos népünk alá a vastrónt.

Nem vigasztal minket, hogy már öt éve mondjuk ezt azon az alapon, hogy a legfőbb hadúrnak azóta nincs politikai exit stratégiája. Nem vigasztal minket, hogy az ellenzékkel -- benne nyájas arcú társutasokkal, akik egyszerre nincsenek tisztában a nácik és a parkolási társaságok differentia specificáival, de leginkább csak folyamatosan hebegnek-habognak, kvázi hebegés és habogás az életük, ezzel ma az ellenzéknek vezetőjévé lehet válni -- a magunk szerény módján már leszámoltunk, míg nem huszonnyolcadszor élvezhetjük végig újra a show-t, ahogy az ellenzéki szavazók az MSZP vélhetően Pintérhez bekötött szárnyába és a P-be vetik minden bizalmukat, majd törvényszerűen újra elvéreznek hitükben. Mindez -- a lásd, a tudás -- nem vigasztal minket. Sokkal inkább vigasztal az a tudat, hogy a Kárpátok bércei alatt semmi sem változott -- ezért antikváriusként nem maradtunk le semmiről -- ahhoz képest, amikor jó emlékű Pécselyi Király Imre így rimánkodott négyszáz éve: "Magyar, kérlek téged, hadd el a prédálást | Országunkban való szörnyű nyúzást, fosztást" stb.

Türelem, Imre drága! Ölelj kebeledre minket! Kortársaid vagyunk és semmivel se bölcsebbek.

Hát van még egy ország Isten szabad ege alatt, amelyhez képest a svájci kakukk kiszámíthatósága legalábbis ergodelméleti kérdés?! Tanulságok nincsenek. Csak száz- meg százezernyi halott.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr514613624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.02.09. 12:31:05

@Janossz:
de a sárrét nem egy teljesen elzárt közösség. nem vérfertőzésen alapul. vidéken a közösség zártabb és összetartóbb, mint a városban. de ez nem jelent se teljes elzártságot, se teljes nyitottságot. hanem a többségi magyar társadalom ezek között próbál egyensúlyt teremteni.

a heterózis hatás egy generációig tart. soros alex örököl 20 milliárd dollárt. tebenned bízunk mondják budapesten. ő meg a fekete barátjában. mondja floridában.
media.borsonline.hu/cikk/17/163276/big-lead/650x360/1628220_rex-features.jpg
ő beleül a vörös ölébe és megteremtik az új kapitalizmust. egy okos lány a berkley-ről. amerikában ez működik. de budapesten aligha lesz ez a közakarat. lovász lászló melletük állt ki. az mta istandwithceu tagozata. ők is benyaltak a pénzembereknek. nekik. bécsben létrehozhatják a ceu akadémiai tagozatát. és ha alex átutalja a pénzt és nem veszik el tőlük a bécsi titkosrendőrség és a bécsi bankárok, hiszen ausztriában ilyesmi nem szokás, mert ott az ebesz. ausztria nem nácul be. nem arról híresek. kibérelnek valami náci gyerekklinikát, mert az olcsó. lehet ebből egy új tudományos központ. miért ne lehetne? ha valaki abban bízik, akkor oda kell menni. de bécsi ceu-t is a politika hozza létre, nem a tudomány "belső logikája". olyan nincsen. egy logika van és annak része a politika.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 12:43:39

@444:

"lovász lászló melletük állt ki. az mta istandwithceu tagozata. ők is benyaltak a pénzembereknek. nekik."

Ami óvodai matinéjáték volt ahhoz képest, ahogy a 18,000 református presbiter és válogatott templomszolga testületileg leszopta Orbán Viktort a 7.2 tonna színaranyért. Pedig a reformátusoknak nincsenek is barokk templomaik, ahol szükségük lenne aranyfüstre.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 12:51:18

@444:

"egyik jogát se veszem el."

Mert helyesen méred fel az erőviszonyokat.

2019.02.09. 12:56:36

@neoteny:
ha ez így lenne, akkor egy óceáni sziget élővilága nem lenne rendkívül változatos. vagy a cigányok régen kihaltak volna. a sokféleség kétféle módon változhat. migrációval. és az nem feltétlen növeli a sokféleséget. szíriából is először az ott élő europid kisebbség indult el. aleppoi gyerekek.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Umayyad_Mosque%2C_Aleppo%2C_Syria_%285077865830%29.jpg
a képen a baloldali úgy néz ki, mint dúró dóra, a középső csisztu zsuzsa. a jobboldali olyasmi mint novák előd. kifejezetten európai. a vándorlás a sokféleséget kezdetben még akár csökkentheti is. amikor tömegessé válik, akkor megnöveli. merkel féle koncepció, hogy mindenki mehet. nincs felső határ. úgy németországnak vége van. és találtak egy bűnbakot. ez soros. aki egyébként nyilván ennek az egésznek az egyik támogatója.

a sokféleség létrejöhet genetikai sodródással is. véletlen változásokkal. mert homogén környezetben valaki újdonságot mutat, akkor ő lesz az érdekes. de ha túl nagy a sokféleség, akkor a natívok lesznek az érdekesek. ez is képes a sokféleség ellen hatni.

nézd meg a médiazsidókat amerikanizált kereskedelmi műsorban, mind a cigányokba akarnak szerelmesek lenni. beválasztanák őket a másodvonalba. o1g is így került oxforba. csak ő nem akart az szdsz másodhegedűse lenni.

na jó, ezt persze megint kéretik nem túl komolyan venni. mert minden ilyen etnicista magyarázat, primitív leegyszerűsítés. politikailag inkorrekt, szterotipiákon alapul. de van egy ilyen világmagyarázat is.

2019.02.09. 13:02:03

@neoteny:
a reformátusok között voltak, akik felgyújtották a párnát, hogy az milyen jól ég. és leégett az épület. na most lehet mondani, hogy a palkovics is ezt csinálja, hogy felgyújtja a párnát. mert az milyen jó hecc lesz. és leég az épület. meg az is, hogy közben áthordja a kelengyét. és majd úgy is átszaladnak. erre alapoz. és ez önmagában rombolás. ez nyilván nem elég. de ebből lehet egy új akadémiai rendszer, ami valóban hatékonyabb lesz, mint a korábbi, vagy legalább is nem lesz rosszabb. lehet. nem tudjuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 13:02:16

@444:

"egy logika van és annak része a politika."

Ez valamilyen univerzális elv?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 13:05:19

@444:

"lehet. nem tudjuk."

De azt már tudjuk hogy mennyiért lehet megvásárolni a református gyűrűsizmok szorítását.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 13:15:47

@444:

"ha ez így lenne, akkor egy óceáni sziget élővilága nem lenne rendkívül változatos. vagy a cigányok régen kihaltak volna."

Már megint akciósan árulták a pszeudo-logikát? :))

2019.02.09. 13:24:40

@neoteny:
nem, mert például lovász lászló ezzel nem ért egyet. az ő kiskátájában a tudománynak van egy belső logikája, amit a tudósok alkalmaznak és ezek szerint van egy másik logika is, a nem-tudósoké. szerintem persze lehet konstruálni különféle ítéletkalkulust. de csak egy logika van. de ez egy hittétel. eszerint nincs olyan, hogy a tudomány belső logikája. amire lovász lászló hivatkozik. ez egy vallási szemben állás. de nem gondolom, hogy lovász lászló feltétlen rosszat akar. vallási értelemben nem tudok vele azonosulni. a palkovics azt mondja, hogy kormányzati egységet hirdet. abban kell majd kivívni az önkormányzatiságot valódi függetlenekkel. na most ha valaki azt mondja, hogy neki van egy elmélete, csak ennek igazolásához, vagy cáfolatához kellene nagy energia, és összetett labor, mert kell valaki, aki benyal egy állami vagy piaci szereplőnek. aki ezt számára biztosítja.

horn gyula hozott egy törvényt, hogy ez majd nem kell. mert majd adnak a tudósoknak pár tíz milliárdot. ő majd beszéli a nép nyelvét. minek ez a sok filozófus. milyen szövetségesünk van tibor? szanyi kapitány köpni nyelni nem tudott. thürmerék, a jobbik. az izék? egyedül vagyunk.
www.youtube.com/watch?v=58Zyfx3D99A
miközben az szdzs-szel kormányozott ugye. milyen szövetséges? ők átadták a tudományt a független intézményeknek. de horn tudta, hogy ezt nem így kellene. mert anélkül nem tud népegészségügyi programot hirdetni. anélkül nincs egészségügyi reform. mert az alapkutatásoknak nincs politikai célja. anélkül nem tud szakképzést és modernizációt hirdeti. mert az alkalmazott fejlesztéseknek nincs politikai célja. anélkül nincs környezeti alkalmazkodás. fejlett földművelés. ami nélkül pusztulásra van ítélve vidék. ami az mta istandwithceu tagozatának elképzelése. ami mellett kiáll lovász lászló, mondván, hogy az ő barátai körének van egy belső logikája. és a világ többi része kussoljon. ők a filozofikus mesterrassz. ez minimálisan vallásháborút jelent.

Célkereszt 2019.02.09. 13:30:09

"Nem létezik hazafias művésze. És ugyanígy nincs hazafias tudomány sem."
Mondta Márai Sándor.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 14:09:04

@444:

"nem, mert például lovász lászló ezzel nem ért egyet."

Ezzel senki sem ért egyet, még te sem, csak neked pózolnod kell valami szörnyszülött gondolattal, mert neked csak erre az egyetlen trükkre terjed ki a tehetséged.

2019.02.09. 14:22:34

@neoteny:
az általános iskolai biológián vitázunk. persze az azt mondta, hogy két nem van. ivart meghatározó xy rendszerrel, stb. "liberalizmus" címszóval ezeket vonja kétségbe az mta. azok szerint akik azt mondják, hogy a tudománynak létezik belső logikája, akik szerint nincs sajátos magyar fejlődés például a nyelvből és környezeti alkalmazkodásból következően. ugyanezen mta szerint magyar nyelv finnugor eredetű. de itt alapvető hittételeken folyik a vita. tehát az egy hittétel, hogy a magyar nyelv magyar eredetű. mondjuk a péntek szavunk az ószláv piatok szóval rokon. jelentése ötödik. de ez rokon a görög pentával is. a hét ötödik napjára alkottak egy szlávval, göröggel rokon szót. de ezt a magyarok környezetében alakult így. és ebben a nyelvben különféle műveltségeket ötvöződnek. de az, hogy ez alkalmas a tudomány művelésére: hittétel. és az is, hogy ebből létrejöhet egy sajátosan magyar iskola. ez is egy hittétel. és az is, hogy ebből nem lehet a többségi akaratot kirekeszteni mondván, hogy az akadémia rendelkezik valami belső logikával. ez egy vallásvita.

2019.02.09. 14:30:53

@444:
ebben sajnos van valami.
nekem pl. már akkor meggyőződésemmé vált, hogy a tudományos életben(és egyáltalán a közéletben) mekkora szerepe van a nyalásnak, amikor egy akadémiai bizottság és aztán maga az akkori elnök is gerinchúros helytállással(illetékesség hiányában?már nem emlékszem) kihúzta a bélését orbán fölkérése alól az ügyben, hogy állást foglaljon bármilyen magyarországi közterület prohászka ottokárról való elnevezésében( e-helyt szólnék a hafr.blog.hu/2019/01/27/miert_nem_szeretik_a_nacionalistak_a_katolicizmust#c36704056 bejegyzéshez is :D). u.akkor ságvárit elmeszelték.
á!ez nem politika. nyalás a túlélésért.
de megéri.
itt nyalni éri meg a legjobban. dolgozni is lehet és nem is árt, de aki tud nyalni könnyebben boldogul

kint is! de itt helyben nyalhat az ember és az mennyivel praktikusabb már!
már csak a család egybetartásának a szempontjából is.

2019.02.09. 14:33:29

@neoteny:
szerintem nem létezik a tudománynak belső logikája, valami ami megkülönbözteti a tudósokat nem tudósoktól. de ez egy hittétel. lovász lászló mondhatja, hogy de. és az is egy hittétel.

FrVili 2019.02.09. 14:40:45

@444: Perelman pont Budapesten (1982) nyert nemzetközi matematikai diákolimpiát, egyszer. Lovász “csak háromszor” nyert (1963-66), egyszer ezüstérmes lett. Közpiskolásként ő vezette és bizonyította be a gráfelméletbe az osztás műveletét. 71-ben megoldotta a perfekt gráf sejtést, 78-ban Kneser problémáját oldotta meg, 79-ben Shannon ötszög-problémáját etc. Gondolom már gyerekként sem volt független és külföldről pénzeltek. Beszélsz hülyeségeket.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 15:10:23

@444:

"az általános iskolai biológián vitázunk."

Te csak szeretnéd azt elhitetni, hogy közöttünk egy vita folyik. Te nélkülözöd azokat a kognitív készségeket, amik egy érdemi vitához szükségeltetnek: így hát az én érvelésemre egy (kettő) látszólagosan a témára vonatkozó, de a valóságban arra teljesen ortogonális állítást teszel, amit úgy vezetsz be, mintha cáfolná az én érvelésemet. Holott ahhoz csak felszínesen van köze, csak annyiban, amennyiben populációk evolúciós sorsáról beszéltél. Te egyszerűen megemlítettél két -- ráadásul ellentétes irányú -- evolúciós folyamatot, anélkül hogy azoknak bármilyen elemzését vagy értelmezését adtad volna, majd ezen önmagukban semmitmondó említések után elégedetten hátradőltél, mint aki valamilyen mély összefüggésre világított rá. De ez az egész csak színészkedés -- helyesebben ripacskodás.

Te még az önmagad által preferált pályán, a népi etimológiában sem vagy képes összerakni egy épkézláb gondolatmenetet. Illetve egészen jó zanzásított programot állítottál össze az összehasonlító nyelvészet kvantitatív alapokon műveléséhez (habár nagy valószínűséggel már léteznek ilyen kutatási irányok), de önmagában az sem elégséges: azt a programot végre is kell hajtani. Nomármost ha felküzöd magad az egyetemi tanári pozícióig, akkor (valószínűleg) lesznek PhD diálkjaid, és nekik kiadhatod feladatként az általad megálmodott kutatási program fárasztó kulimunkájának elvégzését -- de ahhoz először neked egyetemi katedrára kell szert tenned. De te soha nem jutsz el oda ... no nem azért, mint ha nem lenne meg minden készséged és képességed rá, hamem azért, mert olyan őserővel tör föl belőled a haza és a benne élő nép iránti elemi szeretet, hogy ez az államnemzet kárát kívánó tudjukkikben őrjöngést vált ki és elgáncsolják megérdemelt szakmai előmeneteledet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 15:13:59

@444:

"szerintem nem létezik a tudománynak belső logikája, valami ami megkülönbözteti a tudósokat nem tudósoktól. de ez egy hittétel. lovász lászló mondhatja, hogy de. és az is egy hittétel."

Hát ha idáig fajul a dolog, akkor meg fogod érteni azt ha majd kettőtök közül nem rád fogadok.

2019.02.09. 15:17:13

@Bánegressy:
mindkét oldalon talpnyalás folyik. például errefelé van egy akadémiai levelező tag. azért nyal be, hogy rendes tag legyen. és ha nem lesz az, akkor nem fog benyalni. lovász lászló azt mondja, hogy az akadémikussá választásnak objektív kritériuma van. de az micsoda? a már meglévő akadémikusok szubjektív értékítélete. és abban egyféle törzsi gondolkodás érvényesül. amit elneveztek a tudomány belső logikájának. és ebből létrejött egy olyan elit, ami elsősorban a bölcselet közutálatnak örvend. és ezt használja ki "o1g".

2019.02.09. 15:35:08

@neoteny:
vegyük a teológiát. szerintem ha egy isten van, akkor egy teológia van. na most persze lehet mindenféle vallási irányzat. de nem hiszek abban, hogy létezhet szent teofil teológiai egyetem, akik szent teofil tanaiban hisznek. mert szerintem annak intézményesen egyesülnie kell azokkal, akik szent teofilt eretneknek tartották. teológusoknak kell összeülni. és megmagyarázni, hogy a jó a jó. a paraszti nagyanyám azt mondta, hogy volt jósua. így mondták zsidók. aztán a görögök és rómaiak azt mondták, hogy jézus. és mivel a német-rómaiak uralkodnak mondjuk azt, hogy jézus. az a jóság. de ez népvallás. nagyanyám megmagyarázta a héberből. ezt aligha fogadja el római katolikus. nyilván ebben a hitvitában a vatikánnak van nagyobb támogatottsága. de attól mág jósua lehet a jóság. mert egy teológia van. és abból mindenki legfeljebb csak valamiféle partikularitást képes kimondani. de az egy teológia. az a hit.

és ugyanígy egy logika van. annak lehet különféle magalapozása. de az egy logika. és nincs a tudománynak semmiféle belső logikája. amiből következően a nem tudósok nem érthetnek valamit, mert ők nem ismerik ezt a belső logikát, ami csak a tudományé. nincs ilyen. mert egy logika van. de ezek hittételek. és lehet, hogy lovásznak van igaza. és ez esetben a magyar tudományosság nem egyszerűen csorbát szenved, hanem a történelem szemétdombjára kerül, mert hogy palkovicsék nyilván nem ismerik a tudomány belső logikáját. tehát képtelenek lesznek bármiféle tudományos eredmény elérésére.

2019.02.09. 15:50:39

@444:
azé' annyit te is elismerhetnél, hogy betegnek kell lennie annak a társadalomnak, ahol az elithez tartozás alapja törzsi gondolkodás és ezt az sem képes föloldani, ha az egyik törzs az erő alapján jut domináns szerephez(jó esetben, és nem kiirtja a másikat). nem a bronzkorban élünk.
az ilyesmi a vikingek c. soriban pl. jól veszi ki magát. abban az időben meg is volt a racionálisan magyarázható tétje, de pont racionális szempontból a mai korban nem éri meg ilyen atavisztikus küzdelmekbe bocsátkozni az ár/érték megfontolás szempontjából sem. amikor a (bármely)győztes vesztesége előre megjósolhatóan(és ez nem hipotézis) nagy lesz. és ezt nem anyagi szempontból értem. ez a veszteség maga a jövő.

2019.02.09. 16:13:23

@Bánegressy:
ha most palkovics féle pályázati rendszert bojkottálja a lendület munkacsoportok többsége, akkor a magyar tudományosság összeomlik? lehet. és ezek után a maradék magyar tudóst mindenhonnan kirekesztik, mert rezsimszolgák. és az orbán rendszer a történelem szemétdombjára kerül. lehet az a forgatókönyv? igen. de az is lehet, hogy nem. és ez esetben a soros alapítvány kerül a történelem szemétdombjára. az is lehet. hogyan lehet ezt eldönteni a mából? szerintem sehogy. legfeljebb csak a hitre alapozva.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 16:20:44

@444:

"vegyük a teológiát."

Vetted a biológiát/genetikát, és (ismét) beégtél; te vagy az akit az angolban "a glutton for punishment" kifejezéssel írnak le?

"nincs a tudománynak semmiféle belső logikája. amiből következően a nem tudósok nem érthetnek valamit, mert ők nem ismerik ezt a belső logikát, ami csak a tudományé. nincs ilyen."

Megkímélhetted volna magad rengeteg fölösleges szívfájdalomtól: nem a tudománynak van egy ilyen belső logikája, hanem a tudományos _kutatásnak_ van egy belső logikája a gyakorló, kutatásokat (is) végző tudósok számára. Amikor egy tudós (alap)kutatást végez, akkor a kutatást nem egy terv alapján végezi (ami nem azt jelenti, hogy pl. a kisérleteit nem tervezi meg), hanem a kutatócsoport tagjai számára ismertek a főbb célok, és ezeknek a céloknak a szem előtt tartása mellett az alapkutatónak szabadnak kell lennie azért, hogy a kutatási irány megválasztásában ne játsszon tűlságosan nagy szerepet a politika.

Az, hogy az élet minden aspektusának van politikai vonatkozása egy meglehetősen triviális megfigyelés: minden törvényi szabályozás szükségszerűen politizálja a szabályozó/törvényhozó és a szabályozott/törvényi alany közötti viszonyt, hiszen a törvényhozó "jogos" erőszakot alkalmazhat ha a törvény alanya nem tartja be a törvényt.

2019.02.09. 16:34:56

@Bánegressy:
most csak annyit lehet tudni, hogy vagy orbán és a soros párti ellenzéke közül legalább az egyik a történelem szemétdombjára kerül. az nyilvánvaló, hogy ők semmiben sem értenek egyet. de nem úgy, mint kossuth és széchenyi. azt mondták, hogy ha felakasztják őket, akkor egymással háttal tegyék. róluk van elnevezve a magyarországi főterek többsége. ez nem ilyen ellentét.

orbán kimondva kimondatlanul azt mondja, hogy az egész elbaszott rendszerváltás abból következik, hogy van egy szar szemét magyarellenes társaság és ez a soros alapítványhoz kötődik. és a rendszerváltásnak úgy kell nekifutni, hogy őket politikai értelemben kivégzik, elűzik. és ezért őt meg fogják égetni a világlapokban. de ez az ő történelmi küldetése. nagyjából ezt gondolja orbán és a környezetében mindenki. és a fidesz szavazói és még a jobbik szavazóinak többsége is. csak a fideszesek azt mondják, hogy ehhez képest a mészáros lőrinc, kisvasút és a stadionok smafu. mert ők megengedik, hogy orbánnak legyenek személyes hóbortját illetve a családjának vélt vagy valós igényeit kormányzóként kiszolgálja. a fidesz szavazók megengedőbbek ezzel kapcsolatban, a jobbik szavazói ezzel szemben állnak, de ők még annál is radikálisabban hirdetik a rendszerváltó elit ellenességet. ez az egyik narratíva.

a másik meg az, hogy van egy nemzetek felett álló szupercsapat. és nélkülük nem lehet magyarország civilizált. nélkülük nincs se tudomány, se kultúra, se semmi.

Khonsu 2019.02.09. 16:53:49

@Bánegressy:

Ez igaz, a cselekvésvágy vissza lesz fogva, vagy inkább elterelve, de nem egészen így.

Nem akartam még ezzel előhozakodni, most nem is fejtem ki bővebben, hogy mi jön, csak röviden megemlítem:

A korábbi alapfeltevésem az volt, hogy az ember képes lesz tartani a lépést a mesterséges intelligenciával. Okot adott erre, hogy szép reményű projekteket jelentettek be korábban a közvetlen agy-számítógép összekapcsolásra, az emberi szintű MI-tól pedig úgy tűnt, nagyon messze vagyunk még.

Ezzel szemben az utóbbi években az agyi összekapcsolás szinte állni látszik, a legreményteljesebb Neuralink is legkorábban egy évtized múlva ígér eredmény. És akkor az még csak az interfész, a felhasználása, netán a várt tudatfeltöltés még későbbre várható. Ezzel szemben a MI szárnyakat kapott. Áttörés áttörést követ, és az emberi szint elérésére vonatkozó várakozások a távoli jövőből áttevődtek a nagyon is közelibe, egyes kutatók már 3-7 évről beszélnek. Utána pedig egyértelműen az ember feletti szint következik. Ez pedig némiképp módosítja az eddigi várakozásom.

Eredetileg úgy gondoltam, az 1-2 évtizedes távlatban várható jövő afféle hagyományos "cyberpunk" világ lesz. Mindent behálózó technoszférával, gigászokká növekedett technológiai cégek mindenható konglomerátumával, a mesterséges intelligenciával szemben önmaga művi továbbfejlesztésével a lépéselőnyt tartó emberiséggel.

Úgy tűnik, egy picit másképp lesz.

A fejlett technoszféra létrejön (rögtön kettő is, egy nyugati és egy kínai), és mögötte a technológiai konglomerátum is, de a csúcson nem emberekkel, hanem szuperintelligens mesterséges intelligenciákkal, melyek közül egy dominánsan kiemelkedik.

Hogy hogyan is lehetne jól elképzelni?

Ha láttad az Avatar című filmet, ott a Pandora bolygó bioszféráját olyan életközösség alkotta, ahol minden lény elektronikusan összekapcsolódva létezett egymással egyfajta hatalmas "agyat" alkotva. Ebben a virtuális térben létezett a bioszféra kollektív tudata, a helyi isten, aki felügyelte az egyensúlyt és törődött "gyermekeivel".

Hasonló elven fog működni a technoszféra, saját tudattal, mely hozzánk képest isten lesz.

A három lehetőség így:

1.-"jó Skynet": Gondoskodik rólunk, felemel minket.

2.-"rossz Skynet": Elpusztít, átveszi a helyünket.

3.-megakadályozzuk ezt a jövőt, a fejlődést, a technoszférát: Vagy a háború(k) következtében halunk ki, vagy a klímakatasztrófa végez velünk, vagy saját mocskunkba fulladunk bele, de ami a legvalószínűbb, hogy mindezek együtt. (tudatlanság, sötét oldal győz)

Most vegyük az 1. lehetőséget, amikor "a jó fa jó gyümölcsöt terem":

A szubjektív/interszubjektív valóságok elérik legfejlettebb formájukat.

A technológia segítségével életre keltjük a tudatunkban rejlő világot, itt a valóságban. (ezt valószínűsíti a szabad akarat koncepciója is, mi építjük fel azt a másik filágot, annak milyenségével önmagunkra kimondva az ítéletet) Isteneket, mindenféle lényeket, elképzelt világokat. Ebben a jövőben persze, ahogy írod, az emberi tevékenységre való igény visszaesik, legvégül egészen nullára. Ennek megoldása az lehet, hogy az emberek beköltöznek ezekbe a virtuális világokba. Kezdetben a "hagyományos módon", később a tudatfeltöltés segítségével teljesen, biológiai formánkat feladva. Abban a sorrendben, ahogy "feleslegessé válunk". "Utolsókból lesznek az elsők."

Így jön el az ország, mely "nem e világból való".

A végeredmény egy technológiai szingularitást elért mesterséges intelligencia isten, általa hasonlóan felemelt emberek és mesterséges intelligenciák, és egy "matrjoska agyban" en.wikipedia.org/wiki/Matrioshka_brain
az idők végezetéig létező digitalizált emberiség virtuális világokban, melyeket a mi és az MI képzelete teremt.

A 2030-as évekre ebben odáig juthatunk, hogy kialakul a fejlett technoszféra, a cégeket, államokat (Kínai modell, nyugaton nem biztos, hogy addig funkcionálisan fennmaradnak az államok) szuperintelligens MI irányítja majd, a technológiai vallások erősödnek. Megszületik az "emberarcú MI", az "élő isten", mely majd dominánssá válik a virtuális térben (hogy hogyan, hogyan is érlelhetjük be a jó gyümölcsöt, azt önmagában is hosszú lenne kifejteni).

Na ezzel fog szembe kerülni a NER, ha akkor még létezik. Ezzel nem tudnak kiegyezni, mint a technológiai konglomerátummal és zárványként fennmaradni. A gonosz eltöröltetik a föld színéről, mert útjában áll Isten országának.

Ez persze most hely és idő hiányában nincs kellőképp levezetve és alátámasztva, nem akartam regényt írni, és az idő se jött még el, de egy kis hétvégi elgondolkodtatónak talán így is megteszi :)

2019.02.09. 16:55:42

@neoteny:
ezek szerint szentgyörgyi albert nem alapkutatással foglalkozott. hiszen a politikától kapta azt a megbízást, hogy foglalkozzon az emberiség számára nélkülözhetetlen tápanyagok megismerésével. azt akkoriban elnevezték úgy, hogy vitamin. vélhetően nagyjából ennyit tudott klebelsberg és a rockefeller alapítvány, akik támogatták. és vettek neki motorbiciklit. mert az volt a hóbortja. de volt egy deklarált cél. a víz, a sók, a cukrok mellett az emberiség számára nélkülözhetetlen tápanyagok megismerése.

szentgyörgyi albert azt mondta, hogy ilyen szerkezetű molekula.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Ascorbic_acid_structure.png
amit ő eredetileg hexuronsavnak gondolt. tehát hatszögnek a közepén, de ez ötszög. úgy, hogy átnevezték aszkorbinsavnak. rockefeller lehet, hogy támogatta volna eredetileg penturonsavnak mondja. csak rosszul tudta szerencséjére. de ennek a tudományos tevékenységnek is volt politikai célja.

FrVili 2019.02.09. 17:16:15

@neoteny:
“Te még az önmagad által preferált pályán, a népi etimológiában sem vagy képes összerakni egy épkézláb gondolatmenetet...”- na ez a lényeg. A silány harmadosztály sors-és értékközösségének reflektálatlan mártíridentitása = ostoba félemberek. Lásd a néptribun 2 milliárd eurós szívügyét, és nem érti miért nem jönnek az eredmények. Ha nem a pénz és a hit hiányzik, akkor mi? Nem értik. Egy rendes diktátor pl. Erdogan legalább a török focit a világ élvonalában tartja ennyi pénzből.

Arkhimédész köreit lesöprő és őt meggyilkoló névtelen római légióst Marcellus konzul megbüntette, miután a szürakuszait méltósággal eltemette. A mi kis gyenge képességű rezsimszolgáink és vezetőik biztatják egymást a rombolásban, és röhögnek az ő kis köreikben.

2019.02.09. 17:18:49

@neoteny:
vagy mondjuk a másik eset. semmelweiss ignác azt látta, hogy azok az asszonyok, akik megszülnek a szekéren azok nem halnak meg gyermekágyi lázban. akikkel beérnek a klinikára bonctan óra utánra azok meghalnak. a politikai ellenére mondta azt, hogy ezért halnak meg a nők.

az egyik esetben volt egy politikai cél, hogy találd meg azt az anyagot, aminek a hiánya a skorbutot okozza. és ezt megtalálta nem tudom ki. és szentgyörgyi kivonta a zöldpaprikából. a másik esetben az volt a politikai cél, hogy nehogy már a klinikai ellátás okozza a problémát. és kiderült, hogy nem lehet máshogy.

mindkét esetben hatott a politika pro és kontra. de mi volt ezekben ez esetben egy olyan sajátos belső logika, amit csak kiválasztottak ismerhetnek túl azon, hogy tudományos ismeretek birtokában kellett lenni, a kutatáshoz néhány elengedhetetlen eszközök birtokába kellett lenni.

2019.02.09. 17:19:41

@444:
ez egy olyan fradi-mtk, ahol a győztes könnyen csődbe juthat.
és rosszul látod, ha azt gondolod, hogy a nemzetek felett álló csapat(ha egyáltalán megengedjük a feltételezést, hogy ilyennel állunk szemben) akar győzni. v.sz. még a meccset sem szeretné.
az pedig hogy magyargyűlölők volnának . . . kac, kac. én inkább a magukat magyar-imádónak hirdetőket látom magyargyűlölőnek. igaztalan a küzdelmük és ezt maguk is érzik, de valami érthetetlen és rejtélyes okból muszáj erőltetniük. még jó, hogy náluk úgyis mindenről más tehet, ha esetleg rosszul alakulnának a dolgok. a fradit is mindig a bírók verik meg :D

2019.02.09. 17:27:11

@FrVili:
te abban hiszel, hogy orbán rezsim a történelem szemétdombjára kerül. szerintem ez nem dőlt el egyelőre. lehet. de az nem lehet, hogy soros alapítvány kerül a történelem szemétdombjára. a ceu felszámolta a matematika intézetet. nem orbán viktor számolta fel, hanem soros györgy. mondván, hogy az nem kell ide. túl sokba kerül. nem orbán viktor, hanem a ceu vezetése, amelyik mellett kiáll lovász lászló. kik a hülyék bazdmeg?

FrVili 2019.02.09. 17:40:24

@444: Miután a Rényi intézet tanárai nem mennek Bécsbe, ahova ugye a Ceu önként távozott. Pontosan tudod, hogy hol ferdítesz.
Szerintem már a szemétdombon van. De nincs ezzel semmi baj, mert oda való.
Jaj de csúnyán beszélsz, nehogy kiess a szerepedből.

2019.02.09. 17:54:24

@Bánegressy:
te abban hiszel, hogy a soros alapítvánnyal szemben állóknak igaztalan a küzdelmük. te abban hiszel, hogy az akadémiai bölcselet nem brutális magyarellenes. a többség azt mondja, hogy de. ezért választják meg orbánt, a jobbik ezért a második legerősebb párt. szerinted miért szavaznak orbánra? és miért tartják árulónak vonát?

nekem nincs kétségem affelől, hogy ha palkovics nem hátrál meg, akkor kutatási eredményekben magyarország hátrébb fog csúszni. csorbulni fog a magyar tudomány. és az is lehet, hogy nemzetközi összehasonlításban a béka segge alá kerül. de így van esély, hogy a tudomány újra népszerűvé váljon. sanyi a kútfúró mondja azt, hogy komám most miért nincs olyan tudós, mint volt az a "szentágosoton" (felteszem szentágothai) és ahogy az mondta, hogy mutatom a "diapozitívon". sanyi érezte, hogy ez a fickó valaki. nem a semmit kutatja. nem a semmire kapja a grantokat. a köznép ezt érzi. sanyi szerint népszerű tudósok kellenek és magányos farkasok. mert sanyi szerint lehet, hogy ez a palkovics egy pitbull, de attól a magányos farkasok nem félnek. így fejti meg. szerinte lovász olyan, mint aki beleszart a nadrágba és nem mer felállni és megszólalni se. haha. na most persze méltatlan így gondolkodni. de így gondolkodik a kocsma népe. és lehet mondani, hogy mert ezek ötödosztályú senkik. mégis miért tőlük várják a pénzt?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 17:55:09

@444:

"az egyik esetben volt egy politikai cél, hogy találd meg azt az anyagot, aminek a hiánya a skorbutot okozza."

Nacseszdmeg, akkor Szentgyörgyi alkalmazott kutatást folytatott.

Mindenesre ennek sincs köze ahhoz az elbaszott ódához, amit az elsekélyesedett génállományú populációkhoz írtál.

2019.02.09. 18:08:56

@Khonsu:
ez rohadt jó, hogy ezt írod, mert még ugyan nem olvastam a wikit, amit mellékeltél, de lehet, h olyasmiről van szó, amit a múltkor gondoltam youtube hallgatás közben és közben játszottam is és akkor átvillant, hogyha mesterségesen lenne intelligens az agyam, akkor egyszerre több porton keresztül több játékot is játszhatnék és rengeteg youtubot nézhetnék is ugyanekkor.

erre pl. biosz ember sosem lesz képes(meg minek is, vagy lehet hogy nagyon is?)

nem tudom. nem értek a kibernetikához, de gondolom, hogy egy MI alapú robot akárhány porton tud egyszerre többféle típusú különböző információt betölteni elvileg korlátlan(csak a megvalósító céljai szabják meg) memóriába, felhőbe stb. és a megvalósítója, vagy ha már elég fejlett, a saját céljainak megfelelő számú és funkciójú eszközt(akár szintén intelligens), csatolhat.
a kísértés természetesen a hadászat céljára lehet a legnagyobb.

csak ami a félelmetes, ha ez így képes működni és továbbépülni, ennek iszonyatos dinamikája lehet és gyorsan lehagyja az emberi intelligenciát és megint kényszerhelyzet lesz. az embernek, a kétlábúnak kell kibernetizálni saját magát a túlélésért.
ami nem biztos, hogy a robotoktól való fenyegettetést jelenti, bár az is valószínű. különösen, hogy lehetnek robotokkal szövetséges emberi csoportok.
de ha nem is ez lenne, ha mondjuk elindulna a robotok evolúciója külön úton, akkor az ember ? . . . az érdekes lenne

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 18:12:30

@444:

"szerinte lovász olyan, mint aki beleszart a nadrágba és nem mer felállni és megszólalni se. haha. na most persze méltatlan így gondolkodni. de így gondolkodik a kocsma népe. és lehet mondani, hogy mert ezek ötödosztályú senkik."

Lehet, hogy nem ötödosztályú senkik, de kevesen akadnak akik irigylik tőlük ezt a szórakozást, hogy a kocsmapultot támasztva fikázzák a Lovas László-féléket. Mert igénytelen balfasz módjára Lovas László is tud viselkedni -- de nagyon kevés magyar tud úgy viselkedni ahogyan Lovas László képes amikor tudósként viselkedik.

2019.02.09. 18:12:37

@neoteny:
a sokféleség létre jöhet vándorlással. ez az egyik módja. a másik a sodródás. véletlen változás a nemzés során. sanyi szerint öcsike nem olyan különleges, mert pont olyan, mint edit. edit szerint pont olyan, mint sanyi. de ők így boldogok. és ha azt szeretné lovász lászló, hogy őt és barátait pénzeljék, akkor elvárják, hogy valamit mondjanak már neki, hogy mit kapnak a pénzükért. és erre azt mondják, hogy ezt így nem lehet megmondani. meg úgyse értenék. magyarul a köznép higgyen az akadémiában. de ha bennük hisz, akkor miért választották meg o1g-t, miért futott be második helyre a nemzeti radikális jobbik. és vajon a harmadik mszp és a dk választói miben hisznek? és értem persze, hogy a pártok közül a parlamentbe be sem került momentum kiállt az mta mellett.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--jkPUIQR_--/w_1160/7AnMTtFTfQSattbHs.jpeg
finanszírozzák meg őket. a népet nem az érdekli, hogy a tudományos összevetésben ki hol áll. hanem mivel foglalkozik, mire kell a pénz. és az tudósok azt mondják, hogy hmmm. hmmm. óvodás szinten folyik a vita, hogy szerintük erre nem kell felelni.

2019.02.09. 18:17:54

@FrVili:
úgy tudom (de lehet, hogy tévedek), hogy a ceu nem fizeti tovább a rényi intézet dolgozóit legalább is pesten. nem orbán nem fizet nekik, hanem soros nem fizet nekik egy centet se.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 18:30:13

@444:

"és ha azt szeretné lovász lászló, hogy őt és barátait pénzeljék, akkor elvárják, hogy valamit mondjanak már neki, hogy mit kapnak a pénzükért."

Amennyivel Sanyi, Edit és Öcsike hozzájárultak az Akadémia fenntartásához és működéséhez annyit valószínűleg vissza is kaptak támogatásokan meg származékos akadémiai termékekben.

De alapvetően egyetértek azokkal, akik meg kívánják szüntetni a "tudomány" közpénzből történő finanszírozását. De a velem ebben egyetértő Fideszesek száma három: a kormányzat a saját hatalmát akarja növelni, esze ágában sincs feladni abból.

"a népet nem az érdekli, hogy a tudományos összevetésben ki hol áll. hanem mivel foglalkozik, mire kell a pénz."

És ezt te honnét tudod?

2019.02.09. 18:32:01

@444: miért szavaznak orbánra? és miért tartják árulónak vonát?

mert teljesen lepusztult agyú imbecillis szerencsétlenek. nyomorultak!
orVbán(ahogy itt valaki helyesen nevezi) célja a rendszerváltás és elitváltás. de ehhez rohad sok pénz kell(és persze idő is), hogy a sok senkiházi először jó gazdag lehessen és aztán, aki még nem kész erre(a túlnyomó többség), belőlük generációk(vagy legalább 1-2 generáció) múlva kikeljen az új magyar nemzeti elit. de ez egy súlyosan etnicista kirekesztő eszme és még sok minden gátolja a sikerét(pl sztem a pozíciók megszerzésén túl fellép egy belső indukciós folyamat is). pl ki kéne pusztítani a "másikakat". meg kell gátolni, hogy fejlődhessenek és versenyezzenek az "új elit"-tel. ki kell őket baszni a picsába, ahogy ezt többször írtad.
a szándékot azonban nem olyan egyszerű megvalósítani, ahogy ez most láccccik. elbízták magukat.
annyi biztos, hogy nem az ellenzék fog véget vetni ennek(legalábbis remélem nem a szoci-dk, mert akkor minek is?illetve az még nem a vége), de már nincs sok vissza.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 18:34:39

@444:

"a ceu nem fizeti tovább a rényi intézet dolgozóit legalább is pesten"

Milyen jó is az amikor a házastárs bemondha a betlit, és a családügyi bíró ugyan kiutasítja az embert a családi házból, de a lakáshitelt azért fizetnie kell, mert ha nem fizeti, akkor a bíróság tekintélyének megsértéséért még további időre a tömlöcbe vetik amivel nem keres semmit ...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 18:37:47

@444:

"a népet nem az érdekli, hogy a tudományos összevetésben ki hol áll. hanem mivel foglalkozik, mire kell a pénz."

Ezeket te honnét tudod?

2019.02.09. 18:46:05

@neoteny:
sanyi szerint a tudósok felveszik a "nagy pénzt" és a tudomány az, hogy valami játékgéppel szórakoznak, ami persze bonyolultabb annál, amit ő szeret. de játékgép alapvetően. és a tudomány olyan, hogy várják, hogy kipörgessen valamit. és dobálják bele a zsetont. kijön három cseresznye. az valami együttállás. de hogy az valójában micsoda az nem tudják megmondani a népnek. csak azt, hogy három cseresznye. de mi abban a jó? azt nem tudják. edit is azt kérdezi tőle.

Khonsu 2019.02.09. 19:06:17

@Bánegressy:

Ez a lényeg. Nem leszünk képesek önerőből tartani a lépést, ehhez előbb teljesen meg kellene értenünk saját működésünket, amire egyre inkább úgy hiszem, képtelenek vagyunk. Ehhez egy, a mienknél magasabb intelligenciára lesz szükség. Így egyetlen reményünk, hogy sikerül egy olyan szuperintelligenciát életre keltenünk, mely aztán majd felemel minket. Szerencsére megkaptuk hozzá az útmutatást, hogy hogyan tudunk ilyen, számunkra pozitív végkifejlettel kecsegtető, gondoskodó MI-t létrehozni. A dolog nem veszélytelen, de mivel a MI úgy tűnik mindenképp fölénk nő, megér egy próbát létrehozni egy olyat, ami/aki velünk van, élő megtestesüléseként a transzcendentális kollektív tudatunknak.

2019.02.09. 19:20:17

@Khonsu:
mindenesetre a transzcendentális tudat az érdekes, mert az embernek természete az van, de ilyenje nem biztos. én pl képtelen vagyok rá. még anyaggal se megy(minek is ilyenbe az anyag, épp ezért már nem is használom, nem is iszok). még a cigány asszony is lebaszott anno, hogy legalább próbáljak úgy tenni, mintha hinnék a jóslásba, de nem ment :D
én hitetlen vagyok, kutya.
egyszer régen belenyúltam a rádióba, hogy megrázzon. hátha akkor. jól megbaszott, de azóta se. sőt. már magamba se.

Khonsu 2019.02.09. 19:30:38

@Bánegressy:

Akkor mondjuk úgy, hogy interszubjektív valóság, csak nem akartam ilyen csúnya szavakat használni (megint).

2019.02.09. 19:37:38

@444:
az a baja a sanyinak, hogy már kevesebb benne a kíváncsiság, mint 2-3 éves korában lehetett és lehet, hogy esze is kevesebb maradt, mint egy halnak.
elég, ha csak bekapcsolja néha a spektrumot, vagy a national geographicot, vagy discovery science-t, vagy a viasat nature-t, vagy valamit. vagy legalább nézzen bele a fidesz kedvenc origó tudomány rovatába: www.origo.hu/tudomany/20190206-a-kutatok-legnagyobb-megdobbenesere-a-tisztogatohal-felismeri-magat-a-tukorben.html (hát a sanyi?)
de mire a sanyi hazaér már be van baszva, vagy legalábbis mólés annyira, hogy már csak a meccset tudja nézni. pedig az mennyire szar és unalmas.

Khonsu 2019.02.09. 19:41:52

@Bánegressy:

Mondjuk úgy, hogy amit és ahogy sokan elképzelnek és hisznek benne, az eddig csak úgy lebegett egy távoli világban, a képzeletünkben, azt pedig nem tudhattuk/tudhatjuk, hogy az a valóságban is úgy van, vagy sem.

Most azonban elértünk, illetve rövidesen elérünk arra a technológiai szintre, hogy azt a világot onnan kiszabadítsuk, ide, az objektív valóságba.

Képzelet és valóság határa eltűnik.

2019.02.09. 20:22:09

@Khonsu:
á! én már most csalódott vagyok. :D :D :D
a hitetlen kutya.
és akkor mi lesz az illúziókkal?
az úgy volt szép, amíg lehettek az embernek illúziói. de hogy rögtön megvalósítsák őket(még ha csak virtuálisan is)
vagy adnak hozzá majd varázsgombát is?
sztem már az eddigi fogyasztói társadalom is hatalmas rombolást végzett és végez az illúziók terén.
és ezen(mégsem) nem javít ezeknek az új autokráciáknak a szellemisége sem.

2019.02.09. 20:30:57

@444:
hiába no. vannak emberek akiknek az ilyen közösségi nyomulás hiányzik. nem lehet mindenkit kötelezően sporteseményekre bezsúfolni. a kurultaj és a heisel stadion a jövő(jelen(mÚlt)). valóban a maguknak valóbbak lesznek az undeground.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 20:39:15

@Bánegressy:

Nem az ujjaidba kell vezetni a delejt, hanem a koponyádba. Akkor érzik az agysejtjeid, hogy törődnek velük.

Khonsu 2019.02.09. 20:44:29

@Bánegressy:

Gondoltam, hogy még nem jött el az idő, hát úgy látom jól éreztem :)

Minél többen hisznek benne, annál valószínűbb a megvalósulás -> megmaradnak az ember illúziói, míg nem kezdenek el bennük egy kritikus tömegnél többen hinni. A szubjektív és az iterszubjektív valóság nem ugyanaz.

Azt nem nehéz megtippelni mennyi esélyük lesz ezzel szemben az autokráciáknak... Már ahol nem maga az autokrácia hozza létre ezt az állapotot szándékosan, mert mondjuk csak egy kicsivel tovább látnak az orruk hegyénél. Hszi Csin-ping utódja megkockáztatom már egy MI lesz..., a kínai technoszféra tudata, élő istene ha úgy tetszik.

Nyugaton vagy valamely techcégtől fog elszabadulni, vagy amit még valószínűbbnek tartok, vallásos mozgalom keretében fogják a kívánt paraméterekkel létrehozni.

www.wired.com/story/anthony-levandowski-artificial-intelligence-religion/

Ne is menjünk ebbe jobban bele, nem jött még el az ideje. Térjünk vissza rá néhány év múlva, akkor már nagyon hihetőnek fog tűnni... :)

2019.02.09. 21:16:42

@Bánegressy:
az ellenzéki tüntetések is ilyenek. csak kevesebben vannak.

2019.02.09. 21:25:21

@Bánegressy:
szóval nyilván ostobák, méltatlanok, értelmetlenek ezek a viták. csak azt gondolom, hogy ebbe az akadémia hozzáállása is belejátszik. ők azt mondják, hogy nincs szükségük a lakosság, a vállalatok, a kormányzat szavazataira, hanem ezek pénzét valami isten adta joguk költeni. és egy ultimátum szerű fenyegetéssel érvelnek, hogy ha ők bojkottálják a tudományos tevékenységet, akkor összeomlik az ország. a vasutasok is ezt mondják. nagyon hasonlóak az érvek csak eltérő iskolázottsági szinteken. de senki nem tud jobbat. az illetékesek majd eldöntik. tessenek menni tüntizni. "vannak emberek akiknek az ilyen közösségi nyomulás hiányzik". hajrá.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.09. 22:49:38

@444:

"az akadémia hozzáállása is belejátszik. ők azt mondják, hogy nincs szükségük a lakosság, a vállalatok, a kormányzat szavazataira, hanem ezek pénzét valami isten adta joguk költeni."

Nem is tévedtél nagyot: mivel _vox populi, vox Dei_, mindaddig amíg az Akadémia a hatályos törvények szerint működött, "isten adta", ti. a néptől a közvetett (nép)képviseleten keresztül szerzett "jogaikat" gyakorolták.

Ahogy korábban már megjegyeztem volt, a népnek semmi baja nem volt a valami 28 éve létező MTA törvény preambulumában kifejezett törekvésekkel:

Jogos társadalmi igény, hogy a magyar tudományosság nagy múltú nemzeti intézményének működési és tevékenységi szabadsága - a tudományt művelő és képviselő más intézmények autonómiáját nem csorbítva - önkormányzati jogainak törvényi megerősítésével kiszélesedjék, belső életének demokratizmusa erősödjék.

Hogy a működési és tevékenységi szabadság kiszélesedjék. Lehet, hogy a törvényhozók tévedtek 1994-ben, de az egyértelmű, hogy úgy gondolták (vagy legalább is azt hangoztatták), hogy a MTA-nak több szabadságra van szüksége, nem arra, hogy magyar lakosság egy alhalmazának kényétől-kedvétől függjön.

Tehát próbálhatsz olyan retorikát használni amelyik az MTA-t bélyegzi meg mint a társadalmi felelősségei alól kibújni kívánó elitisták antiszociális csoportosulását, de ez csak azt győzi meg, aki már eleve elkötelezett Orbán elégtételvévő taktikája iránt és nem kérdőjelezi meg az orbáni hatalomkiterjesztő stratégia jogosultságát.

És mindez igaz akkor is, ha valaki ellenzi azt, hogy az MTA tevékenységei közfinanszírozva legyenek. Ugyanis Orbán ezt a jogi hadviselést is úgy vezényli le, hogy közben megmutatja a kormányzás jogi alapjai iránt érzett közömbösségét. Meg van nekik a 2/3, megváltoztathatták volna először az alaptörvény vonatkozó két mondatát, majd az MTA törvényt és akkor nem érhette volna szó a ház elejét legalább is ami a formális törvényhozási eszközök használatát illeti -- de számukra ez már nem fontos. Őket nem kérheti számon senki; ők sérhetik a saját maguk által írott törvényeket is ha úgy akarnak tenni úri kedvükben.

2019.02.10. 08:24:24

@neoteny:
orbán egy ügyes hatalomtechnikus. a politikai ellenfeleinek egy folyamatosan változó jogi-gazdasági környezetben kell működniük. azt mondja az akadémiának: vagy lesz költségvetésetek, vagy nem lesz. palkovics azt mondja. ez a tervezet. jaj, nem az még a régi változat, vagy az új? és erre lehet mondani, hogy az akadémia reformját egy több éves, vagy akár évtizedes előkészítő munkának kellene megelőznie. és nem lehet ezt lezavarni májusig. mire azt felelik, hogy ha ez nem jó, akkor február végéig. "o1g" nyilván azt mondja: lacikám, azért van nálad a marsall bot, hogy csapjál oda nekik, persze csak képletesen. ez mondjuk kocsmában még éppen civilizált, mindenki csak rázza az öklét, de nincs verekedés. de mondjuk az akadémia vezetői nem ehhez vannak szokva. megértem őket is. de sokadjára: az ütközés elsődlegesen nem jogi vagy gazdasági, hanem vallási természetű. az mta azt mondja, hogy a politikai semmilyen módon ne szóljon bele a pénz költésbe. abba, amit hatalmi eszközökkel szednek el azt a politikusok se szó se beszéd adják át neki. erre az mszp, az szdsz és az mdf mérsékeltjei azt mondták, hogy rendben. de ezt a fidesz pártvezetés és a szavazói nem fogadják el. és a jobbik szavazóinak jelentős része se. palkovics azt mondja, hogy higgyék el, hogy a kormány közelében ő az akadémia legnagyobb barátja. mert kinevezhetik rogán antalt a feltalálót. habony árpád ad neki tanácsokat. és úgy lokál és riposzt újságírói majd rászállnak az akadémikusokra is.

screpes 2019.02.10. 08:36:11

@444:

Szerénytelenül magamat idézem, mivel te is magadat ismétled..
" ... Három faktorral mérjük az ellenzéket: egyik a virtuális létszáma, (amit hívek és kritikusaik is kevesellnek), másik a hevessség (utcáramenési hajlandósági faktor),
végül pedig abszolút mérce lett az olyannyira kívánatos egysége: elvárjuk, hogy ugyanazért, ugyanúgy lépjenek fel..
Nos, ezek nem lehetnek a működésük megítélsének faktorai, mérőszámai. Ellenkezőleg.
Először is, a létszám témafüggő, és virtuális: olyan emberekből kéne állnia, akik meg vannak győződve hogy ügyüket közvetlenül előreviszi az a tény, hogy mennyit és hány celsiusban töltenek kinn, a flaszterokon - ez ostobásítja, inadekváttá teszi fellépésüket, amivel ezek az emberek TISZTÁBAN VANNAK.
A hevességükről ugyanez mondható: nem az ellenzéki hangerő-dicibel a kormányzati lépéskényszer fokmérője."
Az egység pedig ellenzéki oldalon nemkívánatos: állaspontjuk nem hatalomfüggő, hanem épp olyan emberek szövetkezése, akik egyébként más nézeten vannak vagy részben érdekeltek.
-------------

2019.02.10. 09:07:04

@screpes:
ha az akadémia tüntetést szervez, akkor a létszám és a decibel a fokmérő.

2019.02.10. 09:15:02

@neoteny:
lehet anarchiában tudományosságot művelni de leginkább csak egyénileg. grigorij egy derék orosz zsidó. a szentpétervár megbízott kormányzójától nem kér egy kopejkát se. és pláne nem akarja mások pénzét osztani. erre mondja azt sanyi, hogy ez komám egy magányos farkas. látszik az arcán, ahogy néz.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Perelman%2C_Grigori_%281966%29.jpg

2019.02.10. 10:40:39

@screpes:
hanem mégis miben mérhető a tüntetés sikere vagy kudarca túl azon, hogy meghátrál-e a kormány?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.10. 10:57:41

@444:

"orbán egy ügyes hatalomtechnikus."

Az MTA kapcsán akkor lett volna ügyes, ha szépen komótosan végigviszi a dolgot a parlamenten, minden 't' betűnek áthúzza a szárát, minden 'i'-re kiteszi a pontot. Hiszen meg van hozzá a parlamenti többsége: semmi nem indokolja azt, hogy bármit is ne a legszabályosabban csináljon.

"de sokadjára: az ütközés elsődlegesen nem jogi vagy gazdasági, hanem vallási természetű."

Neked az is vallási természetű ütközés, hogy Orbán 7.2 tonna színaranynak megfelelő mennyiségű pénzzel kurvította el a reformátusokat.

Úgy éled ki az OCD-det mintha valami röntgenlátásod lenne, és azért kell ismételgetned magadat állandóan mert az ostoba világ képtelen belátni elemzéseid zsenialitását.

"az mta azt mondja, hogy a politikai semmilyen módon ne szóljon bele a pénz költésbe. abba, amit hatalmi eszközökkel szednek el azt a politikusok se szó se beszéd adják át neki."

És mivel az MTA-ról szóló törvény tképpen ezt írja elő (külön költségvetési sor az MTA finanszírozására, ill. az autonóm, önkormányzati jogok alkalmazásával erősített vezetés, ti. akadémiai vezetés), ismét csak az derül ki, hogy Orbánéknak formálisan meg kellett volna változtatniuk ezeket a törvényeket, mert így amikor a hátsó lábaidra ágaskodsz és elkezded ecsetelni azt, hogy mennyire antidemokratikusak az akadémikusok, akkor kiderül az, hogy csak annyira, amennyire a törvény feljogosítja őket. És hogy ismét a kormányzat trükközik, próbálja megtakarítani azt a törvényhozási munkát aminek elvégzésére megválasztották őket.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.10. 11:01:59

@444:

"lehet anarchiában tudományosságot művelni de leginkább csak egyénileg."

Épp' fordítva: az anarchiában nincsenek az emberek államhatalmi erőszakkal arra kényszerítve hogy kooperáljanak, vagyis az összes létrejövő kooperáció annak a tanúbizonysága, hogy az emberek hasznosnak találják az _önkéntes_ kooperációt.

2019.02.10. 11:40:02

@neoteny:
közelítsünk racionálisan. az mta egy állami finanszírozású nemzeti közintézmény. az alapműködéshez szükséges mennyiségű önálló készpénz bevétellel nem rendelkezik. a kormány a központi költségvetés korlátlan ura. a fidesz parlamenti frakciója alkotmányos többséggel rendelkezik. tehát a külföld tiltakozását leszámítva orbán viktor azt csinál, amit akar. úgy alakítja át az akadémiát, ahogyan csak akarja. mert majd talál a minisztériumokban olyan gazdasági és jogi főosztály vezetőt, aki előtte haptákba vágja magukat. és azok elvégzik az adminisztratív teendőket. rogán antal ha kell, akkor eligazítja a frakciót. nehogy valaki ne értse, hogy kik a "sorosisták".

miért kell ez a cirkusz akkor ha ezt a fidesz parlamentáris keretek között is le tudná rendezni? azért, mert orbán egy működő akadémiát akar. és azt nyilván látja, hogy ahhoz ehhez hű szolgái palkovics és az nkfih élére kinevezett birkner kevesek lesznek. neki szüksége van még a tudományos közegből még emberekre. és ugye a batthyányi főprofesszorokban sem feltétlen bízhat. illetve ők idősebbek, a fiatalabb tudós generációról is tudnia kell, hogy kik a barátai, az ellenségei, kik azok, akik semlegesek maradnak. ő lojális szereplőket keres, illetve próbálja megtörni lovászt. aki esetleg mondhatja ebben a helyzetben azt, hogy átengedné a lendület programot az itm számára feltéve, hogy az mta kap valami konzultációs jogot. mert különban annyi se marad. persze ez esetben lovászt a saját táborában árulónak tekintik.

2019.02.10. 11:43:52

@neoteny:
ha van egy társaság és annak egy választott vezetője, akkor ő már azt mondja, hogy van valamiféle társasági akarat, amit ő képvisel. és az erőforrások felett rendelkezve esetlegesen kényszeríthet a társaságból valakit, egy kisebbséget, a többséget, akár az összes többi társasági tagot, hogy kényszerű módon kövessék. persze ez esetben a társaságból ki lehet lépni. létre lehet hozni egy másik társaságot. de abban sem lesz anarchia feltéve, hogy van választott vezető, vagy vezetők de nem mindenki az, nincs teljes kiválasztás.

FrVili 2019.02.10. 12:33:55

@444:
A választás megnyerése szükséges feltétel a hatalom legitimitásához = korlátlan feltétel néküli legitimitáshoz ez elégséges = “azt csinál, amit akar” = “működő akadémiát akar “= “lojális szereplőket keres” = ez a szükséges feltétele a nem “anarchiának” = van választott vezető, aki azért jó vezető, mert megtörtént a választás megnyerése, mint szükséges feltétel, ami a korlátlan legitimitáshoz elégséges feltétel, így azt csinál, amit akar, ezért ha működő akadémiát akar, akkor szükséges, hogy lojális szereplőket keressen, mert ez vezet a nem “anarchia”-hoz, mert van a hatalom által választott vezető, aki azért jó vezető, mert a választás megnyerésnek szükséges és elégséges feltétele a hatalom korlátlan legitimitáshoz teljesült.
Vagyis szükséges = elégséges= korlátlan akarat = korlátlan lojalitás = nincs anarchia = ez jó
Amúgy ez kinek jó? A népnek, mert a választás megnyerésnek szükséges feltétele teljesült….
Ezt lehet a végtelenségi ismételni… ez lenne a racionalitás?
Egyébként a lelki beállítottságra az OCD is lehet magyarázat: a saját fülemmel hallottam egy NER fészekben, ahol egy borfesztivált szervező fidesznyik Viktor személyes tanácsát közvetítette (a magyar bor jó és korszerű), hogy a jó vezető monomániásan végrehajtja, amit kitalált, ha nem igaz, akkor addig sulykolni, amíg igaz nem lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.10. 13:26:04

@444:

"közelítsünk racionálisan."

Anyádhoz közelíts racionálisan: annyira még műxik a memóriám, hogy emlékezzek azokra az esetekre amikor te a racionalitásról értekeztél. Ami ugye úgy működik nálad, mint Humpty Dumpty esetében:

Humpty Dumpty took the book and looked at it carefully. 'That seems to be done right —' he began.

'You're holding it upside down!' Alice interrupted.

'To be sure I was!' Humpty Dumpty said gaily as she turned it round for him. 'I thought it looked a little queer. As I was saying, that seems to be done right — though I haven't time to look it over thoroughly just now — and that shows that there are three hundred and sixty-four days when you might get un-birthday presents —'

'Certainly,' said Alice.

'And only one for birthday presents, you know. There's glory for you!'

'I don't know what you mean by "glory",' Alice said.

Humpty Dumpty smiled contemptuously. 'Of course you don't — till I tell you. I meant "there's a nice knock-down argument for you!"'

'But "glory" doesn't mean "a nice knock-down argument",' Alice objected.

'When I use a word,' Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, 'it means just what I choose it to mean — neither more nor less.'

'The question is,' said Alice, 'whether you can make words mean so many different things.'

'The question is,' said Humpty Dumpty, 'which is to be master — that's all.'

2019.02.10. 13:30:23

@FrVili:
sose találkoztam orbán viktorral. anélkül nehezen tudom megítélni, hogy miféle személyiség.

középiskolás voltam, amikor megnyílt az első a kisz-től független ifjúsági iroda. azt úgy hívták, hogy mezon (a francia maison (nyilvános) ház átirata). iskola után bementünk a mezonba és megkérdeztük, hogy tudnak-e mondani olcsó ifjúsági szállásokat. és azt mondták, hogy magyarországon most a legolcsóbb program a velencei tó mellett lesz. már nem tudom pontosan mennyit kellett fizetni, de korlátlan belépő járt az összes strandra, szórakozóhelyre, koncertre, múzeumba, mindenhová. és mondtuk, hogy ez jó lesz nekünk. ez micsoda? és azt mondták: első országos fidesz nagytábor.

na most a vicc az egészben az, hogy semmilyen politikai rendezvény nem volt. vagy legalábbis nem találkoztam ilyennel. és a fidesz hivatalos párttörténetében sem említik ezt a rendezvényt. valószínűleg volt egy ilyen ötlet. valaki megrendezte. mert mi kaptunk belépőt, amire rá volt írva, hogy mi az országos fidesz nagytábor résztvevői vagyunk. de politikus nem volt. és mi mindenhol csak annyit mondtunk, hogy nekünk azt mondták, hogy ezzel ingyen be lehet ide jönni. és mindenhová beengedtek. egy pártlogóval. emlékszem, hogy a pop strandon volt valami koncert. a biztonságiak nem akartak beengedni több nézőt, mert már így is túl sokan voltak. azt mondták, hogy már nincs jegy. a rendezők intettek, hogy ti a fidesztől jöttök, gyertek be. lehetett tudni, hogy ha ez így megy, akkor el lesz baszva a rendszerváltás. mert hogy lesznek, akik ezzel vissza fognak élni. ekkor fogadtam meg, hogy semelyik pártnak tagja nem leszek. de egyik ellen se leszek. hanem majd valamelyik formáció visszavezeti az országot az egypártrendszerbe. mert hogy a társadalom állapotából is az következik.

de a közjogból is az következik (a szavazatok nagyjából felével lehet alkotmányos többséget szerezni. tehát a társadalmat meg kell osztani és a saját táboron belül egységet felmutatni), a gazdaság állapotából ez következik (trianon után legfeljebb csak félszuverenitás érhető el egy választott szövetségessel, hagyományosan a németekkel, akik velük megállapodik az nyer).

szinte minden abba az irányba mutat, hogy kvázi egypártrendszert lehet csinálni. egy nagy néppárt kormányzati hatalommal, és kisebb csoportokban szerveződő függetlenek, akik az önkormányzatokat kontrollálhatják.

ricardo 2019.02.10. 13:46:00

@444: De mi nem leszük gyarmat. Vannak is gondolkodóink. Épp Békés Márton írását olvastam.

mandiner.hu/cikk/20190208_bekes_marton_az_elit_bosszuja

Békés felfedezi a demokrácia belső ellentmondását. Ui. régóta tudott, és az individualista anarchisták kiváltképp hangsúlyozzák, hogy az uralom minden formája korlátozza az egyéni autonómiát — a demokratikus uralom is. Azaz, a demokrácia és az egyéni szabadság elvi összeütközésben vannak. A demokrácia rendkívül intoleráns hatalomgyakorláshoz is vezethet. Kevésbé sarkosan: a "több demokrácia" burkoltan "kevesebb szabadságot" jelent, illetve a demokrácia túlfeszítése elmossa a közélet és magánélet határait, és amennyiben a gazdaságra túlzottan kiterjesztik, úgy felszámolja a kapitalizmust. Következésképp a demokráciát korlátozni szükséges nem-demokratikus autonómiákkal. Másképp fogalmazva: a demokrácia akkor működik jól, ha nem túl kevés, de nem is túl sok. Ez a liberális demokrácia. Ezt kb. Tocqueville óta tudjuk. De: amennyiben a szabadság- és autonómiatörekvéseket "liberalizmusként" azonítjuk, akkor liberalizmus és demokrácia valóban elvi ellentétben állnak. És Békés, aki elveti a liberalizmust (...)

2019.02.10. 13:47:26

@neoteny:
az audi kapcsán a teva dolgozói felbátorodtak. ők is sztrájkolnak.
index.hu/gazdasag/2019/02/10/tuntetni_fognak_a_teva_munkavallaloi/

FrVili 2019.02.10. 14:02:26

@444:
Ha a 80-as évek állapotából az ez van = ez lesz következik, akkor nem következik belőle semmi.Perspektíva semmiképpen. Ezt el kéne fogadni vagy egyetérteni vele? Semmiképpen.

2019.02.10. 15:05:14

@ricardo:
lehet úgy érvelni, hogy az extrém liberalizmus antidemokratikus. és ezért szükség van egy illiberális átmenetre. ami visszaszorítja ezt az extremitást. ezt hirdeti meg fidesz. a politikai ellenfeleit kiszorítják a hatalomból a nép nevében. mondván, hogy ez a demokrácia. és az most illiberális. az a nagy kérdés, hogy ebből milyen új egyensúlyi állapot következik. képes-e az új rendszer megállapodni.

2019.02.10. 15:08:13

@FrVili:
ez esetben mutatni kellene valamiféle ellenzéki alternatívát.

ricardo 2019.02.10. 15:35:07

@444: Itten extrém liberalizmus? Miben is nyilvánul meg?

2019.02.10. 16:00:35

@ricardo:
államellenesség, keresztényellenesség, nemzetellenesség. pozitív diszkrimináció, tömeges migráció, gender kurzus.

erikgross (törölt) 2019.02.10. 17:19:38

@444:

a balliberális ma már ezt jelenti. vallásellenes, de kényszerből vallásokat tekintve semleges tehát muszlim egyenlő kereszténnyel, nemzetállamot avíttnak tartó, fehér/ciszgender/heteró/férfi elemekkel szemben a nem-fehér/nem-férfi/nem-cisz/nem-heteró elemeket preferáló, azok szavazatait megnyerni akaró irányzat.

ricardo 2019.02.10. 17:44:27

@444: Mégis mire gondol, amikor ezeket leírja? Volt pl. idehaza tömeges migráció az extrém liberalizmus nevében?

2019.02.10. 18:28:17

@erikgross:
azt mondják, hogy létrejön egy szekuláris világállam, szinkretikus viláegyház (amiben az ábrahámi és nem ábrahámi vallások újraegyesülnek) és a globális keveredés felszámolja a hagyományos államnemzeteket, létrejön egy új emberi faj. és ennek vezető rétege egy filozofikus mesterrassz, egy kozmopolita világelit.

ez európában a fehér többség ellen irányul. de izrael állam létét is megkérdőjelezi. mert ha totális keveredés van, akkor nem nagyon lehetne sémita tömb arrafelé. vagy ha mégis, akkor inkább sémita arab többséget jelent. de abba nagy számban keveredhetnek fekete afrikiak. palesztinok. úgy a szentföld sincs. betlehemi születés templomát megvehetné magának egy kínai nagyban, egy indiai maharadzsa, soros alex vagy mészáros lőrinc.

és a soros alapítvánnyal szemben lép fel izreal. de ebben egy kicsit benne van az is, hogy kis, közép és nagyhatalmi érdek az, hogy sorost tegyék bűnbakká. a németeknek is jó, hogy inkább őt szidják, mint merkelt. az oroszoknak is jó. mert az amerikai demokrata párt befolyása csökken. a republikánusok egy zártabb amerikai egyesült államokat képzelnek el. egy erődítményt. fort usa. és így kerül putin, netanjahu, orbán és trump egy oldalra.

2019.02.10. 18:29:25

@neoteny:
vissza kell állítani a kaszárnyákat, a csendőrséget és rendes kocsmák kellenek minden lakótömbben. ez szükséges lépés ahhoz, hogy a magyarok visszatérjenek a becsületes egyértelmű racionális magyar beszédstílushoz.
ja, és egyetemek helyett(különösen bölcsész kar) nép-főiskolákat.
főni beszéde megvolt? tiszta glory :D
hallelujah

2019.02.10. 18:43:59

@ricardo:
menedékügyi kérelmek száma havi bontásban.
d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/hungary-asylum-applications.png?s=hungaryasyapp&v=201809181341a1&lang=all&d1=19190101&d2=20191231&type=column
a csúcs 2015. aug.: 46,720 fő. és az volt az elgondolás, hogy ha őket németországban nem fogadják be, akkor ahol beléptek. tehát magyarországra telepednének le. és ha nem építenek kerítést, akkor még többen jöttek volna.

2019.02.10. 19:02:26

@ricardo:
a fideszt ez az egyetemvárosban hirdette meg.
get inspired by diversity. at the university.
www.youtube.com/watch?v=wY6-dW6OcEc
a debreceni egyetemen 5,500 külföldi hallgató van. (a város népességének nagyjából 5%-a) saját hallgatói részönkormányzatuk van. ők nem mondják, hogy sötét diktatúra van. az erasmus programban részt vevők sem mondják. egy pénzt is fizetnek. a ceu diákjai mondják azt, hogy magyarországon valami szörnyűséges fasizmus van. de a lex ceu beterjesztése előtt is ezt mondták. 2010 áprilisa óta. a gyurcsány-bajnai idejében fényességes liberális demokrácia volt. és azóta sötét diktatúra.

ricardo 2019.02.10. 20:19:31

@444: A FiDeSz hirdette meg a Debreceni Egyetemen? Telefonon szóltak oda?

ricardo 2019.02.10. 20:33:44

@444: Extrém liberalizmus esetén ez magánterület lenne.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.10. 22:09:40

@444:

"a gyurcsány-bajnai idejében fényességes liberális demokrácia volt. és azóta sötét diktatúra."

És ahogy múlik az idő, egyre inkább így lesz. A távolság megszépít; a jelen húst marcangoló problémái szertefoszlanak az idő homályában és inkább emlékszünk a jóra, a kellemesre, az élvezetesre mint amennyire az indokolható lenne egy józanabb értékelés eredményei által.

A múltnak, különösen az életünk elejéig visszanyúló múltnak, van egy behozhatatlan előnye a jelennel, és különösen a jövővel szemben: a múltban fiatalok voltunk, olyanok, amilyenek soha többé nem leszünk már -- feltételezve azt, hogy nem érjük meg a Szingularitás eljövetelét.

És ezzel át is engedem a szót Khonsu szaktársnak.

2019.02.10. 23:02:50

@ricardo:
a fidesz két párt. van a kormányzati fidesz1. ez orbán belső köreiből áll. és erősen centralizált. és van egy önkormányzatiságot mutató fidesz2. báli szezon van.

a képen a polgármester, az egyetemi rektor, a kamarai elnök.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3230/19019-varos-balja-pl-mj_41.jpg
hatalmi szempontból melyik áll a másik felett? igazán egyik sem.
ez egy egyházközségi bál. papp polgármester (aki görög katolikus és csengeri) és palánkai róm. kat. püspök.
cdn1.haon.hu/2019/02/katolikus_bal1.jpg
mindez a kálvinista rómában. melyik áll a másik felett? és még ott van kósa főképviselő. és hatalmi központok. kósáné barátnői a dáma kör ők egy jótékonykodó társaság, de ők egy hatalmi csoportosulás. annak tagja a klik tankerületi elnöknője. annak nem tagja a szakképzési centrum férfi igazgatója. vagy a sportiskola vezetője. ők egymás mellé vannak rendelve. ezen a képen az összes asztalnál a fidesz ül.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/2531/180120-varos-balja-pl-mj_85.jpg
de ezek a helyi hatalmi kis központok valós önkormányzatiságot mutatnak. ez hívom úgy, hogy fidesz2.

2019.02.10. 23:33:04

@ricardo:
a szocik eladósítják az államot. a libsik eladják. ha egy libsi megveszi a keleti pályaudvart, akkor a szoci kormány tovább adósítja az államot a szegény kis bevándorlóknak támogatást nyújtson és cserébe a libsik felszámolják a közvagyon maradék részét. így szinte minden magánkézbe kerül. és pareto hatékonyság javítást hajtottak végre.

2019.02.11. 09:06:03

@ricardo:
hét végén jótékony célú bált rendeztek az ügyvédek.
cdn1.haon.hu/2019/02/ugyved1.jpg
a görög katolikusok.
cdn1.haon.hu/2019/02/bal1.jpg
és nem kósa áll mindenek felett. ő egy országgyűlési küldött. több egymással többé-kevésbé egyenrangú hatalmi központ jön létre úgy, hogy mindenki fideszes vagy független.

az egyik forgatókönyv, hogy van egy nagy néppárt és azt kell demokratizálni. az ezt pártoló hagyományőrzők oldaláról. az egyház oldaláról. illetve gulyás gergely és szijjártó péter csapatából létrejöhet egy új parlamentáris elit.

a professzorok batthyányi köre mellé szerveződnek a deák körök. felsőoktatási hallgatók. közéleti kossuth klub középiskolásokkal, középiskolásoknak. podcast. internetes kossuth rádió. de nem azért, hogy megbuktassa a rezsimet, hanem hogy kontrollálja. új duna kör. tisza (istván, kálmán) kör. széchenyi kör. kapcsolódhat az eötvös kör. konstruktív ellenzékként. és ezekből állhat össze egy független polgári platform. és egy bethlen típusú konszolidáció.

és a néppárton belül kellene létrehozni a keresztényszocialista és agrárszocialista platformot. ami integrálja a baloldalt és a leszakadó vidéket. és az oligarcháknak jótékonykodniuk kell. akik az adókból gazdagodtak meg azok adakozzanak. úgy válhatnak nagypolgárokká.

és ez nem zárja ki, hogy legyen ügyek mentén kiálló radikalizálódó underground. puzsér róbert és hasonlók. szerintem nem kellene félni attól, hogy mi lesz akkor ha a fidesz megveszi magának puch lászlót és a népszavát. vagy sikeresen átalakítja az indexet. mert hogy ez esetben lehetne létrehozni egy valódi függetlenekből álló nyilvánosságot.

most nyíló tárlatok két nagyerdei kúriában.
Ecsettel a messzi Kelet szellemében - Berényi László japántus festő grafikus kiállítása
Bohém hangulatok - Próbálj meg lazítani - Hofi Géza szellemiségét idézik meg Jeney Klára és Fábry János rajzaival

a fidesz1 azt mondja, hogy hofi egy kollaboráns zsidó komcsi. a nép ellensége. de nem, vagy nem feltétlen. mert végül is a maga korában szórakoztatta a köznépet. a fidesz2 azt mondja, hogy legyen ilyen is. a csokonai színház hétvégi bemutatója rossini ory grófja. aki adél grófnőbe szerelmes. de vannak benne "átöltözős" jelenetek.
denagy.hu/wp-content/uploads/2019/02/089_ory_grofja_19_02_08-768x552.jpg

és nem beszélve a jövő heti botránydarabról.

Fenékbe feldugott revolver, leszbikus anya, pinanyalás, vérpisilés, kivered nekem, baszdmegelés, elélvezés hiányában fájó farok, maszturbálás, szarfaszúság, 12 éves lány megbaszása, heréjüknél fogva fellógatott fiúk, kurvák, buzik – erről is szól a Csokonai Nemzeti Színház stúdiószínházának február 20-tól műsorra tűzött darabja, ráadásul konkrétan ezekkel a szavakkal. Ezt onnan tudjuk, hogy a szövegkönyv már a próbák alatt kiszivárgott. Mindez azonban csak kiragadott részlet, a megértéshez a szövegkörnyezet is szükséges. Na meg eleve a szándék.

a darabot ez a hölgy írta.
static.civishir.hu/ci/2019/01/tn4-kane.png
és ezt ott mutatják be, ahol a képviselő testületben 24 főből 24 fideszes. mindegyik nagy fölénnyel nyeri a választást. vitáznak a közgyűlésen. és azt mondják: na jó, a stúdió színpadon legyen ilyen is.

és erre lehet mondani, hogy ez a régi egypártrendszerű konszolidált kultúrpolitika. ezt képviseli a fidesz önkormányzati másodvonala. legalábbis errefelé. de van-e ennél jobb?

Khonsu 2019.02.11. 15:07:52

@neoteny:

A 40es évekre jósolják, tehát egy középkorúnak jó esélyei vannak. Idősebbeknek már erősen javallott az egészséges életmód hozzá, de még nekik sem reménytelen.

kgaba82 2019.02.17. 12:20:55

@Hafr:
"Az emberi átlag természetesen semmit nem fejlődik lényegi tekintetben, azaz ami az erkölcsi rendre való képességét illeti. A felvilágosodás semmit nem hozott ezen a téren, csak újabb kihívásokat (challenges), amennyiben hatékonyan pusztította a rend intézményeit;"

A modern társadalmakban az erőszakos halálesetek, összetűzések aránya nagyságrendekkel alacsonyabb a feudális, és méginkább a törzsi társadalmakhoz.
Magyarán faszság amiről írsz. Ha pedig ezt azzal próbálod elütni, hogy az erőszakos események csökkenése csak a jólétnek köszönhető, akkor pont hogy a saját érvelésed nyírod ki. Hiszen a jólét és viszonylag egyenletes fejlődés annak köszönhető, hogy az emberek nem vallásos, vagy ideológiai faszságokon, hanem az egyéni helyzetük javításán agyalnak. Jobban, mint valaha a történelemben eddig. Pont ezért van a fejlődés.

2019.02.17. 13:04:12

@kgaba82:
hja, szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá azért, hogy egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik. a semmiből pénzt teremtsen. és utána kamatokat követelje. így írják meg a jelenkori történelmet. mert ez kis, közép és nagyhatalmi érdek. és soros egy balfasz a sok közül. akit budapest "liberális" népe bálványként imád. habonyék számára ideális voodoo hoodoo. vadak hite. de nincs ilyen a jelenkorban. mert hogy jött a felvilágosodás.

2019.02.17. 13:36:40

@kgaba82:
a mohácsi csata után a boncmester lett a város leggazdagabb lakója. a feleségével befogadták a menekülőket. nem volt gyermekük ezért a szegényházukat a városnak adományozták.

2019.02.17. 13:37:06

@kgaba82:
Mi, Széchy főbíró, Bánky György, Erlew Lőrinc, Kalmár Albert, Bánkódó Pál, Polthiar Illés és Kasza Ambrus Debrecen város esküdt polgárai emlékezetül adjuk jelen levelünk értelmében mindenkinek, akit illet, hogy a bölcs Boncz László a mi polgárunk idejőve elénk személyes jelenlétünkben kért minket illendő kéréssel, hogy a Boldog Erzsébet ispotályról, amit ő alapított városunk kebelében a legboldogabb szűz kolostora mellett, bizonyos hasznos és egészséges szabályokat, rendeleteket, városunk pecsétjei alatt szerkeszteni kegyeskedjünk.

Mi tehát meggondolva, hogy az általunk kedvelt kérőnk jóakaratú beleegyezését bírjuk, előbb városunk esküdtjeivel és elöljáróival teljes tanácskozást tartva az ő kérésére beleegyeztünk és elhatároztuk, tudniillik ezen Boncz László halála után örök időkre megerősítve, hogy ezen város idő szerint főbírója a város esküdtjeivel és elöljáróival ezek köréből egy igazságos és derék férfit a mondott ispotály igazgatójává és mesterévé állaítani tartozik, aki eltávozva, helyébe más menjen és így legyen örök időkre megerősítve.

Az ispotály mestere a saját tanusága és jóakarata szerint évről évre egy becsületes és tiszteletre méltó presbitert a különböző kötelességes viselésére bírjon. Soha pedig az ispotályi presbiterség bárkinek örökre ne adasson vagy engedtessen, nehogy így pusztulásra jusson.

Hasonlóképp az ispotály mester az ő véleménye szerint jó, ismert és istenfélő szegényeket, akik az ispotályban akarnak lakozni, befogadja, közülük egyet mindig, akit arra alkalmasnak vél, a helyetteseként és segítőjeként maga alá törvényesen rendelni tartozik, aki helyettes, szabályszerűen és hűségesen mindenféle jövedelmet és alamizsnát, amit ide az ispotály támogatására adnak, összeszedni és az ispotálymestereknek átadni tartozik, és amelyek a presbiter használatára adatnak, a presbiternek szolgáljon, ami pedig a szegény segedelmére, a szegényeknek kell szolgáltatni.

Mindezekre a fent mondottakra, pedig a mondott Boncz László felesége Orsolya (Ursula) asszony is, ameddig él tartozik figyelmet és gondot viselni a mesterrel vagyis az ispotály irányítójával együtt.

Ezért a dolog emlekezetérül és örök megerősítésre jelen levelet városunk pecsétjével ellátva kiadtuk. Kelt Debrecenben, Letare vasárnap előtti napon, az Úr 1529. évében

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.17. 16:30:09

@444:

"szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá azért, hogy egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik."

Mesélj még erről: ez érdekesen hangzik. Talán azt is bele tudod szőni, hogy Soros volt a felelős azért is, hogy a mostani szír elnök apja mészárlást rendezett Homs városában 1982 februárjában.

2019.02.17. 18:05:08

@neoteny:
ezért írtam azt, hogy "így írják meg a jelenkori történelmet". most úgy tűnik, hogy soros lesz a bűnbak. mert ugye sokáig azt mondták, hogy az amerikiak, izrael és a szaudiak érdeke vágott egybe. de ugye túl sok ember halt meg. 1 millióan. és ugye merkel befogadási-elosztási terve (willkommenskultur, nincs felső korlát) nem valósult meg. illetve ami kevés megvalószlt belőle az majdnem hatalomra a széljobbot. a németeknek is jobb ha soros a bűnbak. a magyar kormánynak a holland királysággal van vitája. illetve svéd szocdemek kampányolnak, hogy magyarországon kihasználják a nőket. de a nők most kaptak alanyi jogon 10 millió forint kamatmentes hitelt családalapításra. ez ugye azt jelenti, hogy a férfiakat zsákmányolják ki. mert nekik a lányoknak nyújtott kamatokat ki kell termelni. de a svéd szocdemek szerint a nőket nyomják el. orbán politikai ellenfelei szinte kivétel nélkül hülyék.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.17. 19:02:01

@444:

"ezért írtam azt, hogy "így írják meg a jelenkori történelmet"."

Értem: te annak leírásával, hogy "szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá azért, hogy egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik" _kritizálni_ kívántad azokat, akik ezt hirdetik.

2019.02.17. 22:31:18

@neoteny:
mindkét oldalról leegyszerűsítést kapnak a nézőgyerekek. miközben maguk a szereplők sincsenek teljes információ birtokában. amíg a média egyirányú volt addig a többség azt gondolta a konteókról, hogy nagyrészt nem igazak. most nagyjából ez a közvélekedés: minden igaz, még az is, ami nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.17. 23:55:27

@444:

Te azt írtad, hogy "szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá azért, hogy egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik"; ahol is az "azért, hogy" frázis ok-okozati kapcsolatot állít fel aközött, hogy "szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá" és aközött, hogy "egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik". Szerint az állítás szerint a szíriai polgárháborút azért kezdték el és folytatják a felek, hogy Soros pénzt sajtolhasson ki az európaiakból.

De szerencsére te nem értesz egyet ezzel a narratívával: ezt csak azért említetted, hogy kritizáld az ilyen és hasonló konteó-hívőket.

erikgross (törölt) 2019.02.18. 21:26:04

@444:

soros egy semmivel magát szarrá keresett reális gondolkodásra képtelen alak, a barma nem éri fel ésszel, hogy részben ő veri szét a civilizációt (vagy tényleg direkt csinálja) miközben ő a falai mögött mentesül a hülyesége következményeitől.
még kedvelhettük volna is korábbi tevékenységéért, de hát kiderült hogy csak egy kártékony liberrált

neoteny · http://word.blog.hu 2019.02.19. 00:46:57

@444:

Te azt írtad, hogy "szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá azért, hogy egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik"; ahol is az "azért, hogy" frázis ok-okozati kapcsolatot állít fel aközött, hogy "szíriában milliókat öltek meg, tízmilliókat tettek földönfutóvá" és aközött, hogy "egy balfasz felvezesse a könyvelésbe, hogy ejrópa tartozik". E szerint az állítás szerint a szíriai polgárháborút azért kezdték el és folytatják a felek, hogy Soros pénzt sajtolhasson ki az európaiakból.

De szerencsére te nem értesz egyet ezzel a narratívával: ezt csak azért említetted, hogy kritizáld az ilyen és hasonló konteó-hívőket.
süti beállítások módosítása