1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.11.08. 08:00 HaFr

A demokráciából a bunkóság uralmába

Képtalálat a következőre: „magyars árpád”

Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az alkotmányos rendszerek nem az ember gátlástalan önkifejezésének szavatolására jöttek létre, hanem éppen az ember önkifejezésének kordában tartására. Az uralmon lévők korlátozása azért kirívóan fontos az alkotmányosság szempontjából, mert az ő önkifejezésük (ideértve a zsarnoki hajlamaikat) a legveszélyesebb a politikai közösségre nézve, de valójában az alkotmányos-republikánus rendszerek a mindenkiben lappangó (a többségben türelmetlenül lappangó) bunkóság (filozofikusabb nevén: a szenvedélyek) féken tartását szolgálják.

A demokrácia mint a többség (bunkóságának) korlátozatlan uralma ezért a lehető legnagyobb veszélyt jelenti a közjóra. A gátlástalan demokrácia és a közjó olyan házastársak, akik a nászéjszakán kipróbálták egymást, mert valakik úgy gondolták (és visszatérően úgy gondolják), így lesz jó , de utána már csak a marakodás marad. Az emberek szervezetlen számossága (a nép) alkalmatlan a közös produktív cselekvésre, a szervezett számossága (a tömeg) pedig az urai önös hajlamait hivatott kiszolgálni, és ezért nem lehet produktív. A konzervatív ember nagyon helyesen igyekszik a közösségi élet mindkét aspektusát semlegesíteni, ha nem tudja a politikában, akkor legalább a magánéletében.

Úgy vélem, az egyedül "közjóképes" demokrácia - a liberális demokrácia - mai válságának a jövedelmi elégedetlenség mellett a másik oka a nyilvánosság “szerkesztetlenné” válása, azaz a primitív, tömegtudás (aka a bunkóság) szabad cirkulálása, amit a nacionalista trollpolitikák kihasználnak, manipulálnak ill. Magyarországon totalizálnak. A demokrácia mai válságának egyik oka tehát a tömeg szellemi aktivizálódása, újabb kiszabadulása az ellenőrző intézményrendszerből (amely kiszabadulás a kereszténység levetkezésével kezdődött, a balos materializmussal és a vágykiélés progresszivista átmoralizálásával folytatódott és ma legpregnánsabban éppen a "nemzeti"-biologizáló lényegű protonáci formáját élvezhetjük), ennek következtében a mai politikai állapot pedig nem más, mint a tömegember színvonalának sokadik uralmi ciklusa. És nem az utolsó. A tömeg nem javítható ebből a szempontból sem, változó körülmények között mindig újratermelődik. Egy ettől különböző, de megoldatlan probléma a tartósan jó kormányzás mikéntje.

Ám a demokrácia hagyomány, intézmények, tudás és ezért bizonyos elitizmus nélkül, az ostobaság és a gátlástalanság elszabadulásával utoljára éppen azok ellen fordul a legélesebben, akiknek az indulatai mozgatják. Egy Bayer, egy Szentesi Zöldi, egy Kövér, vagy a kifinomultabb cinikusok, mint Gulyás miniszter, Rétvári államtitkár stb. ugyanúgy ennek -- az x-edszerre megélt -- jelenségnek, a proaktív tömeg bunkóságának a követei és egyszersmind vámszedői, mint analogikus alakjaik voltak a XX. század totalitárius rendszereiben, de a jelenség legalább a hanyatló ókori Athéntól és a római köztársaságtól datálódik. A politika lényegi kliséi valójában ciklikusan ismétlődnek, minden"haladás", meliorizmus, felvilágosodás lepattan róla, mert tömeg mindig lesz, csak a pozíciója és gerjedelmei tárgya változik: ma ez utóbbi éppen az identitás, ami persze nem más, mint az önfelfogás (vagy inkább önérzékelés) értelmen inneni tartománya és (a történelem folyamán) x-edik tárgya. Ráadásul, jellemző módon, ezt az indentitást is előre elkészítik a fogyasztói számára az ügyes hatalomtechnikusok. Tough luck, magyars.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6014359511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2018.11.08. 09:36:31

Magyarul: miután a liberális nagyurak kezéből lassan kicsúszik az irányítás, s fennáll a veszély, hogy a nép minden hatalmat átvesz, így nem marad más hátra, mint a tőke nyílt diktatúrája.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.11.08. 09:51:42

@maxval bircaman balcán: ez nem magyarul van, hanem birca-bolgárul

Moin Moin 2018.11.08. 10:07:29

@maxval bircaman balcán: Tipikus rossz szándékú torzítás a kompetens, racionális kormányzást "a tőke diktatúrájának" elnevezni.

Geo_ 2018.11.08. 10:19:47

@HaFr: Cseréld ki a birkának a "liberális demokrácia" kifejezést polgári demokráciává :-)

Más: "Ám a demokrácia hagyomány, intézmények, tudás és ezért bizonyos elitizmus nélkül, az ostobaság és a gátlástalanság elszabadulásával utoljára éppen azok ellen fordul a legélesebben, akiknek az indulatai mozgatják." - ebben teljesen igazad van. De a lib.dem. gyengülését - egyesek szerint váláságát - csak akkor érthetjük meg, ha a rendszer gyengeségére is utalunk: a liberális demokrácia alapvetően arra épül, hogy az egymással fair körülmények közt vetélkedő pártok küzdelméből alakul ki a kormányzás. Ez azonban jelentős mértékben pártokráciává alakult, s kialakultak az oligarchizmus "intézményei" (ezek egy része a felismert kompromisszum-kényszerekből adódik, de ezek a kompromisszumok zárt szobákban születnek - másrészt pedig kialakult a "professzionális politikusok" rétege/osztálya, a dolog természetéből adódóan szoros kapcsolatokkal a gazdasági szférákkal. A politikai kompromisszumok egyben azt is jelentik, hogy az eredménnyel senki sem elégedett, a geopolitikai realitások bizony ütközhetnek a vallott értékekkel - pl. Törökország szerepe a migráció kezelésében; a kormányok gazdaságot segítő szerepe pedig igencsak kényes szituációkhoz vezethet - pl. a német cégek érdekei Mo-on, stb.)
Nem készültek fel a "tömegesülésre" - s mivel nem igazán alakultak ki a diszkurzív/deliberatív demokrácia módszerei, így erősődhetett meg a jobb és baloldali populizmus.
Magyarországon recept lehetne a demokrácia "tanulása" - állampolgári ismeretek, önnkormányzatiság, deliberatív módszerek. Érvelésemet gyengíti, hogy a jelenségek ott is fellépnek, ahol van helyi demokrácia - de úgy látom, ott azért kevésbé veszélyes a dolog. Pl. az USA rendszere képes visszafogni Trumpot, a németeknél gyengülnek a korábbi nagy középpártok, de nem csak az AfD erősödik, hanem a zöldek és a liberálisok is.

2018.11.08. 11:35:35

@Geo_:

mindig az a(z alap)kérdés, hogy mekkora támogatottságot képes elérni az erőpolitika és miért? és ha ezt megtudjuk válaszolni képesek vagyunk-e tenni ellene. most nem úgy látszik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.11.08. 12:36:06

@Moin Moin: Birca maga tette nyilvánvalóvá hogy visszatért a dimitrovi gyökerekhez. Húzódik vörös fonalként a bolgár szál

Geo_ 2018.11.08. 14:14:38

@Bánegressy: válaszom persze nincs - csak sejtésem. Az erőpolitikának nincsenek kétségei, bizonytalanságai - s ha jön valami zavar a gépezetben (polgári dem, gazdaság, társadalom, környezet, stb.) - márpedig mindig vannak kisebb nagyobb zavarok - akkor ők majd megmondják a tutit.

A megoldás tán az lehetne, ha lenne valami minimum - elvileg ilyen az alkotmány, a polgári demokrácia - melyet a másik (ez az) oldal mindig nyilvánvalóvá tesz. De jelenleg Orbán körülnéz az ellenzék táján, s rendre kér egy kávét. (Úgyhogy marad reménynek a koffein-túladagolás :-) )

Moin Moin 2018.11.08. 15:30:29

@HaFr: Neki nem kell visszatérnie a gyökerekhez: annak teremtette a pravoszlávok egy igaz istene... (Vagy Micsurin.)

lecsós 2018.11.08. 18:36:39

Hafr, a mai tömegdemokrácia alapvetően bunkó beszédmódra épül, ez nem újdonság a mai tömegdemokráciákban Európában. Érdemes megnézni azt, hogy egyes demokratikus országokban hogyan viszonyultak pl. a szegénység kérdésköréhez pl. a 80-as években nyugaton. A komcsi Magyarországon akkoriban gazdag volt az átlag melós néhány nyugati országhoz képest. Na most a nagy problémákhoz egy tömegdemokrácia uralmi köre csak cinizmussal, és bunkósággal tud közelíteni, mert ha nem így tenne, akkor meg meg kellene oldani a problémát. Az ért nem fogja megoldani a problémákat, mert ha megoldaná, akkor nem választanák őket újra. Ezért a demokrácia egy ponton túl át fog csapni valamilyen szintű "triumvirátusba", vagy szimpla autokráciába.

Olyan hogy a nép gyakorolja a hatalmat, olyan a modern világban nem volt, de nagyon nem is lesz. Majd lesz még pár fázisa a hatalom gyakorlásának, ebben a történelmi ciklusban, mire az emberek rájönnek arra, hogy mi végre is történik ez az egész. A demokrácia is egyfajta diktatúra.
Voltak már ennél sokkal jobb hatalomgyakorlási megoldások a történelemben, ami az ember tényleges boldogságát szolgálta minden percében, amíg tartott. Ez a hatalomgyakorlási mód alapvetően az embert, anyagi, és spirituális fejlődését szolgálta, és mint ilyen uralmi-hatalmi struktúra mentes volt minden bunkóságtól.
Egy demokráciának alapvetően nem célja az, hogy az ember boldogságát támogassa az adott időben, nem erre jött létre. Hanem arra, hogy biztosítsa a többség uralmát. De mi van akkor, ha a többség hülye? Egy ember egy szavazat. Ennyi a demokratikus választás, nem több, nem lehet több. A kérdés az, hogy mi lesz a 49%-nyi embertömeggel, aki élt demokratikus jogával, elment szavazni, de nem lett igaza? A demokráciában simán előfordul, hogy egy gondolat örök kisebbségben van, így soha nem fog megvalósulni. A hatalom megrészegíti az embert. Az ilyenné vált ember meg simán elporlasztotta saját énjét ebben a szerepben, csak az énjének a váza maradt. Sok esetben ezt cinizmus, és bunkóság nélkül nem lehet elviselni. Ilyen ez a demokrácia, mindenhol. :)
Ilyen ez, ilyen világot alkottunk.

Janossz 2018.11.08. 19:03:01

@lecsós: " A kérdés az, hogy mi lesz a 49%-nyi embertömeggel, aki élt demokratikus jogával, elment szavazni, de nem lett igaza? "
Mi lenne? Ünnepli a kétharmadát.

2018.11.08. 19:04:23

@lecsós:
csak egy emlék a bunkóság kiáradásáról még a 80-as évek elejéről az angol politika műveleti köréből. amikor a nagy elbocsátások, egész iparágak megszűnése után kis idővel a görög idegenforgalmi miniszter féltérdre ereszkedve könyörgött a mrs thatchernek, hogy szabadítsa meg az országot ellepő angol munkanélküliektől, akik a segélyeikből vígan dorbézoltak a partokon a segélyeikből(szegénységkezelés?) és verték a máshova valósiakat( a németekkel különösképpen szerettek összeereszkedni. valamiért kihívást jelentett nekik). a probléma már az egész görög turizmust fenyegette. ugyanebben az időben volt a nagy futballhuliganizmus hullám és tetőzéseképpen a heysel botrány.
ugyanekkor az óriási munkanélküliség kezelése végett australia házakat állítottak fel a legérintettebb ipari körzetekben és anyagilag is támogatták a kivándorlást ausztráliába(!). amin néhány év múlva pakisztáni és egyéb a volt birodalom területéről származó országból bevándorolni szándékozók befogadásával és támogatásával fordítottak.
ennyit az észről és a hosszútávú stratégiai tervezésről.

lecsós 2018.11.08. 19:34:04

@Bánegressy: Szerencsétlenek úgy néz ki, nem tanultak a 80-as évekből. Most is hasonló helyzetre kell felkészülniük, ha nem jól tárgyalnak a brexit kapcsán. Spanyolba, meg Franciába, ott van minimum 3 millió angol nyugger, akik az erre a célra épített falvakban, apartman házakban laknak. Ezek eladták a házukat Angliában, vettek az árából hármat spanyolban, egyben laknak, kettőt meg kiadnak ugyancsak angolnak. Na most cidriznek ezek az arcok, - minimum 3 millióan- hogy mi van akkor, ha az angol bankrendszer kilép az eu-ból, és pl. nem fér hozzá kevéske nyugdíjához, vagy mi van akkor, ha nem kap orvosi ellátást, mert változnak a törvények.
Eladja a lakásokat spanyolba, de nagyon nem kap érte semmit, olyan lóvét nem, hogy újra haza tudjon jönni saját tulajdonú házba.
Megy a tökvakarás, hogy mi lesz, mert roppantul nem mindegy. Nagyon nagy a csend mostanában, hogy akkor most mi lesz bevándorlók státuszával, nem akarják kapargatni a témát, mert nehogy a spanyolok odadobjanak valami gumicsontot az asztalra. Borisz ezt értette meg, le is mondott.
Közben épülnek le az iparágak rendesen, nem beszélnek róla, de ez van.
Ugyanaz van, csak más árnyalattal, de ugyanaz mint a 80-as években. Nem hiszik el, hogy lehet arrafelé nagy szegénység - nem emlékeznek már a 80-as évekre, régen volt, van vagy 35- 40 éve - pedig nagyon úgy néz ki, hogy a történelem meg fogja ismételni önmagát. A folyamat már elindult sajnos. Rohadnak belülről az ellátási láncok, ami kezd lassan kívülről is látszani.

2018.11.08. 19:45:25

@lecsós:
és mindez a bunkóság uralmát is erősíti. ha politikusok is mögé állnak, rémuralommá fokozhatja
de egy se csodálkozzon a végén
www.tntmagazine.com/media/Margaret_Thatcher.jpg

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.11.08. 21:15:56

Bunkóság uralma = csőcselék, az alantas rend uralma. Nevezzük nevén a gyereket.

Realista60 2018.11.08. 21:20:30

Hallottátok? Az országgyűlés (csőcselék) elől elviszik a bicikli tárolót, mert Kövér kiáll és neki fogják támasztani a biciklit, mert akkora tuskó! Ha már a nemzetnek van dohányboltja, csótánya, stb., nevezzük el Kövért a nemzet tuskójának és vagy bunkójának.

csakférfi 2018.11.08. 21:21:04

"Platón (görögül: Πλάτων), (régiesen Plátó, eredetileg: Arisztoklész; Kr. e. 427. május 7.[1], Athén vagy Aigina – Kr. e. 347, Athén), ókori görög filozófus, iskolaalapító. Hatása jelentős volt az ókori és a középkori filozófiára, művei manapság is viták és filozófiai vizsgálódások tárgyát képezik.

...Platón felvázolta az alkotmányok körforgását is, melyben a timokrácia bitorolja átmeneti jelenségként. Annak ellenére, hogy az uralkodókat elismerik, a pénz növekvő befolyása miatt kirajzolódik a következő államforma, az oligarchia. Ebben az államformában a hatalom egybeesik a tulajdonnal. Ez egy hanyatló államforma, melyben döntő szerepe a gazdagságnak. A rendszer végét a tömeg fellázadása okozza, melynek eredménye a demokrácia lesz. Ez végül az anarchia útján a zsarnokságba torkollik.
"
Wikipédia

" XX. század totalitárius rendszereiben, de a jelenség legalább a hanyatló ókori Athéntól és a római köztársaságtól datálódik. A politika lényegi kliséi valójában ciklikusan ismétlődnek, minden"haladás", meliorizmus, felvilágosodás lepattan róla, mert tömeg mindig lesz, csak a pozíciója és gerjedelmei tárgya változik: "

...Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.
Albert Einstein

Önmagunktòl....mi emberek....nem fogunk megvàltozni.
De még isten kedvéért sem.....lsd. Jézus sorsa.
Majdha "kényszer" lesz.Addig......bla....bla....bla
:)

csakférfi 2018.11.08. 21:28:33

@HaFr:
Ha ennyire unalmas ez.....nosza legyél politikus.
Vàltsd meg a vilàgot!
Àllítòlag Jézusnak összejött!
Dumàlni könnyü....tenni nehéz!
Szàjkarate....levelezön! Kb. ennyire futja Töled!
"Y" vagy màr "Z" generàciò?

csakférfi 2018.11.08. 21:30:07

@snel:
" Szánalmas! - ennyi képzettséggel ilyen primitív szinten ütögetni a klaviatúrát."

Igy is monhatjuk!
:)

2018.11.08. 22:24:31

@csakférfi:
ne gondold. ez sztem lehet akár valami politikus is, aki roppant átszellemült pofával ajnározza a tömeget, a nép-ő-felségét, mert igen jól megél belőle.
ja és a másként gondolkodók.
aki úgy gondolkodik, mint ő, mindig az másként a gondolkodó, azokhoz képest akik vitatják a nézeteit(vagy urambocsá, mindjárt az észbeli képességeit vonják kétségbe ).
a hozzá képest másként gondolkodó, az a gondolkodásképtelen.
ez ilyen néptanító, nép főiskolai tanszékvezető professzor. előtte vigyázzba áll az ész.
lehet, hogy rezsi szilárd tisztelt meg minket(de esze legalább annyi), úgyhogy több tiszteletet!

2018.11.08. 22:34:46

ja, bocs ezt elnéztem :D szóval @HaFr:
ne gondold. ez(snel 2018.11.08. 21:24:40 ,csakférfi 2018.11.08. 21:30:07) sztem lehet akár valami politikus is, aki roppant átszellemült pofával ajnározza a tömeget, a nép-ő-felségét, mert igen jól megél belőle.
ja és a másként gondolkodók.
aki úgy gondolkodik, mint ő, mindig az másként gondolkodó, azokhoz képest akik vitatják a nézeteit(vagy urambocsá, mindjárt az észbeli képességeit vonják kétségbe ).
a hozzá képest másként gondolkodó, az a gondolkodásképtelen.
ez ilyen néptanító, nép főiskolai tanszékvezető professzor. előtte vigyázzba áll az ész.
lehet, hogy rezsi szilárd tisztelt meg minket(de esze legalább annyi), úgyhogy több tiszteletet!

morph on deer 2018.11.08. 23:04:15

@csakférfi:
“Vàltsd meg a vilàgot!
Àllítòlag Jézusnak összejött!”

Ó, hogyne. Kifejezetten nagy siker volt...

Amúgy lehet nyugodtan sikítozni, de a fentiek igazolására untig elég meghallgatni bármelyik orbán beszédet.
Érzékenyebbek, vagy akiknek érzékeny a gyomra, már a parlamenti válaszai is elégségesek a konklúzió eléréséhez, hogy bizony ilyen az, amikor a bunkóság hatalommal párosul és hovatovább államvallási rangra emelkedik.

Ahogy - a jelek szerint - a tisztességtelenség kötelező elemévé vált a kormányzásban való részvételnek...

És az “istenadta nép” meg lehajtott fejjel, sunnyogva próbál úgy tenni, mintha mi sem történt volna, mert hátha akkor majd ők valahogy megússzák, ha más nem is.
És pontosan ez az a magatartás, amelyik leginkább megfelel az ‘uralkodó’ céljainak, hiszen így lehet leginkább alattvalóként bánni a hajdan egyenrangú polgárokkal.

Ahogy a minap olvastam:
“The purpose of training citizens to become sheep is to make the world easier for wolves.”

Aztán erröl jutott eszembe:
“...the legendary American radio broadcaster Edward R Murrow (1908 – 1965) said. “A nation of sheep will beget a government of wolves.”

És láss csodát: tényleg!

Egyébként szívből ajánlom, tanulságos indiai párhuzam és jó írás:
deeshaa.org/2012/12/28/a-nation-of-sheep-will-beget-a-government-of-wolves/amp/

morph on deer 2018.11.08. 23:14:29

@Boycie:
“rossz hírem van”
:)
A jó(?) hír meg az, hogy ez a hatás visszamenőleg nem működik!
Azaz: ha már túl vagy azon a ponton, hogy érdemi veszteség érhetne, akár már vedelheted is!

szepipiktor 2018.11.08. 23:15:10

Hú bszki, ezt nehéz megemészteni...
Mit akartál mondani?
Egyszerűen lebunkózod az átlagembert? Most akkor a demokrácia jó vagy rossz? Hogy került a képbe a pár tahó?
Tudod történelmi alap, hogy a demokrácia hibája, hogy a társadalmi szórás dönt, a klasszikus Gauss-görbe eloszlása.
Hogy egy társadalom legnagyonn létszáma az átlag, és mind a butaság, mint az okosság irányába csökken a szám.
Így minden demokratikus rendszert a középső átlag határozza meg, hiszen az a halmaz a legnagyobb.
De ez a demokrácia, ettől az átlag nem tahó vagy bunkó!
Gondolom önmagadat jelentősen felülértékeled... És onnan tekintesz le az átlagra.
A "nép" az általánoságokat érti meg, a nép nem képzett politikia, filozófiai szakember, miért kellene annak lennie?
A politikusok meg tudják ezt és ezért fogalmaznak úgy ahogy, hiszen nekik ez a átlagtömeg kell, ha ezeket megfogják, nyerik a választásokat.
Ebből kiindulva lényegtelen egy bayerzsótti meg a többi zsigeri tahósága, ők nem számottevők, hiszen az ő aljadék stílusuk a átlagnak nem elfogadott. Ezek a silányak csak a legbunkóbb fajtabelieknek jók, az echo tévé rajongóinak.
A hiba az,amikor egy ellenzéki magát felülértékelve leszólja az átlagot. A eredeti szdsz-es "zsenik" ezt már a 90-es évek elején megtapasztalták...

csakférfi 2018.11.09. 00:20:53

@morph on deer:
Kedvellek....úgy àltalàban!
De.......tényleg "bunkò" a nép?
Gondolj màr bele Te is egy kicsit!!
Vagy Orbàn?
Lehet hogy a "vezír" az egy kicsit.....de a nép?
Ne legyél felszines.

morph on deer 2018.11.09. 01:46:02

@csakférfi:
Nyilván pontatlanul fogalmaztam, ha ez így jött át, sajnálom.

A nép gyáva, a többség opportunista üzemmódra kapcsolt, - vagy tán az az alapértelmezett tulajdonságuk, és most került a felszínre igazán, ki tudja.
Ez nem bunkóság, ez a gyáva remény, hogy majd biztos pont őket nem fogja érinteni ez az ámokfutás, mert hát ők
nem tettek semmit..!

Eközben a vezér és csapata még az elemi kulturáltságnak is híjával uralkodik, már ami a viselkedésüket és megnyilvánulásaikat illeti.

És minél hatalmasabbnak érzik magukat, annál arrogánssabb a viselkedésük, annál gyakrabban bújik elő a bunkó a civilizáltság álarca mögül. (Pedig most az evőeszközök rendeltetés szerű használatát még nem is említettem!)

Sajnos egyértelműen minket minősít, ha “ezeket” hagyjuk uralkodni az országon és népén, nincs mentség!

Szóval igen, véleményem szerint őorbánsága egy bunkó, mert erővel és hatalommal próbálja elfedni klturális hiányosságait. Ezért is találkozol rendre olyan szavakkal, amelyek mindenhol a világon mást jelentenek mint nálunk, de mivel a vezér ezeket így vagy úgy használta, hát nekünk is hozzá hasonlóan kell használnunk, mert ő tévedhetetlen, míg a aok hülye külföldi meg azt hiszi, hogy nekik meg a szótárjaiknak van igaza, holott az mind érvényét veszti, amint a viktor megszólal, és kinyilatkoztat....
Jó is ám az..!

csakférfi 2018.11.09. 02:35:11

@morph on deer:
Értem!
A "nép" belàtta hogy a maffiàvà aljasult fideSS a kisebbik rossz.
Vonàhoz....Gyurcsànyhoz....Széllhez....stb. Képest.
Gyàvasàg?
Talàn.
Mégis....Merkelnek vége....a néppàrt tegnap vàlasztott.....Le Pen pàrtja elözi Macronét.......hmmmm...!
:)

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 06:36:24

@lecsós: Már meg ne haragudj, de igen nagy butaságot írtál.

"...hogyan viszonyultak pl. a szegénység kérdésköréhez pl. a 80-as években nyugaton. A komcsi Magyarországon akkoriban gazdag volt az átlag melós néhány nyugati országhoz képest."

Lópiculát volt ez így. A '80-as években a szocialista Magyarországon (komcsizmus max. az 50-es években volt, később konszolidálódott a dolog...átment laza szocizmusba) az átlag melós éppen annyira csóró volt a nyugati országok hasonló népességéhez, mint a mai nap.

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 06:44:28

@csakférfi: Dobod itt a fidess propagandáját. Mi az hogy Merkelnek vége? Szerencsétlen hozzáállás ez.

Ostoba fidessesek asziszik, hogy egy liberális demokráciában ha valaki már megtette a dolgát, akkor annak vége. Soha nem fogtok polgári mentalitással gondolkodni, soha a büdös életben fel nem fogjátok tudni fogni, hogy a liberális demokráciákban vannak politikai pályafutások, amelyeknek egyszer bizony vége szakad. Merkel sokáig dolgozott és nagyon jól, Németország megmaradt egy gazdag és szabad országnak, hát naná, hogy ha Merkel kivonul majd a politikából, aranyba lesz foglalva a neve, úgy marad fenn, hogy egy államférfi volt nőként.

A diktatúrákban, mint orbanisztán, viszont az a helyzet tudod, hogy ez a szar nem fogja tudni átadni a helyét egy utódjának sem, mert annyit lopott, rabolt össze, amit nem kockáztathat. Így aztán marad az előrehaladás, a fűreretek inkább lángba borítaná egész Európát, de még ha ez sem elég, akkor az egész világot, csak hogy nehogy vége legyen.

Érted, haver? Merkelnek nincs vége, nem lesz vége soha, orbánnak majd lesz vége. Szomorú.

csakférfi 2018.11.09. 06:52:47

@Hidvégi Mihály:
Öregem......azért kapjàl màr a "toronyhoz".
Rühellem orbànkiràlyt....vàgod?
Merkelnek a politikusi pàlyafutàsàra értettem.
Szerinted ott a némethonban miért nem szeretnék ha maradna?
Ez tény.
Az utòkor meg majd eldönti !
Ki milyen politikus . VOLT
Nem vagyok fideszes. Vàgod?
Nyügös vagyok és fáradt...hisztis és àlmos. Mivel éjszakàs müszakban dolgozom egy multinàl....a héten 6 éjszaka egymàsutàn. Épp a buszon zötykölödöm.
Szòval?

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 06:57:28

@csakférfi: Pihend ki magad :)

Egy ilyen politikusra, mint Merkel nem lehet azt mondani, hogy vége. Ez nem korrekt, nem fair.

csakférfi 2018.11.09. 06:58:44

@Hidvégi Mihály:
Na meg a fasxom a polgàri mentalitàsba öregem.
Melyik is az?
8 òra munka 8 òra szòrakozàs 8 pihenés...hétvégi liget este színhàz...férfiak a klubban ..nök a misén?
Közben vilàgbéke honol és a migràciò egy rossz àlom volt.
Etess màst az ideàiddal.

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 07:11:05

Nem rossz az a polgári mentalitás. Nyugaton azért gazdagok, azért van jólét és béke, mert az emberek leginkább polgári mentalitásúak.

Igen, ahogy írod, dolgozik a polgár. Aztán pihen, ha eljön az ideje, akkor szórakozik. Nem szorul a máséra, saját lábán áll, valóban a sajátján, nem Récsöl módjára. Aki akar klubba jár, aki akar pecálni, a lényeg hogy kiteljesedett életet él.

Te ezt nem tudod nagyon megvalósítani, mert multinál dolgozol, s nincs érdekképviseleted, nem valószínű, hogy szakszervezeti tag lennél, vagy ha az is vagy, a szakszervezetket megvette szarorbán s így hiába is lennél tagja, le vagy tojva, a munkáltatód azt tesz veled amit akar, egy biztos, nem fogsz nyugati bért kapni ha beledöglesz sem; annyit dolgozol, de hiába. Így esélyed sincs polgárrá válni, Magyarország nem enged polgárrá válni téged sem, mást sem. A polgár önálló, akaratos. Ennek a rezsimnek alázatos szolgák kellenek, nem polgárok.

Igen, még világbéke van, annak ellenére, hogy vannak helyi balhék.

Migráció van, ez probléma a gazdag országok számára, Magyarország számára nem probléma, mert ahol ilyen szegénység van, ahol pl. a szakszervezetek sem működhetnek ahogy említettem, oda nem fognak soha a büdös életben jönni a migrucik. Szar helyre nem migrál senki.

torró 2018.11.09. 07:12:28

Szemére van vetve az egyéneknek, hogy taplók és buták. Nos ez egy folyamat eredménye, ugyanis amikor a kommunisták elkezdték a népet átnevelni a kereszténységi életfelfogásról a vörös ideológiára, megszűntették azt a légkört ahogyan az emberek tisztelték egymást, nem volt divat a trágár beszéd stb. És most hogy leáldozóban van a szerepük, hirtelen számon kérik a néptől, hogy a bunkóságuk az oka! Amúgy az ellenzéki szavazók is ugyanolyanok, csak hát ugye az valahogy nem éri el a tudatot. Nézzünk meg csak egy ellenzéki tüntetést. És még mindig megy a tiltakozás az iskolában bevezetendő illemtan vagy hittan tanítása ellen, pedig az adna meg egy alapot a bunkóság némi csökkentésére. Komolyan zavarban vagyok amikor középkorosztály beliekkel tárgyalok egy munkáról, és hihetetlen trágár a megnyilvánulásuk. Már fel sem figyelnek arra, hogy én nem úgy beszélek. Kedves " HaFr"! Ne csodálkozz ezen, mert erre kellene gondot fordítani, hogy a következő generációk megtanulják a normális közeledést egymás felé, és akkor talán a politikusok is más hangnemben lesznek kénytelenek kommunikálni. De most sajnos egy szinten van bunkóság kivétel nélkül.Meg kell csak nézni, sok kommentelő stílusát! Katasztrófális!

morph on deer 2018.11.09. 08:12:51

@csakférfi:
“Mégis....Merkelnek vége....a néppàrt tegnap vàlasztott.....Le Pen pàrtja elözi Macronét.......hmmmm...!”

Attól még ez a vonal nem lesz helyes, vagy akár csak ‘szalonképes’, hogy sokakat vonz! Nem akarok az X milliárd tévedhetetlen verébre hivatkozni, sem a történelmi párhuzamokat felemlegetni, de ha ez valamit is bizonyít, az inkább Hafr megközelítése!

Egyrészt meglepően könnyű a közgondolkodást manipulálni, ha érted a módját és rendelkezel az eszközökkel, akkor csak a szándékon múlik, hogy merre mozdítod a befolyásod alá vont csoportot. Ehhez nem csodatétel, hanem szakmai hozzáértés kell, lényegében ugyanolyan, mint a jó reklámhoz.
Az pedig egyáltalán nem véletlen, hogy minél kevésbé intelligens a célcsoport, annál könnyebben manipulálható.

Ha pl adott egy gátlástalan, minden erkölcsi érzéktől mentes, megalomániás akarnok, globális nagyságrendű ábrándokkal, aki semmiféle mocsokságtól vissza nem riadva tett magáévá - értsd: erőszakolta meg - egy országot, akkor innentől már szinte megállíthatatlan lesz.

Csakúgy, mint a pestis. Vagy inkább mint ahogy a rákos gócból - orbán - kialakul a metastatic cancer...
Most tartunk itt, és mert nem vágtuk ki időben, mára már az egész ‘szervezet’ érzi a hatását.

Az pedig, hogy egy ilyen, szobatisztának is csak erős túlzásokkal nevezhető gondolkodásmódú személy lehet “a mi szeretett vezetőnk” az egyedül minket minősít, hiszen belőlünk áll a zombisereg, amelyik követi életre halálra, és újjong minden tapló megnyilvánulása alkalmával! Nyilván, az akolmeleg vonzóbb alternatíva, mint a saját fejjel történő gondolkodás, és az azzal járó következmények vállalása...

Még az egyre erősebb dèja vu érzés sem zavar bennünket abban, hogy ugyanazt a végzetes történelmi hibát kövessük el már megint, amelynek “eredményét” újabb száz év múlva is emlegetni fogjuk.

Attól tartok, nem is érdemlünk mást.

teleorman 2018.11.09. 08:22:33

Bár némileg lerágott csont és sok a félreértés vele kapcsolatban, nem lehet erről a kérdésről beszélni Hamvas Béla Vízöntő c. írása nélkül.

hamvasbela.uw.hu/24.htm

Perceval 2018.11.09. 08:28:24

Lehet vitatni, hogy mennyire “gőgös”, “arrogáns”, lenéző a szerző írása. Lehet vitatkozni azon is, hogy tényszerűen megállja-e a helyét. Politikai szempontból is meg lehet kérdezni, helyénvaló-e bunkónak nevezni a “népet” (már ha tényleg ez történt). Lehet önérzeteskedni is. Azonban nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy ez az írás csalódottságból született, és ezt a csalódottságot az írások alatti “párbeszédek” (ez most durva túlzás volt) hangütése és minősége okozza. Persze, tudom, pont a bunkó az mindig, aki kikéri magának, aki sértve van önérzetében, és miközben amúgy a kíméletlen őszinteséget ajnározza, azt mindig csak addig, amíg őt nem nevezik néven. Nála az őszinteség, amikor elmondhatja a véleményét másokról........

Miért ne lehetne bunkó a társadalom egy jelentős része? Talán nem ez a köznapi tapasztalat? Mire a képmutató, szemforgató önérzeteskedés? A parkolás, az utcai közlekedés, a szemetelés, a kivagyiság, az arrogáns tudatlanság, az alázat, az önreflexió hiánya......a kispolgári, fogyasztói kultúra, amely maximum moralizál, de nem képvisel értéket.... Mindez nem a magyar társadalom?

morph on deer 2018.11.09. 08:38:28

@csakférfi:
“Mégis....Merkelnek vége....a néppàrt tegnap vàlasztott.....Le Pen pàrtja elözi Macronét.......hmmmm...!”

Attól még ez a vonal nem lesz helyes, vagy akár csak ‘szalonképes’, hogy sokakat vonz! Nem akarok az X milliárd tévedhetetlen verébre hivatkozni, sem a történelmi párhuzamokat felemlegetni, de ha ez valamit is bizonyít, az inkább Hafr megközelítése!

Egyrészt meglepően könnyű a közgondolkodást manipulálni, ha érted a módját és rendelkezel az eszközökkel, akkor csak a szándékon múlik, hogy merre mozdítod a befolyásod alá vont csoportot. Ehhez nem csodatétel, hanem szakmai hozzáértés kell, lényegében ugyanolyan, mint a jó reklámhoz.
Az pedig egyáltalán nem véletlen, hogy minél kevésbé intelligens a célcsoport, annál könnyebben manipulálható.

Ha pl adott egy gátlástalan, minden erkölcsi érzéktől mentes, megalomániás akarnok, globális nagyságrendű ábrándokkal, aki semmiféle mocsokságtól vissza nem riadva tett magáévá - értsd: erőszakolta meg - egy országot, akkor innentől már szinte megállíthatatlan lesz.

Csakúgy, mint a pestis. Vagy inkább mint ahogy a rákos gócból - orbán - kialakul a metastatic cancer...
Most tartunk itt, és mert nem vágtuk ki időben, mára már az egész ‘szervezet’ érzi a hatását.

Az pedig, hogy egy ilyen, szobatisztának is csak erős túlzásokkal nevezhető gondolkodásmódú személy lehet “a mi szeretett vezetőnk” az egyedül minket minősít, hiszen belőlünk áll a zombisereg, amelyik követi életre halálra, és újjong minden tapló megnyilvánulása alkalmával! Nyilván, az akolmeleg vonzóbb alternatíva, mint a saját fejjel történő gondolkodás, és az azzal járó következmények vállalása...

Még az egyre erősebb dèja vu érzés sem zavar bennünket abban, hogy ugyanazt a végzetes történelmi hibát kövessük el már megint, amelynek “eredményét” újabb száz év múlva is emlegetni fogjuk.

Attól tartok, nem is érdemlünk mást.

lecsós 2018.11.09. 11:17:10

@Hidvégi Mihály:
Nem gondolom, hogy a mostani generáció tisztában lenne azzal, hogy mi vár rá, amikor leépül a gazdaság: Íme pár fotó:

www.manchestereveningnews.co.uk/whats-on/arts-culture-news/shelter-photography-exhibition-anthony-burgess-11830939

www.bombedoutpunk.com/history/1980s-liverpool-the-english-city-that-wanted-to-break-away-from-the-uk/

Szerintem kemény idők következnek, aminek az előszelei már érezhetőek, ezzel nagyon nincs tisztában a mostani 20- 40- es generáció.

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 11:47:30

@lecsós: Ember, agymosott vagy? Há' szójál!

Nekem magyarázod hogy volt, mint volt... berosálok :) de komolyan.

Én éltem az 50-es években, igaz, még nem érdekelt akkor Kádárjancsi. Éltem a '60-as években, akkor már tudtam, mi vesz bennünket körül. Ésígytovább.

Szóval engem ne riogass azzal, hogy kemény idők jönnek. Ha azok jönnek, annak oka orbán lesz, meg sok szemellenzős híve, akik nem gondolkodni szeretnek, hanem hinni.
Mi vár Magyarországra ha leépül a gazdaság? Mivel orbán a góré így meg fogjuk tudni.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2018.11.09. 11:56:47

@szepipiktor: Ebben teljesen igazad van, viszont nem csak a politikusok igazodnak az átlaghoz, hanem az átlag is a politikusokhoz. Minél jobban tolják a politikusok a mondanivalójukat az emberek arcába, annál inkább. Pesten elég könnyű hinni abban, hogy a bayerzsóti stílusa az átlagnak nem elfogadott. De ha elmegyek valahova, ahol csak a királyi tévéadókat nézik, az emberek nncsenek naponta kitéve egyéb médiumoknak, külföldieknek stb. ott a nép azt fogja visszhangozni, amit a királyi tévén (ingyenújságban stb.) kap.

2018.11.09. 12:58:48

Ezek az emberek nem bunkók, csak leszámoltak a korrektséggel.

lecsós 2018.11.09. 13:00:53

@Hidvégi Mihály: Nézd meg mit írtam, nem kis hazánkról írtam :)
Amúgy kis hazánkban 70 éve nincs olyan, hogy kapitalizmus, vagy demokrácia. A kapitalizmus, és a demokrácia nevében szimplán át lett verve a nép, ennyi történt. A volt komcsik a rendszerváltás után lettek az urak, most meg a pénztáros, és a csapata. Szerinted hol volt ebben a társadalmi konszenzus? A mostani 40-es generáció, akinek van kitekintése, meg kérdezget, hogy hogy a tökömbe lehettek ilyen őrültek a nagyszülei, hogy ezt így ebben a formában megcsinálták. Zéró társadalmi mobilitás, a gazdasági elit fosik, mint atom, és az általuk birtokolt vagyon parkol valahol, nem fektetik be, mivel akkor komoly problémákkal szembesülnének. Egy kapitalisták nélküli, elit nélküli kapitalizmus, ez semmire sem jó, csak a frusztrációt fokozza. A nyugati milliárdos nem barom annyira, hogy ne akarna befektetni a reálgazdaságba, íratlan elvárás felé.
Kíváncsi vagyok, hogy hogyan lehet majd ebből kijönni.

csakférfi 2018.11.09. 14:49:51

@morph on deer:
Emlékszem.......85-ben érettségiztem. Ennek 33 éve. Azòta azt hallom
....a magyar nem beszél nyelver
....a magyar lusta és nem akar dolgozni
.....a magyarnak kevés a diplomàsa
...a magyar nem mobilis
....a magyar rosszul neveli a gyerekét
....a magyar lop
....a magyar zsírosan étkezik
...a magyar alkoholista
....a magyar nem humànus
....a magyar gyerek nem jòl teljesít
.....a magyar kommunista

Stb.
Bezzeg a nemet...holland...osztràk...francia...angol..dàn

Erre 2018 novemberében
"
demokrácia mint a többség (bunkóságának) korlátozatlan uralma ezért a lehető legnagyobb veszélyt jelenti a közjóra."

Ezzel màr torkig vagyok!
Tele van a tökòm a megmondò emberekkel.
Orbàn megnyomorítja a retorikàjàval a "néplelket".
Ellenségeskedést szít Te meg hafr elhiszed hogy ennek mi vagyunk az oka.....a nép.
Egy nagy faszomat öregem.
Dolgoztam màr 14 évesen apàm kertészetében....keményen....tanultam,vagyok olyan jò a szakmàmban mint az "okos becsületes nyugati"
Megnösültem....hàzatvettünk...felujítottuk...gyereket neveltem...elvàltam...megnösültem...hàzat újítunk éppen....fizetjük a jelzàlogot ami jövöre letelik....a nejem 32 éve vasutas sosem volt munkanélküli.....a gyerek az audinàl robotkezelö...a kisebb szomatonként megy takarítani hogy több zsebpénze legyen...stb
Én...vagy Te lennél bunkò???
Komolyan gondolod?

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 15:07:11

@lecsós:Lehet félre értettelek. Kicsit bónás vagyok, ilyenné tett a mai kor, már a tenger alján is orbánbérenceket látok... majd kinövöm.

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 15:12:40

@csakférfi: Felmentelek, a szerző biztosan nem rád értette a bunkóságot.

Ez az ábra, amit itt leírsz. A magyar semmivel nem rosszabb, mint a többi náció, elvégzi azt a munkát, amit kell.

Azért valami mégis megkülönböztet bennünket a nyugatiaktól. Azok nem hagynák magukat ennyire átejteni, ahogy reggel is írtam, nincs szakszervezet, marha orbán zsebre tette őket, ilyen normális kapitalista országban nem létezik, hogy munkavállalói érdekképviselet ne legyen (s másmilyen sincs, egy érdek van, orbáné).

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.09. 16:08:56

@csakférfi:
@Hidvégi Mihály:
Az viszont igaz,hogy egymással szemben is kretének vagyunk.

ami szabad 2018.11.09. 16:33:01

@maxval bircaman balcán: A nép??? Ne röhögtess már, mert begörcsölök!

morph on deer 2018.11.09. 17:39:03

@csakférfi:
“Én...vagy Te lennél bunkò???
Komolyan gondolod?”

Ha valami valaha is csak kettőnkön múlik, akkor majd megmondom!

Egyfolytában azt próbálom magyarázni, hogy az a mi hibánk, hogy bunkókat hagyunk uralkodni magunk fölött!

Ehhez elég csak csendesen meghúzódni is, ha már ott tartunk, nem szükséges beállni a viktorozó bunkók közé sem, elég, ha CSAK belenyugszunk, és nem teszünk ellene.

Azt is próbáltam elmagyarázni, hogy orbán és a negyven rabló hogyan vezeti az orránál fogva a fél országot, és mindezt miért teszi, stb.

Nem gondolom azt sem, hogy ha valaki venné a fáradságot és megpróbálná megérteni a helyzetet, akkor nyugodt lelkiismerettel szavazna a fideszre.
És ahhoz azért kell egy adag korlátoltság, hogy valaki ne is akarja tudni, hogy mi is a helyzet valójában, dehát vannak fideszesek szép számmal, ezzel együtt.

csakférfi 2018.11.09. 17:45:30

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Hidvégi Mihály:
Ellenségeskedést szít...magyar és magyar közt.
Nem azt mondja hogy a megbékélés jò.....hanem azt,hogy nem magyar aki nem harcol.
Küzdottem....mintahogy apàm vagy anyàm...anyòsom...apòsom.
Anyàm 14 évesen ment férjhez...25 évesen szült engem harmadik gyerekként....làttam az akkori fényképeket 68-bòl.
50 kg ha volt benne...napszàmba jàrt a csemetekertészetbe kapàlni...ahol apàm lòval szàntott.
Elvàltak...ö albérletbe vàrosba a legidösebb gyerekkel..semmi pénzzel egyedül...szégyentöl övezve....a sajàt szülei is elitélték.
Kòrhàzi takarítàs és pesten màsodàllàs "úri népeknél"....àpolònöi szakvizsga....hàzkölcsön...egyedüllét..nagylàny férjhez ment közben fizeti a gyerektartàst....most 78 évesen megrokkanva egyedül egy hàzban.
Ne féljen magyarul nembeszélö idegen sötétbörü férfiaktòl ?
Anyòsom a félig béna férjét àpolja ....9 éve ..nincs hétvége...szabi...stb.
A nagyobb fia mérnök...most nyugdíjas biztonsàgi ember..unokàval....néha làtogatja...a lànya néz rà meg én és segít ahol tud.
Ö se féljen?
Amit làt a tv-ben....riasztò.....nekünk is....hàt még neki.
De tényleg! Ezek tehetnek arròl hogy a "fideSS ezen belül orbàn" hogyan gondolkodik.
Emlékszem a taxis blokàdra. Piacra jàrtunk akkor apàmmal egy közeli vàrosba autòval. Halgattuk a ràdiòt meg a híreket.
25 km.-re voltunk az otthonunktòl.
Mondtam apàmnak gyerünk haza ahogy szoktunk. Majd àtengednek!
Apàm....fiam ilyen helyzetben nem tudhatod ki az ellenség ki a baràt.
2 òraba telt mmikorra dölöutakon hazajutottunk.
Apàm fiatal volt 56-ban. Tapasztalt egyet s màst.
Én is.
Szòval a poszt sem különb mint Orbàn...vàdol ujjal mutogat..büntudatot ébreszt.....a meglévöt fokozza......de meddig még?

nyerafidesz 2018.11.09. 18:34:29

Lehet rugózni a demokrácián, de talán itt az idő újradefiniálni a fogalmat.
A másik az, hogy filozofálgathatunk, cirkalmas körmondatokba rejthetjük a semmit, a lényeg az, hogy AZ ELLENZÉK VEZETŐI LENYÚLTÁK AZ ELLENZÉKISÉGET A VALÓDI VÁLTOZÁST AKARÓ, AZÉRT TENNI IS TUDÓ FIATALOKTÓL.

Hidvégi Mihály 2018.11.09. 19:15:37

@csakférfi: Ne féljen édesanyád a magyarul nem beszélő sötétbőrű férfiaktól. Akármilyen nehéz volt a sora, akkor sem kell félnie. Nem a magyarul nem beszélő sötétbőrű emberek miatt volt nehéz a sora. (Persze a sötétbőrű emberek között is vannak rosszak, de kicsi az esélye, hogy épp azzal találkozna, ez nem cinizmus, ez az élet ismerete akar lenni. De különben is, miért félnénk hazánkban? Béke van. S azt akarjuk, hogy az is maradjon. S tényleg jó tanáccsal szeretnék szolgálni: ne nézze édesanyád a tv-t, a magyar közszolgálatit, mert az arra játszik, hogy félj te is, édesanyád is, a szomszédasszony is. Semmi másra nem megy ki a játékuk, csak arra, hogy féljetek s ne a valódi problémákra gondoljatok, hanem arra a problémára, amit elétek tárnak a tv-ben.)

Rossz országban élünk, nem vitás. S ebben mindnyájunknak van felelőssége, azt hiszem, csak arra akar a posztoló rávilágítani. Nekem is, hiszen ha tudom, hogy a miniszterelnök és a köre lop, azonnal puskát kellene ragadnom, s a rendőr helyett előállítani ezeket a szarokat, népbíróság elé citálni őket, mert az ország elitje folyamatosan rossz munkát végez. Ennek a következménye az, hogy mindenki, a dolgozó nép közül legalábbis a legtöbben marha nagy erőfeszítés árán tudja magát fenntartani. Magyarország szar hely ma, szívesen lennék én büszke erre a kis szar országra, de nem tudok, meg kellene hasonulnom, hogy így legyek.

Ne legyen bűntudatod amiatt, hogy magyar vagy itt és most, részese ennek a sok elbaszottságnak. De ha egyszer megelégeli ez az átbaszott nép a rossz dolgát, akkor te se maradj otthon, még akkor sem, ha 56-ban is kétesélyes volt minden. De nem csak akkor kell a segítség, hanem ha egyszer új elit lesz, akkor annak a körmére kurvára rá kell figyelnünk, hogy még egyszer ezt azt átbaszást a magyar nép ne élhesse át.

DrGehaeuse 2018.11.09. 20:20:25

“Ám a demokrácia ..... az ostobaság és a gátlástalanság elszabadulásával utoljára éppen azok ellen fordul a legélesebben, akiknek az indulatai mozgatják.”
Ez minimum vitatható. Ha itt “azok” alatt a ‘bunkó’ tömegeket kell érteni, az elátkozott tömeg demokrácia mozgatása csak látszólag az ő indulataik dolga. Manapsag az ál-nacionalista kvázi populista politikai garnitúrák a modern tömegmédia minden eszközével igyekeznek felszítani a tömegekben azokat az indulatokat amelyek kicsinyes hatalom-technikai taktikázásaikhoz a legjobb hivatkozási alapot biztosítják és az ekörűli felhajtás kulisszái mögött rejtegethetik piszkos anyagi haszonszerzési üzelmeiket.

csakférfi 2018.11.09. 20:33:21

@Hidvégi Mihály:
Köszönöm a vàlaszodat!
Komolyan....nem cinizmus vagy gúny mondatja velem.
Egyetértek.....némi fenntartàssal.
:)
Nem élünk "szar orszàgban".
Mindenkinek vannak "történetei,múltja" ...szerettei!
Mintahogy Neked is és a többi kommentelönek.
Amiböl azt mondanàm -ha elmesélnéd(tek)-rendes emberek vagytok.
Így néha òriàsit tévedünk pusztàn azért mert...."Merkelnek vége".
Mindazonàltal ezért a "legvidàmabb barakk" Magyarorszàg.
:) :)

DrGehaeuse 2018.11.09. 20:36:52

@nyerafidesz: Így van! Megélhetési ál-ellenzék. Immár orv-bán hasznos hülyéi.

screpes 2018.11.14. 12:28:13

@DrGehaeuse:
Fogas kérdés, hogy hogyan, és hová tudnának átsorolódni?
Felszívódni nem fognak.
Hasonlóak a nyugdíjasokhoz, de azok legalább meghalnak..
Nna milyen jó lesz!
(vigyázz, irónia!!)

DrGehaeuse 2018.11.14. 14:10:43

@screpes: Ha hatalmamban állna, hiányszakmákba képezném át őket és dolgozni küldeném ausztriába vagy dániába jó pénzért vendégmunkásnak.

screpes 2018.11.14. 16:06:18

@DrGehaeuse:

gyáva vagyok, nem merek konkrét nevekre rákérdezni sem.

DrGehaeuse 2018.11.14. 16:45:32

@screpes: Idézném az ide illő rendőrviccet:

Két nehézfiú beszélget (smúzol):

A: Hogy választod ki több rendőr közül a leghülyébbet?
B: ???
A: TALÁLOMRA!!!!

:D

Nem kellenek konkrét nevek...

screpes 2018.11.15. 17:56:00

@DrGehaeuse:
Nem kellenek konkrét nevek, de hát vannak, csak azok vannak.
Tegyük fel úgy a kérdést: ki NEM megélhetési?

egy idő után majd észre kell venni a megélhetési politkusokról, hogy csak a hátrányokból ők nem élhetnek meg...

Ki lenne a nemhülye rendőr a mai politikában?
Sz. Bernadett? Fekete Győr? Puzsér? Gyöngyössy? Kunhalmi? Márki Zay?
Aki kijut Brüsszelbe, és fizetésként kap 6-7000 eurót, az már bemocskolódott?
Kikre bíznád a poliszt, akik nem megélhetésiek?
(Nyilván olyanokra, akik másból, jól megélnek... DE akkor csak merő jóságból akarnák változtatni a zemberek életét, vagyis hitelesek, gazdagok és mégis baloldli érkezésűek..
Nem sok ez egy kicsit?

Az igazi kérdés épp az "átmenet", azok akik aktivak és nem nevezném őket megélhetésieknek.
Például az Ágnes, vagy a Tóth...
Vagy Vágó Gábor, bár őróla a minap mondta valaki hogy húha....
Szerintem pedig határozottan NEM megélhetési politikus, nevetséges a vád, mégis "megáll".
Megint attól látszik tisztességesnek valaki, ha nélkülöz?
Azt pedig, hogy sikertelenek, nem rónám fel nekik, épp a legaktívabbaknak, mert annak fő oka az orbáni rendszer.

Viszont, én nem vagyok megélhetési politikus, ezért most képzem át magam, és mennék külföldre, a közel tucatnyi gyermekem és unokám után. versenyképtelenül, mert az már kiderült, hogy mosogatónak középszerű vagyok.

DrGehaeuse 2018.11.16. 00:30:41

@screpes: Értem a kérdést. Akiket én sem tartok megélhetésinek:
Hadházy
Márki-Zay
Szél B.
Vágó G.
Gémesi
Demeter M.
Néhány jobbikos
Puzsér

A politika margójára kitoltak:
Dr. Ángyán
Bencsik János (Tatabánya)
Illés Zoli
Debrecenyi (Veszprémben volt polg.m.)
Pozsgay
Phrőle Gergely
Navracsics
Bíró Zoltán
Bihari Mihály
Lányi András
Tétényi Éva
Dr. Zétényi Zsolt

Van még néhány régi MDF-és arc

Baloldalon csak Botka Laca jut eszembe öt még orv-bán is méltó ellenfélnek tartja.

screpes 2018.11.16. 07:22:02

@DrGehaeuse:

Ettől féltem, hogy ha nem is nevesítek embereket, szándékaikat erkölcsüket, mégis előbb utóbb helyeselnem, vagy vitatkoznom kell majd.
A hevenyészett példáim is beélesedtek...
Íme, itt van a lista részedről, ami egászében is olyan, mint egy torzó...

Nem fogok, nem kezdek vitakozni részleteiről - egyes emberek morális tartásáról, alakuló pályaképéről, és a hiányjelekről sem.
Az egzisztenciális harc, mint cselekedeteink motívuma, alig deríthatő fel, az ítéleteinknek is ezzel arányosnak kéne lennie.

DrGehaeuse 2018.11.16. 10:25:01

@screpes: Ízlések és pofonok egyébként sem vitatéma... :)

A politikusokban nem szabad túl sok erényt keresni.

De ha már..

Könnyebb és érdekesebb is fordított definíció szerint tárgyalni a kérdést. Szerintem akik bizonyosan megélhetésiek:

- az összes fideszkádéempés orv-bán seggéből csak levegővételkor kilátszó megmondóember (tuzson, beszélő-disznósajt, bajerzsóti, hoppálpetike, az a gülüszemű nímand, a kádéenpé gusztustalanpétere, semmilyenzsóti stb...)
Akik meg igazán pócon vannak (arrogánstóni, takonyárpi, andypocok) az orv-bán klán kápó regime-i.
- Szinte az összes maradék szoci beszélőfej élükön mónárzsótival (akkora kner-huszár mint ide Hanoi)
- Az egész PM tokkal-vonóval (szadesz 2.0)
- Az igazi viccpárt "liberálisok" arcai (nem t'om hová tünt fodorgabi mostanság?) takonyárpi fizetési listáján.
- Volner épp most került fel a csúcsra a megélhetésiek élén azzal, hogy segít szétverni a maradék jobbikot is (ami láthatóan önabortálást haj végre mint wannabe váltópárt) valszeg nem vékony borítékért.
- az összes gyurcsánybálványozó ATV-ben smúzoló DK-s beszélőfej.

Lehetne még sorolni.

Ami nekem szimpatikus és borzasztó rühellem bevallani mert nagyon utáltam őket mindig is: a régi szadeszes arcok mintha mostanában nem pofátlankodnának a nyilvánosságba - kivéve a DK-ba átülteket. Ez megér egy halvány respect-et a részemről.

DrGehaeuse 2018.11.16. 10:30:13

@DrGehaeuse: Bocs a PM most már csak P, nehogy véletlenül még csak mint határozószó benne legyen a nevükben hogy magyar.... ennyire szadeszek.

Boycie 2018.11.23. 00:37:26

@DrGehaeuse:

Na most ezt az írást sikerült az Indexen kirakni a címlapra, ennyire jól nyomul a "demokratikus ellenzék":

machpeter.blog.hu/2018/11/22/fat_csonkitottak_hogy_kiferjen_a_sitt

Közel van már a rendszerváltás... Ebben a P-ben mindenki idióta?

Boycie 2018.11.23. 10:13:13

@screpes:
Most elolvastam.
Azért a 80-as évek óta történt egy s más és egyes emlegetett ázsiai országok simán elhúztak a francba. Most így hirtelen ezt dobta elsőnek a google arra hogy GDP per country:

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html

És az elhúzó országok liberális demokráciát és egyéb európai értékeket csak nyomokban tartalmaznak. Pont a jóléti államok döglődnek az elkényelmesedés és a jólétfinanszírozás következményekénti tökig eladósodás miatt. A Macron se véletlenül próbálja a francia államadósságot rátólni a németekre (kb minden bullshit amit nyom ezért van). Egyszerűen valamiféle paradigmaváltás van és már a 90-es évektől nyilvánvaló (már akkor tanultam angol egyetemen), hogy a világgazdaság súlypontja az Atlanti óceán 2 partjáról áttevődik a Csendes óceán 2 partjára. Ez akkor is jól látszik ha a listából kivesszük az olajországokat (Európában Norvégia) és a pénzmosó centrumokat (Európában Svájc, Luxemburg, Liechtenstein, Isle of Man és bizony valamennyire Hollandia és Ausztria is) Pl. Portugáliát már 5 (ÖT) K-Európai ország megelőzi. A Mérce és a vendégszerző által favorizált újbalos mozgalmak európai megerősödése csak az utolsó szög lenne a koporsóban.

A magyar felzárkózás nem a buziházasság, női boardmember kvóta és a telepítsünk minden magyar konyhába egy 10 gyerekes muszlim családot liberális szentháromság elmaradása miatt akadozik... Szingapúrban pl 20+ évig tartottak börtönben bírósági tárgyalás nélkül baloldali aktivistákat, az eredmény magáért beszél :-)

screpes 2018.11.23. 14:03:44

@Boycie:
Teljesen érintetlenül hagyta az elmédet mindaz, amit Arrighi ír, és a hazai cikkszerző hozzáfűz.
Úgy lépsz fel, mintha tényező lennénk a világgazdasági térben, és fontos lenne, ha egyáltalán igaz, hogy az elhúzó országokra nem jellemző a libdem...

De ki beszélt itt társadalomfelfogásról, attól eltekintve, hogy te (ti) a nemzeti felemelkedés vezérszavával kiegyenesítettétek a saját 5 - 10 %otok sorsát?!
(aminek immanens jegye a lopás is...).

Arra válaszolj jellemezhető e hazai történet a felemelkedés és lesüllyesztés egyszerű modelljével, ahogy Arrighi állítja Tudnak e áldozatai változtatni ezen a "sorsszerűségen".

------------

Azért mert TALÁN valamiben (Zárkózás? Lemaradás?) hasonlíthatunk akárkire. Pont erről írt az olasz. Az egyéni törtetésedet mint nemzeti felemelkedés gyanuját láthatjuk viszont.
Döbbenetes az a stratégia, amivel képernyőre erőltetted az utolsó bekezdésedet, noha sem liberalizmusról sem melegekről,, muszlim gyerekekről a konyhánkban szó sem volt, és nincsen. Végül a baloldaliak 20 éves jogszerűtlen fogvatartűsa is normatívaként szerepel, mint a felemelkedés útja...

Hú öreg, ezt nem kéne...
Arrighi rólad, rólatok ír, te vagy a magyar vonatkozás, aki a felzárkózás záradékaként kezeli a rivális csoport lezárkózását. A nemzet felemelkedésének te lettél a záloga.
A sötétség leple alatt, mert nem mondta ezt a Csoportodnak senkii, hogy lécci legyél a felzárközás szónoka, ürüje, letéteményese.
Egyes ázsiai országok felemelkedése a mentalitással is kapcsplatba hozható, egy kínai itt a kelengyeboltban harminc éve napi ezerért zokszó nélkül dolgozik...Te is ezt választottad? Vagy a pártos paradigma prominensei?

Boycie 2018.11.23. 17:01:50

@screpes:
Nem tudsz rólam semmit. Nem Magyarországon élek és nem ott gazdagodtam meg. A NER-t meg pont leszarom.

Én értem a cikket csak nincsen teljesen igaza és a vizsgált időszak után sok minden történt, sok ország igenis felemelkedett a legfejlettebbek közé kőkemény munkával. A szerző igazán továbbgondolhatta volna a halott ember korábbi gondolatait.
Amennyiben igaza van az ez:
www.portfolio.hu/gazdasag/ujabb-rossz-hir-nemetorszagbol-egyre-nagyobb-bajban-vannak-minket-is-magukkal-ranthatnak.4.305393.html

Az általad idézett cikkből:
" Rövidebb periódusokat vizsgálva számos rövid- és középtávú siker látható: egyes iparágak konjunktúrái felemelnek egy-egy nemzetgazdaságot, a siker azonban csak a legritkább esetben tart tovább 20–25 évnél. Az igazán figyelemre méltó (s egyúttal aggasztó) tapasztalat az, hogy a konjunkturális kiugrások után jellemzően pontosan e sikeresnek látszó országok csúsznak vissza. A vonatkozó csaknem ötven évben a tartós felzárkózás kivételesen ritka eredmény: az 1938–1983 közötti időszakban csak négy ország emelkedett fel, azaz lépett egy szinttel feljebb a világgazdaság hierarchiájában. Japán és Olaszország a világgazdaság félperifériájáról annak gazdag országokat tömörítő centrumába, Dél-Korea és Tajvan pedig a világgazdaság szegény országai közül (a perifériáról) annak félperifériájára zárkózott fel

Ha tehát hosszabb, négy-öt évtizedes időszakokat vizsgálunk, a tartós felemelkedés és a tartós lecsúszás egyaránt meglehetősen ritkának bizonyul."

Ezt sikerült azóta meghaladni egy egész régiónak, éppen az eltérő társadalomfelfogás és a munkához való hozzáállás miatt. A cikk szerzőjének igazán feltünhetett volna, de mit várhatunk egy újbalostól :-(

A többi meg ebben a részben van: "Mi hát a vigaszunk: parlamentáris demokrácia és alkotmányos-liberális jogállam? " Ezt feldughatjuk magunknak, akik sikeresen felfejlődtek és beelőztek, nem így működtek.

Ezen kívül felhívnám a figyelmed arra, hogy attól hogy valaki leír valamit egy cikkben vagy könyvben, az még nem feltétlenül a teljes igazság az összes részletével, sőt böven tévedhet is a szerző.

Boycie 2018.11.23. 17:08:10

@screpes:
A Szingapúr nevű halászfalu milyen tényező volt a világgazdasági térben? Ne fárasszuk egymást...

Amit a "képernyőre erőltettem" az meg a balliberális és újbalos felzárkózási stratégia. Good luck...

screpes 2018.11.23. 17:25:53

@Boycie:
Sokféle ága boga, részigazsága és tévesztése is van az idézett cikknek.
A lényege azonban friss és érvényes, miképp a hazai közreadójának a kettősmérce cikkírójának is:

A felzárkózás ábránd, akadályai közt ott az egymásközti verseny, ezért a másik rovására lehetséges csak, és ezen belül (vagy túl) ott az országokon belüli verseny is, illetve hasadás: az uralkodó domináns elit saját sikereként kezeli a felemelkedést, és visszafogja, sőt szorítja az egész közösségre vonatkozó, attól várható teljesítményeket.
Nincs szó értékekről , társadalomfelfogásról, hanem "csak" arról, hogy a szűk körű gazdagodások és rétegződés velejárója a népesség jelentős hányadának lesüllyesztése.
Nota bene: TGM is írt hasonlókról kb egy éve, (a prekariátus szembekerül a foglalkoztatottakkal, amit már nem lehet osztályalapon "kezelni"), és nem lehet elkezelni azzal, hogy egy szerző öregkori elmebetegsége csupán.
süti beállítások módosítása