1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.02.05. 11:00 HaFr

Közelebb érzem magamhoz TGM-et és Majtényit, mint az egész hazai "jobboldalt"

Képtalálat a következőre: „sólyom lászló”

Premodernista jobboldaliként, antipopulista és jelentősen (amennyiben csak az Isten és a törvény előtti egyenlőségben hiszek, a politikait pedig csak a kor kényszere miatt fogadom el) antiegalista konzervatívként sokkal közelebb állónak érzem magamhoz a baloldali térfélen játszó politikai szereplők egy (meglehet kis) részét, mint úgyszólván az egész hazai (kvázi etnicista) "jobboldalt" Sólyom Lászlótól Bayer Zsoltig bezárólag, közöttük pedig az egész hazai kormányzati szférával. Az oka ennek számomra legalábbis nyilvánvaló, de abban a politikai közegben, amely egyaránt tönkretette a liberális demokráciát és az emberi minőséget nyilván nem. Nos, azért, mert a címben felsoroltak és még egy-ketten becsületes emberek, ennyi.

Szemben a jobboldali "arisztokrácia" Sólyom-szerű alakjaival, akiknek szerepét a liberális demokrácia légvárának felépítésében leginkább saját maguk, aztán kis koncentrikus körökben a holdudvaruk magasztalja fel, annál kevésbé beszélnek viszont arról a mérhetetlen kárról, amit az egoizmusuk, a szakmai csőlátásuk, majd legutóbb - az Orbánnak való parírozással - a tevőleges kártételük okozott; velük szemben tehát vannak a magyar közéletben etikailag súlyos alakok, akiknek válsághelyzetben még többet érdemes adni a jellemére, mint a szavára -- ami a mai, szótúltengésben szenvedő világban nehezen felismerhető, de elengedhetetlen aranytartaléka a szenvedő nyilvánosságunknak. TGM nekem régóta "hősöm". Igaz, hogy 1978 óta nála talán csak Orbán változtatta többször a politikai nézeteit, de az összehasonlításuk elsősorban azért méltatlan rá nézve, ami miatt a politikai nézetek is másodlagosak a rekonstrukciómban: mert TGM esetében a politikai nézetek mögött mindig ugyanaz a súlyos -- etikailag pregnáns, magára adó -- jellem bújt meg. Orbáné mögött pedig ugyanaz a romlottság.

Sólyomé mögött is a romlottság. Gyenge fundamentumon egy pozőr egoizmusa. A romlottság elsősorban az önreflexió hiányában mutatkozik meg, közéleti figurák esetében a nyilvános önreflexió (vallomás) hiányában, amely megakadályozza, hogy a társadalom az ő gondolatain keresztül magára ismerjen; az ő hibáinak megismerésén keresztül megbocsásson neki és magának; az ő bűnbánatán keresztül közelebb jusson a kizökkent idő helyreállításához. Sólyom az egyik legnagyobb elkerülő -- miközben az egyik legnagyobb tettestárs -- a magyar közéletben. Eleganciába és emelkedettségbe bújtatott bujkálása a magyar elit történetileg tipikus viselkedése -- árulása. Nem sorolom a többieket. Nem járok ex-antallista, ex-rendszerváltó jobbos társaságba, mert az egész romlott. Vannak benne jobbak és rosszabbak, de az egész nagyjából passé: ha szerepe lehet a magunkhoz térésben, az csak a politikai kiegyezésre fog kiterjedni (ami a generális korrupciónak csak a következő -- persze élhetőbb, de nagyon magyar -- fejezete lesz). Az etikai önreflexióra nem, és még kevésbé lesznek ezek az emberek egy új reformkor hiteles figurái, akikkel valami új felismerés költözne a sokat öngyilkolt magyar tájra. Nincs mélységük, nincs magasságuk, nincs súlyuk. A jobboldali politikai mutyi figurái. Nem véletlenül szereti beléjük látni a nagyrészt szintén reflektálatlan, immorális baloldali nyilvánosság Orbán titkos ellenzékét.

Sorolhatnék még számos balos figurát -- de nem akarom kompromittálni őket --, akikben az a közös, hogy feltétlenül hisznek a tévedéseikben, de ebben az erkölcsi integritásuk éppen olyan fontos szerepet játszik, mint a hiányosságaik. Hogy világosabb legyen: az erkölcsi integritásuk képezi az -- adott esetben nagyon is tágas -- tudásuk határait, ami jó. Jobb, mintha fordítva lenne a viszony tudás és jellem között. Válsághelyzetben -- ha már a liberális demokrácia teremtett modus vivendi nem működik -- ezek a szereplők sokkal értékesebb résztvevői egy ország kultúrájának, mint az árulók élcsapata. Ami pedig a jobboldalt illeti, ennek feltámadásában -- majd valamikor -- a törzsi szemléletnek aligha lesz szerepe. Tudniillik, éppen ez dönti romba újra és újra 150 éve.

202 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7513635324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.06. 15:34:02

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Magának nem lopott, ez tény."

Dehogynem: saját maga számára is vásárolt személyes lojalitást a _Volk_ javaiból. Nem a kancellári fizetéséből vagy a könyvének eladásaiból származó magánjövedelméből fizette le a tábornokokat, hanem a _Volk_ javaiból.

ijontichy 2018.02.06. 15:57:27

@dr. mesterséges színezék: "alkotmányjogászunkat korábban piszkosul zavarta egy technikai szám"
De facto nem zavarta. Eszköz volt neki arra, hogy magasabb stelázsira pakolhassa a "tekintélyét". Ne feledjük: A Sólyom-féle AB elkaszálta a személyi számot, mely ügy egy roppant figyelmes polgár kezdeményezésére indult. A polgárt úgy hívták, Sólyom László :-/
Ugye milyen szép "demokratikus" tanmese?
Egyébként 2010 után tán egyszer kattogott picit, amikor "édesgyermekét", az "átmeneti" alkotmányt a szaros komcsy banda egy mozdulattal baszta a kukába.

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Sólyom volt az egyetlen eddigi nem pártkatona KE" Na ez mutatja, hova sikerült lezüllesztenetek az országot. Igen, nektek mind. Göncz egy "ember" volt, a szónak a legjobb értelmében, gyakorlatlan, tán buta is "ott és akkor!". Ti arany barátom, meg negyedszázad tapasztalatával együtt vagytok hazug, álszent bagázs. Nem, SL nem volt pártkatona - az érthető dolog, az a munkája. SL rosszabb volt. :-(

Ad Dio 2018.02.06. 16:00:11

@HaFr:

Hja... nehéz lehet nektek, meg nem értett zseniknek.

Muad\\\'Dib 2018.02.06. 16:04:21

@ijontichy:
"...Sólyom László annak a véleményének is hangot adott, hogy az 1989-1990-es alkotmány “hihetetlen érték”. Az Ellenzéki Kerekasztal alkotmányozási folyamatának írásos anyagai ma is megvannak, a jövőre életbe lépő alkotmánynak azonban nem ismerik a vitaanyagait – mutatott rá. Az, hogy azt sem tudták mindig igazán, kik írják az új alaptörvényt, “születési hibának” nevezte, ami szerinte “gyógyíthatatlan sebeket ejt” az új alkotmányon..."
"...Az ellenzék, Szabó Máté alapjogi biztos, Sólyom László volt köztársasasági elnök és a civil kritikusok szerint a módosítás a végső csapás a ciklusban már sokszor temetett alkotmányosságra és a jogállamra. Egyrészt azért, mert az Alaptörvény korábban alkotmányellenesnek minősített rendelkezésekkel bővül, és így nem tud majd egységes alkotmányként funkcionálni. Másrészt jelentősen gyengül az alapvető jogok alkotmányos védelme, és az Alaptörvény teljesen védtelenné válik a jövőbeni alapjogsértő beavatkozásoktól..."

Stb, stb...

Nem kell Sólyom Lászlót kedvelni, de legalább olyanokat ne írjunk, amik nem igazak.

jotekony koc 2018.02.06. 16:14:38

@Muad\\\'Dib:
Én úgy tudom, hogy Gandhi egy brit iskolában tanult ügyvéd, jogász volt, aki felvállalta hazája felszabadítását, és ezért lemondott a kényelemről, a gazdagságról és egy szál ágyékkötőben és csak elszántságával és szakmai tudásával felvértezve vált népvezérré és vívta ki hazája önálló állammá válását, és ez egy hiteles életút.

Szemben a vidéki zugügyvéd felköltözésével a budai palotákba, különös tekintettel a márványpadló cseréjére.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 16:16:07

@neoteny:

Miért lenne lopás az, ha valaki eszközöket használ fel saját elvi céljaihoz?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 16:19:51

@ijontichy:

Lásd a Nagy Ballib Enciklopédiát: bircahang.org/rovid-ballib-ertelmezo-szotar-3-0/

"Göncz Árpád – szent, sérthetetlen személy, a zemberek zembere, az egyetlen igaz politikus, a világ csúcsa"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.06. 16:21:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Miért lenne lopás az, ha valaki eszközöket használ fel saját elvi céljaihoz?"

1) személyes lojalitás biztosítása (vásárlás útján) nem elvi cél

2) azért lopás, mert _mások_ javait használja fel személyes lojalitás vásárlására, nem pedig _saját_ javait

jotekony koc 2018.02.06. 16:47:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Göncz nem volt pártkatona. Kábé három hétig volt tagja a pártjának, azt is pont megalakuláskor.
Előtte-utána fordító író volt és nem élt közéletet.

Úgyhogy Sólyom a pártkatona, és pont olyan fideszes zsoldos, mint Mádl, Schmitt és Áder.
Annyival szomorúbb, hogy neki volt lehetősége Alkotmányt írni, és védeni, de eljátszotta.

Trackers 2018.02.06. 16:50:52

@jotekony koc:

Marhaság...

Göncz szervilis ballib pártkatona volt.
Mindent alárt zokszó nélkül amit az MSZP-SZDSZ odatolt neki, és semmit amit a Fidesz.
Parancsra tett mindent pont mint Mádl.

Az MSZMP KB 10 évvel hamarabb engedte ki a börtönből, 56 miatt, mint pl Wittner Máriát, akit csak nemzetközi nyomásra.
Egyesek szerint azért mert spicli lett 'patkány' fedőnévvel.

Ez mondjuk megmagyarázná, hogy miért szabadult 10 évvel korábban, ahogyan azt is hogy miért feküdt le az MSZP-SDZSZ-nek.

Trackers 2018.02.06. 16:54:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Pedig Sólyom volt az egyetlen eddigi nem pártkatona KE."

Ez pontosan így van.

Se elötte se utána nem volt olyan, aki az alkotmány szelleme okán dob vissza törvényeket, hanem kivétel nélkül az összes többi politikai utasítást hajtott végre, mikor aláírt, nem írt alá.

Ez igen jól dokumentált is. Csak meg kell nézni kinek írt alá gondolkodás nélkül Göncz, esetleg Mádl, vagy Schmidt Pali. Meg is kapjuk kinek dolgoztak.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 16:57:25

@neoteny:

Az állam javait használja ideális céllal, azaz semmi hiteltelen nem történt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 16:59:29

@jotekony koc:

Göncz az SZDSZ holdudbarának tagja volt, nem kell ehhez feltétlen párttagság.

Schmidt se volt Fidesz-tag, sőt ő "három hétig" se volt az, sose lépett be a Fideszbe, ezek szerint Schmidt nem volt a Fidesz pártkatonája?

jotekony koc 2018.02.06. 17:01:56

@Trackers: Ezt csak a fideszesek terjesztették róla.

Ha láttad már Wittner MÁriát, akkor élesen látszik a különbség közte és a magasan művelt, békés, alkalmazkodó, joviális Göncz között.
Én inkább azt nem értem, hogy miért kellett bezárni egyáltalán.
Amúgy meg akkor, amikor Göncz elnök volt, még ki se találta a fideszes csürhe a szót, hogy ballib.

Voltak döntései, amik a fasisztáknak nem tetszettek, meg ki is fütyülte őt egy odavezényelt fasiszta osztag,
mert a jobboldali csürhe mindent együtt csinál, ahogy azóta is együtt randalírozik, vagy vonulgat az ura parancsára,

de
nem tartozott sem a szocialisták közé, sem a liberálisok közé,
hiszen ha tartozott volna, akkor lemondatásakor tovább tevékenykedhetett volna vagy a szociknál, vagy az szdsz-ben, de nem tett egy lépést se ebben az irányban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.06. 17:03:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Az állam javait használja ideális céllal"

Helyesen: az állami javakat -- a _Volk_ javait -- használta személyes célok elérésére, ti. hogy személyes lojalitást (is) vásároljon német főtisztektől.

Mindezt egy titkos számláról csinálva (már ami a készpénzzel történő korrumpálást illette): ha a céljai ideálisak lettek volna, akkor nem titkolta volna az egészet a _Volk_ előtt, hanem büszkén hirdette volna a _Volknak_ azt, hogy a javaikból ideális célok elérésére költ.

jotekony koc 2018.02.06. 17:06:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Hogyha az elírás ellenére Schmitt Pálra gondolsz, akkor...

" 2003-ban bejelentette, hogy belép a Fideszbe, majd ugyanebben az évben megválasztották a párt egyik alelnökévé. A 2004-es EP-választáson pártja listavezetője volt, az Európai Parlament tagjává választották, és a Fidesz EP-delegációjának vezetője lett. Az EU–Horvátország Parlamenti Vegyesbizottságba delegált küldöttség elnöke és a kulturális és oktatási bizottság első alelnöke volt. A bizottság 2007. szeptember 10-én nagy többséggel fogadta el „A sport szerepe az oktatásban” című Schmitt-jelentést. 2007. május 19-én, miután megválasztották a 2009-es EP-választási kampány vezetőjének, bejelentette, hogy visszalép a pártalelnöki posztra való jelöltségtől. A 2009-es EP-választáson ismét mandátumot szerzett. Az Európai Néppárt képviselőcsoportja az Európai Parlament alelnöki tisztségére jelölte; megválasztása után az EP eddigi legmagasabb rangú magyar tisztségviselője.[20] A 2010-es országgyűlési választáson a Fidesz–KDNP pártszövetség országos listáján indult, onnan szerzett mandátumot. Megválasztása után lemondott EP-képviselői székéről. Ezt követően a Fidesz képviselőcsoportja a 2010-ben megalakuló Országgyűlés elnökének jelölte. 2010. május 14-én választották meg."

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 17:25:05

@jotekony koc:

Lehet. Nem foglalkoztam vele. De nem is róla volt szó, hanem Gönczről.

jotekony koc 2018.02.06. 17:29:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Göncz nem volt pártkatona, hiszen se elnöksége előtt, se utána nem politizált sehol se.
Elnöksége alatt lehet, hogy sokminden nem tetszett a veszett jobboldalnak, de azok mindenkit utálnak, aki nem csordatag, szóval sokat nem értenek mások helyzetéből.

ijontichy 2018.02.06. 18:37:47

@Muad\\\'Dib: Mi nem igaz? Hogy a Sólyom László állampolgár kezdeményezését elbírálta a Sólyom-féle AB? Hogy Sólyom egy rangkórságos, elvtelen, tekintélyelvű seggfej? Netán, hogy nem egy rossz helyre pottyant, ragyogó bürokrata minden tulajdonságával bíró létramászó?
Netán, hogy kibaszottul sok forintosítható kárt okozott Mo-nak? Vagy kizárólag élemedettebb kora miatt nem igazán vállalkozik hídfoglalós-mecsektúrás nagy megnyilatkozásokra a stöpszli elllen?
Csak a Bokros-bulira emlékezzünk, hogy hujjdejó? :-/
OK. Az én véleményem (ha szabad) hogy Mo. egy grammal se lenne rosszabb hely, ha Sólyom az elmúlt 28 évben nem vesz levegőt. Az, hogy Mo. ott tart ahol, az pedig részben annak köszönhető, hogy aki csak félig nyalintott a Vitya seggéből, azzal az értelmisegg kesztyűs kézzel bánik, azt nem szabad ócska szaralaknak nyilvánítani. Szerintem meg nemcsak kell, hanem egyenesen kötelező, legyen bármilyen tehetséges fékmérnök, hívják bár Sólyom Lászlónak, vagy Navracsics Tibornak. Pont. És tudod miért? Annak idején Kanadában meglepett, hogy miért lassítanak az autósok, amikor még vagy tízméterre sétálok a kereszteződéstől. Rákérdeztem. Nos azért, mert ha elcsap egy gyalogot, és ő a hibás, a sitt a legkevesebb. Kiközösítik. Nem durván, csak épp nem hívják meg többet a szokásos szezonnyitó-záró BBQ partikra, az övéről mondvacsinált okokkal kimentik magukat, fogy körülöttük (és ez nem szép, de a családjuk körül is) a levegő stb... egy élet eredményét lehet egy pillanattal leamortizálni - és költözni, jó messzire (ott van hova). Szvsz. jó pár seggnyalintó meggondolta volna azt a nyelvcsapást, ha a mentalitás a magyar tájakon is hasonló. 2014-től pedig végképp lehet olyan tekintettel nézni "ezekre", amely egyértelműen azt fejezi ki, hogy "csak a reggeli obligát Daedalonnak köszönheted fiam, hogy nem hánylak le".

vajdasagi 2018.02.06. 18:44:34

@dr. mesterséges színezék: Persze, hogy vigyázunk. Ez manapság elengedhetetlen része egy cégvezetésnek. Mondhatnám: a kapitalizmus rögös útján sok veszély leselkedik egy kishalra, és vannak közöttük ország-specifikusak is. Vagy inkább régió-specifikusak. Kicsi az ország, és gyorsan terjed a hír - aztán a nagy többségnek sikerül elkerülnie a fenevadat - ha érted mire gondolok.

2018.02.06. 18:49:29

@jotekony koc:
árpi bácsi egy kedves ember volt. vigyorgott, mint a töklámpa. és azon túl azt csinálta, amit az mszp-szdsz mondott. zsarolható volt. a lányából külügyminisztert csinált, ami úri embereknél azért nem szokás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.06. 19:01:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Az állam javait használja ideális céllal"

Helyesen: az állami javakat -- a _Volk_ javait -- használta személyes célok elérésére, ti. hogy személyes lojalitást (is) vásároljon német főtisztektől.

Mindezt egy titkos számláról csinálva (már ami a készpénzzel történő korrumpálást illette): ha a céljai ideálisak lettek volna, akkor nem titkolta volna az egészet a _Volk_ előtt, hanem büszkén hirdette volna a _Volknak_ azt, hogy a javaikból ideális célok elérésére költ.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 19:01:35

@jotekony koc:

Pártkatona volt, mert mindvégig saját pártja iránt 100 %-os hűséget mutatott.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 19:23:09

@neoteny:

Így igaz, azaz nem mutatott hiteltelenséget.

Nem lehet nem titkolni azt, amit az átlagember rossznak tart. A zsidóirtást is titkolta Hitler, pedig politikájának alapeleme volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.06. 19:46:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Korábban ezt írtad:

"TGM, Kornis, Konrád, stb. pl. 100 %-ban hiteles emberek, nem lehet őket személyükben témadni, mert nincs mivel."

Most pedig azt állítod, hogy Hitlert az tette hitelessé, hogy sikeresen eltitkolta olyan tevékenységeit, ami személyében támadhatóvá tette volna őt az átlagember részéről.

Muad\\\'Dib 2018.02.06. 20:17:02

@ijontichy:
Azt írtad, hogynem szólt az alkotmány miatt. De igen, szólt, többször is. Pont. A többihez meg nincs mit hozzáfűznöm. Azt már a vincent-en lezongoráztuk többször is, többek között Ürge-Vorsatz Diána esetében is.
Esetleg annyi - bár feleslegesen mondom tudom -, hogy annyira, de annyira "vicces", amikor azok az emberek, akik a rablógyilkos esetében azzal jönnek, nem szabad senkit örökre kiközösíteni, vissza kell integrálni (így van) a fityesz szavazók ex(támogatók) esetében kívánatosnak tartanák a munkatábort is, de minimum az emberi fajból történő örökös kiírást.

jotekony koc 2018.02.06. 20:40:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Például mire gondolsz ?
Miből szűrted le a 100 százalék párthűséget ?

ijontichy 2018.02.06. 20:42:23

@Muad\\\'Dib: "amikor azok az emberek, akik a rablógyilkos esetében..." Mikor írtam ilyet?
A fityesz szavazók elleni magatartás pedig nem cél, hanem eszköz. Egy része egy eszközkészletnek, hogy a kibaszott pártjuk végre megbukjon, és elindulhasson valami pezsgés. Nagylelkűnek lenni, jó példát mutatni ráérünk akkor is (mutattunk eddig is, oszt volt értelme?)
Egyébként a trollhadsereg izzadságszagától bűzlik a Net. Egy a lényeg: bármilyen módon (végtelen vita, "jer osszián...", "ont monoton bút konokon...", "legkisebb rossz...", "á... azok se lesznek jobbak"...) fotelban tartani a fásult, burnoutos szavazókat.
A legkisebb rossz a fityesz? Frászt! A legrosszabb ami lehet! Nem lesz jobb? Csak jobb lehet! Ugyanis a status quo nem jó Mo-nak. Általában nem jó az üzletnek. Nincs pezsgés, nincs haladás,nincs fejlődés. Ez tényszerűen még a fityesz szavazók zömének sem jó - legfeljebb nincsenek tudatában.

(Btw. "Azt írtad, hogynem szólt az alkotmány miatt."
Namármost:
"Vagy kizárólag élemedettebb kora miatt nem igazán vállalkozik hídfoglalós-mecsektúrás nagy megnyilatkozásokra a stöpszli elllen?"
VAGYIS csak NEKED, csak ITT: Azelőtt bűzlött az izzadságszagtól, ahogy a fityesz szekerét tolta 2010 előtt. Ennyi. :-/

Muad\\\'Dib 2018.02.06. 20:46:27

@ijontichy:
Sokan, nagyon sokan nem gondolták ezt 2010 előtt. És nem, nem mind gazember...

ijontichy 2018.02.06. 21:19:29

@Muad\\\'Dib: Collateral damage. Megéri, avagy országomat egy... "gazemberért"? :-)
És nem érted, hanem azokért, akiknek a napi tízdeka parizer húsbavágó kérdés :-(.

Muad\\\'Dib 2018.02.06. 21:25:29

@ijontichy:
Magyarország lassan évszázadok óta a járulékos károk országa. Pont itt lenne az ideje valami - mekkora hülye szóösszetétel következik, de nem jut eszembe jobb - nemzeti minimumnak. A mostani fityesz nélkül, de a fityesz szavazóival és támogatóival (nem, nem a tolvajokkal és zsebdiktátorokkal). Ha ez nem lesz meg, még nagyon sokáig nyöghetjük a kölcsönös utálatot.

ijontichy 2018.02.06. 22:44:15

@Muad\\\'Dib: Viszont, ha a rezsim csak Vitya természetes megmurdelésével bukik, akkor a normális átmenet ~25-30 év múlva folytatódhat csak. Ez szerény számításaim szerint már több mint 40 év orbánizmus.
A kölcsönös utálat megszűnésének leggyorsabban ható orvossága a jól menő gazdaság, és az általa biztosított perspektívák. Az meg így nem lesz. Viszont csődbe se fog menni, mint a komenista rezsim. Tehát 25-30 év, aztán majd jönnek az újabb sérelmek. Mert én nem látom be (jelenleg), hogy a piaci alapú "eredeti tőkefelhalmozás" (nem ez a kalap szar, amit most ők nemzeti tőkésosztály-építésként előadnak) nélkül bármiféle valódi felzárkózás lehetséges. Az meg óhatatlanul termel majd újabb sérelmeket, mert nehezen tudom elképzelni, hogy kiállná a magos morális-erkölcsi elvárások kíméletlen bírálatát (tudod: az első milcsimről ne kérdezz). Ahhoz tömeges középpolgárság kell, amit a normális piaci viszonyok neveltek ki, nem ez a csúcsra járatott etatista fityfasz. Szóval udvariaskodjon velük az, aki rosszat akar Mo-nak.
Persze ha holnap jó bizniszem lesz Mo-al, akkor majd udvariaskodom - a gyakorlatban (elvégre pénz beszél ;-) ). De itt a Neten akkor sem fogok. Szaralak, vagy idióta, óh mondd, te kit választanál? :-)

jotekony koc 2018.02.07. 04:08:41

@Muad\\\'Dib:
Kiegyezzenek a külföldre költöző képzett és vállakozókedvű középkorúak és fiatalok
a falvakban élő savasbácsikkal és harcinénikkel ?

És miről beszélgessenek velük ? Hogy zsidó volt-e az apjuk ?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 06:33:46

@neoteny:

Nem hiszem, hogy hiteltelenséget eredményezne titkos módszerek alkalmazása.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 06:35:33

@jotekony koc:

Mindent aláírt a sajátjai kormányzása alatt, ehhez képest még Áder is függetlenebb a sajátjaitól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.07. 06:37:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Korábban ezt írtad:

"TGM, Kornis, Konrád, stb. pl. 100 %-ban hiteles emberek, nem lehet őket személyükben témadni, mert nincs mivel."

Most pedig azt állítod, hogy Hitlert az tette hitelessé, hogy sikeresen eltitkolta olyan tevékenységeit, ami személyében támadhatóvá tette volna őt az átlagember részéről.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 06:49:00

@neoteny:

Gondolod, hogy TGM, Kornis, Konrád megosztják minden titkos gondolatukat a világgal?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.07. 06:52:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ha megosztanák minden gondolatukat a világgal, akkor azok a gondolatok nem lennének titkosak.

Viszont Hitler esetében nem gondolatok eltitkolásáról volt szó, hanem tevékenységek eltitkolásától.

Korábban ezt írtad:

"TGM, Kornis, Konrád, stb. pl. 100 %-ban hiteles emberek, nem lehet őket személyükben témadni, mert nincs mivel."

Most pedig azt állítod, hogy Hitlert az tette hitelessé, hogy sikeresen eltitkolta olyan tevékenységeit, ami személyében támadhatóvá tette volna őt az átlagember részéről.

jotekony koc 2018.02.07. 07:38:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

" 1994 és 1998 között mindössze két törvényt - az összeférhetetlenségit és a privatizációst - küldött vissza újratárgyalásra a parlamentnek. A Bokros-csomagot az alkotmányos aggályok ellenére hat nappal újraválasztása előtt aláírta."

Szerintem te egyáltalán nem nézel utána azoknak, akikről kijelentéseket teszel.

jotekony koc 2018.02.07. 07:58:09

@Muad\\\'Dib: @ijontichy:

Már papírja is van az Orbán-családnak arról, hogy szervezett bűnözői csoport.

24.hu/belfold/2018/02/07/igy-csalt-orban-vejenek-cege-megszereztuk-az-olaf-jelenteset/

A fidesz és a normálisan élő emberek integrálásából csak még nagyobb maffia lesz.
Olyan ez, mint a szar integrálása a borba.

zipe moha 2018.02.07. 08:51:21

...""Nem fogott kezet Sólyom és Fekete János

Átadta a Kossuth- és Széchenyi-díjakat, továbbá a Magyar Köztársasági Érdemrend különböző fokozatait a köztársasági elnök szerdán a Parlamentben. A ceremónia pikantériája az volt, hogy elmaradt a kézfogás az elnök és Fekete János, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nyugalmazott alelnöke között. Marjai József - akinek kitüntetését szintén kifogásolta Sólyom László - esetében viszont megtörtént a kézfogás. Mosonyi Emil betegsége miatt később veszi át a kitüntetést. Sólyom László előzőleg több felterjesztett kitüntetése ellen is kifogást emelt."

Sólyom nem a kedvencem, de ezt jól tette.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 09:12:25

@jotekony koc:

Kösz az infót! Tehát te is megerősíted, hogy Göncz pártkatonább volt, mint Áder.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 09:15:05

@neoteny:

Csúsztatsz.

A hitelesség NEM jelenti azt, hogy abban, ami NEM tartozik hitelessége alapjához is egy adott mérce szerint viselkedjen.

Hitler sose ígérte, hogy nem lesz korrupció. Azaz az, hogy ő használta a korrupciót nem teszi őt hiteltelenné.

Ahogy mondjuk TGM-t se teszi hiteltelenné, hogy demagóg, mert ezt nem ígérte. Az tenné hiteltelenné, ha mondjuk állást vállalna egy olyan szervezetnél, mely ellen beszél.

jotekony koc 2018.02.07. 09:39:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ádernél ? Aki soha semmit nem dolgozott és nem is csinált?
Önéletrajza abból áll, hogy megszületett, belépett a fideszbe, és pont.
Ádernél nem lehet senki pártkatonább.

A Göncznek Antall József, jobboldali mdf-es kormányfő régi barátja volt, és az szdsz-be is belépett néhány hétre, úgyhogy konszenzussal volt elnök, mert nem tartozott egyik párthoz sem.

Szerintem a fideszesek azért utálják, mert nem volt tagja az MSZMP-nek, ahogy ők és szüleik.
Egy 56-os mártír, író, műfordító.

Egy igazi konzervatív ember, a sok párttitkárgyerek ellenében.
Ezt nehéz lenyelni a szovjetiskolában.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 10:24:31

@jotekony koc:

Áder több sajátjai által elfogadott törvényt küldött vissza, mint Göncz, erre utaltam.

A Fidesz első alapszabályzata kizárta az MSZMP-tagságot, így nem is lehetett ott MSZMP-tag.

Senki se utálja Gönczöt: harmadrangú politikus volt, nem tett semmi lényegeset. Ezért is furcsa, hogy a ballibek hisztis személyi kultuszt építettek ki körülötte.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.07. 10:55:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Hitler sose ígérte, hogy nem lesz korrupció."

Ennek nem néztél utána elég alaposan:

"Minden nemzetiszocialista érzelme elsõsorban tevékenységében, szorgalmában és a rábízott munka teljesítésében nyilvánult meg. Aki kötelességét nem teljesíti, az ne dicsekedjen olyan érzelmekkel, amelyekkel szemben a valóságban vétkezik. A párt új ügyvezetõje minden befolyás ellenére teljes erejével azt az álláspontot képviselte, hogy a pártirodák nem jelenthetnek szinekúrát a munkát nem nagyon kedvelõ párttagok számára. Egy olyan mozgalomnak, amelyik a jelenlegi közigazgatásunk korrupciója ellen oly éles harcot folytat, legelsõsorban saját szerveit kell ettõl az eltévelyedéstõl megóvni."

-- Adolf Hitler "Harcom"

users.atw.hu/hergenr-53/Adolf%20Hitler%20-%20Mein%20Kampf%20-%20Harcom.pdf

Lavinia Pinkerton 2018.02.07. 11:07:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

A fidesz egy titkos szervezet. Párttagjainak, családtagjainak, szponzorainak és ügynökeinek névsora titkosabb, mint az MSZMP volt.
Csak bizalmi alapon lehet belépni. Az apukának, anyukának legalább akkora párttitkárnak kellett lenni az MSZMP-ben, mint Orbán szüleinek.

De annyit azért lehet tudni, hogy 12 év Orbán-kormány alatt egyszer sem tárták föl az ügynökkérdést.
Nyilván ők az ügynökhálózat.

Kec5kemert 2018.02.07. 11:23:20

@jotekony koc: Mártírnak nevezni Gönczöt finoman szólva túlzás.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 11:29:29

@Lavinia Pinkerton:

Nem igaz. Bárki beléphetett annak idején, aki megfelelt az alapszabálynak. Én is tag voltam, az alapítás után 2 hónappal léptem be.

Nem volt feltétel a szülők MSZMP-titkársága.

Hogy jön ide az ügynökkérdés? Sehogy.

Janossz 2018.02.07. 18:14:02

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Hol voltál még tag, kérődző?
Máskor az SZDSZ múltaddal kérkedtél.
Minden sarkon álltál már?

ijontichy 2018.02.08. 16:20:48

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: SZDSZ? Liberálissss???? Apage satanas!!! :-)
(Hát én csak kisúttörő voltam. Ami nem volt rossz teljesítmény a '70-es években. Bezzeg a félázsiai küretmaradványnak (meg a fidesznyikek zömének) nem volt gerince/mersze NEM KISZ-tagnak lenni :-D )

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.08. 16:41:31

@ijontichy:

Én nem voltam KISZ-tag, de ezt nem tartom különösebb hőstettnek. Aki szeretett a haverokkal bulizni, kirándulni, az belépett a KISZ-be, mert akkor szinte minden ifjúsági tevékenység kerete a KISZ volt. Nem volt ez gerincsességi kérdés.

Én magam SZDSZ-típusú liberális voltam a 70-es évektől 1993-ig.

jotekony koc 2018.02.09. 05:47:27

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Nem volt a haverozás és a bulizás, kirándulás kerete a KISZ.
Mindenki annyit haverozott, bulizott és kirándult, amennyit akart.
Mert a haverozáshoz, ahogy a csajozáshoz, vagy a bulizáshoz, meg a kiránduláshoz sem kell keret.

Hoppá.

A KISZ-ben a párttagok gyerekei dolgoztak az MSZMP érdekében pártmunkákon. Konferenciáztak meg politizáltak, ahogy a szüleik.

Normális fiatal a közelébe se ment volna annak a hülyeségeket szónokoló szektás társaságnak,
mert normális fiatalnak már az is megterhelő volt, ha néhanap híradóban látnia kellett a vaskalapos nyilatkozgatókat.

Te meg biztos ügynökként keveredtél mindkét társasággal, hogy jelentéseket irogass róluk.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 06:12:48

@jotekony koc:

Nem éltél akkor, ezért nem tudod.

Már a 70-es évek elején se volt jelentősége a KISZ-nak. Kádár alatt eleve tilos volt politizálni.

S a 70-es évekbem a diákok 95 %-a KISZ-tag volt, a 80-as években meg 85 %-a. Micspda szektás társaság?

jotekony koc 2018.02.09. 06:46:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Hogyne éltem volna. Nagyon fiatal voltam, amikor Kádár meghalt és elkezdődött a rendszerváltás.

A KISZ egy pártállami szervezet volt, semmi más.
Kisztagok meg azért voltak a fiatalok, mert beléptették őket a középiskolában.
Hozzánk is bejött egy fickó és azt mondta, most mindenki aláírja a belépési nyilatkozatot, aztán fizet 50 forintot és kap egy ocsmánybélyeget, amit felnyal a jobb felső sarokba, és odaadja neki, ezzel beléptünk a kiszbe.
Többet se láttuk ezt a faszit.
Nekem pár év múlva levél érkezett, hogy megszűnt a kisztagságom tagdíjfizetés hiányában.
Tudomásul vettem, és ennyi volt a kisz.
Az összes osztálytársamnak ennyi volt, kivéve, akik nem voltak épp a teremben, mert a klotyón dohányozta, mert azok nem lettek beléptetve.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 07:13:09

@jotekony koc:

Én meg átéltem. Kádár halálakor 22 éves voltam.

Igen, a KISZ állampárti szervezet volt, ahogy MINDEN MÁS akkori szervezet is. Mondott bárki mást?

Nem mindenhol volt ez olyan lazán, ahogy a te iskoládban...

jotekony koc 2018.02.09. 07:25:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Én is. 20 és 25 között voltam.

A KISZ csak a pártkarierhez kellett, hogy benyomják a buta vidéki párttitkárkölköket a felkészült gyerekek helyére az egyetemeken.
Hogy ilyen az elitünk az az ilyen kiszes faluszéli bűnöző káderkölykök továbbtanulása miatt van, mint a fideszvezérkar.

Ha nem ezeké a szotyolázó focidrukkereké lett volna minden budapesti kollégium, különösen a kiemeltek, hanem a legjobb tanulóké, akkor ez az ország már nem itt tartana.

jotekony koc 2018.02.09. 07:30:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Amúgy most is minden az állampárt szervezeteinek és vidéki fiacskáinak van alárendelve.
Nem csak akkor.
Az egész ország azért dolgozik, hogy a kis fideszkölykök a saját lábukra álljanak, akárcsak apáik idejében.
Csak most más az állampárt és a belőle alakult szervezetek neve.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 09:23:02

@jotekony koc:

"A KISZ csak a pártkarierhez kellett"

Meg az egyetemi felvételihez. Egészen 1985-ig kellett KISZ-ajánlást csatolni a felvételi kérelemhez.

jotekony koc 2018.02.09. 09:49:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Jelenleg az állam minden tisztségviselője a fidesz kinevezettje a köztársasági elnöktől az utolsó takarítónőig.
Ez bizony állampárt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 12:19:37

@jotekony koc:

1. Nem igaz.
2. De ha így is lenne, abból se következne, hogy a Fidesz állampárt.

Janossz 2018.02.10. 10:19:35

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"1. Nem igaz.
2. De ha így is lenne, abból se következne, hogy a Fidesz állampárt. "
Ez azért cáfolatnak elég harmatos... Te is érzed.

Janossz 2018.02.10. 11:30:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Odáig nem ér el a szaga, nyilván.
Hát pedig itt az van, az érzéseidtől független.

Janossz 2018.02.10. 12:34:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Abban a hitben éltem, hogy a pártállamról van szó...
Miért, te miről beszélsz itt?
Én az áporodott, tetejétől talpáig narancsba öltözött államról, ahol már egy portási állás is pártalapon döntettik el. Még ha ez Szófiából nem látszik is.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.10. 14:27:06

@Janossz:

Szerintem nézz utána a "pártállam" szó jelentésének... Meg fogsz lepődni, de jelentése nem az, hogy "nem az nyert a választásokon, akire szavaztam".

2018.02.10. 15:08:44

@jotekony koc:
a magyar közjogi rendszer olyan, hogy a parlament feles, vagy kétharmados többséggel dönt a kinevezésekről. ez 2010 előtt is így volt.

Janossz 2018.02.10. 17:16:51

@444: A magyar közjogi rendszer olyan, amilyet egy hatalmával csúnyán visszaélő 2/3-os rezsim a saját képére alkotott. Torz.

2018.02.10. 17:23:15

@Janossz:
korábban az mdf-szdsz élt vissza a hatalmával és ehhez csatlakozott az mszp. ezek, illetve utódpártjai a demokraták. most a fidesz teszi ugyanezt. ők a nemzetiek. az egyik brancsnak szabad visszaélni mert az a demokrácia, a jogállam, stb., a másiknak nem szabad. miért is?

Janossz 2018.02.10. 17:53:33

@444: Miről beszélsz?
Volt már kétharmad, Horn alatt. Azzal kezdték, hogy a kétharmados törvények esetében 80 %-ra emelték az érvényességet, önként, dalolva.
Mert demokraták voltak. Vagy legalább százszor demokratábbak, mint ezek, most.

" most a fidesz teszi ugyanezt."
Egyáltalán nem teszi ugyanezt, te is tudod, troll!

2018.02.10. 20:49:26

@Janossz:
elárulok egy titkot. minden parlamenti egyes ciklusban van kétharmada valakiknek. mert a parlamenti pártokbak három harmada van. és három nagyobb, mint kettő. tehát mindig is volt valakiknek kétharmaduknak. korábban a hátsó szobában kellett egyezkedni, osztozkodni. most nem kell. az újdonság csak az, hogy a korrupció nyíltabb, mint korábban. ha úgy tetszik, akkor a rendszer átláthatóbb, kiszámíthatóbb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 21:59:28

@444:

"elárulok egy titkot. minden parlamenti egyes ciklusban van kétharmada valakiknek. mert a parlamenti pártokbak három harmada van. és három nagyobb, mint kettő. tehát mindig is volt valakiknek kétharmaduknak."

Sőt valakiknek háromnegyede is van. Sőt valakiknek négyötöde is van. Sőt valakiknek öthatoda is van. Sőt valakiknek hathetede is van. Sőt valakiknek hétnyolcada is van. És így tovább, egészen százkilencvennyolcszázkilencvenkilencedig.

2018.02.10. 22:26:55

@neoteny:
janossz nick abból indul ki, hogy csak orbánnak volt kétharmada. a francokat. antallnak és tölgyessynek is volt kétharmada. és ők eldöntötték, hogy a parlament válasszon államfőt. a köztársasági elnök hivatala közjogi értelemben ne legyen az országgyűléstől független. ha valamit a parlamenti képviselők kétharmaddal kimondanak, akkor az úgy van. legalábbis a következő választásokig. mert a politikai nyilvánosságban ezeket a döntéseket lehet bírálni. és a köznépnek négy évente jogában áll a kétharmad összetételén változtatni. ez a közjogi rendszer.

na most erre orbán viktor azt mondta, hogy a cél a kétharmad. ő lesz a kormányfő. ő választja ki az államfőt. a párt adja az országgyűlés elnökét. a főbírót, a főügyészt. hiszen erre a rendszer lehetőséget ad. ehhez egységbe kell kovácsolni a nemzetet. erről miért egyezkedjenek az ellenzékkel. a haza amúgy se lehet ellenzékben.

erről most orbán, kövér, lázár, rogán, kósa egyeztetnek. és rábólint semjén. mert nekik van kétharmaduk. de valójában mitől lenne demokratikusabbak ők? a "változás szövetsége"
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1939/19391/193917/19391758_d337e164f3b829985492b66719110360_wm.jpg
vagy a "korszakváltók koalíciója".
hiros.hu//assets/cache/images/1e0feaba74e87fd59129eebbc97a3877.JPG
vagy a "demokratikus koalíció".
kep.cdn.index.hu/1/0/1933/19339/193398/19339896_1207478_7d288b61646c7377ef3b1fabc49ad4b5_wm.jpg
vagy ezek koalíciója a kétfarkú kutya párttal és a "náci" jobbikkal. és erre jön habony művek. és megkreálják ezt:
kep.cdn.index.hu/1/0/1933/19339/193398/19339896_1207478_7d288b61646c7377ef3b1fabc49ad4b5_wm.jpg
megvédik a magyar embereket. jobbnál jobb lehetőségek vannak. tessék választani.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 22:33:15

@444:

"janossz nick abból indul ki, hogy csak orbánnak volt kétharmada."

Helyesen: ebből te indulsz ki.

Ugyanis Janossz ezt írta korábban:

"Miről beszélsz?
Volt már kétharmad, Horn alatt."

2018.02.10. 22:39:02

@neoteny:
de mindig volt kétharmad. antall józsef idején is. medgyessy és gyurcsány kormány idején volt kétharmada valakiknek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 22:49:12

@444:

"de mindig volt kétharmad."

Sőt mindig volt háromnegyed is. Sőt mindig volt négyötöd is. Sőt mindig volt öthatod is. Sőt mindig volt hatheted is. Sőt mindig volt hétnyolcad is. És így tovább.

2018.02.10. 22:56:33

@neoteny:
nyilván. bárki írhat alkotmányt. és szerezhet hozzá parlamenti kétharmadot. g. nagyné dr. maczó ágnes is írt alkotmányt. és a férje g. nagy ilián versekbe foglalta és meg is zenésítette. csak nem szerzett hozzá parlamenti kétharmadot. a láthatatlan alkotmányból sólyom laci bácsi ezt vezette le. mert a láthatatlan alkotmányt ő látja. van ilyen is. ez a jogállam.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 23:04:00

@444:

"nyilván."

Bizony: hiszen a négy nagyobb, mint a három; az öt nagyobb, mint a négy; a hat nagyobb, mint az öt; a hét nagyobb, mint a hat; a nyolc nagyobb, mint a hét; és így tovább.

"bárki írhat alkotmányt. és szerezhet hozzá parlamenti kétharmadot."

"de mindig volt kétharmad."

Sőt mindig volt háromnegyed is. Sőt mindig volt négyötöd is. Sőt mindig volt öthatod is. Sőt mindig volt hatheted is. Sőt mindig volt hétnyolcad is. És így tovább.

2018.02.10. 23:32:53

@neoteny:
lukács laci rockmafia debrecen című albumán megzenésítette az anarchista alkotmányt (sanyi egyik kedvence).
www.youtube.com/watch?v=tXLedB5G4MU&t=3m15s
A kérdésre a választ hogy mit jelent hogy
Az anarchia nem a káosz hanem a hatalom nélküli rend
Mondom a kérdésre a választ hogy mit jelent hogy
Az anarchia nem a káosz hanem a
Mindenkori hatalom nélküli rend

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 23:36:08

@444:

"elárulok egy titkot. minden parlamenti egyes ciklusban van kétharmada valakiknek. mert a parlamenti pártokbak három harmada van. és három nagyobb, mint kettő. tehát mindig is volt valakiknek kétharmaduknak."

Sőt valakiknek háromnegyede is van. Sőt valakiknek négyötöde is van. Sőt valakiknek öthatoda is van. Sőt valakiknek hathetede is van. Sőt valakiknek hétnyolcada is van. És így tovább, egészen százkilencvennyolcszázkilencvenkilencedig.

2018.02.10. 23:46:18

@neoteny:
bajnai kormány idején is volt parlamenti kétharmad. bajnai is alkotmányozhatott volna feltéve, hogy elegendő képviselőt meggyőz az alkotmánya helyességéről. de ő ilyet nem akart. a geci orbán meg de.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.10. 23:49:57

@444:

"bajnai kormány idején is volt parlamenti kétharmad."

Sőt volt parlamenti háromnegyed is. Sőt volt parlamenti négyötöd is. Sőt volt parlamenti öthatod is. Sőt volt parlamenti hatheted is. Sőt volt parlamenti hétnyolcad is. És így tovább.

2018.02.10. 23:57:05

@neoteny:
de a jogállamban elég a kétharmad is. a többi nem számít. ez van a láthatatlan alkotmányban, amit sólyom laci bácsi lát.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.11. 00:18:36

@444:

"de a jogállamban elég a kétharmad is."

"de mindig volt kétharmad."

Sőt mindig volt háromnegyed is. Sőt mindig volt négyötöd is. Sőt mindig volt öthatod is. Sőt mindig volt hatheted is. Sőt mindig volt hétnyolcad is. És így tovább.

2018.02.11. 09:14:37

@neoteny:
igen, de ezek már nem számítanak. csak a kétharmad. a jogállamban. a láthatatlan alkotmányból következően. amit sólyom laci bácsi lát. a orbán a pedig lehetőséget. kihasználta. és kiszorított egy társaságot a magyar közéletből.

2018.02.11. 09:15:59

illetve még erről lesz szavazás április 8-án.

Janossz 2018.02.11. 09:46:30

@444: " a orbán a pedig lehetőséget. kihasználta. és kiszorított egy társaságot a magyar közéletből. "
Amely "társaság" történetesen az ország lakosságának nagyobbik része.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.11. 10:39:23

@444:

"csak a kétharmad."

"de mindig volt kétharmad."

Sőt mindig volt háromnegyed is. Sőt mindig volt négyötöd is. Sőt mindig volt öthatod is. Sőt mindig volt hatheted is. Sőt mindig volt hétnyolcad is. És így tovább.

2018.02.11. 12:20:21

@Janossz:
ha ez így van, akkor április 8-án leváltják.

2018.02.11. 14:18:35

@Janossz:
két hónap múlva kiderül.

Janossz 2018.02.11. 14:34:20

@444: Vagy beborul. Ha maradnak a tiéid, az borzasztó, ha menniük kell, az rettenetes.
Ilyen nagyszerű kilátások vannak, köszönjük FIDESZ!

2018.02.11. 14:46:29

@Janossz:
általában véve egyik mögött se állok, egyik ellen se vagyok. döntsön a nép. de unortodox módon az ellenzéket is le lehet váltani. az is lehet cél.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.02.11. 14:52:53

@444:

"általában véve egyik mögött se állok, egyik ellen se vagyok."

Az internet nem felejt:

"hja, ha valaki belehazudott a kamerába, akkor jött török gábor, hogy milyen zseniális kommunikáció. minden kormányt kiszolgált a látszat függetlenséggel. nem állítom, hogy nem csinálta jól. hanem csak azt, hogy ez nem szolgálja a közjót.

nem a politikusokat kellene itt jól pofán verni. hanem azt az elitet, amelyiknek mindig csak a saját szempontjai voltak fontosak. töröknek is érdekesebb, hogy a balatoni villájának kerítésen legyen valami ciráda annál, hogy egy ügyben az összes választó érdekéből elemezzen.

mert ugye látjuk. lófasz jóska politológus blog. ezt utánozza. generációs elhülyülés. abból indul ki, hogy orbán viktornak mi a jó.

ha egy politológus kifelé, a köz számára kommunikál, akkor a közérdeket kell figyelembe venni. személyes tanácsadóként nem. mert ha valaki azt mondja, hogy orbán viktor seggébe bújt, akkor nyilván legyen lojális. de akkor neki kifelé nem kell beszélni.

de ha valaki független mezt választ, akkor nem A oldal, vagy B oldal szempontjából kell elemeznie, hanem az összes választó érdekét kell figyelembe venni.

török meg nem ilyen. a nyilvánvaló hazugságokra is azt mondja, hogy egyfelől, másfelől. a legnagyobb szarra is. és ha véletlen valami jó, akkor ugyanúgy elemez.

erre mondom azt, hogy itt van egy elit, amelyik vigyorogva veri át az embereket. és a nép nem veszi észre. de ez nem zseniális, hanem alávaló."
süti beállítások módosítása