1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.08.13. 13:13 HaFr

Az orbánizmus stratégiai választása

Képtalálat a következőre: „orbanizmus”

Tegyük fel, hogy az Orbán-kormányzásnak legitim céljai vannak, amelyekről racionális vita folytatható (azaz tegyük fel, hogy nem a lopás a végcélja). Ez esetben -- ha ráadásul elfogadjuk, amit önmagáról állít --, akkor a célja a magyar etnikum védelme lenne egyrészt a globalizációval, másrészt a nemzetek feletti politikai struktúrákkal harmadrészt a globalizáció (nem szándékolt) melléktermékeivel, elsősorban a migrációval szemben.

Ez esetben a kormányzásnak ki kell küszöbölnie a belföldi progresszív ellenzék hatalomra jutását és az őt pártoló nyilvánosságot és értelmiségi befolyást (azaz magát a liberális demokráciát), meg kell próbálnia aláásni a nemzeti "szuverenitást" veszélyeztető gondolati és politikai struktúrákat (progresszív think tankek, nemzetközi intézmények és normák, föderalizálódó EU stb.), radikálisan zárnia kell a melléktermékekkel (a migrációval) szemben, meg kell erősíteni az archaikus struktúrákat és értékrendeket (kereszténység, család, pluralizmusellenesség, antiracionalizmus) és közben biztosítani kell a népesség jólétét is, amit nem kis részben a globális gazdasági rendnek köszönhet.

Ezt a komplex misszióját az orbánizmus jól teljesíti idáig (átmeneti konklúzió törökgáborosan), méghozzá a pozitív és a negatív üzenetek és politikai intézkedések alkalmas váltogatásával. E gyakorlat szerint a "fejlődés" nem eleve elrendelt abban az irányban, amerre a baloldali-liberális közeg szánja, ill. a politikai rendszer liberális felfogásánál vannak fontosabb politikai értékek, elsősorban az etnikum integritásának megőrzése egy bizonyos állapotában.

De a probléma is ugyanez ezzel a felfogással, amely a stratégia választása ellen szól. Az etnikumot a vélt ideális állapotában tartani önellentmondó vállalkozás abban az esetben, ha az etnikum nem versenyképes és nem képes ezáltal folyamatos offenzívával a külvilágra kényszeríteni az akaratát. Orbánnak világosan ez volt a stratégiája idáig, de ez a stratégia belül üres, mint a csigahéj, hosszabb távon fenntarthatatlan, ami leküzdhetetlen probléma hosszabb távon a rezsim előtt.

Ha pusztán az eddigi politikai stratégia további sikerével számolunk és sikerül az EU további bomlasztása, a magországok mainstream pártjainak és a mag-EU integrációjának aláásása, esetleg az Oroszország elleni szankciók elleni hatékony fellépés, akkor is igaz, hogy a rezsim (és az ország) forráshiányos volta semmilyen európai politikai szcenárióban nem lehet előny. Sőt, a globalizáció esetleges komolyan megrendülésének egyik legnagyobb kárvallottja Magyarország lesz, ami komolyan behatárolja Orbán mozgásterét. Egyik oldalon az etnikumnak a mai állapotában való versenyképtelensége (illetve az esetleges fellazulásának halálos hatása a rezsimre), másik oldalon a globális rend megrendülésének veszélye valójában igen szűk pályán engedi csak lavírozni a NER-t. (Orbánék célja nyilvánvalóan a "nemzetek Európája", amely mindazonáltal biztosítja a tőke, a munka, az áruk és a szolgáltatások szabad áramlását. Ez nem egy lehetetlen elképzelése, de semmit nem javít a magyar társadalom/gazdaság pozícióján, sőt kockázatosabbá teszi azt, tehát az alapvető problémát -- a kiürülő, szellemi elitjét, munkaerejét és gyermekeit vesztő nemzet perspektívátlanságát -- nem oldja meg.)

De még ennél is rosszabb a helyzet. Világos az orbánizmus utóbbi egy-kéthavi nyűglődéséből a kultúra környékén (ha eddig nem lett volna az), hogy a rezsimnek már a célba vett etnikai integritás és kulturális tartalmának megragadása sem megy. Sikerrel használta ki eddig a magyar etnikum modernizációs hiányosságait, ami miatt a nemzet könnyen elengedte a liberális demokrácia és a nyugatosság pontos sztenderdjeit. Csakhogy a nemzet nem azért engedte el ezeket, mert annyira világosan más lényegű lenne, hanem mert nem tudja gyakorolni a modernizációs "énjét"; megrekedt a modernizáció útján, ahol nincs visszaútja, de nincs módszere az előrelépésre sem. Ez utóbbi módszer kezdett alakulni 1990 és 2010 között, sajnos az uralkodó posztkommunista baloldali közegben teljesen torz módon. Se a végtelenül "felkészült" ún. liberális párt, se a kommunista utódpárt nem látta a feladatot, vakon és bénán evickélt hétről hétre gondolva a kormányzást.

Stratégia hiba volt Orbán részéről, hogy 2010-ben nem a nemzeti modernizáció mellett tette le a garast, amely a nemzeti értékekbe ágyazta volna -- ezzel fejlesztve őket -- az európai lehetőségeinket, hanem szembefordította egymással e két aspirációnkat. Így Orbán egy olyan nemzetet "csinál" archaikus etnikai alapon, amelynek nincs kiútja a modernizációhoz a maga erejéből, hanem nagyobb része bezárkózik és az állam függelékévé alakul, miközben egy kisebb része -- nem kis részben európai és korporatív forrásokból származó -- állami apanázsból él, és csak egy elhanyagolható része válik magyar volta mellett versenyképessé Európában. (Zárójelben, ezzel Orbán a magyar konzervativizmus lehetőségét is tönkre tette néhány évtizedre.)

Mármost a végzetes probléma -- amire már céloztam -- ezen a torz társadalomszerkezeten túl, hogy az archaizálódó függeléknek (a társadalom kétharmadának!) teljesen bizonytalan a politikai és kulturális identitása, illetve már a neki szánt sors is a versenyképes nemzet lehetősége ellen szól. Nem véletlen, hiszen már a NER avant garde-ja is eklektikus. A nyilasoktól, revizionistáktól és Kövér házelnök pogány magyar rítusaitól hitetlen és hiteltelen egyházakon és rezsimprofesszorokon át a Mészáros és Garancsi-birodalmakhoz és más családokhoz csapódott, már a gyerekekben újratermelődő NER-oligarchiáig és a széles spektrumban mozgó propagandistákig olyan színkavalkádja van itt az alacsony színvonalú gondolatoknak, hogy az arra vall: épp az a kulturális szintézis hiányzik, amely identitást adhatna a csak a progresszívok kivéreztetésében egyetértő fideszes bázisnak. Az etnicizmus választása úgy történt meg, hogy az etnicizmusnak nincs kultúrája, azaz nincs stabil, organikus alapja a hosszabb távú "harcnak" a progresszióval és a globalizáció kulturális "fenyegetésével" szemben.

A kereszténység, a család, az etnikum mind kimérák: nem léteznek önmagukban is erős támaszpontként. Egyiknek sincs már az a kizárólagos státusa az emberi életekben -- a "jobboldalon" sem --, amelyre felépíthető volna a globális rend elleni küzdelem, és akkor még nem beszéltünk a nemzeti reprodukció alapjairól: születésszám, magyar tulajdonú KKV-k, kiművelt emberfők..., amelyek mind súlyos válságban vannak. Orbán stratégiai választása kártyavárként fog összedőlni, amikor a mai egyetlen legfőbb támaszát, a hivatalos magyar ellenzéket sikerül felváltania egy új társaságnak. Gazdasági visszaesés és forintgyengülés, új ellenzék és nemzetközi befolyásvesztés fognak együtt elvezetni a változáshoz -- de sajnos ez a változás várhatóan megint nem a nemzeti modernizáció, hanem ez alkalommal a populista baloldal égisze alatt fog lezajlani. 

Az utolsó megválaszolandó kérdés az, hogy egy bukott Orbán-rezsimnek tulajdoníthatunk-e visszamenőleg pozitív hatást Magyarország átfogóan értelmezett fejlődése szempontjából (amelyhez hozzátartozik az identitásunk "védelme"). Ez a kérdés olyan bonyolult választ igényelne, amire itt nem vagyok felkészülve -- ha egyáltalán megválaszolható. Én arra fogadok a rendelkezésemre álló mai adatok és az intuícióm alapján, hogy bár pozitívuma a korunknak, hogy felhívta a figyelmet az nemzet mélyén lappangó meghaladottnak gondolt, valójában nagyon nehezen meghaladható problémákra (éppen annyira az inkompetenciákra, mint az identitásunk történeti faktumaira), a NER alapvetően idő- és értékvesztésként fog bevonulni a magyar történelembe -- végső soron pontosan azért, mert nem lehetséges a globális játszmákkal szembeállítható pozitív kifutása. Olyan országot ad át a következő politikai paradigmának, amely többet veszített - erkölcsi iránytűt, növekedési lehetőséget, szövetségi rendszert, a nemzet egységét - a hatalmi játszmában, mint az ellenfelei, ami miatt -- ha lappangó háborúként fogjuk fel a kort -- vereségeink hosszú sorában a következőt könyvelhetjük majd el vele.

200 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2114178157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2018.08.13. 13:40:10

"...ez a változás várhatóan megint nem a nemzeti modernizáció, hanem ez alkalommal a populista baloldal égisze alatt fog lezajlani." - Ezt meg miből gondolod?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.13. 13:50:15

@Moin Moin: mert nem alkalmas többre a választói kar

El Torro 2018.08.13. 13:52:05

Utalnék a Miniszterelnökünk kötcsei beszédére... Programbeszéd a javából.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.13. 14:11:57

Meg kell teremteni a gazdasági alapokat minden sikeres politikához.

Moin Moin 2018.08.13. 15:07:21

@HaFr: Értem, de...

Mi lesz akkor, ha a nyilván alapvetően gazdasági összeomlás (súlyos problémák) után képtelen lesz a baloldali ellenzék (akár a régiek, akár valami új formáció) rövid idő alatt hatalomra kerülni?

Egyébként nekem valami azt súgja, hogy a magyar választók többsége baloldali programot nem fogadna el. Etatistát igen, de azzal meg épp az lesz az aktuális probléma, hogy az Orbán-rezsimmel éppenséggel egy erősen etatista bukik meg és a jónép valami mást fog akarni. Lehetséges, hogy a választók többsége valami kevésbé centralizáltat akar majd - "szabadságot" [értsd: a presszió és a politikai jellegű kényszerek alóli mentesülést].

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.13. 15:12:15

@Moin Moin: válság után jön egy új Bokros, stabilizál, aztán folytatódik az állami (f)osztogatás

DrGehaeuse 2018.08.13. 17:46:37

"Orbán stratégiai választása kártyavárként fog összedőlni, amikor a mai egyetlen legfőbb támaszát, a hivatalos magyar ellenzéket sikerül felváltania egy új társaságnak."

Ahogy én a KNER urait ismerem előbb fogják leváltani orv-bánt. (2009-ben gyurcsányt is semmi perc alatt dobták amikor "megérett a helyzet") Idejében fel fognak építeni egy új vezért akit jobban lehet iránítani a háttérből. Egy modernizációs etnonáci alternatíva felépítése épp ma folyik (Mi Hazánk) Torockai KNER-huszár széljobber vezetésével.

Gyanúm szerint Torockai "fogott ember" 2006-os szerepeltetésétől kezdve (már előbb beszervezték) a HVMI-ben ő lehtett az állam-(alkotmány?-)védelmisek embere.

ijontichy 2018.08.13. 21:30:09

@poszt: "biztosítani kell a népesség jólétét is..." vs. "Ezt a komplex misszióját az orbánizmus jól teljesíti idáig..." ~40% bányászbéka valagát alulról nézővel, plusz félmilla kivándorolttal, ez a jólét erősen véleményes.
" egy bukott Orbán-rezsimnek tulajdoníthatunk-e visszamenőleg pozitív hatást" ha a társadalom tanul belőle. Ez egy nagy HA, elvégre az elmúlt ~100 évből nem igazán tanult, különben vitya nem tudott volna eszkalálódni.

gigabursch 2018.08.13. 21:57:06

Holnap kedd. Ismét bukik OV1G.
Ja, nem...

Szánalmas ez a műsor.

Milyen ellenzék kell? A jobb és bal kezűket nem tudják megkülönböztetni.

gigabursch 2018.08.13. 22:02:30

@gigabursch:
Pedig hittem a, hogy a jobbik tényleg sokkal jobb, bíztam, hogy az lmp érdemben több, de a momentumnak is csak 15 perc jutott.
Mindemellett a dk nem demokratikus, az emeszpé nem szocialista, az együtt senkivel nem fér össze.
Ez van.

Egyébiránt bokrost pozitív színben emlegetni: Ultragáz.

jajdehülyevagyok 2018.08.13. 22:13:23

Kissé marxistára sikerült.

screpes 2018.08.13. 22:29:31

@gigabursch:
minősítenéd, így, pár szóban a fidesz 8 évét is?
Ahhoz képest, amilyennek a kilenvcenes évek elején HITTED.

Feaky D 2018.08.13. 22:44:52

gratulálok, rég olvastam ilyen bölcs írást...

Billy Hill 2018.08.13. 23:18:17

Elveszett a nemzet egysége...! Mert korábban nagyon egységes volt...

colonel Tigh 2018.08.13. 23:46:16

Jó írás, a problémákat ugyanígy látom. A következményekkel szemben, ill. a jövőt illetően viszont sokkal pesszimistább vagyok.

MACISAJT1 2018.08.13. 23:55:00

"a NER alapvetően idő- és értékvesztésként fog bevonulni a magyar történelembe "

Ugyan kérem. Miféle " magyar történelembe"?
Amit kik és mikor írnak?

Az un. "magyar történelembe" még az sem vonult be egyértelműen hogy Csurka, bár politikusnak csapnivaló volt, de " Dolgozatában" egy vátesz akinek mindenben igaza volt...
Hogy azok akik tönkrevágták/kiárusították/eladósították/szétlopták az országot, azok akik
az MSZMP-ből kivágták az amúgy "munkást" jelentő M betüt majd hivatalos jogutódlással(!), vagyonátmentéssel(!) folytatták ahol abba se hagyták..
Hogy a bal- és hiszteroliberális legendáriumban a szart sem érő bokros ("rendbetette az országot, meghozta a fájdalmas de szükséges intézkedéseket", Orbánék abból éltek " stb.) csomagot az Alkotmánybíróság nagy részben megsemmisitette.
Névadóját pedig egy év után, 1996 április 1-én saját párttársai rúgták ki( utóda a székben,2éven át egy másik híres "közgazdász", bizonyos medgyessy péter lett - ennyit a szakértelemről.)

Bizony a bokros és csomagja az un. "suchmannositás" nélkül fabatkát sem ért, az ekkor eladott irtózatos mennyiségü állami vagyon, energiaipartól tévéfrekvenciákig, okozta a látszólagos fellendülést.
(Hej ha az a vagyon-pénz ma meglenne...De nincs.)

Senki ne csodálkozzon hogy ide jutott az ország.
Németország is ide jutott volna, ha a náci NSDAP
párt nevéből kivettek volna mondjuk az A betüt és másnap hivatalos jogutódlással(!), vagyonátmentéssel(!) folytatták ahol abba se hagyták, Adolf helyett mondjuk von Papennel mint vezér...pártsajtójuknak meg megmaradt volna a Völkischer Beobachter.

morph on deer 2018.08.14. 01:01:05

@El Torro:
“Utalnék a Miniszterelnökünk kötcsei beszédére... Programbeszéd a javából.”

Ühümm...
Nem is tudom, hol hallottam, miszerint “ne arra figyeljenek amit mondok...”

Mit mondtál? Programbeszéd..?
Hacsak az nem...

nyerafidesz 2018.08.14. 04:59:19

Nem is olyan régen ezen a felületen olvastam a kormányváltó hangulatról, és Orbán hatalmas bukásáról. Filozofálgatni tudtok, és itt vége is.

na__most__akkor 2018.08.14. 05:19:45

@Hajdú Peter: Peter?
"be kell engedni minimum 50 millio arabot"

Meg kibaszni az összes úgynevezett magyart, aki még magyarul sem tud...

na__most__akkor 2018.08.14. 05:21:39

Ékezet... tudod mi az?
áéíóőúű; amit itt látsz ezeknek a betűknek a tetején.

Nalanda 2018.08.14. 07:13:04

Ez a blog is menthetetlenül belesüppedt a csodavárásba. Majd valamikor valakik jól megmentenek minket, csak éppen ezek közül semmi nem fog megvalósulni.
Javaslom Orbán sikereinek, támogatottságának megértésére kellene koncentrálni, akkor talán elkezdődik egy értelmes gondolkodás.

LebensraumamOsten 2018.08.14. 07:16:32

@maxval balcán bircaman: Khm. :DDDD
Feltételes múlt.
Meg kellett volna. Meg lehetett volna.
De ez a hajó elment és már nem jön vissza többé.

LebensraumamOsten 2018.08.14. 07:20:42

@Nalanda: Felesleges megérteni. Nincs rá szükség.
Igazából azt az időt kell kivárni, amíg annyi és akkora érdeksérelmet okoz, hogy már a birkái sem szavaznak rá többé.
Ha pedig ez nem jön el, az sem gond, mert akkor meg a szavazótábor szépen kihal és megint csak azok maradnak akik rühellik őt (ezt) és elzavarják a büdösbe.
Az agyhalott nyuggerek és cigányok sem élnek örökké.
Ismét kibontakozóban van egy kivándorlási hullám.Biztos azért mert olyan jól érezték magukat Orbanisztánban, hogy már büntetni akarták magukat a túlzott jólétért. Hehehe.

LebensraumamOsten 2018.08.14. 07:27:29

@nyerafidesz: Neked mindegy ki van hatalmon, mert úgyis mindegyik haalom seggét fényesre nyaltátok eddig. Taknyos Józsiét, Gyuszikáét és Fletóét éppoly lelkesen.
Az is igaz, hogy ezek mindegyike még csak le sem szart téged, legfeljebb lökött némi kis csócsálnivalót, hogy épp ne dögölj éhen. Tehát az életed egy rakás kudarchalmaz. Gondolom tettél is érte, mert nem szeretsz dolgozni, nincs diplomád és nyelveket sem beszélsz. Még a kötelező ügynöknyelv (az orosz) sem megy. Abból élsz, hogy odaikszeltél egyet áprilisban és azt könyveled el sikernek, hogy a kelpto zrt. amelyik ezzel hatalomra jutott, véletlenül azonos az általad beikszelt bandával. Az is igaz, hogy hiába fényképezted le a szavazólapod és hadonászol vele bármelyik kormányhivatalban vagy fideszes rablógyűlésen, senkit nem hat meg, de te olyan ostoba vagy, hogy fel sem fogod a szánalmasságod mértékét.

burgener 2018.08.14. 07:29:58

@Nalanda: Sikereinek titka az ellenfélhiány, valamint saját választói teljes kritikátlansága vele szemben.

A túloldali választók túl finnyásak, az övéi a legkevésbé sem.

Nem két tábor "harcaként" kellene nézni a komplett ország sorsát...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 07:31:54

@MACISAJT1: Semmit nem cáfoltál, nem érveltél, csak emeszpéztél egy kicsit. Azért egy hivatásostól többet várunk el!

LebensraumamOsten 2018.08.14. 07:34:15

@Hajdú Peter: Benneteket meg deportálni Oroszország anyácskába. Akkor a kulturális lemaradás is megoldódna, mert az arabok nem drogoznak és nem alkoholizálnak. Sőt a fidesz szavazók többségével ellentétben fürdeni is szoktak rendszeresen. Ráadásul képesek írni-olvasni és számolni is. Ez meg már olyan hihetetlen az afféle hazai kulturális központokkal összehasonlítva, mint Őcsény, vagy Pásztó, hogy már szinte utópia.
Ezzel már csak Matolcsy alternatív matematikája és logikai eszmefuttatásai lennének képesek versenyt tartani.
1 turul meg 2rule az hány turul? Legalább 3 , de lehet, hogy 5. Mennyi a 10000 forintos Erzsébet utalvány illiberális számtani-pénzügyi értéke? 15000 Forint, de inkább több! Hát gratula! Szóval Petike ahogy Putyin pédaképed mondaná: Igyos v Russzija!

Gerolsteiner 2018.08.14. 07:41:47

Ez a blog majdnem olyan jó, mint a szelesteyé.

febiha 2018.08.14. 07:49:43

i.)Egyet kell érteni az írás főbb következtetéseivel. A szekér most lejtőn gurul, és a féleszűek 2002-2009-es kormányaihoz képest felelősebb kézben van a gyeplő. Ám a ló nem lett sokkal izmosabb, és a fülsértő handabanda blöffjeit előbb utóbb lehívják kártyapartnereink.

ii.) "Így Orbán egy olyan nemzetet "csinál" archaikus etnikai alapon, amelynek nincs kiútja a modernizációhoz a maga erejéből, hanem nagyobb része bezárkózik és az állam függelékévé alakul, miközben egy kisebb része ...... állami apanázsból él,"

Érteni vélem az "állam függelékévé alakul" és az "állami apanázsból él" közti különbséget, de találgatásoknál jobb lenne a gondolat kifejtése.
(Gondolom az elsőbe az érzelmi függés csapdájába zuhanó, a vezérmitoszt identitásukba emelők, a másodikba a klientúra materiális haszonélvezői, ezért egzisztenciális függésbe kerülők tartoznak.)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 08:01:29

@Nalanda: Ennyit a támogatottságáról.

2018 országgyűlési választás
szavazhatott 8.312.173
szavazott 5.694.751
Fidesz-KDNP 2.824.551
ellenzék 2.870.200

bzsoa 2018.08.14. 08:17:51

@ijontichy: Az a 40% is jobban él(lehet velem vitatkozni de én a munkám miatt nap mint nap találkozom velük nem a rózsadombi lakásomból állapítom ezt meg) persze ez relatív de a vidéki putriban ma már nem éheznek,(persze az olcsó élelmiszert veszik egészségtelenül táplálkoznak isszák az olcsó piákat stb.) ott a színes tv néha már a számítógép is az okos telefon szinte mindig ha van fiatal(márpedig ezekben a putrikban van bőven itt nem divat a szingli lét)az itt élő emberek jelentős része pedig a "hasával" szavaz ma már ezek az emberek adják OV szavazóbázisának jelentős részét!! Az egyszerűen megfogalmazott médiakampányok is nekik szólnak (Soros=gonosz, migráció= nemi erőszak, bűnözés növekedése, elveszik a munkádat, segélyből élnek, EU parlament= ostoba bürokraták, Soros csatlósai, stb.)és nem az értelmiségieknek, meg a gondolkodni is tudó melósoknak. Persze vannak még a nyugdíjasok akik egyfajta nosztalgiából szavaznak OV-re és vannak azok (ők sincsennek kevesen) akik jól megfontolt egyéni érdekből, jó helyen van állásuk, sokat keresnek kevés munkával ők az Orbán rezsim igazi kiszolgálói. Ezek között vannak nagyon értelmes emberek is akik jól látják hogy hogyan működik a rendszer, baráti iszogatások során hallani is tőlük kritikai megjegyzéseket (mint annak idején a Kádár rendszerben) de az biztos hogy a választások során OV.-re szavaznak. OV rendszerét csak és kizárólag a gazdasági visszaesés buktathatja meg, OV. arra nagyon vigyáz hogy a FIDESZ-en belül ne alakulhasson ki olyan erős érdekcsoport amely őt is megbuktathatná. (Oszd meg és uralkodj) A mai ellenzék gazdaságilag is gyenge, megosztott sok értelemben már ők is OV-től függnek, megélhetési politikusok én ezektől nem remélek sem rövid sem hosszú távon változást.

2018.08.14. 08:19:06

ha majd annyira szar lesz a helyzet, hogy a rezsim(egyáltalán a komplett intézményrendszer) összeomlásától és káosztól kell tartani, akkor orbán, vagy valamelyik eeefti a nyílt gyámságot fogja választani és erőszak monopóliuma fölhasználásával erőteljesen a zemberek figyelmébe ajánlani, mint legjobb választást.
az ország már így is, úgyis többé kevésbé gyámság(" a rezsim (és az ország) forráshiányos volta semmilyen európai politikai szcenárióban nem lehet előny"), csak a globalizmus intézményei, meg a maradék nagyhatalmak egyelőre hagyják vergődni. jelenleg zorbánrezsim=vergődés.

antiinternáci 2018.08.14. 08:25:01

A merjünk kicsik lenni ideológia példás megnyilvánulása. Nincs esélyünk, inkább ne csináljunk semmit az ország érdekében...
Csak a szokásos magyar mentalitás.
Az utóbbi 50 év túlnyomó része kommunista irányítású semmittevéssel, tehetségtelenséggel, lopással, korrupcióval telt el. Erre megint gáncsolni kell azt a kormányt, amelyik nem csak sodródni akar, amelyiknek legalább valami elképzelése van az országgal kapcsolatban.
Hiába, ez az az ország, ahol a szomszédok minden építési engedély ellen fellebbeznek: inkább maradjon a posvány, ne épüljön semmi...

kommentes nikk 2018.08.14. 08:29:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem rémlik, hogy a szavazócetlin volt olyan, hogy "ellenzék".

Cicmen. 2018.08.14. 08:30:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:" Régen olvastam ilyen jó, összeszedett írást."

Mert állandóan a B1-en lógsz! Amúgy meg is látszik rajtad hogy nem "összeszedett" írásokat olvasol Kurt fiam. Az hogy neked ez tetszik még nem sokat jelent, egy légynek egy rakás sz. a mennyország ugyebár! :D

antiinternáci 2018.08.14. 08:31:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Tehát a DK ellen szavazott valami 95%, az MSZP ellen 92%, Juhász kábszerész ellen 99%, stb... Csak követtem a logikát, hogy aki nem szavazott valakire, az ellene szavazott.

Móg 2018.08.14. 08:39:19

@MACISAJT1: A kutya ott sántít,hogy másnap nem az M nélküliek folytatták hanem Antall gyülekezete.A privatizáció tönkrevágásostól,szétlopásostól stb.100 %-ban az ő művük.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 09:06:10

@kommentes nikk: Ez gyenge duma. Mert én Orbán támogatottságáról beszéltem, nem arról hogy szar, megvásárolt az ellenzék. A választási rendszer átalakításáról nem is beszélve.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 09:07:44

@Cicmen.: Mi baj? Rosszul sikerült az estéd a gőzfürdőben? Hiába üldözöl a szerelmeddel, én a lányokat szeretem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 09:08:39

@antiinternáci: és mi van, ha ha éppen a rombolási engedély ellen fellebbeznek?

Saba Beowulf 2018.08.14. 09:22:44

“Bár eddig még ment a szekér, de csak azért, mert a Fidesz nem tudta lefékezni/ellopni, de jövőre már megáll és jön a várva várt válság” elemzés v5.4203.
Next, pls!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 09:28:24

@Saba Beowulf: unalmas vagy -- attól még, hogy az elemzők elemeznek, nem lesz jobb a neked tetsző politika, érted az összefüggést?

Muhammad Balfas 2018.08.14. 09:36:03

@kommentes nikk: 2014-ben a Fidesz-Kdnp közös lista közel 1 millióval kapott több szavazatot, mint a "Kormányváltás" nevű baloldali közös lista (Mszp, Dk, E-14, Pm stb..).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 09:37:17

@Nalanda: ó, megértettük mi a siker titkát már régen, ez a poszt nem erről szól

abdul hackeem 2018.08.14. 09:41:08

@MACISAJT1: "Bizony a bokros és csomagja az un. "suchmannositás" nélkül fabatkát sem ért, az ekkor eladott irtózatos mennyiségü állami vagyon, energiaipartól tévéfrekvenciákig, okozta a látszólagos fellendülést.
(Hej ha az a vagyon-pénz ma meglenne...De nincs.)"

Az energiaiparban a DERT-ben is és a MERT-ben is tulajdonostárs az MVM, mégsem élt elővásárlási jogával a gonosz multik elűzése után. A vagyon megvan, na hol is?
Andy TV-csatornáiról nem is beszélve.
Próbálkozz még.

nick papagiorgo 2018.08.14. 09:48:44

"Orbán stratégiai választása kártyavárként fog összedőlni, amikor a mai egyetlen legfőbb támaszát, a hivatalos magyar ellenzéket sikerül felváltania egy új társaságnak."

Nem "amikor" hanem "ha".

Jelen állapotban olyan ellenzéknek, akire úgymond szavazni lehetne, a jelei nem mutatkoznak. Saját magukat cincálják széjjel, meg egymással harcolnak és közben meggátolják, hogy bármilyen új erő felbukkanhasson.

Még egy gondolat, én azért a jövő évi EU választások eredményét azért kivárnám. Annak következményeképp elég sok minden megváltozhat.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.08.14. 09:54:53

Ez gyönyörű! Az előfeltevésekből levezetett következtetések gyémánt szilárdságúak. Az egyetlen, ami kételyt ébreszt bennem, hogy az előfeltevések ugyanarról a Magyarországról szólnak-e, mint amit a valóságban tapasztalunk.

szepipiktor 2018.08.14. 09:55:12

@maxval balcán bircaman:
Ne viccelj már birka!
Ma a gazdaság alapja a több mint 200 ezer hazai vállakozás, ők fizetik a valós! állami veételek jelentős részét és náluk van a munkaerő meghatározó része is. Hiszen ma jelentős a kényszervállakozások száma is, köszönhetően az Y generációs HR-es szakmának.
Tahát adott LENNE a megoldás!
De ma a kormány ezt a halmazt egységesen blokkolja, hozza hátrányos helyzetbe a saját pénzszivatty-vállalkozásaival szemben és kizárólag a multikat hozza helyzetbe.
Tehát amit írsz az az, hogy a meglévőt meg kell szüntetni és létrehozni egy új csoportot a saját emberekből.
Akkor jó lesz a hazai gazdaság, ugye?
Mert csak akkor jó a gazdaság, ha nem a tehetség, szorgalom, szakképzettség, tapasztalat, rutin stb. működteti, hanem a korlátlan politikai hűség...

Cicmen. 2018.08.14. 09:56:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: :DDDDDDDD!
Nem kell ilyesmitől tartanod, egyszerűen elvernélek mint szikvizes a paripáját! :P

Cicmen. 2018.08.14. 10:03:27

@szekertabor: "az előfeltevések ugyanarról a Magyarországról szólnak-e, mint amit a valóságban tapasztalunk."

Valóság csak egy van, viszont egyesek másként élik meg!
Azt, hogy miért jó egy negatív álomvilágban élni, ne tőlem kérdezd! :D
Én néha direkt húzom őket, hagy szenvedjenek még jobban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:03:38

@szekertabor: beszélj, milyen szerinted az ország, köszi

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:05:01

@DrGehaeuse: jónak találtam politológiai szinten -- de a kulturális, történeti készségeinkről nem beszél, amelyek valójában megtámasztják Orbánt (mert a külföldi példák ilyen esetben csak illusztratívak lehetnek)

szepipiktor 2018.08.14. 10:08:53

Az írás helyes!
De életszerűtlen, mert elméleti.
Tudjuk, hogy elbukott az utolsó esély tavasszal, tudjuk, hogy most 16-25 év lejtmenet következik.
Így elméleti fejtegetése annak, hogy mi fog elromlani, értelmetlen, mert ahhoz azt is tudni kellene, mit és milyen hatékonysággal fog orbán tenni.
- a putyini út lesz?
- az erdogani? Na akkor 50-70 év szopás és sok-sok szenvedés várható
- a késői kádári világot állítja be, így kifogja a szelet a háborgók vitorláiból?
.
Mostanra az ellenzékkel valójában már leszámolt, éppen a kollaboránsok megsemmisítése zajlik. Lenini elvek szerint.
Nem tudjuk, mi lesz 2019-ben, ha a várható elsöprő győzelme következik be - mivel nincs ellenzék -, akkor tudjuk meg merre megyünk - a lejtőn - a következő 3 ciklusban.
Szerintem ez lehet a késői nihil alapú kádári világ. de lehet egy sötét és durva fasiztoid diktatúra is.
A többi ma csak fikció, a gondolkodó vágya csupán.

DrGehaeuse 2018.08.14. 10:09:56

@ijontichy: "ha a társadalom tanul belőle. Ez egy nagy HA, elvégre az elmúlt ~100 évből nem igazán tanult, különben vitya nem tudott volna eszkalálódni."

Sajnos orv-bán azért tudott "eszkalálódni" mert a nép tanult a 2010 előtti gengszterváltási folyamatból, különösen 2006 volt egy nagy "oktatás".

Aki semmit nem tanult az éppen az önmagát "magyar progresszió"-nak hazudó ál-elit.

A magyar nép tragédiája, hogy 100 év alatt idegen hatalmaktól kapott Horthyt, Rákosit, Kádárt a nyakába. Azt még ma nem lehet tudni, hogy orv-bánt kiktől kaptuk a nyakunkba. 88-89-ben Soros volt a fő szponzora. Szerintem most is azoknak dolgozik akik soros mögött is álltak. Látszólag van egy szakítás abban a csoportban akik egyik oldalon Soros, másik oldalon Trump mögött állnak. Szerintem ez csak bábszinház. Cirkusz amivel szórakoztatják a nagyérdeműt. Valójában Soros és orv-bán ma is egy célt szolgál, és az nem a magyar nép jóléte.

Cicmen. 2018.08.14. 10:11:05

@HaFr: "és mi van, ha ha éppen a rombolási engedély ellen fellebbeznek?"

Azt nem tudom, de hogy nem ugyanazt tekintjük rombolásnak az fix! És innentől sajnos kilátástalan a vita, mindenesetre a kormány van pozícióban, nem is kis felhatalmazással.

nick papagiorgo 2018.08.14. 10:15:45

@szepipiktor:
Nagyon szép és helyes dolog ám a körúton belül egy bőrfotel mélyéből pipát szopgatva busongani magyarság állapottyán, mi lesz, hogy süllyed hazánk még jobban a nihil mocsarába stb.

Csak az áma helyzet, hogy vannak, akik ezt kb Orbán 2010-es hatalomrajutása óta, kb 8 éve teszik. Jönnek a jobbnál jobb stratégiák, hogy hogyan lesz ő majd megverve, mi lesz majd utána stb, és ezek mind a kukában végzik.

A fickó (Orbán) meg folyamatosan nyeri a különféle választásokat.

Ha valakinek nem tetszik a jelenlegi rendszer, annak abba kéne hagynia a "gondolkodást" és végre "cselekednie" kellene :)

(gondolkodni meg borúsakat mondani én is tudok, csak abból nem lesz semmi :)

Geo_ 2018.08.14. 10:18:24

@HaFr:

Ha jól érzékelem: a poszt cáfolja a "tegyük fel, hogy" állítást.

(Ugyanakkor mintha itt másként szerepelne nálad "progresszív ellenzék" - vagy csak nem jött át az irónia/idézőjel).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:19:03

@szepipiktor: a jövőről mindkettőnk csak spekulálni tud :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:19:42

@Geo_: nem foglalkoztam most a "leironizálásukkal" :)

Muhammad Balfas 2018.08.14. 10:26:09

Orbánnak jelenleg nincs alternatívája a magyar belpolitikában, és belátható időn belül nem is lesz. Ez sokakat frusztrál, még ha nem is szeretik kimondani ezt..

szepipiktor 2018.08.14. 10:37:49

@nick papagiorgo: Csibe, most mi van?
Egyetlen olyat nem írtam, amit te itt a pofámba öntöttél!
Én egy elméleti írásra reagáltam.
De vajon miért nem tesz SENKI semmit?
Miért van az, hogy az itt folyamatosan orbánozó, háborgók sem mondank, írnak soha egy megoldást sem.
Én mindig írtam, írok, de mivel az üti az itteni neoliberális vonalat, hát ellenség vagyok.
De akkor egy: nem a neten kell pofázni folyamatosan, nem a facebookon kell nyilvánosság előtt szervezkedni, nem lufikat kell eregetni, falsmobokat tartani. Nem a geder-szak tiltása az aktuális problémánk, hanem a HAZAI gazdaság alapját jelentő vállalkozói szféra.
Majd ha egyszer erről olvasok egy index.hu-s blogban, akkor lehet, más lesz a "jövőképem".
De elég primitív dolog egy elméleti írásra adott elméleti véleményt lesöpörni csak azért, mert nem menetelek a csordával.
ne fotelezz itt, elég sok éve szopok a vállalkozói szférában, tesközleből látom a pályázati rendszert, megéltem amikor több évtizedes partnereknél cseréltettek le bennünket friss fideszes galerikkel, napi élményem van a valós emberektől, akik között nem látsz NER kompatibilist, de neoliberálist sem.
Éld meg a valóságot és onnan meríts és ne az itteni eltorzult mikrovilágból.
Menj ki az emberek közé és lásd meg a világot.
Másokat sértegetni, gyalázni könnyebb persze.

bgp 2018.08.14. 10:42:26

"Tegyük fel, hogy az Orbán-kormányzásnak legitim céljai vannak" ... kb. eddig jutottam amikor rámjött a röhögőgörcs.

"azaz tegyük fel, hogy nem a lopás a végcélja" ... teljes fantáziavilág. Miért is kellene ilyeneket feltételezni?

szepipiktor 2018.08.14. 10:43:35

@HaFr: Tudod nekem ez már fárasztó, mert elég sokat éltem már a kádári nihilben is, akkor is spekuláltunk - az életünkért.
Én viszontlátom azt a korszakot és ma ismét a sorok között kell olvasni, kerülgetni a propagandaírásokat és a kocsmákban az emberek véleményére figyelni.
És ez fárasztó.
Amit írtál, mondom, full valós! Az egyik lehetséges út.
De én meg nem látom az "utcán", az emberek között, a vállakozói kapcsolataimban azt a hangulatot, ami a Te utatdat elindíthatná.
Nem látok semmi olyan "petőfis" hangulatot, ami beindíthatna bármit is.
Sőt, most a lejtőn történő gyorsulás látható, és aki ismeri a történelmet, az azt is tapasztalhatja, hogy milyen lépések történnek - és ezeknek meg van időtartamuk, azaz minden változás csak ezek lefutása után következhet be. Közben meg folytatódik a bebetonozása a torzulatnak folytatódik a bástyák létrehozása, megfizetése is.
Sajnos...
De legalább még beszélünk róla.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:48:27

@Ches Desmond: :D spekuláció az élet a kommentelők egy fajtájánál, jobb híján

Melee 2018.08.14. 10:51:52

"Tegyük fel, hogy az Orbán-kormányzásnak legitim céljai vannak, amelyekről racionális vita folytatható (azaz tegyük fel, hogy nem a lopás a végcélja). "

Te összemosod Orbánt az Orbán kormánnyal. Nagy hiba. Orbánnak legitim céljai vannak, de azok földtől elrugaszkodottak, egy álomvilág termékei, pont ezért elérhetetlenek. Orbánnak ez így jó, mert őt a küzdelem élteti, álmai elérése valójában nem célja. Az Orbán kormány viszont mára 95% feletti arányban olyan talpnyaló senkikből áll, akiknek végső célja csak és kizárólag a lopás.

"Orbán stratégiai választása kártyavárként fog összedőlni, amikor a mai egyetlen legfőbb támaszát, a hivatalos magyar ellenzéket sikerül felváltania egy új társaságnak."

Kérdésem, hogyan sikerülne? Amíg a Fidesz benn tudja tartani az MSZP-t és a DK-t a Parlamentben, ez sajnos csak álomcél, a két kiégett hazugság párt céljai pedig ennek megfelelnek, mert olyanok mint az Orbán kormány kihelyezett tagozata, csak és kizárólag a lopás a céljuk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 10:53:48

@Melee: nem látom a különbség Orbán és a kormánya között -- mindkettő Orbán

Európai téridő 2018.08.14. 10:56:04

@HaFr: Ez bizony kódolt birkázás. Akkor pedig miért olvassam tovább ezt a förmedvényt?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2018.08.14. 11:11:09

Ez az egész cikk szánalmas vágyvezérelt gondolkozás.

Magyarország egy "redneck" állam Európában. Az ipari forradalomról lemaradtunk, azóta (1700-as évek eleje) ostobákkal megrakott agrárország vagyunk.

Van-e, lesz-e új felvilágosodás? Lószart, mama! Az Egyesült Államokban vidáman élnek redneckek (buta parasztok) az ország közepén, semmitől sem zavartatva. Halálbüntetés, KKK, illegális marijuana, Donald Trump - szépen elvannak a saját világukban, eszükben sincs változni.

i.pinimg.com/originals/8e/45/ce/8e45ce37afcb5bcc4fb5a52b83a3abf1.jpg

Mi, magyarok PONT ugyanilyen buta faszok vagyunk a világra. Nem kell ide semmiféle fejlődés. És PONT ugyanúgy, ahogyan az amerikai filmekben összepakolnak azok, aki ki akarnak lépni a semmiből, és elmennek a "városba", ugyanúgy pakolnak össze azok a magyarok is, akik akarnak az életüktől valamit. Akik maradnak - vagy tehénpásztorkodás bonyolultságú munkát végeznek, vagy olyan értelmiségiek, akik élősködnek vagy a NER-en, vagy a hülyéken.

Felesleges messiásként várni az eljövendő értelmes ellenzéket, felesleges azt várni, hogy amint megpillantják őket, felnyílik minden ostobenkó szeme - MERT EZ NEM FOG BEKÖVETKEZNI.

Sokkal valószínűbb, hogy lassan-lassan létrejön egy olyan vállalkozó réteg, aki függetlenedni tud a kormánytól, és ezek megteremtenek - először zártan - egy belső nyilvánosságot, amihez sikk lesz tartozni, aztán ez szélesedik, és szép csendben, minden számonkérés nélkül ez a vonal trendibb lesz, mint a mostani NER. Előre mondom: nem lesz benne fidesznácizás, nem lesz benne bayerzsótizás, tömjénfüstös-helikopteres vadászatok felemlegetése: egyszerűen ciki lesz ezeket felemlegetni.

Akkor lesz váltás, ha ezek az emberek egymással meg tudnak beszélni dolgokat, a Fidesz nélkül. Azt azonban látni kell, hogy vidéken a Fidesznek egyetlen célja van: ennek megakadályozása. Ha ez a vagyonos réteg pályázati pénz nélkül is meg tud szervezni egy óvodafelújítást, egy 10 méteres járdaszakasz leaszfaltozását vagy egy falunapot - akkor lehet elhinni nekik, hogy a közpénzt is hatékonyan tudnák elkölteni (és nem ellopni). A társadalom vagyoni ollójának nyílása mindenesetre nem ebbe az irányba mutat.

Rohadtul nem értem, hogy mi értelme van annak, ha valaki olyasmi kataklizmát vízionál, ami földrengésszerűen elsöpri a Fideszt. Az MSZP hány éve döglődik velünk? 28? Értem. És majd jön a semmiből valami, ami egycsapásra ... LOL, sőt ROTFL.

törvények a fizikában vannak 2018.08.14. 11:17:10

szerintem a magyar jónép többsége politikailag egyszerűen nem képviselhető. olyan egymásnak ellentmondó és irreális igényei vannak az élettől/államtól melyeket nem lehet kielégíteni.
ebből adódóan csak valamilyen hazugságrendszerrel lehet a szavazatát kicsikarni belőle, ez történik most.
először az a debil Medgyessy megpróbálta megvenni őket, ennek csőd lett a vége.
aztán jött a Gyurcsány féle próbálkozás, ami már részben megvezetésre épült, másfelől tükröt tartott a jónép elé, amit az mérgében össze is tört (meg persze Gyurcsány sem volt a megfelelő ember a tükör odatartására).
most az orbáni hazugságrendszer napjait éljük éppen, és valóban, benne van a pakliban egy balos populista hazugságrendszer kísérlete is, melynek ideológusai már gőzerővel nyomják az ipart: Pogátsa (Újegyenlőség), TGM, Artner, Krausz, Mérce csapata, pár LMP-s neokomcsi. Sajnos az ellenzéki média megmaradt szigetei (Klubrádió, ATV, pér újság, weblap), mint szintén kontraszelektált államhívő idióták gyülekezetei maximálisan partnerek a nagy össznépi rinyálásban, felelősség elhárításban, önhikizésben, államtól tarhálásban, stb. Bolgárurakkal nem fog menni.

viszont a történelmet nem csak személytelen folyamatok csinálják, hanem egyes emberek elszántságán és kitartásán is múlnak dolgok időnként.
pont most lenne érdemes egy merőben új és radikális libertárius párttal színre lépni, ami magát a mindenkori államot és a kollektivizmust teszi meg ellenségének és ezzel kemény konkurense lehetne a formálódó újkomcsi társaságnak is és a ner-nek is. ugyanis egész egyszerűen egy mélyebb logikai síkon mozog mint fentiek. ez egyben a hátránya is, mert ez elég elvonttá teszi ezt a gondolkodásmódot. de pár kellően gyakorlatias emberrel a libertárius logikára alapozva lehetne egy olyan társadalomszervezési alternatívát piacra dobni, ami kellően modern, innovatív, újszerű, 21. századi és radikális ahhoz, hogy mondjuk 15-25%-nyi népszerűséget összeszedjen. ez minimum blokkoló kisebbség lenne, ami k-európai viszonyok közt már reménykeltő eredmény, vagy a körülmények szerencsés együttállása esetén (nemzetközi hitelválság, lebegő devizapiaci rendszer összeomlása - lsd törökök - esetén) még akármi is lehet.

vagy ha semmi más nem történik, mint megfogalmazódnak balos államhívő kollektivista és libertárius individualista irányból is alternatívák, akkor legalább látja a jónép mi a helyzet, és végre valós kérdések mentén lehet anyázni egymást, talán kialakulhat valamiféle élhető kiegyezés (egyén-állam viszonya, ki mit vesz ki a és tesz be a közösből/be és miért, és egyáltalán mi legyen közös). önmagában ez is kész haszon lenne a lassan két évtizedes hazugságkorszak után.

de a néppártiság elvét (hogy mindenkit képviselni akarunk) fel kell adni. autót, ruhát, stb sem gyárt egy cég soha mindenkinek. politikát sem kell. el kell dönteni kiket akar képviselni az ember, mindenkit nem lehet.

nu pagagyí 2018.08.14. 11:21:48

Az Orbán rendszer haszna az lehet, ha népnek végre sikerül majd önerőből megszabadulni a nyakára telepedett elnyomóktól - a vagyont, hatalmat és lehetőségeket kitulajdonító, egyre pofátlanabb és erkölcstelenebb nerisztokráciától, mert ahhoz, hogy polgári egyenlóségen alapuló nemzetté váljunk, kell egy sikeres, katartikus esemény.

Ne tévesszen meg senkit, hogy a rezsim már a WC-ket is nemzetinek hívja. A nemzet fogalom, a mindenki által tapasztalható tények alapján, csak a hatalom birtokosait illeti. Csak a hatalmat ténylegesen gyakorlóknak vannak jogaik (korlátlan), mindenki más csak visszavonható kegyben részesül, érdemben nem szólhat bele semmibe, sőt lassan már az is bűncselekmény, ha valaki a hatalom emberein kívül, érdeklődni, javasolni, kritizálni merészel.

Orbánék tehát jó úton haladnak, hogy egy népfelkelés méltó célpontjai legyenek, szorgosan gyűjtik potenciális ellenségeiket a nép köréből, sorban alázva meg társadalmi rétegeket, eszméket, rombolva mindent, ami összeköthetné a magyar embereket: kultúrát, tudományt, a társadalmi szolidaritás intézményeit, a kiszámítható, méltányos államot. Eddig jól szalámizgatnak (volt itt már minden, ingyenélő nyugger, büdös cigány, buzi liberális, nyavalygó értelmiségi, hazaáruló civíl, stb) de el fog fogyni a pénz, mert a kegyencek nem versenyképesek, bármennyi vagyont halmoztak is fel, a potya külső források és a konjunktúra sem tart örökké, így előbb-utóbb kevesebb ingyenélőre, korrumpálható emberre jut majd, így törvényszerűen durvulni fog a rezsim.

A magyarok (polgári értelemben vett) nemzetté válása eddig nem történhetett meg, hiszen majd 500 évig külső elnyomók birtokolták az ország feletti hatalmat, összejátszva hazai kitartottjaikkal. A népet kizárták abból a lehetőségből, hogy saját sorsát a kezébe vegye, a hatalom és a nép közt mesterséges szakadék tátongott. A rendszerváltást sajnos készen kaptuk, az embereknek nem kellett megküzdenie érte. A maguktól kivonuló oroszok után való óbégatás sem számít ennek. Valódi küzdelem híján, nem is kristályosodhatott ki, mi az ami igazán fontos ahhoz, hogy mindenki számára élhető országunk legyen, amelyre mindenki büszke lehet és hajlandó áldozatot is vállalni érte, nemcsak kiszedni belőle mindent, hanem adni is.

Az Orbán rezsim a korábbi népellenes hatalomgyakorlást éleszti újra, viszont jelenleg nincs olyan protektora, amely fegyveres erővel megvédhetné a nép haragjától.

A történelmi pillanat addig áll fenn, amíg a hazai arisztokrácia, hatalma védeleméért, nem hódol be valamely agresszív, terjeszkedni vágyó idegen birodalomnak (jelenleg kézenfekvően Oroszországnak).

törvények a fizikában vannak 2018.08.14. 11:26:09

@RAMBO:

ezt én is kb így gondolom. csak ugye a politikai cselekvés az arról szól, hogy az ember nem csak nézegeti mi történik, hanem próbál beavatkozni a folyamatokba.
de én is a te fenti normális rétegedet akarnám megnyerni egy libertárius politikának amiről fentebb írtam.
erre mondom, hogy nem lehet mindenkit képviselni, hanem ki kell válogatni, kik azok akiket képviselni lehet és érdemes.

konrada 2018.08.14. 11:27:10

@HaFr: "nem látom a különbség Orbán és a kormánya között "
...pedig van különbség.
Az egyik az agy, a másik a végrehajtó...

konrada 2018.08.14. 11:29:56

@nu pagagyí:
"nem hódol be valamely agresszív, terjeszkedni vágyó idegen birodalomnak (jelenleg kézenfekvően Oroszországnak). "

...már behódolt.
...és nem a távoli Oroszországnak, hanem azoknak, akiknek 10x hosszabb ideig már hagyományosan hódoltsága voltunk...

Neo07 2018.08.14. 11:57:28

"A kereszténység, a család, az etnikum mind kimérák: nem léteznek önmagukban is erős támaszpontként. "

Ennyire ostoba és elvakult írást rég olvastam. Nem is próbálom cáfolni, minden épeszű ember világosan érzi, hogy a szélsőliberális tombolás mennyire emberellenes (inkább nyugat- és magyarellenes).

Bezzeg a bevándorlók az ő vallásukkal, családi és etnikumi háttérrel önmagában is erős támaszponttal rendelkezik. Gyarapodnak is szépen. Mi meg fogyatkozzunk, legyünk szinglik, hurrá!

"Stratégia hiba volt Orbán részéről, hogy 2010-ben nem a nemzeti modernizáció mellett tette le a garast,..."

Nem stratégia hiba, hanem stratégiai hiba, ilyen helyesírási hibával ne akarjál okosnak tűnni, ne akard az embereket a magad hitleri téveszméivel szédíteni.

Olyan hatalmas ostobaságokat írsz, hogy nincs kedvem cáfolgatni ezeket, felesleges. Még hogy nem a modernizáció mellett...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 12:04:29

@Neo07: azért megpróbálhatnád cáfolni, Sir... kezdetnek ezeket: a magyarok 10%-a gyakorolja bevallottan a vallását (jár rendszeresen templomba), a házasságok fele válással végződik, a gyerekek túl nagy része egyszülős családokban éri meg a felnőttkort, Orbán alatt az etnikumból eddig elmenekült 400 ezer ember a hanyatló Nyugatra, az itt maradtak nagy része EU-párti és többes (legalább európai és magyar) identitással rendelkezik, az etnikai politikai miatt szegényedő, polgárháborús országban családok szakadnak szét szellemileg vagy fizikailag, nő a szegénység stb. Kezdjük ezekkel, utána a többi majd, köszi

2018.08.14. 12:22:05

@nu pagagyí:
egy bajor-magyar szövetség(unió? :D) lenne a legjobb.
bunedsmuttit és a többi brüsszelita(berlinita) bevándorláspárti németet is könnyebben meg lehetne fékezni.
vagy, vaaagy . . . helyreállítani a német-római császárságot és viktort a trónjára ültetni.

screpes 2018.08.14. 12:25:19

@szepipiktor:
ne indexet olvass, hanem Orbán Balázs elemzését (a youtube-on is hallható), pl a hazai vállalkozói körről (fogyatékosságairól).
Hogy azután mit kell tenni?
Írj egy levelet a magyar gazdasági miniszternek, meg persze Matolcsynak.
Azután várj.
Nincs más dolgod, csak várni.

@bzsoa:

úgy látom, az egyszerűen megfogalmazott médiakampány neked szól.

Nalanda 2018.08.14. 12:52:35

@HaFr: Ha már tudjátok a bölcsek kövét, akkor bizonyára nem fog több kétharmados Fidesz győzelem megtörténni, sőt a legutóbbi is csak a véletlenek egybeesése volt.
Nézd, ha tényleg megértetted volna, akkor meg is tudnád akadályozni, de ettől nagyon távol vagy. Jobb lenne számodra és az ország számára is, ha a tények, a valós tények szilárd talajára építkeznél!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 12:55:31

@Nalanda: teljesen félreérted a helyzetet, Orbán rezsimje klappol a pillanatnyi magyar vágyakkal, mint ahogy minden korábbi autokráciánk klappolt vele -- és mindig jött a fejreállás, a posztban el vagyon mondva, miért. Attól, hogy Orbánt megválasztják, még nem jó a magyaroknak.

Neo07 2018.08.14. 13:08:21

@HaFr: Onnantól kezdve, hogy az EU-hoz csatlakoztunk, nincs többé olyan, hogy "elmenekülés". A csatlakozással periféria, vidék lettünk, természetes, hogy ilyenkor megindul egy folyamat, épp úgy, mint amikor vidékről költöznek "fel" a fővárosba.

Írj arról is, hogy órási a terhességmegszakítások (gyerekgyilkosságok) száma, és ha ezek nem történnének meg, akkor demográfiailag jobban állnánk.

A szegénység főleg a cigányság körében nő a leginkább, mert nem tanulnak, és vélt vagy valós előítéletek miatt nehezebben kapnak munkát. Azért ha jobban körülnézel, egyre jobb autókat látsz az utcákon és szépen felújított vagy új házakat, szóval messze nem olyan borús a kép, ahogy lefested. Sajnos minden országban vannak szegény emberek, ez nem magyar sajátosság; ha elmész az USA-ba, ott is láthatsz sátorvárosokat, vagy lakókocsi-parkokat; a fenemód nagyon demokratikus EU-ban is, Brüsszelben, Párizsban, Londonban is élnek utcán emberek...

HaD 2018.08.14. 13:10:14

orbán célja teljesen egyezik az orosz tesók mindenkori céljával..a nyugatot megosztani!ergo....
Feltehetően úgy végzi mint korábbi példaképe sztálin elvtárs...különös tekintettel annak az utolsó néhány napjára...jelenleg a nagytesó rendszerének a kialakításán gyúr ami valamikor szó szerint a végét jelentheti:)

DrGehaeuse 2018.08.14. 13:11:05

@Ches Desmond: Pedig tutira van, csak nincs kedve harcolni orv-bán ellen.

Ez a mi kis kedves vezetőnk olyan mint Sztálin. Mire észrevették a kommunista vezetők, hogy kicsoda ő valójában már késő volt, mindenkit kicsinált aki potenciális ellenfele lehetett volna. Orv-bán úgy politizál már jó ideje, hogy neki semmi sem szent és bárkit és bármit gondolkodás nélkül feláldoz a hatalma megtartása érdekében.

Egy dolog vigasztalhat minket: orv-bán hatalommegtartási költségei 2014 és 2018 között meghaladták az 1000 Mrd Ft-ot. Ez évi 250 Mrd Ft ami már "szabad szemmel is látható" költségvetési főelőirányzati nagyságrend.

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy miért éri meg orv-bánnak az a kockázat hogy ilyen nyilvánvaló pofátlansággal és leplezetlenül tolja a közpénz-milliárdokat a Pénztáros Lölő -féle cégbirodalomba?
Egyre inkább úgy tünik: Valami sokkal nagyobb vagyonlenyúlásról akarja elterelni a figyelmet.
Sajnos egy ideje a magyar nyilvánosságban agyonhallgatott téma a gázbiznisz, konkrétan a Svájcban székelő MET üzlet. A rizsacsökkentési propaganda és a pénztároslölő milliárdok rivaldafényének árnyékában a MET-en ketesztül forintban 1000 Mrd-os nagyságrendben talicskázódik ki a pénz svájci és off-shor számlákra. Az már szép összeg, azzal már lehet kezdeni ezt azt.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 13:11:56

@HaFr: "Orbán alatt az etnikumból eddig elmenekült 400 ezer ember a hanyatló Nyugatra"

Érdekes, eszerint több a be, mint a kivándorló:
knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

Eszerint is:
www.indexmundi.com/hungary/net_migration_rate.html

Eszerint is:
esa.un.org/miggmgprofiles/indicators/files/Hungary.pdf

nyilván mind hazudnak, orbán megvette őket

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 13:14:42

@Ellenzéki Tüntető: Jaj jaj és valaki lécci kommentelje be hogy "de én se jelentettem be hogy kimegyek, szóval én nem vagyok benne hivatalosan a kivándorlók számában", hadd kacarásszak kicsit a tudatlanságán

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 13:28:53

@Ellenzéki Tüntető: "The net migration rate indicates the contribution of migration to the overall level of population change. The net migration rate does not distinguish between economic migrants, refugees, and other types of migrants nor does it distinguish between lawful migrants and undocumented migrants."

Melee 2018.08.14. 13:30:04

@HaFr: Nézd meg időrendi szempontok szerint. Régebben még olyan emberek is voltak Orbán kormányában, akik komolyan gondolták, hogy az országért dolgoznak. Emellett loptak is, és azt megideologizálták. Ma már szinte csak olyanok vannak, akik csak lopni akarnak, fel sem merül bennük, hogy két szalmaszálat az ország érdekében tegyenek keresztbe úgy, hogy abból nincs személyes hasznuk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 13:30:33

@Neo07: Magyaroroszág leszakad a szomszédaitól. Pont. Ez nem Orbán alatt kezdődött, de nem tudta visszafordítani a nagy pofája ellenére. Pont.

nu pagagyí 2018.08.14. 13:39:33

@konrada: Még hezitál, kinek a seggét nyalja.

Robur 2018.08.14. 13:45:18

@Moin Moin: Jobboldali program kell. Orbán komcsi.

Robur 2018.08.14. 13:48:17

A ner addig tart amíg az EU-s források. 2021-től új ciklus van. Addig beérik a munkaerőhiány plusz ha jön valami jó kis gazdasági világválság...

nu pagagyí 2018.08.14. 13:49:10

@Ches Desmond: Ahogy Horthynak,Rákosinak,Kádárnak sem volt alternatívája uralmuk idején, Orbánnak sincs már. Pont ez a diktatúra jele, elfojtott minden rá veszélyes alternatívát. Éppen ezért, ö is hasonlóan fogja végezni, ahogy elődei. Szurkolok, hogy ne így legyen, ne a külvilág dőljön rá korrupt rendszerére. Zavarjuk el mi, mert csak így kerülhetjük el, hogy új Orbán jöjjön helyette és persze statuáljunk példát, hogy elvegyük hasonló jövőbeni jelentkezők kedvét a diktátorkodástól.

nu pagagyí 2018.08.14. 13:52:21

@Robur: Az Orbán-család gazdasági "vállalkozásait", meg a magánkastélyok sorát elnézve, nem mondható Orbán "komcsinak", egy félművelt keleti kényúrnak inkább.

nu pagagyí 2018.08.14. 13:56:46

@Ellenzéki Tüntető: Nyilván te is ezt tapasztalod. Én csak egy visszaszakadt emberről tudok, most papíron övé a kaszinók többsége, meg a média fele. Ezzel szemben ismeretségi körömben alig van olyan család, ahol nincs nyugaton dolgozó családtag.

Laikus Mérgelődő 2018.08.14. 14:16:28

@törvények a fizikában vannak: "vagy ha semmi más nem történik, mint megfogalmazódnak balos államhívő kollektivista és libertárius individualista irányból is alternatívák, akkor legalább látja a jónép mi a helyzet, és végre valós kérdések mentén lehet anyázni egymást, talán kialakulhat valamiféle élhető kiegyezés (egyén-állam viszonya, ki mit vesz ki a és tesz be a közösből/be és miért, és egyáltalán mi legyen közös). önmagában ez is kész haszon lenne a lassan két évtizedes hazugságkorszak után."

+1000 (Mondom ezt balos államhívő kollektivistaként)
... Aztán ráharapunk az aktuális gumicsontra mindkét oldalról

Muhammad Balfas 2018.08.14. 14:35:53

@nu pagagyí: Rákosi és Kádár idején nem voltak alternatív politikai pártok, és kritikus sajtó. Horthy alatt királyság volt, vagyis a kormányzó nem is volt leváltható közjogi értelemben választások útján.
Szóval nincs sok értelme ezeket a rendszereket párhuzamba állítani a jelenlegi helyzettel..

Muhammad Balfas 2018.08.14. 14:40:28

@DrGehaeuse: Aki nem akar harcolni, az nem alternatíva..

meszena 2018.08.14. 14:47:03

Megnehezíti az együttgondolkodást az a jó adag előítélet ami meghatározza a cikk íróját. Valahogy engem az előző rendszer (fiatalabbak kedvéért a szovjet megszállást kiszolgáló kommunista diktatúra 1948 és kb 1989 között) ideológia hozzáállására emlékezetet, amikor a marxizmus-leninizmus gondolkodósát és látásmódját minden korábbi korszak látásmódjánál és értékrendjénél magasabb rendűnek tartották. Ők voltak a haladók és a modernek, a többiek pedig az elavultak, régiek, meghaladottak.
Amikor a poszter a családot és a kereszténységet archaikus struktúrának, illetve értékrendnek nevezi akkor pontosan ezt a felsőbbrendű lenézést jeleníti meg. A kereszténységről azt a látszatot kelti, mintha valami múzeumi relikvia lenne, pedig az ma is nagyon élő és valóságosan jelenlevő és közösségformáló erő. A kommunisták hivatalos ideológiája szerint a kereszténység a fejlődés következtében (vagyis amikor az ideológiájukat sikeresen beletömik az emberek fejébe) meg fog szűnni. Nem jött be.
A családot archaikusnak nevezni pedig megint azt üzeni, hogy az nem elég modern. Pedig a családra sokkal jobban illik az, hogy természetes képződmény, amelynek ugyan a szétverésére nagy erőket mozgósít a modern, haladó ideológia, mégsem értek el áttörő sikereket.
Ha ezeket az átveréseket már elhittük, akkor bizonyára fel sem fog tűnni a hazugság: amikor a toleranciaellenesség, antiracionalizmus lesz a hagyományos értékrenddel azonosítva.
Durva.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 14:57:56

@meszena: értem, komcsi vagyok, you made your point :D :D durva

DrGehaeuse 2018.08.14. 15:20:40

@Ches Desmond: Ha csak úgy nem.

Orv-bán-t csak egy még nála is nagyobb G tudja legyőzni azok között a keretek között amiket 2010 után a maffia-oligarchákkal közösen kialakítottak (ezt ők NER-nek nevezik de valójában KNER). Esetleg maguk a KNER főurai lecserélik egy másikra ha majd elegük lesz belőle (vagy valamit nagyon elqr).
Ez a rendszer nem politikai rendszer. Magán és családi érdekhálózat, hatalombirtoklási és vagyonszerzési közösségi háló. Aki nincs benne az kívülről politikusként nem tudja megdönteni. Értelmetlen harcba bocsátkozni öngyilkosság. A politikusok között nagyon ritka az öngyilkos hajlam.

Ettől még van alternatíva, csak azt nem lehet megvalósítani. Az igazi legyőzendö ellenfél nem orv-bán hanem a KNER. A KNER-t csak a nép tudja legyőzni ha felismeri valós természetét és először legyőzi a saját hitét miszerint: ugyis mindíg lopnak.

2018.08.14. 15:40:36

Orbán mindig mást akar.

DrGehaeuse 2018.08.14. 15:43:38

@HaFr: Félreérted @meszena: nem komcsizott le. Én érteni vélem és részben osztom álláspontját ami szerintem egyáltalán nem orv-bán-ista.

Nekem is az a véleményem, hogy a "modernista" "progresszivista" stb. ideológiák fő bűne ugyanaz mint a XIX. században. Akkor az "Ipari Forradalom" és a klasszikus fizika kiteljesedésével fémjelzett tudományosság fénykorában a korabeli "modernisták" a természet leigázása ill. a természeti erők fölötti uralom elérése révén képzelték el az emberiség új aranykorának megvalósulását. Ehhez képest az eredmény egy minden korábbi lázálomnál szörnyűbb XX. század lett világháborúkkal, népírtásokkal és borzalmas totalitárius rendszerekkel.
A mai "modernisták" a természetes emberi létforma (család) "modernizálását" látják üdvözítőnek. Ha ezt mi konzervatívok rájuk hagyjuk annak beláthatatlanul borzalmasak lehetnek a következményei.

A ma már pusztító globális felmelegedés a XIX. és XX. századi modernizmus öröksége. Nem tudom mi lesz a mai modernizmus öröksége, de nem is vagyok rá különösebben kíváncsi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 15:51:05

@DrGehaeuse: én ebből nem osztok semmit: se azt, amit nekem tulajdonítasz, de a kritikát. Szerintem a globális kapitalizmus rombolja az archaikus struktúrákat (ahol az "archaikus" leírás, nem értékelés), de olyan domináns logika, amellyel szemben a romantikus szenvelgésnek és múltsiratásnak semmi értelme. A konzervativizmus modern gyakorlat, mert szembenéz a modernség (individualizáció, termelési struktúrák átalakulása, értékrendek átalakulása stb.) kiküszöbölhetetlenségével és azt próbálja meg humanizálni a kisközösségek pluralitásának, az emberi önkiteljesítés intézményrendszerének (oktatás, család, értékteremtő munka) erősítésével -- szemben a kollektivizmusok, pl. az etnicizmus, amely -- nem számítva, hogy általában aljas diktátorok tűzik a zászlajukra -- az etnikum iránti odaadás örvén kilúgoznak minden értelmes életmódot az életből. A nick, aki nekem írt, ráadásul komoly fogalmi zavaroktól szenved, amelyek nálam önmagában bezárják a vita lehetőségét, nem vagyok középfokú oktatási intézmény,

nu pagagyí 2018.08.14. 16:09:27

@Ches Desmond: Az Orbán rendszer még alakul, de az alkotmányba már beletették az egyetlen igazi ideológiát. Ami nem felel meg annak, azt majd felszámolják. A legutóbbi választás pedig már azt mutatta, hogy a papíron ellenzéki pártokat már a Fidesz befolyásolja (vagy eleve ők hozták létre, vagy elfoglalták belülről, lásd LMP és schmittmariska, de a Jobbik is furcsa kanyarokat írt le annak függvényében, hogy áll éppen Simicska és Orbán színfalak mögötti egyezkedése). Ha eddig ez még nem volt világos számodra, már csak látszatdemokrácia van.
Az általad úgynevezett kritikus sajtó néhány honlapra szorult, amit vagy megtalálnak az emberek, vagy nem. A kéretlenül, mindenhol jelenlevő média mind a rezsim pórázán van, beleértve az egyre jelentéktelenebb ATV-t, a Népszavát, meg néhány rezsim által kitartott álellenzéki szarságot. Nyisd már ki a szemed!

DrGehaeuse 2018.08.14. 16:14:23

@HaFr: Félreértesz! Nekem nem a modernitás tényével van bajo, hanem a "modernista" más néven "progresszivista" ideológiákkal, még inkább azokkal a politikai mozgalmárokkal akik ezekkel visszaélve társadalmi mérnökösködésbe fognak (szép új világ) és kisérleteikbe akarják belehajszolni a társadalmakat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 16:15:28

@DrGehaeuse: hát velük értelemszerűen nekem is bajom van, de a poszt sajna nem ebből a szemszögből íródott -- megint csak érthetően --, ezért sem értem a kritikát

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 16:16:04

@MACISAJT1: orbán tényleg abból élt.Ez van kicsihuszár!

screpes 2018.08.14. 16:16:55

@Robur:
Kézenfekvő valamit megbélygezeni egyszerűen, röviden ezzel a szóval (hogy "komcsi").
De sajnos egyre inkább pontatlanná lesz, és szerintem, mostanra félrevezető is. Orbán rendszere, és az ami történik, nem határozható meg azzal, hogy "olyan mint...." Hasonlóságokat mindig lehet találni, de izgalmasabbak a különbségek.

gigabursch 2018.08.14. 16:18:22

@screpes:
Igen. pl. 2002-ben hittem hogyha maradnak jobb lesz.
Tévedtem. Nem maradtak.

screpes 2018.08.14. 16:22:19

@DrGehaeuse:

ezt az egész játékot nem lehet elválasztani a "főmérnök" személyétől, alkalmasságától.
csakhogy most már ott tartunk, hogy hiányzik az a réteg (nem megépült, hanem elment), aki egy ilyen vezető figura mögé egyáltalán odaállhatott volna.
Körülnézhetsz a politikusok közt is, de a vállalkozók közt is Hiába
Neked is ajánlhatom Orbán Balázs videóját, de lehet hoty épp tőleg "kaptam" a linket, korábban.

screpes 2018.08.14. 16:24:41

@gigabursch:
azt hiszed a cinizmus humor..

De nem válaszoltál az alapkérdésre: mi jellemzi a az emúttnyócévet, rövid néhány szóba foglalhatóan?
De vigyázz, te kis huncut, nem csak szépet szabad ám írni!

DrGehaeuse 2018.08.14. 16:24:50

@HaFr: BTW a globális kapitalizmus a XVIII.-XIX. századi "modernisták" felelőtlen, elvakult és öntelt mozgalmi tevékenysége miatt válhatott ennyire rombolóvá.

Az un. nagy francia forradalomnak azért vannak máig ható káros következményei, mert a "felvilágosodás" nagy gondolkodóinak magasztos elképzeléseire hivatkozva műveletlen, sarlatán, suttyó és velejéig romlott bűnözők, gazemberek és szélhámosok kezdtek gyakorlati akciókba a hatalomért a nem kevésbé műveletlen de mellé még ráadásul haszonleső burzsoázia támogatásával.

A marxizmussal is az volt a fő baj, hogy olyan utonállók ültették gyakorlatba mint sztálin vagy mao és kim elvtársak.

screpes 2018.08.14. 16:27:52

@gigabursch:

egyébiránt nehéz a múltat megjósolni..
Ha 2002-ben maradnak, akkor Gyurcséanynak nem lett volna alkalma hazudni...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 16:29:25

@DrGehaeuse: ebben nagyjából egyetértünk, de a globalizáció gazdasági és politikai érdekek mentén folyt, főleg az establishment vezetésével, ehhez nem sok köze volt a felvilágosodás és a balos radikalizmus protagonistáinak

screpes 2018.08.14. 16:33:20

@HaFr:
ez érdekes, mert a kommunikáció globalizálódásáról nem lehet ugyanezt mondani, mert a NET-esedés nem politikai érdekek mentén folyt (egy ideig semmiképp).

screpes 2018.08.14. 16:36:21

@DrGehaeuse:
jajj bocs, Orbán KRISZTIÁN

screpes 2018.08.14. 16:38:24

@szepipiktor:
jajj, bocsi elírtam, mert nem Orbán Balázsé a video, hanem O. KRISZTIÁNÉ

screpes 2018.08.14. 16:43:48

@szepipiktor: @DrGehaeuse:
Én a LESZAKADÁSUNK TÖRTÉNETE c. anyagra gondoltam

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 16:45:15

@screpes: igen, itt azt hiszem, a XVIII-XIX. századról volt szó

DrGehaeuse 2018.08.14. 16:49:29

@HaFr: Igen, így van - főleg pénzügyi érdekek mentén. Ha a reálgazdaság érdekeit nem torzítanák a kezdetektől spekulatív pénzhatalmi törekvések, a globalizáció talán humánusabban és főleg az "az archaikus struktúrákat" kevésbé romboló módon ment volna végbe és zajlana most is. Sajnos az "establishment"-et is korrumpálta (pl. uralkodói dinasztiák, államok és birodalmi kincstárak eladósítása és finanszírozása okán) a pénzhatalom már a korai újkortól (Mediciek, Fuggerek). A Jegybankok magántulajdona (Bécsi és Londoni Rothschildok és manapság a FED) ma már teljes kontrollt biztosít a mindenkori "establishment"-ek felett.

www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html

No comment.

Laikus Mérgelődő 2018.08.14. 16:52:04

@HaFr: A környezetvédelem is egyfajta kollektivizmus, (kisközösségi szinten és globálisan is) és egyáltalán nem a "romantikus szenvelgésnek és múltsiratás" jelszavával, hanem nagyon is racionális indokokkal (kivéve Greenpeace) próbálja korlátozni a globális kapitalizmus rombolását.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 16:55:40

@DrGehaeuse: ez egy valós probléma -- de amint a pénz is áru lett, azaz a pénzgazdálkodás reneszánsz kori fordulatával, és így két funkciója összecsúszott, csak nagyon okos szabályozás mentén lehetett volna kivédeni a negatív hatásait; ami legutóbb 2008-ban sem sikerült, ami az aranystandard feladása és jegybankok szerepének teljes átalakulása miatt különösen káros fordulatot vett. Valószínűleg ezen az oldalon lehetne javítani valamiz a helyzeten.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 16:56:57

@Laikus Mérgelődő: a környezetvédelem pont ilyen szenvelgés, és alkalom a balos agresszióra --- ha valami védeni fogja a környezetet, az a technológia további fejlődése

VT Man 2018.08.14. 17:00:18

Na, majd legkozelebb:

"EU-s élmezőnyben a magyar növekedés

Az előző év azonos negyedévéhez képest idén április és június között az Európai Unió összesített nemzeti összterméke 2,2 százalékkal bővült, ami lassulást jelent az előző negyedéves 2,5; valamint az azt megelőző 2,4 százalékos adathoz képest – derül ki az Eurostat közleményéből.
...
Bár az európai statisztikai hivatal összegzése még nem tartalmazza a Észtország, Görögország, Horvátország, Írország, Luxemburg, Málta és Szlovénia negyedéves növekedési adatát, az eddig ismert 21 növekedési adatból a magyar gazdaságé lett a második legjobb Lengyelország mögött (5 illetve 4,4 százalék), de a régióból Románia és Szlovákia is befért a lista tetejére (4,2 illetve 3,9 százalék)."

index.hu/gazdasag/2018/08/14/eu-s_elmezonyben_a_magyar_novekedes/

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:02:56

@Cicmen.: Juj, de erős valaki a net sötétjéből! Ezt már Kampfer is előadta, aztán az Örsön elszaladt a haverjaival együtt.

VT Man 2018.08.14. 17:07:02

@HaFr:
Ahogy irtad: "Gazdasági visszaesés és forintgyengülés, új ellenzék és nemzetközi befolyásvesztés fognak együtt elvezetni a változáshoz"

Ugy tunik, a gazdasagi visszaeses meg arrebb van.

Nem baj, addig legalabb lesz ideje egy ertelmes ellenzeknek osszeallni.

Laikus Mérgelődő 2018.08.14. 17:11:42

@HaFr: Ezek szerint mi most (pár száz éve) a Globális Kapitalizmus bevezető szakaszában vagyunk, mikor még megengedett a környezet rombolása...

brühühűzzetek 2018.08.14. 17:11:43

@HaFr: "The net migration rate indicates the contribution of migration to the overall level of population change. "

...és? Ez a ki meg a bejövőkre is vonatkozik, akkor meg? Arról volt szó, hogy hányszázezer magyar ment el (=romlás, leszakadás, elnéptelenedés). Ami igaz, csak közben arról van baromi nagy kuss, hogy hányszázezer magyar jött vissza, hányszázezer erdélyi meg kínai jött be, stb (azaz nincs romlás, leszakadás meg elnéptelenedés).

Kivándorlás Angliából is van, csak szólok. De az csak a mérleg egyik oldala. A másikat rendszeresen elfelejtik megemlíteni, mikor az ország sanyarú sorsán siránkoznak a wannabe ellenzékiek.

"Magyaroroszág leszakad a szomszédaitól. Pont."

EU-s élmezőnyben a magyar növekedés
index.hu/gazdasag/2018/08/14/eu-s_elmezonyben_a_magyar_novekedes/

Ez már a leszakadás, vagy az még csak ez után jön majd?

Ja és nevetséges hogy letiltogatsz, csak azt erősíted hogy nem tűröd az ellenvéleményt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 17:15:38

@VT Man: egy, rosszul olvastad a cikket is, kettő, rosszul érted a gazdaságtant: ez utóbbihoz érdemes ezt elolvasnod a II. né adatokhoz www.portfolio.hu/gazdasag/lassul-a-gazdasag-de-kitart-a-dinamikus-gdp-bovules.3.294676.html

Khonsu 2018.08.14. 17:15:50

@VT Man:

A török gazdaság is szépen növekedett, eddig...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 17:18:13

@brühühűzzetek: jaj, hagyjatok már, elég ha egy troll beírja ugyanezt a hülyeséget, nem fogok mindenre válaszolni... az előbbihez? szerinted miért nincs magyar munkaerő? Miért csökken a tartósan belföldön tartózkodó magyarok száma? Mert pozitív a migrációs mérleg? Honnan jött 400 000 bevándorló? Give me break, man

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 17:19:46

@Laikus Mérgelődő: többet rombolnak a tehenek a környezeten meg az alacsony feldolgozottságú termékek előállítása, mint a nyugati színvonalú termelés

Libsit akarok ÖLNIIII !!! 2018.08.14. 17:49:47

A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!
A BLOGOLO EGY CENZURAZO FASZKALAP SOROSBERENC LIPSI !!!!!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 17:51:19

@Libsit akarok ÖLNIIII !!!: :D de ezt bennhagyom, ez olyan értéke a NER-nek, hogy érdemes az utókor csodálatára :D

zokogjatok 2018.08.14. 17:59:59

@HaFr: @HaFr: @HaFr: "Miért csökken a tartósan belföldön tartózkodó magyarok száma?"
Mert alacsony a születési ráta. Ott a grafikon ember, gondolod hogy az esa-t is megvette az orbán?

esa.un.org/miggmgprofiles/indicators/files/Hungary.pdf

"Mert pozitív a migrációs mérleg? Honnan jött 400 000 bevándorló? "

Szintúgy ott megtalálod, a legnagyobb rész a visszavándorló, a 2. legnagyobb a "román", azaz erdélyi. Kisebb részben pedig távolkeletiek, ill. nyugdíjas nyugatiak. Öreg, te még nem láttál kínait pesten? Erdélyit? Felvidékit? Akcentussal beszélő arab gíroszost? Ezek szerinted mind itt születtek? A gyerekeddel nem jár egy osztályba olyan, akinek a szülei bevándorlók? A cégednél mindenki Magyarországon született?

Nem baszki. Inkább hiszed, hogy mindenki hazudik, de nem vagy hajlandó elengedni ezt a "mindenki kivándorol" maszlagot. Hazudik az ESA, hazudik a Knoema, de neked, neked aztán igazad van. De kőbuta vagy te.

DrGehaeuse 2018.08.14. 18:14:27

@HaFr: 2008 és a FED hozzáállása a válságához nem mutat semmi reménykeltő változás irányába. Mad-max világ jöhet ha minden így marad.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 18:29:19

@zokogjatok: nem hazudik (csak te vagy otromba), ellenben a tézis az volt, hogy az etnikum bomlik, amit az adataid pont alátámasztanak, köszi

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 18:29:33

@VT Man: Na,te is megérkeztél...vagyis ezen a néven is...

Európai téridő 2018.08.14. 19:00:37

@HaFr: Nem kell birkázni, semmilyen formában. Ilyen egyszerű.@RAMBO: HaFr-val már eszmét cseréltünk arról, hogy nem kell birkázni. Tudatlanság vezérelte módon, ahogyan tTe is teszed, pláne nem. Ha vennéd a fáradságot, hogy a magyar történelemnek a legutóbbi, marxista történetírás által agyonhallgatott, meghamisított tényeiről is tudomást szerezzél, akkor talán te is árnyaltabban fogalmaznál. Amúgy pedig a magyar vállalkozói jövőképed ábránd. Márpedig már Vörösmery is megírta, hogy ábrándozás az élet megrontója.

KunhalmiAgnes 2018.08.14. 19:57:31

"Orbán stratégiai választása kártyavárként fog összedőlni"

Pontosan, ha minden igaz, meg MA MEGFOG BUKNI a diktator. (de jovoheten mar biztos)

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:24:28

Jó cikk, gondos fogalmazás.

Budapest a kutyaszar városa 2018.08.14. 20:25:36

@nu pagagyí: A "komcsi" itt mentalitást jelent. Én inkább horthysta beütésű neo-bolsinak mondanám de Übükirály valójában elvtelen, kizárólag a pénz és a hatalom mozgatja.

Bkkzol 2018.08.14. 20:29:00

Kicsit sok a "tegyükfel" "ha" "ez esetben" erre a válaszok, következtetéseket is így kezdődjenek.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 20:34:05

@screpes: Orbán Balázs rászívta magát egy elméletre, és annak tükrében delirál álmairól (elnézést a durva fogalmazásért, megpróbálom meg magyarázni, miért utálom). A cseh kuponos privatizációt élteti, ami ugyanúgy nem teremtett igazi tulajdonosi réteget, mint a magyar kárpótlási jegyes (abban igaza lehet, hogy habár a multik igazi tulajdonosok - ezt nem veszi tudomásul -, de nem teremtenek meg egy független magyar középréteget). Aztán a lusztrációt hiányolja, aminek semmi jelentősége a magyar helyzetben. Ráadásul miután az történt és úgy, ahogy történt, elemzéseinek semmi relevanciája nincs a jövőre nézve.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 20:36:05

@törvények a fizikában vannak: Béndekék úgy tűnik feladták a libertárius alternatíva megteremtését. Nem tudom, megjelenik-e egy ilyen, de megtörténhet. Akkor szükség lesz Rád is. A profilomról tudsz e-mailt küldeni, ha érdekel.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 20:42:50

@zokogjatok: Az erdélyiek felveszik az állampolgárságot és mars nyugatra (nemrég nyilatkozta egyik, hogy magyarként szívesebben fogadják, mint románként (saját megjegyzésem: még).
Persze itt van a harmincezer letelepedési kötvényes, de se azok, se a kínaiak, se a giroszosok nem fognak elmenni a "világszínvonaló" autógyárakba meg a beszállítóikhoz meg az építőiparba dolgozni.
A belinkelt pdf-ben 2015-2020 között a közepes és amigráció nélküli változás különbsége 65000 és ez nem tér el nagyon a következő ötéves cikluisban sem, és nem megy azután se 100 000 fölé.

Budapest a kutyaszar városa 2018.08.14. 20:47:52

@meszena: A család, ami te szerinted ún. természetes képződmény, nem szorul szétverésre, megsemmisíti az önmagát. Válságban van és ebben nem gonosz kozmopoliták és "liberálisok" játszanak közre, hanem a felgyorsult fejlődés, modern élet, amit, ha nem is tetszik a dohosagyú maradiaknak, nem sikerül megállítani. Nézz utána: a népesség hány százaléka jár (önként) templomba ? A papok kiöregednek, lasszóval kell fogni a fiatal papokat, van falu, ahol hetente csak 1 mise van. A gyermekek kb. fele nem házasságban születik stb. Semmiféle tudati befolyásolás, agymosás, kötelező tankönyvek, hittan, kézivezérelt óvodai nevelés, Magyar Idők féle förmedvény nem tudja kiölni a fejlett nyugati világhoz való csatlakozás vágyát, sőt a tiltott gyümölcs mindig édesebb.

Janossz 2018.08.14. 20:48:14

@zokogjatok:
"Ott a grafikon ember,...."

"ott megtalálod, a legnagyobb rész a visszavándorló, a 2. legnagyobb a "román", azaz erdélyi. "

Az a grafikon hol van, amelyik megmutatja, hogy ezer kivándorolt huszas-harmincas aktív munkavállalóra hány megélhetési magyar, vagy csak magát annak valló nyugdíjas esik?

Janossz 2018.08.14. 20:52:37

@cenzorcápa: " Egyre hosszabb lesz a blokkoltak feketelistája...+
Szerintem kb ugyanolyan hosszú, mint az úriemberek nicknév-listája, kb.

Tamáspatrik 2018.08.14. 21:17:09

A magyar csoda az lenne, ha Orbán rendszere konszolidálódna és tényleg egy tartós és megalapozott fejlődés köszöntene be. Vannak ilyen csodák néha, és kívánom is, de jelét nem látom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 21:41:33

@Európai téridő: nem birkáztam, csak nem vitatkozom arról, hogy beleférek-e populáris címszavak alá--- a magyar nép politikai képessége adottság, ahogy adottság egy gyerek matematikai képessége is stb. Aki megsértődik azon, hogy ezt vagy azt leírjuk és meghatározzuk, az nem érdekel engem, kívánok neki jó durcáskodást vagy magas órabért

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 22:08:24

@teéjesenmindegy: micsoda eget verő baromságokat írsz! jó volt

Európai téridő 2018.08.14. 22:22:39

@HaFr: A politikai képesség, mint adottság leírása és meghatározása nem lehet ennyire ex cathedra, Tisztelt Úr! Amúgy is ez a fogalompár számomra fikciónak tűnik.

profiügyfélszolgálat 2018.08.14. 22:31:15

@HaFr: "a magyar nép politikai képessége adottság, ahogy adottság egy gyerek matematikai képessége is"

Felsorolnál még ilyen kollektív tulajdonságokat? Például mondhatnál a nők vezetési vagy akár vezetői képességeire vonatkozóan valami summásat, hallanék egy-két ilyen bölcsességet a zsidókról, a cigányokról, vagy nem is tudom, akkor a muszlimok terrorista képessége is ilyesféle adottság?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 22:37:25

@profiügyfélszolgálat: sajnos nem tudok többet, a magyar népét viszont ismerem -- ahogy Orbán is

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 22:39:07

@Európai téridő: a magyar nép közösségi képességei és a magyar nemzet mint etnikai közösség kialakulása egy speciális történeti folyamat eredménye, amely behatárolja a közösségi választásainkat -- ha valamiről szól ennek a blognak az 1300 posztja, az ennek a feldolgozása

profiügyfélszolgálat 2018.08.14. 23:01:00

@HaFr: Igen, ez pontosan így szokott lenni. A nagy ismeret vezetett ezekhez az irtózatos politikai sikerekhez. Tényleg pont, ahogyan Orbánt is. Kiváló a hasonlat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.14. 23:11:52

@profiügyfélszolgálat: az ismeret és a használat (abúzus) világosan két különböző dolog

Európai téridő 2018.08.15. 00:42:34

@HaFr: "Történeti folyamat" - sikerült jól feltalálni a spanyolviaszt? Ez akkor sem jogosít fel senkit a tiszteletlen birkázásra, fals nemzetkarakterizálásra, amellyel komoly sokaság nemigen, legfeljebb pinduri közösség szólítható meg. Marad a kisebbségi lét, az oppozíció? A kissé erőszakos népboldogító jó szándék, mint eszme, megideologizálás - lásd pokol tornáca -, többször fuccsol be, mint ahányszor sikeres, ha egyáltalán... A kudarc láttán jön az elkeseredés és az önámító, önigazoló birkázás. Ha pedig a történeti folyamatokról esett szó, eddig csak olyan elemzésekhez volt szerencsém, amelyekből valamilyen fontos együttható tényállás rendre kimaradt és persze, hogy nem jött be a várva várt eredmény, fals lett a konklúzió.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.15. 08:04:07

@Európai téridő: nem akarok megszólítani senkit az értelmet leszámítva, hazudni pedig nem fogok, pont

Európai téridő 2018.08.15. 08:12:32

A 18. századi felhomályosulás már elavult és számos téveszme melegágya lett. Egy igazság nem igazság, a sok "igazság" pedig egymást kioltó interferenciákat is eredményezhet. Vitték előre a világot a patetikus kinyilatkoztatások?

Nalanda 2018.08.15. 08:51:56

@HaFr: Ti nem elemzitek a Fidesz győzelmének, vagy támogatottságának az okát, hanem önigazoláshoz kerestek érveket. Addig fog a Fidesz győzni, amíg a Soros félék a demokráciákat akarják gyengíteni, amíg genderkurzusokat eröltetnek nemileg bizonytalanok, amíg idegen érdekeket akar kiszolgálni az ellenzék, amíg antidemokratikus tömegeket akarnak erővel betelepíteni stb. Ezek mind ti vagytok, a fotelben spanglizó valóságtól messze elrugaszkodó, a multik által propagált, antidemokratikus ideológia hívei, akiknek büdös a demokrácia, mert a vidéki és az öreg, meg a szegény is szavazhat, pedig őket nagyívben leszarnátok.
Ismerj magadra!

DrGehaeuse 2018.08.15. 09:28:02

@Európai téridő: Nem.

A világot régebben az újító szellemű és/vagy kalandvágyó emberek illetve a kereskedelem vitték előre, persze bizonyos dolgokban a hódító birodalomépítők is.

Manapság mindent a pénz mozgat, de a pénz is az újító szellem (ki/fel)használásával próbál előnyt szerezni.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2018.08.15. 09:35:23

@Európai téridő: Az anyagi részecskéket három családba rendezhetjük, mindegyikbe a hat-hatféle kvarkból (kvarkízből) ill. leptonból (leptonízből) kettő-kettőt téve (ld. a táblázatot). A LEP kísérleteinek sikerült 1989-ben bebizonyítaniuk, hogy csak három család létezik. Ezt a Z-bozon szélességének mérésével érték el. A standard modell nem nyújt azonban elméleti magyarázatot arra, miért van ez így. Erre a nagy egyesített elmélettől várunk magyarázatot. Anyagi világunk túlnyomó többségét az első család fermionjai építik fel.

Remélem értékeled, hogy igyekeztem annyira szorosan kapcsolódni a válaszodhoz, ahogyan te az enyémhez. Puszi!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.15. 10:53:55

@Nalanda: ugyan már, ennél sokkal fontosabb dologról van szó, fogalmad sincs, mit elemeztünk itt meg nem az utóbbi 5-6 évben

screpes 2018.08.15. 11:44:53

@DrGehaeuse:

... Hogy tehát a világot..
... mi vinné előre...
Régen az újító szellem,a
kalandvágyók és kereskedelem, meg a birodalomépítők

manapság a pénz...

Hát a pénzzel csaknem minden kifejezheteő, helyettesíthető, hiszen csereeszköz... A legeslegujabb technológia lehet olyan, amely nem akárki számára hozzáférhető pénzért (ld embargó).
De én a kommunikáció elmaradását tenném szóvá, e jelentősésgteljes körülmények sorában, az információs robbanás, majd a NET kultúra térnyerése óta ezek a hatások (lehetőségek) nem hagyhatók figyelmen kívül.
Miközben a pénz tehát úgy mutatkozik, mint állandó, egyetlen tényező, a kommunikáció is "játszik", másként alakulnak a kapcsolatok , infocserék, pusztán azért mert ezeken az új platformokon zajlanak. Ez is média, torzíthatja az üzeneteket.
A számítógépes világ, globálissá váló kultúra térhódítás alapjaként

- a katonai-hadi érdeket látjuk (itt is beszélhetnénk "csak" pénzről", avygis ráfordításokról, technógiáról),
- a marketing-piaci érdekről,
- a demokratikus , egyenlőség iránti vágy, hajlandóság, mint egyésges globális közeg - EGY IDEIG- érvényes hatások voltak.,
De elmúltak: a provát jeleneteink demokratizmusát a túlnagy céges befolyások veszélyeztetik, vagy írják felül, a katonai érdek láthatatln, kvázi országsemleges ( eközben USA-beli, vagy "orosz" talán kínai?), és a piaci hatások érvényesülése is átvándorolt a pénzzel előnyökre válthatóság birodalmába.

Számolhatsz persze itt is úgy, hogy mennyit költöttek rá, és mely költségvetési sorból, mennyire nyíltan érkezik az a pénz.
-------

screpes 2018.08.15. 11:45:38

@Nalanda:

Nem tudom, mi ez a többes szám nálad, kik vagyunk, kik lehetünk a "mi". Egyfolytában elemezzük a fidesz győzelmének okait, együtt élünk vele.
Az önigazoláshoz pedig ugyanezek az érvek: igen, felfoghatók hibának.
De eközben nem vagyok soros-féle, és nem akarom a demokráciát gyöngíteni. Nemileg bizonytalan se vagyok, genderkurzust se erőltetek, csak a szememben aktuális tudásanyag halmozódik fel e téma területén.
amihez nekem nem kell nemileg bizonytalannak lennem.
idegen érdeket nem szolgálok,
mindent összevéve: miért kéne egy hülyével vitatkoznom?

meszena 2018.08.15. 13:56:51

@HaFr: Ha azt akartam volna mondani, hogy komcsi vagy, azt is mondtam volna. :)
Ez a kifejezés ma egyébként is nehezen definiálható.
Az ideológia, amely meghatározta a kommunista diktatúra korszakát és befolyásolta (tudatosan és az élet minden területén) a gondolkodást, bizony nem múlt el nyomtalanul. Bizonyos megközelítési formák, fordulatok és szemléletek úgy berögzültek és és környezettől függően tovább örökítődtek a később születettek szocializálódásában is.
Csupán azt állítottam, hogy ennek a korszaknak jellegzetes gondolkodására emlékeztetett az írás bizonyos része.
Talán az okozta a félreértést, hogy (azok kedvéért, akik a szocializmus időszakát nem, vagy nem jól ismerik) részletesebben is ecseteltem, azt amire emlékeztettél.

meszena 2018.08.15. 14:05:12

@Budapest a kutyaszar városa: Nyilvánvaló, hogy a család mai helyzete nem messze nem önmagában a divatos (mai)liberális és feminista aktivisták ténykedésének eredménye. De ettől még nagyon is ténykednek és igyekeznek.
A kifejezés nem tetszett, hogy "archaikus". Azt üzeni: idejétmúlt.
Az egyházak mai szerepe jóval kevésbé jelentős társadalmi szinten, mint azt véljük, hogy régebben volt. 1948-ig az iskolák nagy részét az egyházak hozták létre tartották fenn, de az állami iskolákban sem lehetett kikerülni a hittant. Annak a korszaknak egészen más jellegzetességei voltak. De a keresztény egyházak ettől függetlenül ma is élnek és működnek. Menj el vasárnap bármelyik nagyvárosi temploma és meglátod... Ettől még van paphiány, meg sok más is.

ijontichy 2018.08.15. 15:45:50

@DrGehaeuse: "A világot régebben [...] vitték előre"
A világot az önérdek viszi előre, függetlenül attól, hogy az adott ponton a szociál/technológiai fejlettségtől függően miben "manifesztálódik". Ez a legnagyobb erő, mégha a "civilizációs máz" tompítja is. Az élettelen világbeli - kicsit erőltetett, de példának talán jó - analógiája az erős nukleáris kölcsönhatás ;-)

DrGehaeuse 2018.08.15. 15:47:46

@Móg: meg előtte a Némethmikiéké és utána a Horngyusziéké lásd Suchmann project - Abban bizony MACISAJT1-nek van igaza! Antall-t sajnos egyáltalán nem izgatta a gazdaság, a paktum miatt meg hagyta a kiárusítást menni a maga útján, ahogyan azt már 89-ben Némethék idején elkezdték. Nagy likvidátorok voltak akkoriban akik mindenből kivették ami kellett nekik.

profiügyfélszolgálat 2018.08.15. 19:22:30

@HaFr: Igaz, de nem szükségszerűen ellentétes. Ennyiben bizonyosan rossz az Orbán-analógiád. Nála ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy nincs ellentét.

Nalanda 2018.08.16. 05:24:59

@screpes: Elfogadom a jószándékot a részedről, de ez kevés. Jelenleg a Fidesz elleni támadások a Fideszt erősítik. A Fidesz támogatottsága az ellenzék elutasítottságából táplálkozik. Az ellenzéket kell támadni, mert ők a gyenge pont a rendszerben! És éppen ezt nem látom a blogon, vagy csak minimálisan.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.16. 07:59:47

@Nalanda: a blog nem támadja egyik pártot sem, elnézést -- igaz, az ellenzéket régóta nem tekintem annak, tehát velük csak annyiban foglalkozom mint a NER eszközeivel, ennél több nem kell. A blog szellemi indíttatású, hogy így mondjam, nem politikai. De az igaz, hogy egy jövendőbeli ellenzéknek a mai ellenzéket kell támadnia, viszont meg kell küzdeni azzal, hogy ekkor bezárul a nyilvánosság maradék csatornája is előtte, igaz, nem is kár ezekért, mert az ún. ellenzéki médiának is szépen koreografált táncrendje van a NER_ben

Nalanda 2018.08.16. 08:39:10

@HaFr: A balos média már a NER előtt is pont úgy működött, amit Orbánék ki tudtak használni. Az a média külföldi pénzből, külföldi érdekeket szolgálva támadta a Fideszt, a baloldal meg szépen felült a vonatra és ebből élt, él meg. Aztán amikor a multik rájötek, hogy felesleges pénzt ölni a médiába, mert a ballib képtelen élni vele, akkor befejezték a pénzégetést és az újságok, tévék, sorra bedőltek.
Amit Orbánék el akarnak elvileg érni, hogy a politikában csak magyar érdekeket képviselő pártok legyenek, ekkor mindenki benne lenne a NER-ben, de belülről lehetne több józanságot megkövetelni pár kérdésben. Nyugaton ugyanez működik, ahogyan a legtöbb kérdésben egykövet fújnak az amerikai pártok, vagy a német centrumpártok az dettó ugyanez a rendszer, sőt korrupció ott is bőven van, amerikai fegyverlobbi, német dieselbotrány stb.

felucca02 2018.08.16. 11:21:54

@Nalanda: Akárhogy is nézem, nem látok olyan törekvést Orbánék részéről, hogy ilyesmit akarnának elérni, vagy ez érdekelné egyáltalán őket.
Orbán hatalmat akar és pénzt, teljesen mindegy neki, hogy milyen áron, mert ezzel tudja kompenzálni évtizedekre visszanyúló kisebbrendűségi komplexusait.
Ebben kezdetben talán voltak olyanok, akik ideológiát láttak, ezért támogatták, de mivel az ideológia értékalapú, a hatalomvágy pedig nem, mára mind kikoptak mellőle, maradtak azok, akik ugyanolyan bűnözők, mint ő.
El nem tudom képzelni, mit lehetne még azon elemezni, hogy elrabolt a maffia, most éppen megkötözve tartanak egy ismeretlen pozíciójú szobában, az ujjaimat már levágták és éppen azzal fenyegetőznek, hogy fejbelőnek, ha nem küld pénzt a családom. Hogy mit akarnak elvileg elérni???

2018.08.16. 13:07:32

@Nalanda:
magyar érdek az ő értelmezésükben kizárólag az ő materiális és hatalmi érdekük. ebben az olvasatban az ehhez való lojalitás bárki részéről betyárbecsület, vagy szolgalelkűség lehet, semmi más.
süti beállítások módosítása