1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.09.21. 16:11 HaFr

Része vagy a NER-láncnak

Képtalálat a következőre: „classes in society”

Vegyük ki a képletből most a liberális demokrácia (Ersatz) felfogása szerinti ellenzéki politikai funkciót, ilyesmiben gondolkodni az országos pártpolitikában ugyanis eleve fogalmi zavart tükröz.

De még előtte egy kicsit hátralépve: a liberalizmus (azaz a társadalmi, gazdasági és politikai szabadság) nézetrendszere organikusan alakult ki, ahol kialakult, ahol meg nem, ott sosem volt a liberalizmus átütő erő. Politikai szabadság nem alkotmányok és programok alapján jött létre, hanem a társadalmi stb. fejlődés eredményeként mintegy a fundamentális aspirációkat és az ezekből összeálló kultúrát kódolva, ráütve a politikai intézményrendszer pecsétjét. A demokrácia Athénban és a tömegdemokráciák korában szintén kikényszerítette a politikai kereteit, miután a munka, a kereskedés, a fogyasztás, a háborúzás, a kultúra stb is tömegélménnyé és a tömegek feladatává vált (ami a modern kort illeti részint köszönhetően a még korábbi egységesítő ideológiának, a nacionalizmusnak). És immár száz éve harcol egymással a demokrácia "koalíciós partneri" pozíciójáért a liberalizmus és a nacionalizmus, mindkettő átjárva a másikat, de visszatérően (mára éppen megint) széttartva.

Az aktuális széttartásban ismét megrendült a liberális demokrácia nyelve itt, Kelet-Európában, aminek feladására a nacionalizmus viszonylag könnyedén kényszerítette rá a demokráciát, mert a liberalizmusnak is ismert módon gyér a gyökérzete. Nyugaton a liberalizmust nem látszik komolyan fenyegetni semmi immár a keleti hatás zenitjén túl. Ezzel nem járok messze a címbeli kérdésre adandó válaszomtól sem: az Orbán-rezsim ereje sajnos éppen abból származik, hogy mindenkinek megadja/megengedi, amit a legfontosabbnak tart az életében és ebben az értelemben még a szabadságot sem csorbítja, csak épp nem liberálisan értelmezi (és írja elő). Aki folyamatos egzisztenciális félelemben él (a társadalom alsó fele), azoknak minimális létbiztonságot és etnicizmust ad. A nagyobb képzelőerejű és ambiciózusabb középrétegeknek megengedi a külföldre jutást. A magasabb státuszúaknak vegyesen a rezsimbe való betagozódást vagy éppen a szolgálat lehetőségét, az önálló egzisztenciateremtést, illetve a luxus-/értelmiségi/fészbukellenzékiséget nyújtja. (Mind en messe értendő, kivételek nyilván vannak, ahogy az orbánizmusnak is a célja ennek az "egyensúlyi" állapotnak a fenntartása, amelyben a kollektív kulturális tehetetlenség a politika kezes báránya.) Nagyon kevesen maradnak így, akik elkötelezett, politikai szerep- és kockázatvállalásra is kész ellenzékiek lennének.

Az Orbán-rezsimmel szembeszállni egy olyan országban, amelynek alaphangja az etnicista autoriter (korlátozottan versengő) demokrácia, ahol a versenyre mindazonáltal szükség van annak érdekében, hogy a mindenkori ellenzék ismételt legyőződésének élménye erősítse az etnicista győzelmi tudatot, jelenleg - a diagnózisnak még mindig nem pontos ismeretében, az ellenszer teljes hiányában - teljesen terméketlen. A rezsim - talán ebből a rövid anamnézisből is kiviláglóan - szinte hézagmentesen van összerakva, amihez a politikai, ezen belül a hivatalos ellenzéket nem annyira elnyomják (nem ez a pontos szó), hanem kontrollált súlyba teszik. Oda, ahova való. Nem csoda, hogy túl a korruptságán, szellemtelenségén stb. az ellenzék valóban nem tud mit kezdeni magával, ami a neki juttatott szerepet felül tudná írni. Az ellenzék valóban a NER része, de nemcsak ő, hanem mindenki. Akik ágálnak ellene, azok is. És ez nem a "láncszem vagy a zsarnokságban" sztori, inkább a "láncszem vagy a nemzetedben" sztori és ez a nemzet ilyen, sőt nemcsak ilyen, hanem nincs minimálisan akcióképes alternatív ideája sem a politikai közösségnek. A liberálisok is ezt a kerettörténetet írják: éppen azt teszik, amire képesek, mint bárki más. Személyre szabott itt minden és addig nem változik semmi, amíg a szerepek egyensúlya fel nem borul. Ehhez gazdasági válság, drasztikus európai beavatkozás* vagy a NER uralkodó osztályának belső konfliktusai kellenek. Ha megfigyeli a tisztelt olvasó, éppen ez a három dolog az, amit Orbán mindig meg akart előzni vagy ezek apró jeleit elfojtani.

*Nyugati beavatkozás nem lesz.  A Nyugatnak nem érdeke a felfordulás, de érdeke a nyugati cégek zavartalan működése: legutóbb az EP-ben csak azt tették nyilvánvalóvá Orbán számára, hogy nem tűrik a lázítást a főtéren -- és amíg lemond erről (aminek sikerére úgyse lenne esélye), a sikátor megmaradhat az övé.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1914253939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

screpes 2018.09.21. 16:53:18

....addig nem változik semmi amíg a szerepek egyensúlya fel nem borul"

"ehhez gazdasági válság, drasztikus europai beavakozás, vagy a ner- uralkodó osztály belső konfliktusai kellenének"

Ha elfogadjuk e gondolatot, szerintem ezekhez eddig sem kellett orbán megelőző-beavakozó szerepe, talán az utolsóhoz. De ott, személyekben gondolkodva, Lázár jöhetett volna szóba, kellő súllyal, de neki nincsenek oligarchái , meg párton belüli súlyos szövetségesei.
Tehát nem történik változás.

Csökken a lakosság, egészsége romlik, tömegek végeznek "aljamunkát" a népesség felhalmozott, aktivizálható tudása csökken, a háborús hisztéria és kitetttség növekedni fog, a magyarság ennek áldozatává válik, már a fenyegetettségnek is. . Azt meg már látják "fentről" hogy kiknek lehet eladni, azaz függésébe helyezni egy ilyen állapotú és nagysűágrendű közösséget. miközben annak magva nacionlalista. A háború (háborús helyzet) amúgyis megadja a választ, kitől kell majd függeni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.21. 18:17:29

"gazdasági válság [...] dolog az, amit Orbán mindig meg akart előzni vagy ezek apró jeleit elfojtani"

Igen, Matolcsyék megfelezték az adott mértékű jövedelem után felvehető ingatlanhitelek összegét, amivel nyilvánvalóan egy újra növekvő ingatlanbuborék kipukkadását vagy a kipukkadás negatív hatását próbálják elfojtani.

De ha ehhez hozzávesszük az ingatlan-adásvételekre 5%-ról ismét 27%-ra emelkedő ÁFÁt, akkor ennek a "kettős csapásnak" a hatása a reménybeli lakásvásárlókra semmiképpen nem lesz pozitív:

1) feleannyi lakáshitelt vehetnek fel
2) 22%-al megnő a lakásvásárlás költsége

mindez egy olyan lakáspiacon, ahol már eléggé magasak az árak.

Hogy ez milyen mértékű politikai ellenállást fog generálni, nem tudom -- de nem hiszem azt, hogy _semmilyen_ mértékűt nem fog.

zenonküp 2018.09.21. 18:23:12

A csoda elmarad.
De lehetséges.

Moin Moin 2018.09.21. 20:01:18

"...nem tűrik a lázítást a főtéren -- és amíg lemond erről..., a sikátor megmaradhat az övé." - Ó, nem, dehogy! Mert jól tudjuk, hogy ha a sikátor az erőszakos, nacionalista populizmunak van hagyva, akkor hamarosan a főteret is az/ő fogja uralni!

...Olvastuk-hallgattuk a Horst Wessel-Liedet!

Janossz 2018.09.22. 11:29:45

@444: Látom, jól elvagy itt egyedül.
Magadban beszélsz. Van ilyen.
Haverok meg a Fácán vendéglőben hiányolnak.
Elmehetnél oda. Egy évtizedre.

Janossz 2018.09.22. 12:44:03

@444: " addig maradnak a trollok. "
A nemzeti keresztények Istene szólítsa magához mindahányat!
Mielőbb!
Ámen.

2018.09.22. 12:54:13

@444:
hát igen, csak itt jön elő, mindig, hogy kinek mi a jog?
el lehet ismerni, hogy minden elit visszaél vele és kihasználja a saját érdekében, de akkor soha ne is legyen olyan, amelyik jottányit is enged a hierarchia alján lévőknek. mert hova vezet az?
a nemesség sem a jobbágyság, vagy a polgárság érdekeit szem előtt tartva állt ellen az uralkodóval(ha egyáltalán).
többnyire a szervilizmus volt a meghatározó.

az a juss, amit a kormány, vagy király határoz meg, miközben a felül lévők erőforrásként használják ki és fel a tömegeket, az részint előbb-utóbb elkezd csökkenni az alant lévőknél, mert mindig úgy határozzák meg, hogy a(növekvő számú) csúcsokon lévőknek juss-on mindig egyre több és nem törődnek vele, hogy nem juthat egyszerre több nekik és az alant lévőknek.

a trollok pedig attól trollok, hogy többnyire lényegtelen dolgok jelenőségét túlozzák el és abból próbálják megfejteni az igazság magvát.
mitől jobb gézának, ha(véletlenül) kiderül, hogy neki van igaza és mitől jobb a magyaroknak, ha kderül, hogy ős-ős kelet-idoeurópai nép.
mitől jobb, ha orbán megnyeri a kultúrharcot(nem nyeri meg, mert neki a kulturharc a érdeke nem a nyerés. akkor nyer, ha harc van, de ez a harc nem megnyerhető, csak ha legalább az egyik fél(orbán) elmerészkedik a másik fél (fizikai)megsemmisítéséig. de akkor meg megint nem.)

2018.09.22. 13:36:46

elég érdekes könyvet találtam egy hozzászólótól(a szerzőtől), miközben egy szintén elég érdekes(persze vitatható, de attól jó) cikket olvastam.
a cikk: 24.hu/poszt-itt/2018/08/14/balavany-gyorgy-mar-miert-ne-volna-fasiszta-az-orban-rezsim/

a könyv: Identitásgazdaságtan mek.oszk.hu/05900/05970/05970.pdf

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.22. 23:56:14

@Bánegressy:Köszönöm. Elolvastam a Balavány-linket az Orbán rezsim fasiszta voltáról. Úgy saccolom nagyjából plusz 20.000 szavazatot jelent a szotyiköpködőnek, de ha elég peches a magyar nép, és sokakhoz eljut ez a remekmű, akkor lehet, hogy plusz 100.000. Kezdetnek. És ennek semmi köze ahhoz, hogy rengeteg megállapítás megállja a helyét...a maga helyén. Csak a végkövetkeztetésben, illetve magában az alapvetésben nem.

De mindegy is. Már ezért a linkért érdemes volt idekattintani az index címlapról. Szerintem tehát egy sorba jól illeszkedő tanulságos öntökönlövés a cikk, de a partinak nagyjából vége az ún. ellenzék -és az ország- számára, így nem oszt, nem szoroz.

nyerafidesz 2018.09.23. 05:19:21

A rezsim az, amiben nem én uralkodom. A liberalizmus és demokrácia fogalmát pedig újra kellene definiálni. A 21. században, a globalizmus korában, miközben "Fogyasztás Isten" oltárán áldozunk, minimum furcsa, hogy említett fogalmakat klasszikus értelmükben használjuk.

2018.09.23. 07:55:01

@zord íjász:
-hát igen. asszem ebben igaza van Vonának: Sem a jobb-bal dimenzióval, sem a négy nagy izmussal – konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus, nacionalizmus – nem képes értelmezni suhanó századunkat. . Az izmusok azonban, . . . Nem az értelmezést segítik, hanem a beszűkülést vagy a még nagyobb zavart.
24.hu/poszt-itt/2018/09/22/vona-gabor-a-big-data-diktatura-avagy-miben-teved-filippov-gabor/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201809
a folytatás is (ahhoz képest, amit vonáról gondoltam eddig)jó.
a krapek mostanában vagy tanul, vagy olvas :D
+ ehhez jön még: 444.hu/2018/08/29/kina-szerint-egy-sikeres-orszagnak-nem-demokraciara-hanem-tobb-adatra-van-szuksege
valamint: mandiner.hu/cikk/20180919_czopf_aron_paul_virilio_a_sebesseg_filozofusanak_emlekere

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.09.23. 08:11:53

NER = Nemzetet Együttműködésben Rablók ?

Fülig José 2018.09.23. 08:28:12

@nyerafidesz: “A rezsim az, amiben nem én uralkodom” ez persze a klasszkus narancs narratíva. Egyszerű demagógia. Rezsimnek ugyanis az egypárt-rendszereket szokás nevezni, és ilyen értelemben töléletesen helyt álló megállapítás. És igen: erről A PÁRT tehet. (Off: véleményem szeint nem lehet hét és fél milliárd embert demokratikusan kormányozni. Meg aztán a diktatúra sokkal gyorsabb is. Ami morálisan felmentheti a népvezért, az a széles rétegeket pozitívan érintő eredmény. Ilyen azonban Magyarországon nincs.)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.23. 08:37:09

@Bánegressy:

"vagy tanul, vagy olvas"

Olvasva tanul.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:12:02

Ki akarná a már kipróbált, csúfosan csődöt mondott alternatívát?

ninimimi 2018.09.23. 11:30:03

@maxval balcán bircaman: Végre egyetértünk! Gondolom, a szovjet kommunista diktatúráról beszélsz.

morph on deer 2018.09.23. 16:11:03

@maxval balcán bircaman:
“Ki akarná a már kipróbált, csúfosan csődöt mondott alternatívát?”

Akkor sürgősen szólj a viktornak, hogy mivel ez a rész már volt, mindenki ismeri a történet végét!

Ezen még az sem segít, hogy újak a díszletek, és megpróbálták eltakarni a mocskos részeket, mert ugyanaz a dohos, rothadt bűz kezd áradni, mint az előző alkalommal... Ráadásul a szövegkönyvben tisztán felismerhetôek a korábbi részből átemelt mondatok is!

Szóval ideje lenne minél előbb tájékoztatni a vezért, hogy - ahogy mondtad, - ez az alternatíva bizony már kipróbált és csúfosan megbukott, mert a jelek szerint ő ezt nem így tudja, és még képes lesz belelovallni magát..!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 17:18:38

@morph on deer:

Ellenkezőleg. 2010-ben megkezdődött a modellváltás. Ami pozitívum.

miért 2018.09.23. 19:19:46

@maxval balcán bircaman: érdekes meglátás : a lopjunk el mindent a jövő?

screpes 2018.09.24. 08:00:25

@maxval balcán bircaman:

Ki a tolvaj, és ki az orgazda?
Merthogy a kettő nem lehet ugyanaz.
süti beállítások módosítása