1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.09.03. 03:13 HaFr

Orbán testvér gyerekeket faragna

Kapcsolódó kép

Az iskolának, a pedagógusoknak, az egyháznak és a szülőknek közösen kell "egy irányba" nevelniük a gyermekeket, közösen kell csiszolni és faragni őket, mert olyan nincs, hogy "össze-vissza pattintják a darabokat" - jelentette ki Soltész Miklós a Miniszterelnökség egyházi, nemzetiségi kapcsolatokért és az üldözött keresztények megsegítéséért felelős államtitkára, hobbiszobrász.

Nos, menjetek a búsba. Elhiszem, hogy a Fidesz már szavazóbázist építene 2030-ra is, nota bene ez óvodai indoktrinációtól kezdve a gyerekzsúrok megszervezésén, a hittanon, a kadétképzésen, a turulos sportéleten és a szexuális életükben való vájkáláson át -- az elitebbje esetében -- egészen a Nemzeti Közszolgálati Egyetemig (úgy is mint káderképző) végigkísérné az államosított, nemzetileg robotizált gyerekek nevelését (vö. youthbot), hogy az így tenyésztett példányok cohors-ait adandó alkalommal a Kárpát-medence védelmére is kirendelhesse, de ehhez az agyrémhez elég lenne felütniük az idevonatkozó szak- és szépirodalmat: nem fog menni. A korábbi kísérletekkel szemben (Horthy-rendszer, kommunizmus) nem lesz elég hülye, aki megvárná a program kiteljesedését, gyanítom, nagyon sokan úgy vannak vele, hogy ilyen jövőkép mellett inkább folytatnák Panamában. Az itthon maradókat pedig már-már unalmas módon és hasonló okok miatt utoléri majd a soros magyar tragédia.

A nevelés nem szobrászat, Soltész Testvér. A nép ideologikus nevelése pedig se okosabb embereknek, se nagyobb hatalmúaknak nem ment korábban. Emellett Orbán testvér szobrászatában az anyagi és a szellemi javak eddig is csak eltűntek, kétlem, hogy egyáltalán a véső megvan még, a műhelynek elég rossz a híre, a szobrász személyét pedig hadd ne illessem ez alkalommal, mert most, hogy egyre konzekvensebben a gyerekeim és leendő unokáim körül babrál, különösen csípős hangulatban vagyok. (Ahogy hallani az iskolákból a tanévkezdés első híreit, van ahol, még a szekrényajtók helyreállítására sem futotta a rezsimnek, amelyik azzal büszkélkedik, hogy immár helyrerakott mindent, a közoktatás nagy műve rendeltetésszerűen forog. Közlöm, nem egészen: van, ahol még európai színvonalon tudnak tanítani pedagógusok. Néhány év kell még az értelem feletti végső győzelemhez. Addigra a pedagógusok csökkenő számát is befogja majd a diákoké.)

A bűnözők, tahók és nímandok pedigréjét az őrültekével kiegészíteni ugyanakkor szemmel láthatóan kötelezővé vált mára az államigazgatásban. (Pedig a kormány ötleteinek egy kisebb részét, pl. a gyerekzsúrok színhelyéül ajánlott ún. NépmesePontokat [sic!], az iskolai hittant és erkölcstant, akár a fakultatív kadétképzést is, én speciel jónak vagy legalább érthetőnek tartom, de sajnálatosan támogathatatlanná teszi ezeket a keret -- a NER minősége --, amelybe illeszkednek.)

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2614218633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.09.03. 05:22:33

Atya Isten, nem lesz kötelező liberálisnak lenni az óvodában??? Botrány!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.09.03. 05:31:38

@balcán maxval bircaman: áruld el már, mi a kórságról beszélsz? Van egy rendszer, azon belül x számú óvoda, mindegyik nevelési tervében egységesen ott volt eddig is a magyar népdalok, versek, mesék, legfeljebb eddig nem Orbán Viktor kép alatt folyt ez -- mi az ördögről beszélsz, birca? Hol van itt kötelező liberalizmus?

zenonküp 2018.09.03. 05:38:59

Régen (több mint ötven éve) volt a kezemben egy 1923-ban megjelent zöldesbarna vászonkötésű könyv. A címére pontosan nem emlékezem. Tartalmilag a nemzeti érzelmű nevelő kézikönyve/segédkönyve volt.
Nyilvánvalóan megjelenése összefüggésben volt az akkor induló levente-mozgalommal. Érdeklődésemet különösen felkeltette az abrudbányai vérengzés leírása, Janku Ábrahám, a vad mócok, stb., stb.
Az ebben a szellemben nevelődött nemzedék (anyám vízfestményei megmaradtak a történelmi vármegyékről pölö) aztán mint gyorshadtest (v.ö.: kerékpáros zászlóaljak pölö) bevonult Erdélybe, olvastam szorgalmasan Kálmán néniék padlásán a friss híreket Tolnai Világlapjában, a porszagú forróságban úgy 1965-66 tájékán.
Ezen az úton mint látható már jártunk egyszer.
Viszont még nem voltunk az orosz birodalom utolsó csatlósa egy világméretű konfliktusban.
Próbáljuk meg, hátha bejön.
És akkor semmi sem állhat útjába a magyarok bejövetelével kettészakajtott északi és déli szlávok újraegyesülésének.
Éljen Szvatopluk!
Hurrá, hurrá, hurrá!!!

max bir ca · http://bircahang.org 2018.09.03. 05:43:29

@HaFr:

Te is tudod, 1990 óta hatalmas nyomás van az országon, Soros és más gazemberek részéről, hogy liberális kényszerzubbonyosokat neveljen a gyerekekből.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.09.03. 05:44:46

@balcán maxval bircaman: nem, én nem tudok erről, és te is csak három éve

zenonküp 2018.09.03. 06:09:51

@HaFr:
Két ápoló egy több milliós elmegyógyintézethez kevének ígérkezik.)))

Moin Moin 2018.09.03. 06:48:09

Ez a Soltész évfolyamtársam volt egy ideig. Jóravaló, még műveltnek is mondható, konzekvensen katolikus fiúnak tűnt akkor. Aztán elérte őt is az, ami általában a (nevezzük így) "magyon mély meggyőződésű" embereket: ha hatalmat kap, olyan lesz, mint Savonarola.

zenonküp 2018.09.03. 08:05:48

@zenonküp:
recte
kevésnek
mint
Mackó sajtban a brummogás))

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.03. 10:21:12

@444:

"ne akarjon hatalmaskodni az óvónéni. mert már itt bevezetik a szörnyűséges elnyomatást. ezzel megalapozzák az autoriter rezsimeket."

Azt hiszed, hogy tréfálsz, pedig nem: a hatalmaskodó óvónénik kezdik el a hatalmi szerepekben lévő személyek iránti tiszteletnyújtás szükségességébe történő indoktrinációt.

Valakit tisztelni két okból lehet:

1) a kérdéses személy tiszteletet érdemlő teljesítményt nyújt valamilyen aktivitásban

2) a kérdéses személy hatékonyan kelt félelmet

Általánosságban igaz az, hogy a 2-es módszer alkalmazása könnyebb, mint az 1-esé. És ez részben azért van, mert a hatalmaskodó óvónénik (és tanárok) már jó korán megtanítják a csemetéknek, hogy ők (ti. az óvónénik/tanárok) büntibe tudják rakni a csemetét akkor is, ha a szakmai munkásságuk (ti. oktatási tevékenységük) kívánnivalókat hagy maga után.

ijontichy 2018.09.03. 11:34:27

@poszt: "(Pedig..."
Jogos a zárójel. Alapvető hiba volt már nagyjából az ezredfordulón, kulturált módon, tudományos igényű vitákba bonyolódni részletkérdésekben. A Fidesz-kurzus alapjában elhibázott, tehát értelmetlen "egyes ötletekről" vitázni. A fideszessel egyet lehet tenni: lenézni (ld. Hofi). A tipikus hibbant-libbant duma ("nem szabad, mert a NER bukását követően is együtt kell velük élni") hibás nézőpont. Valójában nekik kell majd együtt élniük mindazzal, amit honfitársaikkal tettek (ti. a legrosszabb futballdrukker mentalitással alárendelték őket egy kisstilű pöcsnek és haveri körének, rászartak a fejükre, szétkenték, majd kiröhögték őket). Nem irigylem azokat, akikből nem sikerül maradéktalanul kilúgozni a lekiismeretet. De sajnálni sem tudom. Megérdemlik.

www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

2018.09.03. 13:39:41

@neoteny:
ugye világos, hogy arról van szó, hogy béndekék nem akarnak konkrét vitákat. csak azt mondják, hogy orbán a sátán. hátha azzal hatalomra kerülnek. és most a köznép azt mondja, hogy basszák ki béndekéket a minisztériumok környékéről. ehhez kellenek soltészék. és most úgy tűnik, hogy ezt a köznép legitimálja. ebből létrejön a kvázi egypártrendszer. csizmadia ervin szerint asszimetrikus pártrendszer. magyarországon mindig is így volt. kivéve, amikor nem. filipov gábor szerint hibrid rendszer. ezért tanulmányozni kellene a mexikói, a tajvani és a ghánai ellenzék aknamunkáját. orbán viktor kirgisztánban bejelentette, hogy megdőlt a régi világrend. és a türkök nyelvrokonai vagyunk.

törökül ez a mondat: cebimde çok küçük elma var. azt jelenti, hogy a zsebemben sok kicsi alma van. de az akadémia szerint amikor ezt átvették a magyarok, akkor finnugorul beszéltek. átvették a törököt. előtte finnül beszéltek a magyarok. hantiul és manysiul. amelyiknek az ábécéje az 1930-as évekből való. előző korokból nincs nyelvemlék. a nyelv sem egységes. a manysik négy nyelvjárása se feltétlen érti egymást. de az mta megfejtette, hogy úgy beszéltek a magyarok évezredeken át az ókorban. orbán viktor ezt most korrigálta kirgizisztánban. csak ugye ne szóljon bele. mert ez tudomány kérem szépen. és nem politika. cebimde çok küçük elma var.

a vita arról folyik, hogy ki kivel van. orbán a sátán, és soltész annak szolgája, vagy sem. a többi nem érdekes.

2018.09.03. 13:58:57

@Bogomil:
most úgy tűnik, hogy ti mentek. egyiknek mennie kell.

2018.09.03. 14:02:12

@neoteny:
de vannak, akik megoldják. gundel takács gábor nem bírta a köztévét.
444.hu/2018/09/02/gundel-takacs-a-kozteverol-ugy-voltam-vele-hogy-innen-megyek-nyugdijba-de-egyszeruen-nem-birtam-ami-ott-ment
ezért most a tv2-n és az origo-n működik. azt már jól bírja. gundi így harcol a rendszer ellen. és ezeket komoly arccal mondják. hülyéskedés van. trollkodás.

2018.09.03. 14:57:17

@neoteny:
vagy mondjuk az index publicistáját zavarja, hogy a bulvárba csomagolják a kormánypropagandát.
index.hu/mindekozben/poszt/2018/08/31/minden_nap_ujabb_sirva_rohoges_a_kormanylakajja_valtoztatott_borssal/
ellenben az index nem arról szól, hogy a bulvárba csomagolnak bármilyen ellenpropagandát. kovács bálint főokos szerint ez csak a bors csinálja így. az index nem. most orbánék is manipulálnak. és ügyesebben csinálják, mint kovács bálint. ezért van diktatúra.

2018.09.03. 15:12:04

@neoteny:
vagy mondjuk ebből megértheted, hogy mi a "diktatúra". mikepércs népe megdöntötte a csárdásozás világrekordját.
www.youtube.com/watch?v=xA0hG0UcIwI
erre kovács bálint az index publicistája azt mondja, hogy ne akarjanak már ezek csárdásozni. a 21. században. de a község apraja nagyja mégis csak akar. és látható, hogy van aki nem nagyon tud táncolni. az majd lépeget. megvarrják a népviselet. és megdöntik a "világrekordot".

és ezt a közösségteremtő világot nem értik a "liberálisok". béndek péter, ricardo és a többiek. na most ha valaki mikepércsen mégis inkább maxwell egyenleteket oldaná meg, akkor nem kell táncikálnia. de a nagycsaládok többségéből valaki táncol. és mindenki táncolhat. a "cigányok" húzzák a talp alá valót. ez az integráció. és ők ugye nem fognak a libsikre szavazni. soha semmikor. soha többet béndek péter és társaik. akik azt mondják, hogy ezt meghaladta a modernitás. mert egy virtualizált applikációval bárki eljárhatja a csárdást, vagy akármit. michael jackson-t. rendben. de ők a valóságban szeretnek táncikálni. és egyébként ott van a zsebükben a részletre vásárolt iphone, vagy samsung galaxy. és írhatnak applikációt. azért, hogy a mesterséges intelligencia eltáncolja a mikepércsi robot csárdást. a virtualizált térben a trollok szétverik a "liberális" "értelmiséget". a végén beszántják az index szerkesztőségét. de addig lőrinc nyer egy két közbeszerzést. mert hogy utána hogy lesz azt senki se tudja.

Carmichael 2018.09.03. 15:37:17

Hogy is szólt az a jezsuita mondás? Add nekem a gyerekeket az első 7 életévükben, és örökké az egyház szolgái lesznek. Vagy a hatalomé, esetünkben.

Bocsánat a hosszú sztoriért itt alant, de kb. erről szól, és épp most találtam a cikk elolvasása előtt:

"Becsöngettek!...
Reggel van, becsöngettek. Kisfiúnk már a padban ül, kíváncsian. A tanító néni így szólt a gyerekekhez:
– Ma rajzolni fogunk.
– Nagyszerű – gondolta magában a kisfiú, mert imádott rajzolni. Már rengeteg dolgot tudott rajzolni – oroszlánokat, tigriseket, csibéket és teheneket, hajókat és vonatokat. Előkotorta színes ceruzáit és nekilátott. Képzelőereje szárnyára kapta és ő engedett neki. A tanítónő hangjára eszmélt fel:
– Várjatok! Most virágokat fogunk rajzolni.
– Pompás! – örvendett magában a fiúcska, mert imádott virágokat rajzolni. Már kerekedtek is papírlapján a piros, narancs és kék szirmok, pompáztak a színes virágok, mikor újra megrezzent tanítója hangjára:
– Várjatok! Megmutatom nektek, hogyan kell rajzolni – és egy piros virágot rajzolt, zöld szárral. – Most kezdhetitek.
A kisfiú a táblára nézett, majd saját virágaira. Szebbnek találta őket annál, mint amit a tanító néni rajzolt. Szótlanul megfordította lapját és rajzolt egy piros virágot, zöld szárral.
Reggel van, becsöngettek. Új nap, a régi lelkesedés. Kis barátunk a padban ül, ugyanaz az érdeklődés ül tekintetében.
– Ma gyurmázni fogunk! – szólt a tanítónő, mire a kisfiú ujjongott magában. – Csodás! Hisz imádok gyurmázni! Kígyókat, hóembert, elefántot, teherautót képzelt el magában. Elkezdte hát gyúrni, formálni, keze melegével alakítani az agyagot, mire a tanítónő újabb utasítást adott nekik:
– Várjatok, még nem álltok készen! Megmutatom, hogyan csináljatok tányért – és egy mélytányért készített. – Most pedig nekifoghattok. A kisfiú a mélytányérra nézett, majd az előtte fekvő állatokra, kisautóra. Jobban tetszettek neki. Szó nélkül mindet nagy golyóba gyúrta és egy nagy, mélytányért formált belőlük. Olyat, mint a tanító nénié.
A kisfiú hamarosan megtanult várni az utasításra, szófogadóan követni a tanító parancsait. Többé már semmit sem készített saját magától.
Egy nap a kisfiú családjával más városba költözött. Más iskolába ment, más osztály várta. Az iskola az előzőnél is nagyobb volt. Magas lépcső és hosszú folyosó vezetett az osztályteremhez.
Reggel van, becsöngettek. A kisfiú a padban ült, felkészülve az új napra.
– Ma rajzolni fogunk!
– Pompás! – gondolta a kisfiú, és várta a tanítónő utasítását, hogy mit rajzoljon. Ő pedig semmit sem mondott, csak sétált a padsorok között. Mikor a kisfiú üres lapjára nézett, megkérdezte:
– Talán nem tudsz rajzolni?
– De igen – válaszolta – mit kell rajzolnunk?
– Nem tudom, amíg le nem rajzolod – válaszolta az új tanító.
– Hogyan kezdjem?
– Ahogy szeretnéd. Ha mindannyian ugyanazt rajzolnátok, és ugyanolyan színűre festenétek, honnan tudnám, ki rajzolta?
– Nem tudom – válaszolt a kisfiú, és egy piros virágot rajzolt, zöld szárral."

2018.09.03. 16:27:12

@Carmichael:
csak ugye az általános tanrendű osztályban úgy a jó, hogy a tanító azt mondja: így kell virágot rajzolni. és azt úgy megrajzolják. az emelt szintű osztályban nem kell. hanem azt mondja a tanár. most virágot fogunk rajzolni. és lássuk ki hogyan rajzolja a virágot. és végül megmutatja, hogy ő hogyan rajzolja. mert egyébként arra is szükség van.

matematika tagozatos osztályban a tanár feladja a példát. úgy, hogy még nem mondta el hozzá az elméletet. hanem azt ki kell okoskodni az iskolapadban. aztán vagy sikerül, vagy nem sikerül. de aztán a tanár elmondja, hogy mi is az elmélet. na most egy átlagos gyereknek ha feladják a matematika példát úgy, hogy elméletről fogalma nincs, akkor csak néz ki a fejéből. de a virág rajzolásával is így van. már mint amikor nem óvodás szinten kell csak rajzolgatni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.09.03. 16:33:15

Nincs tanárhiány, csak épp nincs elég tanár.
Legyen mindennapos testnevelés, csak épp nincs elég tornatanár és tornaterem.
Össze kell vonni a fizikát, a kémiát és a biológiát, mert nincs elég fizika-, kémia- és biológiatanár.
A tanároknak a gigantikus fizetésükből maguknak kell megvenniük a fénymásolópapírt.
A menzán olyan moslék az ebéd, hogy utána millió, millió, millió róka száll...

Mindeközben közpénzből havi tízmilliókért szerződtetnek falábú focistákat és gyógyegér fociedzőket...

Khonsu 2018.09.03. 16:35:52

Azzal nem számolnak, hogy minél jobban próbálnak valamit a fiatalságra erőltetni, az általában annál inkább lázad ellene (miért is hívják ezeket még Fidesznek?). Az internet korában pedig már esélyük sincs sem a lázadást tápláló információk, vélemények terjedését sem a lázadás közösségi élménnyé, divattá, "menővé" válását megakadályozni.

Házhoz mennek a lóf.ért...

Tájékozódj mielőtt elhiszed 2018.09.03. 16:36:06

Jó lenne tudni, hogy hol, mely országokban nincs alaptanterv az oktatásban, hogy kellően megijedhessek tőle.

Tudtommal mindenhol van.
Másképpen fogalmazva, tudtommal sehol nem hagyják, hogy azt tanítsanak az iskolák a gyereknek, amit csak akarnak.

2018.09.03. 16:45:04

@Carmichael:
szóval a te iskoládban a kisfiú, aki szépen rajzolja a virágot matek órán csak nézne ki a fejéből. mert a tanár feladná a példát. de nem segítene. azért van a gyerek, hogy megoldja. a tanár ne árulja el a titkot. nem adja át a lexikális és az enciklopédikus tudást. találják meg interneten. megtalálhatják persze. ezzel dekonstruáltad az iskolát. nem kell tanítani, mert úgy is ott van az interneten.

de hogy lehet például bukfencezni az interneten. vagy mondjuk teknőt vájni, vagy ladikot építeni. robot se lehet építeni az interneten. a közhiedelemmel ellentétben. vagy mondjuk segíteni megtermelni az ebédhez a krumplit. úgy nem dobják ki a gyerekek a menzán. aztán lehet mondani, hogy ne kelljen már az iskolában krumplit kapálni. vagy azt, hogy mégis csak kelljen. ezek politikai kérdések. az iskola egy kicsit politika. nem is kicsit.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.03. 16:47:24

@balcán maxval bircaman: Iván! Ebben a pillanatban jöttem rá, hogy te egy Bulgáriába telepített Moszad ügynök vagy, egy pöpec izraeli kém!
Állítólag, -még Kínát és Oroszországot is megelőzve- a virtuális hadviselésben a Izrael áll az első helyen, és tuti, hogy fejlesztettek neked valami programot, ami azonnal értesítést küld neked, ha a blog.hu bármelyik politikai blogjára friss poszt kerül fel, amire egy robot a te nickeddel, liberálisköpködő sablonüzenetet küld. Mert egyébként elképzelni sem tudom, hogyan vagy te mindenütt az első kommentelő. Ehhez a teljesítményhez az is kevés, ha ezer blogot jelöltél be követésre, mert senki nem képes egyszerre, a nap 24 órájában folyamatosan nyomon követni a blog.hu-t. A libsizős kommentek természetesen megtévesztések, és te adatokat gyűjtesz a potenciális ellenfelekről. Le a kalappal!

Ja, a poszt.

"A nép ideologikus nevelése pedig se okosabb embereknek, se nagyobb hatalmúaknak nem ment korábban."

Nos, az én szerény meglátásom szerint, ez talán kissé pongyola megfogalmazás így, vagy ha komolyan gondoltad, akkor ez konkrétan tévedés. Az ideológia az lehet pl. eszmei és vallási alapú is, és felsorolni sem lehetne a történelemből azon példák sokaságát, ahol egész társadalmak agymosását hajtották és hajtják végre a nép tagjain, az óvódától kezdve egészen az aggkori végelgyengülésig. Ma is vannak olyan országok/népcsoportok/közösségek ahol a nép egyszerű gyermekei már a képzelt/valós ellenséggel szembeni gyűlöletbe születnek bele, és ez nagyon prímán végigkíséri az életüket.

Egyébként egyáltalán nem ördögtől való gondolat az, amit ez a szűk tekintetű úr megfogalmazott, és ha az a nevelési elv például, amit a gyerekekbe sulykolnak egy intelligens, felvilágosult, nyitott, érzékeny, de ugyanakkor mélyen elkötelezett, hazaszerető, patrióta embert farag belőlük a szülők támogatása mellett, akkor ezzel az egész ország jól jár. A végeredmény nem az egyformaság, hanem az egy irányba tekintés, egy jól működő közösség lesz, amelynek vannak közös alaértékei és eszményei. Megfogalmazom egyszerűbben: miért oktatják már -természetesen a maguk gyermeki szintjén- az amerikai óvodásokat is az amerikai alapértékekre, alkotmányos ismeretekre/jogokra és kötelességekre?

Persze én kissé kétlem, hogy az lenne a NER célja, mint amit én megfogalmaztam, de alapvetően, általánosságban semmi gond sincs az elképzeléssel.

Khonsu 2018.09.03. 16:50:43

@Tájékozódj mielőtt elhiszed:

Az iskoláknak igen, de itt az "egy utat" nem csak az iskoláknak akarják kötelezővé, egyedüli követendővé tenni, hanem mindenkinek, iskolán kívül is. Az alaptanterv máshol (legalábbis a civilizált országokban) nem egyenlő a különvélemények üldözésével és a kultúrharccal, csupán egy keret az iskoláknak.

2018.09.03. 16:51:16

@Frady Endre:
de ugye nagyjából 25 éve lehet az államtól és az egyháztól függetlenül alapítványi iskolát csinálni. azok is meg kapják a költségvetési normatívát. és azon túl nem kevés adómentes pénzhez jutnak. mégse csináltak sokkal jobb iskolát a "liberális" főokosok. túl azon, hogy az elmúlt 25 év felében ők kormányoztak.

2018.09.03. 16:53:59

@Frady Endre:
szóval ha igazad lenne, akkor nagyjából most kellene a felnövekvő "liberális" elitnek elsöpörnie a rendszerváltókat. és nem ez történik, hanem majdnem az ellenkezője.

Tájékozódj mielőtt elhiszed 2018.09.03. 16:54:08

@Khonsu:

Akkor talán fejtsd ki, hogy itthon mitől kell megijedni, amitől máshol nem kell.
Tényleg érdekel. Szívesen megkímélném a gyerekeim attól amitől félsz, mert már rég iskolába járnak, de nem tűnt fel semmi abból, amitől rettegsz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.09.03. 16:54:49

@zord íjász: értelmezés kérdése - én ideológia alatt politikai ideológiát értek, döntően kétszáz évre visszamenően, nem hitet (pl. kereszténységet) vagy politikai gyakorlatot, amely életmódban gyökerezik

Tájékozódj mielőtt elhiszed 2018.09.03. 17:00:25

@zord íjász:
"A végeredmény nem az egyformaság, hanem az egy irányba tekintés, egy jól működő közösség lesz, amelynek vannak közös alaértékei és eszményei"

Egyébként szerintem ez a cél, csak mást hívsz alapértéknek.
Az nemzeti identitástudat pl az én értelmezésemben alapérték, míg másnál az internacionalizmus az.

2018.09.03. 17:02:04

@Khonsu:
a közoktatás a különvélemények üldözését és a kultúrharcot jelenti. próbálj meg németországban náci eszméket tanítani. neked az a véleményed. vagy amerikában próbálj meg bármi amerika ellenességet tanítani. izraelben próbálj már meg bármi zsidóellenességet tanítani. azt izraelen kívül se nagyon lehet. mert előveszik a holokauszt kártyát. amerika ellenességet se lehet, mert előveszik a vadászgépeket. mert hogy az amerikanizmus a különvéleményeket és a kultúrharcot jelenti az egész világban.

2018.09.03. 17:02:25

különvélemények üldözését

screpes 2018.09.03. 17:04:05

@444:
De hiszen orbánék lettek a felnövekvő liberális ellenzék...

Khonsu 2018.09.03. 17:07:20

@Tájékozódj mielőtt elhiszed:

"Az iskolának, a pedagógusoknak, az egyháznak és a szülőknek közösen kell "egy irányba" nevelniük a gyermekeket, közösen kell csiszolni és faragni őket, mert olyan nincs, hogy "össze-vissza pattintják a darabokat" - jelentette ki Soltész Miklós a Miniszterelnökség egyházi, nemzetiségi kapcsolatokért és az üldözött keresztények megsegítéséért felelős államtitkára, hobbiszobrász."

Az elmúlt 8 év tapasztalata azt mutatja, hogy ha ezek a nyilvánosságban mondanak valamit, hajlamosak meg is csinálni és a végsőkig ragaszkodni hozzá, akkor is, ha hülyeség.

A retorziókhoz különvélemény esetén pedig idézhetném bármely karaktergyilkosságot vagy a célszemély egyéb formában történő ellehetetlenítést azon esetekben, ha "rosszat" szólt.

Rettegni amúgy szerencsére nem rettegek, nem vagyok az a rettegős fajta, inkább csak röhögök a baromságokon és azokon, akik beveszik őket...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.09.03. 17:09:18

@444: Már megint ez a vagy Orbán, vagy liberális "választék"! Ebben az országban van 2,5 millió Orbán hívő és 0,5 millió liberális. A többi 7 millió se nem Orbán hívő, se nem liberális. Ahogy én sem vagyok egyik sem.
Az, hogy az MSZP-SZDSZ vircsaft gáz volt, még nem menti fel a Fideszt, hogy ők is gáz, sőt talán még gázabb. Nyolc év abszolút többséggel és ide ömlő EU-s pénzekkel csak rontottak az amúgy is rossz helyzeten.
Két dolgot csinálnak: vagy stadiont építenek, vagy lopnak.
Ez egy ország számára nem lehet jövőkép...

2018.09.03. 17:12:09

@screpes:
ne viccelj már. ha a liberálisoknak igazuk lenne, akkor az alapítványi iskolákban felnövő elit elsöpörné a régi rendet, mert hogy az abban tanulók annyival jobbak. de nem ezt történik. nincs alapítványi iskolai elit. miközben van egy szűk egyházi iskolai elit. és az állami iskolai elit is megmaradt. és ők könnyedén kiszorítják a liberálisokat budapestet leszámítva. a kormányközeli nézőpont azt mondja, hogy a fővárosban 12% az ellenzék előnye. de ugye az ellenzék képtelen közösséget alkotni. hanem azt mondják, hogy ők majd egyénileg jól odamondanak a geci orbánnak és az illiberális demokráciának. de ez hatástalan volt eddig legalábbis.

Khonsu 2018.09.03. 17:13:59

@444:

Állítólag te a vita értelmetlenségére akarod felhívni itt a figyelmet. Vedd úgy, hogy vettem a lapot és hagyj békén. Nem vitázom veled.

Carmichael 2018.09.03. 17:16:42

@444:
"ezek politikai kérdések. az iskola egy kicsit politika. nem is kicsit."
Ha te ezt felfogod, és még mindig nem érted, mi az üvöltő baj ezzel, akkor rajtad nálam rátermettebb szakember segítsen.

Ha egy tanár rajzolja meg a virágot, és azt kell utánozni, mert arra kap ötöst, akkor 30 gyerek 30 egyforma virágot fog rajzolni az ötösért. Ez igaz minden tárgyra.
Lesz egy remek zombi osztály, ahol a tanár korlátai az összes tanítvány korlátjává válik. Amit a tanár nem tud (elképzelni sem), azt sem a gyerek nem mutathatja meg (mert szankcionálják), sem a tanár nem fog semmit tanulni a gyerektől (pedig lenne mit).

Senkinek nem tudsz tanítani semmit. Ha nem akarja megtanulni, nem fogja, ha rákényszeríted, pont addig fogja tudni (talán), amíg feltétlenül muszáj, utána elfelejti. 90%-a az iskolában tanultaknak soha nem kerül elő többet, és nem használ semmit az eligazodásban az életben. A tanárok tudásának több mint a fele értéktelen és eljárt felette az idő. A gyerek, ha kedvet csinálsz neki a tanuláshoz, bármit megtanul, nem kell kényszeríteni rá.

A tanár első számú feladata, ohgy olyan környezetet termetsen, ahol a gyerek tanulni akar és tud. Utána adja át, amit tud, de ne korlátozza a gyereket, hogy többet és jobban tudhasson bármit mint ő. Pláne, ne akarja beteges ideológiák rabjává tenni a szent haza nevében.

2018.09.03. 17:16:45

@Frady Endre:
a politika a közéletet polarizálja. és amíg nincs leváltva a régi ellenzék addig nem nagyon lehet új. persze ha leváltják az ellenzéket, akkor átmenetileg tényleg kvázi diktatúra jön létre. azt úgy lehet, hogy a nép teljhatalmat ad a kormányzónak. és valami ilyesmi történik. csak orbán viktornak se érdeke, hogy egy év alatt végezzen ez ellenzékkel. tíz évre elosztja.

Tájékozódj mielőtt elhiszed 2018.09.03. 17:28:13

@Carmichael: Szerencsére senki nem beszélt korlátozásról, tanárok esetén meg, pedagógia módszereket tekintve meg pláne nem.
Mindösszesen alaptanterv, mint oktatási irány került szóba, ami egyébként tudtommal minden országban van, és mégse harakirizik senki.

2018.09.03. 17:31:00

@Carmichael:
hogyan folyna a matematika oktatás a te felfogásodban. vagy mondjuk kémia. behozzák a kémcsöveket. a gyerekek megkapják a kémiai anyagokat, meggyújtják a gázlángot. ezek után vagy felrobbantják a labort, vagy nem robbantják fel. nehogy már előzetes ismeretei legyenek arról, amiről tanulnak. és a tanár utólag se akarja elmagyarázni, hogy miért is robbant fel a labor, vagy miért nem. elég a környezetet megteremteni. itt a labor. hajrá. mindenki csináljon az, amit csak akar. nincs ilyen iskola.

2018.09.03. 17:47:19

@Carmichael:
vagy hogy működne a táncóra. bejön a tánctanár a táncterembe. elindítja a zenét. és azt mondja. tessék. mindenki táncoljon, ahogyan akar. az nem tánciskola, hanem a diszkó. jön a dj beteszi a zenét. és mindenki úgy táncol, ahogy tud vagy ahogy akar. aminek következtében a fiatalok fele részegre leissza magát. mert egyáltalán nem tud táncolni. de ezt szégyelli elmondani. persze a részeg fiúk annyira nem kellenek a lányoknak. és utána egymásba lesznek szerelmesek. a részeg lányokat a rámenősebbek megerőszakolják. és ezért találták ki az arisztokraták a tánctanárt. és a parasztok a táncházat. de a táncházban is van egy mester. és persze a tanítványok is kitalálhatnak új lépéssort. de mesterek nélkül az se nagyon működik.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.03. 17:48:21

@Tájékozódj mielőtt elhiszed: "Egyébként szerintem ez a cél, csak mást hívsz alapértéknek.
Az nemzeti identitástudat pl az én értelmezésemben alapérték, míg másnál az internacionalizmus az."

Nincs köztünk vita, mert ha ezt nekem címkézted, akkor nem mellélőttél, hanem még csak a céltábla helyzetéről sincs tudomásod. Maradjunk annyiban, hogy te nem tudod mit hívok én alapértekeknek, mert pl. a jó értelemben vett, patrióta nemzeti identitástudatot én is alapértéknek tekintem, az internacionalizmust pedig soha nem is vettem a listára, avagy "pisztácia nem is volt." És én azt is elhiszem -az elmélet szintjén, valószínűleg tényleg jószándékúak- hogy ez a fidesz célja, csak itt kell élnünk, ebben a magyar valóságban, ezen a magyar ugaron, olyan hírek között, amelyek naponta ömlenek, mint a szarfolyam, és én valahogy attól tartok, nem egészen ennyire rózsás a helyzet a valódi célokat tekintve.

De ismétlem. Nekem alapvetően semmi, az égvilágon semmi bajom nincs az alapvetéssel. Sőt: erre szükség van. Ha a folyamat végén egy európai és patrióta ember áll(na), akkor meg egyenesen hajrá(t mondanék). Az amerikaiak is amerikaiakat akarnak faragna a nagy büdös olvasztótégely 300 milliós, vegyes ömlesztésű emberanyagából. Az is nagyon rendben van, amíg ez nem kap soviniszta (másokat lenéző) felhangot.

Carmichael 2018.09.03. 17:50:23

@Tájékozódj mielőtt elhiszed:
A korlátozás MÁR ott vn a fanári (és döntéshozó) fejekben. Az alaptanterv is ezek jegyében készül évtizedek óta. Politikai célok mentén, a kreativitás, sokszínű egyéni tanulási módszerek fehasználása nélkül, frontális tanítással, kötelező tornaórákkal, stb.. A tananyag 90%-a még mindig nem segít az életben eligazodni, sikerssé válni, stb.
Vannak jó példák, őket hívják jobb híjján alternatív okatatásnak. A kérdés csak az, miért az az alternatív módszer még mindig?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.03. 17:50:53

@HaFr: "értelmezés kérdése - én ideológia alatt politikai ideológiát értek, döntően kétszáz évre visszamenően,..."
Akkor kb rendben is van, ezzel egyetértek. A posztból ez nem derült ki.

2018.09.03. 17:55:31

@Carmichael:
de ha igazad lenne, akkor az alapítványi iskolák diákjai lesöpörnék a többséget. és nem söprik le. ennek majdnem fordítottja érvényesül. nem kell a sok semmirekellő különc és nyalonc. elég politikus van.

Carmichael 2018.09.03. 18:09:23

@444:
Peched van, a tánctanulást pl. pont csináltam, egy remek tanárnál. Az úgy zajlott, hogy ő lelkesen állt a terem közepén az első órán (és a többin is!), és először "eladta" nekünk a tánc szépségét, humorral, szeretettel. Majd nekiláttunk - ebben a hangulatban - megtanulni a kezdő lépéseket. A következő órán 10 emberrel többen voltunk, mert hozták az ismerősöket is a tanítványok. Ez a csoport 5 éven át maradt együtt, és tanult minden héten új táncot (mivel a tanárnak volt miből és mit tanítania még akkor is bőven, de abban a hangulatban mindenki örömmel járt tanulni).

Nem mondtam, hogy a tanár ne tudja a tárgyát (sőt, fejlődjön vele, és merje tanítani a jobb verziót), hanem, hogy a mai tárgyak anyaga (a tanárok fejében is) nagyrészt értelmetlen és lejárt szavatosságú dolgok katyvasza, semmi köze az élet követelményeihez a 21. században.

Adok két linket, csak hogy értsd, nagyjából hogyan gondolom a tanítást. Az egyik példa, a másik a hozzáállás:

Mire jó a pí?:
www.youtube.com/watch?v=yGmYCfWyVAM

A kreativitás és az iskola ellentéte:
www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY

Lássuk, te akarsz-e tanulni. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.03. 18:12:30

@HaFr: Jaj, ne már! Te még komolyan veszed bircát? Csak beböfög valamit a rubeljeiért, már semmi újat nem mond, a paneljait ismételgeti. Csodálom hogy a munkaadói az ilyen silány propaganda munkát még eltűrik tőle.

2018.09.03. 18:17:35

@Carmichael:
na de hogy volt a tánciskolában. a te iskoládban kiáll a tanár. és beszélt a tánc szépségéről. de utána a tánc alaplépéseit mégis csak a tanár mutatta meg. tehát nem úgy volt, ahogyan te előadod. bejön a tánctanár. megteremti a környezetet. adott a táncterem. és mondjuk valami tánczene. és tessék lehet tvisztelni, rokizini, vagy pogózni. az nem a tánciskola, hanem a diszkó.

Carmichael 2018.09.03. 18:18:42

@444:
Nem tudom, mit értesz alapítványi iskolán.
Azt figyeld, hogy az életben kik képesek valós értéket alkotni, nem (cak) sikeres, hanem értékes emberré válni (nem csak a saját életüket, hanem másokét is tekintve).
Már régen tudjuk, hogy az EQ a fontos ebben és nem az IQ. Hogy te is értsd: a betáplált rengeteg adat és információ semmit nem ér, ha nem egy érzelmi intelligenciával is rendelkező egyénhasználja fel.
Azt pedig a jelen iskolarendszrünk rendszer szinten kiöli a diákokból. A magyar Nobel díjasok közül egy van, aki itthon alkotott (és tanult), a múl század első felében, és az egyik legerősebb kritikusa volt az akkori iskolarendszernek.
A legfontosabb találmányokat ma tizenévesek alkotják szenvedélyből, érdeklődésből, csak egy pl.:
ecolounge.hu/zoldmotor/startol-a-vilag-elso-oceantisztito-rendszere-az-ocean-cleanup-felveszi-a-harcot-az-evi-8-millio-tonna-muanyag-szemettel

Carmichael 2018.09.03. 18:19:27

Bocs a duplázásért, annyire nem fontos.. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.03. 18:19:39

@Moin Moin: Ilyen nevekkel mint Savonarola ne zavard össze a naracstálibokat, mert még azt hiszik a Soros álneve!

2018.09.03. 18:21:34

@Carmichael:
és persze lehet érvelni, hogy nem is kell tánciskola. mert ott youtube. és onnan is meg lehet tanulni táncolni. vannak, akik onnan tanulnak meg táncolni. és vannak ösztönös zsenik. de a tánciskola mégis csak olyan, hogy a tanár mutatja meg a tánclépéseket. aztán a koreográfia esetleg megengedi, hogy valaki a szóló részben improvizáljon. de ugye most két szélső vélemény vonul fel. csak improvizáció legyen. mert az nagyon szabad. lépjen mindenki egyszerre. különben nem kap rétest estére. és ha ebből a kettőből lehet választani, akkor az közoktatás az utóbbi.

morph on deer 2018.09.03. 18:41:42

@zord íjász:
” A végeredmény nem az egyformaság, hanem az egy irányba tekintés”

Ebből az okból használatos egy erre a célra rendszeresített eszköz, és kiválóan működik, már generációk óta!

Ez a szemellenző...
Ez segít azonos irányba húzni az igáslovaknak, hogy semmi más ne legyen rájuk hatással, ami befolyásolhatná a megfelelő irányba tartást, biztosítva az “egy irányba tekintést”...

Olyannyira hatásos, hogy már átvitt értelemben is használjuk!
Mára már teljesen beépült a köztudatba, nem is véletlenül.

Mondom, nagyon jól működő megoldásról van szó.
Az azért meglep, hogy már az óvodákban is alkalmazzák, nyilván gyerekméretben is gyártják...

max bir ca · http://bircahang.org 2018.09.03. 19:13:28

@zord íjász:

A gyikemberek titkos szoftverét használom.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.03. 19:23:43

@morph on deer: Naaaa, neee már. Sokkal intelligensebb, értelmesebb vagy ennél. Pontosan tudod, hogy miről beszélek, ne süllyedjünk már le ilyen amatőr fesztivál szintre. Nem kezdem el ismételni magam, de a példádnál maradva én az olimpiai sportlövőket vagy íjászokat említem meg, akik szintén használnak valami ilyesmit...és aztán a legjobbak közülük felállnak a dobogóra, himnusz, könnyek, lóvé. Én a jó és pozitív végeredményről beszélek: ahhoz megfelelő eszközök és módszerek kellenek, de ennek köze sincsen semmiféle átvitt értelemben vett szemellenzős, bezárkozó, masírozó szellimiségű balfasz önsorsrontáshoz és rabszolgasorshoz.

prakp 2018.09.03. 19:24:05

@Lehetnék én is: Mondjuk, ha az időrendre is figyelnél...

Budapest a kutyaszar városa 2018.09.03. 19:55:02

@zenonküp: Nagyon betaláltál ezzel a poros, forró padláson végzett Tolnai világlapja - olvasással és kötelező hittannal az emlékeimbe.... s hiába minden, "libsibolsi" lettem mégis, mert az igazságszeretet és racionalitás vezérelt mindig. Szerintem is mindig rosszul választott Magyarország az utolsó csatlósként. Csak félő, hogy ez a csatlózás lesz a végső !

2018.09.03. 20:09:09

@Budapest a kutyaszar városa:
na de az utolsó csatlósozással ugye te is a zsidósághoz való viszonyodból vezeted le a világegyetemet. a kádár rendszer "igazságát" és "racionalitását" szeretted meg. és ezért állsz szembe a horthy "fasisztákkal". de ugye tudod, hogy ez irracionális hülyeségfélóra legfeljebb féligazságokkal.

2018.09.03. 20:32:27

@Carmichael:
ne viccelj már. azt nem tudják előírni, hogy a tanárok érzelmileg hogyan viszonyuljanak a diákokhoz.

Carmichael 2018.09.03. 21:00:14

@444:
Utoljára. Szakadj már le az előírásokról, ósdi szabálykönyvekről és próbálj meg önállónan gondolkodó emberi lénykényt viszonyulni. Egy tanár EQ pozitív legyen, ne egy tudáshalmaz, zéró kommunikációs és együttérzési képességgel. Inspirálni tudjon, ne fegyelmet tartani. Képzeld, a gyerek figyel, ha érdekli, amit hall, magától. De az a tanár, aki maga is utálja amit csinál, mert a iskolai helyzet őt sem inspirálja, mitől lenne inspiratív?

Az élet - és a suli - nem szabályok betartásáról és betartatásáról kell(ene), hogy szóljon, hanem az egyéni és közös tapasztalataink alapján történő akaratlagos változtatásokról. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy az iskola megöli a kreativitást, elhanyagolja az EQ fejlesztését az IQ javára, de még az is kétséges. Nem két lábon járó adattárakat kellene csinálni a gyerekekből, hanem játékosan és szívesen- ezért folyton és örömmel - tanuló felnőtteket. Az adatok ott vannak a neten, könyvekben (mellesleg gyorsan avulnak, nem is érdemes megtanulni őket, ha nem azokkal foglalkozol specializáltan).
Mindenki másképp és más ütemben tanul, az iskola meg uniformizál. Az alapján utal egy osztályba embereket, hogy hány éves. Semmi más közös nincs bennük, se érdeklődés, se pillanatnyi fejlettségi szint, semmi. Egy hároméves gyerek nem egy fél hatéves, csak az iskolarendszer így kezeli. A politikai maszlag már csak a vége.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.03. 21:06:15

@444:

"amerikában próbálj meg bármi amerika ellenességet tanítani"

_West Virginia State Board of Education v. Barnette_, egy 1943-ból (amikor az USA [világ]háborúban állt!) származó (6-3-as) szövetségi legfelsőbb bírósági döntés kimondta azt, hogy az amerikai diákok nem kényszeríthetőek sem arra, hogy tisztelegjenek az amerikai zászlónak, sem arra, hogy elmondják a Hűségesküt (Pledge of Allegiance).

Ebben a döntésben került megfogalmazásra Robert Jackson bíró által az azóta híressé vált állítás:

If there is any fixed star in our constitutional constellation, it is that no official, high or petty, can prescribe what shall be orthodox in politics, nationalism, religion, or other matters of opinion or force citizens to confess by word or act their faith therein.

Vagyis az USA-ban semmiféle állami tisztségviselő, magas vagy alacsony polcon álló, nem írhatja elő azt, hogy mi legyen az ortodox nézet a politikában, nacionalizmusban, vallásban vagy más véleménykérdésben és nem kényszerítheti a polgárokat arra, hogy szóval vagy cselekedettel hitvallást tegyenek bármi ilyen ortodox nézet mellett.

És ezt a döntését az amerikai szövetségi Legfelsőbb Bíróság ráadásul június 14-én, a (Nemzeti) Lobogó Napján bocsátotta ki. Mert megérdemelték.

látjátok feleim szümtükkel 2018.09.03. 21:14:45

Sajnos már látszik az egy kaptafa effektus.

Imerős gyerekei játszottak a kertben, építkeztek. Amikor az építményük elkészült, a gyerekek "átadták/felavatták". Még szerencse, hogy közben sem az anyagot, sem a zsozsót nem kurtították.
Mivel stram gyerkőcök, én bízok benne, hogy mire szavazó korúvá válnak belátják, hogy az építmény nem az átadástól, felavatástól, felszenteléstől válik hasznossá, használhatóvá.

Khonsu 2018.09.03. 21:22:55

@Carmichael:

Egyebek mellett azért sem célszerű bio-robotokat nevelni az iskolában, mert a nagy adatmennyiségek rögzítésében, feldolgozásában és a mechanikus, könnyen algoritmizálható munkafolyamatok végrehajtásában (fizikai és szellemi egyaránt) az igazi gépek már vagy sokkal jobbak vagy hamarosan azok lesznek. Az egyetlen komoly versenyelőnyünk a kreativitásunk.

A "hagyományos" iskolarendszer most gyakorlatilag sok kis leendő munkanélkülit nevel. Ez ma már mindenféle ideológiai töltet nélkül kijelenthető, nem kell hozzá Soros-ügynöknek lenni...

2018.09.03. 21:27:36

@neoteny:
magyarországon sem feltétlen kell hűségesküt tenni a zászlóra a diákoknak, még az iskolaigazgatónak sem.

nyugat virginia államban egy iskolaigazgató amerika ellenes propagandát folytat. mondjuk folyamatosan tüntetést szervez, hogy az usa a gonosz ereje. ez esetben aligha nevezik ki iskolaigazgatónak. drábik amerikai állampolgár. jogtanácsos. de aligha lehetne hivatalvezető a pénzügyi felügyeletnél. a politikai nézetei nem klappolnak ezzel az állami tisztséggel.

2018.09.03. 21:51:24

@neoteny:
debrecen 47 általános iskolájából 39 iskolában kell megfelelni a tankerületi vezetőjének. aki ez a néni.
kk.gov.hu/download/c/dd/d1000/Pappn%C3%A9%20Gyulai%20Katalin.jpg
ő egy tankerületi tanács élén áll, akinek tagjait a kormány nevezi ki és 34 debreceni általános iskolát felügyel.

9 iskola egyházi tulajdonú. őket egyháztanács felügyeli. ebből 4 reformált, 2 római katolikus, 1 görög katolikus, 1 baptista és 1 hitgyülekezete iskola. felteszem ha abban az iskolában azt mondom, hogy az atv szar szemét hazaárulók gyülekezete, akkor ez egy politikai vélemény. de ha valaki ezt vallja, akkor aligha lehet iskola iskolaigazgató a hitgyülekezete intézményében.

2 iskola alapítványi tulajdonú. a waldorf iskolában valaki azt mondja, hogy rudolf steiner kutyaütő, akkor ez egy politikai vélemény. amit szabadon terjeszthet. de aligha mondhatja ezt a waldorf iskolában az igazgató. vagy akár csak egy diák azt gondolja, hogy ő szétveri a waldorf pedagógiát. mert dacol a világgal.

ezen túl 2 iskolának van különleges státusa. az egyik az egyetem gyakorló általános iskolája. amit az egyetemi tanács felügyel és autonóm. annak működésébe közvetlen nem szól bele a tankerületi tanács, se a minisztérium. és van a fogyatékosok állami intézete közvetlen minisztériumi felügyelet alatt áll.

ez a felállás. na most erre lehet mondani, hogy ez egy túlcentralizált rendszer. pappné gyulai katalin bármilyen kiváló pedagógus 34 iskola működését ne felügyelje 38 világi intézményből és összesen 47-ből. lehet mondani, hogy neki is túlhatalma van. és a klik vezetőinek is, akik pappné gyulai katalint egy tollvonással leválthatják. ennél nagyobb szabadságra volna szükség. bízni kellene abban, hogy maga a tantestület, a szülői munkaközösség és a nyilvánosság képes kontrollt gyakorolni a közintézmények felett. az ellenzék azt mondja, hogy az állam semmiféle felügyeleti jogkört ne kapjon. az önkormányzatok sem. hanem lényegében az összes világi intézmény alapítványi jelleggel működjön állami finanszírozás mellett úgy, hogy majdnem teljes a tanszabadság. de ugye ebben az esetben az adófizetők közvetve se szólhatnak bele, hogy milyen legyen az iskolarendszer. ez véleményem szerint túlzott decentralizáció. de ez egy politikai kérdés. mert szerinted nem.

2018.09.03. 22:03:07

most a fidesz-kdnp majdnem teljesen centralizált államegyházi és az ellenzék majdnem teljesen decentralizált alapítványi koncepciója között kell választani. és ebből a többség az előbbit választja.

2018.09.03. 22:09:04

34 iskolában. debrecenben az iskoláknak cca. 3/4-ét uralja a tankerületi klik. és cca. 1/5 az egyházi intézmény. de ugye ha igaza lenne a kormánykritikusoknak, akkor 2 alapítványi iskola lenne kiemelkedően a legjobb. az ellenzéki vélemények igazak lennének, akkor azokban a teljesítménynek kimagaslani és többiben meredeken zuhanni. ezt állítják.

morph on deer 2018.09.03. 22:17:02

@zord íjász:
”de ennek köze sincsen semmiféle átvitt értelemben vett szemellenzős, bezárkozó, masírozó szellimiségű balfasz önsorsrontáshoz és rabszolgasorshoz.”

Szerintem se.
Talán ezért nem is kéne ilyesmi, nem gondolod?

Csak tudod amikor a legfontosabb az ideológiai indoktrináció, “hazafias nevelés”,- vagy amit a félművelt vezér annak vél, - a tornaóra, akár feltételek hiányában is, míg pl a fél ország nem tud úszni, hittanóra, lövészet, meg a bánat tudja még mi, a megfelelő nyelv- és informatikai képzés helyett, akkor nekem komoly kondjaim támadnak a döntéshozók felkeszültségét illetően.

Ráadásul mindez megtoldva az elcseszett egyen-tankönyvekkel, az alulképzett és alulfizetett pedagógusokkal, hogy ne soroljam...

Aztán mindenki álmélkodik, hogy az “iskolavégzett” fiatal nem igazodik el a mai világban, nem tud kitölteni egy nyomorult formanyomtatványt, nem képes eligazodni a hivatalok között, a pénzügyei intézéséről már nem is beszélve!

Ne tévedj, azok a kiskölykök akik az USA-ban vagy Európa nyugati részén a társadalomról tanulnak, annak a működéséről is megtanulják az alapokat, és nem csak arról hallanak, hogy orbán egyszál maga elzavarta a szovjeteket, és azóta már az sem baj, ha beinvitálja az oriszokat...

Egyszerűen szociális analfabéták kerülnek ki az iskolákból, akik képtelenek akár szavakba önteni a mondanivalójukat, ergo, szót emelni az érdekeikért, vagy éppen civilizáltan vitázni.

De a bibliai ismeretekben például a legjobbak lennénk Európában, ha az érdekelne valakit is, mint megrudtuk a Pisa eseredményekre válaszul!
Azaz mindenki más hülye, mert az olvasott szöveg értelmezését kéri számon, ahelyett, hogy Ábrahám gyermekeit kéne felsorolni.

És ez most újabb fokozatra kapcsolt, a hozzáértő Kásler meg Rétvári urak közreműködésével!
Remélem, legközelebb már legalább pl ógörögül fel tudják sorolni a hét vezér nevét, ha bárki útbaigazítást kérne mondjuk angolul...

Látod, azért optimista vagyok..!

Carmichael 2018.09.03. 22:31:47

@Khonsu:
Elég kicsit szélesebb látókörrel és nyitottabb értelemmel rendelkezni, hogy belássuk, igazad van. Csak hát 444nél koppan az ember a falon...

törppicur 2018.09.04. 00:18:07

Mi a gond?

Volt pár évünk a hungarovalentini eszmék iskolai elfogadtatására, amit Hiller mester is támogatott.

Az akkori liberális eszmék gödréből próbáljuk a felszínre rántani az oktatást.

Nyilván, más eszmék, elvek mentén.

Tudom, mindenkinek a saját gyermeke a fontos, és ne vegyünk el belőle éveket kisérletezgetésre, de a sanszot meg kell adni, különösen ilyen támogatottság mellett.

Amúgy szerintem a igen nyitott, szabad és tárgyi tudást nem igénylő oktatásra a társadalom sem felkészült, a pedagóguskar 80%-a meg felkészülni sem tudna rá saját korlátai okán. A gyermekek meg a bliccelés lehetőségét üdvözölnék benne, majomszeretettel vagy ordenáré nagy pofával felvértezett szülőkre támaszkodva.

Kicsit nyugodjatok le, örüljetek az ingyentankönyvnek, meg ingyenebédnek - ezekre többen rászorultak, mint ahányan a zseniképzőket egyáltalán értelmezni tudnák.

törppicur 2018.09.04. 00:21:24

@prakp: bocs, de nem értem a 19.24-kor tett hozzászólásodat.

Valami időrendről írsz. Mihez kapcsolódik?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.04. 06:32:55

@morph on deer: Ebben nagyon sok -majdnem minden állítás az- igazság van, én is gyakran hangoztatom ezeket, de ez semmiféle formában nem mond ellen annak, amit én állítottam, vagy éppenséggel azzal az egyébként teljesen tolerálható céllal, amit a kormányzat tervez, és ami a lényegét, alapvetését, alapgondolatát tekintve semmiben sem különbözik attól, amit az amerikaiak is csinálnak.

A két cél -tehát az általad felsorolt, pl. gyakorlati életre nevelő, hasznos mindennapi ismereteket átadó képzés/oktatás és a kormányzat hazafias, nemzeti identitást adó, magyar összetartozást erősítő terve- tökéletesen összecsiszolható. Vagy összecsiszolható lenne. Afelől semmi kétségem, hogy a fidesz ezt is el fogja baszni, és mire eljutnak bármiféle ún. nemzeti alaptantervbe beépíthető integrált nevelési, oktatási, képzési anyaghoz, az egészből egy ilyen avítt szagú, leventeképző fos lesz.

De ettől még nagyon is szükség lenne rá, mert a világban -innentől ez politikai vélemény, amiben valószínűleg nem értünk egyet- az a nép lesz a túlélő, amit nem folyatnak szét és nem higítanak fel valami arcát és jellegét vesztett internacionalista takonyban. Ezt a világot -és itt most nem csak a népvándorlás kihívásairól beszélek- egyszerre fenyeget fizikai, szellemi, erkölcsi értelemben is a teljes széthullás veszélye, és az a nép/ország amelyik nem rendelkezik valamiféle nemzeti értelemben vett összetartást eredményező minimummal és alapértékekkel, el fog sorvadni. Emellett hibátlanul lehet még nagyon nyitott, európai eszményképekkel és hovatartozással bíró is. A kettő nem zárja ki egymást. Sőt.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.09.04. 07:00:25

@Carmichael: "Az élet - és a suli - nem szabályok betartásáról és betartatásáról kell(ene), hogy szóljon,..."

De, kifejezetten arról IS kell szólnia. Az iskola az a hely, ahol a gyerek kicsiben is láthatja egy csoport/közösség/társadalom működését, és el kell sajátítania azokat az alapismereteket, amelyekkel egy ilyen közegben mozogni és érvényesülni tud, márpedig a határvonalak, szabályok, kötöttségek megismerése és elsajátítása nélkül garantált út vezet a kirekesztettséghez, izolációhoz, magányhoz, devianciához, bűnöző életmódhoz. Vannak a világban mellé-alá-fölérendelő viszonyok, tudni kell mit-mikor-hol-hogyan lehet mondani és megtenni, egyszerre kell független, szabad, önálló integritású és autonóm személyiségű és egyben közösségben élő embernek maradni: ennek útja a szabályok betartásán keresztül vezet. Aki erre nem képes, az kiesik az iskolából, a munkaerőpiacról, mert kirúgják, és képtelen lesz egészséges családot alapítani, abban megmaradni, mert gyerekként elkallódik, elzüllik, felnőttként pedig tucatnyiszor elválik, fűvál-fával összefekszik, sodródik, gyerekeket potyogtat minden útszélen, és a végeredmény sokszor még neki sem tetszik, amikor visszanéz az életére.

"Az adatok ott vannak a neten, könyvekben (mellesleg gyorsan avulnak, nem is érdemes megtanulni őket, ha nem azokkal foglalkozol specializáltan). "

1. Azon az adaton, hogy 1815-ben volt a Waterloo-i csata, vagy hogy 1945-ben ért véget a II. világháború, mi avul el?
2. És mi van akkor, ha a egy erdő közepén akar beszélgetni az élet fontos dolgairól egy kirándulócspat/baráti társaság, ahol nincs térerő és áram? Hülyén néz ki a gyerek a fejéből, mert nem tud semmihez sem hozzászólni, amikor tárgyszerű (nem csak évszámokról beszélek) tudást kéne előrántania, és nem a kreativitására van szükség? Eszembe sincs általánosítani, mert látok ellenpéldákat, ahol a szülői nyomásra ez a helyzet nem áll elő, de élő tapasztalatom van arról, hogy az ún. x és y és WC generáció milyen kretén módon elveszett egy-egy ilyen szituációban: a beszédkészségük katasztrofális, gyakorlatilag sms szinten képesek csak megszólalni, az olvasás már ciki számukra, a telefonjuk nélkül halottak. Ezt fokozni kéne? Nem lehetséges, hogy te éppen azért tudsz ilyen összetetten beszélgetni az adott kérdésről, mert egy olyan iskolarendszerbe jártál -csak tippelek,ha ez hazai iskolarendszer például- ami egyszerre ötvözte a poroszos iskolák és a kreatív készségek gyarapítását, pl leginkább az általános iskolai és a gimnázium évek alatt?

Amit te mondasz, tehát az az elvárás, hogy a gyerek kreatív és a való élethez/munkához kapcsolódó tudása gyarapodjon az szintén összeegyeztető azzal, hogy tudja mikor volt Eger ostroma, ki a tököm az De Gaulle, és mit írt Verlaine...vagy akár azzal, amit Soltész, ami csoffadt fideszes módján összehordott, de amivel alapesetben nincs baj.

DrGehaeuse 2018.09.04. 10:21:08

@Frady Endre: +1

Tanárúr kérem én (ki)készültem!

2018.09.06. 08:42:42

@444:
nem! a gyerekek tudják, mert látják a linket képen és "gyerekek ordítják, hogy majom". ehhez nem kell olvasni sem.
süti beállítások módosítása